![]() | Nedreptățile curbei de sacrificiu: Cine pierde și cine câștigăvezi toate articolele de riscograma.ro06 May 2010 la 22:17 52 comentarii 1700 vizualizari. |
Dar faptul că tăierea a fost atât de bruscă și de dură este doar vina guvernelor din ultimii patru ani. Pentru că lucrurile nu s-au putut face punctual și sistemic, s-a ajuns la varianta încetării de plăți. E parțială, e controlată, dar e o încetare de plăți interne. Așa se face că: bugetarii și pensionarii suferă în mod egal pentru situații și vinovății diferite. Pe rând:
Pensionarii sunt taxați în modul cel mai nelegitim posibil. Ei plătesc pentru ca bugetarii să nu sufere reduceri de salarii de 40%. Aceasta este prima problemă care trebuie remediată. Și trebuie să devină clar că pensiile speciale se numesc speciale dintr-un motiv: banii se mută din buzunarul oamenilor obișnuiți în buzunarele oamenilor speciali.
Medicii au căzut victime unei duble inechități. Pe de-o parte, aveau cele mai mici remunerații comparativ cu pregătirea și responsabilitatea. Pe de altă parte, ei prestează servicii cu valoare adăugată directă iar punerea lor pe același plan cu restul bugetarilor este de-a dreptul abuzivă într-o țară în care se plătesc asigurări de sănătate.
Profesorii, la rândul lor, prestează un serviciu cu utilitate directă. În cazul acesta, nu există însă o taxă din care să se finanțeze direct. În schimb, în sistemul de învățământ există o mare rezervă de eficiență. Sunt prea mulți suplinitori care ar da coșmaruri părinților responsabili. Iar normele didactice de 20 de ore pe săptămână sunt, de fapt jumătăți. Dacă timpul de muncă ar ajunge la niveluri rezonabile, dascăli ar putea lua bani chiar mai mulți decât înainte. De exemplu: 40 de ore pe săptămână, 50% creștere finală de salarii.
Militari, polițiști. Prin comparație, au fost categoriile relativ privilegiate ale sistemului bugetar. ZF: un jandarm cu liceul începea cariera cu 1500 de lei salariu. Un profesor cu studii superioare avea doar 1000 de lei. Sigur, gradații nu au vreo vină, dar au ajuns la nivelul sustenabil chiar și pe timp de prosperitate. Jandarmul tot va avea acum 1100 de lei. Profesorul, doar 750.
Funcționari, “personal contractual”. Aici ar trebui făcută o nouă diferențiere. Cei câțiva care chiar își fac treaba, cei mulți care își fac de lucru și alții, care nu fac chiar nimic. Dar tăierea e deja prea tranșantă pentru astfel de nuanțe. Pentru că pensionarii, apoi medicii, apoi profesorii plătesc împreună pentru supraviețuirea caracatiței birocratice. Deocamdată, caracatița câștigă.
Etichete: curba de sacrificiu, riscograma, salarii


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Pai cum sa apara cand e clar ca se face de cacao? Cum sa raspunda la atatea intrebari unde nu ai cum sa raspunzi fara sa te dai in stamba? si cum sa apara si sa stea fata in fata cu cel care a zis Oprescu... | ||
| 2Sunt gay si nu m-ie rusine sa spun. Il sustin pe domnul Cernea, el este un adevarat copac, cu radacinile infipte in realitatea vietii. Homosexuali, travestiti, ori familisti nu conteaza, fiecare il ocrotim... | ||
| 3Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 4Penalul asta vrea destramarea culturii romanesti, distrugerea bisericii, propagarea culturii homosexuale in tara noastra. Esti un abject mai Cernea, un excrement politic. Ai fost exmatriculat de la Universitatea... | ||
| 5@Goth: lucrurile le vad cam asa: mai intai au fost pelasgii. mai vechi decat dacii, thracii, scitii, celtii, mai vechi chiar si decat sumerienii. au existat intr-o zona unde aveau ajutor din partea naturii:... | ||
| 6Declarația lui Balaban-Grăjdan: "Motivul pentru care ... să zic ... conștiința m-a obligat să fac acest lucru este pentru că se împlinesc 150 de ani de cînd Alexandru Ioan Cuza a înființat această structură... | ||
| Mihai Goţiu 10562 citiri |
| Cristian Teodorescu 9430 citiri |
| Costi Rogozanu 8768 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4073 citiri |
| Alin Fumurescu 3913 citiri |
| Constantin Creţan 3385 citiri |
| Dorin Tudoran 2835 citiri |
| Dan Duca 2464 citiri |
| Elena Vijulie 2346 citiri |
| Ciprian Şiulea 2285 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 60954 citiri |
| Cristian Teodorescu 39770 citiri |
| Costi Rogozanu 37960 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18121 citiri |
| Alin Fumurescu 17819 citiri |
| Viorel Dobran 12272 citiri |
| Dan Duca 11264 citiri |
| Constantin Creţan 11144 citiri |
| Elena Vijulie 8971 citiri |
| Dorin Tudoran 8662 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Elena Vijulie 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Domnule nicaieri in lume profesori nu au 40 ore /saptamana efectiv lucrate la predare.
Cel mai mult am intalnit 30 ore predate dar cu cel putin alti 20-30 profesori fara norma didactica ce se ocupa de activitaatile conexe programului educational.
