RSS Feed

Marile minciuni cu despăgubirile pentru Roşia Montană şi procedura de urgenţă. Cum a reacţionat Bursa. Protestele continuă

vezi toate articolele de
09 Sep 2013 la 18:42 98 comentarii 27004 vizualizari.

Pe declaraţiile politicienilor români nu poţi pune mare bază (mai ales când e vorba de Roşia Montană). Ci, cel mult, cianură. Iar când premierul afirmă că „subiectul Roşia Montană e închis”, din start trebuie să ţi se aprindă beculeţul de atenţie. Pentru că doar câteva secunde mai târziu, Ponta reuşeşte o nouă dedublare, anunţând procesul cu Gabriel şi aşa-zisele despăgubiri pe care statul român ar trebui să le suporte. Aşadar, subiectul nu e nici pe departe închis. Aproape simultan cu declaraţiile lui Ponta, Gabriel Resources a şi anunţat procesul.

Diversiunea e totală. Am mai spus-o şi o repet: Gabriel poate să dea liniştit statul în judecată. Asta nu înseamnă şi că are şanse să câştige. Nu e nici prima, nici ultima companie care pierde astfel de procese. Pentru că, indiferent ce se prevede în contractul încă secretizat, statul român nu se poate obliga să încalce legea. Iar dacă astfel de prevederi sunt prevăzute în contract, acestea SUNT NULE. Pentru că niciun contract (şi/sau nicio clauză a acestuia) nu produce efecte atâta timp cât încalcă legile unui stat (sau astfel spus, persoanele care au semnat contractul nu puteau oferi mai mult decât le permitea legea să ofere).

Proiectul de lege specială pentru Roşia Montană scoate în evidenţă tocmai acest lucru: legile pe care proiectul minier le încalcă (detalii aici). Aşadar, extrem de important: doar dacă proiectul de lege specială va fi aprobat de Parlament, statul român riscă să plătească despăgubirile de care vorbeşte Victor Ponta.

Evoluţia acţiunilor lui Gabriel Resources de astăzi e, la rândul ei, extrem de interesantă. În prima oră de la deschiderea Bursei din Toronto s-au devalorizat cu două treimi. De la 1,47 dolari/acţiune au ajuns la un minim de 0,41 dolari/acţiune (cel mai mic nivel din ultimii 5 ani). Apoi a urmat o revenire până la 0,81 dolari/acţiune). Aceste fluctuaţii majore reprezintă un alt semnal de atenţionare.

CONCLUZIA e destul de simplă: povestea nu s-a încheiat (chiar dacă finalul e aproape). Lupta (protestele şi contactarea parlamentarilor) trebuie să continue până la capăt. Legea NU A FOST RETRASĂ. Dimpotrivă, va fi dezbătută şi votată în procedură de urgenţă (aşadar, fără dezbatere). Miniştrii responsabili direct (Dan Şova, Rovana Plumb şi Daniel Barbu) sunt încă în funcţie şi nu reprezintă nicio garanţie că nu vor fi dispuşi să facă, în continuare, alte favoruri companiei (indiferent de soarta legii). Nu s-a instituit nicio comisie de anchetă parlamentară care să facă, cu adevărat, lumină în acest caz. Cianurile pot să fie utilizate pe mai departe în mineritul din România. Patrimoniul cultural de la Roşia Montană încă e în pericol.

EXTREM DE IMPORTANT: Avizul de mediu reprezintă, în continuare, o decizie politică, nu una a experţilor (aşa cum ar fi normal). Mai mult, ministrul Mediului, Rovana Plumb, vorbea zilele trecute de un „proiect minier nou” (ceea ce e o minciună grosolană – un proiect „nou” ar fi trebuit să fie supus dezbaterii publice înainte de a ajunge la Minister).  Iar acest lucru poate duce la o avizare ilegală a proiectului minier chiar şi dacă legea specială cade. Aşadar, pentru a închide cu adevărat subiectul mai e necesară şi repingerea de către Guvern (prin Hotărâre de Guvern) a avizului de mediu. Doar când toate aceste cerinţe vor fi îndeplinite se poate vorbi de încheierea bătăliei. Deocamdată, tot ce s-a obţinut sunt nişte declaraţii politice. Nimic mai mult. Şi nu cred că e cazul să repet câtă încredere putem avea în ele.

O ultimă atenţionare: Faptul că majoritatea televiziunilor şi a presei, care până mai ieri făcea apologia proiectului RMGC, anunţă astăzi victoria străzii, e o dovadă în plus că bătălia nu s-a încheiat şi că totul e o diversiune menită să liniştească spiritele înainte de a fi cazul. PROCEDURA DE URGENŢĂ e ceea ce şi-a dorit RMGC şi Guvernul, nu e o revendicare a protestatarilor! E o procedură menită să ducă legea la vot fără o dezbatere reală (atâta câtă era) . Strada a cerut RETRAGEREA LEGII, nu votarea ei în procedură de urgenţă!

***

P.S.: Domnule Crin Antonescu, dacă, într-adevăr, vă pasă de opinia publică, solicitaţi-i domnului Daniel Barbu să-şi dea demisia din funcţia de ministru al Culturii.

***

CITEŞTE AICI COMUNICATUL ALBURNUS MAIOR, REFERITOR LA ULTIMELE EVENIMENTE ŞI LISTA REVENDICĂRILOR

***

AICI GĂSEŞTI AMĂNUNTE DESPRE MOBILIZAREA PENTRU CONTINUAREA PROTESTELOR


Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

98 comments
  • 1

    Ministerul Justiţiei a dat aviz pozitiv pentru Roşia Montană, Robert Cazanciuc infirmând astfel zvonurile apărute săptămâna trecută, potrivit cărora avizul ministerului ar fi fost unul negativ.

    Săptămâna trecută, presa relata că Ministerul Justiţiei ar fi dat un aviz negativ pentru Roşia Montană şi că Executivul ar fi trecut peste acesta în momentul în care ar fi înaintat proiectul Parlamentului.

    dr ponta and mr victor
    2013-09-09 18:47:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    @dr ponta and mr victor: documentul prezentat nu era un fals, ministrul a zis ca era doar un “draft”. Ceea ce inseamna ca ori proiectul de lege a fost avizat cu toatea ca observatiile pe marginea proiectului de lege il desfiintau, ori ca, sub presiune, cei care au facut acel raport l-au rescris astfel incat sa dispara observatiile. Asta nu schimba cu nimic datele problemei pentru ca oricum avizul era consultativ. Cel mult, il da jos de pe piedestal pe Cazanciuc.

  • 3

    @dr ponta and mr victor:

    săptămâna trecută am prezentat raportul (nu avizul) experţilor din Ministerul Justiţiei, care desfiinţează proiectul de lege specială

    voxpublica.real../

    apoi, am avut următoarea discuţie cu Crin Antonescu:

    “Mihai Goţiu: În raport, înregistrat pe 13 august 2013, după 18 pagini de observaţii, la final, legea e retrimisă spre reanalizare domnului Şova. Deci nu e un aviz.
    Crin Antonescu: Vom vedea acest lucru… Proiectul nu a intrat încă pe circuit, dar vă pot spune că dacă n-are avizul ministrului Justiţiei… ceea ce eu nu… nu vreau să vă contrazic, pentru că păreţi mai informat strict pe speţă… dar dacă nu are avizul ministrului Justiţiei cred că nici nu putem să-l luăm în discuţie. Nu ştiu. Vom vedea exact în zilele următoare.
    Mihai Goţiu: Există posibilitatea ca ministrul să avizeze proiectul de lege ignorând raportul experţilor din minister?
    Crin Antonescu: Da. Decizia este a lui. Raportul este o chestiune care i se pune la dispoziţie, iar ministrul poate sau nu să ţină cont de ea.
    Mihai Goţiu: Aşadar, ministrul poate să nu ţină cont de raport?
    Crin Antonescu: Da, ignorând sau chiar împotriva raportului experţilor, pentru că e un act de voinţă politică.”

    voxpublica.real../

    ce a făcut o anumită parte a presei? a prezentat raportul experţilor sub titlul de “Ministerul Justiţiei a dat aviz negativ” (!) (deşi, am scris foarte clar, în text, că e vorba de raportul experţilor, nu de avizul politic al ministrului); după care, aceeaşi presă vine şi spune că Ministerul Justiţiei a dat aviz;

    lăsând la o parte tâmpeniile presei, problema nu e că proiectul de lege are sau nu are avizul ministrului Justiţiei, ci că ministrul Justiţiei NU ţine cont de expertiza specialiştilor din Minister

  • 4

    @Gotiu
    Domnule Crin Antonescu, dacă, într-adevăr, vă pasă de opinia publică, solicitaţi-i domnului Daniel Barbu să-şi dea demisia din funcţia de ministru al Culturii.

    Declaratia lui Crin de acum cateva minute:
    Din punct de vedere al Ministerului Culturii proiectul trebuia avizat.

    Mircea
    2013-09-09 19:15:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Este foarte bine ca in sfirsit “vocea strazii”s-a facut auzita in ciuda faptului ca media a tacut si s-a ascuns,,iar asta spune multe despre CE ESTE de fapt media din Romania! Oamenii politici toata lumea stie cine sunt(si fara suparare toate partidele intra in acceasi categorie)- sa fie OARE un inceput timid de schimabare tare ma indoiesc….si inca un lucru de care ma indoiesc este “pierderea ” firmei Gabriel in lumea asta haotica si avida dupa cistiguri are cineva impresia ca vor renunta lingindu-si ranile??

