RSS Feed

Mircea Deaca: Basescu vs Geoana sau De Gaulle vs Petain

vezi toate articolele de
06 Dec 2009 la 10:02 55 comentarii 3437 vizualizari.

Mircea Deaca, omul meu de Retorica si PR mi-a facut placerea sa-mi trimita inca o analiza. De data asta despre ultima confruntare televizata Basescu-Geoana. Textul lui se numeste “2 modele politice in confruntare: De Gaulle vs Petain” si poate fi citit aici:

Mesajul

  • Geoana incepe confruntarea televizata cu fraze fundamentate pe posibilitatea negatiei ulterioare. Mesajul enuntului e lasat la interpretarea audientei care poate construi in spatele vorbelor orice concept doreste. Acest gen de enunturi generale ii permit celui care le emite eschiva ulterioara. El poate oricand dupa aceea spune (dupa alegeri) : nu, nu asta am spus. Enunturi ca: “am o viziune”, “am un ton civilizat” , “o singura Romanie” “un nou inceput”, un model social”, “un proiect anticriza” pot fi redefinite ulterior si raman generalitati atata vreme cat nu sunt descrise in detaliu. Pare un fel de fraza de genul “am un proiect pentru o problema: criza, socialul, politica liberala, dar nu va spun acum care anume”.
  • Antonescu spune in comentariu la o zi dupa: Geoana a prezentat un program, o viziune sau o filosofie. Este fals, Geoana a prezentat doar ideea ca ar avea un program, o viziune sau o filosofie. Geoana ne sustine un discurs socialist liberal. Acest amalgam ramane insa in zona contradictiei si pare mai degraba o licenta poetica, un oximoron de genul clasic: “soarele negru”.
  • De la inceputul confruntarii Traian Basescu defineste clar o fraza mai nuantata. El incepe prin exprimarea multumirii fata de electorat, fata de natiune. Altfel spus, el nu incepe prima fraza cu un “eu”, ci cu multumirile adresate ceilulalt,”electoratul”. Mesajul sau este cel al faptelor indeplinite (nu al proiectelor ; stiind ca Romania este campioana proiectelor ramase poetic la stadiul dorintelor). Dealtfel acest tip de fraza este o caracteristica de lunga data a interventiilor Presedintelui si anume aceea de a evita promisiunile vagi in favoarea concretului lui “am dus la indeplinire”. Apoi Traian Basescu face o propunere de optiune fundamentala in care decizia apartine suveranitatii cetatenilor si, in consencinta, isi identifica deciziile si comportamentul viitor pe paradigma, mai umila, a respectului deciziei cetatenilor.

Portretul celuilalt

  • GEOANA il defineste pe Traian Basescu ca asociat “scandalului”, “non respectului promisiunii facute”, “faptului ca nu traim bine”, “tara este corupta”, “si-a tradat prietenii” si chiar ca “asculta telefoanele”, un fel de a spune ca va impune un regim autoritar, daca nu chiar totalitar.
  • Traian Basescu nu intra in cursa de a se explica sau de a se scuza, ci, in acest episod, nu face decat sa demonstreze ca cel care aduce acuzatiile nu este credibil prin punerea in evidenta a contradictiei dintre ceea ce Geoana scrie si ceea ce spune. Mai tarziu Traian Basecu reia tema ipocriziei prin identificare contradicitiei dintre acuzatiile la adresa lui Vintu si comportamentul fata de acesta. Este ceea se numeste proba sinceritatii si a coerentei. Si mai apoi ii aduce aminte lui Geoana ca nu poti castiga un proces cu Ucraina ca apoi sa le propui exploatarea petrolului pe care tocmai l-ai obtinut cu ajutorul justitiei. Traian Basescu ii aminteste lui Geoana ca nu poate vorbi fara sa poata face o referinta concreta si precisa (“un prestigios insistut economic”). Geoana deasemenea nu stie cine e Nicolae Popa desi era responsabil in Ministerul de Externe in epoca fugii acestuia de responsabilitatea juridica.
  • Demonstratia este ca Geoana nu poate face o corelare de consistenta intre ceea ce spune acum – enunturile sale – si realitate. Traian Basescu demonstreaza ca Geoana nu poate avea o linie consistenta de descriere a realitatii, ci se pierde in afirmatii contradictorii sau slab acoperite in realitate. De unde acuzatia clara pusa de la inceputul dezbaterii si pe care o va urma pe tot parcursul intrevederii: Geoana este “slab” si “nu e sincer”. E de remarcat cum Presedintele aduce, la inceputul dezbaterii, o cheie clara de interpretare a discursului adversarului si apoi, prin exemple si demonstratii punctuale, mentine treaza aceasta interpretare. Astfel el anuleaza din inceput orice credibilitate retorica si de enunt adversarululi sau. Sau, altminteri exprimat, Presedintele din primul minut stabileste cheia de lectura a intregii confruntari.