Inrest inclin sa va dau dreptate
2010-05-06 22:26:53 | Raporteaza
Sunt ingrozit de taierea celor 25% din salariu! Din 950 voi ramane cu brutul de 750! Dar ma bucur ca sustinem astfel mediul privat! Sunt mandru ca banii din munca mea vor merge la salvarea afacerilor lui Irinel Columbeanu, afacerilor lui Tantareanu, a rafinariilor si ziarelor lui Patriciu, la asfaltul lui Cocos si la marmura lui Videanu! Iar acum, ca i-am insirat pe toti, ma gandesc ca poate nu-i suficient! Cred ca sunt prea putini bani! Ar trebui taiat mai mult (Moni Columbeanu, de exemplu, consuma destul de mult)….
2010-05-06 22:29:53 | Raporteaza
[...] mai sus, măsurile luate nu ating mediul privat. Puteţi citi şi articolul colegului Davidescu, aici. Tot în cadrul acţiunii Să-i ascultăm pe cei ce se [...]
2010-05-06 22:31:04 | Raporteaza
Tu eşti tâmpit? Cine poate preda 40 de ore pe săptămână? Tu ai predat măcar o oră în viaţa ta? La un liceu cu golani manelişti, spre pildă. Care să te bage în pizda mă-ti de cum intri pe uşă.
Şi dacă eşti aşa forţos intelectual, poate ne explici şi nouă cum va creşte economia peste un an, cu tăierile astea de salarii şi pensii? O schemă, un mecanism, ceva. Sau ai vise umede cu băsescui şi boc?
2010-05-06 22:46:41 | Raporteaza
@Proful:
Domnule profesor, sincer nu ma bucur ca vi se taie din salarii. Dar sa stiti ca mediul privat nu inseamna numai Columbeni si Tantareni si Patrici. Mai inseamna firme in care ingineri de valoare sunt platiti cu salariu minim pe economie , economisti angajati cu 4 ore, concedieri masive. Sa va mai spun ca salariul Dvs este platit din taxele platite de noi, privatii? Cu voia Dvs, noi avem voie sa ne pastram ceva banuti de cheltuiala, sau trebuie sa va dam Dvs tot, tot? Ca pe plantatiile de sclavi.
2010-05-06 22:50:26 | Raporteaza
In articolul precedent il laudai pe basescu pentru ca a taiat in carne vie; in asta incepi sa ai dubii dar nu totale, astfel ca incepi asa : ” E o șansă de redresare a României în maximum un an. Alternativa majorării imozitelor ar fi fost catastrofală: 10 ani de mizerie “, apoi tot ceea ce spui in articol contrazice afirmatia de inceput; Stii replica aia celebra “Amice, esti idiot!” ?
2010-05-06 22:59:51 | Raporteaza
@Mircea: Domnule, pai tocmai asta spuneam!!! Bucurati-va! A sosit vremea lacrimilor bugetare! Medici, profesori, infirmiere, portari, paznici, toti acesti bugetari nesimtiti vor avea salariile taiate, spre veselia celor din mediul privat! Stimate domn, oare trebuie sa ne si bucuram de fericirea dvs?
2010-05-06 23:01:15 | Raporteaza
Alaltaieri si ieri internautul roman mediu se dadea de ceasul mortii apropo de marirea taxelor. Astazi glosam pe tema reducerii salarilor bugetarilor. Mi se pare putin deplasat. Faptul ca avem o delegatie FMI la Bucuresti si trebuie sa o aburim pentru transa din iulie nu inseamna neaparat ca trebuie toti sa ne comportam ca si cand am avea un IQ de o cifra. A vazut cineva o ordonanta de urgenta, o hotarare de guvern, o lege care sa apara in monitorul oficial si care sa aiba aplicabilitate? Faptul ca domnul Basescu a avut putin timp liber dupa masa asta si a vorbit la televizor nu inseamna din punct de vedere al statului de drept nimic. Acelasi domn Basescu nu vedea crize mondiale, majora salariile profesorilor cu 50% , condamna comunismul si pastorea aliante cu Iliescu. Vorba poetului anglosaxon: What’s the fuss?
2010-05-06 23:06:43 | Raporteaza
@davidescu
mai exista si solutia reducerii evaziunii fiscale .
asta ar evita inechitatile mentionate de dvs. , precum si frustrarea mediului de afaceri onest si competent.
din pacate se pare ca pompierismul si ineficienta sunt genetice si endemice in societatea romaneasca.
sunt de acord cu nuantele analizei dvs.
2010-05-06 23:12:03 | Raporteaza
@ Mircea
Draga domnule, si simplul fapt ca stiti sa scrieti, ca sa nu spun mai mult, ca se pare ca va pretindeti cu studii superioare, se datoreaza unei invatatoare care v-a invatat sa tineti stiloul in mana si s-a muncit 4 ani ca sa ajungeti sa stapaniti caligrafia. Invatatoarea aia si-a primit salariul din munca unor ingineri sau economisti, care si ei au trecut printr-o facultate, unde i-au invatat alti profesori, care si ei au fost platiti din salariile altora productivi si tot asa…
In locul dvs., m-as feri sa intru in asemenea filozofii de tipul “cine a fost mai intai, oul sau gaina?”. Lasati profesorii in pace, ca fara ei am discuta azi prin interjectii si am continua sa comunicam la distanta prin fum si batai de tobe!
2010-05-06 23:13:15 | Raporteaza
@Virgil: corect, deseori se face confuzie intre norma didactica efectiva si restul activitatilor care definesc si intregesc activitatea unui cadru didactic (cercetare- acolo unde se impune acest lucru, publicare de carti, articole, indrumare, culegeri, corectura, examinare, upgradarea materialelor de lucru din laboratoare, indrumare, consultatii, activitati extrascolare etc).
