![]() | Iată de ce programul economic al USL este submediocruvezi toate articolele de riscograma.ro29 May 2011 la 15:06 39 comentarii 2124 vizualizari. |
Vestea bună este că avem cel mai de dreapta program al unui partid de stânga. Vestea proastă este că nu mai avem partid de dreapta.
PSD, PNL și PC și-au prezentat proba maximă a competenței economice. Sau a lipsei sale – depinde din care parte privești. Majoritatea propunerilor conțin cam aceeași apă de ploaie pe care o împrăștie toate partidele înainte de alegeri. Cu excepția ideii ca angajații part-time sub 25 de ani sau peste 55 de ani să fie scutiți de impozite – care chiar pare inspirată (și care eventual ar putea servi în viitor ca argument pentru ca toate angajările să fie scutite de impozite).
Dar să ne oprim la ce contează – propunerile fiscale:
Impozitul unic-progresiv – soluția previzibilă de compromis între cele două partide: 8% pentru veniturile sub cel minim (ridicat la 800 de lei!), 12% între minim și mediu și 16% – peste mediu.
Pentru a-i împăca politic și pe liberali și pe socialiști, este struțo-cămila perfectă. Dar pentru halul în care se găsește acum piața muncii este absolut insuficient. Impozitarea muncii este acum între 40% pentru salariul minim și 45% pentru salariul mediu. Impozitul pe venit – actuala cotă unică de 16% – contează cât pentru 10 puncte procentuale (după raportarea la artefactul fiscal numit salariu brut și după aplicarea deductibilităților). Astfel, noua grilă ar face ca impozitarea muncii să plece de la doar 35%, dar să se oprească tot la 45%.
Reducerea CAS cu 5 puncte procentuale pentru angajatori.
Această reducere influențează uniform toate salarile, cu aproximativ 3,5 puncte procentuale (din același motiv – se aplică la ficțiunea contabilă numită salariu brut, nu la totalul costurilor angajatorului). Impozitarea muncii scade astfel la un interval cuprins între 31-32% și 41-42%, cu o medie ponerată de 38-39% (față de 43,5% în prezent). Este mult mai bine decât gogomăniile de până acum, este mai bine decât deloc, însă față de posibilitățile reale ale României – care impun o fiscalizare a muncii de cel mult 25-30%, este o frecție la picior de lemn.
După patru ani de mandat, TVA va fi redus la 19% + cotă redusă de TVA pentru alimente.
Păi nu mai bine tăiau încă cinci puncte din CAS?
Concluzia: Nici o șansă ca un astfel de program să ne abată prea mult de pe traseul la al cărui capăt ne așteaptă statutul de țară cocotieră.
Etichete: economie, program, riscograma


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 10556 citiri |
| Cristian Teodorescu 9426 citiri |
| Costi Rogozanu 8764 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4072 citiri |
| Alin Fumurescu 3913 citiri |
| Constantin Creţan 3385 citiri |
| Dorin Tudoran 2831 citiri |
| Dan Duca 2464 citiri |
| Elena Vijulie 2338 citiri |
| Ciprian Şiulea 2284 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 60948 citiri |
| Cristian Teodorescu 39766 citiri |
| Costi Rogozanu 37956 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18120 citiri |
| Alin Fumurescu 17819 citiri |
| Viorel Dobran 12270 citiri |
| Dan Duca 11264 citiri |
| Constantin Creţan 11144 citiri |
| Elena Vijulie 8963 citiri |
| Dorin Tudoran 8658 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Elena Vijulie 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Esti doar un propagandist basist, sluga la Chior si metresa lui.
Stim ca opozitia esre rea, si Isus daca ar candida impotriva PDL, ar fi un nenorocit, un incompetent, un lenes, un imatur, un pedofil.
Viata lunga lui Traian Basescu si 1000 de ani de guvernare PDL.
Pacat ca sunt multi naivi care pun botul la propagnada de pe realitatea (Dragotescu, Hurezeanu, Striblea, Tatulici), chipurile sunt contra puterii(ca sa aibe rating) dar din discursurile lor rezulta ca opozitia este sub orice critica, si tot mai buni sunt Basescu si gasca oranj.
2011-05-29 15:49:46 | Raporteaza
Bine domnule,
E bun programul, dar nu e bun!
In schimb titlul tau e teribil.