Scandalul

  • Geona il acuza pe Traian Basescu ca face “scandal”; adica un zgomot agresiv aflat in registru jos, al periferiei de mahala si lipsit de importanta. Dar sa nu uitam ca scandalul implica mai multi parteneri ai scenei. Nu e vorba atat de cel care vocifereaza, ci mai degraba de multimea care vocifereaza la auzele unor fraze care deranjeaza. Cu alte cuvinte acuzele de scandal atribuite Presedintelui sunt transferul responsabilitatii vociferarilor opozantilor celui care, prin deciziile sale, le provoaca. Scandalul nu exista decat atata vreme cat un numar de politicieni il creeaza.
  • Traian Basescu redefineste scandalul care i se atribuie in exces ca demersul de aparare a unor principii. Ca o punere in cauza si ca o afirmatie a adevarului (cu referinta la Piata universitatii si la Chisinau). Pentru Traian Basescu eticheta de scandal este echivalentul golanilor din Piata Universitatii emisa de opozitie de cate ori un comportament atipic deranjeaza o institutie monumentalizata si confortabila. In fond, pe modelul gaullist, scandalul inseamna fermitatea in luarea si consecventa asupra deciziilor de schimbare. Si Generalul De Gaulle a fost frecvent acuzat de provocator al institutiei partidelor si parlamentului (pe care, fundamentat pe un referendum, l-a si dizolvat). Si Generalul De Gaulle a fost acuzat de tentatii totalitare, desi a fost un fervent aparator al Republicii si al libertatiilor cetatenesti (libertatea de expresie si libertatea de constiinta).
  • Cu exagerare putem spune ca atunci cand parasutisti francezi doreau sa aterizeze la Paris pentru a da o lovitura de stat iscata de decizia lui De Gaulle de a reda libertatea Algeriei lovitura de stat putea fi pusa in responsabilitatea Generalului. Adica el a provocat o lovitura de stat. In fond el a dat un model de redare a libertatii fostelor colonii si a schimbat un mod de a face politica si de a inceta cu politica coloniala.

Politica externa

  • Pentru Traian Basescu politica externa se bazeaza pe interesul national si se negociaza pe interese, adica pe o politica aplicata si negociata. Pe modelul presedintelui Frantei si Traian Basescu afirma ca Romania discuta pe baza intereselor sale. Generalul francez spunea, intr-o celebra alocutiune : “Franta nu are prieteni, ci numai interese”. Pentru Traian Basescu politica externa se bazeaza pe interesul national si pe respectul angajamentelor. Acest fapt ne aminteste din nou de Generalul de Gaulle care, in 1940, afirma ca Franta avea onoarea de a continua lupta impotriva nazismului impreuna cu aliatii. Pentru Traian Basescu nazismul e inlocuit cu “comunismul” iar aliatii sunt Europa si NATO.
  • In aceasta materie, in contapondere, pentru Geoana “Presedintele are un rol important” iar politica externa primeste din partea Presedintelui o “atentie speciala”. Politica acordului cu puterile istorice romanesti ex-comuniste precum si concesiile facute Rusiei seamana cu politica lui Petain din timpul ocupatiei Frantei de catre trupele germane. Sa ne aduca oare Geona in subtext un soi nou guvern Vichy bazat pe formula salvatoare a “armistitiului” ?. E vorba de un soporific armistitiu cu reprezentantii comunismului care si-au “schimbat vesta” pentru circumstante ?.

