![]() | Frunza lui Udrea și morala cu Louis Vuittonvezi toate articolele de Mihai Goţiu31 Jul 2010 la 18:54 41 comentarii 1949 vizualizari. |
Poate știți sau poate nu. Undeva, într-un atelier din Orăștie, am întâlnit acum câțiva ani trei meșteri care lucrau în piele. Pielari cum s-ar spune. Atelierul lor îți întorcea nasul pe dos dacă nu erai obișnuit cu mirosurile pieilor uscate și îmbălsămate cu Dumnezeu știe ce subtanțe. În acel atelier se fabricau însă niște poșete râvnite în întreaga lume. După ce meșterii le terminau, le trimiteau la Asnieres unde li se aplica celebra ștampila Louis Vuitton, care le multiplica de mai multe ori prețul. Doar nu vă închipuiți că în micuțele ateliere din comuna franceză se fabrică toate gențile Vuitton din lume. Morala e simplă: cine e dispus să plătească sute sau mii de euro pentru o geantă Vuitton, nu plătește produsul în sine, ci reclama care i se face acelui produs. Ștampila.
De ce mi-am amintit de atelierul meșeterilor hunedoreni? Pentru că în momentul în care a izbucnit scandalul logo-ului copiat de pe internet pentru brandul turistic al României, ministrul Elena Udrea s-a apărat afirmând că firma care l-a executat este o firmă cu prestigiu mondial în lume. Care a mai realizat branduri și pentru alte țări. Practic, Elena Udrea a scos în față ”ștampila” firmei. Deși, a uitat să întrebe (sau să se asigure) că pentru brandul României vor lucra aceeași oameni care au creat campaniile anterioare.
Rezultatul final arată că nu (aici puteți citi un articol în care se explică greșelile elementare făcute de cei care au lucrat la brandul turistic al României, dincolo de povestea copierii de pe internet a logo-ului). Drept pentru care, plătind ”ștampila” (firma) și nu produsul în sine, România s-a ales cu o făcătură denumită ”brand”. Ministerul susține că încă nu a efectuat plata (estimată la aproape 100.000 de euro din contractul total). Ar fi revoltător să o facă.
Faptul că există persoane dispuse să plătească mii de euro pentru o geantă Vuitton care valorează câteva zeci de euro mă lasă rece. Din punct de vedere economic chiar e un lucru benefic. E vorba de circuitul banilor (fraierilor) în economie. Când e vorba de bani publici, lucrurile se schimbă însă. Pentru că acei bani reprezintă o investiție. Nu e o cheltuială de ”fițe”. Acel logo trebuie să producă. Să-i convingă pe turiști să aleagă România ca destinație de vacanță. Asta e problema.
Mă rog, în toată povestea asta, există și un lucru bun. Poate măcar o parte dintre cei care au aflat și citit despre povestea frunzei lui Udrea vor înțelege un lucru și se vor vindeca de un complex: cel al marilor firme din străinătate. Își vor da seama că, nu de puține ori, tot renumele lor nu ține decât de publicitate și de PR. Și că atunci când vrei să faci un lucru bun e bine să lucrezi cu oameni. Nu cu branduri, firme sau ștampile.
Etichete: brand, brand turistic, frunză, louis vuitton, orastie, vuitton


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 12021 citiri |
| Cristian Teodorescu 10789 citiri |
| Costi Rogozanu 10219 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4479 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4186 citiri |
| Alin Fumurescu 4050 citiri |
| Ciprian Şiulea 3340 citiri |
| Dorin Tudoran 2903 citiri |
| Iulian Leca 2418 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63080 citiri |
| Cristian Teodorescu 41137 citiri |
| Costi Rogozanu 39180 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18233 citiri |
| Alin Fumurescu 17945 citiri |
| Viorel Dobran 13056 citiri |
| Dan Duca 12063 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9043 citiri |
| Dorin Tudoran 8829 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Aici vorbim doar de stampile.
Udrea vrea sa stampileze turismul romanesc, tu o stampilezi pe Udrea, iar cititorii iti vor da imediat cu stampila in cap.
Oricum, Udrea a inceput!
2010-07-31 19:11:52 | Raporteaza
Imi vine sa va contrazic putin: pentru o “marca” renumita, nu se plateste chiar numai reclama si stampila. In mod normal sunt incluse la pachet si anumite STANDARDE DE CALITATE. Deci chestia cu “renumele mondial” ar trebui sa-l scuteasca pe client de a vana defectele produsului.
