RSS Feed

Fra Angelico vs Fă, Angelico

vezi toate articolele de
12 Feb la 14:42 56 comentarii 1384 vizualizari.

Un cuib de lilieci ideologizați până la isterie cere să fie privit cu atenție. Îl privesc. Și văd că e vorba de niște  coji scuipate cândva de alții, după ce molfăiseră semințele.

Împroprietărit cu niscaiva birotică și permis la Internet, cuibul sună ca un stup locuit de trântori care se iau drept lucrătoare.

Lipsit de acces la concept, cuibul trimite în moarte clinică orice idee. Când țipă ”Teleologie”, vrea să spună, de fapt, “Teologie”.  Când se gândește la teologie, nu se gândește, de fapt, la nimc, fiindcă n-are cum. Dar țipă.

Programați din naștere să manipuleze etichete, cuibarii cu pricina te acuză că ești de stânga, doar pentru că ei se află pe celălalt trotuar, dar când sunt trimiși la Londra, te acuză că ești de dreapta, doar pentru că pe-acolo se circulă altfel.

Desen & Copyrigth 2012 – DION

Despre ei înșiși, cuibarii cred că sunt linia cea mai dreaptă între două puncte. Numai că punctul de la care pleacă este jigodismul, iar punctul la care ajung tot jigodismul. Făcând acest sur place doctrinar, nici nu le e greu să fie cei mai rapizi.

Pentru merite deosebite în cameleonizarea discuțiilor publice,  deunăzi unul dintre ei a fost trimis într-o excursie la Florența. Rătăcindu-se de ghid, s-a trezit urlând din toți bojogii: “Fă, Angelico!”

A fost găsit și recuperat: se afla în fața unei fresce a lui Fra Angelico. Înainte de a-i administra calmantul, doctorul l-a întrebat: “Ce s-a întâmplat?” A răspuns, tremurând ca varga: “Chestia aia rânjește la mine!”

Acum se simte mult mai bine. Foarte bine. Extrem de bine. Adică – momentan, e de dreapta. Foarte de dreapta.

Mâine? Mâine e o altă zi. O altă sperietură - de dreapta ori de stânga; totuna.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


56 comments
  • 1

    poezie in vers alb; alb de orice inteles.
    Pe mai vechiul obicei: io arunc o piatra in apa/sa vad citi prosti se arunca s-o scoata si sa dea inteles cercurilor pe care le-a facut.
    Sa vina criticii literari (chiar, niciodata nu am citit un comentariu Rogozanu la postarile dlui Tudoran ;) ).
    De mirare. Amindoi se manifesta ca anti anticomunisti din postura de fosti pionieri si dizidenti.

    victor L
    2012-02-12 14:58:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Mai sunt si alte pareri,fiind om de cultura stiti ce inseamna respect.

    Angelica
    2012-02-12 15:29:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Eu cred ca se refera la Teleologie, dansul considerandu-se (tele)spectator la un monolog al jigodiilor.

    Dar mie mi se pare ca reediteaza o idee a celor de la Depeche Mode (youtube.com/wat../)

    rich guy
    2012-02-12 15:46:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Daca nu intelegeti, cititi la #1. Explic pe baseshte, cu argumente.

    victor L
    2012-02-12 16:08:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Si Gotiu ce zice?Sau Gadea,mai exact despre care e vorba,ca se potriveste la mai multi.Cand ai zis de lilieci,am crezut ca e vorba de primul,cand ai zis de coji scuipate mi s-a infatisat studioul antenei 3.

    mango beat
    2012-02-12 16:10:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    @mango beat: Ham,Ham! Au latrat cainii democratiei.Si daca nu le dai o pine s-ar putea sa te si muste.Ce ti-e domnule si cu democratia asta, unii sunt de dreapta ,altii sunt de stanga.Dar la ciolan toti sunt pe directia acestuia!Ham,Ham!

    sase sase
    2012-02-12 16:22:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    youtu.be/Zq5ZkH../

    sase sase
    2012-02-12 16:24:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    poate distinsa audienta este interesata cine este cel injurat de dl Dorin Tudoran, si ce l-a suparat atit de tare.

    Eu sint cel injurat, si acesta e motivul inliniedreapta.../

    cind ramine fara argumente, poetul Dorin Tudoran se transforma in antenistul Dorin Tudoran.

  • 9

    [...] [...]

  • 10

    @ victor L
    “io arunc o piatra in apa/sa vad cati prosti…”
    Ce coincidenta, tu esti primul…Poate ai simtul umorului, dar ma cam indoiesc.

  • 11

    costin : Complet penibil! “DT a fost colaborator la Vocea Americii, a fost prieten apropiat cu Monica Lovinescu, Virgil Ierunca și Vladimir Tismăneanu”. Dumneavoastra cine sunteti, domnule Costin? DT a avut dreptate sa va apostrofeze. Un neica nimeni se repede cu coltii de lana la picioarele lui DT. Mai mult, v-a raspuns la acuzele stupide pe puncte, rational. Dar jigodismul nu va da pace. Si mai veniti si la domnia-sa pe blog sa… Sa ce? Sa va faceti de rusine. Vreti sa va faceti un nume’? Asta e cea mai proasta metoda!

