RSS Feed

Lipsa de logică a noului Cod al Muncii. Și obsesia lui Emil Boc

vezi toate articolele de
04 Mar 2011 la 01:19 55 comentarii 980 vizualizari.

Am mai scris-o și cu altă ocazie: o dezbatere pe fond a noului Cod al Muncii este inutilă atâta vreme cât Guvernul intenționează să-l transforme în lege prin asumarea răspunderii politice. Dar siguranța cu care premierul Emil Boc afirmă că noul Cod al Muncii va aduce mai multe locuri de muncă e enervantă. Pentru că afirmațiile primului-ministru se bazează pe raționamente false.

Conform domnului Emil Boc, ”flexibilizarea” legislației muncii ar face România mai atractivă pentru investitorii străini. Mai exact, reducându-se drepturile angajaților în favoarea patronilor, aceștia din urmă ar fi stimulați să-și riște banii în afaceri din România.

Raționamentul premierului este, însă, de două ori greșit. În primul rând pentru că investitorii serioși au propria politică de personal. Axată pe profesionalizarea și fidelizarea angajaților. Pachetele salariale pe care le oferă sunt, de cele mai multe ori, superioare celor garantate de Codul Muncii (pentru că investitorii serioși încearcă să obțină cei mai buni angajați de pe piață în domeniul lor). Problemele acestor investitori nu vin, așadar, din partea angajaților, ci din cu totul alte direcții: taxe, impozite, accize, modificări prea dese (în cursul aceluiași exercițiu bugetar) a fiscalității, facilități legate de reinvestirea profitului ori de investițiile în cercetare și, nu în ultimul rând, de infrastructură (a se vedea doar cazul Mercedes, care a ales, în cele din urmă, Ungaria, pentru că în România nu avea acces la autostradă).

În al doilea rând, în cazul celorlalte afaceri, mai mici sau mai mari, care au potențial de evaziune, trebuie spus că principala parte interesată de contractele de muncă sunt angajații, și nu angajatorii. Nu angajatorii țin neapărat să încheie contracte de muncă (ba chiar dimpotrivă), ci angajații. Am avut de multe ori ocazia să constat că angajații preferă de cele mai multe ori venituri nete mai mici bazate pe contracte de muncă, în locul unor venituri nete mai mari din contracte de drepturi de autor (reale sau mascate) ori din munca ”la negru”. Scăderea atractivității contractului de muncă pentru angajați va avea ca efect creșterea muncii  ”la negru” sau ”la gri”, și nu reducerea ei! Cu cât contractul de muncă devine mai puțin atractiv pentru angajat, cu atât mai mult scade rezistența lui și crește tentația de a obține venituri nete imediate mai mari, chiar dacă asta înseamnă plata fără contract ori în diferite forme semi-legale, prin care se evită achitarea integrală a taxelor și impozitelor. Practic, marele avantaj pe care noul Cod al Muncii îl va aduce investitorilor nu îl reprezintă drepturile și facilitățile suplimentare pe care le primesc, ci faptul că le oferă argumente în plus să-i convingă pe angajați să accepte să lucreze fără carte de muncă!

În aceste condiții, îi găsesc o singură explicație modului aproape obsesiv în care Emil Boc repetă afirmația legată de ”locurile de muncă pe care le va crea noul Cod al Muncii”: își închipuie că repetând-o de atâtea ori va ajunge ca măcar el să o creadă.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

55 comments
  • 1

    Stim deja ca Domnul BOC e depasit de situatie. Mai devreme sau mai tarziu va plati cu capu,
    la fel si guralivul shef de stat
    si tot partiduletul.

  • 2

    D-le Gotiu,
    Vad ca dvs. incurajati munca la negru. Angajatorii ar trebui sa fie nebuni sa faca asta pentru ca in conformitate cu art. 280 aliniatu 3 risca puscaria.
    “(3) Constituie infracţiune şi se sancţionează cu închisoare de la 1 la 2 ani sau cu amendă penală primirea la muncă a mai mult de 5 persoane, indiferent de cetăţenia acestora, fără încheierea unui contract individual de muncă.”
    Daca sunt angajati “la negru” mai putin de 5 persoane, amenda e destul de consistenta.
    Asa ca nu mai dezinformati opinia publica ca ceea ce faceti dvs. nu prea tine de deontologia unui ziarist, indiferent ca e sau nu gonac la vanator. (da, imi place tapalaga!)

    marean
    2011-03-04 07:57:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Deja stim cu totii ca orice fel de dezbatere, oriunde este inutila.

    sentinta.ro/art../

  • 4

    N-are absolut nicio legatura aceasta modificare a Codului Muncii cu apetitul investitorilor straini de a-si risca banii in Romania.

    Dupa ideile lui Boc, ar trebui sa intelegem ca investitorii straini stau intr-un tufis, la granita, si abia asteapta o modificare a Codului Muncii ca sa dea navala cu miliardele de euro in economia romaneasca sa recruteze personal, facand abstractie de cotele de contributii sociale infioratoare pe care le are Romania la ora actuala.

