![]() | Întrebări de pe drumvezi toate articolele de Sever Voinescu22 Mar 2010 la 12:19 68 comentarii 1949 vizualizari. |
Am fost, ieri și alaltăieri, la Bacău și Iași împreună cu Valeriu Stoica, Cătălin Avramescu și Cristina Trăilă într-un fel de turneu ideologic. În această formulă sau în altele, ușor modificate, mergem prin țară de cîțiva ani și vorbim cu cei interesați de problemele dreptei de la noi. Organizatorul este Institutul de Studii Populare (think-tankul PDL). În acest caz, s-a alăturat în organizare și fundația Hans Seidel. Am plecat de la aceste întîlniri cu o grămadă de teme de reflecție transmise de doamnele și domnii care au sacrificat cîteva ore să se întîlnească cu noi. Iată cîteva dintre ele:
1. Politica românească nu mai produce elite. Dimpotrivă, politica românească consumă elite. Înainte de 1948, politica era un producător de elite, după 1990 a devenit un consumator de elite. După 1990 nu se poate menționa nici măcar un singur caz în care politica a propus societății o persoană demnă să fie socialmente recunoscută ca aparținînd elitei morale sau intelectuale a României. Dimpotrivă. Au fost cazuri de oameni care s-au plasat anterior în această elită și care, intrînd în politică, au decăzut iremediabil. Evident, nu e deloc normal. Ca și alte domenii ale activității intelectuale sau practice, politica propune cetății elite. Oriunde în lume așa se întîmplă. La noi, nu se întîmplă așa. De ce? Sigur că sistemul politic este profund defect, dar de ce nu mai poate produce, ci doar consuma elite?
2. De ce politica este, la noi, mai degrabă o chestiune care ține de practică, de dexteritate și experiență, de tehnicalitate și nu este un exercițiu intelectual, un efort al minții, o provocare a gîndirii? Disprețul pentru ideologie este refuzul examenului intelectual și aruncarea politicii în spațiul indiferent ideologic și etic al unei ”inginerii”.
3. O așezată și îndelungă colaborare politică între PDL și PNL, făurirea unei tradiții a acestei colaborări politice este singura cale de dezvoltare a dreptei. Acum, conducerea PNL este într-un stadiu de negare isterică, infantilă, specific momentelor post-traumatice. Trauma a fost reinstalarea lui Băsescu la Cotroceni. Ceea ce zbiară conducătorul de ieri al revoluției bunului-simț despre PDL este dincolo de orice imaginație și cere repaus și tratament. Nu credeam că se va ajunge aici. PNL crede că va cîștiga alegerile din 2012 dacă ocupă locul I la înjurat Băsescu & PDL. Și se ține vîrtos de linia asta. Treaba lor. Oricum, în această stare de agitație și tulburare, abordarea PNL pentru un dialog rațional menit să restabilească punțile și să reconstruiască încrederea este imposibilă. Cît va mai dura delirul anti-Băsescu și anti-PDL al PNL? Ce ar trebui să facem pînă atunci noi, cei din PDL?
4. Pentru mediul de afaceri, ar trebui să se simtă o diferență între o guvernare de stînga și una de dreapta. Să excludem anii 92-96, cînd România nu își găsise încă drumul și să începem analiza cu 1996. De atunci și pînă acum, a simțit mediul de afaceri diferența dintre stînga și dreapta. Dacă da, care a fost aceea? Dacă nu, cum se face că nu?
5. Există o mare diferență între felul în care stînga și dreapta se raportează la principiul separației puterilor în stat. Toată lumea e de acord cu separarea, numai că stînga nu e de acord cu egalitatea acestor puteri, în vreme ce dreapta urmărește asta. Mai precis, stînga propune o oarecare superioritate a legislativului în raport cu executivul și judiciarul plecîd de la ideea că legitimitatea democratică deplină este a legislativului. Dimpotrivă, dreapta crede că toate cele trei puteri au legitimitate egală, ea fiind conferită fie de votul popular, fie de Constituție. Sper ca această diferență să se vadă limpede în discuțiile pe marginea modificării Constituției, separînd PDL și PNL de-o parte și PSD de cealaltă parte. Dar, s-ar putea să nu fie așa…
6. Criza economică vs. ineficacitatea guvernului nostru. Înregistrez dinspre mediul de afaceri aceste cauze ale timpurilor grele pe care le trăim. Spun ”versus” între cele două, pentru că discursul politic le așează așa. Pentru cei care susțin politic guvernul, criza economică este principala cauză. Pentru cei care, politic vorbind, nu țin cu PDL, nepriceperea guvernului este cauza cauzelor tuturor relelor. Sînt și oameni, aparent mai echilibrați, care plasează cele două cauze împreună, oarecum la egalitate ca pondere în complexul cauzal care face ca businessul românesc să nu meargă bine în această perioadă. Ca de obicei, am pasiunea stranie de a afla adevărul. Adevărul dezbrăcat de partizanat politic…
P.S. Cam în aceeași componență, vom merge în mai la Brașov și la Sibiu. Dacă există un interes oarecare, promit să vă țin la curent cu datele și orele întîlnirilor noastre.
Text preluat cu acordul autorului de pe blogul personal.


Mihai Goţiu azi la 12:01 |
Mircea Sandu: Acum... o să vedem asta cu băut din iaz...
Dragoș Năstase: Nu... e un pahar de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 16 Feb la 11:11 |
Numărul deceselor în urma hipotermiei este tot mai mare. Autoritățile iau măsuri, Raed Arafat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 16 Feb la 11:07 |
Geamurile fumurii se lasă ireal de încet în jos. Albul zăpezii îmi lovește retina. Îmi [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 16 Feb la 01:43 |
Aveam șase ani când am auzit o teorie frumoasă despre tineri. Cel care mi-a spus-o nu era un [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 15 Feb la 22:15 |
Într-un audiovizual în care ayatolah e Dan Diaconescu iar precursor, mai bretelatul său [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 20:56 |
E şi-n Caţavencii.ro
Fiindcă tot sîntem în criză de prezidenţiabili n-ar fi momentul să [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 17:05 |
Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) a fost [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 Feb la 15:35 |
Se pare că presa a atins limita: fundul lui Boc. Facebookul a ars în flăcări deontologice şi [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 15 Feb la 14:36 |
Coaliţia la guvernare susţine tratatul fiscal european, deşi părerile privind tratatul privind [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 13:29 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Dacă nu s-a dus cu Ponta în America, fiindcă nu ştie engleza, Crin [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 15 Feb la 12:45 |
Noul guvern promoveaza si un nou program de guvernare. Acest program are 3 mari componente : 1) [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 15 Feb la 11:22 |
Mihai Răzvan Ungureanu: "Militarii îngheaţă la deszăpeziri, locuitorii stau la căldură. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 09:05 |
Marți (ieri), în jurul orei 18.00, un prieten mi-a semnalat un articol publicat de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 Feb la 05:12 |
Celor 300 de candidați tineri şi cu studii în străinătate care aspiră la funcția de consilier [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 23:21 |
... de fiece data cand cred ca mai jos nu se poate cobori, ceva se incapataneaza sa ma convinga de [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 Feb la 23:15 |
Dacă întreaga masă a lui Stamate reuşea să se sprijine pe calcule şi probabilităţi, iată [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 14 Feb la 23:14 |
În ultimele zile, ortacii lui Voronin se plâng pe site-ul grenada.md că poliția a inițiat o [ citeste mai departe ]
Mihai Eminescu 14 Feb la 22:02 |
Iunie 1882
Îngerul meu blond,
Te-aș acoperi toată cu sărutări, cum argintarii îmbracă [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 14 Feb la 13:59 |
În anul de graţie 2009, când un cumul de factori externi si interni au forţat Romania să [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 Feb la 13:10 |
Zahar Prilepin, un scriitor rus de care v-am mai povestit aici, spunea zilele trecute pe BBC despre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 14 Feb la 10:36 |
Pe când era Prim Secretar al Partidului Socialist Francez, François Mitterand a fost întrebat de [ citeste mai departe ]
Dan Duca 14 Feb la 10:06 |
"Asta este o ţară care a făcut vedete din toate pipiţele şi nu-şi respectă veteranii de [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 14 Feb la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 13 Feb la 18:55 |
Economia Romaniei opereaza intr-o lume aflata in flux in care diferentele si nuantele conteaza. [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 13 Feb la 16:38 |
Update. Nu rezist. Am auzit declarația lui MIrcea Toader (PDL): unul [ citeste mai departe ]
Bogdan Ciuclaru 13 Feb la 16:21 |
Transmitem alb-negru! De dragul contrastului. De alb se ocupa iarna. De negru...lopetile.
