![]() | Moartea sta cu parlamentarii la masa. Sta-v-ar in gat!vezi toate articolele de Mihai Goţiu09 Mar 2010 la 14:38 39 comentarii 1547 vizualizari. |
Nu, pe prostie și imbecilitate nu există exclusivitate. Prostia și imbecilitatea sunt uniform răspândite pe suprafața planetei. Confrații canadieni ai parlamentarilor români se pot lua de mână și juca hora prostiei. Și apoi să ia cina împreună. La delicatese din carne de focă.
Citesc pe Realitatea.net:
”Parlamentari canadieni au anunţat că miercuri vor consuma carne de focă, pentru a-şi manifesta solidaritatea cu vânătorii din Marele Nord, vizaţi de interdicţia europeană de a cumpăra produse derivate din acest mamifer marin.
Restaurantul situat deasupra Camerei Reprezentanţilor le va oferi deputaţilor şi senatorilor – în faţa jurnaliştilor invitaţi să transmită mesajul în lume – mezeluri de focă, urmate de trei feluri de mâncare pe bază de focă, potrivit unei invitaţii publicate luni de senatorul Céline Hervieux-Payette, care a iniţiat acest “eveniment istoric nepartizan”.”
Pentru a fi clar. Nu sunt vegetarian (sau vegan cum aflu că se cheamă noul trend în domeniu). Însă ceea ce se întâmplă în fiecare lună martie, când începe vânătoarea de pui de focă pe ghețarii din Nord, te lasă fără răsuflare. Imaginile de un cinism și o duritate extremă te fac să te simți neputincios. Să simți în cerul gurii gustul neputinței, al umilinței în fața furiei devastatoare necontrolate a omului.
Vânătoarea puilor de focă nu reprezintă o necesitate, ci un lux. Carnea de focă nu este destinată supraviețuirii comunităților din zonă, ci pentru a fi servită ca ”specialitate” în restaurantele de fițe de pe întreg mapamondul. Cele în care își îndoapă burdihanele și parlamentarii canadieni. Și confrații lor de pretutindeni. Mulțumim, domnilor parlamentari. Am recepționat mesajul d-voastră. Și nu îmi provoacă decât greață. Sta-v-ar în gât!
***
ATENȚIE: IMAGINILE PROSTIEI UMANE SUNT ȘOCANTE!
Etichete: Canada, foca, pui de foca, seal, vanatoare


Mihai Goţiu azi la 18:08 |
În urmă cu o lună, când scriam că PDL și PSD și-au dat mâna pentru a susține un [ citeste mai departe ]
Florin Puscas azi la 14:27 |
Dan Dianconescu, prin intermediul OTV şi al partidului de troglodiţi pe care îl conduce, vine [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu azi la 11:41 |
O veste tristă. A murit Cornel Mihai Ionescu, unul dintre cei mai mari erudiţi pe [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 17 Feb la 22:59 |
Vezi şi Catavencii.ro
Fix 1,5 la sută din PIB vrea premierul MRU să aducă la buget, în două [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 17 Feb la 12:01 |
Mircea Sandu: Acum... o să vedem asta cu băut din iaz...
