RSS Feed

Inspaimintatorul invatamint de azi. Text scris de profesorul Dan Ungureanu

vezi toate articolele de
31 May 2010 la 06:47 46 comentarii 6036 vizualizari.

Pe filiera Antonesei-Iaru mi-a parvenit un text atit de exact privind situatia de azi a invatamintului, incit mult timp am ezitat sa-l public. Mi-l doream numai pentru mine. Sa-l citesc si sa ma cutremur. Sa fie un diagnostic al bolnavului si sa urmaresc bolnavul din cind in cind. Azi, e greva. Bilnavul mi-a scapat din cusca si a luat-o pe strada. Daca-l gasiti, faceti=l bine voi.

“In marginea fostei dezbateri despre invatamintul din Romania
DAN UNGUREANU

Le-am cerut  studentilor mei, anul III Romana-Engleza, sa comenteze, in engleza, un poem  englez din secolul XIX, la alegere. Trei sferturi n-au putut numi nici un poet englez din secolul XIX si nici o poezie.  (Au studiat in anul II Byron, Coleridge, Wordsworth, Shelley).  Unul a povestit un roman de Dickens. Cinci au povestit piesa de teatruRomeo si Julieta (numita  alternativ “roman“, novel, ori poem).  Restul de cincisprezece din saizeci, care si-au amintit totusi o poezie, au scris totusi in engleza. Am corectat mai jos greselile lor :
Pluralul lui viu nu e vi, ci vii. verbul a lua nu se scrie i-au. obijnuit e incorect. Ii nu se scrie despartit, i-i.
sa de-a e incorect (corect e sa dea). Nu se zice propiu, ci propriu.

them nu poate inlocui their. No se poate spune them mother in loc de their mother. intitulated nu exista in engleza (cf. Merriam-Webster) .
combinated nu exista in engleza.
to enjoy of life e incorect ( verbul to enjoy e tranzitiv).
writted e incorect in loc de wrote.
poetry nu e identic cu poem.
lirycs nu e ortografiat corect, si cu siguranta nu inseamna textul unei poezii, ci versurile unui cintec.
roman nu exista in engleza, corect e novel.
disapointness nu exista, corect e disappointment.
beautifuly thing e incorect.
tryed e incorect. 
gaves nu exista (give sau gave).
tooked place e incorect.
tabloul Gioconda nu e de Picasso, ci de Leonardo da Vinci.
Romeo and Juliet nu e un roman.
Romeo and Juliet nu e un poem.
Shackspear nu se scrie astfel.

Daca se dadea admitere la facultate ei ar fi cazut la admitere.Toti acesti tineri vor deveni profesori de limba engleza si romana peste trei luni.

Imi este inexplicabil cum asemenea studenti pot deveni profesori, cind in orinduirea veche, bolsevica si totalitarista, ei n-ar fi putut nici macar trece admiterea. Cum s-a ajuns in aceasta situatie ? Putin dupa Revolutie, prin 1995, cred, au aparut locurile cu taxa la Universitati. Ceva mai tirziu s-a suprimat concursul de admitere. Astfel, Universitatile au dat de gustul banilor. Studentii deveneau intangibili. Devreme ce plateau, prezenti sau nu, trebuiau sa treaca examenele, trebuiau sa capete diplome. Dupa diplome, dadeau concursul de titularizare, pe care nu-l luau, ramineau suplinitori, si titulari negasindu-se, tot suplinitorii predau.

Primii studenti pe bani au terminat prin 2000. Primii lor elevi au terminat liceul prin 2004. Dupa implementarea programului Bologna , studentii au terminat in trei ani in loc de patru sau cinci, cu lucrari de licenta de saizeci de pagini, nu de o suta sau doua sute. Lucrarile scurte pot fi cumparate sau descarcate contra cost de pe Internet, de pe situri specializate (o suta de lei bucata).

Liceenii intra pe bani la Universitate, fara admitere, termina in trei ani, devin profesori suplinitori, iar elevii lor sint prost pregatiti, mai prost pregatiti decit precedentii.  Paradoxal, se face mai multa scoala la liceu decit la Universitate : la liceu, profesorii pot inca sa lase repetenti elevii care nu invata, fiindca liceul e gratuit, iar profesorii nu sint platiti dupa numarul de elevi.  Studentii sint mai prost pregatiti decit elevii de liceu.

Le-am cerut celor saizeci de studenti ai mei referate. Din saizeci, mi-au dat referate vreo 20. Din ele, zece erau transcrise (control paste) de pe un sit internet, www.referate. ro.

O vina pentru situatie o are asa-numitul invatamint axat pe competente. In noul sistem, elevii, vezi doamne, nu mai tocesc date seci, ci dobindesc competente.  Mare este confuzia din capetele pedagogilor de scoala noua ! Exista materii axate pe competente (a invata engleza, franceza ori muzica inseamna sa stii vorbi engleza, franceza, respectiv sa cinti, fluieri sau fredonezi melodii). Exista materii bazate pe cunostinte (istoria, geografia, anatomia si zoologia, de pilda). Exista materii intermediare, ca biologia si chimia, in care competentele si cunostintele sint complementare.  Cultura generala e alcatuita doar din cunostinte. Educatia axata pe competente naste monstri, fiindca a sti cine a pictat Gioconda e o cunostinta, nu o competenta.  O alta studenta, tot de anul III Litere, ma instiinteaza ca poetul ei preferat e Macedonski, autorul frumosului poem Mistretul cu colti de argint. Pe vremea mea, a numi pe cineva “autorul meu preferat” presupunea macar sa-i fi poti identifica poeziile.  Se presupune ca un absolvent de engleza stie dupa trei ani ca in engleza, romanul se numeste novel.

Universitatea zulusa

Este imperativ necesar, e indispensabil ca sa se revina la Universitatea gratuita cu concurs de admitere si cu numar limitat de locuri.  E suficient ca s-a inchis un cerc vicios, ca absolventii de universitati fast-food au virusat invatamintul gimnazial si liceal, si trimit universitatilor liceeni care nu stiu nimic. Conform cu situl QS, Quaquarelli Symonds, Israelul, tara mica, cu suprafata Moldovei, are trei universitati pe locurile 102, 114 si 132 din lume. Carolina din Praga e pe locul 230 in lume. Universitatea Eotvos Lorand  din Budapesta e pe locul 400. Universitatea Bucuresti e pe locul 500, linga Universitatea din Szeged , (populatie 166 000 locuitori) universitatea Kwazulu din Africa de Sud, din Bangladesh , Kazahstan si Sri Lanka . Universitatea din Liubliana e pe locul 400. Universitatea Iagelona din Polonia e pe locul 302. Universitatea Ben Gurion, din desertul Neghev, e pe locul 323.