Primul [ citeste mai departe ]
Ionel Blănculescu 13 Feb la 14:02 |
Am cumpanit mult daca sa public pozitia mea referitor la, de ce falimentul Greciei ar putea sa [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 13 Feb la 07:18 |
Că Victor Ponta își asumă un discurs de învingător anticipat nu ar trebui să deranjeze prea [ citeste mai departe ]
| 1M. Sandu si Becali nu sunt de incredere! Rmcg e toxică de-a dreptu!... | ||
| 2@ipse: se vede că nu ai făcut vreodată în viaţa ta vreun gest de umanitate şi altruism.... | ||
| 3@Goth: Excelent comentariu!... | ||
| 4TACEREA LUI BASE SPUNE MULTE ,ESTE UN OM F PERICULOS ,LIPSIT DE MORALITATE ,FRICOS ,LAS AN STARE SA CALCE PE ORCINE AI STA AN CALE [ARMATA,POLITIE PENSIONARI ,BEBELUSI ]PENRU A-I FI BINE LUI SI CAMARILEI... | ||
| 5Nu vreau să îl văd pe Capatos cu capul spart în zăpadă, nici măcar cu picioarele rupte. Ce mi-aş dori, în schimb, este ca el sau şefii lui, să mai gâdească din când în când, nu doar să execute. Iar dacă... | ||
| 6AVETI PUBLICITATE DE LA EUROINS? IN FOND TOTUL SE REZUMA LA BANI... | ||
| Mihai Goţiu 27899 citiri |
| Costi Rogozanu 11984 citiri |
| Cristian Teodorescu 9972 citiri |
| Ciprian Domnişoru 9771 citiri |
| Remus Cernea 5595 citiri |
| Alin Fumurescu 4439 citiri |
| Cristian Bândea 3959 citiri |
| Constantin Creţan 3793 citiri |
| Dorin Tudoran 3783 citiri |
| Dan Duca 3780 citiri |
| Mihai Goţiu 8 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Cristian Teodorescu 4 postari |
| Lucian Isar 3 postari |
| Cristian Cojanu 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Constantin Creţan 2 postari |
| Daniel Oanta 2 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Mihai Goţiu 119225 citiri |
| Costi Rogozanu 62543 citiri |
| Cristian Teodorescu 50863 citiri |
| Alin Fumurescu 32301 citiri |
| Remus Cernea 22571 citiri |
| Ciprian Domnişoru 20299 citiri |
| Iulian Leca 18668 citiri |
| Dorin Tudoran 17703 citiri |
| Viorel Dobran 17145 citiri |
| Cristian Bândea 13974 citiri |
| Mihai Goţiu 42 postari |
| Costi Rogozanu 27 postari |
| Cristian Teodorescu 27 postari |
| Dorin Tudoran 17 postari |
| Constantin Creţan 11 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Viorel Dobran 10 postari |
| Iulian Leca 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Cristian Bândea 7 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Nu cred ca este corect sa excludem , din orice motive, anii ‘90-’96. Acei ani au fost “rampa” de lansare. Din pacate, rampa era panta. Ar insemna sa fim de acord cu nelegiuirile comise in acea perioada. La fel de bine, am putea sa stergem , de oriunde, acea perioada. De oriunde, mai putin din memoria mea, de exemplu.Despre care elite vorbiti ? Despre elitele sarace si cinstite ? Despre elitele aparute din randul sindicalistilor ? Credeti ca politicul consuma elitele ? Le consuma dorinta de inavutire,dorinta de a se asigura financiar, ele si familiile lor, pe timp de mai multe generatii. Lucrez cu publicul, in sistem independent. Intru in multe case.Inclusiv. Exista un singur scop. Sa le fie bine, cat timp sunt la guvernare. Restul, sunt vorbe goale, manipulare a maselor, emotivitate……Care stanga ? Poate stanga-mprejur ! Dreapta ? Poate Dreapta Tatalui ! D-le Voinescu, pareti un baiat de treaba.Pareti.Sunteti la guvernare. Incercati sa nu mai pareti de treaba. Incercati sa faceti ceva.Poate ca elitele despre care vorbeati, abia acum asteapta sa fie descoperite.Poate, cine stie ? Cu respect,
2010-03-22 12:55:19 | Raporteaza
exista un oarecare interes,mai ales ca oamenii si-au luat din timp oua pt Paste si li s-au cam clocit. bulgari se mai gasesc?
2010-03-22 13:29:44 | Raporteaza
melancolie,
uite ca apucai sa vaz si fenomenul asta, un pd-list melancolic, uman aproape. o fi astenia de primavara, o fi exuberanta trezirii la viata. ma apuca o vina launtrica sa vaz cat de nefericiti sunt oamenii astia. nu-i baga nimeni in seama, decat pe baza de convocator si la otv. uite, nea severe, incearca matale sa intri, de exemplu, intr-un magazin de pantofi. sa vezi ce trist o sa fii, nimeni nu o sa se uite in ochii tai, o sa te observe chioras si o sa te evite. faceti din alb-negru si din negru alb – la comanda. eu ca pn-list am tot dreptul sa mi se ofere aceasta raceala si critica la adresa lui base. eu nu-s manelist, elitele nu-s maneliste, iar de construit, nu construiesti cu manele. doar consumi. de inim alabastra. ce fain, singuratatea va va ucide, va va uita iar din lupta cu psd, scapa lumea de fsn.
sa fie cu noroc, timpul e mester mare.
2010-03-22 13:35:58 | Raporteaza
Cum, domnu Voinescu, nu produce politica elite?! nu a produs-o pdlismul pe doamna Udrea, o adevarata reala valoare a politicii romanesti, avand in vedere folosirea dumneaei la capacitate nominala in presedentie si guverne dupa guverne? nu inseamna asta implicit valoare morala..? nu se poate spune la fel despre domnii Videanu, Berceanu Blaga? mai presus de toti si toate, nu se poate spune acest lucru despre Presedinte..?! as fi fericita sa imi raspundeti.
2010-03-22 13:36:23 | Raporteaza
eba ce teme de reflectie va mai da?
2010-03-22 13:46:42 | Raporteaza
Pupinbasescule.
2010-03-22 13:47:51 | Raporteaza
Politica românească consumă fraieri idealişti ca tine şi produce infractori jalnici cu pretenţii de mafiot ca Voicu şi Solomon. Un mârlan needucat şi prost cu firme la rude şi protecţie la partid – ăsta e politicianul românaş. Mai elită-i Sexy Brăileanca.
2010-03-22 13:57:38 | Raporteaza
Domnule Voinescu, aveţi în persoana mea cel mai sincer şi necondiţionat admirator. Inclusiv pentru atitudinea sceptică şi ultra echilibrată din timpul aşa numitei “Comisii Ridzi”. Dacă nu greşesc, acolo doamna Cristina Trăilă s-a “remarcat” printr-o atitudine mai mult decât părtinitoare, asta fiind cea mai soft formulare pe care o pot folosi, din respect pentru dvs. Şi reiau ideea, nu era vorba de comisia Udrea, unde din start s-a plecat de la ideea, “să constituim noi comisia şi să zgâriem pe acolo, că e imposibil să nu găsim ceva”. Era comisia Ridzi. Pentru multă lume este foarte greu de a mai discerne, la această dată, nuanţele diferenţelor între gaşca lui Năstase, mergând în corpore la Parchet ca să-l apere pe Bivolaru (vedeţi că am făcut trimitere la o situaţie mai veche, nu le mai pun la socoteală pe cele de dată relativ recentă) şi “gaşca” de slugi grăbite să-şi dovedească loialitatea faţă de X, care a lucrat la greu pentru Y, fata lu’ Z. Iar alăturarea între unele nume din această grupare pravoslavnică şi dvs. e de natură să inducă, mai ales în mintea celor care nu vă citesc şi urmăresc ca mine, de ani mulţi, serioase semne de întrebare. Parcă totuşi, Alina Mungiu…
2010-03-22 14:00:58 | Raporteaza
@Emil: nea emile. nu esti pe subiect, bre. stai in poarta cu caciula in mana, palma strasina la ochi, doar, doar o veni sa-l pupi in fund. da parca oleaca de critica cu multa jena si la matale apare, asa?
