![]() | Funeriu, de la citirea din clasa a IV-a la modelul finlandez în educaţievezi toate articolele de Viorel Dobran15 Feb 2010 la 14:46 31 comentarii 1794 vizualizari. |
Astăzi a început cel mai bulversant exament de Bacalaureat pe care l-a avut România în ultimii ani şi, slavă Domnului, educaţia a fost unul dintre domeniile în care s-au folosit cei mai mulţi cobai, fiecare ministru care s-a perindat prin Berthelot experimentând diverse metode de îndobitocire a “şcolerilor”.
Sistemul de învăţământ din România este cariat, iar efectele se vor vedea din păcate în viitorul nu prea îndepărtat. Ne mândrim de fiecare dată cu olimpicii noştri internaţionali (din păcate, şi aceia în scădere), uitând să amintim faptul că ei sunt un produs de seră, care nu are aproape nimic de a face cu sistemul, ci doar cu entuziasmul unor dascăli. O demonstrează rezultatele la principalele evaluări internaţionale (PISA, TIMSS şi PIRLS), scoase în evidenţă şi de raportul Miclea.
Cu excepţia rezultatelor la lectură ale copiilor din clasa a IV-a, toate celelalte performanţe se află mult sub media internaţională. Mult mai îngrijorător este însă faptul că performanţele înregistrate de elevii noştri sunt semnificativ mai slabe decât cele ale elevilor din ţările vecine, recent intrate în UE, care au aproximativ aceleaşi condiţii socio-economice ca România.
Există, într-adevăr, alte surse de informare care compensează precaritatea sistemului educaţional (vezi, de exemplu AICI), dar problema de ansamblu rămâne. S-a încercat cu modelul francez, ne-am pliat pe sistemul Bologna, iar acum ministrul Funeriu trage cu ochiul la modelul finlandez, bazându-se pe evaluările internaţionale pe care le aminteam mai sus.
„Modelul finlandez este unul dintre cele mai de succes şi eficiente sisteme de învăţământ la nivel european, inclusiv prin rezultatele foarte bune obţinute de elevii finlandezi la testele PISA. Aceasta este şi raţiunea pentru care am iniţiat această colaborare cu partea finlandeză în ideea de a identifica acele elemente care pot fi preluate şi aplicate şi în România”, a afirmat recent ministrul Educaţiei.
Poate faptul că emo este un curent care are tot mai mulţi adepţi în rândul elevilor români, tot mai des în cabinetele de psihologie şcolară acolo unde sunt (un elev din zece, în 2009), l-a determinat pe Funeriu să apeleze la experienţa finlandeză, ţară recunoscută pentru unele derapaje în acest sens.
Între timp, astăzi a început proba orală la limba română, care este o examinare cvasiinutilă dat fiind că verdictul va fi dat tot de profesorii respectivilor elevi, care au interesul să nu fie pe lista celor 15.000 de disponibilizaţi din acest an. În plus, supraveghetorii şi corectorii fac muncă voluntară, astel că nu este de mirare că nici nu a început bine Bac-ul şi se vorbeşte de şpăgi.
Premierul Boc, acelaşi care se luptă cu criza economică, se declară învins de matematica de clasa a VII-a şi în situaţia sa sunt probabil mulţi alţii. Programa este stufoasă, în continuare se pune accent pe memorare şi nu pe dezvoltarea gândirii, ne hlizim la perlele de după fiecare examen, însă, între timp, numărul mediocrilor care se cred genii creşte. Apoi intră în politică şi au idei despre reformarea sistemului de învăţământ.
