![]() | Încătușarea lui Florin Costiniu: tratament degradant. Foarte bine!vezi toate articolele de Mihai Goţiu10 Apr 2010 la 12:55 28 comentarii 1739 vizualizari. |
Asociația Magistraților din România (AMR) a remis aseară un comunicat în care susține că încătușarea judecătorului Florin Costiniu reprezintă un comportament degradant.
AMR susţine că “tratamentul degradant la care este supus magistratul Florin Costiniu, prin imobilizarea sa cu cătuşe” contravine dispoziţiilor art. 3, din Convenţia Europeană a Drepturilor Omului şi ale Legii nr.275/2006, “în condiţiile în care acesta s-a supus decent tuturor chemărilor organelor de ordine”.
”Niciunei persoane nu i se poate aduce atingere demnităţii sale în nicio împrejurare chiar dacă se instrumentează o cauză penală şi în niciun caz ancheta ori urmărirea penală nu trebuie să şocheze, să degradeze ori să pună în pericol imaginea generală a puterii judecătoreşti”.
“Purtarea magistratului Florin Costiniu cu cătuşe pare a fi mai mult decât o conduită abuzivă. Ea reprezintă în realitate o atitudine deliberată de intimidare şi umilire, o demonstraţie nepermisă de forţă şi discreditare a puterii judecătoreşti, cu consecinţe grave pentru independenţa şi normala funcţionare a sistemului judiciar, adăugând decredibilizării oficiale a actului de justiţie o degradare umană impusă nelegal spre a sfida compatibilizarea normalităţii actelor de urmărire penală cu respectarea condiţiei umane”, se mai arată în comunicatul AMR.
Bun. Acesta este punctul de vedere al AMR. Ca întotdeauna există însă și o altă perspectivă. Cea a omului de rând. A acelui om umilit nu de puține ori de deciziile judecătorești. Care fie a experimentat pe proprie piele soluțiile magistraților autohtoni, fie a privit, neputincios de pe margine, deciziile luate în diferite cazuri. A văzut interlopi scoși cu basma curată, afaceriști care și-au clădit averi de zeci de milioane de euro peste noapte scoși de sub acuzare chiar dacă mașinațiunile lor au fost mai mult decât evidente, nesimțiți cu funcții și relații care au ucis oameni și nenorocit vieți în accidente de circulație care se plimbă și astăzi bine-mersi în libertate.
Da, încătușarea unui om reprezintă o atitudine de intimidare și umilire, o demonstrație de forță. Dar magistrații care au semnat comunicatul în discuție trebuie că știu că unul dintre scopurile legii este cel de prevenție. Că aplicarea legii este, în sine, o demonstrație de forță. A forței dreptului. Că dincolo de sancțiunile individuale, menite de a stopa comiterea unor fapte asemănătoare de către acea persoană, publicitatea făcută unor astfel de cazuri are efect intimidator și asupra altor persoane care sunt tentate să comită fapte de același gen.
Psihologii susțin că prezentarea imaginilor șocante de la diferite accidente rutiere au efect preventiv asupra multora dintre conducătorii auto. Și, cu cât sunt mai șocante acele instantanee, efectul lor e mai mare. Ei bine, fotografia cu Florin Costiniu în cătușe ar trebui multiplicată și afișată pe holurile și în sălile tuturor instanțelor de judecată din România. Pentru a le aminti tuturor celor care au prieteni care își bat joc de lege și care îi apelează apoi pentru ”sfaturi amicale” unde pot ajunge. Acolo unde situația se prezintă cam așa (citez din Cătălin Voicu): ”Uşi negre de fier, zăbrele şi lacăte, nu au aerisire, ţigani, bandiţi, te fut ăia în cur, te omoară. Iar noaptea, din furculiţa care o au, o ia şi o ascute şi-o bagă în gât. Pe arest preventiv sînt tot felul de borfaşi, tot felul de bandiţi.”
