![]() | Iar ne taie ruşii gazul şi ne lasă în frig? De ce?vezi toate articolele de Laura Cernahoschi09 Feb 2010 la 09:22 82 comentarii 2558 vizualizari. |
Aşa a declarat aseară Iulian Iancu, preşedintele Comisiei pentru Industrii şi Servicii din Camera Deputaţilor, conform HotNews, că ruşii ar fi anunţat Dispeceratul de Gaze din România că va reduce livrările pentru noi cu două milioane de metri cubi. În aceste condiţii, se pare că ar exista rezerve pentru doar patru sau cinci zile, deocamdată. Dispeceratul Naţional de Gaze spune însă că ruşii nu ne-au tăiat, deocamdată, din flux, scrie Adevarul. Problema este că stăm şi ne dăm de ceasul morţii dacă ne taie sau nu ruşii gazele, fie că Iancu vorbeşte sau nu prostii.
De ce ar fi hotărât Rusia să ne taie gazul tocmai într-o situaţie dificilă din punct de vedere termic, în care România chiar intenţiona să crească importurile? Să fie din cauza anunţului amplasării scutului anti-rachetă în România? Să fie pentru a obţine, prin presiune, condiţii de negociere mai bune pentru Aleksandr Medvedev, şeful Gazprom, care va veni în România pe 17 februarie pentru a discuta despre mai multe depozite de gaz? Probabil că Gazprom va invoca, aşa cum face de obicei, probleme pe conducte, de presiune, care nu ţin de decizia lor.
Dar cel mai bun răspuns la întrebarea “de ce?”, din punctul meu de vedere, este “pentru că pot”. Asta înseamnă să fii dependent de combustibilul de la Gazprom. Din fericire, noi nu suntem atât de dependenţi ca Germania sau Italia. Şi, tocmai de aceea, dar şi pentru că ne aflăm într-o zonă geopolitică la care Rusia nu e dispusă să renunţe cu totul, trebuie ca statul român să se concentreze pe independenţa energetică de Moscova. Nabucco, reactoarele trei şi patru de la Cernavodă, terminalul de GPL care ar urma să aducă la Constanţa combustibil din Qatar, surse de energie alternativă, ar trebui să fie, toate, priorităţi ale guvernului. Altfel, degeaba vorbim de scuturi antirachetă. Şi s-ar putea ca şi americanii să fie interesaţi de independenţa noastră energetică.


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Boc nu trebuia sa plece pentru ca el nu a plasat acei tovarasi in pozitii cheie pentru a-i servi intereselor sale personale. In schimb Ponta este cu kurrul adica cu capul in alta barca. Astazi este o... | ||
| 2@simona: in vremea de azi s-a refacut proverbul. nu mai e corb la corb nu-si scoate ochii, ci corb cu corb ne "scoate" ochii, ca sa rimeze.... | ||
| 3Plagiatul in lucrare de doctorat oare sa fie identic ca semnificatzie si consecintze cu plagiatul intr-un articlo scris la revista facultatzii ?Adica e tot aia ?Adica aia de scriu acolo "la revista"... | ||
| 4bal si can, adica balcan ... balc(vâlc),bal(cf.alb boll:e), la - sarpe (balcescu - adica balaurescu, bal+c - de la can... canis, caine/lup), balaur - sarpe cu cap de caine/can(e)/lup) ...balac (balaci... | ||
| Mihai Goţiu 10612 citiri |
| Cristian Teodorescu 9467 citiri |
| Costi Rogozanu 8799 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4096 citiri |
| Alin Fumurescu 3922 citiri |
| Constantin Creţan 3386 citiri |
| Dorin Tudoran 2857 citiri |
| Dan Duca 2465 citiri |
| Elena Vijulie 2391 citiri |
| Ciprian Şiulea 2289 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61004 citiri |
| Cristian Teodorescu 39807 citiri |
| Costi Rogozanu 37991 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18144 citiri |
| Alin Fumurescu 17828 citiri |
| Viorel Dobran 12293 citiri |
| Dan Duca 11265 citiri |
| Constantin Creţan 11145 citiri |
| Elena Vijulie 9016 citiri |
| Dorin Tudoran 8684 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Involuntar, rusii ne fac un bine .
?
Trebuie sa ne creem o independenta energetica .
Faptul ca opresc sau reduc gazul nu inseamna mai nimic.
Pe domnul Iancu nu l-as baga in seama pentru ca este un pro rus iar mesajele sale sunt totdeauna apocaliptice cand vorbeste despre rusi . In asentimentul sau , daca nu suntem cu rusii, este dezastru.
Pe langa faptul ca folosim 70% gaz din productia interna , avem si unele dintre cele mai mari depozite de gaz ….deci mai usor cu panica !
