![]() | Imponderabila greutate a majoritatiivezi toate articolele de Adrian Prioteasa22 Mar 2010 la 13:28 32 comentarii 768 vizualizari. |
De fapt nu mi s-a intamplat absolut nimic. Revelatia o avusesem oricum cu alte ocazii si cu destula vreme in urma. Si – cu siguranta- ati avut-o si voi. Cu totii avem complicitatea lasa a resemnarii. Sau macar majoritatea noastra.
In microsistemul intamplarii mele neintamplate a fost o distributie sociala clasica. De-a stanga scenei – un grup – parte a atat de plapandei paturi mijlocii a Romaniei – medici, profesori si antreprenori (doar dintre cei ce nu fac vreo alta “afacere rentabila” cu statul decat sa-si plateasca birurile). De cealalta parte ‘‘niste baieti”si partenerele lor. Frumoase, tunnate si triste. Doua grupuri vecine intr-un restaurant cu pian clasic si vitrina de gheata pe care odihneau vietati marine sub forma de natura moarta. Mobilul prezentei ambelor grupuri in aceasi incinta: aniversarea unor zile de nastere. Ei mai putin numerosi decat noi. Noi mult mai decenti in manifestare decat ei. Pun prinsoare ca ei nici nu ne-au stiut acolo. Am avut ‘sansa” personala de a fi exact la granita celor doua grupuri. Chiar daca stand spate in spate cu cel mai solid dintre ei ne-am atins de nenumarate ori, sunt convins ca el m-a ignorat total. Galagiosi si grobieni, au escaladat un asalt fonetic intr-un crescendo continuu. Franturi auzite involuntar (chiar cu opozitie din partea mea!) din conversatia lor, in care discutau despre prietenul Fane Spoitoru, intampalri cu mese rasturnate in cazinouri si castiguri ilicite, mi-au cristalizat optiunea initiala. Cea pe care am avut-o inca de cand le-am vazut intunecimea din ochi si de pe ten. Tacerea. In paroxismul urletelor lor mi-am inchipuit cum ma intorc, il bat calm pe umar pe grizzly-ul tuciuriu din spatele meu si il intreb daca a auzit de principiul ala a lui Kant despre libertatea unui individ care se termina atunci cand incalca inceputul libertatii unui alt individ. Dar nu am facut-o. Nu numai pentru ca nu ar fi inteles nimic, ci si dintr-o teama pe care as putea-o numi las “intelepciune”. Riscam exact un “cant”. In dinti. Sau poate ca ‘baietii “ ar fi intrat pe sotto voce si am fi putut fi convivi ai aceluiasi spatiu, in continuare. Ori tristetea mea de atunci si de acum e exact parte a revelatiei despre care va vorbeam la inceput. Nu ma simt protejatul unui sistem pe care il platesc si caruia ma incapatanez sa-i respect unilateral autoritatea. Statul nu protejeaza indivizi ca noi, ci ii favorizeaza pe cei ca ei. Si nu cred in ruptul capului ca ei isi platesc macar amenzile de la BMW-urile seria 7 forjate stupid. Statul nu ne apara de violenta lor potentiala sau exercitata. Probele si dovezile se cumpara si se vand. Justitia e doar un instrument manipulat pe bani de acesti indivizi. Toate acestea sunt afirmatii-premize ale unei realitati aflate dincolo de enunturi constitutionale si legi europene. Toate si multe altele pe care le auziti si voi in propria voastra minte in situatii similare, mi-au pulsat in cap si am ales sa tac. Las. Si majoriatar in atitudine. Iar ei stiu asta. Si cresc in putere si atitudine dispretuitoare si coplesitoare. Liderii lor isi recunosc apartenenta la ilegal si isi declama public superioritatea. Smecheria e valoare statut. Manelisti si interlopi au ajuns subiect de accept si veneratie publica. Telenovelele, tabloidele si jurnalele mondene ii declama ca modele. Si aceasta idiocratie violenta aseaza Romania intr-un tipar in care va ramane incremenita multa vreme de acum inainte. Asanarea va fi greoaie si se va produce doar sub autoritatea Bruxelles-ului. Pentru ca noi am ales sa fim, nu toleranti, ci doar lasi.