Portretul presedintelui

  • Ca si De Gaulle, Traian Basescu este incomod, imprevizibil, deranjeaza partenerii politici, decide si isi asuma deciziile. De Gaulle are un celebru discurs in Algeria unde fiecare fraza reprezinta o decizie, o schimbare. Ca si de Gaulle Traian Basescu se legitimeaza pe un patriotism polarizant. Si tot ca si presedintele Frantei aduce un concept national polarizant bazat pe fermitate. Petain dorea un compromis rational cu adversarul. Englezii au dorit un discurs mai soft al francezului in fata auditoriului francez, dar acesta nu a admis decat cu greu un stil mai concesiv cu Petain.
  • Presedintele Traian Basescu se identifica cu interesul national si isi defineste rolul ca servitor al interesului public, conceptul anglo-saxon de “civil servant”, dar, remarc din nou, pozitia gaullista. Pentru Traian Basescu referendumul e realizat, el a ascultat si va actiona in consecinta. Si pentru De Gaulle referendumul si vointa populara in republica reprezentau modul de afirmatie politica.

Sanatatea

  • Geoana ne spune “ca as dori o lume ideala “; “cred ca ar fi bine”.

Traian Basescu ne spune ca am facut ceva concret si am o solutie de organizare in ceea ce priveste medicii rezidenti.
Politica de stat

  • In cele din urma din aceasta confruntare reiese, asa cum schitez aici, intalnirea dintre doua tipuri de politici de stat. Una in care deciziile se fac intr-un undeva prezentat ca si consensual ori ca “bunul simt” traditionalist. Acest undeva poate fi parlamentul, poate fi suita de intalniri private (fie si in miez de noapte), poate fi reprezentat de negocierile cu usile inchise dintre partide. In al doilea model politic propus deciziile sunt asumate si legitimate de catre vointa natiunii (referendumul). Acesta este cu modelul lui De Gaulle. Acesta poate produce schimbari majore (constitutia si reforma statutului), dar ele vor intampina intotdeauna o opozitie vocala; si anume cea nascuta din temerea de viitor.
  • Nu stiu daca acest model gaullist a fost construit de consultanti sau a fost generat de insusi caracterul personajului politic Traian Basescu si, in cele din urma, nu are relevanta atata vreme cat personajul politic se identifica cu acest model. Presedintele ne ofera un model politic clar si bine definit iar audienta, electoratul sau cetateanul republicii nu poate decat sa-l accepte sau nu. Insa nu se poate spune ca optiunea nu a fost liber oferita vointei cetatenilor in cunostinta de cauza.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


55 comments
  • 1

    N-a fost fair Preşedintele nici de data asta. Cum să vii cu chestii deştepte cînd discuţi cu Geonă?! Îl ataci sub centură dacă faci aşa.

  • 2

    [...] Inca o analiza foarte buna, facuta de Mircea Deaca, aici. [...]

  • 3

    Mai televizoristilor… voi sunteti copii mici. NU SE FURA CU TURISMUL ELECTORAL, SE FURA PRIN STAMPILARE DE VOTURI IN SECTII, DUPA TERMINAREA VOTARII SI LA NUMARAREA VOTURILOR. Daca aveti un pic de minte in cap ganditi: la primul tur a fost o diferenta de 125800 voturi, si daca toate astea ar fi voturi furate de Basescu, inseamna in medie aprox.3200 de voturi falsificate in fiecare judet… e clar ca nu se poate fura atata cu turism electoral !!!! NU MAI FITI ASA CREDULI !!! NU TOT CE SE SPUNE LA TV ESTE ADEVARAT !!!

    HALIKARNAS
    2009-12-06 10:23:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    [...] UPDATE 10.22. O excelentă analiză a confruntării celor doi candidaţi, Eugen Istodor – Mircea Deaca: Basescu vs Geoana sau De Gaulle vs Petain [...]

  • 5

    Mulţumesc.

    Ramona V.
    2009-12-06 10:27:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    La asemenea analize vad ca nu se grabesc postacii de serviciu.
    Inteligenta analiza.

    victor L
    2009-12-06 10:28:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    Mai bine o turma de oi condusa de un lup decat o turma de lupi condusa de o oaie.

    petrosan
    2009-12-06 10:29:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    Oameni buni tocmai am aflat in direct de la realitatea tv. ca d l PATRICIU isi steapta sotia sa iasa din URNA ca sa auzi si sa mai crezi in “irealitatea”

  • 9

    comparatia cu presedintele Frantei este o eroare
    basescu este un ipocrit si ahtiat de putere
    chestiunea cu referendumul si reforma statului este o gogoasa pentru prostime.
    populismul lui basescu si celor care il sustin este evident

    visavis
    2009-12-06 10:39:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    Fara cuvinte!
    Poate una dintre cele mai pertinente analize citite de mine in ultimii ani.