PS. Laura ai o provocare la tema propusa de voxpublica .
Ce zici, te tine
2010-02-09 09:37:27 | Raporteaza
esti distractiva-dau click pe linkul cu hotnews si ma trimite la o stire din 2008!Misto!M-am lamurit dupa aia cum e treaba.Pe hotnews e si stirea de ieri e si aia veche dar tu ai dat link gresit.Lasa ca nu e dracu chiar asa de negru.Vine aleks. medvedev , mare stab la gazprom in 17 februarie si n-o sa ingheti in citadela aia de cladire “Casa Scanteii” redenumita casa presei.Pe soclul ala din fata nu bagati nimic?
2010-02-09 09:41:09 | Raporteaza
@giovani la ce provocare, pe ce tema, te referi?
2010-02-09 09:44:54 | Raporteaza
Eu sunt in calduri
2010-02-09 09:46:16 | Raporteaza
@giovani: Sa stam linistiti. E videanu pe treaba la Ministerul Economiei. Mai baga o situatie de urgenta, oprim productia industriala si ne rugam sa vina primavara. Dupa tine numai aia de la PSD sunt pro-rusi. Ceilalti sunt democrati de cand s-au nascut. Pacat ca au trait in Romania comunista.
2010-02-09 09:47:30 | Raporteaza
Ia uite-i, bai nene, si p’asita.. pai n-a spus Basescu ca rachetele nu sunt indreptate impotriva Rusiei si ca vor fi montate cu botul in jos astfel incat sa nu fie indreptate impotriva nimanui?
2010-02-09 09:58:49 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: daca declaratia vine de la Iulian Iancu,eu,personal,stau linistit in privinta gazului rusesc.
2010-02-09 10:01:19 | Raporteaza
pct 4-sanziana-’tu’tzi papitzoiul tau!!
2010-02-09 10:03:14 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
“trebuie ca statul român să se concentreze pe independenţa energetică de Moscova. Nabucco, reactoarele trei şi patru de la Cernavodă, terminalul de GPL care ar urma să aducă la Constanţa combustibil din Qatar, surse de energie alternativă, ar trebui să fie, toate, priorităţi ale guvernului.”
Pe moment, a anuntat Berceanu ca, datorita faptului ca ne-am facut de cap cu deszapezitul s-ar putea sa nu mai avem bani sa astupam gropile ramase in asfalt, in urma acestui proces.
2010-02-09 10:03:53 | Raporteaza
—Cu toata stima o mica corectie : Romania nu are probleme energetice legate de cantitatea de gaz ci de capacitatea de a le extrage din propriile depozite si de a le valorifica! Cifra vehiculata de dvs nu e alarmanta cata vreme rezerva de pacura pt termocentrale e asigurata! Rau e cu vecinii, Bulgarii de pilda si de la ei restul Balcanilor! altii au a se teme! Las’ sa o reduca , poate asa se va demara Nabuco mai repede!
2010-02-09 10:04:34 | Raporteaza
“Să fie din cauza anunţului amplasării scutului anti-rachetă în România?”
nu.nu cred.poate din cauza ca pensionarii astia e foarte rai si vor pensii si mai speciale.sau din cauza bugetarilor care e foarte multi si sug banii de la autostrazi ,turism si dezvoltare durabila( ce denumire cretina).sau din cauza deszapezirii care e multi bani, ca ninge des…sunteti tari!!!
2010-02-09 10:05:27 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: Provocarea Vox Publica !
, de neegalat !
Sunt curios cum ai reusit sa ai performanta de a face un subiect dintr-o stire a anului 2008 ?
Recunosc, esti unica
2010-02-09 10:05:48 | Raporteaza
Energie -> mobilitate -> expansiune -> independenta -> putere
Nu, americanii (si nici altii) nu sunt interesati de independenta energetica a nimanui decat in sensul de a o impiedica.
V. Iran, ca tot veni vorba.
O zi buna!
2010-02-09 10:05:59 | Raporteaza
@bassesco: Eu nu am facut nici o referire politica. Din cate stiu domnul Iancu este o persoana si nu un partid.
Citeste mai atent postarile pe care vrei sa le comentezi, astfel ai sansa sa devii ridicol .
2010-02-09 10:10:00 | Raporteaza
@All: puteti sa va aratati spiritul civic si altfel:
voxpublica.real../
Efortul e mic,in comparatie cu putem face impreuna.
2010-02-09 10:14:04 | Raporteaza
Punem pariu ca daca rusii ne inchid conducta doua saptamani, dupa 7 zile de autonomie energetica, inghetzam cu brio in blocurile lui Ceasca?
