RSS Feed

Monica Columbeanu: ”Coposu a fost un turnator comunist imputit”

vezi toate articolele de
28 Feb 2010 la 20:13 100 comentarii 6664 vizualizari.

Siberia se află în Europa. Ioan Chirilă a scris “Un veac de singurătate”. Din URSS făceau parte următoarele state: Polonia, Cehia, Iugoslavia…

Acestea sunt doar câteva dintre perlele de care m-am “bucurat”, vara trecută, la examenul de final de an al studenţilor din anul I de la “jurnalistică”. Asta după ce, pe parcursul unui curs de un semestru, m-am convins că din aproape o sută de studenţi erau doi care aveau o vagă idee despre ce s-a întâmplat în 1989 şi 1990 în România. Şi niciunul care să ştie ceva despre evenimentele din 1968 din Cehoslovacia ori din Franţa.

Nu cred că la alte facultăţi situaţia este mai roz. Că nivelul educaţiei, al culturii generale cu care studenţii vin din liceu, este mai ridicat. Şi nici nu cred că acest nivel se îmbunătăţeşte foarte mult pe parcursul facultăţii. Mi-am propus ca la începutul fiecărui curs să discut, nu mai mult de 5 minute, cu studenţii despre cărţile pe care le citesc. Am renunţat. Motivul e evident: pentru că nu aveam despre ce discuta. Studenţii de azi “nu au timp pentru citit”.

Ce e dureros în toată această poveste? Tocmai am citit ”Manifestul cărții” publicat de Vasile Ernu pe VoxPublica.

”Datele minime de care dispunem ne arată că numărul cititorilor scade, bibliotecile dispar, librariile de stat au devenit mai întîi papetării sau ABC-uri, după care, sedii de bancă. Librării private s-au deschis doar pe Magheru şi în centrul cîtorva oraşe mari. Pentru achiziţia de carte pentru biblioteci nu sînt fonduri, iar profesorilor le-a fost tăiat fondul pentru achiziţa de carte.

Aşa că, draga mea nouă Patrie, intrată în NATO şi UE, ai luat-o într-o direcţie greşită. Secolul XXI e în direcţia opusă. Noii politruci, chiar dacă nu le pasă de această problemă, ar trebui să pornească de la abordarea pragmatică: pentru a avea un stat prosper sau măcar pentru a a-şi spori propriile averi, au nevoie de oameni educaţi.”

Cu prima parte a acestei ”puneri în scenă” sunt de acord. La partea a II-a, trebuie, însă să-l contrazic pe Vasile. Noii politruci nu au vreun interes ca oamenii, mai ales tinerii, să citească. Pentru că lectura înseamnă eliberare. Oferă referințe, pune semne de întrebare și naște exercițiul gândirii. Ori asta e ultimul lucru de care au nevoie.

Noilor politruci nu le sunt necesari românii deschiși la minte. Ei au nevoie doar de o masă de manevră, care să îngurgiteze fără nici cea mai minimă digerare tot ce le este băgat sub nas. Fie că este vorba de cota unică, parlamentul unicameral ori scutul anti-rachetă.

Păi ce dezbatere serioasă se poate organiza pe tema scutului anti-rachetă, când 95% din tinerii sub 25 de ani (cei care vor trăi cu acest scut lângă casă) habar nu au care au fost statele membre ale URSS? Cum ai putea deschide o discuție despre mentalități, despre avort, despre erotism, despre căsătoriile între persoanele de același sex, dacă interlocutorii habar nu au ce s-a întâmplat în Europa, în 1968? Vreți o discuție serioasă despre comunism și anti-comunism? Cui ne adresăm? Și care sunt persoanele ale căror opinii vor fi ascultate?

Lipsa de lectură duce la lipsa de referințe. La inversarea valorilor. Vizbilitatea și notorietatea sunt singurele lucruri care contează. Dacă mâine, Iliescu, Păunescu, Vadim ori Becali l-ar face “comunist împuţit” pe Corneliu Coposu, sunt convins că 99% dintre tinerii de astăzi nu ar avea nicio reacţie. Ba, mai mult, dacă o asemenea aberaţie ar fi emanată de Adrian Mutu, Mihaela Rădulescu, Andreea Marin, Cătălin Botezatu ori Monica Columbeanu, mulţi dintre ei ar asimila informaţia cu valoare de adevăr!

Lipsa reperelor, lipsa educaţiei, a culturii generale (lucruri care se pot dobândi doar prin lectură), poate transforma în “adevăr” orice stupizenie. Iar de aici până la inversarea valorilor, terfelirea lor, nu mai este decât un pas. Nu că asta ar avea o relevanţă foarte mare pentru cei care Siberia se află în Europa, iar Ion Raţiu a fost un atacant la Dinamo la începutul anilor ‘90.

***

P.S. Sunt alături de Vasile Ernu în demersul lui (cu o mică obiecție: pe lista editurilor care și-au asumat susținerea programatică a literaturii române se află și Paralela 45). Nu cred însă că noii politruci au vreun interes să schimbe starea de fapt. Le este mult mai convenabil să decreteze peste noapte că ”patru picioare e bine, două picioare e rău” și nimeni să nu aibă ceva de obiectat la o asemenea aberație.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 


100 comments
  • 1

    “… sunt convins că 99% dintre tinerii de astăzi nu ar avea nicio reacţie.”

    Ba ar avea: “Jos Presedintele!”
    (ma, cine-i Presedinte acum? …)

    Americanul
    2010-02-28 20:28:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Noii politruci mai au nevoie si de presa pe care eu o vad asa: ifreemedia.blog../
    Si mai au nevoie de ceva: de o teribila mizerie a imaginarului. Ea se cultiva cel mai bine fara carte si fara o presa adevarata. Gresesc?

  • 3

    Nu inteleg de ce nu isi vede MONI de posetele/rujurile/fardurile ei?
    Un exemplar asemanator mi-a furat inima. Serios! Ei… uite ca gingasia zapaceste un om. Mda… persoana aceasta, asemanatoare cu Moni (culmea! o cheama Monica) din analizele ei politice, gangurea: Becali are sanse la presedintie… il sustine “lumea facerilor” – a auzit ea in casa. Bun! Las’ ca nu-i rau. Mai nou, are un masterat la Babes Bolyai prin comparatie cu mine… e scolita, fata. Totusi… mi-a furat inima :)

  • 4

    De acord. Poate procentul ignoranţilor nu e atât de mare, însă mi se pare incredibil ca un student în anul I să afirme aşa ceva.
    O singură obiecţie, scuzată să-mi fie. Titlul ăsta nu e un pic prea dur? Am crezut că se răstoarnă camera cu mine când l-am văzut.

