![]() | Mai bine faliment decât datori la FMI. Modelul grecescvezi toate articolele de Mihai Goţiu03 Nov 2011 la 17:47 66 comentarii 2422 vizualizari. |
Câteva din obligațiile impuse de FMI României, pentru acordarea tranșelor de împrumut:
- Măsurile de austeritate (reducerea personalului bugetar, tăierea din salarii)
- Creșterea TVA
- Privatizarea Cuprumin Abrud (mai exact vânzarea pe doi lei a unor rezerve de minereu estimate la miliarde de euro)
- Vânzarea Oltchim (în curând o să află și la ce preț în raport cu valoarea reală)
- Vânzarea unor pachete minoritare de acțiuni la companii de energie precum Transgaz, Hidroelectrica ori Transelectrica
Rezultatul pe temen scurt? Îl trăim zi de zi. Pe termen mediu și lung? O încetinire drastică a oricărei dezvoltări a statului. Dincolo de tranșele de împrumut pe care va trebui să le returneze, România va rămâne și fără resurse majore pe care le-ar putea utiliza pentru plata acestor tranșe. Sumele modeste economisite prin reducerile bugetare sau rezultate din vânzări și privatizări se vor epuiza rapid. După care nu ne va mai rămâne decât să vindem ultimele lucruri care au mai rămas (ultimele resurse naturale și pământul). Apoi, Dumnezeu cu mila.
Desigur, referitor la lista de măsuri impuse de FMI s-ar putea obiecta în privința reducerii personalului bugetar. Din păcate, modul în care aceste reduceri au fost făcute, au arătat clar că nu clientela politică a fost cea afectată. Iar exemplul fostului ministru al Muncii, Ioan Botiș, e, probabil, cel mai revoltător: foștii șefi și directori din conducerea Direcției Județene de Ocupare a Forței de Muncă Bistrița (foștii colegi ai lui Botiș) au fos disponibilizați. Și transformați în consilieri remunerați cu aproape 2.000 de euro/ lună din bani europeni aprobați de… Ioan Botiș. Așadar, au rămas tot cu mâna până dincolo de umăr băgată în fondurile publice.
În aceste condiții, dreptul grecilor de a se pronunța (printr-un referendum) asupra acceptării măsurilor de austeritate este mai mult decât legitim. În cazul respingerii ”donațiilor” europene, decizia lor ar fi de înțeles, dincolo de consecințele asupra UE și a euro. Nu grecii sunt cei care ar urma să fie salvați de planul UE, ci elita politico-financiară coruptă a Greciei. După cum se poate observa deja în cazul României, eventualul faliment al statului ar fi singurul care ar stopa sistemul corupt. Pur și simplu pentru că nu ar mai avea ce să fure.
Nu găsesc niciun argument care să mă facă să plâng în cazul falimentării unui sistem corupt, fie că e el grecesc, fie românesc. Până la urmă, s-ar putea să fie ultima soluție de a scăpa de o ministresă care strălucește doar în pictoriale în care se visează Jackie Kennedy ori Margaret Thacher, în timp ce-i cataloghează pe cei care își apără drepturile în stradă ca fiind ”huligani”.
Cerbicia cu care Merkel ori Sarkozy vor să bage miliardele de euro ”salvatori” pe gâtul Greciei nu reprezintă un act caritabil și niciunul de caritate. E, pur și simplu, încercarea disperată de a susține un sistem de pe urma căruia au profitat nu doar oligarhii și corupții eleni, ci și ”elitele” din țările lor. Nu de mila majorității cetățenilor greci le pasă lor, ci de mila propriilor rețele.
Etichete: botis, criza, FMI, Grecia, imprumut, ioan botis, Mihai Goţiu, pictorial tabu, UE


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| Mihai Goţiu 10640 citiri |
| Cristian Teodorescu 9486 citiri |
| Costi Rogozanu 8815 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4107 citiri |
| Alin Fumurescu 3927 citiri |
| Constantin Creţan 3390 citiri |
| Dorin Tudoran 2862 citiri |
| Dan Duca 2466 citiri |
| Elena Vijulie 2427 citiri |
| Ciprian Şiulea 2292 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61032 citiri |
| Cristian Teodorescu 39826 citiri |
| Costi Rogozanu 38007 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18155 citiri |
| Alin Fumurescu 17833 citiri |
| Viorel Dobran 12301 citiri |
| Dan Duca 11266 citiri |
| Constantin Creţan 11149 citiri |
| Elena Vijulie 9052 citiri |
| Dorin Tudoran 8689 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Bravo Gutza!…….tu doar atat ai priceput ….hi!hi!hi!
Adica de ce sa achiti jumatate din datorie, cand poti sa te declari falit si sa nu le mai dai nimic ? Tu crezi ca asa scapi si ramai linistit cu lovelele europenilor? Banii imprumutati nu s-au dus numai in sistemul corupt ci si la cetateanul grec istetule! Sub forma de credite personale,credite de consum,pensii grase,salarii la fel de babane…etc…etc…. Zici ca falimentul ar rezolva problema iar din acel moment bancile din Europa nu au decat sa se duca dracului cu banii pierduti ai tuturor cetatenilor europeni. Au fost fraieri ca i-au imprumutat pe greci ,deci nu au decat sa piarda.
E o gandire de manglitor cocalar…de tip grecesc sau romanesc.
Desigur, exista viata si dupa faliment…..sa vedem insa cine ii va mai imprumuta pe greci vreodata daca comit aceasta magarie?
De platit insa…tot vor plati.
Datoriile totale ale Greciei, de peste 350 miliarde de euro, vor atinge la sfârşitul acestui an 160% din PIB, potrivit estimărilor.
