![]() | Încă o mizerie publicitară de la Roșia Montană Gold Corporation. Cu declarații, semnături și elefanți bizarivezi toate articolele de Mihai Goţiu10 Sep 2011 la 10:14 72 comentarii 1812 vizualizari. |
”România întreabă, RMGC răspunde”. Acesta este titlul campaniei publicitare pe care Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) se pregătește să o lanseze. De câteva zile, o echipă de filmări de la HiFi Production se plimbă prin țară să înregistreze întrebări ale oamenilor de pe stradă, legate de proiectul RMGC. Întrebări la care, desigur, cei de la RMGC vor oferi răspunsuri. Care vor constitui apoi clipurile publicitare ale campaniei. Până aici, nimic în neregulă. Dar…
… dar cum am aflat despre campanie. Vineri seara. Mă sună o prietenă. ”Hai, în Piața Unirii, că e o echipă de la UNATC, care înregistrează întrebări legate de Roșia”. Cum eram prin zonă, iar invitația conținea și o continuare la o bere, am mers în Piața Unirii. Echipa de filmare era pe poziții, doi tineri și o fată. Erau împreună cu membrii unei trupe clujene pe care îi cunoșteam. Aflu că unul din echipa de filmare ar fi Ștefan Matei, de la ”Les Elephants Bizarres”. Mă rog… Chiar dacă începuse să se întunece, reușesc să mă convingă să înregistrez o întrebare. Îi întreb ce fac cu filmările. ”E o campanie de informare”, mi se răspunde. ”O campanie de informare pentru cine?”, insist … Ridică din umeri. ”Aha, de informare pentru istorie”, glumesc. Din nou nu primesc vreun răspuns. Între timp, fata îmi cere cartea de identitate, pentru a-și nota datele. I-l ofer. Înregistrez întrebarea: ”De anul trecut RMGC a anunțat că se apucă de turism. Când vor inaugura stațiunea turistică Roșia Montană?”. Cei de față râd. Cameramanul își cere scuze că i s-a terminat caseta. O schimbă și repet întrebarea. A doua oară se înregistrează. Mi se face o fotografie. Din față. Fără profil. Apare domnișoara căreia i-am dat cartea de identitate. Îmi întinde o declarație, completată cu datele mele, să o semnez. ”Pot să o citesc înainte?”, întreb. ”A… da… desigur…” ”Și cerul se-apropie și cade pe mine. E bineee!”, ar cânta unii… ”Nu-i bine”, zic eu.
”Subsemnata/subsemnatul…. bla-bla (nume, prenume, date de identificare etc.)
În calitate de participant la Campania ”România întreabă, RMGC răspunde”, a companiei Roșia Montană Gold Corporation îmi manifest acordul ca Organizatorul – HiFi Production să aibă dreptul de utilizare a imaginii mele (photo, video și audio) și a declarațiilor precum și a celorlalte atribute personale ale subsemnatei/subsemnatului în orice fel de materiale publicitare legate de această Companie, indiferent de modul de realizare al comunicării comerciale și indiferent de suportul pe care este fixat materialul publicitar (presă, online, TV, radio, outdoor, foto etc.).
Dreptul de utilizare a imaginii și al declarațiilor va fi transferat integral companiei Roșia Montană Gold Corporation care va putea folosi ulterior materialul și declrațiile, integral sau parțial, pe orice suport și canal media, nelimitat teritorial sau în timp.
Subsemnata/subsemnatul ……………. mă angajez să nu denigrez imaginea Realizatorului sau a companiei Roșia Montană Gold Corporation sub sancțiunea de daune.
Subsemnata/subsemnatul ……………… îmi exprim expres consimțământul pentru folosirea datelor personale (nume, prenume, adresă, imagine, CNP etc.) în scopul contactării mele ulterioare de către un reprezentant al organizatorului sau al companiei RMGC și în scopul realizării unor materiale video/audio/print care să includă declarația sau întrebarea pusă de mine.
Dacă nu am fost selectat să particip în cadrul acestei campanii, nu trebuie să primesc nici o compensație financiară din partea Organizatorului sau al companiei RMGC.
Prezenta declarație a fost redactată în 2 exemplare originale, câte un exemplar pentru fiecare parte.”
***
Se înțelege că am refuzat să semnez așa ceva. Membrii echipei de filmare mă întreabă ”de ce?”. Pentru că e o mizerie. Pe puncte:
1.Din zecile de întregistrări care se vor face, RMGC și firma de publicitate vor alege doar întrebările care le convin și pentru care au răspunsuri pregătite (chiar din textul ”declarației” rezultă dreptul RMGC de a selecta întrebările convenabile). Dar campania va fi promovată ca și cum RMGC ar răspunde la toate întrebările (”România întreabă, RMGC răspunde”).