Etichete: amr, arest, asociatia magistratilor din romania, casuneanu, catalin voicu, catuse, costiniu, florin costiniu, Locic, voicu


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 10562 citiri |
| Cristian Teodorescu 9429 citiri |
| Costi Rogozanu 8768 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4073 citiri |
| Alin Fumurescu 3913 citiri |
| Constantin Creţan 3385 citiri |
| Dorin Tudoran 2834 citiri |
| Dan Duca 2464 citiri |
| Elena Vijulie 2345 citiri |
| Ciprian Şiulea 2285 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 60954 citiri |
| Cristian Teodorescu 39769 citiri |
| Costi Rogozanu 37960 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18121 citiri |
| Alin Fumurescu 17819 citiri |
| Viorel Dobran 12272 citiri |
| Dan Duca 11264 citiri |
| Constantin Creţan 11144 citiri |
| Elena Vijulie 8970 citiri |
| Dorin Tudoran 8661 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Elena Vijulie 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Eu cred ca mai degradanta e coruptia, dar pentru AMR e mai degradanta expunerea coruptiei si pedepsirea coruptilor.
Nu vine Pivniceru sa ne spuna ca justitia e putere in stat si ca reprezentantilor unei puteri in stat proclamata de constitutie nu trebuie sa li se puna catuse.
Ar trebui sa i se anuleze si pensia.
2010-04-10 13:08:46 | Raporteaza
Ar trebuie sa se propuna modificarea Codului de Procedura Penala in asa fel incat arestarea magistatilor acuzati ca au luat spaga (sau le-au tremurat manutele ca nu au putut manari un dosar asa cum dorea Voicu) sa se faca cu arestatii in lectica cu baldachin .
Doar la 120 milioane salariu si 80 de milioane pensie (verificati cat are nevasta-sa pensie si veti avea o surpriza vis a vis de de dorinta de a pune botul la spaga cand mai si esti platit cu banii aia ) ar tebui purtati in lectica taraturile astea fara onoare .
Daca avea vreo ramasita de coloana vertebrala loaza asta ar fi trebuit sa isi traga un glont in cap dupa ce a devin public ca si-a vandut roba …..
PRESEDINTE AL SECTITI CIVLILE A CURTII SUPREME A UNEI TARI CHIPURILE EUROPENE !
2010-04-10 13:12:38 | Raporteaza
E şi degradant, e şi periculos.
Degradant pentru că încă n-a venit vremea pedepsei. Deocamdată, se judecă. Se teme cineva că o să fugă Costiniu prin porumb?
Periculos pentru că, dacă nu vor obţine o condamnare, cătuşele ălea vor zăngăni a nerozie pe creierii lor şi ai noştri. (Îl ţii minte pe Iacubov, cum şi le flutura? Şi cum le-a scuturat după trei luni de circ?)
Ce mesaj transmitem? Cătuşele sunt pentru oricine – vinovat sau nu – condamnările sunt pentru proşti.
2010-04-10 13:17:22 | Raporteaza
Mai e o perspectiva!
Se bucură boul că se naște Gestapoul.
Iar, provincialismul, parvenitismul-dregătoresc și sinecurismul semidoct romanesc sunt constituienții unui mediu prielnic pentru manifestarea boilor.
2010-04-10 13:18:22 | Raporteaza
@Lucian Davidescu:
din pacate, la procedurile din Romania, procesul asta s-ar putea sa dureze cel putin 2-3 ani, si exista posibilitatea de a se finaliza cu ”vicii de procedura”;
indiferent insa de sentinta finala, sanctiunea catuselor in fata camerelor de luat vederi va ramane, in cazul unui judecator pierderea onorabilitatii e o sanctiune foarte mare (spre deosebire de afaceristi ori cei mai multi dintre politicieni, pentru care onorabilitatea e ultimul lucru de care le pasa);
stiu, exista si prezumtia de nevinovatie, dar in cazul de fata, in care Costiniu a recunoscut ca a gresit oferind sfaturi unui prieten de 20 de ani, in discutie ramane gradul de vinovatie, nu vinovatia in sine.