    Sa fim seriosi. Economia Romaniei e total neatractiva din punct de vedere fiscal, iar daca investitorii straini pot produce ceva o fac mai bine in alte tari decat aici (vezi facilitatile pe care le au in statele vecine).

    Iar adoptarea Codului Muncii prin asumare e o chestiune cel putin dubioasa.

  • 5

    “Angajarea pe viaţă, sporurile de vechime, repartiţia unei case erau instrumentele legării de glie….Pe mine, unul, m-ar bucura o soluţie, din păcate, aproape imposibilă. Guvernul să cadă, iar Codul să treacă.” Acestea sunt cuvintele dlui.Patriciu,care cu toate defectele lui,stie ce inseamna sa ai angajati (a avut cateva mii de angajati),stie ce inseamna aia o societate comerciala.Nu intru in amanunte,am insa o intrebare dle.M.Gotiu : este vreun subiect la care sa nu te pricepi.Cred ca dvs.va pricepeti la orice subiect de la tratarea jigodiei la caini pana la teoria relativitatii.

    daniel
    2011-03-04 08:33:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    @daniel: Patriciu si angajatii= baba si mitraliera. Exista si patroni adevarati, pe care sa-i poti da ca exemplu, nu dintre cei ‘facuti’ de se curitate ca sa fie aratati publicului romanesc.

  • 7

    @Cris:
    Ai perfecta dreptate in ceea ce spui vis-a-vis de investitori. Cu siguranta ca imediat dupa adoptarea noului cod al muncii investitorii nu vor da navala. Dar asta reprezinta un prim pas dintr-un set de masuri ce urmeaza a fi luate pentru a face Romania cat mai atractiva pentru investitori (straini si autohtoni deopotriva).
    Nu inteleg de ce ti se pare dubiosa adoptarea codului prin asumare.

    marean
    2011-03-04 08:38:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    @marean: Normal ca i-ti place Tapalaga(nu actorul),esti la fel de prost ca el si cine se aseamana se……se……?

    Raza x
    2011-03-04 09:13:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @Raza x:
    Multumesc de compliment ! Sincer ! Tie “i-ti” place Gotiu, se vede dupa cum scrii. :) )

    Gabriel Liiceanu: “In Dan Tapalaga ma vad pe mine din anii ‘90. Are un radicalism al rostirii, un mod perpendicular de a cadea pe adevar, pe care l-am practicat in anii ‘90. ”

    “M-am intalnit cu Dan Tapalaga acum vreo 2 luni si i-am spus ca am obosit. “Cum adica ati obosit? Ei nu obosesc.” a spus el. M-am simtit rusinat ca i-am spus ca obosesc. El mi-a spus ca va continua sa spuna ce gandeste pana la sfarsit. ” Liiceanu

    Si inca un citat care probabil o sa te bulverseze: “Pentru noi, faptul ca exista o agentie credibila de stiri – HotNews – in acest spatiu sistematizat al manipularii, este foarte important.” Liiceanu

    marean
    2011-03-04 09:28:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    Basescu e un psihopat obstinat,el are impresia ca daca da afara cei cativa functionari colorati politic ,rosu sau portocaliu,va ajunge sa castige (ajutat de mita electorala si furtul la urne) din nou alegerile .
    Mentalitatea lui de primata ,il va aduce in ghearele multimii infometate ,jefuite si umilite .
    Partidele de opozitie trebue sa ia pozitie ferma de pe acum fata de aceste jafuri fatise si sa se angajeze ca va aduce in fata justitiei pe toti acesti banditi .Nu unul,nu doi ,ci miile de neispraviti care terorizeaza Romania ca in vremea incursiunilor tatarasti !
    Se pare ca in Namibia este mai multa lege si mai multa ordine !

    Schizofrenia cuprinde Romania
    2011-03-04 09:34:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Devine din ce in ce mai clar ca noul cod al muncii este facut la comanda externa :roll:
    Pentru ca in eventualitatea ca vr intra in Romania, multinationalele sa poata lua toata crema angajatilor de l;a ceilalti mici angajatori, fara restrictiile existente in prezent la migratia fortei de munca !
    Este un plan mai mult decat discriminatoriu pentru putinii angajatori romani , ce vor fi obligati sa bata in retragere, deoarece nu vor putea tine piept cu performantele salariale ale multinationalelor, si astfel se vor multumi doar cu mana de lucru mai putin sau deloc calificata !

    Radu Humor
    2011-03-04 09:35:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @Raza x:
    Sa nu cumva sa vii cu scuza ca din graba ai pocit limba romana ca nu te cred. Tu esti super odihnit (la cap)atata timp cat folosesti mai multe caractere decat e nevoie.
    Daca erai grabit scriai “mi-au” ca pisica.
    Nu vedeti, bai, retardatilor, ca sunteti penibili !!!

    marean
    2011-03-04 09:47:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Eu unul,il cred pe Liiceanu .E obositor sa te hranesti cu dejectii ! Din doua motive .Primul ar fi ca sunt urat mirositoare ,doar albinele fac exceptie ,Basescu,nu-i albina ! Al doi-lea ar fi ca ele (dejectiile),au mai fost digerate o data !
    Mi-au trebuit peste douazeci de ani sa-mi dau seama ca niciunul din cei care in decembrie `89 amusinau pe langa televiziune si noua putere in formare,nu era “de capul lui”. Toti erau “in misiune” !
    Sunt atatia care pretind ca si-au schimbat optiunea ,in realitate li s-a schimbat “misiunea” .
    Tragedia acestei tari este ca sunt prea multe “misiuni” si prea putine credinte !

