![]() | Mă încăpăţânez să trăiescvezi toate articolele de Ionel Lespuc02 Dec 2010 la 20:09 80 comentarii 1090 vizualizari. |
Am 79 de ani şi mă încăpăţânez să mai trăiesc. Nu ştiu cât. Dumnezeu ştie. Am scăpat cu viaţă până acum, deşi guvernele, unul după celălalt, au vrut să mă ucidă. Pe mine şi pe alţii ca mine, la fel de ne-necesari. În statistici, moartea mea ar însemna o economie la bugetul pensiilor, pentru care ministrul Sănătăţii şi cel al Muncii s-ar felicita reciproc, probabil, la următoarea şedinţă de Guvern.
Am o pensie mică (chiar şi fără reducerea de 15% de care m-a salvat deocamdată Curtea Constituţională) şi cheltuieli mari cu medicamentele, iar faptul că despre compensări se vorbeşte la timpul trecut îmi provoacă suferinţe fizice. Iar aceasta nu este o metaforă. Statul mă pune practic să aleg: nu îmi cumpăr de mâncare sau nu îmi tratez afecţiunile. Indiferent ce decid, tot la coşciug ajung.
Între mine şi spitale există o legătură strânsă. Nu i-aş spune chiar prietenie. În 2004, am fost operată pe cord. Mi s-a spus că e singura opţiune. Intervenţia a reuşit. Am venit acasă plină de speranţe şi de hepatită C, cu bunăvoinţa unor asistente pentru care termenul „steril” era opţional. Ştiu că li s-a întâmplat şi altora, aşa că nu am făcut caz.
În 2009, m-am internat la un alt spital, cu o infecţie. Tragedia a făcut ca, odată ajunsă în salon pe picioarele mele, să fac lumbago. Practic, nu mă mai puteam mişca, nu mai puteam merge nici măcar la baie. Mi-am sunat familia, dar până să vină, asistentele mi-au pus pamperşi. Contra cost, evident. Aveam să aflu că erau pamperşi second hand, dacă vă vine să credeţi, adică luaţi de la alte paciente şi spălaţi la robinet. Am stat mult în spital atunci, iar când m-am întremat, mi-am târât acasă trupul slăbit şi noua mea boală genitală. M-am gândit „asta-i viaţa” şi nu am făcut caz nici de data asta.
Mai grav este că toată asistenţa asta medicală gratuită, toate bolile astea noi, primite bonus, m-au costat. Ştiu, nu e normal să dai mită. Să-ţi iei de la gură, când ai 600 de lei pensie, ca să le dai unor asistente şi unor medici care se plimbă cu Mercedes-uri şi BMW-uri, nu e cea mai naturală mutare. Dar când eşti bolnav şi speri să te facă cineva bine, banii nici nu mai sunt atât de importanţi. Iar lor, celor care îşi îndeasă plicurile în buzunarele halatelor, nu le mai e demult ruşine. Până la urmă, m-am liniştit spunându-mi că „se practică” şi nu, nu am făcut caz încă o dată.
Aşadar, am 79 de ani şi mă încăpăţânez să mai trăiesc. Măcar un pic. Sunt gata să mă lupt până la capăt cu boala cardiovasculară, cu hepatita C, cu suferinţele ruşinoase transmise de pamperşi second-hand, ba mă iau la trântă chiar şi cu miniştri ai Sănătăţii nemiloşi sau cu medici lacomi, fără pic de ruşine. E vorba de viaţa mea şi, pentru ea, chiar fac caz.
Pe femeia de 79 de ani o cheamă Margareta şi de curând a fost externată, din nou, dintr-un spital. Are exact aceste probleme şi încă multe altele; are exact aceste boli şi Dumnezeu mai ştie câte. Eu doar am aşezat povestirea ei perfect reală într-un text. Bunicuţa aceasta care se luptă cu sistemul sanitar şi cu viaţa din România este de fapt o victimă nevinovată a guvernanţilor. La fel ca mulţi dintre noi.
Etichete: boli genitale, hepatită C, medici, ministerul sanatatii, sistemul sanitar


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| Mihai Goţiu 10636 citiri |
| Cristian Teodorescu 9485 citiri |
| Costi Rogozanu 8815 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4107 citiri |
| Alin Fumurescu 3927 citiri |
| Constantin Creţan 3389 citiri |
| Dorin Tudoran 2861 citiri |
| Dan Duca 2466 citiri |
| Elena Vijulie 2422 citiri |
| Ciprian Şiulea 2292 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61028 citiri |
| Cristian Teodorescu 39825 citiri |
| Costi Rogozanu 38007 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18155 citiri |
| Alin Fumurescu 17833 citiri |
| Viorel Dobran 12300 citiri |
| Dan Duca 11266 citiri |
| Constantin Creţan 11148 citiri |
| Elena Vijulie 9047 citiri |
| Dorin Tudoran 8688 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
E din cauza liberalilor si social-democratilor care au dus tara la faliment! Si l-au enervat pe domnul Presedinte care n-a mai putut sa gandesca bine de atatia nervi de a ajuns sa-si bage betisoare fara vata in ureche! Doamna aceea are sacoasa galbena de plastic, e sigur o penelista, numai sageata ii lipseste. Zice ca n-are insa eu cred ca Vantu a pus-o sa se planga. Sau o fi inventat-o ziaristul tonomat. A, si sa-ti fie rusine Dinu Patriciu!
2010-08-26 20:39:32 | Raporteaza
Imi plac bunicutele!
Vin parca de undeva….din poveste.
Fericiti cei ce inca le au.
O admir pe bunicuta Margareta pentru ,,incapatanarea” ei.
De multe ori,ei…bunicii nostri, sunt mai tineri decat noi sau si mai bine-zis,noi suntem mai ,,batrani” ca ei.
Si incapatanarea noastra functioneaza atat de….negativ, uneori.
Ii doresc sanatate bunicutei!
Si vreau sa sper ca stranepotii ei vor ,,gusta” altceva decat amarul d-nei Margareta,care are atata dreptate………
Din pacate!
2010-08-26 20:41:07 | Raporteaza
@autor
personajul margareta,bunicuta amarata e cumva bunicuta copiilor presedintelui pentru o ora?
just curious!
2010-08-26 20:55:23 | Raporteaza
@silviu. Simpla coincidenta de nume. Aceasta Margareta nu are (si) rani de la revolutie.
2010-08-26 21:05:13 | Raporteaza
@autor
pai noi cu totii domnule cam stim ca acea bunica margareta sufera acum pentru ca alta bunicuta simpatica,cu acelasi nume a avut grije ,prin urmasii ei,ca treburile sa fie asa cum sunt acum la doar 20 de ani departare de 89.
ce s-a plantat in acele prime zile a le lui 90, se culege acum.si recolta-i grasa.o sa tot recoltam pentru ceva timp.
2010-08-26 21:29:16 | Raporteaza
Mama mea s-a nascut intr-un sat sasesc, in inima Ardealului. Cea mai mica dintre 6 frati, era copila cand plecarea ca voluntar a fratelui mai mare (in Wermacht) colectivizarea si un glonte ratacit in ceafa tatalui refractar la noile ideologii au facut ca familia sa se destrame. A slugarit prin straini – pana cand l-a intalnit pe tatal meu. Au muncit in aceeasi uzina de textile amandoi, pana la pensionare. Au muncit “saseste” desi tatal meu era roman. Adica au muncit intreg, fara virgula. Bunica a ramas singura si inacrita, acolo, in satul acela izolat, cu din ce in ce mai putini sasi si din ce in ce mai multi tigani. De la ea am mostenit ochii de culoare incerta, cand versi cand caprui… ochii si astmul.
