![]() | Impozitul pe mâncare. De unde mai scoate bani Guvernulvezi toate articolele de Mihai Goţiu18 Jun 2010 la 18:02 106 comentarii 1086 vizualizari. |
Începând de la 1 iulie, Codul Fiscal va fi modificat. Ordonanța de urgență pentru modificarea Codului Fiscal, care prevede lărgirea bazei de impozitare și creșterea unor impozite, va intra în vigoare la data de 1 iulie, potrivit proiectului de ordonanță postat pe site-ul Ministerului Finanțelor Publice, notează Hotnews. Scopul acestui act normativ este “creșterea veniturilor bugetare, al căror nivel a fost profund afectat de criza economică și financiară”.
Care sunt principalele modificări:
Cum vor crește însă veniturile bugetare și care sunt posibilele efecte:
Acestea sunt doar câteva previziuni. Ceea ce va reuși să strângă Guvernul vor fi mai degrabă firimituri. Cu riscul ca încă o parte a veniturilor să vireze către zona gri și neagră, neimpozabilă.
Etichete: codul fiscal, drepturi de autor, impozit


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 10559 citiri |
| Cristian Teodorescu 9426 citiri |
| Costi Rogozanu 8765 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4072 citiri |
| Alin Fumurescu 3913 citiri |
| Constantin Creţan 3385 citiri |
| Dorin Tudoran 2831 citiri |
| Dan Duca 2464 citiri |
| Elena Vijulie 2340 citiri |
| Ciprian Şiulea 2284 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 60951 citiri |
| Cristian Teodorescu 39766 citiri |
| Costi Rogozanu 37957 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18120 citiri |
| Alin Fumurescu 17819 citiri |
| Viorel Dobran 12270 citiri |
| Dan Duca 11264 citiri |
| Constantin Creţan 11144 citiri |
| Elena Vijulie 8965 citiri |
| Dorin Tudoran 8658 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Elena Vijulie 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
iti spun ca primul lucru pe care il voi face ca privat va fi sa declar si mai putin decat acum. astia vor sa ia tot de pe tine.
2010-06-18 18:21:19 | Raporteaza
D-le Gotiu,
Cred ca e greseala de exprimare:
“Impozitul pe cladiri se dubleaza la 30%, fata de cota actuala,”
dar in afara de acta, dumneavoastra, in postura de guvernant, in situatia actuala, ce masuri “constitutionale” propuneti?
Ca a gasi nod in papura e usor, dar a declara orice “neconstitutional” poate sa faca oricine.
2010-06-18 18:22:25 | Raporteaza
si in privinta dobinzilor….cine o sa mai puna bani in banci?
2010-06-18 18:23:09 | Raporteaza
@nik:
Vorbesti ca sa te afli in treaba?
care din masurile de mai sus te afecteaza pe tine, ca privat, ca sa declari mai putin?
Sunt destule mizerii ce le plateste privatul, taxe locale aiuritoare, in plus amenzi arbitrare date de fel de fel de inspectori care trebuie sa-si justifice existenta, dar din articol nu reiese o povara in plus pentru tine.
2010-06-18 18:25:45 | Raporteaza
Pssst! Am auzit ca vor sa puna impozit si la iesire…
2010-06-18 18:26:56 | Raporteaza
“Tot binele facut l-au facut rau si tot raul facut l-au facut bine.” Epitaful asta se va potrivi si portocaliilor lui Basescu.
2010-06-18 18:27:42 | Raporteaza
Asta inseamna largirea bazei de impozitare:sa impozitezi si privatul si privata…
2010-06-18 18:28:33 | Raporteaza
Am auzit ca se pune impozit de 100% pe prostie tu o sa vii cu bani de-acasa.
2010-06-18 18:43:37 | Raporteaza
Dragilor,
S-a acordat spor de rusine, spor de vitamine, spor de zambet, spor de caldura, spor de stres..
Pai, ca sa pot plati atatea sporuri, trebuie gasite tot atatea impozite, si atunci s-a gasit impozit pe apa pluviala, impozit pe aer, impozit pe privata, taxa pe orar, taxa pe firma…
2010-06-18 18:44:23 | Raporteaza
@gotiu
dreptul de autor nu se impoziteaza?
pentru aia care au pe hartie salariu mic si drept de autor baban,doar asa la misto pentru fentarea fiscului.
2010-06-18 18:48:15 | Raporteaza
@Marta:
1. nu am zis despre masurile astea ca ar fi neconstitutionale, ci ca efectele sunt discutabile
2. reducerea cheltuielilor deductibile pentru drepturi de autor ma afecteaza direct
3. si tocmai redactam actele pentru un SRL, dar ma mai gandesc daca nu-l inregistrez prin vecini
2010-06-18 18:52:19 | Raporteaza
@silviu petcu:
drepturile de autor se impoziteaza;
in cazul celor care fenteaza, mascand contracte de munca sub forma drepturilor de autor exista ITM si Garda Financiara, institutii platite din bani publici; nu vad de ce ar trebui sa plateasca suplimentar cei care chiar lucreaza real pe drepturi de autor pentru ITM si Garda nu-si fac treaba
2010-06-18 18:57:21 | Raporteaza
Asistam la o teribila degradare a nivelui de trai , gratie unei slehte de derbedei care minoritari fiind sustin legitimitatea unui vot bazat pe minciunile care le-au perorat in diversele campanii .
Rezultatul e acesta , il simtim cu totii indiferent de optiunile pe care le-am avut sau de sistemul in care ne desfasuram activitatea .
Singurele lor reactii la aceasta criza sunt micsorarea veniturilor ale pensiilor si noi biruri , ele nefiind coroborate cu un plan , cu o viziune , doar vorbe si iar vorbe .
Ce e de facut ? Cred ca multi isi pun aceast intrebare . Mai exista cale de dialog , conteaza opinia ta , mai putem schimba ceva din acest plan draconic ?
La toate aceste intrebari raspunsul este NU .
Ei asa au hotarat si noi ca o turma imbecila in viziunea lor trebuie sa ne supunem !
Eu imi permit sa afirm ca NU asta e solutia si trebuie sa reactionam , in toate modurile posibile .
Prin aceste masuri ei au declansat un razboi cu poporul pe care il conduc .
Daca opozitia e minoritara , noi NU suntem minoritari , daca ei NU fac GREVA PARLAMENTARA , NOI putem face greve , exista varianta grevei fiscale , dar peste toate exista NESUPUNEREA CIVILA impotriva unui guvern criminal .
Din punct de vedere juridic , masa de oameni care l-au dat jos pe Ceausescu , incalcau legea la acel moment , asta nu i-a impiedicat pe unii sa emane in conducatori , poate e momentul ca istoria sa se repete .
Daca pana azi societatea civila a fost in concediu , e timpul sa REACTIONAM si sa demonstram ca asa NU se poate !
P.S. Am inceput campania AFARA CU SLUGILE PORTOCALII , unii rad , unii se enerveaza si ma injura , dar un lucru e cert , trebuie sa scapam de aceasta infectie portocalie !
Ii avem printre noi de prea mult timp si TOTI am vazut de ce sunt capabili !
2010-06-18 19:01:04 | Raporteaza
2gotiu
uite aici intram in conflict de idei.
io traiesc intr-o tara in care se impoziteaza orice venit.
io platesc pana la 40% impozit pe salariu.
anul asta s-au dus la impozitul pe salariu in plus fat de ce am platit lunar,inca 3800 dolari pe care trebuia sa-i primesc de la guvern pentru ca am investit in imbunatatirea casei.pentru ca mi-a crescut salariu banii astia s-au dus la taxe si am mai scos 180 dolari din buzunar.in skimb nevasta-mea a primit 160 dolari.
acu sa revenim la oile noastre.si dreptul de autor e un venit si se impoziteaza ca orice alt venit.
faci 1ooo de lei pe an se impoziteaza.faci un milion de dolari se impoziteaza.
d-aia nemtii dau si la greci iar grecii dau la tot cartierul.
2010-06-18 19:06:04 | Raporteaza
da’ bemvelele, vuitoanele, şanelele, cartierele, tablourile din bucătăria de vară şi dioarele, cumpărate din salar de slujbaş la stat, de la al câtelea în sus se confiscă? ăia al căror portofel gol costă mai mult decât au câştigat ei pe vreun stat de plată într-o viaţă, plătind dările aferente, ce păţesc?
o lege de confiscare a averilor ilicite i-ar scoate pe portocalii din rahat, instant
2010-06-18 19:08:35 | Raporteaza
@silviu petcu:
pe baza impozitului platit pe salariu beneficiezi (sau ar trebui sa beneficiezi) de anumite drepturi: pensie, asigurare de sanatate, concediu platit, salarii compensatorii in caz de restructurare, concediu platit de maternitate/paternitate (dupa caz), ajutor de somaj in caz de somaj;
nimic din toate acestea in cazul drepturilor de autor, daca vrei sa beneficiezi de aceste drepturi trebuie sa platesti singur din veniturile obtinute; in conditiile astea e normal ca impozitarea sa fie diferentiata: mai mica in cazul drepturilor de autor fata de impozitarea salariului
2010-06-18 19:14:45 | Raporteaza
De ce nu a fost acceptata propunera chinezilor pe constructia de autostrazi ??????
Ei aduceau banii , noi mina de lucru si materialele. Ar fi fost de ajuns .
Au dorit sa faca 2000 km autostrada , banii urmind sa fie recuperati din taxare,
De ce ?/
2010-06-18 19:22:16 | Raporteaza
“Acestea sunt doar câteva previziuni”
adica… hotnews e nostradamus. Pai… astia isi regleaza tirul catre publicul paranoic.
2010-06-18 19:27:19 | Raporteaza
pai… domnul Gotiu se pricepe la a instaura panica.
2010-06-18 19:31:49 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Eu zic să abandonaţi subiectul. Deveniţi penibil. Impozitul pe venit n-are nimic comun cu contribuţiile la asigurările de pensii, sănatate, fondul de şomaj, fondul de garantare a salariilor, etc. Pentru a nu rămane ignorant in impozitarea veniturilor, profiturilor sau circulaţiei mărfurilor accesaţi worldwide-tax.c../.