Populatie: 10.623.835
2011-11-03 18:18:34 | Raporteaza
O bagi cotita din start…”Câteva din obligațiile impuse de FMI României…”, ca si cum FMI a venit sa ne roage sa le luam banii.
“- Măsurile de austeritate (reducerea personalului bugetar, tăierea din salarii)” ce este rau in asta? Cu restul ai dreptate, desi cele doua companii mai degraba produc gauri financiare la buget decit aduc profit.
“Rezultatul pe temen scurt? Îl trăim zi de zi.” Daca deschizi geamul si te uiti putin afara o sa vezi ca multi altii traiesc bine merci pe criza asta…si nu vorbersc de 1-2%…
Ok, falimentul sistemului corupt, maret obiectiv, dar ce pui in loc? Nimic! Nici o idee? Poate propui si dezvolti pe hirtie un model economic, atunci poate te mai cred, in rest doar vorbe mari fara acoperire in realitatea zilei…
2011-11-03 18:20:10 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-11-03 18:27:13 | Raporteaza
“Nu găsesc niciun argument care să mă facă să plâng în cazul falimentării unui sistem corupt, fie că e el grecesc, fie românesc.”
Am o intrebare… In cazul falimentarii unui stat… Cine vor fi cei mai afectati si vor trage tot greul? Elita politico-financiara corupta sau oamenii de rind? Priviti putin in istorie si o sa vedeti ca, in mod constant, cei care au platit pentru oalele sparte de politicieni au fost oamenii de rind.
Ba mai mult, de obicei in urma falimentarii unui sistem corupt vine alt sistem cel putin la fel de corupt condus de aceiasi politicieni. Problema este ca nu sistemul esueaza ci OAMENII – cei care sint prea usor coruptibili… Sistemul poate sa fie doar mai expus sau mai putin expus coruptiei dar in final tot acolo se ajunge.
Acum, in principiu, democratia ar trebui sa fie orinduirea cea mai protejata impotriva coruptiei. In realitate, punctul slab al democratiei il reprezinta… presa – cea care ar trebui sa fie de partea oamenilor de rind si impotriva coruptilor… Dar asta in teorie pentru ca, in realitate, nu este asa: si jurnalistii care lucreza in presa sint la fel de coruptibili ca si politicienii…
Asa ca puteti sa o luati ca pe o regula… Sa ii spunem a doua lege a lui Bongo: Nu poti sa ai politicieni corupti fara sa ai o presa corupta. Valabil si la greci si la romani…
2011-11-03 18:35:11 | Raporteaza
Cred că au făcut o criză de nervi evreica Merkel și evreul-ungur-țigan Sarkozy când au auzit de referendum: ”Dar cum se poate așa ceva? Democrația în stil UE nu admite!”.
Oricum, oricine vrea să-și curețe țara de străini, să redobândească suveranitatea țării și libertatea poporului, va primi trei lucruri din partea mafiei transnaționale:
1. Asasinat
2. Lovitură de stat(dacă nu reușesc să-l asasineze)
3. Invazie armată cu crime contra populației civile(dacă lovitura de stat eșuează)
Și, peste asta, o denigrare nerușinată împotriva liderului și poporului său. Ceaușescu a sfârșit la faza a doua, după ce a plătit datoriile la FMI și a interzis împrumuturile de acest fel. Dacă reușea să respingă lovitura de stat din 1989, toată presa sionistă urla: ”Ceaușescu îi extermină pe etnicii unguri din România, îi închide în lagăre și îi omoară”(exact ca Miloșevici vs. albanezii din Kosovo). România suverană urma să fie ștearsă de pe hartă în 1990 de armatele NATO-Pactul de la Varșovia. Grecia e o țară mică și lipsită de resurse naturale, nu se va ajunge atât de departe.
2011-11-03 18:57:22 | Raporteaza
@Gotiu spuneai de rezultat pe termen mediu si lung: “O încetinire drastică a oricărei dezvoltări a statului.” aici chiar ai dreptate. dar a statului ca aparat. in ultima perioada (pana in 2009) numarul de bugetari a crescut, ceea ce este un paradox (sau ar trebui sa fie). Statul a crescut ca si aparat, cu institutii si companii de stat si etc. iar acest lucru este ineficient, blocheaza dezvoltarea sectorului privat, blocheaza inovatia etc etc. Sunt de acord ca obligatiile pe care le impune FMI in orice tara sunt restrictive, sunt, pe termen scurt, daunatoare, dar creaza conditiile pentru o dezvoltare ulterioara. Practic se opreste dezvoltarea statului (aparat statal) dar se incurajeaza dezvoltarea economica pe termen mediu spre lung. Grecia daca primeste doar bani dar nu isi reformeaza complet aparatul de stat revine in aceeasi situatie in 3 luni. Grecia daca spune “Nu” la referendum va falimenta ca si stat, iar consecintele acestui lucru sunt de neconceput, sunt necunoscute si asta le face mult mai periculoase decat daca s-ar sti cu siguranta ca efectul e groaznic, ca sa zic asa.
2011-11-03 19:00:14 | Raporteaza
@Bongo: Ai perfecta dreptate.Si daca natiunea respectiva in plus e si ortodoxa adica cu capul in nori,reusita e asigurata….
2011-11-03 19:04:06 | Raporteaza
Grecia are o mare bogatie, asezarea strategica.
Si spune si tu, daca Gigi Camataru din Ferentari, in cazul in care nu-i dai banii inapoi, vine si iti taie un deget, in prima faza, cum dracu te astepti sa reactioneze uciga-i toaca aia cu bancile? E normal, nu?
Ai luat, dai inapoi! Problema este sa nu mai iei!