    Plinut cel Tanar
    2012-02-12 18:21:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @Plinut cel Tanar: Stimabile ,mai in urma cu cateva zile iti recomandam sa mai slabesti putin ,folosind retetele admirabililior nostri nutritionisti care zilnis vor sa ne scoata la pascut ,chiar si acum pe zapada asta.Cum poti sa spui despre cineva ca este neica nimeni? Oare esti cineva numai daca ai lucrat le Europa Libera si la Vocea Americii?Altcineva nu mai merita nici o consideratie?Mi se pare ca judeci un pic cam patimas si asta mareste colesterolul mai mult decat un regim alimentar dezordonat.Ai grja de tine,ca esti deja prea plinut!

    sase sase
    2012-02-12 18:42:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Plinut, cum ai spus si tu, eu sint un nimeni, deci DT nu poate fi suparat pe mine. Banuiesc ca e suparat pt ca adevarul doare. Cititi articolul in intregime+comentariile si decideti singur. Sint informatii verificabile instantaneu. Daca o insiruire de fapte necontestate nici de insusi DT (asta e motivul pt care opiniile le-am tinut la minim..) fac din mine, in ochii tai, o jigodie, fie. exista si alti ochi pe lumea asta, nu e nici o tragedie. DT cel de acum, nu e DT cel prieten cu Monica Lovinescu si Virgil Ierunca. Acum e un cu totul un alt om.

  • 14

    @sase sase: Cand o sa cer parerile unora mai slab pregatiti intelectual, tu esti primul la care sa apelez. Ai accesat link-ul lu costin, asta? Ai citit raspunsurile lui DT? Poti, sau vrei sa-i pui pe cei doi pe acelasi podium? Pe DT cu mari realizari culturale si pe un papitoi de doi lei care latra la luna. DT i+a raspuns prea civilizat ipochimenului care-l acuza de toate cele. Ce naiba, asta, cum te cheama, parandarat, chiar ne+am pierdut simtul valorilor? Iar cand eu spun despre asta ca e neica nimeni, spun si nu a sa vina nimeni, inclusiv tu, sa+mi schimbe parerea.

    Plinut cel Tanar
    2012-02-12 19:02:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    @costin: Si te-ai gasit tu sa-l judeci! Nu mai avem oameni adevarati pe-acilica si aparusi tu! Cantati, fratilor, pe la alte mese, si lasati valorile sa fie judecate de Istorie. Ai decis tu, cu capul tau ca Paunescu e un nimic cultural! Ai decis tu, cu capul tau ca acest capitalism, care distruge tara si valorile ei, e mai bun ca stanga! Cand o sa vad lumea la coada la o carte cu numele tau pe ea, o sa ma inclin. Pana atunci, la tucal, leat!

    Plinut cel Tanar
    2012-02-12 19:09:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @plinut,
    ‘Cand o sa
    vad lumea la coada la o carte
    cu numele tau pe ea, o sa ma
    inclin. ‘

    asta dovedeste ca nu poti gindi cu capul tau. Tu nu gindesti, te inclini. Parerea ta e deci irelevanta.

  • 17

    @plinut

    PS eu nu am decis nimic, mi-am dat cu parerea pe baza unor minciuni spuse de DT. Tu ignora-le ca sa te poti apleca in continuare.

  • 18

    @costin: Ba, dar esti destept foc!
    asta dovedeste ca nu poti gindi cu capul tau. Tu nu gindesti, te inclini. Parerea ta e deci irelevanta.
    De unde pana unde, zevzecule, silogismul asta? Nici nu stiu daca e silogism, e o incercare de exercitiu logic esuat. Apuca-te,coane, de altceva, de popice, de tintar, ca asta cu scrisul e grea. Cand am spus neica nimeni am avut o oarecare indoiala. Acum n-o mai am! Dialogul cu tine e incheiat! Imi pierd timpul.

    Plinut cel Tanar
    2012-02-12 19:27:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @plinut

    la revedere si aplecare placuta in continuare. In fct de prestigiu, evident.

  • 20

    Radicalizarea anticomunismului la 22 de ani de la evenimente e exagerata. E induiosator sa vezi vajnicii si iconoclastii luptatori ai anticomunismului in lupta cu…disidentii comunismului, aparand concomitent pe colaboratorii comunismului. E de-a dreptul un teatru al absurdului. Cum poti sa aperi un om ca T. Basescu care – cu probe materiale – are un dosar de informator al Securitatii si o cariera consistenta patronata de aceasta institutie. Dupa 89 s-a complacut in siajul fostilor tovarasi si i-a servit la nevoie (v. mineriadele ). In 1999, in alianta cu CDR-ul, declara ferm ca o guvernare alaturi de PDSR e de preferat. Nu in ultimul rand pozitiile inalte in stat ocupate de fosti ofiteri de Securitate (v. Sivian Ionescu ) transforma toata condamnarea comunismului intr-o penibila propaganda. A insista in aceasta orientare data anticomunismului e o actiune de majora diversiune menita sa confiste teme morale in folosul unor fosti profitori ai fostului regim. Cei care o fac sunt, din varii motivatii, demni de tot dispretul. Si nu sunt putini…

  • 21

    @costin
    Dle Costin Andries, continuati sa mintiti si sa nu intelegeti lucruri elemnetare:

    1. Ati postat pe blogul meu, CERTOCRATIA, un comentariu despre dl Claudiu Craciun. Ati incercat sa-l demascati ca nu ar fi ce pretinde ca este. Un demers si o opinie pe care pe acel blog nu prea multa lumea le-a luat in serios. Tocmai din cauza saraciei de argumente pe care le prezentati.

    2. Ati revenit, cu aceeasi incrancenare si cu aceeasi lipsa de argumente serioase. Desi v-am respecat dreptul la opinie, nu a fost de ajuns: dvs. ati tinut si tineti mortis sa fiu de acord cu dvs. Cateodata pot fi, alteori – nu am cum si de ce sa fiu de acord cu dvs.

