RSS Feed

Heil Mazare, presedinte de Romania. Baronul luminat (UPDATE: Nastase iese din cursa)

vezi toate articolele de
15 Feb 2010 la 14:56 72 comentarii 1613 vizualizari.

Nu e un secret pentru cineva că miza alegerilor din PSD nu este una strict internă, de partid, ci și de a desemna posibilul candidat la funcția de președinte al României. Că la această tură, Radu Mazăre nu pare să aibă prea multe șanse să le ia fața lui Geoană sau Năstase este mai puțin important.

Simpla înscriere în cursă arată că Mazăre vrea ceva mai mult. Că i s-a sărat de Constanța și că țintește Cotroceniul. Alegerile din această lună din PSD reprezintă mai mult un exercițiu de imagine pentru Mazăre. Candidatura lui la președinția PSD are un scop precis: să transmită mesajul că este unul dintre cei ”care contezază”. E, în același timp, un antrenament. Cursa pentru fotoliul PSD și, mai apoi, pentru Cotroceni nu este un sprint, ci o probă de fond. Un maraton chiar. Iar mulți sportivi de performanță (dacă menținem comparația în acest domeniu) participă la o ediție a Jocurilor Olimpice cu gândul la competiția de peste patru ani.

Și dincolo de mondenitățile, excentricitățile și dosarele de corupție în care este cercetat, Radu Mazăre are de partea lui câteva atu-uri importante. Nici Năstase, nici Geoană, nici Mitrea și nici măcar Diaconescu nu pot reprezenta imaginea unei schimbări reale în PSD.  Radu Mazăre ar putea impune, la nivelul electoratului, o asemenea imagine.

Spre deosebire de Geoană, Mazăre este un tip, scuzați expresia, ”cu coaie”. Iar spre deosebire de Năstase este mai șarmant (nu spun ”sexy”, calificativ pe care i l-au acordat câteva prietene, pentru a nu se înțelege, Doamne feri, altceva). Și suficient de dandy pentru a câștiga un electorat tânăr pe care niciunul dintre liderii PSD-iști nu este în măsură să-l motiveze.

În plus, Mazăre se bucură de sprijinul unui fief foarte important, Constanța, care în ultimii ani luptă cu Clujul (din punct de vedere economic și al calității vieții – nu e o apreciere personală, o spun statisticile) pentru poziția de prim oraș al provinciei.

De aici derivă și cel mai mare avantaj al lui Radu Mazăre. Spre deosebire de ceilalți baroni (psd-iști, dar nu numai), el a reușit să-și construiască imaginea unui baron luminat. Cel care nu se gândește doar la propria burtă (pe care, fizic, nici nu o are), ci mai lasă și pentru ceilalți. Peste 4 sau 9 ani, modul în care Mazăre și-a început afacerile s-ar putea să conteze în aceeași măsură în care a contat pentru americani modul în care a făcut avere familia Kennedy (acuzată, printre altele, de contrabandă cu alcool în timpul prohibiției). Adică deloc, John Fitzgerald Kennedy fiind considerat și astăzi ca cel mai popular președinte american.

Scoțându-l pe Băsescu din discuție, din motive constituționale, spuneți cine, dintre liderii PSD, PD-L, PNL sau chiar din societatea civilă, ar avea șanse, la ora actuală, să-i facă față lui Mazăre. Și nu luați în calcul gustul și simpatiile d-voastră (mie, personal, această alternativă îmi dă fiori pe șira spinării). Deocamdată, Radu Mazăre se distrează în Brazilia, de unde al lansat vestea candidaturii lui la șefia PSD. Știrea nu este neapărat o surpriză, ci doar o confirmare a faptului că primarul Constanței devine, oficial aproape, unul dintre candidații principali de peste 4 (sau 9 ani) pentru Cotroceni.

UPDATE: Adrian Năstase a anunțat că își retrage candidatura de la șefia PSD. Cine profită? Cristian Diaconescu sau chiar… Radu Mazăre?

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


72 comments
  • 1

    bancul zice ca se poate; era pe vremea cealalta; s-a prabusit avionul cu presedintele onu; zice ion lu gheo: vezi ma, ca se poate? avem un comandant de nava la cotroceni… deci, se poate…

  • 2

    Daca in locul lui Mircea Geoana la dezbaterea “aceea” era Radu Mazare cred ca am fi avut alt presedinte azi.

    Catalin
    2010-02-15 15:19:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    “Alegerile din această lună din PSD reprezintă mai mult un exercițiu de imagine pentru Mazăre. Candidatura lui la președenția PSD are un scop precis: să transmită mesajul că este unul dintre cei ”care contezază”.”
    l-ati intrebat? Spuneti ca sunteti jurnalist, insa nu inteleg cum puteti sustine atatea certitudini fara sa le aveti? Nu era mai corect “candidatura lui ar putea avea un scop precis?” de exemplu
    si se spune presedintie, chiar nu puteti sa intelegeti treaba asta? E marfa rau sa ne dam cu parerea despre ce e in luna si in stele, ca deh, le stim pe toate, da putina modestie nu strica. jalnic

  • 4

    @emirc:

    despre faptul ca Mazare isi va dori sa fie seful in PSD si in Romania am scris prima data acum mai bine de un an si jumatate – de cand a inceput sa apara tot mai des si in tot felul de contexte, pe la diferite televiziuni si in presa centrala; atunci am scris in termeni de probabilitate, acum deja e o confirmare

  • 5

    da,numai un drogat nu aveam la cotroceni!

