![]() | În continuare nu aveţi nimic de zis despre expulzarea romilor din Franţa, nu?vezi toate articolele de Costi Rogozanu24 Aug 2010 la 13:46 82 comentarii 2244 vizualizari. |
Comportamentul puterilor româneşti media, politice etc. îmi pare absolut stupefiant după ce Franţa şi al ei Sarkozy, mai ales ultimul, au decis să expulzeze elementele duşmănoase (romii). In forta, fara prea multa filozofie si discutie, asa s-a intimplat, asa se întîmplă. Societatea românească reacţionează ipocrit în diferite zone.
Presa îşi vede liniştită de subiecte mult mai importante. De altfel, anul ăsta, dacă stăm să luăm lista de ştiri am avut aşa: megascandaluri despre nimic întrerupte de cîte un anunţ de cinci minute din care aflam ba că intrăm în război cu Iranul la cel mai mic deranj, ba că am trimis şi noi spioni ruşi acasă. Chestii lăsate neinterpretate, nediscutate. singura modalitate de acoperire a subiectului “ţiganii din Franţa” a fost fie citarea presei franceze furibunde împotriva lui Sarkozy, fie alcătuirea unor reportăjele despre viaţa romilor în rulotă. Mişto, comod, fără nici un risc. Să nu credă lumea cumva că ţinem cu ţiganii. De fapt, nici nu ţinem, nu?
Apoi instituţiile de tot felul, Mae, preşedinţie etc., nimeni n-a zis nimic ferm, clar împtriva acestei politici de-a dreptul tîmpite din partea unui preşedinte francez din ce în ce mai haotic, mai fără cîrmă. Şi nici nu pare să ne deranjeze. pentru că sînt ţigani şi o merită, pentru că ştim noi mai bine cum sînt ţiganii. E absolut uluitoare pasivitatea noastră în această chestiune. E absolut uluitoare pasivitatea unui preşedinte de ţară, oricare ar fi el, în faţa unui asemenea abuz.
G.M.Tamas a dat un interviu excelent în evz, interviu care l-a înfiorat pe Alin Fumurescu, dar care pe mine m-a uns la suflet. Da, despre asta e vorba. Îmi permit să citez o bucată care sintetizează perfect situaţia romilor europeni şi indiferenţa şi dispreţul rasist în care se complace restul lumii “aşezate”, corecte din punct de vedere rasial şi financiar…
Regulile trebuie să fie identice pentru toată lumea. Toată lumea trebuie să aibă dreptul să lucreze unde vrea. Aceasta a fost situaţia înainte de Primul război mondial, de atunci tot regresăm. Opinia publică şi presa, dacă se mai pretinde umanistă şi democratică, trebuie să înţeleagă disperarea şi răzvrătirea oarbă a ţiganilor marginalizaţi, condamnaţi la sărăcie eternă, asupriţi, umiliţi peste tot. Ceea ce mă miră este că ei n-au făcut, încă, recurs la arme şi n-au dat, încă, foc frumoasei noastre Europe creştine libere, egalitare şi albe-ca-zăpada.
Subiectul “ţigan” plictiseşte la noi. Toţi ştiu cu se mănîncă, ba chiar comentatorii mari ai neamului evită subiectul pentru că ştiu că ar aluneca rapid în nisipuri mişcătoare. părerea lui Baconschi despre minoritatea cu pricina o stim. Ce mă îngrijorează e că stăm într-o omerta calmă care le justifică şi lor pasivitatea şi indiferenţa.
Vreau o reacţie de la preşedinţie, vreau reacţie de la presă. Unor cetăţeni români li se încalcă drepturi fundamentale. Vreau să ştiu ce au de spus şi cei din opoziţie.
Şi dacă sînteţi nişte latent-rasişti, pînă şi asta vreau să aud clar şi public. Măcar să ştiu cu cine am de a face. Aveţi legătura.


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 10562 citiri |
| Cristian Teodorescu 9428 citiri |
| Costi Rogozanu 8767 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4072 citiri |
| Alin Fumurescu 3913 citiri |
| Constantin Creţan 3385 citiri |
| Dorin Tudoran 2833 citiri |
| Dan Duca 2464 citiri |
| Elena Vijulie 2344 citiri |
| Ciprian Şiulea 2285 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 60954 citiri |
| Cristian Teodorescu 39768 citiri |
| Costi Rogozanu 37959 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18120 citiri |
| Alin Fumurescu 17819 citiri |
| Viorel Dobran 12272 citiri |
| Dan Duca 11264 citiri |
| Constantin Creţan 11144 citiri |
| Elena Vijulie 8969 citiri |
| Dorin Tudoran 8660 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Elena Vijulie 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Ba da, avem ceva de spus despre expulzarea “romilor” din Franta, sa ii expulzeze la BUG, nu in Romania !….MOARTE TIGANILOR !!!, e suficient?
2010-08-24 13:55:09 | Raporteaza
Costi, mă doare în lulă, dar NU pentru că-i vorba de ţigani.
Sarkozelul n-are decât să-i expulzeze şi pe ceilalţi cetăţeni români care vor fi fiind în Franţa, mi se rupe. Şi n-au decât să facă asta şi Italia, şi Spania…
Drama nu este a lor, este a românilor din România, care au rămas să ia mujdei de la Băsescu şi Boc (şi de la toţi ceilalţi politicieni români). Intrarea în UE a permis câtorva milioane de români să găsească un mod facil de a evada din ţara asta, în loc să arunce cu cocteiluri Molotov în toate clădirile oficiale. Am rămas noi ăştia 19 milioane din ţară, să-i susţinem pe hoţii şi corupţii de politruci, să plătim toate pensiile din impozitele noastre, ş.a.m.d.
Să-i trimită acasă, bre! Trebuie să ne rezolvăm problemele acasă, nu să plecăm la «jeo sui refujié rumen, edemoa silvuplé, boiarule» în ţări străine!
2010-08-24 13:56:07 | Raporteaza
Pai de ce nu scrii tu altceva decat aceasta scurta rabufnire pe VP? Nu esti si tu jurnalist? Ce te opreste? Fa matale un reportaj superb, pe care sa-l preia presa nationala si chiar cea internationala. Sau e mai simplu sa stai pe margine si sa suferi ca de ce nu scriu altii?
2010-08-24 14:04:37 | Raporteaza
“Toată lumea trebuie să aibă dreptul să lucreze unde vrea.”
corect. mai exact, ce meserii anume “acopera” tiganii? pe cati i-ati vazut punand gresie in spania, culegand capsuni in germania sau stergand babe la cur in italia?
de fapt ipocrizia e alta, dar socialistii de doi bani din romania n-au curajul s-o enunte: franta prefera sa nu-si inunde sistemul penitenciar cu o masa intreaga de oameni pentru care legea, incalcata deja de multe ori, e facultativa, asa ca prefera sa scape de ei, la propriu. ca asta foloseste imaginii presedintelui e conjunctural.
2010-08-24 14:05:48 | Raporteaza
Asta ne e comportamentul obisnuit. Nu suntem pasivi pe un subiect si vulcanici pe altele.
Drama de la maternitatea Giulesti a trimis cateva baloane in vazduh, o asistenta la beci si cam atat, marele miting din mai al sindicatelor a fost prilej de socializare intre bresle si un dans-doua pe asfalt, incompetenta perpetua si furturile din bani publici ale politrucilor romani nu ne deranjeaza…pana si la revolutie a fost nevoie sa se traga in plin fara numar ca sa iasa schema… Astia suntem.
2010-08-24 14:07:47 | Raporteaza
Din pacate, nu va exista nicio reactie din partea autoritatilor romane.
Cele doua postari # 1 si # 2 spun si de ce.
Probail si multe altele care vor mai urma.
Problema tiganilor romani in special e ca nu vor sa accepte niciun fel de reguli ale societatilor in care se adapostesc. Lipsa de educatie, precum si frica, ii fac sa se comporte agresiv. E foarte greu pentru o societate in care majoritatea cetatenilor respecta normele generale de convietuire sa inteleaga de ce unii nu se supun. Iar traditia nu e o explicatie.
Pe de alta parte, noi romanii, nu ne acceptam vina in raport cu tiganii.
Au fost eliberati din robie de Cuza. Si?
Au fost lasati precum cainii vagabonzi sa se descurce.
Au fost goniti si obligati sa fie mereu pribegi.
Si asta a devenit modul lor de viata. Acum toata lumea i-ar vrea sedentari (nu vreau sa spun unde) dar fara sa le ofere nimic.
Destinul tiganilor va fi in continuare trist si ura impotriva lor dospeste.
Pe de alta parte liderii lor nu fac nimic ca sa ii educe.