Mama mea ar fi putut sa plece in Germania Federala, cum au facut cele mai multe dintre surori, dar a preferat sa ramana in Romania. Cand eu am devenit la randul meu parinte si m-a batut gandul sa ofer copiilor mei o sansa in Germania, mama mea mi-a zis: “dragule, nicaieri nu-i mai bine decat acasa”. Si a venit revolutia. Revolutia nu a adus nimic mamei mele… decat posibilitatea pensiei anticipate. Mama mea era un om simplu, aflat mereu sub vremi. Nu a interesat-o politica, ea atat a stiut: munca, plicul cu bani adus acasa, copiii si sotul, curatenia luna in casa, mancare din destul pe masa si camara plina cu dulceturi si muraturi. Pana in ‘96 a votat mereu cu invinsii… in ‘96 a prins in sfarsit potul castigator, si-a zis… si dezamagirea a facut-o sa nu mai mearga niciodata la vot. tatal meu a murit, acum mama a ramas acolo, in inima Ardealului, sa ingrijeasca mormantul lui si sa se uite la RTL. Mamei mele Basescu si Boc au vrut sa ii taie pensia.
Pana anul asta credeam ca voi ura numai doi oameni in viata: Ceausescu si Iliescu. Acum lista mea s-a imbogatit cu inca doua nume.
2010-08-26 21:47:31 | Raporteaza
@#6
ce-au avut dictatorii astia doi cu mama ta de au vrut sa-i taie pensia?
io stiam ca-n romania pensia minima e garantata de stat.
au taiat pensiile si la altii sau doar mamei tale?
din ce traieste ea acum fara pensie?
ce bine era inainte cand pensiile se triplau dintr-o miscar ,ca nicaieri in lumea larga.la fel si salariile cum se dublau ele mereu intr-o tara in care fabricile au fost vandute la fier veki prin anii 90.
ce bine mergea treaba inainte,toti erau multumiti,cu toate ca nimic nu functiona.
ce prosti sunt aia de afara ca n-au adoptat modelul romanesc cu triplarea pensiilor si dublarea salariilor ,fara nici un suport economic.ce bine era cand tot romanul era pensional la 45 de ani.alea vremuri.
2010-08-26 22:01:21 | Raporteaza
@silviu petcu: ai merita un raspuns… dar sunt prea politicos ca sa ti-l dau in extenso. Pe scurt:
Iate-de de mana cu Boc si pupati ce stiti voi mai bine, construiti voi o lume decervelata care sa se bucure de mareata lupta impotriva comunismului… o lume in care fostilor detinuti politici li se taie din indemnizatii… o lume in care daca Ceausescu ar mai trai ar fi reales din primul tur ca presedinte!
Ma rog… Uneori uit ca ticalosia (ca si prostia… nu stiu in cazul tau ce sa aleg) nu are limite.
2010-08-26 22:08:24 | Raporteaza
@ ionel lespuc – felicitari!
2010-08-26 22:09:35 | Raporteaza
@Gondolin:
Pentru gandurile frumoase adresate mamei tale, tot respectul.
SINCER!
Pentru raspunsul dat lui Silviu Petcu….imi pare rau.
Chiar tu spui ca :
,,…o lume in care daca Ceausescu ar mai trai ar fi reales din primul tur ca presedinte”.
Pai,tocmai asta e!
Asta e lumea care s-ar reintoarce la ceea ce tu (si eu) urasti cel mai mult.
Asta e lumea care s-a invatat intr-un ,,anume” fel si care,prin sistemele ei se opune din rasputeri la orice poate insemna ,,inainte”,chiar daca maaai…..taras-grapis.
Iata,daca esti curios, o mostra a ,,vinovatiei” lui Boc!
Sau a lui Basescu,cum vrei tu:
,,curentul.ro/201../
Salutari!
2010-08-26 22:20:04 | Raporteaza
Bravo, @Gondolin
Citesc deseori articolele de pe VP. Plus comentariile. Zic ca am ajuns sa inteleg cine e pro “culori” si cine vine sincer sa “educe” o opinie pooblica “minunat de dezorganizata”( gen. burtalau va zice ceva?). As vrea mult sa vad aceasta platforma un laborator de idei. Eu sper, nu stiu de ce.
Poate ca nu sper degeaba..
2010-08-26 22:23:47 | Raporteaza
“admirabil de dezorganizati” scuze
Gen. Berthelot, 1916
2010-08-26 22:26:02 | Raporteaza
@LUANA: linkul dat nu merge. Oricum… chestia cu revenirea lui Ceausescu nici nu se punea inainte de 2009. Numai o olitica idioata din decembrie 2008 incoace a putut face pe romanii care au raspuns astfel la sondaj sa il regrete pe nea Ceasca. O politica idioata si inconstienta. Cunosc personal pe unii dintre consilierii lui Boc, si nu neg din principu buna vointa a guvernelor conduse de acesta… dar rezultatele conteaza, nu bunele intentii. Iar rezultatul il traim cu totii… si il vom trai inca MULTI ani, indiferent de cine va prelua puterea, in 2012 sau mai devreme.
2010-08-26 22:27:29 | Raporteaza
@Gondolin:
Absolut de acord cu ultimul tau comentariu.
Ai dreptate cu linkul.
Mai incerc o data!
curentul.ro/201../
2010-08-26 22:36:54 | Raporteaza
@Gondolin: Te înşeli – referirea la vremurile bune ale lui Ceauşescu s-a tot făcut din ‘90 până în ziua de azi. În blocul meu s-au sinucis doi bărbaţi (unul în 92, altul la începutul lui ‘93) pentru că au rămas şomeri. Pot zice liniştită că Iliescu e de vină pentru moartea lor, că politica dusă de guvernele girate de el i-a omorât pe acei oameni. Şi în acele vremuri grele, în care se deplângea moartea lui Ceauşescu, bunica mea avea o vorbă: “Nu e foamete în ţară atâta timp cât se aruncă mâncarea la gunoi”.
2010-08-26 22:39:45 | Raporteaza
Dureros de adevarat,d-le Ionel Lespuc!Ce subtire e firul intre ceea ce ni se intampla si ceea ce ne asteapta dupa colt!D-le Gondolin,nu te mania!(destul de putini au ramas)…si nici nu merita!
2010-08-26 22:41:39 | Raporteaza
@gondo
multumesc pentru raspuns
acum am inteles de ce doar mamei tale i s-a taiat pensia si a ramas fara nici un ajutor la batranete.cu asa urmasi cine n-ar fi mandru.
argumentele tale-s imbatabile.
la asa acuzatii cine mai are nevoie de dovezi.
si daca nu ti-am zis iti repet.daca mama ta ti-a zis ca dictatorul i-a taiat pensia ,te-a mintit.
nici o pensie nu s-a taiat.dar s-a tait DIN pensii,ceea ce e cu totul si cu totul altceva.
dar pentru tine e greu de inteles,pentru ca tu cand nu mai ai bani incepi sa keltui mai mult,in loc sa reduci din keltuieli,nu-i asa?
2010-08-26 22:42:05 | Raporteaza
@LUANA: informatiile din Curentul nu ma mira… dar nici nu ma scandalizeaza peste poate. Am vazut altele si mai si. Oricum, chestiile alea nu il dezincrimineaza pe Boc… de pilda in legatura cu ingrozitor de neinspirata decizie de a stopa angajarile in sistemul medical romanesc. Medicina romaneasca este undeva in top in ceea ce priveste sursa de venituri groase pentru diversele famigli (cele mai multe fara culoare politica, sau fiind trans-partinice).
2010-08-26 22:46:34 | Raporteaza
@silviu petcu:
2010-08-26 22:49:42 | Raporteaza
@gondo
faptul ca nu mai sunt bani de pensii,educatie,sanatate e datorat si faptului ca sportul national in romania este inselarea fiscului.toata lumea se gandeste cum sa nu-si plateasca darile la stat si apoi tot ei tipa ca nu-s ingrijiti bine in spitale sau ca parintii lor au pensii micsorate.
si ca sa vezi ca nu te mint,uite agitatia de pe vox publica a lu nuș(exact nușala care a stat la puscarie si care a fost tartorul fni si care are datorii uriase la bugetul de stat)in legatura cu plata impozitelor pe dreptul de autor.acu intelegi de ce mama ta si alte multe milioane de pensionari(in romania sunt mai multi pensionari decat lucratori si asta se simte iarasi)trebuie sa traiasca acum cu pensie mai mica?
a,si ca sa nu uit.e cam criza mondiala.dar dupa unii romania nu-i afectata.ba kiar a avut crestere economica in an electoral si s-au dublat salariile la bugetari si s-au triplat pensiile la pensionari.