Universitatea Babes-Bolyai este dupa locul 600, linga niste universitati saudite, srilankeze si kazahe (nisip, jungla, nisip). Situl ARWU al Institutului de Pedagogie al Universitatii Jiao Tong se opreste la primele cinci sute de universitati din lume, unde pe la coada se afla Universitatea Kwazulu Natal, cea din Liubliana si cea din Wellington, Noua Zeelanda. Universitatea din Bucuresti are de ajuns din urma universitatea zulusa din Durban , cea slovena (Liubliana, 280 000 locuitori) si cea din Wellington (386 000 locuitori, la capatul lumii, in largul Pacificului) .

Am expus in Observatorul cultural, numarul 296 din 2005, cazul unui profesor universitar de latina . Greselile de traducere pe care le facea demonstrau o cunoastere precara a limbii latine.

(Solilocviile lui Augustin) Aliud est enim exhausta pestis, aliud consopita. Una este o epidemie terminata, altceva e o epidemie care mocneste.
Dan Negrescu, traducere la Solilocvii, p. 60: „…una sint secaturile molimei, si alta scufundarile in somn adinc“.

(Etica lui Abelard) Poenitentia est commissa deflere et flenda non commitere. Cainta inseamna sa deplingi cele savirsite si sa nu savirsesti lucruri de deplins.

Dan Negrescu, Etica lui Abelard, p. 81: „Cainta a fost data spre a plinge, dar nu inseamna ca plinsul o si face eficienta“.

(Solilocviile lui Augustin) Hoc ergo unum superius praetermiseras. Trecusesi  cu vederea acest lucru mai sus.  Dan Negrescu, traducere la Solilocvii, p. 82 : „Asadar, acest lucru il pui mai presus“.

(Toma de Aquino, De ente et essentia) sicut diaphaneitas de aëre…“ – …ca transparenta la aer…
Dan Negrescu, traducere, p. 85: „… starea diafana in arama…“.

Un om care confunda a neglija cu a pune mai presus, si care confunda transparenta aerului cu opacitatea aramei, prevedeam in acel articol, va deveni in curind conducator de doctorate in limba si literatura latina .

Profetia mi s-a adeverit. Din 2009, profesorul dr. Dan Negrescu, de la Facultatea de Litere din Timisoara , conduce doctorate in limba si literatura latina .

Invatamintul romanesc e prabusit cu totul. Predau profesori care fac greseli de clasa a sasea. Absolva cu diploma studenti care acum cinsprezece ani ar fi cazut la admitere. Conduc doctorate oameni total necalificati.Comisia centrala de acreditare a titlurilor universitare face conducatori de doctorat in gluma.

Sint un excelent prooroc.

Nu se mai mire nimeni ca n-avem universitati remarcabile cu cercetatori remarcabili, cind insisi conducatorii de doctorat se fac din carton lipit cu aracet.

Am cunoscut din mers, pe strada, in aprilie 2010, un domn, Chira, din Bistrita ori Dej. De meserie facea garduri de fier. Ca studii, ispravise liceul cu vreo patruzeci de ani in urma. Am stat cu de vorba despre Eugen Barbu, Ivasiuc, Blaga, Esenin, Petru Culianu, Cioran, I. D. Sirbu si Art Nouveau.

Citise imens.

Am stat de vorba la Sasca Montana cu un batrinel sarman, Mircea Bragea, despre navarhii de la Arginuse, Hannah Arendt, Parinteasca dimindari, poeziile lui Dinescu, Ernest Renan, despre depozite cuaternare porfiroblastice, marnocalcare triasice si Ben-et-Nash, prima stea din Ursa Mare. Ca studii, avea cinsprezece ani de temnita grea dupa 1950.

Cind universitatile romanesti vor fi in stare sa cultive intelectuali de talia absolventilor de liceu din vremea lui Dej, de talia puscariasilor din vremea lui Groza, fiti amabili si treziti-ma.

Problema universitatilor din Romania nu e sa ajunga din urma cine stie ce universitati vestice. Problema universitatilor noastre e sa ajunga din urma nivelul  liceelor romanesti din 1988. Si atunci mai vorbim.

Educatia e singurul domeniu in care nu se vorbeste de greaua mostenire a comunismului. Regimul de debandada, numit democratie si ministrii incapabili si iresponsabili au transformat invatamintul romanesc intr-un haos.

Din toti olimpicii internationali romani de anul trecut, unul singur s-a inscris de nevoie la Universitatea din Bucuresti, fiindca nu stia engleza, ca sa devina bursier la o Universitate straina.

Fac inca patru profetii :

1. Peste cinci ani nici un liceean olimpic nu se va inscrie student in vreo universitate romana.

2. Peste zece ani, nivelul de analfabetism al studentilor romani va fi acelasi ca cel pe care l-am pomenit mai sus.

3. Peste zece ani nici o universitate romaneasca nu va intra in lista primelor cinci sute de universitati din lume, iar kazahii, sauditii, srilankezii si zulusii ne vor privi ca si acum, de sus.

4. Nici peste zece ani ministerul educatiei nu-si va decupa din presa un articol despre starea invatamintului roman, ca sa-l aiba la indemina.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


46 comments
  • 1

    Tataie, eu descopeream textul ăsta acum două săptămâni!
    beranger.org/po../

    Bonus:
    beranger.org/po../

  • 2

    Adevarat graieste articolul. Dar eu am colegi cu doctorate in stiinte ingineresti la Politehnica Bucuresti, si cu studii liceale inainte de 89. Unii sint precum cei descrisi mai sus. Degringolada invatamintului a inceput mult inainte de 89 si s-a accentuat o data cu univ. private. Motivul Oamenii. Oamenii din invatamint ca din multe alte domenii din Romania nu au respect pentru ei, nu au morala. Nici o lege, nimic nu te va face sa-ti respecti meseria si pe tine ca om atunci cind prima forma de recunoastere sociala sint banii.

    avalon
    2010-05-31 16:17:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Bai astia doi, voi sinteti nesimtiti rau!

    raul de la moya
    2010-05-31 16:34:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Formularea de mai jos, în care am transcris cu majuscule ce nu e deloc OK, aparţine unui prof universitar care se plînge de pregătirea profesională precară/execrabilă a generaţiilor de profesori de română şi engleză care ies pe bandă rulantă din SRL-urile din Romînica numite universităţi?! Halal! Cînd critici româna învăţăceilor tăi, tu, maestrul, tre’ să scrii im-pe-ca-bil româneşte. Părerea mea.

    ‘Este imperativ necesar, e indispensabil CA SĂ SE revina la Universitatea gratuita cu concurs de admitere si cu numar limitat de locuri.’

    Corectă este formularea fără conjuncţia ca:
    ‘Este imperativ necesar, e indispensabil SĂ SE revina la Universitatea gratuita cu concurs de admitere si cu numar limitat de locuri.’