2011-11-03 19:07:31 | Raporteaza
bongo
desigur presa este corupta ca asta-i obsesia ta.De aceia s-au tait pensii si salarii, s-au dat afara oameni din serviciu.Presa si in special vintu si voiculescu sint de vina.Coruptii naibi ei au dat afara sa faca economii bugetare la cheltuieli cu munca vie, ca la cheltuielilie materiale nu s-a umblat dimpotriva au crescut ca sa aiba ce fura voiculescu ca el a facut sali de sport la sate unde cel mai tinar are 60 ani iar vintu ca tot este schiop a facut telegondole sa aiba si el cu ce circula chiar daca merg de nicaieri catre niciunde.Hoti de hoti nu alta.Noroc ca este un inger pazitor care pazeste hotii sa fure mai putin nu de alta dar sa-i mai ramina si lui ceva chiar o vinzare anterioara ca se multumeste si cu atit.Si presa nimic nimic de moguli doar despre pazitor.Corupti deadevaratelea ziaristii mogulilor nu modesti si “verticali” ca cei platiti din banii nostri fara a ne intreba nimeni daca vrem sa-i platim sau nu.
2011-11-03 19:10:43 | Raporteaza
Aceleasi elucubratii despre victoria statului socialist
Ai scris un articol deja despre Cuprumin si ti-am atras atentia asupra manipularilor cu privire la valoarea zacamantului vs profitul estimat. Vad ca n-ai inteles nimic si insisti pe linia asta. Acum a ajuns privatizarea pe 2 lei. Ma gandesc ca in urmatorul articol o sa scrii ca o sa dea bani statul numai sa le-o ia de pe cap.
Referitor la celelalte prostii nici nu vreau sa mai atrag atentia…deja vede toata lumea de la o posta ce aberatii sustii.
Succes in incercarea de a deveni o vuvuzea din tagma celor care predica pe la Romania Mare.
2011-11-03 19:15:33 | Raporteaza
Αχ ρε Ελλάδα..Oh,D Grecia.
“Nu grecii sunt cei care ar urma să fie salvați de planul UE, ci elita politico-financiară coruptă a Greciei”.
Aveti perfecta dreptate!
2011-11-03 19:20:59 | Raporteaza
Nu stim nimic despre conditiile in care s-ar acorda ‘ajutorul’ oferit Greciei.
Dl.Papandreu stie, de aceea a invocat organizarea unui referendum-dar, nu se ajunge acolo! pentru ca, intrebarea pusa si dezbaterile ar scoate la suprafata ‘partea nevazuta’ a aisbergului.
Dl.Papandreu nu va supravietui (cel putin) politic acestei tentative de organizare a referendumului.
Cei care se grabesc sa critice Grecia-dupa modelul aplicat si la noi mamaligarilor puturosi- cred ca ar trebui sa reflecteze la PIB/locuitor, fix de 4(patru)
ori mai mare decat in RO-adica,jumatate ca nr.de locuitori dar dublu ca PIB total….
Iar despre indicatori economici falsificati,nu as ridica problema aceasta tocmai din RO!
La noi insa, nici macar imprumutul extern nu a fost angajat cu acordul Parlamentui (adica,in conditii legale)…
2011-11-03 19:26:41 | Raporteaza
- in loc sa te ocupi de campanii de salvarea mediului, ai incercat sa emiti pareri competente despre economiile unor state UE si ai esuat lamentabil;
- nu meriti sa vin cu argumente si sunt prea multe lucruri de combatut in articolul tau ridicol..doar atat:
- in Grecia nu va fi nici un referendum, a fost doar o manevra politica a prim-ministrului pentru a avea suportul opozitiei si in oarecare masura a votantilor pentru masurile de austeritate care vor urma…
- esti penibil ca de obicei, nu stiu cum sa te scot din linkurile trimise de voxpublica; otv-ul nu are blogosfera? ai fi mult mai util…
2011-11-03 19:28:02 | Raporteaza
eu il apreciam pe gotiu in trecut, adica parea inteligent, cu o buna capacitate de analiza a lucrurilor, insa mai nou parca incurca borcanele. poate am pierdut eu ceva, ca nu am citit nimic din ce tine de rosia montana, dar asta nu mai seamana cu gotiu ala din etapa “gugelheim”. bineinteles, fiecare urmeaza un tipar specific al evolutiei, dar gotiu era o mare speranta si de aceea e trist ca acuma o ia pe aratura.
2011-11-03 19:33:54 | Raporteaza
Domnule Gotiu, sunteti in eroare grava. un faliment al Greciei ar lovi in primul rand in amarastenii carora le plangeti de mila! Daca Grecia refuza masurile agreate cu EU, atunci va fi practic expulzata din EU si din zona EURO. Grecia va trebui sa reintroduca drahma care va fi worthless; nu vor avea decat sa isi tipareasca miliarde de drahme si sa si le imparta intre ei.de suferit vor suferi aia care vor fi platiti in drahme nu politicienii care au conturi in EURO. e chiar atat de greu de priceput?! va hazardati sa estimati cam din ce bani va mai plati Grecia salarii si pensii???? plus ca falimentul asumat nu inseamna nicidecum ca datoriile dispar! nimeni nu poate interzice creditorilor sa iti ceara banii si dupa 50 de ani!
2011-11-03 19:38:41 | Raporteaza
Falimentul rapid al sistemului ticalosit, ala care le asigura politrucilor mafioti mandatele si care prospera, imun la crize, e singura posibilitate.
Cata vreme mafiotii, mana-n mana cu criminalii din securitate si slugile lor, politicienii, sunt la butoane, sistemul ticalosit, adica statul insusi, va prospera pe spinarea fraierilor care-l mai si platesc.
2011-11-03 19:45:21 | Raporteaza
oltchimul sa-l dea degeaba si ar fi o afacere. cat fura roibulanu prin firmele capusa si neamuri angajate nici cu gandul nu gandesti.
