![]() | Mic îndrumar de corectitudine politică. Ce vă ofensează?vezi toate articolele de Paul Vîrvea20 Mar 2010 la 13:04 27 comentarii 957 vizualizari. |
Găsesc în Daily Telegraph un articol despre noul cod de conduită al poliţiei din comitatul Kent, din care spicuiesc mai jos:
- Poliţiştilor li se interzice să întrebe suspecţii care le e “numele de botez” (Christian name, cum zic ei), ca să nu ofenseze musulmanii, indienii sikh sau alte religii.
- Poliţiştilor li se interzice să se mai adreseze femeilor cu apelative gen ,,dragă”, ,,draga mea”, ,,scumpo”, ,,iubi” etc., ca să nu le pună în situaţie jenantă sau ofensatoare.
- Poliţiştii nu mai au voie să consoleze supravieţuitori, răniţi, rude ale vreunor victime etc îmbrăţişîndu-i, pentru că ar putea părea neprofesionist.
- Poliţiştilor li s-a atras atenţia că sintagma ,,rasă mixtă” (adică metisaj – mixed race) trebuie înlocuit cu ,,parentaj mixt” sau “moştenire culturală mixtă”.
Alt exemplu, de data asta la scară de Scotland Yard:
- Poliţiştii nu mai au voie să folosească expresia “viol în grup” (gang rape) pentru că termenul stîrneşte prea multă emoţie – acesta trebuie înlocuit cu “viol cu agresor multiplu” (multi-perpetrator rape).
- Poliţiştilor din Warwickshire li s-a cerut să nu mai spună ,, ’seara bună tuturor” (“evenin’ all”, formulă consacrată de un realizator TV cu ani în urmă), pentru că ar stîrni confuzie printre cei cu “origini culturale diferite” în ce priveşte momentul zilei (probabil pentru că la musulmani e seară doar după ce apune soarele, n.m.).
În fine, mai scrie articolul citat, alte cuvinte pe care poliţiştii ar trebui să le evite sunt ,,businessman”, ,,housewives” sau ,,child”.
Acum, că mi-am amintit de dragii noştri compatrioţi:
şi asta…
dar şi asta
Acum stau şi vă întreb. Este evident că în ţara care a inventat corectitudinea politică se pot atinge şi culmi ale corectitudinii politice. Dar în ţara “ţigăncilor împuţite” şi a marelui refren “cucu’ nu cloceşte, ţiganu’ nu munceşte”, a lui “dă-i mă-n p*** mea de bozgori”, a marii declaraţii amoroase “femeia trebuie bătută, că ştie ea de ce” etc., vi s-ar părea sau nu necesar ca anumite formule uzuale ale limbii române să fie contrarecomandate/interzise în discursul autorităţilor publice?
Aş dori să întocmim un mic dicţionar al expresiilor ofensatoare auzite în cadru public – primim şi cu cele mai interesante link-uri ![]()
Altfel, un weekend ca primăvara, tuturor, şi două cîntecele dragi mie – şi primăvăratice.
Asculta mai multe audio Muzica
Asculta mai multe audio Muzica
Etichete: corectitudine politică, limba română, Marea Britanie, romani, romanitate


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1@tamara's nephew: REmus Cernea? Nu de alta,dar aveam mare incredere in el. Zice gura presei ca ar fi fost atras cu un post caldut de secretar de stat.Asta ar fi o dovada ca "exista un Dumnezeu" pe... | ||
| 2Nota 10 autorului ptr. acest articol; e printre cele mai bune articole in româna pe care le-am citit in ultimii ani. Zic asa ca p`aia cu "cel mai bun articol" am impresia ca deja am mai bagat-o, si zic... | ||
| Mihai Goţiu 10662 citiri |
| Cristian Teodorescu 9495 citiri |
| Costi Rogozanu 8821 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4111 citiri |
| Alin Fumurescu 3930 citiri |
| Constantin Creţan 3390 citiri |
| Dorin Tudoran 2865 citiri |
| Dan Duca 2466 citiri |
| Elena Vijulie 2447 citiri |
| Ciprian Şiulea 2293 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61054 citiri |
| Cristian Teodorescu 39835 citiri |
| Costi Rogozanu 38013 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18159 citiri |
| Alin Fumurescu 17836 citiri |
| Viorel Dobran 12301 citiri |
| Dan Duca 11266 citiri |
| Constantin Creţan 11149 citiri |
| Elena Vijulie 9072 citiri |
| Dorin Tudoran 8692 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
- citat aproximativ : “s-ar face liga mai alba” – Gigi Becali, referindu-se la posibila retragere a Rapid Bucuresti din prima divizie
2010-03-20 13:28:45 | Raporteaza
Rasismul marelui pravoslavnic George Becali e de notorietate. Ar deveni o problemă dacă s-ar exprima astfel în calitate de europarlamentar. Aşa, toţi ultraşii ar trebui opbligaţi să nu mai urle că au avut şi vor avea boală pe ţigani…
2010-03-20 13:45:26 | Raporteaza
Domnule Varvea,
Din cauza bunei cresteri si a profesionalismului dvs propuneti o etapa de finete a metamorfozei clasei politice si a politiei.