2010-03-22 14:13:21 | Raporteaza
D-le Voinescu, cateva intrebari:
De ce PD-L este de”dreapta”?
Doar pentru ca se proclama de “dreapta”?
Dar ce ziceti de nasterea lui din “stanga” amorfa iliesciana?
Si, in fond, ce e aia “stanga/dreapta” in Romania de azi?
Multumesc.
ps – ma astept la un “hocus-pocus” ideologic, contraziceti-ma!
2010-03-22 14:14:37 | Raporteaza
Da, ati fost la Bacau si ati parcat impecabil dupa cum se vede in fotografiile postate pe contrasens.com/../ mea: pe care drum erau politistii de la circulatie?
2010-03-22 14:24:34 | Raporteaza
@badmf: da, si eu ma gandeam la EBA, la reflectiile sale doctrinare. Oricum, se pare ca S. V. se simte bine langa respectiva. Poate il si inspira.
Pai cum sa nu aiba elite PDL -Udrea si Eba dau la tot poporul…nu spun ce.
Apropo, “articolul” miroase a propaganda de la o posta. Ca mai mult nu m-am putut apropia, prea tare izul.
2010-03-22 14:33:39 | Raporteaza
Va felicit pentru prezenta publica (prezenta dvs. publica in intregimea ei, este una dintre cele mai complexe si mai integratoare).
Am si eu o intrebare legata de Catalin Voicu: daca participa si presa la audieri, noi ca cetateni avem dreptul in acest stadiu sa punem intrebari, direct sau iata, prin dvs. ca politician, sau indirect prin intermediul acestui spatiu public ? Sunt intrebari pe care presa, de exemplu, nu le pune persoanelor responsabile din PSD, in acest caz in special, pentru ca ea insasi este implicata direct. De exemplu, termenul de “gherila urbana” folosit de C. Voicu a fost vehiculat foarte des de presa ultimului an, cel putin. Ma refer la urmatorul pasaj:
hotnews.ro/stir../
Cred ca e de interes public ce inseamna “gherila urbana” pentru PSD, cu atat mai mult cu cat, fiind vorba de PSD si Vanghelie, eu nu pot sa ma gandesc decat la toamna trecuta, cand Vanghelie ameninta (nu mai tin minte cu ce ocazie) ca aduce “studenti” sa faca proteste “in strada”…
Ar trebui sa incepem din nou sa ne fie frica de massele oarbe manate la lupta de niste partide iresponsabile si de televiziunile lor, la fel ca in anii ‘90, sa ne fie frica de razboaie civile deschise de PSD in scop pur politic, asa cum au inceput deja sa faca Ponta si Norica Nicolai, invrajbind romanii cu ungurii, ca in anii ‘90?
Despre ce fel de “gherila” este vorba? Daca nu se poate pune public o astfel de intrebare, poate raspund alti politicieni PSD sau PNL, dat fiind ca cei care au folosit acest termen au fost exclusiv jurnalisti apropiati partidelor lor: ce au de gand PSD si PNL impreuna cu minerii dumnealor din presa ?
Catalin Voicu avea acces in vremea lui Iliescu la toate documentele privind siguranta nationala.
2010-03-22 14:38:42 | Raporteaza
Chiar nu va mai saturati sa ne prostiti? Puneti osul la treaba, taiati in carne vie, daca asta-i masura care trebuie…nu ne prostiti cu iliescu , hrebenciuc si altii.Multa gargara, dar nimic concret. Nu va asculta nici dracu la intalnirile minunate pe care le faceti. Cheltuiti bani si timp ca sa adunati multimile de oameni in sali pentru care de obicei nu platiti chirii. Discutiile importante sunt de obicei dupa…Treceti la treaba ca ne asteapta ani grei, faceti economie la combustibil, nu ardeti gazul aiurea prin tara. Mai bine il dati la o sectie de politie ca si asa nu le ajunge cota, iar infractionalitatea este in crestere. Dreapta, stanga…oricum pe fondul crizei…ideologiile nu mai servesc la nimic.
2010-03-22 14:39:05 | Raporteaza
Hai,ma! Te faci singur prost? Pfiuuuuu! Ce performanta.
numamaiinjura
2010-03-22 14:44:58 | Raporteaza
#14
Nu cred ca ai cum sa stii tu ce ma intereseaza pe mine, de exemplu. Banii Institutul de Studii Populare (think-tankul PDL) si ai fundației Hans Seidel nu sunt banii tai, sunt bani privati.
Si nici nu cred ca-ti inchipui ca ne poti da ordine sa gandim toti-la-fel ca tine
2010-03-22 14:49:31 | Raporteaza
Băiețaș, numirea ta ca
Ambasador al Romanicii la Paris
ar fi
UN PUNCT DE COTITURĂ
simbolic – s-ar putea zice că
politica reformata
a nascut un prim elitoid
(desi elitoi ar suna mai misto).
*
Am pariat inca din decembrie
(e scris undeva pe Vox Publica)
ca scoaterea lui Baconschi
din dulcea paine pariziana
(croissant) e doar actul intâi
al operatiunii ”răsplătirea maurilor electorali”.
*
La materia ”ideologie de dreapta”
nu indraznesc sa ma avânt
(laf ca fe ocupă Valeriu Ftoica) ,
in schimb la ”caterinca basesciana”
am devenit, ca multi alti
inlacrimati ai acestei tari,
EXPERT.
PS. Partea comica e ca si daca
voi da gres cu pronosticul
nu eu as fi PAPAGALUL
2010-03-22 15:03:34 | Raporteaza
@Andra: Ai drepate. Nu toti putem gandi la fel. De exemplu tu te gandesti ca banii aia sunt privati. Sunt cumva de la Marmosim? Sau din taxele de parcare din Bucuresti? Sau….. Hmmmm. Daca nu esti membra PDL, ca sa avem o explicatie la atitudinea ta, inseamna ca tu chiar crezi ca tot ce zboara e avion. Sorry
2010-03-22 15:19:12 | Raporteaza
1. pdl nu e de “dreapta”. pdl nu e de “stanga”. pdl nu e de “centru”. pdl pur si simplu nu are doctrina sau ideologie. este la guvernare aproape singur (udmr este oricum de dreapta) dar masurile si actele guvernului descriu haosul ideologic al partidului. daca dl voinescu spune o singura masura de dreapta luata de guvernul boc, ma inscriu azi in pd.
2.pdl a devenit partid stat. descentralizarea (pivot al oricarei doctrine liberale) este negata programatic.politizarea a ajuns la cel mai profund nivel de dupa revolutie, desi se incalca legea si deciziile ccr.
3. buna guvernare in viziunea pdl inseamna largirea clientelei politice, ingrasarea ei. localitatilor care nu au norocul sa aiba primari portocalii nu li se acorda bugetele cuvenite prin lege. mesajul catre populatie? ati vrut primar pnl sau psd? na, nu aveti strazi, scoli, apa, curent. le vreti? votati portocaliu.
4. deci, ce vorbesti nene voinescule? inainte de a face turnee prin tara pt a vorbi oamenilor despre liberalism de dreapta sau mai stiu eu ce, vorbeste despre mizeria ce musteste in pdl, despre partidul stat care a pus mana pe resursele tarii si le imparte clientelei politice ca in ultima tara bananiera, ca intr-o clasica democratie sud-americana.
sa-ti fie rusine, dinu patriciu.