2010-06-18 19:36:15 | Raporteaza
@gotiu
gresesti
venitul tre sa se impoziteze in functie de marimea lui.
si ala cu salariu mic plateste impozit pe salariu.tot din salariul ala mic plateste si pensia si pentru doctor si orice altceva.
si salariul si dreptul de autor saun venituri.
nici unul nici altul nu e garantat.si angajatul la stat sau la privat azi are servici maine il poate pierde.
la fel si cu dreptul de autor.daca esti tare faci 100 de milioane.si platesti impozit.daca nu reusesti sa vinzi nimic din meseria de autor inseamna ca nu esti autor si iti skimbi meseria.
si angajatul pe salariu si ala cu drept de autor vor sa mearga pe sosele bune sa aiba ingrijire medicala de calitate ,copii lor sa beneficieze de educatie si scoli bune.vor sa aiba absolut aceleasi drepturi dar sa plateasca diferit.vrei sa ai pensie kiar daca venitul tau e din drept de autor?dupa ce ti-ai platit impozitul pe profit,pui ceva bani deoparte si pentru pensie si pentru sanatate si pentru ce vrei tu.asa face si angajatul.
ce nu suna bine in toata kestia asta?
capitalismul inseamna competitie si taxe.comunismul inseamna egalitarism.
ti-ar place tu sa tragi la jug iar banii tai sa se duca la ala de-o freaca toata ziua.tu sa-i platesti papica si el sa stea intins la soare?
2010-06-18 19:37:46 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
Si la protocolul aplicat de medici pentru o afectiune, pacientii raspund diferit.
In lumea asta, orice e discutabil, adevarul dumneavoastra poate fi diferit de adevarul meu.
Vedeti ca, prin scrierile dvs., infierati evaziunea fiscala, pe drept, dar cand legile aplicabile tuturor va afecteaza personal, sunteti deja in dubiu. Nu va condamn, fiecare isi doreste mai mult pentru munca depusa, chiar cu pretul unor mici pacaleli la adresa fiscului.
@lehman25:
D-ta indemni la nesupunere civica, la anarhie. In cazul asta, nu putem vorbi de democratie. Si decat anarhia si haosul, prefer ordinea si disciplina.
2010-06-18 19:38:18 | Raporteaza
@gotiu
se pare ca faci o mare confuzie.
impozitul pe salariu e separat de ceea ce platesti pentru pensie si alte alea.
2010-06-18 19:41:16 | Raporteaza
Guvernul actual este destul de competent incat sa scoata tara din recesiune , si o va face !
2010-06-18 19:48:04 | Raporteaza
@Marta: Baselu trebuie sa plateasca impozit pe hahaiala lui de 6 ani, pe rusinea limbajului sau , pe “vitaminele de la Golden Spritz”, pe caldura suportata din cauza clopului, pe blana oilor de pe deal, dar si pe blana oilor tunse si botezate . Dar mai ales pe minciunile care vor dainui in istorie.
Acesti politruci sunt platiti de noi, lucreaza in slujba noastra, dar, se pare ca lucreaza pentru ei, pentru afacerile lor (contractele cu statul), pentru consiliile de administratie unde nesimtitii aia sunt platiti tot din banii nostri cu sute de milioane. Ar trebui sa nu mai beneficieze de masinile statului, nici de benzina, nici de locuinte, nici de bani de plimbari, nici de protocol. Sa-si plateasca totul din salariu. Noua nu ne da nimeni bani de hartie igienica, de apa, de sucuri, de naveta etc. Au salariu, sa-si plateasca din el. Nu le convine, sa plece. Abia atunci sa ceara solidaritate. Boc a spus ca nu vor fi salarii mai mari de 4800 roni. Boc mananca boc de 1 an jumate.
2010-06-18 19:48:14 | Raporteaza
@silviu petcu: Semidoctul Băsescu şi pedeleii consideră că impozitarea progresivă a veniturilor este măsură comunistă.
2010-06-18 19:50:05 | Raporteaza
@Horatiu: Tu vezi ce tampenii scrii? Suntem in recesiune de cand Boc 1,2,3,4 e la guvernare.
2010-06-18 19:50:14 | Raporteaza
puteti urmari aici DEMAGOGIA LUI BOC!LA DISCURSUL DE INVESTIRE CA PRIM MINISTRU
GOTIU, AI RABDARE?
DUPA MIN.21:
cdep.ro/pls/ste../
2010-06-18 19:57:45 | Raporteaza
@tataie
asa si?
io vorbeam de confuzia pe care o face gotiu.dar se pare ca nici confuzie nu e.el pur si simplu nu vrea sa plateasca inpozit, ca-i artist.
2010-06-18 20:08:22 | Raporteaza
@silviu petcu: @marta:
si venituri din drepturi de autor se impoziteaza ca si in cazul veniturilor din salarii – ce se retine in plus din salariu (care nu e impozit) sunt contributiile la diferitele fonduri (sanatate, cas etc.)
daca s-ar mari impozitul pe venituri din drepturi de autor s-ar crea o inechitate: s-ar da niste bani (la fel ca in cazul salariatilor), fara a beneficia insa de drepturile acestora;
drepturile de autor n-au fost inventate nici de Boc, nici de Tariceanu, nici de Nastase, se practica peste tot in lume;
iar reducerea deducerii cheltuielilor la drepturile de autor la 20% e prohibitiva: trupele de teatru independent vor trebui sa ramana acasa si sa-si anuleze turneele, scriitorii, scenaristii, jurnalistii, cercetatorii sa renunte la documentare, traininguri, participare la conferinte profesionale etc. (salariatii nu au cheltuieli de productie
); cand o sa avem vreme o sa caut exact cat e procentul de deductibilitate in alte tari: in majoritatea trece de 50%
2010-06-18 20:11:43 | Raporteaza
hai, ceau, zdrentzelorpdliste!
2010-06-18 20:13:44 | Raporteaza
@silviu petcu:
vad raspunsul #29 si argumentul ”ca-i artist” si inteleg ca de fapt nu are sens o discutie argumentata, pentru ca din start pentru d-voastra ”un artist” inseamna un parazit social;
va doresc sa traiti intr-o lume fara carti, fara cercetare, fara filme, presa si programe de televiziune, fara teatru, fara muzica (de orice fel)
2010-06-18 20:15:57 | Raporteaza
Ce sa faca ei cu cartile , cu filmele si restul ?
De la partid afla totul , ii asculta prostiile lui Base , lui Boc si la restul derbedeilor , si arhisuficient pentru nivelul lor !
Am mai vazut filmul acesta ! Singura varianta este PUSCARIA pentru toti demnitarii PD-L si imediat se calmeaza si SLUGILE !
2010-06-18 20:20:47 | Raporteaza
@lehman 25
ai inceput campania asta bagand-o pe ma-ta la produs ca sa ridici PIB-ul de tara.Asta este bine,soferii de TIr turci iti multumesc si au propus sa o trimiti pe sor-ta la Stambul sa capete experienta economica.
Pe urata de nevasta-ta n-o vrea nimeni,dar nu-i nimic,idiotpdlist nu vede prea bine si o sa-i dea paraiu’fara sa cracneasca!
2010-06-18 20:21:35 | Raporteaza
@nik
tu esti privat sau privata(umblatoare mai pe etno)?
2010-06-18 20:23:24 | Raporteaza
PENTRU NEPOTUL LUI TAMARA
Am intarziat sa-ti raspund deoarece esti un caz special si am fost nevoit sa cer parearea unui medic psihiatru si a unui psiholog . Amandoi au citit postarile tale , varianta printata si iata opinia lor :
Medic psihiatru
Diagnostic pacient – Tulburare disociativa de identitate .
Pe intelesul tau : suferi de personalitate multipla , mai explicit sunt mai multi in tine , fara ca tu sa realizezi acest lucru . O dovada clara este faptul ca nu iti recunosti anumite postari , ele fiind facute de o alta personalitate care zace in mintea ta zguduita , dar de care tu nu esti constient.
Ce poti face in situatiain care te afli ?
In principiu mai nimic , dar fiind un caz destul de rar , ii poti ajuta pe ai tai , sunt multe clinici in Europa care pot fi interesate de cazul tau si te pot inchiria , pe sume destul de mari , pentru diverse teste .
Ai deveni un fel de urs prin balci , cred ca ti-ar place !
Psihologul
A incercat sa-ti fac un profil , care “suna” cam asa :
Copilaria
Te-ai nascut intr-un mediu muncitoresc , educatia a fost precara . Ai ramas de la o varsta frageda cu un singur parinte , posibil cu mama .
Scoala – Un dezastru per ansamblu , fire introvertita , lipsit de prieteni , evitat de catre copii din jur . Cu greu ai reusit sa termini zece clase .
Viata sexuala – In ton cu scoala , lipsa unui vocabular minim , te-a pus in imposibilitatea de a relationa cu sexul opus , coroborat cu ejecularile precoce , te-au indepartat de sexul slab si te-au facut sa devi un discipol fervent a lui Onan .
Prezentul – Slujesti cu devotiune orice mana intinsa (in cazul tau PD-L)
Viitorul – Dupa ce ai trait pana acum , realizezi sper ca nu esti bun de nimic , singura ta sansa este sa imbraci rasa monahala si te izolezi de aceasta lume .
P.S. Daca te pot ajuta cu ceva te rog sa apelezi oricand .
2010-06-18 20:23:43 | Raporteaza
Pun escrocii astia ori nu impozit pe mincare ramine de vazut.
Dar daca le da dracu in gind sa puna impozit pe `teligenta, atunci sa vedeti ce sume plateste dl Gotiu la bugetul statului.
Si, sa vezi pozna, s-ar putea sa se echilibreze.
2010-06-18 20:25:13 | Raporteaza
@victor L:
mersi
asta inseamna ca ar avea de unde lua 
2010-06-18 20:28:14 | Raporteaza
Nimeni nu poate calcula anticipat cu exactitate efectele: si guvernul si opozitia si presa speculeaza, intr-o mai mica sau mai mare masura.
Principial in capitalism orice forma de venit trebuie impozitata, exceptiile, subventiile si facilitatile fac, in ansamblu, mai mult rau decit bine.
