RSS Feed

Hop și Elena Udrea. La comanda lui Băsescu, la atac. Și cât de mare e disperarea lor

vezi toate articolele de
20 Aug 2011 la 11:02 98 comentarii 1893 vizualizari.

Nici nu s-a încheiat bine ”directiva” comandantului, că subordonații s-au și grăbit să se execute. La doar o zi după ce Traian Băsescu a afirmat ”Guvernul trebuie să aibă curajul să le explice românilor că proiectul de la Roșia Montană trebuie făcut”, Elena Udrea s-a conformat. Într-o știre ”Agerpres”, preluată de ”Capital” (unul dintre ziarele care publică în mod constant comunicatele RMGC sub formă de articole proprii), Elena Udrea a început să descrie ”avantajele” proiectului.

Iar în declarațiile ministrului Turismului se regăsesc, punct cu punct, ”argumentele” propagandei RMGC. Faptul că doar săptămâna trecută Comitetul Etic al Consiliului Român pentru Publicitate a catalogat drept înșelătoare reclama referitoare la ”miile de locuri de muncă” pe care le-ar crea proiectul, n-o împiedică pe Elena Udrea să aducă în discuție aceeași minciună (decizia Comitetului Etic a fost luată după audierea reprezentanților RMGC, care nu au reușit însă să demonstreze că acele ”mii de locuri de muncă” sunt reale – detalii aici).

”Eu nu sunt specialist în mediu, dar presupun că exploatarea s-ar face cu cele mai înalte tehnologii”, mai spune Elena Udrea. Ei bine, un proiect de asemenea anvergură nu poate porni de la presupuneri. Iar specialiștii în mediu au arătat de mai multe ori că ”cele mai înalte tehnologii” nu sunt suficiente. Mai mult, Comisia Europeană a solicitat (în urma rezoluției Parlamentului European de interzicere a folosirii cianurilor în minerit) realizarea până în 2012 a unui studiu de impact asupra mediului a folosirii acestei tehnologii. În lipsa unui asemenea studiu, afirmațiile legate de siguranța oferită de ”cele mai înalte tehnologii” sunt, pur și simplu, speculații de PR.

În fine, Elena Udrea aduce în discuție aceeași poveste folosită în ultima perioadă de RMGC, conform căreia, la Roșia Montană se poate face și turism, și minerit (cu același argument: că nu se vor putea amenaja toate galeriile pentru a putea fi vizitate). Faptul că un monument istoric nu poate fi amenajat în totalitate pentru a putea fi vizitat nu este, însă, un argument pentru a-l distruge. Iar despre ce turism se gândesc cei de la RMGC să facă la Roșia Montană avem dovada de la sfârșitul săptămânii trecute: ”safari” cu 4×4 prin carierele fostei exploatări miniere, pentru a ”admira” forța distructivă a omului.

***

Desigur, se pune întrebarea: de ce această mobilizare a președintelui Traian Băsescu și a celor care îi execută ordinele? Răspunsul poate fi căutat la Bursa din Toronto. După ce prețul acțiunilor Gabriel Resources (principalul acționar al RMGC) a ”explodat” la mijlocul lunii iulie (după anunțul legat de obținerea certificatului de descărcare de sarcină arheologică), valoarea acestora a coborât în mod constant. De la 8,65 puncte (maximul zilei de 14 iulie 2011 – dată la care s-a făcut anunțul legat de certificatul de descărcare de sarcină arheologică), a ajuns ieri la un minim de 6,17 puncte (cu 6,24 la închiderea zilei).

O asemenea scădere nu poate fi pusă pe seama căderilor generale ale burselor din ultima lună din două motive: 1) în această perioadă prețul aurului a crescut în mod constant (iar acțiunile majorității firmelor miniere care exploatează aur au crescut și ele) ; 2) prețul acțiunilor Gabriel nu și-a revenit, ci a continuat să scadă și după ce bursele au început să-și revină.

Așadar, asaltul dus de Traian Băsescu și miniștrii lui fideli nu sunt altceva decât imaginea disperării RMGC și a susținătorilor ei, care în momentul obținerii certificatului de descărcare de sarcină arheologică se și vedea ”cu sacii în camioane”. Pe acest fond de cădere la bursă, afirmațiile lui Traian Băsescu, Emil Boc ori Elena Udrea legate de ”renegocierea contractului pentru ca statul român se obțină un profit mai mare” se dovedesc doar o mișcare propagandistică menită să pună presiune pe obținerea avizului de mediu (fără de care ideea unei renegocieri nu se poate pune). E prea puțin probabil însă ca (într-un moment în care acțiunile Gabriel Resources se află pe un trend descendent) acționarii principali să accepte o diminuare a profitului lor (care ar duce la devalorizarea și mai accentuată a acțiunilor lor).

În aceste condiții, ”renegocierea contractului” este, pur și simplu, o cacealma. O perdea de fum menită să mai îndulcească imaginea publică a proiectului de tip colonial de la Roșia Montană.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

Etichete:


98 comments
  • 1

    [...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]

  • 2

    Ne lasi? Ce, tu esti specialist in mediu? Nu. Dar cu toatea astea scrii constant despre proiect si iti dai cu parerea. Pana la urma nu e doar dreptul tau.

  • 3

    @ion:

    voxpublica.real../

    voxpublica.real../

    voxpublica.real../

    si altele…

  • 4

    Basescu si pdl au furat democratia obtinuta in 89 si au reinstaurat dictatura .
    Asa se traduce faptul ca pe siteul camerei deputatilor a romaniei exista un sondaj in care peste 95% dintre romani se opun proiectului iar nomenclaturistii de la putere se pise pe opinia lor.

    cdep.ro/informa../

    tara de prosti
    2011-08-20 11:46:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Pana acum sareai de fund in sus ca statul primeste prea putini bani in cazul proiectului de la Rosia Montana. Acum, ca se deschide optiunea de a se renegocia participatia/partea statului tot spui ca nu e bine. Cred ca daca zice si Goldul ca toata suma pe care o obtine o da statului roman tot nu o sa fie bine :) ) Eu zic sa ii dam afara, pe ei si toti afaceristii straini si sa nationalizam totul, nu?

  • 6

    “mishulake”, tu esti disperat, baietzash cu barba sura ! nu-ti mai “intra” fonduri daca se face Proiectul GOLDULUI??? Tu, un pupin-bese-nist de “vaza”, latri acum la-la-ba de unde rodeai un os ? Esti “pe linie” cu fosila teodorescului sau … sufla un “alizeu” cam rece, “espertule” in paie uscate ? Mai lasa-ne, papagalule !

    aurescu
    2011-08-20 11:52:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    Daca s-a pronuntat si specialista Udrea in chestiune, e clar ca postacii oranj cunoscuti vor sari si ei cu aceleasi ”argumente” pentru a ”convinge” ca apa e mai periculoasa decat cianura si sclavia e de de preferat libertatii! Aa, si mizeria unei exploatari e mai buna decat curatenia!