2010-03-22 15:19:58 | Raporteaza
Buletinul Medical al lui Traian Băsescu
În noaptea de sîmbătă spre duminică, în jurul orelor 3,30, Băsescu s-a trezit din somn cu o mare uscăciune a gurii şi a gîtului. I-a alertat pe medicii de la SPP, care dorm la uşa lui. Aceştia i-au făcut un examen de laringe (au luat probe cu o spatulă, un fel de linguriţă, vîrîtă pe gît). După 2 ore au avut şi rezultatul, pe care, de altfel, îl ştiau: cancerul s-a extins şi la laringe. Totuşi, l-au minţit pe bolnav, zicîndu-i să nu mai bea rece, că i s-au inflamat amigdalele. I-au administrat nişte picături răcoritoare (mentolate), care i-au mai degajat căile respiratorii, dar au băgat şi un somnifer, fără să-i spună.
În dimineaţa zilei de duminică, Băsescu s-a trezit cu o teribilă durere între gît şi ureche. “Parcă aş avea oreion” – a zis pacientul. De fapt, i se inflamaseră ganglionii limfatici. Şi a mai spus ceva, care i-a speriat pe cei prezenţi: “Hă-hă, cred că n-o să mor, că dacă mor, şi de-acolo mă scol!”. Oamenii din preajmă au relatat că, în viaţa lor, n-au mai văzut atîta răutate la o fiinţă umană. “E clar, nu mai judecă” – a spus un ofiţer SPP. De altfel, medicii de la SPP sînt traşi de limbă, zi de zi, de Adriean Videanu şi Radu Berceanu, cu privire la starea exactă a bolii lui Băsescu. “Cînd se agravează?” – întreabă cei doi, în sensul “Cînd intră în agonie?”.
2010-03-22 15:27:56 | Raporteaza
Cristina Traila este pe post de public sau pe post de supraveghetor-raportor de derapaje intelectualiste dincolo de linia periculoasa pentru …
Punctul … ”Criza economica vs. rapacitatea, incompetenta si arivismului guvernantilor facilitata de sinecurismul `telectualitatii.”
2010-03-22 15:28:21 | Raporteaza
# 18
dragule, daca tu crezi ce canta televiziunile lui Patriciu si Voiculescu, fara sa pretinzi nicio dovada, macar asa, din respect pentru tine insuti …
Atunci TOATE lucrurile sunt clare si pt. mine, deci Catalin Voicu nu e bolnav ci e doar foarte sincer, si a spus pe bune ca PSD si PNL vor sa faca razboi civil
- ori credem toate povestile fara dovezi, ori nu credem niciuna
2010-03-22 15:35:12 | Raporteaza
jimi ragalie #19
daca PDL face atatea orori, cum se face ca PSD si PNL nu-l “aranjeaza” la DNA asa cum au aranjat-o pe Monica Ridzi ?
- daca arati ca “poti” odata, inseamna ca poti in orice situatie
ALTFEL, inseamna ca minti
2010-03-22 15:39:04 | Raporteaza
javrele care ne conduc sa respecte legea si sa le dea copiilor banii pentru abonamente, lunar, asa cum e normal
2010-03-22 15:55:29 | Raporteaza
@ Sever Voinescu
Stimate domn,
Temele si intrebarile lansate de Dvs. ar avea substanta numai in statele de drept, unde institutiile functioneaza exclusiv in slujba cetateanului. Doar in acest caz, politicienii, aplicand viziunea politico-economica a partidului si pe cea proprie, si-ar putea pune amprenta si canaliza eforturile, dezinteresat-bineinteles, pentru binele public.
Noi, din pacate insa, traim in Romania. Chiar credeti ca ne putem inchipui ca de mai bine de 20 ani tara este facuta praf, cu temeinicie, in toate domeniile – din culpa – datorita viziunilor gresite si/sau prostiei personale a politicienilor ??
Introduceti raspundere REALA pentru magistrati si apoi mai vorbim. Altminteri, politicienii si sefii lor dreneaza banul public si fura proprietati, iar magistratii le tin de 6.Pentru a-si juca temeinic rolul de gardieni ai furaciunilor, politicienii au acordat magistratilor, cu marinimie si larghete, SFANTA IMPUNITATE.
Dar nu vreau sa va plictisesc, caci Dvs. stiti asta foarte bine, nu-i asa?
PS. Sunt de dreapta. La noi, insa, politica e otova.
2010-03-22 16:07:02 | Raporteaza
Sever Voinescu si Valeriu Stoica sunt oameni seriosi si bine pregatiti. Ponta, Crin, Geoana si tot alaiul lor sunt exponentii unui stat bazat pe legi favorizante pentru nesimtiti si structurile mafiote (vezi reateaua Voicu). Majoritatea populatiei din Ardeal, asa cum s-a vazut si la ultimele alegeri, simpatizeaza cu opiniile celor doi. Romania are nevoie de multi oameni ca ei.
2010-03-22 16:28:28 | Raporteaza
PATRU SORI CU CAPU-N NORI
Noi in memernicia noastra , fideli reprezentanti ai partidului lacusta am plecat in pribegie prin tara , cu lectiile invatate , pentru a propavaduii cuvintele chiorului si a amantei lui , cea denumita in cadru partidului APARATOARE BASTONULUI DE FILDES DE LA COTROCENI………..
Era o varianta si de titlu si de text , absolut credibila , chiar si in aceasta formatia , din care ai facut parte TU , un gazetaras ratat al unei foi disparute , de provincie , acompaniat de un tradator , altfel avocat onorabil in dosare de spalat banii partidului , insotit si de un personaj plin de frustari si cu reale probleme comportamentale si nu in ultimul rand doamna Traila , cea care albeste dosarele (vezi Ridzi) mai ceva decat AMBI PUR IN TREI CULORI !
In tara nechezolului si a amarului zilnic iata subiectele pe care le abordati voi , minoritatea conducatoare!
Bravo !
Va este sortit sa fiti solidari si acum la vremelnica putere ce va macina si solicita dramul de neuroni si pe viitor , in cea mai mare investitie , care va ramane in istorie sub denumirea – PUSCARIA PORTACALIE !
Scarba si dezgustul ma cuprinde , atat cand va vad cat si cand va aud sau va citesc , frazele pe care le “editati” atat de spontan , dupa ce va cititi mail-ul de partid in fiecare dimineata !
P.S. Sper ca recluziunea si uitarea sa se lase peste tristele voastre trupuri si figuri !
2010-03-22 16:29:15 | Raporteaza
@andra, draga andra, nu psd sau pnl trebuie sa-l “aranjeze” pe nenea pdl. in primul si in primul rand, statul trebuie sa aiba parghiile pt a se apara de asemenea hiene. nu le are. apoi propriul electorat trebuie sa-l “aranjeze”, astfel incat 4 ani sa nu mai intre in parlament.
indiferent ca suntem de stanga, ca suntem de dreapta, ca votam cu psd, pnl, pdl udmr, prm, jiji, sa stii ca toti suntem loviti la fel de plaga portocalie. prostia lui boc te loveste la fel pe tine, la fel pe mine. desigur, nu il loveste pe domnul voinescu care, in timp ce roma arde, isi drege lira pentru a preamari basescianismul sau pt a ne invata cum vine chestia cu doctrina si liberalismul. asta in timp ce sta la aceasi masa de ospat cu marii ideologi si doctrinari videanu, berceanu, udrea, ridzi, blaga.
2010-03-22 16:51:51 | Raporteaza
D-le Voinescu
“Înainte de 1948, politica era un producător de elite, după 1990 a devenit un consumator de elite.”