    postake
    2009-12-06 10:39:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Presedintele Basescu pute foarte bine sa stea si acasa la confruntarea cu Geoana.rezultatul ar fi fost acelasi.
    pentru geoana s-a facut strigarea sa alergi de unul singur si sa iesi pe locul doi.
    si totusi in geoana se vad multi romani.

    silviu petcu
    2009-12-06 10:40:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Prefer un presedinte care se emotioneaza in fata drapelului national si al imnului tarii ( oricare ar fi el) , decat unul care se emotioneaza cand ii suna telefonul si aude vocile de la capatul “firului” ..(rosu) ;O)

    Gramofon cu Microfon
    2009-12-06 10:41:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    @victorL
    ei ho,nu te gabi ca tre sa apara viorel de la pomana de la invierea.

    silviu petcu
    2009-12-06 10:43:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    bun articolul.subscriu. si aleg de gaulle. fara echivoc , numai de acolo vine progresul

    george
    2009-12-06 10:46:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    in spatele lui geoana sunt cei mai multi oligarhi,vatand geoana veti fi condusi de cei interesati de bogatia tari si nu de bunastarea romanilor,basescu a reusit sa sa-i controleze pe acesti oligarhi,totul depinde de romani,mergeti la vot ,nu lasati ca marioneta oligarhilor si a rusilor sa castige,votati basescu

    s_emil
    2009-12-06 10:46:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    se pare ca ati stat RAU CU INTELIGENTA SAU ATI STIUT DE LA INCEPUT DAR ATI FACUTO INTENTIONAT …PENTRU CA VINTU VA PLATEA FF BINE SA-I FACETI JOCUL…VA FOLOSIT PE POST DE MASORI PT RELAXAREA LUI GEOANA….DAR VOI IA-TI FACUT SI UN MASAJ EROTIC….IN TIMP CE PE PROSTANAC LA-TI RELAXAT…IN BASESCU ATI DAT CU BICIUL TOT ACEST TIMP…VA MERITATI SOARTA…LA INCEPUT AM FOST INDECIS…DAR PREFER DE 1000 DE ORI SA FIU PRO-BOASESCU DECIT PRO-STANAC. IAR VOI DIN REALIATATEA VA-TI TRANSFORMAT IN RELAXITATEA LUI PRO-STANCUL

  • 17

    Romania este tara ” formei fara fond”…iar Dl.Basescu este un “DeGaule” fara fond, fara substanta si fara alura presedintelui francez…este cea ce este: un politician de conjunctura, ambitios si viclean, scolit prin porturi si in culisele neo-fanariotismului dimbovitean de dupa 1990.

    DeGaule a fost reprezentantul unei elite politice care era constienta ca poporul pe care il reprezinta nu poate fi pacalit o vesnicie si care este oricind capabil sa iasa in strada si sa ridice baricade pentru asi impune punctul de vedere…altfel spus clasa politica franceza stia de frica poporului care l-a ales.

    Atita timp insa cind “DeGaule de Dimbovita” cumpara bunavointa “boborului” cu doi mici si o bere gratis relatia popor-alesul poporului este una absolut compromisa

    Hunyadi Janos
    2009-12-06 10:51:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    geoana vrea o lume ideala….unde membrii psd stau in fata sectiilor de votare si imbina oamenii sa voteze psd…le ofera bani doar doar ii voteaza cineva…asa vin voturile de la psd…va dati seama ce tara ideala am avea cu ei :) jos psd! basescu presedinte

    coman21
    2009-12-06 10:54:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @george
    Constat ca sunt gaulle-ist. Ai dreptate. E calea spre progres.

  • 20

    Din nou fals…De fapt s-a uitat un lucru important: 1968 cand 500 000 de tineri cantau Adieu, de Gaulle! Un an mai tarziu pleca…dupa un referendum. A lasat Franta dezbinata, dupa politica grandorii. In plus sa opus din rasputeri ideii de spatiu european comun, impiedicand Marea Britanie sa intre in EEC. Dupa el Pompidou a reconcilat Franta, a incurajat notiunea de Uniune Europeana.
    Asadar in toate avem negru si alb. De Gaulle nu a fost alb, politica lui de forta a esuat. Toate politicile se schimba, daca nu esueaza!