2. Chiar dacă va fi selectată întrebarea, răspunsul va fi unilateral, fără posibilitatea unui comentariu sau întrebări suplimentare dacă RMGC bate câmpii în răspuns (despre modul în care RMGC ”informează” folosindu-se de buna-credință a oamenilor puteți citi mai multe detalii aici; iar despre cât de deschiși sunt pentru o dezbatere reală, alte două ”amănunte”: în această săptămână, o prietenă care se ocupă de partea juridică a Campaniei ”Salvați Roșia Montană!” a fost invitată la TVR2 pentru a discuta despre legea exproprierii naționale – așa zisul proiect de modificare a Legii Minelor – când au aflat cine e invitat, inițiatorii proiectului, Greblă și Rușeț, au refuzat participarea la emisiune, astfel încât tema acesteia a fost schimbată; în urmă cu două săptămâni, de la postul local de televiziune NCN s-a transmis o invitație către Campanie, să desemneze o persoană tot pentru o emisiune legată de Roșia Montană – invitatul desemnat de Campanie a fost refuzat însă de NCN, pentru că era prea incomod; a fost chemat, din partea ”societății civile”, un ”specialist” care să-i ridice mingile la fileu purtătorului de vorbe al RMGC).
3. Modul în care se obține consimțământul este manipulator. Chiar dacă cei care întreabă au posibilitatea să citească ce semnează, ”Organizatorul” știe că 99% dintre români sunt obișnuiți să semneze ”ca primarul”. Motiv pentru care ei ar fi avut obligația să explice de la început (nu să ridice din umeri când sunt întrebați) pentru cine și în ce scop fac înregistrările (HiFi Production, RMGC, campanie publicitară, dreptul de selectare a întrebărilor din partea RMGC etc.). Mai mult, au obligația să le explice oamenilor ce urmează să semneze, nu doar să le întindă hârtia pentru a semna în grabă. Așa se comportă cineva de bună-credință. În caz contrar, cei care fac asta sunt doar niște instrumente (de altfel, o oră mai târziu, când o altă prietenă care ”a luat plasă” l-a sunat pe Ștefan Matei să-i reproșeze modul în care i-a obținut semnătura și faptul că profită de buna-credință a oamenilor, acesta s-a apărat afirmând că el e ”doar un sunetist”).
***
Două concluzii:
Nu știu alții cum sunt, dar faptul că cineva încearcă să profite de lipsa de experiență ori de buna-credință a oamenilor reprezintă pentru mine o mizerie.
Când cineva se comportă ca un simplu instrument (”doar un sunetist”), fără să aibă probleme de conștiință legate de faptul că acțiunile lui le-ar putea face un rău sau un deserviciu celor din preajmă, nu se poate numi ”artist”. Ci profitor.
***
P.S. 1 (pentru cei de bună-credință) : Oameni buni, citiți, vă rog, cu atenție, orice hârtie care vi se cere să o semnați, oricât de simpatici ar părea cei care vă cer asta. Iar dacă nu înțelegeți ceva, întrebați. Nu e nicio rușine să nu știți toate lucrurile de pe lumea asta. Așa evitați dureri ulterioare de cap. Uneori, și de coloană.
P.S. 2 (pentru cei cu mai puțină bună-credință) : Păi bine, măi, dar taman în Piața Unirii din Cluj v-ați gândit să căutați vedete pentru RMGC? Să nu știți voi că aici fântâna, piatra, ramul ”mi-e prieten numai mie”? ![]()
Etichete: campania salvati roșia montană, cluj, hifi production, les elephants bizarres, manipulare, Mihai Goţiu, piata unirii, Roşia Montana


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 10562 citiri |
| Cristian Teodorescu 9429 citiri |
| Costi Rogozanu 8768 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4073 citiri |
| Alin Fumurescu 3913 citiri |
| Constantin Creţan 3385 citiri |
| Dorin Tudoran 2833 citiri |
| Dan Duca 2464 citiri |
| Elena Vijulie 2344 citiri |
| Ciprian Şiulea 2285 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 60954 citiri |
| Cristian Teodorescu 39769 citiri |
| Costi Rogozanu 37960 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18121 citiri |
| Alin Fumurescu 17819 citiri |
| Viorel Dobran 12272 citiri |
| Dan Duca 11264 citiri |
| Constantin Creţan 11144 citiri |
| Elena Vijulie 8969 citiri |
| Dorin Tudoran 8660 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Elena Vijulie 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-09-10 10:31:31 | Raporteaza
2011-09-10 10:58:24 | Raporteaza
“Când cineva se comportă ca un simplu instrument (”doar un sunetist”)”.
Subconstientul inconstient ii joaca feste lui Gotiu.
2011-09-10 11:02:23 | Raporteaza
Interesul nu e sa se raspunda la intrebari? Daca ei s-ar ascunde nu ar fi ok. Pe de alta parte, daca vor sa raspunda la intrebari, iar nu e ok. Asa cum si tu ai vocea ta si raspunsurile tale, asa si ei vor sa ofere raspunsul companiei. Mie mi se pare o idee buna.