Abandonati de statul in care vietuiesc, dispretuiti de “elitele” lor, tiganii nu au prea multe optiuni.
Vorba unui prieten tigan: e nasol.
2010-08-24 14:08:58 | Raporteaza
Unor cetateni romani CU UN STIL DE VIATA NOMAD li se incarca drepturile, in viziunea ta. Dar daca vor drepturi, trebuie sa aiba si datorii, nu?
Modul asta de viata trebuie sa dispara, nu este compatibil cu o societate democratica moderna.
Daca asta ma face rasist, imi pare rau. Si ipocrizia cea mai mare e a ONG-urilor care striga in gura mare ca tiganii sunt discriminati.
Eu as discrimina si suedezi si japonezi daca ar veni la mine cersind si incercand sa imi vanda bunuri furate si sa ma insele cu ghicit in carti sau alte prostii.
2010-08-24 14:09:29 | Raporteaza
Am preluat legătura. Şi uite unde nu suntem de acord:
-autorităţile franceze au trimis acasă cetăţeni din Bulgaria, România, etc. Mass-media a introdus în discuţie conceptul de “rromi”, ea să-l scoată din discuţie. Că în comunicatul oficial motivele deportării nu au la bază criterii etnice, ci “ilegalitatea taberelor” şi “infracţiunile”. Să fim clari: vorbim de cetăţeni/indivizi, nu de etnii.
-de ce i-au trimis acasă? Pentru culoarea pielii? Nu: i-au trimis pentru domiciliu ilegal sau pentru infracţiuni. Deci discutăm despre imigranţi sau infractori. Să nu discriminăm. Vă rog.
-i-au trimis acasă (în ţara lor) cu forţa? Nu: i-au trimis pe cale amiabilă, contra cost. Un contract avantajos pentru ambele părţi contractuale.
-de ce nu i-au ţinut în Franţa să-i judece dacă erau imigranţi ilegali sau infractori? Simplu: i-au trimis în ţara lor să-i judece instantele de profil. Iar când îşi rezolvă problemele, să se întoarcă în Franţa ca cetăţeni oneşti
După cum văd eu, subiectul “ŢIGANI” nu este altceva decât o invenţie mediatică, nicidecum o chestiune oficială. Întrebarea mea este: de ce-i discriminaţi pe rromi, domnilor ziarişti???
2010-08-24 14:13:56 | Raporteaza
Domnule Rogozanu, nu stiu daca ma incadrati la categoria “presa linistita”, pe care o invocati, dar cred ca ar fi fost util sa oferiti si un link catre EVZ. Colegul d-voastra, Alin Fumurescu, nu s-a ferit sa faca asta. Trecand peste aspectul, firesc?, al invocarii sursei (apropo, sunteti ironic folosind minuscule?), poate ca cititorii blogului ar aprecia sa acceseze direct interviul cu Tamas. Fie si pentru faptul ca nimeni nu pare sa aiba nimic de zis in Romania pe acest subiect. Presedintia e ocupata cu “afacerea Ciresica”, iar domnul Baconschi cu menajarea intereselor BOR, in perspectiva alegerilor.
Cordial, Vlad Stoicescu, EVZ
2010-08-24 14:15:06 | Raporteaza
dacă acei cetăţeni cărora li se încalcă drepturile fundamentale nu încalcă nici un drept fundamental al altor cetăţeni(europeni,la urma urmei),da,sînt victimele unui abuz.
pe de altă parte,uite cum se răzbună lucrurile…aceeaşi francezi care erau deosebit de vocali şi critici la adresa capacităţii României de a-i intregra pe ţigani,mergînd pînă la acuzaţii de persecuţie instituţionalizată asupra ţiganilor îşi dovedesc şi recunosc ei înşişi neputinţa.
la urmas urmei,ţiganii sînt cetăţeni europeni în aceeaşi măsură precum francezii,cu aceleaşi drepturi.
2010-08-24 14:15:18 | Raporteaza
depardieu – pai eu asta fac, citesc si zic ce cred, asta m-am hotarit sa fac eu, asa vreau eu sa traiesc. cind o sa ma duc in zona reportaj te anunt.
2010-08-24 14:17:28 | Raporteaza
AS ajuta orice alta natie din lume .TIganii ramin ultimii dintre toate natiile pamintului.
CRed ca si papuasii sau membrii triburilor din jungla amazoniana sint mai curati si mai buni la suflet decit marea majoritate a lor.
TU nu vrei sa intelegi va pentru ei traitul in satra este o religie.Cam ce inseamna pentru noi facutul crucii in biserica, pentru musulmani spalatul pe picioare si rugaciunea de zi cu zi.
ai auzit de ADN ? ei au acel ceva acolo, su sint biolog dar cred ca au ceva in ADN de a avea stilul asta de viata.Si nu ai cum sa-l schimbi.Singura sansa este sa le explicam ca statele europene ar putea sa le gaseasca o insula si noi sa cotizam 1 euro sa le cumparam mincare si alte lucruri strict necesare.Daca fiecare locuitor al Europei ar dona 1 euro pe luna ar fi multumit.Mult mai multumit decit s afie deranjat zilnic , sau jefuit, furat, violat sau omorit.
Rideti? Va doresc sa aveti de-a face cu ei si apoi mai vorbim
2010-08-24 14:21:36 | Raporteaza
- ‘latent-rasisti’…f ‘misto’ termenul!
2010-08-24 14:32:59 | Raporteaza
Despre ce expulzare vorbesti? poate nu-s eu la curent cu ultimele stiri, dar eu asa am retinut ca cetatenii respectivi au fost repatriati voluntar. Ca au fost “motivati” financiar sa revina in tara e altceva. Nu repatrierea in sine mi se pare problema ci mai degraba declaratiile discriminatorii ale unor inalti oficiali francezi
2010-08-24 14:33:36 | Raporteaza
Da, Rogo, sunt rasist si nu latent. Urasc tiganii si la cat rau fac lumii in general, ceea ce li se intampla nu e nimic. Le doresc viata lui Aldo Moro.
2010-08-24 14:36:47 | Raporteaza
excelent textul lui Tamas, le da clasa la toti intelectualii nostri pretentiosi si blazati, adormiti la umbra capitalismului.
le da clasa si ziaristilor, care sunt prinsi intr-o perpetua micime de atacuri personale la udrea, basescu, etc. nefiind in stare sa identifice imaginea de ansamblu, sa faca o analiza structurala a cum merg lucrurile cu puterea, oligarhia in general, sa ajunga si la o analiza a coorporatiilor, grupurilor de interese, FMI… nu mica morala de cartier, “ce nasol e ala.. ”
bineinteles ca sarkozy, berlusconi sau basescu sunt obsceni dar trebuie mers mai in profunzime cu analiza… cum pe timp de criza lumea intai se protejeaza fata de lumea a doua si a treia, cum toate politicile ce se pun in practica acum se bazeaza pe protejarea centrului pe spinarea periferiei si noi, romani de orice etnie, suntem periferia, capsunarii europei. criza se externalizeaza – cei ce au produs-o au scapat, periferia sufera (grecia, portugalia, romania)
intr-adevar reactia e mult mai puternica in streamul meu de twitter de la strainii consternati de masurile astea decat de la romani.. romanul mamaliga
2010-08-24 14:36:52 | Raporteaza
Pai, cred ca se tace pt. ca orice protest public ne-ar demasca. Ar demasca faptul ca, de fapt, noi ne bucuram ca ei pleaca in vest. Si am vrea sa plece toti. Credeti ca francezii sau italienii nu stiu asta?
2010-08-24 14:37:53 | Raporteaza
@Costi Rogozanu
Da, înțeleg că v-a uns pe suflet gândul belirii dușmanului de clasă spusă atât de frumos, agresiv, revoluționar de G.M. Tamas.
Dincolo de acest orgasm comunistoid, să vedem faptele.
Franța a trimis în România, voluntar, cu transport gratuit și cu bani în buzunar, o grămadă de indivizi care stăteau ilegal în tabere insalubre, adevărate focare de criminalitate.
Comunistoizii se indignează că e deportare etnică. Chiar așa?
Să văd eu cetățeanul european de etnie rromă care își vedea liniștit de job-ul său și trăia civilizat, în concordanță cu legile locale, și a fost umflat pe nepusă masă de poliție și deportat. Există așa un rara avis, în cazul de față? N-am auzit.
Bun, deci putem liniștiți să renunțăm la pretenția că a fost vreo deportare pe criterii etnice. Francezii le-au dat bani unor indivizi certați cu legea să se care de acolo.
Să luăm partea a doua a problemei. Ce altceva se putea face cu respectivii?
Să-i bagi în pușcărie? Era mai rău.