Ca a delegat/sau nu altcuiva branduiala Romaniei, firma in cauza trebuia sa se asigure ea insasi ca (i) se respecta standardele. Dar poate ca pur si simplu nu le are.
2010-07-31 19:19:39 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2010-07-31 19:42:02 | Raporteaza
@gotiu
mișule, ce faceau mă masterii aia?lucrau in piele?
nu lucrau cumva cu pielea clientului?
2010-07-31 20:08:12 | Raporteaza
@goțiu
aia care loocreaza-n piele se numesc tatooisti.
2010-07-31 20:10:12 | Raporteaza
@M.GOTIU …CHIAR NU V-ATI PLICTISIT ? ZAU ….CA PE NOI NE-ATI PLICTISIT DE MOARTE ! MAI FRATILOR ,TOTI AVETI ACEIASI FRUSTRARE FATA DE UDREA ? MASURATIVA SI VOI CU UNUL DE TEAPA VOASTRA CA EA ESTE PREA SUS ! STIU CA NU O INGHITITI DAR SA NE PLICTISITI IN HALUL ASTA …NU SE MAI POATE ! DE TREI ZILE TAIATI FRUNZA LA CAINI DE MA INTREB DACA…. MAI AVETI CAINI ?
2010-07-31 20:27:59 | Raporteaza
@mișu
stampila aia cu louis v a ajuns faimoasa dupa ani de munca si dupa ce a trecut prin furcile caudine ale clientilor.
inainte ca stampila aia sa insemne ceva,calitatea produselor a vorbit.
tu crezi ca daca-ti pui stampila cu mișu g pe un produs e de ajuns?
crezi ca se vinde bine o carte scrisa de tine(vorbim acu la modul virtual,nu ca kiar ar fi cazul de carti scrise sub stampila ta)s-ar vinde?
si ca sa revenim la frunzele noaste,tu kiar crezi ca turismul se face cu o frunza?
romanii n-au fost in stare sa ingrijeasca de infrastructura turistica lasata de ceausescu.de 20 de ani se praduieste incontinuu.turismul romanesc a incaput pe mana fostilor bijnitari,liftieri,kelneri si femei de servici.ah sa nu uit curierii.
turcii ca sa faca turism in competitie cu grecii au avut nevoie de o strategie guvernamentala.si-i ajuta si natura.
acu vine udrea si incearca sa faca ceva,altceva decat dracula park,care n-a fost decat un tun ordinar.
orice lucru necesita timp ca sa fie facut.ca si industria sau orice alt domeniu,ca sa fie competitiv tre investiti bani.kklau.abia dupa aia incepe sa vina si profitul.
afacerile si reclama nu inseamna doar un logo de 250 de ioroi.
daca tu kiar crezi asta, nu-i de mirare ca esti doar volintir colaborant la marele om de renume international NUȘ
2010-07-31 20:30:03 | Raporteaza
Nu ai inteles esentialul ,pesedistule-frunza aia este frunza primordiala a Evei iar Elena Udrea tocmai si-a pus-o pe logo.Asa ca a ramas fara frunza ceea ce este foarte tentant pentru turist…
2010-07-31 21:02:57 | Raporteaza
Pai, sa vedem, va schimba cumva brandul de ţară, ţara, in speta Romania? Vezi articolul
Democrat-liberalii s-au săturat de guvernare?, pe
taxapenonvaloar../
2010-07-31 21:04:24 | Raporteaza
Desi nu va agreez scrierile in majoritatea lor, ati spus un adevar mare: am stat 10 luni in State ( ca lucrator si platitor de taxe ) si am cumparat un CD-Writter facut “la noi” in China. Am intrebat un amic american sa-mi spuna ce sa cumpar de la ei sa duc acasa dar facut in State…mi-a raspuns: ori nimic ca’s facute in China sau Taiwan, ori arme !
2010-07-31 21:12:11 | Raporteaza
@NR Crisana: In fapt asta e globalizarea: ei cu proiectele si creierele, altii cu “harware”… “A hard day’s night”… adica: ei cu banii altii doar cu manopera care e max.7-9 % din valoarea produsului final…si e procent mare pentru China care se multumesc cu mult mai putin. Philips nu mai face nimic in Olanda… etc. DA ! Eticheta costa !