  • 6

    In toata isteria cu proiectul de la Rosia Montana, unde nimeni nu gandeste mai departe de pancarda de azi si mitingul de diseara, se uita un lucru. Nicio companie straina nu vine sa investeasca in Romania in dorul lelii, fara a evalua fiecare element care tine de investitia respectiva. Daca se ajunge la rezilierea contractului, cum s-a intamplat cu Bechtel, fiti siguri ca s-au pregatit si pentru varianta scenariului acesta. Insa nu de pierderea pe care ar putea-o suferi compania este vorba aici, ci de neincrederea pe care o va induce in randul investitorilor. Nicio mare companie, dupa plecarea RMGC, nu va mai indrazni o investitie majora in Romania. Vor mai ramane doar fabricile si uzinele, call center-urile si multinationalele, cata vreme forta de munca ramane ieftina, si cam atat. In rest, turism si agricultura ecologica. Frumos si sanatos, fara cianuri, fara gaze de sist. A facut cineva calculul cum ar arata economia asta, in Romania, cu datele demografice actuale?

    despre cum sa-ti dai singur picioare in fund
    2013-09-09 19:47:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    @despre cum sa-ti dai singur picioare in fund:

    1. nu e vorba de nicio reziliere a contractului, ci de faptul ca RMGC nu şi-a respectat obligaţiile contractuale: acelea legate de realizarea unui proiect minier care sa respecte legile din Romania

    2. da, va fi un semnal f. prost pt. toti investitorii care vor sa vina in Romania avand in minte o afacere ilegala, si un semnal bun pt. investitori seriosi (daca exista cu adevarat) care stiu ca atunci cand vor sa inceapa o afacere intr-o tara trebuie sa respecte legile acelei tari

  • 8

    Excelent articol. As vrea sa vorbim. Nu mai am coordonatele dvs. TP

  • 9

    Cum comentati va rog articolul de aici:

    romanian.ruvr.r../

    Virgil Iordache
    2013-09-09 19:56:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    @Mihai Goţiu: Cu nerespectarea legilor romanesti se va vedea cu ocazia procesului care se prefigureaza acum. Dar mai sunt si alte legi, international, la care Romania a aderat si pe care nu le respecta, dupa cum spun cei de la RMGC “Dacă proiectul de lege este respins, atunci compania va apela la toate mijloacele pe care le are la dispoziţie, inclusiv notificarea formală a intenţiilor sale pentru începerea litigiului pentru încălcarea mai multor tratate de investiţii internaţionale“. Chestiunea se complica, cu alte cuvinte.

    P.S. De curiozitate, cum anume faceti diferenta intre un “investitor serios” si unul “neserios”. Cat timp si ce sume trebuie sa investeasca o companie pentru a fi declarata “investitor serios”.

    tot eu
    2013-09-09 20:25:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    sa fie publicat contractul in baza caruia rmgc poate da in judecata Romania. sa vedem si noi cine si ce a semnat!

    yehudy
    2013-09-09 20:30:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @tot eu:

    1. nicio lege internaţională nu poate să accepte un contract (sau clauze ale acestuia) care încalcă legislaţia unei ţări; printr-un contract nu se poate impune obligaţia ca statul (reprezentat în contract de Guvern) să schimbe legislaţia în vigoare (pt. că Guvernul nu are atribuţii legislative)

    2. într-adevăr, e greu de făcut distincţia între “investitorii serioşi” şi cei “neserioşi” – asta pentru că nu prea îmi vine în minte prea mulţi investitori din prima categorie; dar regula e destul de simplă: printr-un investitor serios înţeleg un investitor care nu are nevoie de nicio “facilitate”, nicio măsură legală specială, nicio scutire de taxe, niciun regim preferenţial sau excepţional etc. pt. a investi în România, ci o face respectând legile care li se aplică tuturor celorlalţi

  • 13

    @all
    eu vreau ca rmgc sa ne prezinte cu date contabile care au fost investitiile pana in prezent facute.

    1. ce contracte a semnat de la infiintare pana acum. denumirea fiecarui contract, executantului contractului si valoarea contractului. sa vedem si noi care firme si ce politicieni au luat bani de la rmgc. respectivii politicieni nu vor mai putea vota pentru legea speciala, sunt in conflict de interese! sa vedem si ce companii massmedia si ce ziaristi au luat bani de la rmgc!

    2. ce studii a sponsorizar rmgc: denumirea studiului, executantii si valoarea pe fiecare executant. respectivii care au luat bani de la rmgc nu vor mai putea sa-si exprime parerea, sunt in confliuct de interese!

    3. ce cheltuieli de personal a avut pana acum rmgc: total angajati cetateni romani si care este media sumei platita lunar, total angajati cetateni straini, si care este suma medie lunara platita

    4. politica de asigurare impotriva unei catastrofe ecologice. suma prevazuta a fi asigurate si firma de asigurare. Allianz din Germania a refuzat sa asigure proiectul rmgc.

    5. votarea unei legi de importanta nationala fara discutarea ei in public este un abuz al clasei politice. discutarea unei legi in public fara ca publicul sa fie informat cu privire la toate aspectele este un abuz al clasei politice. pe cale de consecinta, rmgc sa raspunda la punctele 1, 2, 3, 4. apoi legea speciala sa fie supusa discutiei publice. dupa aceea sa fie supusa votului in parlament.
    6. fiind o lege de interes national trebuie ca votul sa fie nominal. legile de interes national trebuiesc votate nominal.
    7. parlamentarii au imunitate politica pentru declaratiile politice. pentru votarea unui contract economic nu exista imunitate politica, ci raspundere penala daca contractul a produs daune

    yehudy
    2013-09-09 20:46:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    Multumesc pentru raspuns. Cu schimbarea legislatiei banuiesc ca va referiti la proiectul de lege cu expropierile in caz de investitii de interes national. E din cate stiu un proiect de lege de care compania nu a beneficiat in vreun fel la momentul de fata. Cat despre facilitati acordate sau create unor companii mari pentru a le determina sa investeasca intr-o tara, cred ca stiti ca este ceva destul de frecvent in lume. Vorbim aici de companii ale caror investitii, de regula importante si de lunga durata, produc beneficii dupa un timp de cativa ani. Nu puteti avea pretentia ca aceste companii sa fie tratate pe picior de egalitate cu buticurile si spalatoriile de masini.

    tot eu din nou
    2013-09-09 21:05:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Felicitari Mihai Gotiu, bravo Romania!!!

    In ultima saptamana am obtinul o mare victorie! Curajul, determinarea si raspunderea civica si-au aratat roadele.

    Razboiul nu este inca incheiat. Mai avem:

    - anularea contractului cu rmgc si judecata celor care prin incompetenta sau coruptie ne-au tarat pana aici.
    - Eurogold face aproape acelasi lucru la Brad si Certej (redeventa jignitoare, poluare etc.)
    - interzicerea GAZELOR de SIST. Nu suntem cobai… Hai sa-i lasam noi pe, sa zicem, francezi sa le aprobe (FRANTA tocmai a INTERZIS aceasta activitate) dupa care mai vedem…
    - vanzarea terenurilor agricole catre straini. Polonia si multe alte tari nu permit asa ceva, noi am fost “impinsi” sa facem primii acest pas.

    Decebal
    2013-09-09 21:05:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    Felicitari, Gotiu! N-o zic cu ironie. Chiar ai luptat si a meritat. Si ca tine multi altii. Bravo, voua!

  • 17

    asta am remarcat si eu – daca nu mai sunt de acord cu legea asta ( ca niciunul nu a zis explicit ca nu e de acord cu proiectul in sine) era normal sa retraga simulacrul de propunere de lege. de ce totusi insista sa o treaca prin parlament?

  • 18

    sa fie publicat contractul in baza caruia rmgc poate da in judecata Romania.
    sa vedem si noi cine si ce a semnat!
    sa fie o data transparenta in Romania!

    yehudy
    2013-09-09 21:18:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @lazy: ghici :)

  • 20

    [...] mai sus îi aparţine lui Mihai Goţiu, declarţie prezentată într-un articol publicat azi pe Vox Publica. După cum vedeţi, lupta nu e gata încă. La protest, [...]

  • 21

    @yehudy:

    Ai mai postat o data asta.
    Calmeaza-te!

    viorel popescu
    2013-09-09 22:06:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @tot eu din nou: lasa-ma, neicusorule, cu companiile dumitale serioase care cumpara guverne intregi, trag un tun zdravan, si pe-aci ti-e drumul.

    Asa ne-am procopsit si cu Bechtel, alt investitor magnific. A luat banii, n-a facut nimic si a trebuit sa-i mai dam o alta gramada de banii sa se duca de unde a venit.

  • 23

    M-am interesat personal întrebând specialiști în patrimoniu. Mi-au răspuns că mărturiile arheologice și clădirile de patrimoniu din zonă justificau descărcarea arheologică și deci, implicit, avizul pozitiv al Ministerului Culturii. Eu sunt doar un profesor de istorie – nu arheolog și nu un specialist în patrimoniu, așa că am mers pe mâna lor. Asta nu înseamnă că aș fi votat proiectul RMGC.

  • 24

    Doresc sa fiu roman in Romania

    Adrian
    2013-09-09 23:16:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    Anunt foarte important!!!!! Urmariti inregistrarea emisiunii “biziday” de pe TV 1 de astazi 9.09.2013 a lui Moise Guran. A sistematizat exact jaful de la Rosia Montana. Nu ratati! a prezentat si filmul documentar din Peru.

  • 26

    Uitati-va la acest documentar si dati-l mai departe la cei cunoscuti. Firma care se ocupa de acele exploatari miniere este una dintre firmele care investesc in RMGC si Gabriel Resources.

    youtube.com/wat../

  • 27

    @Radu Zlati:

    1. o mărturie despre cum s-au desfăşurat cercetările arheologice în zonă (e vorba chiar de către Beatrice Cauuet):

    voxpublica.real../

    2. mausoleul (monumentul funerar) de la Hop Găuri a fost descoperit DUPĂ ce fusese dată descărcarea de sarcină arheologică (!) pentru zona respectivă

    3. în realitate, s-a făcut cercetare pe o suprafaţă infimă din cea pentru care s-a dat descărcarea de sarcină arheologică (îl puteţi contacta pe domnul Ioan Piso, sau pe Horia Ciugudean, de la Muzeul din Alba, pt. mai multe amănunte şi detalii)

    4. cercetările din Masivul Cârnic nu sunt încă publicate (solicitaţi să vi se permită o vizită în Masivul Cârnic – eu am fost înauntru – pt. a vă convinge pe viu ce urmează să fie distrus, e un palat interior absolut fabulos, pe lângă care galerile de la Cătălina Monuleşti reprezintă cel mult o schiţă)

    5. în Masivul Orlea (de asemenea monument de clasa AB) nici măcar nu s-au început cercetările

    6. metoda de cercetare “prin sondare” e o găselniţă totală

    7. rezultatele cercetărilor efectuate de arhitecţii de la Opus, prezente în studiul de impact depus la Ministerul Mediului au fost modificate grosolan (cei de la Opus au făcut public acest lucru)

    iar lista poate continua…

    (sper, că domnii Cociş, Diaconescu ori Paul Demian nu sunt singurele d-voastră surse de informare din domeniul arheologiei; au mai rămas şi printre arheologi câţiva oneşti, chiar dacă Răzvan Theodorescu i-a înlăturat, la începutul anilor 2000, pe toţi arheologii incomozi din Comisia Naţională de Arheologie; la fel cum domnul Barbu l-a numit recent pe Augustin Ioan, a cărui activitate în GIMPCRM a fost finanţată de RMGC, şef la Comisia Naţională a Monumentelor Istorice…)

  • 28

    @all
    sa dea dl. ponta o lege speciala prin care sa oblige rmgc la transparenta totala! prin cre lege rmgc sa declare toate contractele, executantii pe fiecare contract si sumele platite fiecaruio executant pe fiecare contract!

    sa vedem acum, cine vrea transparenta totala la rmgc?

    sau sa vedem, are DNA curajul si puterea sa analizeze contractele incheiate de rmgc de la infiintare pana acum?

    yehudy
    2013-09-09 23:54:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    Nu se poate ca n-a platit RMGC pentru o astfel de lege de transparenta totala pentru contracte, spagi, comisioane si alte chestii pe bani.