N-am inteles submediocritatea.
De fapt submediocritatea e intotdeauna in slujba cuiva.
2011-05-29 15:52:15 | Raporteaza
pai cum sa nu fie submediocru daca e procreat de doi subinculti politici?
2011-05-29 16:16:21 | Raporteaza
avem ekipa, avem valoare
nici in basca nu ne doare
2011-05-29 16:28:58 | Raporteaza
@Danut: Domnule,in primul rand,Isus ar avea o alta politica economica.Vezi ce a facut cu negustorii din templu.In al doilea rand,actualii politicieni care sunt la putere sunt buni de spanzurat.Dar cei dein opozitie sunt buni de ars pe rug.Probleme noastra este societatea civila care nu se implica in rezolvarea problemelor tarii,in special a celor economice si sociale.Si cand vrea sa se implice se scufunda in politica murdara a partidelor politice.Vezi cate oerganizatii ale societetii civile s-au topit in partide,cati sindicalisti au devenit personalitati de baza in unele partide politice,cati lideri de sindicat au devenit ministri in guvernele de toate culorile.Si totul fara nici un rezultat.
2011-05-29 17:15:11 | Raporteaza
@Danut:Ai descris perfect situatia.Mediocru este autorul comentariului care a incercat sa iasa si el in evidenta cu ceva.Stim cu totii ca in politica nu sunt oameni perfecti nici la putere nici in opozitie dar negativisti ca voi fac oamenii sa nu mearga la vot sa poata face procentele cei adusi cu autobuzul.Voi cui slujiti de fapt?
2011-05-29 18:12:55 | Raporteaza
@Tu cine esti?: Eu consider ca a merge la vot este o datorie civica si o cucerire democratica pe care au castigat-o pentru noi cei care au murit in strada in dec.1989.Nu cei care acum au patalama de revolutionar obtinuta fraudulos (vezi soacra lui Geoana).Chiar ii incurajez pe toti sa mearga la vot indiferent de optiuni.Chiar daca merg la vot si nu castiga formatiunea sau candidatul meu preferat respect rezultatul votului,desi imi place sa critic unele excese si greseli ale puterii indiferent care ar fi ea.Nu sunt de acord insa cu atacul la persoana,jignirile si mistificarile care sunt la ordinea zilei in toata media,in discursurile politicienilor de toate culorile.Vezi porecle precum “Chiorul”,”Piticul” ‘Che Ponta”,”Crinuta” etc.Daca aceste expresii se mai admit in discutiile private la o terasa,carciuma sau club de fite,in spatiul public sunt de neadmis.
2011-05-29 19:10:37 | Raporteaza
@Tu cine esti?: Ei slujesc celui care ii plateste, este normal, au si ei nevoie de bani. Iar acum cel care ii hraneste este domnul Basescu.
Si sa stii ca sunt multi intelectuali si jurnalisti care papa aceiasi paine :
Pleasu, Liiceanu, Cartarescu, Tismaneanu, Patapievici,
Dragotescu, Hurezeanu, Striblea, Tatulici, Oana Dobre(reevaluata), Cristoiu(si el reevaluat), Turcescu, Pora, Morar, tot TVR-ul, tot B1, tot 10TV, ProTv, Otv, Prima, Canal D aproape toata presa.
Mai putin trustul Intact, astia papa de la Voiculescu si din faptul ca fac ceva rating(80% sunt impotriva PDL si aici li se da ce vor).
Imagineaza-ti ca Basescu s-ar impaca cu Voiculescu … am avea cantarea Romaniei.
2011-05-29 19:11:05 | Raporteaza
@LDavidescu
esti o sluga portocalie completa nepregatita (eufemism!)
ai postat un sondaj prefabricat pe VOX la fel ca pe STANDARD: 17,6 – 26,71 psd – 35,2 pdl pe 29.05. 19.30
manipulare nu este egal cu manipulite, tu ai mainile murdare de propaganda si esti partas prin furt la furturile bassistilor
2011-05-29 19:32:30 | Raporteaza
Mai bine ne spuneai cum este programul economic al actualei puteri.
2011-05-29 20:22:49 | Raporteaza
Mai slugoi nenorocit ! I zi mah… astia (PDL) ce progeram au ?