  • 5

    @geo: Bine că n-a zis “e indispensabil PENTRU CA SĂ SE revină”…

  • 6

    Sigur, pregatirea elevilor si a studentilor in Romania este foarte slaba. Dar, este se face o eroare cand se explica cauzele.
    Nu este de vina sistemul aplicat invatamantului. In principiu, sistemul este foarte modern si foarte bun si functioneaza peste tot in lume cu mici variatii. Aplicarea este, insa, dezastruoasa. Este o aplicare romaneasca, adica spaga, relatii si tot restul.
    Nici o lege nu se poate aplica corect in Romania, deoarece ala care face legile le incalca primul. Ce pretentii sa mai ai de la invatamant sau sanatate?

    Gheorghe
    2010-05-31 17:52:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    No problemo: se vor face ziaristi sau moderatori la TV.

    Albert Camdesus
    2010-05-31 18:46:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    solutia e invatamant universitar DOAR pe bani iar banii sa fie dati studentului sub forma de imprumut. cand o sa stie ca dupa facultate are o datorie de 20.000$ (ca sa dam o suma) si ca de cat de bun este depinde plata acestei datorii, atunci va veni si va invata.

    in paralel cu solutia asta, eliminarea invatatului in sesiune ceea ce se poate face, ca in invatamantul anglo-saxon, cu x lucrari de echipa si x quiz-uri in timpul trimestrului.

    si intrebare pentru autorul original: de ce le-a dat note de trecere?

    trustman
    2010-05-31 19:30:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    Cam asta este realitatea, dar nu cred ca sistemul este de vina. Daca dintr-o grupa de 60 de studenti(de exemplu) doar 20-30% isi fac temele pt materia/materiile pe care le studiaza atunci profesorul care preda acea materie are obligatia de a stopa promovarea celorlalti 70-80% care nu invata. Daca profesorul promoveaza multi mai multi studenti decat cei 20-30% atunci vina este a lui. Daca doriti sa faceti un bine promovati doar oamenii cu adevarat capabili. Toata lumea vrea facultate, dar cand vor realiza ca doar cei capabili reusesc se vor gandi serios daca sa o urmeze sau nu. Si profesorii buni sunt participanti la acest dezastru. Asta deoarece in cazul studentilor cu taxa si nu numai faptul ca platesc taxele inseamna ca trebuie sa promoveze indiferent de situatie(nu se aplica in cazul invatamantului regula clientul nostru stapanul nostru). Poate ca ar trebui sa vedeti acele taxe(platite de stat sau direct de student) ca un capital de investitie. Daca studentul invata(adica se ocupa de capitalul sau) va culege la final roadele muncii sale. Daca nu atunci acel capital se va pierde.

    Adrian
    2010-05-31 20:56:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    Articolul profesorului Dan Ungureanu este cat se poate de real si nu prezinta decat o imagine partiala a dezastrului in care se afla invatamantul romanesc. Este foarte important sa deslusim cauzele care au generat acest dezastru.
    Intr-adevar una dintre cauze este asa-zisul “invatamant bazat pe competente” sau “invatamantul centrat pe student” dupa cum este numit de gasca de trogloditi care a implementat acest proiect imbecil, proiect care a dat mana libera analfabetilor in sensul de a domina adevaratele valori!
    Dar principala cauza este dorinta furibunda a natiei de a intra in posesia a cat mai multe diplome! Astfel am reusit sa producem conducatori de doctorate care nu sunt in stare sa promoveze nici macar clasa a opta, sa acordam titluri universitare fostilor sefi de sectie din uzinele comuniste, fostilor contabili din IAS-uri si CAP-uri, fostilor securisti acoperiti(din justitie si din oricare alt domeniu) sau neacoperiti.
    Acesti indivizi domina la ora actuala inv superior din Romania!
    In acelasi timp exista dorinta irezistibila a plozilor patriei si a parintilor lor cu mentalitate rosie de a primi diplome fara acoperire.
    Aceasta boala este fara indoiala generata de educatia de tip proletar care domina scumpa tarisoara…traim urmarile comunismului!
    Valoarea este terorizata de acesti bolsevici parveniti….putina valoare care mai exista( este putina pentru ca familiile romanesti cu traditii culturale deosebite fie au fost masacrate de bestiile comuniste, fie au emigrat, fie copiii lor se pregatesc de emigrare din scarba fata de aceasta clica rosie care ne domina) e la mana acestor maimute semicretine!
    Nu uit, in primii ani de inv fiind, in preuniversitar, prin 1984, cum tovarasii parinti de elevi incercau prin orice mijloace sa se traga de sireturi cu mine!!!!!Intuiam de pe atunci ca in curand vom fi dominati de plozii analfabeti ai proletariatului…iata ca acest lucru se intampla…avem REVOLUTIE CULTURALA ca in China lui Mao!
    RUSINE acestui popor nedemn care a permis aceasta bataie de joc…si intr-adevar a permis, pt ca urletele de tipul “moarte intelectualilor”, “nu ne vindem tara”….aplaudarea securistilor-mineri…aceste atitudini ne-au vandut pe termen lung unei gasti provenite din strafundurile gropii comuniste a lipsei de morala!

    Imperator
    2010-05-31 22:21:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Coborarea nivelului in invatamantul superior a inceput imediat dupa revolutie, cand s-a “dat liber” la infiintarea universitatilor particulare. Va mai amintiti de prima chestie de acest gen, “ecologica” lui Dolphi Drimer, nu? Au urmat spiruharetzii si altii. La vremea respectiva, prin `93 parca, ma intalneam cu un fost coleg de liceu (vai mama lui, ce greu de cap era!), care picase cu brio de doua ori la admiterea aia grea de dinainte de `89, si care imi spunea, cu mandrie, ca mai are un pic si termina si el facultatea la “particulara”.

    Poate ca totul s-a pornit atunci cu intentii bune. Dar, un lucru e cert acum, dupa 20 de ani: invatamantul particular, in Romania, nu a DOVEDIT NIMIC. Din contra, el a fost si este, in continuare, o adevarata frana a credibilitatii si seriozitatii absolut necesare pentru un astfel de nivel si o supapa excelenta pentru multe mediocritati. Din dorinta de supravietuire, universitatile cu traditie au fost nevoite sa coboare din ce in ce mai mult stacheta, pana la a nu mai organiza (cu foarte putine exceptii, la cateva sectii din intraga tara) concurs de admitere la mai multe discipline.

    Cred ca acele cadre didactice care isi mai respecta meseria (ca profesorul din articol) au de ceva vreme o dilema: daca ii pica pe studenti (fiindca multi ar merita-o, nu de alta), cu timpul, candidatii se vor orienta spre particulare, la care admiterea era de multa vreme “pe dosar”, iar trecerea efectiva prin anii de studii o gluma buna. Iar iesirea cu diploma din facultate- garantata si subinteleasa din start (ca nu-s mari pretentii, femeile de serviciu sau coafezele poarta deja in poseta diploma universitara la ei). Daca ii lasa sa (mai) treaca, are cosmaruri vizavi de ce e nevoit sa faca. Si, saracul, uita ca, la vremea bacalaureatului, viitorul lui candidat sau viitorul lui student n-a dat o ceapa degerata pe bac, cum nu daduse nici pe anii de liceu, dintr-un motiv simplu: stia ca, oricum, daca nu intra la o facultate mai bine cotata, are locul asigurat la “particulara”, tot timpul anului, chiar (pentru inscriere)! Asa ca, de ce sa se mai oboseasca sa invete in liceu si la bac?! Nu va fi, oricum, student?!