    @28 yehudy
    2013-09-10 00:01:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    Ponta zice ca biata companie a avut ”asigurări ferme din partea preşedintelui că proiectul se va face, şi, sigur, există contracte, există avize… bla bla”. Dincolo de evidenta ”pasare a pisicii” in care doar ceilalti sunt de vina, si de aluzia stravezie la mituirea presedintelui de catre RMGC cu fonduri ilegale de campanie pentru sustinerea unui proiect pagubos pentru statul roman (si aici ar trebui DNA-ul sa se pronunte, ca de altfel asupra tuturor celor din pozitii cheie care au sustinut intr-un mod mai mult sau mai putin dubios acest proiect, inclusiv Ponta), este exclusiv problema companiei ca nu si-a angajat niste juristi competenti care sa verifice de la bun inceput in ce masura proiectul conceput de RMGC respecta legile romanesti ce avize s-au primit si ce avize mai sunt necesare etc. Asta daca vroiau sa demareze un proiect legal. Dar nu au vrut, au mizat pe coruptie si propaganda desantata si au crezut ca in felul asta ne pot trage un tun de proportii. Asa ca acum sa ne scuteasca!

    Alley Cat
    2013-09-10 00:19:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    se dau avize de mediu altor exploatari de suprafata: mineritmodern.r../

  • 32

    Mă bucur ca se va face regionalizare si ca aceste probleme se vor rezolva descentralizat, nu de la Bucuresti! Compar marea izbanda cu nebunia prostului care isi da foc la casa si se lauda! Adunatura de tineri pusi pe protest pentru o cauza cate nu le apartine o aseaman cu situatia in care un prost, satul de calculator si televizor vrea sa se bage in seama. Niste tampiti manipulati politic de escroci au reusit sa facă din tantar armăsar, Rosia Montana va otrăvi Romania! Afacerea nu e profitabila pentru Romania când toata investitia este străină, din cauza asta a lăcomie si a prostiei nu vin investitorii la noiin tara! Rusine sa va fie! Voi cei care ati protestat ati condamnat la sărăcie niste oameni care vor sa muncească cinstit, ati dat apa la moara teliviziunilor ca sa aibă ce toca si contribuiti la jocul politic de doi bani a faimosilor nostru politicieni, ati făcut căcatul praf!!!

    marian
    2013-09-10 01:46:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    business24.ro/m../

    catalin
    2013-09-10 01:55:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    [...] sursa : aici [...]

  • 35

    De ce pana acuma jandarmii au fost pasnici si nu au fost deranjati ca sau blocat strazile si intersectiile ore intregi? Oare pe ce criterii politice primesc ordine …pentru ca in iarna intrau in manifestanti cu lacrimogene si bastoane! Sa nu uite ca si ei sant Romani si oamenii din strada nu sant ultrasi!

    Georgiana Stefan
    2013-09-10 07:31:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    @Georgiana Stefan: dupa ultimele postari ale postacilor, inteleg ca se pregateste blocarea unor drumuri nationale in judetul Alba. Sper ca jandarmeria sa se sesizeze. Una e sa blochezi o strada in Bucuresti si sa deviezi circulatia, alta e sa blochezi un drum national la munte.

  • 37

    @marian:

    Ai vorbit ca din blogary, ai uitat de Soros si de hipsteri.
    Lasa, ca va Traian la MP si va da un covrig, donatie!

  • 38

    Ma uit pe hotnews si imi dau seama, dupa camapania furibunda impotriva lui Crin, ca omul asta chiar a avut curajul sa zica nu. Si i-a lasat pe ceilalti descoperiti.

    Basilicus
    2013-09-10 09:04:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    Lasa omuletule, ca daca vine cineva cu investitii reale , cinstite, legale …nu e nici o problema sunt 100% sigur!

    Vasile
    2013-09-10 09:05:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    Adevărat vă spun vouă: că necurată-i mintea ce-ți vrea binele cu vicleșug! D`apăi să te mai dea și-n judecată..
    +++

    1Qceresc
    2013-09-10 09:23:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    [...] REVENDICĂRILOR ***AICI – AMĂNUNTE DESPRE MOBILIZAREA PENTRU CONTINUAREA PROTESTELOR Acest articol a fost preluat de pe platforma Voxpublica. (function() { var po = document.createElement('script'); po.type = 'text/javascript'; po.async = [...]

  • 42

    @Basilicus:
    “Ma uit pe hotnews si imi dau seama, dupa camapania furibunda impotriva lui Crin, ca omul asta chiar a avut curajul sa zica nu. Si i-a lasat pe ceilalti descoperiti.”
    Sa zica “nu” cand? Acum, cand vede ca ii pica toate planurile sau acum cateva zile cand sustinea proiectul? Sustinatori ascunsi sub masti false de protestatari … Lucrati deja la pervertirea imaginilor??

  • 43

    Bravos ati invins
    vom avea in continuare munti frumosi paduri de brazi ape cristaline peisaje mirifice dar ce se intimpla cu oamenii din zona ,cum vor trai ei in acest peisaj mirific.Sau si saracia care va curge de pe ei va face parte din peisaj.
    Sau se vor apuca de IT, vor face studii de PR si de administrarea afacerilor dupa ce au muncit multi ani cu picamarul lopata au impins la vagoneti.Ca nu este obligatoriu sa faca numai minerit.Nu-i asa?.Sau ii trimeteti si pe acestia la cules de ciuperci cum a mai propus odata cineva.
    la oameni din zona s-a gindit cineva. Pentru ei s-a demonstrat, sau ei nu conteaza sint doar victime colaterale.

  • 44

    @despre cum sa-ti dai singur picioare in fund:
    Pai in Romania, pe langa turism, ar fi loc de agricultura, productie – am ajuns sa importam 75% din ce consumam. Si nu este nevoie de bani din exterior, ganditiva numai cati bani au politicienii! Daca i-ar investii cu cap, nu ar trebui sa ne preocupam ca pierdem companiile straine. care companii evident ca ar veni sa obtina aici profituri ilegale.

    Simona
    2013-09-10 10:06:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @despre cum sa-ti dai singur picioare in fund:
    Pai in Romania, pe langa turism, ar fi loc de agricultura, productie – am ajuns sa importam 75% din ce consumam. Si nu este nevoie de bani din exterior, ganditi-va numai cati bani au politicienii! Daca i-ar investii cu cap, nu ar trebui sa ne preocupam ca pierdem companiile straine. care companii evident ca ar veni sa obtina aici profituri ilegale.

    Simona
    2013-09-10 10:06:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    Demiteri si dosare penale!!! Vrem sa le vedem!!! Se va continua? e doar o diversiune pentru a ne pacali? daca vor o revolutie, sa faca asta…deja suntem satui de tot si nu am iesit in strada pentru un moft sau doar o idee, e mult mai mult de atat. Ne-am saturat sa fim luati de prosti si vanduti strainilor. Vrem sa TRAIM in tara noastra!!! Daca ei isi imagineaza ca ne calmeaza cu “praf in ochi” inseamna ca habar nu au inca de ce am iesit in strada…si asa or sa reuseasca doar sa deschida portile pentru o noua revolutie.

  • 47

    @Simona: vise. Pentru agricultura aveti nevoie de ingrasaminte iar Azomures l-ati privatizat.
    Stiti cui i l-ati dat ?
    Fratelui aluia cu RMGC.
    Fiind privat, e liber sa mareasca pretul ingrasamintului si de zece ori, daca asa vrea el.
    Sa nu poti face agricultura , ca mai are un frate importator de alimente si inca unul care de la anul cumpara pamant arabil.
    Ai vrut capitalism. Pofta buna.
    “care companii evident ca ar veni sa obtina aici profituri ilegale.”
    Si daca-s legale te incalzeste cu ceva ? Dam o lege si le legalizam.
    Intrebarea este de ce sa faca strainii in curte la tine o afacere pe care stii si o poti face tu singur.
    Raspunsul fiind acelas: ai vrut capitalism.

    simion banutu
    2013-09-10 10:28:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    @pwr:

    Cand a fost Crin un sustinator la RMGC (asa, cam cum a fost Basescu, de ex)? Declaratii publice ca sa creasca actiunile RMGC cand a dat? Daca ai vreun link te rog sa-l postezi, sa ma scoti din necunoastere!
    Multumesc anticipat!