PS. Ca sa intelegeti mai usor la ce ma refer : prietenul meu, George Calin , actor la teatrul de opereta (nu ca ar trebui sa conteze asta in vreun fel ) a fost impuscat in obraz , cu arma lipita de fata, cu un pistol cu aer comprimat in 6 septembrie 2008. De la un conflict minor de tipul “da-te mai incolo” . Dosarul e blocat pe la Procuratura, cu toate probele si toate marturiile indignate ale altor fraieri ca si noi .


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Boc nu trebuia sa plece pentru ca el nu a plasat acei tovarasi in pozitii cheie pentru a-i servi intereselor sale personale. In schimb Ponta este cu kurrul adica cu capul in alta barca. Astazi este o... | ||
| 2@simona: in vremea de azi s-a refacut proverbul. nu mai e corb la corb nu-si scoate ochii, ci corb cu corb ne "scoate" ochii, ca sa rimeze.... | ||
| 3Plagiatul in lucrare de doctorat oare sa fie identic ca semnificatzie si consecintze cu plagiatul intr-un articlo scris la revista facultatzii ?Adica e tot aia ?Adica aia de scriu acolo "la revista"... | ||
| 4bal si can, adica balcan ... balc(vâlc),bal(cf.alb boll:e), la - sarpe (balcescu - adica balaurescu, bal+c - de la can... canis, caine/lup), balaur - sarpe cu cap de caine/can(e)/lup) ...balac (balaci... | ||
| Mihai Goţiu 10615 citiri |
| Cristian Teodorescu 9471 citiri |
| Costi Rogozanu 8801 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4097 citiri |
| Alin Fumurescu 3922 citiri |
| Constantin Creţan 3386 citiri |
| Dorin Tudoran 2858 citiri |
| Dan Duca 2465 citiri |
| Elena Vijulie 2394 citiri |
| Ciprian Şiulea 2289 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61007 citiri |
| Cristian Teodorescu 39811 citiri |
| Costi Rogozanu 37993 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18145 citiri |
| Alin Fumurescu 17828 citiri |
| Viorel Dobran 12294 citiri |
| Dan Duca 11265 citiri |
| Constantin Creţan 11145 citiri |
| Elena Vijulie 9019 citiri |
| Dorin Tudoran 8685 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
“Il bat calm” sau “il bat calm pe umar” ?
E o nuanta importanta.
2010-03-22 14:34:08 | Raporteaza
într-un stat mafiot, clicile “cumetroide” gen bercea mondialu’ fac legea. românia e ţara lor, nu mai e [şi] ţara noastră. articolul dumneavoastră ar trebui să fie un prim pas spre reconstruirea normalităţii. dar, cum să fie?! cui să ne plîngem atunci cînd sîntem agresaţi în felul ăsta? şefului poliţiei, care e controlat de vreunul de teapa lui cătălin voicu?!
2010-03-22 14:35:36 | Raporteaza
Am asa o banuiala ca in urmatorii 20 de ani
lucrurile vor ”evolua” cam in acelasi sens
in Europa de Vest, SUA, Canada…
Daca va fi asa fuga intracolo
ar fi o optiune inutila.
Totusi merita incercată, Adrian,
ca singura optiune pentru a supravietui demn !
*
Imi permit tutuiala
dint-un profund sentiment de camaraderie.
Si eu sunt ”intelept” – dardai in fiecare zi
pentru soarta sotiei mele si a fiului meu
pe care i-am invatat sa fie de asemenea
cat se poate de ”intelepti”…macar pana reusim sa ne refugiem in Bulgaria,
daca in alta parte se va dovedi prea complicat.
*
”Ciocul mic” fiind deviza asumata , nu exclud
totusi anăgirea ca vreodata
sa explodez precum o mămăligă
situatie in care
pierderile in tabăra lor
vor fi macar cu unul
in plus.
Cliseul cu Justitia putea sa lipsească. Ăla cu lașitatea trebuia accentuat. Totusi articolul este de top.
Multumesc.