2011-09-10 11:04:03 | Raporteaza
@Dragos N:
(fara a-i scuza pe cei care semneaza fara sa citeasca) e normal ca cei care inregistreaza sa informeze de la inceput pentru cine si in ce scop se inregistreaza intrebarile si la fel de normal e sa explice oamenilor ce semneaza, nu sa le bage o foaie sub nas cu indemnul ”semnati aici” – asta e starea de normalitate pana la capat;
intrebari cu raspunsuri la care nu mai ai posibilitatea sa pui alte intrebari ori sa comentezi raspunsurile nu reprezinta nici ”dezbatere”, nici ”informare”, ci manipulare
2011-09-10 11:11:58 | Raporteaza
@victor L: te-am mai vazut comentand pe site-uri si am citit pe unul dintre ele, nu ma tin minte care dar o sa aflu, ca esti pe stadul de plata de la RMGC.
2011-09-10 11:14:39 | Raporteaza
Daca am ajuns sa criticam faptul ca ni se cere acordul pentru a ni se folosi imaginea, e grav! Articolele tale au inceput sa fie din ce in ce mai fantasmagorice. Pai e rau ca li se cere sa semneze o declaratie prin care isi dau acordul? Nu. Ca unii n-o s-o citeasca…asta e vina lor, nu a companiei. O sa te iei acum si de cei care semneaza/nu semneaza cand se fac sondaje de opinie pe strada? ca poate nici ei n-au citit ce au semnat si trebuie sa dai jos bestiile de la centrele de cercetare a pietei!!
2011-09-10 11:23:31 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-09-10 11:27:12 | Raporteaza
Lasa vrajelile astea…oamenii isi iau acoperire legala vis-a vis de eventuale daune sau provocari. Cum te-au nimerit pe tine la interviu mai pot nimeri si pe altii care apoi ii pot da in judecata. Si sunt convins ca sunt o gramada de pofticiosi la banii lor.
Mai bine spune de ce ai sters majoritatea comentariilor de aseara de la articolul unde, culmea, aparai libertatea de exprimare?
P.S. 1 Adica cum vine asta “pentru oameni de buna credinta”? Ia spune tu Gotiule, aia care nu iti impartasesc ideile cum sunt? Sunt cu “mai putina buna-credinta”? Vezi ma? De-aia incepe sa se fereasca lumea de voi ca prea va credeti voi destepti si ailalti sunt toti hoti, vanduti, manipulatori, platiti samd. Bai taticu, s-au dus vremurile cu unanimitate si democratia asta inseamna: dezbatere si pareri diferite, indiferent ca iti convin sau nu.
2011-09-10 11:28:53 | Raporteaza
@sofia r. ,
pentru perspicacitatea cu care m-ai demascat meriti o cafea; tocmai am fost pe la casierie.
2011-09-10 11:53:30 | Raporteaza
Care e de fapt manipularea? Semnezi ca sa iti dai acordul sa foloseasca acea bucatica de inregistrate intr-un spot de exemplu. Nimic anormal. Daca vrei bine, daca nu la fel de bine, nu te obliga nimeni si nici nu ti se ia dreptul sa citesti ce semnezi.
2011-09-10 12:05:18 | Raporteaza
pt informare intrati pe net si aflati ce s-a intimplat in NouaZeelanda unde se practica acelasi tip de exploatare cu cianuri si vedeti ce dezastru ecologic e acolo.despre asta s-a scris f. putin fiindca interesul e sa se ascunda pericolele. odata create iazurile de depozitare vom fi in pericol sute de ani caci cianura se distruge f. greu.nu mai vorbesc de faptul ca prin excavare pamintului se distrug vestigii istorice inestimabile pt istoria noastra
2011-09-10 12:16:31 | Raporteaza
Mihai Gotiu in “1001 de nopti”
Pe orice declaratie trebuie sa fie DOUA semnaturi.
Intre tine (Mihai Gotiu pe persoana fizica) si RMGC (nu am vazut semnatura, stampila).
Ce ai postat tu aici nu are nicio valoare juridica.
Genul asta de materiale sunt realizate si de cei de la Realitatea. Raspunzi la o intrebare iar pe post intrebarea este modificata iar raspunsul este rupt din context.
2011-09-10 12:27:12 | Raporteaza
Asta-i un text aproape standard care mizeaza pe inexperienta si/ori nebagarea de seama a oamenilor. Cine mai crede ca afacerile se fac cu politeturi, fineturi, onestitate si respectul partilor implicate n-a iesit bine inca din scutece. Cum drac sa faci profit si acumulare de capital daca nu manipulezi si exploatezi toate slabiciunile/vulnerabilitatile potentiale ori actuale ale clientului? E practica curenta mutual acceptata de sus pana jos, Mihai draga.
Baremi este un text inteligibil pentru cetateanul mediu avizat care stie ca nu-ti pui semnatura pe nicio hartoaga pana nu-i cunosti intreg continutul. Sa vezi insa altele in care conditiile sunt scrise cu caractere marunte si gri (in locul negrului din restul textului) precum notele de subsol, pe cateo pagina si jumatate, intr-un limbaj tehnic juridic stufos incat bietul om, cu toata bunavointa si rabdarea, nu ajunge sa inteleaga termenii contractului (caci asta-i un contract, de buna seama) si adeseori renunta inainte de a citi pana la capat.