Si tu de unde ridici salariu ? din mizeria asta ce postezi pe net !? da’ tu (voi propagandistii portocalii) ne credeti prosti pe toti ? SLUGOI CU MUCI IN LOC DE COLOANA CE SUNTETI !
2011-05-29 21:25:02 | Raporteaza
@Marian si matrix-4
sunteti doi rrromi asistati si murdari!
Pai bine bai,zburatoarelor,voi il numiti pe dl.Davidescu sluga portocalie?
Chiar sunteti razna,mai rau ca Geoana?
2011-05-29 22:02:38 | Raporteaza
@tamara’s nephew
Nu e corect termenul de sluga ! SLUGOI AM SPUS !! SI MAI ADAUG UN MARE NESIMTIT CE NU ISI POATE JUSTIFICA VENITUL, DOAR IN STATUL DE PLATA PORTOCALIU !!!…ASA CA TINE ACOLO LA STAT , DRAGA TAMARA’S NEPHEW, UNDE UN NESIMTIT PORTOCALIU TI-A DAT SERVICI SE SEF ADJUNCT UNEI/UNUI INCULT/E CA TINE !!!
2011-05-29 22:21:59 | Raporteaza
@Marian
ai probleme la mansarda!Si pareai sanatos….!
2011-05-29 23:11:47 | Raporteaza
Dupa ce am citit postarile, stau si ma intreb: Care sunt, de fapt, aia platiti sa posteze ?? USLasii sau PDListii ? Pentru cei care citesc zilnic VoxPublica, cat si pentru cei care scriu aici, raspunsul e simplu, nu ?
Davidescu stie cel mai bine
)
Hai ca m-am distrat si in seara asta
2011-05-29 23:22:01 | Raporteaza
Nepoate,
Ciudaţi mai sunt unii. Lasă-i să fiarbă în suc propriu şi să jignească cum vor, că de altceva nu sunt în stare. Dacă înclusiv bloggerii lor fanatici recunosc eşecul de comunicare al programului economic, atunci ce să le faci
Acum că nici conţinutul nu spune nimic este o altă poveste. Văd că încearcă AN să dreagă busuiocul, dar mai mult autoflagelându-se …pen’că prostia fu’ consumată!
2011-05-29 23:24:29 | Raporteaza
[...] şi aici : Iată de ce programul economic al USL este submediocru Comentarii (3) Like2 bloggers like this [...]
2011-05-29 23:28:14 | Raporteaza
Lucian, este un articol bun, argumentat si la obiect. Calculele matematice expuse de tine spun totul despre acest program USL. Partea mai proasta este ca vuvuzelele de partid(acum se manifesta cele pro-USL!)vor incerca, si in buna masura vor reusi, sa acopere pana si logica matematicii, logica in fata careia ar trebui sa se incline oricine. Ma gandesc cu groaza cum aceste vuvuzele vor incerca sa schimbe chiar si legea gravitatiei, iar de dragul lor, nu m-ar mira, ca intr-o eventuala noua majoritate parlamentara, sa si asistam la o propunere de amendare, macar, a acestei legi.
Impozitul progresiv va continua sa incurajeze salarizarea proasta. As vrea sa-i vad pe ctitorii programului USL cum traiesc ei, intr-o luna, cu 800 lei net(!), darmite si impozabili. In Romania nu exista niciun partid care sa vada ca unul dintre motivele crizei sociale de la noi, dar si descurajarea fortei apte de muna este tocmai proasta salarizare. Ce motivatie sa ai sa faci o facultate, cand vei stii ca multi ani(daca nu toata viata) vei avea un venit cu mult sub nivelul necesar traiului cat de cat decent? Singura sansa o ai daca pleci din tara, dar noi vorbim despre tara noastra, nu despre o gara de unde sa pleci cu primul tren international ivit.
Programul USL nu vine cu ideile care sa schimbe decat ceva din forma, nimic din fond, ori asa…
Uite, Lucian, ce-ai zice daca, raspunzand la intrebarile de mai jos, vei scrie un articol din care sa aflam, care este rolul statului…nu stiu care, poate maghiar, care vrei tu sa-l prezinti, asa incat salariile sa fie altceva decat la noi, pretul alimentelor sa nu oscileze haotic, iar populatia sa mai si respire? Sigur este ceva dicolo, ceva despre care politicienii nostri nu scot nicio vorba, ca nu cumva sa se destepte romanul. De ce, de exemplu, un kg de zahar, in Ungaria, nu costa de atatea ori mai mult, de cate ori salariul minim la ei este mai mare decat la noi? De ce? Sunt sigur ca ai inteles ceea ce astept de la tine. Multumesc!