2010-07-31 21:15:24 | Raporteaza
Expunerea d-lui M.Gotiu are o valenta ECONOMICA greu de descris si mai ales de inteles:oricine din lumea larga,ca meserias POATE FACE niste posete Louis Vuitton,dar numai SINGURUL,acest Vuitton a reusit sa gindeasca si sa construiasca tehnologic si estetic astfel de posete,care daca nu si-ar face toti banii,nu ar fi cumparate!
Aici este diferenta intre nivelul “general”,cel calitativ al economiilor lumii,diferenta dintre conceptie si executie,intre o frunza verde/albastra si capacitatea de a unifica intr-ul brand vizual valoros,un fel de nimica luat gratis de la natura!
Louis Vuitton NU incaseaza in nici un caz pe GRATIS banii pentru ceeace face pielarul din Romania,deoarece el trebuie sa mentina la un nivel de virf “valoric” BRANDUL propriu,printr-un continuu studiu si cautare de noi modele si forme,care sa asigure succesul “zilnic” al brandului propriu,deoarece nici concurenta nu “doarme”!
Iar asta costa bani,nu gluma!
Aceasta este pina la urma diferenta (putin vizibila)tehnologic si conceptual,dintre tarile dezvoltate si cele “bananiere” ca Romania,care “incaseaza” fiecare, exact ceeace fac!
2010-07-31 21:56:37 | Raporteaza
Vorbind despre circuitul banilor fraierilor.
Care sunt coonsecintele rebranduirii, pe care se cheltieste o caruta de bani?
Tinta marketing definita de noul brand prezinta doua caracteristici definitorii:
- vizeaza clienti potentiali putin numerosi;
- acesti clienti potentiali nu au multi bani de chaltuit.
Conjgarea celor doua elemente conduce la o singura concluzie: volumul activitatii si cifra de afaceri urmarite prin noua strategie vor fi mici.Nici marjele (profitul) sperat nu vor fi mari, tipologia clientului tinta fiind cea a “scârtanului”, cu sacul in spate.
Este oare de dorit a se cheltui 73mil.€ pentru a ajunge la aceasta concluzie?
Dupa parerea mea , “strategia” Dnei.Udrea ar fi nimerit doua tinte comode:
- justificarea impotentei. De ce sa te chinuiesti sa faci infrastructura?De ce sa te chinuiesti sa formezi personalul?De ce sa te chinuiesti sa faci calitate sau cantitate? Sau amandoua?
Oricum Dl. Basescu a declarat ca turismul nu are nevoie de autostrazi.
Aceasta pozitie poate fi privita ca realism sau,daca esti rauvoitor, ca pasivitate mioritica.
- permite cheltuirea linistita a banilor europeni.
Accesoriu, noul brand furnizeaza o justificare impecabila pentru activitatea Dnaei. Udrea in fruntea MDRT (desi nu sunt sigur ca si-ar fi dat singura seama).Noul brand justifica scaderea, chiar prabusirea, volumului activitatii turistice si a incasarilor din turismul incoming.
Cum, de cand este ministru, acestea nu fac decat sa scada si, in mod sigur, se vor prabusii in anii urmatori, noul brand ar fi aranjat perfect afacerile Doamnei Ministru.
Un discurs cam ca cel al retragerii strategice a nemtilor de pe frontul rusesc. Propaganda exista pentru a transforma orice infrangere intr-o victorie.
Pare-se ca de data asta nu a fost sa fie.
2010-07-31 22:03:26 | Raporteaza
Daca s-ar vrea cu adevarat un brand de tara reprezentativ pentru Romania, s-ar pune poza mea la bodega, cu halbele de bere goale pe masa, cu indreptarul ortografic in buzunarul de la piept si cu vadra portocalie intre picioare, sa fiu sigur ca nu vomit iarasi in canalizarea orasului.
Dar nu se vrea, asta e. Aici e mina lui Dinu Patriciu, din cite mi-am dat eu seama.
2010-07-31 22:48:07 | Raporteaza
omule, nu mai încerca să acreditezi ideea că banii s-au dat strict pentru desen. nu face comparaţia între lohn şi ce a solicitat ministerul. de ce crezi că nu s-au băgat români (1 singur ofertant român, de fapt)? că nu ştiau să deseneze? ba ştiau. poate mai bine. dar banii nu au fost daţi strict pentru desen.
fă matale un survey în opt ţări şi spune-mi cît te costă. iar targetul reprezintă 40 de milioane de potenţiali turişti. nu înseamnă că o să vină toţi buluc în românia. pot să vină 100 de mii. sau 200 de mii. sau 2000. oameni cu bani, dar atraşi, dacă vrei, de exotic. e altă minciună pe care ai mai repetat-o, cum că se atrag turişti relativ săraci. pîrliţi.