    Grea treaba. S-a stricat foarte mult si nu s-a pus nimic in loc. Poate o viitoare ierarhizare a universitatilor sa mai rezolve ceva-ceva, desi ma indoiesc: va fi o simpla ierahizare, cu titlu de informatie pentru absolventi, fara ecouri mari in viata de “dupa absolvire”, care este cea care conteaza cu adevarat. Mediocritatile (multe de la particulare, dar si de la stat, in ultimii cativa ani) isi vor gasi locul caldut si binisor remunerat, daca vor avea pila necesara. Fiindca, din pacate, in tara asta, nu numai statul angajeaza pe pile, exista si in mediul privat destui pentru care triada/filiera pile-cunostinte-relatii bate diploma si rezultatele excelente de pe foaia matricola a unui absolvent foarte bun.

    Un singur lucru as vrea: sa fie ferite de particulare doua domenii (daca se mai poate)- medicina si ingineria. Macar pe astea sa le lase in pace, ca de drept, psihologie, contabilitate, finante, pedagogie, limbi straine sau limba romana etc etc s-au atins si am vazut ce a inceput sa iasa.

    trecator
    2010-05-31 22:34:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Programul Bologna a fost implementat de Romania pentru ca astfel a picat o pleasca asupra guvernantilor; prin implementarea acestui program s-au redus cheltuielile de la buget cu invatamnatul superior…abia asteptau sa utilizeze banii in “investitii”!!!!!
    Polonia a refuzat sa-l aplice, universitatile din Franta i-au trimis la plimbare pe IMPLEMENTATORI argumentand ca stiu bine ce au de facut si nu au nevoie de programe generate de politicieni…acelasi lucru si in Suedia…
    Numai la noi s-a aplicat cu hei-rupismul obisnuit…s-a mintit flagrant spunandu-se ca e o obligatie pentru aderarea la UE!

    Arabella
    2010-05-31 22:37:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Multa dreptate are domnul PROFESOR Dan Ungureanu. Printre sute de impostori, vezi din cand in cand si un cate profesor adevarat. Ce bine ca exista, dar si ce greu cred ca ii este traiul printre negustorii de diplome si printre studenti stricati inca de cand erau liceeni, printre impostori!

    Eadacinile raului in invatamantul romanesc sunt vechi. Promovarea pe criterii politice din timpul comunismului a diluat corpul profesoral, care a acceptat compromisurile dictate de partid ca apoi sa faca multe alte compromisuri de ordin material.
    Acela a fost inceputul, pe atunci fenomenul nu era general. Acum zagazul imoralitatii s-a rupt si a naclait intregul invatamant. Disparitia examenelor de admitere in licee si facultati, pecinginea universitatilor particulare au favorizat dezvoltarea raului deja existent in pofesorimea de toate gradele. Personalitati sterse, dispuse sa-si serveasca partidele si nu natiunea, plasate infruntea ministerelor si-au adus si ele o contributie importanta. Si dintre acestea, nu trebuie sa-l excludeti pe d-l Marga, care, cu toata faima si admiratia pe care le are, a bramburit invatamantul printr-o reforma pompoasa dar lipsita de bunul simt si de buna credinta necesare. O reforma pentru statuia lui Marga, nu pentru neamul romanesc.
    Ma indigneaza impostura morala a d-lui Marga care isi da aere de mare reformator, profita de situatia complicata in care se afla ministrul Funeriu, in loc sa-i remarce si sa sprijine eforturile si buna credinta.

  • 14

    in articol se discuta deja despre nave cosmice !eu cunosc cazuri mult mai dezastruoase.cazuri de absolventi de clasa a 12-a care nu cunosc tabla inmultirii si devin studenti ai unei facultati tehnice!imposibilitatea rezolvarii ecuatiei de gradul al 2-lea este o normalitate printre multi dintre actualii studenti din invatamintul tehnic!
    cunosc cazuri,si nu putine, de indivizi si individe care la admiterea la facultate in timpul lui ceausescu au primit nota generala de 1-2-3-sau 4 si asta nu o singura data ci pe parcursul a mai multor ani,pina au realizat ca nu-i duce mintea si si-au vazut de viata renuntind la a mai face o facultate!iar astazi ,dupa mai bine de 20 de ani ,mult mai batrini si fara a avea nici un contact cu mediul scolar f mult timp reusesc sa termine fara probleme o facultate,ba cireasa de pe tort frecventeaza cursurile a 2 facultati simultan
    nu,nu aruncati vina asupra corpului didactic,sau daca da aratati-i cu degetul pe cei incompetenti ,mare majoritate creati de sistemul universitar actual,nu nu-i vina spagilor,sau meditatiilor,pt ca impotriva a ceea ce se crede putini profesori fac (au posibilitatea)astfel de lucruri
    vina este a clasei politice.clasa politica a facut sa nu existe examene serioase in invatamintul romanesc,incepind cu admiterea in liceu,bacalaureat si admitere in facultate!
    clasa politica ,prin gura inspectorului scolar ,cere lejeritate la examenul de bacalaureat si astfel ,in fapt,disimulat cere ca elevii sa fie lasati sa copieze!si atunci,va intreb ,elevul pt ce ar mai invata ceva in timpul scolii?daca examenul de bacalaureat este convins ca-l promoveaza copiind ,examen la intrare in facultate nu exista,diploma de liceenta si master reprezinta o gluma buna…
    iar in acest timp clasa politica ce face?inventeaza tot felul de reforme in invatamint,reforme care pleaca de la fel de fel de definitii aiuristice precum celebra formare de competente,si asta cind invatamintul poate deveni peste noapte competent doar dind valoare unor examene corecte
    dar nu,mai bine ministrul are mereu treaba cu reforma,universitatile se imbogatesc ,neamurile prospera in baza diplomelor fara acoperire…iar finalitatea este o romanie de manelisti ,condusa di iresponsabili analfabeti si fara nici o raspundere a propriilor fapte…
    mi-e scirba ca sint roman,preferam sa ma fi nascut negru in africa pina si negrii africani sint mai demni decit noi.neam de tigani

  • 15

    [...] apropo de profesorii agramati, un cutremurator articol pe Voxpublica Tags: greva, impostura, Romania Share this [...]