    Cred ca e prima data in lume cand un Min al Turismului (oare cate tari au un astfel de minister????) este promotoarea otravirii cu cianura a unui spatiu cu potential turistic! Geniala noastra blonda….deh, ha Luana, baga textul scris de Anastase!!

    sictireanu
    2011-08-20 11:57:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    Ca de fiecare data, Doamna Udrea are dreptate!
    E absolventa de Colegiul National de Aparare, e doctoranda, e ministru cu 2 Ministere, e ceam mai mare utilizatoare de bani europeni in mod transparent.

    Sunt absolut sigura ca cunoaste situatia foarte bine!

  • 9

    uitasem:
    ce faci cand termini banii de pe o flota?
    vinzi un munte.

    tara de prosti
    2011-08-20 12:00:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    E tare sfertodocta cu doctorat ! Ea presupune, deci gandeste, deci sa se faca. Basescu dixit !

    Tupeul – asta le e arma. Nepasarea cetatenilor – aliatul !

    nudrea
    2011-08-20 12:00:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    clica basesciana e disperata…..in lacomia ei nu tine cont de nimic….aveti dreptate domnule Gotiu…Felicitari pentru articol…

    grigore
    2011-08-20 12:02:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @all: frate, acest proiect nu trebuie judecat de politicieni, nu e un proiect politic ci unul care are nevoie de specialisti. Nu ma intereseaza sincer daca e de acord sau nu cu proiectul Basescu, Boc, Ponta sau Antonescu. Pe mine ma intereseaza parerea specialistior care am vazut ca sunt de acord cu proiectul.

  • 13

    @Mihai:

    ”specialistii” RMGC :) : cei doi academicieni din cei peste 300 care se opun proiecttului? unul din cei 9.000 de experti ICOMOS care spune ca Rosia Montana nu are valoare de UNESCO in conditiile in care pozitia oficiala a ICOMOS e ca Rosia Montana indeplineste cu varf si indesat aceste criterii? ”specialistii” de la Oxford Policy Management, care sunt, de fapt, specialisti in PR si comunicare? ”specialistul” Bogdan Baltazar, aflat pe statele de plata ale RMGC, fata in fata cu argumentele ASE care a desfiintat proiectul?

    astia sunt specialistii care ”sunt de acord” – cativa din cateva mii care se opun, iar acei cativa care sunt de acord, aflati, intr-o forma sau alta, pe statele de plata ale RMGC…

  • 14

    Gotiule esti foarte inchis la minte… Deja nu cred ca nu mai vezi niciun argument oricat de bine sustinut ar fi pentru proiectul minier. Asa ca nu mai are niciun rost sa vorbesc cu o persoana care are o singura parere si nu vede stanga dreapta. Deja s-a transformat intr-o ambitie proasta din care au de suferit oamenii de acolo si chiar economia tarii…

  • 15

    Exista specialisti care sunt de parere ca Rosia nu poate intra in UNESCO. Dar chiar si daca ar putea, e un proces lung cu un risc destul de mare. Zona va fi blocata pana la o decizie, iar intre timp statul are nevoie de investitii pentru a reabilita zona. Nu mai spun ca aurul nu va mai putea fi extras. Iar acel aur ne-ar putea aduce beneficii. Poate ca exploatarea nu va avea loc acum, dar la un moment dat va fi nevoie de valorificarea lui. Prin urmare, sunt mai multi factori ce trebuiesc luati in calcul.

  • 16

    Acum esti si specialist pe bursa? :) ) Am inteles, ai actiuni in RMGC si de aceea si implicarea in Rosia Montana. Sa inteleg va ai pierdut bani?

    Ovidiu
    2011-08-20 12:33:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    @grigore Felicitari pt articol? Gotiu face bani din asta. Nu e nimic laudabil, e doar o meserie.

    Ovidiu
    2011-08-20 12:35:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    Daca nici canadienii nu au tehnologii performate, atunci ce sa mai spunem de statul roman? se vede cum s-a facut minerit in trecut la rosia montana si cum arata rosia montana din cauza asta. statul a exploatat impropriu lasand in urma sa o rosia montana saraca, cu oameni in somaj si ape rosii. ti se pare ca ar fi mai bine sa repetam istoria?

  • 19

    de ce stergi comentariile, scrise decent si argumentat, contrare opiniei tale?
    Asa vrei sa arati ca exista o majoritate care iti da dreptate?
    Esti mic.

  • 20

    Se pare ca lucrurile au devenit mai mult decat personale pentru domnul gotiu. este penibila aceasta mascarada pe care o faceti si care de mult nu mai poate fi numita jurnalism. de unde atat aversiune fata de proiectul asta? de ce sa aruncam cu noroi in investitori cand tara asta are atata nevoie de astfel de oportunitati? orgoliul asta exagerat nu isi are rost. proiectul trebuie facut!

    damian
    2011-08-20 12:45:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    Exploatarea cu cianuri e toxica, distrugatoare si extrem de paguboasa. Proiectul e otravitor pentru mediu iar beneficiile nu pot compensa nicicum distrugerile.

    Trebuie interzis explicit, prin lege, astfel ca nici un politruc sa nu mai poata vreodata sa deschida cutia pandorei pentru natura locului.

    nudrea
    2011-08-20 12:50:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @nudrea, mineritul se poate face si cu cianura dar in mod responsabil. asta este cea mai eficienta metoda de exploatare admisa si de comisia europeana.ceea ce nimeni nu vrea sa inteleaga este ca cianura va fi folosita in circuit inchis, in uzina si ca oricum va fi neutralizata inainte sa patrunda in iazul de decantare. nu exista pericole. haideti sa ne informam inainte sa dramatizam atat!

  • 23

    Gotiu, nu mai manipula lumea. Citeste ce a zis Borbely ca se pare ca e singurul care e obiectiv. Cianura este singura si cea mai SIGURA tehnologie la ora actuala. NU exista alte tehnologie. De aceea ea NU a fost interzisa si nici NU va fi.

    florian
    2011-08-20 12:54:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @mona:

    Asa s-a spus mereu si la centrale nucleare ca nu exista niciun pericol, ca totul e sigur si curat. Si totusi, s-a intamplat in America, UK, Ucraina si Japonia!

  • 25

    Articolele lui gotiu sunt adevarate scenarii de science fiction. ma intreb mereu cat poate sa mai continue cu articolele astea stoarse la maxim. mai schimbati foaia, va rugam. sau asta scrie in fisa postului?

    iulia morar
    2011-08-20 13:01:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Unii sunt atat de ”potrivnici” articolelor lui Gotiu de iti vine sa crezi ca sunt obligati sa le citeasca! Altfel, daca stiu de la inceput despre cde scrie Gotiu, de ce-si pierd pretiosul timp de weekend pentru a citi si, mai mult, si a posta!!!!

    fost postac oranj
    2011-08-20 13:04:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @florian:

    De ce ar fi Borbely ”singurul” obiectiv? Care iti sunt agrumentele?

