RSS Feed

Mai bine datornic la FMI decât în faliment…

vezi toate articolele de
04 Nov 2011 la 11:02 74 comentarii 1611 vizualizari.

Există o regulă de bun simţ care spune că nu poţi cheltui mai mult decât veniturile plus împrumuturile pe care eventual le poţi contracta. Este la fel de valabilă în cazul statului  ca şi în cel al persoanei fizice. Pentru orice om cu scaun la cap…

Să faci un referendum pe această temă este perfect inutil şi nu este decât o manevră politică în cel mai fericit caz. Bunăstarea nu se asigură prin lege, în orice caz nu pentru toţi, alminteri nu ar exista sărăcie în lume. Mai mult decât atât,  dacă acest lucru ar fi posibil, atunci democraţia însăşi ar fi într-un pericol de moarte, din simplul motiv că alegerile nu şi-ar mai avea rostul. De pildă, dacă îndemnul electoral „Să trăim Bine!”, graţie căruia să zicem că Traian Băsescu a  câştigat alegerile,s-ar fi transpus în realitate prin lege, atunci n-am avea niciun motiv să mai votăm altceva decât PDL. În fapt, dacă există legi ce nu pot fi puse în aplicare deşi ele întrunesc consensul politic, cum ar fi de exemplu indexarea pensiilor sau a salariilor, aceasta se întâmplă pentru că ele contrazic regula enunţată la începutul acestui text. Restul e demagogie şi dezbatere politică sterilă.

Pentru că politica , inclusiv cea democratică,  se face cu bani.

PS pentru colegul de platformă Mihai Goţiu – Statele apelează la FMI pentru a evita falimentul, nu intră în faliment pentru că au apelat la FMI. Să nu ne dorim modelul grecesc.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

74 comments
  • 1

    Aveti drerptate, Gotiu de la o vreme o ia rau de tot prin balarii cu toate aricolele puiblicate.E firesc cind asemenea D-nei Tatoiu isi da cu parerea de cunoscator despre orice subiect.

  • 2

    Mai dragutilor, e mare ceata in capsoru vostru.

    Pai daca esti asa corect si vrei sa-ti platesti datoriile, de ce tot faci misto de basescu, ca el fix asta face. Incearca sa dea banii inapoi camatarilor.

    Si daca ajungi sa imprumuti, sigur asa e, trebuie sa-i dai inapoi.

    Problema este alta. De ce TREBUIE sa te imprumuti? asta e problema.

    Dna Ţaţoiu
    2011-11-04 12:32:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Lasati-l in pace pe dl.Gotiu.Domnia sa este intotdeauna contra.Astazi este un vajnic om de stanga ,gata sa-i stranga de gat pe cei de dreapta.Maine cand va veni stanga (?)la putere ii va blestema de mama focului si va deplange fosta putere de dreapta care a parasit guvernarea “in urma manevrelor ticaloase si demagogice ale stangii”. Ce sa-i faci si domnia sa trebuie sa manance o paine in plus de undeva!In rest mi se pare baiat de treaba,chiar daca este obsedat de tot felul de rosii.dar cred ca pana la urma se va reprofila pe gogonele!

    sase sase
    2011-11-04 13:18:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Gutza a luat-o razna de atata cianura.

    Titirca
    2011-11-04 13:22:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    pe asta mizeaza bancherii si reprezentantii lor: mai bine dator decat in faliment…
    doar ca vine o scadenta la care ar trebui sa alegi: sa-ti bagi picioarele in ele datorii si sa intri in faliment pentru ca tocmai ei te-au adus in situatia asta…
    asa cum intra pf, pj, de ce n-ar intra si statul? doar pentru ca e o vaca docila si sigura de muls?

  • 6

    @trolu

    De ce ar fi o alegere rationala falimentul indatorarii? Bancherii si reprezentantii lor mizeaza pe plata datoriei la termen, adica pe respectarea unui contract. Nu ti se pare normal? Statele nu pot da faliment, ele pot inceta platile. In ce circumstanta ar fi acest lucru benefic? Pentru cine? In mod cert nu pentru populatia acelor state. Si-atunci, despre ce vorbim?

    Daniel Oanta
    2011-11-04 13:45:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    I love Oantza, I love FMI!

    JEGPDIST
    2011-11-04 14:00:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    Tot mai multe ţări din America latină rup relaţiile cu Fondul Monetar Internaţional

    Tot mai multe ţări din America centrală şi de sud refuză să mai facă jocurile Băncii Mondiale şi ale Fondului Monetar Internaţional (FMI). Venezuela, Cuba, Bolivia, Ecuadorul, Argentina, Brazilia şi Nicaragua se opun astfel dominaţiei economice pe care SUA încearcă să o obţină în zonă.

    Coliţia dintre Hugo Chavez (preşedintele Venezuelei), Fidel Castro (preşedintele Cubei până în februarie 2008), Evo Morales (preşedintele Boliviei), Rafael Correa (preşedintele Ecuadorului) şi Daniel Ortega (preşedintele Nicaraguei), precum şi relaţiile economice dintre aceste ţări şi principalele forţe economice din zonă – Argentina şi Brazilia – ridică mari obstacole în faţa ambiţiilor SUA de a domina din punct de vedere economic emisfera vestică. Presa corporatistă le-a creat mereu o imagine negativă acestor preşedinţi, prezentându-i drept o ameninţare la adresa democraţiei sau chiar drept dictatori şi terorişti.

    Între anii 1960 şi 1980, înainte ca FMI şi Banca Mondială să îşi implementeze politicile economice în zonă, venitul mediu pe cap de locuitor cunoscuse o creştere de 82%. Din 1980 până în 2000, perioadă în care FMI şi Banca mondială au intervenit în zonă sub pretextul generării unei creşteri economice, venitul mediu pe cap de locuitor a crescut cu 9%, iar între 2000 şi 2005 cu doar 4%.

    Adoptarea politicilor economice ale FMI a avut consecinţe dezastruoase pentru Argentina

    Argentina este unul dintre cele mai clare exemple ale efectelor politicilor criminale practicate de FMI. Din 1991 până în 1998, ţara a adoptat cu conştinciozitate reformele recomandate de FMI, incluzând privatizări pe scară largă. Economia a crescut substanţial în această perioadă, dar începând cu 1998 a cunoscut un crash teribil. La sfârşitul lui 2001 Argentina avea mai mult de 100 de miliarde de dolari datorie, moneda naţională se prăbuşise şi majoritatea oamenilor trăiau sub nivelul sărăciei, într-o ţară care fusese, până să aibă de-a face cu FMI una din cele mai bogate din America latină. Prin aceleaşi metode a fost posibil ca România, o ţară care în 1989 nu avea datorii externe să ajungă în ianuarie 2001 (după 18 ani) la o datorie externă de 80 miliarde de euro.