2010-02-09 10:15:53 | Raporteaza
@Giovani de unde ai scos-o ca e o stire din 2008?? Nu, e de ieri seara! La provocare am raspuns deja
2010-02-09 10:16:11 | Raporteaza
@Val-one multumesc!
2010-02-09 10:17:08 | Raporteaza
Era de asteptat altceva?
Cine nu e cu noi e impotrva noastra.
Va este familiar?
Se dovedeste insa infantilismul politic al rusilor.
E cam ca atunci cand copii se joaca si unul se supara si isi ia jucariile si pleaca.
Asta dovedeste inca odata ca rusii nu sunt trustfull, ca prefera sa santajeze decat sa accepte realitatea si ca proiectul nabucco trebuie inceput degraba.
Si sa purcedem la exploatarea resurselor din marea neagra.
2010-02-09 10:17:27 | Raporteaza
Ne taie gazele fiindca suntem foarte,foarte, importanti,va dati seama ca scutul antiracheta i-a innebunit pe rusi…ha,ha ,ha.Suntem fix…
2010-02-09 10:22:16 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: asemenea mobilizari chiar salveaza vieti.Chiar acum doi ani,fata mea s-a implicat in cazul unei fetite de doi ani cu leucemie.Nu suntem un popor de nesimtiti,totusi.
2010-02-09 10:22:55 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic
Terminalul GPL de la Constanta revine in actualitate
de M.C. HotNews.ro
Miercuri, 5 martie 2008, 20:03 Economie | Energie
Asta citesc eu pe hotnews conform linkului postat de tine!
Cand am facut referire la provocare , m-am referit la provocarea Vox Publica in tema “sa ne injuram fata in fata “
2010-02-09 10:25:04 | Raporteaza
@krasnaia vodka: pana incepem noi sa beneficiem de nabucco, vom mai trece prin multe ierni geroase. Sa ne rugam sa se accelereze procesul de incalzire globala.
2010-02-09 10:31:54 | Raporteaza
Laura,vezi ce am spus in comentariul 52 de la “provocare” si spune daca am ghicit.
Cat despre gazul rusilor,nu-mi fac probleme,nu ai vazut cate explozii de gaze s-au produs in iarna asta?Precis erau gaze rusesti!
2010-02-09 10:32:31 | Raporteaza
Poate ca este o chestie pur tehnica. In definitiv, si ei sunt interesati sa-si vanda gazul. Daca l-ar folosi excesiv in scopuri politice, ar grabi inventarea altor solutii tehnice si ar ramane cu gazul nemaritat.
Prea tremuram de frica rusilor. Prea sunt folositi strainii in ecuatia luptelor politice. Iancu este unul dintre astia, si nu numai el. Mereu trebuie sa le fie romanilor frica de ceva. Astia care ne cultiva starea asta de dependenta, de inferioritate sunt mai de temut decat rusii.
Oare rusii n-ar trebui sa fie interesati si ei de bunelele relatii cu Romania, mai ales ca au multe muste pe cacuila, o multime de pacate istorice de indreptat?
2010-02-09 10:33:06 | Raporteaza
Corect. Cu cât depindem mai puţin de ruşi cu atât mai bine. E greu să te dai viteaz când ai trei grade în apartament.
2010-02-09 10:33:38 | Raporteaza
@giovani Am modificat linkul. Dar oricum ar fi trebuit sa realizezi ca e vorba de alta stire. Am raspuns la provocare.
2010-02-09 10:36:56 | Raporteaza
@sase sase Nu, nu ai ghicit
2010-02-09 10:38:01 | Raporteaza
@giovani: Asta este linkul corect revistapresei.h../
Iar stirea este de ieri , ai dreptate . M-ai dus in eroare postand un link gresit
2010-02-09 10:38:43 | Raporteaza
Nu pot sa va zic ce stisfactie am cand vad convulsiile in care se zbate toata simtirea prorusa.
Pot sa spun c-am avut o sansa incredibila sa vad niste realizari politice in Europa, de dimensiuni colosale, infaptuite peste prapastia imposibilului:
Caderea si executia lui Ceausescu(rareori se intampla in istorie asa o deplina razbunare)
Prabusurea complecta regimurilor comuniste in Europa
Unificarea Germaniei
Dezmembrarea URSS
Extinderea UE si NATO pana peste statele baltice
Romania in UE,cu un roman la un portofoliu gigantic al Europei si in NATO, cu logistica americana deimportanta strategica pe teritoriu
Moldova de peste Prut condusa de vorbitori si simtitori de limba romana
Ce ziceati ca fac rusii , ne diminueaza gazele?, mai sa fie…
2010-02-09 10:42:16 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: Cred ca ai raspuns prin noncombat ….sau ai utat sa scrii Salvati Pianele
)
Oricum , domnul Iancu este expertul nr 1 in materie de stiri apocaliptice . Doar ascultand ce spune , ai senzatia ca asa este dar din pacate (pentru el ) viata nu este asa cum o vad unii !