2010-08-26 22:55:55 | Raporteaza
@silviu petcu: de acord cu fentarea fiscului, sport national. In rest: minciunica minciunica
1. 2008 a fost an de crestere economica (cu un mare deficit bugetar in final, dar totusi crestere economica).
2. in 2008 PNL nici nu a dublat salariile bugetarilor (ba chiar imi aduc aminte ca guvernul a procedat la ceva misculatiuni nu tocmai legale ca sa NU mareasca salariile cadrelor didactice) nici nu a triplat pensiile.
3. in schimb in noiembrie si decembrie 2008, anul ala de care zici, un domn Boc promitea marirea cu 50% a salariilor profesorilor “a doua zi dupa ce formam guvernul”, domnu’ Basescu promitea ca va fi de acord daca si medicii vor cere majorarea salariilor cu 50% iar programul de guvernare PDL prevedea 400 euro pensie medie!
Asa ca la-so mai moale, ca te citeste lumea… si se mira.
2010-08-26 23:16:17 | Raporteaza
@Gondolin:
Nu!
Nici n-am spus ca faradelegile altora ii scuza pe Basescu sau Boc.
Ceea ce ma deranjeaza este ca toate li se pun lor DOAR in carca.
Chiar si moartea bebelusilor.
Si culmea, cei care fac acest lucru sunt tocmai ,,calai” cu experienta.
Deblocarea in sanatate se va face cu siguranta in curand dar, tot cu siguranta iti spun ca situatia nu se va schimba prea mult.
Si,stii de ce?
Pentru ca sunt personaje in sanatate, justitie, invatamant…etc…carora poti sa le dai o leafa pe zi (nu pe luna) si tot ,,asa” NU-si vor face treaba.
Si breasla fiecaruia ii va apara si…nu va fi nimeni, niciodata vinovat.
Sau…poate doar Basescu si Boc.
Atata timp cat va functiona spiritul de breasla (iata jurnalistii!),atata timp cat nu ne vom asuma fiecare dintre noi, propria responsabilitate cu tot ce deriva din ea…..pot sa dispara toti ,,bocii” din lume si tot nu vom ajunge acolo unde,firesc…ne dorim cu totii.
Sa ai o noapte buna!
2010-08-26 23:29:19 | Raporteaza
@Fumi. Multumesc mult.
2010-08-27 00:03:56 | Raporteaza
pampersi second hand…
2010-08-27 00:09:33 | Raporteaza
suna ca o gluma sinistra
2010-08-27 00:10:18 | Raporteaza
@gondo
ia zi cu cat s-au marit pensiile si salariile.cine era prim ministru.ce a intrebat dictatorul inainte sa semneze maririle si ce raspuns a primit de la prim ministru.
apoi cand elegant de tot si-a facut si criza aparitia ce masuri s-au luat.
in ce tara ai mai auzit tu sa se mareasca pensii sau salarii cu 50% kiar si pe crestere economica.
peste tot se creste sau descreste cu max 5% daca e de unde.intr-o tara ca romania unde nu functioneaza decat contrabanda cu terenuri si case la preturi extravagante un premier tare mareste in ajun de alegeri cu 50% veniturile doar din motive electorale.daca castiga alegerile il doare-n cur dupa aia ca nu are de unde le plati.daca castiga ailalti,si mai bine caci calul troian a fost introdus pana la fund si noii castigatori o iau in barba ca nu au de unde onora platile.
io mi-aduc aminte ca tariceanu a fost intrebat de dictator daca garanteaza ca sunt bani pentru aceste mariri.el a zis ca da.pentru ca-n romania era crestere economica in timp ce in restul lumii criza dadea fiori reci americanilor si celorlalte tari cu economii puternioce.
ai cunostinta ce-a facut GM cand a intrat in faliment?
iti spun io.ca sa poata continua a redus si pensiile si salariile angajatilor si le-a redus numarul.daca la ei se poate la noi de ce e o crima?
grecia care a intrat in faliment ar fi trebuit sa fie un exemplu pentru noi la capitolul ce nu se face pentru a iesi din criza.exact ceea ce au facut ei se vrea si in romania.si ghici de cine.kiar de liderii marelor carteluri sindicale ,care ca sa vezi coincidenta dracului sunt toti in consiliile de administrare exact la omul pe a carui platforma tu imi zici ca-s prost sau de rea credinta.
what’s wrong in this picture?
2010-08-27 01:59:59 | Raporteaza
@silviu petcu…tu de ce esti mai incapatanat decat bunicuta Margareta?vrei sa scoti ngeri acesti diavoli numiti Boc,Basescu,Berceanu,Blaga,Seitan si restul?ceea ce fac ei se numeste genocid in alte tari!sau dumneata faci parte dintre privilegiatii sistemului cred…daca ai avea un salariu de 700lei nu cred ca ai vorbi asa!nu ti-e rusine sa dai vina pt toate relele pe celelalte guverne si pe asta sa-l scoti nepatat?cine crezi ca mai pune botul la vrajeli din aceastea?nimeni,chiar nimeni,nici pdl istii nu mai cred
2010-08-27 03:53:18 | Raporteaza
@marco
marcuta tata,io de bine de rau traiesc intr-o alta tara de fo 20 de anisori.mai precis imediat dupa ce unii au inceput plantarea de flori pe strazile insangerate ale capitalei ioropene,micul paris.
si cum iti spuneam in tara in care din greu spal veceuri pentru a-mi castiga cinstit ezistenta,masurile astea genocidale s-au luat imediat ce criza era inca in scutece.n-a apucat sa aiba viata lunga ca a fost ucisa din fasa.
cam asa se vede de pe malul unde stau eu.acu daca io pot sa vad padurea in toata splendoarea ei si pot compara pe viu actiuni si rezultate e doar vina mea si recunosc.
tu daca esti doritor de masuri a la grec,si vrei sa traiesti bine fara sa pui osu la treaba,e doar meritul tau.
concluzie.
masurile pe care voi le huiduiti acu ,au fost luate de alte tari inca de la inceput.unele mai dure altele mai suportabile.dar toate in functie de natura si specificul economic al fiecarei tari in parte.
e ca la doctor cand te duci ca te doare ceva.ala-ti da tratament si-ti zice ce sa faci si tu-l injuri ca-i prost si-al dracu si are cedva cu tine.
astept sa mai dialogam daca vrei.cu argumente daca se poate.dar nu de-alea de bun simt de genul oranjgutan pupinbasesc,sclav,etc scl samd.
2010-08-27 04:30:37 | Raporteaza
Exceptional ! Aceasta poveste trista este repetabila in zeci,sute de mii de cazuri cu alte personaje si alte imprejurari. Guvernul criminal (au deja multe victime in spate, ultimile fiind acei nefericiti nou nascuti) se comporta ca si cum aceste realitati ar fi in alte tari, nu in batatura lor unde faradelegea a inlocuit legea, ordinea si disciplina .
2010-08-27 04:33:14 | Raporteaza
@marco
inca una si ma duc.
io lunar platesc impozit pe salariu 2000 de dolari.e al dracu de scump salaru p-acilisea.plus taxe si impozite.si ca sa nu uit.p-acile kiar si autorii pictorii artistii,toti,dar TOTI,isi platesc darile la stat.si n-au nici pensie minima garantata de stat,asigurarile se fac pe bani proprii.
ca de-ai am murit noi la revolutie.pentru capitalism.cine nu se adapteaza piere.e legea naturii.
2010-08-27 04:35:35 | Raporteaza
@silviu petcu
Ai dreptate : “cine nu se adapteaza piere. e legea naturii.”
D-aia ai facut tu revoluztie ca sa crapi cu zile mai apoi prin spitale sau asteptandu-tzi pensia care nu mai vine ? Nu asa ?
Sau cine stie poate ca imi e permisa intreperatera asta:
Decat sa mor eu, nu mai bine sa mori tu ?