Cu atit mai mult acum, in conditii de dezechilibru bugetar grav, este fireasca intentia guvernului de a aduna mai multi bani la buget. Ca dozajul unor masuri fiscale nu este cel mai corect este o alta si interminabila discutie, oriunde si oricind. Antagonismul intereselor statului si contribuabililor este o sursa inepuizabila de contestari. Intotdeauna se vor gasi nemultumiti, intr-o categorie sau alta, intr-o tabara sau alta. Si intotdeauna cel caruia i se ia ceva va tipa ca nu e corect.
2010-06-18 20:31:08 | Raporteaza
“Domnul Călin Constantin Anton Popescu-Tăriceanu:
Stimaţi preşedinţi ai Camerelor,
Înalt Prea-Fericite Părinte Patriarh,
Doamnelor şi domnilor,
Am fost invitaţi să ne adunăm astăzi, aici, pentru a sărbători sfânta taină a căsătoriei dintre Partidul Democrat şi Partidul Social Democrat.
Aşa cum se întâmplă în astfel de situaţii festive, simt că se aşteaptă de la mine ca şi de la ceilalţi oaspeţi un fel de toast.
Din păcate, aşa cum s-a întâmplat mai mereu în istorie, atunci când s-au realizat astfel de căsătorii din interes politic, fericirea mirilor a ajuns pe ultimul plan şi cred că aşa stau lucrurile şi acum.
Tatăl băiatului, care văd că nu a venit astăzi aici, dar poate că va veni mai târziu pentru masa festivă, pentru dans şi felicitări, a negociat acest mariaj din interes cu tutorii fetei, puternici baroni locali din diferite părţi ale ţării.
Zestrea electorală a prinţesei se pare că a fost găsită mulţumitoare pentru toată lumea, astfel încât tatăl băiatului, el însuşi un mare nobil cu ambiţii politice, a trecut cu vederea defectele evidente ale miresei şi ale tutorilor ei, deşi le ştia prea bine, le ştim cu toţii şi nu vi le mai înşir acum, pentru a nu prelungi prea mult toastul.
Totuşi, aş spune că am sentimente de regret pentru mire care, de la o vârstă tânără, este pus în situaţia de a se căsători din interes şi îl vedem acum plecând acasă, la palatul din deal, cu o soţie cam prea trecută prin viaţă, ca să vă spun aşa cum ştiţi că se spune, oricum, “Casă de piatră!”.
Ceea ce este de adăugat este că astăzi oricum s-a spulberat un mit, şi anume că PD-L-ul este partid de dreapta. După ce l-am auzit pe domnul Boc aveam emoţii. Acum aş spune că m-am liniştit ceva, pentru că l-am auzit de atât de multe ori pronunţând cuvântul “stat” şi aproape deloc cuvintele “investiţii” sau “locuri de muncă”.
Regret foarte mult însă că data nunţii este cam rău aleasă. Sărbătoarea lui 22 decembrie nu cred că face parte dintre momentele de referinţă ale marii familii politice care se reîntregeşte prin această fericită nuntă. Poate că era mai nimerit să alegem pentru această nuntă de pildă un 20 mai, un 14-15 iunie şi mai bine, tot în decembrie, data de 30, marea sărbătoare a instaurării Republicii Populare Române.
Acestea fiind zise, nu aş mai prelungi prea mult această poveste şi aş trece la lucruri mai serioase pentru că, din păcate, aceasta nu este o poveste, ci este un vis. Nu este niciun vis, îmi cer scuze, ci este chiar realitatea politică. Măştile au fost date jos şi în faţa noastră se prezintă astăzi un Guvern format din PD şi PSD.
Aşa-zişii rivali politici s-au împăcat. Acuzaţiile reciproce despre corupţie, despre abuzuri, discursurile goale despre stânga şi despre dreapta, jurămintele făcute în faţa electoratului că nu vor colabora niciodată unii cu alţii, toate acestea au fost uitate.
Am văzut că presa a asemuit acest Guvern cu monstruoasa coaliţie din secolul XIX. Din punct de vedere jurnalistic, sintagma este bine aleasă şi sunt sigur că va face carieră, chiar dacă acum sunt, de fapt, cu totul şi cu totul alte condiţii istorice. Atunci, România, după cum ştiţi, avea de înfruntat o mare criză politică, fiind ameninţată de duşmanii săi externi. Acum nu ne mai ameninţă nimeni, doar propria incompetenţă, demagogia şi politicianismul.
Criza economică este globală, dar depinde de noi să spunem dacă putem face faţă cu pierderi mai mari sau mai mici. Vom fi greu loviţi dacă ţara va fi condusă cu nepricepere din criză în criză, de azi pe mâine şi, din păcate, avem semne că aşa va fi.
Vreau să îi spun de la început domnului Boc că datele pe care le-a prezentat la începutul discursului său mă pun în următoarea dilemă: ori sunteţi neinformat, ori sunteţi dezinformat, ori nu vă pricepeţi. Din păcate, datele nu sunt conforme deloc cu realitatea. Trebuie să vă spun că se plătesc salariile, se plătesc pensiile şi nu putem vorbi de nimic din ceea ce aţi făcut dumneavoastră referire.
Am avut, după cum ştiţi, pentru trei zile, un Program de guvernare de stânga, bazat pe promisiuni demagogice: creşteri de salarii, de pensii, reduceri de preţuri, reduceri de t.v.a. Un adevărat bilet de tren către dezastrul economic!
Acum avem un alt program de guvernare, despre care pot spune că este ceva mai prudent, dar mult mai vag. Am impresia că ni se va spune că acesta este un program de guvernare de centru, poate de centru-dreapta. Din păcate, nu este aşa. Este un program de guvernare fără nicio idee, fără nicio soluţie, fără niciun plan. Este un program de guvernare care ne spune să mai strângem cureaua, urmând să vedem mai târziu cât va fi de rău. Este un program de guvernare realizat în stilul Guvernului Văcăroiu, lipsit de orice viziune, fără niciun obiectiv clar, fără preocupare pentru viaţa de zi cu zi a oamenilor, fără soluţii reale de creştere a locurilor de muncă sau a puterii de cumpărare.
Este programul de guvernare al lui “Trăim şi vedem”. Este programul de guvernare al unui Guvern care se pregăteşte, se pare, să înveţe din greşeli şi nu din succes, iar faptul că strategia generală a programului de guvernare s-a schimbat de mai multe ori arată cât de mare este haosul din care se naşte noul parteneriat.
Am plecat de la discursurile despre victoria dreptei din noaptea de 30 noiembrie rostite nu de PNL, singurul partid de dreapta, ci de PD. După câteva zile, victoria dreptei s-a transformat într-un program de guvernare radical de stânga. După alte câteva zile, avem un nou program de guvernare, de fapt fără niciun conţinut. Am văzut că nu are nici titlu şi cred că nu greşim dacă-i spunem simplu: “Programul de guvernare Băsescu-PSD.”
În mare măsură, l-am citit. Cred că autorii au uitat să ne spună cum vor face ceea ce spun că vor face. Se pare că sintagmele preferate ale autorilor Programului de guvernare sunt de genul: “asigurarea condiţiilor necesare”, “armonizarea funcţională”, “creşterea eficacităţii”, “preluarea treptată”, “eficientizarea structurilor”, “reorganizarea activităţii”, “creşterea rolului”. Se pare însă că lipsesc celebrele “meandrele concretului” şi “sinergia faptelor”, dar s-ar putea să fie, totuşi, pe undeva, nu garantez.
Capitolul care m-a interesat cel mai mult este cel referitor la măsurile ce se pare că vor fi luate pentru reducerea impactului crizei economice asupra României. Ca să fiu sincer, cred că trebuiau să se gândească mult mai mult la acest pachet de măsuri. Nu am nicio îndoială că textul anunţă, de fapt, renunţarea la cota unică de impozitare, în ciuda pretenţiilor PD că va menţine acest principiu şi a formulărilor premeditat vagi din Programul de guvernare.
Cred că este o mare greşeală şi o concesie foarte mare făcută retoricii populiste a PSD. Cota unică a fost un mare succes, a asigurat venituri majorate la bugetul de stat, a atras investiţii, a creat locuri de muncă. Prin urmare, renunţarea la cota unică reprezintă o poartă deschisă către evaziunea fiscală şi către munca la negru. Din punct de vedere politic, renunţarea la cota unică arată eşecul PD de a-şi menţine o direcţie politică coerentă mai mult de câteva zile.
Aş nota apoi câteva enunţuri destul de interesante referitoare la reducerea cheltuielilor bugetare şi administrative. Că trebuie reduse cheltuielile bugetare, suntem de acord şi noi, dar nu ştiu dacă măsurile anunţate vor fi şi eficiente şi nici dacă vor fi aplicate, pentru simplul motiv că prima măsură reală luată de acest Guvern care astăzi vine să ne ceară votul de învestitură a fost creşterea numărului de miniştri de la 17, cât sunt acum, la 21.
Vorbind cinstit, nu cred că vor reduce cheltuielile administrative. Nu cred că programul dă garanţii suficiente de reducere a numărului de posturi din instituţiile publice. Din contra, avem toate semnalele posibile, iar creşterea numărului de ministere este cel mai important dintre ele, că nevoia de a înghesui PD şi PSD la guvernare nu va duce decât la creşterea birocraţiei, a numărului de posturi administrative, pentru ca imensa clientelă politică a celor două partide să fie cazată undeva în posturi călduţe şi bine plătite.
Mai sunt câteva intenţii lăudabile, dar foarte vag enunţate: realizarea de investiţii în infrastructură, folosind fondurile structurale, diferite forme de sprijin pentru sectorul IMM, colaborarea cu bancherii, cu sindicatele şi patronatele.
Alte măsuri concrete nu am văzut. Reabilitarea termică a locuinţelor, investiţiile în infrastructura rurală, schimbările în sistemul de alocare a subvenţiilor pentru agricultură şi reducerea facturilor la energie pentru populaţie nefiind nici pe departe în măsură să conducă singure la rezolvarea problemelor economice ale României, generate de criza economică mondială.