Imi metin parerea ca Romania nu are problema cu gazul , aliatul principal fiind criza economica . Multi consumatori s-au inchis sau si-au redus activitatea datorita crizei .
Este mai mult o stire in care sa ni se arata ca Romania este bagata in seama ! Eroare , noi suntem pioni pe tabla de sah . Plus , trebuie alimentat antirusismul pentru ca la un momenta-dat problema scutului v-a trebuii validata printr-un referendum .
2010-02-09 10:54:48 | Raporteaza
@) bassesco
Perfecta dreptate aveti.
Numai ca povestea cu incalzirea globala, dupa cum v-ati dat seama este un hoax.
Ca si povestea cu topirea ghetarilor de pe Himalaia.
Pretexte pentru giuverne de a pune taxe pe emanatiile de CO2. (codoi, preferatul elenei ceausescu, academician de renume mondial, care se pare ca face prozeliti in lumea intreaga).
In ceea ce priveste proiectul Nabucco e doar pe hartie si mai va pana va fi pus si in opera. Dar insasi acceptarea lui si anuntarea finantarii sale, va obliga Rusia sa mai si gandeasca inainte de a face ceva.
de fapt si mai adevarat, intram intr-o perioada de racire. incalzire-racire globale,fenomene ciclice in natura cu care, oricat am vrea, nu ne putem pune. si, daca incercam, ne ia dracul. incetul cu incetul.
dupa cum se vede.
2010-02-09 10:55:39 | Raporteaza
Ai dreptate , Laura,nu am ghicit,dar mi-a fost frica sa-ti spun ca esti blonda pentruca postarea ta era foarte amenintatoare.Iti citesc postarile cu placere si ma indispun unele comentarii rautacioase la adresa ta.
Ma gandesc ca daca fosta securitate ar fi avut agenti asa ca tine,nimeni nu s-ar mai fi plans ca a fost urmarit , iar CNSAS ar fi ramas fara obiectul muncii!
Cat despre gazul rusesc, ce sa zic, la mine canta pasarelele a primavara,sa-i lasam sa se spele,pardon ,sa se arda cu el pe cap!
2010-02-09 11:06:44 | Raporteaza
@sase sase Era o gluma, pentru ca pare a fi o obsesie a celor care ma injura!
In privinta gazului, sper doar ca nu ne vom lasa in continuare doar in speranta primaverii…
2010-02-09 11:11:48 | Raporteaza
ia sa vedem care varianta pare mai logica adevarul.ro/act../
2010-02-09 11:17:24 | Raporteaza
Din cate cunosc, Romania are suficiente rezerve proprii de gaze naturale cat sa faca fata pentru o perioada unei diminuari a cantitatilor de gaz metan din import.
Daca perioada se prelungeste atunci, din pacate, se poate trece la diminuarea activitailor industriale si, posibil, la o rationalizare a consumului de gaze pentru populatie.
sa speram ca iarna asta nu va fi nici lunga nici rea cu noi.
in alta ordine de idei, trebuie si noi sa gasim solutii alternative pentru ca nu-i asa cum si vinul se tremina, asa si cu gazele naturale. Odata si odata, la aragaz, s-ar putea sa iasa doar aer curat.
2010-02-09 11:22:36 | Raporteaza
Asa vin si indicatiile de la U E , trece intai prin capul cuiva de la conducere !
2010-02-09 11:24:54 | Raporteaza
De ce taie astia gazele?!Ca sa intrebe blondele de la VoxPublica din Romania.Simplu,mai Lori.Fa-te roscata,ca nu mai tine.Sau inteligenta.
2010-02-09 11:39:39 | Raporteaza
@MTV Dupa cum vezi, iti las comentariile, numai asa, ca sa vada ceilalti cititori cine are liber la net in tara asta.
2010-02-09 11:43:28 | Raporteaza
@) mtv
Daca Romania ar fi populata de specimene asemnataoare dumneavoastra prin modul de abordare a unei probleme destul de nashpa (pe intelesul pitecantropilor) atunci Rusia or le-ar opri cu totul ori ni le-ar da pe toate numai sa disparem.
Cool?
2010-02-09 11:55:25 | Raporteaza
@val_one se pare ca ai avut dreptate in privinta lui iancu…
2010-02-09 12:06:43 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: Iancu este un bun exemplu de tehnocrat care face si politica.Un amestec nefericit.
2010-02-09 12:15:37 | Raporteaza
E, asa mai merge. O abordare a relatiei Ro-Ru pe placul meu.