    Laurentiu
    2009-12-06 10:58:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    BASE VA TREBUI SA LUPTE IMPOTRIVA UNUI SISTEM DE TIP MAFIOT COMPUS DIN: GEOANA, ANTONESCU, BECALI, PATRICIU, VANTU, FELIX, OANA STANCU, DUMITRESCU, URSU, LAURA CHIRIAC, POLITICIENI PRECUM:ORGAN, RUSEANU, FENECHIIU PONTA, NICA, ILIE SARBU, LICHELELE LITERATURII ROMANE M.DINESCU, STELIAN TANASE SI CIUTACII DE LA ANTENA 3 REPREZENTATI DE PASTORUL BAPTIST GADEA.

  • 22

    silviu petcu,

    n’a fost nici o pomana … am votat … cu geoana … indoit … da’ nu puteam sa votez altfel … nu vreau sa risc s’o vad pe udrea prim-ministru … :)

    viorel
    2009-12-06 11:00:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    o fi Basescu scolit pe unde spui, dar nici Geoana nu duce lipsa de educatie de aceeasi sorginte. E drept este mai elevat fiind crescut de un general de secu. By the way, analiza extrem de corecta a intalnirii. Mi-a facut placere sa o citesc.

    Florentina
    2009-12-06 11:02:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    coman21,

    ieri in satul meu pdl’ul a impartit treninguri, pachete cu alimente, cani, galeti … au dat si psd’isti … radio si galeti … mult mai putin decat pdl’ul .. asa ca lasati’o mai moale cu necinstea psd’istilor ca voi sunteti in mod evident mult mai necinstiti … :)

    viorel
    2009-12-06 11:05:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    Dl Basescu urmareste sa introduca in Romania republica prezidentiala…necazul este ca incearca sa faca acest lucru dupa “chipul si asemanarea sa” adica cu viclenie, populism si violenta.

    Eu cred ca introducerea republicii prezidentiale poate sa fie o optiune pentru Romania dar ea trebuie facuta dupa normele democratice care se impun in cazul unei asemenea schimbari de macaz : elaborarea si consolidarea unei doctrine politice, crearea unei baze de masa favorabile, lansarea de dezbateri publice, crearea premizelor juridice, etc., etc.,

    Atacul la baioneta al presedintelui Basescu NU poate inlocui modul democratic de trecere la republica prezidentiala…poate doar in Romania unde poporul poate fi speriat cu “moguli” induiosat cu lacrimi si pupaturi, entuziasmat de presedintele bataus si cumparat cu 2 litri de ulei

    Hunyadi Janos
    2009-12-06 11:05:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Eu cred ca vizita lui Geoana la Vantu a fost “programata” cu mult timp in urma de Basescu si Vantu. Strategia era ca Basescu sa insiste pe ideea mogulilor care-l conduc pe Geoana, iar la momentul oportun, Vantu sa-l cheme pe Geoana la el acasa, pentru a se confirma ideea de baza din campania lui Basescu ca Geoana e o papusa manevrata de moguli. Se confirma astfel lipsa de inteligenta a lui Geoana si viclenia perversa a lui Basescu.

    Dobrin
    2009-12-06 11:06:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    Mada, inainte, pentru ca bea si el whisky ,Base a fost comparat cu Churchill, acum cu De Gaulle.Fie si pentru faptul ca unul a luptat impotriva nazistilor si a fost comandantul Frantei Libere iar celalalt s-a luptat cu spritzurile la Golden Blitz ,mi se pare o blasfemie comparatia.Adica, mai popular departe griva de iepure :)

  • 28

    mai sa fie !nu prefer un presedinte care se emotioneaza in fata drapelului national, vezi ceausescu, si el se emotiona
    referitor la pretinsa eticheta a golanilor din piata universitatii cum ca l-ar reprezenta pe basescu, nimic mai fals.
    basescu era atunci in tabara social democrata

    visavis
    2009-12-06 11:10:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    excelenta analiza, categoria “sorin ionita”:) sper sa mai am ocazia sa citesc si alte materiale de mircea deaca.

    rocky raccoon
    2009-12-06 11:13:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    Excelenta analiza!Eu,ca fosta votanta a PNL-ului(in toti anii pana in 2008,adica pana la coalizarea PNL-ului cu PSD-ul)ma intreb iarasi si ma mir cum a putut Crin sa faca o alianta cu acest personaj gol de principii,putere intelectuala si viziune?!Cum sa te unesti cu un om atat de slab care tropaie la chemarea stapanului in toiul noptii?!Dar ,de fapt,si Crin a tropait la chemarea lui Felix la Grivco!Cine se aseamana se aduna!Imi pare rau pt. PNL ca a incaput intai pe mana lui Tariceanu si acum a lui Antonescu!