    3. Ne-am procopsit cu un trimis al blogului dvs, un analfabet, care ne-a spus cum trebuie scris corect romaneste, ne-a facut “cretini”, “analfabeti functionali”, “analfabeti se-mifunctionali” etc.

    4. Ati incercat, in mod lamentabil, sa scoateti de la mine afirmatia ca l-as considera pe dl Lucian Boia (un om pe care il respect foarte mnult) “fascist”?!? V-am pus la punct si, iarasi, v-ati suparat.

    5. Ati publicat pe blogul dvs. un text aberant. V-am raspuns punctual, v-am dat link-uri care va pot duce la lucruri pe care poate nu le-ati citit la timpul potrivit. Inutil.

    6.Iata-va si aici, pe VoxPublica, reclamandu-va identitatea dupa principiul “Eu sunt Bibicul, nene Iancule”. Foarte bine. Poate chiar sunteti Bicicul, daca tipati asa de tare. Daca sunteti Bibicul, cu ce argumente va inscrieti la discutie,aici, pe VoxPublica? Iata: “Daca o insiruire de fapte…”. Tocmai despre asta e vorba, dle Andries: o simpla insiruire de fapte nu constituie un adevar. Felul cum sunt interpretate faptele si modul in care sunt “insiruite” sunt mai importante decat “insiruirea” in sine. “Insiruiti” dupa un tipic clasic, folosit in mistificari, campanii de denigrare, lupte de doi bani etc.

    7.Va intreb inca o data: toti cei carora m-am alaturat ca editorialist la Jurnalul National in vara lui 2004 – Mircea Cartarescu, Mircea Dinescu, Emil Hurezeanu, Andrei Plesu si Vladimir Tismaneanu – deformau, cum spuneti, realitatile in “fituici felixiste”?

    8.Practicați, în continuare, mârșăvia de a alătura numele meu de “Felix”, deși aveți toate dovezile că, atunci când au apărut prímele probe despre cine era “Felix”, am scris un pamfelt, “Mircea, Felix și Dorin” în chiar Jurnalul Național, text pe care îl omiteți așa cum omiteți și celelalte informații pe care vi le-am pus la dispoziție. Fiindca dvs. nu luati in seama informatii verificate/verificabile, dvs. propuneti „informatii” care sa serveasaca „adevarul” pe care il propuneti. Lasati sa se inteleaga ca ar exista vreo legatura intre mine si decizia dlui Claudiu Craciun de a aparea in emisiuni ale “Antenelor”. Orice om de buna credinta — pacat ca nu sunteti asa ceva, poate citi pe blogul meu ca, recomandand Scrisoarea deschisa adresata de dl Vlad Stoicescu dlui Claudiu Craciun subliniez ca exist “vecinatati care ucid”.

    9.Sunt un alt Dorin Tudoran decât cel care era prieten cu Vladimir Tismăneanu (fiindcă asta e ținta dvs. , nu prietenenia mea cu Monica Lovinescu și Virgil Ierunca) pentru că am evitat să susțin orbește, necondiționat un jucător politic? Am scris, in repetate randuri, ca dl Basescu ramane cel mai puternic actor politic al ultimului deceniu, dar asta nu ma putea obliga sa fiu de acord cu tot ce a facut, a spus sau a declansat.

    10.Revenind de unde… ati aparut in peisaj. Aveti tot dreptul sa va spuneti opiniile despre dl Claudiu Craciun, sa-l contestati oricat de vehement, numai ca nu v-a vazut nimeni propunand o alternativa mai buna la ceea ce “desfiintati”. Fiti mai semnificativ decat dl Claudiu Craciun si lumea isi va indrepta atentia spre dvs. Continuati sa bombaniti, sa mintiti cu nerusinare, si veti ramane cea ce sunteti.

    Dorin Tudoran
    2012-02-12 20:16:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @Dorin Tudoran: neica-nimeni!

    Plisken
    2012-02-12 20:30:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    Ce ma oftic! Mi-a luat-o Plisken inainte!

    Plinut cel Tanar
    2012-02-12 20:32:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @Ultor:

    Costin nu scrie nici macar spre a-l apara pe dl Traian Basescu. Scrie pentru a produce ceatza, singurul “mediu” in care spera ca diferenta intre idei vizibile si bolboroseala se poate estompa itr-atat, incat orice balmajeala poate fi luata drept un discurs cat de cat articulat “Fumist”, adica culegator cu urechea a unor idei la care nu are acces, mimeaza implicarea, cand, de fapt, este implicat doar in colportaj de doi bani.

    Dorin Tudoran
    2012-02-12 20:48:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    “lasati valorile sa fie judecate de istorie”

    :) :) :)

    ce le-ar place unora sa nu mai gandeasca nimeni nimic! Numa’ sa repete ce s-a spus la antene. Orice parere contrara trebuie smulsa din radacini.

    Comunisti pupatori de Crin si Voiculescu.

    mac gregor
    2012-02-12 20:48:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Dl DT, nu am intentionat sa contui discutia, puteam foarte simplu sa supralicitez si sa aduc linkul pe blogul dvs, agitind spiritele printre prietenii care va citesc, dar nu am facut-o.

    In schimb, am vaz ca v-am enervat mult mai tare decit credeam, si ne acuzati de ‘jigodism’ (whatever than means) intr-o pe un alt site(cam SOV-ist de felul lui, ca sa vezi!) care unui cititor oarecare nu i-ar spune nimic. Injuratura codata, interesanta tactica. De aici si primul comentariu, cel al lui victor L.