Iata ce ne spune insasi “Vocea Rusiei”
“Pentru prima oară în ultimii 6 ani, Rusia ar putea să cedeze în faţa SUA în ce priveşte extracţia de gaze. Ministerul rus al Energiei a publicat rezultatele pe anului 2009 din care reiese că extracţia globală a scăzut cu 12,5%, iar în ultimii 25 de ani o asemenea scădere nu s-a mai înregistrat.
Ziarul „Vedomosti” scrie că principalul furnizor – Gazprom – a redus extracţia cu aproape 16%. Acesta este minimul din întreaga istorie a concernului. De exemplu, extracţia de gaze în SUA a fost, în perioada ianuarie-octombrie, cu 2,5% mai mare, în comparţie cu nivelul anului 2008.”
(Vocea Rusiei, 12.01.2010, 17:44, ora Moscovei)
2010-02-09 12:16:04 | Raporteaza
@ 43 ariel:
Cu ce ne incalzeste o astfel de statistica? Ce putere calorica dezvolta? Ce bagam pe foc daca strang rusii robinetul? Facem o conducta pe sub ocean sa luam gaze de la americani?
2010-02-09 12:28:49 | Raporteaza
Lasa sa ne taie rusii gazul. De aia nu mai putem noi. Avem si noi rezerve de gaz.
2010-02-09 12:30:01 | Raporteaza
O noua intoxicare cu Monica Iacob Ritzi, avand ca scop “ciocul mic pe cazul Udrea”…
Or sa-i rupa coada dnei Ritzi ca si prima data…
2010-02-09 12:35:49 | Raporteaza
@ 45 razvanrc:
Suntem plini de “rezerve” pe toate planurile. De asta ne imprumutam masiv de bani de mancare de la camatari, luna de luna.
O sa terminam in curand si cu rezervele. Sa vedem ce facem atunci…
2010-02-09 12:37:46 | Raporteaza
Nu va faceti iluzii, noi suntem mai dependenti de gazul rusesc decat alti europeni. In situatia noastra politica externa este cheia problemei. Deocamdata, treaba astea cu independenta enerdetica si energie alternativa sunt povesti.
Dupa cum stim, multe declaratii ale politicienilor romani i-au excitat la culme pe europeni, pe ucrainieni, pe moldoveni si mai ales pe rusi. Politicienii ne fac mai tare de ras in lume decat ne fac tiganii. Aduceti-va aminte ca spunea Putin cum ca ne trimit noua si gazele pentru ucrainieni.
Cu asa politicieni asa trai. Noi suntem vinovati, nu altii.
2010-02-09 12:44:00 | Raporteaza
Daca zice Iancov ca s-au taiat din gaze …. o sti el ceva
Daca treaba e reala, solutia e simpla: cand scade presiunea declaram situatie de urgenta in industrie si taiem gazul la combinatele detinute de patroni rusi, panimaiesi ? Apoi n-au decat sa sune ei la Gazprom sa rezolve situvatia.
Solutia s-a mai aplicat cand s-au certat rusii cu ucraninenii pe taxele de tranzit.
Pana la urma, de ce sa faca politica pe banii nostri si nu pe ai lor ?
PS. Oare cine scria acum cateva saptamani: “Sariiiti fratilor ca rusii nu ne mai asteapta prea mult cu South Stream-ul !” ?
Ce frumos vorbim acum de Nabuco, reactoarele 3 si 4, energie eoliana …… uite asa invata omul cum e cu prietenia romano-sovietica.
2010-02-09 12:51:13 | Raporteaza
@Cris: da’ friguros mai esti!
Sa vedem mai intai cat e de reala informatia lui Iancu
Anul trecut, pe vremea asta, cateva zile au sistat de tot furnizarea de gaze. A murit careva?
Nu mai reiau argumentatia anti-rusi pe care am mai scris-o cu ocazia altor postari, mi-e lene; si urmeaza si pauza de masa.
2010-02-09 12:52:57 | Raporteaza
@CAP Da, in continuare consider ca ar fi bine sa ne bagam SI in South Stream, decat sa decida altii din jurul nostru. referitor la Nabucco si restul, nu am sustinut nicioadta altceva! Daca mi-ai fi urmarit postarile, ai fi remarcat faptul ca stiu foarte bine cum e cu prietenia romano-sovietica
2010-02-09 13:01:39 | Raporteaza
“Continuarea gazoductului Nabucco va fi în 2010 principala epopee energetică în sudul Europei. În Nord, ruşii vor face presiuni pentru construirea gazoductului Nord Stream, care va lega Rusia de Germania prin Marea Baltică.