    Basilicus
    2013-09-10 10:34:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    O postare foarte buna a unui Alex Pinu pe blogary care, probabil, va fi steasa rapid in spiritul democratiei de acolo:

    ”ntradevar exploatarea miniera costa si costa mult dar in situatia de acolo sunt sigur ca adevatul cost de exploatare paleste in fata profitului care se poate face de catre cineva care cunoaste ceva despre minerit. Optiunea ca statul sa faca o companie nationala nu este o varianta viabila pentru ca asa cum ai zis si tu acolo nu se poate avea incredere in astfel de companii, nu stiu de unde ai scos-o tu pe asta eu am tot fost la proteste zi de zi si nu am auzit pe nimeni scandand ca vrea ca statul sa se apuce de minerit, am auzit in schimb cel putin 10.000 de oameni strigand la unison ca nu vor cianura. Avand totusi in vedere ca statul nu e in stare sa faca autostrazi, nu e in stare sa repare drumuri, nu e in stare sa ne ofere servicii medicale decente desi platim toti pentru ele, nu este in stare sa se ocupe de educatie, nu e in stare sa ia cainii de pe strada si etc… nu pot sa imi explic cum ai putea tu sa crezi ca o sa fie in stare sa aiba grija de o groapa de 8km plina cu cianura, care pare-se din articolele postate de tine nu este asa periculoasa, nu prea stiu ce sa iti mai zic …inseamna ca in accidentul de la Baia Mare de acu cativa ani toate animalele au murit de frica, iar oamenii nu au mai putut sa bea apa ca au uitat unde este. Ceea ce vrem noi sa spunem si voi nu vreti sa intelegi nici in ruptul capului este ca in actualul context politico-economic exploatarea zacamintelor de acolo nu trebuie sa se faca, pentru ca nu se poate avea incredere de nici un fel in clasa politica si pana nu vom avea un guvern pe care ne putem baza ca ne reprezinta interesele si nu buzunarele lor noi ne vom opune. Iar in sprijinul afirmatiei am un mare argument : din analizele geologige “DOBANDITE” de catre RMGC reiese ca mai sunt si alte metale pretioase in afara de aur si argint: aur – 1,5 grame pe tonă, argint – 11, 7 grame pe tonă, arseniu – 5000 grame pe tonă, titan – 1000 grame pe tonă, molibden – 10 grame pe tonă, vanadiu – 2500 grame pe tonă, nichel – 30 de grame pe tonă, crom – 50 grame pe tonă, cobalt – 30 grame pe tonă, galiu – 300 grame pe tonă. Numai aceste metale valoreaza mult mai mult decat ce ni se spune noua ca se va obtine, iar aceste alte metale sunt trecute in contract cu mentiunea ca orice metal în plus recuperat intră în beneficiul celui care exploatează zăcămîntul. Pe acestea de ce sa nu primim nici un ban? Nu sunt tot ale noastre? De ce nu se prezinta populatiei emo-eco un raport intreg facut de specialisti in care sa ni se explice si noaua tot ce se poate obtine si toate riscurile la care ne-am expune? Ca tot ziceti voi astia destepti ca nu stim nimic …poate asa ne luminam si noi si nu ne mai pierdem timpul in strazi urland. De ce media a tacut malc o saptamana cat noi am fost cu sutele, uneori miile in strada si la stiri nu vedeai decat bataia cu ungurii sau copilul omorat de caini? Poate ca o afacere de miiarde de dolari pe resursele noastre nu e de interes national si nu trebuie sa stim nimic despre asa ceva pentru ca deh asa suntem noi ramanii mancam pe paine doar ce ne ofera televizorul. Ete na …ca nu e asa, nu sunt in strada doar betivanii care ai iesit din toaletele cluburilor din centru, mai sunt si oameni care aplica filtrele propriei gandiri asupra informatiilor primite, care dupa ce primesc o informatie cauta si se documenteaza iar cand observa ca ca 1+1 nu mai face 2 isi dau seama de fapt sunt supusi unui jaf care se vrea ascuns si se revolta, ies in strada si spun NU, NOI NU VREM ASA CEVA! Nu spunem ca avem noi solutiile pentru toate relele create de politicieni(pentru ca tot haosul din tara noastra e creatia lor, si a lipsei de responsibilitate care domneste in guvernul nostru) spunem doar ca nu mai acceptam sa fim luati de prosti si mintiti asa pe fata.

    Vad ca tot se face tam -tam cu acei someri de acolo care nu au ce pune pe masa, nu am crescut eu tocmai la tara, dar sa pun un rasad de rosii sau de castraveti cred ca sunt in stare, sa cresc o gaina si o capra la fel, nu cred ca imi este peste mana. Daca oamenii vor sa faca turism sau etc … au si ei primari care in primul rand ar trebui sa caute ei solutii, localnici ca deh mineri sunt de ex ar putea cauta fonduri si sa inceapa individual sa caute aur, daca te uiti un pic la tv pe ceva canale cu documentare, exista o gramada de emisiuni in care cate un individ isi ia familia si toata agoniseala lui, se duce in Alaska, chiar si intr-o jungla prin Africa am vazut, si cu cateva utilaje cauta aur, fara cianuri, fara sa darame munti fara sa prosteasca un popor intreg. Dar nu, ei vor totul pe tava, oferit cu zambetul pe buze de catre un guvern care de nenumarate ori s-a dovedit a fi mai mult decat incompetent. Nu stiu in ce tara traiesti tu, dar la noi in Romania eu unul am invatat ca nimic nu e gratis, trebuie sa dai din coate, sa te zbati daca vrei sa obtii ceva si chiar si asa de multe ori nu reusesti nimic pentru ca ai sanse mari sa vina un baiat de asta destept si sa iti fure toata munca. Mai mult ce au acesti someri asa special incat tara noastra trebuie sa vanda toate resursele pentru care stramosii nostri s-au luptat atata, ca sa poata muncii ei cativa ani, evident nu o sa se scoata aur de acolo pana la adanci batranete. Mai departe ce o sa faca cand totul in jurul lor o sa fie pustiit? La asta se pare ca nu se gandeste nimeni, poate credeti ca o sa mai dea cu banu gros cei de la RMGC sa puteti trai bine si dupa ce pleaca!! Dar cum ramane cu restul sutelor de mii de someri din tara? Ce se face si pentru ei daca tot ne pasa asa de mult de oamenii care nu au unde muncii sau ce pune la copii pe masa. Daca tot ne pasa de suferinta oamenilor …de ce nu se vorbeste nimic pe nicaieri despre cei care urmeaza sa fie expropiati de pe pamantul lor de catre o companie straina ca deh statul nostru nu poate fi obosit sa faca macar atat, prefera sa dea o lege care sa dea unei corporatii drepturi de suveranitate pe pamantul nostru. Au trecut atatea zile de cand a inceput tot scandalul asta si inca nu se aude nimic, nici macar o soapta despre acesti oameni care nu au nici o vina decat a aceea de a se fi nascut acolo. Eu unu personal m-am saturat sa fiu vinovat ca sunt roman, m-am saturat sa sufar din cauza asta asa ca am ales sa ies in strada si sa imi spun nemultumirile, e dreptul meu acordat de constitutia unui stat democratic, de ce ma ataci, de ce imi dai nume jignitoare si imi spui ca nu stiu nimic? Cu ce ti-am gresit? De ce imi ceri mie solutii la nistre probleme care nu eu le-am creeat? Eu am iesit in strada ca spun ca nu mai vreau sa accept creearea unei probleme si mai mari decat ce am intalnit pana acum, problema care desi nu refuzi sa crezi o sa te afecteze la un moment si pe tine sau pe copii tai. Sngura explicatie care mi-o pot da pentru lucrurile care le zici tu acolo este ca cel mai probabil tu nu esti ROMAN si ca de fapt ne vrei raul!

    Cat despre despagubirile cerute de cei de la RMGC, mai intai sa isi recupereze spagile date in stanga si dreapta pentru obtinerea studiilor geologice, concesiunii, pentru obtinerea aprobarilor, pentru tacerea presei. Inclusiv legea asta care se vrea acum este o mare spaga, statul cica a “negociat” cresterea redeventelor si cresterea implicarii statului dar marea conditie impusa este acordarea imediata, si daca este posibil fara sa afle populatia detalii despre afacere, catre aceasta corporatie straina de drepturi depline pe pamant romanesc nu se mai zice evident nimic. Imi pare rau ca nu poti vedea asta, dar in conditiile in care in tara exista un precedent legal in care este considerata spaga si un om intra la puscarie pentru ca a dat bani unei echipe de fotbal ca sa isi apere corect sansele corect intr-un meci eu unul nu pot accepta ca legala situatia in care se ofera bani pentru a primi cat mai repede nistre drepturi care violeza in mod direct dorintele populatiei.

    In concluzie consider ca tot prafu care ti-a fost aruncat in ochi ti-a afectat oarecum gandirea iar daca tot ce am zis a trecut prin tine ca rata prin apa te rog vizioneaza acet filmulet youtube.com/wat../. in care vei obseva exact ce se intampla in alta tara care trece prin ceea ce noi incercam cu disperare sa evitam. Te rog informeaza-te de toate aspectele unei probleme inainte sa faci astfel de declaratii ca din ce ai scris acolo observ ca te duce oarecum capul, te rog pe viitor sa il folosesti mai mult, chiar iti propun un exercitiu mental si te poftesc sa te documentezi despre tot ce am scris eu aici si daca gasesti ca te-am mintit cu ceva, ca am scris vre-o jumatate de adevar sau ca am incercat sa iti arunc cu praf in ochi, atunci eu impreuna cu toti ceilalti din piata care stim sa ne folosim organul cel mai important ne vom opri din aceste proteste, care din ce spui tu acolo nu fac altceva decat sa schilodeasca si mai mult sarmana economie, si vom face tot ce ne este in putinta sa indreptam “raul” care demonstratia noastra pasnica l-a creat.”
    blogary.ro/edit../

    Basilicus
    2013-09-10 11:06:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    @gicu: Nu sunt singurele persoane din Romania fara loc de munca, la toti ne este foarte greu. Si da, nu ne pasa de ei, chiar nu ne pasa, deloc, pentru ca dezastrul ecologic are un impact asupra tuturor, asa ca daca e sa aleg intre cateva milioane de oameni si cateva sute, prefer sa aleg sa sacrific cateva sute. Acolo se poate dezolvta turismul, dar ei au pretentii, omul de cand este a fost nevoit sa se adapteze, daca nu sunt capabili, problema lor! Informeaza-te de ce au patit cei din Tozeur, daca nu ai deja amanunte depsre asta, pentru mine e destul de clar totul, NU trebuie aprobat acest proiect!

  • 51

    Am vazut emisiunea lui Moise Guran. Baiatul asta ne-a dat mura in gura. Asadar, Tariceanu, Isarescu, Tender, Berceanu, Codrut Seres, Nastase, Ponta,Mihail Ianas, Frank Timis, sa fie pe pancardele noastre. Alaturi de Sova, Barbu, Plumb, Basescu. Am uitat pe careva? Hai, la bursa, care s-a mai vindut?

  • 52

    Dl. Razvan Theodorescu, nu vrei dta sa te duci la culcare impreuna cu intreaga generatie de incapabili din care faci parte?