  • 5

    Monica are dreptate! Ar fi interesant de stiut cine i-a spus. Ma rog, nu putea fi decat un ofiter de securitate sau fiul unui astefl de ofiter. Asta e!

    Ion Ninel
    2010-02-28 20:43:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    @Florin Puscas:

    cam asa ma simteam si eu cand primeam raspunsurile la examen…

  • 7

    @Gherman Adrian: :)
    Subliniati pentru mine,va rog,acea fraza din postarea d/lui Gotiu in care scrie explicit ca ar fi afirmat asa ceva Monica C.Nu ca i-as lua apararea Monicai,dar eu am citit altfel. ;)

    val_one
    2010-02-28 20:47:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    Sunt inginer promotia 1986 si,prin forta imprejurarilor,am un sef promotia 2000.Isi face treaba,nimic de zis,dar ii inghit cu greu pleonasmele de genul:,,cel putin macar…”,,,inclusiv si…”,,,prefer mai bine…” etc.Nu mai vorbesc de cultura generala.O explicatie partiala a situatiei am gasit-o cand mi s-a defectat odata televizorul,ziua mi s-a parut mai lunga,din lipsa de preocupare mi-am trecut in revista biblioteca,discurile de vinil cu muzica simfonica,jazz si rock de calitate.Ideea e ca a aparut omul de tip nou intr-o revolutie anticulturala nedeclarata.

    carcotas
    2010-02-28 20:53:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    “Da-l ma-n p…a mea de sarantoc, ce-l f…e pe asta grija de unde pun io liniutele, pai ce, e examen de gramatica sau de biochimie!?”

    Stimabilul care protesta sub fereastra biroului meu “tomnai” ce-mi scrisese ca oamenii sintetizeaza proteine folosind azotul din aerul pe “carel inspireaza”; l-am picat; s-a mutat in alta serie si a luat examenul.

    Punem pariu ca a absolvit facultatea (de medicina), este ce putin preparator (daca nu asistent), inscris la doctorat, cu cel putin o carte la activ si a ajuns una din tinerele sperante ale cercetarii medicale romanesti?!

    Dar ce stiu eu sarantocul si inadaptatul despre calitatea invatamantului romanesc!?? Sa ascultam dara spusele onorabilului Florian Popa, rektorul UMF Bucuresti: “intre 4 si 8% dintre absolventii de Medicina pleaca din tara, ceea ce demonstreaza ca scoala romaneasca e foarte buna”.

    QED si sa traiti bine!
    :)

    Gicu Maracine
    2010-02-28 20:55:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    Da. Parca imi este pe plac acest articol. Nu pentru ca ar fi o realitate ci, pentru ca ar putea fi un semnal de alarma. Sansa sau nesansa acestei tari sta in cetatenii ei. Acestia au inteles ca, odata trecuti la libertate si democratie,….”trai neneaca”. A fost un mod usor(ca sa nu zic usuratic, comod) de a intelege viata si societatea. Ce este mai grav este ca, cei ce s-au format si au crescut in aceasta societate, au luat modele si si-au format idei usuratice de trai. Ne-am trezit intr-o societate fara substanta, cu idealuri si fara idei. Iata, mai ieri traiam acea realitate in care “oamenii muncii” dadeau fuga cu agoniseala lor la jocurile piramidale tip Caritas. Cand si-au dat seama(au pierdut), vai, ne-a inselat nu stiu cine. Guvernantii nu au oferit sanse, ei au gasit solutii facile si pompieristice, politicianiste si populiste. Oamenii s-au lasat amagiti, manipulati, si-au construit mentalitati fara substanta, fara siguranta. S-au aruncat intr-o lupta oarba cu fantome(trecute) si iluzii(viitoare). Au uitat prezentul, acela datator de stabilitate si siguranta. Invrajbirea categoriilor sociale a fost mai repede agreata decat concordia, echilibrul., moderatia,….A venit o realitate cruda, criza. Hai ca ma plictisesc. Nu are rost. Nu sunt eu cel care da solutii.

  • 11

    @val_one: :)
    dupa doua puncte, din cate stiu eu incepe o enumerare de alabalaportocale sau o vorbire directa.
    val_one: ce faci mai Ghermane?
    - Pe langa casa. Ma gandesc sa ma duc la pizza.

  • 12

    Stai putin, tu esti profesor de jurnalism? Si pui un titlu ca asta?! In primul rand, am impresia ca intri sub incidenta legii. Pur si simplu ce ai facut tu se numeste calomnie. In al doilea rand, chiar daca nu e ilegal ce ai facut, e in mod sigur imoral si de-a dreptul scabros. Singurul lucru pe care ni-l transmite acest titlu (si e un lucru bun ca titlul e atat de bogat in informatie, fiindca poate ii va scuti pe unii de efortul de a parcurge toata lamentatia indigesta si usor stupida care urmeaza) este urmatorul: “Mihai Gotiu este un jeg tembel”.

    Pentru imbecilul/imbecila de mai sus: in titlu scrie ca Monica Columbeanu ar fi afirmat asa ceva. Prin conventie, folosim ghilimelele cand citam ce spune cineva. Fireste, o jigodie ca Hotiu poate sustine ca reiese din articol ca de fapt nu era citat, ci minciuna. Numai ca procedeul asta e la fel de moral precum vestitele titluri terminate dubitativ cu un semn de intrebare: “E Gotiu pedofil, sau doar un jeg tembel”?. Desi aici semnul de intrebare nu-si are rostul, dat fiind ca, indiferent daca Hotiu e pedofil sau nu, stim sigur ca e un jeg tembel, deci propozitia dintre ghilimele e adevarata.

  • 13

    daca tu crezi ca 99% dintre tinerii de azi sunt atat de tampiti esti ZERO ca gandire …mananci si tu o paine jignind oamenii…numai tu esti destept ! fa pasi !!!

  • 14

    In urma cu o saptamana am fost la o discoteca sa sarbatorim un prieten care implinea o varsta frumoasa. Prietena acestuia a plecat acasa pe la 3 noaptea, pentru ca nu invatase nimic pentru cele doua examene pe care trebuia sa letina cateva ore mai tarziu… Noi, ceilalti am mai ramas vreo ora in discoteca, apoi am continuat la aniversat acasa, pana pe l 8, cand am adormit care pe unde ne-a prins “oboseala”. La 11 si 16 minute a sunat telefonul prietenului meu. Era prietena lui, care il informa ca a intrat in examen la ora 11 si 10 minute, iar 5(cinci) minute mai tarziu iesea cu doi de 10 la cele doua examene sustinute. La o asa scoala ce fel de invatacei vrem sa avem? Nimic nu este insa intamplator!!!!!!!