  • 28

    Nu e cazul sa testam noi pe pielea noastra siguranta mineritului cianuristic. Proiectul e daunator fie si prin potentialul sau toxic, nu-l vrem transformat in cosmar real.

    nudrea
    2011-08-20 13:08:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @nasol, daca plecam de la premisa ca se pot intampla lucruri rele atunci nu are rost sa mai pornim niciun proiect. orice proiect, inidferent de natura lui, implica si riscuri. dar si pentru asta exista solutii si un plan de management al riscurilor.

  • 30

    nudrea, eu zic ca am putea sa ne ingrijioram pentru multe alte lucruri. spre exemplu pentru alte baraje din tara, vechi si instabile. in schimb, conform planurilor de constructie, siguranta barajului de la rosia montana va fi de 100 de ori mai mare decat media barajelor europene.

  • 31

    preotul din Rosia se plange ca piesa de teatru care s-a jucat in Biserica Unitariana ar fi continut expresii obscene. Oare si dansul e platit de RMGC sa-i discrediteze pe “onestii” si “binevoitorii” organizatori ai Fan Fest? daca ar fi fost platit de RMGC ma gandesc ca nu ar fi permis de la inceput jucarea piesei in Biserica. Sincer nu-s foarte surprins de ce s-a intamplat avand in vedere antecedentele lui Mihai Gotiu, cel care a transformat Clujeanul dintr-un saptamanal decent intr-un ziar pornografic!Lui Mihai Gotiu ii place pornul, ceea ce nu-i neaparat un lucru condamnabil, oameni suntem toti, dar sa se uite la pornografie la el acasa nu intr-o BISERICA!

    gasiti povestea in ziua de cluj ziuadecj.ro/eve../

    cornel
    2011-08-20 13:24:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    link-ul corect
    ziuadecj.ro/eveniment/o-piesa-cu-cuvinte-obscene-jucata-intr-o-biserica-din-rosia-montana-preotul-protesteaza–72577.html

    e cenzura cam mare pe aici…

    cornel
    2011-08-20 13:27:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    google.com/sear../

    sa vedem, si google o sa-l cenzureze

    cornel
    2011-08-20 13:30:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    nu avem ce face …. basescu traian si haita portocalie vor vinde aurul si istoria tarii inainte de a ajunge la groapa de gunoi a istoriei

  • 35

    intr-adevar, la fan fest, acei “salvatori” ai rosiei montane au depasit cu mult pragul bunului simt. sa injuri in biserica si sa promovezi pornografia sub peredeaua culturii mi se pare josnic. sa le fie rusine si saadmita ca nu le pasa in niciun fel de rosia montana. altfel ar fi avut macar un minim de decenta si de bun simt.

  • 36

    Citesc cu interes!

    Sa mai vina!

    Creste disperarea RMGC, creste si numarul postacilor platiti de ei!

  • 37

    Disperarea crestea…
    capital.ro/deta../

  • 38

    Ce-ti mai place jurnalismul! Etic, moral, obiectiv si de toate! Pacat ca oameni ca tine duc la degradarea acestui domeniu. Una peste alta, din partea mea n-au decat sa dea drumul la proiect. O sa fie o lectie buna pentru romani din toate punctele de vedere: responsabilitate, profesionalism, tehnologii moderne, etc.

    raluca
    2011-08-20 14:22:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    coane gotiule…impaca-te cu gandul ca esti pe cale de a pierde. se pare ca argumentele economice sunt mai importante decat cele sentimentale. si asa este si logic.

    ribelalu`
    2011-08-20 14:22:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    mai bine zis, hop si tu. probabil ca esti sustinator al cuplului ponta-sarbu.

    Drosofila
    2011-08-20 14:23:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    @Laur: dc mai scrii la comenturi daca zici k nu are rost:)) vad k si tu ti-ai facut o ambitie sa-l critici pe Gotiu la fel k toti altii(cu toate k probabil doar 1 care isi schimba numele si comenteaza)care ziceti k nu are despre ce sa scrie si moare de foame, dar voi/tu daca nu-l contraziceti, oare muriti de foame?????..@ion esti complet idiot daca zici k un baraj hidraulic este mai periculos decat un baraj de cianuri si substante periculose, chiar esti idiot….

    eujiji
    2011-08-20 14:26:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @ribelalu`: vad k ai o pasiune pt Gotiu:)))..ce varza:))

    eujiji
    2011-08-20 14:26:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    Stimate domnule Gotiu,

