![]() | Lecție de ”quality” de la Evenimentul Zilei, Jurnalul Național și Capital. Presa comunicatelor agențiilor de publicitate. De la negrii din suburbiile Londrei la academicienii Românieivezi toate articolele de Mihai Goţiu17 Aug 2011 la 19:12 58 comentarii 1808 vizualizari. |
Din povestea revoltei/vandalismului din cartierele Londrei, atât cât le-am urmărit în relatările și comentariile presei, un mic moment mi-a rămas întipărit în memorie. Un ziarist îl întreabă pe un tânăr dacă distrugerile și jaful sunt cea mai bună metodă de a protesta împotriva brutalității poliției. Răspunsul tânărului ar trebui să le dea multora de gândit. Și în mod special jurnaliștilor. ”Da. Nu ai fi aici să vorbești cu mine dacă nu exista revolta. Acum două săptămâni, când am protestat pașnic împreună cu 2.000 de negri în fața Scotland Yard, nu a existat nicio referință în presă”.
***
Nu merg până într-acolo încât să apreciez că incompetența presei, lipsa ei de viziune în raport cu agenda socială reală (și nu agenda servită de comunicatorii politici ori sociali oficiali) poate fi pusă la zid pentru vandalismele de săptămâna trecută din Marea Britanie. Însă presa nu poate fi degrevată de orice responsabilitate. Iar cauzele trebuie căutate adânc în sistem, nu doar în situații conjuncturale ori excepționale.
Scot din această discuție publicațiile/instituțiile media cu ideologie asumată, precum și pe cele finanțate pentru a reprezenta interesele unui grup politic și/sau economic. Instituțiile media generaliste (de știri, quality, tabloide etc.) își caută resursele pe piața de publicitate. Pentru a le obține, trebuie să ofere un profil al cititorului/telespectatorului compatibil cu profilul consumatorului căutat de agențiile de publicitate pentru diferiții lor clienți. Mai exact spus, presa trebuie să ofere agențiilor de publicitate un profil de consumator (cu o anumită educație, cu anumite venituri, amator de tehnologie, excursii, mașini, imobiliare etc.). Profil în care, evident, populația din suburbiile Londrei e prea puțin probabil să se încadreze. Mai mult, apariția printre cititorii/telespectatorii unei instituții media a populației sărace nu ar face decât să scadă calitativ profilul de consumator pe care respectiva instituție media îl vinde agențiilor de publicitate.
Astfel, nu e de mirare că un marș pașnic al negrilor din Tottenham nu se regăsește în conținutul editorial. Și că există doar două modalități prin care problematica lor să ajungă vizibilă: 1) să devină consumatori (devenind astfel ”atractivi” pentru agențiile de publicitate și clienții lor, implicit și pentru mass-media, un fel de ”Am deci exist!”) ; 2) violența.
Dispariția agendei reale a unor mari categorii sociale din mass-media este, așadar, rezultatul unui proces lung de relaționare dintre mass-media și agențiile de publicitate, la finalul căruia echilibrul s-a rupt în favoarea publicitarilor. Aceștia dictează temele și agendele mass-media (direct sau chiar indirect) astfel încât profilul cititorilor/telespectatorilor să fie conform cu profilul căutat pentru clienții lor.
***
Mass-media autohtonă a parcurs în viteză acest proces care, în Europa Occidentală și America a avut nevoie de mai bine de jumătate de veac să se impună. Iar cel mai recent exemplu este modul în care presa a relatat despre ”FânFest 2011” – festivalul cultural desfășurat la sfârșitul săptămânii trecute la Roșia Montană. Citiți articolele de la următoarele link-uri, publicate în trei ziare considerate a fi importante și cu pretenții de quality în România: ”Evenimentul zilei”, ”Jurnalul Național” și ”Capital”. O să aveți surpriza să constatați că e vorba de același articol, având același titlu – ”Trei zile de proteste la Roșia Montană împotriva FânFest” -, cu același conținut, asumat ca și conținut editorial (nici măcar ca publicitate) de fiecare instituție media în parte (același articol, cu același titlu, a mai apărut și în alte publicații locale din Alba și Cluj).
Absurdul situației merge mai departe: niciuna dintre publicațiile în discuție nu a publicat vreun articol despre ce s-a întâmplat efectiv la ”FânFest 2011”, întâmplător sau nu, cel mai mare festival din România organizat exclusiv pe bază de voluntariat și finanțat în cea mai mare parte a lui din donații. Timp de trei zile, peste 1.000 de persoane/zi (după estimările Jandarmeriei), peste 1.500 în total (conform estimărilor organizatorilor) au participat la tururile ghidate, la conferințele din Biserica Unitariană, poveștile de la gura focului, la proiecțiile de film (dintre care două au beneficiat de prezența regizorilor Mona Nicoară și Tibor Kocsis), la reprezentația de teatru-lectură a Dramacum, la concertele de jazz, rock ori electro din poiana de lângă Tăul Brazi. La protestele ”minerești” anti-FânFest au participat, conform comunicatului de presă preluat de publicațiile în discuție aproximativ 500 de persoane (cine a fost la fața locului ori cine are răbdare să-i numere în fotografii, poate observa că au fost în jur de 150-200 de persoane, din localitate ori aduse cu autobuzele din satele învecinate).