2010-07-31 23:33:16 | Raporteaza
test
2010-07-31 23:36:55 | Raporteaza
O zi merge, o zi nu merge

Am încercat să scriu ieri niște comentarii și nu apărea niciunul
Dragul meu domn Goțiu, meșteșugarii sunt executanții. Ei lucrează pe baza unor tipare furnizate de firma cu care au contract.
Cheltuiala mare nu se face cu meșteșugarii, ci cu divizia care face prospecțiuni de piață, întrevede evoluția modei, stabilește segmentul de piață etc.
2010-07-31 23:40:49 | Raporteaza
Mihai Gotiu, motivatia aici e cu totul alta, n-ai nimerit-o. Se cauta o firma “cu pretentii” fiindca nu-s banii lor, au acoperire si deci lasa loc de combine. Justifici astfel ca tre sa le platesti milionul, dar o mare parte din banii astia se intorc in buzunarele celor care au facut contactul si au cedat contractul. N-ai chitante, dar poti gasi “cadouri”, alte aranjamente reciproc avantajoase, vacante platite de respectivii, care voiajeaza lux “in interes de servici”.
Cu unul care “doar stie meserie” nu le iese nimic la rechini.
2010-07-31 23:52:53 | Raporteaza
Exista o procedura care trebuie respectata….aceea a concursului de design cu premii urmata de o dezbatere a unor specialisti neutri si acordarea contractului castigatorului.
Dar..legislatia noastra e de-a dreptul imbecila cand priveste actul artistic…criteriul este al pretului cel mai mic…si asta o sa aibe romanii …zone urbane concepute de cei cu pretul cel mai mic,sculpturi publice cu pretul cel mai mic… cladiri publice facute de cei care au oferit pretul cel mai mic si …evident logo de tara de 200 de euroi.
Doamna Udrea a fost bine intentionata cand a vrut sa doteze romania cu-n vuiton veritabil si evident s-a adresat unor,,specialisti” dar ca orice parvenita’n domeniu inca nu a inteles cum ca a creea un logo ..este un act artistic…un act artistic nu se produce la comanda oricat de multi bani esti dispus sa platesti…
Logoul nu este urat ce-i pot eu reprosa doar banalitatea …se incadreaza in linia celorlate logouri concurente…daca-l pui pe presul cu celelalte logouri nici macar nu-l remarci…se remarca Noua zeelanda cel mai bine.
S-o intelegem si pe madam Udrea …ea a cumparat un Vuiton unic (indiferent daca s-a facut la Romania)…a anuntat cu surle si trambite ca la data de…iese cu vuitonu’n public sa-l vedem noi si lumea’ntreaga si evident cand a aflat ca nu e nici macar unic…ca i se arata ca …mai este o tanti care poarta aceiasi poseta…asta da umilire pentru prima doamna a Romaniei.
Dna Udrea, ce facem…poporu’ asteapta Vuiton…
2010-07-31 23:54:53 | Raporteaza
@panDL
cam gresesti
din toate timpurile actele artistice au fost facute la comanda.de la capela sixtina la casa poporului.
diferenta e ca inainte vreme, artistii ratati nu se milogeau la stat pentru subzistenta.aia buni aveau un mecena,aia prosti se recalificau si plantau cartofi cu calcaiul.
michelangelo par un ezamplu sau da vinci daca vrei au facut arta la cerere si contracost.inainte nu existau expozitii.arta se facea la comanda.dar de abia dupa ce-si dovedeau talentul. nu existau artisti inkipuiti ca acum.din motiv de foame.punct
2010-08-01 00:11:10 | Raporteaza
Nici n-am afirmat ca arta nu se face si nu sa facut la comanda…doar ca s-a in domenii asa sensibile cum e designul e greu ca fara un concurs sa ai o piesa de arta in timp determinat…riscul este sa faci un concurs si sa te alegi cu banalitati….sau sa incredintezi unui ,,talentat,, si uite ce sentampla …o ia de pe internet
Michelangelo este exceptia …ce te face sa crezi ca daca ar fi pictat altcineva capela sixtina n-ar fi fost la fel de valoroasa?…oricum papa vroia sa nu mai arate ca un staul..si’atat.