  • 6

    ai sa fim seriosi , om fi noi o tara de prosti dar nici chiar asa.Chiar am speria mapamondu cu asemenea specimene, doua unu dupa altu, ar crede lumea ca suntem o tara de masochisti, adica ne place sa ne-o traga din 5in 5 ani .Nu ne-ar mai lasa sa parasim tara de frica sa nu le facem vrun copil cu chipul si asemanarea astora

  • 7

    Radu Mazare a facut si destule lucruri bune…Exemplu; A pus bariere in Mamaia la miticii grobieni si nespalati…Asa e si orasul mai curat si nu gasim masini si resturi menajere pe iarba si nisip

  • 8

    @jan:

    eu nu m-as baza pe ”dar nici chiar asa”

  • 9

    Achtung!

    Observatie importanta facuta de Mihai Gotiu.
    Publicul ghelban, votant de Traian Basescu din tara asta, se poate stramuta imediat pe un eventual proiect Radu Mazare. Mare atentie! E posibil ca Mazare sa aiba un farmec nebun la popor grosier (peste 80% din populatia Romaniei).

  • 10

    Sistemul alege “catindatul”. Actualul presedinte nu este de loc charismatic ,are in schimb o smecherie vulgara care prinde la cei cu vocatie “contra”.
    Credeti ca daca ar avea ceva cu care sa-l agate pe Radu Mazare , DNA sau alt instrument prezidential nu l-ar
    face de exemplu pentru altii ? Nu are nimic cu care
    sa-l infunde, dar lupta continua.
    Mazare are un mare atu ,pe care nici un alt viitor candidat nu il are. ACELA DE A STI SA FIE VOCAL , CU
    ARGUMENTE . SUNT CONVINSA CA RADU MAZARE ISI VA ATACA
    CONTRACANDIDATUL (TRAIAN BASESCU) INCA DE MAINE, PANA IN ZIUA VOTULUI.

    Tabita Andrei
    2010-02-15 15:57:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Vorbeam cu cineva de la Constanta…
    Cand Mazare a taiat-o in Brazilia, orasul era fara apa calda si caldura, in mai multe cartiere, craterele din asfalt erau ca pe Marte, si Mazare le-a promis ca nu le astupa decat daca ii va da “Tanti Nutzi” bani.
    Mare parte din ajutoarele sociale de la Primaria Constanta s-au taiat si multe proiecte sunt blocate din lipsa de finantare.

  • 12

    Va inselati…Daca Besescu era bun la ceva il tineam la Constanta ..Dar nu e cazul noi cei din Basarabi[acum Murfatlar]stim cu cine avem de a face..Pastrati-l voi mitici retardati..Cat priveste barierele suntem de acord dar sa mareasca taxa penru miticii jegosi care urasc sapunul si periuta de dinti…Doar asa mai avem palmieri [inca] fara Ion si Geta egal LOVE [amintiri cu briceagul] Bravo Mazare ….

    Victor Constanta
    2010-02-15 16:03:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    @Tabita Andrei: cred ca ai dreptate; in afara de viclenie ar fi de remarcat o abordare “macho” care prinde la public, pe fondul unei vieti politice mai degraba efeminate…

  • 14

    Pai daca piticul porno Boc taie finantarea pentru posetele lui Nuti Udrea ce vina are Mazare..?

    Victor Constanta pentru Cris
    2010-02-15 16:05:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    @zorin:
    nu cred ca atitudinea “macho” in gen mazare prinde la public. cunoscutii constanteni imi relateaza ca succesul lui mazare se bazeaza strict pe un fel de “vanghlion” neincetat, pungi cu alimente, haine, medicamente pentru pensionari si cei defavorizati, bine dozata toata tarasenia a.i sa-i iasa calcului electoral. asadar, mie mi se pare absurda orice discutie referitoare la un “fenomen mazare” deoarece nu exista, e doar o aparenta sustinuta cu greu.

  • 16

    @Victor Constanta: daca tineti pt voi tot ce-i mai bun si mai mariti si taxele, nu crezi ca mai aveti putin pana la faliment?

  • 17

    @x-127:

    “nu cred ca atitudinea “macho” in gen mazare prinde la public. cunoscutii constanteni imi relateaza ca succesul lui mazare se bazeaza strict pe un fel de “vanghlion” neincetat, pungi cu alimente, haine, medicamente pentru pensionari”

    Orice asemanare cu strategia de campanie electorala a PDL, (de aruncat cu copane congelate in poporul aflat in foame) NU e intamplatoare. Mazare a facut parte la inceput din PD. Acolo si-a facut ucenicia politica si a inteles ca fara paine si circ, pentru un popor in foame, ideologia nu face nici doua parale.

  • 18

    Imi cer scuze, in numele prietenilor mei din Constanta, ca am gazduit, iubit si imbogatit un asemenea personaj : mazarea cu pene! Un individ incredibil de tupeist, un panglicar desavarsit, un “neicanimeni” absolut! Cine vorbeste de Constanta ca despre unul din orasele curate si bogate ale Constantei se inseala amarnic! Constanta a fost, pana la Mazare, al constantenilor! Acum este al lui Mazare si a prietenilor sai! Mi-e greu sa cred ca exista, in Romania, un oras mai murdar si mai trist! Tot ce vedeti voi, copiii mosului, vine de la televizor : cluburi de fitze, cafenele din 10 in 10 m, plaje pline cu gagici! In spatele perdelei mediatice : strazi murdare, gunoaie peste tot, nu mai exista trotuare, exista, in schimb, oriunde, haite de zeci de caini (la ora 20,00, orasul e pustiu!), cersetori, batrani ai nimanui, betivi cazuti in ganguri, cladiri in ruina, portul Tomis confiscat de acolitii celui cu pene etc. Si guvizii plang, dragii mei, in cel mai trist oras din Romania!

    GAVRILACHE
    2010-02-15 16:36:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    :) ))))))))))))))))))))

    Parac il vad: Mazare, baronul straluminat al PSD, catindat la Cotroceni, urcand drumul Targului de Fete sa le arate tapinarilor ce pot face 2xn bucute dibace, bronzate uniform si ubiquu pe ritmuri de samba… fara numar, fara numar, neamule!