2010-04-10 13:28:28 | Raporteaza
Pana una alta vinovatia nu este probata. Poate va fi, poate nu. Ma lasa rece. Oricum faptul ca judecator este nevasta unui mafiot subprefect din Dambovita spune multe.
Ceea ce este mult mai grav este ca tara a fost bagata in gard de securistii pedelisti (pe stil ou si vechi) si de peceristii pesedisti. Probe sunt la tot pasul. Incatusati deocamdata doar astia despre care scrie mafoamea de mai sus.
2010-04-10 13:29:33 | Raporteaza
Pentru webmasterul: Sa o tutuiesti pe ma-ta cand esti in calduri, nu pe mine: “se pare ca te repeti” sa-i spui ma-tii!
2010-04-10 13:33:40 | Raporteaza
Cu riscul de a ma repeta:
As putea paria aici ca toti acesti indivizi nu vor pati nimic. Bineinteles ca imaginea lor(sic) si carierele lor politice si profesionale(Voicu & Costiniu) cat si credibilitatea lor vor fi facute varza, si atat. Apropo’ ce sa mai aude de aia cu caltabosii? Putrezesc printr-o celula undeva? Nu. In cel mai rau caz(daca se va pronunta vreo sentinta defavorabile-desi ma indoiesc ca in urmatorii 2,3 ani) vor face o mica “mititica” asa ca Penescu ala de la Pitesti.
2010-04-10 13:44:03 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: incepi sa-ti speli pacatele.Asta mi-a placut.Deci se poate.Cautati-va subiecte seriose,e pacat de dvs.
Daca asta e procedura,si nu i-a deranjat pana acum pe d-nii judecatori,sa faca bine si sa accepte plimbarea in catuse.
Nimeni nu e mai presus de lege-sau?
Si pe noi ne umilesc zi de zi personajele care ,pe banii nostri,ridica pretentii tot mai mari,fara a da nimic in schimb.
Ma repet:sa li se retraga beneficiile si pensiile tuturor bugetarilor prinsi cu ocaua mica.
2010-04-10 13:49:01 | Raporteaza
sigur asta e procedura ca arestatii sa fie plimbati in spatiul public cu catuse pe mana(motivele sunt destule, fuga, protectia celorlalti, protectia polotistiilor) altfel cuvantul arestat nu ar mai avea definitia din dictionar
ARESTÁ, arestez, vb. I. Tranz. A ține pe cineva sub pază legală în vederea unui proces sau a cercetărilor judiciare; a închide, a arestui. – Din arest.
Sursa: DEX ‘98
daca nici macar in arest nu i s-ar pune catuse unde sa le mai punem catusele in celula la noapte? nu conteaza ca e presedinte sau tigan procedura trebuie aplicata fie ca exista televiziune pe scari sau nu iar imaginile cu catusele hai sa fim seriosi nu au fost produse si date presei ci presa se imbulzea sa prinda o faza cat mai buna nu ati vazut ce aglomeratie de jurmalisti? nu le-ar fi scapat nici o scama daca avea pe haina ce tot atata fanfara
2010-04-10 14:00:18 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Sunt absolut de acord cu continutul articolului si ultimul dvtra mesaj.Nu am inteles si continuu sa nu-i inteleg pe cei ,falsi sau onesti, deplang ,,injustitia ce se face (ne)justitiei” ce ar trebui sa se bucure sin die de prezumtia de nevinovatie.Imi pot imagina ce miscare browniana s-a declansat in familia celor cu multi bani,multe relatii (nepotrivite)si tot felul de alte legaturi dubioase cu sfintii slujitori ai intereselor nationale ,internationale si mai ales personale!
Imi doresc ptr binele si sanatatea morala a noastra a tuturor,a celor ce si-au pierdut orice speranta de vindecare ca ,,tratamentul”sa fie administrat pana la capat si in mod corect ptr.ca doar asa rezultatul si efectul va avea valoare si va supravietui timpuui.
2010-04-10 14:14:47 | Raporteaza
Pai e normal sa conteste confortul imaginii bratarilor cu balama. Doar atunci cand e vorba de ei isi amintesc de drepturile omului si libertatile sale, cat timp miscau dosarele si faceau rau multor oameni nevinovati, atunci aceia nu aveau drepturi si libertati.