    Scoala ca un bazar
    2010-02-28 21:03:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Mihai Gotiu: “Sunt un ziarist de doi lei, ma prostituez pentru un click”

  • 16

    Daca astia sunt studentii la jurnalistica de care vorbesti,atunci as putea fi,fara dubiu si fara modesstie,asistent universitar,lector,etc,whatever.
    Am facut scoala pe vremea impuscatului.Orice elev de clasa a XII-a,la un liceu de Doamne ajuta!,stia suficient de multe,incat sa manance pe paine cativa studentasi de astia,”pe nou”.Se citea mult,se invata altfel.De fapt.se si vede,cu ochiul liber,nivelul de cultura generala care este mult mai ridicat la cei de 35-45 ani,comparativ cu generatia aflata,azi,pe bancile scolii.Sau sub banci?

    Gineta
    2010-02-28 21:13:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    @Mihai Goţiu:Am facut mai jos o mica colectie din titlurile tale de intelectual rasat de pe voxpublica . De unde ai vrea sa invete studentii tai ?

    Sex cu tata. …

    De la Gutza pentru Guta: Te iubesc in stil Armani. Pooooopik doolcik!

    De ce l-ar ucide Andreea Esca pe Adrian Sarbu

    Cum a murit Michael Douglas. Criminal sau martir pentru libertate?

    Da cine, pana mea, e Vanghelie asta?

    Mircea Badea Scaparici, iar ai ramas fara sclipici

    Salvati-o pe Eba de Basescu! Stop violentei asupra copiilor!

    Andrei Gheorghe, sangele tau il vrem!

    De ce Herta Muller trebuie sa moara.

    Moscova da cu bomba, sa-i taie lui Basescu trompa (n-am gasit alta rima)

    Prea tare! Cand nici femeile dezbracate nu te mai ajuta

    De ce femeile destepte au mai multe orgasme si de ce asta nu-l ajuta pe Basescu

    fan gica
    2010-02-28 21:16:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @Gherman Adrian: imi cer scuze pentru adresarea directa.Promit ca nu se va repeta.E clar ca nu va place dialogul.Dar eu am facut-o din teama ca daca dvs n-ati inteles sensul de pamflet a titlului,cum se vor descurca urmatorii cititori?vedeti ce s-a mai comentat si o sa-mi dati dreptate.Stima.

    val_one
    2010-02-28 21:28:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    Nu vreau sa par infatuat dar gresiti cand comparati o facultate ca jurnalismul unde nu se da examen de intrare si o facultate unde se mai da examen de intrare si examenele din ani se iau pe bune. Cred ca diferentele sunt enorme. Cum sa compari jurnalismul cu o facultate serioasa….
    Aceasta ar fi prima problema.
    A doua este ca tonul pe care il aveti este nepotrivit. Sigur ca sunteti profesor si ca aveti o metoda de evaluare a unor constinte, insa nu cred ca le cunoasteti pe toate in aceasta lume. Eu cred ca in spatiul public poate judeca cultura unor tineri(in majoritatea lor) cineva care are asa ceva. Si doar ca sunteti un profesor nu inseamna nimic.
    A treia problema este de ce trebuie tinerii trebuie sa stie ce s-a intamplat la Praga? Americanii stiu macar de ce sarbatoresc ziua independentei? Ne dam semidocti sau chiar docti cand noi nu reusim sa ii facem pe elevi sa le placa materia pe care o predam si sa invete ceva folositor. Eu stiu ce s-a intamplat acolo si multi cred ca stiu, dar aceste exagerari facute doar ca sa parem inteligenti nu isi au rostul.
    A patra problema e ca mie mi-ar fi rusine sa fiu profesor la o astfel de facultate de unde, din pacate, nu ies decat niste rebuturi de jurnalisti. Acesata este adevarul…

  • 20

    Daca studentii invata de la unul ca tine…presa romaneasca nu mai are nicio sansa. Niciuna! Si-asa sunteti vazuti la fel de bine ca si politicienii. Nu inspirati incredere, nu te bazezi pe spusele lor…constiinte amanetate. Care si-asa ati ros si ati ros de-a lungul timpului, intr-o daunatoare simbioza, la ceea ce se facea bine in invatamantul romanesc. Ati girat- unii prin legi, ceilalti prin scris- fabricile de diplome care au scazut dramatic ideea de invatamant superior serios, pe branci, la care se intra pe baza de examen si competitie acerba- numai si numai ca sa va vedeti buzunarele pline.
    Bravo voua! Presa si politicieni! Politicieni si presa! Acum tu vii sa versi lacrimi de crocodil?! Nu mai exista nicio umbra de jena.

    Chiar…
    Esti mandru de titlul pe care l-ai pus? Aici e “Cancan”, “Click”, “Infractoarea”?! Pe aceeasi platforma pe care scriu un M. Bostina sau M. Pentia (admiratie pentru dansii- nu sunt ziaristi, se vede!)?! Rusine.

    n-ai cu cine
    2010-02-28 21:40:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    Mihai Goţiu,
    Trec rar pe site-ul asta. Pe blogul tau e, cred, a treia oara cind intru. De fiecare data fiindca te-am crezut cind ai strigat “lupii la stina!”. Si de fiecare data ai mintit.

    Pe mine sa nu mai contezi.

  • 22

    DECRIPTARE
    Ernu este un agent de influenta al rusilor. Eu nu sunt sursa Monica.
    Amesteca lucruri bune cu otrava. Sper sa nu mai fie bagat in seama.
    Autorul face o miselie in titlu (dar nu e gratuita si probabil stie cate ceva – despre “turnatoriile” lui Coposu a publicat Adrian Paunescu)care va atrage multi cititori. Astfel Ernu va fi promovat. Traiasca FSB!!!
    Iubitorii lui Coposu sunt cel mai antisovietici si antirusi. Ei vor citi articolul si vor citi cat de destept si bun este Ernu.

    Bratu din Rai
    2010-02-28 21:52:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    Am mai spus-o. NU MAI încercati sã ouati OUÃ de strut ! Nu numai cã nu vã ies, dar nici nu vã poate ajuta nimeni!

    Dacã vreti subiecte fulminante, clocici-vã ideile, înainte.

    România a intrat în siajul consumismului. Nu-si mai aduce aminte nimeni nici mãcar de anii ‘90. Doar acum-acum, repede-repede, sã dãm lovitura. Si nu numai la noi. Armoricanii ‘abar n-au de Bucuresti, de Estonia sau Giordano Bruno. Aduce bani? NU?? Atunci, e inutil.
    Eliminând istoria-geografia, acum si EDUCATIA fizicã, vom avea si pe viitor cititori de tabloide, spãrgãtori de seminte si votanti care-si cer plata pentru prestatie.