******
Un articol solid de Mihaelei Farsirotu, profesor de strategia afacerilor la Universitatea Quebec din Montreal, pe tema Rosiei Montane a aparut in Romania Libera. Merita citit.
“Una este aurul din pamant si alta cel de la Banca Nationala”
romanialibera.r../
Si acu, ma roiesc de pe aci iute ca iar se umplu locul de clone pd-liste pro-RMGC, un fel de clotze cu puii lor visand la graunte de aur …
2011-09-10 12:32:22 | Raporteaza
@viper: de cate ori ai fost la Rosia Montana? Ai auzit de RM inainte de scandalul cu RMGC?
2011-09-10 12:34:39 | Raporteaza
Dle Gotiu, e dreptul tau sa pui mai multe intrebari, normal. Nu vad ce este rau in a se si raspunde la ele. Pana acum s-au facut nenumarate dezbateri pe tema asta, nu inteleg de ce este atat de rau faptul ca isi doresc sa vina in intampinarea dorintei de informare a oamenilor obisnuiti.
2011-09-10 12:43:39 | Raporteaza
alina = platiti de rmgc
2011-09-10 12:49:20 | Raporteaza
@ribelalu / #9: “Si sunt convins ca sunt o gramada de pofticiosi la banii lor.”
Da. Si unul dintre acesti “pofticiosi” este chiar barcagiul Basescu. Si barcagiul a poftit si barcagiul a fost servit… E adevarat, a trebuit sa ofere si barcagiul un serviciu, la schimb: l-a sustinut public, de la inalta tribuna prezidentiala (la inaltimea careia nu a reusit sa se ridice nici macar o secunda, vreodata), pe ‘binefacatorul” cetatenilor, RMGC
2011-09-10 13:21:02 | Raporteaza
Hai mai scuteste-ma cu prostii destea… Ce ii mai important ?un munte de rahat (ex:rm) sau ceva aur … iti zic eu .. auru’. Tu o sa tot te vaiti de asta si cand o sa se toarne auru de acolo in 2014 … Can’t fight the future… and the future is gold. (ps: nu lucru la rmgc … dar s-ar putea sa investesc in ea … ceva dividente de pe vanzare de aur nu strica)
2011-09-10 13:35:01 | Raporteaza
oricum, cea mai tare lovitura, din punctul meu de vedere, a primit-o rmgc de la marmureanu. in adevarul. le-a ”recomandat” sa nu faca barajul. atat timp cat rmgc vrea sa faca barajul ala e jale. e mai rau decat cernobil.
2011-09-10 14:05:34 | Raporteaza
Acolo toti iti sunt prieteni? Si atunci cum de la proteste nu ati fost decat 10 persoane? Unde ti-au fost prietenii atunci aaa? Rosia Montana nu iti e prieten iti zic io!
2011-09-10 14:09:08 | Raporteaza
@ramstein … ma intreb cine a mai ramas necumparat de catre rmgc. cred ca stiu…borbely. cum ungurul nu poate fi cumparat, desi a incercat si sri ul sa-i gaseasca bube si nu au reusit, rmgc are o problema. cartusul lor cel mare, base, a fost tras fara efect. as zice chiar ca efectul e contrar asteptarilor rmgc, popularitatea negativa de care se bucura presesdintele aducandu le numai deservicii.
2011-09-10 14:20:42 | Raporteaza
mi-s prieteni numai mie
subiectul multiplu, despartit prin virgule, cere predicat la persoana a III-a plural
spor la gramatica
ps – in poezie e asa: “… tot ce misca-n tara asta, ramul ramul/mi-e prieten numai mie”
si e prieten se acorda cu tot, care e subiectul – ramul si raul fiind constructii cu rol de apozitie.
spor la gramatica!
mai da niste teste/texte sa vedem daca progresezi
2011-09-10 14:25:12 | Raporteaza
[...] Mai mult, aflam de campania ”România întreabă, RMGC răspunde”, prin care se dorește o campanie publicitară deschisă tuturor celor care aprobă proiectul. Legătura dintre cele două teme – modificarea legislativă şi campania publicitară este evidentă. Sursă este articolul lui Mihai Goţiu. [...]
2011-09-10 14:36:04 | Raporteaza
Ca sa veezi, tocmai peste tine au dat. S-au gandit ca duceai lipsa de articole legat de RMGC si ti-au mai oferit un subiect de frustrare – PARDON! – de discutie.
2011-09-10 15:09:43 | Raporteaza
Domnule Gotiu,
Plec de la premisa ca sunteti un om caruia ii pasa de mediul inconjurator. Lupta dumneavoastra pentru impiedicarea exploatarii aurului la RM asta sugereaza. Asa cum spuneam intr-un comentariu la un alt articol al dumneavoastra, pana la demararea acestui proiect (sau ingroparea lui) va mai trece ceva vreme. Pana atunci va sugerez sa va inscrieti in campania “let’s do it romania” si sa colectati peturi si gunoaie alaturi de ceilalti voluntari. Imagini cu dumneavoastra strangand gunoaiele aruncate de oameni lipsiti de educatie ar sluji de minune cauzei pe care o sustineti, deocamdata, la nivel declarativ. De asemenea, mi-ar face mare placere sa-l vad intr-o actiune similara si pe domnul Remus Cernea. Ati dovedi tuturor ca, intr-adevar, va pasa. Credeti in puterea exemplului personal, nu-i asa?