Casa Poporului a fost castigata la concurs si incredibil dar arhitecta avea 28 de ani atunci…dar asta este exceptia la…,,dupa ce-si dovedeau talentul”.
Cu artistii inchipuiti…sunt de acord….avem o groaza si mai fac si multa galagie…dar care sunt aia de cer bani de la stat???…teatrele de stat, filarmonicile, operele,…sa le desfiintam si sa mearga la cartofi dupa cum bine zici.
Dar de ce ti-e greu sa intelegi ca si-un ratat deala de care vorbesti tu poate avea o idee geniala(in domeniul designului)…pe masura ce 7 birouri de branding o sa screama niste banalitati…
Ca ideea aia n-o va putea duce la capat din lipsa de organizare e alta problema … i-o cumparam si-o finalizeaza altii.
Oricum ideea mesajului era….Dna Udrea…ne-ati promis Vuitton…ne-ati prezentat o copie…sa vedem de unde face rost de unu’ original.
Am sa-mi cer scuze cand am spus ca ,,un act artistic nu se produce la comanda”..ar fi trebuit sa spun ca o capodopera nu se produce la comanda…
Un exemplu…imagineazati ca pe acelasi criteriu cu care papa la desemnat pe Michelangelo , care era sculptor sa picteze capela sixtina te pun sa pictezi o monalisa …si-ti dau 700000 de euroi …anunt popoporul ca …o sa aibe o monalisa si sa te vad pe unde scoti camasa.
2010-08-01 02:20:57 | Raporteaza
@pan
nu mie tre sa-mi comanzi ci celor deja consacrati si valorosi.
ca daca-mi comanzi mie sau lu vanghelie sau lu nastase colectionaru poti sa-ti iei adio de la bani.
iar vorbind de artistii aia ratati care cer pomana de la stat,crede-ma e plina romania.n-am timp acu sa-ti dau nume dar mai vorbim.
2010-08-01 04:33:41 | Raporteaza
@pan
buonaroti pe langa sculptor mai era si pictor consacrat la vremea aia,mai facea si pe ingineru,cand mai bea o bere-n plus era si poet si dracu stie ce mai facea daca-i mai ramanea timp liber.
deci hai sa vedem alt exemplu,ca fraieru ala de popa cand i-a dat lu michelangelo comanda stia cu cine vorbeste,n-a vrut doar sa spele banii de pacate.
iar daca vorbim de ratatii cu sclipri de genialitate,numai unul ca NUȘ poate aduna in jurul lui atația luzeri cu pretentii.pentru ca luzerul pana-si descopera genialitatea,daca e sa se-ntample vreodata,executa comenzile fara sa cracneasca.
2010-08-01 05:03:28 | Raporteaza
Fratilor ce tot aveti cu doamna udrea ?daca santeti gelosi ca e frumoasa si capabila ,fiti si voi in stare
2010-08-01 05:56:05 | Raporteaza
Foae verde frunza lata ,EA MAI TERMINATI ODATA.
2010-08-01 06:04:20 | Raporteaza
se uita totusi ca se vind si vuittoane contrafacute -traim doar se ne expunem etichetele ?
2010-08-01 07:26:24 | Raporteaza
chestia cu produse facute in Rom si apoi trimise afara sa le eticheteze cum trebuie si sa le vanda f. scump e adev. eu am cumparat un costum facut chiar in centrul clujului (cred ca vizavi de BRD) de la un magazin care facea pentru export , am platit aproape 1 milion vechi si dupa ce pleaca in afara e vandut la mii si mii de euro…calitatea e f buna, dar de ce numai pentru Armani sau alte case se exporta si pentru noi nu , nu inteleg… adica inteleg, dar s-ar putea si un magazin romanesc cu prod romanesti de calitate ca si cele care sunt pentru export, doar le facem deja la noi in tara !
2010-08-01 10:22:11 | Raporteaza
@silviu petcu:
“michelangelo par un ezamplu sau da vinci daca vrei au facut arta la cerere si contracost.inainte nu existau expozitii.arta se facea la comanda.dar de abia dupa ce-si dovedeau talentul. nu existau artisti inkipuiti ca acum.din motiv de foame.punct”
Mai tarziu, unii mai alesi dintre noi vazand ca nu-i pot nicicum intrece , dar macar egala, au recurs la niste mazgalituri semnate de cativa pensulari de-ai lor, carora le-au creat un brand atat de ucigator de valori incat au ajuns sa se vanda acele “creatii” mai scump decat arta adevarata.