Să-i lași în tabere ilegale? Exclus, autoritățile au dreptul de a apăra comunitățile afectate. Cu toții avem dreptul să trăim fără tabere insalubre de hoți, cerșetori, proxeneți și prostituate lângă casele, școlile și magazinele noastre.
Să-i educi, să le dai îmbrăcăminte, case, să-i ții sub control ca să nu mai cerșească/fure/etc? Asta se poate, dar are contribuabilul francez vreo responsabilitate în a face așa ceva? Sigur că nu.
Articolul acesta mustește de ipocrizia fundamentală a stângii, care tot timpul vine cu ideea că unii trebuie să muncească pentru alții, care pur și simplu nu vor, pentru că e prea plictisitor și greu. Li se inventează toate scuzele pământului, desigur. Că-s discriminați, că așa și pe dincolo.
M-am întrebat întotdeauna ce are de-a face nespălarea cu discriminarea. Poate fi o discriminare ipotetică o cauză a nespălării? Nu. Nespălarea este o alegere individuală. Spălarea personală nu costă aproape nimic și este o operație extrem de simplă, orice persoană se poate spăla, oricât de săracă și needucată. Nespălarea sistemică este un stil *voluntar* de viață. E culmea să alegi acest stil de viață și apoi să pretinzi că ești discriminat. E ridicol ca niște jurnaliști, cât or fi ei de comunistoizi, să pretindă discriminarea nespălării. Nespălarea, ca și cerșitul, furtul, prostituția etc. nu sunt inevitabile, așa cum se sugerează aici.
Statul român nu face destul pentru integrarea țiganilor, dar de aici și până la acuzele de fascism adresate până la urmă contribuabililor români și francezi e cale lungă.
2010-08-24 14:56:48 | Raporteaza
multzam, candidatul, johannM
2010-08-24 14:58:45 | Raporteaza
@Dle Rogozanu
populismul lui sako serveste doar cresterii cu 2% (amarnic procent) a increderii in acesta. Aflat azi pe undeva pe la 30 si ceva la suta.
Nu se raspunde acestui populism pt ca ar dispare “loby-ul” francez din grupul popular (unde absolut intamplator un francez “trage firele”). Si daca dispare “loby-ul” ala care smecherasi din pdl vor mai putea sa obtina “legiunea de onoare”. Legiune care nu mai este de multa vreme ce a fost deja. O vedeti dvs pe boagiu returnand “legiunea” obtinuta numai pe loby-ul popular din PE nicidecum pe merit? Nope.
Sau poate credeti ca baconski isi va “risca” excelentele relatii pe care le-a obtinut in hexagon facand doar “nimic”?
Nu se poate asa ceva. Tiganii sunt ai nimanui, sunt buni de injurat mai ales in “criza economica” si raspund “ca unul” propriilor lor “lideri” care ii pun sa voteze “cum trebuie” si mai ales cu “cine trebuie”.
Ba o sa va explice si dl Preda ca “francezii” sunt de acord cu eliminarea romilor. Ce uita sa spuna dl Preda este ca francezii sunt de acord cu eliminarea “infractorilor” indiferent de etnie doar ca actualul guvern nu prea e in stare sa o faca. Doar au renuntat la “politistii de proximitate”. Ca nu erau buni de nimicutza. Doar ca atunci cand nu pui “altceva” in loc in cazul unei reforme nu se mai cheama “reforma” ci regres.
Iar vali plesca greseste. S-a ajuns la ce s-a ajuns pt ca institutiile franceze nu si-au facut treaba ani de zile. Adica nu au aplicat legea existenta (ca si italienii). Iar inchisorile lor sunt deja pline. De infractori locali. Cand le dai si bani romilor nu faci decat sa-i “motivezi” sa se intoarca. Acum cativa ani ambasada Frantei nu a mai dat bani la unii tigani (un sat intreg aproape) returnati ci le-a cumparat porci ca sa se faca “fermieri”. Dupa ce a trecut vara “torida” in care a sfarait in tot “satul” purcelusul in cele mai diverse forme tiganii au venit sa manifeste in fata ambasadei Frantei la Bucuresti ca s-au terminat porcii. De acolo au plecat inapoi la produs.
Si da “oricine” are dreptul sa munceasca. Munca insa nu este nici cersitul nici furtul din buzunare, nici furtul de curent si nici talharia.
In mod normal cel care “munceste” este “incadrat” in reguli si legi stricte, plateste impozite, etc. Munca chiar si la “negru” nu este considerata munca.
2010-08-24 15:03:10 | Raporteaza
Un exercitiu de imaginatie:
- Cand noi am avut piata ocupata de “golani”, presedintele a chemat minerii (fapt nedemonstrat inca) si apoi le-a multumit, dupa ce acestia si-au incheiat apoteotic misia plantand floricele.
- Cand francezii au avut spatiile publice ocupate de “cetateni nomazi”, presedintele lor, fost ministru de interne, a chemat jandarmii.
Putea, oare, sa ia Sarkozy modelul “politically correct” al lui Iliescu? Despre Iliescu si acum se combate, despre Sarkozy din secunda 2 toate sunt clare: EL a decis!
Am putea, in al 12-lea ceas, sa-i mai spalam obrazul lui Sarkozy trimitandu-i cateva garnituri de tren, spre curatirea Place de l’Etoile de tot ce e mai negru la culoare si pletos la aspect. Politetea e obligatorie! Se va folosi neaparat “silvuple”-ul de rigoare inainte de aruncarea in duba!
(hmm! desi trenul nu mai e o idee buna; daca merge ca spre litoral, pana la Paris nu mai prinde prima generatie)
2010-08-24 15:06:10 | Raporteaza
dupa parerea mea chestia e mult mai complicata decit se poate dezbate intr-o postare. incerc sa ating doar doua aspecte.
1. romanii de la eliberarea din sclavaj a tiganilor, chestie intimplata relativ recent adica acum doar 160 de ani, nu au avut niciodata un program coerent si consecvent si adevarat de integrare sociala a celor pe care i-au tinut pina nu demult in sclavaj, cu un intermezzo extrem de trist in ce priveste exterminarea lor la bug in al doilea razboi mondial. singurul “program social” romanesc a fost marginalizarea si discriminarea tiganilor care din nevoia de a supravietui au dezvoltat “abilitati” antisociale care cu timpul audevenit pentru multi din ei stil de viata, justificat de ei prin priam adevarului lor si din nevoia de a supravietui, si trebuie sa spun ca in multe puncte si nuante si au dreptate.
acuma francezii sint de parere (de fapt nu francezii ci cei responsabili de functionarea tarii lor) ca asa nu merge ca toate natiile sa-si trmita problemele lor nerezolvate in gradina lor. francezii nu simt ca ar fi de datoria lor sa rezolve ei problemelor tarilor sarace sau indolente cu anumite grupuri sociale sau etnice prin preluarea acelor grupuri etnice sau sociale si implicit prin angajarea la rezolvarea unor situatii izvorite prin reavointa, nestiinta sau indolenta perpetuate dealungul secolelor.
2. traim intr-adevar intr-o europa unita unde fiecare om are dreptul de a se deplasa si stabili unde gaseste de cuvinta ca se poate implini si isi poate gasi fericirea. putem sa exceptam grupuri etnice sau sociale de la acest drept elementar, indiferent ce probleme rezolvate sau nerezolvate de catre oricine aduc cu ele? nu prea…
acuma mai e de remarcat ca romanii se prevaleaza cu multa placere de chestia asta nu de dragul tiganilor si drepturilor lor ci pentru ca romanii vad in continuare oportunitatea ca francezii si altii sa le rezolve o problema pe care ei n-au incercat niciodata la modiúl cinstit s-o rezolve.
p.s.
indiferent cine si in ce masura are dreptate cei care au de pagubit sint tot romanii pentru ca respectivii tigani sint cetateni romani si sint responsabili pentru o parte a prostului renume de roman in occident. dar romanii au de pagubit pe drept pentru ca ei sint cei carora li se datoreaza nerezolvarea problemei integrarii sociale a tiganilor. totul in lumea asta se plateste intr-un fel sau altul…
2010-08-24 15:07:50 | Raporteaza
ma doare-n cot de tigani. eu am doar o intrebare pentru tine: esti fericit acum cand cvrvl pe care-l lingi (baselu) te va purta cateva zile pe luna pe la ghisee?
2010-08-24 15:14:46 | Raporteaza
@Habarnam: Foarte bine spus. Exact asta e problema, ca presa si ziaristii ii discrimineaza. Francezii au trimis niste infractori sa fie judecati in romania. Numai presa ii face rromi pe toti.