    Ma bucura faptul ca duceti inainte aceasta campanie impotriva proiectului de la Rosia Montana, asa cum banuiesc eu ca este conceput de Gold Co. si vremelnicii nostri guvernanti. Am copilarit in zona si anul acesta am revenit in zona dupa ceva ani. Am revenit si cu un gand visator de a face o comparatie intre Scotia ca mit turistic si potentialul Apusenilor de a deveni ceva asemanator (precizez ca Scotia a devenit o destinatie turistica in epoca Victoriana, cand Walter Scott si alti scotieni luminati au exploatat interesul reginei pentru zona, au popularizat legendele, portul si whiskeyul … iar Scotia este si azi un loc care atrage turisti din toata lumea … in interesul ei national). Stiam ca in Apuseni sunt si legende interesante, si istorie cu valente mitologice, si port si horinca etc) … lipseste insa un proiect zonal, cu drumuri decente si strategii de dezvoltare durabila. Am revenit cu picioarele pe pamant revazand “desertul” ramas la Rosia Poienii (exploatare comunista la suprafata), dar mai ales valea rosie a Abrudului, purtand urmele de 20 de ani ale sterilului depozitat pe vale si inca deversat in Aries … daca in copilarie nu aveam cum sa facem baie in Aries in aval de Campeni, nu prea erau pesti de pescuit sau rafterii unguri si cehi se avantau cu retinere prin apele cianurate, nu imi inchipuiam ca dupa 20 de ani o tara (acum in UE) nu e in stare sa gestioneze efectele terifice ale unor metode de exploatare nesabuite … ba inca permite sa se repete acelasi lucru la o scara inzecita. Asa ca as vrea sa le reamintesc cateva lucruri sustinatorilor acestui proiect (guvernanti si cetateni deopotriva):
    - metoda de exploatare promovata (la suprafata si spalare cu cianuri) va duce la un dezastru zonal ecologic de proportii epice: inchiputi-va o Rosia Poienii la puterea a 10-a, cu un baraj de acumulare steril mai inalt decat cel de la Vidraru + munti decopertati;
    - argumentul locurilor de munca: poate cel mai pervers argument contra FanFest citit a fost acela cu localnicii cerand reluarea mineritului ca traditie; reamintesc celor cunoscatori ai zonei ca mineritul era un vector social important pe vremea comunistilor – localnicii primeau salarii frumoase de la mina, care cuplate cu gospodariile proprii (zona a fost neatinsa de colectivizare) asigurau venituri si un trai indestulator celor muncitori, insa nimeni nu uita bolile aferente mineritului, o munca foarte solicitanta;
    - orice localnic intreg la minte va prefera sa fie soferul unui microbus care transporta turisti, decat al unei basculante ducand minereu din cariera Rosiei Montane
    - celor suporteri ziaristi si formatori de opinie plimbati prin Turcia si Noua Zeelanda le reamintesc ca din pacate noi nu avem un govern asa de puternic si doritor a veghea la prezervarea interesului national – cel mai probabil va rezulta un “Mega-Bechtel” cu efecte tragice asupra mediului;
    - ar trebui ca acei guvernanti care pledeaza pentru proiect in forma actuala sa fie obligati sa-si ia apropiatii si sa mearga sa faca o baie, sa pescuiasca, sa incerce rafting ACUM in Aries, cand la zeci de ani dupa oprirea exploatarilor nu sunt in stare sa diminueze efectele … si apoi peste 20 de ani, cand Gold Co. isi va lua jucariile si va pleca, dar potrivit declaratiilor dumnealor “cele mai inalte tehnologii aplicate” cu siguranta vor lasa in urma ape cristaline.
    Asadar, alegerea este intre a dezvolta organizat un proiect turistic zonal (de ce nu se poate face la fel ca la Rametea, doar zonele sunt complementar istorice … iar in istoria turistica a Scotiei au fost incluse toate clanurile, luptatori pt independenta si colaborationisti de conjuncture) si a permite savarsirea unui “Mega-Bechtel” care va lasa in urma un desert si o poluare centenara. Nu avem nicio garantie ca ai nostri guvernati se vor bate ca niste “samurai” pentru protectia mediului. Cand Gold Co. si ai sai acoliti vor fi plecati, in fata dezastrului cei ce ne-au condos sin e vor conduce vor ridica din umeri … si vor gasi mereu un alt vinovat.
    Si o sugestie ONG-urilor si aparatorilor Rosiei Montane: lupta de aici e importanta si trebuie in continuare aratat vremelnicilor guvernanti ca nu se pot comporta ca fanariotii. Insa vai, ei nu pleaca urechea la asa reprosuri. Insa in tarile occidentale ale caror guverne sustin pragmatic si lesne de inteles Gold Co., lupta ar putea sensibiliza opinia publica … si chiar membri ai guvernului …. Ar fi de neiertat sa nu fie exploatat momentumul englez cu privire la Transilvania …. Lupta ar avea mai multe sanse de izbanda acolo, in presa occidentala, ACUM! … incepeti cu poze de la Rosia Poienii … si Ariesul rosu la Campeni!

    sarmatian
    2011-08-20 15:00:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    @eujiji: ai incercat tu de esti asa de sigur? catastofa se poate produce oricand, oriunde si oricum. dar ceea ce nu ii este caracteristic este faptul ca nu se poate produce pentru ca o spune unul ca tine.

    Halperin
    2011-08-20 15:01:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @ Mihai Gotiu: Domnule Gotiu efectul articolelor dvs. pe tema aceasta are un impact minim (probabil ca sunteti constient). Ati incercat singur sau prin organizatiile ce sustin aceeasi cauza sa faceti lucruri care ar avea impact mai mare decat ceea ce faceti acum? Ma refer strict la scrisori catre organizatii internationale de profil, catre personalitati marcante (tot internationale ca la noi nu ar avea efectul scontat fiind imediat catalogati ca pro sau contra) si imi vine in cap printul Charles ca tot e implicat prin Transilvania. Apoi va intreb daca ati incercat sa lasati abordarea semi-isterica care nu va aduce nici un rezultat si sa legati un dialog cu persoanele care au un cuvant de spus in aprobarea/’binecuvantarea’ proiectului? Si iar ma duce gandul chiar la un dialog cat se poate de civilizat cu ‘dictatorul’ cu ministrul economiei, cu ministrul turismului etc. Abordarea partizana va va duce fix la lipsa unui rezultat si implicit la pornirea proiectului si pana la urma vom pierde toti. Militatnii anti se vor gratula pentru eroica rezistenta, invingatorii vor distruge zona/lua cota parte din beneficii si treaba merge mai departe. Doar incerc sa subliniez ca in mod normal singurul obiectiv al militantilor (din care faceti si dvs. parte) este sa obtina interzicerea proiectului si pentru asta trebuie gasita cea mai eficienta cale. Daca obiectivul este doar sa mimati opozitie, sa mai bagati niste articole impotriva puterii si restul coregrafiei atunci ignorati cele scrise de mine. Pentru binele tuturor ar fi bine sa nu fie ultima varianta.

  • 46

    APEL CATRE LICHELE adica catre postacii PORTOCOCALARI:
    NU MOR CAII CAND VOR CAINII!

    la @aurescu: @florian: @mona: @damian: @ion: @Ovidiu: @Ovidiu: @Alex: se mai adauga Mircea ,Luana si nepotu- nick-uri ale acelorasi 2 (doi )postaci de week-end ai ELENEI UDREA !

    Mos Ion Roata
    2011-08-20 15:15:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    @Halperin: in primul rad daca e sa se rupa un baraj hidraulic nu e la fel de distrugator cum ar fii ruptura unu baraj de cianuri si substante pericuose, care practic distruge absolut orice vietate si otravsete absolut tot ce exista in zona inundata, in al dolea rand,eu unul nu am mai auzit in Romania(si nunumai) de vro rupere de baraj hidraulic in schimb de rupere sau devarsare(sau supra umplere a barajului ceea ce in cazul barajului hidrauluic nu exista aceasta posibilitate deoarece exista un asa numit “preaplin”) a unu baraj cu cianuri si substante periculoase am auzit,vezi k are chiar Gotiu niste asticole scrise….deci nu exista termen de comparatie….

    eujiji
    2011-08-20 15:25:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    si alba ca zapada sarii sa apere cianura. ce dreacu le-or fi facut astia?

    tara de prosti
    2011-08-20 15:45:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    @Io.: asa ai tu impresia k nu au nici un efect articolele lui Gotiu, daca nu aveau efect(cel mai mare efect in are asupra voastra a vanzatorilor de tara) nu te mai bagai in seama aici de dragu de a face conversatie(pur si simplu nu te interesa)….sa stii k nu trebuie sa citesc articolele lui Gotiu k sa ma informez despre R.M.sau despre orice altceva, ma pot informa si imi pot cauta si singur surse de informare(asta daca ma intereseaza subiectul), uite aici o mica sursa facebook.com/ro../, la categoria”Stiati ca:” si daca vrei, exista si o petite de semnat in potriva proectului RMGC care sunt aproape 5000 de semnaturi doar in cateva zile…asa ca: lasa-neeee… lasa-neeee…..cititi comment-ul lui @sarmatian sa vadeti punctul de vedere al uni om care a trait si s-a intors in R.M…ia sa vedem cine il poate contrazice, sunt curios…..

    eujiji
    2011-08-20 15:47:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    Accidente ecologice au fost si vor mai fi, indiferent cat de “inalta” e tehnologia folosita.