2010-03-22 14:37:10 | Raporteaza
@gabrielp
Am corectat , multumesc. Ai intuit bine, dar gura pacatosului, pesemne:))
2010-03-22 14:40:06 | Raporteaza
@marcel zadda
Marcele, orice organiztaie: companie, ONG, echipa de fotbal, etc, sfarseste prin a-si copia liderii. Romania e doar o organiztaie ceva mai mare.
2010-03-22 14:42:29 | Raporteaza
@Mihai 2
Pai in Bulgaria, Mihai? Acolo statul e inca si mai diluat decat la noi. Apropos de disolutia statului, are si ea niste grade. Stii unde e cel mai crunt de trait in Romania? In Craiova. Doljul- din punctul asta de vedere- e un alt judet al Bulgariei vecine. Si nu e deloc intamplator asta.
2010-03-22 14:46:36 | Raporteaza
adrian:
cam asta spuneam şi eu. dar, trebuie să găsim o cale! dacă stăm şi ne plîngem de milă, ăştia ne încalecă definitiv… la propriu! nu ştiu ce vom face, n-am un program de luptă împotriva jegului din românia, dar trebuie [nu vreau să fiu patetic!] să ne luăm ţara înapoi.
2010-03-22 14:55:48 | Raporteaza
ingelegem perfect mecanismul justitiei in tara noastra ca nu in van striga aia de afara ca sunt corupti! sa tinem cont si de un lucru cine ajungea sa studieze dreptul? cei care aveau dosare politice beton, sa luam anul de grazie 80, toti care au intrat la drept in acel an au terminat in 84, acum au 30 de ani de cariera sunt sa spunem macar parte dintre ei judecatori…voi ii credeti capabil de cinste si onestitate???eu nu!pina in 89 cine intra la drept? absolventi de scoala de securitate, pentru ca se echivala cu doi ani de studiu scoala de ofiteri de securitate si uite asa baietii studiau la greu dreptul…cine a luat cu asalt facultatile de drept private sau de stat dupa revolutie? citiva elevi merituosi pe linga ex cursanti de academia stefan gheorghiu…si cine fac cariera de douazeci de ani incoace? PILOSII!!!astept sa fiu contrazis!!!!
2010-03-22 15:18:09 | Raporteaza
@marcel zadda
Nu suntem in stare. Lucrurile se vor indrepta numai siliti de UE. Uita-te cat de enervati sunt si ei de acesti indivizi, ‘educati” de statul roman-moale si corupt.Dar va mai dura…
2010-03-22 15:21:39 | Raporteaza
@adie
Corpul judecatoresc e mult intinerit, dar pana la judecatori mai e politia, mai e procuratura. Si nu cred neparat ca e vorba de varsta, ci de caractere. Dar premizele tale sunt corecte, din pacate. Si mai e si comparatia cu ceilalti (odata intrati in vreunul dintre corpurile enuntate mai sus-cat are, cum are si de unde are ?!). Criteriul asta’dar ce eu sunt mai fraier?” e cumplit la noi, la romani.
2010-03-22 15:28:25 | Raporteaza
@Adrian Prioteasa:
ei , ma gandeam ca posed cat de cat cunostinte
de limba, de pe vremea lui Studio Hix.
Resping insa cu manie aluziile tale
iredentiste…
…parca vad ca maine aduci vorba despre ”limba doljana”…pe care de altfel
o vorbesc la perfectie
intrucat am facut armata in zona
la ”jandarmi” (trupe de securitate suna ca dracu) :
- masca pe figura in Parcul Poporului
- trageri la Podari și
- patrulare in Craiovița
prin 1975 (înțelesăși ca vazui mini CVul tău).
Era o vreme cand tăticii personajelor
mai sus citate aveau deja vile de beton
(majoritatea cu un design modern – tuguiele
au venit ”dupe”, cand si-au regasit identitatea
culturala)
Si uite abia asa avui
revelația ca și pe atunci
statul absolut
era un pic disolut
…sau disiluit…in
punctele de contact cu ei.
2010-03-22 15:30:19 | Raporteaza
Total de acord.
Eu fac parte din categoria care prefera sa plece. Am fost plecat si-o sa mai plec.
In Ro stiu cum sa ma port incat sa nu fac valuri, sa evit conflicte, etc.
Imi place ideea “hai sa ne luam tara inapoi”.