    De-abia când preşedintele Argentinei, Nestor Kirchner a refuzat să mai aplice politicile FMI, economia a început să se redreseze. În ultimii ani a sfidat toate predicţiile FMI, iar cele 47 de procente în plus au transformat-o în ţara cu cea mai rapidă creştere economică din emisfera vestică şi a scos 9 milioane de oameni din sărăcie. Aceste rezultate au determinat Argentina ca în ianuarie 2006 să rupă orice relaţie cu FMI.

    Venezuela a redobândit controlul asupra petrolului naţional

    Exemplul Argentinei a fost urmat şi de alte state din zonă. În aprilie 2007 Hugo Chavez, preşedintele Venezuelei a anunţat că întrucât şi-a plătit datoriile către Banca Mondială şi FMI, ţara sa va rupe complet relaţiile cu aceste instituţii. Astfel Chavez şi-a îndeplinit promisiunea făcută în 1998 de a repune Venezuela pe calea unei creşteri solide, prin renaţionalizarea industriei petrolului. Cu toată opoziţia acerbă din partea SUA faţă de mişcarea lui Chavez, care a mers până la o lovitură militarizată susţinută financiar de SUA în 2002, guvernul Venezuelei a redobândit controlul asupra resurselor sale petroliere, care până acum îngroşau buzunarele SUA. Datorită acestui fapt, economia Venezuelei a crescut cu 38% în ultimii trei ani, în ciuda tuturor predicţiilor FMI.

    Cu ajutorul banilor ce au intrat în visteria ţării datorită acestei naţionalizări, Chavez planifică să pună bazele unei instituţii de împrumut regionale, condusă de naţiunile latino-americane. Rezerva de 50 de miliarde de dolari a Venezuelei asigură deja suport financiar pentru ţările din regiune, fără a le impune acestora condiţiile exploatative pe care le aveau Organizaţia Mondială a Comerţului, Banca Mondială şi FMI.

    Tot mai multe ţări din America latină rup relaţiile cu FMI

    Din decembrie 2005, de când şi-a plătit datoriile, Brazilia s-a eliberat şi ea de sub influenţa păguboasă a FMI. „Am plătit această datorie pentru a arăta lumii că această ţară are un guvern şi că îşi ia singură deciziile” a spus Luiz Inácio Lula da Silva, preşedintele Braziliei.

    Şi noul preşedinte al Ecuadorului, Rafael Correa a câştigat alegerile cu ajutorul unei platforme anti-privatizare şi anti-baze militare americane pe teritoriul ţării. Ecuadorul a început să îşi plătească datoriile faţă de FMI şi a anunţat că imediat după aceea va renunţa la a mai face noi împrumuturi de la acesta. În aprilie 2007 Correa a închis reprezentanţa Băncii Mondiale din Quito după ce a decoperit că aceasta sustrăgea fonduri, sub pretextul reformei din sectorul petrolier.

    În aprilie 2006 Evo Morales, preşedintele Boliviei a anunţat că ţara sa rupe relaţiile cu FMI şi respinge orice acord de liber comerţ cu SUA. În locul acestora a fost lansat Acordul comercial al poporului bolivian (Bolivian Peoples Trade Agreement, PTA) care încurajează cultura autohtonă şi suveranitatea naţională. Banii obţinuţi din activităţile comerciale internaţionale sunt utilizaţi pentru îmbunătăţirea condiţiilor de viaţă ale locuitorilor Boliviei, nu pentru a plăti dobânzi usturătoare unor organisme de genul FMI.

    O lege dată în 2005 în Bolivia privind hidrocarburile a făcut să crească taxele pe care companiile străine trebuie le plătească guvernului bolivian pentru a putea activa pe teritoriul acestei ţări. În timp ce această lege a dus la culmea furiei corporaţiile străine, şi mai ales pe cele americane, ea a adus guvernului bolivian zeci de milioane de dolari cu care au putut fi plătite datoriile faţă de FMI şi Banca Mondială.

    În aprilie 2007 Bolivia, Venezuela şi Nicaragua au decis să se retragă din Centrul Internaţional pentru rezolvarea disputelor legate de investiţii (International Center for Settlement of Investment Disputes, ICSID), găzduit de Banca Mondială. Această decizie vine în continuarea mişcărilor sociale din 2001, care au culminat cu alungarea companiei Bechtel din Bolivia. La rândul ei Bechtel a dat în judecată Bolivia la ICSID. Tocmai faptul că această instituţie s-a dovedit a fi părtinitoare, acţionând de fapt în favoarea coporaţiei, a determinat ţările respective să rupă relaţiile cu astfel de organisme de faţadă.

    Ceea ce s-a petrecut cu aceste ţări reprezintă un serios avertisment pentru celalalte state de a rupe la rândul lor relaţiile cu astfel de organisme internaţionale, ale căror politici s-au dovedit a fi periculoase şi dezastruoase. Presa corporatistă evită însă să dezvăluie aceste informaţii.

    JEGPDIST
    2011-11-04 14:04:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    cati greci au decis sa faca imprumutul ala urias? pe cati i-a intrebat guvernul inainte de a contracta imprumutul, daca sunt sau nu de acord cu asta?

    si sa-i lasam pe greci.

    PE ROMANI, cine i-a intrebat ce imprumut sa se faca, de la cine, cu ce dobanzi si alte vise? nu numai pe romanii de rand, care cica nu se pricep la chestii d’astea complicate, ci nici pe parlamentari, care cica ne reprezinta, demografic hahaha, nu i-a intrebat nimeni nimic.

    si dup-aia… sa ne asumam NOI plata datoriei… ca e publica.

    datoria pentru plata bazinelor, bordurilor, panselutelor, samd… de ce sa fie nationalizata, cand banii se duc cu dedicatie direct la firmele de partid?

    nu mai spune...
    2011-11-04 14:08:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    FMI împrumută în general guvernele corupte
    twisted-minds.c../

    pdistdefrunte
    2011-11-04 14:11:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Domnule Oanta, dumneata imprumuta-te unde vrei cu ce dobanda vrei. Noi n-am cerut nici un imprumut si ne-am descurcat fara nici un imprumut , n-avem nevoie de nici un camatar. Tzara e suficient de bogata ca sa traim bine.

    Obligatia constitutionala a guvernarii este sa asigure administrarea eficienta a resurselor noastre, nu sa stea degeaba si sa se imprumute in numele nostru fara sa ne intrebe.