    Nu am nimic de zis la comentariul de mai sus, in general simple rastalmaciri si reiterari .. De ex, v-am raspuns deja la #7 in raspunsul de pe inliniedreapta.

    nu eram sigur daca sinteti derutat/confuz sau actionati din rea credinta. citind aceasta postare am aflat. Felicitari!

  • 27

    @mac gregor: Mcoaie! Sunt fumate astea, fetita! Las+o dreaq in fasole si pregateste-te de opozitie!

    Plinut cel Tanar
    2012-02-12 20:54:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    Am o intrebare. Unde sunt preotii ? Biserica are averi impresionante. Nu am vazut nici un popa ducind macar piine la amariti. Sa le fie rusine !!!

    Haralambie
    2012-02-12 21:01:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @Dorin Tudoran: Domnule Tudoran. Va rog mult sa ma luminati! Are vreun sens ultima postare a necunoscutului costin? Are acest individ vreun alt scop, in afara aceluia de a avea, crede el, luminile rampei pentru un sfert de secunda? Zice ca nu intelege cuvantul jigodism. Nu vreti sa ii faceti o descriere mai detaliata? Sau macar procurati-i o oglinda!

    Plinut cel Tanar
    2012-02-12 21:07:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @costin:

    E greu, zau e greu, dle Andries. Macar si pentru un singur motiv:

    “Eu continuu” nu “Eu continui”

    Inceput de bibliografie, de unde puteti “continui
    de unu’ sigurel: ralucahritcu.ro../

    Noapte buna!

    Dorin Tudoran
    2012-02-12 21:09:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @Haralambie: Lasa, prietene, nu te zbate! Comentariie pentru aia cu zapada sunt in alta parte, ia o pastila si te mai linistesti. Aici e cu alte chestii, e mai greu pentru tine. Dar problema ta poate fi rezolvata. Fa, mataluta, o cerere la Ocolu Silvic si asteapta…

    Plisken
    2012-02-12 21:11:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @Plinut cel Tanar:

    Da, are un sens. Unul singur: sa dovedeasca, desi nu mai era nevoie, cam cu cine avem de-a face.

    Recunosc, eu sunt de vina, fiindca, desi stiam de unde vine, l-am tratat politicos la mine pe blog, am incercat sa discut ca dansul rational, cum ar veni – chiar sa inchegam un dialog. Numai ca oameni precum Domnia sa sunt setati pe o singura pozitie “monolog”.

    Mai mult, chiar nu merita sa spun – pierdere de timp.

    Cele bune!

    Dorin Tudoran
    2012-02-12 21:21:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    De unde tot scoateti ca Dorin Tudoran a fost prieten cu Monica Lovinescu si Virgil Ierunca? Tocmai din cauza lor acesta nu a fost angajat la Europa Libera. Cititi memoriile celor doi si veti vedea opiniile lor despre poetul “exilat”.

  • 34

    @DT,
    nu stiu exact cine-i nea Costin asta,nu c-ar conta…Da’matale ce-ti mai ridici poalele-n cap…Mai intai o (fra)angelica flegma aristrocratica,dar nu mai putin fetida,pe urma scandal parte-n parte.Zau,maestre,dati-va seama…Ce,sunteti o tzatza in piata?Pana una-alta,vad ca nea’Costin asta v-a vorbit destul de reverentios,iar dvs ati dat cu secretiile nazale in fasole.
    ‘Au v-au suparat atat de tare trimiterile la prietenia dvs cu Voiculescu,zis si “Felix”?

  • 35

    @lili: Cand eu va spun voua, fufelor, sa faceti mai bine un ostropel, decat sa va bagati in seama, va enervati. Vrei tu sa demonstrezi ca esti culta-n cap. Citeste, nefericito, ce scrie imbecilul numit costin. Pe silabe, asa cum poti. DT explica foarte clar relatia cu felix. Dar pentru ca tu esti mai inceata, poate n-ai ajuns la pasajele respective. DT poate sa-si ridice poalele-n cap. Are ce s-arate. Spre deosebire de tine!

    Plinut cel Tanar
    2012-02-12 21:55:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    Viorica Oancea, sora lui Mihai Botez, scria in Dilema Veche acum un o scrisoare deschisa lui Dorin Tudoran care a raspindit zvonul ca MB ar fi fost agent al securitatii, lucru dovedit fals dupa verificarea la cnsas – s-a aflat in schimb ca ar fi existat un ordin al securitatii ca MB sa fie denigrat (ce spune asta despre DT?):

    ‘Monica Lovinescu –
    Jurnal, care nota la 5 ianuarie 1993:
    „În Statele Unite (spune
    Tismăneanu Monicăi Lovinescu,
    n.n.), Tudoran (…) crede că Mihai
    Botez este stipendiat de Securitate
    (…). Încercăm să-i scoatem
    gărgăunii securişti din cap: orice se
    poate crede despre Botez, doar asta
    nu.“ (Jurnal, vol. 1990-1993, p.
    304). Iar apoi, joi 23 decembrie
    1993, rezumînd relatările lui
    Mihnea Berindei, la întoarcerea de
    la Bucureşti, unde îl întîlnise pe
    Mihai (Mihnea, n.n.): „Furios pe
    Dorin Tudoran care răspîndeşte sau
    mai curînd a răspîndit – acum e, la
    Chişinău – peste tot că Botez e şi a
    fost… securist.“ (ibid., p. 403). La
    moartea fratelui meu, Monica
    Lovinescu scrie, vineri 21 iulie 1995,
    că ea „nu-l poate considera ca Dorin
    Tudoran, pe Mihai Botez, drept un
    agent al Securităţii care doar a jucat
    rolul de disident“ (Jurnal, vol. 4,
    1995, sau Jurnal esenţial, p. 393,
    Humanitas, 2010).’