Raportul numeric nu este, însă, singurul care ar fi justificat abordarea tematicii ”FânFest”, ci, în primul rând, respectul față de proprii cititori și respectul pentru dreptul cetățenilor la o informare corectă și echilibrată. La care se adaugă o problemă de logică elementară: nu poți să relatezi despre protestele împotriva unui eveniment, fără să relatezi și despre eveniment în sine!
Modul în care a fost abordat subiectul ”FânFest 2011” de către o parte importantă a mass-media autohtone (toată stima pentru cele câteva publicații care s-au încadrat la categoria ”excepții”) e ilustrativ pentru subordonarea față de agențiile de publicitate. Care nu se mai rezumă doar la promovarea înșelătoare a clienților proprii (reclame mincinoase – în acest sens există decizii fără echivoc ale Comitetului Etic al Consiliului Român pentru Publicitate – ori publicarea sub formă de articole editoriale ale unor comunicate de presă), ci și la blocarea articolelor cu posibil conținut critic la adresa acelorași clienți.
Nu-mi doresc (sper) să se ajungă la proteste violente ori dincolo de limita legalității pentru ca opiniile și punctele de vedere ale unor importante categorii sociale și profesionale să fie relatate și în mass-media. Iar în cazul Roșia Montană nu e vorba doar de opiniile unei părți a localnicilor, a activiștilor de mediu și pentru drepturile omului, ci și de profesori universitari, academicieni, cercetători și specialiști de talie națională și internațională.
Însă de se va ajunge cumva până acolo, jurnaliștii de la publicațiile în discuție să nu care cumva să se întrebe ”cine e de vină?”. Mai bine să se uite în oglindă.
***
P.S.: Cât despre ”Corul Aurului” organizat de RMGC mai adaug că am trăit să o văd și pe asta: proteste împotriva unui festival cultural!
***
BONUS: Câteva momente de la ”FânFest 2011” împotriva a ceea ce au protestat simbriașii RMGC. Ce nu doresc ei să se întâmple la Roșia Montană:
Tururi ghidate cu zeci de turiști:
Sala Căminului Cultural arhiplină la proiecțiile speciale cu filmele ”Școala noastră” și ”Noul El Dorado” și la sesiunile de întrebări și răspunsuri cu regizorii Mona Nicoară și Tibor Kocsis:
Biserica Unitariană plină la conferințele ”FânFest 2011”:
Etichete: Capital, dramacum, evenimentul zilei, fanfest, fanfest 2011, jurnalul national, Mihai Goţiu, miruna coca cozma, mona nicoară, noul el dorado, rosia, școala noastră, tibor kocsis


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Boc nu trebuia sa plece pentru ca el nu a plasat acei tovarasi in pozitii cheie pentru a-i servi intereselor sale personale. In schimb Ponta este cu kurrul adica cu capul in alta barca. Astazi este o... | ||
| 2@simona: in vremea de azi s-a refacut proverbul. nu mai e corb la corb nu-si scoate ochii, ci corb cu corb ne "scoate" ochii, ca sa rimeze.... | ||
| 3Plagiatul in lucrare de doctorat oare sa fie identic ca semnificatzie si consecintze cu plagiatul intr-un articlo scris la revista facultatzii ?Adica e tot aia ?Adica aia de scriu acolo "la revista"... | ||
| 4bal si can, adica balcan ... balc(vâlc),bal(cf.alb boll:e), la - sarpe (balcescu - adica balaurescu, bal+c - de la can... canis, caine/lup), balaur - sarpe cu cap de caine/can(e)/lup) ...balac (balaci... | ||
| Mihai Goţiu 10633 citiri |
| Cristian Teodorescu 9482 citiri |
| Costi Rogozanu 8810 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4107 citiri |
| Alin Fumurescu 3924 citiri |
| Constantin Creţan 3389 citiri |
| Dorin Tudoran 2860 citiri |
| Dan Duca 2466 citiri |
| Elena Vijulie 2413 citiri |
| Ciprian Şiulea 2292 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61025 citiri |
| Cristian Teodorescu 39822 citiri |
| Costi Rogozanu 38002 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18155 citiri |
| Alin Fumurescu 17830 citiri |
| Viorel Dobran 12297 citiri |
| Dan Duca 11266 citiri |
| Constantin Creţan 11148 citiri |
| Elena Vijulie 9038 citiri |
| Dorin Tudoran 8687 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-08-17 19:26:28 | Raporteaza
[...] Jurnalistul Mihai Goţiu face o analiză mai detaliată a prestaţiei presei cumpărate la FânFest [...]