  • 16

    @eugen
    Nu clasa politica este vinovatul principal in acest caz. Vina, aproape integrala, apartine profesorilor. Clasa politica e o mizerie, dar te-ai fi asteptat de la intelectuali sa i se opuna, sa fie model de demnitate si luciditate.
    Dar ei…

    Cine i-a pus sa coboare stacheta exigentei sub orice limita?
    Cine i-a pus sa accepte compromisuri, umfland notele copiilor bogatasilor?
    Dece au acceptat tziganeala sindicala, cand, inca de la inceput, era clar ca liderii sindicali erau fostii securisti ai scolilor?
    Dece nu s-au revoltat atunci cand ministrii-politruci au introdus schimbsri tampite, dece au acceptat numirea directorilor inspectorilor pe criterii politice?
    Dece profesorii universitari au acceptat sa faca targuri penibile cu fabricile de diplome, lacomindu-se la arginti?
    Cand loaze semianalfabete (politicieni, odrasle de bogatasi) si-au putut cumpara doctorate, masterate, diplome, unde le era demnitatea lor academica?

  • 17

    Simplist articolul. “Acei studenti vor deveni profesori”…WROOOOOONNNNNGGGGG mister Istodor!!! Vor deveni jurnalisti,vor deveni reporteri,vor deveni asistenti manageri,vor deveni traducatori “autorizati”,politisti!Cum sa dea cineva sute sau mii de euro pentru o diploma(fara a mai socoti toate cheltuielile studentiei)???Banii acestia se pot recupera d-abia intr-o decada(cel putin).Omul d-voastra a descoperit lacunele studentilor sai abia cand acestia erau anul 3??????????? Pai mai bine si-ar turna cenusa in cap si s-ar duce undeva sa se ascunda si sa taca!Parca si domnul Gotiu a descoperit ceva asemanator la Cluj!Ce coincidenta dom’le!!!
    P.S.- stati sa vedeti de acum incolo invatamant…25%?70%?Ha-ha-ha plang de mila copiilor dumneavoastra!Captusiti-va buzunarele pentru scolile particulare sau daca nu managaiati-va cu gandul ca si femeia de serviciu le poate fi la nevoie un bun profesor!

    Creator
    2010-06-01 22:28:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    “hai sictir!”
    youtube.com/wat../
    Literat de scoala veche.
    He he he, ia ma nene de aici. La ce Doamne pazeste va asteptati de la scoala noua? De fapt in acest grandios videoclip o sa vedeti intalnirea dintre cele doua generatii. Hai sictir! Si noapte buna.

    ivoryjune
    2010-06-02 00:08:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    youtube.com/wat../
    Adica daca imi indop copilul cu asa ceva, ce sa iasa din el? Chu Chu chaca chaca big red car…. he he he he caca chaca big red car… Generatia x

    ivoryjune
    2010-06-02 00:12:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    O eroare superficiala: Sa comentezi despre marimea orashului in care se afla universitatea mi se pare de doi lei. Ce marime are Cambridge-ul englez? Dar cel america? Cate linii de metrou sunt in Oxford? In Heidelberg? In New Haven? Despre ce vorbim aici?
    Nici prostia cu Kazahstan = nisip nu e demna de esentza comentariului. Mai deschidem un almanah, mai aflam ca Alma Ata se afla intre nishte muntzi verzi. In plus, studentul saudit sau cazahstanez primeste de la stat mult mai mult pentru un loc la fel de bun ca cel al Universitatii Bucuresti.
    La cestiune, domnul care conduce acum doctorate de latina nu a invatat latina in ultimi 20 de ani. Domnii si doamnele care au introdus taxa la universitatea de stat nu au facut facultatea in acelasi regim. Romania nu era mai mult breaza acum 20 de ani. V-o spun fara sa ma uit la clasamentul chinezilor sau englezilor. Romania nu exista nici atunci.
    Mai mult, faptul ca universitatea are nevoie de studenti platitori nu exclude repetentzia. Mai mult, in mod normal o incurajeaza dupa primul an, cand studentul e “captiv”. Secretul diferentzei accelerate intre scolile engleze/americane si cele franceze/germane (reamintiti-mi, unde a studiat Aliodor?) e chiar asta: majoritatea studentilor platesc de ii usuca, din buzunarul lor personal (nu al parintilor).
    Romania are universitati de omenie sau de bazar: parintii vor sa faca si copiii lor o scoala (tot in Italia la munca necalificata or sa ajunga), profesorii sunt “de gashca”, taxele sunt modice chiar si la privata, chiar si pentru cei care si-ar permite mai mult.
    Daca bagi doi lei, de cat vrei sa scotzi?
    Si daca pregatim de 50 de ori mai multi profesori de liceu, dar avem jumatate din numarul de liceeni de acum 20 de ani, nu ar fi cazul ca societatea sa ii puna la punct pe acesti “specialisti”? Faptul ca unii din ei gasesc posturi de profesori, ca promoveaza apoi, asta e tot din cauza univerrsitatilor cu plata?
    Singurul factor agravant e exodul, care aproape nu exista inainte de 1990. Se duceau la doctorat la Palade si tot se intorceau. Dar daca cineva citeste “demascarile” astea, cam de ce ar mai vrea sa ramana in Romania? Cum credeti ca scrie si socoteshte cazahstanezul de pe locul 500? Dar occidentalul de la una din miile de universitatile de cartier?
    Cartea nu e pentru toata lumea, dar in epoca asta a devenit politicos sa zici ca nu e asa. Liceul nu e pentru toata lumea.

  • 21

    [...] 3, 2010 de alinbeta Am găsit aici:   voxpublica.real../ trimitere foarte interesantă l o opinie pertinentă a unui profesor universitar cu care sunt [...]

  • 22

    [...] găsit aici:   voxpublica.real../ o trimitere foarte interesantă la o opinie pertinentă a unui profesor universitar cu care sunt [...]

  • 23

    Imi place articolul, dar cu tot resopectul, am descoperit si eu o greseala, care nu ii este permisa unui profesor universitar:

    “Devreme ce plateau, prezenti sau nu, TREBUIAU sa treaca examenele, TREBUIAU sa capete diplome.”

    Verbul “a trebui” este impersonal, ceea ce inseamna ca forma la care se foloseste este aceea de persoana a III-a, numarul singular. Forma “trebuiau” nu exista.

  • 24

    [...] Inspaimintatorul invatamint de azi. Text scris de profesorul Dan Ungureanu [...]