    Asta-i pohta ce-au pohtit cei ce ne-au dat numele de Romanika. Adicã japitele care au pus gheara pe tarã.

    Înaltã Ordine de Idei. Sã-nteleg cã sunteti Profesor ? De Viitori ziaristi ?? În Bucuresti, de unde rãsare soarele ??? Înseamnã cã nu mai avem scãpare…

    Borbandieru
    2010-02-28 22:03:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    Obama: “Gotiu e ziarist”

    Dacă această frază ar fi spusă de președintele USA, ar putea trece drept adevărată. Asa nu pare decât o aberație. Da’ poate mă-nșel, că nu prea le am cu ziarismul.

    marcello
    2010-02-28 22:08:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @val_one:
    big hug! nu gasesc emoticonul. Sa trecem peste… lumea e asa cum e. Nu merita luati in seama.
    place la mine, dialogul

  • 26

    Sunt perfect de acord cu opinia ca nivelul de cultura al tineretului este deplorabil. Am lucrat ca profesor de istorie o vreme si remarc ritmul accelerat in care se produce aceasta prabusire. Sigur ca lumea politica are de profitat de pe urma ignorantei,la fel si afaceristii si cine stie ce indivizi sau organizatii care o sa le promita acestor tineri fericirea fara nici un efort. De a lungul istoriei fanatismul si isteria colectiva, ura fata de diversitate au fost rezultatul necunoasterii intretinuta de puternicii momentului. Nu degeaba filosofii iluministi vedeau progresul in luminarea maselor. Am 33 de ani dar mi se pare ca am 100. Probabil ar trebui sa ne pastram sfaturile pentru noi.

  • 27

    Domnule Goțiu, la ce facultate de jurnalism sunteți profesor? Cumva la vreo “particulară”? Eu sunt la stat, în București. Avem și noi destule specimene interesante, ca peste tot, însă majoritatea colegilor mei nu l-ar confunda pe Ioan Chirilă cu Garcia Marquez, ba din contră, citesc cam o carte pe săptămână, merg la teatru și sunt mult mai înfipți în viața culturală decât generațiile mai vârstnice. Poate nu căutați unde trebuie, deci. Generația tânără nu e formată din genii, nici n-ar avea cum să fie, dar nici din retardați inculți cum se plâng toți cei care cred că în felul ăsta își combat propria îmbătrânire: “Tot noi suntem mai buni, deci n-or să ne înlocuiască!” Cine vrea să citească, citește. Și eu citesc, și stau și pe Internet, mă duc și în cluburi, e timp pentru toate, credeți-mă.
    Da, proștii sunt majoritari, dar au fost în fiecare generație, inclusiv într-a dumneavoastră, că așa e specia umană. Raportul dintre proști și deștepți, oameni citiți și analfabeți etc. sunt convinsă că e același ca de când lumea. Dar așa vă place dvs, “adulților”: cum ați trecut de 30 ani, cum vă simțiți îndreptățiți să vă plângeți că s-a prostit lumea și ăia mai tineri ca voi or să distrugă societatea.

  • 28

    Gotziu: GANDESTI inainte de a chinui tastele calculatorului? Deci in bolovania ta POLITICIENII sunt de vina ca studentzii PE CARE CICA I-AI PREGATIT UN AN DE ZILE sunt niste sfertodoctzi. Aferim! Cum de nu pricepi ca “cum e turcu’ si pistolu’”?

  • 29

    Ba Gotiu ai luat-o razna de tot cu titlurile astea, serios. Vad ca tu chiar stai in banii primiti de la vox daca esti asa disperat dupa trafic incat bagi petarde din astea in mod constant. Stanca ce pazeste, sau Costin Radu, cine s-o ocupa de Vox? Ei nu vad ca ai ajuns mai rau ca Libertatea? Macar aia cand pun titluri calomnioase se bazeaza pe ceva, au o poza de la un paparazzi, o barfa, ceva. Tu le dai doar ca figuri retorice. Da-o-n pastele ma-sii.

    Mihai P
    2010-02-28 23:02:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    curat atitudine de intelectual roman! politrucii sint de vina! viata e de cacat, semnez si eu, da’ stiu ca nu se rezolva. si misto aia cu “am vrut 5 minute sa discutam despre cartile pe care le citim da’ nu sa putut, ca doar eu citeam”

    desi pare destupat la minte in multe privinte, iata cum intelectualul roman recade in aceleasi locuri comune: sint blestemat sa traiesc inconjurat de timpiti inculti.

    si inca n-am vazut in scrierile dl. gotiu marturii despre ce a contribuit cu adevarat in calitatea lui de profesor la jurnalism. poate era o chestie daca ieseau macar la sfirsit de semestru convinsi ca e important sa stie unde e siberia. si a cu prima ocazie poate s-ar fi interesat sa afle. de fapt cam asta e diferenta pe care trebuie s-o faca scoala. dar de la profesor la intelectual sintem prea plictisiti sa ne batem capul cu timpitii aia care nu stiu nici macar unde e siberia. in schimb ne jucam de-a titluri cu monica columbeanu, corneliu coposu si sex cu tata, ca e blog, trafic si sa maninca si gura noastra ceva. mai e un coleg care da cind cu isus, cind cu cutremur in romania.

  • 31

    Trist,dar adevarat.Foarte multi,din ce am citit pe aici,nu au inteles caracterul de pamflet al postarii Dlui Gotiu.
    Nu au inteles faptul ca acesta e un semnal de alarma in ceea ce priveste caderea in derizoriu a informatiei,in functie de vectorul ei.Ce e asa de greu de priceput?
    Cei mai vehementi sunt cei care au luat titlul postarii ad literam,iar apoi,au fost dezamagiti ca au ratat un subiect “fierbinte”,bun de tocat.Ar fi fost fericiti daca titlul exprima realitatea.

    Gineta
    2010-02-28 23:19:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @dle.Gotiu
    asta a fost slabuta,cu Columbeabca si cu Copos;ca sa atrageti postaci pe langa casa omului….

    nepotu lu tamara
    2010-02-28 23:19:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Ca idee ,la care facultate de jurnalism ?

  • 34

    @Vlad Stoiculescu: are cateva ore la plata cu ora, e “colaborator”, la Cluj. Atata tot. Si se da “profesor de jurnalism”, oho!