    Iron, spune Monica Lovinescu de ce DT nu a fost angajat la Europa Libera?

  • 37

    @costin, faci parte dintr-un grup de inchistati in proiect. Tu si alti amarati abia alfabetizati, va dati rotunzi in doctrine dreptace. Ca sa moara de tot interesu’ lumii spre partea aia politica. De tot rasul deveniti cand la absolut orice ar zice partenerul de dialog, voi sariti cu criticatac. Sunteti cel putin la fel de imbecili ca si aia. Desi acolo se poate discuta mult mai civilizat. Voi va aplaudati intre voi, chiar credeti ca si aveti nivelul de intelegere necesar.

    Acum sarisi cu dintii-n posteriorul dlui Tudoran. Pe urmele fratelui tau de cruce sau svastika ion a lu galt, care a studiat gramatica la FF.

    Dar un lucru il faceti bine. Il pupati in dos pe basescu. Ai grija sa te speli frumos pe limba cand mai scrii pe aici. Ca pute.

    sanchione
    2012-02-12 22:34:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    si pentru ca vad ca citesti @costine (vai de capu tau) si nu pricepi nimic:

    jurnalul Monicai Lovinescu ilustreaza opinii. Atmosfera din exilul romanesc era (este?) complicata. Neincrederi, reveniri, confirmari, servicii. Sa ne aducem aminte de apropierea lui Mihai Botez de cancerul numit ion iliescu.

    e prea complex pt tine costine. Tu joaca-te naibii in groapa ta de rahat si dueleaza-te cu altii ca tine.

    sanchione
    2012-02-12 22:41:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    d-le Tudoran, vad ca v-au venit intariri de la Antena3. Sinteti pe miini bune, eu ma retrag.

    Numai bine.

  • 40

    @iron, ce insinuezi tu acolo ?

    in jurnal 1985-1988, Monica Lovinescu in repetate randuri povesteste interventiile ei in favoarea lui DT pe langa Vlad Georgescu. De a-l angaja la RFE. Vlad G. – spune Monica L. – are un ceva personal impotriva. Totusi spune ca ii asteapta textele poetului pentru redactia din Washington. Monica pune o vorba buna pt DT si dlui Mititelu pt redactia BBC. DT soseste la un moment dat in Europa, par ca relatiile cu Vlad G. sunt degajate, ii viziteaza pe Monica si Virgil, atmosfera este dintre cele mai bune. Vlad G. spune ca daca se elibereaza un post la Washington DT este alesul … samd …

    @iron tu ai citit ceva sau doar arunci fum ?

    sanchione
    2012-02-12 23:09:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    Mai Plinut cel tanar la minte,
    uite,eu vad cam ase lucrurile:daca nea Costin este chiar asa un neica-nimeni in drum,atunci ce cata ditamai intelectualu’ sa se sfadeasca cu el pe VP ? Asta-i subtilitatea,fraiere,intelesu-m-ai?Sincer,am zero interes in domeniul (ne)prieteniei intre DT si Felix,poa’sa fie,poa’sa nu,eu am remarcat doar reactia dubios de basicata si agresiva a dlui DT.
    Iar,tu,pervers tanar si mic,esti liber sa contempli fermecat dedesupturile poalelor dlui DT.Pe mine nu ma intereseaza.

  • 42

    @costin:

    Dle Andries,

    In vreme ce eu continuu sa va trimit la dictionar, dvs. “continuiati” sa bateti campii. Rugati-i pe cei care v-au bagat, sa va scoata din priza. Altfel, riscati sa produceti un scurt circuit. Nici bateriile nu constituie o solutie – pe vreme de iarna, trebuie folosite cu atentie. In sfarsit:

    1.Parerea subsemnatului despre documentele referitoare la prietenul meu Mihai Botez o gasiti in voulumul “Eu, fiul lor – Dosar de Securitate”, Editura Polirom, 2010. Nu va indic pagina, caci trebuie sa renuntati la viata sedentara si sa faceti un pic de efort. Gasiti-o.

    2.Detalii aflati in discutía de mai jos, mai ales in partea a doua a discutiei:

    revista22.ro/tu../

    revista22.ro/ar../

    3.Repuneti in circulatie porcarii rasuflate:

    dorintudoran.co../

    Tot n-am inteles, dle Andries, de ce il urati asa de tare pe dl Claudiu Craciun…

    Evident, toti cei care nu va dau dreptate aici — sau pe alte platforme de discutie — sunt trimisii Antenelor. Numai dvs. sunteti satelitul natural al unei planete de noroi.

    “Continuiati”, dle Andires, “continuiati, caci biletele la circ au devenit cam scumpe. Sa va avem pe gratis este o adevarata binecuvantare.

    Blogdaproste!

    Dorin Tudoran
    2012-02-13 00:38:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    @Plinut cel Tanar: excelent spus!
    Nimicaturile au ridicat pliscurile din cale-afara in nefericita Romanie.