    Manca-i-ar tata de pesedei, cum evoluara ei de la despotul luminat la baronul iluminat Mazare, aceasta Udrea “cu coaie” a social-democratiei hrebenciliesconastapontine!!…

    Gicu Maracine
    2010-02-15 16:38:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    Mazare nu este un politcian de calibrul lui Basescu; iar Basescu este votat nu pentru ca este pe gustul vulgar al poporului; dimpotriva, cred ca Basescu a aratat ca are cateva principii in care crede si ca este in stare sa se bata cu toti pentru ele. Si romanii apreciaza asta in tara in care toti se misca dupa cum bate vantul (sau Vantu) si dupa cum vin banii. Mazare e un fanfaron si un papagal cu priza la saracimea si tiganimea din Constanta. Insa odata iesit din oras, lumea il vede ca atare, vede ca nu-l intereseaza nici principii nici soarta oamenilor, ci doar orgoliul lui de cocalar. Iar asta, oricat de prosti am fi noi, nu tine la majoritatea romanilor.

  • 21

    @GAVRILACHE: de ce l-ati lasat sa va ia orasul? si de ce nu=l luati inapoi? in fond, e al vostru…

  • 22

    @GAVRILACHE: 1. de ce l-ati lasat sa va ia orasul? 2. de ce nu-l luati inapoi, e al vostru?

  • 23

    Voi nu sunteti Constanteni da bateti campii cu gratie…Pai daca Constanta e un oras trist inseamna ca Bucurestiul e cavou…Mitici mincinosi…

  • 24

    Candidatura lui Mazare trebuie tratata cu toata seriozitatea si ingrijorarea. In lipsa unui contracandidat pe masura la prezidentialele din 2014, Mazare are mari sanse, fie si numai pentru ca majoritatea romanilor voteaza “asa, de-al dracului”. Asa era cat pe aci, in 2000, sa ne trezim cu Vadim Diazepam Rudotel presedinte al Romaniei. Doamne fereste!

    Mircea cel Bogat
    2010-02-15 16:59:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    Mazare e doar un hot mic [care imparte ceva si la saraci,fie ei si pensionari amarati] si pe care il preferam unor politicieni imbuibati care macane la tv dar nu fac absolut nimic pentru popor . ..Plus ca a pus bariere celor care cred ca Mamaia e orasul miticilor nespalati ..Atat si succesuri..

  • 26

    Mazare e la nivelul lui Becali. Un bogatan ciudat cu un discurs mai de cartier. O sa ia 3%. Punct.

  • 27

    @Mircea cel Bogat: tratamentul cel mai serios este pregatirea unui alt candidat; cine se apuca de treaba? si mai ales, cand?

  • 28

    Stimate domn,

    Din cate îmi amitesc eu, dar se vede că doar eu, Băsescu e “președinte de România”. El si-a târâit, în campanie, toată familia prin minunatele șatre de țigani ale patriei. El a învârtit deasupra capului sabia interlopului Caiac de la Craiova, El s-a afișat public rostogolind buzdugane ghintuite și scuturi de tablă. El s-a tras de brăcinari și, mai nou, s-a si inrudit cu Bercea Mondialu, președintele “la toți țiganii” – distincție primită de la însuși Regele Cioabă.

    Nu e nevoie de Mazăre pentru a avea un veritabil “președinte de România” – avem deja unul.

  • 29

    @ 25 Mariu:

    “Mazare e la nivelul lui Becali. Un bogatan ciudat cu un discurs mai de cartier. O sa ia 3%. Punct.”

    E perfect pentru Cotroceni. Numai asa ajungi acolo. Trebuie sa dai cu palma de pamant in carciuma si sa arunci cu copane congelate in popor.

  • 30

    Pentru cei cu rationamente “lejere” :
    Ca sa poti compara atitudinea golaneasca si golania politica la. purtatorul Mazare cu instinctul politic al lui Basescu,chiar luind in calcul si apelativul” piticul porno” pentru Boc, sigur trebuie ca sunteti descalificati pentru orice tip de polemica!!!
    Probabil ca celebra replica a lui Vintu” aceasta conducerrre crrretina ti-a redus venitul cu 50 la suta,domnisoarrra” este emblematica pentru argumentatia “eleganta” ,care strabate ca un fior trustul si mintile “lejere” ,veghiate deopotriva de ingineriile sinistre nascute de aceasta minte bolnava,prin care chiar bate VINTUL!!! Va dati seama, viitorul nostru ar fi aratat ca un joc piramidal/F.N.I.,norocul nostru ca uneori BINELE invinge si unii dintre noi,adica voi, ramineti niste bieti frustrati,cu o exprimare suburbana

    Mihaela
    2010-02-15 17:09:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    Sa nu credeti ca Mazare ne-a pacalit…Stim cu cine avem de a face …Dar fata de actualii politicieni care doar fura si invelesc lacomia in vorbe frumoase despre grija fata de popor, Mazare hotul cel mic din orasul nostru e un inger…Cat despre bariere eu nu sunt de acord desi acum Mamaia e mai curata..

    ALT CONSTANTEAN
    2010-02-15 17:11:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @felix: “cred ca Basescu a aratat ca are cateva principii in care crede si ca este in stare sa se bata cu toti pentru ele.” Bai, cat de retardat, chior, obtuz, indoctrinat, fanatic, sarac cu duhul, trebuie sa fii sa-ti fete mintea asemenea afirmatii?? mda…
    ne paste mazarea cu pastaie cu tot…
    ar fi inca o data paradoxal de romanesc:)… Primul popor care se basescu inainte de a manca mazare!