  • 35

    Adevărata știre-bombă din textul acesta este: „Mă numesc Mihai Goțiu și sunt profesor la jurnalistică“.
    Domnule, textele pe care le produci pe-aici sunt acceptabile (în niciun caz mai bune decât majoritatea comentariilor), însă titlurile sunt catastrofale. Și uite-așa, încet, încet, înțelegem de ce presa din România a ajuns în halul acesta.
    Deprimant!

    marius v
    2010-02-28 23:34:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    Aveam impresia ca-i vorba de FJSC, asta-i tot. Nu de alta, dar in ciuda poamelor de la majoritatea facultatilor de jurnalism, exita si aici o ierarhie.

  • 37

    @Val_one
    @Gineta
    Parerea mea este ca articolul pe fond este bun ,dar voiam sa va intreb daca va place titlul.Mie mi se pare potrivit pentru “o anumita parte a presei “, nu pentru Vox publica si nu de la d-nul Gotiu!

    Victoras
    2010-02-28 23:39:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @Gotiu

    va asigur ca nivelul educational nu este uniform distribuit ; de regula la jurnalism nu se duc cei mia sclipitori dintre absolventii de liceu…(cel putin nu la privat!)

    e trist ce spuneti. studentii mei sunt din alt domeniu si au in mod evident un alt nivel educational , alte lecturi, etc.

    e adevarat ce spuneti- big brother ne vrea timpitzi, incultzi, manipulabili, trogloditzi , maleabili si ductili..adica asa cum presa ne…pressseaza sa devenim! ( probabil aci este legatura ).

  • 39

    Domnule Gotiu, inteleg ca tabloidizarea va face cu ochiul. Vad ca testati pe noi tot felul de titluri “de Libertatea”.
    Se vede si ca aveti cele mai multe vizualizari. Pare ca toate-s bune si frumoase. La Mugur Varzariu am renuntat mult mai repede si fara nici un mesaj, pentru ca omul nu avea ce spune. Dvs aveti niste puncte interesante de vedere. Dar voi protesta in singurul mod care-mi sta la indemana in cazul in care aceste titluri de Libertatea vor continua: nu va voi mai citi.
    Poate ca dvs nu va pasa si va veti spune ca veti avea alti cititori in locul meu.

    Dar… chiar nu va pasa?

  • 40

    @Mihai Goţiu: Recunoaste ca i-ai trecut pe toti la examen!

  • 41

    @Victoras: raman la parerea ca titlul este intentionat
    pamfletoid(fie-mi iertata licenta).Mai cititi odata
    postarea #31@Gineta,la care subscriu.Dar cred ca dl.
    Gotiu are de-acum obligatia de a ne scoate din impas,nu?

    val_one
    2010-03-01 00:02:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @gotiu Nu e prea fericit exemplul cu Copusu pentru ca se poate face confuzia, in interiorul mintile mai odihnite, intre Coposu si Copos. Am vazut ca inclusiv Nepotu lu Tamara a dat-o pe langa.

    Ori in varianta cu Copos enuntul tau este perfect adevarat! :)

  • 43

    @val_one:
    Citisem ,sunt de acord cu interpretarea data titlului de Gineta ,dar nu cred ca Ca Dl.Gotiu a fost atat de subtil chiar daca acum va spune ca da.Raman la parerea ca putea gasi alt titlu cu acelasi rezultat.Confuziile au fost enorme de parca articolul ar fi fost citit de studentii in cauza!

    Victoras
    2010-03-01 00:21:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    @val_one
    Scuze pentru greseala din primul rand.

    Victoras
    2010-03-01 00:22:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    Tandemul titlu articol – continut articol se incadreaza perfect la bine-cunoscuta categorie populara “brinza buna in burduf de ciine”. Sa incerci atragerea de trafic/vizualizari la un articol in principiu absolut ok, folosind un titlu calomnie clara, e impardonabil. Mai ales ca (culmea culmilor), vine din partea unui profesor de jurnalism ?! Daca l-ar da in judecata, Monica Columbeanu ar cistiga sigur. Si-gur. Si nu trebuie sa ceara ca daune decit contravaloarea colaborarii pe care autorul articolului o primeste de la voxpublica ptr sa zicem o luna de zile.

    Sorin Aradean
    2010-03-01 00:23:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    @Zorin: Si totusi coposu a fost un turnator nenorocit dealtfel ca si Rosca stanescu

  • 47

    @fan gica:

    te-ai prins ;)

  • 48

    @Manwe:

    ”Libertatea” respecta niste reguli jurnalistice pe care presa quality le considera prea ”injositoare” pentru a le respecta; nu e vina ”Libertatii”…

  • 49

    @Sorin Aradean:

    nu ar castiga si exista decizii ale Curtii de la Haga in acest sens

  • 50

    @Victoras:

    nu ma adresez doar celor care sunt de acord cu mine, ar fi o munca inutila (si nu ma refer la aspectul financiar)

  • 51

    @unul:

    nu sunt platit ”cu ora”; pur si simplu nu sunt platit – conditia mea ca sa colaborez cu facultatea a fost sa fie pro-bono, fara nicio remuneratie, pentru a-mi pastra independenta fata de institutia in cauza – stiu ca este mai greu pentru d-voastra sa intelegi acest demers

  • 52

    @skin:

    cititi :

    gotiu.ro/numaru../

    asta de ce cred eu ca nu am facut degeaba ceea ce a am facut, si de ce, ca simpla coincidenta, dintre cei 6 studenti care in ultimii doi ani au debutat in presa centrala (in presa locala sunt 7 in total), 6 au fost studentii cu care am lucrat eu

  • 53

    @Ion Ninel: Asa e ..iata ce influenta au discutiile din casa asupra mintilor putine…De-aia trebuie sa ne ferim cand vorbim aiurea in fata copiilor…mai era una, care a intrat in istorie cantand : “pup-pu-pi-doo..Mr President, I love you.. ” ., dar acolo era macar vorba despre un trup care a devenit simbolul feminitatii mondiale. Macar atat . Chiar trebuia un astfel de exemplu ? Si ce mai zice “Moni” , domnu’ Gotiu ? Conspectam “Libertatea “?