    Dupa un articol ca asta, lehamite ni se face de dta mai mult decat orice.

    realitatea.net/../

  • 53

    @Basilicus: nu te mai preface pierdut in “necunoastere” …
    Cand conduci jumatate dintr-un guvern care propune o lege astfel incat responsabilitatea sa fie disipata si pasata unei institutii ce voteaza la comanda ta in proportie de 70 % si raspunsul tau este “nu”, cand numai dupa miscari de protest si numai din ratiuni de viitor politic te pronunti cum se cheama “curajul” de a spune “nu”? Fie ai de la inceput o opinie pro precum Basescu sau Adina Valean (sotia celui in discutie, care spune “nu”!) fie contra precum contestatarii vechi ai proiectului. A sta nici pro nici contra, dupa cum bate vantul, ca o … (cum ii spunea chiar el aleia cu care il asemuia pe Basescu la un discurs in parlament?) nu inseamna curaj, ci altceva.
    Scuteste-ma cu cameleonismul lui Antonescu pe care il definesti “curaj”. De la inceputul protestelor incercati sa abordati discutiile astfel incat sa pice bine protejatilor pentru care prestati. Desigur, cei pro-Basescu sunt rapid mozoliti cu toate mizeriile pe care le puteti debita, insa Antonescu nu are acelasi tratament asa este? Voi sunteti cei datorita carora militanti sinceri precum Gotiu pierd din credibilitate, nerealizand ca lasandu-va sa va desfasurati, in speranta ca pe langa Antonescu ajutati si cauza lui, mai rau il trageti in jos decat sa il ajutati …
    Reamintesc tuturor ca mesajul protestatarilor creste in credibilitate atata timp cat “USL = PDL = aceeasi mizerie”. Orice alt mesaj, cat de finut strecurat este, nu va face decat sa scada credibilitatea protestului si numarul de adepti. Daca incep toti cu Antonescu, Ponta sau Basescu “este curajos” cred ca deja s-a terminat cu protestul.
    Ce este clar este ca Basescu a sustinut de la inceput proiectul, Ponta si Antonescu si l-au insusit prin guvernul pe care il conduc IMPREUNA, desi inainte de a avea acest guvern sustineau exact contrariul (sa nu mai amintim pana la ce grad contestau proiectul in opozitie ca ajungem la “lanturi” si alte alea…).
    Si, ca o ironie a sortii, Boc saracu’ a avut parte de toate nenorocirile posibile din partea fostei opozitii. Un singur lucru nu am mai vazut pana acum. Cum primul ministru, toti ministrii si o majoritate de 70 % din adunatura aia numita parlament voteaza cu totii impotriva guvernului pe care l-au numit si il sustin pana in panzele albe (adica momentul cand se vor incaiera unii cu ceilalti).

  • 54

    ANdu

    am inteles cei de acolo sa faca turism adica toti satenii sa faca pensiuni si sa se duca unii la altii in vizita la pensiuni cind nu au turisti ca o sa fie mai multi “oameni de afaceri” decit turisti.
    sau cum spunea bascalius sa se apuce sa caute ei aurul ca in 1800 toamna in vestul slabatic cautatorii de aur.
    Si cine nu poate sa moara ca pe tine nu te intereseaza ca atunci cind o sa treci pe la rosia montana o data de doua ori in viata sa gasesti frumuseti, cei care prin conjuctura vietii sau hazardul i-a adus acolo intre timp au murit de foame si altfel nu mai incurca locul pentru tine.
    Esti beton bravo tie. nu era insa bine ca tot nu vreti minerit sa veniti si cu solutii pentru a asigura existenta oamenilor prin munca.Intreb si eu.

  • 55

    @despre cum sa-ti dai singur picioare in fund: cei ba vau scazut salariu.

    pb80tm
    2013-09-10 13:29:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    @Mihai Goţiu: am vazut ca ati fost foarte activ la conferinta de presa a d-lui Antonescu si ca acesta v-a raspuns la toate intrebarile ,deci sper ca si dvs. aveti acelasi comportament fata de cititorii dvs.!Deci:
    1. Credeti ca RMCG a cheltuit vreun ban in locatie si in Romania in ultimii 14 ani?
    2. Daca da, de ce credeti ca a facut-o? Daca spera sa obtina profit din investitiile facute nu ar fi fost normal sa aiba un contract comercial cu proprietarul bunurilor pe care dorea sa le cumpere?
    3. Raspunderea pentru respectarea legilor romane (foarte fluide de altfel!) ii revenea proprietarului (statul) caci el este raspunzator in fata autoritatilor si chiar a populatiei!
    4. Faptul ca in decursul timpului persoane cu functii de autoritate in stat au dat declartii favorabile proiectului RM ,iar apoi statul(parlamentul) nu il mai accepta nu se poate interpreta ca inselatorie ,care sa fie sanctionata ca atare de catre instante internationale? Sunt sigur ca RMCG poate proba cheltuielile facute dupa 2005 cand Basescu si-a exprimat prima data sustinerea.
    5. Asa ca final puteti sa-mi sugerati un traseu auto de la Bucuresti la RM ,cu estimarea timpul de sofat si a starii drumurilor,ca sa-mi dau seama daca pot sa ajut si eu la cresterea turismului in zona! Serios vorbind,ce este de vazut in afara de carierele imense si lacul poluat lasat de exploatarea de pana in 97′ (unde erati atunci oare?)? Chiar credeti serios ca turismul local va scoate oamenii din saracie? Sau nu prea va pasa caci aveti un obiectiv maret “distrugerea RMCG”?

    Arthur
    2013-09-10 13:32:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    @pwr:

    Totusi, desi ti-am citit cu atentie postarea, nu am gasit vreun link catre declaratiile proRMGC ale lui Crin. Prin urmare, pana la proba contrarie, il consider “nevinovat”.

    Astept cu interes o proba care sa ma convinga de contrariu! Multumesc anticipat!

    Basilicus
    2013-09-10 13:45:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    Arthur si gicu, pomanagiilor! Munca scoate oamenii din saracie! Nu-i mai cainati atat de mult ca nu au ce sa munceasca daca nu e minerit! Sa puna osu’ la munca precum Eugen David, nu mor de foame cu o vaca si-un porc si gaini in curte! Credeti-ma pe cuvant, ca asa am crescut! V-ati facut toti niste putori de cand stati pe banii statului si ai companiei lacomiei. La mine in sat nu gasesti oameni cu ziua sa te ajute in agricultura. Toti vreti castiguri usoare. Lasati pomana, nu mai asteptati firmiturile goldului si apucati-va de treaba!
    Sa nu va mai aud cu: Muieti-s posmagii?

  • 59

    @Basilicus:
    “Copreşedintele USL a opinat că ‘dincolo de taberele pro sau contra Roşia Montană există şi realitatea protejării mediului şi nevoia protejării patrimoniului istoric, dar şi nevoia foarte serioasă pentru oamenii din acest judeţ, ca şi din întreaga ţară, de locuri de muncă, de dezvoltare, de industrie’.”
    ————
    ““Am spus întotdeauna că exploatarea resurselor este binevenită atâta vreme cât este rentabilă sub aspect economic pe perioadă semnificativă, pe perioadă lungă şi câtă vreme se menţine în respectarea condiţiilor de mediu într-o Europă civilizată a secolului în care trăim şi cu exigenţele pe care le avem cu toţii deja ca standard”, a declarat Crin Antonescu, la finalul Biroului Politic Naţional al PNL.”
    ————
    “Seminarul la care facea referire Valean a fost organizat in ianuarie 2010, intr-o sala a Parlamentului European. Potrivit celor scrise pe invitatii, evenimentul a fost organizat de Rosia Montana Gold Corporation,”cu sprijinul doamnei Adina Valean, europarlamentar si vicepresedinte Alianta Democratilor si Liberalilor pentru Europa”. Corina Vintan, managerul companiei care face lobby pentru cei de la RMGC, a recunoscut pentru Adevarul ca seminarul organizat de Valean a fost sponsorizat de Rosia Montana Gold Corporation.”
    —-
    Desigur ,mai exista si alte declaratii, mai mult sau mai putin voalate. Dar nu cred ca tu mai ai “capacitatea” de a intelege corect “nu”-ul in cazul cameleonului Antonescu … Ce fel de “nu” se deduce de mai jos?
    “Cred ca, acum, momentul Rosia Montana este ratat. Din punctul meu de vedere, nu se poate “inghiti” peste noapte.”
    “Ratat” nu inseamna “nu”. Se va relua dupa momentul “peste noapte”.

  • 60

    @Arthur:

    1. unde sunt cei ”peste 400 de milioane de dolari investitți în proiect”? cât au beneficiat de pe urma acestor ”investiții” colosale localnicii și românii? chiar crezi că terenul de sport sintetic din Roșia, cele câteva case restaurate (și alte 150 demolate), exhumarea morților și scoaterea nămolului din niște foste galerii au costat 400 de milioane? când vei avea răspunsul la aceste întrebări vei ști și cine sunt ”beneficiarii” reali ai proiectului, care nu are vreo legătură cu comunitatea locală și cu românii

    2. RMGC nu are contract cu proprietarii bunurilor (doar cu o parte a lor)

    3. DA, legile din Romania trebuie respectate: proiectul de lege specială pentru RM scoate în evidență la modul cel mai direct legile pe care proiectul minier nu le respectă (și sunt peste 20); contractul (ala secret) a fost încheiat de reprezentanți ai Guvernului – Guvernul NU este putere legislativa, asadar nu-și putea asuma încălcarea sau schimbarea legilor în vigoare – dacă a făcut-o, clauzele respective sunt nule, lucru pe care îl constată orice instanță judecătorească din România și din lume (pt. că nu e doar vina celui care a semnat din partea Guvernului, ci și a părții căreia i-ar profita clauzele respective, care trebuia să știe că Guvernul nu-și poate asuma schimbarea sau încălcarea legii – ”necunoșterea legii” nu se acceptă de către instanțele judecătorești; ar fi vorba de o culpă comună)

    4. acceași problemă – faptul că o autoritate publică (președinte, premier, primar etc.) au făcut declarații favorabile proiectului nu are vreo semnificație juridică suplimentară – niciuna dintre aceste declarații nu pot fi interpretate ca o promisiune de schimbare a legilor în vigoare (pt. că nu au compența să o facă)