Tu tu si familia ta ?
Tu si tot neamul tau ?
Ca si asta e tot asa o lege a naturii ….
Altminteri daca n-ai fi Bashist Jegos ai fi simpatic.
PS mai cutremuratoare decat povestea asa este urmatorul reportaj 60 Minutes despre sistemul sanitar din America asa cum se vede el de la baza Americii.
Cititzi-l tot ca sa vedetzi incotro ne indreptam.
USA. USA, USA !!!!
Daaaa nu USA-ul rezervat pentru bogatzi ci USA-ul saracanilor si mexicanilor ilegalisti. USA, USA, USA !!!
cbsnews.com/sto../
“One of the decisive issues in the presidential campaign is likely to be health care. Some 47 million Americans have no health insurance, and that’s just the start: millions more are underinsured, unable to pay their deductibles or get access to dental care.
Recently, 60 Minutes heard about an American relief organization that airdrops doctors and medicine into the jungles of the Amazon. It’s called Remote Area Medical, or “RAM” for short.
In a matter of hours, Remote Area Medical set up its massive clinic, for a weekend, in an exhibit hall in Knoxville, Tenn. Tools for dentists were laid out by the yard, optometrists prepared to make hundreds of pairs of glasses, general medical doctors set up for whatever might come though the door. Nearly everything is donated, and everyone is a volunteer. The care is free. But no one could say how many patients might show up.
The first clue came a little before midnight, when Stan Brock, the founder of Remote Area Medical, opened the gate outside. The clinic wouldn’t open for seven hours, but people in pain didn’t want to chance being left out. State guardsmen came in for crowd control. They handed out what would become precious slips of paper – numbered tickets to board what amounted to a medical lifeboat.
It was 27 degrees. The young and the old would spend the night in their cars, running the engine for heat, but not much – not at $3 a gallon. At 5 a.m., Pelley took a walk through the parking lot.
“We got up at three o’clock this morning and we got here about four. We’ve been out where a little while it’s cold,” Margaret Walls, a hopeful patient from
Tennessee, told Pelley.
“Why did you come so early?” Pelley asked.
“‘Cause we wanted to be seen,” Walls replied.
Marty Tankersley came with his wife and his daughter, asleep behind the front seats. Tankersley says he drove some 200 miles to get to the clinic and slept in the parking lot for hours.
“Just to have this done?” Pelley asked.
“Yes, sir. I’ve been in some very excruciating pain,” he replied.
Tankersley had an infected tooth that had been killing him for weeks. Most of the people who filled the lot heard about the clinic on the news or by word of mouth, and they came by the hundreds.
Brock says he was surprised at the number of people who came when he set up the first “expedition” in the U.S. “And the numbers are getting higher. And I don’t know if it’s because we’re getting better known, or that the healthcare in this country is getting worse,” he told Pelley.
On Saturday at 6 a.m. they entered by the numbers. Inside, 276 volunteers from 11 states were waiting.
For those who were diagnosed with cancer on that particular day, or other ailments like diabetes and heart disease, RAM will try to find a volunteer doctor who will follow up.
Ross Isaacs is one of the doctors. Asked who these patients are, Dr. Isaacs – an internal medicine specialist at the University of Virginia — told Pelley, “It’s the working poor middle of their lives most with families, most not substance abusers and employed without adequate insurance.”
Isaacs saw Marty Tankersley, the man Pelley had met in the parking lot who’d driven 200 miles. It turned out Tankersley had two heart attacks and heart surgery a few years back, but almost no follow up since.
The Tankersleys live in Dalton, Ga., and fall into the underinsured category. Marty’s a truck driver and has major medical insurance through his employer. But the deductible is $500, really unaffordable. And the dental insurance costs too much.
No one really knows how many Americans are underinsured like the Tankersleys.
“He’s the lucky one he could drive the 200 miles. He’s the lucky one who got to see people today and get hooked in. There are tens of hundreds of thousands of people like him,” Isaacs said.
Tankersley, his wife and daughter were seen for checkups, glasses, mammograms, and the yanking of that agonizing tooth. “This has truly been a Godsend to us. To me and my family. And to all the hundreds of people that’s here. I see the faces. The relief in the faces. This has been a wonderful thing,” he commented.
(CBS) This was RAM’s 524th expedition. RAM took off in 1992, airlifting relief to Latin America. And at age 72, Stan Brock still flies the antique fleet. One of their planes, a C-47, flew on D-Day.
Brock is British by birth, and an adventurer at heart. He was a cowboy in the Amazon and then, incredibly, he was discovered by TV’s “Wild Kingdom.” Brock was a star – sort of a naturalist daredevil – for the program in the late 1960s and early 1970s.
Today Brock is devoted to RAM – completely devoted. He has no family, takes no salary, and has no home. Brock lives in an abandoned school that the city of Knoxville leases to RAM for $1. Until recently, he took showers in the courtyard with a hose.
How does he pay for all the care and supplies?
“In the first place we really know how to stretch the dollar. We operate entirely on the generosity of the American people. I’d like to say that we had big corporate support in America but we don’t. So it’s the little checks from those people who send in the $5 and $10,” Brock explained.
RAM operates on a shoestring budget of about $250,000 a year. Yet, last year, it treated 17,000 patients. On the Saturday 60 Minutes stopped by, there was no sign of a let up.
“What have you accomplished today?” Pelley asked.
“Approximately 600 people actually showed up here and we were able to do just about everybody I think we turned away about 15 people who are going to come back tomorrow anyway,” Brock said.
The next day, Sunday, there were hundreds more. Tickets started again with number one. But now, the doctors were racing time. In hours they’d be heading home.
Nurse practitioner Teresa Gardner, who brought in a portable women’s health clinic from Wise, Va., was worried about Rebecca McWilliams. McWilliams had surgery for cervical cancer in 2005, but without the recommended follow up.
“It’s been two, about two years since I’ve had my last pap smear and I was supposed to have every six months and I’ve only had it once since that surgery,” McWilliams told Pelley.
“I think many doctors would say you’ve taken a terrible risk waiting this long,” Pelley remarked.
“I’ve really have. But it’s just, like I said, it’s very hard to afford it. I have three kids. And my husband lost his job this past summer,” McWilliams, 28, explained.
McWilliams’ pap smear came back clear, but in her exam Gardner found reason to worry. “I think just from the clinical inspection of the cervix that, you know, possibly, there is a possibility that cancer, you know, still being there,” Gardner explained.
(CBS) “You created this medical organization designed to go into Third World countries to go into remote places, and now doing 60 percent of your work in urban and rural America, what are we supposed to make of that?” Pelley asked Brock.
“For the 50 million or so people in this country, the one thing that is on their mind is ‘What if I have a catastrophic event, a car crash, a heart attack,’” he replied. “‘Because I either have no health insurance or I’m underinsured.’ And, so this is a very, very weighty thing to be thinking about, knowing that your family is in great jeopardy.”
Late Sunday, Joanne Ford’s number was among the last. Pelley found her sitting by a stairwell. She’s retired, living on disability with no insurance, and her glasses don’t work anymore. She got in only to find out the vision care line had closed.
Asked what she was going to do, Ford told Pelley, “I don’t know. I have a lot of friends and I have a lot of church support. I was very active in my church and I have a lot of friends in church. I just hate to ask. I’ve worked all my life. I hate to ask. That’s why things like this are so wonderful.”
“There is no shame in seeking healthcare,” Pelley remarked.
“No. You’re right. You know, it really, I am sad that we are the wealthiest nation in the world, and we don’t take care of our own. So. But it will be okay,” she said.
And it did turn out okay after all. Someone at RAM noticed Ford’s situation. They put her in the vision care line and examined her for a new pair of glasses.
But at the gate, many were waiting when the weekend ended.
In the expedition to Knoxville, RAM saw 920 patients, made 500 pairs of glasses, did 94 mammograms, extracted 1,066 teeth and did 567 fillings. But when Stan Brock called the last number, 400 people were turned away.
“What’s going through your mind when you’re reading off the last two or three numbers and you see so many more people at the gate than are going to be able to come in?” Pelley asked.