  • 33

    @Mihaela: domnisoara, daca imi indicati binele acela care ziceti ca a invins (pe cine a invins?) si daca imi mai recomandati si unde trebuie sa ma uit ca sa vad si eu ce ne-a adus aceasta victorie a binelui, va voi ramane mereu recunoscator.

  • 34

    “Și suficient de dandy pentru a câștiga un electorat tânăr pe care niciunul dintre liderii PSD-iști nu este în măsură să-l motiveze.” – prietene suferi cu capul daca tu crezi ca electoratul tanar il va vota pe Mazare.

    … iar fieful lui Mazare … eu vizitez orasul Constanta din doua in doua saptamani si baza lui Mazare “pensionarii” il injura de mama focului. Pacat ca nu ai fost acum doua saptamani in Constanta … stii strazile din sectorul 5 ale lui Vanghelie. Erau PARFUM in comparatie cu strazile din Constanta iar printre blocuri nici cu 4×4 tractiune integrala si cauciucuri cu cuie si lanturi nu faceai fata !!
    Ai idee de pomenile electorale pe care le face Mazare( si nu din banii lui stai linistit ci din bani publici)- un kg de faina, malai, ulei si un pui.
    Dar de faptul ca face “locuinte sociale” cu firmele agreate doar de el. Ca tipa ca un nesimtit ca nu-i da guvernul bani cand realitatea este ca el returneaza bani la buget ca este pre imbecil sa-i cheltuie (sau in fine sa-i fure)!!

    Du-te in Constanta si i-a la bani marunti “administratia Mazare” sa vezi ilegalitatile, fa jurnalism de investigatie adevarat si pe urma spune ce sanse are Mazare.

    Asa nu faci decat sa-i dai idei lui si fraierilor care-l voteaza fara sa vada si adevarata fata a lui Mazare. Dar de e mai usor sa stai in fata calculatorului si sa spui ca Mazare are sanse ….

    Scuze pentru violenta limbajului dar m-am saturat sa vad cum fara o analiza corecta, obiectiva si adevarata a oamenilor politici am ajuns sa avem tot felul de vanghei, mazarei, becalei si multe asemenea specimene.

    Cu sincere si amare regrete pentru clasa politica,
    Bogdan

    bogdan
    2010-02-15 17:17:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    Daca ar candida Mazare si Vadim si amandoi ar ajunge in turul 2, l-as vota pe Vadim! N-am facut-o niciodata, dar Mazare e un rau mult prea mare pentru Romania, in fata caruia pana si Vadim paleste! Celor care aburesc aiurea despre Mazare, le recomand sa mearga in Constanta si sa gaseasca o afacere care misca fara sa verse dijmuiala catre Mazare. Isi pot astfel face o imagine ce ar face Mazare la nivel national! Promit salariul meu pe un an celui care gaseste vreuna! In plus, bine a zis cineva pe aici pe blog, un presedinte drogat e tot ce ne lipseste. Stie tot orasul ca primarelului ii plac prafurile, basca si lui frate-su, Alexandru.

    Si inca ceva: s-au facut o gramada de valuri in campanie pe tema repetentiei lui CreCrin in facultate! Pai aflati onor-domniile voastre ca CreCrin este un Einstein pe langa Mazare si Constantinescu! Astia au trecut cu “saru’mana” la toate examenele Institutul de marina si erau primii paduchi in fata la toate grevele studentesti! Singura materie unde aveau note de bursa de merit: betia!

    Primul si cel mai mare handicap al lui Mazare la nivel national: bariera de la Mamaia. Toata tara il injura, iar banii aia nu-s contorizati de nimeni, biletele sunt emise fara serie, ori cu aceeasi serie si copiate la xerox. E un exemplu despre modul in care functioneaza “republica Mazare”.

    Voteaza cineva Mazare presedinte?

    Trahanache
    2010-02-15 17:21:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    @zorin:

    Mazare se pregateste de cel putin un an si jumatate, de cand a inceput sa apara tot mai des in stirile politice, mondene ori in tot felul de emisiuni TV si in presa scrisa centrala; aparitii mult peste ceea ce ar fi fost normal tinand cont de statutul lui de primar de Constanta fara functie majora in PSD (spre comparatie cu, sa zicem Ciuhandu de la Tm, Nichita de la Iasi ori Iohannis, de la Sibiu, inainte de campanie);

  • 37

    E vorba de invidie si lacomie aici…Iar violenta de limbaj ii demasca pe “prietenii” politici ai lui Mazare…Stati calmi pedelistilor nu o sa puneti mana niciodata pe Constanta chiar daca Boc nu ne-ar da nici un ban la primarie [cum face acum].. P.S Nu l-am votat niciodata pe Mazare dar daca ar candida una din slugile lui Bese [care ne-a ascuns flota] as risca sa-l votez pe micul hot Mazare..

    Pe cine pacaliti voi .?
    2010-02-15 17:32:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @bogdan:

    cunosc binisor situatia de la C-ta, au fost cativa ani la rand in care am lucrat in fiecare vara la Radio Vacanta si treceam pe acolo; am colegi de breasla care mi-au povestit cum a monopolizat Mazare presa si afacerile din C-ta; stiu si cum a rezolvat pentru clanul lui terenurile pentru soseaua de coasta din C-ta si de ce l-a pus Mazare pe Nemirschi la Mediu pentru a-i elibera autorizatiile necesare pentru aceeasi sosea de coasta si pentru ”orasul lacustru” de pe Siutghiol;

    toate acestea nu vor conta insa din punct de vedere electoral atata timp cat nu exista decizii definitive si executorii in dosarele de coruptie;

    de-asta ma sperie ascensiunea lui Mazare – pentru ca are sanse reale sa fie sef si la PSD si chiar sa castige alegerile presedintiale in Romania

  • 39

    @Mihai Goţiu:

    Da, Mazare se pregateste si a aparut la modul corect, pe sticla, pentru Cotroceni: defiland ca ofiter nazist, dansand Samba prin oras alaturi de brazilience, pozand in James Bond… etc. Mai urmeaza sa mai ciupeasca de fund o ziarista, in public.. si gata, e competitiv pentru Cotroceni.
    E la nivelul lui Traian Basescu – succes garantat pentru Cotroceni in urmatoarea suta de ani.