Dragoș Năstase: Nu... e un pahar de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 16 Feb la 11:11 |
Numărul deceselor în urma hipotermiei este tot mai mare. Autoritățile iau măsuri, Raed Arafat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 16 Feb la 11:07 |
Geamurile fumurii se lasă ireal de încet în jos. Albul zăpezii îmi lovește retina. Îmi [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 16 Feb la 01:43 |
Aveam șase ani când am auzit o teorie frumoasă despre tineri. Cel care mi-a spus-o nu era un [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 15 Feb la 22:15 |
Într-un audiovizual în care ayatolah e Dan Diaconescu iar precursor, mai bretelatul său [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 20:56 |
E şi-n Caţavencii.ro
Fiindcă tot sîntem în criză de prezidenţiabili n-ar fi momentul să [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 17:05 |
Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) a fost [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 Feb la 15:35 |
Se pare că presa a atins limita: fundul lui Boc. Facebookul a ars în flăcări deontologice şi [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 15 Feb la 14:36 |
Coaliţia la guvernare susţine tratatul fiscal european, deşi părerile privind tratatul privind [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 13:29 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Dacă nu s-a dus cu Ponta în America, fiindcă nu ştie engleza, Crin [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 15 Feb la 12:45 |
Noul guvern promoveaza si un nou program de guvernare. Acest program are 3 mari componente : 1) [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 15 Feb la 11:22 |
Mihai Răzvan Ungureanu: "Militarii îngheaţă la deszăpeziri, locuitorii stau la căldură. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 09:05 |
Marți (ieri), în jurul orei 18.00, un prieten mi-a semnalat un articol publicat de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 Feb la 05:12 |
Celor 300 de candidați tineri şi cu studii în străinătate care aspiră la funcția de consilier [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 23:21 |
... de fiece data cand cred ca mai jos nu se poate cobori, ceva se incapataneaza sa ma convinga de [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 Feb la 23:15 |
Dacă întreaga masă a lui Stamate reuşea să se sprijine pe calcule şi probabilităţi, iată [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 14 Feb la 23:14 |
În ultimele zile, ortacii lui Voronin se plâng pe site-ul grenada.md că poliția a inițiat o [ citeste mai departe ]
Mihai Eminescu 14 Feb la 22:02 |
Iunie 1882
Îngerul meu blond,
Te-aș acoperi toată cu sărutări, cum argintarii îmbracă [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 14 Feb la 13:59 |
În anul de graţie 2009, când un cumul de factori externi si interni au forţat Romania să [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 Feb la 13:10 |
Zahar Prilepin, un scriitor rus de care v-am mai povestit aici, spunea zilele trecute pe BBC despre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 14 Feb la 10:36 |
Pe când era Prim Secretar al Partidului Socialist Francez, François Mitterand a fost întrebat de [ citeste mai departe ]
Dan Duca 14 Feb la 10:06 |
"Asta este o ţară care a făcut vedete din toate pipiţele şi nu-şi respectă veteranii de [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 14 Feb la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 13 Feb la 18:55 |
Economia Romaniei opereaza intr-o lume aflata in flux in care diferentele si nuantele conteaza. [ citeste mai departe ]
| 1notarule ; ,,oi" fi eu mai circumspecta, dar : -,,ca" cere sa fie citit cu ,,caciula" deasupra ; -mi-a placut cum suna ,,evazionate' :)(de ce sa nu inovam:)) daca crezi ca nu am scris foarte corect,... | ||
| 2Ce fain ca scrieti abia acum despre acest om!Mi-ar fi placut sa stiu dinainte ca sa asist si eu la cursurile dumnealui.Poate ca de acum inainte puteti sa vorbiti despre oamenii exceptionali inainte... | ||
| 3cum strica Yvonne bancurileCMI explica la un moment dat cum strica Yvonne bancurile . Yvonne era genul care atunci cand se spuneau bancuri sarea si ea la un moment dat-- "am si eu un banc, am... | ||
| 4Stilul este mai vechi, si tine de revolutia bolsevica. Se numeste trotkism si vine de la revolutionarul Trotki care avea ideea ca toate lucrurile trebuie dezbatute si hotarate de popor. A fost epurat,... | ||
| 5splendid comentariu, @ Loda. ferice de dascalii pe care i-ai avut. si sa sesizam kkdemia pentru un nou termen: "evazionate";"ca ce a cerut " este vorbire curenta... | ||
| 6omule ; trebuie totusi sa recunosti ca trebuia sa-i raspund ,din politezte,,onorabilului comentator '' care, folosind fara reticentza numele meu real (pe care il stie de pe blog, caci nu am nimic de ascuns... | ||
| Mihai Goţiu 26655 citiri |
| Cristian Teodorescu 11136 citiri |
| Costi Rogozanu 10555 citiri |
| Ciprian Domnişoru 9453 citiri |
| Remus Cernea 5526 citiri |
| Alin Fumurescu 4418 citiri |
| Cristian Bândea 3945 citiri |
| Dan Duca 3798 citiri |
| Constantin Creţan 3798 citiri |
| Dorin Tudoran 3141 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 5 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Daniel Oanta 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Constantin Creţan 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Mihai Goţiu 115077 citiri |
| Costi Rogozanu 59884 citiri |
| Cristian Teodorescu 50383 citiri |
| Alin Fumurescu 30479 citiri |
| Ciprian Domnişoru 21416 citiri |
| Remus Cernea 21105 citiri |
| Iulian Leca 17541 citiri |
| Dorin Tudoran 16653 citiri |
| Viorel Dobran 16230 citiri |
| Cristian Bândea 12911 citiri |
| Mihai Goţiu 40 postari |
| Cristian Teodorescu 26 postari |
| Costi Rogozanu 26 postari |
| Dorin Tudoran 16 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Iulian Leca 10 postari |
| Viorel Dobran 9 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Bogdan Ciuclaru 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
care-i diferenta intre cei care consuma carne de foca si cei care consuma carne de porc, pui, vita, peste? Nici imaginile cu vite sacrificate nu-s foarte placute ochiului youtube.com/wat../
2010-03-09 14:51:50 | Raporteaza
Hai ca mi-ai facut pofta! In Romania se gaseste carne de foca? Pina nu maninc, nu ma las. Bine, e mult mai misto la protap, dar ma multumesc si cu un steak.