    Daca la tine in familie in loc sa-ti faci datoria de cap al familiei si sa muncesti mergi doar si te imprumuti la vecini si iei pe caiet pe baza ca o sa plateasca familia candva…. e problema ta, nu a familiei: nu ai avut mandat sa te imprumuti in numele nostru in secret. Cine ti-a dat pe caiet n-are decat sa te dea pe tine in judecata, familia divorteaza de tine. Jos Basescu si Isarescu! Nu suntem servitorii vostri, voi sinteti salariatii nostri si nu v-am dat ca sarcina sa faceti imprumuturi.

    Basescu se afla in situatia in care , la indemnul lui Isarescu (omul camatarilor) a luat pe caiet , pentru el si prietenii lui. Sa plateasca ei, nu noi, ca pe noi nu ne-a intrebat. Nu ne intereseaza ce a baut el cu prietenii si cu muierile lui la carciuma. Acasa la noi nu a adus nimic.

    Nici macar nu stim cat de corect e caietul ala: uite, in cazul Islandei la o cercetare mai atenta camatarii au recunoscut ca i-a incarcat la plata cu 3,6 miliarde de euro. Cica a gresit un contabil. Sanchi.

    La noi cine controleaza ? Pai… arbitrul jucator se controleaza singur , si isi da NUP asa cum si-a dat ilegal si casa din Mihaileanu.

    Si in nici un caz n-au intrat in Romania anul trecut 20 de miliarde. Imposibil: s-ar fi vazut ceva in economie, in nivelul de trai. Deci a fost numai din pix. Nu datoram nimic, nimanui.

    Ce faliment ?! Ce, a disparut pamintul arabil, apele curgatoare , petrolul si alte resurse ?! Oricare contract tradator poate fi anulat si toate cele nationalizate.

    Eu stiu ca in Romania , constitutional, suveran e poporul, nu presedintele. Cel mult ar fi putut hotari parlamentul, dar nu i s-a cerut aprobarea. Si atunci despre ce vorbim ?! Cu voia cui, si in baza caror prerogative si-au permis guvernatorul BNR si ocupantul fraudulos al functiei de presedinte sa semneze in numele nostru ?! FMI a facut afaceri ilegale cu niste entitati care nu erau si nu sint abilitate sa faca asemenea afaceri. Nu raspundem noi daca FMI a ales constient sa faca un contract cu niste persoane care n-aveau calitatea legala de a semna. Sa fie clar: fata aprobarea parlamentului, contractul/acordul e nul. Si nu are aprobarea aia. Si daca ar incerca sa o obtina prin binecunoscutele metode de spaga si santaj, tot nu e valabil: pretindem referendum iar acordul propus sa fie total public. Contractul nostru constitutional cu Statul este ca Statul sa asigure spitale, scoli si supravietuirea tuturor cetatenilor. Indiferent de conditiile externe: daca actualii administratori ai statului nostru se considera incapabili, sa plece. Daca situatia externa este “criza” si “urgentza”, sa declare legal si constitutional Situatia de Criza , de Necesitate, de Urgentza. Nu vrajeala la televizor si pe blog.

    Nu exista nicaieri in Constitutia Romaniei sau in vreo Lege termenii “furtuna”, “prapastie” sau “faliment”. Exista starea de necesitate si aceea de urgentza. Definite legal. Nu exista varianta “statul nu-si mai indeplineste obligatiile pe motiv de… furtuna”.

    abureala tipica din partea vox
    2011-11-04 14:58:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Nu va asteptati la aprecieri; specii ca Gotiu fac prozeliti; ori trolli ori jeguri de diferite nuante.
    Dece sa te gindesti la munca? nu e mult mai usor sa injuri, sa improsti cu noroi si minciuni?
    “Ultimul fanariot” a stiut el dece a pus in gura unui roman cerinta” da` Statul ce treaba are? sa ne dea pensii si salarii! ;)

    Cănuţă
    2011-11-04 15:00:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    @CANUTZA, PLATESTI TU DATORIILNMTZII MTI DATORIILE PE CARE LE FAC WOODREA, BESHINESCU& SA ISI ASFALTEZE DRUMUL LA RAHATZELE SAU SALA DE SPORT SAU BAZINE IN CARE NU CURGE APA?ZI, BAI, CACATPDIST?

    JEGPDIST
    2011-11-04 15:14:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    IN MTZZI MTI DE CANUTZA CAKATA, BAI, PULEA, TU CREZI CA ORICE OM CARE NU-I DE ACORD CU IMRUMUJTUL DE LA FMI E SOCIALIST SAU USL?KKTULE, GUVERNUL ASTA A DISTRUS SUTE DE MII DE FIRME …

    JEGPDIST
    2011-11-04 15:16:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    bravo oanta…scurt si la obiect.

  • 16

    @abureala tipica din partea vox:

    hai sa-ti spun ceva, dar in mare secret, sa nu ne auda nimeni.

    am auzit, da’ nu bag mana in foc, ca maramite de-aia se caznesc unii sa tot creasca numarul evreilor omorati de antonescu, ca cica fiecare mort costa 20.000 de euro.

    lasand la o parte faptul ca e o suma ridicola, io zic ca la cei 100.000 cat o ajuns acum, nu mai are rost sa te intrebi unde-s banii.

    banii sunt la cine trebuie
    2011-11-04 15:53:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    - un pic de echilibru pe vox…primit cu flegme si injurii cum era de asteptat…

  • 18

    @abureala tipica din partea vox: bai prostu scolii iti raspund tie si altor cativa care nu cred ca aveti impreuna in total 12 ani de scoala, habar n-ai de economie si nici de politica. Imprumutul ala a fost luat pt a putea acoperii in cea mai mare parte plata salariilor bugetarilor, pensiile , ajutoarele sociale, si o parte a mers catre Banca Nationala.
    Acuma retardule intreaba-te de ce au fost nevoie de acsti bani catre bugetari, pensionari si asistati. Hai sa-ti spun eu de ce. Pt ca sistemul bugetar a fost supramarit in perioada de gratie a guvernarii PNL -sprijinita in parlament de PSD. Atunci s-a ajuns in situatia in care salariul mediu la buget era mai mare ca cel in mediul privat. Unde mai vezi o asemenea anomalie? Numarul mare de angajari la stat s-a facut tot in aceea perioada a guvernarii PNL iar tot in aceea perioada apar cele mai multe pensionari pe caz de “boala” si anticipate. cat despre cei asistati ce sa zici, nici azi nu poate si nu vrea Senatul sa schimbe legile asistentei sociale. Nu in aceea perioada toata ;lumea isi lua plasme cu buletinul cand ei aveau salariu de 8 milione? E
    Asadar acel imprumut a fost facut sa scoata tara din caktu in care l-a lasat geniala guvernare PNL. Fara acel imprumut intram in incapacitate de plata a salariilor si pensiilor cu tot pamantul arabil, apele curgatoare, petrolul ( vezi privatizarea Petrom – Nastase- si Tariceanu Sterling) si aurul de la Rosia Montana.
    Asa ca sugeo retardule si plimba ursu tu si ceata ta de idioti.
    Feicitari Oanta pt modul simplu de a explica unui om ca Gotiu ca bate campii.