Lupta pentru energie va continua în 2010 pe acelaşi tipar: Europa se luptă să scape de dependenţa de gazele ruseşti, în timp ce mastodontul Gazprom nu are bani să ducă la îndeplinire proiectele South Stream şi Nord Stream, aşa că are nevoie de bani de la Uniunea Europeană. Compromisuri de ambele părţi.”
adevarul.ro/int../
Europa alege compromisurile, Rusia presiunile.
2010-02-09 13:05:24 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: eu am o propunere.Mai bine zis,o sugestie de dezbatere.Chiar nu avem nici o sansa de ne proteja de invazia postacilor de serviciu?Am vrea,unii sa-i intelegem,sa le deslusim ratiunile.Chiar facute pe un ton civilizat,acest fel de postari,eu le considerla fel de deranjante ca si injuraturile de pe strada.Stiu,avem la indemana mouse-ul.Dar,noi,simpli cititori,ce vina avem?Ce atata inversunare sub anonimat?
Vedem destui pe posturile TV,dar acolo sunt vizibili,macar.Au chip si nume.
2010-02-09 13:15:13 | Raporteaza
Scurt, clar si la obiect. Rusii au mai mult de pierdut daca ne reduc livrarile.Interesul lor e sa vinda. Iar oficialii pe care ii apuca logoreea in plina iarna, ar face bine sa taca. N-ar fi rau sa urmariti fenomenul si daca se va dovedi ca a spus o prostie, sa-l taxati. O zi buna!
2010-02-09 13:33:04 | Raporteaza
Daca nu l-ati votat pe Geoana sa va fie de invatatura
Dar Boc si guvernul ce mama satanei fac de nu dau o ordonanta de urgenta sa nu mai vina iarna la noi?!
2010-02-09 14:01:21 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi
Este drept ca nu-ti citesc toate textele pentru ca nu am timp. Ma rezum doar la cele privind energia si relatia cu estul.
Voi incepe chiar cu un citat:
“Gazoductul se va construi oricum, cu sau fără noi, iar noi ne-am impus deja opinia politică în privinţa Nabucco. O rămânere pe poziţii îngheţate nu ne-ar mai folosi, probabil, la nimic. Pe de altă parte, s-ar putea ca fluxul de gaz dinspre Rusia prin Ucraina, spre Europa, să nu mai aibă niciun fel de probleme, după alegerile prezidenţiale ce vor avea loc foarte curând la vecinii noştri din nord-est. Alegerea pragmatică ar fi să ne alăturăm proiectului South Stream. Măcar să fim parte din proiect şi să avem un cuvânt de spus, dacă tot se va materializa”
Cateva observatii:
1. “Gazoductul se va construi oricum” … Nimeni nu stie sigur daca se va construi, nici macar rusii. Una este sa desenezi conducte pe harta si alta este sa ai si banii si conditiile politice necesare.
2. Este posibil sa avem perceptii diferite privind o implicare in South Stream. Eu as prefera inteparea la conducta, in Bulgaria, eventual utilizand racordul Giurgiu-Ruse finantat de UE. Sa tragi gazoductul prin RO, cand rusii vor proprietatea asupra lui, inseamna implicarea lor la o alta scara pe piata gazelor in RO. E o vorba care spune sa-ti tii prietenii aproape si dusmanii si mai aproape dar asta nu inseamna sa-ti bagi dusmanul in casa.
3. Daca ne-am impus punctul de vedere nu inseamna ca a si inceput sa curga gazul pe Nabuco si ca e momentul sa evoluam la doua luntri.
4. Daca castiga Yanukovici (s-a si intamplat) dispare motivul principal pentru care au vrut sa construiasca South Stream si nu prea mai avem ce dezbate.
5. Nu-ti mai face iluzii ca vei avea vreodata un cuvant de spus intr-o cooperare cu Rusia, mai ales intr-un proiect de marimea asta. Ucrainenii controlau 80% din tranzitul rusesc de gaz spre Europa si, cand au marait, rusii au inchis robinetul si au lasat pe toata lumea in frig.
6. Dupa ce Rusia isi va relua controlul asupra Ucrainei, s-ar putea sa constatam ca nu mai sunt foarte interesati de cooperarea cu noi in domeniul depozitelor subterane decat in masura in care li se va permite sa joace pe piata noastra de distributie de gaze (iar n-ar fi bine).
2010-02-09 14:14:45 | Raporteaza
ca le-am dat motiv cu scutul Basescu antinimic – de aia ramanem fara gaze de la rusi..
2010-02-09 14:27:54 | Raporteaza
@Laura este deșteapta, e frumoasa si scrie excelent. O iubesc. God bless Laura
2010-02-09 14:41:56 | Raporteaza
@59-Bai,nu stiam io de ce conduce Laura in topul articolelor,dar acu m-am dumirit: e cu matrimoniale.Stirea asta e mai tare decit scutul antiblabla sau lipsa de gaze.