2010-04-10 14:35:41 | Raporteaza
Bravo Domnule Mihai….subscriu la tot ce ati scris
2010-04-10 14:44:12 | Raporteaza
Auzi madam Mona di la Iasi da’ greva ta pentru salariu si pensie mare n-a fost degradanta?Da ca-n timpul grevei l-ati scapat pe Vantu de-o condamnare prin prescrierea faptei n-a fost degradant?Da ca tu si madam Costiniu aveati o problema cu Base n-a fost degradant?Da ca justitia din Romania e corupta nu-i degradant?Da ca tu ai ocupat un post la Inalta Curte pe un interviu bazat pe vrajeala si mangleala nu-i degradant? Mona tu si alti judecatori ca tine sunteti de toata rusinea si provocati o imensa sila!Mona sa-ti fie rusine!
2010-04-10 14:45:47 | Raporteaza
Lucian Davidescu
Iacubov a fost eliberat din cauza unor judecatori ca si cOSTINIU .Judecatorii corupti ar trebui sa fie pedepsiti dupa un cod mult mai dur ,deoarece ei savarsesc faptele penale in cunostinta de cauza si in dispretul legii si a opiniei publice.Nu cred ca sunt pedepse destul de degradante pentru astfel de indivizi ,a caror fapte ii degradeaza mult mai mult decat ipostaza lor in catuse.Pudibonderia AMR este total deplasata si de prost augur pentru justitia din Romania.Dumnezeu cu mila…
2010-04-10 14:48:29 | Raporteaza
Dupa cate cred, se apropie momentul in care doamna Mona Pivniceru si probabil si doamna Viorica Costiniu vor auzi clinchet de catuse pe propriile lor manute. Dupa cate au facut, si-ar merita soarta alaturi de sotul si colegul Florin Costiniu si Catalin Voicu pentru macar 20 de ani. Ar avea timp sa mediteze la suferintele si nedreptatile pe care le-au facut in cariera lor unor oameni nevinovati si pe cati borfasi i-au salvat de la pedeapsa. Averile lor sa fie neaparat confiscate.
2010-04-10 15:13:17 | Raporteaza
@Lucian Davidescu:
Ok!
Sa zicem ca ai dreptate!
Daca va fi asa cum spui,atunci catusele ar trebui purtate de toti cei care astazi, pe nedrept (dupa parerea ta) i-au incatusat pe ,,onestii” inca…nevinovati.
Atunci, ti-ar placea sa vezi catusele???
Intreb doar!
2010-04-10 15:24:44 | Raporteaza
P.S….dupa multa vreme, sunt de acord 100% cu Mihai Gotiu!
2010-04-10 15:26:07 | Raporteaza
Tratament degradant?Cum aşa,i-au lut şi gradele?
Da`ce,avea şi grade?Câte?
2010-04-10 15:30:05 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:
Vă citez: ‘a văzut interlopi scoși cu basma curată’?!
Şi cum au fost ei „scoşi CU basma curată”, dle Goţiu?! Poate ne explicaţi şi nouă această creaţie proprie şi personală
din textul de mai sus, dar fără sens.
Nu pot să nu remarc, pentru a nşpea oară, ce feste vă joacă necunoaşterea limbii române, deşi îndeletnicirea de bază, în ce vă priveşte, e… grafomania. Dar ce bine mai cunoaşteţi expresiile idiomatice româneşti, uau
!!! Am mai auzit perla asta de multe ori, din gura unor maghiari care se strofocau să vorbească româneşte, uzînd de zicale româneşti, dar, pe lîngă rîsul sănătos pe care mi l-au stîrnit, le-am acordat circumstanţe atenuante, româna nefiind limba lor maternă. De data asta, nici vorbă de toleranţă. Aşadar, una este „să scoţi pe cineva basma curată”, şi alta „să-l scoţi CU basmaua curată”. De fapt, formularea din urmă n-are niciun sens… E doar o chestiune de discernămînt… lingvistic: a face distincţia dintre sensul propriu şi sensul figurat al unei expresii. Doar atît…
2010-04-10 15:37:17 | Raporteaza
@ Gotiu Mihai ! Ptiu, sa nu va deochi ! Hai ca se poate, zau ! Daca veniti si cu scuzele cuvenite mie, sa fiu de nu va citesc de acum incolo ! Din nou. Parol !