In faza actuala,fara o asanare generala,nu se prea pot face reglaje.
2010-03-20 13:56:27 | Raporteaza
@ela: sugestii pentru asanarea generală… ? rugăciune colectivă ? dat foc la puşcărie şi la casa de nebuni ? cum trimiţi o societate întreagă la reeducare?
2010-03-20 14:03:17 | Raporteaza
@Paul Vîrvea: as incepe cu puterile statului,si cred ca acum au ocazia sa arate ca vor intr-adevar sa o faca.Daca nu,ar trebui sa-i silim noi.Oricine poate avea o initiativa legislativa,sau nu?
Iar de acolo,totul decurge de la sine.
2010-03-20 14:08:17 | Raporteaza
“Este evident că în ţara care a inventat corectitudinea politică se pot atinge şi culmi ale corectitudinii politice.”
Unul din tara aia in care crezi tu ca s-a inventat PC-ul, Gerald Warner, e de alta parere: “Lukacs was a founder of the Frankfurt School of Marxism, later popularised by Herbert Marcuse, whose demented notions are today called Political Correctness and, as such, have colonised Western governments.”
Pentru cine nu stie, Marcuse asta se autointitula freud-marxist.
Tot din articolul lui Gerald Warner, citeva amanunte si despre Lukacs:
Is that a new idea? Not at all. It was first implemented as government policy in 1919, during the short-lived communist dictatorship of Bela Kun in Hungary, when Georg Lukacs, as deputy commissar for “culture”, enforced his system of Cultural Terrorism, force-feeding children pornographic sex education, teaching them to laugh at their parents and at monogamy and to reject the family and religion.
Bela Kun, Georg Lukacs, Herbert Marcuse. Trei, Doamne, si toti trei evrei de stinga. Si, Doamne, pe multi au mai popit si inca mai popesc si in ziua de azi acesti dementi anticrestini.
Ce ma ofenseaza, intrebi? Incultura si prostia putzoilor care se cred cool mincind kkt-ul marxist cu polonicul.
2010-03-20 14:08:59 | Raporteaza
@ela: Puterile statului ne reprezintă, pentru că noi i-am pus acolo, venind la urne şi votînd prost sau nevenind, pur şi simplu. Opinez că asanarea trebuie să aibă loc de jos în sus, cu un proces de conştiinţă indus individual – ideal ar fi ca asta să se întîmple prin educaţie, principala noastră lacună.
@yo: Nu am afinităţi marxiste, şi nici cu noua stîngă (ci dimpotrivă). Corectitudinea politică nu e nicidecum confiscată doar de stînga, e deja încetăţenită ca normă nescrisă a civismului – cel puţin în Europa. Sintagma “demenţi anticreştini” folosită de tine mă face să mă bucur că am postat rîndurile de mai sus. Aşa vă vedeţi mai bine.
2010-03-20 14:37:44 | Raporteaza
@ virvea
Limbaj ofensator in presa :
- amariti.
- batrinul de 50 de ani (????!!!??).
- femeia …”a fost lovita pe trecerae de pietoni”.
- boschetar.
- ‘copiii strazii”.
- handicapat.
- “bugetari nenorociti”.
-”prichindei” , “micuti”, “pitici” ( referitor la copii).
Toate aceste formule sablon ( si multe altele :..”ne arde la buzunar, “agoniseala de-o viata”, “puhoaiele “, etc)- s-au constituit intr-un soi de limba de lemn ( nou-vorba) cu nuante ideologizante , propagata agresiv prin media si influentind mentalul colectiv..