2010-08-24 15:17:06 | Raporteaza
@Alexandru: mie-mi place să discriminez. Discriminez la orice oră din zi şi din noapte, folosind două criterii unanim acceptate ale statului de drept:
Codul Civil şi Codul Penal
…băi, şi ce-mi mai place să discriminez
2010-08-24 15:24:36 | Raporteaza
Nu am nimic cu tiganii, ci cu infractorii(intamplator, multi dintre ei sint tigani). Daca nu imi plac infractorii, sint rasist?
2010-08-24 15:32:21 | Raporteaza
Ai dreptate val_one! exact asta vroiam sa spun si eu. Cand noi nu am avut ce la face, Europa ne-a sarit in cap. Acum, sa se descurce ei, ca sunt mai destepti.
2010-08-24 15:35:25 | Raporteaza
si eu sunt deranjat ca nenorocitul de sarcozy ne-a trimis in tara o sumedenie de cersetori, hoti, talhari care vor face meserie pe meleagurile natale…
dar sunt si putin invidios pe tiganii care “fac afaceri” in occident … cum dreq sunt atat de eficienti conationalii nostri colorati incat scot purcoaiele de bani cu care-si trag vile si limuzine trasnet in tara?
nici nu stii cum e mai bine: sa-i tina occidentu’ acolo si sa trimita malaiul in tara ca sa murim noi de invidie sau sa ne fure noua si putinul pe care-l avem?
2010-08-24 15:36:30 | Raporteaza
Nu interseaza subiectul, pentru ca toti stiu ca o mare parte din ei se vor intoarce in Franta sau in alte tari. Eu sper ca pana la urma ajung si cei din UE sa puna in picioare un proiect prin care copii romi sa fie educati, astfel si parintii lor sa fie educati, dar nu intr-o strategie de distrugere a bazei lor culturale, ci doar de transformare a acestora. Dar, asa ceva se face greu, necesita bani multi, interes din partea autoritatiilor. Dar, poate toti astepata un fel de holocaust al tiganilor prin care apoi sa inceapa sa ii bage in seama, ca pe evrei, sa le aloce o bucatica de pamant undeva in fundul lumi, si sa scape de ei.
Eu sincer, sper sa prind momentul in viata asta, cand rasismul si xenofobia au murit si sunt doar termeni gasiti in dictionare si nu in comportamentul uman. Daca nu, macar sa ii trimita pe toti in Mongolia, ca acolo oricum este spatiu, putin oameni si nomanzi.
2010-08-24 15:39:19 | Raporteaza
Ce ar fi de comentat cu privire la o actiune perfect legala? Rromii nu au fost expulzati pentru ca sunt rromi, ci pentru ca traiau in ilegalitate acolo. Restul e cancan, speculatii de 2 bani care dau autosatisfactia unora de a se considera mari analisti politici, mari sociologi samd.
In plus, cei care veniti cu idei precum libertatea de miscare etc. etc. sunteti far far away de subiectul in cauza.
Pe de alta parte, e bine ca amintesti de G.M. Tamas dar uiti de George Schopflin, care a dat si el un interviu pentru EvZ. Citatul de baza? Ia de aici pragmatism si realitate: “Din păcate, foarte mulţi romi nu vor mai mult decât existenţa actuală, una absolut disfuncţională din punctul de vedere al majoritarilor. Romii trebuie să se schimbe dacă vor integrare.”
Si asa in incheiere o intrebare intrebatoare: A cerut vreodata Franta ca UE sa se ocupe de problemele ei cu magrebienii? Nu de alta, dar Romania incearca sa paseze la nivel european o problema pe care observa ca nu o prea poate rezolva.
2010-08-24 15:42:24 | Raporteaza
am gasit un articol interesant despre cum este vazuta aceasta expulzare de catre francezi ((fundatiahoriaru../
2010-08-24 15:52:22 | Raporteaza
@ lui Rogozanu
Nu luati apararea cui nu trebuie. Uitati-va ce se intampla in Craiova cu clanurile tiganesti. Multiplicati cu 10 si va puteti imagina cam ce simt francezii.
Si nu ii tot latinizati, ca nu tine. Sunt tigani si punct.
2010-08-24 15:53:18 | Raporteaza
@Costi Rogozanu:
N-am facut altceva decat sa spun ceea ce trece prin capul a 90% dintre romani. Inclusiv prin capul autoritatilor.
Altfel, daca ar fi sa discutam ce s-ar putea face pt. tigani (si, impplicit, pt. noi), s-ar putea sa descoperi ca opiniile mele ies din procentul de 90%.
Daca as scrie insa cuvantul educatie in legatura cu tiganii, nu cred ca ar fi mai mult de doi useri care sa nu imi spuna ca nu tine, ca s-a mai incercat, ca sunt naiv, venindu-se inclusiv cu istorioare despre unii care au incercat si au esuat, ca nu ai ce le face, ca asa e rasa lor etc. Si n-am chef de asa ceva.
2010-08-24 15:54:07 | Raporteaza
Pe un site paralel,dl Mircea Marin,isi punea intrebari referitoare la momentul 23 august,intrarea armatei rusesti in Romania.Iata ca au trecut peste 60 de ani si tot nu stim cine pe cine a tradat!
Intr-adevar,subiectele cu adevarat importante sant trecute cu vederea,ne delectam cu ce a mai facut Basescu sau Udrea…
E clar ca buna ziua ca e un abuz al Frantei,asa ceva nu trebuie sa se intample.Exista legi in Franta pentru cei care incalca legea,fiecare persoana trebuie tratata conform legii.Este jenanat ceea ce se intampla acum.Daca s-ar trezi Voltaire,Descartes…
2010-08-24 16:01:28 | Raporteaza
am eu un cuvant de spus: e o chestie tembeloida, populista si un paleativ care nu va rezolva problema.
2010-08-24 16:04:40 | Raporteaza
pai ce expulzare???
tiganii aia sunt niste infractori nenorociti!
era mai bine sa umple puscariile cu ei.
2010-08-24 16:04:50 | Raporteaza
Cu tziganii problema e la fel ca si cu maidanezii. Mereu exista handicapati care le ia apararea. Sa-i ia la ei acasa.
2010-08-24 16:11:19 | Raporteaza
Ba sa avem pardon. Eu am zis. Aici:mahmurintrefant../ si aici: voxpublica.real../ . In ambele locuri nu chiar e genul tau, dar asta e alta poveste.
2010-08-24 16:29:19 | Raporteaza
Mai Rog oz, tu esti tzigan mei?
Toti prostii isi dau cu parerea degeaba.
Shatrele, vezi filmul, au disparut de peste tot dupa Razboi. Rock&roll, hppies, e-gypsy si gitani/gigani?, seamana a tziganeala si tziganizare – e nomadism economic!
2010-08-24 16:33:01 | Raporteaza
@Costi Rogozanu: ……privesti fotografia care insoteste articolul tau?daca da atunci te intreb …ti-ai lasa copiii sa se joace cu ei?nu e nevoie sa-mi raspunzi pentru ca stiu deja ce gandesc 90 la suta dintre romani .de aici incepe problema….de la scoala.si pe masura ce crestem societatea e tot mai puternic segregata.romii trebuie sa mearga la scoala iar scoala trebuie sa ii primeasca cu inima deschisa.
2010-08-24 16:38:20 | Raporteaza
problema e simpla, tiganii, ca dealtfel si noi, sunt condusi de nemernici
raspunsul e educatia si din nou educatie
Am un exemplu real, o fetita infiata la 3 ani care acum la 20 a facut scoala si chiar o specializare in Anglia
se poate deci
cele bune
RaduC
2010-08-24 16:46:20 | Raporteaza
@lucaman: imaginea prezentată în articol este elocventă.
Numai că eu văd altfel elocvenţa ei: de-acolo lipseşte asistentul social care împreuna cu alte organe abilitate să faca o anchetă socială si să ia măsurile de rigoare. Nu văd problema lui Sarkozi, eu văd problema asistentului social, a primarului, etc.
La fel cum pe aeroport nu văd problema lui Băsescu sau Boc la ameninţările adresate poliţiştilor: este problema agentului-şef Căpsună că nu l-a amendat pe respectivul repatriat pentru ultraj…
2010-08-24 16:51:52 | Raporteaza
solutia tiganilor cere bani, determinare si mult timp. Poate ca si politici publice care sa contina elemente de discriminare pozitiva combinate cu masuri corcitive. Mai multe eforturi pentru scolarizarea copiilor si masuri ferme contra cersitului, de exemplu. Poltica acordarii de locuri speciale pentru minoritarii tiganii la nivelul liceului este o masura excelenta, care trebuie continuata – dar si masuri luate impotriva parintilor care nu isi trimit copiii la scoala.