    Scatofagia
    2011-03-04 09:50:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    @marean:

    “Ai perfecta dreptate in ceea ce spui vis-a-vis de investitori. Cu siguranta ca imediat dupa adoptarea noului cod al muncii investitorii nu vor da navala. Dar asta reprezinta un prim pas dintr-un set de masuri ce urmeaza a fi luate pentru a face Romania cat mai atractiva…”

    Care set de masuri? Ai vazut vreun set de masuri? Investitorii nu vin pentru ca sunt impozitele prea mari si nu au drumuri ca lumea pe care sa circule tirurile… Romania nu e atractiva oricum, din motive mult mai grele decat faptul ca nu putem da oamenii afara cand ni se scoala…

    Locuri de munca nu se creaza pentru simplul fapt ca te costa un angajat cat nu face ca sa-i platesti toate darile la stat.

    Iar taxele nu vor scadea ci vor creste, la recomandarea FMI. Bani de penii oricum nu exista, nici asa, cu taxele super-mari.

    Iar viata este DEJA extrem de scumpa pentru romani. Nimeni nu va accepta sa munceasca pe “bani de nimic” si pe perioada determinata si cu sceptrul concedierii desupra capului.

    E ESCROCHERIE !!!!

  • 15

    Patriciu nu are niciun drept sa vorbeasca. A cumparat pe 2 lei (care nici macar nu erau ai lui) o rafinarie vanduta suspect de ieftin (spaga) de catre stat, a ingrasat-o tot cu niste bani de la stat (scutiri de taxe, datorii transformate in obligatiuni si alte nebunii) a vandut-o la cat nu face unor cazaci si acum ne da lectii pe codul muncii.

    Sa-si regleze in primul rand treaba cu justitia. Faptul ca l-au inregistrat unii fara mandat de la judecator nu e o scuza pentru escrocherii.

  • 16

    @Cris: Da, Cris. Am vazut un set de masuri, le urmaresc zilnic pentru ca sunt cu ochii pe ei.
    Poti sa faci si tu asta.
    masuriasumate.w../

    marean
    2011-03-04 10:17:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    Noul Cod al Muncii a devenit noua sursa ce cianura pentru dl Gotiu.

    victor L
    2011-03-04 10:42:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @Mihai Gotiu:
    poate n-ati sesizat sursa descoperita de boc pentru noi locuri de munca: toti angajatori vor da navala sa incheie contracte cu cei care muncesc la negru!!!
    de la inaltimea staturii sale politice, boc n-a vazut ca locurile de munca “la negru” nu inseamna noi locuri de munca pentru ca deja sunt ocupate de “negrii” care devin albi iar aici era suficient argumentul antievazionist!

  • 19

    mai gotiule singura logica pentru care se introduce noul cod al muncii consta in eliminarea muncii la negru(macar o parte din ea), si pentru atragerea de noi investitori prin scaderea de drepturi ale angajatului. astia vin cu bani multi, mai ales chinezii, investesc in diverse unitati de productie , iar cand esti suficient de prosper incepi si tu si mai modifici in favoarea angajatului ca doar tii cu tara ta nu cu strainii.
    atat avem noi de oferit acum , in conditiile in care multi investitori vor sa investeasca in ue, ca sa poata vinde in ue , si noi, tarile de jos ne intrecem in prostitutie. asta e situatia.
    mi-ar fi placut ca voi, astia din media sa faceti reclama la faptul ca angajatul este si el amendat pentru munca la negru si in maxim 6 luni, dupa ce dadeati si cateva exemple cu amenzi mari luate de unii sa vezi tu cum mai aveam noi inca 500 000 de contributori la bugetul de stat.
    dar voi nu puneti umarul decat la destramare , nu si la constructie. pe voi va intereseaza persoane, blejnar, nu sistemul. ati ajuns distrugatori de oameni, nu stiristi, nu oameni cu opinii. la rtv nu vad decat atac la persoana. probabil sistemul asta instaurat de 20 de ani va convine, mai sunt doar cativa prosti care va incurca pe voi sa va luati peschesul

  • 20

    Accesarile pe Voxpublica sunt in picaj….oare de ce ?