Simt că este datoria mea, ca lider politic, să dau un avertisment clar domnului Boc. Dacă nu vor fi luate măsuri extrem de clare pentru a întâmpina aşa cum se cuvine criza economică, pentru România vor fi consecinţe grave.
Nu este timp de vorbe şi nu este timp de superficialitate. Tratarea fără profesionalism a mugurilor crizei economice ce încep să apară va conduce la o criză economică majoră pentru România.
Mă adresez acum întregii populaţii pentru a spune că factura unui program de guvernare redactat fără pricepere va fi plătită de o ţară întreagă.
Guvernul care va fi învestit astăzi nu are decât două variante: ori se apucă de treabă cu profesionalism, şi cred că este clară cealaltă variantă pe care o are la dispoziţie: se va trezi că trebuie să majoreze impozitele plătite dacă nu va face primul lucru, şi anume să trateze problemele economice cu competenţă şi profesionalism. Nu există cale de mijloc.
Ne amintim cu toţii de impozitele enorme din anii ‘90. Ştim că ele au apăsat atunci pe întreprinderile economice performante şi pe clasa de mijloc. Nu avem nevoie de repetarea acelei epoci. Din contră, mediul de afaceri sănătos trebuie sprijinit, pentru că relansarea economică, atunci când va veni, va pleca de aici.
Clasa de mijloc este temelia societăţii democratice. Am văzut în diferite locuri din Programul de guvernare că există planuri pentru viitor de a face ca această pătură socială să plătească impozite mai mari. Oricum se va ajunge aici dacă nu se vor lua măsuri serioase pentru preîntâmpinarea crizei.
Îi avertizez pe viitorii guvernanţi să nu lovească în clasa de mijloc, pentru că întreaga creştere economică din ultimii ani s-a bazat pe eforturile acesteia, pe creşterea salariilor, pe creşterea consumului, pe sectorul imobiliar, pe creditele bancare ale acesteia.
Dacă viitorul Guvern se va plasa pe poziţii populiste, va devaloriza salariile şi pensiile recent majorate, va mări impozitele pentru clasa de mijloc, el riscă să arunce România în urmă cu 10 ani.
De aceea, cred că această dezbatere este momentul pentru a reaminti Guvernului ce este învestit astăzi principalele măsuri pe care am început să le iau ca prim-ministru pentru a evita criza economică.
Trebuie susţinut un pachet de măsuri pentru a ajuta clasa de mijloc. Reducerea c.a.s. cu 10 puncte procentuale, pregătită de noi, ar aduce România la una dintre cele mai scăzute valori ale contribuţiilor sociale din Europa. De asemenea, cerem păstrarea premiului fiscal de 5% pentru persoanele şi firmele care îşi vor plăti obligaţiile fiscale la timp.
România are nevoie de locuri de muncă. De aceea, este esenţial să fie introduse finanţări speciale pentru firmele care creează locuri de muncă şi care angajează şomeri, mai ales persoane aflate în şomaj de mai mult timp.
Cerem viitorului Guvern să menţină şi să susţină planurile promovate deja de noi, de reducere a t.v.a. la 5% pentru achiziţionarea de locuinţe noi, ieftine şi cu suprafeţe mici şi medii destinate clasei de mijloc, ca măsură de stimulare a economiei.
Totodată, trebuie sprijinit mediul de afaceri şi de aceea cerem viitorului Guvern ca, în cazul în care va fi învestit, să menţină proiectul nostru de a aloca 3 miliarde de euro sub formă de ajutor de stat destinat investiţiilor creatoare de noi locuri de muncă şi care înglobează inovaţie şi proces tehnologic.
Cred că Partidul Naţional Liberal, partid care a asigurat o guvernare de creştere economică susţinută pentru România, are datoria să transmită acum Parlamentului următorul mesaj: atunci când va veni, criza economică nu poate fi depăşită cu succes decât dacă din prima zi vom lua măsuri pentru a pregăti revenirea economică, pentru a plasa România în block-starturi pentru momentul în care economia mondială se va relansa. De aceea, protejarea mediului de afaceri competitiv şi a clasei de mijloc este esenţială. Din contra, dacă la nivelul Guvernului ne vom mulţumi doar să gestionăm criza, să reducem cheltuielile şi să mărim impozitele, să nu ne pregătim pentru viitor, România va fi uitată de investitori, va pierde momentul de reapariţie a creşterii economice, iar decalajele faţă de ţările mai bogate în loc să scadă, din păcate, vor creşte.
Doamnelor şi domnilor,
Ne întrebăm cu toţii dacă acesta este Guvernul de care România are nevoie acum. Din punct de vedere politic, este imoral. Din punct de vedere al Programului de guvernare, lasă mult, mult de dorit.
Oare au fost aleşi cei mai buni oameni? Majoritatea de fier PD – PSD a votat toţi miniştrii propuşi de cele două partide politice, dar audierile au arătat lipsuri destul de mari la cei audiaţi. Sigur, au fost şi momente vesele în cadrul audierilor de sâmbătă. “În lupta împotriva inundaţiilor nu putem separa pădurile de ape şi voi discuta acest lucru în Guvern” a declarat candidatul pentru postul de ministru al mediului. Noi credem că are dreptate. Dar ne dăm seama abia acum ce greşeală a fost separarea pământului de cer la începuturile lumii.
Doamnelor şi domnilor,
Audierile de sâmbătă au arătat că sunt mari şanse ca acest Guvern să fie învestit astăzi. Din păcate, noi nu putem crede că el reprezintă cea mai bună soluţie pentru România. Sunt prea multe verigi lipsă, sunt prea multe puncte slabe, sunt prea multe domenii pentru care ni se arată o clară lipsă de pregătire politică şi administrativă. Un adevărat diletantism.
Guvernul este prea lipsit de coeziune politică. PD şi PSD nu au armonizat programele lor de guvernare, parţial pentru că cel al PD nu avea de fapt nicio idee, iar cel al PSD era plin doar de idei populiste, nepotrivite pentru România în acest moment.
Prevedem un drum plin de eşecuri pentru acest Guvern. De aceea ne adresăm acum nu Parlamentului de faţă, ci opiniei publice. Îi cerem să fie alături de Partidul Naţional Liberal pentru a veghea ca viitoarele eşecuri ale noului Guvern să nu fie şi eşecurile României.”
adaug, atata timp cat liberalii au fost vioara 1, iar psd a doua tzara a mers.la fel ar fi fost daca ar fi fost un guvern Johannis!cu PDL NU SE POATE
2010-06-18 20:33:24 | Raporteaza
@gotiu
nu mi-a fost greu sa te aduc aici.
artist inseamna ca tre sa-si plateasca darile la stat la fel ca si orice alt lucrator.
parazit socila inseamna si un artist care nu face nimic dar vrea aceleasi drepturi ca toti ceilalti.adica tu vrei sa-mi zici ca aia enumerati de tine mai sus au statut special si nu tre sa plateasca impozit?daca e asa atunci toti aia enumerati de tine,da,intra in categoria paraziti sociali.si artisti si doctori si profesori si eu si tu.
dar daca eu n-am argumente atunci te las cu lehman ca el are.uite el acum vrea o purificare nationala de genul nazional-sozializm.la puscarie cu toata lumea care nu-i de acord cu el.
si totusi ai evitat un raspuns.nu-i asa ca pensiile se platesc din impozitul pe salariu?
si ai uitat inca un amanunt.E CRIZA MONDIALA.
fiecare tara reactioneaza dupa specificul ei.
acum daca vorbim despre marirea impozitului pe drept de autor,la asta nu ma bag ca nu-s economist si n-am argumente pro sau contra.dar din ce-am citit pe aici e vorba de evaziunea fiscala datorata drepturilor de autor si asta-i cu totul alta poveste.
dar ca sa ma lamuresti poate-mi dai un exemplu.la acelasi venit anual cat e impozitul pentru salariat cu carte de munca si cat e pentru drept de autor?
2010-06-18 20:33:43 | Raporteaza
@lehman
pentru ca ai fost un bun crestin(sau ateu)si te-ai interesat de mine,iti raman indatorat.
Din pacate se pare ca ai apelat la serviciile adevaratei fiice a mamei omida si ti-a dat date eronate.
Ori,prietenii tai sunt la nivelul doctorului Ciomu(take care of).
Una peste alta,ai dreptate daca vrei tu,dar la capitolul copilarie ai gresit:mi-am petrecut copilaria si adolescenta nu cu mama,ci cu ma-ta si asta intr-adevar m-a marcat pe viata.
2010-06-18 20:33:47 | Raporteaza
si g.aoaza tradatoare
“Domnul Marko Bela:
Doamnă preşedinte,
Domnule preşedinte,
Domnule prim-ministru desemnat,
Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi,
La câteva zile după alegeri, atunci când se formase coaliţia guvernamentală PD-L – PSD, în emisiunile de ştiri sau în talk-show-uri televizate s-a creat impresia că marea dilemă a perioadei actuale este dacă acest Făt Frumos cu 70 de procente, PD-L – PSD, va reuşi să învingă balaurul cu 7 procente, UDMR.
În acele zile, vă spun sincer, eu însumi am avut un fel de sentiment de jenă, parafrazându-l pe marele predecesor al unor politicieni de astăzi, “Dacă voi nu mă vreţi, eu de ce să vă vreau?” Dar, în final, lucrurile au avut deznodământul folcloric, un happy end mult râvnit, mai ales de colegii din PSD, şi balaurul cel urât a fost învins de Făt Frumos cu cele două capete.
În ajutorul acestor discuţii privind participarea sau neparticiparea Uniunii Democrate Maghiare din România în coaliţia guvernamentală s-a reuşit, pe de o parte, amânarea unor dezbateri privind conţinutul viitorului program de guvernare şi problema compatibilităţii programelor celor două formaţiuni politice, una de dreapta şi cealaltă de stânga. Pe de altă parte, s-a negat cu vehemenţă că ar fi vorba de vreo conotaţie etnică în cazul polemicii privind UDMR.
În ceea ce priveşte prima problemă, programele, sunt convins şi eu că în România de astăzi ele pot fi reconciliate. Provocările perioadei care vine nu solicită neapărat răspunsuri de natură doctrinară, ci măsuri eficiente de reformă economică şi o protecţie socială cât mai cuprinzătoare, în acelaşi timp. Controversele, probabil, vor fi de altă origine. De exemplu, interese zonale şi regionale, care se vor confrunta şi în acest Guvern.