“Yeah, you know, that’s the lousy part of this job. I mean, it’s nice to be able to know that you’ve helped a bunch of people. But the reality is that we can’t do everybody. At the moment, we’re just seeing the thousands and thousands of people that we can, and the rest of them, unfortunately, have got to do the best they can without us,” Brock said.
——————————————————————————–
Since we first broadcast this story, Remote Area Medical has received close to $2.5 million in donations from 60 Minutes viewers. And Stan Brock has testified on Capitol Hill about health care.
Later this month, RAM will hold its biggest expedition of the year in Wise, Va. (Click here for a schedule.)
If the last few years are any guide, volunteers will see some 2,500 patients. And at the end of the weekend, they will turn away hundreds more.”
Enjoy
Cozi in america ? hehehehe
Cozi de 72 de ore.
Cozi pentru o extractzie dentara.
Cozi pentru un diagnostic de cancer.
Cozi pentru ca s anu putrezesti de viu.
Cozi.
2010-08-27 05:22:05 | Raporteaza
@ Silviu petcu. Daca stai in Germania sau in SUA, atunci comenteaza despre Germania sau SUA, imbecilule. Si sa ti-l bagi pe Boc in cur. Si sa-ti bai tot in cur si capitalismul tau de 3 lei.
2010-08-27 07:36:21 | Raporteaza
@Ionel Lespuc: 10+. Punct.
@Silviu Petcu: nu ai avut unde sa te faci de rusine, unde sa afirmi sus si tare cit esti de prost. Foarte bine, ai gasit! Aici orice prost ca tine se poate afirma liber. Ca de aceea merge tara asta asa de bine. Cu “dobitoci*” ca tine.*-nu e o injuratura. E un citat din Basescu, care, se stie, nu injura, ci doar foloseste cuvinte mai tari. Ok. Fie ca acest cuvint sa iti sparga boasele, care oricum sint moi, lepra!
2010-08-27 07:56:43 | Raporteaza
@pacientii laur22 & agentul32
sunt ferm convins ca cu oameni ca voi dupa ce bunul simt va infringe,romania va arata ca soarele sfant de pe cer ,ba kiar mai mult decat atat.
2010-08-27 07:58:03 | Raporteaza
@pacientul 33
de ce spargeti seminte doamna wolfman?de stres nu-i asa?
stai usurel pui mic,ninjitzu furios,lovit de amok care esti.vine acu tovarasa asistenta si-ti da picaturile si ai sa vezi iar viata-n roz aplaudan conducatorul multpreaiubit din vremurile cand ti se dadea mura-n gura.
pana atunci iti dau un sfat.daca tot vrei sa traiesti bine acceseazafonduri europene.nu sti cum?
pai ti-a zis sefu tau cum se acceseaza ele.
citez din memorie:fondurile europene se acceseaza asa cum se acceseaza fondurile europene.
recunosti vorbele astea/sunt spuse live on tv de viitorul conducator al romaniei.unu pe care oamenii de bun simt si care vor respect erau sa-l voteze.
2010-08-27 08:18:52 | Raporteaza
Am 32 de ani, sunt bugetara (psiholog la un azil de batrani) si desi am 6 ani lucrati in domeniu, norma intreaga, salariul meu net este de 630 de lei. Am renuntat la ideea de a avea un copil. Pur si simplu nu vreau sa-l am stiind ca l-as chinui in aceste conditii. Nu-mi permit nici sa ma imbolnavesc…
2010-08-27 08:57:35 | Raporteaza
@silviu petcu-”nu e prostul prost destul, pina nu e si fudul”. A inceput sa iti placa, nu? Filozof mic si zurbagiu…
2010-08-27 09:30:10 | Raporteaza
@silviu petcu: de obicei “combat” pupinbasisti, daca au argumente; sau doar persoane hai sa zicem “neutre” care dintr-un motiv sau altul cred ca ce face guvernul Boc este bine. Prin “combat inseamna ca incerc sa le demontez argumentele si sa aduc contra argumente.
Voi inceta sa iti raspund, din moment ce este evident ca esti rau intentionat. Mai inainte (postul #20) ziceai ca in 2008 guvernul a dublat salariile bugetarilor si a triplat pensiile. Cand ti-am demolat minciunile, brusc ti-ai readus aminte de cuvintele lui Base zise inainte de promulgarea legii pensiilor din 2008 (marirea punctului de pensie care nu ducea la marirea cu 50% a pensiilor… citeste presa din epoca!) dar in continuare ai uitat de promisiunile desantate in campania electorala 2008 ale PDL si PSD (mariri de salarii la bugetari si mariri de pensii…)
Cer faci tu pe aici se numeste incercare de manipulare prin trucarea informatiilor si omisiune.
Si daca vorbesti despre masurile luate in criza, nicaieri in EU nu s-au redus pensiile de stat (UK va modifica sistemul de pensii pentru viitor, dar ei tehnic au iesit din criza deja), USA este alta lume si in termenii discutiei noastre nu ma intereseaza.
Concluzie: ce ar fi sa iei pe Base si Boc la voi, acolo in SUA, sa va conduca? Dupa cateva luni ar fi linsati si atarnati cu capul in jos. La noi, in schimb, vad ca unii ii mai pupa inca undeva intr-un loc carnos.
Aferim, si ai grija la Obama, ca prevad in 2-3 ani chestii nashpa si in SUA. De Base vom avea grija noi cei de aici
2010-08-27 09:31:03 | Raporteaza
@gondo
ok !succes in lupta.
aia cu triplarea si dublarea a fost un fel de capcana.ai picatin ea.io am umflat cifrele ,tu le-ai dat pe alea exacte.deci inca odata,in ce tara din lume ai mai auzit de mariri cu 50%de pensii sau salarii dintr-un foc?
aia cu anglia si pensiile,daca nu ti-am spus iti repet,fiecare tara a luat masuri in functie de starea economiei din acea perioada.daca tu vrei ca romania sa ia aceleasi masuri ca anglia atunci ar trebui sa te intrebi daca romania e la fel ca anglia.
2010-08-27 09:41:30 | Raporteaza
@ wolfy
de obicei aia care-si pun avataruri cu luptatori feroci si-si iau nickuri de la desene animate,mananca bataie de la neveste,iar copii strazii fac misto de ei.doar in realitatea virtuala isi umfla si ei muskii si se flatuleaza plini de ei.
2010-08-27 09:44:20 | Raporteaza
Si rozi ciolane.
Banda iliescu pnl psd pc cu militienii si procurorii si judecatorii si parlamentarii si agitatori si comentatori care si-au vandut sufletul, toti si-au umplut casele de blestem si moarte ce va fi la cei din jur, la urmasii lor si urmasii urmasilor lor in veacu veacului. Antenele 3 2 1 cu hidosi ca firea si realitatea tv cu bolai molai ca ursu. Aceste adunaturi pot doar sa amarasca pe cei atrasi de culori, sa dea o amarata speranta de hazna banditilor lui iliescu psd pnl pc care gafaie a moarte si care uu in statutul nescris obligatia de a fi golani aroganti hoti minciosi manipulatori cu mititei si bere si pachete de maruntisi din MILIARDELE FURATE. Insa aceste antene si realitatea produc acea senzatie de voma si instinctul de schimbare a postului tv la majoritatii romanilor care stiu ca acolo se minte si se santajaza un popor intreg ca sa-l oblige sa dea banii patronilor criminali banditi buhaitul felix si schilodul vantu si altii ca ei carora li-se aranjaza celulele la jilava. Nu existenta lor hidoasa si viata lor moarta e problema. Romanii trebuesc sa izoleze acesti imbogatiti necuveniti ce au distrus Romania din spiritul ji godiilor care au vrut sa dicteze Romanilor cum dicteaza lui firea si ursu si alte po tai textele emisiilor de gaze ale gropilor de gunoi care ESTE antena 3 realitatea tv jurnalul national cotidianul ziua gardianul si cei ca ei, aripa mas media a criminalului iliescu cel care a creat banda demolatoare si CIORDITOARE a Romaniei. Cultura comunist parazita si criminala a ATEULUI iliescu ce a imbibat suflete si creere de ATEI si Farisei inclinate la rau. Unii ca nastase si ponta si crin golani mincinosi manipulatori aroganti hoti paraziti repetenti incarcati cu tot ce e mai rau pe pamant, sint exemplele de urmat ai acestor bande criminale. Romanii vor sa arate ca din cauza la acesti desantati bolnavi la cap sau a taticilor lor au murit milioane de tarani si intelectuali inainte de 89 si revolutionari si oameni dupa 89.