Etichete: bacalaureat, Bologna, dascăli, emo, examinare, Funeriu, invatamant, oral, PISA, profesori, youtube


Irina Zamfirescu azi la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu azi la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie azi la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi azi la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu azi la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca azi la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 12021 citiri |
| Cristian Teodorescu 10789 citiri |
| Costi Rogozanu 10219 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4479 citiri |
| Constantin Creţan 4322 citiri |
| Dan Duca 4186 citiri |
| Alin Fumurescu 4050 citiri |
| Ciprian Şiulea 3340 citiri |
| Dorin Tudoran 2903 citiri |
| Iulian Leca 2418 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Costi Rogozanu 7 postari |
| Constantin Creţan 5 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Ciprian Şiulea 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Dan Duca 2 postari |
| Mihai Goţiu 63080 citiri |
| Cristian Teodorescu 41137 citiri |
| Costi Rogozanu 39180 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18233 citiri |
| Alin Fumurescu 17945 citiri |
| Viorel Dobran 13056 citiri |
| Dan Duca 12063 citiri |
| Constantin Creţan 11333 citiri |
| Elena Vijulie 9043 citiri |
| Dorin Tudoran 8829 citiri |
| Mihai Goţiu 31 postari |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Costi Rogozanu 29 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Viorel Dobran 7 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Cat timp tara asta este condusa de niste infractori si tzepari, pusi doar pe capatuiala si pe atacuri teroriste la buzunar, prin impozite (printre cele mai mari din UE), nu prea vad la ce mai avem nevoie de scoala.
Pierdem vremea. Economia e egala cu zero, in Romania, iar institutiile de invatamant sunt adevarate fabrici de someri. Aproape un milion de oameni cauta in acest moment de munca in Romania si cifra e vaga.
2010-02-15 15:03:31 | Raporteaza
ani de zile s-a zis ca spiru haret a organizat invatamantul romanesc atat de bine ca nui n-am reusit sa-l distrugem intr-un secol… cred ca secolul e pe sfarsite…
2010-02-15 15:07:53 | Raporteaza
eacea.ec.europa../
2010-02-15 15:14:20 | Raporteaza
“Poate faptul că emo este un curent care are tot mai mulţi adepţi în rândul elevilor români, tot mai des în cabinetele de psihologie şcolară acolo unde sunt (un elev din zece, în 2009), l-a determinat pe Funeriu să apeleze la experienţa finlandeză, ţară recunoscută pentru unele derapaje în acest sens.”
asta e comentariu demn de click. sau de mircea badea. si nu, asta nu e un compliment
2010-02-15 15:23:39 | Raporteaza
ma intreb asa ca omu , ce nevoie mai avem de ministru la educatie? daca modelu finlandez ne vine ca o manusa , angajam un specialist finlandez neaparat ne implementeaza invatamantul lor si gata scoatem numai genii pe banda ,I ar pe funeriu il plantam la pompe funebre ca si asa a aruncat boc epidemia in pensionari.Totusi dupa parerea mea cred ca sistemul din tombuktu ni sa-r potrivi mai bine. vai mama noastra. vai de invatamantul acestei tari, cu un ministru care nu are propria conceptie despre reforma invatamantului, si trebuie sa copiem pe alti, .
2010-02-15 15:28:37 | Raporteaza
@Cris: Intr-adevar, poate e exagerat, ceea ce voiam sa subliniez, fie si printr-o astfel de tusa, erau desele schimbari si desele modele pe care le adoptam in functie de cine vine la catedra de la minister. situatie similara si in cee ce priveste functionarii publici, cel mai bun exemplu fiind cei trei directori pe acelasi post, toti platiti de la buget, chit ca e criza
2010-02-15 15:30:16 | Raporteaza
corect, jamilla. pur si simplu acest articol este doar un set de clisee despre invatamantul romanesc, reluat again si again. imi pare a fi scris de domnul tatulici, cu ale sale emisiuni gretzos-populiste-inutile
Uite un singur exemplu: ” ne hlizim la perlele de după fiecare examen, însă, între timp, numărul mediocrilor care se cred genii creşte. Apoi intră în politică şi au idei despre reformarea sistemului de învăţământ.” Banuiesc ca discutati despre Funeriu..
Haideti, ca stacheta e mai sus aici la vox…
2010-02-15 15:32:15 | Raporteaza
@Viorel Dobran:
Da, e corect, dar cat timp nu avem o economie functionala care sa absoarba forta de munca tanara, degeaba, cred eu, ne facem probleme daca e bun un sistem de invatamant sau altul…
Ala care iese pe poarta scolii tot somer cu diploma se numeste chit ca e geniu la invatatura chit ca e mediocru, tot in cosul de gunoi al unei tari inapoiate economic ajunge.
Ce face Funeriu acum, e tipic pentru cineva ajuns intr-o functie care vrea sa ia ochii sefimii cu ceva.
Cat timp bani pentru reparat peretii sau pus geamuri, nu sunt iar bani pentru profesori bine pregatiti nici atat.. ce putem face? Mai umblam pe la materie, eventual schimbam coperta la cataloage cu una mai aratoasa.