  • 25

    dl. profesor Ungureanu, alturi de subsemnatul si multi altii, a contribuit la starea actuala a invatamantului. dar sunt jurnalistii in stare sa sprijine un ministru sa reinstaureze autoritatea in invatamant? si repede. invatamantul este un sistem care raspunde la modificari in 10-15 ani. ce strici acum la clasa 1 se vede peste cel putin 12-15 ani. lucrez in Politehnica din Bucuresti de 30 de ani. fata a terminat ligeul goethe din buc. in ‘96, si facultatea la heidelberg (unde a si ramas). baiatul la caragiale in 2006 si ase-ul anul asta. in primul rand trebuie modificate cartile. fata si ginerele sunt profesori de liceu in germania, functionari publici. am vazut cartile de liceu de chimie, biologie, fizica. in al doilea rand, cel putin pentru urmatorii 5 ani, pana se schimba mentalitatea, ar trebui laudati si mai ales protejati cei care au curajul de a lasa repetenti in scoala generala si liceu. la facultate daca lasi jumatate repetenti in anul 1 i-ai lasat fara norme pe cei care predau in anii mari. trebuie spart cercul vicios. in situatii exceptionale se cer masuri exceptionale.
    trebuie restrans numarul celor care pot deveni studenti prin impunerea de criterii de selectie riguroase inclusiv la universitatile particulare (subiecte unice de admitere), astfel incat sa nu intre mai mult de 20% la facultati si sa se reinventeze scolile tehnice postliceale (bac+2). si multe altele (renuntarea la tampenia cu bologna). strangeti idei, sugestii, sintetizati-le, prezentati-le si veti capata recunostinta natiunii. decaderea scolii romanesti a inceput din anii ‘80, cu mersul la cules, la sortat cartofi, cu artatul cu degetul la sedintele de partid a profesorilor care indrazneau sa lase repetenti.
    hai sa luam sistemul nemtesc ca model.

    Andrei
    2010-06-04 11:40:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Sistemul competentelor este foarte bun, dar necesita control continuu (teste pe tot parcursul semestrului),deci multa munca a conducatorului de seminar. De asemenea cursul trebuie structurat astfel: informatie la nivel academic pusa la dispozitia studentului pentru a o APLICA in comentarii orale/teste/examen final. Pana la cursul viitor studentii parcurg o minima biliografie privind informatia explicata/discutata in cursul anterior. Aceasta bibliografie este testata prin handouts trimise electronic studentilor. La seminar, prin quiz-uri se solicita comentarea, nu redarea informatiei. Prin urmare memorizarea este inlocuita cu formarea competentelor de procesare si redare a informatiei.Avantajul acestui sistem de predare consta in pregatirea studentului pentru piata muncii. Informatia in sine nu-l va ajuta atat cat capacitatea de a o intelege si reda ulterior, in orice domeniu de activitate.

    robert hilmar
    2010-06-04 12:46:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @val:
    Adevar grait-ai, Zarathustra!
    Toate acestea nu s-ar fi intamplat daca multi dintre profesori si nu numai,ar fi avut verticalitate si demnitate. Ele au fost distruse de comunisti la canal si in inchisorile reeducarii.Apoi distrugerea a fost desavarsita in asa zisa tranzitie de tip neoliberal- comunistoida. Depinde de fiecare dintre noi sa le regasim.
    Profesorii trebuia sa reactioneze de acum 10-15 ani, si poate nu prin greve obisnuite de care s-au bucurat chiulangiii ajunsi azi diriguitori, ci prin greve de exces de zel.
    Daca i-ar fi trantit si lasat repetenti cand o meritau,daca le dadeau 4 la purtare si nu se lasau impresionati ,corupti sau speriati de “mamici si tatici”mari in grad sau functii , poate mare parte dintre fostii elevi si in special foste eleve ce au accedat la posturi inalte pe criterii de nuri si “talente ascunse” si care azi ne fac pe toti “tampiti” nu ne-ar mai fi privit cu dispret si nu ne-ar mai fi calcat azi in picioare.
    Imi pare rau, dar cu totii ne meritam soarta, profesori, medici,functionari
    Daca vor fi solidari in bine,in corectitudine, in a da exemplu ca se poate reusi in viata si altfel decat “prostituindu-te”(inclusiv in plan moral si intelectual), nu vom avea sanse de castig.
    Profesorilor le propun nu boicotarea bac-ului sau a altor examene.Le propun exces de zel, corectare pana la virgula, ghilimele si cratima.Daca nu se termina cu scoaterea pe banda de absolventi incompetenti, agramati si semidocti,atunci nu avem dreptul de a ne plange.

    Magister
    2010-06-04 20:28:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    [...] Inspaimantatorul invatamant de azi. [...]

  • 29

    @Adrian: Mare teoretician, ce sa zic! Cu floarea de el se face primavara! Ne balacim intr-o apa mai tulbure decat isi poate inchipui oricine altcineva din afara sistemului! Orice incercare de genul celor sugerate atat de “intelept” de tine este tratata de colegi drept un atentat la locul lui de munca, la salariul lui etc. “Din cauza ta nu avem studenti”,”te crezi mai desteapta decat noi”, “de ce trebuie sa faci pe nebuna, piata ii sorteza oricum” ca sa numesc cele mai nevinovate remarci! Sistemul care incurajeaza nonvaloarea e vinovat! Dupa ce in fruntea universitatilor s-au cocotat toti impostorii intelectuali, toti fostii subingineri si fostele secretare, securistii trecuti in rezerva, pe cine credeti ca vor promova? In plus, prostia asta de bugetare in functie de nr de studenti! Sigur ca nu e nimeni exmatriculat, lasat repetent etc, pentru ca asa se pierd bani! Inteleg ca vor sa extinda prostia asta cu elevul la pachet cu bugetarea si la nivel gimnazial si liceu. Veti vedea in curand o generatie de analfabeti cu 10 pe linie

    claudia
    2010-06-05 17:17:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    Reintoarcerea la scoala adevarata este solutia.
    1.Admiterea la liceu sa se faca pe baza de examen.
    2.Bacalaureatul sa fie un examen pe bune,care sa confirme cunostintele si competentele dobandite in liceu.
    3.Admiterea la facultate sa se faca pe baza de examen,pe un numar limitat de locuri stabilite pentru fiecare unitate de invatamant superior.
    Cred ca aceste masuri ar duce pe termen scurt la micsorarea drastica a numarului de studenti , dar ar duce la cresterea calitatii.Cred ca daca s/ar reveni la examenele de admitere in liceu si facultate multi din absolventi ar ramane pe dinafara.Astazi este o inflatie de absolventi care nu stiu sa faca nimic si devin someri cu “studii superioare”.Nu suntem o natie de genii ca sa termine toti o facultate.Mai trebuie si oameni in alte sectoare lucrative.

    sase sase
    2010-06-05 17:46:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @Anca: Cu respect vă corectez: noul dicţionar ortografic şi noile reguli impun exact forma “trebuiau” în contextul dat. Fiindcă nici limba română nu mai e aceeaşi. Cu â şi î, cu nici un şi niciun, cu clasa întîi şi clasa întîia/întâia etc.

  • 32

    @avalon: Da este adevarat ca erau citiva ce erau incompetenti inainte de 89 ! dar acestia erau foarte putini fata de ceea ce e acuma !Si totusi invatamintul romanesc era de calitate ! Eu am intrat la facultate inainte de 89 cind au fost 8 pe un loc ! Si culmea cind am terminat deja imediat s-u facut dupa 90 facultati unde dadeai banii si luai diploma !Acesti baieti au ajuns pe baze neloiale in functii cheie fiind selectati politic de la FSN PDS si altele ! Deci pe baza politica!

    felicia
    2010-06-06 12:34:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Domnul Ungureanu prezinta foarte succint o stare de fapt, incearca si un diagnostic… insa-i aluneca dej’tu de pe rana: sistemul de invatamant bazat pe competente, care nu e implementat bata-l vina!