2011-05-29 23:48:50 | Raporteaza
@tamara’s nephew: slugoiule,noi stim ca: FIECARE PASARE PRE LIMBA EI PIERE !
…asa ca poti sa consideri CA LUMEA TE CITESTE,APOI TE INJURA SI ,BINENTELES CA NU TE IA IN SEAMA…bai tantalaule…
2011-05-30 00:28:26 | Raporteaza
@19-unu care pute
fugi de aici,ca puti a prost!
2011-05-30 00:48:40 | Raporteaza
Nu toata lumea savureaza “Fericirea Coca~Cola” irealitatea.net../
2011-05-30 06:20:23 | Raporteaza
Acest program este “socialism utopic” in conditiile in care Romania e datoare vanduta la camatari, cu sume enorme si are nevoie de incasari masive la buget.
2011-05-30 08:39:08 | Raporteaza
lasa ca este foarte bun programul de guvernare pdl.Noroc ca exista pdl,nu stiu ce ne-am fi facut fara ei, fara vizionarul betiv chior.
2011-05-30 10:38:41 | Raporteaza
Mi se pare incredibila inversunarea cu care unii (dupa atatia ani de PSDR/PSD sau cum naibii s-au mai numit ei) inca inghit gogosile astea si anunta relansarea. Adica cum mai @Marian, astia portocalii care s-au pus pe functionari ca sunt multi, ineficienti si dobitoci, zici tu ca sustin PDL-ul? Adica cum mai asistatule, crezi ca daca unii dintre noi reusim sa discernem minciunile de ceea ce se poate aplica, suntem “slugoi”? Sper sa nu continue perioada asta de plapanda revenire economica, sa vina la putere dragii tai social-liberali si sa va vad cum va inecati cu mierea pe care v-o promit astia ca va curge…da’ sa vezi ce nasol atunci, ca mustele nu vor mai sta pe rahat ci pe voi.
P.S:Ai vazut “Conu’ Leonida fata cu reactiunea”? Ca de citit sigur nu. Era acolo o replica memorabila: “Treaba statului domnule; el ce treaba are?” Pai nu zicea bine?
P.S2: Da domnule, eu zic ca e bine! Nu le-a luat decat 3 ani ca sa faureasca maretul program economic de iesire din criza. Dar totusi neicusorule, eu vad ca astia doar dau…dar de unde dau nu zice. Ahh, am uitat, ei vor rezolva evaziunea fiscala:))
2011-05-30 10:44:55 | Raporteaza
Am citit recent ca cei de la USL se asteapta sa faca in primul rand economii, reducand cheltuielile bugetare, ca sursa de relaxare a fiscalitatii.
Deci intai taie si apoi reduc, deci sunt si ei constienti ca masurile fiscale propuse nu le pot aplica imediat ce ar ajunge la putere ca ar lasa niste deficite enorme in buget.
Plus ca n-au spus absolut nimic de sprijinirea IMM-urilor, agricultura, industrie, prin urmare e clar ca USL-istii la capacitate maxima nu sunt decat niste demagogi si atat.
2011-05-30 10:56:45 | Raporteaza
Iata intrebarile pe care i le pun domnului Ponta si domnului Antonescu:
1. Majoritatea analistilor spun despre noul program USL ca este pompos dar necredibil in conditiile in care pentru aplicarea tuturor masurilor (unele dintre ele hilare, cum ar fi admiterea la licitatii doar a firmelor nou infiintate sau zero taxe pentru firmele care angajeaza personal sub 25 de ani sau peste 55 de ani, acestea fiind masuri discriminatorii) se creeaza o gaura bugetara de circa 4-5 miliarde de euro, iar programul USL nu prevede nici macar o sursa de finantare a masurilor propuse. De unde veti lua banii necesari finantarii acestui deficit bugetar, populist in opinia mea?
2. Nu am vazut in programul dumneavostra nimic despre restructurarea aparatului bugetar, ba din contra vreti sa dati liber din nou la angajarile bugetare care ne vor conduce din nou la marirea birocratiei si coruptiei in toate sectoarele bugetare. Nu am vazut reforme in acest sens in programul dumneavoastra, ce vreti sa faceti cu aparatul bugetar, mult supradimensionat fata de toate celelalte tari din UE?