    Gramofon cu Microfon
    2010-03-01 06:58:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    Cele semnalate de autor sunt reale si reflecta calitatea invatamantului in gimnaziu si liceu.Tin minte ca in liceu cand mi se corecta o teza la fizica,chimie istorie,profesoarele imi corectau si greselili de ortografie si ma incondeiau la profesoara de limba romana,care bineinteles ma taxa ca atare.Astazi am cunoscut profesori de limba si literatura romana care nu-si stapanesc bine obiectul muncii.Ce sa mai astepti de la alte “specializari”!

    sase sase
    2010-03-01 07:19:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    In vest sunt si mai multi decat in Romania care habar nu au cine sunt Shakespeare, Mozart sau Michelangelo. Problema nu este cati prosti la metru patrat are România, ci faptul ca elita intelectuala se subtiaza pe zi ce trece… si se tot subtiaza…

  • 56

    Si cand te gandesti ca acesti profesori se mai plang ca li s-ar putea scadea salariile!?
    Sunt jalnici o mare parte din ei; nu-i intereseaza ce scot din scoli.
    Domnilor parinti acesti jalnici insi sunt platiti prea bine. Ati vazut rezultatele anuale de la titularizari? Sindicalistii acolo sa se uite si pe urma sa frecventeze televiziunile revoltati si inspumati

  • 57

    offtopic: de 2-3 zile mi-am pierdut complet 2 comentarii pe situl acesta, sunt doar curios daca acesta in sfarsit trece

  • 58

    Folosirea termenului politruc este o dovada de superficialitate ,in intentia de a fi contondent in exprimare.Probabil ca nu cunoasteti adevaratul sens al cuvantului politruc si nici nu va doresc sa-l cunoasteti pe viu.Incercati sa fiti mai profunzi cand va alegeti termenii,chiar daca acest lucru va solicita mai mult.Cred ca pot fi gasiti termeni mult mai comformi cu realitatea.Munca politrucului se desfasura in scopul ideologizarii intregii vieti sociale a societatii. La care partid vedeti ideologie si la cine observati capacitatea de a presta un efort serios si consecvent in a prezenta un program`politic consistent?Poate la domnnul Ion Iliescu .Ceea ce faceau politrucii era dezgustator ,dar ce se intampla acum este mult mai vulgar.Dumneavoastra ati scapat usor utilizand intr-o maniera facila termeni inadecvati ,dar pe noi ne lasati in ceata.

  • 59

    Am produs mai sus un pleonasm .I-mi cer scuze.

  • 60

    Credeti ca o monica ar avea curiozitatea macar “sa se duca pe Google”pentru ca sa afle cine a fost Corneliu Coposu?
    Dar tinichigii si ospatarii mult doriti de catre dl.Basescu in corul profesionist al natiunii ?
    Oricum ,acestia din urma reprezinta deja un progres. Dl.Presedinte se extazia anul trecut, intr-o localitate de langa Sibiu,in fata traditiilor.Localnicii “nu au nevoie de industrie, traditiile lor fiind suficiente”.
    Dar Boc , cu vejnicul sau model repetitiv al coasei?Ca imagine a progresului tehnic in agricultura ,nu poti gasi ceva mai sugestiv.
    Lipsa curiozitatii, autosatisfactia,absenta oricarui spirit critic, inafara polemicii de colt de strada, sunt calitatile care consacra astazi un tanar politruc in dezbaterile televizate.
    Cu ei se cladeste opinia publica ce ar trebui sa aleaga modelul de societate propus pe taraba referendara.

  • 61

    Vasile Ernu a ramas cu mintea de stanga, vrea biblioteci la sate platite din buget. Sunt clar contra, este o idee prafuita si costisitoare.

    (1 bibliotecar/sat + incaperea + cateva mii de volume)*numarul comunelor din Romania = dezastru bugetar.

    Sunt de dreapta, asa ca vreau mai intai sa vad cum se orienteaza oamenii din proprie vointa si apoi sa li se faciliteze de catre stat demersurile.

    mac gregor
    2010-03-01 08:46:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    Nu cred ca e asa negru dracul. In Romania mai sunt si oameni care citesc. Si nu cred ca sunt putini. Dar tocmai datorita acestui “defect” nu-i “vedem”. Le ajunge lumea lor si a cartilor.

  • 63

    Domnule Gotiu,
    In locul dumneavoastra, as face mult mai mult decat sa constat si sa povestesc despre dezastru.
    N-am reusit niciodata sa ma amuz, dimpotriva, mi s-a parut cinica, iresponsabila placerea unor profesori de a culege “perle” de la elevi , de a se distra pe seama lor. Imi este clar ca pe dumneavoastra nu va distreaza, ca doriti sa trageti un semnal de alarma, dar gravitatea situatiei depaseste orice limita, dar nu blogul este locul potrivit pentru a protesta.

    Oricat de slaba le-ar fi fost pregatirea liceala,autorii acestor imense prostii au fost un an studenti la jurnalistica, v-au fost un an studenti !
    Toata lumea observa ca scoala s-a degradat peste masura, dar nu i-as arata cu degetul nici pe elevi, nici pe studenti. Iar indignarea universitarilor privind proasta calitate a absolventilor de liceu este nedreapta. Profesorii de liceu sunt, la randul lor, “produse” ale universitatilor, iar universitatile nu mai reprezinta un stimulent pentru liceeni Sunt multe, bani sa fie, se intra si se trece usor prin ele..Si profesorii din universitati sunt multi si de toate felurile, doctoratul a devenit la indemana banilor sau politicii, Situatia este similara dilemei cu ‘’oul sau gaina ?’’

    PS Alarurarea numelui lui Corneliu Coposu cu celelalte cuvinte pe care le-ati folosit mi se pare oribila. Niciun scop nu poate motiva folosirea unui astfel de mijloc stilistic..

  • 64

    @val:

    problema nu tine doar de faptul ca studentii ajung la facultate fara un bagaj minim de cunostinte generale (chiar daca au absolvit BAC-ul cu 9 si 10), ci si de faptul ca nu au exercitiul invatarii;

    mai mult ajung studenti la facultati cu profil umanist fara a avea exercitiul lecturii

  • 65

    O concluzie trista dar adevarata

  • 66

    Si inca ceva, d-le Gotiu: probabil, prin titlurile socante, aducatoare de cititori, vreti sa dati lectii studentilor. Va plangeti de incultura lor, dar fara sa va dati seama, acest titlu este infestat de germenii inculturii. Nu fiindca este socant, dar ii lipseste un igredient a carui absenta se simte, este suparatoare. Cultura nu inseamna numai memorie.

  • 67

    ingredient

  • 68

    @Mihai Goţiu:
    Si dvs ati mizat pe vreun precedent prin care Tribunalul de la Haga s-a pozitionat de partea unui jurnalist care a avut insolenta de-a pune in gura unei persoane publice cuvinte pe care respectiva persoana nu le-a rostit ? Pe asta ati mizat ? Daca da, atunci e jenanta acoperirea pe care v-ati creat-o si o stiti prea bine…

    Departe de mine de a-mi sterge usor colturile gurii la auzul numelui Monica Columbeanu, dar vorbim despre principii. Structura titlului acestui articol este un citat clar din respectiva persoana iar dvs ar trebui sa puteti demonstra cu probe audio veridice afirmatia in discutie.