Stirile dinspre Ucraina si rationamentul CAPistului sunt interesante si veridice.
2010-02-09 14:57:45 | Raporteaza
raspunsul e simplu: pt ca avem un presedinte pe care il ia gura pe dinainte.Va amintiti:”precizez ca scutul nu este indreptat contra rusiei” sau cam asa ceva, ei bine rusii nu au nevoie de precizari de la dl base, stiu ei mai bine cu ce se mananca scutul
2010-02-09 15:11:33 | Raporteaza
@CAP-istul Vreau sa-ti atrag atentia asupra unui singur punct. Da, rusii au taiat gazul Ucrainei, dar, pentru ca gazoductul trecea pe teritoriul lor, si ucrainenii au putut dauna livrarilor de gaze rusesti catre Europa. Ceea ce ma aduce la argumentul ca e mai bine sa fii tara de tranzit (obtinand insa proprietatea asupra conductelor, iar asta se poate obtine daca toate tarile implicate in proiect vor insista in negocierile cu rusii), pentru ca ai si tu un robinet la indemana.
2010-02-09 16:13:19 | Raporteaza
Draga Laura …te framinti degeaba .Fii mai relaxata.Nici mie nu imi plac ghilimelele dar la tine le ghicesc in jurul cuvintului IAR din titlu.Cind V-AU taiat rusii gazele mai Laura?Ce articol simpatic …Asadar-acording to tie-rusii cei rai AU MAI TAIAT gazele bietei Romanici ?Cind draga Laura?Deci au mai taiat gazele si INAINTE de fabulosul act de demnitate nationala al anuntarii scutului? Pai Laura …te cam contrazici singura in argumente.Nu crezi? Chiar crezi ca rusii au nevoie sa isi consolideze vreo pozitie la vreo negociere cu cineva de teapa Romaniei?Cerere si oferta draga Laura.Atit .Iar la intrebarea ta tot din titlul DE CE Si la raspunsul pe care-l consider de o candoare dezarmanta…finca ei poate si pentru ca amesteci gazele cu scutul iti ofer una bucata parere nespecialista.Dar de observator.Poate ai observat si tu ca euroatlantii dimboviteni fata de cei de pe Marita ,ai cu ceafa lata,pur si simplu ori din prostie ori din lacheism ori din motive de flacari violet au UITAT sa ceara partii care foloseste nevinovatele baze de pe teritoriul lor sa ii incunostiinteze asupra vreunei eventuale declansari de ofensive .Spune unii…nu stii care?Tu stiai astea?Asa ca draga Laura negociatorii romani nu au fost in stare sa incheie niste contracte normale cu proprii lor aliati.Ce pretentii sa mai ai de la negociatorii cu Gazprom ?Nu am nici o indoiala ca preferi sa ai in tara un scut antiracheta care iti va aduce o multime de beneficii decit sa ai vreun STREAM rusesc care te va asupri ,n-asa?Stii Laura …cred ca esti buna de negociator.
2010-02-09 16:30:05 | Raporteaza
@valentin aleologu Nu stiu de ce ma obosesc, dar, iata, iti raspund: negocierile cu americanii privind detaliile juridice si tehnice de-abia incep. Deci aia, unii, care vorbesc de asigurari referitoare la ofensive mananca jar. Iar scutul este, oricum, PUR defensiv, nu poate fi folosit in scopuri ofensive.
2010-02-09 16:35:52 | Raporteaza
@Laura: ei,cum,la nevoie le dam scutul incap,nu?
2010-02-09 16:45:20 | Raporteaza
@val_one pai, nu! ca e al americanilor! Nu putem
2010-02-09 16:46:46 | Raporteaza
Hei Laura obosesti asa repede?Intii se semneaza actul apoi alte negocieri?Perfect romanesc.Asta by the way…iar aia, unii, care maninca jar si-ar dori ca sa nu devenim cobai nucleari asa cum poate altii isi doresc cu atita candoare.Sa omiti ca scutul asta defensiv ,PUR defensiv poftim,POATE submina ceea ce americanii si rusii au in doctrinele lor nucleare adica ANIHILAREA RECIPROCA AIGURATA.Mai concret poate submina fortele rusesti de descurajare nucleara.Asta au spus oficialii rusi in permanenta de la primul scut inca.Parerea lor crezi tu ca este mai importanta decit aia alul Besescu? Laura ce ai zice …seara la ceai de citeva versuri de Jebeleanu?Surisul Hiroshimei?Sau te deprima?
2010-02-09 16:51:17 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: da,uite ca mi-a scapat amanuntul.Din ce auzisem eu,scutul acesta este dicutat in Congresul american,mai bine zis,bugetul pentru el.Asa ca pe noi nu ne va costa nimic,dar nici nu-l vom putea utiliza.