  • 44

    @costin:

    Alo, Costine si ceilalti adulatori ai lui Vladimir Tismaneanu, pe astea cu botezarea lui Gigi Becali ca si “personalitate politica crestin-democrata” pentru un tricou de la Steaua ati uitat-o? Bagati capul la cutie acolo in linia voastra dreapta ca la lumina aratati ca draku. La voi pe liniutza stati insiruiti si pupati poala lui Tismaneanu ca poate va mai arunca o lauda sau un computer de la Nutzi Udrea. Tudoran ti-a vorbit frumos la el pe blog si ti-a raspuns la tot felul de intrebari dintre care multe erau timpite sau provocari ordinare. Tu ti-ai luat nasu’ la purtare si i-ai trimis omului pe blog o muhaia din Bot’sani care semneaza ‘John Dalt’. Pina la urma Tudoran te-a trimis dupa seminte insa tu ca toti scuipalicii o tii inainte cu flegmele. Fa economie de scuipat si inghite macar doua flegme din trei ca sa-ti dregi glasul. Daca mai vii pe aici poate spui oamenilor de ce ti se spunea in cartier ‘Costinas cu paru cret/Fura rata din cotet’ ca altfel spun eu. Bai papagalule, daca oamenii n-ar avea kur tu de ce i-ai musca sau unde i-ai pupa? Uite la cine guiti tu: artactmagazine.../

    Uite aici de citit:

    Dan Tapalaga:
    “Politologul Vladimir Tismaneanu neaga, intr-o nota publicata de revista “22”, ca ar fi consilierul liderului PNG, Gigi Becali, dar recunoaste ca i-a facut o vizita impreuna cu sotia, sora si fiul sau.
    Precizarile acestuia apar ca replica la informatia publicata acum doua zile de “Evenimentul zilei”, care anunta ca Vladimir Tismaneanu ar urma sa fie, dupa analistul Dan Pavel, cel de-al doilea consilier al liderului PNG. Interesante sint insa argumentele lui Tismaneanu: “Ideile mele, liberale, sint diferite de cele crestin-democrate ale
    lui Gigi Becali”. Ce-si putea dori mai mult Gigi Becali, care se viseaza reprezentantul crestin-democratiei in Romania? Ei bine, si-a vazut visul partial implinit. Insusi politologul Tismaneanu i-a semnat, generos, patalamaua de crestin-democrat. Vladimir Tismaneanu mai spune ca vizita sa la resedinta “latifundiarului din Pipera” il viza atit pe liderul PNG, cit si pe patronul Stelei: “Scopul vizitei mele era sa stau de vorba (ca si alta data) cu personalitati politice din cele mai diverse parti ale spectrului politic, dar si ca fiul meu sa il intilneasca pe patronul echipei sale favorite, Steaua (care este si echipa mea favorita)”. De unde pina unde a ajuns Gigi Becali o “personalitate politica”, iarasi nu este foarte clar. In cele citeva luni scurse de la lansarea PNG, Gigi Becali s-a remarcat, in plan politic, doar prin declaratii cu un puternic iz mistico-nationalist de tipul “simt patriotismul cum imi curge prin vene”. “Nu s-a pus nici un moment problema sa colaborez cu acest partid, nici sa fiu consilierul politic al liderului PNG… Singurul lucru oferit de domnul Gigi Becali cu aceasta ocazie a fost tricoul Clubului Steaua, pe care l-a primit fiul meu, Adam”, explica Vladimir Tismaneanu relatia sa cu liderul PNG. O data ce l-a numit pe Gigi Becali “personalitate” si l-a botezat “crestin-democrat”, si-a facut din plin datoria. Nici n-ar mai fi nevoie sa-l consilieze…”

    Valerian Stan:

    “Vladimir Tismaneanu l-a caracterizat pe acest impostor caraghios drept o “personalitate politica cu idei crestin-democrate”. Cum poate sa justifice d-na Adamesteanu ca un asemenea portret i-a fost facut lui Becali chiar în revista “22″, fara ca domnia sa sa se distanteze câtusi de putin el? Întrebat de un ziarist daca are afaceri dubioase, Dan Pavel, celalalt girant al lui Becali, a declarat: “Nu are afaceri dubioase, le-am verificat”. Sigur ca înteleg si eu ca serviciile pe care Pavel i le face lui Becali sunt platite – si înca cu vârf si îndesat, cum însusi Pavel a marturisit. Dar sa explice “iubirea de arginti” pâna si o asemenea imprudenta? M-as mira ca Dan Pavel sa nu stie ca în urma cu mai multe luni Parchetul militar a început anchetarea fostului ministru al Apararii Victor Babiuc în dosarul penal privind înstrainarea unor terenuri ale armatei catre Gigi Becali (un prejudiciu de circa 11 milioane de dolari). Desigur, pâna când lucrurile vor fi clarificate, suntem obligati sa presupunem ca Gigi Becali e nevinovat. Dar daca în final se va dovedi contrariul, cum va explica profesorul Dan Pavel studentilor sai ceea ce a facut în toate aceste luni?
    Asadar, potrivit lui Tismaneanu si Pavel, Gigi Becali este o personalitate politica crestin-democrata ale carei afaceri sunt dincolo de orice dubii. Confuzia pe care cei doi au indus-o în opinia publica, în plin an electoral, este imensa si apta sa produca consecinte pe masura. Înainte cu o saptamâna sau doua sa-i devina mentor lui Becali, Dan Pavel (care la rândul lui îl are ca mentor pe Vladimir Tismaneanu) a facut mare caz de faptul – foarte neclar, se pare – ca PNTCD l-ar fi solicitat sa-i fie candidat la Presedintie. Ce confuzie mai mare decât asta ar putea sa imagineze cineva? Apropo, n-as sti sa spun de ce însa a trecut aproape neobservata marturisirea lui Becali – involuntara, mi s-a parut – ca în proiectul sau politic a fost foarte tare încurajat de vicepresedintele PSD Viorel Hrebenciuc.