2011-08-17 19:48:02 | Raporteaza
bravo stimabile, singurul repros e ca nu te-ai putut abtine si le-ai bagat si pe ale tale.
punctul forte era analiza de cumparaturi +poza cu articolul tras in xerox in evz, j, c. daca te opreai acolo, aveai un 10. da e bine si asa
2011-08-17 20:04:22 | Raporteaza
Eu nu vad in nici o poza mai mult de 100 de pseudoecologisti.De fapt in unele poze se observa ca sunt scaune goale intr-o sala de camin cultural.Sa ajungi de la 10000 de oameni cat avea Fan Fest initial la 1000 teoretic si in poze mai putin de 100 e cam inacceptabil.
Appropo cu asta vreti voi sa sustineti economic Rosia Montana?Cu cateva zeci de turisti 3 zile pe an?
Cateva zeci de turisti cateva zile pe an pot sustine o comuna cu 3900 de locuitori(conform wikipedia?).Iar turistii aia nici macar nu erau turisti erau pseudoecologisti adusi de ONGuri sa dea bine la camera.Ca sa nu mai spun ca marea majoritate a alora din poze ai fata de studeti/hipioti care ori stau pe banii parintilor ori deabia se descurca pe azi pe maine.Imi vine greu sa cred ca baietii astia au mai mult in buzunar decat sa-si cumpere un hamburger.
Apropo cand sunt 500 de protestatri si doar 1000 de pseudoecologisti e cam grava treaba inseaman ca nimeni nu va mai vrea acolo.
Zau acum…………….
2011-08-17 20:04:46 | Raporteaza
Spre deosebire de cei care scriu pt EVZ, Jurnalul National si Capital, tu nu te poti numi jurnalist, poate “analist” cum sunt multi autointitulati.
FanFest nu difera cu nimic de Stuffstock. O gloata de copii care sunt “interesati” de sustinerea proiectului care ca orice tanar rebel si “indepenent” distruge tot in jur. (pet-uri, sticle, gratare si alte obiecte nefolositoare dupa uz).
Poate anul urmator faci un sondaj cu intrebari din proiectul Rosia Montana.
2011-08-17 20:06:13 | Raporteaza
@jemoi:
1. activitatile de la FanFest s-au desfasurat in paralel, ce vezi in fotografii nu sunt aceeasi participanti;
2. exceptand Clujul, care are TIFF, sunt curios in ce orase din Romania se umple o sala la proiectii de filme documentare;
3. ca sa se faca turism la Rosia Montana trebuie aplicate hotararile judecatoresti care au anulat PUG-ul aberant care a declarat localitatea zona mono-industriala; in acel moment se pot deschide pensiuni si se poate promova cu adevarat zona;
4. sunt curios cum va rezolva RMGC problema locurilor de munca din Rosia Montana cu cele aproximativ 250 de locuri de munca directe care se regasesc in studiile lor (nu si in reclame), din care o mare parte nici macar nu sunt pentru rosieni;
5. daca in pozele cu Corul Aurului al RMGC numeri mai mult de 200 de oameni eu mananc pozele alea – cifra de 1.000 de turisti/zi la FanFest o poti verifica, e estimarea Jandarmeriei (doar ca nu au fost aceeasi turisti in fiecare zi, unii au venit doar pentru o zi, altii doar pentru vineri si sambata, altii doar pentru sambata si duminica – de aici estimarea de 1.500 in total a organizatorilor) ; asadar 1.000 in medie/zi, si 1.500 total (ca sa nu te faci ca nu intelegi)
2011-08-17 20:20:56 | Raporteaza
@dennis:
acea ”gloata de copii” a fost interesata de conferinte, filme documentare, teatru, tururi turistice si jazz – cu asemenea ”copii” nu mi-e rusine;
despre cei scosi in strada pentru cei ”4 mici si o bere” oferiti de Primaria Rosia Montana la ”Marie, draga Marie” si la ”Ziua Minerului” am alta parere
2011-08-17 20:23:28 | Raporteaza
@jemoi: Esti prost.
2011-08-17 20:25:00 | Raporteaza
ai zis: Scot din această discuție publicațiile/instituțiile media cu ideologie asumată, precum și pe cele finanțate pentru a reprezenta interesele unui grup politic și/sau economic.
pai nu a mai ramas nimeni si nimic in discutie. despre ce mai discuti?
2011-08-17 20:53:32 | Raporteaza
Oameni buni, nu vedeti ca jemoi a captat zeci de mesaje la ultimele doua articole scriind aiureli? Il mai bagati mult in seama pe nebun?