@L. Davidescu: o analiza buna, pentru care eu va felicit, cu rugamintea de a tine cont de completarile (sau clarificarile) aduse pe aici.
2010-05-06 23:15:03 | Raporteaza
N-am sa dau guvernului nici un sprijin sau incredere, pentru ca nu merita si n-a meritat vreodata. Pentru pensia bunicii, si asa amarata, sunt pregatit sa dau statul in judecata. Si cred ca nu sunt singurul!
2010-05-06 23:17:04 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Lucian Davidescu [...]
2010-05-06 23:18:01 | Raporteaza
@Mircea: S
1.Sa-ti spun, Mircea, ca in strainatate, pentru o scoala cu adevarat buna – id est PRIVATA – parintii scot bani GREI din buzunar? Ti se pare ca 8 milioane sunt prea multi pentru salariul unui profesor? Nicio problema, eu unul abia astept sa se termine o data cu scoala publica. Abia astept sa fie ca in Anglia, de exemplu, unde sa pot opta si eu, daca sunt cel mai bun profesor din zona, pentru o scoala privata, in care sa nu-mi spuna guvernul ca, indiferent de ce fac eu, atat castig. Iar parintii sa plateasca de 30 de ori de mai mult daca vor un profesor excelent. Problema poate fi privita si invers. NU MAI SUSTINETI, dragilor sistemul public de invatamant. Trimiteti-va copiii in invatamantul privat si iesiti in strada strigand ca vreti calitate si ca nu mai platiti statului pentru non-calitate. Calitatea se plateste. PESTE TOT in lume. Iar judecata cu cele 40 de ore… Poate ajung si eu la concluzia ca a scrie niste randuri pe o platforma e un hobby, nu o munca, si ca la asa munca, norma ta ar putea fi de 80 de ore. Atentie, stimabililor, cand faceti judecati cam ca cele de pe vremea raposatului, ca ne intoarcem la sublimul criteriu al transpiratiei strungarului…
2. Si a cui e vina ca sunt multi suplinitori? A profesorilor? Mircea, tu stii ca exista multi suplinitori cu note foarte mari la titularizare? Tu stii ca numarul mare al suplinitorilor se explica prin absenta catedrelor titularizabile? Stii ca in Italia sau in Germania, sa fii titular la 30 de ani este ceva extrem de rar? Ca trebuie sa astepti si 20 de ani pana sa te stabilizezi pe un post? DE CE VORBIM CA LA PIATA, ca tanticile care-si dau cu parerea despre astrologie? Fara suparare, cand mai scrii astfel de lucruri despre o intreaga categorie PROFESIONALA (NU sociala), documenteaza-te! Nu de alta, dar eu pe voxpublica m-am obisnuit sa citesc opinii argumentate…
2010-05-06 23:21:45 | Raporteaza
Scuze! raspunsul meu era @ Lucian Davidescu.
2010-05-06 23:23:19 | Raporteaza
Stiti cum au iesit Germania si Franta din criza? Au favorizat consumul. Cum? Au micsorat pretul articolelor la raft, comestibile si necomestibile. Cum? Au redus taxele la produse, facand un calcul simplu: oamenii vor fi incurajati sa consume si banii din taxe mai mici veniti la buget vor fi mai multi decat daca se mentin sau maresc taxele. Rationamentul a functionat, nemtii si francezii au intrat intr-o febra a cumparaturilor din care nu si-au revenit nici azi, desi taxele au fost intre timp aduse la valoarea initiala.
Orice comparatie cu Romania e inutila, imposibila si de neconceput. De catre guvernanti, care ne aduc azi reduceri de salarii, in loc de reducere de taxe! De ce? Fiindca Franta si Germania sunt conduse de specialisti responsabili, in timp ce romanii sunt condusi de afoni, incompetenti pusi in functii pe motive politice, corupti, afaceristi onerosi, ca sa nu spun hoti cu acte in regula si de prosti notorii, al caror reprezentant de frunte e Boc.
Morala? Sa plecam undeva cat mai departe de gaoaza Europei!
2010-05-06 23:26:24 | Raporteaza
[...] Voxpublica [Lucian Davidescu]: Inechitățile curbei de sacrificiu: Cine pierde și cine câștigă [...]
2010-05-06 23:32:31 | Raporteaza
Inca ceva. Intr-o tara in care un profesor tanar castiga cat un angajat oarecare de la McDonalds, sa te plangi ca platesti pentru profesori taxe ca pe plantatia de sclavi mi se pare de-a dreptul aberant. Sigur, 7% pentru sanatate plus sutele de euro platite “offline” sistemului sanitar cand avem probleme sunt OK. Desi, daca ma gandesc bine, si medicii ar putea munci 40 de ore la CONSULTATII cu pacientii, ca doar munca lor in asta sta, nu? Ca la profesori tinutul orelor… Dumnezeule, Lucian, unde o sa ajungeti?
P.S. Pe mine nu m-a intrebat nimeni daca vreau reduceri de salariu sau de personal. De ce nu isi asuma acest guvern (pardon, presedinte) o data concedierile? Pentru ca trebuie sa existe prosti care sa traga si pentru ai lor, despre asta vorbim aici… Pentru mine asta s-ar putea sa fie capacul, ca inclusiv opinia publica, vad, nu intelege ca solutia nu este taierea tuturor capetelor. Cu sistemul m-am luptat destul pentru CALITATE. Dar nu ma mai pot lupta si cu natia care ma considera un asistat social. Asta e prea mult!