2010-04-10 15:41:19 | Raporteaza
de cate ori te-am injurat, nu-ti spun mihai gotiu; uite a venit timpul sa te citesc cu placere si sa fiu, in totalitate, de aceeasi parere. am ,totusi, o rugaminte la tine: spune aici ca nistorescu o vroia presedinta statului pe mona pivniceru; cred ca-ti amintesti demersul..
2010-04-10 15:47:55 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2010-04-10 16:37:06 | Raporteaza
@no comment:
da, ms, tocmai scriu despre asta
2010-04-10 16:43:12 | Raporteaza
Observ ca mai exista cate un cretin (dezinteresat oare ?) care este “bulversat”, precum madam Pivniceru, de faptul ca borfasii sunt incatusati ! Nici nu mai trebuie sa-mi pun intrebarea din paranteza, pentru a-i cataloga pe acestia si cu alte apelative, in afara celui cu care am inceput postarea.
2010-04-10 16:43:21 | Raporteaza
Bai nu-i mai dati bai coarne! voi nu vedeti ca-si bate joc de noi? Scrie 1 articol din 10 cool, iar in restul de 9 ne manipuleaza la greu! Asteptati si voi cu laudele macar cateva zile, sa vedeti cum gandeste o perioada. GUTA asta schimba benzile de circulatie ca naiba, parca-i ahtiat si in plus mai si circula pe contrasens, ca un smecheras de 2 lei (mai stiti? tara de 2 lei a lui geoana), pe VP.
2010-04-10 16:51:47 | Raporteaza
Am citit pe blogul expertului ONU si profesorul universitar Iulia Motoc ca nu este tratament degradant. Exista acolo si o definitie a tratamentului degradant iuliamotoc.com../
2010-04-10 20:53:41 | Raporteaza
abia acum s-au sesizat judecatorii?dar pînă acum, toți cetațenii aflați în arest preventiv,necondamnați definitiv,dar încătușați,purtați în zeghe pe la instanțe în toată țara,închiși la un loc cu condamnați de drept comun,care sunt obligati să dea pînă și declaratia în fața judecătorului in cătușe,îmbrăcat în zeghe, cu domiciliu forțat la pușcărie direct,privat de libertate luni și chiar ani întregi,nu s-au sesizat judecătorii,nu au fost revoltați?presa, opinia publică?știe cineva cîți oameni, cetățeni ai acestei țări,au fost închiși în aceleași condiții degradante -deși mă îndoisc-cu mii de oameni dar obișnuiți nu judecători sau nume cunoscute,fără vină sau cu unica vină că trăiesc în Romania, că iubesc Romania nici ei nu mai știu de ce, a interesat pe cineva, a răspuns cineva de aceste așa zise erori judiciare care de cele mai multe ori au fost au fost crime colective de-a dreptul,ca în cazul meu la care au luat parte polițiști, procurori, judecători, jurnaliști,etc.Judecătorii,sau măcar o parte dintre ei,care sunt au participat la astfel de erori fără a fi făcuți vreodată răspunzători,sunt ultimii oameni care au dreptul să fie revoltați că un alt judecător este închis și purtat cu cătușe,în mod de gradant… Sunt pentru respectarea legilor si ar trebui ca acest caz să dea de gîndit societășii în general.Nici un cetățean al nici unei categorii sociale nu ar trebui privat de libertate, decît în condiții de perfectă legalitate,iar cînd un om indiferent de condiția lui socială,de notorietate, etnie, sex, avere,apartenență politică,etc dovedește in instanță că a fost privat de libertate,o oră, o zi, o lună,un an,sau aproape doi ani ca în cazul meu,ilegal,imediat cei în drept să-i pedepsească pe cei vinovati de aceasta crimă care se petrece sub ochii noștri și cu