Mai bine dati mass-uri ca lumea sa semneze petitia pentru salvarea Rosiei Montane rosiamontana.ne../
2011-08-17 21:09:58 | Raporteaza
@jemoi,
Se vede de la o posta ca esti adeptul implantarii a circa doua sute de mii de tone de cianura la Rosia Montana in 15 ani de dezastru, pentru ca apoi sa ne procopsim cu cateva cratere lunare fara termen de expirare, in locul unor peisaje perfect curate si fara seaman existente azi in Muntii Apuseni.
De ce faci asta? Sunt multe de explicat, doar daca ai fi un om corect si cu bune intentii pentru semenii tai si nu te-ai gandi doar la tine – la un eventual salariu fara sa te doara de ce se intampla dupa ce vei imbatrani cu 15 ani.
Asa ca mai bine du-te de te culca.
Esti prea extenuat, degeaba.
2011-08-17 21:40:23 | Raporteaza
Ceea ce ai omis:
- Festivalul a fost un usor rateu – trupe care trebuiau sa vina sambata au venit duminica pentru ca au ales sa se duca in alta parte, pentru bani. Misto voluntariat!
- Multi din oamenii care au fost la tururile alea au fost si la tururile organizate de ceilalti. Asta nu inseamna ca au fost partizani au cauzei voastre.
- Ai uitat sa mentionezi toate publicatiile care au preluat articolele de invitatie la Fanfest fara pic de originalitate. Daca ai nevoie de link-uri, pot sa ti le trimit.
- Faptul ca localnicii nu v-au dat legitimitate festivalului arata cat de deplasat e acest festival.
Din pacate virulenta cu care te exprimi arata ca nu va intereseaza solutii constructive, ci doar proteste de dragul protestului. Pacat!
2011-08-17 22:13:41 | Raporteaza
EvZ,LABE1tv,1otv(un otv),tvr 1,2,3,4,5,6…nepotu,mircea,luana,basescu,udrea,talmacean,anastase…brrrr… cosmare,…Romania!… PE CE MAINI AI INCAPUT?….
2011-08-17 22:30:54 | Raporteaza
ceea ce ai trait sa vezi, sunt proteste impotriva unui protest camuflat in festival cultural.
2011-08-17 23:11:55 | Raporteaza
incerc sa inteleg ce va deranjeaza de fapt. reluarea comunicatului? sau comunicatul care nu va este favorabil voua? un fel de cine nu este cu noi, este impotriva noastra. de aia nu are ursul coada!
2011-08-17 23:39:04 | Raporteaza
Inca ii mai spui festival cultural ? E un festival ca oricare altul, majoritatea vin sa auda trupele si sa bea, gunoaiele fotografiate in fiecare an cam dau dovada ca 90% nu au nici o treaba cu protejarea mediului
2011-08-17 23:44:30 | Raporteaza
Si totusi care e problema, toti au relatat acelasi lucru, ca sindicalistii au iesit la protest impotriva protestului,pardon festivalului vostru.
2011-08-18 00:17:40 | Raporteaza
De acord cu sorin…daca si ala a fost festival cultural, mi-e mila de cultura Romaniei
) Fanfest a fost un praf in ochi ca sa mai atrageti putina atentie asupra voastra.
2011-08-18 00:28:52 | Raporteaza
Gata romana-ti sta in gat si acum doar lectii de “quality”? Pt unu care se chinuie al naibii de mult sa salveze un sat romanesc nu prea dai dovada de iubire de tara sau de limba materna.
2011-08-18 00:59:06 | Raporteaza
acestea fiind spuse, domnule, iar ai dat cu batul in balta. se vede limpede ce fel de om esti. vezi numai ceea ce consideri tu ca trebuie vazut. blamezi cateva publicatii ca au preluat ceva ce , de fapt nu iti convine prin esenta lui. nu faptul in sine te deranjeaza ci continutul propagat. daca era vorba despre un articol favorabil cauzei voastre..cel mai sigur ca ai fi ridicat in slavi publicatia respectiva. cu tot cu “absurdul situatiei “
2011-08-18 01:06:34 | Raporteaza
@Dany: iubire de gargara mai de graba. o expunere impresionanta asupra a nimic de zis. si tot asa..:)
2011-08-18 01:09:33 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: nu te mai mandri atat de tare cu ei, nu au venit la tine. in plus, tare as vrea sa stiu cand ai sa supui unei analize amanuntite si acele comunicate “ecologiste” care banuiesc ca sunt preluate in acelas mod.nu exista nici o motivatie in a face asta, nu-i asa?