    Realitatea este mult mai simpla (si de aceea mult mai tragica): ca orice sistme viu, educatia se bazeaza pe feedback-uri care trebuie (cum bine remarca unul din ante-postatori) sa functioneze PERMANENT!
    Geniul celor care au distrus invatamantul romanesc (dupa principiul dupa mine potopul!) este ca au distrus punctual tocmai aceste mecanisme de feedback. Ce a rezultat? Un sistem care prezinta toate simptomele unui proces malign: celule maligne/non-valoarea se dezvolta in detrimentul celor sanatoase/valoare fie indirect, datorita epuizarii resurselor nutritive fie direct prin inducerea apoptozei celulelor normale/eliminarea din sistem a valorilor!

    Solutia: chimioterapie + excizie chirurgicala + (again) chimioterapie.
    Va las placerea de a descoperi singuri ce inseaman acestea!…

    Gicu Maracine
    2010-06-07 13:02:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    Articolul este, in esenta, un eufemism…Iar, in ceea priveste profetiile, as schimba-o pe prima.

    In loc de:

    1. Peste cinci ani nici un liceean olimpic nu se va inscrie student in vreo universitate romana.

    as profeti:

    1. Peste cinci ani niciun licean cu medii bune si foarte bune(de la 8.50 in sus) nu se va inscrie student in vreo universitate romana.

  • 35

    Da! Sunt necesare examene de admitere in licee si facultati ca sa se masoare gradul de pregatire al absolventilor si seriozitatea scolilor.
    Admiterea (partial sau total)pe baza de note si simulacrele de testari nationale, au pus cruce invaramantului romanesc, deoarece, prin starea lui morala, nu era apt pentru asa ceva. Cel care a introdus aceste schimbari, ori era incapabil sa inteleaga realitatea si le-a produs ca sa se afle in treaba, ori, egoist si iresponsabil, nu dorea decat sa-i ramana numele legat de reforma.
    Goana dupa note umflate a stricat invatamantul si i-a adus prabusirea. Parintii nu mai alearga dupa profesori buni, ci dupa unii indulgenti, dispusi sa faca compromisuri. Profesorii seriosi, din ce in ce mai marginalizati, se intreaba daca, fiind corecti, nu isi dezavantajeaza elevii.
    Cand ii aud pe cei mai guresi zicandu-si “dascali”, imi vine sa rad. Cand il vad pe Marga pe post de mare guru, sau pe Abramburica pe post de preoteasa, mi se face sila.

  • 36

    Nu sunt de acord cu dl. profesor.
    Este in totalitate vina profesorilor care educa acesti studenti inculti si analfabeti.
    Un invatamant de calitate este facut din profesori de calitate. Sunt multe cauzele care au condus la situatia actuala, si nu exista nicio solutie magica de trei randuri care sa indrepte un sistem.

    Daca vrem invatamant de calitate trebuie sa bagam bani in el. Multi bani. Atunci si calitatea profesorilor va creste, si calitatea procesului educativ se va imbunatati.

    droid04
    2010-06-08 15:24:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    [...] nu mai apare nici în arhivă). Apoi l-am găsit preluat de  monaxya, Romania2.0rg, Oradeapress, Voxpublica, blogul lui Istodor, Reţeaua Literară şi ultima preluare pe Days of my life. Dan [...]

  • 38

    @geo: Cum se ridica cineva un pic mai sus, apare un altul care sa-l improaste cu noroi, in asa fel incat sa se poata demonstra ca el, iar nu celalalt, e mai vrednic…
    Dupa aceasta bascalie, proaspatul emanat nu va mai intreprinde nimic, fiindu-i de ajuns gloria de moment pe care a atins-o… Caragiale a observat aceste metehne, dar a sfarsit prin a le parasi, odata cu tara lor de origine.

  • 39

    Am citit articolul, probabil foarte multă lume a fost de acord cu ceea ce scrie domnul profesor. Din păcate, toţi aceştia, inclusiv autorul, nu au trăit într-o economie de piaţă şi nici nu au de gând să o facă, fiind adepţii principiului: statul conduce statul să facă, adică comunism.

    Citez: “Este imperativ necesar, e indispensabil ca sa se revina la Universitatea gratuita cu concurs de admitere si cu numar limitat de locuri. ”

    Cum să se revină? Cine să o facă? Iarăşi “statul’ să-şi bage coada şi să reglementeze?

    Eu vă garantez că în momentul în care o Universitate din Romania va da absolvenţi de aşa o calitate încât aceştia vor fi rapid absorbiţi de piaţa privată a muncii, va fi coadă la admitere la acea facultate.

    Analizaţi cele de mai sus, fraza mai poate fi scrisă şi mai concis, într-un singur cuvânt: “competiţie”.

    Reglementarea omoară competiţia, statul omoară competiţia, firmele private care au contracte cu statul omoară competiţia, fiind tot un fel de firme de stat. în aceste condiţii, piaţa nu cere absolvenţi de calitate, ci oameni cu diplomă. Universitaţile dau ce se cere.

    Domnule profesor, când au dorit vreodată cadrele didactice, un sistem scolar competitiv, în care angajările să se facă pe bază de competenţe, în care un profesor bun să se poată muta la altă unitate de învăţământ si să-şi negocieze salariul cu directorul acesteia? Vă spun eu: niciodată. Profesorii doresc titularizare, un post sigur şi prost plătit, fără oameni competenţi care să le ameninte perniţa caldă de sub fund.
    Iar absolvenţii sunt produsul acestor incompetenţi.

  • 40

    Din ce am prins eu dupa 1989 a fost un sistem neoficial. Sa incepem cu cl 1-8 unde dupa o nota de 4 TREBUIE sa faci meditati particulare cu profesorul respectiv ca sa treci altfel si daca inveti bine te prinde el pe picior gresit. Cand ai intrat in sistemul de meditati cu profu de la scoala ai relatii pt exm de admitere la liceu. Dai spaga si ai luat bacul sau copiezi.Deja e rusine sa inveti ca esti considerat tocilat dar daca zici ca ai copiat esti “NORMAL”.
    La liceu e ceva mai complicat. Insa daca te gandesi la viitor din timp ai solutia ideala ca parinte. Iti duci copilul la liceu la tara la bunici etc eventual in clasa a12 ea si iese de acolo premiant( varianta merge si pt ex de capacitate cl8). Cu media de la tara care poate fi 10 lucru imposibil cat de cat in buc etc intri lejer lla o facultate de stat pe locurile de la buget. Apoi avem variante renumitul : handsfree ( biluta in urechet si altele) pana la profesori care fara spaga gen wiskey etc nu te lasa sa treci poti sa scri papagal din cursul sau. Apropo de papagal e si asta o varianta de a invata ceva si a 2a zi sa uiti. Am avut multi colegi care chiar scriau pe bune si a 2a zi habar nu aveau” cine mai stie de ieri?!”.Credeti ca ati auzit ce era mai rau pai se poate si mai rau: sa fi plecat la capsuni pe timpul liceului si sa dai bani cand termina colegi tai (din cl11)direct primesti de la secretaria diploma sau dai banii si ai diploma direct la facultatea chiar doua in acelasi timp eventual si master ca au crescut pretentiile.
    Nu povestesc basme chiar stiu exemple concrete pt fiecare situatie.