  • 19

    Cum apare o parere echilibrata, sau cu un pic de bun simt, cum apar “troli” si alte specimene cu flegma pregatita.
    Uneori chiar cred ca ne meritam soarta si gotiii….

  • 20

    Oanta, cine te opreste sa te imprumuti tu personal la cine vrei ? Daca asa consideri tu ca e mai bine pentru tine….

    In ce priveste presedintia si BNR, astea doua institutii n-au abilitarea constitutionala. Pur si simplu n-au dreptul asta. Numai parlamentul il are. Si nu i s-a cerut aprobarea.

    Basescu si Isarescu n-au nici un drept sa hotarasca ei ce e mai bine pentru noi. Nu face nici presedintia si nici BNR politica interna . Parlamentul face. Iar in probleme grave face numai dupa ce ne intreaba si pe noi daca suntem de acord.

    Daca actualilor ocupanti temporari ai functiilor din parlament, guvern, BNR si presedintie li s-a urcat puterea la cap, sa faca bine si sa-si vina in fire si sa se apuce de treba pentru care sint platiti. Sa faca ce scrie in constitutie si ce vrem noi, nu ce vor ei, ca nu sint stapinii nostri si nici ai Romaniei. Ati inceput sa ne cam calcati pe nervi. Aveti grija ce faceti, ca au patit-o si altii mai grozavi decat voi, unii care tot asa se credeau “sefi”: Mubarak, Gaddafi….

    imprumuta-te pe banii tai, nu pe ai 22 milioane de oameni fara sa-i intrebi
    2011-11-04 16:02:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    sunt un pdist obraznic, ma imprumut pe banii poprului, sunt un jeg nerusinat, fac afaceri cu statul, afaceri de kkt, plateshte popor roman idiot!

  • 22

    @21. Dumneata bag seama ca esti un mandru urmas al oii Dolly, cu un creier pe masura. Sa fi sanatos.

  • 23

    amice, daca imbecilii si banditii care ne conduc tu consideri ca trebuie sa indatoreze tara asta, inseamna ca esti tampit?scuza-ma ca ti-o spun!daca ei ar fi dat exemplu de retinere in cheltuiala banului public, daca ar fi fost mai decenti si nu si-ar fi injurat poporul , in frunte cu betivanul lor, daca ar fi aratat mai multa compasiune fata de bolnavi sau alte categorii sociale in suferinta, as mai fi zis…dar, nu, la ei e un dispret fata de omul de rind.pe cine dracu mai incerci sa prostesti, mai, oantzo?

    @oantza
    2011-11-04 16:11:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @Daniel Oanta: Ai o logica pe care o aplici cind iti convine .Daca trebuie sa platesti datoriile , corect ,atunci statul de ce nu-si plateste datoriile catre cetateni care ei , sint statul si nu un presedinte care este angajatul cetatenilr.Problema Greciei este mai complicata si nu atit de mare pe cit vor unii si altii (Franta , Germania )sa para .Criza din Europa nu se datoreaza Greciei ci sistemului sustinut de cei mari si care acum incepe sa dea rateuri.Ei vor sa-l faca sa functioneza (au interese ), dar altii sa plateasca .Am fost jupuiti de banci ani de zile , cu dobinzi de 10 ori mai mari decit in toata Europa , era bine ? dece nu s-au sesizat marii salvatori de acum.Romanii au avut de 20 de ani dobinzi ale bancilor lor enorme (au facut Profituri uriase ), iar acum vin si ne cer sa stringem cureaua , ei o string ? ,aceasta elita financiara care datorita speculei a adus lumea in halul asta ptr. ca profiturile s-au impartit in favoarea lor iar producatorii (angajati , firme ) au suportat totul , desi banii erau in majoritate tot ai firmelor sau populatiei,adica ptr. un serviciu ei luau caimacul.

  • 25

    iar io sunt clona lu’ traian.’sa fiI sanatos’ trebuia sa scriu, da’s cam agramat ca ieba. beau o poshirca de la traian!sa traienesc bine in capatzana aia a a mea!

  • 26

    “@abureala tipica din partea vox: bai prostu scolii iti raspund tie si altor cativa care nu cred ca aveti impreuna in total 12 ani de scoala, habar n-ai de economie si nici de politica. ”

    Nici nu trebuie sa “am habar” bai inteligentule, pentru aia platesc parlamentul, guvernul, presedintia si BNR. Ii platesc baban ca sa se priceapa ei.

    Si ii judec dupa rezultate. Au rezultate proste. Eu hotarasc daca le accept scuzele si explicatiile.

    Poate ca gresesc, poate ca ei au scuze valabile si explicatiile lor sint cele ok. E posibil. Dar eu sunt stapinul si eu judec. Pentru ca eu platesc. Orice beneficiu as avea din “habar-ul” si priceperea lor, este ceva ce deja am platit: le dau salariu si privilegii, nu-si fac altceva decat sarcina de serviciu. Orice eroare sau greseala intentionata fac ei, de platit platesc eu.

    Eu hotarasc , eu judec, iar daca judec gresit eu platesc, nu Isarescu sau Basescu. Daca nu le convine judecata si decizia mea (care poate fi chiar si gresita) au dreptul sa faca un singur lucru: sa demisioneze si sa emigreze. Din tzara asta in nici un caz nu poate sa plece poporul, chiar daca greseste. Ci trebuie sa plece acela despre care zice poporul ca nu-i bun.

    Sa-ti repet, ca te vad greu de cap: eu sunt patron, nu maistru zidar. Nu ma pricep la tencuieli. N-am habar. Am angajat un zidar. Fatzada si zidaria sint proaste, nu-mi plac. Zidarul vine cu scuze si explicatii. Eu nu sunt de acord cu ele. E liber sa plece. L-am platit la zi. Daca gresesc, e dreptul meu: e casa mea, terenul meu , munceste familia mea. Zidarul ala, presedintele, nu e seful casei mele: e un simplu slariat. Poate fi el si inginer de bombe atomice, mi se rupe. Nu-mi place ce-a iesit din mina lui. I-am dat bani, muncitori, autoritate , materiale. Nu-mi place ce-a facut, cum arata casa MEA.

    E careva din curte, din familie, de alta parere ? Ok: alegeri prezidentiale anticipate, sa ne spunem fiecare parerea. Ca nu ne da zidarul ala sau sefii lui de echipe (guvernul) nimic : ci foloseste banii nostri, nisipul nostru, muncitorii nostri. Basescu nu ne-aduce nimic de la el de acasa. Totul este al nostru. Si i-am platit fiecare zi de “munca”. Si nu ne place ce face cu averea si cu casa noastra.