2011-08-18 01:26:35 | Raporteaza
Din articol reiese ca te-ai ofticat ca nu au venit sa vada festivalul, au scris ce au vazut legat de proteste si atat. Ce vroiai sa relateze, ca au fost sute de litri de bere ? Asta a fost un fel de protest pus frumos sub forma de festival, dar nu a iesit nimic benefic nici din una nici din alta
2011-08-18 09:47:22 | Raporteaza
Stirea cu protestele a fost mult mai importanta decat ce s-a mai intamplat la fan fest. Trebuie sa vezi asta ca o forma de publicitate, ca este una relativ negativa asta trebuie sa va dea de gandit, poate anul viitor ascultati si localnicii si va mutati intr-un loc amenajat special pentru festivale. Per total oricum v-a facut publicitate
2011-08-18 09:58:09 | Raporteaza
Ma indoiesc ca Gotiu ar fi cel mai in masura sa vorbeasca despre obiectivitate si principiile etice ale jurnalismului. Se stie bine aversiunea sa fata de subiectul Rosia Montana si articolele exclusiv negative pe care le publica consecvent. Sa fim seriosi, un fel de rade ciob de oala sparta!
2011-08-18 10:06:09 | Raporteaza
Autorul: Dupa cum ti-am mai spus intr-un post anterior, carcalacii sunt o specie de gandaci, lighioane, taraturi, care sunt foarte rezistente si la orice solutie impotriva lor (bun-simt, adevar, dreptate) au devenit imuni. Sunt absolut sigur ca aceasta cascada de postari provin de la maximum 3 persoane care se multiplica mai ceva ca-n matrix. Sa fi pentru infestare cu cianuri si sa nu ai mila de tara ta, trebuie sa fi prost sau vandut. Si ei nu sunt prosti.
2011-08-18 10:22:22 | Raporteaza
Inainte de a te lansa cu atacuri, mai pune un “i” la “sa fi” si apoi putem discuta. La fel cum tu te pozitionezi contra, exista oameni care isi doresc ca proiectul sa inceapa si au si argumente pentru asta. Toata aceasta drama cu cianura este complet inutila. Concentratia de cianura o sa fie mai mica decat intr-o ceasca de cafea si cu mult sub limita maxima admisa de comisia europeana. Eu cred ca ar trebui sa ne ingrijoreze ce a lasat statul in urma sa la Rosia Montana.
2011-08-18 10:42:33 | Raporteaza
stii tu durduliule ce este acela bun simt si adevar? in spatele monitorului dovedesti mare vitejie. realitatea este cu totul alta si ar trebui sa ai decenta sa recunosti asta. mai bine te-ai ingrijora de mizeria pe care o lasi tu in urma decat ce se va intampla in apuseni.
2011-08-18 10:58:36 | Raporteaza
Nu te supara dar nu esti deloc in masura sa vorbesti despre calitatea unor articole in care un festival organizat de tine nu e prea bine vazut. E normal tie sa nu iti convina pentru ca tu vezi numai partea ta a lucrurilor, viziunile ti le stim toti, iar tu nu iti vezi decat partea ta, un jurnalist bun e bilateral
2011-08-18 11:02:04 | Raporteaza
@Arcadied: Nu stiu unde vezi tu peisaje perfect curate… in conditiile in care gradul de poluare de la Rosia Montana este luat in vizor de atata timp. RMGC va ecologiza zona iar cianura e folosita conform unor proceduri si norme standard. Tot reglementata e si perioada post exploatare. Nu se intampla lucrurile asa in afara legislatiei si la voia intamplarii. Specialistii in domeniu nu analizeaza degeaba de atata timp…
2011-08-18 11:02:45 | Raporteaza
@alina: ai dreptate cu i-ul, dar mi-a scapat. Deci, concentratia de cianura e mica si nepericuloasa. Atunci de ce Europa a decis ca procedeul cu cianuri trebuie interzis? Sunteti voi, 3 postaci, mai destepti? Si nici macar nu puneti problema ca pe o dezbatere. Voi stiti si de aceea incercati (penibil) sa-l ridiculizati pe Gotiu. Eu admir orice om care se bate pentru ceva in care crede. Voi aveti ceva la cap: vine o firma (straina) extrage mult aur, ne da (statului) un mizilic, ne infesteaza zona si noi trebuie sa ne resemnam. Ba, mai mult, exista si exaltati care se bucura.
2011-08-18 11:05:48 | Raporteaza
@Plinut cel Tanar: sunt multi care s-au batut pentru ceva ce au crezut .nu are sens sa iti strecor exemple. si nu intotdeauna credinta lor a fost cea mai inspirata. in timp ce tu iti limitezi orizontul admirand ceea ce spune acest om, lasa-i pe altii sa creada in adevarate modele. dar parerea, poti sa ti-o spui oricand, ca deh, atat am invatat si noi..
2011-08-18 11:26:49 | Raporteaza
Uneori chiar nu te inteleg… vorbesti de etica si de profesionalism in jurnalism cand chiar tu faci la fel. La cate comunicate de presa nu ai dat copy paste? Dar bineinteles ca ai dat copy paste doar la ceea ce ti-a convenit tie. Sau vrei sa spui ca daca pui un PS cu cateva poze sau un Youtube inseamna ca ai scris un articol de analiza?