  • 41

    Nimic de adaugat. Un text excelent si ingrozitor de adevarat. Realitatea bruta din mediul universitar romanesc.

    Cosmin
    2010-08-12 10:37:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    Scuze, intreb ei eu ca un nepriceput: se scrie “sit” sau “site”..daca ne referim la o pagina pe internet….
    Dl Profesor Dan Ungureanu, preda engleza? Daca da, atunci ar trebui sa am incredere in scrierea dumnealui. Sau nu?

    Nicoleta
    2010-09-29 11:28:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    @alexa: Sa stii ca ai dreptate… Pe perioada liceului am avut probleme la unele materii, deoarece am refuzat categoric sa iau meditatii de la profesori… Asta se intampla inainte de 2000 si ora(nu sedinta, care dura 2 ore) costa 400.000 lei… Avand incredere in puterile mele, am trecut cu brio de Bacalaureat si am facut pauza de la invatat mai mult de o jumatate de deceniu. In urma cu cativa ani m-am convins ca fara studii universitare nu ai ce face in tara noastra si am decis sa fac si eu o facultate, intr-o universitate foarte bine cotata din Romania. Cand am vazut cu ce colegi am fost repartizat in an, mi-a venit sa mor de ciuda… Fara cultura generala, fara cunostiinte in domeniu(s-a intrat pe baza unui concurs de dosare), fara nici o stima fata de invatamantul romanesc… Acum sunt masterand si situatia devine din ce in ce mai grava… Persoane care nici nu s-au prezentat la cursuri, seminarii sau chiar examene se afla undeva in capul listei cu mediile semestriale… Persoane care nu cunosc limbajul de specialitate si nu stiu sa deosebeasca un concept de altul vor fi specialistii zilei de maine… Mi se rupe inima cand vad un lucru ca si acesta…
    Luna trecuta am organizat o actiune si am fost responsabil de un tur al orasului pentru niste colegi de la o unitate de invatamant similara din alt oras… Desi nu sunt nici pe departe calificat in domeniul turismului, spun ca m-am achitat foarte bine de sarcina primita… Colegii(cu varste cuprinse intre 21 si 24 de ani) cand au vazut cum explic si cat explic au inceput sa ma intrebe de unde stiu atatea lucruri… Le-am raspuns ca din cartile pe care le-am citit… In copilarie citeam tot ce imi cadea in mana… de la Cioran, terminand cu George Arion… De la Asimov, terminand cu Omar Khayam… De la chimie, terminand cu tratate de medicina… Devoram, pur si simplu, cateva volume pe saptamana… Colegii mi-au spus ca ei nu au nevoie sa citeasca opere, deoarece au calculator si citesc direct rezumate sau vad filme… I-am intrebat de Romeo si Julieta si au spus ca actiunea se desfasoara in secolul XX… M-am cutremurat in mintea mea… M-am gandit: “Unde ajungem cu asa tineri?”.
    Am divagat destul de la subiect… Doream doar sa subliniez ca tinerii nascuti dupa `89 sunt jalnici in marea lor majoritate… Nu mai respecta profesori, parinti, colegi… Nu mai respecta institutiile de invatamant… Si ei sunt cei care ne vor duce mai departe mostenirea culturala si intelectuala…
    Imi pare rau sa spun asta, dar sunt de acord cu profetiile D-lui Dan Ungureanu… Doar ca incerc sa il corectez…. Fara o interventie hotarata, timpii estimati de dansul se vor injumatati… Ceea ce va duce la semianalfabetizarea natiunii romane, in sensul ca se va cunoaste scrierea si citirea, dar la modul gresit… Si totul va arata asa: “romani vor fii nist omenii care v-or stii sa scrie dar, nu v-or stii ce scriu!!!”

  • 44

    JOS PRIMA DATA CU ANLFABETII POLITICI CARE FAC DELICTE ECONOMICE SI DUPACEEA MAI VORBIM.
    IN PLUS OPOZITIA E MOARTA,NICI PE EA NU O INTERESEAZA CULTURA CI DOAR SA PARVINA.
    SOLUTIA JOS CU TOATA CLASA POLITICA ,CE E MANIPULATA DE SERVICIUL DE INFORMATII SI SECURITATEA SUA.
    E MOMENTUL SA LUPTAM PTR CEI AL NOSTRU:BOGATIILE TARII,PETROL,AUR,GAZE,CURENT.
    SA ZICEM CU TOTII NU CLAR PRIVATIZARII RESURSELOR NATURALE(AUR NEGRU SI AUR ALB)
    SA LUPTAM PTR CEI AL NOSTRU SI DACA AR FI SA RAMINEN FARA POLITIC AR FI MAI BINE.
    PRIVITI SITUATIA ISLANDEI,CARE A FOST SUPTA DE SUA,SI ACUM S-A INTORS LA PROPRIILE VALORI.IN SCHIMB CE I S-A FURAT A RAMAS FARA EL.A RECUPERAT DOAR BANCILE.
    ASTA E CONSTIINTA SUA SA SUGA TOTUL.
    VIITOTUL TARII IL VAD NEGRU DACA NU SE PROTESTEAZA PTR BOGATIA TARII ROSIA MONTANA.SI TOT CE E AL NOSTRU.
    SA NU NE LASAM MINTITI DE POLITICA TARII NOASTRE ACTUALA,CARE E POLITICA MINCINOASA.
    DACA VINDEM TOTUL VA SOSI MOMENTUL CIND TARA NU VA PUTEA FI CONDUSA.
    ACEST LUCRU ESTE DETALIAT FF BINE IN SPANIA,UNDE NU SE PROMOVEAZA POLITICA HOTIEI,A CORUPTIEI,A MINCIUNII-CA PRIVATIZAREA ADUCE BUNASTARE.
    DE CE SA PRIVATIZEZI PETROL CARE E BOGATIA TARII,
    BANII AIA UNDE SE DUC?
    IN BUZUNARUL UNEI SINGURE PERSOANE,IN TIMP CE LUMEA VA MURI DE FOAME SI VA AJUNGE IN SOMAJ.
    JOS GUVERNUL,JOS ANALFABETII,JOS MAFIA,JOS CRIMA ORGANIZATA

  • 45

    [...] Inspaimintatorul invatamint de azi. Text scris de profesorul Dan Ungureanu « voxpublica | Platforma…. [...]

  • 46

    [...] sursa:voxpublica.real../ Share this:TwitterFacebookLike this:LikeBe the first to like this post. [...]

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!