  • 40

    Eu am alimentara pe Dezrobirii nr 109 si nu am dat niciodata spaga nici lui Mazare nici la primarie[la garda financiara si DSV nu zic , am dat] ..Ce tot mintiti aici cu Mazare ..?Desi nu-l suport pe Mazare nu a venit niciodata cineva sa ceara spaga de la primarie…Mincinosilor,.

    Marius Dertu
    2010-02-15 17:39:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    @Marius Dertu:

    Cum adica ai Alimentara si n-ai dat spaga nici la Garda nici la DSV cand au venit pe la tine la tzepuit? In ce tara traiesti?

    Si apropo, Garda si DSV nu tin de Primarie ci de alte orgazi de tzepari.

  • 42

    pt Dan
    Dle ce tot bati campii aici si cei cu atitudinea asta de baiat de cartier( voi ailalti, noi astia bla bla)?!!! Constanta este un rahat de oras: mizerabil, fara arhitectura, cu o statie de epurare la intrarea intr-o statiune, fara parcuri, fara zone istorice, cu faleze deplorabile ca aspect, cu drumuri de acces incredibil de proaste, cu baraci portocalii intr-un port ce ar trebui sa fie istoric, cu plaje pline de cladiri(ca nicaieri in lume,apropo vezi plajele din Brazilia) etc. Sub ,,obladuirea” lui mazare&co, Constanta a decazut lamentabil, si inca nu a atins fundul. Eu zic ca in 4 ani, Constanta va fi o enclava detinuta de cativa musterii, intr-o stare deplorabila in zona publica, si foarte luxoasa in zona rezidentiala ( pt cei ,,alesi”), adica un fel de Brazilia.

  • 43

    Frate, discutam discutii. Mazare si presedinte.. E vorba de peste 5 milioane de voturi pe care trebuie sa le ia Mazare. Ala care se sparge in figuri prin Brazilia si care defileaza imbracat in nazist.

    Va rog sa nu incepem cu “daca a putut Basescu, poate si el”, ar fi bine sa va uitati cum a stat Basescu la capitolul “Incredere” in ultimii 10 ani la nivel national.

    Mazare are potential zero sa devina presedintele tarii. Si nu sunt povesti, orice cercetare sociologica cat de cat reala va arata asta.

    Dar ca scenariu SF, nu e rau deloc. Chiar am putut sa imi imaginez un pic Romania cu Mazare la conducere. Ne-am apropria tare de tot de o tara latina din America de Sud :) Ar fi vesel

    silicon_v
    2010-02-15 17:54:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    Mai citeste o data miticule poate intelegi….

    Marius Dertu
    2010-02-15 17:54:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    Pai Mazare are zeci de procese ca daramat cladirile smecherilor politici de pe plaja..Verificati si dupa aia miniti cu nerusinare..

    ion ion
    2010-02-15 17:56:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    @Mihai Gotiu
    Stii cum ,sau mai bine spus de ce a intrat Mazare in politica ? Stii de ce a intrat Mazare in P.S.D.?Cine l-a convins sa intre in P.S.D. si ce functie avea la momentul respectiv ?
    Nu cumva celor ca el ,nu ii mai enumer,cine oare ,,le-a ridicat mingea la fileu” ,nu cumva mass media ? Ca si acum de altfel!

    Victoras
    2010-02-15 18:01:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    Ti se pare Mamaia o enclava..?Aminteste-ti cum erau acum 10 ani hotelurile, paraginite si nevopsite..Desi nu e meritul doar al lui Mazare nu mai mintii..

    pt azos
    2010-02-15 18:05:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    Achtung!

    Jepcarii care conduc tara si care au fixat impozitele sunt primii pe lista datornicilor la stat: TVA, CAS, tot ce vreti.

    Seitan, Berceanu, Udrea si altii sunt datori vanduti la buget.

    Ceea ce dovedeste clar ca suntem condusi de niste tzepari cu orientari “de dreapta”.

  • 49

    pentru cei din CONSTANTA si inprejurimi DACA NU L ATI FI AVUT PE BASESCU A TI FI FOST ETICHETATI DE RESTUL TARII BARBATII CA FIIND HOTI TRFICANTI DE DROGURI SI ALTE CHESTII DUBIOASE SMENARI VALUTISTI TEPARI IAR FEMEILE VOASTRE PROSTITUATE !CAM ASTEA ERAU CELE MAI BLINDE CUVINTE DESPRE VOI DUPA ANII 90! BASESCU V A SCOS DIN ANONIMAT IAR MAZARE V A BAGAT IN RAHAT!

    mihaita
    2010-02-15 18:12:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    Si pentru si mai mult populism, daca va cistiga sefia PSD, va putea schimba sigla partidului: adio trei trandafiri, traiasca pastaia! Pacat ca-i seaca…

    florina
    2010-02-15 18:13:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    @Marius Dertu: Nu te cred.

    Mitica
    2010-02-15 18:30:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    Misto,misto cum ar zice un clasic in viata.

    florin
    2010-02-15 18:32:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    @Cris:
    Preferi tzeparii cu orientari de stanga ? I-am avut .Nu observi ca are loc rotatia cadrelor ? Cum bine am mai spus, banul nu are miros si nici culoare politica .Oare chiar se mai indoieste cineva ca in anii acestia cine se lupta sa ajunga la guvernare are alt scop decat ciolanul ?