Dar, acum, m-aş referi la cea de-a doua problemă, cea etnică. S-a negat cu înverşunare de majoritatea interlocutorilor că în România ar exista probleme etnice, deci prezenţa maghiarilor la diferite nivele de decizie şi execuţie nu are cum să ajute la rezolvarea unei probleme care nu există.
Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi,
Existenţa unui milion şi jumătate de maghiari într-o ţară de 22 de milioane, două judeţe majoritar maghiare în centrul ţării, aceasta nu este o chestiune obişnuită, aceasta nu poate fi înghesuită în niciun fel de calapod al experienţei democratice din alte ţări.
Se pot nega cei 1,5 milioane de maghiari, se pot nega şi celelalte comunităţi minoritate, dar nu cred că pe termen lung ar fi un lucru înţelept să afirmăm că noi am rezolvat definitiv această problemă. A afirma că pentru minorităţi deja am creat cadrul juridic şi instituţional corespunzător, este echivalent cu ideea că mâine-poimâine vom rezolva o dată şi pentru totdeauna, fără drept de recurs, problema tinerilor, situaţia celor vârstnici, cea a agricultorilor sau a cadrelor didactice. Poziţia cinstită şi corectă ar fi să recunoaştem că am găsit şi am impus împreună multe soluţii bune pentru relaţiile interetnice, şi eu recunosc acest lucru, dar mai avem multe soluţii de găsit şi de impus ca, de altfel, în toate domeniile importante.
Noi, împreună în România am realizat un lucru extraordinar, un model de dialog interetnic la nivel politic, în Parlament şi în diferite guverne. Un efort comun al UDMR şi al unor partide româneşti, în interesul reformei generale şi totodată în interesul reconcilierii etnice. Astfel, ne-am integrat în Uniunea Europeană, astfel, am reuşit să fim solidari într-o serie de momente cheie. Astfel, am adoptat noi drepturi pentru minorităţi şi am înfiinţat noi instituţii pentru păstrarea identităţii acestor comunităţi. Nu cred că avem voie să distrugem ceea ce am construit împreună.
Trebuie să acceptăm că o colaborare politică în anumite momente nu este posibilă, dar o colaborare interetnică, un dialog interetnic, inclusiv la nivel politic, este absolut obligatoriu pentru noi toţi. Nu sub semnul apropierilor maghiaro-liberale, maghiaro-democrate sau maghiaro-social-democrate, ci cunoscând imperativul apropierii maghiaro-române în continuare.
UDMR va fi în opoziţie şi probabil, deocamdată, nu vom avea un pact politic cu nimeni. În schimb, propunem un pact interetnic cu toate partidele care sunt dispuse să cuprindă într-o astfel de înţelegere toate soluţiile necesare păstrării şi dezvoltării identităţii naţionale, lingvistice, educaţionale şi culturale a acestor comunităţi.
Programele politice trec, comunităţile etnice rămân, sper.
Doamnelor şi domnilor senatori şi deputaţi,
Am făcut un efort deosebit să mă conving că acest program de guvernare este acceptabil şi pentru noi, mai ales că ştiu cu câtă grabă se elaborează aceste documente în cazul guvernelor de coaliţie. Am descoperit cu satisfacţie că unele din priorităţile noastre, de exemplu descentralizarea sau dezvoltarea infrastructurală, se regăsesc şi în acest program. Dar există o omisiune gravă, extrem de îngrijorătoare, problema minorităţii. Se pare că am avut dreptate. Dacă acest program va fi ghidul guvernanţilor, atunci Guvernul nu va fi preocupat de relaţiile interetnice. Va avea alte probleme mult mai urgente.
Cu tot efortul, am găsit la Capitolul 9 – “Familia, protecţia copilului şi egalitatea de şanse” – un mic enunţ: “eliminarea discriminărilor etnice”. Este promiţător acest enunţ, fiindcă recunoaşte că mai sunt discriminări etnice. Şi atât.
La Capitolul 5 – “Educaţie” – am descoperit patru jumătăţi de frază, cea mai concretă afirmă că vor fi asigurate: “condiţiile de însuşire a limbii române şi limbii materne.”
Foarte bine. Dar, sper că ştiţi, stimaţi guvernanţi şi stimaţi opozanţi, că în România şi în acest moment se asigură nu însuşirea limbii materne, ci însuşirea în limba maternă a diferitelor materii, cu unele excepţii. În schimb, problemei românilor de pretutindeni i se consacră un întreg capitol, Capitolul 28. Suntem de acord! Dar, cel puţin tot atât, un astfel de capitol nu ar fi meritat şi problema relaţiilor interetnice din interiorul României?
Domnule prim-ministru desemnat,
Lista Guvernului, pe care aţi înaintat-o Parlamentului, conţine mai mulţi politicieni consacraţi, personalităţi cu experienţă, capabili să aplice un program guvernamental. Problema pentru noi este programul pe care această echipă va trebui să-l aplice.
Cu alte cuvinte, noi am putea vota un guvern din care lipseşte UDMR, dar nu putem vota un program din care lipseşte problema minorităţilor. Deci, vom vota împotrivă. “
2010-06-18 20:40:21 | Raporteaza
nepoate, venim dupa tine!
2010-06-18 20:41:41 | Raporteaza
concurs cu premii (o sticla de sirop de artar)
cine a scris urmatoarele randuri
A. Ion Iliescu ,
B. Emil Boc,
C. Cristian Preda
D. IT Morar
Educatia din invatamantul superior punea adesea un accent cu tenta de exclusivitate pe tehnician , pe insusirea cunostiintelor de specialitate, accent care se resimte in lipsa de interes pentru cartile de filozofie , de observarea a fenomenului social, politic , uman in genere
In conceptia partidului nostru de realizare a legaturii cu masele, credem ca intreg corpul didactic din invatamantul superior trebuie sa fie preocupat de formarea complexa a personalitatii studentului, viitor specialis , de formarea lui politica prin mentinerea interesului si fata de cartea social politica, de imensa semnficatie practica si social, de imensa semnificatie practica si social prin ameliorarea practicismului tehnicist ingust adesea cu toata eficienta de moment in unnele activitati de importanta sociala
2010-06-18 20:43:23 | Raporteaza
@ gotiu
daca vorbesti de inekitate,cum vezi tu faptul ca la privati s-a dat afara,s-au micsorat salariile,in timp ce la buget se faceau angajari si se mareau salarii?
unde era atunci setea ta de dreptate?
nu te-a afectat pentru ca ai venituri din drept de autorsi vrei in continuare ca orice s-ar intampla sa nu te afecteze personal.pai asta-i solidaritate?
tu acum esti angajat intr-un razboi personal in care iti aperi drepturile impotriva altor categorii sociale.
daca erai la privat i-ai fi plans pe aia atunci.daca ai fi fost la buget ai fi sarit in sus acum.ce te roade pe tine e doar dreptul de autor.poa sa creasca impozitele alelalte dar sa nu se atinga de dreptul de autor.
2010-06-18 20:44:39 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
Anul trecut, guvernul a interzis firmelor private sa-si deconteze cheltuielile de transport cu automobilele;
a fost si este o masura absolut aiurea, bazata insa pe realitate: foarte multe firme si-au achizitionat autoturisme de lux in folosinta patronului, chiar daca masina nu folosea la activitatea propriu-zisa si deduceau cheltuielile;
Atunci, nu am vazut atata scandal ca acum;
Apoi, de mai multi ani, s-au interzis contractele de colaborare cu persoanele fizice, tocmai pentru a fi impozitat fiecare cetatean care munceste.
Drepturile astea de autor cam tot pe acolo se situeaza, aceasi Marie cu alta palarie, numai ca erau scutite de dari.
@Tatamare:
Impozitarea progresiva nu este masura comunista, o aplica altii mai democrati ca noi.
Insa incurajeaza nemunca, si stii de ce? unul mai harnic, care lucreaza inca 1/2 norma si depaseste un prag, trece la treapta urmatoare de impozitare si poate sa ramana cu mai nimic in mana.
2010-06-18 20:45:14 | Raporteaza
@virgil
ce faci edec rosu,n-ai crapat?
@spitalul 9
stiu ca vii dar treci intai pe la mama dvs.ca are fibrilatii cerebrale.
2010-06-18 20:45:47 | Raporteaza
@Virgil: dupa cum il duce mintea pe iliescu… e capabil de asemene idei. dar el una zice si alta face. Preda sau Boc.
2010-06-18 20:48:43 | Raporteaza
te ftingura nepotzel!
2010-06-18 20:49:38 | Raporteaza
@gotiu
si daca nu ma crezi pe mine uite-ntreabal pe virgil.poate-ti confirma el ca peste tot in lume se impoziteaza orice forma de venit.cu foarte mici exceptii.dar drepturile de autor nu se afla printre ele.
si daca-mi aduc aminte argumentul tau forte de acum cava timp in urma era ca cei cu venituri din drept de autor nu au un venit constant(varianta simplificata)si deci nu tre sa plateasca impozit.ramai la aceeasi parere?
2010-06-18 20:51:24 | Raporteaza
@virgil
ITM?
2010-06-18 20:52:18 | Raporteaza
@bassescu
ai incercat intai cu ma-ta?Si daca da,ti-a placut?Dar ei?
2010-06-18 20:56:55 | Raporteaza
@mi-e scarba de Boc & co:
Prin 1994-95 mai lucram la stat, la Petrom, si atunci directorul isi trimitea soferul acasa la cei din AGA si Comisia de cenzori, cu statul de plata si cu banii, dar pe ei nu i-am vazut niciodata.
O prietena era director economic la Vulcan,unde, din 300 de angajati, au ramas 10, dar si cu director general, si cu director economic, cu AGA si cu C.C.
Si pe cine a pus la C.C.?-pe sotia sefului Garzii financiare pe judet, ca prietena avea si firma de comert si Garda circula des prin targ.