2011-11-03 19:52:56 | Raporteaza
Ce-i aia “falimentul Greciei” sau “criza” sau “alunecam in prapastie” ?! Pe bune, concret, ce se intampla: nu mai creste porumbul ? Nu mai curg riurile ? Nu se mai coc portocalele ?!
Concret, cum au traiesc si cum traiesc popoatele , pe teritoriul lor, fara sa ia bani de la camatari ? In toata lumea araba, care este ca teritoriu si populatie si resurse si bani de doua ori mai mare si mai bogata decat occidentul, camataria este interzisa prin lege (de-aia ii si urasc evreii pe musulmani). Iar lumea araba si cea musulmana nu simte nici un fel de criza economica.Ci doar unele crize politice si militare induse si intretinute de occident.
Veniti-va in fire, NU exista nici un fel de criza economica sau financiara mondiala. Turcia creste, China creste, Asia creste. Numai ociidentul sionist decade, ceea este si normal si de dorit. Trei sferturi de omenire nu are nici un fel de criza financiara sau economica asa cum are occidentul. Exista o criza locala, a occidentului, si e una inevitabila deoarece e o criza a unui sistem bazat nu pe productie ci pe specula si camatarie. Occidentul sionist este o buba urita pe obrazul omenirii.
2011-11-03 20:02:03 | Raporteaza
Decit sarac mai bine sa nu ai nimic; sau, decit Gotiu, mai bine sa fii prost.
Si nu are dece sa tremure de frig, cu duiumul sint in jurul sau.
2011-11-03 20:11:48 | Raporteaza
CAP DE FONTA! Ce ai in creier? Tarate?!
2011-11-03 20:16:08 | Raporteaza
Tampenie mai mare ca asta n-am mai citit de mult. “Modelul” grecesc? Modelul frecatorilor de menta pe salarii si ajutoare de somaj de 10 ori mai mari ca la noi, toate incasate pe bani franco-germani?
Carora brusc nu le mai convine ca vine nota de plata? Si vor sa decida prin referendum daca platesc sau nu?
2011-11-03 20:50:20 | Raporteaza
D-le Gotiu, cu tot respectul … referendumul nu se mai tine. In caz ca nu ati inteles inca: daca consumi, platesti. Nu vrei sa platesti? Vei fi obligat sa platesti. N-ai cu ce? Gasim ceva de luat: un rinichi, un ficat… E o vorba (cu care sunt total de acord): prostia si domnia se platesc intotdeauna.
2011-11-03 21:01:31 | Raporteaza
Nu nae… Presa este corupta nu pentru ca asta este obsesia mea ci pentru ca mafiotii (deghizati in politicienii si oameni de afaceri) i-au corupt pe jurnalisti. Si noi nu sintem saraci din cauza ca s-au facut sali de sport sau telegondole. Sintem saraci lipiti pamintului din cauza ca mafiotii dau tunuri fara ca nimeni sa se ia de ei – tunuri pe linga care salile de sport si telegondolele sint mizilic. Asta pentru ca jurnalistii corupti stiu foarte bine sa intoarca capul in cealalta parte. Si daca cineva din presa indrazneste sa se lege de mafioti, jurnalistii corupti sar imediat sa il apere pe mafiot si sa il denigreze pe indraznet pina cind oamenii de rind nu mai stiu ce sa creada.
Si atita timp cit mafiotii vor avea jurnalisti corupti care sa ii apere, noi vom plati bani care, odata ajunsi la buget se vor evapora fara sa se faca nimic cu ei. Si noi vom fi saraci lipiti pamintului in timp ce mafiotii vor trai in vile imense, vor circula cu masini scumpe si vor face vacante pe Coasta de Azur…
In final, imi aduc aminte ca cineva spunea ca repeta un lucru in clasa pina cind cel mai prost din clasa parea ca intelege. Asa o sa fac si eu: o sa repet pina vei intelege si tu…
2011-11-03 21:47:53 | Raporteaza
Gotiule, esti de ..cacao. As zice altele mai grele dar imi cenzurezi articolul. Adica dupa ce au trait pe picior mare ani de zile, au cheltuit banii imprumutati pe toate tampeniile si si-au trait viata, s-au trezit acum, cand europenii baga sute de miliarde de euro sa-i saveze pe ei si implicit si tot ce ar dauna prin “contagiune”, sa faca si pe smecherii si sa-si bage picioru -sa nu zic altceva- in ele datorii, incercand s-o de-a pe democratii gen referendum pe modul si nivelul de trai. De cate NESIMTIRE pot sa de-a dovada? Si tu, Gotiule cu titlu “Mai bine faliment decat imprumut de la FMI” imi provoci scarba.
Hai sa-ti propun ceva, ia tu un credit ipotecar din banca, gireaza cu aparatamentul parintilor, pune co platitor/ girant pe sora-ta si alte neamuri. Sparge apoi banii pe tigari, bautura, chefuri si cand ii de platit, fa-te ca ploua. Daca cumva parintii tai iti zic sa nu mai strici banii aiurea, tu fa pe ofticatu si invoca faptulc a esti major si stii ce faci sic a banii sunt ai tai (ca deah, sunt in buzunaru tau). Ia sa te vad atunci.
Parerea mea e ca ar trebui “salvati” grecii si implicti tot ce ar efectua restu Europei i-ar apoi cand s-ar stabiliza situatia, ar trebui scosi inafara UE si lasati pe mana Turciei.
Oricum turism precum cel elen gasesti si in alte tari, produse la fe, sincer nu le-as simti lipsa nevlegilor.
P.S. ati fost prin statiuni grecesti si prin magazinele si buticurile din statiuni? Nici casa fiscala nu au. Daca ceri bon se uita la tine ca la un ciudat. Si se mai mira ca is falimentari.