Acum, zi si mataluta, signore Gotiu, n-ai mincat niciodata un iepure? Nu ti-a fost mila? Esti pescar, crima se iarta daca operezi cu undita?
2010-03-09 15:34:49 | Raporteaza
libertate burdihanului!
2010-03-09 15:36:09 | Raporteaza
@fomica mica: fomica, ai copii, pe unde se joaca ca mi-e foame? hai ca mi-e pofta!
2010-03-09 15:39:50 | Raporteaza
@ petrov: i-am mincat, nu mai puteam astepta focile
2010-03-09 15:41:39 | Raporteaza
e ipocrit sa zici ca o foca sufera mai mult decit un crap. intrebari pt. dl gotiu: ce e mai nasol? sa mori asfixiat, sau de bita? intr-o balta fara oxigen in citeva ore, sau singering citeva ore? de ce sa pescuiesti nu e barbar? pentru ca suferinta pestelui nu e evidenta? atunci asta nu e tot ipocruzie? intreb si eu, unul care maninc si carne si peste. da, e dur sa vezi imaginile alea si ai de ales. daca in continuare vrei carne, mai usor cu comentatul pe tema asta. oricum, e nice sa vezi la televiziuni si pe bloguri “quality” teaser-ul deghizat in avertisment: “atentie, urmeaza imagini socante” care inseamna baieti: hai din bucatarie sau nu schimbati canalul.
2010-03-09 15:44:19 | Raporteaza
@xyz: @fomica mica: @skin:
intr-o zi o sa faceti diferenta intre echilibru si exces; pe langa om, in lumea asta, mai exista o singura specie care ucide mai mult decat are nevoie – tigrul, dar si in cazul tigrului doar in anumite situatii
2010-03-09 15:49:45 | Raporteaza
Cred ca ideea era nu de ce se omoara, ci in ce mod.
Nu cu bata in cap. Cu totii acceptam tacit sa mancam animale de toate felurile. Dar sunt unele standarde ca sa te asiguri ca animalul nu sufera.
Uitati-va la documentare, sa vedeti si in fermele de animale din UE/SUA ce se intampla. Bataie de joc.
2010-03-09 15:52:33 | Raporteaza
hop ş-aşa. wulffmorgenthal../
2010-03-09 15:58:24 | Raporteaza
tu nu scrii mai mult decit putem citi? Tigrule!
2010-03-09 16:00:53 | Raporteaza
@fomica mica:
cititul nu e obligatoriu
2010-03-09 16:04:08 | Raporteaza
dar te poate ucide
2010-03-09 16:09:06 | Raporteaza
Şi cine stabileşte limita dintre echilibru şi exces?
În cazul păsării Dodo e clar că a fost un exces, probabil şi ţestoasele au scăpat la limită de fi transformate în piepteni de baga.
Dar în cazul ăsta nu-i clar dacă-i vorba de pericol de extincţie sau vreo iniţiativă gen Brigitte Bardot / Marius Marinescu.
2010-03-09 16:14:34 | Raporteaza
prostia nu are frontiere, unii cer vanarea balenelor altii a focilor sau a mistretilor, dupa posibilitati ,ma alatur dv si le urez , acelasi lucru sa le stea in gat
2010-03-09 16:37:36 | Raporteaza
Daaaa, sunt convins ca stiti exact cum a murit animalutul care a ajuns in cina voastra si cat de mult s-a chinuit sau nu.