    Victoras
    2010-02-15 18:33:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    Zorin,parabola binelui este un sumum al aspiratiilor,si nu al binelui propiu si imediat. la o lectura sumara a unor principii sociologice vei descoperi ca atunci cind tarii tale ii va fi sau ii este mai bine,pe termen lung si cu perspectiva,implicit si tie,ca individ iti va fi mai bine. Identificam trei situatii: regimul Ceausescu/comunism = crima,teroare,foame, intuneric,destine zdrobite,lipsa libertatii de exprimare ; regimul Iliescu / minciuna,mineriade,crime( am fost arestata), cvasi libertate a presei,promovarea mediocritatii si a lichelismului politic,semnarea actului de nastere a marii coruptii,la nivel statal,a reusit sa ridice o noua cortina de fier,spulberind cu cinism toate sperantele noastre de dupa ‘89, Piata Universitatii calcata in picioare,intelectuali ciomagiti la propiu si amenintati cu moartea ,si cea de a treia situatie: administratia Constantinescu : o apropiere
    mai decisa(aparent) de NATO, dupa care scapa totul de sub control,isi asuma public cum ca serviciile l-au invins, consecinta fiind catastrofala – revenirea regimului Iliescu,si iata cum am alunecat pe topoganul istoriei in sens regresiv -sa mai povestesc de Nastase si partidul stat?!!!
    Si avem acum,prin comparatie, administratia Basescu: o victorie clara a dreptei,dupa aproape 70 de ani de comunism; condamnarea publica a comunismului,esentiala pentru unii ca mine si mai ales pentru cei care au ales puscariile pentru a- nu-si trada idealurile,stii,unii dintre noi mai avem si idealuri,in care mai credem si acum; LIBERTATEA ABSOLUTA A PRESEI; aducerea in administratie a unor intelectuali foarte valorosi,si nu ma refer numai la Plesu; o relatie normalizata cu intelectualitatea si
    societatea civila; aducerea in posturi cheie in justitie a unor profesionisti care au refacut legatura cu organismele europene -Monica Macovei, Daniel
    Morar, Laura Codruta Kewosi ; orientarea clara si sustinuta prin decizii fare echivoc in politica externa catre UE si NATO ; pozitii ferme in raport cu Moscova si initierea unor politici coerente pentru sustinerea Moldovei; comisii prezidentiale in dpmenii de maxima importanta in care a angrenat profesionisti exceptionali ,cu expertiza de necontestat; au disparut din parlament extremistii descreierati; a reusit sa atraga in PDL ,pentru prima data ,intelectuali valorosi din societatea civila, a controlat si nu s-a lasat controlat de servicii,aducint in fruntea lor doua minti limpezi si inteligente,nu niste marionete vorbarete ca niste tate( vezi
    Saftoiu,una din erorile de evaluare ale lui Basescu)
    si mai
    ales ne-a scos la vot pe baza de empatie,ne-abandonindu-ne,si nu pe baza unei coalitii gigantice,gen eclectic.
    Pe termen lung si in termeni sociali, aceasta constructie argumentativa,bineinteles
    facuta din foarte scurt,cojuctura fiind cea care dicteaza,deci acest rationament il
    poti asuma binelui colectiv. Dar tu ai libertatea totala de a identifica binele din perspectiva ta ; fiecare cu perspectiva lui , nu-i asa?

    Mihaela
    2010-02-15 18:57:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    Daca Basescu nu e in stare sa dea inapoi Religia (calcata in picioare de urmasii romanilor lui Traian si dusa la Vatican, ca fiind “adevarata religie”) oamenilor din Romania zilelor noastre, atunci Mazare sa fie!
    p.s. : intr-o virtuala partida mazare-basescu, al doilea nu are nici cea mai mica sansa (anul 2010 este anul rezistentei – sa vedem cine rezista mai bine si cine este mai trecut prin viata)

  • 56

    @ Ion–Nu inteleg de ce ma insulti? Doar pentru ca mi se pare ca Basescu are cateva principii (oricat de putine ar fi ele) pe cand Mazare nici unul? De ce trebuie sa recurgeti la injurie cand cineva are alt punct de vedere. Si sunt in stare sa apar acest punct: cred cu tarie ca Basescu crede in independenta justitiei (nu totala, dar functionala); in limitarea influentei securitatii in politica (nu totala, dar functionala); in debransarea economicului de politic (la un nivel acceptabil); in reformarea si eficientizarea aparatului de stat si administrativ si in reforma invatamantului. Si pe chestiile astea s-a batut cu toti, PSD, PNL, UDMR, PRM, etc.–pentru ca pentru ei parghiile puterii sunt intim legate de aceste probleme. De asta cred ca Basescu a pus pe masa poporului roman ceva concret; ne-am saturat de vorbe, vrajeli si altele.

  • 57

    Mazare este resemnat si in declin de ceva vreme. Aceasta miscare inteligenta de a intra pe scena conducerii PSD cand metodele mafiote au sanse mai mari de afirmare il avantajeaza. In aceste conditii Mazare poate sa faca figura in PSD fara sa se duca acasa ala Vantu. Cred ca in timpul congresului Geoana va fi retinut la o sedinta prelungita la SPA.