2010-05-06 23:37:04 | Raporteaza
@mircea, si cat mi-am batut eu capul cu itne vreo 18 ani sa te educ.adica tu, ma jigodie, tu ma platesti pe mine. da pe tine cine te-a invatzat ,ma jigodie, cine te-a aparat si iti apara avutul, da pe tine cine te-a vindecat ,daca te-a vindecat escroc imputit?
da cine a facut specula asta si criza la nivel mondial, bugetarii?
ma jigodiilor pdliste in frunte cu tatucul vostru , nu mai prinde jocul vostru infect de-a divide et impera!!
2010-05-06 23:55:19 | Raporteaza
Eu sunt profesoara de matematica. Am in fiecare saptamana cate 22 de ore de predare propriu-zisa, inca patru ore de cerc, doua ore de pregatire pentru bacalaureat si una de consultatii cu parintii. Acestora li se adauga participarea la diverse actiuni conexe neplatite: consilii profesorale, cursuri de perfectionare, supraveghere la probele de competente, evaluarea lucrarilor la testarile nationale si la diverse concursuri si olimpiade (din trei sambete, cel putin una lucrez), vizite cu elevii la muzee, excursii, serbari, indrumarea elevilor pentru realizarea unor proiecte, consultatii cu elevii slabi.
N-am pomenit nimic de timpul consumat cu elaborarea si corectarea testelor de evaluare curenta, pregatirea orelor si a cercurilor de matematica, alegerea si rezolvarea problemelor, lecturi fugare din diverse publicatii de specialitate (inclusiv de pe net), ca sa nu mai vorbesc de realizarea tonelor de hartii pe care ni le cere inspectoratul (statistici, proiecte de unitati de invatare, fise de evaluare, fise psiho-pedagogice – chestii pe care nu mai apuc, in general, sa le fac, decat pe jumatate).
Depasesc in mod obisnuit 50 de ore de munca pe saptamana si de-abia astept vacantele ca sa am timp sa studiez exact ce ma intereseaza mai tare (tot lucruri legate de scoala).
In invatamant, norma de predare poate creste de la 20 la 30 ore (in niciun caz la 40!) daca si numai daca se includ in ea macar o parte din activitatile enumerate mai sus. Economiile n-ar fi insa atat de mari cat va imaginati.
2010-05-07 00:05:38 | Raporteaza
@raluca, barbarii astia de pdlisti nu-si dau seama ca profesorii lucreaza acasa inca 50% din timp,dar, in acelasi timp ar vrea ca profesorii sa lucreze (cu cine?, tot cu copiii, nu?)8 ore, de parca s-ar putea lucra cu copiii 8 ore?batuti in cap…
2010-05-07 00:11:25 | Raporteaza
Pensia medie in 2005 = 311 lei
Pensia medie in 2009 = 732 lei.
Asta nu spune nimeni. Nu s-ar supara nimeni sa marim pensia medie la 1000 de lei. sau la 2000. Dar nu ne permitem !!! Avea dreptate Isarescu. La o familie de 2 persoane cu 2 copii cu 2 salarii medii pe economie de 1350 lei, iese un venit pe cap de familie de 675 lei , mai mic decit pensia medie. Vi se pare normal? Pensiile si salariile bugetarilor au crescut mai mult decit permite bugetul in 2007 si 2008. Si nu putem la nesfirsit sa cheltuim mai mult decit producem.
In rest, de acord ca medicii si profesorii ar merita mai multi bani (cu exceptia profesorilor universitari care ajung la 6-7000 de lei, ceea ce mi se pare nesimtire).
Si la fel sunt de acord ca politia are salarii prea mari
2010-05-07 00:11:26 | Raporteaza
[...] sfarsit, doua texte foarte bune despre cei care vor fi sacrificati: (primul scris de Lucian Davidescu, al doilea de Alin [...]
2010-05-07 00:13:47 | Raporteaza
Se incearca eliminarea pensionarilor pentru a reduce cheltuielile? Asta e solutia salvatoare, genocidul?
Cum se procedeaza cu pensionarii mai intai pentru a fi siguri ca se imbolnavesc se infometeaza si se tin in frig (cum sa isi permita un pensionar din pensia redusa sa plateasca incalzirea? se vor debransa toti pensionarii, mai putin “specialii”), dupa ce s-au imbolnavit o sa aiba nevoie de medicamente, compensate nu se mai dau iar pretul lor e cat pensia pe un an!!! Cum sa se trateze sarmanul pensionar?
Toti cei care jubileaza ca s-au luat masurile acestea nedrepte sa se gandeasca ca bunicii lor tocmai au fost condamnati la moarte! Da, as fi preferat sa se mareasca taxele, astfel sufeream toti nu doar cei mai amarati dintre noi! Ideal ar fi fost sa fie taxat luxul, masinile de peste 2000 cmc, vilele, salariile de peste 2000 de euro impozitate la sange, la fel si in cazul imobiliarelor a doua proprietate sa fie impozitata dublu ca doar ce sa faca un om cu doua case? sigur una e inchiriata iar pe banii primiti nu se platesc impozite!!!!!!
2010-05-07 00:21:45 | Raporteaza
@virgil
Norma didactică de 40 de ore este pentru un salariu cu 50% mai mare. Pentru un salariu cât cel dinainte e de ajuns o normă de 26 de ore în loc de 20 (sau 18 în loc de 24).
Profesorii care au 20 de ore normă şi 40 de ore meditaţii ar putea opta pentru prima variantă. Ceilalţi – pentru a doua.