    Iarasi: nu am nevoie sa am eu habar. Am platit pe unul care a zis ca se pricepe cel mai bine. Ca are el habar. Nu l-am obligat eu sa o faca pe zidarul, el m-a rugar sa-l angajez.Nu-mi place ce-a facut , ce-a iesit din “priceperea” si “munca” lui. Sa plece , de buna voie, cat mai are timp.

    bine ca esti tu inteligent
    2011-11-04 16:21:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    “Am fost jupuiti de banci ani de zile , cu dobinzi de 10 ori mai mari decit in toata Europa , era bine ? dece nu s-au sesizat marii salvatori de acum.Romanii au avut de 20 de ani dobinzi ale bancilor lor enorme (au facut Profituri uriase )”

    @gigi: Isarescu este vinovat PENAL de neglijentza in serviciu si poate chiar de coruptie , favorizarea infractorului, complicitate:

    BNR avea OBLIGATIA legala sa nu avizeze, sa nu permita functionarea schemelor Ponzi numite FNI si Caritas. Isarescu nu poate invoca absolut nimic in apararea lui. Era obligat sa respecte legea sau sa-si dea demisia si sa demaste public tentativa.

    Este exact atit de simplu si fara dubiu.

    Isarescu penal
    2011-11-04 16:28:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    @jegpdist, abureala de pe vox,imprumuta-te pe banii tai etc

    Imprumutul de la FMI nu este nici primul nici ultimul.Datoria unei tari nu este contractata prin referendum, ar fi pe cat de imposibil pe atat de hilar.Si contraproductiv atata timp cat ai un Minister de Finante samd.Incercati sa judecati cu capul nu cu naduful. Jignirile nu va fac sa aveti dreptate.Pentru cei care m acuza de simpatii pedeliste, desi nu acesta este subiectul, se vede clar ca nu m-au prea citit.

    Daniel Oanta
    2011-11-04 16:30:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    HAHAHA.Cum le place Romaniilor sa fie sclavii altora.
    Sa danseze cum le canta altii.Mai devreme sau mai tarziu Grecia va intra in faliment.Durerea si grija Nemtiilor si Franceziilor nu era pt Greci ci pt banciile lor si faptul ca vor pierde un fraier din UE.Cat si FMI.Mari oamnei de afaceri putred de bogati au falimentat si au luat totul de la inceput devenind iarasi miliardari.Falimentul este un nou inceput.Dureros dar sanatos si nu in minciuna.

    Marinelu JB
    2011-11-04 16:30:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    … Dar daca acei oameni pe care-i platim sa aplice legea , sint indolenti sau chiar complici cu infractorii Isarescu si Basescu (si toata camarila lor) ?

    Ce ne ramine de facut daca militianul tine cu infractorul ? Ce ne ramine de facut daca judecatorul in loc sa faca dreptate intre cetatean si reprezentantul statului, ii da acestuia din urma NUP si certificat de buna-purtare ?

    Ce este de facut daca unul te calca in picioare si te mai si scuipa si se pise pe tine, iar judecatorul zice ca totul este in regula ?

    protejat de justitie
    2011-11-04 16:35:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    doamna tzatzoiu, … cand a incercat madam basescu traian sa dea banii inapoi camatarilor? … ca noi nu l’am vazut decat sa se imprumute in numele nostru … ‘r’ati ai dracu’ de pupincuristi

  • 32

    pai, bai, oantza,cine a spus ceva despre referendum?

    uiti ca nu am atras fondurile U/E/?Uiti ca organili au suflat putin praful peste coruptie, peste evaziunea fiscala si acum e veselie iar?

    ce dracu,pe cine dracu mai incerci sa tampesti?

    JEGPDIST
    2011-11-04 16:45:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    @JEGPEDIST

    Nu incerc sa tampesc pe nimeni,iar in ce te priveste m-as osteni degeaba.

    Daniel Oanta
    2011-11-04 16:49:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    @oantza, uiti cum se risipesc banii pe te miri ce bazin, uiti cat costa km de asfalt, ktonele de borduri, achizitii superumflate la pret???

    uiti?

    pt.asta sa ma indatoreze pe mine, cetateanul de rind, sau tot pe mine sa ma acuze ca mi-am luat vreun produs electronic de 2 lei, pt. care tot bancile urlau ca mi/l dau cu buletinul?

    pt. faptul ca sunt imbecili si nu stiu sa gestioneze statul sau ca exista zeci de botisi mai marunti, ei indatoreaza statul si sa nu-i bag in mamemele lor?

    n/am inteles!!

    JEGPDIST
    2011-11-04 16:50:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    “Imprumutul de la FMI nu este nici primul nici ultimul”

    Nici talharia si violul de aseara de la porcteve nu sint ultimile ori primele. Si ?

    “Datoria unei tari nu este contractata prin referendum”

    Ti-a scapat fara sa vrei: eu credeam ca contractam un imprumut, nu o datorie.

    Si exact aia ne doare: ca nu e contractat legal, cu aprobarea parlamentului. Sau chiar prin referendum: e dreptul nostru sa alegem gresit. Nimeni nu are acest drept deasupra noastra. Pentru ca noi pulimea suntem Suveranul, Seful Statului.

    “Si contraproductiv”

    Eu Poporul decid ce este productiv, nu altcineva. Nu te-am angajat sa decizi tu ca spitalele sint neproductive si ca educatia e contraproductiva. Eu hotarasc ce produce fabrica asta numita Romania. Si hotarasc prin referendum sau prin parlamentari. NICIODATA prin guvern sau presedinte. Asta e Constitutia. Poate eu vreau sa murim toti, dar sa impartim acel ultim coltuc de paine si cu bunica mea batrina si cu nepotul meu handicapat. NU te-am angajat sa faci eugenie ,darwinism , sa decizi tu cine piere si cine traieste. “Productia” ta NU este reformarea sau salvarea statului sau a UE si nici macar a … Romaniei: ci a Poporului.

    “Incercati sa judecati cu capul nu cu naduful.”

    Ba cu ambele: e vorba de fratii, copiii si parintii nostri. Nu de numere, ideologii si planuri politice. E vorba de viatza noastra concreta, si nu avem doua. Ce faceti voi se numeste genocid si il faceti in numele unor idei. Nici nu conteaza daca utopice sau nu. Nu intelegi ca se traieste mai prost decat inainte de ‘89 si am ajuns la limitele biologice ?

    “Pentru cei care m acuza de simpatii pedeliste, desi nu acesta este subiectul, se vede clar ca nu m-au prea citit.”