2011-11-03 22:19:18 | Raporteaza
@tara de prosti: tot asa ati vorbit si despre sidex…
au venit fratii mital – o capuse babana pe care statul nu o poate struni pentru ca ei controleaza piata mondiala iar primul care si-a redus productia a fost sidex si nu acellor luxembrurg pentru ca asa-i in tenis…
orice minim profit obtinut de acesti rechini trece urgent peste granita si intra in cheluieli aberante: 1 apartam cu 2 milioane lire in centrul londrei… mai bine era ca putere oricare ar fi sa aplice legile si sa-i bage la puscarie pe hoti dar nu poate pt ca sunt cadre de nadejde ale partidului
2011-11-03 22:36:21 | Raporteaza
Am
Iesit
Din
Re-Ce-Siu-Ne!
Yeah, beibii!
2011-11-03 23:58:06 | Raporteaza
@ 26,
ai iesit din burta ma-ti fara nume; mergi si ti-l cere
2011-11-04 00:19:49 | Raporteaza
Gotiule,
O concurezi pe Vijulie din ce in ce mai mult. Nu te pricepi, nu te documentezi dar iti dai cu parerea. la cate cretinatati ai insirat in articol, nici nu meriti un comentariu critic. Ar ocupa prea mult spatiu si oricum nu ar suplini lipsa cunostintelor.
Ca atare, mai termina fo’ 2-3 facultati, poate asa ai sa pricepi si tu problema greciei. Sicum ia prea mult timp sa-ti explic mecanismul, crede-ma ca daca Grecia va falimenta, vei plati inclusiv tu, guta. Sa vedem atunci daca vei mai fi asa de revolutionar.
2011-11-04 01:09:52 | Raporteaza
Ati surprins cu precizie tot ceea ce ni se pregateste.
Pacat ca deageaba se scriu toate acestea iar jaful continua…
2011-11-04 09:38:38 | Raporteaza
@vaisteauata: nu te-ai prins ingamfatule ca articolul pleda si pentru falimentul Romaniei asa incat de vreme ce noi oricum o ducem prost de zeci de ani macar sa nu mai aiba lichelele pe care le slugaresti matale ce fura iar daca tot e cum zici tu sa ajunga sa plateasca si altii pentru traiul nostru mizer de zeci de ani(de prin 1975 incoace)
2011-11-04 09:42:05 | Raporteaza
@machiavelli: da sefu dar in fata unei asemenea ticalosii imbuibatii cu conturile in euro vor sfarsi linsati pana la ultimul
2011-11-04 09:46:49 | Raporteaza
@ionut: si cine le-a tolerat hotiile de care vorbesti, ca doar erau multe la vedere?
nu occidentu’?
sa nu ne dam pe dupa plop.
2011-11-04 09:50:12 | Raporteaza
Goţiu are dreptate,
Observ că cei care comentează susţin teza FMI-lui,care impun tăierea cheltuielilor bugetare, cea ce este o enormitate. Cheltuielile bugetare sunt stabilite de contractul social,contract care este stabilit între cetăţeni şi stat. N-ar avea dreptul nimeni să modifice acele clauze decât cetăţenii ţării respective.
Dacă guvernanţii statului au falimentat statul (cetăţenilor)atunci să răspundă în faţa cetăţenilor statului respectiv.Un stat îndatorat la străini pierde din independenţă,asta nu poate merge până acolo în cât străinii (interesaţi în falimentarea statului respectiv)să stabilească ce şi cu cât trebuie să vândă valorile statului ajuns la faliment. Nu FMI-ul ar avea dreptul să spună câţi poliţişti,câte spitale sau câţi funcţionari sau cât valorează o insulă, ci o entitate neutră. În acest moment nu există această entitate, de aceea nu este recomandabil să te împrumuţi de la FMI.
2011-11-04 10:55:59 | Raporteaza
@Adi: atunci sa-i lasam tot pe astia sa ne conduca in continuare? O fac foarte bine nu?
2011-11-04 11:19:30 | Raporteaza
@Gotiu
Pai dragu matusii, bag sama ca si rumanii si grecii or cheltuit mai mult decat o castigat. La rumani mai mare rusinea ca nu lucra si nu folosesc cu cap ce au, ca mai nou le place ac pentru fala sa arunce cu bani in stanga si in dreapta, de parca daca bordeiu-i vopsit fain pe dinafara, se astupa gunoaiele dinlauntru. Bag sama ca nici grecii nu-s mai prejos, ba mai dihai…
Amu grecii or ajuns sa aiba nadragii rupti in cur, si nici rumanii nu-s departe. S-or imprumutat ca sa vopseasca bordeiu pe dinafara, da nu si-o facut curat inlauntru si banii imprumutati i-or folosit sa se faleasca.
Da camataru isi vre acuma banii inapoi. Oricum, mai cumsecade camataru ala decat camatarii nosti, ca i-o iertat din datorie. Da trebe ca omu ala sa-si vada cumva banii inapoi, ca nu-i vina lui ca al de o imprumutat i-o folosit fara minte si fara socoteala.
S-apai dragu mamii, daca juruiesti cuiva ceva si esti om de omenie, atunci iti tii juramantul. Nu zici una azi si alta maine, ca inseamna ca esti om slab, si nu te-a mai ajuta nimeni nici cu bani nici cu altceva daca ii fi in nacaz.
2011-11-04 12:01:14 | Raporteaza
@BUNICUTZA: Da, dar toate au o limită. Dacă cei care te-au împrumutat nu sunt nici ei discipolii lui Cristos atunci nu se cuvine ca tot ei să stabilească legile recuperării datoriilor, pentru că devin simplii cămătari.
2011-11-04 12:24:37 | Raporteaza
Gutsã,
Ca de foarte multe ori, esti alãturi cu drumul…
Altfel, esti adorabil.