3. Nu am regasit nicaieri promisiunile USL de acoperire integrala a taierilor de salarii si pensii operate de actualul guvern. Ati renuntat la ele sau le veti mai pune in aplicare, veti da liber din nou la salariile si pensiile de lux?
Crede cineva ca exista vreun raspuns plauzabil si coerent la aceste intrebari sau ca domnul Ponta imi va raspunde. Parerea mea e ca nu. Prietenii stiu de ce!
2011-05-30 11:12:38 | Raporteaza
Nu cred ca pot lua nicio masura.
Romania are o carutza de bani de dat inapoi la FMI.
IN 2013, vreo 13 miliarde de euro, intr-un singur an, numai dobanzi.
E mega ESCROCHERIE
2011-05-30 11:13:06 | Raporteaza
Am asteptat cu nerabdare sa vad programul economic al USL-ului si am ramas la fel de dezamagit ca multi altii.
Nu sunt de acord cu afirmatiile unora ca este un program conceput de Ponta si Antonescu. Ei habar nu au de economie, unul fiind jurist si altul profesor de istorie. Dar in mod sigur este conceput de specialistii economici din umbara ai celor trei partide componente ale USL. Antonescu si Ponta spuneau aseara la Realitatea ca programul a aparut asa de tarziu pentru ca ei au avut alte treburi (organizare, coordonare etc). Dar repet, nimeni nu a impiedicat specialistii partidelor sa se apuce de treaba sa propuna un program economic. Si cu ce ne iau ei ochii dupa cateva luni de la infiintare? Cu 20 de pagini A4 in format “landscape” cu font de 40, astfel incat sa intre 2 fraze pe o pagina? Fara nici un calcul economic riguros? Fara o fundamentare? Vorbe in vant ca se reduc impozitele pe salariu? Daca se introduc cotele diferentiate atunci automat 75% din buticari vor plati cu salariu minim angajatii si eventuala diferenta va fi platita la negru. De ce nu baga o cota unica medie de 12% de exemplu? Se vor reduce cheltuielile bugetare? Pai 75% din cheltuieli sunt salarii si pensii. Asta inseamna ca USL va concedia in continuare oameni si va astepta sa mai moara din pensionari? Si printre randuri ni se spune ca nici gand ca in eventualul lor mandat sa se reduca TVA-ul ci doar dupa 2016 cand cine stie cine va fi la putere? Pai nu astea sunt acum temele propagandei USL? Disponibilizari, preturi mari etc etc?
1 milion de locuri de munca in 4 ani de mandat? Nu vreau sa-i laud pe portocalii dar Codul ala al muncii atat de blamat de USL dar care coincide in proportie de peste 90% cu varianta propusa de USL a scos la iveala 300.000 in cateva saptamani.
Cresterea investitiilor directe? Cum vor face asta? Ei au uitat ca acestea au scazut datorita crizei in primul rand? Cine mai investea in exterior cand purceaua era moarta in cotet.
Redevente? Pai le puteau stabilii cand au vandut Petromul si au concesionat platforma continentala. Cine i-a oprit pe PSD-isti si liberali?
In eventualitatea ca USL va ajunge la guvernare eu pun pariu cu oricine ca timp de 2-3 ani se va da vina pe greaua mostenire si in anul preelectoral se vor deschide larg pungile bugetului. E un sentiment de deja-vu pe care il am de peste 20 de ani si il voi avea mult si bine de acum incolo.
2011-05-30 11:33:44 | Raporteaza
programul nu este submediocru. Pentru asta ar fi necesar sa fie aplicabil, ceea ce nu este cazul cu acest program.
Daca ai reduce CAS cu 5%, ai reduce TVA la 19% si chiar mai jos, ai reduce impozitele de la 16 la 8 respectiv 12%, cu cat ar creste deficitul bugetar? Avand in vedere ca TVA’ul si impozitele sunt cca 80% din bugetul de stat, aceasta scadere propusa de catre USL va duce la un deficit de cel putin 15%. Ca sa nu mai zic de bugetul asigurarilor sociale, alte 5% si cresterea salariului minim alte procente (pen’ca creste costul cu salariile bugetarilor si se reduce baza impozabila).