Va doresc mult succes in campania “let’s do it romania”.
2011-09-10 15:33:12 | Raporteaza
@Cata:
pai daca taman in Piata Unirii din Cluj s-au gasit sa se desfasoare
asta nu se cheama doar ”ghinion” 
2011-09-10 15:36:05 | Raporteaza
Romania intreaba… si RMGC raspunde, batand campii. Se pregateste o noua campanie de manipulare a opiniei publice marca RMGC. Oare cate reclame RMGC trebuie sa mai interzica CNA ca acesti indivizi sa o lase balta cu reclamele?
Eu pun o intrebare si apoi, conform acelei declaratii, eu n-am voie sa “denigrez” numele companiei? De cine e bai tata RMGC? Mama? Adica, cum ar veni… Doamne ce comedie… RMGC imi da dreptul sa ma informez direct de la sursa, nu?, dar eu nu mai am voie sa emit,dup-aia, judecati dupa cum doresc eu?
Aaa.. domnii de la Gold.. ma scuzati.. dar aici nu sunteti in Africa sa ne inchideti gurile! Ce marsavie!!!
2011-09-10 15:59:09 | Raporteaza
De ce nu intrati voi doi sub dus, sa va luati limbile in gura, daca tot trebuie sa apara numai comentariile favorabile si placute lui Gotiu, masculu’ de carton ??!! Doi sau mai multi, cati sunteti dintre aia 10 nauci….Panaramelor
)))
2011-09-10 16:27:10 | Raporteaza
E de apreciat initiativa lor si campania de informare, disponibilitatea de a aduna cat mai multe intrebari pentru a raspunde la toate si a elimina speculatiile din lipsa de informare.
2011-09-10 17:02:08 | Raporteaza
Prietene,
incepi sa ai probleme grave.
Teoria conspiratiei e nimic. Vax Albina!
Oamenii sunt liberi sa faca ce vor.
Daca vor sa semeneze, bine. Daca nu, nu.
Fara atatea comentarii.
Pentru ca daca sapam mai mult incepem sa atacam insesi fundatiile democratiei. Si nu vrem asta, nu, Gotziule?
Daca sapam, surpam. Si ajungem in faza in care nu te mai intreaba nimeni nimic.
Trage adanc aer in piept, numara pana la zece si ai sa vezi ca viata o sa ti se para mai frumoasa. Si spune-ti in gand: RMGC nu exista! RMGC nu exista!
PS_ Mai exista o varianta in cazul in care autoritatile romane nu vor sa tina sema de puternica opozitie a “poporului: o plangere la CEDO, CE, ONU, Tribunalul de la Haga si daca si acestea ignora gravitatea problemei ramane invocarea Atotstivuitorului lui Borcea.
2011-09-10 17:37:40 | Raporteaza
Bine ca raspund ei, ca tu ai raspuns in numele lor de prea multe ori. Nu e campanie de manipulare, e mai mult de informate ca sunt destui ca tine care dezinformeaza
2011-09-10 17:53:21 | Raporteaza
Gotiule, printre primele comentarii era unul care te critica dur dar folosnd un limbaj curat. Apatinea unui user Adrian, unde a disparut?
Folosesc alt nick din moment ce vad ca celalate 3-4 comentarii nu-mi apar. Sper sa fie intr-adevar de vina chace-ul.
2011-09-10 18:10:12 | Raporteaza
usor usor, acest subiect a devenit obsesie pentru Mr. Gotiu. te-ai dus la standurile acelea ca sa iti procuri subiect de scris pentru inca o zi.
2011-09-10 18:26:11 | Raporteaza
@drimon din atena:
o sa ajungem si la CEDO stai linistit… pana acuma nu a fost nevoie pentru ca RMGC a pierdut majoritatea proceselor chiar in instantele romanesti
2011-09-10 18:54:27 | Raporteaza
@Mihai Gotiu:
rmgc-istii erau mai inspirati daca iti cereau dreptul sa-ti re-publice articolele postate pe voxpublica…
aveau material documentar
2011-09-10 19:00:40 | Raporteaza
de ce te-a deranjat faptul ca ti s-a cerut acordul? faceai cumva declaratii mincinoase?
2011-09-10 19:06:36 | Raporteaza
@qwerty: domnul Gotiu se contrazice prin fiecare afirmatie. numai pe voxpublica e stapan absolut si este singurul care are intotdeauna dreptate
2011-09-10 19:13:04 | Raporteaza
asta e cea mai tare faza din declaratie:
“Subsemnata/subsemnatul ……………. mă angajez să nu denigrez imaginea Realizatorului sau a companiei Roșia Montană Gold Corporation sub sancțiunea de daune.”