    Monica Columbeanu s-ar putea sa fie plictisita de inca un titlu de senzatie a la Cancan, dar s-ar putea ca subsemnatul sa fie indeajuns de intaritat ca tocmai un profesor de jurnalism se deda la titluri calomnioase, incit sa incerce demontarea precedentului creat la Haga…

    Sorin Aradean
    2010-03-01 10:28:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    Dle Gotiu, nu am rabdare sa citesc toate comentariile, banuiesc ce voi citi:-) Vreau doar sa te intreb: si ce faci TU in aceasta privinta? Citi din cei 100 de studenti de care te plingi ai picat? Care sunt notele MINIME pe care le-ai dat?
    Sa stii, nu esti primul profesor universitar pe care il aud lamentindu-se de nivelul absolut execrabil al studentilor lor. Eu insummi sunt student si stau si ma crucesc la ce vad la colegii mei SI la profesorii mei “universitari”. Dar mai stiu ca niciunul din colegii mei nu a picat inca – desi unii nici nu au dat pe la institut!
    Si atunci, cui foloseste? Studentii de azi, jurnalistii de miine. Profesorii de miine. ‘Specialistii” de miine. Cu totii, niste incompetenti. Si vina este doar partial a lor. Chiar nu va simtiti vinovat?

  • 70

    Stimate domnule Gotiu, imi amintesc ca am fost colega de facultate la Jurna cu Dvs., nu-mi amintesc ca Dvs. s-o fi terminat o data cu tara. Acum aflu cu surprindere ca predai… jurnalism. Mai sa fie! Columbeanca si bietii studenti au de la cine invata.

  • 71

    @Sorin Aradean:

    succes! ;)

  • 72

    ”patru picioare e bine, două picioare e rău” lol
    Interesanta comparatie a Romaniei de azi cu “Ferma animalelor”.

  • 73

    “lipseste exercitiul invatarii”-predomina invatarea mecanica,iar daca o sa se introduca testari din 2 in 2 ani o sa fie accentul[presiune] si mai mult pus pe examene si nu pe invatare,si parca vad ca si mai mult invatatul o sa fie numai memorare.cit despre placerea de a invata,o sa se duca de ripa
    in romania si invatatul e de tranzitie/eventual ceva reminiscente ale invatamintului multilateral dezvoltat.intii sa identificam jobul potential aducator de belsug si /sau prestigiu social,apoi sa vedem cum facem rost de diplome,posturi,iar despre invatat nu mai e atit de important sa vorbim,ca oricum daca “te descurci” inseamna ca esti destept.

    zicsieu
    2010-03-01 16:04:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    Ma mira lejeritatea cu care imi urati “succes”, in contextul in care instantele de judecata nu se termina cu Tribunalul de la Haga, ci mult-mult mai sus, la un nivel de unde judecatorii de la Haga sint perceputi drept niste biete furnici, supuse si ele judecatilor subiective…

    Va rog sa intelegeti ca alegerea pe care ati facut-o are circumstante agravante numai si numai din cauza dublului statut pe care il aveti, nu doar de jurnalist ci si de PROFESOR DE JURNALISM, cea din urma postura generind un set de asteptari in conduita mult superior celui aplicat unui jurnalist oarecare.

    Sorin Aradean
    2010-03-01 22:24:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    @Sorin Aradean:

    Poate intr-o zi o sa incepeti sa mai cititi si presa internationala. Si intr-o alta zi o sa descoperiti in ”The Guardian”, unul dintre reperele presei quality internationale, atentie, la categoria ”news/news world” (nicidecum la ”analize/comentarii/dezbateri”) cum se va ”imprieteni” George Bush cu Paris Hilton…

    guardian.co.uk/../

    probabil o sa-i dati si pe ei in judecata si o sa-i invatati sa faca presa ;)

    inca o data: succes!

  • 76

    Nu mai tin minte unde am citit definitia intelectualului, dar mi s-a parut o definitie mai buna decat cea utilizata in mod normal. Conform acestei definitii sugubete intelectual e acela care, desi a uitat multe din cele invatate, stie unde sa le gaseasca daca are nevoie de ele.
    Din cate am avut ocazia sa vad in douazeci si ceva de ani petrecuti in Romania, in invatamant si nu numai, se pune accent pe ceea ce eu acum gasesc ca fiind nimic altceva decat tocit. Am avut profesori la jurnalism care picau 95% din an pentru ca nu stiau diverse detalii din istorie (si nu erau informatii esentiale, ci mai degraba mici curse puse de profesor in examen). Si asta acum mai bine de 10 ani. Am avut pe urma profesori la stiinte politice care aveau pretentia sa citim la textele obligatorii cam 25-30 de carti de istorie, multe din ele cu mai multe volume. Asta fara sa pun la socoteala lecturile optionale (care de fapt erau obligatorii daca doreai o nota mare).
    Am avut un adevarat soc cand am mers la cursurile profesorilor americani si englezi de la cea de-a doua facultate. Sistemul lor era cu totul divers. Accentul nu era doar pe memorarea tembela a unor evenimente, ci pe intelegerea lor. Degeaba cunosti istoria pe dinafara, daca habar nu ai sa o interpretezi. Ajungem la povestea cu castravetele, parerea mea. Si ei dadeau multe carti de citit. Dar la astea veneau cu o gandire critica, pe care noi nu o aveam. Nu mai zic ca habar nu aveam sa facem un eseu ca lumea, unul care sa fie acceptat la vreun jurnal de specialitate. Acum doar cativa ani, cand am terminat eu, nu se facea nici macar metodologie. Si cu toate astea, la sfarsit cica eram analisti.
    Mai tarziu, am avut ocazia sa plec din tara, cu o bursa de studiu. Mai intai in Italia, unde sistemul nu e divers de cel din Romania, unde accentul nu se pune pe analiza, ci pe memorare. Pe urma in Anglia, unde sincer marturisesc ca am avut probleme la inceput pentru ca eseurile mele de la facultate erau axate mai mult pe evenimentele istorice decat pe analiza lor. Cu alte cuvinte, nu vedeam padurea de crengi. Cu timpul am schimbat abordarea si acum inteleg indignarea uneia din profesoarele mele de aici cand i-am povestit cum unii studenti se pregatesc pentru examenul de la medicina invatand pe de rost culegeri de probleme.
    De aceea, problema pe care o vad eu de aici e ca sistemul bazat pe invatatul mecanic nu functioneaza. Elevii si studentii invata pentru un examen si pe urma informatia respectiva se sterge pentru a face loc alteia (in cel mai bun caz, normal). Sunt convinsa ca profesorii ar avea mult mai mult succes si satisfactie profesionala daca s-ar preocupa mai putin de invatarea pe de rost a unor carti si ar insista ceva mai mult pe identificarea si analiza fenomenelor generale. Sa nu mai zicem ca asa studentii ar avea o baza solida de cunostinte, aplicabile si unor situatii nou introduse.