    5. pe o parte a localnicilor (inclusiv angajați ai RMGC) turismul îi scoate deja din sărăcie și trăiesc deja din asta :) din Maramureș și până la mănăstirile din Moldova, și pe toată Valea Arieșului sunt zeci de mii de români care trăiesc din turism; în Albac, Gârda, Rimetea, Colțești etc. (pentru a mă referi doar la localitățile din zona Roșiei Montana) sunt deja sute de pensiuni; niciuna dintre aceste localități nu are nimic în plus față de Roșia Montană, ba, dimpotrivă;
    la asta se adaugă agricultura (creșterea vacilor, îndeosebi, promi fructiferi) și prelucrarea lemnului (în fabricile de mobilă din Câmpeni sunt peste 1.000 de angajați)

    raderea a sute de hectare de pădure, dispariția a sute de hectare pășuni, poluarea altor mii de hectare de pășuni și pădure, va lăsa fără locuri de muncă și surse de venit mii de oameni din zona afectată

  • 61

    Sa luam in calcul cateva ipoteze:
    1. ce ati spus pana acum in mai multe articole – ca pretul de vanzare al aurului scade si costul de productie creste
    2. potentialul investitor s-a prins ca nu va castiga prea mult din exploatare
    4. trebuie sa recupereze si toate spagile date pana acum
    4. e vorba de personaje de la USL
    5. oamenii sunt usor manipulabili

    Am putea gasi astfel un sens in tot ce se intampla:
    - USL va face niste magarii in asa fel incat procesul sa aiba sorti de izbanda (modificari de legi, semnari de contracte, va da avize)
    - dupa asta se va face ca a cedat la presiunea strazii si va rezilia contractul in asa fel incat sa se plateasca daune
    - vor spune ca Basescu si huliganii de la Universitate sunt de vina

    Si asa toata lumea va fi fericita

  • 62

    @PDan:

    1. în 18 ani sunt personaje din toate partidele, nu doar din USL

    2. atâta timp cât proiectul minier nu este legal (și poate deveni legal doar dacă se aprobă legea) nu există niciun pericol de despăgubiri, indiferent ce scrie în contract

    3. de spus pot spune ce vor, asta nu înseamnă și că lumea îi mai crede (mai puțin partea cu Băsescu, care are partea lui de vină reală în Afacerea RM)

  • 63

    flesh

    “nu mor de foame cu o vaca si-un porc si gaini in curte!”

    corect dar factura de lumina cu ce o plateste? probabil cu trei oua si un pui ,iar butelia o umple cu 5-10 kg lapte la o butelie plina iar haine cumpara sau isi fac dar le trebuie fire dind la schimb o piele de porc pentru un pantalon sau trei metri cirnati pe doua mosoare cu ata.

    “V-ati facut toti niste putori”

    si asta foarte “corect” mineritul fiind mai usoara decit munca de birou si nesimtiti precis o sa ceara si spor de munca grea pentru ca tine in mina picamarul pardon tastatura am vrut sa zic

    “cand stati pe banii statului”

    aici esti in eroare nu mai stau pe banii statului de 20 ani, muncesc la privat si nici nu am interes in zona stau la citeva statii de zona unde va dati voi cu fundul de pamint in fiecare seara.
    Deci sint complect dezinteresat dar sint alaturi de cei care vor sa MUNCESCA nu sa primeasca sau sa le spuna cineva de cuca macaii ce sa faca cel de la dolhasca.Sa-si decida ei singuri soarta .

  • 64

    1. corect, dar sunt 14 ani de USL si 4 ani de PDL, asa ca probabil ca spagile ar trebui sa aiba aceeasi distributie
    2. pai vor face in asa fel incat sa fie legal
    3. oamenii sunt prosti – cel putin 60% care au votat cu USL si 40% care au votat cu alte partide – cu Basescu nu ma bag, prea e al cincelea element si din cauza lui se intampla tot raul de pe pamant, si asculta toate convorbirile, si citeste toate mesajele, si controleaza toata justitia, si ia toate spagile, si e de vina si ca a vrut sa omoare cainii si ca nu i-a omorat, si ca vorbeste, si ca tace

  • 65

    @PDan: mai este un lucru hilar …
    Basescu si PDL n-au avut niciodata cat au fost la guvernare decizia in mana asa cum o are astazi USL-ul… RMCG nu sunt niste prosti. Cunoscand asta, oare unde sunt spagile mai mari? Dar promisiunile de sponsorizari in alegeri viitoare?

  • 66

    @despre cum sa-ti dai singur picioare in fund: RMGC are obligatia de a respecta legislatia Romaniei. Cat timp planurile urbanistice si certificatul de urbanism pe baza carora au fost intocmite documentatiile de mediu (memoriu de prezentare, raport EIA, raport de securitate) au fost anulate in instanta, prin hotarare judecatoreasca definitiva si executorie, si acele documentatii tehnice devin nule de drept. De asemenea, procedura de emitere a acordului de mediu se opreste automat. Pe baza noilor documentatii urbanistice, RMGC trebuie sa reia toata procedura destinata emiterii acordului de mediu. Faptul ca ministrul mediului o da cotita ca asteapta decizia parlamentului ca sa vada daca emite acordul de mediu, este ILEGAL si incalca orice procedura prevazuta in legislatia UE (pornind de la Directiva EIA, cu toate reglementarile ulterioare)

    Gogudelagaze
    2013-09-10 15:17:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    @PDan:

    a inceput sub Iliescu si Vacaroiu, a continuat sub CDR (cu sustinerea lui Tariceanu si apoi, cu un aport substantial al lui Berceanu), a supravietuit sub Nastase, din 2003 afacerea a trecut cu arme si bagaje in ”portofoliul” PDL, motiv pentru care nici nu a mai avansat sub Tăriceanu (ba chiar era să dea ortul popii în 2007, când a fost suspendată avizarea acordului de mediu și a intrat pe teava Legea Anti-cianură (boicotată, în cele din urmă de PDL și o parte importantă din PSD), s-a revigorat peste noapte în 2008 și apoi în 2009, a fost pe punctul de a porni la începutul lui 2012 – în noiembrie 2011 Borbely anunțase deja că mai e nevoie de 2-3 luni pentru a finaliza acordul de mediu; s-a blocat însă cu căderea lui Boc și apoi cu înlocuirea lui Borbely cu Korodi la Mediu și a prins din nou avânt sub oblăduirea lui Șova, fiul cel adoptiv al avocatei RMGC… asta e extrem de pe scurt povestea transpartinică a proiectului rmgc – nu încerca să scoți pe nimeni din ecuație, cu atât mai puțin pe PDL și Băsescu, fără ajutorul cărora povestea asta era încheiată încă din 2007

  • 68

    @Mihai Goţiu: Ia cititi Dv. articolul din link si veti vedea cita dreptate aveti dintr-un punct de vedere, numai ca, pe alte coordonate, perspectiva din articol este mai credibila.

    contributors.ro../

    Mitzu' Beciuklistu`
    2013-09-10 15:25:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    Voiam sa spun, ca asta doar se regrupeaza si n-ati cistigat nimic.

    Mitzu' Beciuklistu`
    2013-09-10 15:26:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    gicule, nu e intocmai adevarat ce zici tu, ca lucrezi la privat. RMGC e o companie cu actionariat privat si public. Sau poate nu lucrezi pentru ei direct. Poate lucrezi la o firma privata care are contract cu RMGC. Oricum ar fi, tot de-acolo de la compania lacomiei vin banii cu care esti platit sa postezi pe-aici.

  • 71

    @despre cum sa-ti dai singur picioare in fund:

    perfect de acord , doresc tuturor investitorilor sa vina la noi la masa negocierilor sa ne infruptam din acelasi tort care este Romania… dar atunci cand inviti pe cineva la masa ta si esti gazda si vezi ca respectivul iti da din tortul tau iar tu nu primesti decat mai putin de 6 % , adica stai intr-un colt si mananci farmiturile , in loc sa stai in capul mesei cu cutitul in mana , nu-l dai afara din casa pe respectivul ?

    speranta.moare.ultima
    2013-09-10 16:29:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    cred ca faceti o mare confuzie intre ceea ce inseamna investitie si ce inseamna JAF!! sunt de acord cu investitiile …. dar aici nu este cazul sa folosim termenul acesta!

    aurofob
    2013-09-10 16:31:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    flesh

    foarte “adevarat” cliseele va omoara. Cine nu este cu noi trebuie sa fie cu canadienii. Nu se poate altfel.Exact ca la politichie cine nu este cu basescu este cu comunisti ,fascisti hotii etc etc etc.
    Nu iti dai seama ca acelasi lucru pot si eu crede despre tine.Daca tu zici ca eu am inters si eu pot zice ca si tu esti platit ca sa demonstrezi aparind alte interese.Nu-i asa ca la tine nu se pune dar la mine da.De ce? pentru ca asa vrei tu, cliseele si marotele nu-ti dau pace.Nu-i asa?

  • 74

    Nu exista motive rationale pentru a fi in favoarea exploatarii criminale a companiei lacomiei. Irational nu cred ca esti, de aceea cred ca esti platit.

  • 75

    @Mitzu’ Beciuklistu`:

    articolul e corect (in ansamblu) dar are o mica hibă: pornește de la premisa că manipularea mediatică funcționează în continuare;

    or protestele din ultimele săptămâni (și, mai ales) amploarea lor sunt un efect tocmai al faptului că manipularea în cazul RM nu a funcționat; în ultimele săptămâni s-a format o masă critică suficient de mare, care nu mai e biasată de televiziuni și care folosește surse alternativă de informare; această masă critică (40-50.000 de oameni sunt doar cei care au ieșit în stradă, numărul celor care folosesc surse alternative de informare e mult mai mare) poate influența (și influențează) alte persoane (dintre cele care se ”informează” de la televiziuni sau nu se informează”) ; degeaba îi demonizează televiziunile pe cei din stradă, când cei care se uită la televizor cunosc cel puțin o persoană, două sau mai multe care sunt în stradă și despre care au propria opinie și cu care comunică – efectul va fi invers: de creștere a neîncrederii față de televiziuni, nu față de cei din stradă ;)

    nu ar fi prima dată când propaganda rmgc o dă în bară ;)

  • 76

    De citit: totb.ro/pana-la../

  • 77

    @despre cum sa-ti dai singur picioare in fund: A facut cineva socoteala cat costa mentenanta unei astfel de exploatari? A facut cineva socoteala ce se poate intampla in urma unui dezastru natural(cutremur, ca suntem tara seismica, si in ultimul timp s-a anuntat ca alte falii s-au activat, inundatii mai ales in Ardeal, sau surparea unui mal al iazului, sau contaminarea panzei de apa freatica, intrucat am citit ca fundul iazului nici macar nu va fi betonat, iar Canada cheltuieste bani grei pentru a mentine sub “0″ grade fundul lacului cu cianuri)? De asemenea investitori Romania nu are nevoie! Un guvern competent care sa acorde facilitati fiscale reale si care sa nu schimbe legea de la o zi la alta,un aparat birocratic bine platit si eficient, sunt solutii care ar atrage investitorii rapid.