Eu vad doar doua optiuni prima sa accepti ca animale sunt ucise pentru hrana si confortul oamenilor si ca nu-i poti condamna pe altii care mananca foci, caini, pisici, delfini etc. si a doua sa nu consumati deloc carne si alte produse gen, ca-i penibil sa deplangi soarta focilor cand tu te dai pe fata cu crema facuta din grasimea lor, ai curea din piele de crocodil si-ti stergi ochelarii cu piele de caprioara…
2010-03-09 16:45:03 | Raporteaza
@valer:
300.000 de pui de foca pe sezon crezi ca nu e extinctie?
2010-03-09 16:46:37 | Raporteaza
@xyz:
si daca nu ma dau pe fata cu crema facuta din grasimea lor, si nici stargator din piele de caprioara nu am?
2010-03-09 16:47:45 | Raporteaza
esti un bou si un cretin! nu ai inteles diferenta intre animale salbatice si cele crescute special pt sacrificare. aici nu este vorba despre a ucide, ci despre ce anume ucizi si cat de periclitate sunt unele specii
2010-03-09 16:56:41 | Raporteaza
D.Gotiu,ce rost are textul asta?Cu ce pot eu,unul,sa ma implic?Sa ma duc in Canada,sa stau sa pazesc puii de foca?E o chestie emotionala?De ce nu scrieti de astea de pe la noi(caini,cai batuti pana la moarte si lasati in drum,etc.)De acord,e impresionant,dar nu cred ca asta e prioritatea pt.ca distrageti atentia de la animalele noastre,mai ales cele politice.Si pe astea le-as schimba si acum cu amaratii aia de pui de foca.
2010-03-09 17:31:29 | Raporteaza
@Mihai Gotiu
Am zis care sunt cele doua optiuni pe care le vad eu. Pe cei care nu consuma nimic care provine de la pesti, pasari, animale “ucise” ii inteleg sa protesteze impotriva “masacrelor” chiar daca eu nu-s de acord cu ei. Omul a sacrificat vietati pentru hrana si confort de cand s-a dat jos din copac, ba-i posibil sa nici nu se fi dat jos de acolo daca ramanea doar vegetarian. La cei care sunt de acord cu “uciderea” unora, a celor pe care el le consuma, dar se scandalizeaza in cazul altora nu pot sa vad decat o doza de ipocrizie si sa le urez deja traditionalul “sta-v-ar in gat”.
@bogdan
Dintre animalele “salbatice” si cele crescute special pentru sacrificare cred ca primele sunt ceva mai fericite ca macar s-au bucurat de putina libertate nu au fost crescute intr-o cusca de 1×1. Si pestii care-i mananci nu sunt toti de crescatorie, multi sunt pescuiti din oceane folosind plase uriase in care uneori mai sfarsesc si delfini.
Nu cred ca se pune problema extinctiei focilor, pe wikipedia cel putin, la conservation status focile sunt la “Least Concern” daca exista pericolul real al exterminarii anumitor specii de foci atunci e normal sa se ia masuri impotriva acestui fapt si mai peste tot exista legislatie pentru protejarea speciilor pe cale de disparitie.
2010-03-09 17:47:42 | Raporteaza
Domnule Gotiu,daca o sa aveti vreodata ocazia duceti-va la un abator (-porc,vaca,nu conteaza ce se taie) sa vedeti ce “UMAN” e procesul.Mergeti intr-o Avicola si sa vedeti cum zboara primii cocosii de pe banda(omoarati in functie de dotari-unii mai ”umani” cu gaz,altii direct prin mixer,fiecare dupa cum il duce capul si dotarea).Nu exista nimic uman in tot lantul asta de desfacere a carnii,nici macar un gram,daca doriti sa schimbati ceva,sa nu mai vedeti puii de foca omorati in modul de mai sus,atunci renuntati la carne,altfel cum spuneau si cei care va apostrofau e ipocrizie si doar un fas.Nemaiexistand cerere pe piata de carne,nimeni nu ar mai continua macelul,pt ca nu mai iese banul,regele suprem al acestei lumi moderne.
2010-03-09 18:21:42 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: De data asta sunt total de acord cu dumneavoastra.Si asta nu se prea intimpla des in ultima vreme.
Mencinicopschi ce o fi avind de zis?
2010-03-09 18:24:28 | Raporteaza
@xyz: Cand va aud cu argumente din astea, ma apuca damblaua. Daca s-ar inchide fermele de animale crescute in scopul consumului, ar incepe sa bantuie foametea. 7 miliarde de oameni nu pot trai doar din culturile agricole.