    serban
    2011-03-04 11:10:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @trolu:
    Mare prost esti, ma ! Pai, bai, boule, daca angajatorii le vor face contracte de munca celor ce acum muncesc la negru, atat angajatorii, cat si angajatii vor plati taxele legale la buget. Cat de prost sa fii sa nu intelegi o chestie elementara ?
    Mergeti bai si latrati pe stadion ca aici se dezbat lucruri serioase !:D

    marean
    2011-03-04 11:10:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @marean: Ori sunteti naiv (ca sa ma exprim elegant), ori poate partidul v-a pus de serviciu pe internet. Elucubratiile d-lui Boc sunt atat de ridicole, incat oricine poate vedea ca este incompetent in probleme de natura economica, iar noul Cod al muncii nu va obtine, probabil, decat efectul contrar a ceea ce se tot afirma.

    lavrenti
    2011-03-04 11:11:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @Cris: Cred ca aveti perfecta dreptate in ceea ce spuneti.

    lavrenti
    2011-03-04 11:12:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @lavrenti: Nu trebuie sa va exprimati elegant. Puteti sa va exprimati asa cum sunteti. Pe Voxpublica nu e loc de ipocrizie. :)
    Va rog sa ne povestiti dvs.- un mare competent in probleme de natura economica – care vor fi efectele noului cod al muncii.
    Nu va opriti doar la aprecierile calitative despre premier.
    Uimiti-ne, va rog !

    marean
    2011-03-04 11:23:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @marean: Ca sa poti comenta ideile exprimate de un om,trebue sa depasesti aprecierea asupra nivelului sau intelectual.
    Boc e un zombi ! Nici macar bou nu e ! Un bou ,te astepti sa se comporte ca un bou,si de aceea in multe privinte este previzibil,dar uneori ne mai surprinde prin “alegerile” sale.
    Boc,nu ne mai surprinde !El nu are optiuni.El este un robot dintr-o generatie “primitiva”.
    Boc ,nu e bou ! E mai rau !
    Nu numai ca este incompetent,este mediocru,este plictisitor,e limitat,e urat,e incomplet,e o balta statuta !
    Din cauza celor ca el ajung femeile lezbiene !Sau se sinucid !

    Emilian State
    2011-03-04 11:39:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    @Emilian State: Ati uitat sa spuneti si ca i se indoaie de la mijloc. Va rog nu faceti rabat de la licente, spuneti tot ce ati invatat la scoala de politruci stalinisti.

    Stiu, voua place ala cu oua multe ! Ati apucat sa i le numarati pe toate ? Ma roade curiozitatea, ca sa nu zic pizma. Io zic sa va grabaiti ca, in curand, s-ar putea sa i le numarati printre gratii. :)
    Sper ca aveti simtul umorului. No offense !

    marean
    2011-03-04 11:50:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @marean: Amice,pentru ca Romania sa poata sa mearga mai departe,e necesar ca voi in buna parte,sa mergeti la puscarii !Nu ca rautate .Nu ca razbunare.Ci ca exemplu,ca act de justitie !Daca voi scapati nepedepsiti,toti vor fi tentati sa fure ,sa jefuiasca,sa umileasca .E mult prea usor !Altfel caruselul in care am intrat cu totii,si eu si tu(desi nu cred ca avem aceleasi valori morale),nu se va opri !Si vom pierde iarasi la ruleta istoriei !
    Nu e necesar sa fiti bagati toti la puscarie pentru tentativa de a transforma statul intr-o organizatie mafiota .Cu timpul,desigur veti ajunge cu totii pe acolo cu stagii diferite,probabil pe alte cauze.Asa sunteti construiti !Asa v-ati adunat sau ati fost recrutati !
    Vorba ta :No offense !

    Emilian State
    2011-03-04 12:21:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    @Emilian State:
    Amice, tu ai senzatia ca Patriciu, Becali, Nastase, Vantu si multi altii au fost chemati sa dea cu subsemnatul pe la DNA din razbunare ? Adica, din punctul tau de vedere, al unui om care se pretinde ca facand parte din vreun grup elitist cu valori morale inalte, susnumitii sunt mai ceva ca “fecioara neprihanita”?
    Da-mi voie sa am o alta parere si sa cred ca, de fapt, neinceperea urmarii penale data in cazul idolilor tai a fost, mai degraba, triumful golanilor asupra justitiei, un sistem bolnav creat de aceleasi personaje numai cu scopul de a le apara interesele murdare.
    Emilian, “mai, draga”, eu nu am de ce sa ajung la parnaie doar pentru ca sustin un guvern, fie el si incompetent dupa parerea ta.
    Prefer sa sustin un guvern in ale carui masuri cred, decat sa sustin niste penali care-si bat joc de democratie si de libertatile oamenilor.

    marean
    2011-03-04 13:08:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @Autor : Ia citeste matale ce scrie in Adevarul lui Patriciu, stapanul penalilor :

    adevarul.ro/act../

    Astept sa vad ce declaratii o sa deie Antenescu acuma =)

    Vaisamar
    2011-03-04 13:22:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @Vaisamar:
    Patriciu pupinbasistu’ :)
    Agathon pupinbasistu’ :)
    Al draq dictatorul asta chior i-a manjit si pe astia !!! :) )
    Afara, afara cu javrele din tara !!!
    Vrem razboi, nu se mai poate cu marlanul de la cotroceni!!! huoooooooo !!! rusine dinu patriciu !