    PARVU VASILCA
    2013-09-10 17:01:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    Semnati pe Avaaz:

    avaaz.org/ro/sa../

  • 79

    “De asemenea, presedintele PNL a mai spus ca dezbaterea parlamentara este foarte importanta, mai ales acum, cand au aparut informatii potrivit carora compania care se ocupa de proiectul Rosia Montana, Gabriel Resources, ar putea da in judecata statul roman si ar putea cere despagubiri de doua miliarde de dolari.”
    Antonescu face misto de voi …

  • 80

    “Contactat de gândul pentru a explica ce documente va publica, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova susţine că s-a înţeles greşit, documentele nefiind în instituţia pe care o conduce. “Eu nu mă ocup de desecretizarea documentelor. Documentele nu sunt la mine la minister. Toate documentele sunt la Ministerul Economiei şi la Ministerul Mediului. Singura mea sarcină a fost să redactez proiectul de lege”, a explicat ministrul.
    Premierul Ponta a revenit asupra declaraţiei iniţiale şi a spus că ministrul Şova îi va prezenta lui documentele mâine, iar joi va organiza o conferinţă de presă.”
    Astia au “pierdut” si contractul cu RMCG …
    Mama lu’ Dan Sovaaaaaaaaaaaaaaaa. Ne dati si noua contractele???
    Zilele aceste imi aduc aminte de expresia USL-istilor pe vremea cand erau in opozitie: “mai rai decat PDL-istii nu se poate!!!” Episoadele “Oltchim”, “Bechtel” si “CFR” deja depaseau bubele portocalii. Iata ca se poate!!!!

  • 81

    Nu stiu cum a fost facuta petia asta dar altele de pe Avaaz pentru diverse tari din Africa sau Asia ajung usor la milioane de semnatari. Asta nici la 100.000 si e de o gramada de timp facuta.

  • 82

    1) vreau contractul si actele aditionale in baza carora “canadienii” pot cere despagubiri 2 miliarde euro;
    2) vreau sa stiu persoanele semnatare ale documentelor de mai sus;
    3) vreau sa stiu, in amanunt, toate cheltuielile facute ca investitii (fara spagi, altfel s-ar justifica usor 2 miliarde).
    Sunt si documentele astea secrete ? De ce ? Cine si-a permis si in ce temei legal sa secretizeze un contract cu obiect averea nationala ? De ce ?

  • 83

    Reactivati legea minelor din 1923 (parca). Ar aduce liniste. Nu vor mai veni investitori ? Schimbati figurile sinistre care conduc de 23 de ani (altii nu mai sunt in tara asta ?), faceti un cadru legislativ simplu, clar care nu se schimba de la o ora la alta, dati facilitati fiscale si vor veni. Nenorocitii astia ne-au adus in situatia sa nu mai avem dreptul sa marcam aurul (trebuie sa recurgem la un alt stat) !! Criminali (nu gasesc alt cuvant mai bland) !

  • 84

    @all: mie imi face impresia ca se scapa din vedere un lucru important: cine spune ca extragerea aurului se poate face numai prin metoda cianurarii?? E cea mai ieftina pt corporatie? – da, clar. DAR am fost acum ceva vreme la festivalul narciselor de la Negrileasa. La intoarcere am urcat pe Detunata – pana in varf si vreau sa spun ca privelistea e groaznica. E drept, se vede doar exploatarea de la Rosia Poieni, dar judecati putin si o sa vedeti ca barajul care va fi construit la Rosia Montana e mai mare decat cel de la Vidraru. Si va fi plin de cianura, ca imi vine greu sa cred ca o asemenea cantitate poate fi neutralizata “pe bune”. Am un copil de 3 ani si vreau sa poata respira si bea apa si peste 30 de ani. Si sa nu le plangeti de mila satenilor din Rosia, atata vreme cat in toate satele din tara e aceeasi situatie. RMGC va da statul roman in judecata?? O sa-mi iau o bere si o sa ma uit la spectacol. Va fi spectacolul secolului.

    un fraier
    2013-09-10 20:15:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    @all

    acum vrem adevarul despre Rosia Montana: cine a semnat, cand a semnat si ce a semnat!

    vreti sa stiti adevarul despre Rosia Montana?
    un articol interesant cititi mai jos:

    “Guvernul nu a luat în calcul documentaţiile tehnico-economice depuse de Roşia Montană Gold Corporation la Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale, atunci când a conceput proiectul de lege trimis în Parlament. Acuzaţia îi aparţine fostului şef al Agenţiei, Gelu Mărăcineanu.

    Documentele invocate ar pune într-o lumină cu totul nouă promisiunile companiei canadiene, spune Mărăcineanu. De exemplu, nu toate cele 800 de locuri de muncă ar fi destinate celor din Roşia Montană. Totodată, redevenţa este redusă cu aproximativ 55 la sută prin aplicarea la o bază de calcul diminuată.

    De asemenea, investiţiile se vor regăsi în fapt la utilizatorul final, adică firme din afara ţării care vor furniza echipamentele şi utilajele de lucru. Nu în ultimul rând, structura aşa-ziselor câştiguri anunţate pentru statul român relevă faptul că România obţine doar 34 la sută din valoarea fiecărei uncii de aur.

    Rămâne o întrebare: cum a fost posibil ca dintr-o asociere pentru lucrări de prospecţiune geologică licenţa să fie transferată la o persoană particulară?

    INFORMAŢII “UITATE” DE GUVERN

    - locuri de muncă mai puţine
    - redevenţa diminuată cu 55%
    - tehnologia cianurării este învechită
    - nu a fost rezolvată problema mercurului
    - investiţiile se duc în echipamente ,,din afară”
    - redevenţă sub practicile civilizate
    - statul câştigă doar 34% din valoarea unei uncii de aur
    - licenţă de exploatare pe persoană fizică

    Sursa: Gelu Mărăcineanu, fost şef al ANRM”

    Citeste mai mult pe REALITATEA.NET: realitatea.net/../
    Follow us: @realitatea on Twitter

    yehudy
    2013-09-10 21:20:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 86

    De la “se respinge si in Senat si la Camera si cu asta, basta” de ieri, astazi aflam ca ‘nu-i chiar asa…’ Ati intuit bine si reactia politica a liderilor, si reactia surprinzatoare, in masa, a presei tv si fluctuatiile de la bursa din Toronto… Uniti, salvam Rosia Montana! Nu renuntam!

    mediafax.ro/eco../

  • 87

    Uite cum ma gandesc eu cu mintea mea cea proasta> ceausescu a intrerupt exploatarea de la rosia montana, care, mentionez pentru cine nu stie, se facea prin concasare si cianurare, deoarece nu era rentabila. Cum auzeam aseara un specialist, se investeau sase lei ca sa castigi unul. Acum, Gabriel vrea sa utilizeze aceeasi tehnologie, prin urmare va avea cam acelasi randament. Credeti ca Gabriel e tampit?! Eu cred ca nu. Prin urmare, cred ca nici nu se gandeste sa exploateze ceva, in schimb s-au castigat de 15 ani bani frumosi prin manipularea bursei. Asa zisele investitii sunt bani marunti. Orice scandal bine speculat aduce multe multe milioane de dolari.Iar acum chiar ca avem un scandal mare!Oare cine ia banutii?

  • 88

    @lia:

    Poate ca la Ceausescu era nerentabil cu utilajele total invechite, cu randamente modeste cum erau pe vremea aceea. Acum sunt utilaje moderne, gigantice , cu randamente mari si s-ar putea ca investitia sa fie fezabila.

    Ba, daca mai iei in considerare si posibile mânării, cand multe cheltuielile vor fi transferate pe umerii statului roman, iar lingourile vor ajunge in buzunarele unui grup restrans de afaceristi si politicieni – e posibil sa fie rentabil. Pentru ei.

    Si cu manipularea bursei e o chestie. Acolo Soros e doctor.

    Mircea
    2013-09-11 08:08:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    Am postat ieri o informatie pe care am auzit-o la radio Guerrilla, cum ca minerii RMGC s-ar fi dus in weekend in capitala.
    Astazi la 8:40, transmisia radio Guerrila s-a intrerupt pentru vreun sfert de ora, s-au auzit numai paraziti, static, pana pe la 8:55. Cel putin pe frecventa pe care-l ascult eu. Dupa aceea am auzit numai muzica, in bucla si cu intreruperi, stirile de la 9 nu au fost si de-abia la 9:18 au revenit Dobro, Sorin si Matei. Si-au cerut scuze, au spus ca a fost o eroare tehnica, dar au adaugat in gluma ca au vorbit despre o sumedenie de subiecte si persoane publice, insa cand au inceput sa vorbeasca despre extraterestri, le-a picat transmisia.
    In alta ordine de idei, am vazut astazi discursul din 2011 al parlamentarului european Victor Bostinaru in fata Comisiei pentru Petitii a Parlamentului European. Link: youtube.com/wat../

  • 90

    [...] Marile minciuni cu despăgubirile pentru Roşia Montană şi procedura de urgenţă. Cum a reacţion… Share this:MegosztásFacebookFlattrTwitterE-mailNyomtatásGoogleLinkedinTetszett a bejegyzés?Tetszik Betöltés… « Román huligánok vs magyar huligánok – Adevărul [...]