Ce fac aia in clase, de joaca tzurca pe masa, e identic cu ce face Basescu cand da cu palma de pamant intr-o carciuma. Asta e nivelul intelectual, plecand de la seful statului in jos. De asta, ramanem cu gura cascata zi de zi cand vedem ce vedem.
2010-02-15 15:44:39 | Raporteaza
Faptul ca sistemul de invatamant este precar si fundamental gresit este demonstrat asa cum spui si din statistica. Insa inainte de a face afirmatii referitor la un ministru sau altul poate ar fi bine sa-i lasam si timpul necesar la dispozitie sa faca ceva. Sau daca nu corect ar fi sa prezinti si situatia ideala in care un ministru si-a reformat ministerul in care functioneaza in 2 luni de zile.
In rest numai de bine
2010-02-15 15:57:47 | Raporteaza
Asa cum spuneam si cu alta ocazie toti ministri exceptie Marga si-au implementat vedeniile lor in domeniu incapabili de o viziue. Nu face exceptie nici macar Funeriu un om care pune carul inaintea boilor si care daca a vazut ceva stralucitor prin alte parti (exact ca salbatici atrasi de margele) crede ca este bun si in Romania.
2010-02-15 16:17:13 | Raporteaza
E adevarat, fiecare ministru al educatiei a incercat propria reforma… Nasol!
Si totusi, de data asta lucrurile sunt diferite!De ce?
Pai e simplu: spre deosebire de predecesorii sai, Funeriu a trait (citeste a fost educat/a performat) intr-un sistem educational de top! Deci (cel putin teoretic) stie cu ce se mananca, nu vorbeste din carti si nu e nevoit sa colporteze informatii prinse din zbor de pe la nu stiu ce seminarii…
2010-02-15 16:28:01 | Raporteaza
problema sistemului nostru de invatamant este de fapt o problema societala. se datoreaza in mare parte faptului ca metoda stiintifica nu a fost interiorizata pe scara larga de catre populatie. de aceea modificarile sistemului par a fi hotarate de un grup de maimute care se joaca la masina de scris. este posibil sa ma insel (in parte si lipsei de transparenta a ministerului) dar eu nu cred ca exista un scop clar al acestor modificari. pana la urma care este scopul sistemului de invatamant? pentru ca sunt mai multe perspective: sa scoti cetateni, sa pregatesti oameni pentru industrie, sa favorizezi educatia clasica, sa faci o gradinita pentru copii si adolescenti pe perioada cat parintii sunt la slujba sau pur si simplu sa-i domesticesti pe oameni (este si asta un punct de vedere). la fel, paradigma stiintifica teoretica (daca exista) precum si mijloacele practice de evaluare sunt neclare. raman ajustarile periodice si modificarile de lege care sunt facute la presiunea sindicala pentru ca astia au macar niste scopuri clare.
2010-02-15 16:48:48 | Raporteaza
Despre profesorii din Finlanda nu vorbeste nimeni?Stiti ce profesori au,cum sunt selectati,ce examene dau?Si ,probabil ce salarii au?La noi si universitatile de stat au ajuns ca Spiru Haret.
2010-02-15 16:55:16 | Raporteaza
Aveti putintica rabdare, a fost inantata o petitie la Cei in Drept si se va face o tara pe placul tutulor.
)
In tara aia fiecare va putea fi ministru, prim ministru ori presedinte cit vrea muschii lui.
Rabdare, deci. O tara pe placul tutulor, viiiineeee.
2010-02-15 16:55:34 | Raporteaza
@viorel dobran
Spui aşa “Între timp, astăzi a început proba orală la limba română, care este o examinare cvasiinutilă dat fiind că verdictul va fi dat tot de profesorii respectivilor elevi, care au interesul să nu fie pe lista celor 15.000 de disponibilizaţi din acest an. În plus”
Nu există nicio relaţie directă între disponibilizările din acest an şi “verdictul” pe care îl dă profesorul la clasă. Prestaţia elevului la proba orală poate avea o calitate mai bună pentru că dipare factorul de stres implicat de prezenţa unei comisii externe. O să explic mai mult după ce se termină toată chestia asta.