)
2011-08-18 11:27:04 | Raporteaza
Da mah Gotiule, singurul care scrie de calitate in Romania esti tu. Nu asta vroiai sa auzi? Te simti mai bine acum? Te gadila la gusa? Ma rog, nu prea reusesti sa eviti cacofoniile dar in rest esti un zeu. CTP e mic copil pe langa tine!
)
2011-08-18 11:31:37 | Raporteaza
Sti vorba aia hotul striga hotii ? Eh ceva de genul asta faci si tu. Ca ei au niste stiri similare pentru ca ua preluat din aceeasi sursa treaba lor, doar ca si tu faci lafel. ps: prima poza ( da cea cu photoshop-ul) ti se aplica si tie, altfel de unde erau fonduri pentru atatea proteste si fanfest?
2011-08-18 11:34:27 | Raporteaza
@Mintia: Rezumand: Europa greseste si tu ai dreptate. Gotiu e un zalud si tu ai dreptate. Gold Corporation face bine Romaniei avand profit cu 90% mai mult decat noi, lasand in urma un pamant otravit si tu ai dreptate. Boc spune ca nu e de acord cu extragerile de la Rosia montana, dar tu ai dreptate. Eu sunt neinspirat si tu ai dreptate. Pur si simplu ma plictisesti!
2011-08-18 11:34:35 | Raporteaza
@draga plinutule, pe asta cu Europa de unde ai scos-o? cine, ce, a interzis? nu au interzis nimic, dimpotriva au aprobat in continuare mineritul cu cianuri dar au reglementat nivelurile de concentratue astfel incat sa nu fie puse in pericol sanatatea oamenilor si a mediului. Deci totul este perfect legal. Hai sa ne informam un pic inainte sa dam cu bata in balta.
2011-08-18 11:35:28 | Raporteaza
@dennis: @cristina: @Emi: @Liviu: @Marius: @Mintia: @Mircea M: @Gabi: @Kenya: @Cosmin: @Libra: @Dany: @Brownie: si ”altii”:
spune-i seful de la IT ca-si ia banii degeaba si ca ar putea varia mai bine IP-urile
2011-08-18 11:44:34 | Raporteaza
@dennis: @cristina: @Emi: @Liviu: @Marius: @Mintia: @Mircea M: @Gabi: @Kenya: @Cosmin: @Libra: @Dany: @Brownie: si ”altii”:
si mai spune-i si sefului tau de la comunicare ca munca la care te-a pus nu face decat sa demonstreze, o data in plus, cat de rau va doare acest festival si implicarea fara precedent a societatii civile in organizarea lui
2011-08-18 11:46:51 | Raporteaza
daca te autoproclami cel ma ibun poate ca si esti..dar citind si articolele respective si urmarind de multa vrme si postarile tale nu prea vad diferenta. te-ai ofticat aiurea ca nu sunt de partea ta ziarele si sincer le dau dreptate festivalul nu trebuia sa se tina acolo, pentru ca nu a ajutat cu nimic zona iar minnciunile cu ecologia sa nu le mai pomenim
2011-08-18 11:48:44 | Raporteaza
Cei de la FanFest asa s-au pozitionat singuri ca un eveniment mai mult de protest decat de promovare a culturii, ca actiune manifestata impotriva proiectului pentru Rosia Montana, prin urmare asa au si fost preluati in media. Daca ar fi insistat pe partea de actiuni culturale, probabil ca ar fi fost inclusi pre event in aceasta categorie. Si cu parere de rau pentru nereusita lor de a se pozitiona ca promotori ai culturii, ceea ce au facut prin intermediul festivalului a fost sa alerge dupa doi iepuri in acelasi timp, din acest motiv si efectul a fost pe masura… Iar spre deosebire de astfel de activitati care nu aduc nicio schimbare concreta, RMGC pe care tot il blameaza a investit in restaurarea patrimoniului si facut lucruri concrete pentru promovarea culturii in zona.
2011-08-18 11:51:36 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Societatea civila s-a bagat la organizare ? Eu am vazut ca niste persoane din ong-uri au fost la organizare, societatea civila era alaturi de sindicat la protest
2011-08-18 11:53:53 | Raporteaza
@cristina: Asta e bata in balta? V-ati gasit toti destepti? Hai sa testam! Care sunt avantajele, nu ale mineritului cu cianuri in general, ci in particular la acest proiect? Incasam atat de multi bani incat sa iesim din marasmul in care ne-au bagat niste inconstienti pusi doar pe jaf? Se creaza atatea locuri de munca incat sa justificam otravirea?
Sunteti voi atat de multi sau e hoha? Pentru ca eu raspund unuia si imi raspunde altul. Sunteti penibili astia 2-3, cati sunteti!