  • 31

    Excelenta analiza ! Numai faptul ca presedintele Basescu l-a facut K.O pe Geoana pe domeniul unde zice ca este specialist – externele-spune multe.Si eu prefer un presedinte care negociaza de la egal la egal,in interes national si nu-mi lezeaza demnitatea,facandu-ne sa ne simtim cetateni de rangul doi in Europa,sau,cum zice Geoana -“o tara de doi lei“.Mi-a placut si raspunsul pe care Basescu a spus ca-l va trimite ambasadorului Rusiei,pentru ultima interventie.

    MARIUS
    2009-12-06 11:27:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    In sfarsit, vad si eu o analiza desteapta, dupa atata batut campii si rasuciri parsive ale adevarului pe bloguri, prin ziare si talk-show-uri.

    Felul in care Crin Antonescu a apreciat pe exact dos, este, din pacate, tipic politicienilor ramani. Asa fac si inregimentatii anonomi, de parca ar exista doua adevaruri. Chiar nu inteleg ce se intampla: subiectivismul are o baza obiectiva :) legata de natura umana, exista imposibilitatea de a judeca obiectiv, trecand peste sentimente si interese? Sau mint cu buna stiinta?

    Revenind la Crin Antonescu, nu ma mir ca a convertit cu rea credinta demagogia lui Geoana in “program, o viziune sau o filosofie”. Lipsa de respect pentru adevar a politicienilor romani, lipsa de respect pentru cei carora li se adreseaza, a devenit pentru ei fireasca, un soi de cutuma. cutuma ca e normal sa minti, daca esti politician. Asa se explica prestatia lor in parlament, guvern, administratie publica, halul in care eu adus tara asta…

  • 33

    [...] un text extrem de interesant, lipsit de acel pasional partinic tipic dambovitean. No related posts foundBy Blogsdna Posted December 6, 2009 by ratoiu. Comments and trackbacks are open. Follow the comments feed. Filed under: generalitati Tagged with: . [...]

  • 34

    Scuzati-mi ignoranta , dar e de bine ca strategia lui Basescu este asemanata cu cea a lui De Gaulle ?

    Sa stiu daca trebuie sa va injur sau sa va felicit…

    ;)

  • 35

    @Vali
    De ce sa nu fie bine daca un om care ne-a domonstrat ca gandeste corect, isi exprima corect gandurile si se pricepe in domeniu, desopera aceste asemanari?

  • 36

    Mai nesimtit a fost si de data asta Basescu! Nu putea si el sa nu mai zica de cumnatelul lui Mircea si de milioanele deturnate cu afacerea aia cu agricultura? De intalnirile cu Vantu? Asta este, mai are si omul diferite trairi fata de Vantu – e ceva personal, nu are legatura cu promisiuni de milioane de euro. Este o iubire sincera pe care sotia lui o poate confirma.

    Dar cea mai mare nesimtire a fost ca l-a luat pe saracul Mircica cu faze inteligente! Doamne, cine se astepta? I-am spus sa nu accepte o intalnire fata in fata cu Basescu – e mai inteligent decat el si il face praf. Ceea ce s-a si intamplat. Acum cine imi mai ia o casa mai mare? Ca sunt revolutionara si oricum nu platesc taxe la stat (apropo – multumesc domnu Iliescu pt asta). Vai de batranetile mele daca nu iese Mircica. Pentru ca nesimtitii astia vor sa-l dea jos daca nu iese presedinte. Asa ca votati-l sa-mi asigurati si mie o batranete fericita. Mie si tuturor prietenilor lui Mircica. Hai ca nu e greu! E simplu – vedeti unde sunt comunisti si votatii! Pentru ca PSD-istii nepotului meu au inventat masina timpului – intoarcere in timp este garantata! O sa vedem comunisti pe strada imediat!

    HAI COMUNISTII!!! PARDON TAICA ILIESCU – HAI SOCIALISTII!

    soacra lui Geoana
    2009-12-06 11:56:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    Foarte pertinenta analiza. Basescu isi construieste discursurile din instinct, cu buna credinta, cu experienta politica si cu fapte. Este credibil. Desi are consilieri profesionisti, Geoana nu este in stare sa conceapa si sa rosteasca un discurs convingator, pentru ca este lipsit de credibilitate, artificial si fals.