Problema tiganilor este una nu numai economica ci si culturala, una de mentalitate si traditii asumate. Acestea nu se vor schimba in ani, si nici in decenii. Dar eforturile trebuie facute IMPREUNA cu tiganii: ei mai intai si intai trebuie sa doreasca sa se integreze…
M-as mira sa existe foarte multi romani care sa nu aiba ceva sange de tigan in vine, deci ciocu mic atunci cand ne trec prin minte chestii rasiale.
2010-08-24 16:56:24 | Raporteaza
@Habarnam: ….scoala i-ar schimba,le-ar da o sansa.nu ar mai fi niste asistati social .romii nu trebuie sa fie etern asistati social.ar fi extrem de neplacut pentru contribuabilul roman si pentru uniunea europeana.
2010-08-24 17:02:56 | Raporteaza
Ce te faci cand in centrul sau la marginea oraselului tau ingrijit,apare o tabara care aduce murdarie(in primul rand),racnete&manele pana in creierii noptii,cersetoria,furturile marunte?
Teoria filosofica pe marginea drepturilor omului si a integrarii tiganilor suna frumos,e la locul ei in aule universitare sau saloane/reviste pretentioase-in viata de zi cu zi ar cam fi vremea sa domneasca legea si un dram de ordine liber consimtita.
Nu mai amintesc de asa-zisele lor cutume cu insuratul/maritatul la 11-12 ani,sau proprietari ai ditai palatul,dar stau pe-afara,cu toate cele(incl.nevoile…),ori tinutul in casa(acelasi palat)al calului.
Nu stiu ce curent filosofic de azi poate cautiona modul de viata nomad,faptul ca pur si simplu o minoritate venita de aiurea(ma refer la Franta sau orice alt stat din Vest)vrea sa-si impuna pretentiile ei intr-un loc unde deja exista un anumit tip de societate,un cod de legi,reguli si norme ce asigura comunitatii un standard de viata civilizat,in pas cu timpul.
Asta e intrebarea,de fapt:ei,tiganii,nu sunt datori sa se adapteze si sa accepte normele civilizate ale celor pe langa care vor sa se aseze?
Nu e cazul sa fie constienti ca pe lumea asta oamenii au o gramada de drepturi,dar au si obligatii,inclusiv fata de societate si semeni?
Restul,iertati-ma,sunt bla-bla-uri paguboase si ipocrite.
Emigrantii romani de pana in 1989 nu au adus atata rusine cata ne-au adus emigrantii de dupa 1990…
Ce e mai grav,e faptul ca nu se intrevede o solutie la problema aceasta,ei nu se integreaza,noi,majoritarii,avem problemele noastre(inclusiv de civilizatie)asa ca nu oferim un model pozitiv si obligatoriu.
2010-08-24 17:14:54 | Raporteaza
@lucaman: păi asta-i problema. Şi orice problemă se rezolvă pornind de la o ipoteză. Care-i ipoteza de fapt? Că sunt ţigani? Nu! Că sunt oameni şi ca orice individ al speciei umane, educaţia îl modelează. Ideea e să-l tratezi ca pe homo sapiens si rezolvi discriminarea.
La fel ca şi cazul de faţă: eu sincer refuz să judec după criterii etnice, dar nu pot să nu judec după bunul simţ: codul civil şi codul penal… cine greşeşte plăteşte. Punct.
2010-08-24 17:16:05 | Raporteaza
Tiganii tb sa evolueze punct. Gata cu casatoriile la 13 ani, si cu invatarea copiilor sa cerseasca.
Nu e in regula ca tu dupa 10 ani de stat in UK sa nu ai un job, sa nu vrei sa inveti o meserie.
E si vina noastra ca am permis incalcarea legilor ro, si i-am lasat sa-si tina copiii departe de scoala, in trib.
2010-08-24 17:23:53 | Raporteaza
Mi se pare absolut normal ce fac francezii. Si nu pentru ca expulzarii sunt tigani, ci pentru o ratiune foarte simpla: “Te-am primit in casa mea. Nu esti capabil sa respecti regulile casei, te-am aruncat afara”. Si asa ar trebui sa procedeze toate statele cu toti emigrantii care nu-s capabili sa respecte legile, sa-i trimita inapoi de unde au venit. Mi se pare absolut normal. Ca noua ne tremura fundu` de frica intoarcerii lor, nu mai e un lucru normal. Dar e firesc, atata vreme cat politia romaneasca nu-i capabila sa-i puna cu botu` pe labe. Sustin solutia avansata de un pedelist (care, culmea, nu-mi place, nici el, nici partidu` lui). Daca suntem incapabili sa le impunem sa respecte legea, atunci sa apelam macar la solutia franceza: sa-i facem pachet si sa-i trimitem la origini, adica in India. Si sa terminam cu maxima ipocrizie inventata de americani: “politically correctness”.
2010-08-24 17:32:19 | Raporteaza
@Habarnam: ……sunt de acord.avem aceeasi opinie in cazul de fatza. din pacate nu sta in puterea mea sa misc lucrurile in sensul asta.
2010-08-24 17:38:56 | Raporteaza
De ce plangeti, fratilor, pe oamenii acestia? Pai nu ziseram sa sunt nomazi? O plimbare in plus nu strica. O bataie in plus, aia da!
2010-08-24 17:52:39 | Raporteaza
stai si tu o luna langa o tabara de tigani si dupa acceea o sa fi de acord cu Sarkozy. Mi-a aduc aminte prin anii 90 Miterrand si Franta era primul sa-i apere pe tigani acum s-a umplut paharul. Metoda reeducarii tiganilor nu prea a dat roade.
2010-08-24 18:10:16 | Raporteaza
Te-a uns la suflet interviul dat de tipul acela? Citind faza cu incendierea Europei, mi s-a parut ca vad spectrul lui Lenin , Marx si toata gasca de comunisti pentru care baile de sange erau ceva inevitabil si necesar in impunerea democratiei proletare. Nu e decat un nenorocit. De ce milioane de oameni trebuie sa cotizeze pentru a intretine lenesi, hoti, care refuza orice progres? Cine i-a oprit sa respecte legile? Atat trebuie, doar sa respecte legea, nimeni nu vrea sa le fure cultura, istoria sau limba. Dar sa vina un imbecil comunistoid sa ma traga de urechi ca nu fac destule pentru bunastarea alora e prea mult. Daca muncesc, isi vad de treaba si-i respecta pe cei din jur, nimeni nu le va face nimic si vor fi primiti oriunde.
Dar de fapt, problema mult mai grava nu este a tiganilor ci a celor n milioane de imigranti de prin Africa sau Orient care sunt cancerul Europei. Imaginati-va ca Franta ar incerca sa expulzeze cativa dintre acestia. Ce campanii de presa ( si nu numai) s-ar porni , cum remarca un articol in RL, bine finantate de tari precum cele arabe .
Oricum multiculturalismul imbecil va duce doar la disparitia civilizatiei europene.Deja Europa e paralizata, nu mai are curaj sa vorbeasca despre crestinismul ei, despre istoria sa etc. Doar despre vina ei fata de altii.
Te- a uns la suflet? Iti doresc un cocteil Molotov aruncat pe fereastra de egalul tau, apoi mai vorbim.
2010-08-24 18:14:49 | Raporteaza
La inceputul anilor 2000 guvernul roman a cerut si obtinut modificarea codului de tara, ROU in loc de ROM.
De 20 ani li se tot spune europenilor ca de fapt nu romanii comit munti de contraventii, delicte si alte infractiuni.
Dupa ce guvernul francez a inceput sa expulzeze aceasta umanitate mizerabila, brusc, oficialitatile romanesti si presa vorbesc despre comportament abuziv la adresa cetatenilor romani.
Intre criza financiara din Grecia si cetatenii romani sus-mentionati, in mod sigur UE va trebui sa evolueze daca nu doreste, adica Germania si Franta, sa devina o entitate esuata.
2010-08-24 18:18:42 | Raporteaza
vaii..saracii tigani..asa de milstivi suntem noi romanii cand vine vb de criterii sociale..la noi cainii si tiganii au cele mai multe drepturi..probabil cei care ii apara nu au mers niciodata in acelasi tren cu ei sau nu au trecut niciodata pe langa locuintele lor..eu cred ca sunt si tigani pe treaba lor,dar cu aceia sigur nu are nimeni nimic.In schimb, saracii mizerabili si delincventi care nu se ocupa decat cu producerea de gunoi pretudinteni(ce este aceea protectia mediului?),jafuri si violuri, sunt descriminati..cum puteti fi atat de cruzi?
2010-08-24 19:21:40 | Raporteaza
Nu te supara dar tiganii nu prea le au cu munca. Poti sa spui ca nu au educatie dar scuza-ma, la tara si oamenii fara studii dadeau cu sapa in timp ce tiganii le furau gainile din cotet cat erau ei plecati.