2011-08-18 11:54:42 | Raporteaza
@plinut, nu este vorba de inteligenta ci doar de bun simt si de informare. vorbesti despre niste lucruri de care nu ai habar doar pentru a face act de prezenta pe aici. mineritul cu cianuri este cea mai eficienta metoda pentru a valorifica aurul de la Rosia Montana. Nu se otraveste nimeni. Daca te-ai obosi sa citesti putin despre proiect, o sa afli ca cinaura va fi utilizata exclusiv in circuit INCHIS, in uzina, si va fi neutralizata inainte de deversarea in lacul de decantare.
2011-08-18 12:06:22 | Raporteaza
@Plinut cel Tanar: suferiti tare, atat tu cat si prietenul tau de stilou. suferiti ca nu sunteti bagati suficient in seama? ca nu aveti suficienti prozeliti? industrializarea implica riscuri in toata acceptiunea termenului, dar daca voi tineti mortis intru salvarea planetei, nu va poate rapi nimeni placerea aceasta. in schimb, v-ar prinde bine sa va vedeti lungul nasului si sa va mai recunoasteti din cand in cand si defectele. e usor suspect sa ai o impresie atat de buna despre tine.
2011-08-18 12:09:54 | Raporteaza
@Ana Maria:
nu zau
, ia citeste doar programul FanFest si ce au anuntat organizatorii, nu ce a scris propganda RMGC despre ce ar fi dorit ei sa fie FanFest
2011-08-18 12:10:19 | Raporteaza
oricum ar fi, fan fest e tot degeaba si nu schimba cu nimic viitorul rosiei montane. cativa ong-isiti rataciti, “salvatorii” neamului, nu au niciun fel de putere in fata comunitatii. Rosienii sunt vocea care conteaza. Daca vor sa se intoarca in mina au tot dreptul sa sustina proiectul. Stii ce ar fi trebuit sa faca organizatorii fan fest? Sa mai ramana vreo luna, doua la rosia montana si sa incerce sa isi castige traiul din ceva. Sa vedem atunci pentru ce mai militeaza.
2011-08-18 12:18:33 | Raporteaza
Domnu’ Gotiu ia de aici lectie de informare corecta si echilibrata:
realitatea.net/../
Cel putin 3 tampenii si 2 greseli de ortografiere intr-o scriere amarata de 3 paragrafe, cel mai probabil copiata de pe o agentie de stiri. Hai cu iRealitatea ca va meritati numele …
2011-08-18 12:24:17 | Raporteaza
@vlad: pai nuuu, de irealitatea nu ne legam. uiti pe al cui taram virtual te afli? cum sa ne legam de asa ceva? doar nu au scris impotriva convingerilor noastre..
2011-08-18 12:36:20 | Raporteaza
cred ca si eu as putea sa ma fac ziarist la aceste publicatii …
Fisa postului: dai copy-paste dupa comunicatul dictat de RMGC si apoi pleci la mici si bere …
2011-08-18 13:59:34 | Raporteaza
@Levantine: Nu zau? Adicatelea, daca te vad stupid si rau intentionat, faptul ca am o parere buna despre mine ma face suspect?
Hai s-o scurtam: nu sunteti mai mult de 2, 3 amarati , care atacati subiectul RM ori de cate ori aveti ocazia. Ce parere aveti, ca daca latrati la luna (pe bani) nu imi dau seama? 2 insi? Si inca ceva pentru necajitul care se chinuie cu IP-urile: uita-te la alte postari pe alte subiecte si cu alti autori. Nick-urile sunt un deliciu. Tu ai imaginatie slaba:@dennis: @cristina: @Emi: @Liviu: @Marius: @Mintia: @Mircea M: @Gabi: @Kenya: @Cosmin: @Libra: @Dany: @Brownie.
Penibil! Mai invata!
2011-08-18 14:08:52 | Raporteaza
@vlad: n-ai inteles ca realitatea e cel mai perfect…doar gotiu e la ei, cum sa faca astia ceva gresit. Restul in schimb daca relateaza si lui nu ii convine , aia sunt niste needucati ca el e cel mai destept, de asta vede o singura parte a lucrurilor si nu vrea sa accepte o miscare economica in tara
2011-08-18 14:22:21 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: @Mihai Goţiu: Da GLOATA AIA DECOPII asa-zisi MARI ECOLOGISTI au participat pt cele 2-3 zile de cazare si mancare gratuita. Unde e ecologismul cand nu faci curat dupa tine? Cateva exemple de ecologisti pe care-i aperi: commons.wikimed../
cancan.ro/actua../ rel="nofollow" title="http://www.google.ro/imgres?q=fanfest+2010&um=1&hl=ro&tbm=isch&tbnid=-7lb8z6MnD0D-M:&imgrefurl=http://www.cancan.ro/actualitate/soc/foto-video-bautura-si-droguri-la-fan-fest-ecologistii-distrug-rosia-montana-119358.html&docid=J1Mnk_Oq0r0g1M&w=320&h=350&ei=RgJNTtOSG5DU4QS10LXwBw&zoom=1&iact=rc&dur=195&page=7&tbnh=142&tbnw=145&start=75&ndsp=12&ved=1t:429,r:8,s:75&tx=83&ty=73&biw=1024&bih=636">google.ro/imgre../
2011-08-18 15:22:50 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Daca ti-as spune ca sunt platit de SOV ce ai mai spune?