    “Accidentul cu cianuri din 30 ianuarie 2000 din Baia Mare este cunoscut ca “al doilea Cernobil” din cauza impactului devastator pe care l-a avut asupra mediului.

    Pe 30 ianuarie 2000, digul iazului de decantare de la mina Aurul (detinuta de compania australiana Esmeralda) s-a rupt, aproximativ 100 000 mc de apa cu cianura si metale grele ajungand in Sasar, apoi in Tisa si in Dunare. Bazinul Tisei era considerat ca fiind unul dintre cele mai curate din Europa, adapostind cel putin 20 de specii protejate de peste. In urma accidentului, mii de tone de peste au murit in Romania si Ungaria, alte pasari si mamifere au murit mancand peste otravit, iar terenurile si fantanile localnicilor din apropierea iazului au fost otravite. Urme de cianura au fost identificate in Delta Dunarii la patru saptamani de la accident, la 2000 km de sursa devarsarii. Conform estimarilor oficiale, au fost necesari cinci ani pentru repopularea cu peste a raurilor afectate si intre 10 si 20 de ani pentru refacerea totala a florei si faunei.”(activewatch.ro)

  • 51

    Se spune ca pe criza asta economica e indicat sa se faca investitii in aur si pamant. In cazul Rosia Montana avem de ales intre aur sau pamant.

    Nu m-am decis inca de care parte sa fiu, fiecare tabara pro/contra are atuurile sale. Daca extragerea aurului s-ar face in anumite conditii in care sa existe garantii solide de securitate si un profit corect pentru stat si comunitate, as inclina spre aprobarea proiectului. Dar cum stiu ca statul roman nu e in stare sa-si apere in mod avantajos interesele si pe cetatenii sai – istoria o arata clar – cred ca ar fi mai sigur sa ne axam pe investitia in oameni si pamant.

    Un cuvant greu ar trebui sa-l aiba oamenii locului:

    “Cianura şi aurul”
    dw-world.de/dw/../

  • 52

    @eujiji: daca. exista un mare daca. hai sa nu confundam probabilitatea cu certitudinea.

    Halperin
    2011-08-20 16:07:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    Hop si ministrul Muncii:
    hotnews.ro/stir../
    Dar pare mai de Fan Fest sa te iei de Elena.

    victor L
    2011-08-20 16:18:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @eujiji: mai usor cu pianul pe scari! Un argument in sprijnul afirmatiei mele este ca in ciuda articolelor nenumarate pe aceasta tema se pare ca proiectul merge in continuare pas cu pas. Asa ca in mod normal poate trebuie schimbat ceva la strategie pentru ca altfel, pas cu pas vine si aprobarea de la mediu si tot pas cu pas se incepe si exploatarea. Este incantator ca si membrii ai generatiei de mess sunt sustinatori ai dezvoltarii bazate pe turism, cultura si istorie din Rosia Montana dar ca un sfat prietenesc: dut3 si d4-tzi b4ku l4 lImb4 R0m4n4

  • 55

    @ariel, oamenii locului sustin proiectul pentru ca mineritul este traditie veche de mii de ani. isi doresc sa se intoarca in mina, sa aiba ce pune pe masa. daca statul nu poate asigura asta, de ce sa nu acceptam o investitie straina cu castiguri echitabile de ambele parti?

  • 56

    @mara: maro, maro lasa gargara. la rosia nu se va face minerit sau mai bine zis minerii se vor numi buldoexcavatoristi si soferi. daca chiar vrei binele lor sfatuieste-i sa inceapa deja scoala de soferi si buldoexcavatoristi ca paznici nu pot sa-i puna pe toti.
    acolo se va excava muntele, se va cerne si va aparea un alt munte de steril si-un lac de cianura. pentru cei din zona nu trebuie decat sa-si imagineze halda de steril de la Zlatna asezata pe verticala. intre timp ligoul de la cotroceni isi va vedea de viata lui tihnita de tradator implinit.

    tara de prosti
    2011-08-20 16:58:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    eu sunt de acord cu extragerea aurului de la Rosia Montana. nu pt ca o zice basescu, udrea sau dimpotriva ponta, antonescu sau te miri cine altul. este o resursa naturala a tarii care ar trebui exploatata ca si toate celalalte.

    Goagăl
    2011-08-20 17:00:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    @Mihai Goţiu: #4
    Am inteles. Vrei sa ne intoarcem in pesteri. Ar fi o experienta, mai als pentru copii.
    - n-am avea nevoie de scoala
    - am manca ce gasim si vanam
    - n-am mai pierde timpul cu matematica, fizica…
    - am fi toti ziaristi sau priceputi precum Ciuvica, Tatoiu, T Octavian
    …..
    Nu stiu:
    -ce vom face fara tv
    - fara flacai si fatuci
    AR TREBUI POPULARIZATA LA RTV VIATA IN PESTERA.

  • 59

    @tara de prosti, nu pot sa fiu de acord cu tine pentru ca eu am incredere ca se va face treaba buna acolo fara sa distruga nimic. as fi fost mai ingrijorata daca exploatarea era facuta de stat. 80% din patrimoniu va fi salvat, suma destinata reabilitarii mediului este imensa si poate fi accesata oricand de stat, studiile despre baraj indica o siguranta de 100 de ori mai mare decat media barajelor europene. nu am niciun motiv sa nu sustin proiectul si sunt convinsa ca si rosienii isi doresc acelasi lucru.

  • 60

    @mara:

    Investitie straina cu castiguri echitabile de ambele parti!!!!!!! EXISTA ASA CEVA!!!!!

    Adica noi, prin faptul ca primim niste locuri de munca in medii toxice, castigam cat castiga canadienii care iau aurul!!!???

    logica
    2011-08-20 17:41:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    @logica, tin sa te anunt ca nu prea ai logica. hai sa luam lucrurile ca la carte si sa vedem daca ne intalnim pe undeva. statul va castiga peste 50% din proiect, daca adunam profitul direct, taxele, impozitele, etc. meseria de miner este una dificila dintotdeauna, nu doar la rosia montana. iar daca exploatarea ar fi facuta de stat, poate ca ea ar fi si mai dificila pentru ca noi nu dispunem de tehnologii moderne.beneficiile nu se opresc aici. ele sunt si la nivel cultural, comunitar, de mediu. dupa ce te mai informezi, mai discutam.