    marean
    2011-03-04 13:38:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @marean: Fara sa te ofensez,ca intentie pura,iti zic totusi :N-ai inteles!
    Actul politic in sine se produce spre propasirea grupului,natiunii,statului care iti da identitate .Guvernarea,este actul politic de maxima inportanta,maxima responsabilitate si maxima onoare .
    O grupare mafiota,cu antecedente criminogene sa nu zic criminale oricat si oricum ar fi redimensionata sau repozitionata ,revine la ‘pornirile” sale primare .
    Un stat are regulile si echilibrele sale (unele extrem de fragile).Aceste reguli si echilibre sunt mentinute cu efortul functionarilor exersati,verificati,”pasuiti” de sistem .
    Schimbarea “in bloc” a acestor functionari,chiar si cu oameni bineintentionati si cu calificare ,genereaza haos ,frustrare,ineficienta,gripaje .Calificarea fara expertiza nu da competenta !
    Prietenii tai ,draga Marean,au plantat nu functionari competenti ci “perceptori” ,strangatori de biruri !
    Teritoriul pe care s-a asezat tara noastra a avut si administratori straini,care chiar au guvernat,lasand ceva palpabil in urma !
    Portocalii astia ,nu administreaza,nu guverneaza. Ei stapanesc !Ei aduna biruri cu care isi platesc armata de ocupatie si pentru pregatirea unui nou razboi inpotriva noastra,asa cum trateaza ei alegerile !
    Programul politic propus in campaniile electorale,odata acceptat prin vot trebuie sa devina CONTRACT SOCIAL !
    Incalcarea CONTRACTULUI SOCIAL ,duce automat la demisia guvernului si eventual la o noua propunere similara,validata prin noi alegeri !
    Ce ni s-a propus si ce ni se da ?
    Asa ca intelegi diferenta intre un partid politic responsabil si aceasta hoarda de banditi care a ocupat Romania ?

    Emilian State
    2011-03-04 14:40:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @marean: Post Scriptum
    Pentru ca m-am abatut de la cea ce vroiam sa-ti spun,ca raspuns direct la obiectiunile tale,iata cum stau lucrurile : Dinu Patriciu si ceilalti mentionati de tine(dar nu numai ei),poate ca nu au un un fundament moral stralucit,dar in mod cert au un alt orizont cultural si asta i-ar fi tinut departe de a pulveriza articulatiile statului,de a decima aparatul de stat,functionarimea lui.O astfel de masura ,o iau de regula armatele de ocupatie.Menirea acestei masuri este tocmai destructurarea,distrugerea,teroarea .
    Principiul de conducere al lui Basescu este al unui comandant de trupe de ocupatie,isi lasa ostenii sa prade cetatea ocupata,sau daca vrei ca un vanator care isi hraneste cainii din vanatul pe care il aduc !
    Gandeste,analizeaza,si zi-ne si noua de-i asa !

    Emilian State
    2011-03-04 14:59:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Emiliane, prietene, se vede ca habar n-ai ce se intampla prin institutiile statului. Schimbari in bloc zici ?! Unde, frate, ca vreau sa vad si eu. Pai stii cati psd-ei si pnl-ei exista prin institutiile astea ale statului, multi dintre ei in functii de conducere. terminati, mai, cu manipularile ieftine. Mergi la constanta, braila, focsani, teleorman, etc si vezi ce se intampla pe acolo! Stiu placa, te rog nu o repeta. Dictatorul si camarila sa e de vina.
    Te sfatuiesc sa lasi poezia si sa te uiti si tu in jurul tau ce se intampla ca, altfel, zau, ne ducem draq ca natie.

    marean
    2011-03-04 15:09:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    Apropos, sa stii ca dezacordul gramatical e facut intentionat, am uitat doar sa pun gihlimele de rigoare.

    marean
    2011-03-04 15:11:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    Asta zice Emilian : “Dinu Patriciu si ceilalti mentionati de tine(dar nu numai ei),poate ca nu au un un fundament moral stralucit,dar in mod cert au un alt orizont cultural.. bla bla bla”

    Si astia sunt cei pe care i-am enumerat eu: Patriciu, Becali, Nastase, Vantu …

    deci cum ziceai ?? alt orizont cultural ??? la faza asta sunt convins ca o sa rada si Gotiu

    marean
    2011-03-04 15:22:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    Eu zic sa-i lasam sa ne fure in continuare pentru ca sunt inteligenti si au un orizont cultural larg.
    Asta propune Emilian…

    marean
    2011-03-04 15:25:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    @marean: Vezi de ce zice domnul state ca esti naiv? Nu numai ca nu intelegi nuante, dar raspunzi agresiv la elemente de bun simt prezentate in postarea de mai sus. Sa iti explic: ai nostri sunt muuult mai inteligenti ca ai vostri. Ai vostrei sunt pur si simplu grobieni. Dar eu am obosit cu tine, mareane. Tu nu intelegi niste lucruri rationale, in continuare voi sunteti aia curati, inteligenti, cinstiti si noi invers, evident. Poate sa traiasca basescu inca 4 vieti si n-o sa ajunga la gradul de rafinare si cultura al lui nastase. Stiu, o sa spui ca unul e presedinte si celalalt a fost doar PM. Dar ce diferenta de discurs, ce diferenta de educatie, ce diferenta de management. Uite-te in jur si spune-mi ce vezi: falca, blejnar, mondialu`, udrea , botis, oprea, funeriu. penibil, jenant. Succesuri in ramura,mareane. Zi ce ai de zis celor ce vor sa te asculte.