    Te acuz de globalism sionist, de slugarnicie la camatari si la tradatorii neamului si te acuz de propaganda antiromaneasca. Numele de azi al acestora este PDL, ieri a fost PD iar alaltaieri PSD si PNL si FSN. Te acuz de complicitate interesata cu asasinii poporului roman.

    Marturie stau articolele semnate de dumneata. Si tot ce publica editorial saitul asta pe care-l girezi cu semnatura. Sa judece cititorii. Sau -n-ai decat sa ma bannezi. Ce spun eu este de notorietate publica.

    noroc ca s-a inventat internetul
    2011-11-04 16:53:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    @jegpdist

    Calmeaza-te omule! Nimeni n-a spus ca guvernul actual e vreun minunat. Trage aer in piept, expira usor, reciteste articolul si ai sa intelegi.

    Daniel Oanta
    2011-11-04 16:56:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    @noroc ca s-a inventat internetul

    Stai linistit ca nu te banez.Totusi complice cu asasinii poprului roman, nu e cam mult? In rest citeste recomandarea de mai sus adresat lui jegpdist.

    Daniel Oanta
    2011-11-04 16:58:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @oantza,ma doare.n cur de usl sau xyz, vreau doar ca in tara mea sa traiesc decent fiinndca si lucrez de.mi sar capacele.azi, de ziua presedintelui, mi-am luat si eu liber, ce , el nu e asistatul meu social?

    cei ce nu pot rezolva treburile tzarii n-au decit sa se duca dracuui, dar normal ca Romania NU E gERMANIA, MA REFER LA CARACTER.

    JEGPDIST
    2011-11-04 17:00:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @MedComp:

    Pe voi nu v-o chemat sa v-arate? No, ma…

    Dna Ţâţoiu
    2011-11-04 17:21:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    dle Oanta,
    dece il jigniti pe stimabilul @jegpdist?

    “Incercati sa judecati cu capul”.
    (De unde cap cind el isi spune clar “JEG”?)

    Cănuţă
    2011-11-04 17:31:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    @CACANUTZA, JEG PDIST, BAH, ZDRRANTZO!

    JEGPDIST
    2011-11-04 17:38:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    am fost şi eu la vila lac, mi-a aruncat si mie stapinul un os, l-am ros.

    ce-am in puţă
    am şi-n tărtăcuţă!

    Cănuţă
    2011-11-04 17:41:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    n-am nimic în puţă.
    sunt o loază găgăuţă!

    Cănuţă
    2011-11-04 17:42:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    @Dna Ţaţoiu: trebuie sa te imprumuti deoarece nu ai venituri cu care sa platesti pensiile si salariile. Aveam pe vremea lui Tradiceanu 38 de legi ale pensiilor. Una mai nesimtita ca alta. Iar indatorarea la FMI se face cu o dobanda mult mai mica decat de la bancile speculative! Dumneavoastra acasa consumati mai mult decat produceti? Asa s-a intamplat intre 2007 si 2008 cand economia duduia si Tariceanu a praduit pentru alegerile legislative din 2008 3,2 miliarde euro din fondul de dezvoltare si a mai lasat si 5,2% gaura in PIB! Cunoasteti aceste lucruri elementare?

    Teodorescu Valentin
    2011-11-04 17:52:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @Teodorescu Valentin:

    Da’ ia spune tu dragutule, ce-ar fi daca astia, de la primar in sus, ar fura mai putin?

    Ce zici, ar ajunge si pentru pensii?

    Dna Ţaţoiu
    2011-11-04 18:19:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    Sau daca luam de la ala care are 150 de milioane si ii impartim la 20?

    Dna Ţaţoiu
    2011-11-04 18:21:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    Si daca nici asa n-ajung, atunci mai taiem vreo doua patinoare si vreo trei bazine de inot. Si nu mai schimbam nici bordurile odata la 2 ani. Le schimbam la 10.

    Dna Ţaţoiu
    2011-11-04 18:24:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    E ESCROCHERIE… Romanii nu au cotizat o viata la fondurile de pensii pentru ca, acum, pensiile lor sa fie platite din imprumuturi facute la FMI.

    Primirea FMI in tara trebuia aprobata de popor prin referendum…Initiativa grecilor e laudabila. Politicienii ii vor intreba daca sunt de acord sa traiasca auster de dragul UE iar ei vor spune “NU, multumesc”, lucru pe care l-a raspunde, in caz ca ar fi intrebati si peste 99% din romani.

    UE si EURO nu sunt scopuri in sine. Daca ele inseamna FOAME in tara, le spunem “Nu multumesc”.

  • 49

    Iesirea la vot este oarecum un referendum.Romanii sant buni doar pt a vota.Dar ai intreba de vanzarea pe nimic a bogatiilor tarii, a imprumuturiilor ,a impartirii tarii dupa cum vrea pestele udemeris si desfintarea judetelor,intrarea in UE nu mai sant buni.?Pai uite ca va dau eu un imprumut de una bucata milion euro.Dar cu niste conditii.Ce ziceti va bagati la imprumut.?Imprumutat la asassinii FMI si BM inseamna sinucidere lenta.

    Marinelu JB
    2011-11-04 18:59:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    @Cris: da, au cotizat la pensii cei care au ajuns la virsta de pensionare insa de unde bani sa le platesti pensiile daca romanii nu platesc taxe? romanii isi inregistreaza masinile in Bulgaria, fac tot felul de misculatii ca sa nu plateasca impozit pe venit, atunci de unde bani la buget? din aer? nu mai zic si de asa zisii oameni de afaceri care sunt cei mai mari evazionisti fiscali.

    Nóinín
    2011-11-04 19:33:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    @Marinelu JB: Daca ai facut imprumut si hotarasti prin referendum familial sa nu mai achiti ratele, banca nu te mai executa? Eu zic ca le platesti cu penalizari cu tot, iar un nou imprumut nu mai pupi de la nici o banca vreo cinci ani.
    Tot asa intampla si cu Grecia, dar au renuntat la ideea de referendum, ca ajungeau in galeata.

    Titirca
    2011-11-04 19:52:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    @Titirica: pai n-am facut eu. Vreun imprumut. Io stiam ca tata merge la munca, nu la carciuma sa ia pe caiet. Da’ ala care i-a dat pe caiet stia ca n-avem de unde sa platim: tata era la carciuma, nu la munca. Era clar ca n-are de unde plati, ca mersul la carciuma nu produce bani.