Evident ca problema e uriasa si nu exista o rezolvare usoara. O idee ar fi crearea unei organizatii civile cat mai mari, sa se ocupe cu protejarea membrilor impotriva abuzurilor.
2010-03-22 15:40:21 | Raporteaza
@XSD
Toata lumea e de acord, insa e doar o pozitionare de principiu si atat. Apoi fiecare isi vede de treaba lui. Unii pleaca, altii stau cu nasul in jos…
2010-03-22 15:48:32 | Raporteaza
adrian:
i-am aşteptat vreo 50 de ani pe americani…
acu’, dacă-i mai aşteptăm şi pe vest-europeni încă 50 să ne facă ordine-n ogradă, am pus-o! adică, n-o să mai avem ogradă. în ‘72, pînă să moară, bunicul meu mi-a zis: “cu sau fără americani, tu, tataie, o să-i vezi p-ăştia morţi! comunismu’ se duce.” într-un fel, a avut dreptate, nu?! dar, tot bunicu’ zicea: “popor de curve!”, cînd vedea uralele şi ovaţiile de la mitingurile prilejuite de vizitele de lucru ale “tovar’şului” prin diverse “muncipii” şi “inteprinderi” socialiste. tare aş vrea ca bunicul să se fi înşelat, măcar un pic!
2010-03-22 15:57:11 | Raporteaza
xsd:
bună idee! o mişcare civică sub sloganul: “daţi-ne ţara înapoi!”… sau, ştiu şi eu? “vrem să trăim în ţara noastră, nu a voastră!” nu ştiu, zic şi eu.
2010-03-22 16:03:59 | Raporteaza
@Adrian Prioteasa
De acord ca “toata” lumea e de acord si ca majoritatea isi vad de ale lor apoi.
Intrebarea e ce esti dispus tu sa faci in legatura cu asta?
Faptul ca eu sau 99.9% zic ca nu vor sa faca nimic nu ar trebui sa te descurajeze daca chiar vrei sa faci ceva.
Cu o mentiune!! Acel “ceva” nu trebuie sa insemne sa le tinem piept. Avem cap, asta ne deosebeste, hai sa il folosim.
Desi am cu totul alte planuri cu viata mea, un om cu energia necesara ma poate capta intr-un proiect de genul asta, fie si pt scurt timp.
PS. In postul anterior am facut si o sugestie, cu o organizatie, cum ti se pare?
2010-03-22 16:05:21 | Raporteaza
perfect de acord cu dvs.mai putin in zona depresiva si demisionara.
aceasta societate NU este a “lor” si nici nu poate fi.
zgomotul de bodega si intimidarile nu pot nimic ..nici chiar manipularea institutiilor ..fara cooperarea noastra, a societatii, a cetatenilor.
media are un rol important de jucat ( pina acum a jucat un soi de semi-blat).
exsita si niste legitati implicite fenomenelor societale ( ca si in cazul economiei, cind se “sare calul” cu manelismul si lipsa de norme…se produc fenomene macro violente; tot asa si cu dezechilibrele majore sociologice).
idiocratie, oligarhie, plutocratie…versus civilizatie , democratie, meritocratie.
mi-aduc aminte cum strigam in 89..”veniti cu noi!” . asa si acum.
2010-03-22 16:09:59 | Raporteaza
@Adrian…foarte bun articolul dumitale….felicitari…din nefericire chiar nu prea vom avea unde ne duce in europa…poate daca trecem oceanul,dar acolo ne primesc ceva mai greu si tre sa ai si ceva bani pusi deoparte pentru inceput…tara asta chiar nu mai simt ca e a noastra…e doar tara lor in care eu si poate multi altii ca mine ne simtim exclusi…doar obligatii avem,sa platim impozite,taxe si alte biruri si sa fim amendati,batjocoriti de cei pe care tot noi ai platim…
2010-03-22 16:54:56 | Raporteaza
@Adrian Prioteasa: profesorii au cerut 90 de dolari in plus, pe ora. Frances Gallo, inspector scolar, a refuzat cererea lor si a recomandat concedierea tuturor celor 74 de profesori. Indrazneala ei a fost apreciata de Secretarul Educatiei si sustinuta de presedintele Obama. Desi sindicatele au protestat spunand ca profesorii sunt acuzati pe nedrept, in cele din urma, la presiunile presei si ale opiniei publice, s-au supus noilor reguli.
cam asta se intampla pe timp de criza in sua.
la noi mogulizoarele ii indeamna pe bugetari sa pretinda tot mai mult si sa iasa in strada,eventual sa faca o revolutie.nu le pasa de solidaritatea sociala,de bun simt,de realitate.