Si din toata intreprinderea, s-a ales praful; cladirile le-au inchiriat si-si plateau salariile mari din chirii, au vandut tot ce s-a putut vinde, iar acum sunt buni de pensii conform contributiei.
2010-06-18 21:02:55 | Raporteaza
@nepotu lu tamara: Nepoate,daca ai puta mica nu e vina mamelor celor care posteaza aici,asta esti,ia-o ca atare,n-o sa fi niciodata in stare sa-i provoci unei femei orgasm,trebuia sa te extermin de la nastere,ca s-a vazut ce pocitanie erai,a venit doctorul cu microscopul ca sa verifice ce esti,fata sau baiat.
2010-06-18 21:09:35 | Raporteaza
@nepotu
ai cam inbuliNATO gagilule.vine dupa tine tot spitalul 9.
acu doar daca no fi unu singur care sufera de dedublarea personalitatii si se crede mai multi.da’ dracu stie?
2010-06-18 21:11:08 | Raporteaza
@silviu petcu: hai nu fi rau lasa-i pe ceilalti . Tu gasesti mai usor sirop de artar
@Gherman Adrian: wrong
2010-06-18 21:13:06 | Raporteaza
@silviu petcu: De obicei sunt gica contra cu tine dar la capitolul impozite statu is ia partea leului. Impozitul pe venit este cel mult dimiunuat un pic (nu mult) pentru acele domenii unde dezvoltarea ramurii face parte din strategia de dezvoltare a tarii . (cum e in romania cu programatorii) IMpozitul este impozit orice ce ai face. Ca de ex personal nu agreez ideea de impozit progresiv este cu totul alt ceva. Oricum ceu cu salrii mari platesc mai mult decat cei cu salarii mici .
Cred ca la noi chestia cu dreptul de autor a fost daca vreti un soi de spaga mascata data ziaristilor pentru o imagine buna. Inteleg drept de autor cand scri o carte , cand faci un film (desii la un moment data acele venituri iti vin daca vreti din comert care trebe impozitat orice ce ai face.
Celelate taxe sociale e cu totul alta poveste. Si aici in canada exista daca vreti “contractorii” un soi de self angajati. Dar cum iau banii o parte o dau la stat ca taxa (similar TVA-ului din romania) dupa care trebe sa plateasca celelalte taxe sociale (asta daca vor) iar la sfarsit mai vine un impozit pe salriu (dupa cde isi deduc unele cheltuieli)
2010-06-18 21:19:48 | Raporteaza
@nepotu lu tamara: Marsh la Socola,sarpe de dudau!
P.S. Stii in spatele cui cred eu ca te ascunzi? Parca-i fi Cotoi Voinescu,numai pe asta-l vad capabil sa scrie elecubratiile care apar cu numele tau.
2010-06-18 21:20:50 | Raporteaza
@virgil
io siropul de artar il beau doar cu tuica de prune.
m-am bagat doar ca sa fie concursul mai interesant
2010-06-18 21:25:19 | Raporteaza
@matusa tamara
Te mai apasa complexul lui Oedip?
@liviu
bine ca esti tu destept!Sau nu esti?
2010-06-18 21:29:03 | Raporteaza
@Marta: doamna va citesc de o perioada buna de timp postarile , unele suntchiar interesante. Dupa cat am inteles sunteti pensionara , chimist de profesie , cu o pensie destul de mica in raport cu activitatea depusa. Nu inteleg totusi, de ce sunteti de acord cu taierea “generalizata” a pensiilor( sper sa fie corect spus) iar cu impozitul progresiv nu in conditiile actuale, avand in vedere ca aveti o pensie de 700ron . Va cer scuze daca am gresit cuantumul .
2010-06-18 21:30:35 | Raporteaza
@silviu petcu
multumesc pentru avertizare!
PS-ai nervii tari,crede-ma!Stii de ce.
2010-06-18 21:31:11 | Raporteaza
@silviu petcu: da da ai ghicit
2010-06-18 21:33:38 | Raporteaza
@gotiu
si daca tot nu crezi ca-i criza mondiala si toate tarile au umblat la taxe impozite ajustarisalariale,alea,alea,iti dau niste amanunte.
de la 1 iulie in ontario-canada se va plati un nou tip de impozit care va afecta inclusiv papica noastra cea de toate zilele.nu ma crezi intreaba-l pe virgil.
daca nici pe el nu-l crezi iaca mai jos dovada
** The H.S.T.
Sometime this year, we taxpayers will receive an ‘ HST Compensation” payment.
This is indeed a very exciting program, and I’ll explain it by using a Q & A format:
Q. What is an ‘HST Compensation’ payment ?
A. It is money that the provincial government will send to taxpayers.
Q. Where will the government get this money ?
A. From taxpayers.
Q. So the government is giving me back my own money ?
A. Only a smidgen of it.
Q. What is the purpose of this payment ?
A. The plan is for you to use the money to purchase a high-definition TV set, thus stimulating the economy.
Q. But isn’t that stimulating the economy of China ?
A. Shut up.
Below is some helpful advice on how to best help the economy by spending your compensation cheque wisely:
* If you spend the stimulus money at Wal-Mart, the money will go to China or Sri Lanka .
* If you spend it on gasoline, your money will go to the Arabs.
* If you purchase a computer, it will go to India , Taiwan or China .
* If you purchase fruit and vegetables, it will go to Mexico , Honduras and Guatemala .
* If you buy an efficient car, it will go to Japan or Korea .
* If you purchase useless stuff, it will go to Taiwan .
* If you pay your credit cards off, or buy stock, it will go to management bonuses and they will hide it offshore.
Instead keep the money in Canada by:
1) Spending it at yard sales, or
2) Going to hockey games, or
3) Spending it on prostitutes, or
4) Beer or
5) Tattoos.
Since these are the only Canadian businesses still operating in Canada .
Conclusion:
Go to a hockey game with a tattooed prostitute that you met at a yard sale and drink beer all day.
No need to thank me, I’m just glad I could be of help.
n-am timp sa-l aranjez in pagina dar creca intelegi ce vreau sa zic
2010-06-18 21:36:57 | Raporteaza
@liviu
ai partial dreptate,in gravatar mangai un cotoi si aici se opreste orice asemanare.
Amuzant este amicul tau Virgil care anunta aseara ca atunci cand este singur mangaie pisica sub burta.Vorbesc serios!
2010-06-18 21:37:40 | Raporteaza
nu spune nimeni nimic de rafuiala guvernului cu mogulu’ vantu!
s-au mai dat legi cu dedicatie de regula in avantajul cuiva, a unui sponsor sau grup…
dar ordonanta de urgenta cu fiscalizarea drepturilor de autor e data de basescu pentru a desfiinta postul RTV…
nu ca l-as plange pe vantu dar are niste jurnalisti care transmit si ei ceva stiri, ceva pareri acolo, multe anti, destule probasescu iar orice jugulare a presei nu este un avantaj pentru populatie…
nici nu-si dau seama propagandistii basescului ca realitatea cotidiana este mult mai veridica decat Realitatea TV…
2010-06-18 21:44:30 | Raporteaza
@silviu petcu: E misto din pacate adevarata.
@nepotu lu tamara: Tot tampenii debitezi mai omule .
2010-06-18 21:46:02 | Raporteaza
@mi-e scarba de Boc & co:
Ai inteles deci ca sunt de acord cu tine,, din 1990 incoace, toti papitoii bagati in cate-o gasca, si-au ghicit surse suplimentare de supt din tata statului: AGA,.C.C.,consilieiri comunali, municipali, judeteni, deputati, senatori, contracte cu statul, etc.
Uita-te la Casuneanu: din 1990, el are mereu contractele acelea de drumurisi-i este indiferent cine guverneaza;la fel, cei care si-au facut contracte beton pe 10-20-45 de ani, atunci cand a fost momentul, nu pot fi indepartati de la sanul patriei-mama, chiar daca acela e secatuit.
Si inca ceva: eu, daca as fi constructor, bunaoara, as fi fericita sa am un contract cinstit, la pretul pietii sau chiar mai jos , cu statul, fiindca inseamna ca am de lucru si am profit, cat de mic, dxar il am.De aceea, cred ca nu toti furnizorii institutiilor de stat sunt ticalosi.
2010-06-18 21:46:53 | Raporteaza
virgil
tataie,bruma de cultura pe care o posezi nu te face nici mai destept si nici mai tanar.
Cat despre inteligenta ta,am dubii serioase!
2010-06-18 21:51:36 | Raporteaza
@gotiu&virgil
io fiind inginer prin educatie vad lucrurile mai simplist ca atat ma duce capu
esti artist,poet,scriitor,pictor,sculptor.ai vandut ce-ai creeat,iti intra niste bani in buzunar,platesti impozit.e simplu.de ce-ti mai ramane dupa ce-i dai pe beutura femei si tabac,o pui de-o pensie pentru batranete.plus de-o asigurare medicala.
esti artst dar nu vinzi nimic.?ai o singura varianta.mergi la fortele de munca si te angajezi la stat sau la privat(dupa preferinte),dar nu incepi sa oracai si sa dai vina pe guvern ca-ti ia impozit pe profit,sau ca nu-ti cumpara nimeni marfa si tu mori de foame.
apropo de foame.ma duc sa halesc ceva si apoi o tai la minca ca azi e vineri si bag putin over-time.dar tre sa fiu atent ca daca fac prea multe ore ma taxeaza mai mult si-mi ia hotii astia coniacul dela gura copilului.
2010-06-18 21:52:49 | Raporteaza
Bye,bye all!Muntele ma asteapta si eu o ard aiurea cu Virgil si liviu.Halal!
2010-06-18 21:53:41 | Raporteaza
@nepotu
crede-ma ca daca am rusit sa stau o viata cu nevasta-mea,
nimic nu ma mai enerveaza.nervii mei au murit de mult.
2010-06-18 21:57:05 | Raporteaza
@psdilicu:
Gresit-dupa 32 de ani de munca:17 ca inginer in petrol-foraj sonde, Trust de foraj-extractie, Brigada complexa de constructii, Fabrica de oxigen si azot lichid-si 15 ani la firma sotului, cu salar aproape de minim-am 565 lei pensie anticipata, care va deveni 480 lei dupa reducere.