    E clar ce vrea carciumarul camatar: sa puna mina pe casa si pamintul nostru. Mai mult carciumarul i-a zis lui tata asa: bai Gheorghe, io-ti mai dau de beut pe caiet numai si numai daca faci tot posibilul sa nu mai munceasca nimeni din familia ta. Se numeste… masuri de austeritate. Voi in curtea aia nu tre sa mai faceti nici cometz, nici nimic. Tre sa-i indemni pe familia ta sa faca scandal, sa se certe intre ei, sa nu respecte legea. Sa faci tu, mai Gheorghe, in asa fel incat familia ta sa nu poata plati niciodata imprumutul. Daca aveti plug: privatizeaza-l. Daca iese gaz din pamintul vostru, da-l pe nimic la vecini. Daca aveti aur sau cupru, la fel. Daca ai un copil muncitor si ascultator, nu-i mai da bani de scoala sau mincare: alunga-l de acasa, sa plece prin straini.

    Asa sa faci mai nea Gheorghe, iar la urma de tot noi iti vom lua casa si pamintul: familia ta raspunde pentru ce intelegeri necinstite ai semnat tu in secret pe caiet.

    etica si echitatea FMI justificata de basisti
    2011-11-04 20:29:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    @JEGPDIST:
    bai tampitule, mai mult de jumatate din judetele tarii si din localitatile tarii sunt conduse de USL. fondurile astea europene pot fi accesate de oricine. DE ORICINE VREA SI E IN STARE.
    nu le atrage nimeni pentru ca sunt extrem de greu de furat. sa nu crezi ca jegurile PD-iste sunt mai jegoase decat jegurile USL-iste. sunt la fel de jegosi toti.

  • 54

    @x, bai, idiotule, stiu, dar ma intreb , intre un botis si o firma oarecare(fie ea a vreuni uslist)cum de a castigat botis?

    JEGPDIST
    2011-11-04 20:47:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    @x, cretinule, cum de afacerile cu asfaltatorii, marmura, borduri, corn si lapte, alro, energie, tvr etc le castiga pdistii?

    chiar ne facem ca nu stim ca si pt. fonduri europene ti se baga bete in roate daca esti de la OPOZITIE, ZI, MAI, ACEFALULE!

    JEGPDIST
    2011-11-04 20:51:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    @bine ca esti tu inteligent: bine ca sunt eu inteligent si pentru tine. pai intai zici ca n-ai habar si nici nu trebuie sa ai habar ca de aia ii patesti..dar ii judeci. Pai cum ii judeci cand tu nu esti in cunostinta de cauza?

  • 57

    incredibil cati prosti fi uni. Bai CRIS, norma ca omu de rand o sa raspunda la referendumc a nu e de acord cu austeritatea, dar atunci sa raspunda si la intrebarea: ti-a placut sa traiesti pe picior mare si sa te bagi in datorii pe care nu le poti achita??? Daca ti-a pacut s atraiesti peste cat iti era permis acuma PLATESTE.
    Apropo tot o dati ca poporul nu vroia datoria, pai no vroia direect, dar vroiau pensii mai mari, salarii bugetare cat mai mari, posturi la buget duble, sporuri, asistenta. Asta e DATORIA. Si datoria cea mai mare pe care o patim e din cauza guvernarii PNL in minoritate. De ce nu v-ati intrebat atunci de unde o sa avem bani pt toate posturile de la stat etc etc? Imprumutul de la FMI este rezultatul unei proaste guvernari de 20 de ani care a culminat cu perioada 2007-2008 – perioada PNL. Cand Basescu zicea ca pica fondu de pensii in 2 ani radeati de el. Sic!
    Imprumutul trebuia facut indiferent ca ii Basescu sau ca era Geoana asa ca plimbati ursu retarzilor. Si nu-i ridicati in slavi pe greci sunt modelul cel mai prost de urmat si dau dovada de nesimtire fara limita.

  • 58

    Orice lamentare ca nu sunt bani de pensii e ESCROCHERIE. Nimeni nu ar plati la pensii ca sa afle peste ani ca nu mai sunt bani. E ca si cum te-ar anunta banca in care ai depus banii ca nu mai sunt bani ca sa poti retrage, adica mega-infractiune.

    Daca exisa acest risc, oamenii ar trebui sa-si capitalizeze singuri banii de pensii…fara ca ei sa mai treaca prin filtrul unor indivizi dubiosi care isi spun “Stat”.

  • 59

    @noroc ca s-a inventat internetul: Asa este , ai explicat pe intelesulacestor jigodii care ne saracesc si tot pe noi ne pun sa platim,si trebuie sa zicem si sarut mina

  • 60

    @Daniel Oanta: 6
    asta ziceam si eu: obligatiile de stat sunt cele mai grase si mai sigure vaci de muls pentru mafiotii din sistemul financiar bancar in cardasie cu politicienii corupti!
    si eu spuneam tot asa: daca n-avem bani de icre negre ne imprumutam sau mancam paine cu salam?

    ps: esti mult mai documentat decat unul ca mine si te rog sa ne spui cu ce dobanda ia imprumuturile de pe piata bancara Grecia in ultimii 2-3 ani? si cu banii imprumutati ce face in afara sa plateasca dobanzile?

  • 61

    @trolu: pune pampersi la vaci ca sa nu derapeze in prapastie ca vine furtuna si n-are umbrela :D

    saskanbwerk
    2011-11-05 00:02:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    “@bine ca esti tu inteligent: bine ca sunt eu inteligent si pentru tine. pai intai zici ca n-ai habar si nici nu trebuie sa ai habar ca de aia ii platesti..dar ii judeci. Pai cum ii judeci cand tu nu esti in cunostinta de cauza?

    ionut
    2011-11-04 20:55:51″

    Dupa rezultatele lor si cu dreptul celui care plateste si este proprietar. Tre sa tragi dunga cum zic eu, strimba daca zic eu sa o tragi strimba: eu platesc si mai e si casa mea, nu a ta. Tu esti doar zugravul angajat de mine. Asa scrie in Contract, in Constitutie. Eu sunt suveran si proprietar si platitor.

    il judec cum imi place si cum vreau
    2011-11-05 00:11:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    @JEGPDIST#55: “cum de afacerile cu asfaltatorii, marmura, borduri, corn si lapte, alro, energie, tvr etc le castiga pdistii?”

    Esti un bolsevic mincinos! Si o sa-ti dau 2 exemple ca sa vada lumea ca minti cu nerusinare:
    - in Bucuresti, firmele apropiate PSD-ului cistiga pe banda rulanta contracte cu primaria condusa de Oprescu. Pina si PNL-stii au refuzat o perioada sa il mai sustina pe Oprescu pentru ca nu aveau acces la cascaval.
    - in judetul Teleorman, Dragnea nu rateaza nimic! Si ultima oara cind am verificat, Dragnea era de la PSD…

    Si exemplele ar putea continua. Dar indiferent de numarul lor, concluzia este simpla: esti doar un bolsevic care minte cu nerusinare… Norocul tau este ca nu esti singurul…

  • 64

    @Cris#59: Tu faci pe prostul sau vorbesti serios? Pentru ca, daca vorbesti serios inseamna ca esti prost gramada! Pentru ca oricine stie ca sistemul actual de pensii presupune ca banii incasati de la salariati se folosesc direct pentru plata pensiilor. Nu se depun niste bani la banca, bani care apartin unui anume persoane!! Tu chiar aveai impresia ca banii pe care tu ii platesti la stat sint pusi undeva deoparte ca sa iti fie returnati cind iesi la pensie?!?