Sãnãtate, cã ai nevoie
Pe curând…
2011-11-04 12:38:13 | Raporteaza
Intrebati-l pe Gotiu daca stie ce ar fi insemnat faliment
pentru compatriotii lui!
Eventual in ideea…nu ne vindem tara!
O Europa intreaga stie ce inseamna,numai Ponta si Gotiu-
NU!
2011-11-04 13:38:56 | Raporteaza
@prea curios: Apai, dragu matusii, nici aia nu-i treaba…
Io am dat vecinului 200 de lei imprumut inca acuma doi ani, ca mi-o fost mila de el, ca are multi copii de tinut, da el o beut tati banii ce i-am fost dat eu, nu i-o folosit ca sa grijeasca copiii. Amu, stiu ca nu are de unde sa mi-i dea inapoi, ca-i sarac si ticalos, si l-am si iertat deja de datorie, d-apai stiu ca nu i-oi mai da altadata, numa daca mere cu mine la pravalia din sat sa-i cumpar de ei de mancare si haine pentru copii, ca altfel stiu bine ca mere cu ei la fagadau si-i da iar pe beutura si tutun.
2011-11-04 13:57:21 | Raporteaza
@Stefan Iordache: Dragu matusii, ori suntem fuduli, ori nu, de furat tat s-a fura pana lasam sa se fure. Degeaba vine politia sa iti apere poarta, daca lesi hotului usa ai din dos deschisa.
Mai rau ii cand te fura copii, ca asa o patit o vecina de-a mea, da i-o fost rusine sa mearga la politie sa spuie, si i-o iertat, ca doara erau sange din sangele ei. Amu, biata de ea, nu mai poate sa-si tie amarata de pensie acasa, ca i-o fura ticalosii, ca o gasesc, cat de bine ar ascunde-o. Asa ca vine sarmana la mine, si-mi da banii sa ii tiu, pana si-or da viclenii ei sama.
Da io am in curte un dulau sucar, si stiu bine ca daca or incerca sa ma calce, fara turul pantalonilor or ramane…
2011-11-04 14:04:28 | Raporteaza
Basescu ramine farul nostru calauzitor. Fara Basescu nu aveam FMI, ginditi-va si la asta. Risipa trebuai oprita si banii trebuiau investiti pentru dezvoltarea armonioasa, sanatoasa a neamului nostru, ca de exemplu in sali de sport si parcuri cu flori la tara, pentru relaxarea celor care muncesc cu adevarat peste zi.
2011-11-04 14:20:48 | Raporteaza
@victor Ngâ: Dragule, ada-ti aminte cati ne-o calauzit si inaintea lui, ca de risipit in tara asta s-o risipit de cand cu Revolutia multe. Si n-o risipit si o pradat numa statu, ca si oamenii. Numa la noi in sat cand s-o desfiintat CAP-ul numa betonu de fundatie nu l-o furat, ca si ce-o mai ramas din tractoare, batoze, si alte celea o taiat si o dus la fier vechi, ca daca puteau castiga un ban pe el si betonu-l sapau.
Prada o facut multi in tara asta si nimeni n-o dat sama pentru ea. Nici oamenii de la mine din sat, nici aceia de la Bucuresci, ca s-o chemat Iliescu, Constantinescu, Tariceanu, ori Basescu. S-apai daca n-or mai avut de unde risipi si cheltui, fiecare s-o imprumutat de pe unde o putut. Oamenii din sat de la camatari si de la banci, iara cei de la Bucuresci de la FMI.
S-inca ceva… Oameniid in sat care s-o imprumutat si o folosit banii ca sa cumpere oi si sa are pamantu, peste un an doi n-o mai fost datori, da inca o mai avut si castig. Ai de si-o luat masina, televizor ori cai verzi pe pareti, inca-s datori vanduti si la unii o venit bancile sa le ia ce au prin casa si pamanturile in sama datoriei.
Amu pare-se ca o venit si vremea celor de la Bucuresci. Da nu numa unu trebe tras de vina pentru ce-o furat tati la intelegere, ca tati.
2011-11-04 14:47:56 | Raporteaza
“Măsurile de austeritate (reducerea personalului bugetar, tăierea din salarii)”
Corect…jumatate din functionari sa fie dati afara si cel putin un sfert din celelalte categorii bugetare. Abia atunci salariile care le au si acum vor fi normale. In nicio tara salariul mediu in sectorul bugetar nu il depaseste pe cel din sectorul privat.
“Creșterea TVA”
Inca mai e loc de un procent. Ai uitat ca TVA-ul s-a marit datorita faptului ca justitia a luat hoatarari in locul executivului? Totusi…solutia optima ar fi fost ca statul sa nu mai plateasca CAS pentru nicio categorie de pensionari. Poate nu stii (dar stii insa te faci ca uiti) ca CAS-ul trebuie platit, prin lege, de absolut toata lumea, inclusiv de pensionarii cu 350 lei pe luna. Numai ca statul asta generos il plateste in locul pensionarilor. De fapt este un ajutor social. Plafonul actual de 740 de lei (redus de la 1000) ar fi trebuit desfiintat de tot.
“Privatizarea Cuprumin Abrud (mai exact vânzarea pe doi lei a unor rezerve de minereu estimate la miliarde de euro)”
La cat mai multe…privatizarea este un lucru bun
“Vânzarea Oltchim (în curând o să află și la ce preț în raport cu valoarea reală)”
La ora actuala valoarea reala tinde catre zero. Oltchim a fost pus pe butuci de mafiotii care l-au condus. Nu functioneaza de aproape doi ani. Nu este decat un morman de fiare vechi cu datorii de sute de milioane de dolari. Sa fim bucurosi daca il ia cineva gratis si il pune pe picioare.