    Evenimentul Zilei
    Tismaneanu, comparat cu Adrian Costea
    Gelu Trandafir
    Joi, 15 Aprilie 2004
    Dan Pavel si Vladimir Tismaneanu, criticati dur de politologul britanic Tom Gallagher
    Intr-un text publicat de “Cotidianul”, politologul britanic Tom Gallagher a criticat “apostazia” lui Vladimir Tismaneanu. Acesta e calificat drept “un fel de Adrian Costea specializat in cunostinte academice si informatii, nu in afaceri”. Tom Gallagher, profesor de studii politice la Bradford University, ne-a marturisit ca este “alarmat” de evolutiile lui Vladimir Tismaneanu – a carui carte de dialog cu Ion Iliescu, “Marele soc”, e considerata de politologul britanic un fel de pace separata cu regimul postcomunist – si lui Dan Pavel – “apostolul” domnului Tismaneanu, devenit consilier al lui Gigi Becali.
    “Marele soc” este “o lovitura de propaganda a regimului de la Bucuresti”, sustine Tom Gallagher in “Cotidianul”. Dialogul lui Vladimir Tismaneanu cu presedintele Romaniei “il flateaza pe Ion Iliescu si il trateaza ca pe un om de stat ale carui idei sint demne de consideratie”, adauga profesorul de studii politice. Mai mult, Gallagher risca o comparatie intre influenta controversatului om de afaceri Adrian Costea si presupusele intentii ale lui Vladimir Tismaneanu pe linga Ion Iliescu: “Tismaneanu, ca si Costea, se considera influenti deoarece pot imbunatati imaginea publica a unui patron puternic, dar dispretuit”.
    Aceasta critica deosebit de aspra poate parea nejustificata; la urma urmei, chiar la lansarea “Marelui soc” Vladimir Tismaneanu a marturisit ca nicicind nu s-a considerat un adversar personal al lui Ion Iliescu. Pe cei doi ii mai uneste angajamentul marxist al parintilor. Nu in cele din urma, spre deosebire de multi alti cercetatori, Tismaneanu a avut acces la arhivele PCR in anii ’90, in urma presiunilor sale, dar si prin interventia unui apropiat al lui Iliescu, Ioan Mircea Pascu. De ce, atunci, un ton atit de critic? “Evolutia politica a lui Vladimir Tismaneanu nu m-a preocupat pina cind protejatul sau, Dan Pavel, a anuntat ca a devenit consilierul lui Gigi Becali”, ne-a raspuns Tom Gallagher. “Acum sint alarmat”, continua politologul britanic. “Amindoi par angajati intr-un riscant pariu politic care, daca reuseste, poate exclude sansele instaurarii unui sistem democratic normal pentru multi ani de acum incolo”.
    “Occidentul, pacalit a doua oara”
    In urma cu doua saptamini, la auzul vestii ca Dan Pavel devenise consilierul lui Gigi Becali, politologul britanic cerea apropiatilor lui Pavel sa ia atitudine fata de aceasta “tradare”. Printre cei vizati de acest apel se afla reputatul Vladimir Tismaneanu, profesor la Universitatea din Maryland, pentru care “Dan Pavel a actionat deseori ca un apostol in Romania”. Intre timp, Vladimir Tismaneanu a fost in vizita la Gigi Becali, insotit de familie si “apostol”. A raspuns iritat “Evenimentului zilei”, spunind ca aceasta fusese dorinta fiului sau, suporter al Stelei, si a ridicat agramatismele patronului de echipa si partid la rang de idei politice: “Ideile mele, liberale, sint diferite de cele crestin-democrate ale lui Gigi Becali”. Tot pe atunci a fost lansat “Marele soc”, un dialog intre Vladimir Tismaneanu si Ion Iliescu. Acum, Vladimir Tismaneanu, de la care Tom Gallagher astepta, pe 28 martie, o distantare fata de “apostolul” Dan Pavel, e pus in aceeasi oala cu consilierul lui Gigi Becali. Cei doi ar fi “doar traficanti de influenta, care incearca sa-si exploateze pozitiile proeminente in cadrul media si comunitatii academice”, acuza Tom Gallagher.
    Dan Pavel ar incerca sa faca un atractiv “Caritas politic” din partidul lui Becali: “Daca va reusi, va face sa fie respectabil la nivel national primitivismul politic pe care baronii PSD l-au impus la nivel local, de la Bacau la Gorj”, sustine Tom Gallagher. “Tismaneanu face pace separata cu regimul postcomunist. El critica in continuare, dar, de asemenea, nu se zgirceste cu laudele, iar portretele facute lui Iliescu, Nastase si altora sint de nerecunoscut in comparatie cu cele realizate cu un deceniu in urma”.
    In opinia profesorului britanic, Vladimir Tismaneanu ar transmite intelectualilor un mesaj: “Sa uite trecutul” si sa faca si ei “pace cu regimul”.
    “Inselaciunea e la fel de mare ca aceea din 1968”
    Tom Gallagher mai risca o comparatie: “Ca un om cu un acut simt istoric, profesorul Tismaneanu va intelege daca ii spun ca incearca sa dea timpul inapoi, in august 1968. Atunci multi intelectuali au intrat in PCR pentru ca Ceausescu parea sa fie de partea libertatii. La o saptamina dupa ce Romania condusa de PSD a intrat in NATO, Ion Iliescu pare sa fi ales si el calea libertatii. Dar inselaciunea e la fel de mare ca si cea din 1968. Occidentul e pacalit pentru a doua oara. Vladimir Tismaneanu cunoaste nivelul sufocant al coruptiei, nedreptatii si controlului autoritar de dupa 2000. El le-a trecut cu vederea in ultimele sale declaratii, si tot ce am aflat pina acum imi sugereaza ca in cartea lui a tratat cu manusi aceste teme. Daca nu-i asa, nu voi ezita sa-mi cer scuze”, sustine Tom Gallagher.
    Copyright © 1996-2004 Evenimentul Zilei Online.