  • 62

    @mara:
    Beneficii la nivel cultural? Care ar fi?

    Beneficii la nivel de mediu? Folosind cianura? Cum asa?

    logica
    2011-08-20 18:12:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    Nu mai termină ăştia odată centura Bucureştiului? Nu de alta, dar după schimbarea de regim unele vor trebui să aibă şi ele un loc de muncă (pe măsura talentelor şi calificărilor lor). La foametea care vine, să aibă ceva cald în stomac.

    Terente
    2011-08-20 18:21:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    @aurescu: @florian: @mona: @damian: @ion: @Ovidiu: @Ovidiu: @Alex:@mara: @logica:@sarmatian: : @Io.:
    Va pierdeti timpul DEGEABA !
    Spuneti-i Sefului vostru ca s-apropie Ziua Judecatii!
    Cautati-va cate o GAURA fiecare!
    Hai pa,SLUGILOR!

    Mos Ion Roata
    2011-08-20 18:22:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    @mara: argumentele tale sunt prea “roz” ca sa fie reale. Experientele de pana acum arata ca partea romana a fost dezavantajata intotdeauna(in acest proiect statul detine sub 20% din actiuni).
    In toate marile afaceri politicienii nostri nu au fost interesati sa negocieze in folosul public, ci doar cum sa-si obtina comisioane mai grase. De asta nu am incredere ca afacerea se va desfasura la parametrii de securitate si de profit negociati pe hartie. Ma tem ca ne vom alege cu “aurul de pe toba”, cu un teritoriu selenar si cu oameni dezradacinati in zadar.

  • 66

    @Mos Ion Roata: ca tot esti pe aici, stii ca ai un tiz pro Basescu pe Hotnews? :D

  • 67

    Va mai amintiti cu ce fumigene aruncau basistii in 2010 ?

    Ca vrea Felix sa-si insuseasca sarea ? Si cum sarea trebuie sa ramana proprietate nationala si numa’ ei ne pot apara ?

    Acuma ca tot ei propun sa exteriorizam aurul … Zau ! pe voi chiar nu va umfla rasul ?

    Peruanu'
    2011-08-20 18:37:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    ce este de mirare ca toti ministrii si colaboratorii stau cu gura cascata la ce zice un betiv vagabond de port, Numai daca te apuci sa-i insiri udrea,igas, funeriu,anastase, kovesi ce constati? Ca urla” competenta” in ei. Unul mai bou sau vaca ca celalalt. De lazaroiu ce sa zici? Consumator de frunte alaturi de tatal consumatorilor. Si atunci ce poti astepta de la asmenena idioti decit “zi sefu ce sa zicem sau sa facem.’Asteapta comanda de la cine? vreo somitate? as. vreun competent? Da se unde. De la un mitocan manelist vagabond de port. Si atUnci ce sa asteptam. Nimic altceva decit ce vedem si simtim zilnic.Dar noi nu simtim si nu vedem deadevaratelea. Dece? ca sintem cu rusii, cu comunistii cu mogulii care ne manipuleaza cu … hidrantul.De aia nu simtim ce trebuie.

  • 69

    corect bai peruanus, felix vroia “SA-SI” insuseasca sarea. Presedintele a zis ca ar trebui renegociat cat primeste STATUL ROMAN avand in vedere ca pretul aurului creste de la o zi la alta si este in contextul crizei mondiale, cea mai sigura investitie. Extragerea aurului ar aduce un profit enorm tarii fata de celelalte optiuni oferite de ecologistii care fac propaganda impotriva extractiei dar in viata de zi cu zi sunt genul de oameni care arunca ambalajele pe strada. Ipocriti.

    chilianu'
    2011-08-20 19:13:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    Chill out, chiliene !

    Ca aurul nu rugineste. Dovedeste-mi o scadere abrupta a pretului aurului sau petrolului !

    Cand orice moneda se deprecieaza si devine din ce in ce mai instabila tu cauti sa vinzi ce o aprecieaza ?

    P.S. vezi ca papa Chavez nu stie cum sa-si aduca aurul inapoi in tara.

    Peruanu'
    2011-08-20 19:26:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    @damian: Da, Romania are nevoie de dezvoltare, dar de dezvoltare dubabila nu de capitalisti ”altruisti” care sa exploateze resursele naturale si dupa ce si-au umplut buzunarele sa se care lasand in urma mizeriile lor. Proiectul asta se va derula pe cel mut cativa ani, statul roman nu se alege cu aproape nimic si in urma ramane o zona devastata ecologic. Chiar nu va da de gandit momentul interventiei lui Basescu si a lui Udrea? Chiar nu va da degandit agresivitatea campaniei lor publicitare? O firma care face o campanie falsa si manipulatoare credeti ca are principii etice solide?

    Basescu and co. au un comportament de conducatori de tara africana de lumea a treia. Dau resursele naturale pe un pret de nimic, bineinteles probabil cu beneficii personale importante….

    Traiesc in Canada de ceva ani si va spun un lucru : In Canada proiectu asta NU ar avea nici o sansa sa treaca!!

    Zavalita
    2011-08-20 20:19:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    Iar scrii prostii…Ce mai conteaza niste cianura…acolo… Fukushima, Cernobil, deseurile radioactive de la Cernavoda pe unde-or fi ? Ca si alea tre’ bagate undeva-cica la loc sigur-…si nu numai din Romania. Vezi Germania: cit taraboi cu deseurile astea…
    Vezi, cind cumperi peste, uita-te in ochii lor: sa nu straluceasca ?
    Da’ mincarea din fast-food-uri ? Da’ mincarea si sucurile de ;a fabricile de mincare si de sucuri ? Ca am apucat sa citesc la un suc: 10% fruct…mult-mult !

    bebelusu'
    2011-08-20 20:32:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    Ca tot avem azi in program ghilimelele….Gotiu, si tu esti un “jurnalist” foarte…”inteligent”. Te doare la basca ce bazaconii scrii aici.