“Vânzarea unor pachete minoritare de acțiuni la companii de energie precum Transgaz, Hidroelectrica ori Transelectrica”
Pachetele alea ar trebui sa fie cat mai mari. Astea trei, cat au fost de stat au fost vaci de muls pentru “baietii destepti”.
2011-11-04 15:29:14 | Raporteaza
@Tavi:
Tavi si daca vin ceilalti, care-i diferenta?
2011-11-04 17:54:21 | Raporteaza
@BUNICUTZA: “Pai dragu matusii, bag sama ca si rumanii si grecii or cheltuit mai mult decat o castigat.”
Pai bunicuta draga nu toti rumani au cheltuit acei bani ci doar acea parte format din politicieni si acoliti lor.
Pai salariile a catorva Directori de regii sau societati cu capital integral de stat si presedinti ai unor structuri tulburi si incetosate numite Agentii ale statului in diferite domenii fac cat totalul salariilor profesorilor sa spunem din invatatmantul primar, basca anumite diurne de deplasare prin tara si strainataturi.
Iar datoriile care le facem la FMI crezi ca le vor platii acestia?
2011-11-04 19:34:58 | Raporteaza
@Adi: aceasta: nu te mai phoote Gheorghe ci Gheorghe te phoote.
2011-11-04 19:36:17 | Raporteaza
Uite ca grecii nu l-au ascultat pe Gotiu
sa nu il asculte pe gurnalistul roman.
economie.hotnew../
Ce nerusinare
2011-11-04 20:03:11 | Raporteaza
GOTIU, TE SFATUIESC SINCER SA URMEZI NISTE CURSURI DE RECONVERSIE PROFESIONALA. MESERII PRECUM; FREZOR,RABOTOR, SCULER MATRITER SAU CHIAR MINER,ITI POT DA SATISFACTII MARI. ORICUM AR FI MAI BINE DACAT SA SCRII PROSTI FARA SENS. FA CEVA CONCRET PENTRU COMUNITATE SI APLICA PENTRU UNA DIN MESERIILE DE MAI SUS.
2011-11-04 20:15:13 | Raporteaza
Ce naiv e Guta asta
)…crede ca daca aia nu mai platesc o perioada datoriile au scapat.
)…Tu nu citesti presa? Ai auzit ca Suedia ne-a cerut o gramada de bani pentru o datorie din perioada interbelica? Si dupa negocieri indelungate am platit de ne-am uscat Si ca acelasi lucru s-ar putea sa-l facem si noi cu Germania? Datoria ramane si peste 100 de ani.
Si daca grecii se proptesc ca magarul in copite, alternativa este parasirea zonei euro si chiar a UE. Sa-i vedem atunci cand cu teancul de bacnote de un milion de drahme se sterg la fund ca nu au nicio valoare.
2011-11-04 20:23:15 | Raporteaza
NU SPUI faptul ca acele conditii FMI sunt mai bune decat pierderea totala de suveranitate,ca Grecia.
Bruxelles-ul face ce vrea cu Grecia,pentru ca e ocupata,si vanduta. Daca voi,maine inchid muntele Athos,ca asa vor ei!
La noi in Romania,exista totusi ceva: institutii ale statului, Manastiri, proiecte,care ar putea din fonduri europene,sa dezvolte tara……
ori grecia e cumparata de CHina,si vanduta la UE
2011-11-04 20:30:23 | Raporteaza
Inteleg ca scrisoarea de intentie cu FMI nu e semnata nici de parlament nici de presedinte. Ci numai de guvern.
Deci FMI semneaza cu femeia de serviciu: guvernul nu e ales de nimeni. Nu reprezinta pe nimeni, si in nci un caz pe poporul roman. Parlamentul e ales, presedintele e ales. Presedintele semneaza acte si tratate internationale, nu guvernul.
FMI stie clar ca guvernul nu ere dreptul legal de a semna asa ceva. Romania poate fi responsabila eventual doar de ce semneaza presedintia sau parlamentul: daca pe astia i-am ales, aia e, ne reprezinta. Dar guvernul ?! Eu n-am ales nici un ministru sau guvern sa ma reprezinte. Si nici presedintele nu raspunde pentru actele guvernului.
Imprumuturile la FMI sint ilegale. FMI face contracte ilegale si ilegitime , deci nule.
2011-11-04 20:43:50 | Raporteaza
distrugerea Oltchim-ului se dorește de către hipercorecții și muncitorii nemți, care măsoare de zece și ori&taie o dată… tot încearcă prin interpușii polonezi de la pcc, printr-un securist polonez, zaremba wojchiec. poate într-o zi vom auzi că BASF nu mai există, o mare explozie ștergând gigantul german de pe fața hărții.
2011-11-04 20:54:49 | Raporteaza
in loc de FMI,ori Bnaca mondiala ori europeana,trebuia sa fie CHINA!
CHINA a dat cele mai avantajoase credite ,la nivel mondial!
2011-11-04 21:25:16 | Raporteaza
Ca sa nu fie escrocherie FMI ar trebui sa finanteze numai investitii majore (autostrazi, centrale nucleare, etc.) si NU bani de mancare. Aia ar trebui sa fie produsi de economie in cadrul programului normal de lucru.
Altfel, nu vad rostul…
2011-11-04 21:54:44 | Raporteaza
@gigi:`si FMI si UE si China vor ceva de la tine si aia nu e datoria sau dobanda. Ci suveranitatea. Nu vine nimeni sa-ti execute silit garsoniera din Berceni, plasma din bucatarie sau oja de pe unghii. Insa te obliga sa traiesti la nivelul si de calitatea hotarite de ei , sa muncesti cat si cum si ce vor ei si mai te obliga ceva: sa mergi la razboaiele lor sau sa vina alea la tine. Stii cum te obliga ? Iti spun si asta: te face sa faci toate astea de buna voie. Sa ti se para normal si de dorit. Se numeste pierderea suveranitatii nationale si se poate face cu sabia sau cu prosteala. Nu-ti mai faci tu planul si politica interna si externa. Satisfaci interesele si nevoile puterii straine colonizatoare/cuceritoare, in detrimentul intereselor si nevoilor tale nationale. Inclusiv sau mai ales demografice. In ultimul timp unii iau in considerare si varianta rezolvarii prin mijloace armate. A problemei demografice. Nu la asta s-a redus si se reduce mereu toata politica si economia ? Ca suntem multi sau putini e irelevant: chiar si numai doi de-am fi pe intreaga planeta , pentru unul din cei doi deja suntem prea multi -daca nu suntem unul sclav si alalaltu stapin de sclav.