    Piata Universitatii
    2012-02-13 16:24:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @ Costin,
    baiete, dueleaza-te cit vrei cu dl Tudoran, dar ce e cu magaria asta? “De aici si primul comentariu, cel al lui victor L.”
    Ce vrei sa spui? nu cumva tu esti Radu Humor, cel ce ma cloneaza frecvent pe Voxpublica? pai, intr-un timp te intelegeai cu dl Tudoran pe Certocratia.
    Hataraste-te ce nume porti; nu esti @ victor L.

    victor L
    2012-02-13 16:40:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    @victor L:

    Cum nu administrez acest blog, nu-mi dau seama daca sunteti ori nu @victor L, dar oricine ati fi cred ca va inselati afirmand ca dl Costin Andries se intelegea cu mine pe Certocratia.

    A aparut acolo, l-am primit cu buna-cuviinta, dar de inteles e greu de spus ca ne-am inteles. Foarte curand, a cam devenit limpede de ce venise acolo.

    A incerca sa discuti rational nu e totuna cu a te intelege, a te potrivi la pareri.

    Cele bune!

    Dorin Tudoran
    2012-02-13 17:23:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    @victor L: habar n-am despre ce vorbesti, nu stiu cine e Radu Humor si asta e probabil a doua oara cind comentez pe vox. nu frecventez fabricile de clone ca vox.

  • 48

    @victor L: clone sov-voiculesciene, evident… fumurescu, rogozanu, gotiu, vijulie, *******, toti unu’ is unu.

  • 49

    dle Tudoran,
    @ costin a insailat in raspusul dat dvoastra: “De aici si primul comentariu, cel al lui victor L.”
    Asta m-a determinat sa-l intreb ce are cu mine si nu cumva este acel nascut prin cezariana si iesit in lume fara nume de ma cloneaza pe mine.
    Nu vorbeam de @ Costin Andries, ci de Radu Humor care ma cloneaza si scrie tot felul de mascari sub numele meu.

    victor L
    2012-02-13 18:12:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    @victor L:

    Scuze. Am inteles. Cele bune.

    Dorin Tudoran
    2012-02-13 18:40:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    @ Sanchione
    DOINA JELA, “Ultimele convorbiri cu Monica Lovinescu”, pag. 119-121:
    Monica Lovinescu: Dar Dorin Tudoran…nu a făcut niciodată ce a făcut Goma. Goma s-a situat, în tară, pe pozitii incompatibile cu prudenta, a luptat pe fată. Pe când D.T. a luptat pentru pozitii personale. Totul a pornit dintr-o ceartă a lui cu cei de la „România liberă“…

  • 52

    @Iron:
    Cu toata dragostea si recunostinta pentru dna Monica Lovinescu, nu m-am certat niciodata cu cei de la “Romania libera”?!? Nu stiu ce si in ce context au discutat doamnele Lovinescu si Jela despre mine, dar episodul respectiv mi se pare cel putin bizar. Petre M. Bacanu, Tia Serbanescu si Stefan Maier pot fi contactati si intrebati.

    Cat despre ce a facut dl Paul Goma, nu am pretins niciodata ca as fi facut acelasi lucru. Am facut doar ce si cat am facut…

    Ce ati uitat — oare de ce? — sa reproduceti din acea discutie este ca dna Lovinescu spune (nu stiu citatul cu exactitate, dar dvs. aveti cartea la indemna, nu?)ca “Dorin Tudoran ne este un prieten foarte drag si nu ne-a deceptionat niciodata”. Adevarat sau ma insel?

    Dorin Tudoran
    2012-02-13 20:53:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    Aveti dreptate. Simplu, Monica Lovinescu a confundat Romania Libera cu Romania Literara. Acolo a avut loc bataia (la propriu) in care ati fost implicat. Iar declaratiile de iubire, mai ales facute dupa 1990, personal le iau, cel mult, sub beneficiu de inventar. Ramane opinia distinsei Monica Lovinescu despre dimensiune reala a dizidentei dvs., pe care dupa cum se vede a pastrat-o, pana la sfarsitul vietii. Parca ar mai avea importanta. Oricum ramaneti un erou al luptei anticomuniste.

  • 54

    [...] încurajat de vicepresedintele PSD Viorel Hrebenciuc. Evenimentul Zilei” ( nota 44, aici: voxpublica.real../ ). [...]

  • 55

    Cheers for your brilliant content contained throughout your blog, here are some is usually a small test for your blog viewers. Who actually proclaimed this quote? . . . .Speak softly and have a big stick; you might go far.

  • 56

    Simply want to say your article is as astonishing. The clearness in your publish is simply great and i can think you’re knowledgeable in this subject. Fine together with your permission allow me to take hold of your RSS feed to stay updated with imminent post. Thank you one million and please keep up the gratifying work.

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!