Dar daca s-ar opri vanatoarea de diverse animale salbatice, precum focile, n-ar muri nimeni de foame, pentru ca astea nu-s mancate de foame – nu-s un strict necesar.
E asa greu de priceput?
2010-03-09 18:31:36 | Raporteaza
@Nikko: Bravo! Celor care le pasa atiiit de mult de animalele crescute pentru consum nu le-ar pasa deloc de oamenii care ar muri de foame. Si daca am deveni toti vegetarieni tot nu ar fi bine pentru ei ca, deh, si plantele sufera. Si mai sunt si agresate prin -oroare!- modificari genetice.
2010-03-09 18:45:54 | Raporteaza
Nikko,cine te-a mintit pe tine cu muritul de foame daca s-ar opri exploatarea carnii?Nu ar muri nimeni,ba din contra,din carne extragem o singura vitamina care nu o gasim in plante (sau mai bine spus o gasim mai greu dar in alge dar nu toti avem posibilitatea sa consumam asa ceva )e B12,care previne anemia si e o vitamina vitala pt organism.Dar asta nu inseamna ca trebuie sa mananci doi porci,100 de pui ,o vaca si doua oi pe an ca sa iti asiguri necesarul de b12.In schimb daca stau sa iti insir percilolele care vin odata cu consumul carnii imi trebuie ceva timp,dar totul pe lumea asta se plateste,mai devreme sau mai tarziu.
2010-03-09 19:03:28 | Raporteaza
@olteanu: De rolul proteinei animale in hrana omului ce stiti? Si spuneti muncitorilor care desfasoara munci grele, pe timp de iarna, sa nu manince slanina si in general produse animale. Ar cadea -Doanme fereste!- de pe schele.
2010-03-09 19:11:07 | Raporteaza
Pai simplu-proteina de origine animala(sau asa numita proteina completa) se gaseste in:carne,oua,lapte ,branzeturi.Daca taiem prima sursa mai avem cel putin 3 surse de proteina animala.O combinatie de genul lapte cu cereale iti asigura necesarul de proteine complexe pt a avea suficienta energie sa nu cazi de pe schela.Mai exista varianta asa numita ”biomasa”dar aia nu o sa ajunga pe la noi,ca pe noi nu ne pasioneaza subiectul,sunt multe solutii pe tema inlocuirii proteinelor a.dar nu o sa se intampla absolut nimic,industria carnii e intr-o continua crestere si asa va ramane.Eu insa am mare incredere in dansii ca o sa rezolve o mare parte din populatia globului si eu chiar sunt un mar fan al lor!
2010-03-09 19:32:51 | Raporteaza
Eu nici n-am zis ca ar fi bine sa se inchida fermele de animale doar faceam o paralela. Pentru mine nu exista diferente intre sacrificarea unui pui de foca si sacrificarea unui vitel. In orice abator se pot filma imagini la fel de socante ca cele de mai sus, animalul cand il sacrifici urla si ii curge sange. Mi se par absurzi cei care sunt de acord doar cu sacrificarea animalelor pe care ei le consuma, focile sunt vanate de mii de ani de catre eschimosi ca erau cea mai consistenta sursa de hrana din zona lor, intre timp s-a raspandit consumul carnii de foca si in alte zone asa cum s-a raspandit si consumul fructelor de mare de exemplu. Nu-i nimic rau sau neobisnuit in asta.
Daca as avea ocazia sa mananc foca nu as zice nu, am mancat carne de mistret si caprioara si e delicioasa.
2010-03-09 19:44:59 | Raporteaza
acum ceva timp,un ministru al agriculturii din Uk isi punea fiica sa manance in fata camerelor de televiziune un sanvdis de vita,sa arate tuturor ca totul e in regula cu industria carnii,ca se zvonea in insula ca vacile incep sa moara din cauze necunoscute.Apoi ,dupa o perioada ,s-a recunoscut aceaasta noua boala(se ajunsese la 100000de decese in randul vacilor) dar s-au facut asigurari peste asigurari ca boala nu e transmisibila la om,ca totul e in regula si sa nu va faceti griji(cu tot tacamul de rigoare,stii tu, studiile de nu se mai termina in care se demonstreaza cu forta ca NU E BA!).Apoi au tinut-o cat au tinut-o ascunsi,pana cand au inceput sa moara din ce in ce mai multi oameni.Primele cazuri de deces la bovine au fost prin 85,ei au facut publica problema cu adevarat abia in 96,iar astazi se stiu si cauzele de la ce a plecat.Oamenii,ganditori si minti luminate de altfel,au suplimentat hrana vitelor cu carne de la oile cu scrapie,tehnica e folosita de f mult timp din 1930,problema e ca boala are o perioada de incubatie extrem de mare.SO eu nu imi fac griji in privinta carnii,o sa vina timpul multora.