acceptul nostru al tuturor prin nepăsare și mai ales prin aplicarea discreționară a legii.Cînd acel om,de care vă vorbesc, grav afectat-ce să mai zic de degradarea umană de care face vorbire AMR- FACE ACȚIUNE ÎMPOTRIVA STATULUI ROMAN,că ce mai poate să facă si el săracu, ci ne se opune cel mai tare să fie despăgubit,să ise facă o minimă reparație morală si materială după ore,zile , luni,sau ani-ca în cazul meu-de degradare umană la modul cel mai adevărat ți palpabil ți demonsrabil, cine credeți dvs că se opune din toate puterile?tocmai cei puși să ne apere printre care la loc de frunte,judecătorii care az, cînd un semen de-al lor,de frunte,ce-i drept este arestat pe drept sau pe nedrept,vom vedea,este încătușat ca și mine săraca acum fiz 9 ani, judecătorii,spuneam sunt revoltați,vai ce mai tragedie!dar în toți acesti ani de ce nu s-au revoltat,cind zeci de oameni,de seamă sau obițnuiși, bogați sau săraci,femei sau bărbați,au fost arestați preventiv și ținuți în aceleași condiții ca judecătorul de care vorbesc, sau oa menii de afaceri,sau politicianul,de ce nu s-au revoltat cănd au prelungit lună de luna mandate de arestare cu miile la zeci si zeci de oameni care au dovedit apoi că sunt sau au fost tot timpul nevinovați?Arestul preventiv,o excepție, uneori pentru aceeași judecători devine regulă,cînd interesele lor de cele mai multe ori meschine și mizerabile o cer.Cine are ochi,urechi,bun simț si mai ales cine vrea să nu fie niciodată,dar niciodată, vinovat sau nevinovat arestat ilegat,cu toate abuzurile din pușcării de care nu vorbește nimeni cu adevărat decăt cînd ajunge acolo și atunci credeți-mă foarte timid sau deloc,să ia atitudine măcar acum.Poate nu e un subiect de primă pagină,dar dacă a mai rămas doar un jurnalist adevărat în tara asta pe care repet,nu știu de ce o mai iubesc,să încerce să aprofundeze nu neapărat cazul meu,dar măcar să aducă în fața cetățenilor acestei țări arestul preventiv cu tot ce implică el azi in Romania.Atenție, la modul cum se întîmpla și se aplica azi legea oricine poate fi arestat și ținut oricît în arest, în condiții de degradare umană,vinovat sau nevinovat,abuzat,umilit,etc.Poate tu cel ce citești sau asculți îți spui că ție nu ți se poate întîmpla ei bine, eu un om obițnuit îți pot demonstra că da ,in Romania arestul preventiv se poate întîmpla oricui o perioada mai mică sau mai mare,arestul preventiv se poate întămpla atîta timp cît legea se aplică discreționar ,arestul preventiv cu toate abuzurile lui poate lovi pe oricine,dacă nu se respectă legile din Romania și legile europene.Arestul preventiv,este folosit ca o amenințare la toate nivelele începînd cu cel politic.Să facă judecătorii plîngere pentru modul degradant cum cîțiva din tagma lor au hotărit ca unul dintre ei care pină mai ieri le-a stat în frunte dar de la acest caz cel puțin să se aplece mai mult asupra tuturor cazurilor de arest preventiv care le ajung sub dreapta lor judecată,astfel ca nici un caz ca al meu să nu se mai repete și nici un om să nu mai fie tîrît în arest preventiv în mod abuziv și ilegal.VIOLETA 55 ANI,CETĂTEAN ROMAN DEGRADAT DE ARESTUL PREVENTIV ȘI ÎNCĂ NEDESPAGUBIT MORAL DE STATUL ROMAN,DAR IN CURS DE …CINE POATE STI,DACA SE VA INTIMPLA VREODATA…
2010-04-12 10:48:46 | Raporteaza