Nasol daca numai prin amenintari poti sa iti castigi o oarecare respectabilitate.
2011-09-10 19:25:24 | Raporteaza
@Diana Ionescu: chiar asa si este, domnul Gotiu este cel mai citit autor de pe voxpublica
2011-09-10 19:26:47 | Raporteaza
@qwerty: Mi-a sters ambele critici la adresa lui , dar nu o va putea face la nesfarsit. Nu are cum. Intervin deoarece ma bucur ca este cineva care a sesizat !
2011-09-10 19:34:01 | Raporteaza
Criza de self-publicity omule? Nu stiai cum sa mai scrii putin despre tine? Al tau ego nu-ti mai fusese de mult gadilat tocmai de catre…tine? Nu pot sa cred ca efectiv ti-am citit ultimele articole. Dar nu ma mai pot abtine sa nu comentez! Scrii niste mizerii atat de mari si de mincinoase despre oamenii astia (si rmgc si rosieni si toti care sustin intr-ul fel sau altul rosia montana si mineritul) incat chiar si de ai avea dreptate tot nu te-as mai crede, daca ar fi prima data cand as auzi de povestea aceasta. Fii mai temperat ca nu e casa ta! Si oricum, sincer, nici nu vad ce mai aperi de fapt. Totul a devenit de fapt “a personal vendeta”. Nu-i asa?
2011-09-10 21:43:13 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Adica tu nu ai casa si stai in Pta Unirii din Cluj nu?
) Stiam eu! De-aia si scrii aceste articole infecte! Ca sa mai faci si tu un ban… Jenant trebuie sa mai fie (asta daca-ntr-adevar cunosti bunul simt si ai macar 5 ani de acasa..ca 7 sigur nu ai).
2011-09-10 21:46:46 | Raporteaza
Initiativa de campanie de informare e foarte buna, la fel si respectarea drepturilor de imagine – nu folosesc imaginea nimanui si nicio inregistrare fara acordul cuiva. In plus fiecare e responsabil sa citeasca inainte de a semna.
2011-09-10 21:50:08 | Raporteaza
Oricit v-ati zbate, nu il puteti atinge pe domnul Basescu. Eu chiar am fost un protector ecosistemic pina nu de mult, cind domnul Basescu mi-a deschis ochii si mi-am dat seama ca salvarea tarii si poporului nostru sta si in exploatarea de la Rosia Montana. Practic mi-am dat seama ca Banca Nationala are nevoie de aer ca de apa, gindindu-ma eu ca ar fi bine sa avem macar 200 de tone de rezerva. Rosia Montana este solutia si sper din suflet ca sint si in asentimentului presedintelui cu aceasta idee care mi-a venit.
2011-09-10 22:00:10 | Raporteaza
rectific, aur nu apa.
2011-09-10 22:00:50 | Raporteaza
rerectific, aur si nu aer, apa fiind in mod evident necesara pentru diluarea corespunzatoare a cantitatii foarte mici de cianura. Better safe than sorry, nu? Cum ar zice Mitterand, pe care o vecina de-a mea l-a vazut odata la Paris.
2011-09-10 22:02:18 | Raporteaza
inutil sa mentionez ca voi rectifica daca va fi cazul.
2011-09-10 22:02:56 | Raporteaza
Nu inteleg de ce atata agitatie pentru nimic? Aceasta e procedura standard. Daca esti inregistrat trebuie sa semnezi sa iti dai acordul pentru utilizarea imaginii tale, deci de unde speculatiile cu manipularea?
2011-09-10 22:25:27 | Raporteaza
@mada: pai cu asa adulatori, cum esti tu, cred si eu ca rating-ul este mare…calitatea insa, lasa mult de dorit.
2011-09-10 23:19:50 | Raporteaza
@Dan: sunt de acord, calitatea lasa mult de dorit :d
dupa ce se incheie subiectul Rosia, cred ca am putea sa scoatem o carticica intitulata “perlele postacilor RMGC” … eu mereu ma distram cand citeam articole de genul “perle de la BAC”
2011-09-10 23:27:06 | Raporteaza
ce se intampla cu fiecare articol, seamana a lunga si grea suferinta, Gotiule. excelezi prin resursele tale inepuizabile de continut cu potential manipulator.
2011-09-10 23:28:07 | Raporteaza
E ceva normal, se i-au interviuri si se raspunde la interbari de unde tragem concluzia ca e manipulare? Apropo
CE a zis ca nu o sa interzica folosirea de cianura la exploatari, deci de ce ne mai facem atatea probleme ?
2011-09-10 23:30:40 | Raporteaza
Mihai, Mihai, incredibil câţi postaci ai! Mi-e ciudă, sunt verde de ea. Cred că unii dintre ei îşi fac norma numai scriindu-ţi chestiile clasice, că nu eşti normal, că eşti obsedat, că nimic nu poate fi mai natural decât ‘declaraţia’ despre care vorbeşti, că HCN e apă potabilă şi fierbe, ca şi ea, la 100 de grade Celsius, etc. etc.