Cinstit: lunar, scoteam din buzunar 400 lei pentru dari la stat, asa primesc 565 lei, deci o mica diferenta de aproape 1000 lei lunar, ceea ce pentru noi conteaza;
Sa nu crezi ca a fi privat inseamna sa fi bogat-nu ne iese lunar un salariu de bugetar din primarie.
Explicatia pentru taierea tuturor pensiilor este ca pensia medie e 677 lei si cei cu pensia mica sunt cei mai multi, cu impozitarea progresiva a pensiilor de peste 1000 lei nu se castiga nimic.
2010-06-18 22:04:32 | Raporteaza
ioi, nepoate sau cummatatecheama, arde-mimunteleluvenus!
2010-06-18 22:05:06 | Raporteaza
Marta,
Impozitarea progresiva nu insemna ca cine munceste mai mult castiga mai putin decat ala care munceste mai putin. E o aberatie ce spui.
Impozitarea progresiva insemana ca doar DIFERENTA peste un anumit prag este impozitata mai mult. In functie de sofisticarea sistemului pot exista mai multe praguri, dar esenta e ca venitul tau este impartit pe felii…fiecare felie fiind impozitata diferit, habar nu am cum sa iti explic mai bine. Important e sa intelegi ca e improbabil ca in urma impozitarii progresive unul care castiga brut mai mult, sa primeasca un net mai mic decat unul care castiga brut mai putin.
2010-06-18 22:08:31 | Raporteaza
@mil: Explicatia ta nu este chiar acurata dar merge. Ideea de baza este ca daca ai brutul mai mare vei primi mai mult dar se impoziteaza mai mult diferenta dintra slariu si pragul la care te incadrezi. Nu exista nicaieri in lume cazul in care cu brutul mai mare sa iei mai putini bani decat cineva cu brutul mai mic)
Mie nu mi se pare OK sa platesti impozit diferentiat pentru ca in mod normal platesc mai mult chiar cu o singur impozit decat cel care are venituri mai mici. Suprataxarea este o metoda prin care statul din diverse motive te discrimineaza si ca de obicei banii obtinuti seduc la diferite programe sociale. Atata timp cat acele programe sociale sunt de viitor (sa zicem bagati in educatie pentru copii samd) nu am nimic impotriva dar de obicei se duc in forme sociale de ajutor care tind sa devina permanente (adica mai pe romaneste incurajeaza lenea)
2010-06-18 22:22:11 | Raporteaza
@mil:
Dupa cum ti-ai dat seama, nu sunt de ieri-de azi, pricep ce inseamna. daca 2 indivizi fac aceeasi treaba ca unul singur, cu job suplimentar, cumulatul celor doi va fi mai mere decat a omului care lucreaza cu 2 joburi, fiindca, inevitabil, se trece cel putin de un prag.
Si inca ceva: daca eu am o firma si lucrez inteligent, imi organizez bine munca, negociez preturi de aprovizionare bune, lucrez nenormat- e corect sa fiu impozitata la fel cu cel din N consilii de administratie, care are singura grija sa semneze condica si statul de plata?
Sunt de acord ca functionarii publici sa fie impozitati progresiv, e OK.
2010-06-18 22:30:01 | Raporteaza
@virgil
din cate stiu eu unul din motivele supra taxari este pentru a descuraja companiile care forteaza(sau nu)muncitorii sa faca ore suplimentare.
daca o companie are nevoie sa faca ore suplimentare inseamna ca poate angaja forta de munca in plus, recte creere de locuri de munca,in loc sa foloseasca aceeasi forta de munca pentru ore suplimentare.
mai sunt si altele, dar mie asa mi-a zis seful ca tre sa fac cu oamenii mei.
2010-06-18 22:38:59 | Raporteaza
@Marta 74 – “Explicatia pentru taierea tuturor pensiilor este ca pensia medie e 677 lei si cei cu pensia mica sunt cei mai multi, cu impozitarea progresiva a pensiilor de peste 1000 lei nu se castiga nimic.” Aritmetica elementara: pensie nerusinata de 20000 de RON fara acoperire in contributii coborata la 1 ianuarie 2010 la 3000 de RON. 17000 X 6= 102000 RON . 15% din pensia medie 677 cum ziceti Dvs = 102 ron. Pentru O (1) pensie nerusinata de 20000 pe care cel mai bun guvern ar fi coborat-o la normal in ianuarie 1000 (una mie) de pensionari medii scapau fara diminuare o luna. Pentru 1000 de pensii nerusinate, UN MILION de pensionari medii scapau o luna. Daca guvernantilor le-ar fi pasat. Calculul invers arata ca taierea cu 15% a pensiilor de la un milion de pensionari medii acopera 1000 de pensii nerusinate pe 6 luni. Cam acolo se duce reforma.
2010-06-18 22:41:35 | Raporteaza
@Virgil: #45- D
. Cred ca o solutie ar fi sa nu i se mai citeasca articolele, care au continut previzibil si comentarii din ce in ce mai putin echilibrate din partea autorului, chiar si in cazul comentatorilor care isi spun, in mod decent, o parere. Eu asa voi face.
2010-06-18 22:42:39 | Raporteaza
@nellu:
Da, ai dreptate, este insa ceva lege cu discriminarea, am citit undeva; sunt tare intortocheate caile domnului in democratia asta, orice vrei sa faci, exista o lege care te leaga de maini; asa este si cu reducerea asta de pensii, s-ar putea ajunge la situatia Letoniei.
Nu pricep insa un singur lucru: daca cineva a promovat o lege, un contract-acel cineva de ce nu-l poate rezilia, daca situatia o cere?
2010-06-18 22:48:04 | Raporteaza
@silviu petcu: Uite ca la chestia asta nu m-am gandit mai ales ca exista peste tot un cod al muncii pe care toti angajatorii trebuie sa-l respecte. Tin minte in germania la universitate programul zilnic nu trebuia sa depaseasca 8.5 ore (cu o ora pauza de masa de pranz) eu stateam cam 10 ore dintr-un motiv ca dupa 4:30 aveam acces nelimitat la niste calculatoare mai puternice unde puteam sa-mi rulez codurile. Dupa 3 luni am fost chemat la HR impreuna cu supervisorul sa mi se puna in vedere ca dpdv al “igienei si sanataii munci” nu am voie sa depasesc 9 ore /zi de stat in faculate.
Nu cred in teoria asta. Cred mai degraba in faptul ca statul datorita faptului ca este ineficient (si aici nu e vorba doar de romania) a gasit o metoda sa faca rost de bani mergand pe varianta “impozitarii suplimentare a bogatiilor” idee acceptata de ceio carora nu prea le place munca
2010-06-18 22:55:38 | Raporteaza
@nellu: perfect de acord cu #80. Si as mai adauga ceva, mai ales ca, fara sa vreau, cautand ceva pe net in seara asta, am dat (si) peste altceva (si am deschis si site-ul cu pricina). Daca s-ar fi vrut cu adevarat, din ianuarie si pana acum s-ar fi facut ordine in domeniul achizitiilor publice si al contractelor, dar nu se vrea/nu se poate, fiindca clientela politica trebuie satisfacuta.
Iata exemplul peste care am dat din intamplare si care este, pe cat de naucitor, pe tot atat de edificator.
Care sunt tarifele practicate de Luxten pentru iluminatul public in Ploiesti, in comparatie cu alte orase din tara:
Lampă iluminat 100 W
Ploieşti 1.016 lei (!!!)
Sibiu 25,35 lei
Târgovişte 13,42 lei
Mizil 28,1 lei
Câmpina 13,60 lei
Lampă iluminat 250 W
Ploieşti 1.278 lei
Sibiu 32,6 lei
Târgovişte 70 lei
Mizil 213 lei
Câmpina 15,93 lei
Stâlp iluminat din beton 10-12 m
Ploieşti 3.339 lei (!!-asta-i tare!)
Sibiu 490 lei
Târgovişte 620 lei
Nu e minunat?!
2010-06-18 22:56:02 | Raporteaza
@Marta: Doamna Marta, daca d-voastra ati avea o firma, nu ati reusi sa castigati nicio licitatie, din pacate. Acele contracte se duc la cunostinte, la cei care sponsorizeaza campaniile electrorale, la nepoti, unchi, parinti etc. Ei se imbogatesc peste noapte, iar cei care vor sa aiba o afacere, sa ofere locuri de munca, nu pot din cauza politrucilor. Mi-a scarba de PDL, pentru ca atat au facut pe ingerasii si atatea acuze au adus celorlalti, incat au prostit 51% de romani. Problema este ca au facut exact ce spuneau ca fac altii, ba mai mult, au facut-o pe fata si mai ales in timp de criza. Daca erau altfel, era bine, dar, iata ca au facut mult mai rau. Acum au tupeul sa invinovateasca pensionarii, bebelusii, persoanele cu dizabilitati, salariatii si somerii, pentru ca ei nu sunt in stare sa cheltuie banul public in folosul nostru, ci il cheltuie in folosul lor.
2010-06-18 22:57:41 | Raporteaza
@Marta 82 – Discriminarea exista deja. Marea majoritate a pensionarilor au pensii care sunt calculate dupa contributiile lor de cand lucrau. Pensiile “nerusinate” sunt pensiile celor carora li s-au calculat pensiile dupa legi speciale . Cum si pensiile nerusinate si celelalte pensii sunt platite din aceiasi oala, solutia simpla pentru disparitia discriminarii e recalcularea pensiilor premiantilor dupa acelasi reguli ca la fazani obisnuiti. Daca Boc si PDL-ul ar fi vrut sa faca ceva apropo de chestia asta , nu aveau nici o problema. Din pacate, n-au vrut. Decat sa micsoreze 1000 de pensii nerusinate au preferat sa micsoreze 1000000 de pensii normale. Din punctul meu de vedere asta era un test si ei l-au picat lamentabil.
2010-06-18 23:00:43 | Raporteaza
@sys 84 – Multumesc mult. Am cautat si eu si am dat peste ce cred ca ati dat si Dvs. observatorulph.../ Recunosc ca m-am socat. Eram obisnuit cu furatul pe fata cu borduri si asfaltari de 3 ori mai scumpe . Ce sa zic. Astept cu drag urmatorul PDL-ist care va incerca sa-mi explice cum vrea guvernul si Basescu binele tarii .