Daca nu s-au mai produs elite intre 1948 si 1990 care a fost consumul de elite.I-am “consumat” pe cei de dinainte de 1948? Dupa dumneavoastra perioada 1948-1990 nu a existat.A fost un hiatus? Nu am existat ca natiune? Parerea mea este ca faceti istorie pe parcele.Fiecare cu istoria lui noi cu a noastra voi cu a voastra.Asteptam mai mult de la un intelectual ca dumneavoastra.Va mai intreb ceva. Mergeti pe transfagarasean? Sint sigur ca da. Deci Romania a existat si intre 48-90 dar nu vreti s-o vedeti.
2010-03-22 17:08:53 | Raporteaza
“Am fost, ieri și alaltăieri, la Bacău”
Am vazut. Ti-ai parcat masina in intersectie, pe trecerea de pietoni. Vinovat e primarul (PNL). Trebuia sa puna trecerea mai incolo.
“turneu ideologic”
Asa-i spune acum la “sari-ti cu banu”?
“o grămadă de teme de reflecție”
“ mai multe teme”, mergea mai bine. “gramada” asta are alt inteles in cazul tau.
“au sacrificat cîteva ore”
Serios? Din ce-au sacrificat cateva ore? Din programul de la locul de munca. Banuiesc. Oricum sunt platiti din banul public. Ce mai conteaza cateva ore de “sacrificiu”
“Politica românească nu mai produce elite”.
Da ce produce? Infractori?
“După 1990 nu se poate menționa nici măcar un singur caz în care politica a propus societății o persoană demnă să fie socialmente recunoscută ca aparținînd elitei morale sau intelectuale a României.”
Au! Udrea a citit asta?. Pe Basescu il inteleg. Cu un singur ochi….si dupa vreo 15 halbe, cititul devine complicat.
“Au fost cazuri de oameni care s-au plasat anterior în această elită și care, intrînd în politică, au decăzut iremediabil”
Nu cumva e vorba de tine ?
“2. De ce politica este, la noi, mai degrabă o chestiune care ține de practică, de dexteritate și experiență, de tehnicalitate și nu este un exercițiu intelectual, un efort al minții, o provocare a gîndirii? Disprețul pentru ideologie este refuzul examenului intelectual și aruncarea politicii în spațiul indiferent ideologic și etic al unei ”inginerii”.”
APLAUZEEEEE!!!
“O așezată și îndelungă colaborare politică între PDL și PNL, făurirea unei tradiții a acestei colaborări politice este singura cale de dezvoltare a dreptei.”
Visezi frumos. Da nici liberalii astia nu-s asa de prosti.
“PNL crede că va cîștiga alegerile din 2012”
Eu nu cred ca PNL doreste sa castige alegerile de care zici(nu prindeti 2012). De ce sa vrea acest lucru ? Asta ar presupune guvernare. De ce sa guvernezi dupa PDL? De ce sa platesti datoriile facute de PDL? Sigur va doriti sa pierdeti alegerile. Explicabil. Ati dus tara de rapa, ne-ati vandut ungurilor, v-ati imbuibat din banul public……..Ah! Ce lista lunga. O sa vreti sa iesiti de pe “scena”, cumva. Fara capete sparte, daca se poate. Tot inceracati sa-i imbarligati pe liberali. Linguseala asta ( excesiva la tine) nu prea merge. Daca vreti sa puna “botu“ trebuie sa le platiti cat au cerut.
“a simțit mediul de afaceri diferența dintre stînga și dreapta”
Cei aia “mediu de afaceri” in conceptia ta ? Cand fiica ta castiga bani din antecontracte, e “mediu de afaceri”?
“..separînd PDL și PNL de-o parte și PSD de cealaltă parte. Dar, s-ar putea să nu fie așa…”
Sigur nu asa. Cel mai probabil: PSD de o parte, PNL de cealata parte. Sorry, nu mai este nici o parte.
“…nepriceperea guvernului este cauza cauzelor tuturor relelor…..” Hai mai! Ce naiba? Chiar ne faci prosti. Asa pe fatza. “Nepricepere” Auzi la el . Asa spui tu la hotie?
“Ca de obicei, am pasiunea stranie de a afla adevărul. Adevărul dezbrăcat de partizanat politic…” Asa ceva nu se afla niciodata. Tu de ce insisti?
“…Dacă există un interes oarecare, promit să vă țin la curent cu…”
Nu. Nu cred ca trebuie sa fim si curentati. Ne “sinucidem” singuri.
“Text preluat cu acordul autorului de pe blogul personal.”
Multumim. Esti amabil.
2010-03-22 17:21:41 | Raporteaza
@Andra: Multumesc pentru “dragule” Da nu am inteles. Esti sau nu membra PDL?
2010-03-22 17:27:44 | Raporteaza
Deci pana si-n ceasul al 12-lea opozitia practica o “negare isterică, infantilă, specific momentelor post-traumatice” cum ar ti “reinstalarea lui Băsescu la Cotroceni”.
Nimic n-ati inteles din mesajul marelui matelot “unii mi-au dat votul, altii mi-au dat o lectie”. Mi-e scarba de jalnica voastra prestatie intelectuala de doi lei. Dupa ce ati defilat cu hotii (de voturi) cu interlopii, cu “seful mafiei personale a lui nastase” devenit acum fidel si ridicat la rang de ministru, v-ati trezit ca sunteti putini intelectuali ca udrea, berceanu, videanu, preda, voinescu sau ritzi si mai cautati. Ce sa le oferiti ? lectii de prefacatorie, nihilism etern al opozitiei, pupincurism voios, ce? Stiti ca pentru cei pe care-i cautati ati dat legi pe care nu le respectati ?
Praf in ochii prostilor. Va veti autodesfiinta prin incompetenta hahalerelor promovate si rezultatele deciziilor lor pe scara larga. Pacat ca am mai pierdut 5 ani pacaliti de promisiuni si laude desarte.
Ati ocupat agenda publica permanent cu probleme minore de bercea mondialu pana la la cratima denumirii partidului. Problemele economiei si iesirii din recesiune cand ii veti aloca timp? La urmatoarele alegeri ?
2010-03-22 17:31:06 | Raporteaza
jimi #28
» indiferent ca suntem de stanga sau de dreapta, criza economica nu e portocalie, nu e nici de stanga nici de dreapta, CI: ne afecteaza la fel, pentru ca criza nu ploua cu bani.
diferenta consta in altceva: in faptul ca unii isi iau in spate sarcina guvernarii pe criza, cu riscul de a pierde alegeri, in timp ce altii, ca PSD si PNL, au stat cu majoritatea de 73% in parlament in cel mai greu an al crizei, si n-au adoptat cu ea O SINGURA LEGE macar pt. limitarea efectelor crizei.
Cu acest NIMIC vor intra PSD si PNl in istoria celei mai mari crize economice a generatiei noastre
»» pai, daca “institutiile statului” au avut “parghii” cand PNL a facut plangere penala in cazul Ridzi, inseamna ca pot avea in orice alt caz, deci e in sarcina PSD si PNL sa se duca la “institutiile” alea cu dovezi, ca in cazul Ridzi – nu sa umble doar cu vorbe la televizor.
N-o fac – pt. ca sunt niste mincinosi carora daca le iei televiziunile nu fac 2 bani, sau niste banditi ca Voicu, aliniati toti in spatele unor papagali cu papion ca Iohannis.
2010-03-22 17:40:51 | Raporteaza
# 32
ti se pare ca a iesit toata lumea din criza si am ramas noi romanii ultimii? iti amintesc ca fix inainte de criza, din cauza lui tariceanu agentiile de rating au scazut ratingul Romaniei la junk rate, care inseamna: ai buget falit inainte de criza, NU-TI MAI DAM voie sa te imprumuti de pe pietele externe ca sa acoperi gaura din buget decat cu dobanzi astronomice, ca altfel n-avem incredere ca ne luam banii inapoi de la Romania.
Asta a facut tariceanu, si asta au reparat PSD si PDL dupa el, pe criza economica. Din cauza lor astazi in sfarsit Romania are creditiblitate si rating bun, tocmai pe criza economica cand altii isi pierd credibilitatea ca Grecia.
2010-03-22 17:49:44 | Raporteaza
@Andra: Da. Am inteles. Esti membra PDL. Nu-mi justific consecventa si abnegatia de care dai dovada.