@vanatorudeprosti
Te referi la articolul în care spuneam că Băsescu ar trebui să facă un pas înapoi pentru că nu e în stare să-şi aleagă oameni competenţi? Dacă nu la ăla, probabil că sunt idiot
@Proful
Nu e nicio fericire. Privatul nu trebuie să aibă de împărţit cu statul mai mult decât până acum Lucrurile au rămas aşa, şi e o problemă a statului cu propriii angajaţi. De ce să vă bucuraţi?
@goth
Evident, vorbim de variante aplicabile din plin, în scurt timp, chiar şi de un guvern incompetent. Altfel ar fi muuuuuulte soluţii
@Alex D.
Evident, nu mă refer la suplinitori în sensul ad-literam, poate n-am găsit cuvântul potrivit. Mă refer la persoanele care nu au pregătirea necesară postului şi pot fi încadraţi doar ca suplinitori.
@Trahanache
Mai aproape: Polonia, ăia cu singura creştere economică din UE în 2009, a tăiat impozitul pe venit + a redus cheltuieli bugetare chiar în decembrie 2008. Ce făcea România atunci?
@pdlistidiot
Păi asta zice, că nu te mai plăteşte. Nu e mulţumit de calitatea prestaţiei. Nici eu n-aş fi
@Constantin Gheorghe
Ai scris bine “pizda” şi ai pus cratima corect la “mă-ti”, ceea ce e o realizare. Încă un “i” şi ieşeai din rândurile semianalfabeţilor. Ştiu, ştiu, ai avut profesori obosiţi.
2010-05-07 00:24:22 | Raporteaza
@Laurentiu Simion:
Prietene, ai si solutii? Cu ce bani ai vrea tu sa se sustina pensiile? Ai prefera sa platesti 10-15 in plus din salariul tau pentru asta? Saun cum vezi tu rezolvarea? Sau o famililie cu 2 copii si cu salariul mediu care ajunge la un venit pe cap de locuitor mai mic decit pensia medie, ala ce ar trebui sa faca? Nu merita si ala sa traiasca si sa se incalzeasca? In 2005 pesia medie era de 311 lei, in 2009 de 735. In 2005 cum se putea trai cu mai putin de jumatate? Sau de mila celor 3-400.000 de someri din privat a plins cineva in 2009? NU. Acuma toti se isterizeaza de cum vor supravietui pensionarii si bugetarii. Vor supravietui cum o fac si cei din privat carora deja le-au scazut salariile in 2009.
Altfel, in 3-4 ani ajungem ca Grecia. Si ori vom taia 50% din salarii, ori tiparim moneda si ajungem la inflatie de 20-30%. Nu poti cheltui mai mult decit produci fara ca economia sa te corecteze.
2010-05-07 00:31:20 | Raporteaza
@Raluca MP
Sunt perfect conştient de lucrurile despre care vorbiţi. La fel cum sunt perfect conştient că faceţi parte dintr-o minoritate batjocorită.
De cealaltă parte sunt colegii dvs. care au 22 de ore de predare, 40 de ore de meditaţie şi venituri de 5 ori mai mari decât dvs. Fără să fie neapărat buni ci doar pentru că îi şantajează – verbal sau non-verbal – pe propriii elevi.
Soluţia pe care o văd eu este reformarea completă a sistemului, în care şcolile şi profesorii pentru care există competiţie (şi competiţia asta există dintotdeauna!) să primească cei mai mulţi bani.
În sistemul birocratic şi egalitarist de acum, cei merituoşi au întotdeauna cel mai mult de suferit.
@bogdan
Dezbaterea pe grile se lungeşte de un an degeaba. De-asta am ajuns aici, din incompetenţă.
@Laurentiu Simion
Nu vă îmbătaţi cu apă rece, din impozitarea a ce spuneţi dvs. nu se obţinea nici 10% din ce se obţine aşa. Dar puteţi face ce aţi propus. Creşterea impozitului cu 4 puncte însemna 6% scădere de salariu NET. Creşterea de 5 puncte a TVA însemna alte 4% scumpiri. Puterea de cumpărare v-ar fi scăzut cu 10%. Puteţi în continuare să renunţaţi la cei 10% şi să îi donaţi pensionarilor.
2010-05-07 00:34:58 | Raporteaza
@bogdan 25 – si iata un paradox al doctrinei populare. La alegeri politicianul populist insista ca va mari pensiile si in timpul guvernarii le micsoreaza. Evident , economic vorbind, avem o problema cu suportabilitatea sistemului de pensii. Pe de alta parte, individul ala reumatic de nu se stie cati ani care a votat ce a vazut la televizor are acelasi drept de vot ca si tine. Surpriza, si tu vei imbatrani si vei ajunge , cu putin noroc, pensionar. Ti se pare logic sa dai de pamant cu pensionarul care se lupta pentru supravietuire sau sa marai la politicianul lipsit de scrupule? Si sa stii ca povestea cu imbatranitul e reala, li se intampla majoritatii.