Asa ca imi pare rau de ei dar de romani mi se rupe inima!
2010-08-24 19:32:37 | Raporteaza
Rogozanu vrea asta, vrea ailalta, pretinde si da ultimatumuri. Hai, ma, Costi, las-o incolo. E ridicola persona asta a ta. Scrie si tu ceva nu mare, maricel, sau maricut, maricelut, sa poti sustine imaginea, ca asa esti ca un pitic care-si umfla muchii. Nu toti se uita la tine cu ochii tai de dimineata, din oglinda.
2010-08-24 19:42:17 | Raporteaza
Asta o sa-l iau ca pe un articol glumet. Ca altfel nu stiu cum sa-l cataloghez. Pai faceti un sondaj, sa vedem cine tine cu tiganii.
2010-08-24 19:56:13 | Raporteaza
Romania e mult mai linistita si mult mai altfel de cand au taiat-o toti discriminatii la cersit pe alte meleaguri si asta este principalul motiv pentru care apreciez ideea de UE, ca de restul aspiratiilor europene s-a ales praful – chitzaie lumea de foame si de jeg in acest ghetou de Europa numit Romania.
2010-08-24 20:07:44 | Raporteaza
@ Rogo
Franta nu a expulzat tigani. A trimis de unde a venit o ceata de europeni certata cu regulile din Franta. Ca ceata era venita acolo din Romania , asta e. In mod normal, la sosirea in Romania acesti europeni rebeli ar fi trebuit sa fie un pic cercetati pentru faptele comise si pedepsiti in consecinta.
Nimeni nu zice nimic despre pedepsirea acestor contravenienti-infractori, nu?
2010-08-24 20:10:13 | Raporteaza
domnu’ Costi, Mircea are dreptate. Ce ar fi sa cereti prin articolele dv-stra partidului pe care cu onoare il sustineti sa aiba in vedere aplicarea legii? Si sa faca dreak lucrurile ca lumea… azi nu am stat mult la coada pentru chestiile cu DDA, ca orasu-i mic si tampiti ca mine putini… dar cand am vazut ca onor guberniul nici nu a creat conturi in care sa vars banii… mi-a venit rosu in fata ochilor. Un rosu catusi de putin marxist.
2010-08-24 20:37:21 | Raporteaza
“Unor cetateni romani li se incalca drepturi fundamentale”?
In ce carta e stipulat dreptul la agresiune?
O tabara de 3000 de cetateni romani e asezata la periferia unui oras; membrii ei se indeletnicesc cu furturile si cersetoria; mizeria si apucaturile tribale formeaza peisajul.
Or fi membrii acestei comunitati “marginalizati, condamnati la saracie eterna, asupriti si umiliti”? Poate. Dar, indiferent de context, ei sunt agresori. Acum, Tamas et alii ne invata ca trebuie sa acceptam,
crestineste, agresiunea. Sa intoarcem si celalalt portofel. Care sunt mecanismele prin care profetii roz ar vrea sa se rezolve problema, in bine pentru ambele parti, iata un secret pe care Miklos & co nu vor sa ni-l
dezvaluie. Fie il detin (laudata le fie discretia), fie nu, si spera ca totul sa se rezolve prin magie.
N-or fi existand pranzuri gratis, dar exista reversul – note de plata pentru nimic. O astfel de nota de plata e mantra “integrarii romilor”, pentru care cetatenii romani (cei neiubitori de portofele straine) platesc
din greu. Fara vreun beneficiu, caci niciun avocat al conceptului de integrare nu-si poate imagina macar doi pasi functionali din acest proiect. Se da tiganul X, obisnuit din copilarie cu un mod de viata infractional –
care e pasul 1? Cum il urmaresc, cum ma asigur de succesul lui?
NB. Nu conteaza ca X e tigan. Ceea ce conteaza ca in jurul lui X exista o intreaga comunitate care se comporta, ca masa statistica, intocmai ca X. Etnia e un amanunt la fel de important aici ca inaltimea – “tiganii” sunt o denominatie culturala, nu etnica.
Fascinant modul acesta de gandire al socialistului de aiurea:
- X, Y reprezinta probleme (X nu are bani, ca nu munceste. Y fura gaini etc)
- Z e o entitate divina
=> modul de gandire socialist presupune ca Z sa rezolve cumva (detaliile sunt pentru fraieri) problemele lui X si Y (si problemele pe care le reprezinta X si Y)
De cele mai multe ori, Z e Statul, dar poate capata si un aspect impersonal: “sa se faca”, “sa se dea”. Socialistul e copilul acela razgaiat care urla in supermarket ca “vlea si el tlenulet”, desi maica-sa ii
furnizeaza, cu rabdare, detalii despre bugetul familiei. Toti am fost, in prepubertate, socialisti.
Stiti ca urmeaza un “din pacate…”, nu, d-le Rogozanu?
2010-08-24 20:56:15 | Raporteaza
Sarkozy este aprobat in actziunea de ecarisaj absolut necesara de peste 80% dintre francezi. Decat sa tzii partea acestor deseuri umane, rogozanu, m-ai bine te-ai intreba de ce absolut totzi emigrantzii din lumea a 3-a – de la arabi, sri-lankezi si afgani pana la etiopieni si zulusi – o data ajunsi in occident incep sa MUNCEASCA, pe cand doar tziganii refuza cu incapatzanare de o mie de ani sa PUNA OSUL LA CEVA UTIL SOCIETATZII PE CARE O PARAZITEAZA. In Romania solutzia e una singura: strangerea tziganilor fara ocupatzie si domiciliu adevarat in lagare – campuri de munca in care sa li se asigure conditzii decente de viatza DOAR CONTRA MUNCA VERIFICABILA. Si dupa ce isi insusesc o meserie si arata ca vor sa munceasca cu fapte, nu cu palavre, se pot intoarce in societate.
Restul e gargara anti-romanesaca, rogozanu.
2010-08-24 21:56:10 | Raporteaza
Uitati care este treaba: faptul ca tiganii sunt “cetateni romani” nu este de natura sa miste pe compatriotii nostri; pe noi ne-ar misca daca “etnici romani” ar fi expulzati cum sunt tiganii. Distinctia dintre nationalitate si cetatenie este una nefericita, cu explicatiile ei istorice, desigur. Unitatea de constiinta a romanilor s-a forjat in jurul “nationalitatii”, caci etnicii romani erau inainte de 1918 cetateni ai mai multor state. “Cetatenia” este un fel de epifenomen, ea n-a modificat intru nimic substanta romaneasca. Oamenii isi pot schimba cetatenia, dar nu si nationalitatea (adica nu si originea etnica); ergo, cetatenia este accidentala, nesemnificativa. “Cetatenia romana” introduce intre oameni o unitate omonimica, nu o veritabila unitate de gen; este precum “chelia”, care nu este eidopoios, nu poate genera specia oamenilor chei. Tiganii si romanii au in comun numai numele de “(cetatean) roman”, nu si esenta, caci in spatiul nostru post-semi-colonial esentele se determina etnicist, adica rasist. Noi nu recunoastem o similaritate esentiala intre noi pe baza faptului ca avem aceeasi cetatenie. Suntem Hutu si Tutsi. De aceea nu vom reactiona la ce se intampla tiganilor in numele cetateniei comune. Aceasta este logica starii de fapt si ea deriva nemijlocit din starea de drept, adica din structura statului romanesc inteleasa in perspectiva finalitatii lui.
2010-08-24 21:57:39 | Raporteaza
ASTEA SUNT LUCRÄTURILE MOGULILOR CU MAFIOTZII:
LEGÄTURILE DINTRE EI, SUNT EVIDENTE:
DIN PÄCATE O INSCENARE DE OAMENI TAMPITZI
RUSINE PATRICIU!!!!!!!!!
DOBITOCILOR :
2010-08-24 22:07:55 | Raporteaza
la BRD valcea, oamenii de la curatenie sunt platiti la negru. unele persoane ce au plecat nici macar nu au fost platite.am trimis mail catre itm, inspectia muncii, prim ministru,presedintie.nu s-a intamplat nimic.acum mi-e clar ca traim intr-un stat mafiot.
2010-08-24 22:16:10 | Raporteaza
Parlamentul de dupa 89 cate crime are la activ ???
2010-08-24 22:28:48 | Raporteaza
“În continuare nu aveţi nimic de zis despre expulzarea romilor din Franţa, nu?”
Nu!