Sant cenzurat de antena 3 si realitatea tv paraziti infecti care Terorizeaza Romania cu crimele manipularilor lor bolande. Si tuca sceleratul cu banda jurnalul ANTI national viruseaza bruiaza calculatoare ca la europa libera. Astia miros a moarte prin internet.
2010-08-27 09:46:04 | Raporteaza
@silviu petcu-posibil. Deobicei. Why don’t you find out? Precum ziceam, incepe sa iti placa. Stai linistit, nu se incalzeste nimeni la stralucirea prostiei tale ca la soare. Dar poti persevera, nu?
2010-08-27 09:53:23 | Raporteaza
@wolfy
sa sti ca rosesc tot cand imi dai dreptate.
2010-08-27 10:03:46 | Raporteaza
@silviu petcu 30 – Nu ma bagam dar intamplator textul domnului Gondolin 6 m-a miscat. S-o luam stiintific. Ziceti la postarea 30 “io lunar platesc impozit pe salariu 2000 de dolari” In sfarsit un americano-roman care face cel putin 20000 de dolari pe luna frecand menta pe site-uri romanesti are timp sa ne lumineze. Buna chestia asta. Si in alta ordine de idei, daca la americani de vina e cine guverneaza pentru ca lucrurile merg prost, daca la nemti de vina e cine guverneaza ca lucrurile merg prost si la noi de vina AZI e Boc si Basescu. Intamplator ei guverneaza AZI. Nu poporul, nu PNL-ul, nu PSD-ul, nu masonii,doar PDL-ul. Sa va fac un desen? Daca in 2012 PNL-ul ajunge la guvernare si nu-l leaga pe Videanu pentru borduri , de vina va fi PNL-ul ATUNCI. Dar AZI de vina e PDL-ul.
2010-08-27 10:28:51 | Raporteaza
@Ionel Lespuc – Multumesc pentru articol. Firesc ar trebui sa urmeze continuarea logica. Strangere de fonduri, avocati si procese pe capul casei de sanatate si pe capul guvernului. Pentru ca fara o reactie dura lucrurile astea nu se schimba niciodata.
2010-08-27 10:46:08 | Raporteaza
@silviu petcu- vai, timidule! Deci, esti si timid, si perseverent? Felicitari! Bun, astea fiind zise, chiar nu sint curios sa iti vad Gioanele de fericire. Pe linga simplitatea pe care o vad toti pe aici.
2010-08-27 11:51:42 | Raporteaza
@silviu petcu…si mie mi-ar fi foarte uaor sa scriu frumos despre Ghana si guvernul de acolo traind in Elvetia ca un nanab,comparatia cred ca merge,indiferent daca in Elvetia voi plati 100000euro/an daca, cu restul pot trai confortabil,ma doare-n paispe ca cei din Ghana nu au ce sa pape si sufera,eu vorbesc de pe pozitia celui detasat de aceste probleme,asa esti si tu Silviule pe acolo,nu mai plange cat impozit platesti si spala wc urile mai departe…ca nu le speli pe gratis,le speli pe bani…pe bani frumosi….altfel te-ai lasa de meserie
2010-08-27 13:25:48 | Raporteaza
@silviu petcu: breeee matale scrii de dincolo!!!!!!!!!! eroule batate sa te bata, tu ai facut rivolutia.
2010-08-27 16:31:05 | Raporteaza
@nellu
sti ce-nseamna 25% impozit pe salar?
2010-08-27 19:22:48 | Raporteaza
@nellu
te-ai intrebat vreodata daca ceea ce ti se-ntampla azi nu cumva e un efect al faptelor de ieri sau alaltaieri?
cam asa functioneaza lumea asta extrauterine.ceea ce ai facut ieri poate avea efecte negative sau pozitive in viitor.
faptul ca-n 90 iliescu a adus minerii inca are efecte asupra romaniei.faptul ca-n 90 s-a vandut industria la fier veki inca are efecte.si nu s-au terminat.
exemplele pot continua.
o lege proasta data ieri va avea efecte azi si maine cand aia care-au facut-o nici nu mai sunt acolo.
e ca si le fizica,una din legile de baza.cauza si efect.actiune si reactiune.
pentru orice efect care te loveste azi tre sa cauti cauza in trecut.
nimic nu se naste din nimic.
2010-08-27 19:31:08 | Raporteaza
@silviu petcu: Eu am decis ca e pierdere de vreme sa mai postezi pe aici pe vox nu de alta dar nivelul intelectual al multor (cu exceptiile de rigoare ) nu de paseste nivelul al unor activisti PCR de duzina .
Omule da tu de cand ai vizitat romania zici ca esti ceausescu atunci cand s-a intors din vizita de lucru de la preteni lui Mao si KIm. Ori ai baut apa dupa Boc sau Udrea si s-a luat.
Cat priveste pensiile marite cu 50% asa cum omfuscat zici din cate stiu eu singurele care s-au marit in cuantum asa de mare au fost cele ale fostilor CAP-isti iar crestere in cifre absolute la nivelul fondului de pensie nu cred ca a fost asa de mare. Plus 50% promisi profesorilor a fost o promisiune facuta electorala facuta de toate partidele (iti amintesti a fost unanimitate de zici ca mai traia ceausescu)
Asa ca te rog eu dute al asociatia PDL-istilor anonimi fa o sedinta de grup in care incepeti cu celebra replica a lui Postelnicu. (nu ti-o spun ca sunt baiat bine crescut)
2010-08-27 19:48:41 | Raporteaza
@silviu petcu: Insa ma vad nevoit sa-ti dau dreptate . Si anume daca in 90 iesea ratiu presedinte si nu Iliescu acu Traian Basescu ar fi fost mare comandant de vapor nestiut de nimeni si fara posibilitatea de a-si aplica marlaniile la nivelul unei tari
2010-08-27 19:52:08 | Raporteaza
@ Gondolin: de foarte mult bun simt ce comentati dvs. aici pe Vox…
Respectele mele!
2010-08-27 20:21:49 | Raporteaza
@virgil
ia zi fratioare,si tu porti pampersi second-hand sau ti-a cumparat mamica ta unii noi?Ca prea te lamentezi p-aici de mi-au dat glandele lacrimogene p-afara!
@nellu
tu ce boala ai fratie?d-aia naspa sau d-aia cu drum without return?
2010-08-27 21:00:53 | Raporteaza
@nellu
ca alea cu dureri la suflet se rezolva cu manele si cu multa bere proasta!Pentru tine!
2010-08-27 21:02:03 | Raporteaza
@virgil
mersi de sfaturi.dar nu stiu daca am sa le urmez.de la cineva pentru care dute se scrie legat ,sfaturile sunt cam greu de luat in consideratie.oh dar stiu,la tine nu conteaza.ai dezlegare de la gramatica.
eu de bine de rau mai vizitez romania.tu de cand nu te-ai mai adapat de la izvorul intelepciunii celui care stie cum se acceseaza fonduri ioropene?
2010-08-27 21:12:06 | Raporteaza
@silviu petcu: Ai inceput sa bati campii rau de tot coane. Pe bune. Parca mai aveai o noima inainte da acu sincer nu te deosebesti cu nimic sa zicem de nepotul lui tamara. A doar ca nu esti marlan cum e el in rest parca ati fi fratiori.
Eu am dezlegare la gramatica da nici tu cu logica nu stai prea bine.