Cel mai mult ma ofenseaza faptul ca nimeni dintre comentatori\autori nu sanctioneaza aceasta stingacie devenita regula de exprimare, cu efect de saracite a limbajului dar si de schematizare a gindirii.
Ofensator in cazul institutiilor de ordine publica nu este atit limbajul, cit actiunea nerespectuasa fata de cetatean.
La fel de ofensatoare este si actiunea cetatenilor nerespectusi fata de comunitate ( violenta in familie, exploatarea minorilor,abandonul copiilor, traficul de fiinte umane, evaziunea fiscala, murdaria!!!, vorbitul rastit si strigatul fara motiv, scrijelitul peretilor, anunturile imbecile de false amenintari cu bomba, apelurile telefonice “la misto ” la pompieri, salvare, etc; apelurile telefonice la care cineva te injura, lipsa de politete, imbrinceala, inghesuiala, agresivitatea, obraznicia nemotivata fata de institutii “ca doar noi ii platim”etc).
oricum comunicatorii si institutiile au datoria de a impune standarde in societate..
mie mi se pare corect ca politistii sa fi invatati sa respecte anumite norme de comunicare ( li se reaminteste in felul acesta ca fiecare eprsoana cu care intra in contact- fie si infractori- este o fiinta umana pretioasa).
2010-03-20 15:09:01 | Raporteaza
@Paul Vîrvea: “Este evident că în ţara care a inventat corectitudinea politică se pot atinge şi culmi ale corectitudinii politice.”
Huh? Correctnes-ul e popularizat de progresivismul american, nu de UK (care au fost si ei pe-acolo, dar subtirel). De-asta se si mira acuma politaii respectivi de ce nu li se mai permite sa spuna ‘’s’ok, love’ unei victime.
Iar culmi n-o sa fie atinse oricum in UK…au probleme mari cu arabii care sint injurati pe strada/caftiti de catre prietenii nostri briti.
2010-03-20 15:11:29 | Raporteaza
Din acelasi motiv spuneam ca educatia nu este menita sa produca diplome pe banda.Daca refuzam sa reformam din temelii educatia,daca aceiasi profesori colbuiti in rele,dezinteresati de calitatea actului de invatamant,gata sa-si vanda coloana vertebrala pentru un bacsis din partea elevului sau studentului,tot aici ramanem.
Nu vreau sa cred ceeace am vazut ca cer dascalii:spor de calculator,de biblioteca ? Cum sa dobandeasca elevul astfel de competente,sau le acordam si elevilor?
2010-03-20 15:15:26 | Raporteaza
Stau si nu stiu de ce sa ma crucesc mai mult??!!!!!!!!
De nebunii de britsi care au luat-o razna din ce in ce mai mult(si ei nu sint singurii) cu noua limba de lemn a epocii noastre cu spalarea creierelor de orice urma de umanitate si de rasturnarea agresiva a oricaror valori care inainte dadeau coeziune si normalitate psihica ( inprimul rind) societatii noastre, prin folosirea acestui tavalug de tip orwellian numit: political correctenss care vine, vine, vine, calca totul in picioare. Foarte curind copii nu vor mai avea voie sa-si numeasca parintii mama si tata, in curind, familia ca institutie (nu religioasa ca de asta deja numai vorbim cu atita anti-crestinism si ura impotriva a tot ceea ce aduce cit de cit a morala) ci ca institutie recunoscuta de stat va fi declarata si ea “impolitical correct”, copiii vor fi crescuti de stat, etc….
Pe de alta parte ma uimeste acest articol care ia ca exemplu demn de urmat aceasta aberatie de tip Orwell a lumii cica civilizate.
Este incredibil sa vezi cita atentie se acorda in cele mai marunte detalii sensibilitatilor unor minoritati care au dezvoltat un puternic sentiment anti-british cu taote ca asta e tara care prin background-ul socio-economic deja existent la venirea lor acolo le-a oferit o sansa de trai decent si fara teama ca vor fi macelariti (vezi paki)asa cum se intimpla prin tarile alea ale lor.Asta in timp ce crestinii si tot ce miroase a crestin este injurat, defaimat, batjocorit, balsfemiat si scos din “picture” cu foarte mare asiduitate. Sigur, multi o fac din prostie si indoctrinare de tip orwellian- huxleyian fara sa-si dea seama ca de fapt isi distrug singuri chiar bazele a ceea ce le-a creat civilizatia.