2010-02-09 16:52:34 | Raporteaza
@valentin aleologu Of! deocamdata doar am acceptat invitatia de a intra in proiectul de scut. Care a fost, oricum, negociat cu rusii de catre americani, inainte. Deci ce isi umfla rusii muschii acum e doar retorica. Iar noul proiect de scut plasat in Romania nu are nicio influenta asupra ANIHILARII RECIPROCE ASIGIURATE cu caps lock, cum iti place tie, asa cum avea vechiul proiect din Polonia. De altfe, un concept de Razboi REce. Apropo, de unde te informezi? De la Radio Erevan?
2010-02-09 16:54:07 | Raporteaza
@val_one Pai asta ma cert eu aici cu lumea de o saptmana!
2010-02-09 16:54:42 | Raporteaza
I. Care este deosebirea dintre o poveste americana si una rusa ?
R. Povestea americana incepe cu: “A fost odata …” iar cea rusa cu:
“Odata o sa fie …….”
2010-02-09 17:04:28 | Raporteaza
Usurel Laura …sa ajunga la toata lumea.Vrei linkuri de unde ma informez eu?Doar spune mi .Este vreo minciuna in ce ti am scris?Laura scutul din Romania pericliteaza potentialul rus de descurajare nucleara.Chiar crezi ca la Erevan au problemele astea?Te surprinde ca tipi ca Voronin sau M Lupu deja si-au manifestat ostilitatea fata de scut ?Nu iti spun nimic numele astea?Vrei numele oficialilor rusi ?De la Rogozin ,Putin ,Medvedev,Lavrov?Conferinta de la Munchen ?Chiar crezi ca pe tipii astia ii poti ignora?Nu esti curioasa ce va spune Ianukovici ?Tu DOAR de unde te informezi?
2010-02-09 17:10:17 | Raporteaza
Un terorist ameninta personalul unui avion cu pistolul:
Teroristu: Va-mpusc daca nu duceti avionul la Teheran.
Personalu: Stai calm, nu mergem deloc la Teheran.
Teroristu: Va impusc, voi n-auziti?
Personalu: Tu nu intelegi ca acest avion nu are cum sa mearga la Teheran?
Teroristu: Am un pistol, ce nu e clar? Si acest avion VA merge la Teheran!
Personalu: Stai dom’ne calm, in fata este un domn cu o bomba care vrea sa mearga la Tel Aviv !
2010-02-09 17:14:33 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
“Iar ne taie ruşii gazul şi ne lasă în frig? De ce?”
Raspunsul la intrebarea asta il gasim aproape la toate articolele anterioare scrise de dv, Patrasconiu sau Teodorescu. Din cauza lui Crin Antonescu pt ca a avut tupeul sa vorbeasca de bun simt in Romania, sau din cauza topaielii lui Geoana.
Am uitat sa-l mentionez si pe I T Morar
2010-02-09 17:25:35 | Raporteaza
@valentin aleologu Iti recomand doar urmatorul meu articol: voxpublica.real../
2010-02-09 17:38:08 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: se pare ca deviza unora se poate defini cam asa:
” Bulă sună la pompieri:
- Alo, pompierii?
- Da ! Care este problema?
- Îmi arde de joacă !”
2010-02-09 17:46:01 | Raporteaza
@val_one Da, dar la un moment dat incep sa ma enervez neconstructiv
2010-02-09 17:52:32 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi: da,dar pentru unii e distractiv,bag sama
2010-02-09 17:57:31 | Raporteaza
@val_one Din pacate, nici macar! Se pare ca sunt foarte incrancenati
2010-02-09 18:05:35 | Raporteaza
Observ ca din 79 comentarii la acest articol, 29 sunt semnate de Laura C. si val_one, deci mai mult de o treime.
Felicitari celor care i-au lasat pe cei doi sa-si exprime ideile aici.
“Cel mai bun compliment pe care il poti face prostiei este sa te dai la o parte ca sa o vada toata lumea.” Marius Torok 1977
2010-02-09 19:14:54 | Raporteaza
@El dorado multumesc ca iti petreci timpul numarand comentariile de pe blogul meu!
2010-02-09 19:27:21 | Raporteaza
@Laura Cernahoschi:
Of, durea-m-ar capul !
In primul rusii nu au inchis gazul numai Ucrainei ci au lasat in frig pe toata lumea. Asa negociaza ei.
In al doilea rand nu te ajuta cu nimic sa ai si tu un robinet pe conducta. Vei fi ca Simpson ala micu’ care avea si el un volan, in dreapta, dar masina o conducea al batran.
2010-02-10 09:14:03 | Raporteaza