In total aceste masuri vor creste deficitul bugetelor cu cel putin 20% fata de ceea ce avem acum (5-6%). Si atunci se pune intrebarea: de unde luam 8 milarde de euro pe an ca sa acoperim aceste bazaconii? In plus fata de cele 8 pe care le luam in prezent?
Astept cu nerabdare sa vedem cum to’arasul Soviani va gasi solutii miraculoase:)
2011-05-30 14:11:04 | Raporteaza
Poate ca e submediocru, dar al PDului este PROST.
Asa ca tot pe mana Usl merg.
2011-05-30 16:07:56 | Raporteaza
600 de votanti PDL? Wow! Ca la Paris, nu? 1 vot la 12s!
2011-05-30 16:19:25 | Raporteaza
@mai rasfirat: te oftici?
)
2011-05-30 16:50:06 | Raporteaza
Cred că trebuie sa fii tembel ca să-l poți cataloga pe Lucian Davidescu slugoi portocaliu , sau ceva de genul ăsta . Omul ( L.D. ) scrie articole seci , tehnice ,fără brizbrizuri și figuri de stil , la obiect . Iar “obiectul” este mai mereu disecat din perspectivă economică . Cred că unii fani USL , mai incinși la creieraș de felul lor , uită ca L.D. combate cu la fel de multe argumente și tâmpeniile portocaliilor . Iar atunci are parte de înjurături din partea pedeliștilor .
Eu zic că omul este un jurnalist imparțial , iar asta se vede mai ales atunci când , intr-un interval de câteva zile , este înjurat de idioții ambelor tabere …
2011-05-30 17:32:07 | Raporteaza
Noile reguli pentru internari in spitale irealitatea.net../
2011-05-31 04:44:23 | Raporteaza
@Marian: Din pacate trebuie sa fiu de acord cu diminuarea numarului de functionari din ministere .
in ultimii 15 ani birourile si culoarele ministerelor miros a cherhana .Succedarea la putere a tuturor partidelor politice(unele care au disparut ),au populat ministerele cu tot felul de impostori,neveste ,dar in special amante .Functionarii capabili au fost pusi in subordinea unor neaveniti pusi pe capatuiala si a unor putori provenite din foste secretare ale ‘alesilor’.
Nu poti sa treci pe culoare de maimutele astea ce-si expun farmecele in tinute zilnice care fiecare totalizeaza venitul lor oficial pe doi ani .
2011-05-31 09:38:53 | Raporteaza
Da voi chiar ne luati de prosti noi nu am uitat ca primi care ati inceput dezastru in tara a fost FSN(PSD) din care a facut parte si Basescu chiar ne credeti naivi sa mai va votam sau pe cei de acum vorba aluia nu meritati sa traiti si sa va ia Dumnezeu ce aveti mai scump pentru tot ce faceti impotriva noastra,am crezut ca intre Geoana si Basescu este mai bine Basescu dar neam inselat si cu el.Vorba lu Vadim el a mai ramas ca nu a fost in nicio guvernare dar daca ne inselam si cu el cei de facut da ar trebui sa riscam ca ceilalti neau vandut
2011-05-31 15:32:44 | Raporteaza
BUCURA-TI COPILUL DE 1 IUNIE CUM NUMAI ACEST CLAUN POATE irealitatea.net../
2011-06-01 04:44:39 | Raporteaza
Destul de imbecil sa militezi pentru reducerea impozitelor (care cel putin un timp se concretizeaza prin mai putini bani la buget), dar in acelasi timp sa te si lamentezi pe tema finantzelor publice… Noroc ca cititorii lu` LD nu baga de seama!
2011-06-06 08:09:51 | Raporteaza
Optimistul: in ultimii 15 ani birourile si culoarele ministerelor miros a cherhana .Succedarea la putere a tuturor partidelor politice(unele care au disparut ),au populat ministerele cu tot felul de impostori,neveste ,dar in special amante .
Asta e protectie sociala à la liberali, ce vrei, e traditie veche, antebelica… Succesul electoral al unui partid românesc depinde de masura in care reuseste sa creeze o larga birocratie fidela, care sa-i serveasca si drept electorat. Utilitatea publica e secundara ca si criteriu.
2011-06-06 08:15:38 | Raporteaza