2010-05-07 00:41:25 | Raporteaza
@Lucian Davidescu:
Exact. Daca in 2007 – 2008 nu cresteam in halul ala cheltuielile, sau daca in 2009 se taiau cheltuielile acum ne era mai bine. Da’ na, campania electorala, bat-o vina ( de aia eu ash unifica toate alegerile, locale, parlamentare, prezidentiale, intr-o singura zi. 6 luni de campanie si gata. Plus otravirea fintinilor in prag de alegeri cind simtim ca vom pierde. Nastase lasase finantele la cheie, tocmai pentru ca se vedea invingator in alegeri…
Din pacate noi romanii ne trezim in al 12-lea ceas. partea buna e ca totusi ne trezim. Ca daca maream TVA si cota unica, era trist tare…
2010-05-07 00:54:55 | Raporteaza
@nellu:
Nelu, problema nu e ca cineva nu vrea sa fie pensiile mai mari. Dar de unde bani? Totusi, in 2005 pensia medie era de 311 lei, in 2009 de 735 lei. Ceva, ceva s-a facut. Dar cind nu mai e de unde da banii astia ce facem? De unde ii luam? Ne imprumutam 5 ani la rind? Crezi cumva ca daca era psd-PNL la guvernare se gaseau pe undeva banii astia? Orice guvern ar fi venit la finalul lui 2009, situatia financiara nu ar fi fost diferita.
2010-05-07 00:59:56 | Raporteaza
@Proful: Ce stii tu, ei sunt privatul, zana zanelor, Ileana Cosanzeana.
Noi suntem dracii, noii vinovati pentru starea acestei tari.
Noi, si numai noi!
Traiasca romanica capitalista eliberata de bugetari!
2010-05-07 02:03:16 | Raporteaza
@Lucian Davidescu: Apropo, tu ai predat vreodata?
2010-05-07 02:04:59 | Raporteaza
@Alex D.: Nu te mai agita atat. Exista solutii:Cat ma plateste atat muncesc. Vor calitate, marca banu’!
Sunt profesor, dar, in plus fac si situri.
Concluzia:
Salariul din invatamant nu imi ajunge decat pentru benzina de la masina pentru o luna.Restul, din webdesign, configurari servere, etc….
Viata este scurta, merita traita!
2010-05-07 02:15:37 | Raporteaza
Singurii care castiga sunt saygitz yehudim fals sionist si ultraterorisii satanici francmasoni! Acestia au distrus toata omenirea! Faca D-zeu ca groapa ce ni se sapa , sa cada in ea cei ce o sapa !
2010-05-07 02:15:47 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Lucian Davidescu [...]
2010-05-07 02:31:54 | Raporteaza
@bog
Apropo, tu m-ai plătit vreodată?
2010-05-07 03:53:00 | Raporteaza
In tot raul s-un bine:
Nororc ca nu sufera si Videanu si Udrea!Ar fi fost prea de tot!
2010-05-07 04:59:55 | Raporteaza
Apropo, astia (Videanu si Udrea) cum sunt acuma grasi sau slabi?Sunt putin confuz!
2010-05-07 05:04:48 | Raporteaza
Nice. O postare foarte faina. Care, spre deosebire de altele ale altor autori, dezvaluie ceva neobisnuit in jurnalistica rRomana: inechitatea. E un fel de Tabu…
Sa nu coprofagim pe aici: la fiecare a convenit sistemul de acum. Celor de la stat ptr ca a fost comod, celor de la privat pentru ca isi puteau rezolva unele incompetente crase cu interventii. Si totusi problema e privita fals, e de fapt o lupta pentru a nu taxa smecherii. Din nou, vor fi loviti oamenii ok, iar de smecheri nu se va atinge nimeni, indiferent ca sint de la privat sau de la stat. Vorbim de cresteri ale fiscalitatii. Ok, se putea face asta in domeniul impozitelor imobiliare, unde situatia e hilara. Dar asta ar fi insemnat sa loveasca in mandria tarii, nu e asa? Uneori e de-a dreptul enervant sa vezi cum lumea pune botu’ la ce zic si ce ar vrea sa para ca fac astia. Cam asta e situatia cu rRomanul nostru, din pacate: mahmurintrefant../ Iar asta e o parere pe care nu mi-o retrag.
2010-05-07 06:07:12 | Raporteaza
fiica mea in clasa a patra are o suplinitoare la engleza care nu stie limba romana si citeste cu greu catalogul , i-as reduce salariu cu 100 nu cu 25
2010-05-07 06:53:47 | Raporteaza
Cineva ori e prost ori dezinformat.
In privinta micsoararii cu 25 % a VENITURILOR bugetarilor (NU A SALARIILOR) ci a FONDULUI DE SALARII. Asta poate insemna ca numai in situatia in care nu este concediat niciun angajat de la stat NUMAI atunci se reduc veniturile cu 25%.
Daca se doreste pastrarea salariilor actuale atunci trebuie redus numarul angajatilor.
Este reteta lui Lee Iacoca cel care a salvat Chryslerul in anii ‘70. A stat de vorba cu sindicalistii si le-a propus doua variante: pastrarea salariilor la acelasi nivel dar reducerea numarului salarariatilor cu 30%, fie reducerea salariilor tututror cu 25% pentru 6 luni (atat a durat programul de restructurarea a activitatii Chrysler).
Pentru ca oamenii sunt solidari in SUA, spre deosebire de Romania, Sindicatul a acceptat a doua varianta.
La noi ecident, Sindicatele vor opta pentru scufundarea Romaniei pe principiul daca noua nu ne e bine sa nu fie nimanui.
Acum nu se pune problemea vinovatiei cuiva ci de a salva ce se mai poate salva.
Daca clasa politica nu intelege cuvantul SOLIDARITATE si continua razboiul asta inutil pe spatele poporului vom avea parte de mai mult de o drama. De o tragedie greaca.
Acum e momentul sa aplicam si noi ceea ce a zis Kennedy; nu intreba ce poate face tara pentru tine ci ce poti face tu pentru tara. Pentru ca e vorba de noi toti nu numai de unii.
Dar la cat de tampiti suntem si orbiti de ura vom alege solutia cea mai proasta.