    Si da, sistemul asta este unul falimentar. Poti sa il intrebi pe Iliescu de ce au ales acest sistem…

    Asa ca mai usor cu sfaturile in necunostinta de cauza. Daca miine romanii s-ar hotari sa nu mai cotizeze la fondul de pensii, pensionarii nu ar mai primi nici un leu!

  • 65

    … Trebuie sa ma convingi ca e preferabil sa faci cu banii mei parcuri in padure in loc de scoli sau spitale. Nu tre sa am eu vreun “habar” , oricine isi da seama si are dreptul sa decida care este prioritatea. Basescu se declara “sef al statului”. Face ce vrea el cu banii nostri. El e sef, nu conteaza ca 80% din populatie nu e de acord cu optiunile si deciziile lui. El “are habar”. Sa aibe pe banii lui, la el acasa.

    Si repet: eu am dreptul sa decid gresit inclusiv prin referendum. Basescu sau alt demnitar nu mai are dreptul asta in momentul in care parerea lui se contrazice cu parerea mea. Ca oricare alt meserias, e liber doar sa-mi spuna care e parerea lui de specialist. Sa mi-o spuna, nu sa mi-o impuna. E platit sa-si dea silintza sa realizeze ce spun eu ca vreau, nu ce crede el ca e bine pentru mine. Il dau jos indiferent daca a ratat din prostie sau din interes personal. Indiferent ca e prost sau si corupt si tradator, trebuie sa plece. Nu ne place in ce hal a ajuns Romania sub conducerea lui absoluta. Nu ne place ceea ce incearca sa ne impuna. A uitat cine e seful si se crede stapin. Nu e. Nu merge cu “m-ati votat, acuma rabdati”. N-am votat un stapin ci am selectat un salariat. Care si-a luat nasul la purtare.

    marinica zisu
    2011-11-05 00:32:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    Sistemul de pensii in Romania este, la ora actuala, o schema Ponzi, tip Caritas, la care nimeni nu mai pune botul pentru ca exista o maxima posibilitate sa cotizezi si dupa aia, cand te pensionezi sa apara un marinar dubios sa-ti spuna ca “nu mai sunt bani”.

    Daca tot e sa ne imprumutam la FMI de bani de mancare, mai bine o facem direct, nu mai cotizam la fondurile de pensii.

    O tara normala la cap se imprumuta de bani de autostrazi si hidrocentrale nu de bani de mancare.

  • 67

    @Daniel Oanta:

    “Există o regulă de bun simţ care spune că nu poţi cheltui mai mult decât veniturile plus împrumuturile pe care eventual le poţi contracta. Este la fel de valabilă în cazul statului ca şi în cel al persoanei fizice. Pentru orice om cu scaun la cap…”

    Fals. Regula spune ca poti cheltui mai mult decat veniturile plus imprumuturile, daca esti destul de puternic ca sa nu restitui imprumuturile: cate trilioane de dolari datoreaza USA Chinei ?

    Asa ca nu ne mai vinde noua nobile idealuri si motivatii morale in probleme de politica , economie si suveranitate nationala: Regula spune ca poti cheltui exact atita cat ai plus ce poti fura de la altii: prin putere militara, prin negociere, prin prosteala…. Se numeste “tzeapa” si “japca” si asta e regula in afacerile internationale.

    Asa ca poti cheltui linistit de cinci ori PIB-ul tau , asa cum face USA si asa cum face si Grecia , daca ai putere militara ca USA ori daca ai cu ce sa santajezi USA: cu pozitia ta geostrategica. Ca Grecia.

    marmota cu ciocolata morala si etica
    2011-11-05 08:42:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    @etica si echitatea FMI justificata de basisti: Eu cred ca lui Gheorghe nu i s-a tras de la carciuma, ci de la membrii din familia lui care au avut pretentia sa traiasca precum nababii(Armani, Ferrari, Hawaii etc.), desi veniturile nu le-ar fi permis.

    Titirca
    2011-11-05 12:00:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    @saskanbwerk:
    doar noi vedem statele astea corupte si hoate ca vaci costelive dar EI le vad numai bune de muls; cu cat e vaca mai costeliva cu atat incaseaza EI o dobanda mai mare :)

    in loc sa introduca in constitutie plafon de 3% la deficit, mai corect era sa introduca interdictia statului de a se imprumuta de la banci…
    pentru proiecte de anvergura n-au decat sa acorde prin legi speciale posibilitatea de a angaja imprumuturi de catre regii de stat in limitele patrimoniului si a dezvoltarii proiectului…
    dar mafiotilor din toate taberele nu le-ar conveni sa se interzica accesul la ugerul gras al statului ’suveran’ cu datorii suverane

  • 70

    dupa cum vadem,pentru supunerea unor popoare nu se mai trimit osti cu Sinan Pasa in frunte;e suficient un emisar cu pantofii sparti;

    viorel
    2011-11-05 19:57:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    @Daniel Oanta
    E greu cu prostimea (jeg-uri, marmote trolu-ri etc), d-le Oanta.

    Ce nu inteleg bezmeticii astia este ca tarile apeleaza la FMI si nu invers. Care FMI le spune de la inceput ” ati muncit putin si ati cheltuit mult ; daca vreti imprumut, faceti invers”. Nu vreti, pace buna sau spargeti-va singuri capetele.
    Da sa-i pui la munca pe astia care invart margele, trag pipa si misca din buric – e ca si cum l-ai pune pe jegpsdist sa gandeasca! Greu, foarte greu.

    Mircea
    2011-11-06 08:22:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    desigur ca visul oricarui pupinbasist pdlist este sa puna la munca pe altii iar ei sa sifoneze banii imprumutati de stat pentru a-si trage niste palate si masini de-i invidiaza bogatasii de la Monte Carlo (mai putin rusii lui Putin!)

    asta-o o adevarata politica de dreapta

  • 73

    Cum salveaza Mihai Gotiu Rosia Montana!
    napocanews.ro/2../

    Titirca
    2011-11-07 14:58:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    @Titirca: Ne mai plictisesti mult? Esti ca gaina babei ce a gasit o margica, penibilule!

    Plisken
    2011-11-07 15:11:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari
ziarist și un pic economist
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Blogroll


Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

    alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

    © 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

    Strategy & Technology: PUBLYO
    Marketing & Sales: Q2M
    Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!