2010-03-22 16:59:52 | Raporteaza
@lucaman: din pacate,ai dreptate.Atata timp cat impozitele si taxele noastre nu ii pot sustine,trebuie redus aparatul birocratic.Rezistenta hidrei e uriasa.Oare degeaba se opun liderii sindicali sa dea declaratie de avere?
In legatura cu subiectul lansat,sunt convinsa ca exista inca oameni bine intentionati.Din pacate,televiziunile sunt preocupate de subiecte de scandal,de crearea unor false probleme,tocmai ca acesti ticalosi sa-si faca de cap fara a fi bagati in seama.
Singurii care ar putea sa faca ceva ar fi jurnalistii, cei care intr-adevar mai au coloana,cu conditia ca noi,ceilalti sa-i sustinem.
Sunt cativa,nu putini ,sunt informati si au har.
2010-03-22 18:36:41 | Raporteaza
@candida erendira:
Uite un loc: intersectia strazilor Teleajen cu Tepes Voda – la vreo 250 m de Popa Nan- Hyperion – Piata Muncii-Calea Calarasilor
Incearca sa treci pe acolo la amiaza, in zi cu soare, fara un pachet de tigari
sau 10 RON . Acesta este – deocamdata – taxa de protectie , nu te forteaza sa le-o dai …doar te roaga…sunt 7- 8 – 10 …
Daca ii refuzi si te lasa in pace incearca sa faci figura asta si a doua zi…eventual spune-le ca nu ai abdicat inca de la curajul civic…
*
Zona a fost in ultimii ani urbanizata, s-au construit cateva case de bun gust , Ontanu a reamenajat parculetele mai vechi – care dau un anumit famec cartierului…
…ei nu stau insa in parc …stau in stoluri pe trotuar si asteapta sa treci tu…
2010-03-22 18:57:11 | Raporteaza
@MIHAI 2 (neoanticomunist):
da. si multe altele, de la mic pina la nivel central.
dar noi, cei care respectam regulile si aven inca demnitate suntem mai multi.
veniti cu noi!
( da, da, si voi acolo, din “galeria” media- refuzati sa mai promovati\acreditati falsele modele, ajutati-ne sa impunem normele de buna cuviinta! nu va mai pierdeti vremea cu campanii de PR!!! veniti cu noi!!!)
( eu asa entuziasta am fost si la ‘89 , desi m-am prins ca bruma de libertate va fi repede confiscata. Toate natiunile care au reusit au facut-o prin corectitudine, implicare si coeziune sociala in jurul unor valori asumate)( altfel nu se poate)
2010-03-22 19:04:04 | Raporteaza
Suntem nascuti “pierduti”.Si e pacat.
Ma gandesc ca noi inca ne mai framantam,iata si pe o margine de articol…ce va fi insa cu copiii nostri?
Si tot ca un P.S.concret.Mama a fost accidentata grav pe trecerea de pietoni de un pusti teribilist.
Procesul intentat firesc s-a judecat 2 ani.Sentinta a fost extrem de blanda cu copilul fantastic al carui tata ma intreba constant cum ma lasa inima sa-i bag odrasla in puscarie.Nicio intrebare despre suferinta mamei.
Nici pana azi nu s-a rezolvat nimic,tatal meu refuzand ferm sa fie “atent” cu executorul judecatoresc intru solutionarea “fericita” a “problemei”.
2010-03-22 20:58:44 | Raporteaza
@marcel zadda:
UE va fi obligata sa reactioneze.Americanii nu erau. Din pacate vom avea toti de suferit si avem deja, pentru ca pasaportul romanesc e deja un soi de inscris care incepe uneori sa anuleze prezumtia de nevinovatie.