Ca sa revenim cu picioarele pe pamant. De ce nu la-ti lasat pe Tariceanu prim-ministru in continuare? Cine va obligat sa guvernati? Banii. Banii v-au unit cu PSD? Aloooo! Vorbim de banii nostrii. Vorbim de banii aia de care nu duceam lipsa pe timpul lui Tariceanu. Ce cauta banii nostrii in buzunarele voastre, acum? Am inteles e criza economica da asa se procedeaza? Nu mai continui. Ma enervez. Tu cred ca esti “fiarta”. Dupa 6 interventii.
Nu se merita. Poate daca esti platita binisor. Mai stiu eu
2010-03-22 18:11:27 | Raporteaza
#35
Cine spune asa ceva nu poate fi decat membru de partid.
Din pacare ADEVARUL NU E membru de partid
Are calitate de agent dublu, lucreaza si pentru si impotriva tuturor, este pentru toti-la-fel.
2010-03-22 18:25:44 | Raporteaza
2010-03-22 18:27:27 | Raporteaza
O mare propovaduitorule, zi-mi si mie din preaintelepciunea ta basesciana ce naiba ai vrut sa spui in articolul asta ? Lansezi niste intrebari ca si cum matale ai fi undeva in transcendent ci nu cu ciolanu in falci. Iar povestea cu PNL-ul… Spui matale: “O așezată și îndelungă colaborare politică între PDL și PNL, făurirea unei tradiții a acestei colaborări politice este singura cale de dezvoltare a dreptei.” Oare ? Oare sa va fi dat voi seama ca PNL e dreapta iar voi doar dreapta stangii ?
Sau ca sa fiu mai bine inteles voi vreti s-o scurtati smechereste ca-n bancul ala cu Luna rosie si Coca-cola:
- Domnu Clinton, iar au vopsit rusii luna-n rosu!!
- Nici o problema! Spune-le baietilor de la NASA sa mearga si sa scrie cu alb Coca Cola
L-ul l-ati pus, va mai trebuie o sageata in loc de trandafir. Vedeti sa nu fie cu varful in jos.
2010-03-22 18:32:38 | Raporteaza
@Andra:
Inteleg ca azi esti responsabila cu propaganda in PDL pentru voxpublica dar intelege ca toate tarile care au avut guvern responsabil au iesit din criza. PERIOD . Nu incerca sa mai vinzi gogosari la gradinariu ca stiu despre ce e vorba. Parere personala guvernul Boc lupta cu cel al lui Vacaroiu pentru locul intai in topul celor mai incompetenete guverne.
Ca tu crezi altceva si te “autosugestionezi ” esxte treaba ta. Da las-o mai moale ca sunt multi care au vazut si cum s-a tratat criza in alte parti si acum vad diferenta
2010-03-22 18:34:37 | Raporteaza
#39
Adica nu am voie sa am pareri, pentru ca devin automat “responsabila cu propaganda”, sau membra PDL?
Cred ca te faci de ras, sub toate nick-urile tale
Nu stiu care sunt “TOATE” tarile cu guverne responsabile care-au iesit din criza.
Trebuie sa-mi arati un exemplu de tara ca Romania, care-au intrat in 2008 criza fara bani de salarii si pensii, pt. c-au fost cheltuiti de Tariceanu pentru voturi, si care a iesit acum din criza.
(vreau exemple cu link-uri, pentru ca in vorbe nu cred).
Revin maine, cu alte 2 intrebari pt. dl. Voinescu.
2010-03-22 18:52:56 | Raporteaza
@Andra: E posibil ca aceste argumente sa fie valabile. La fel de bine pot fi o facatura. Noi romanii nu am simtit in buzunare ce spune Vasilescu. Asta e clar. Neclar ramane raspunsul la intrebarea. De ce nu l-ati lasat pe Tariceanu premier? Vreau un raspuns destept.
2010-03-22 18:54:59 | Raporteaza
@HAIDUCUL:
Vai ce mi-a placut.
Haiduce ai talent – te rog sa mai scrii -
chiar si daca sunt imaginare
aceste buletine imi fac placere.
Daca insa contin informatii reale
ei grija ca astia te impusca.
2010-03-22 19:04:51 | Raporteaza
Dar de ce trebuia sa fie tariceanu pm ? ce-l califica pt. asta ?
In discutiile cu PSD din decembrie 2008, PNL cedase deja postul de prim ministru (o spune nastase). Si nici macar asa nu si-a asumat PNL RESPONSABILITATEA guvernarii.
Acum, ca sa ai dreptul sa mai intrebi ceva trebuie sa raspunzi tu primul: sa arati ce legi anti-criza au initiat si au adoptat PSD si PNL cu majoritatea de 73% in cel mai greu an de criza, 2009?
Ne vedem maine, dar numai dupa ce primesc:
Un raspuns destept.
bye
2010-03-22 19:06:46 | Raporteaza
Sa va propun un joc: incercati sa gasiti voluntari sa sapati gradina unei dne in varsta si sa o insamantati cu tot ce trebuie!!! Veti gasi voluntari? probabil ca da, daca stiti sa convingeti insa foarte putini!!! Incercati sa gasiti voluntari sa dati in cap cuiva (sau chiar unui grup de persoane) lansand zvonul ca o sa gasiti asupra acestuia bani multi si bijuterii!!! Veti gasi voluntari? Mult mai multi decat in exemplul anterior, probabil din sisteme sociale diferite!!! De aceea va rog inainte de a scrie tampenii sa si ganditi putin si nu doar “sa dati in cap”. Sunteti revoltati de cazul Ridzi? Si eu! Dar de ce nu suntem mult mai revoltati de cazurile Bancorex, Dacia Felix, Caritas, Romtelecom, Tractorul, Roman, CFR etc.? de ce nu cerem cu aceeasi ardoare sa plateasca cineva pt jafurile uriase cel putin cu aceeasi inversunare ca si in cazul Ridzi? O fi guvernul Boc unul slab dar nu cred ca e la fel de hot ca si guvernul Vacaroiu cum la fel nu cred ca e la fel de parsiv si hot ca si guvernul Nastase!!!
2010-03-22 19:11:49 | Raporteaza
@Andra: Pare rau dar asta nu e un raspuns destept. Pa!
2010-03-22 19:13:30 | Raporteaza
Asta hotarasc numai eu. DUPA ce dai raspunsul
Astept.
Revin maine.
2010-03-22 19:17:01 | Raporteaza
@Andra:
Andra am postat de fiecare data cu acelasi nick.
si acuma ca sa nu mai imbrobodesti pe toata lumea cu cheltuielile cica iresponsabile ale PNL-ului pe sfarsit de mandat te intreb inca o data ?
Ce facea marele partid responsabil cand PNL-ul era santajat de PSD pentru cat mai multe pomeni electorale ? Se batea cu PSD-ul care da mai mult . Era in corul care striga si supralicita cat mai multe pomeni ca nu cumva PNL-ul si PSD-ul sa para ca da mai mult. Atunci cand Tariceanu a zis STOP sacul s-a terminat (50% in plus pentru profesori) ce a facut PDL-ul. Hai domne nu mai incerca sa prostesti pe toata lumea ca nu toti sunt orbiti de politica.
Si a veni acu la 2 ani de zile cu aceeasi lozinca (PNL-ul a cheltuit aiurea 11 mld lei) este de fapt o prostie.
Hai spune pe ce au fost cheltuiti acei bani ? si atunci discutam in termeni de necesitati daca acei bani au fost cheltuiti OK sau nu
2010-03-22 19:25:42 | Raporteaza
RESPECT, domnule Sever Voinescu!
Chiar daca asta nu ,,pica” bine unora si altora care scriu la articolul dvs., chipurile, dar de fapt se…..razboiesc cu ANDRA, o cititoare ca si mine a ceea ce scrieti si reprezentati dvs.
Se pare ca bunul-simt si eleganta in exprimare nu sunt tocmai apanajul celor care va combat DOAR dintr-un spirit de ,,gica-contra”, fara a avea nici-un fel de argumente.