    CRISTAL
    2010-02-15 19:26:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    N-ar fi o ironie a sortii ca “mai animalule” sa devina seful lui Ion Iliescu?

    sokrate
    2010-02-15 19:33:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    Brazilia karnavalista e o maaaare sursa de inspiratie pentru pezevenghiul de Mazare…
    A fost odata, pre cele meleaguri, un Mazare ceva mai evoluat si mai hartist. FERNANDO COLOR DE MELLO (daca memoria nu-mi joaca feste) pe care bizonul brazilian l-o votat plin de speranta (d’ai nostri, din popor)…A urmat o vreme de restriste pentru veselul popor din sudamerika…Povesti asemanatoare in Arhentina, ba chiar si in Filipine…A SE BAGA DE SEAMA!!!!
    Intre timp Brazilia s-o vindecat, for ever, de pezevenghi si e condusa in mod responsabil de un om de stinga autentik. Lula da Silva il cheama, parca…

    STRAJNIK
    2010-02-15 19:46:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    Fernando Affonso Collor de Mello
    b. 12 Aug 1949, Rio de Janeiro
    Title: Presidente da República (President of the Republic)
    Term: 15 Mar 1990 – 29 Dec 1992
    Chronology: 17 Dec 1989, elected by direct popular voting
    15 Mar 1990, took the oath of office at the session of the National Congress, Congressional Palace, meeting hall of the Chamber of Deputies, Brasília
    29 Sep 1992, Chamber of Deputies passed a resolution on impeachment and 180-day suspension of President of the Republic from office (Diário do Congresso Nacional, Seção I, Quarta-Feira, 30 de Setembro de 1992, N 161, 22121-22127)
    2 Oct 1992, suspension took effect as the President signed a notice from the Federal Senate at a private ceremony, Planalto Palace, Brasília
    29 Dec 1992, National Congress accepted the resignation of President of the Republic (dated 29 Dec 1992)

    A SE OBSERVA DATA VOTULUI…FATAL 17 dec 1989

    Candidate Popular vote (1st round: 15 Nov 1989) [2] Popular vote (2nd round: 17 Dec 1989) [2]
    Fernando Afonso Collor de Mello 22,611,011 (28.52%) 35,089,998 (49.94%)
    Luiz Inácio Lula da Silva 11,622,673 (16.08%) 31,076,364 (44.23%)
    Leonel de Moura Brizola 11,168,228 (15.45%) –
    Mário Covas Júnior 7,790,392 (10.78%) –
    Paulo Salim Maluf 5,986,575 (8.28%) –
    Guilherme Afif Domingos 3,272,462 (4.53%) –
    Ulisses Silveira Guimarães 3,204,932 (4.43%)

    STRAJNIK
    2010-02-15 19:57:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    @zorin
    la cum arati in poza,cred ca nu trebuie sa mai zbori ca sa intri in picaj.
    Deja am impresia ca esti in vrie,no offence!
    Memento mori!

    nepotu lu tamara
    2010-02-15 20:32:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    @Mihai Goţiu:
    Este evident ca anuntul facut de Mazare coboara la un nivel deja derizoriu competitia la sefia PSD.Ce se aude la Cluj,Grupul Dancu-Sarbu-Puscas nu a avut pana la aceasta ora nici o opinie vizavi de aparitia lui Mazare drept pretendent la “mana domnitei”,concomitent cu retragera lui A.Nastase?

    val_one
    2010-02-15 21:44:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    Incet ,incet se intrevede necesitatea aparitiei unui nou partid ,desprins din P.S.D.,care ar putea fi un oponent credibil al P.D.L.si care in mod sigur ,,i-ar lua fatza” vechiului P.S.D.Sa nu uitam ca pana si Basescu a recunoscut ca Nastase este un om politic deosebit.Depinde numai de ei cine va forma nucleul viitorului partid pentru a fi credibil.

    Victoras
    2010-02-15 22:13:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    Mazare a obtinut procente mari la alegerile locale doar pt ca la vot s-au prezentat,exclusiv,batranii,electoratul tipic psd.Din populatia orasului,s-au prezentat 30%,iar din acesti 30% l-au votatat 70%.Cei care vorbesc de 70% bat campii,habar nu au de mersul treburilor in Constanta.
    Grupul lui Mazare este numit,in toate ziarele,(exceptie ziarul lui,Telegraf)”clan”,”gasca” sau “famiglia”.
    Nu este nici un baron “luminat”.Este exact baronul “clasic” psd-ist,ultra-mega-imbogatit si,in plus:arogant,obraznic,tupeist,zeflemist.E falsa ideea ca a fost votat de tineri.Acestia au fost f putini,cativa care au sperat in promisiunile de constructii de locuinte ieftine(si care si-au luat-o in barba,ca bancile nu le dau credit nici lor,nici Primariei,ca partener).Votantii lui sunt batranii,cei care stau la coada la pachetele cu:1 pui,1 kg zahar,1 kg de “orez spart”(asa scrie pe ambalaj),etc,uneori 1 cozonac,”donat”(“de buna voie” de producatori).
    In rest,nu vreti sa auziti ce era la gura constantenilor,pietoni sau soferi,taximetristi,cand s-a blocat orasul dupa ninsoare.Pt ca nu au votat “cum trebuie”,sac!,”sa se descurce!”…In timpul asta…”Brasil,here I come!” Nu va puneti intrebarea,de ce psd nu a castigat niciodata in Cta? De ce a castigat numai el la primarie?Intrebati-i pe cei de peste 60 ani.
    Si,oricum,candidatura asta anuntata pe fuga este numai un exercitiu de imagine,o iesire “ca paduchele in frunte”,asa cum ne-am obisnuit.Niciodata,nici acum,nici peste 4 ani,PSD-ul nu va avea un leader cu bioritmul “pe invers”,care ziua se da cu parapanta si cu zmeul,iar noaptea lustruieste canapelele din cluburi:

    youtube.com/wat../

    uups.ro/stiri-d../

    Gineta
    2010-02-16 00:37:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    @Gineta:

    pai vina e a celor 70% care nu s-au dus la vot, si Funar a fost primar, in ultimul mandat, cu 55% din 40%, iar vina le-a apartinut celor care au stat acasa si au barfit apoi pe la colturi, ei l-au facut primar intr-o masura mult mai mare decat cei care l-au votat

  • 66

    @Gotiu

    Ai dreptate,asa e.Nici nu a prea avut contra-candidati cu tupeu.Omul e foarte agresiv,mediatic vorbind,si a avut si un monopol in oras,pe tot ce inseamna presa scrisa si TV.
    (Trustul Conpress)Acum,cam tarziu,monopolul a inceput sa se fisureze.Exista o tv concurenta(CTV) si un ziar(monden,dar acid,”Uups!”),care nu-l mai iarta,il urmaresc pas cu pas.Oricum,nici nu va mai candida la Primarie,iar,daca,totusi o va face,nu mai castiga.Si el stie!Votantii lui au disparut,sau dispar.Fizic,din pacate!