2010-03-09 19:49:14 | Raporteaza
@olteanu: Ok, aici aveti dreptate. Dar lapte din comert? As vrea, serios, sa-mi spuneti ce parere aveti despre el. Va spun si de ce. Vara trecuta, pe caldura, am uitat o cutie pe masa. Seara (dupa 12 ore) nu dadea nici un semn ca nu s-ar simti bine. Si atunci am experimentat: cel din comert, si lasat mai mult timp la caldura mare, nu se acreste. Am incercat si cu lapte de la tarani: cu totul alta poveste. Deci, cel din supermarket este tratat special ca sa reziste la temp. mari(pe cutie nu scrie asta) sau e lapte praf reconstituit?
2010-03-09 19:53:21 | Raporteaza
ce nu explica articolul foarte clar este ca animalele pe care le-a domesticit omul pentru consum sunt in mentalul colectiv dar de la dumnezeu adica se pot sacrifica pt hrana sau ofrande
in cazul focilor sau pestilor e mai greu sa faci vanatoare cu “titlu nobil” cum se facea in anglia de secole pe uscat
macar sa faca si pentru foci o revista de spalat pacatele ca de ex “PESCUITUL SPORTIC” sau “MODERN”
cum vreti voi
2010-03-09 20:14:07 | Raporteaza
Florina,asta e un subiect f dificil si lung.Depinde de tacanitul care produce laptele.Ca sa iti dau un exemplu,aia de la Monsanto au dezvoltat un hormon(somatotropin sau cunoscut sub numele de Posilac parca,oricum acum l-au rebranduit si sunt din nou pe piata) pt a marii productia de lapte(acuma sunt multe teorii,e greu de stiut exact pt ca nimeni nu lasa sa se faca studii cu adevarat aprofundate).Ideea e ca au marit productia de lapte,fara discutii,dar au terminat pe capete vitele,au aparut apoi in presa imagini cu vitele cu ugerele cat capul,diverse afectiuni etc,a iesit un scandal imens in SUA dar nu a picat nimeni,cum era normal.Se zvonea ca laptele astfel obtinut este extrem de periculos,au fost acuze dure cu privire la cancer in urma consumului de lapte,s-a spus ca nu domne ca in urma digestiei nu are cum,e greu sa stii exact ce si cum pt ca tot timpul noroiul se arunca sub pres.Ideea e ca normal ar trebui statul sa aibe un corp de control si de cercetare si ca supermarketul,alimentara etc sa nu fie o biblioteca pt cetateni din care ei nu inteleg nimic,ci aceste organe ale statului sa faca controalele ,iar inainte de a aparea pe piata si periodic aceste produse sa fie luate la puricat.Ideea ca vezi domne sa scrii pe ambalaj ce aditivi ,hormoni ,etc ai bagat e fix pix,nu rezolva absolut nimic,ca e cineva nebun sa spuna am folosit Posilac pt a sporii lactatia.
Eu ti-as recomanda sa mergi spre tarani,dar si acolo depinde,nici taranul roman nu e \ usa de biserica,el nu are metodele si cunotiintele necesare sa faca ‘’smecherii”
PS.te rog fara formule de politete.
2010-03-09 20:17:36 | Raporteaza
@olteanu: Ok. Multumesc pentru explicatii. Si sper ca, si daca ne vom situa pe pozitii diferite, vom dialoga la fel. Va situati in spiritul care mi-ar placea sa fie tot timpul pe Vox.
2010-03-09 20:30:26 | Raporteaza
Normal ca vom discuta la fel,nu inseamna ca daca nu suntem pe aceeasi lungime de unda nu putem dialoga.
2010-03-09 20:39:01 | Raporteaza
App in incheire ca mai am si treaba:)),o sa vezi ca dupa oua o sa apara un alt scandal si anume cu reprocesarea laptelui.Bine ,ca in forma care a aparut e stupida si puerila pusa problema,ca pe ambalaj sub cutie exista o cifra care iti arata de cate ori e reprocesat laptele,aia in opinia mea e vrajeala ieftina,trebuie sa fii cam nebun sa faci asta,dar niciodata sa nu spui niciodata,dpdv insa stiintific,se poate face reprocesarea laptelui si deja au inceput sa apara niste documentatii serioase in legatura cu problema,unele companii au inceput sa si recunoasca.