Nu-i bai!
Continuati, d-le Sever Voinescu!
Excelent articolul si, in special…..punctul 3 !
P.s.: pentru cei care cred ca doar daca esti ,,portocaliu” poti sa lauzi pe cineva ca Sever Voinescu, de pilda, le spun ca NU!
NU SUNT decat o persoana ca alte milioane din tara asta , care stie sa discearna intre ADEVAR si MINCIUNA, intre MITOCANIE si BUN-SIMT,intre DEMAGOGIE&POPULISM si REALITATE (nu Tv!) ,o persoana care judeca totul prin prisma propriilor neuroni si nicidecum ,,dupe” cum dicteaza ciutacii si….ciuvicile aferente!
Inchei cum am inceput:
RESPECT,DOMNULE SEVER VOINESCU!
2010-03-22 20:37:46 | Raporteaza
1 : 1 = scorul angajati bugetari-taxe pe timp de crestere economica
1.20 : 1 = Tariceanu a marit numarul bugetarilor pe crestere economica => de aici dezechilibrul bugetar pe care l-a lasat cadou lui Boc
1.20 : 0,5 = CRIZA – scad banii obtinuti din taxe
0,5 : 0,5 = 0.7, 70% din bugetari trebuie sa scada guvernul Boc pentru ca sa aduca bugetul pe linie de plutire
0,25 : 0,5 = inca 0,25, 25% trebuie sa taie guvernul Boc pentru ca sa poata reduce masiv taxele si sa creeze conditiile pentru revirimentul economiei => aparitia de noi locuri de munca
cifrele exacte le stie probabil Min de Finante
THIS… IS.. DREAPTA!!!
@Sever Voinescu
Ai detectat vreun semnal ca guvernul Boc are curaj sa taie in carne vie?
2010-03-22 21:37:46 | Raporteaza
@theo: Dacă ai citi mai atent ce am scris eu şi ai fi la curent cu măgăriile din politică în general, ai şti despre ce e vorba (coana Trăilă este, în pedele un spălător de cadavre ca să zic aşa, citeşte tată şi documentează-te), după aia zvârle cu rahat. Cât despre autor, chiar îmi place, chiar dacă mă cam contrariază cu pasiunea asta pentru Realesu. Toată lumea îşi ia nişte repere, fiecare după cum îl duce capu. Io îl iau pe Sever Voinescu. Voi luaţi-l me unchiu Tamaru, număraţi-vă ouăle unii altora şi spălaţi-vă pe cap cu toată şleahta slinoasă de hoţi pesedişti, disperaţi că alde Solomon i-au ejectat de la masa cu contracte. Cu statu’, bineînţeles.
2010-03-22 22:08:41 | Raporteaza
Cristina Traila nu e fata aia pusa sa stavilesaca hotia si care a incercat sa albeasca pe Ridzi ? daca da atunci mie sa nu-mi comunicati cand veniti pe la Cluj ca nu ma intereseaza ipocritii !!!
2010-03-23 08:42:19 | Raporteaza
@LUANA: @Andra:
Pupincurismul basescian si pedist la români este tehnică, dar pentru unii se apropie de artă. Si nu ar fi nimic dacă pupincuristul nu ar face pauze de respiraţie când işi învârtoşează limba şi injură, căutând duşmani presupuşi puntru dosul pe care-l lustruieste, cu gândul de a face plăcerea completă celui masat.
2010-03-23 10:30:14 | Raporteaza
Cat de enervant poti fi, “domnule” Voinescu!?
Poate ca, daca iti vei scoate ochelarii in timpul plimbarilor d-tale prin tara, vei vedea ca totul “pute in jur” (saracie, mizerie, descurajare, neputinta). Scoboara, “domnule”, din mediul “eteric” in care in care te-ai invaluit; dar fa-o incetinel, sa nu dai cu nasul in praf si gunoaie.
2010-03-23 10:45:19 | Raporteaza
@Andra: “Asta hotarasc numai eu” Eiii! Deja te crezi la fel de importanta ca o coada de avion. Cand am spus PA! Trebuia sa intelegi ce am vrut sa spun. Din eleganta, repet. Ma intereseaza un raspuns destept la intrebarea: De ce Traian Basescu nu l-a desemnat pe Calin Popescu Tariceanu sa formeze Guvernul dupa alegerile parlamentare din 2008? Nu ma intereseaza daca Tariceanu e bun sau prost, hot sau cinstit.La intrebarea mea nu trebuie sa raspunzi neaparat tu ( am vazut cat de importanta te crezi)Poate raspunde oricine. Da musai sa fie un raspuns coerent. Sunt satul de bazaconii partinitoare.Daca nici de data asta nu vii cu raspunsul solicitat. PA! Din nou. De tot.
2010-03-23 12:17:49 | Raporteaza
Stiu ca nu formeaza obiectul deplasarilor dvs., domnule Voinescu.
Banuiesc ca nu ati calatorit si nici nu veti calatori cu trenul. De ce?
Intr-o tara civilizata ar fi fost ideal: costuri scazute, mijloc de transport ecologic si rapid, spatiu agreabil pentru o conversatie destinsa a grupului pe traseu.
In Romania, in schimb, ati fi calatorit in trenuri care merg cam cu 50 km/h (in cel mai bun caz), ati fi trecut pe langa Focsani, unde in 2008 a murit o fata de 20 de ani cu sina in gat, in acceleratul de Iasi, ati fi vazut podul peste Milcov, prabusit la inundatii.
Dar oare cum ar fi daca ati merge la Brasov si Sibiu?
Muuult mai interesant!
Ati face vreo 4 ore pana la Brasov (basca intarzieri), intrucat pe 47 km (Campina – Predeal) linia principala de cale ferata este reabilitata…in 5 ani (sub 10 km pe an), timp in care altii construiau sute de km de cale ferata de TGV. Iar dupa 3 ani de “lucrari” s-au finalizat 5 km si s-au mai inceput vreo 10.
Ajunsi in final la Brasov, ati fi constatat (banuiesc, cu surprindere) ca linia Brasov-Sibiu e inchisa, intrucat anul trecut a cazut un stalp la un pod si nu exista interesul de a-l repara. Asa ca in loc sa faceti 3 ore pe o distanta de 120 km (nota bene, pe o linie veche si nereparata, pentru ca in vest cei 120 km ii parcurgeati intr-o ora), veti face vreo 6 ore, cam 300 km ruta ocolitoare. Pe (din nou) calea ferata principala a tarii, Brasov – Sighisoara – Deva – Arad- Curtici.
Unde ati fi mers molcom intre dealuri cam cu 50 la ora, cu restrictii ocazionale la 30.
Nici locomotivele cu aburi din vremea lui Carol I nu mergeau asa, domnule Voinescu.
Va invit ca, dincolo de incontestabil valoroasele discutii doctrinare pe care le-ati avut si le veti avea, sa cantariti de ce nici nu v-ati pus problema sa mergeti cu trenul. Si sa va ganditi daca situatia este normala.
Poate stati de vorba cu domnii Berceanu, Boc si Vladescu.
Si poate va ganditi cum toate frumoasele discutii politice, care nasc atatea pasiuni inutile, pot fi traduse in fapte, in politici publice coerente, precum incurajarea infrastructurii feroviare. Pentru a degreva soselele si a ridica Romania din stadiul unui stat bananier, regionalizat, in care te deplasezi cu SUV-ul personal, sau deloc.
Vorbesc foarte serios. Astept o reactie. Partidul dvs. a redactat un program de guvernare cu angajamente precise in aceasta directie. Si m-am saturat sa fiu mintit si sa aleg raul cel mai mic, stiind ca raului cel mai mic i se rupe de problemele importante ale tarii.
2010-03-23 14:43:56 | Raporteaza
Nota bene: nu sunt ceferist, nu am rude printre ceferisti.
Sunt un calator cu trenul, care are ghinionul sa nu aiba masina proprie (desi nici cu soselele patriei nu mi-e rusine).