2011-08-18 15:46:47 | Raporteaza
Poate ca FanFest e o balarie comerciala, dar prefer oricand
sa platesc impozite pentru strangerea gunoaielor si activitatea jandarmilor, decat sa platesc impozite pentru cianuri. Daca localnicii aia sunt atat de cretini incat sa creada ca miliardele alea de dolari cu care ne scoate Naumovici ochii in campania lui sunt un profit real pentru tara, nu pot sa spun decat ca mertia sa munceasca precum vitele in minele respective. Investitorul care vine sa extraga aur de acolo nu are nici o legatura cu ei si cu Romania, vrea aurul si gata. Unii oameni sunt atat de tampiti incat isi merita soarta, tot ce sper este sa nu o impart si eu cu ei prea multa vreme.
2011-08-18 16:19:16 | Raporteaza
@Gotiu
Te credeam mai destept.Minciunile de 0 lei ale tale poti sa e faci cu pseudoecologistii tai.
‘ exceptand Clujul, care are TIFF, sunt curios in ce orase din Romania se umple o sala la proiectii de filme documentare;’
avand in vedere ca intrarea era libera si cazarea asigurata de ONGuri e cam patetic.Sa aduci tineri cu arcanul doar pentru ca sunt membri de ONG.Inca nu mi-ai raspuns la intrebarea ce potential financiar au tinerii aia.
Raspuns:nici unul.Imi place ca faci pe prostul si eschivezi ca un tiigan intrebarile legate de investitiile concrete.Tinertii din imaine daca pun mana de la mana nu pot cumpara un laptop impreuna…vrei sa lasi sa moara oamenii din rosia de foame.Urat din partea ta.Mi se face sila.
‘ca sa se faca turism la Rosia Montana trebuie aplicate hotararile judecatoresti care au anulat PUG-ul aberant care a declarat localitatea zona mono-industriala’
minciuni.Hortararea judecatoreasca se refera doar la ce este in jurul minei.Nu va impiedica nimeni sa deschideti pensiuni.
Intrebarea la care trebuie sa raspunzi este:
1.Cate fonduri aveti pana acum pentru deschiderea de pensiuni in Rosia Montana?Ca sa vezi nu exista..
Astept un raspuns concret.
’sunt curios cum va rezolva RMGC problema locurilor de munca din Rosia Montana cu cele aproximativ 250 de locuri de munca directe care se regasesc in studiile lor (nu si in reclame), din care o mare parte nici macar nu sunt pentru rosieni’
pe siteul lor vorb esc de 800 de oameni si avand in vedere ca ei au contracte scrise si implicit responsabilitate ii cred pe ei.Din nefericire pentru tine tu nu ai nici o responsabilitate.Daca RMG va deschide 800 de locuri de munca promise eu nu pot sa te dau in judecata pentru calomnie si minciuna.Daca ei mint pot sa le intentez procese.Deiferenta dintre voi e clara.Apropo chiar si daca vor fi doar 250 sau chiar doar 100 de locurile astea de munca vor depinde toate celelalte unitati economice din Rosia Montana:mahazine,chioscuri,benzinarii etc.Cam toata populatia comunei.Ce facweti voi aici e genocid.Omorati oamenii prin infometare.
‘daca in pozele cu Corul Aurului al RMGC numeri mai mult de 200 de oameni eu mananc pozele alea – cifra de 1.000 de turisti/zi la FanFest o poti verifica, e estimarea Jandarmeriei’
Aceeasi jandarmerie care v-a numarat voua 1000 de oameni a numarat lor 500.Sunteti pe duca.Sunteti o rusine pentru ecologism.Pare rau.Apropo 1000 de oameni au fost in total nu 1000 medie pe zi.Incearca sa nu mai minti ca puti a prost.
2011-08-18 19:06:17 | Raporteaza
@Bucuresti rosia Montana
Ce usor e sa stai la Bucuresti.Nu mai bine iti iei tu purandeii si te munti la Rosia.Sa fie populat si ardealul cu tigani si mitici.
2011-08-18 19:08:26 | Raporteaza
puteti sapa putin
ca sa ne aratati
cine detine agentiile de publicitate?
Ele imi par o veriga inutila,
folosita in alte scopuri, in Romania.
Intuiesc cine si ce interese servesc, desigur …
2011-08-20 01:44:53 | Raporteaza