    Plinut cel Tanar
    2011-03-04 15:39:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @marean: :D
    ma bucur nespus cand beneficiez de “aprecierile” unora ca tine!
    cu fiecare noua postare ai ocazia sa-ti demonstrezi nivelul de educatie, de cultura, de pricepere a unor chestiuni elementare si ma bucur sa constat ca faci parte dintr-o specie rea dar pe cale de disparitie: basianistii, clasa mitocani, subcategoria manelisti etc.
    toate semnele ne conduc la ideea ca de-aici vor ramane doar manelistii, cei mai nevinovati din aceasta specie…

    ps: sper c-ai observat ca nu te-am facut prost sau bou deoarece tu nu te incadrezi in asemenea categorii chiar s-ar putea ca boii sa fie nedreptatiti printr-o asemenea comparatie…
    ps2: cu toate injuriile pe ca le aduci, nu te-am mai bagat si nici nu te voi mai baga in …seama pentru ca orice jivina pre limba ei piere

  • 39

    @Plinut cel Tanar: compari lepra cu ciuma. Si dintre cele doua “binecuvintari” alegi una si o lauzi…
    Nastase – un mafiot nenorocit, pui de comunisti inraiti, LIPSIT de cultura, educatie si caracter si un dezastru pentru poporul asta;
    Basescu – un mafiot nenorocit, un securist, lipsit de cultura, educatie si caracter si un dezastru pentru acest popor.
    Cind spun Nastase si Basescu ma refer la guvernele si intreg aparatul de stat din perioada lor.

  • 40

    Legile propuse de PD si de USL sunt asemanatoare caci multe dintre prevederi erau necesare si sunt evidente pentru orice partid responsabil,problema e de abordare a eleborarii textului. Daca PD nu a tinut cont de nici-o cerere a sindicatelor ,iar fata de opozitie a gasit solutia asumarii ,fara dezbatere,este absolut normal ca acesta atitudine sa fie taxata prin motiune de cenzura.Si daca va cadea guvernul se relizeaza si eliberarea tarii de cel mai incompetent si hraparet guvern avut vreo data in Ro.
    Patriciu vrea sa demonstreze ca el este un spirit independent si ca pentru el liberalismul este mai mult decat o politica, ci chiar biblia,deci cine o respecta e corect sa fie sustinut. Asta poate merge intr-un stat civilizat ,unde exista caracter si morala,dar la noi nu prea se potriveste. Daca ma mai gandesc si la modul in care practic a sabotat lovitura de imagine cu lovirea copilului si la combinatia Vantu-Geoana ma intreb daca “mogulii” nu cumva au fost 3=Voiculescu (securist din alta ramura!),restul fiind securisti de-ai lui Base!
    Tantalaii care tot scot bugetarii din economia tarii ar trebui sa realizeze ca deficitul la fondul de pensii si faptul ca nu se relanseaza consumul,deci productia in tarisoara se datoreaza si reducerii continui a salariilor bugetarilor. Aaa,ca sunt prea multi si ca multi o freaca este adevarat,dar ce poti sa pretinzi cand au niste sefi numiti politic care habar n-au de nimic si incaseaza salarii uriase,cat 5 functionari la un loc ca sa faca bani pentru PD.Iar dotarile generale ale institutiilor sunt de pe timpul lui Ceasca ,iar legislatia se schimba aproape zilnic,pe total o brambureala de nedescris.Acum vorbesc de criterii de performanta in Codul muncii. Cine o sa le stabileasca si o sa faca evaluarea,pustii de bani gata angajati de maharii portocalii?
    In sfarsit,numai un bolnav la cap sau un membru al mafiei portocalii mai poate sa-si doreasca ramanerea puterii BB la conducerea tarii,dar se pare ca numarul lor e in scadere,slava Domnului!

    Arthur
    2011-03-04 16:21:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    @marean: Esti atat de agresiv in limbaj, ( probabil si cu limba) incat si bruma aia de inteligenta paleste. Prosti, boi, asa le raspunzi tu celor care intra elegant in discutie cu tine. fara a aduce macar un argument real , ca esti detinatorul adevarului absolut. Liber la injuraturi si jigniri , ca sunt in toane bune azi