  • 91

    Concluzia volumului “Rosia Montana in dezbaterea europeana”, coordonat de parlamentarul european Victor Bostinaru:
    “Scopul editării acestui volum a constat în evidenţierea adevărului în cazul proiectului Roşia Montană. În lipsa unei evaluări obiective din partea unei comisii formate din experţi recunoscuţi internaţional care să nu fie influenţaţi de banii companiilor direct interesate de începerea acestui proiect, la care se adaugă eliminarea din Comisia de Analiză Tehnică a persoanelor care se opuneau proiectului (Dr. ing. Ştefan Marincea şi Prof. univ. dr. Mircea Babeş), informaţiile care ajung în
    atenţia opiniei publice sunt aproape exclusiv în favoarea demarării proiectului.
    Susţinută de un buget considerabil, campania de comunicare a investitorului Roşia Montană Gold Corporation s-a acutizat în ultimul an. De la spoturi publicitare difuzate în prime-time cu iz de campanie socială, la armata comentatorilor de profesie pe site-urile şi blogurile care publică informaţii referitoare la proiect şi sondaje de opinie cu întrebări care induc răspunsul, în contrast flagrant cu metodologia redactării unui sondaj de opinie, toate aceste instrumente sunt îndreptate către prozelitism pentru ceea ce este în esenţă, o afacere.
    Într-o pervertire a stării de fapt, publicul ţintă al acestei campanii nu este reprezentat decât tangenţial de către decidenţii politici.
    Campania de PR este îndreptată spre populaţie cu scopul de a induce atitudini şi de a schimba modul de raportare la proiectul Roşia Montană, pentru ca mai apoi, decidenţii aflaţi sub presiunea maselor convinse de „oportunitatea creării locurilor de muncă” şi a „miliardelor de euro” care se vor duce la bugetul de stat, să ofere avizele necesare începerii exploatării. Inevitabil trebuie să ne întrebăm, aşa cum sublinia şi Răzvan Martin – coordonator de programe ActiveWatch –
    Agenţia de Monitorizare a Presei – dacă tot proiectul este atât de bine elaborat, dacă aduce atâtea beneficii societăţii, economiei naţionale, de ce au nevoie de această campanie de propagandă atât de agresivă?
    Argumentele prezentate în acest volum desfiinţează însă, aproape în totalitate, ipotezele conform cărora proiectul RMGC, propus în forma actuală este conform cu principiul dezvoltării durabile, cu standardele aplicării celor mai bune tehnologii în minerit, va duce la restaurarea patrimoniului şi va crea mii de locuri de muncă, va respecta prevederile privind protecţia mediului cu încheierea tuturor asigurărilor care se impun.
    De asemenea, însăşi compatibilitatea cu legile în vigoare sau tratatele referitoare la Drepturile Omului prin tentativele de strămutare forţată prin amendamente la Legea Minelor sunt puse în discuţie de orice perspectivă critică asupra acestui proiect.
    Din perspectivă europeană, „Rezoluţia Parlamentului European din 5 mai 2010 referitoare la interzicerea generală a utilizării tehnologiilor de minerit pe bază de cianuri în Uniunea Europeană” a chemat Comisia Europeană să propună interzicerea totală a utilizării tehnologiilor de minerit pe bază de cianuri în Uniunea Europeană până
    la sfârşitul anului 2011.
    Parlamentul European consideră că aceasta este singura modalitate sigură de protejare a resurselor noastre de apă şi a ecosistemelor împotriva poluării cu cianuri în urma activităţilor miniere.
    De asemenea, Parlamentul European a mai chemat Comisia Europeană să propună o modificare a legislaţiei existente cu privire la gestionarea deşeurilor din industriile extractive care să oblige fiecare companie de exploatare să deţină o asigurare pentru a compensa daunele şi pentru a acoperi toate costurile de remediere în vederea restabilirii stării ecologice şi chimice iniţiale, în cazul producerii unui accident sau al unei funcţionări defectuoase.
    Însă, aşa cum întreaga campanie demarată de către RMGC subliniază, încă de la începuturile dezbaterii proiectului Roşia Montană în Parlamentul European, ca urmare a unei petiţii depuse în Comisia PETI, rezoluţia Parlamentului nu obligă Comisia Europeană transpunerea ci este doar un punct de vedere.
    Totodată însă, trebuie subliniat faptul că această rezoluţie a întrunit votul în favoare a 82,29% din numărul deputaţilor, în timp ce 8,09% dintre voturi au fost împotriva rezoluţiei.
    În acest context, proiectul minier de la Roşia Montană demarat de către RMGC este lipsit de transparenţă pe toată durata parcursului său.
    Marile companii la nivel mondial din domeniul extragerii aurului privesc cu îngrijorare proiectul RMGC tocmai pentru că viitorul lor ar putea fi afectat datorită standardelor reduse, a neaplicării celor bune tehnologii şi a lipsei de credibilitate din partea autorităţilor. Iată de ce ele consideră că dezvoltarea proiectului RMGC în parametrii actuali reprezintă un risc major de radicalizare a populaţiei împotriva oricăror proiecte de exploatare durabile a aurului inclusiv prin utilizarea unei „Iniţiative cetăţeneşti“ la scară europeană care să interzică utilizarea cianurilor în minerit.
    În mod propagandistic, RMGC invocă modelele de exploatare a aurului din Finlanda şi Suedia omiţând însă în mod flagrant detalii care sunt esenţiale pentru proiectul Roşia Montană. Minele din Finlanda şi Suedia se deosebesc considerabil de proiectul RMGC: mina Kittila este localizată în nordul Finlandei, la aproximativ 900 km de Helsinki şi 150 km de Cercul polar arctic şi nu în mijlocul unei localităţi, la câţiva kilometri de un oraş cu zeci de mii de locuitori. În acelaşi timp, conform experţilor , procesul tehnologic, atât în cazul exploatărilor din Suedia cât şi a celor din Finlanda, este diferit faţă de cel propus la Roşia Montană prin utilizarea unui sistem închis care reduce cantitatea
    cianurilor.
    Toate evidenţele demonstrează faptul că „Roşia Montană este un loc al fărădelegii“ Constatările Grupului pentru salvarea Roşiei Montane din ASE susţin faptul că Licenţa 47/1999 este ilegală deoarece o licenţă „mixtă” de exploatare, cu titular şi afiliat, cu care se face exploatare, dar şi explorare, este ilegală, prin Art. 9 şi Art. 10 din Legea Minelor 61/1998, care spun ca explorarea şi exploatarea se realizează pe baza unor licenţe exclusive.
    În faţa criticilor aduse proiectului de către oamenii de ştiinţă, profesori universitari, geologi, reprezentanţi ai Academiei Române şi ecologişti, autorităţile române nu au asigurat măcar neutralitatea în exprimarea poziţiilor lor. Marin Anton, secretarul de stat din Ministerul Mediului şi preşedintele Comisiei de Analiză Tehnică (CAT) la nivelul aceluiaşi minister, cu rol în analizarea studiului de impact asupra mediului depus la minister de către compania Roşia Montană Gold Corporation, s-a declarat la momentul vizitei Comisiei pentru Petiţii a Parlamentului European la Bucureşti, în favoarea acestui proiect: „sunt pro proiect şi asta o spun foarte clar”.
    Reluând ideile exprimate la începutul acestui volum, este necesară o dezbatere onestă cu toţi cei implicaţi şi care au cuvânt de spus în acest proiect. În egală măsură, este necesară o analiză de impact asupra mediului neutră, astfel încât evaluarea să fie corectă, obiectivă şi vrem
    să ne asigurăm că, cel puţin în ultimul ceas, Guvernul României respectă şi pune în aplicare legislaţia europeană. În afara oricărui alt cadru, proiectul nu trebuie să primească avizele şi astfel trebuie stopat.
    La ora la care sunt redactate concluziile acestei lucrări Curtea de Apel Alba Iulia (dosar nr. 5159/107/2010) a făcut public verdictul prin care anulează planurile de urbanism aferente minei de aur propuse la Roşia Montană, votate de Consiliul Local Roşia Montană prin Hotărârea nr. 1 din ianuarie 2009. Verdictul a fost pronunţat într-o acţiune judecătorească promovată de Asociaţia Alburnus Maior din Roşia Montană, Centrul Independent pentru Dezvoltarea Resurselor de Mediu din Cluj-Napoca şi de către Fundaţia Culturală Roşia Montană.
    Hotărârea Curţii de Apel Alba este irevocabilă.”
    Intregul volum poate fi citit aici: victorbostinaru../

  • 92

    [...] dezbaterii din Parlament pe această temă – o ”situație mult mai periculoasă”, cum explică activistul Mihai Goțiu. Până la votul parlamentarilor și deputaților, protestele continuă în [...]

  • 93

    Faci o mare eroare, doar companiile celor de genul RMGC, care au ca scop tepuirea statului nu vor mai veni in romania, si asta este bine.
    In schimb companiile serioase vor fi mai atrase

    Tu nu stii cum gandeste un investitot, ala nu se ia dupa ce spune Ponta (nu il ia nimeni in serios), pentru ca una spune si alta face

    mamicamea.ro
    2013-09-11 11:45:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    @Basilicus: te felicit pentru cele scrise. sunt intru totul de acord nu numai declarativ ci voi sprijini prin prezenta mea aceasta miscare impotriva hotiei si minciunii statului impotriva propriilor cetateni.

    ciaNU..
    2013-09-11 16:28:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 95

    EU CRED CĂ PARLAMENTUL VA DA AVIZ FAVORABIL PENTRU EXPLOATARE. CORUPȚIA E PREA MARE /NUME MARI MONDIALE IMPLICATE SI MULT SANTAJ LA PONTA SI ALȚII/ SĂ DEA D ZEU SĂ NU AM DREPTATE.

  • 96

    [...] 2. voxpublica.real../. [...]

  • 97

    Degeaba, ce aviz e acela in care se arata ca proiectul e anticonstitutional ? Scrisoarea a fost data in lipsa ministrului (prieten si fost coleg cu Ponta) si acesta a scris, a scris si a tot scris o serie de motive care contravin unor reglementari legale. Numai sa nu fie inlocuit cu un alt document. Ii vad in stare de orice.

  • 98

    [...] Marile minciuni cu despagubirile pentru Rosia Montana si procedura de urgenta. Cum a reactionat Burs… [...]

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Vezi aici episoadele din seria BOOKFACE!

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

afacerea roşia montană alburnus maior alegeri alex mazilu Andrei Plesu antonescu basescu blaga blog Blogviu interviu Boc Bruxelles Bucuresti candidatura cianură cluj CNA comisia europeana concert criza CTP curtea constituțională Dan Diaconescu Dinu Patriciu DNA educatie Elena Basescu experiment Facebook gabriel resources gaze de șist Gigi Becali guvern humanitas internet Istodor Johannis justitie kelemen hunor Liiceanu Media mihai goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie Parlamentul European pd-l pdl Plesu Polirom presa presedinte protest proteste Remus Cernea riscograma romani rosia roșia montană salarii securitate Senat sondaj sri steaua SUA suspendare Tariceanu tiff TRU UBB UE uichendist.ro unesco Vanghelie Vasile Blaga voiculescu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.