  • 38

    Felicitari, Eugen Istodor, pentru acest articol impecabil si pertinent!

    diablero
    2009-12-06 12:01:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    bineinteles basescu a cisigat dar la ce? Asta-i intrebarea. La golaneala, lala nesimtire, la minciuna. Sigur geoana a fost la vintu dar basescu de ce i-a dat inca o stea lui oprea care acum patru ani era tatal hotilor. dar mai important este ce a facut geoana asta pentru prosti cind de fapt geoana a fost la vintu pentru nu stiu ce pe cind basescu i-a dat steaua tatalui hotilor pentru fapte concrete a tradat psd asigurindu-i voturile UNUI JUDET.Geoana si asigurat poate UNSINGUG VOT. Dar tupeul si nesimtirea primului betiv al tarii care v-a prostit si pe voi ziaristii sau cinestie sarcina primita de la vintu.Pe cetateni nu ii intereseaza “noantele” ei stiu dinainte ce voteaza. au de ales intere UN BETIV SCANDALAGIU si un om EDUCAT. Asta-i optiunea nu vrajelile pe care tot incercati voi sa le scoateti pe piata. Netul poate influienta decit 0.0000..1%.

  • 40

    Ce problema a medicilor rezidenti a rezolvat Basescu?A suplimentat locurile la examenul de rezidentiat,deci pentru cei ce intra acum in sistemul de pregatire,nu pentru cei care termina rezidentiatul si vor deveni “someri de lux”,pentru ca posturile sunt blocate din cauza crizei.Deci a oferit posibilitatea unor oameni sa-si amane cu 5 ani agonia.Inca o dovada de populism ieftin,caracteristic intregii clase politice.Imi place cum ,dupa principiul “cine e mai tare-n gura”, Basescu a oferit “solutii”.Dupa alegeri,nu ne va fi noua mai bine,ci uneia din cele 2 tabere.Ma duc la vot,dar imi voi anula buletinul.

    taraboaie
    2009-12-06 12:14:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    soacra lui Geoana

    in anul 2009, intr-o tara membra a UE si NATO se striga jos comunismul.Cine o fac? Gibonii si trepanatii. Cum altfel le poti spune unor astfel de oameni. Bai soacra dai si lupta dai si lupta hu ha hu ha

  • 42

    Exceptionala analiza. Cam la nivelul asta ar trebui facuta atat politica dar si analiza politicii si politicienilor. Cand vom atinge acest nivel va insemna ca putem veni si cu solutii concrete pentru viata noastra. Din pacate, nimeni in afara de Base n-a dus discursul si actiunile politice in aceasta directie.

    @Dobrin
    Am mai vazut teoria asta cu Vantu care s-a inteles cu Base ca sa-l cheme pe Geoana acasa. Fara suparare: eu n-as face asa ceva. De ce? Pentru ca imi imaginez ca nici un om de pe planeta nu poate fi atat de prost incat sa accepte sa faca o asemenea vizita. Si daca e adevarat si daca e fals, Geoana se califica linistit pentru titlul de Prostovanul mileniului.

    radragos
    2009-12-06 12:26:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    radragos
    ti-am mai spus si cu alta ocazie ai capul mai usor ca o baliza. Fi fericit.De s-ar rasturna oceanele pe uscat si vor muri multi tu vei scapa cu certitudine te va tine capul la suprafata si nu te vei ineca.

  • 44

    Am ajuns sa-l comparam pe marinarul nostru cu De Gaulle. Suntem fara speranta.

    ovidiu
    2009-12-06 12:51:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    Proasta comparatie… Basescu vs Geoana e mai degraba un Carol II vs Ferdinand I sau Ceausescu vs Iliescu

    marius
    2009-12-06 13:12:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    Splendida analiza. Rar am citit in presa romaneasca asa ceva de pertinent. Multe comentarii corecte si mi-a placut mai ales de cine a spus ca apartine categoriei Sorin Ionita al carui mare admirator sunt si eu.

  • 47

    Vrem o schimbare! Trebuie sa mergem la vot!
    De ce Base? Pentru ca pe langa alte mizerii, Băsescu dezonorează armata
    o A răsplătit trădarea politică cu stele de general (Gabriel Oprea)
    o Pe Gabriel Oprea l-a numit „mafia personală a lui Adrian Năstase” şi „hoţul hoţilor”. Acum, l-a cerut ministru de interne.
    o Plânge când merge în Afganistan, dar nu a cumpărat blindate pentru militarii români.
    o Vehiculele cu care se deplasează militarii noştri sunt cutii de conserve şi sunt vulnerabile chiar şi în faţa bombelor artizanale.
    si lista poate continua….