În plus, există imposibilitatea tehnică, să zicem, ca un elev să pice acest examen – tocmai pentru că examinarea are ca scop certificarea, pe trei niveluri (mediu, avansat şi experimentat) a competenţelor de comunicare în limba română; ca atare nu e vorba de binomul admis-respins, şi nici de notarea obişnuită (care, în cazul în care ar fi intrat în calculul mediei de Bac, ar fi bruiat serios ierarhiile). De ce este vorba despre doar 3 niveluri de competenţă: simplu, se exclude nivelul începător atunci când ai de-a face cu un vorbitor nativ de limbă română.
2010-02-15 17:40:26 | Raporteaza
@viorel dobran
În privinţa felului în care se acordă certificările – ţine de profesionalismul fiecărui cadru didactic implicat. Este clar că nu pot fi toţi experţi. Însă anii trecuţi avem destule exemple de Bac, prin diverse judeţe, în care CU TOT CU COMISII EXTERNE elevii au obţinut note suspect de mari, în proporţii suspect de mari (sau invers, cu note foarte mici). În fine, lucrurile sunt mai delicate.
2010-02-15 17:44:35 | Raporteaza
Asta cu modelul finlandez imi aminteste de cactusii (sau ficusii, cocotierii, bambusii, ananasii, smochinii etc.) lui peste prajit care era ministru la turism pe vremea tarului Adrian Nastase. S-or fi recuperat banii?
2010-02-15 17:45:41 | Raporteaza
@nea Dobrane
asta cum vine,e bine sau e rau ca este Funeriu la Invatamant?
Daca ma iau dupa cei doi nostalgici comunisti Cris si Virgil,este rau.(ei fiind cam prostuti de fel)
Pe ei ii incanta daca vanghelie era ministru,ca mai invatau si ei dupa goagal cate ceva.(am I wrong?)
2010-02-15 19:47:36 | Raporteaza
Bagaj mic, pretentii de analiza mari. Tot vorbim de cobai, dar nu vedem sindicatele din invatamint care au pus contre oricarei incercari de reformare. Pentru cultura generala a autorului, procesul Bologna se refera la invatamintul superior si nu are nici in clin nici in mineca cu bacul. Si sentinta cu “numarul mediocrilor creste, apoi au idei despre reformarea invatamintului” pare super potrivita pentru asa autor de “analize”. Ii doresc dl. Dobran sa aiba cv-ul actualului ministru al invatamintului si sa invete care e treaba cu Bologna inainte sa stropeasca pe aici.
2010-02-15 20:24:51 | Raporteaza
@Cris: Si chestia cu somerii si economia functionala tine tot de niste analize si prognoze, pentru ca degeaba se cer acum, sa zicem, medici, iar tu ii furnizezi pe piata abia peste 6 ani. In ceea ce/l priveste pe presedinte, nu cred ca era o mare diferenta nici pe vremea lui Emil Constantinescu
@eruufin : Intr-adevar, lucrurile sunt mai delicate, dar cerd ca exista o corelatie intre nivelul de trai al dascalilor si calitatea invatamintului. Cunosc multi dascali si nu toti intra in economia meditatiilor.
2010-02-15 21:00:53 | Raporteaza
@skin: Chiar nu am nimic cu dl Funeriu personal, mai ales ca se afla la inceput de mandat. Mi se pare doar putin cam mult politician pentru functia pe care o ocupa, dar, repet, mai vorbim despre realizarile lui mai incolo.
2010-02-15 21:03:14 | Raporteaza
@nepotu lu tamara (18) : “Pe ei ii incanta daca vanghelie era ministru,ca mai invatau si ei dupa goagal cate ceva.(am I wrong?)”
Esti rong rau. Goagalu il recomanda chiar idolul tau zeus. E drept ca el il pronunta corect dar…
2010-02-15 21:19:49 | Raporteaza
@alter ego timid
era mai bine cu Androneasca?