Si un alegator care spera ca, la un moment dat, toata elita noastra politica ce calatoreste atat de des prin Europa va deschide ochii si va vedea ce inseamna reteaua feroviara a unui stat civilizat si cat e de importanta pentru turism si economie (naveta, afaceri etc).
Iar apoi, sa traga concluziile firesti si sa faca ceva.
2010-03-23 14:47:18 | Raporteaza
@Geo: 55+56 Bune comentarii. Nu credeam ca voi gasi asa ceva pe aici. Prin definitie eu nu fac niciodata aprecieri. De data asta trebuie sa ma inclin.
2010-03-23 16:11:26 | Raporteaza
Geo
Cred ca intrebarea ar trebui sa sune putin altfel, adica sa fie adaptata la criza: daca construiesti cai ferate, mai ai bani sa construiesti autostrazi, si daca construiesti autostrazi, mai ai bani sa platesti salarii si pensii? Sau invers, goes both ways.
Sau: care sunt prioritatile pe criza economica, care sunt prioritatile pe crestere economica, si cine si cum le-a indeplinit pe fiecare ?
Cele doua tipuri de administrare a economiei se exclud reciproc.
“Nu ai cum sa construiesti autostrazi cu un deficit in bugetul de pensii care absoarbe toate disponibilitatile din bugetul centralizat
2010-03-23 16:51:44 | Raporteaza
“Nu ai cum sa construiesti autostrazi cu un deficit in bugetul de pensii care absoarbe toate disponibilitatile din bugetul centralizat
2010-03-23 16:52:50 | Raporteaza
(scuze pt. repetare)
Mugur Isarescu: “Nu ai cum sa construiesti autostrazi cu un deficit in bugetul de pensii care absoarbe toate disponibilitatile din bugetul centralizat”
2010-03-23 16:54:43 | Raporteaza
# 54
Prietene:
Daca raspunsul meu nu e destept, ce lipsa a ta te impiedica pe tine sa dai un raspuns mai bun decat al meu, ca sa fii TU mai destept ca mine… ?
1. Eu as vrea sa stiu de exemplu, de ce tariceanu NU era bun in 2008 pentru PSD, dar pentru PDL trebuia sa fie ca nou si ne-intrebuintat, dupa ce-a facut praf toata cresterea economica inainte de criza economica.
2. In al doilea rand, vreau sa stiu: de ce crezi ca tu ai numai dreptul sa intrebi – dar nu si sa raspunzi ?
Daca-ti inchipui ca asta e modul in care orice partid, si de la putere si din opozitie, trebuie sa trateze problemele de interes PUBLIC, atunci mi-e teama de ce-ar trebui sa insemne “democratia” pentru PSD+PNL.
Am pus o intrebare de interes public:
Eu am raspuns, ar fi acum randul tau, dar sunt sigura ca n-o sa raspunzi niciodata.
Drept pt. care considera intrebarea mea, drept o intrebare pusa viitorului politician PSD+PNL care va posta pe VoxPublica.
2010-03-23 17:04:07 | Raporteaza
@Andra: io unu sunt un fan moderat de-al lui Sever Voinescu (a lui Voinescu, nu a PD-L sau doamne fere a lui Realesu). Cu repetarea de trei ori a unei fraze (Scoase din context- subliniez) tu în scimb te încadrezi perfect în galeria de postaci portocalii spălaţi pe creier, care în buna tradiţie a slugii Boc, repetaţi ca papagalii fraze şi slogane aruncate pe piaţă, doar doar s-o prinde ceva. Da publicu vostru ţintă o să aibe o mare surpriză. Studiu de caz: ţin minte ca ieri cum în campania din noiembrie, caţiva glanetaşi de pe la mine la ţară, de ăia cu nasu roşu de la rachiul ieftin absorbit o viaţă întreagă, erau mari susţinători ai lu Basescu, care ziceau ei, o să taie pensiile nesimţite şi o să le mărească/facă lor pensii. Asta au înşeles ei din mesajul subliminal al pidilicilor. Acum, deşi sunt de la ţară, glanetaşii respectivi taie cam tot ce taie şi cetăţeanu’ de la bloc. Cam de aia o să aveţi parte şi voi, Martorii lui Băsescu. Poftă mare!!!
2010-03-23 17:24:37 | Raporteaza
Emil
Ce simplu e sa dai cu toporu. Nu ti-a trecut nicio secunda prin minte ca nu ma pricep la IT si ca repetarea mesajului nu mi se datoreaza mie. Platforma asta imi da niste mesaje ciudate cum ca n-am instalat nu-stiu-ce java script, si eu n-am nici chef nici timp sa caut sa vad ce-nseamna asta.
Nu ti-as fi raspuns pt. ca nu raspund la insulte, dar daca se repeta postarea n-o sa-mi cer scuze la nesfarsit.
2010-03-23 17:39:37 | Raporteaza
Postez scurt. nu-i timp. pleacã trenu’.
Înteleg cã a fost o avalansã de revelatii. Toatã însiruirea de observatii pertinente, realitãti evidente – vechi si dureroase. Pentru noi !
Maaarii Liiideri, binevoind sã se dea jos din corcodus, au fost “plãcut impresionati” de intelectul vulgului, au contabilizat concluziunile – si au promis cã vor reflecta. Dupe ce, generosi, vor mai acorda si altora marele privilegiu de a-i vedea ascultând-întelegãtor.
V-am astepta – si-n pumnii nostri, dac-ar fi timp de-asa ceva, dar mai ales DAC-AR avea sens.
CUM de NU le-au venit ideile astea Marilor Nostri Lideri ? Un Mister. Absconx. Dar de zecile de alte observatii, care plutesc în aer, pe care le simte pe pielea lui oricare dintre contribuabilii cinstiti – ar trebui sã asteptãm sapte-alte-descinderi ale Înteleptilor, pentru a le trece în revistã, doar?
Asta o face oricare Analist Politic Correct. Existã ?
O singurã observatie. Punctul 3. Ilogic, contra firii si hazliu de-a dreptul. Cum si când s-ar putea coborî un Boier Valah (adevãratii Liberali) sã se-nhãiteze cu un “Dinu Pãturicã” de cea-mai-proastã-extractie (PDL, acum fãrã cratimã) ca sã salveze Mosia? Pãi, a doua zi – e deja îmbucãtitã, vândutã si ipotecatã pe zeci de ani !
2010-03-23 23:05:07 | Raporteaza
@Geo: Si macar daca ar fi doar cfr-ul in aceasta situatie? Cam tot ce tine de stat este la fel. Anul trecut am avut treaba pe la pompieri. Cei de a inspectii si preventie. Au mobilier din anii 50, dacia 1300, dar la control mi-a venit un ofiter si un sofer. Tanarul ofiter si-a facut treaba nimic de zis, numai ca pe parcursul celor 6 ore de control soferul a dormit in masina. Intrebari :
Ce salariu credeti ca are acel sofer ? (salariu de pompier fireste)
De ce ofiterii nu-si conduc masinile? (la privat pentru orice functie se cere permis de conducere)
De ce periodic mi se verifica aragazul de o firma privata si sunt taxat in loc sa faca treaba asta pompierii? (oricum soferul sta degeaba si merg cu dacia 1300)
2010-03-24 06:32:49 | Raporteaza
@SV&all
bonsoire,
este posibil?
viorelpadina.wo../
cordialement,
cc
PARIS
2010-03-25 02:03:07 | Raporteaza
Turneu ideologic ! Mai , ne-am dat dracului ! Astept turnee doctrinare , programatice, strategice , economice, alimentare(caltabosi), iluzioniste si utopico-pragmatice! Obligatoriu sa participe ,alaturi de Avramescu, carismaticul T.R.Ungureanu. A, si EBA, nu e normal?
2010-03-26 17:48:29 | Raporteaza
ce bagati atata in seama delirul unui Dement Portocaliu? Pentru ca e “de dreapta”? Da, dreapta pe care o folosesc pe cand se uita la minunatia numita elena udrea…
2010-03-28 18:14:41 | Raporteaza