  • 42

    @ionut: Imi cer scuze ionut, avem pareri diferite. Eu nu spun ca Nastase n-o fi ciordit, ba cred cu tarie ca a facut-o, dar uite una, ionut: sa fii convins ca de faptul ca soarele rasare in fiecare dimineata: ORICINE va ajunge la putere in urmatorii 100 de ani va fura. Ok, sunt oportunisti,indiferent de religie, convingeri politice,sau sex. Dar lasa-ma sa traiesc si eu! Eu am 10 vieti si tu doar una? Nu numai ca astia ma fura, ci ma lasa sarac lipit, isi bate joc de mine, la alegeri imi da o galeata si cand o doamna a zis: v-am votat, mitocanul a raspuns: asta nu mai are importanta acum! Si femeia era sinistrata, voia doar un cuvant bun, un ajutor minim. Dar presedintele se supara pe popor. Grobianul cearta poporul. Toti sunt hoti, prosti, lenesi, in afara de EL, familia lui, si cativa apropiati, Y compris amanta. Ei sunt miezul!
    Imi pare rau, ionut, dar Nastase e cel mai fin lord in comparatie cu asta. Nastase e lipsit de cultura? Mai citeste!

    Plinut cel Tanar
    2011-03-04 16:40:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    @ionut:
    No offense, te inseli intr-o singura privinta: Nastase a furat cu stil si eleganta, chiar cu inteligenta, Base e un grobian si atat. Iar in gasca care-l slujeste, sunt numai hoti si tampiti.
    Sunt unii care puncteaza impresia artistica, parol.
    Zi faina.

    crocodil
    2011-03-04 16:40:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    @ionut: Erata: isi bat joc, sorrry!

    Plinut cel Tanar
    2011-03-04 16:41:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @Plinut cel Tanar: Sintem de acord ca nu sintem de acord, pe niste lucruri marginale totusi, considerind ca pe fond sintem de acord ca toti care au condus Romania in ultimii 20+ de ani au fost niste incompeteti, ticalosi, hoti sau toate la un loc.
    Speranta mea este sa nu fim nevoiti sa alegem iar ca in 2000, intre un criminal comunist, imbatrinit in rele si un nebun de legat, sau ca in 2004, intre un hot (cu staif cum spui tu) si un ticalos, sau ca in 2010, intre un ticalos si un prost (si mai mult ca sigur ticalos), sau ca peste 4 ani, intre cine sntie ce alt ticalos si un alt nedemn de increderea noastra.
    Din nefericire nu am increderea ca ce imi doresc eu o sa si primesc.
    Imi este frica sa nu incepem sa avem de ales intre copiii si rubedeniile celor care ne-au nenorocit deja atita amar de timp, intr-un simulacru de democratie si in plina cleptocratie de tip sud-american, altoit cu mafie slava.
    Vai de tara mea si de poporul asta amarit…

  • 46

    @ionut+plinut
    va spargeti in argumente si concluzii.
    logica voastra pleaca de la o premiza total eronata kiar din start.
    nastase a fost prim ministru.
    basescu a fost si este presedinte.
    fiecare are prerogative diferite.
    ca altfel putem ,prin extensie, sa comparam un prim ministru cu un sef de bloc
    sau un presedinte de asociatie cu un presedinte de stat.
    ramineti in acelasi sistem de referinte si concluziile voastre vor fi mai aproape de realitate.

    sfintu sisoe
    2011-03-04 21:02:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    :) )))) Au sarit postacii pe mine, dar nu zic nimic concret.
    Sunteti slabi, fratilor ! Va platesc aia degeaba !
    Propun trustului Realitatea sa-si schimbe postacii, astia isi iau banii degeaba.
    Eu le aduc argumente, ei o baga pe aia cu “grobianismul” :) ))))
    Ce penibili sunteti !!!

    marean
    2011-03-04 22:46:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    Acum, pe bune, spuneti-mi si mie cate oua are ?? Mor de curiozitate

    marean
    2011-03-04 22:50:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    Plinut, care sunt nuantele pe care nu le inteleg eu ?
    Acum, sincer, tu esti cel mai slab de pe aici.
    Pana si trolu are un neuron mai mult decat tine, macar la el sinapsele sunt posibile, pe cand la tine …

    marean
    2011-03-04 22:56:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    “Guvernarea,este actul politic de maxima inportanta,maxima …” asta zice Dl state :) ))))))
    Stiu iar era grabit. Eu cred ca isi da doar prea multa “inportanta”.
    Inca un citat din marele State de Romania: “Ei aduna biruri cu care isi platesc armata de ocupatie si pentru pregatirea unui nou razboi inpotriva noastra,asa cum trateaza ei alegerile !” Deci, ca sa intelegi, tiranul este “inpotriva” noastra ! :) )))
    Pe aia cu “cea ce” nu o mai citez, cred ca e suficient pentru Vantu sa-i taie leafa de postac. E slabut baiatu’! Mai e unu’ plinut pe aici care bate campii, insa cred ca el nu are leafa ca dupa cum se plange sigur se multumeste si cu firimituri

    marean
    2011-03-04 23:18:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    “@Plinut cel Tanar: Sintem de acord ca nu sintem de acord, pe niste lucruri marginale totusi, considerind ca pe fond sintem de acord ca toti care au condus Romania in ultimii 20+ de ani au fost niste incompeteti, ticalosi, hoti sau toate la un loc.
    Speranta mea este sa nu fim nevoiti sa alegem iar ca ”