2010-02-15 21:22:18 | Raporteaza
Prin anii ‘80, o directiva de partid spunea ca profesorii care nu au promovabilitatea elevilor, carora le predau, foarte aproape de 100%,vor primi calificative scazute. Un calificativ slab le ingreuna soarta la examenele pe care urmau sa le sustina (grad, definitivat, etc.). Logic, profesorii au inceput s-o lase mai “moale”. Fireste ca si elevii au prins faza, asa ca de atunci au aparut bazele unui invatamant “modern”,iar aparitia universitatilor particulare, in frunte cu « Spiru Haret », era incununarea eforturilor de prabusire a unei institutii fundamentale in evolutia unei societati, invatamantul. Orb sa fii si tot iti dai seama ca demolarea invatamantului nu este o intamplare, ci un act bine aplicat. Motivul este simplu, cine are nevoie ca la noi in tara sa existe o majoritate de oameni scoliti, educati? Cine? Pentru ce? Sa nu puna “botu’” la abureala politicului? Sa vina cu contraargumente? Sa-i contamineze de desteptaciune pe cei mai putin dotati la “mansarda”? Cine mai crede ca pentru distrugerea educatiei s-a lucrat doar pe linia invatamantului este rugat sa dea drumul la televizor, radio, pe oricare post!Nimic din ceea ce pare a fi intmplator nu este rodul hazardlui!
2010-02-15 21:27:12 | Raporteaza
@nepotu lu tamara (23): Adica tu acu ma intrebi daca ploua afara ? Nu. La mine in sat au iesit stelele.
2010-02-15 21:47:05 | Raporteaza
Dl.Funeriu este un om cu intentii foarte bune.Pentru ca am un copil scolar am urmarit,in presa scrisa si la tv,toate interviurile dansului,toate modificarile pe care doreste sa le aduca sistemului.Daca va reusi,macar partial,tot e de bine.E de buna credinta.Numai cine e carcotas nu vrea sa observe.
In alta ordine de idei,consider ca ministrul care a facut praf si pulbere in invatamant,care a stresat,(prin schimbari dese si proaste a programei),parinti,elevi si profesori,este madame Andronescu.Mai nou,e simbriasa a posturilor tv care au,ca strategie de marketing,criticarea Guvernului,cu orice pret.
Daca doua persoane ma scot din sarite,una din ele e Andronescu.Cealalta,care face,ZILNIC,turul televiziunilor este madame Campeanu(fosta ministresa la Munca).Pe bune!Intr-o zi le-am vazut,pe amandoua si separat,la 3 televiziuni!!!Astea chiar nu au treaba?
2010-02-15 22:50:34 | Raporteaza
@cris ; la tine, despre orice s-ar discuta, tot la Base ajungi. Ca da cu palma de pamant. Da pe aia cu prostanacu’ o stii ? Cand se duce el la piata sa cumpere cartofi. Si taranu’ il intreaba:
- De cat sa-ti pun, domnule?
- Sa-mi pui decat 2 kg!… a raspunsul cel parlit de flamura violeta.
2010-02-16 00:02:48 | Raporteaza
Imi cer scuze de spam. Insa vazand ca “stiristii” nostrii nu vad “rating-ul” aici, am decis sa fac cumva sa mediatizez aceasta campanie, care isi merita toata lauda.
“Competitia Zece”: Arca ofera 10000 EUR unor tineri pasionati de arta avioanelor de hartie. Hai sa imprastiem vestea bit.ly/b8pZR8../
2010-02-16 10:15:46 | Raporteaza
Ceea ce era de demonstrat, nici macar un elev nu a primit calificativul slab la proba orala. Unul singur a fost eliminat pentru tentaiva de frauda. Vi se pare realist?
“In privinţa calificativelor primite de elevii prezenţi, situaţia se prezintă astfel: 9.266 (13,19%) s-au încadrat în categoria utilizator de nivel mediu (cei mai mulţi în Bucureşti şi în judeţele Galaţi şi Harghita), 21.045 (30,08%) au obţinut certificatul de utilizator avansat (cei mai mulţi în Capitală, respectiv judeţele Bihor şi Iaşi), iar 39.698 (56,74%) cel de utilizator experimentat (cei mai mulţi în municipiul Bucureşti, respectiv judeţele Prahova şi Ialomiţa”.
2010-02-16 11:40:59 | Raporteaza
Putina atentie: niciodata la o proba orala nu te evalueaza profesorii din liceul tau..cum,de altfel, nici la examenele scrise nu esti supravegheat de catre ei.
2010-02-16 15:32:58 | Raporteaza
Circa 80% dintre elevii care au susţinut proba orală la Bac au primit calificativele “experimentat” şi “avansat”
2010-02-16 22:18:05 | Raporteaza