Sunt nu doar invidios, ci şi supărat. Datorită ţie, RMGC a creat deja o parte bună din locurile de muncă despre care se lăuda. Oare cât mai ‘face’ azi un postac la departamentul lor de ppncr? Te-ai gândit vreodată să ceri un comision? Mie îmi vine uneori să le dau o adresă de la care să le furnizez (contra cost, fireşte) câte un argument mai acătării, că ale lor sunt jălnicuţe rău. Şi se tot repetă. Presupun că dacă norma e mare cantitativ, iar IQ-ul limitat prin contract, asta e! trebuie să scrii cu cut şi paste ca să supravieţuieşti crizei. Celei economice, că despre aia de identitate nu mai vorbim.
2011-09-11 05:34:37 | Raporteaza
Dle Gotiu, este adevarat ca primiti ajutor de somaj?
2011-09-11 10:25:41 | Raporteaza
Am inceput sa intru din ce in ce mai rar pe la tine, tot timpul rosia montana in sus si in jos. Acum zici ca vroiai sa ai normal de un articol pe zi, pentru ca nici nu sti daca o sa se lanseze campania iar daca se lanseaza o sa raspunda unor intrebari, cum ai raspuns si tu, cum a raspuns si Basescu, cum poate sa raspunda oricine. Diferenta e ca raspunsul vine de la sursa nu de la o alta persoana
2011-09-11 10:43:14 | Raporteaza
Il astept pe Gotiu sa se-ntoarca de la Tebea cu noutati.
2011-09-11 12:22:07 | Raporteaza
@Gotiu, stii ce e f tare??? ca toti acesti caini rmgc-isti te bombardeaza cu texte de genu: ca numai stii despre ce sa scrii, ba k esti penibil, ba k s-au plictisit de articolele tale, ba k nu stiu ce
), dar cu toatea astea ei tot intra sa te comenteze si implicit tot ei te fac cel mai citit(si cunoscut) jurnalist de pe voxpublica:))…cainiilor sunteti prea evidenti…am sa fac o campanie de sterilizare a cainiilor RMGC-isti pe baza de voluntariat si sunt sigur ca o sa gasesc un nr. mare de voluntari, cam in jur de vro 80 000 de persoane:))….Tine-o tot asa Mihai Gotiu, Felicitari!!
2011-09-11 17:09:31 | Raporteaza
Nea cornele, postaci sunt toti pana la urma. Ca unii sunt platiti sau nu, asta e mai putin important, important e ca toti posteaza..o parere. Practic tu scuipi democratia acum, doar pt simplul motiv ca nu toti sunt de acord cu acest asa zis jurnalist. Lucru care ma inverzeste pe mine de ciuda. Nu stiti decat sa aruncati cu rahat in oameni, chiar (de fapt mai ales!) si in cei pe care doriti sa-i salvati. Niste jeguri de oameni ce sunteti toti!
2011-09-11 17:58:51 | Raporteaza
@Orka, nea caisa lucrurile sunt f simple 1.aici este vb despre un articol, deci in momentul in care iti exprimi parerea o faci cu referire la articolului scris si nu o faci cu referire la autorul articolului. 2. atunci cand un om simplu (fara un interes anume, fie politic sau financiar…uite si un exemplu des intalnit @ribelalu) nu este de acord ce scrie un jurnalist intr-un articol, numai isi pierde timpul sa-i citeasca si sa-i critice articolele de fiecare data cand scrie unul nou. nu-i asa? eu unul asa fac si cred ca toata lumea face la fel….apropo tu nu “scuipi” democratia acum cand ma critici pe mine pt o opinie postata???
2011-09-11 18:28:10 | Raporteaza
felicitari Gotiu, mergi inainte.
lasa-i pe postacii RMGC, cainii latra, ursul trece!
2011-09-11 23:34:54 | Raporteaza
Nu vreau sa acuz compania HiFi Production, dar pentru toata aceasta actiune, ei sunt responsabilii, RMGC doar le-a platit, cu buna credinta, serviciile, sperand sa fie de calitate. Iar ceea ce descrieti dvs, sunt lucrurile normale intr-o campanie publicitara. In 30 sec-1 min, cate intrebari si raspunsuri pot intra? In plus, avand in vedere ca situatia proiectului este controversata, sunt sigura ca RMGC va incerca sa raspunda exact la intrebari mai delicate si mai putin adresate, tocmai pentru a-si consolida o imagine favorabila.
2011-09-12 08:50:00 | Raporteaza
Este clar ca angajatii de la HiFi nu au primit niciun training inainte de a iesi pe strada si ca probabil era un job sezonier pentru ei, interesul fiind de altfel minim. Dar de aceste aspecte nu se ocupa RMGC. Compania canadiana a angajat o firma care, cel putin dupa prezentarea de pe siteul oficial, pare una dintre cele mai bune in ceea ce face. Dar pare ca se limiteaza la productia de calitate, nu si la cercetare de piata sau “vocea poporului”. Greseala RMGC este ca s-a lasat pe mana unor “profesionisti”. Ce-i drept, sunt sigur ca secventele video vor arata beton, dar ca organizare stau destul de prost. Ideea campaniei, insa, mi se pare foarte ok, in sprijinirea acestui proiect este nevoie de informare continua.