2010-08-24 23:04:38 | Raporteaza
nu ati inteles inca! Una dintre principalele conditii ale aderarii Romaniei la UE a fost cica \” respectarea drepturilor omului si a minoritatilor\”. Prin asta de fapt, Europa a \”rezolvat\” problema tziganilor, atribuind Romaniei \”dreptul\” asupra apartenentei acestora. Iliescu si parlamentul de atunci au fost obligati, practic, sa atribuie denumirea de rrom tziganilor. Inclusiv Bilderberg, celebrul club, nu este deloc strain de aceasta \”afacere\”. Asadar Europa a stiut perfect ce face atunci cand s-a spalat pe maini de problema universala a tiganilor. Au atras asadar ura si antipatia cetatenilor europeni asupra romanilor stigmatizand asa inca odata tziganii si, indirect, ce tinde sa devina extrem de direct, romanii. Cine a crezut ca Europa ne primeste in uniune pt ca romania ar merita acest lucru este un mare naiv. Ca vrem ca nu vrem trebuie sa ducem aceasta cruce, desigur daca poporul este dispus sa o duca. Ce se poate face? eu cred ca e destul de greu dar nu imposibil. In primul rand trebuie renuntat la cuvantul rrom si revenirea la cel de \”tzigan\”. Apoi, modificarea Constitutiei:cetatenia romana trebuie sa devina un privilegiu si nu un drept, privilegiu pe care-l poti pierde in cazul in care aduci prejudicii grave statului sau/si patezi imaginea romanilor in strainatate etc. ONU trebuie sa gaseasca o solutie pt tigani asa cum a gasit solutia pentru israelieni constituind un stat independent.Solutii pasnice si umane trebuie gasite altfel vom avea mari probleme in viitor. Stiti de ex. ca mai nou tzigancile vin la bancile de spe rma si cer sa fie inseminate cu semen apartinand unor donatori albi si musai blonzi? care ar fi rezultatul? ceva in genul: lupul paru-si schimba dar naravul ba! • mircea
2010-08-24 23:12:38 | Raporteaza
Suntem plictisiţi sau sictiriţi de problema ţiganilor cu aceeaşi măsură cu care suntem plictisiţi şi sictiriţi de problema maghiară şi chiar cea română. Trăim într-un cerc vicios al neschimbărilor, al ne-evoluţiei – când avem senzaţia că lucrurile încep să se mişte, cum constatăm că ceva se întâmplă şi iar s-au făcut paşi înapoi. ÎN ORICE DOMENIU. După ‘90 imediat am văzut că s-au înălţat palate ţigăneşti. Ştiind că mulţi au trăit în case mici sau chiar în colibe, gândeam că acele palate îi va unge pe suflet, îi va apropia de ideea de educaţie prin şcoală, îi va scoate de la marginea satelor. Ce a fost pe urmă? Zvonuri despre cum şi-au făcut banii de palate: cerşetorie, trafic de arme şi persoane etc. Pe mine una m-au îngrozit aceste zvonuri şi am devenit convinsă că, dacă sunt adevărate, infractorii au lucrat apăraţi, sub aripa autorităţilor sau politicienilor români. Au urmat programele de la UE ca să vedem, până la urmă, că cei mai săraci dintre ţigani tot acolo au rămas dar avem o panoplie întreagă de regi, împăraţi şi ce alte titluri de căpetenii mai au că le-am pierdut şirul. Trecând din una în alta, neuitând manifestările “Lăsaţi-ne să furăm!”, încep să cred că acele căpetenii ale ţiganilor nu vor ca să evolueze, să se educe, să le fie mai bine. Aşa cum e şi în cazul românilor, de fapt. Dacă ar fi altfel, oameni ca Mădălin Voicu nu ar vorbi atât de urât despre etniile din care face parte, nu am vedea sau citi despre “căpetenii” care spun “Dacă ţiganul nu primeşte bai, va fura”. Etc. Am mai spus, cred că şi aici, am cunoscut cea mai urâtă formă de discriminare: ceea a sărăciei. Dar, de când am făcut ochi, atât mi s-a spus în familie: “Ce ai în cap nu îţi ia nimeni”, “Bate-ţi capul ca să nu îţi baţi palmele”, “A fi domn e o-ntâmplare/A fi om e lucru mare” – restul s-a lipit de aceste învăţături de bază, aşa că am putut să trec peste mizeriile pe care mi le făceau profesorii şi unii care ştiau din ce mediu al sărăciei proveneam câţiva dintre noi, colegi de clasă. Poate e un concept comunist, nu ştiu, dar ştiu că munca îl salvează pe om, atunci când se vrea salvat. Şi să nu îmi spuneţi că nu ai ce munci în ţara asta. E muncă multă de făcut dar ne pute că nu ne plac politicienii, jurnaliştii, stelele sau orice altceva! De fapt, ne place să trăim exact cum trăim, schimbarea nu e bună pentru că ceva trebuie… să se schime, să ne scotă din carapace, din rutină, din obişnuinţă, din indiferenţă, din lene.
2010-08-24 23:17:46 | Raporteaza
Dl. Rogozanu vorbea despre un „rasism latent“ in societatea romaneasca. Cred ca prin unele comentarii de mai sus a primit dovada ca rasismul nu e deloc latent, ci chiar doritor de sange. Eu sunt inginer batran si pana in 1990 am fost pe multe santier. La lucrat fierul-beton erau de regula tigani, dar si la zidarie si betoane. Conflicte cu ceilalti muncitori romani nu prea existau. Dar chiar si in interbelic cei mai multi tigani munceau. Grigoras Dinicu, Fanica Luca, Zavaidoc, dar si Ion Voicu, erau tigani, la fel ca si celebrul tigan francez, Django Reinhardt. Ce s-a intamplat dupa 1989? Ceeace s-a intamplat cu intreaga societate romaneasca: economia de piata a segregat si etnia tiganeasca in profitori, noi imbogatiti, pe de o parte, si saraci lipiti, pe de alta parte. Iar cativa dintre acestia din urma, saturati de mizerie fara perspective, au emigrat in alte tari, printre care si in Franta. Dupa ziarul Le Monde in Franta traiesc 400.000 “gitans”, “manouches”, «romanichels» sau “gens du voyage», majoritatea stabiliti acolo de decenii sau chiar de secole. Acum au mai venit inca 15.000 tigani din Romania si Bulgaria, tari care nu sunt foste colonii franceze, pentru a-i putea expulza cum procedeaza cu o seama de negri “sans papiers”. Si deocamdata au fost expediati in Romania 150 de persoane. Cifre ridicol de mici, dar presa franceza vuieste in aceste zile, caci este un act ce incalca Constitutia si traditia republicana. Chiar astazi 24.08.10, Le Monde publica o scrisoare deschisa a prof. Jacques Hortmann adresata presedintelui Sarkozy, in care ii atrage atentia asupra consecintelor masurilor luate si care se incheie cu urmatorul pasaj: “Culmea ironiei : tocmai din partea unei tari fara prea mare traditie democratica, Romania, unde romii nu au avut niciodata un statut de invidiat, ca va sosesc astazi acuzatiile de populism si de chemare la o politica mai calma , mai bine inscrisa in durata”. Eu as fi fost mai sever si as fi intrebat: daca in discursurile identitare ale guvernantilor francezi s-ar inlocui cuvantul “tigani” cu cel de “evrei” nu s-ar putea spune oare ca e vorba de rasism in stare pura?
2010-08-24 23:39:09 | Raporteaza
Situatia la zi:
S-A INTAMPLAT AZI LA PARIS, IN FATA LA SACRE COEUR
Nu am putut trece pt. ca vreo cinci tiganci tinere, bagau in ochii turistilor obligati sa urce pe o scara ingusta liste cu donatii pentru asociatia surdomutilor din Franta.
Am apucat sa vorbesc cu una din ele, i-am zis ca ce face e inseletorie, mi-a zis ca romancele noastre se prostitueaza, “isi bat negrii joc de ele, ce le face acolo” aruncand privirea in directia centrului Parisului, mi-a mai zis ca nu are scoala de aia nu munceste, ca acum merge in Franta si daca nu mai merge incearca in germania si mi-a enumerat cateva tari europene, am intrebat-o ce face cu banii, cu ce parfum se da si mi-a raspuns “Chanel”, mi-a mai zis ca e din Calarasi asta inainte de a veni un tigan de 140 kile care le-a gonit la treaba. Apucase colega ei sa schimbe cateva vorbe cu portarul tanar al bisericii pe care l-au potopit cu niste vorbe din care am retinut cuvantul mariage, ii propunea sa o ia de sotie.
Un amanunt, lista era plina de semnaturi in dreptul unor sume nu mai mici de 10 euro, ajungand si pana la 30 de euro.
Am intrebat ce le face Politia si a zis ca nimic, poate le rup doar foile dar ei vin cu altele.
Nu era nici un politist intr-o piata plina de tot felul de persoane cu indeletniciri bazate pe exploatarea turistilor.
PS O sa revin cu o analiza pe categorii a postarilor anterioare.