2010-03-22 21:09:28 | Raporteaza
@XSD:
Sa ma ierti, mi-a pierit entuziasmul organizatiilor civice. L-am avut , insa experientele de toate soiurile m-au cam invins. M-a ajuns egoismul propriei cauze.
2010-03-22 21:12:50 | Raporteaza
@marco:
Sa cautam deci drumul Caraibelor? E o idee…
2010-03-22 21:15:48 | Raporteaza
@lucaman:
Iarta-ma ,ca sa ajungem noi intr-o singura generatie sa actionam ca in societatea americana ‘asezata’ asa dupa 230 de ani de exercitiu, e cam utopic… Asta cu mogulizarea e o tinta falsa. Il dispretuiesc pe Vantu pentru diabolica inventie a FNI -ului , pe Patriciu pentru cum a ‘inventat’ Rompetrol, dar ei sunt -iata in masura sa si intoarca cate ceva societatii , macar prin mecenatul pe care-l intreprind(Ca sa nu ma banuiesti de parti-pris eu sunt doar un hobbyist gazduit aici fara sa platesc si fara sa fiu platit!)In schimb, omul cu “marota” mogulilor i-a inventat ca supape pentru propia lui neputinta.
2010-03-22 21:30:11 | Raporteaza
@ela:
Nu cred in strategii nationale de prostire.Asta apropos de televiziuni. Cred doar in goana egoista dupa share si rating.Nu conteaza calitatea, ci numarul. Este doar o alta muchie a hegemoniei idiocratice. Elita e resemnata si asteapta pasiv.
2010-03-22 21:34:09 | Raporteaza
@candida erendira:
Deocamdata este a lor! Noi doar ne imbatam cate putin cu apa foarte rece. Nu e resemnare, e realitatea! 89 a fost un moment in care am fost lasati sa facem ceea ce era firesc sa facem. Generatia mea (care probabil ca e si a ta) si-a avut momentul de glorie atunci. Din pacate exista un anume soi de individ , care isi permite tipul de comportament blamat de noi aici si care poate fi educat exclusiv doar cu biciul, pentru ca zaharellul il inghite si rade de cel ce i l-a facut cadou. Si acesti indivizi au reaparut de indata ce a gasit subrezenia sistemului. Iar sistemul nu e subred. E svaiter!
2010-03-22 21:42:07 | Raporteaza
@madison:
Uite asta poate fi o idee. Sa facem un site unde sa postam toate aceste abuzuri. Intamplari reale cu numar de dosar , rezolutii ale organelor de stat si situatii concrete. Dar va folosi oare la ceva?
2010-03-22 21:44:26 | Raporteaza
Va lamentati degeaba!
Ce poate nu ati observat, acesti indivizi nu stiu sa reactioneze decit la stimulii cu care sint ei obisnuiti. Singura solutie de a ne “recupera” tara e eliminarea fizica a lor.
@XSD: ce parere ai despre o organizatie civica dupa structura Vigilantes din Brazilia?
P.S.: Nu vreau sa instig la “nefacute”, doar voiam sa arat faptul ca sintem viteji sub pseudonim, pe net
2010-03-23 00:50:32 | Raporteaza
@Adrian Prioteasa: daca omul cu marota e neputincios atunci suntem cu totii neputinciosi.spre norocul nostru al tuturor se dovedeste insa ca poate.lucrul asta devine clar mai ales atunci cand urmaresti zbaterea mogulizoarelor.vantu nu trebuie dispretuit pentru ca a inventat diabolicul fni ci pentru ca a fost doar un excroc ordinar care a furat pana si banii de cosciug ai romanilor.patriciu la fel.a primit cadou un combinat .nimic inteligent doar un aranjament.nastase sa traiasca!ei nu intorc nimic societatii si nu pot supravietui in capitalism.au fost tinuti in viata artificial fiind hraniti de la bugetul de stat.mecenat e asta?cat despre cei 230 de ani de exercitiu pe care ii au inaintea noastra americanii …cu regret va anunt ca vor ramane tot la 230 de ani distanta daca noi vom continua sa ne scuzam mereu in felul asta.ce ziceti…ne miscam si noi mai cu talent?poate mai recuperam un pic.
2010-03-23 01:19:08 | Raporteaza