O seara buna
2010-03-09 20:51:05 | Raporteaza
Nu pot sa nu va dau dreptate.
Asa e.
Dar…
Pana la urma atacam traditiile unui popor.
V-aduceti aminte cat s-a ras si protestat la noi cand am fost obligati nu sa taiem porcul cum o faceam de doua mii de ani ci sa il asomam. Sa-i punem muzica si sa nu sufere.
Privind la rece, la canadieni e acelasi lucru.
E vorba de supravietuirea inuitilor care din asta traiesc.
Hai sa facem un exercitiu de imaginatie, cum va place Dvs. Daca s-ar interzice pescuitul in Delta ce s-ar intampla cu cei de-acolo care cu asta se ocupa de generatii.
Si sa fie clar, Europa nu poate sa isi impuna regulile decat in spatiul ei.
Pentru ceilalti poate apela la alte metode.
Hai sa boicotam graul canadian!
Dar, ne putem permite?
2010-03-09 21:44:20 | Raporteaza
@memento mori:
pescuitul in Delta e restrictionat la anumite perioade si la anumite zone, vânarea puilor de focă nu;
vanatorii de pe vasele canadiene nu au vreo legatura cu populatia autohtona, care traieste si comercializeaza carnea de foca, sunt mercenari de prin toate colturile Canadei si ale lumii, care reusesc performanta sa-i lase fara mancare si venituri pe cei din zona;
situatia nu e similara cu taierea porcilor la romani, ci cu vanatul bizonilor in Vestul Salbatic – rezultatul se cunoaste: adio bizoni…
2010-03-09 21:55:18 | Raporteaza
@) Mihai Gotziu
OK, Ok, Ok.
Nu dati! Nu stiti sa injurati?
Sunt in confuzie.
Corect si, in parte, adevarat!
Dar cum procedam cu chinezii, vietnamezii care mananca caini care la noi, in Europa, sunt animale de companie?
Cum ne vad pe noi indienii care venereaza vacile, sobolanii?
Tot de un anumit tip de traditie culturala ne lovim.
Mercenari sau nu.
Ar fi bine daca am putea stabili un fel de carta universala a drepturilor animalelor.
Dar cu masura, sa nu dam in alte alea.
Daca vreti sa pornim o campanie de elaborarea a unei astfel de carte (daca nu s-or fi gandit altii inainte) sunt nu alturi de Dvs. ci impreuna cu Dvs.
2010-03-09 22:06:35 | Raporteaza
@memento mori: daca vorbiti despre pescuitul in DELTA, MESERIA DE BAZA A LOCUITORILOR, statul roman nu ar avea voie sa impuna nici o restrictie de pescuit sau vanat, fara sa asigure de la bugetul tarii supavietuirea localnicilor, in conditiile in care ei nu mai au voie sa-si desfasoare activitatea de PESCAR in apele romaniei asa cum spune traditia locului
chiar daca parintii mei in fiecare an TAIE porcul, si primesc preparate care nu le-as gasi nicaieri in romania, nu am putut participa niciodata la auzul ultimelor clipe ale porcului pe care dupa aceea l-am infulecat
BUNICA MEA STIE MAI BINE
“si noi si animalele am fost creati de Dumnezeu, sa nu pui la indoiala asta”
daca ar fi sa numaram “dobitoacele” omorate cu milioanele cu “vaca nebuna”, “gripa aviara”, “gripa porcina” si imediat “gripa pestina sau FOCINA” atunci omenirii ar putea parea chiar normal, pt ca vezi doamne “VIRUSUL” e de vina, nicidecum “OMUL”
CRUZIMEA prezentata in articol este de detestat, si eventual poate fi o tema de gandire poate legislativo-punitiva si mai ales educativa in a spera ca si specia umana chiar daca ucide animale, macar sa O FACA cu RESPECT
pe dealtaparte la TV se dau VIOLURI, CRIME, PRUNCUCIDERE, AFGANISTAN, MOARTEA UNUI SPORTIV LA SANIE LA VANCOUVER, ETC
2010-03-09 23:10:40 | Raporteaza