  • 74

    @anda: pai organizatorii fan fest promoveaza traditiile si cultura zonei. :) ) nu stiu parerea voastra, dar mie mi se pare ca ongurile sunt platite ca sa tina cu “ursul”. sa nu se inceapa proiectul rmgc-ului, ca peste cativa ani sa apara o alta firma care

    roxana
    2011-08-20 21:25:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    E uluitoare cazna unor autori de articole de ziare sa convinga lumea care-i citeste ca ei sunt despepti iar lumea cititoare e proasta.Asa si Gotiu asta.Pai mai Gotiule,bursa d-aia e bursa ca sa creasca si sa descreasca.Daca bursa aceasta despre care scrii tu a scazut dramatic in ultimele zile,ea a crescut la fel de dramatic cu alte zile inainte si poate creste din nou in zilele care urmeaza. Atunci,tu pe ce te bazezi cand vrei sa ne convingi pe noi ca odata scazuta bursa la 6% compania respectiva este terminata si in stare de faliment,iar guvernul Boc nu mai are pe ce sa negocieze?
    Pe urma,daca Elena Udrea si Boc sunt subordonatii lui Basescu si ei fac ce le spune Basescu,ce vezi tu rau in asta? Ce ai vrea tu ma,Basescu sa zica ceva iar astia doi sa se opuna si sa se ia si la bataie cu el? Pe tine te deranjeaza ca Basescu este ascultat de oamenii lui si ca acestia “se executa” imediat ? Pai asta e o chestie extraordinara ma.Bravo lor ca au ajuns la o asemenea situatie de invidiat. Ce vroiai tu ca prim ministru sa fie unul ca Tariceanu care si-a facut de cap 4 ani certandu-se permanent cu Basescu? Pai uite rezultatele dupa acea guvernare dezastruasa.Dar tu si cu stapanii tai pentru care mazgalesti hartia asta vreti,sa duceti la dezastru tara asta numai sa puteti sa daramati ce incearca sa faca Basescu si Boc.Uite ca nu reusiti si nu veti reusi niciodata pentru ca Basescu e destept iar voi sunteti prosti.Simplu !

  • 76

    @zz: eu nu sunt convinsa e vorba de disperare. ei tocmai au obtinut avizul de descarcare pt o parte din masivul carnic si mai au nevoie de un aviz, cel de la mediu…. de ce ar fi disperati.. acum cand nu mai au asa mult?

    roxana
    2011-08-20 21:27:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    @mara: haide bre maro, io ma chinui sa-ti iexplic iar tu vii cu copy/paste de prin comunicate. zi-mi cu subiect si predicat: vor fi galerii de mina in care vor lucra mineri?
    deci umblati cu cioara vocsata ?

    tara de prosti
    2011-08-20 21:37:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    @roxana:
    “@zz: eu nu sunt convinsa e vorba de disperare. ei tocmai au obtinut avizul de descarcare pt o parte din masivul carnic si mai au nevoie de un aviz, cel de la mediu…. de ce ar fi disperati.. acum cand nu mai au asa mult?”

    mai ales ca lingoul de la cotroceni a iesit la atac.

    tara de prosti
    2011-08-20 21:44:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    Si adica ce? Elena este nepriceputa in finante, geologie, arheologie, turism, geografie, politologie?

    Pai daca nu era cea mai buna din toata tarisoara noastra ar fi fost altcineva Ministru. Dar asa…

    In tara orbilor…

    diogene
    2011-08-20 22:12:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 80

    da tu de unde ai aparut bai cacatelule? oi fi si tu giurnalist. dute si da la sapa bai barba cu matreatza ca esti la furat. daca ai avea un moment de luciditate ti-ai da seama ca esti un jeg de tip gotiu. si apropo, un mercenar cu nume aproximativ ca al tau si cu talent similar de de cola cao , din moldova, s-a sinucis acu vreo citiva ani. dar ii venise constiinta

    iaca eu
    2011-08-20 23:03:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    Pai Udrea este prima care stie informatiile, deoarece le rumega impreuna cu chiorul in pat !

    Boc Emil
    2011-08-20 23:19:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    @Halperin: irelevant, ti-am facut comparatia intre cele doua posibile dezastre, ce e asa de greu???
    @io: pai ar trebuii sa te faci sef de redatie sa-i spui ce si cum sa scrie Gotiu, k prea esti tu destept(cu toate k puti a prostie)…daca erai un om al culturii(si nu un caine RMGC-ist) trebuia sa fii in tabara lui Gotiu, asa k du-te si lasa-ne k nu tine….interesant cum un om fara bac te da peste cap si numai stii ce sa scrii decat numai sa jignesti:))penibil….

    eujiji
    2011-08-21 00:10:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 83

    @aurescu: @florian: @mona: @damian: @ion: @Ovidiu: @Ovidiu: @Alex:@mara: @logica:@Io.: cititi si commentul lui @sarmatian dupa care numai pierdeti vream aberand cu fel si fel de comment-uri, chiar nu are rost….

    eujiji
    2011-08-21 00:21:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    @Zavalita:

    “”Chiar nu va da de gandit momentul interventiei lui Basescu si a lui Udrea? Chiar nu va da degandit agresivitatea campaniei lor publicitare? O firma care face o campanie falsa si manipulatoare credeti ca are principii etice solide?

    Basescu and co. au un comportament de conducatori de tara africana de lumea a treia. Dau resursele naturale pe un pret de nimic, bineinteles probabil cu beneficii personale importante….”"

    auzi tu/mah ia zi-ne si noua cine a vandut Rompetromu si drepturile de exploatare a zacamintelor pe 35 de ani la sub sub sub pretul pietei? dar combinatul de la galati? dar cate si cate alte combinate si uzine au fost aranjate de PSD si marii oameni politici ai acestuia? dar despre Tariceanu si cazul Sterling? toate acestea sunt fapte dovedite, afacerea cu rosia monatna e inainte de venirea la putere a lui Basescu/ Udrea si probabil nu se va finaliza sub mandatul lor, in consecinta va fii finalizata sub mandatul USL si PSD iar vor pusca cateva sute de milioane de euro , Gotiu va inghiti in sec si voi veti fluiera a paguba fiind injurandu-l pe Basescu pe baza articolelor de 2 bani precum acesta.
    Udrea pana acum nu era implicata si nu avea o parere clar definita referitoare la Rosia, acum ca si-a exprimat opinia sariti toti: “e clar, vrea sa fure aurul”
    Esti patetica fato, ce ziceai ca lucri in Canada? poate ceva sat Canda judetul Buzau sau ceva de genul.

    @peruanu’ amice aurul nu rugineste corect dar nici cu el in subsol nu poti cumpara sau garanta ceva. sa nu vorbim ca in momentul de fata, tara ar avea nevoie de multe proiecte mari precum cel de la rosia montana.

  • 85

    probabil nu se poate face turism eficient acolo, ori exagerezi – aia nu-i declaratie adevarata in favoarea…

  • 86

    IN ATENTIA AGENTIILOR DE TURISM HOTELURI SI PENSIUNI acum aveti posibilitatea sa va promovati gratuit afacerea pe cea mai mare PLATFORMA on line din Romania enterclick.ro../. Inscrie afacerea ta si beneficiezi imediat de TRAFIC SI vizitatori mai multi. Acum enterclick.ro../ i ti ofera si cel mai interactiv web director. Agentiile care doresc promovare,trafic sau publicitate ne pot contacta la tel 0723017700

  • 87

    @Mihai: Da.