2011-09-12 10:48:05 | Raporteaza
Mi se pare evident ca RMGC nu a venit decat cu ideea unei campanii de informare, idee buna, iar partea de recrutare a respondentilor si productie audio-video au fost pasate unor experti. Din pacate, acestia nu exceleaza decat la cel de-al doilea nivel. D-abia astept sa vad rezultatul campaniei la TV sau pe unde o sa mai fie transmis, pentru ca sunt sigur ca RMGC vor raspunde si intrebarile mai delicate, tocmai pentru a-si contura o imagine corecta si favorabila.
2011-09-12 13:01:54 | Raporteaza
D-le Gotiu, vreau doar sa va felicit pentru lupta d-voastra pentru stoparea proiectului criminal si ineficient pentru statul roman de la Rosia Montana.
Am secatuit aceasta tara, nu avem nimic de lasat copiilor nostri – sa lasam macar acel aur, poate in 30-40 de ani va apare o tehnologie de extragere a lui fara a utiliza cianura.
Sa fie acel aur mostenirea noastra. E o crima sa-l extragem acum cu tehnologiile actuale si in actualele conditii defavorabile pentru statul roman.
2011-09-12 17:53:11 | Raporteaza
[...] urma acestei postari: LINK, reactiile nu au incetat sa apara, chiar din partea colegilor de breasla, [...]
2011-09-13 23:02:03 | Raporteaza
Doamne, cati prosti, prost intelesi, “destepti” si alte animale comenteaza! Avortoni ai epocii postrevolutionare nascuti cu moneda de 50 de bani in cur si cu carnatul de aur atarnat de batul legat de grumaz…
Sper din toata inima sa vina RMGC si sa va ia si matele pe care le purtati, sa extraga metale din ele. Evident, ruginituri.
Vorba cantecului, “Doamne, vino Doamne, sa vezi ce-a mai ramas din oameni.” Si daca nu poti veni, da-mi doamne puterea sa le scot pampalailor astora icrele pe ochi!
2011-09-14 09:51:25 | Raporteaza
Apreciez mult materialul si determinarea autorului fata de subiect. O singura problema am – atacul la Elefantii bizari si la Mihai Stefan. Nu cred ca e vorba de probleme de constiinta aici. Omul e simplu salariat la o societate comerciala unde presteaza o munca tehnica care nu presupune alegeri de constiinta. Nu stiu cati dintre noi ar face pe eroii intr-o astfel de situatie, mai ales ca e un job unde esti foarte usor de inlocuit. As putea fi rau sa-l intreb pe dl Gotiu daca n-a avut si domnia sa oarecare probleme de constiinta pentru ca a semnat atata timp pe un site finantat de Sorin Ovidiu Vantu.
2011-09-14 15:06:50 | Raporteaza
@let’s do it romania: Anul trecut am participat. Pe undeva pe langa Clinceni. Care peturi? Din pacate am fost intr-o zona focar de infectie, mi-e greu sa cred ca a fost verificata inainte. Era o groapa de gunoi veritabila intr-un camp deschis, si pe marginea unei vai de rau/ parau. Nu am crezut ca puteti sa trimiteti oameni in asemenea locuri veritabile focare de infectie. Acolo erau necesare ‘trupe’ speciale cu masti si echipament de protectie. Nu mai vin (am astm), nici eu si niciunul dintre colegii cu care am fost atunci. Vom avea in continuare grija de ceea ce facem noi individual in aceasta chestiune. Imi pare rau, dispozitie/timp/ disponibilitate efort am avut insa organizatorii nu au supravegheat atent pe cei care au cartat zona ori nu au avut un standard minim acceptabil pentru zone sigure pentru sanatatea participantilor la acest program. Pacat.
2011-09-17 23:21:41 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Ete fis…si voi, trustul realitatea, ati facut la fel. Asa va zicea Vantu, asa faceati!! Nu mai intrebati de ce, pentru cine si mai ales ce urmari ar fi avut actiunile voastre. Banu’ si faima sa fie, cacalau!!
Cred ca tot Vantu si-a bagat coada si p-acolo…
2011-09-22 08:20:15 | Raporteaza
@Cu subiect si predicat: Bre, n-auzi ca-l cautau prin piata?? El a fost vedeta din piata!!!
El si Simona senzual!! Vedete!!
2011-09-22 08:24:11 | Raporteaza
[...] Mai mult, aflam de campania ”România întreabă, RMGC răspunde”, prin care se dorește o campanie publicitară deschisă tuturor celor care aprobă proiectul. Legătura dintre cele două teme – modificarea legislativă şi campania publicitară este evidentă. Sursa este articolul lui Mihai Goţiu. [...]
2011-11-05 11:51:04 | Raporteaza