2010-08-27 21:17:37 | Raporteaza
@virgil
pot sa-ti dezvalui kiar si una din impresiile ultimei mele vizite in romania.
litoral plin de mizerie si turisti grasi care se plang ca le-a taiat dictatorul 15%din pensia marita cu 50%.
oameni care cu bmw in poarta si vile de 30 de camere se plang de acelasi lucru,spargand seminte la umbra dudului.
intrebati daca dau f-un ban la stat in urma afacerii turistice,m-au indemnat sa aiu si io o mana de semințe.
acu io ce sa zic.n-o fi asa in toata romania dar daca e sa luam de buna metoda sondajelor de opinie si o translatam la nivelul romaniei,cam asta e mentalitatea.
nu sistemul e de vina,ci oamenii care formeaza sistemul.
si mai ales m-au umplut de amuzament doctorii aia care amenintau ca parasesc romania pentru salarii de mii si mii de ioroi.
mai ales ca si tu si io stim cum doctorii emigrati aici,cu multi ani de esperienta spitaliceasca,nu trec nici examenul pentru asistente medicale,ca sa poata profesa.
dar bineinteles altii-s de vina.
2010-08-27 21:23:08 | Raporteaza
Ce se mai aude de Elisabeta Rizea? I-aţi mai făcut monument, ceva??? Da’ banii ce s-a-ntâmplat cu ei !?
2010-08-27 21:24:59 | Raporteaza
@virgil
poate-mi dai si ezampluri din logica mea gresita.
asta asa ca tot ai bagat bațul prin gard.
2010-08-27 21:26:23 | Raporteaza
@habarnam
n-ai auzit inca ce s-a intamplat?
pai pe biata Elisabeta a omorat-o dictatorul dandu-i o lovitura cu pumnul deskis,dintr-un salt de pantera, iar boc a fugit cu banii.
2010-08-27 21:33:16 | Raporteaza
@virgil
daca ai cunostinta te rog,cu cat zici ca le-a crescut pensia la saracii aia amarati de la curtea constitutionala,ca sa nu zic justitie?
2010-08-27 21:41:27 | Raporteaza
@silviu petcu: Silviu tu incerci sa pacalesti pe ceilalti dar sti foarte bine ca pentru meseriile de medici (umani si veterinari) la fel ca si pentru avocati trebuie sa faci scoala aici si nu e neaparat o chestie de diferenta de “stiinta” Medici chiar parasesc tara si chiar am un bun prieten care lucra la spitalul de urgenta si care si-a gasit la un spital bun din germani un post de doctor similar cu cel din Romania. In SUA si Canada se intampla din cauza “protectionismului” breslei .
Ca romanul se eschiveaza de la taxe nu e o noutate. Si canadienii s-ar eschiva daca i-ar lasa fiscul . Intra in natura umana.
Pentru ca tot ai timp ia si aduna toate legile prin care s-au marit pensiile (atentie nu recalculat marit OK ) si vezi daca in total iti da mai mult de 50% Eu zic ca nu.
2010-08-27 21:50:25 | Raporteaza
@silviu petcu: Coane noi vorbim de toata masa de pensionari nu de niste privilegiati. Chiar vorbesti fara noima. Pe bune
Cat sunt fosti judecatori la curtea constitutionala 5 -10 persoane. Pe bune chiar nu ai nici pic de logica in ce spui.
IN postul anterior iti indicam sa cauti pe internet legile priun care s-au marit pensiile (atenti nu recalculat poentru ca au fost multe cazuri din cei care au iesit la pensie in anii 90 si care aveau pensia cu mult mai mica fata de cei iesiti sa zicem dupa 2000 desii au avut stagii egale de cotizare. Chiar nu poti sa iesi din sloganele PDL-istilor si sa gandesti cu capul tau ?
2010-08-27 21:53:31 | Raporteaza
@virgil
si zici ca din cauza protectionismului diplomele romanesti nu-s recunoscute?de-aia pica doctorii examenele?
ai dracu pakistanezi,arabi,indieni,yugoslavi.
in legatura cu pensiile,tu zici ca-s doar fo 5 insi din justitie?
io zic ca-s mai multi.dar hai sa mergem pe logica ta.
ti se pare normal ca pentru 5 privilegiati care au painea si cutitul in mana sa fie fututa oa tara?
si nu e vorba doar de justitie.
ti se pare normal ca pentru cativa privilegiati cu drepturi de autor,sa plateasca altii?
nu-mi raspunde ca deja stiu.
2010-08-27 21:59:53 | Raporteaza
@virgil
nice to see you again mr.goodwill!
Fusei p-afara cateva zile si ma pali un dor de neamuri proaste cum n-ai idee!Exact la tine ma gandeam in serile plicticoase cu oameni excesiv de politicosi si cu lume excesiv de normala.
Imi lipsea ipocrizia mioritica al carei exponent esti cu magna cum laudae.
Imi lipsea bizonul ajuns pe meleaguri nord americane si cu mila de bugetari autohtoni.
Imi lipsea semidoctul cu o poleiala subtire de cvasicultura wikipeadiana,care face caz de cata carte a facut el si inca mai face.
Intr-un cuvant,imi lipseai tu,Virgile(ecce homo)!(oooops)
2010-08-27 22:00:04 | Raporteaza
@virgil
si ca sa fie tabloul complet,zi sa faci ca oala kukta ca nu te omori dupa manele si bere proasta!
2010-08-27 22:02:26 | Raporteaza
@virgil
tu zici ca s-au marit pensiile cu 50% doar la aia cu pensii mici.
io intrebam cu cat s-a marit la aia 5-10 jmekeri care-si apara cu ghiarele si dintii interesele ,pe spatele amaratilor.
aia care-i plang pe pensionari dar au datorii de milioane la buget si inloc sa-si plateasca darile indeamna oamenii la revolta si greva fiscala,prin oamneii lor camuflati in leaderi sindicali.
are asta vreo legatura cu boc basescu pdel,pnl psd etc șcl șamd?
2010-08-27 22:07:27 | Raporteaza
@virgil
poate-ai utat dar nu mi-ai zis unde-i logica mea proasta.si daca-mi dai un ezamplu poate-mi dai si un slogan pdl de care tu maacuzi de aici de pe platforma aluia de le-a luat banii la pensionarii aia cu pensii mici.
cum nu stiai?Nuș cica-i ziceau pre numele lui de movie star.
2010-08-27 22:11:04 | Raporteaza
@tamara’s nephew: mie sincer nu imi lipseste marlania de care dai dovada.
@silviu petcu: Cel putin pe vox publica sunt 2 categori de protestari la chestiile cu drepturile de autor.
sunt cativa care protesteaza deoarece li s-a marit cuantumul de cotizatie (suma forfetara, taxe pe sanatate samd) .
Ins ami sunt altii care protesteaza la modul total aiuristic prin care sunt pusi sa declare lunar la fisc veniturile intr-un sitem total dezorganizat. Daca vrei sa stii le tin partea celor din urma mai ales ca se poate face la sfarsit de un mecanism de “clearing” .
Pe de alta parte nu cred ca sistemul de pensii este asa cum este din cauza a 10 pensii speciale platite sa zicem celor din curtea constitutionala. Ca nu merita asftel de privilegii este cu totul poveste (priveste distributia voturilor in chestiunea pensiilor cei numiti de PDL au votat diferit de cei numiti de PSD). Dart nu acele pensii au destructurat sitemul. Cin incompetenta crasa a guvernantilor
2010-08-27 22:13:21 | Raporteaza
@virgil 70
poate vrei sa fii mai explicit,te rog!Stii ca de cele mai multe ori ma depasesti in ratiune si logica!
2010-08-27 22:26:18 | Raporteaza
@virgil
ca fizician ar trebui sa cunosti cum functioneaza un sistem
in societate sistemele-s formate din oameni.
sistemul de pensii nu-i asa s-a destructurat imediat ce a venit basescu.
nu din cauza ca sunt cu fo 30%mai multi pensionari decat lucratori.o mare parte din pensionari sunt tineri in puterea varstei,pensionati pe caz de lene si spaga(sistemul de sanatate,nu-i asa).din cealalta categorie majoritatea eludeaza fiscul prin neplata datoriilor.
si uite-asa boc a fugit cu banii de pensii.
dupa care si unii si altii incep sa planga cu lacrimi de sange ca cineva adica stim noi cine ii omoara cu zile.
nu-i asa ca n-are nici o logica ce spun ci sunt doar un oranjgutan postac ?
si iute-asa putem sa discutam ad nauseam depre ce vrei tu
nu-i asa ca nimic din toate astea n-au nici o legatura cu ultimii 20 de ani ci doar cu ultimile luni?
nu-i asa ca daca tu esti bolnavior azi,n-are nici o legatura cu ce-ai facut ieri?