  • 88

    IN ATENTIA AGENTIILOR DE TURISM HOTELURI SI PENSIUNI acum aveti posibilitatea sa va promovati gratuit afacerea pe cea mai mare PLATFORMA on line din Romania youtube.com/wat../ Inscrie afacerea ta si beneficiezi imediat de TRAFIC SI vizitatori mai multi. Acum youtube.com/wat../ i ti ofera si cel mai interactiv web director. Agentiile care doresc promovare,trafic sau publicitate ne pot contacta la tel 0723017709

    Enterclick
    2011-08-21 01:39:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    Enterclick

    Enterclick
    2011-08-21 01:39:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 90

    IN ATENTIA AGENTIILOR DE TURISM HOTELURI SI PENSIUNI acum aveti posibilitatea sa va promovati gratuit afacerea pe cea mai mare PLATFORMA on line din Romania youtube.com/wat../ Inscrie afacerea ta si beneficiezi imediat de TRAFIC SI vizitatori mai multi. Acum youtube.com/wat../ i ti ofera si cel mai interactiv web director. Agentiile care doresc promovare,trafic sau publicitate ne pot contacta la tel 0723017709

    Enterclick
    2011-08-21 01:40:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 91

    @ David.

    Asa-i cum zici !

    Chiar ma miram cand reapar maretele proiecte de inlocuire a bordurilor si ornamentelor de trotuar. Si ici si colo ne-ar mai trebui cateva patinoare.

    *******

    Ajuta-ma te rog sa te inteleg. Faptul ca predecesorii au furat mai mult (cam asta s-ar intelege din ce ai scris !) e vreun indemn ca actualii trebuie sa-i depaseasca in “performante” ?

    Mda, si asta se poate numi progres. Dar sper sa nu fie asta explicatia ta.

    Zau asa ! De 20 de ani tot vindem si Romania e mai rau decat o stiam inainte de 89 (auziti psd-istilor ?) sau 2004 (auziti pd-istilor ?).

    P.S. Iar de cazul Sterling nici n-as pomeni. Basescu + Patriciu = LOVE in prezent.

    Peruanu'
    2011-08-21 01:49:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 92

    Auzi, dar nu inteleg un lucru. Tu ai voie sa-ti dai cu parerea, tot poporul isi da cu parerea si semneaza petitii imbecile, dar un ministru, si al turismului pe deasupra, nu are voie sa-si dea cu parerea? Disperarea mare pare mai degraba a fi a ta nu a lor! Si se vede asta din felul in care scrii articolele!

    Zamfir
    2011-08-21 03:22:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 93

    Ce dragut, un ministru care poate sa beneficieze de pe urma proiectului si sa incerce sa faca turism in zona, pentru ca ea o sa fie reabilitata nu are voie sa zica nici pst ca vine domnul Gotiu sa zica ca e la atat de zici ca e un caine. Ti-au marit norma, ai minim un articol pe zi acum?

  • 94

    @logica: nu nu primim cat ei, dar ei investesc si fac toata treaba, noi nu facem nimic…. Luam taxe, impozite si punem la dispozitie o resursa pe care ei o prelucreaza si de aici luam si noi o cota parte…Plus locurile de munca – nu e asta unicul beneficiu ca parca numai de asta va legati.

  • 95

    Dar scuza-ma, Elena Udrea nu are voie sa-si dea cu parerea sau cum? Ori tu esti mai destept ca ea si ai voie iar ea nu? Mdeah

    Selena
    2011-08-21 23:03:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 96

    daca tot esti tu asa destept de ce nu te bagi in politica, serios dute sa le arati tu cum trebuie sa faca, ca daca ei dau o declaratie nu e bine. Nu sunt fan Udrea dar la capitolul turism stie mai multe decat tine cum poate ajuta proiectul zona respectiva, ca printr-un festival de bautura pe an nu se face primavara

    Adrian
    2011-08-21 23:19:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    Banuiesc ca si tu scrii aceste articole la comanda cuiva, asa ca nu te mai da in petec si nu te mai lua de fiecare om care sustine proiectul. Proiectul e bun si nu e nici pe departe asa rau pe cat spui tu sau alti mameluci.

    Stefan
    2011-08-21 23:37:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 98

    “Banda si Capitanul” este deviza sub stindardul careia s-au incolonat cohortele de profitori fara reflexe morale ,fara lege sau Dumne zeu din Romania .
    Cu toate defectele ei (lasitate ,conformism ,indolenta,etc) ,intelectualitatea adevarata romaneasca nu s-ar fi pretat la complicitatea cu acesti banditi care ,daca nu ar fi total ignoranti in raport cu legea ,fac cel mai profund act de tradare nationala .
    Dupa ce prin varii manevre au adus in stare de faliment absolut toata industria romaneasca ,dupa ce au inchis majoritatea exploatatiilor de resurse naturale ,distrugand ierarhiile ,compromitand specialistii ,agitand salariatii ,acum se pregatesc sa le instraineze pe redevente ce ar face sa rada pe cel mai ingrat dictator ,cel mai dispretuitor conducator al unui popor .
    De o buna bucata de vreme mijloacele media ,private sau de stat, sunt coplesite de reclame ale dinozaurilor balosi ce asteapta sa le pice in gheare “prada” valoroasa a putinelor resurse naturale ce au ramas in propietatea romanilor .
    Dupa ce indivizi verosi sustinuti de prosti vanitosi cu pretentii de modernisti cu vederi “europene” au “drenat” singele economiei romanesti prin totala privatizare a bancilor ,acum se pregatesc sa dea ultima lovitura natiunii privand-o de ultimele mijloace de supravietuire ,de salvare .
    Basescu ,cu mintile intunecate de ura la adresa adversarilor lui politici “vinde” si ultimele resurse ale tarii ,gandind ca astfel va prelungi agonia unui regim politic incompetent ,corupt ce misuna ca niste viermi pe un cadavru ,si in eventuala pierdere a puterii ,sa lase fara nicio resursa pe eventualii sai succesori .Asta da patriotism ! Mai apropiat de dementa .
    Din pacate ,opozitia este condusa de niste oameni lipsiti de spirit combativ real,fara spirit de sacrificiu si de actiune ,calitati imperios necesare unor lideri politici adevarati.Actiunile lor se limiteaza la o critica polemica sterila si la reclamatii adresate unor “institutii” devenite demult tentacule ale caracatitei pe care ei o denunta .
    Ce rost mai are “opozitia” pe care o fac ei ? Care mai este scuza prezentei lor intr-un Parlament “oligofren” impotent si din acest motiv inert politic si protejat social ?
    Ramanerea lor in Parlament ii face si mai compromisi ca “alternativa” sanatoasa la aceasta putere bolnava cu valente de regim de ocupatie si spoliere .
    Ramanerea lor in Parlament valideaza practicile total imorale (de legalitate si legitimitate nu mai este vorba demult )ale regimului .

    Scatofagia
    2011-08-22 12:41:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!