Poate ca daca vom ajunge la fundul sacului ne vom trezi la realitate.
Eu pot intelege mentalitatea noastra aceea de a nu munci decat putintel si sa primim un purcoi de bani dar nu se mai poate.
In America si in Europa de vest daca nu iti ajung banii pe care ii castigi iti mai iei un al doile job si chiar si un al treilea.
Noi insa ne nastem poeti, traim functionari si murim pensionari. Astea sunt coordonatele intre care functionam noi ca natie.
De aia nu suntem capabil sa facem nimic trainic(sindromul mesterului Manole).
2010-05-07 09:03:58 | Raporteaza
@Decenu-”In privinta micsoararii cu 25 % a VENITURILOR bugetarilor (NU A SALARIILOR) ci a FONDULUI DE SALARII. Asta poate insemna ca numai in situatia in care nu este concediat niciun angajat de la stat NUMAI atunci se reduc veniturile cu 25%.
Daca se doreste pastrarea salariilor actuale atunci trebuie redus numarul angajatilor.”
NU vor accepta reduceri salariale. Vor da afara. Si evident, vor ramine cei capabili si performanti, ca asa ne-au invatat ultimii 20 de ani ca se procedeaza in tara asta. Cine e acum prost sau dezinformat?
2010-05-07 09:14:29 | Raporteaza
Viata nu e un tort cu frisca…
andrasy.ro/auth../
2010-05-07 09:24:43 | Raporteaza
@Decenu de la Atheneu: Omule, unde traiesti? Pe Luna? Vom face sacrificiul asta, asa cum am facut sacrificii in ultima suta de ani, PENTRU CE? Ca in luna mai a anului 2011, 2012, 2013, 2024, 2044 sa fim tot LA FEL CA ACUM? Ca shmekerii, shmenarii, baietzashii et comp. sa ne rada in nas din Mertzane, plecand in vacante in insule exotice? PENTRU CE SACRIFICIUL??
2010-05-07 09:37:24 | Raporteaza
@) the Wolfman
Prietene, eu vorbeam doar de metoda nu si de cum va fi aplicata.
Evident nu vor fi dati afara pilosii si clientii politici.
Suntem in Romania tara orientala in mentalitate: munca putina, flecareala cat cuprinde.
(Bugetarii, in mai mare parte, freaca menta, isi bat joc si umilesc contribuabilii).
2010-05-07 09:38:17 | Raporteaza
prespun ca in multe tari se normeaza 40 de ore de munca pentru profesori – am lucrat si eu in una din ele.sigur ca nu era nici vorba de 40 de ore la clasa. norma didactica propriu-zisa (la fel cu a noastra) se completa din activitati conexe (documentare, colaborare cu parintii sau alti factori implicati in educatie). grupul in care lucram avea multa treaba pe teren – drept care oamenii se “pontau” si pentru timpul pierdut cu deplasarile in interes de serviciu. as vrea si eu sa pot derula chiar la scoala toata munca pe care o fac in afara orelor cu copiii. sa am un birou cu toate hartoagele la indemana, un calculator (si internet!) la dispozitie, spatii in care sa pot invita parintii sau alte persoane cu care trebuie sa am intalniri de lucru. nu in ultimul rand, ar fi normal sa avem macar o mica sala de mese, daca nu chiar cantina – un loc unde sa bea omul o cafea si sa-si manance gustarea. cam astea sunt conditiile in care se cere profesorilor (in alte tari) sa-si faca de lucru pe la scoala 40 de ore, din care nu predau efectiv decat jumatate. e pacat ca toata lumea isi da cu parerea numai pe cifre, impresii folclorice si informatie de blogosfera – fara a studia cat de cat conditiile practice de aplicare ale diverselor masuri. eu una sunt de pe acum nerabdatoare sa ma indoi de ras la toata harababura care va iesi din noua lege a invatamantului. nici nu-mi mai pun problema daca “masurile” sunt bune, necesare, etc…ci daca ele se pot, pur si simplu, aplica – tehnic vorbind. am vazut nenumarate reforme contorsionate in fel si chip, pentru ca nu exista resurse ca ele sa fie aplicate cum se cuvine. un bun exemplu de “progres” facut la hei-rup este chiar in domeniul meu, educatia speciala. s-a decretat cu ani in urma (sub presiunea europei, desigur)
politica de integrare a copiilor cu cerinte educative speciale – in scolile obisnuite. foarte frumos si sunt perfect de acord. numai ca dupa aceea tema a fost ca si abandonata – nu exista in nici o scoala macar un spatiu de 3mp. unde “profesorul de sprijin” sa se poata retrage cu un astfel de copil si sa-i poata aplica in bune conditii “programul personalizat”. iar exemplele ar putea continua. asa ca, in ciuda interesului cu care va citesc, trebuie sa va spun ca in astfel de lucruri ar fi bine sa depasiti, in consideratiile dumneavoastra, criteriul “rationalitatii”. sau, inainte de a va gandi ca la 40 de ore profesorii ar putea fi platiti mai bine,
ganditi-va cat ar trebui sa se cheltuiasca pentru ca acesti profesori sa aiba front de lucru chiar la scoala, in loc sa-si faca documentatia acasa si sa-si plateasca internetul, telefoanele catre parinti, etc…din propriul buzunar. cand conditiile astea vor exista, eu una am sa stau la scoala ca orice slujbas, 8 ore pe zi, chiar fara sa primesc cu 50% mai mult!