Da’ ce sa mai mir de unu’ ca asta care a scris mizeria asta de articol? E si el un amarit de viermisor care pentru citeva sute de euro (nici macar mii) sapa cu sirg la radacina a ceea ce a mai ramas inca intact dintr-o normalitate, in care, da, mai degraba prefer sa fiu injurata de un tigan si eventual sa-l injur si eu daca ma enervez, decit sa fiu trimisa la inchisoare ca am indraznit sa pronunt cuvintul: copil, sau mama, sau tata, sau Iisus (ca si Iisus s-ar putea sa fie declarat politic incorect cit de curind)
2010-03-20 18:30:31 | Raporteaza
@deannadurbin
pari usor confuz,ai auzit de intrepatrunderea civilizatiilor?Tu daca esti un bizon mioritic ai impresia ca esti mai destept ca un ungur din Secuime?
@dl.Varvea
la faza cu tiganii,sorry,m-ati pierdut!Nu-mi plac tiganii,nu mi-au placut niciodata si eu chiar cred ca Arbeit macht Frei fur rumanischer Zigeuner!
2010-03-20 18:52:05 | Raporteaza
Aparusi,Tamarel?De unde toata energia asta,de unde toata siguranta asta pe tine,toata lumea e proasta,tu esti ala care trebuie sa ne luminezi,comentariile tale sunt mai presus de orice contestare,mai ales daca se termina in engleza sau,mai de curand,in germana.Vezi ca ti-am lasat o replica la articolul ala cu Phoenix(Kappl/Covaci),civilizata,zic eu.In rest,deocamdata n-ai decat un singur lucru comun cu mine:sentimentele fata de tigani.Sper sa nu intram in clinciuri(de fapt nu escaladam chestia,dar m-a deranjat chestia cu”prostovane”).Dar nu ma dau in laturi la o adica.
2010-03-20 19:35:31 | Raporteaza
@deannadurbin@Yo:
astfel de comentarii ma fac sa mai deschid astfel de articole Cat despre autor saracu` maninca si el o pita si pupa mina cel hraneste..E sarac cu duhu ,nu-l invinovatiti
2010-03-20 20:07:22 | Raporteaza
@castorel muzicantul
energia o voi avea mereu,till the end of time.
am inteles ce esti mama si tata rockului valah,isn’t it?
Deci,pentru tine muzica romaneasca si mondiala incepe si se termina cu Nicu Covaci.Trista viata si ingusta.
Da’Codplay nu-ti place,sau Kaiserchiefs?Da’Liviu Tudan ce are,nu canta Muguri de fluier?
da’Debussy n-ar fi bun din cand in cand,sau nu stie Norocul inorogului sau Vasiliscul si Aspida?
Da’Abba de ce nu-ti place?(ai auzit Rock me al lor?)
Da’Gary Moore sau Led zeppelin te supara?
Muzica este sublima si ne face diferiti in acelasi timp.
Iosif Kappl are mult mai mult bun simt decat Covaci,te vei convinge.Sprichst du deutsch oder dummkopf du bist?
2010-03-20 20:10:29 | Raporteaza
corectitudinea asta politica (politica cui? cine a validat-o?…) se incadreaza in clasa aberatiilor cu “omul nou” al comunistilor. din ce cauza? din cauza ca vrea sa distorsioneze sistemul natural de gindire a fiecaruia. rezultatul nu este decit impunerea un dualism de comportament care poate deveni foarte periculos cu bataie lunga deoarece una gindesti si alta spui….aberatiile “political correctness” in anglia merg de la interzicerea cuvintelor “mama” si “tata” ca sa nu fie ofensati cei homo si inlocuirea cu “apartinatori legali” va dati seama: la scoala, in baza political correctness” copilul este intrebat cine sint apartinatorii lui legali! acasa el stie de mama si tata….si ma opresc aici cu aberatiile corectitudinii politice….