2010-08-27 22:35:03 | Raporteaza
@virgil
fiscul zici ca-i total dezorganizat?
de cand?doar de putin timp nu-i asa?
pana a venit dictatorul pulimea(nu vorbesc de autori ca astia-s speciali si merita tratamente speciale,la fel ca-n toata lumea)statea frumos acasa si-si platea darile on line.
nimic n-a existat inainte de ultimile alegeri
sau daca a existat era mai mult ca perfect.toate functionau.
poate-mi dai si mie niste linkuri sau poze ceva din tara aia minunata de acu putin timp in urma.
2010-08-27 22:40:17 | Raporteaza
@silviu petcu:
Coane eu nu am zis nici odata ca Boc a fugit cu banii de pensi ci doar ca e incompetent. Sunt atribute diferite. Este adevarat ca in romania incepand cu guvernul conventiei democratice s-a instituit un soi de sistem de lene legala prin faptul ca multi oameni au fost scosi la pensie fortat pentru ca societaatiile in care lucrau erau nerentabile si pentru stat era de 10 ori mai usor sa-i tina acasa decat sa lucreze pe stoc nevandabil. In acelasi timp dupa 2000 ambii prim ministri au resuit sa carpeasca sitemul si sa-l tina in viata chiar daca toate acele probleme (rata oameni activi/pensionari subunitara) eludare platii taxelor si gramada de exceptii plus coruptia tipica din sistem E a trebuit sa vina marele guvern nu asa competent Boc unde din varii motive unele care nu tineau de ei nu au mai reusit sa tina sistemul in viata. Tu tot o lalali cu majorarea de 50% a pensiilor. Vezi cu cat sa majorat fondul de pensii sa zicem in timpul mandatului lui tariceanu, vezi cu cat a crescut PIB in acelasi timp (chiar daca acea crestere nu a fost un sanatoasa si s-a bazat mai mult pe consum si imprumuturi pe termen lung) scade inflatia si atunci vei cvedea cresterea reala. In acelasi timp eventual putem vorbi si de o problema sociala (nu putem sa-i omoram pe cei in varsta dopar pentru ca nu asa nu avem bani sa le platim pensia) samd. Comentariile tale total nenuantate chiar ma fac sa ma gandesc serios daca tu stii ce scrii.
@tamara’s nephew: Eu nu mai vreu sa stau de vorba cu tine pentru un singur motiv “Daca te bagi in tarate te mananca porci” chiar te rog sa ma ignori
2010-08-27 22:55:21 | Raporteaza
@virgil
cine zice ala e!(vorba din batrani)
2010-08-27 23:04:22 | Raporteaza
@virgil
din ce bani zici c-a crescut fondul de pensii?
ai stire de o lege data cu fo 15 anisori in urma,valabila doar pentru initiati si doar pentru fo 24 de ore,prin care ieseau niste smekeri anticipat la pensie?
ai de stire de o mica lege pe furis tot pentru fo 24 de ore pentru ca unii amatori de moatoare tunate sa-si poata introduce masinile fara taxe.
te mai intreb o data,trecutul nostru glorios noare nici o legatura cu prezentul,ca sa nu zic viitor ca iar cu bun simt ai sa ma trimiti la vorbele unui fost mare ganditor.
imprumuturile alea pe termen lung ale tariceanului facute pentru consum in ajun de campanie electorala,cand zici ca au scadenta?cine tre sa le plateasca si de unde?
daca nu te superi!
nu-i asa ca-i mai bine sa marim pib-ul prin imprumuturi si sa ne dam mari c-avem crestere economica si sa marim pensii si salarii la bugetari?
nu-i asa ca modelul a la grec ne e mai drag okilor decat modelul economic german?
2010-08-27 23:07:04 | Raporteaza
@silviu petcu 50 – Poate n-am fost suficient de clar. In Germania, in UK sau in US politicienii care conduc sunt de vina pentru ce se intampla. Eu ma uit pe CNN sistematic si nu l-am vazut pe Obama niciodata explicand ca nu poate scoate America din criza din cauza ca Bush a bagat-o acolo. Daca la oamenii normali e normal, e normal si la noi. In fond orice roman care iese din tara e mai bun decat cei peste care scapa. Vopseste mai bine , programeaza mai bine, fura mai bine, ceva. Asa ca repet. O sa vorbesc rar de data asta. P D L si B A S E S C U conduc AZI, PDL si Basescu sunt de vina. Daca Basescu si PDL-ul nu pot reforma Romania din cauza ca in 90 Iliescu a chemat minerii, Basescu n-avea decat sa declare acum 8 luni de zile ca nu poate face chestiile astea in loc sa promita ca-l leaga pe Vantu. Care parte din ‘Nu se poate si satul si cu slanina in pod’ nu o intelegeti?
2010-08-28 00:08:52 | Raporteaza
@nellu
tu te uiti sistematic la cnn,iar io traiesc realitatile alea in direct.
io zic ca percep realitatea de acolo mai bine decat cineva care o afla la tv.dar hai sa mergem pe firul log icii tale.
daca obama nu da vina pe guvernarea dubla bush asta inseamna ca america nu a intrat in kkt pe timpul lui bush?iar tot ce trag acu americanii nu are ca cauze(daca-mi dai voie sa ma esprim mai elevat)guvernarea bush?
nu administratia lu obama tre sa repare acu ce-a stricat ala?nu cumva obama a luat puterea kiar in timpul dezastrului?
sau poate nu-nteleg io.
inc-o data ,daca tu cumperi o masina stricata de la cineva inseamna ca ai stricat-o tu?sau tu dupa ce ai luat-o incerci s-o repari si eventual dupa aia sa poti s-o strci la randul tau?
2010-08-28 01:42:42 | Raporteaza
@Gondolin:
N-am sa inteleg niciodata apropierea PNL-ului de PSD. Insistenta de pune impreuna hăis-ul si cea-ul. Chiar si acuma, delimitarea usoara ce se observa intre cele doua susnumite se datoreaza faptului ca nu mai vrea Ponta.
Basescu sa fie cauza? A deranjat pe cine? O persoana, doua, cinci, zece?! Poate justifica asta o alterarea a doctrinei care, nu-i asa, este pana la urma ratiunea existentei acestui partid. Sau persoana ofensata din PNL este mai importanta decat PNL-ul insusi ? Pai, atunci ii bai mare la un partid care in loc sa se ocupe de politici si oameni competenti, sta la mana unui om care are o caseta cu pixeli.
Cum crede un om de dreapta ca s-ar putea pozitiona PNL si PSD intr-o politica coerenta comuna? PNL-ul sa ia masurile de stanga, PSD-ul pe cele de dreapta! La asta v-ati gandit?
2010-08-28 08:43:13 | Raporteaza
@Mircea: Du-te spală-te pe ochi
…ce doctrine, visezi, dom’le, dumneata? Ai văzut dreapta-stânga, liberali sau socialişti pe scena politică românească? Sunt exact atâţia liberali în PNL şi socialişti-democraţi în PSD câţi “creştini” sunt în BOR
…şi mă refer la definiţiile de liberal, socialist, popular, creştin, etc. În rest, dacă vrei să afli ce e cu “doctrina” prin partidele noastre, fă un sondaj între membri de partid. Pun pariu că 80% dintre ei habar n-au cu ce se mănâncă doctrina partidului lor
…sau hai să ne rugăm de jurnalişti să facă un studiu ca la carte, că tot freacă menta de pomană pe bloguri…
2010-08-28 10:15:35 | Raporteaza