De-aia-i mai bine in faliment decat in lanturi: din faliment muncesti si iesi. Din sclavie nu. Mai bine o libertate riscanta decat o sclavie sigura. De pierit oricum toate pier in cele din urma. Cum traiesti pina atunci ?
2011-11-04 21:59:46 | Raporteaza
TRAIAN BASESCU IESI DIN CASA!
ROMANII NU MAI PUN NIMIC PE MASA!
TARA GEME,TARA PIERE!
TINERETUL MI-L ALUNGA!
MAMELE INCEP SA PLANGA!
TU TRAIANE,BARBAR MARE!
TU PE DECEBAL CALARE…
L-AI UCIS DEPARTE-N SOARE!
TU TRAIANE,TU BARBARE!!
PE LA SPATE L-AI UCIS!
IN EUROPA UNITA!
DIABOLIC IMPERIU ROMAN!
TU ESTI IN FOND UN OTOMAN!
TU BASESCU,TATAR MARE!
TATAR-BUNAR TI-E STEAGUL TAU!
DEGEABA VREI CU O STRIGARE!
SA TE DAI MARE EROU!
2011-11-04 22:02:40 | Raporteaza
decat sa traim in genunchi,mai bine murim in picioare.
Daca e asa,trebuia sa murim in 1944,si sa ramanem pana la sfarsti loiali lui Hitler si lui Antonescu,in munti,pana la capat! am fi murit cu dreptatea si onoarea in mana ca si samuraii japonezi.
2011-11-04 22:07:28 | Raporteaza
Subscriu la postarea 55,
NU confundati FALIMENTUL cu SCLAVIA. Sunt doua concepte diferite.
Romania, de pilda, nu e (INCA) in faliment dar e datoare vanduta si misca cum canta cucul (FMI).
La fel cei care muncesc pe branci, pentru un credit modest cu care si-au finantat o viata normala – tot SCLAVIE se cheama. Ei nu mai sunt proprii lor stapani, poate urina oricine in capul lor, oricand.
2011-11-04 22:37:07 | Raporteaza
si ce propui?
nu vezi ca s-a dus cu independenta,si cu vremea statelor independente?
nu asta vroia Ceausescu in fond? sa fim multilateral dezvoltati,si sa dam noi credite,nu sa luam credite?
a vrut o banca pentru lumea a 3-a,mondiala,iar Romania sa fure tehnologie din vest,ca si cum a facut CHINA
ce e de facut?
sa intram in faliment,si sa ne ia portul Constanta CHINA,autostraziile sa le faca ei,sa avem CHINA TOWN in fiecare oras?
2011-11-04 22:40:01 | Raporteaza
Nu “s-a dus” nici o vreme. Vremurile si lumea sint asa cum le faci. Nu sint “date” ca gravitatia.
2011-11-04 22:51:29 | Raporteaza
“sa intram in faliment,si sa ne ia portul Constanta CHINA,autostraziile sa le faca ei,sa avem CHINA TOWN in fiecare oras?”
Alternativa este sa intre China in faliment, sa le luam porturile, sa le facem autostrazi si cate-un Bucuresti in fiecare oras de-al lor. Fii serios. Am pierdut trenul ala. Cred ca nici nu existam pe vremea cand chinezii manevrau deja cu maiestrie un astfel de tren.
Noua la nivelul nostru ne este accesibila , disponibila negocierea relatiei cu entitatile mai puternice din jur (nu neaparat geografic). FMI face ce stie si ce-i este natural: corupe pentru a ensclaviza, a coloniza, in folosul stapanilor lor. Ai nostri conducatori o fac -intentionat si interesat- pe prostii. Jucam un meci vandut. Intr-un campionat trucat, corupt.
2011-11-04 23:11:35 | Raporteaza
… dar daca poti sa le “faci” intr-atat de dizonant de ceilalti, caci ce farmec ar avea daca n-ai fi ridiculizat ? e cel mai bine !
2011-11-04 23:12:46 | Raporteaza
Jucam un meci ? Noi pulimea ?
2011-11-04 23:14:08 | Raporteaza
Aham. Era sa scriu “Ahab”.
2011-11-05 08:32:53 | Raporteaza
@Bunicutza: Dar când ai dat banii stiai ca are dificultate, da? Atunci de ce i-ai dat? Sa arati ca esti om cumsecade, sa-i arati ca tu ai si el nu are, te-ai gândit la copii. De ce? Care a fost motivul cumva ala sa-ti dea 210 în schim? Stiind ca nu are de nu i-ai propus în schimbul la cei 200 de lei sa-ti ofere un serviciu. Nu stiu, sa-ti faca curatenie în casa, sa te ajute la munca câmpului (daca este cazul), sa-ti spele masina toata vara gaseai ceva..Nu cumva si noi muritorii de rând am luat aceleasi obicieuri spurcate de a profita de cel ce este în nevoie?
2011-11-05 17:14:16 | Raporteaza
Muta-te in grecia gotiule ca ai toate atuurile pentru a fi un bun grec: lenes, smecher, gargaragiu.
2011-11-07 11:20:01 | Raporteaza