    Olivia
    2009-12-06 13:49:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    Nimic din ultimele zile nu mi-a starnit asa o stare de siguranta, confort, buna dispozitie, optimism, si nu in ultimul rand – patriotism si spirit european, cum a facut-o presedintele in functie, cind:

    1. L-a umilit pe “Prostanac” in fata natiunii – jap! jap! – pentru ca este un caracter slab si ridicol, dovedit si prin nepriceperea sa in a-si alege un “idol” mai acatari decat Barack Obama.

    2. A infierat cu hotarare, cu responsabilitatea si diplomatia caracteristica scolii “De ce le e frica nu vor scapa!”, raspunsul superficial, in doi peri, criminal si manipulator al ambasadorului Rusiei la Bucuresti, cum ca “Razboiul rece s-a terminat”. La intrebarea legitima a intregului popor: “Ce a cautat “Prostanacu’” la Moscova”… Ce i-a mai tras-o Base al nostru si acestei marionete penibile de ambasador, cu sfori trase de KGB, Putin, Brejnev si mogulii rosii! Cum ii pune el la punct pe toti tupeistii!

    Acuma, ce-i drept e drept, raman niste intrebari la care nu s-a dat inca raspuns… Cum ar fi: Pe cine si-a ales El ca “idol” si model legitim? Cum ar arata un nou si profund anticomunist “Razboi rece”? Din partea mea, nu are decit sa le secretizeze pe urmatorii 1000 de ani!

    Pana la urma, este real ca “La unii, aroganța ține de măreție, neomenia de fermitate și viclenia de spirit”, pentru ca nimeni nu trebuie sa se intinda mai mult decat ii e plapuma. :mrgreen:

    Lulutza
    2009-12-06 13:50:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    Geoana e un orator bun,insa practica lasa de dorit.Pretinde ca e un bun diplomat in politica externa,insa n-a stiut sa dea exemple elocvente a unor tari in care afirma ca piata romaneasca a esuat!A promis multe fara nici o acoperire.Si-a schimbat atitudinea strategic,din sfant in agresiv in ultima dezbatere.Este inconjurat de persoane corupte,este slab si dependent de altii!

    conducatoarea
    2009-12-06 14:17:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    Din pacate a trebuit să merg la vot din nou ca in 2004 fără prea multe sperante, daca atunci am votat contra lui Năstase azi am votat contra lui Băsescu, fără nici cel mai mic entuziasm. Nici un spectacol de prost gust nu m-a făcut să votez astfel ci realitatea ultimilor 5 ani. Punct.

    Sper însă că în 2014…

  • 51

    Du-te, ma, de-aici, cu analizele astea de doi bani … campania electorala s-a incheiat si ceea ce faci tu e cel putin imoral, daca nu si ilegal (fiindca nu am putut identifica un indemn explicit de vot, dar…).
    In alta ordine de idei, daca tot ai facut paralela asta: Franta era sub nemti, De Gaulle era adeptul luptei, al rezistentei, “pana in panzele albe”, Petain era sluga, lacheul, tradatorul … ma rog, cele doua pozitii pot fi discutate si reevaluate, nu asta e cel mai important. Ok, repet, Franta era ocupata de germani, Romania este ocupata … de cine? De moguli? ….
    Mai are rost sa continuam?

    adrianS
    2009-12-06 15:03:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    doamne ajuta sa iasa basescu si mandatul acesta. imi este groaza de ce se va intampla daca iese PSD. :) ))

  • 53

    Mai bine mogul decat manelist. Mai bine prostanac decat comunist. Jos Drinktatoru’! Jos Boxescu! (Nutzi, tu, culcat!) Hai cu toti la vot. O sa fie cu noroc!

    andreea
    2009-12-06 16:57:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    Eu vreau sinceritate din partea conducatorului.Nu smeccherie.Sunt satul de smecheriile alesilor .Sunt satul de acest presedinte jucator rupt de realitae.Basescu sa mearga linistit in justitie .Nu mai avem nevoiie de alte legi pentru al incrimina.Le-a incalcat pe toate.
    Avem nevoie de altfel de politicieni.Si acesta este Geoana.
    youtube.com/wat../
    Apel la constiinta .Vizionati-l.

    Aurelian
    2009-12-06 17:07:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!