    Adica esti prost. N-ai fost niciodata silit la nimic prostule, nu esti silit sa alegi nimic. Te plangi ca un bou care “am fost silit la alba-neagra sa aleg dreapta sau stanga “. Prost esti numai deoarece participi la alegerea respectiva, adica esti prost pentru ca alegi. Indiferent ce alegi, tot pierzi. Nu esti silit sa alegi nimic la alba-neagra. Alegi ca asa vrei tu , pui banul si dupa aia astepti patru ani sa vezi ce iese: alba sau neagra ? Nu conteaza: orice iese, ai pierdut. De=aia esti prost, deoarece esti convins ca “esti silit”. Nu esti. Nu te-a scos nimeni cu japca sa votezi. Ai iesit tu de prost ce esti iar acuma platesti exact de-aia: ca tu i-ai votat.

    mama prostilor
    2011-03-04 23:51:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    Asaprintre picaturi pe realitatea, adevarul sau alte supape, mai aflam si lucruri interesante.
    Dinu Patriciu a declarat cu gurita lui ca a fost contactat direct de catre Ministrul Muncii, inainte de asumare, si i-a cerut parerea despre Codul Muncii. Si domn Dinu`, culmea, a fost multumit de ce a citit acolo:

    “Guvernanţii ne vor americani” titra un cotidian de acum două zile. Da, stimabililor, aţi ghicit! În dimineaţa aceea, în maşină, zâmbeam singur la vederea titlului cu pricina, când am primit un telefon. Asistenta mea mi-a făcut legătura cu domnul ministru al Muncii, pe care nu avusesem onoarea de a-l cunoaşte până în clipa aceea. Omul, foarte politicos şi prevenitor, m-a întrebat dacă aş avea timp să citesc propunerea Guvernului şi să mă gândesc dacă ar fi ceva de adăugat. I-am promis că mă voi uita. Am primit textul prin e-mail. Zâmbetul s-a transformat în veselie mare.

    „Codul Muncii în varianta propusă de Guvern are calitatea de a flexibiliza relaţiile angajat-angajator şi în acest sens este extrem de bine-venit. Cred însă că intenţia ar putea fi dusă mai departe cu scopul de a crea o adevărată piaţă a muncii, dar şi de a micşora costul acesteia şi, în consecinţă, a creşte veniturile statului, direct şi indirect. Creşterea bazei de impozitare, dar şi creşterea profitabilităţii rezultatelor muncii, pentru angajat şi angajator, sunt scopurile modificărilor propuse în urma discuţiei cu dumneavoastră”.

    Si probabil ca nu e singura parte cu carte Guvernul s-a consultat.

    Din pacate, Guvernul nu a catadicsit sa-i ceara parerea si domnului Gotiu, unul care e platit pe “drepturi de autor” tocmai pentru a nu plati aceleasi contributii catre stat la fel ca un muritor de rand. Asta e de neiertat. Si atunci hai sainfieram Guvernul. Dar ce dracu
    sa scriem? Hai sa luam cu copy-paste alea 2-3 fragmente unde drepturile salariatilor au fost putin micsorate si care au fost repetate obsesiv pe toate canalele si dai, si lupta, si lupta, si dai.
    Bai frate…Codul Muncii nu e numai pentru necalificati, este pentru toata lumea care ia parte la producerea plusvalorii. Si toti trebuie sa aiba drepturi si mai ales obligatii. Iar muncitorii aia, de care plange toata lumea, trebuie sa stie ca daca intreprinderea lor se duce pe buci din cauza ca un lider sindical milionar in euro ii scoate la greva, vor ramane cu rashpa in mana. Si sa mai stie ca in Marea Britanie in 1984/1985, minerii aflati in greva timp de un an au fost platiti de sindicat. Aia trebuie sa faca sindicatele cand provoaca o greva…sa-si plateasca oamenii.

    ribelalu`
    2011-03-05 10:33:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    ribelalu
    “Codul Muncii nu e numai pentru necalificati, este pentru toata lumea care ia parte la producerea plusvalorii.”

    codul muncii trebuie sa fie in primul rind pentru cei care produc DIRECT plusvaloare.In primul rind pentru ei. Oameni ca mine sau ca tine producem hirtii nu plusvaloare.Asa ca mai mult respect pentru cei care iti produc profit.Sintem in secolul 21 anii 1900 au trecut de multa vreme si angajatul nu este sclavul nimanui.

  • 54

    Vorbim sa nu adormim , despre ce dreacu bateti campii, ? daca trei sferturi din populatie nu e de acord cu acest cod pt cine il face idiotul de Botis si Boc , pt masa, pt tacsu ala care=i da cu oul in cap. E simplu daca populatia nu e de acord inseamna ca idiotul o face impotriva poporului. ca sunt cativa idioti care cred ca tot ce vine de la PDL e bun ei sunt un nimic pe langa majoritate

  • 55

    [...] Lipsa de logică a noului Cod al Muncii. Și obsesia lui Emil Boc Mihai Goţiu 04 Mar la 01:19 [...]

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!