2010-08-25 00:05:16 | Raporteaza
Domnule Rogozanu. Spre rusinea mea, si din lipsa de timp, ieri NU am retinut ultima fraza din articolul dvs. Am vazut-o acum. Doriti sa stiti cu cine avem de-a face? Ok. Eu sint rasist. Punct. Rasismul meu se refera la a fi european. Punct. Insa, totodata am aflat si noi cu cine avem de-a face. Clar si fara echivoc. Personal, consider ca copilul meu nu are de ce sa creasca intr-o lume infectata cu obiceiuri din Paleolitic de o “ietnie”, sau un grup la care-i pare funny asta. Integrarea acestor lepre nu poate fi efectuata cit timp ei insista pe faptul ca noi ar trebuii sa luam de lege traditia lor, asa cum e ea. Nu NOI am venit la ei acasa, unde o fi casa nomazilor ciorditori. Ci EI in casa NOASTRA. Cit despre cetatenie, sa avem pardon: esti cetatean cu adevarat al unei tari atita timp cit respecti legile si obiceiurile. Domnule Rogozanu, sa te intreb un lucru mic: daca cineva iti fura ceva, si, imediat dupa, se scuza ca nu are din ce traii, il crezi? Daca iti spune ca tatal sau a fost infractor, si asta e traditia familiei lui, esti de parere ca infractiunile sale sint scuzabile? Desigur, poti sa explici ca e gresit ce face. O data . De doua ori. De N+1 ori. Iar acea persoana sa recidiveze de tot atitea ori. Afirmand ca nu isi poate nega traditia. Ce faci atunci? Ridici din umeri, si spui ca e scuzabil pentru ca atita poate el? Eu nu o sa fac acuze, ca altii, ca esti un comunist, ca esti un iubitor de ciori, si altele pe acelasi ton. O sa spun doar atit. Esti un naiv. Iremediabil. Si ca, din cauza celor ca tine, care ramin voit in aceasta “naivitate” tara noastra e cum e. Punct. Eu nu o sa mai citesc sa comentez la dvs. Desigur, o ,sa spuneti ca nu conteaza, ca are balta peste. Sau poate nici macar atit, dumneavoastra sinteti ziarist, in alte sfere decit noi, plebeii. Dar poate se lamuresc si altii si fac la fel. In rest, numai de bine. Aveti un tricou cu Che de la mine!
2010-08-25 06:26:31 | Raporteaza
@autorul
din cate se stie tiganii nu au fost espluzati ci s-au intors in patria muma benevol,de buna voie si nesiliti de nimeni,contra cost.si nu ie prima data.cica cam fuck o afacere din asta.se tot intorc benevol din tarile unde din greu cersesc si fura.dupa care din nou goniti de ferocu dictator basescu se imprastie in cele 4 zari ale ioropei.
2010-08-25 07:20:28 | Raporteaza
Daca traditia unei etnii inseamna sa furi, sa minti, sa inseli, sa nu muncesti, sa nu inveti, sa nu te speli, sa te “casatoresti” si sa faci copii de la 10 ani, sa nu respecti nicio lege, sa nu platesti taxe, sa nu ai consideratie de niciun fel pentru ceilalti etc., este dreptul meu, ca cetatean model al acestei tari si al Europei, sa nu am respect si sa nu tolerez aceasta etnie si traditia ei.
Traiesc intr-o zona a tarii multietnica: turci, tatari, italieni, lipoveni etc. Toti ceilalti au inteles sa se integreze si poate nu li s-au dat atatea sanse, desi o meritau.
Exista insa si specimene care nu pot fi supuse tratamentului de “civilizare”. Sunt depasite de intelegerea acestui proces, pentru ca pe scara evolutiei societatii umane au ramas, voit sau nu, undeva catre origini.
Imi asum intoleranta nascuta din prea multa toleranta a parintilor si stramosilor mei.
2010-08-25 07:26:37 | Raporteaza
Domnule Rogozanu, aici e tricoul dvs:
mahmurintrefant../
PS.-Eu imi asum rasismul, asa cum e el. Dvs. va asumati introducerea in aceeasi oala, pe principii comuniste, a romanilor cu tiganii? Aste e momentul in care ma tem ca vom avea placerea sa vedem cit de mult stie un ziarist sa o dea la intors….
2010-08-25 07:41:47 | Raporteaza
gandul.info/new../
Uite Costi, nu mai suferi, nu esti singur.
2010-08-25 09:25:23 | Raporteaza
” Entuziasmul Divanului ad-hoc era numai inainte-mergatorul entuziasmului general, care pe atunci insufla toata Romania, pentru viitoarea renastere. Dovada sutele de proprietari care au respins orice despagubire acordata de legiuirea emancipatoare. Numele acestora au fost publicate; si apartine iubitului nostru coleg, zelosul nostru cercetator si colectionar,d-nul Dimitrie Sturza, sa ne improspateze memoriei si istoriei contimporane numele acelora care prin o generoasa renuntare, au expirat pacatele lor si ale parintilor lor de a fi fost, ani lungi, stapani peste suflete de Tigani [ ] Desi de la proclamarea emancipatiunii nu sunt inca indeplinit 50 de ani, Tiganii ne-au dat industriasi, artisti, ofiteri distinsi, buni adminstrarori, medici si chiar oratori parlamentari”. Aceste randuri fac parte din
“Discurs(ul) la jubileul de 25 de ani al Academiei Romane”timut de Mihail Kogalniceanu in anu 1891. Or,
M.Kogalniceanu nu a fost un politruc demagog si nici un
jurnalist lipsit de onestitate. Dar, sincer, nu m-ar
mira sa aud si asemenea murdari. Sa fim seriosi ! Tiganii
neintegrati social sunt astfel pentru ca NU VOR. Daca
acestia sunt deosebit de multi se datoreaza faptilui
se inmultesc mai mult. Si aceasta fiind o forma de
neadaptare. Si, la urma urmei de ce s-ar integra atata timp cat altcineva poate fi facut raspunzator ?
2010-08-25 15:03:18 | Raporteaza
As avea cateva comentarii… primul legat de afirmatia celui care a scris articolul conform careia, oricine trebuie sa aiba dreptul de a munci oriunde… Corect domnule autor, insa cersitul si furatul nu se numara printre activitatile incluse in categoria “munca”.
Un al doilea comentariu… sunt total de acord cu expulzarea romilor… cu ce nu sunt de acord este faptul ca li s-a dat bani inainte sa fie trimisi acasa.
Si in sfarsit… un al treilea comentariu ar fi legat de incapacitatea statului roman de a controla cine pleaca din tara… ar trebui pusa o limitare… nu rasiala sau pe etnie, ci legata sa zicem de studii, asa cum se practica in tarile civilizate.. nu ai minim 12 clase, nu pleci.
2010-08-25 18:54:38 | Raporteaza
“Les Roumains ne nous ont fait aucun reproche”: lexpress.fr/tin../
“La délinquance issue de membres de nationalité roumaine avait augmenté de 138% à Paris”: lepoint.fr/tiny../
2010-08-25 23:12:16 | Raporteaza
cu tot respectul, dar hai sa nu generalizam. zilele trecute fiica-mea s-a jucat cu niste copii tigani in parc. si ma jur ca nu i-am privit cu ingaduinta sau ceea ce se numeste “discriminare pozitiva”. Erau oameni normali, copiii si parintii, nimic rusinos din ceea ce generalizeaza altii despre tigani. Astia de ce nu au avut probleme sa se integreze?
Da, sunt pentru integrare, dar astept efort din ambele parti. Si din pacate, la tigani sunt foarte putini indivizi dispusi sa coopereze. Daca chiar vrei sa miste ceva, primul pas ar fi sa fie invatati sa nu se mai COMPLACA in situatia lor. De-abia dupa, as fi de acord cu privilegiile care le presupune integrarea lor.
p.s. remember, au primit cate 1000 euro/persoana ca sa fie repatriati. Un salariu mediu este de 150 euro, cum naiba sa nu te simti insultat?
2010-08-26 00:28:56 | Raporteaza
@vali plesca: sunt de aceeasi parere. nu imi pare rau de ei, pentru ca majoritatea merg la cersit si la furat. de ce nu spuneti nimic despre ongurile care incearca sa ii aduca la scoala si nu reusesc, pentru ca nu ii intereseaza. de ce nu se vorbeste despre procentul de romi din puscarii, fata de romani? despre averile ilicite? despre cei care au permis, dar nu stiu sa conduca? etc etc etc. exceptiile sunt laudabile, dar prea putine, EI nu vor sa fie integrati!
2010-08-26 11:52:14 | Raporteaza
Romania e tara cersetorilor – doar ei sunt mindria tarii
2010-09-16 00:58:28 | Raporteaza