2010-05-07 09:46:47 | Raporteaza
Intr-adevar,activitatea profesorilor este mult mai complexa decat orele efective la clasa.Ca si in alt domeniu,sigur ca si aici nu toti au har,pentru ca este o meserie unde iti trebuie talent si vocatie.Dar, ati avut curiozitatea sa faceti o analiza asupra inspectoratelor scolare,spre exemplu ? Este o tragedie , o armata de oameni care preseaza asupra sistemului, incercand sa-si justifice activitatea.Daca va uitati pe graficul de monitorizare al ISMB, vedeti ca in scoala ar trebui sa fie saptamanal cate un fel de inspectie-pentru debutanti,pentru grade,tematice,de specialitate,RODIS etc.Presiunea este asupra scolii si directorului,cel mai hartuit dintre toti.Prin descentralizare,o armata de inspectori ar trebui sa mai treaca si pe la catedre,s-ar reduce cheltuielile si stresul.
2010-05-07 09:46:52 | Raporteaza
@) Proful
Ok. Atunci sa dam foc la tara.
Asta mai ramane.
Nicio problema.
2010-05-07 10:20:17 | Raporteaza
Exista si varianta nr. 3 pentru iesirea din criza …Inca o revolutie..!!!!
2010-05-07 10:36:43 | Raporteaza
George :
Foarte corect pusa problema cu Inspectoratele Scolare, se calca in picoare de multi, predau cate o norma intreaga pe langa salariul de ins[ector si, primul lucru pe care il fac ,e sa-si transfere catedra la scolile de elita. Dar cum vreti sa fie desfiintate sau reduse ?,,Devotatii” clienti politici din invatamant (mai sunt si de acestia,unii chiar fac propanganda in scoli des e interzis) cum sa fie rasplatiti cand vine partidul la putere?(si nu ma refer doar la PDL,ci la toate).
2010-05-07 14:01:25 | Raporteaza
Care este eficienta sistemului “educational” romanesc?
Despre calitatea informatiilor pe care sistemul le “livreaza”?
Dupa ce va primiti salariile nu va ia cineva de guler sa va tarasca prin anumite restaurante sau magazine!
Nu va obliga nimeni sa platiti anumite servicii!
Putem spune si noi ce vrem si ce NU MAI VREM sa primim?
2010-05-07 23:30:02 | Raporteaza
@Proful: Domnule profesor, ideea e ca nu numai profesori exista pe lumea asta. Cum, de fapt, erau si specificati mai sus toti cei care vor pierde de pe urma acestei legi unice de salarizare. Toata problema e ca in toate clasele de bugetari exista oameni care nu fac efectiv nimic. Nu trebuie sa ne miram ca fiecare ia decizia care il afecteaza cel mai putin. Cei mai puturosi si nesimtiti bugetari sunt cei care ne conduc. Nu fac nimic. Ei nu sufera niciun fel de scaderi salariale. In alta ordine de idei nu am inteles de ce toti trebuie sa fie aparati de institutiile statului din moment ce nu ar trebui sa aiba nicio teama, pentru ca sunt cinstiti. Revenind, sunt extraordinari de multi functionari publici care nu fac nimic si au o slujba datorita acestei afurisite birocratii. Niciodata n-am fost de acord cu ridicarea in slavi a armatei si a veteranilor, pentru ca toti contribuie la imbogatirea finantatorilor acestor razboaie. Daca nu ar fi toti voluntarii si toti soldatii care sa participe, nu ar mai exista razboaie. Omul cu toate problemele lui garantat nu se gandeste la acestea. Politistii, la cat de mult lucreaza ei si la ce munca intelectuala presteaza (unii)… Nu mai vorbim. Medicii nu ar trebui sa sufere deloc, dar de aici ar trebui sa invete si ei sa se apuce de lucru si sa il faca bine si daca nu primesc bacsis. Si ajungem la categoria dumneavoastra. Va spun ca sunt elev si la profilul meu (mate-info) am o groaza de materii care nu imi folosesc la nimic, nu ma pregatesc cu nimic pentru optiunea pe care am ales-o. Pe langa acestea, profesorii care chiar predau materiile care ma ajuta pe mine, de multe ori uita ca dupa fiecare ora cel putin jumatate din elevi trebuie sa inteleaga lectia, si, de multe ori, iese dupa un lung si plictisitor monolog adresat, care nu duce nicaieri. Zicand toate acestea, consider ca ar trebui sa se faca o reevaluare a fiecarei institutii si a bugetarilor ei, dar fara cunostinta lor, pentru ca nu ar avea farmec. Exact ca la o inspectie… Profesorul e numai miere si paine cand stie ca inspectorul sta in spate. Daca s-ar da afara toti lenesii si dezinteresatii din claca bugetarilor, pun pariu ca acea crestere promisa de 50% s-ar realiza numaidecat. Cei care ar ramane pe dinafara ar trebui sa-si puna serios problema muncii si ca in viata nu merge sa te duci la servici, sa treaca timpul si sa vii acasa, banii fiind asigurati din bugetul la care contribuie doar societatile private mici si mijlocii. E ca inaintea revolutiei din Franta. Cei care detin cele mai mari companii au ei grija sa nu plateasca toate impozitele, iar daca le platesc, ajung in diverse buzunare… Asta e parerea mea. Oameni buni, nu o spun cu rautate, dar fara putina munca, nimic nu se poate realiza. Doar cu teorii si filosofie, murim de foame. Exista oameni care muncesc din greu pentru salariul minim pe economie, pentru ca institutiile private nu isi permit sa le creasca salariile, bugetul nefiind alocat corespunzator.
2010-05-13 11:36:54 | Raporteaza