    Gineta
    2010-02-16 01:15:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    Si piticul porno BOc e mai bun ca primar decat Funar..?Mai gandeste-te..

    clujean
    2010-02-16 08:22:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    ‘Ai să vorbim ca-n port – pe şleau, ca-ntre bărbaţi, înaintea unei mîini de barbut, care te poate-ngropa: Te bagi, ai coaie?
    Are Mazăre coaie? O fi avînd – că cine să-l controleze, doar nu e cardinal, să poată fi ales Papă. Dar şi berbecul are.
    Expresia vrea să-nsemne că are putere şi/sau curaj – al căror sediu s-a fost stabilit în coaie, de unde şi variaţiile: are coaie mari; are 4 coaie. Adică, poate mai mult decît alţii – decît oricine, eventual.
    Aici, cred că-i vorba despre curaj. Prin comparaţie, Cr Diaconescu – de pildă – n-are, e un emasculat (castrat, scopit). O muhaia – altminteri, euncuc de mare încredere, la uşa padişahului.
    Pe ce se bazează afirmaţia că Mazăre are coaie? Pe faptul că a cîştigat primăria oraşului şi a rămas primar al Constanţei. Un oraş “mai românesc” chiar decît Bucureştii, unde nelegiuirea e lege. Deci, e unul din nelegiuiţii de frunte ai ţării, drept pentru care ar fi bun chiar şi de preşedinte al ei. Mi se pare corect!
    Cu aşa înaltă consideraţie şi aleasă preţuire pentru nelegiuire, ţara asta e – doar din acest punct de vedere – la nivelul Americii începutului de sec XX, cînd bandele (the gang, de unde “gangsteri”) tăiau şi spînzurau, punînd în real pericol viitorul statului. Acolo, a fost înfiinţat FBI, pentru a stăvili fenomenul “criminal” (cum numesc ei infracţiunea). Acolo, întreaga societate s-a mobilizat pentru aducerea sub control a criminalităţii, astfel încît băncile să nu mai fie jefuite, bandele să nu se mai măcelărească în stradă, micii întreprinzători să nu mai fie nevoiţi a plăti taxă de protecţie. Mai ales, pentru ca fondurile astfel extorcate să nu fie spălate şi să ajungă să viruseze economia americană, pînă la metastază.
    În linii mari – acceptabile, din perspectivă istorică – America a reuşit să stăvilească ofensiva criminalităţii organizate.
    România va reuşi?
    Zicem că şansele de reuşită sînt calculate după opinia unui publicist cum e M Goţiu, care evocă trecutul clanului Kennedy, pentru a-şi justifica opţiunea pentru sistemul cu coaie, în politica românească. Ceea ce nu înseamnă – neapărat – că M Goţiu ar fi un anarhist ori măcar un partizan al capitalismului sălbatic. Dar înseamnă că M Goţiu admiră bărbatul coios, în a cărui înzestrare naturală vede cheia maximului succes politic.
    Mai zicem că M Goţiu nu este un ciudat ci un purtător de curent de opinie – mainstream, poate, de ce nu? Că, adică, în România, curentul este de partea nelegiuirii. Nu fiindcă românii ar fi genetic nelegiuiţi ci fiindcă “asta e!” Din familie şi de la şcoală – cum şi din tot ce se-ntîmplă în jurul său – puiul de român învaţă că numai curajul de călca legea aduce succesul în afaceri. Drept pentru care, porneşte de mic să mintă, să-nşele, să se-ncaiere, să facă tot ce vrea p. lui, ca să arate ă are coaie. Altminteri, e mîncat.
    Doar aşa – pentru enervarea publicului cititor şi spectator – s-ar pune întrebarea: Dar de ce mama dracului, a avea coaie nu înseamnă şi a te lua de piept cu sistemul, a lupta împotriva nelegiuirii, a face tot ce poţi pentru ca ţara asta să aibă un viitor de ţară civilizată, nu de Arhipelagul Gulag?
    Cum de ce? De frică. Dacă nu ne-ar fi frică, nu i-am mai admira pe ăştia care au coaie.
    Pur şi simplu, mi-a venit mintea la cap: de-aia nu mai există basmele cu Feţi-Frumoşi victorioşi, fiindcă trăim în civilizaţie zmeilor, cărora voinicii de azi nici prin cap nu le-ar trece să-i caute la coaie.

    Inima-Rea
    2010-02-16 12:26:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    Pardon, m-a deturnat e-mailul. Deci “cărora voinicilor (iar nu “voincii”) nici prin cap nu le-ar trece” etc.

    Inima-Rea
    2010-02-16 12:39:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    @Tabita Andrei: Eu cred ca nu are PUTERE sa il infunde. Nu ca nu ar avea cu ce .. Parerea mea.

  • 71

    Draga, daca il avem pe Basescu cum ar trebui sa ne consideram? Foarte, foarte….. Deci primarul Constantei merita a castiga alegerile pentru Presedinte . Articolul lasa la lumina imaginea sa.Nu ar fi o prostie sa ii dam votul , sa dea Dumnezeu cat de repede se poate.

    Ruxandra
    2010-02-18 20:10:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    Inima-rea,ai cam multe coaie..in text

    gura sparta
    2010-02-18 20:23:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!