Aia da reclama!si mai ales cu ce rezultate, chit ca aia care au platit milioane de dolari pe niste kitchuri chiar cred ca isi vor recupera investitia, ca doar n-au cumparat ceva tablouri de Picaso, sa zicem, ca le placea facatura
2010-08-01 10:54:25 | Raporteaza
cati-ca-voi.com../
2010-08-01 11:33:34 | Raporteaza
@dama cu pandalii: azi nu mai trebuie sa calatoresti ca sa afli anumite lucruri – mult mai repede, mai simplu si mai IEFTIN este sa te uiti pe Google. Si economisestisi timp si bani. Dar poate orientam banii astia spre bacsisuri si prieteni…
2010-08-01 12:19:02 | Raporteaza
@lucaman:
andronic are unde sa-si faca propaganda
; sorry, ai fost avertizat de mai multe ori
2010-08-01 14:06:47 | Raporteaza
Am inteles perfect articolul! Tradus altfel: toti de pe voxpublica va folositi de “stampila” Realitatii ca sa fiti bagati in seama!
2010-08-01 15:01:13 | Raporteaza
Citez”Faptul că există persoane dispuse să plătească mii de euro pentru o geantă Vuitton care valorează câteva zeci de euro mă lasă rece. Din punct de vedere economic chiar e un lucru benefic. E vorba de circuitul banilor (fraierilor) în economie.” Zici ca nu iti pasa ca Udrea [adica fraierii cum zici tu] da zeci de mii de euro pe o stampila Vutton..Ia ghici de unde are banii..? Din impozitele fraierilor mari mari ca ei adica noi..Doar nu crezi cumva ca Udrea a produs ceva folositor in viata ei iar banii ii are de acolo..Sunt banii nostrii din impozite filtratii prin licitati trucate si aruncati pe lux…
2010-08-01 15:08:42 | Raporteaza
@radu humor
arta in zilele noastre nu mai reprezinta decat cam ce-ar vrea artistul sa exprime.si trebe explicata de un sobor de critici pentru a fi inteleasa.un perete vopsit poate insemna orice in opinia artistului.o țeapa cu un cartof in varf este suprema exprimare artistica a zilelor noastre.de un par ezamplu.
2010-08-01 15:10:27 | Raporteaza
Mai nea Gotiule, afla ca-mi place despre viata lu` matalutza. Pi buni, ai ceva in matale, o rautate, o inteligenta rautacioasa, innscuta, iar nu facuta, nici prefacuta. Cand incepi sa “rontzai” pe cate unul, la coada nu mai ramane nimik din el. Ramane de fapt doar caracterul infekt al pacientului! E si cazul acestei coane Udrea, o dobitoaca despre care nu vreau sa adaug mai multe decat prezinta presa.
PS Tu mandra lighioana sa nu te astepti insa la laude, fiindca batracienii portocalii, la fel ca si gorilienii manelisti or sa te umple de bale. Daca vei fi imun, vei reusi sa scapi, daca nu, nu! Am spus! Hahahaha!!!
2010-08-01 16:06:36 | Raporteaza
Ah da, ca erea sa uit. Mi-a placut spiritul autocritic al numitului Lictor, manifestat in postarea cu numarul 14! Hahahah!!!
2010-08-01 16:08:48 | Raporteaza
Romani, semnati pentru revenirea Romaniei la monarhie! Traiasca Majestatea Sa Traian I !!!
2010-08-01 17:06:21 | Raporteaza
Elena Udrea,intr-o tara civilizata precum Norvegia,era condamnata la inchisoare pe viata.
10 ani s-a dat unui ministru care a cumparat o papusa fiicei sale din bani publici!
2010-08-01 17:42:56 | Raporteaza
@omu’ din popor: Si cine sa fie Monarhul? Nicusor Ceausescu?(glumesc)
Romania are nevoie de un presedinte batran(care e intelept si moral),ma refer la un fost detinut politic anti-comunist. Sunt multi pe lista,care ar fi capabili.Unul care sa gandeasca la Trezoreria nationala,nu la trezoreria familiei.
2010-08-01 17:44:58 | Raporteaza
Presa este extrem de manipulatoare si nu trebuie sa ne incredem in aceasta deoarece “bruiaza” mintile oamenilor care nu au nici o vina! Udrea – respect!
2010-08-02 20:50:06 | Raporteaza
in Orastie,unde ai vazut atelierul?
2010-08-03 21:22:33 | Raporteaza