2010-03-20 20:23:09 | Raporteaza
@nepotu lu tamara:Nu sunt mama nimanui,tata doar la copii mei.Muzica nu incepe si nu se termina cu nimeni,articolul se referea la Phoenix.Daca era vorba de Edvard Grieg,percutam la asta,la fel Chopin,Rahmaninov,Bach…hai sa nu fac parada ca altii de cultura.Si hai sa n-ajungem la limbi straine.PS-cu o chestie tot m-ai ajutat,mi-ai adus aminte de Tudan,D-zeu sa-l odihneasca.Dar de Chifiriuc de ce n-ai pomenit(Curtea Veche 43,Iris, Domino,Sfinx,Roata)Am o sensibilitate la asta,am si cantat cu el.Hai ca m-am dat mare destul,ciao.
2010-03-20 20:44:00 | Raporteaza
@castor
omule daca ai cantat cu Sorin imi cer scuze si iti inteleg partipris-ul.Sincer!
Dar nu-ti inteleg aversiunea fata de kappl.
2010-03-20 21:08:20 | Raporteaza
@castor:Erata:COPIII.
2010-03-20 21:11:00 | Raporteaza
@nepotu lu tamara:Pai n-ai inteles nimic atunci.N-am nici un fel de aversiune fata de Kappl.Nici un fel cult fata de Covaci.Nu mi-a placut ca nu si-au spalat rufele in familie si Kappl a fost ala care a iesit cu declaratii.In rest,toata admiratia pentru toti.Si,ca sa-ti dau o satisfactie,nu a fost frumos cum l-a suntat Covaci pe Baniciu acu…3-4-5-ani,uite,asta nu retin,cand i-a chemat Basescu la Cotroceni si a decorat Phoenixul.Acolo da,a fost lipsa de caracter din partea lui Covaci.
2010-03-20 21:23:52 | Raporteaza
Da, mi se pare ok. Am mai spus-o si la un articol al lui Costi Rogozanu: ‘corectitudinea politica’ poate duce la situatii ridicole sau macar amuzante (evenin’ all e chiar prea de tot), dar are avantajul ca impune respectarea unei conduite si a unei distante intre persoane, care e prima cerinta a unui dialog civilizat. Intr-un fel e extensia unui ‘fair play’ englezesc – doar in Times poti sa citesti despre: Mr. Bull, the serial killer
.
2010-03-20 23:41:22 | Raporteaza
@dorinteodor: Exact. E “omul nou’ al stingii democrate. Cu cit ei ne vor impune forma, cu atit mai rezistent va deveni fondul.Si de aici…
2010-03-20 23:42:51 | Raporteaza
Nu aveti decat sa spuneti ca respectul fata de celalalt e marxism, eu una stiu sigur ca nu am nici cea mai mica inclinatie spre asa ceva, dar in momentul in care cineva vine si imi spune love ma enervez (mi s-a intamplat, nu cu politia, ci cu vanzatorul de bilete de la South Eastern Trains). Mi se pare anormal ca cineva strain sa ti se adreseze asa. Ce mi-a placut cel mai mult aici in Anglia e ca aproape toata lumea e politicoasa cu tine, ca sunt sau nu de acord cu tine, isi tin ideile pentru ei (spre deosebire de exemplu de Italia, unde nu ezita sa urle pe strada dupa tine daca ai nenorocul sa nu semeni cu italiencele – adica mica de inaltime si bruneta). Binenteles, mai sunt si exceptii care se trezesc sa iti spuna draguto, dar acestea sunt rare. De ce a fost nevoie de impunerea acestei reguli la politisti? Pentru a disculpa politia in general de abuzurile unui individ care alege constient sa incalce regula.
2010-03-21 00:35:52 | Raporteaza
Pe mine ma apuca frisoanele cand aud de corectitudine politica. Doamne fereste ca intr-o zi sa avem un fel de “speech police” care sa ne amendeze pe baza a ce vorbim. Urmatorul pas logic ar fi, desigur, un “thought police”, care sa ne amendeze pe baza a ceea ce gandim. Nu departe, de ceea ce s-a intamplat pe vremea comunismului.
2010-03-21 05:08:12 | Raporteaza
Cat despre exemplele date mai sus, solutia e una singura: cei 7 ani de-acasa. Ii ai, sau nu-i ai.
2010-03-21 05:10:13 | Raporteaza
Corectitudine politica nu e oximoron?
2010-03-21 08:32:06 | Raporteaza
O “sintagmă specială” pentru video:
Ioan Constantin Moldovan,
EROU!!!!!!!!!!!
2010-07-13 00:58:41 | Raporteaza