2010-06-18 23:14:14 | Raporteaza
@nellu: da, acela era link-ul. Scuze, am uitat sa-l dau.
Da, se fura cu acte in regula.
De aici trebuia inceput, de la a termina odata cu furturi de genul asta.
2010-06-18 23:19:53 | Raporteaza
Asta e de abia inceputul.
Eu ma astept la o taxa direct pe mancare. Adica, de fiecare data cand iti ghiortzaie matzele de foame si te duci sa-ti iei ceva de la chiosc sa fii impozitat pe loc, adica sa te coste un covrig sau un pachet de grisine, cat un litru de benzina.
Asta e idealul spre care tindem. Mancare de baza, extrem de scumpa.
2010-06-18 23:30:48 | Raporteaza
@sys 88 – Atentia pe care ne-o acorda tipii care ne “conduc” e proportionala cu nivelul maraitului nostru. Nu pentru ca noi am fi mai speciali ci pentru ca asa s-a intamplat si in tarile normale. Daca pentru fiecare furt pe fata cu acte in regula de genul celui pe care l-ati gasit suntem suficient de multi fazani care facem scandal, cineva se va sesiza in final pentru ca suntem, totusi , in Uniunea Europeana. Oricum, am cativa postaci oranj carora abia astept sa le plasez link-ul.
2010-06-18 23:40:40 | Raporteaza
@Cris:
Bucura-te cat mai poti.
In curand, un litru de apa va costa cat 8 litri de benzina, parol!!
2010-06-18 23:41:49 | Raporteaza
@nellu:
E uluitor ce se intampla, exact ca si cu suruburile lui Nicoliciuc si cu costumele lui de scafandru de la CFR;
acelasi CFR insa vinde aproape gratis hotelul Astoria, mai ieftin decat un costum de scafandru
2010-06-18 23:45:48 | Raporteaza
Asta isi doreau toti romanii.
In tara foamei sa se inventeze taxe pe mancare.
Bai nene, unde ati mai auzit voi ca o facilitate fiscala, cum sunt tichetele de masa (niste hartii colorate fara nicio valoare) sa fie impozitate?
Deci, acorzi o suma drept facilitate, o scazi din baza impozabila si apoi o impozitezi…
Unde ati mai auzit voi de asa ceva, in afara de parohia cretinului de Boc, cainele de paza a escrocului de talie internationala Traian?
2010-06-18 23:46:15 | Raporteaza
Cine stie cate minuni asemanatoare s-au intamplat in 20 de ani, noroc cu presa, care in ultimle 18 luni a devenit foarte vigilenta si ne mai spune si noua cate ceva; pacat ca nu a fost la fel de motivata si in anii anteriori, ca Romania ar fi devenit Paradisul Europei.
2010-06-18 23:49:30 | Raporteaza
@nellu: asa sa faceti, sa-l plasati (la link ma refer). Preturile de acolo sunt de domeniul cartii recordurilor in privinta preturilor platite de “fazani” (cum bine ziceti dvs), adica de unii ca noi toti. Si presa centrala ar trebui sa se sesizeze. Cautand una-alta, am vazut ca primarul de acolo si majoritatea in consiliul local sunt controlate (de multa vreme) de insasi Roberta Anastase. Probabil ca se va pune batista pe tzambal, daca domnisoara in cauza va bate o data, nervos, cu tocul in podea, suparata ca se strica niste socoteli.
2010-06-18 23:52:36 | Raporteaza
@Cris:
Pe hartiile alea colorate primesti produse exact ca pe bani, deci au valoare.
Este o facilitate, cel care ti-a dat-o poate sa ti-o ia.
.
2010-06-18 23:53:16 | Raporteaza
Impozitul pe mancare este un titlu menit sa intarate populatia afectata de masurile de tip anticriza elaborate de guvern.
2010-06-19 00:25:52 | Raporteaza
În mare Gonetã, fiind unfel de Tatamare, @20
Dom’le aruncãtor de pietre, las-o în baltã !
Oamnenii “de cuvinte” (poftim, de idei!), ca D-ta sau ca mine, care ne dãm cu presuputzul, fãrã teama de a fi pusi sã ne asumãm Responsabilitatea !, sunt tentati sã analizeze consecinte, sã se vaiete si sã stârneascã valuri. Wrong. Vrei sã întelegi un lucru ? Mergi, nene, la izvorul lui. Iar Matale, Don’ Gotiu, esti inke tânãr, ai SU-FI-cient Timp sã te blindezi pentru mai târziu.
Dãci.
Orice adunare de de Bani de pe piata unui Stat, se considerã Accumulare care TREBUIE taxatã de “Nashul-Ocrotitor”, Statul. Prin Impozite, Taxe, Autorizatii.
Orice Venit trebuie sã cedeze un procent la Oala comunã. Sunt exceptati,favorizati,nesimti-zati. Noi si-ai nostri.
Orice sumã adunatã de Statul-Mare-Jecmãnitor ni se promite cã se va-ntoarce, sub forme benefice, pentru a ne ajuta pe noi, Cetãtenii. O-Ha !!
Asteptãm de zeci de ani asa-zisa-europenizare !!
Banii sunt folositi pentru a umple buzunare, conturi sau chilotei de top-modele !
Concluzia.
Dupã actuala Logicã tembelã,
ORICE VENIT TREBUIE impozitat. Statul are nevoie de Buget ca sã-si finanteze incompetenta managerialã. În domenii cruciale, ca Sãnãtatea, Educatia, Infrastructura
FÃRÃ, repet, FÃRÃ a-si asuma NICI-O-RESPONSABILITATE !!!
Varianta “umanã”, “europeanã”, ar fi sã iei de la cei care au adunat o grãmadã de bani din Economia Ta, kiar si prin actiuni morale si utile, NU NUMAI prin manelisme si rating-uri tembeloide – DAR SI sã te ‘grijesti sã le faci loc pentru miscãrile viitoare.
Vãzut-ati, cumva, f’un interes din partea Statului sã nu-i mai punã pe Profi sã dea meditatii ?
Sau, pe prestatorii de Servicii (Mesterii, mestesugarii de-altdat’, care NU SUNT DELOC ajutati de Stat) sâ-si bage capu-n lat pentru o IMBECILÃ POLITICÃ ECONOMICÃ ?
So. Mers la rãdãcinã, Bãdie ! Nu arunca Piatra dacã nu stii CE vrei sã ochesti, si nici ce fel de piatrã e…
2010-06-19 00:27:14 | Raporteaza
@silviu petcu:
nu am scris (sau sustinut) vreodata ca veniturile din drepturile de autor sa nu fie impozitate, ci sa fie impozitate proportional cu beneficiile obtinute de pe urma impozitelor;
atata timp cat nu ai anumite drepturi (le-am mai enumerat: asigurari de sanatate, somaj, concedii platite, pensie etc) nu e normal sa platesti aceeasi suma
2010-06-19 01:12:07 | Raporteaza
@Borbandieru 98 – “Statul are nevoie de Buget ca sã-si finanteze incompetenta managerialã. În domenii cruciale, ca Sãnãtatea, Educatia, Infrastructura
FÃRÃ, repet, FÃRÃ a-si asuma NICI-O-RESPONSABILITATE !!!”
Dureros de adevarat .
2010-06-19 01:15:33 | Raporteaza
Doar pentru 100% Nellu
Rãmân recunoscãtor cã ai citit.
Durerea / Nedreptatea, o ducem fiecare dintre cei umili.
ADEVÃRUL, este greu de demonstrat celor Puternici.
Încearcã sã demonstrezi Sefului cã ai URECHI !!
Dacã nu vrea sã le pipãie, sã le accepte, ele NU existã !
Concluzia mea. Comportament autarhic, mefiant si reticent fatã de Reglementãti absurde, pânã trece Vipia.
Pentru (mai putin) Onorabilul Avtor, Dl Gotiu,
NU se pune problema ca un Venit sã NU fie impozitat.
Dupã Regula unei coli de hârtie, dupã ce ai CERUT niste Drepturi, niste Obligatii, niste Impozite, TREBUIE sã întorci Foaia si sã arãti ce DAI, ce OFERI pentru astea.
Ei bine, ASTA e problema Dumitale, Onorabile Publicist !!
De a stabili CE Drepturi trebuie portejate pentru Plãtitorii de Taxe ! Eu, Unu’ dintre ei, am de lucru !!
Considerez cã Treaba asta-i tr’aba TA !!!
2010-06-19 01:48:39 | Raporteaza
Mai dau niste idei pentru taxe:
-Taxa pe port p…(scutiti pensionarii peste 90 de ani)
-taxa pe aerul expirat(Omul produce mai mult dioxid de carbon in 24 de ore decat o masina medie exploatata rezonabil)
-taxa pe consum de fasole(produce flatulanta,deci
polueaza)
-taxa pe numarul de la pantofi (peste 30)
-taxa pentru mersul pe jos(frecarea e mai mare ca la autovehicule,deci se strica drumurile)
Mai vreti?Guvernul este inventiv si in acelasi timp receptiv la propuneri!
2010-06-19 10:49:39 | Raporteaza
@sase sase: taxa pt comentat pe bloguri
2010-06-19 15:02:17 | Raporteaza
@gotiu
daca-mi spui unde ai invatat tu ca impozitele trebuie facute proportional cu beneficiile obtinute in urma impozitelor eu te inscriu la premiul nobel pentru economie.
nici macar comunistii aia ale caror scrieri le citesti tu ascuns sub paturica noaptea n-au gandit o prostie mai mare.
lamureste-te unde merg impozitele pe venit si mai vorbim.
uite iti dau un pont
nici macar un procent din impozit nu ti se duce la pensie.ai pricipit?
te las pe tine sa desvolti subiectul ca doar mananci fotbal pe paine si te stergi la cur cu regulile economiei de piata.
2010-06-20 01:45:39 | Raporteaza
Asta cu creșterea impozitelor pentru mai multe case este foarte bună, aduce prețurile caselor la adevărata valoare.
2010-06-20 21:28:36 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2010-07-16 20:58:11 | Raporteaza