  • 77

    ——-@Dan Stoica post 55

    “In vest sunt si mai multi decat in Romania care habar nu au cine sunt Shakespeare, Mozart sau Michelangelo. Problema nu este cati prosti la metru patrat are România, ci faptul ca elita intelectuala se subtiaza pe zi ce trece… si se tot subtiaza…”

    Elita intelectuala se subtiaza…
    Si poate nu numai in RO.

    Tema involutiei
    Poate lucrurile INVOLUEAZA de la sine, eschatologic…

    Comentariile ce vor urma sunt deliberat brutale, poate ciar ‘grosoloane’, dar dau de gandit…
    [E greu de contrazis ca in muzica de pilda s-a intamplat ceva rau: unii spun dupa Haydn, altii dupa Schubert;
    jazzul anilor 20-50 a mai adus ceva intens, autentic,profund chiar; apoi multa 'uscaciune' si 'entertainment' 'fara-numar'...
    Dali spune ca fata de Velasquez el un piticutz dar fata de contemporani sai e gigantic..]
    ]

    Niste ‘chestii’ de mai jos de pot relua si in 2010:

    Spune Felix Adler
    in THE WORLD CRISIS AND ITS MEANING 1915

    Despre progres
    ” The evidence of history is inconclusive in re-
    spect to progress. There never has been an ad-
    vance but it was attended by serious loss. The
    facts of evolution likewise fall far short of establishing a proof, or even a balance of probabilities in favor of future progress. The story
    of evolution as we have it in our hands consists
    of the middle pages torn out of a book, and of
    this book we cannot possibly reconstruct the be-
    ginning nor forecast the end. …
    The faith in progress is not a scientific generalization at all but a moral postulate.

    Despre brutaliatea “vremurilor noi”
    “But the things now happening are too vast for spite and ancestral animosities, or even for the indulgence of
    moral indignation. What is it that has thrown
    civilization so suddenly out of its reckoning?
    Why this descent from the levels of culture
    and broadening brotherhood into the depths of
    brutality? ”

    ar mai fi totusi ceva de facut:

    “There is something precious in every human
    being. That something is buried deep. How
    deep ! We are to bring it to light. This is our
    major premise. Without it the doctrine of the
    worthwhileness of every human being would be
    a glittering falsehood. That there is this hidden preciousness is the primary postulate of
    ethics. What it is we do not know. We lay
    it down that it must be there. It is our business to go in quest of it.

    bilant_groaznic
    2010-03-02 15:41:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    Laureat Nobel, picat la evaluare in RO:

    groups.yahoo.co../

    florinx
    2010-03-02 19:54:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    Faceti rau ca ma infruntati pe un subiect in care ati calcat pe bec la modul cel mai evident cu putinta. Pe mine nu ma intereseaza evidentze ale bulversarii scarii de valori de peste mari si tari, sau sofisme din presa internationala quality de gen la news e permis, la analize nu, ci situatia din propria mea Tara. Asa incit sint prea putin interesat de tandemul politico-monden Bush-Hilton, dar deosebit de sensibil cind in Tara mea un profesor de jurnalism practica cu nonsalanta calomnia, culmea, nu in corpul articolului ci chiar in titlul acestuia. Repet : infruntindu-ma nu reusiti decit sa ma intaritati pe un subiect in care ati dat un exemplu execrabil studentilor dvs, viitori jurnalisti de Cluj.

    Sorin Aradean
    2010-03-02 20:26:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 80

    Minimalism asumat
    Ernesto Sabato scrie intr-o carte despre atmosfera intelectuala la o petrecere (in Buenos Aires anii ’60) exprimata explicit prin prezenta unor studenti la arhitectura care zaceau direct pe podea si purtau niste bocanci grosolani tip Patria. Nimic mai simplu.
    Iata explicatia: Omul este predispus catre lene, ca pisica, de aceea asimileaza numai ce se mananca, se bea, se respira (pe nari, sau injectat) ori se practica liber un sex eliberat de prejudecati, in toate modurile posibile, cu oral si scris, fata-verso, intr-o dunga, ori in grup restrans, extins, ori grup social dedicat.
    Despre ce cultura vorbim? Totul trebuie sa fie cat mai plat, plan, liber, vast, curat, deschis, fara istorii grele, detalii cretine, amanunte fara rost, subtilitati savante, ori chestii penibile de gen, adevar, dreptate, morala, sinceritate (oribil !!!) gingasie (imi vine sa vomit !), sau si mai si “sa vorbim despre Romania profunda” – ha, ha ,ha , ha …las-o jos ca macane !(slogan din Piata Universitatii).
    In dimineata zilei de 21 decembrie 1989, era soare, cald, eram in genunchi cu 1000 de oameni si strigam “Tatal Nostru”. Atunci i-am marturisit unui coleg aflat langa mine: “Am asteptat momentul asta de 30 de ani. O sa renasca Romania, romanii sunt culti, alesi, inteligenti, omenosi, mandri, harnici, geniali, ….”
    Dupa 20 de ani este limpede ca ce scrie Dl Gotiu este perfect adevarat, sau pentru cei care inca mai spera contrariul, este macar plauzibil.
    Ai dreptate Dle Gotiu, sa mai asteptam. Lucrurile se agraveaza. Sigur o sa mai fie o revolutie sangeroasa.

    Arcadied
    2010-03-02 20:38:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    [...] Gotiu [Voxpublica]:  Monica Columbeanu: ”Coposu a fost un turnator comunist imputit” (nota noastra: titlu ironic, nu exista o asemenea declaratie!) [...] Noilor politruci nu le sunt [...]

  • 82

    @Sorin Aradean:

    nu va infrunt, doar va atrag atentia ca sunteti intr-o grava eroare, dintr-o perceptie gresita asupra a ceea ce d-voastra considerati ca ar fi presa – asta chiar daca personificarea, metafora, comparatia, pamfletul sunt procedee/genuri care se invata inca din scoala primara

  • 83

    Deci haoles baoles care mam cosultat cu fratale lui nasicu meo deci cocluziea ca duamna Monicaco Lumbeanu ca-m are draptate.
    Deci care fratale lui nasicu meo mea comfermat ca encolpatu Cornelu Caposu chear a fozt uan comunizt inputit care sa oponea la raforma pa vrema cin fratale lui nasicu meo si donmu Geon Ilescu vroea sa face raforma cu fesene.
    Deci care tineri dan zioa da azi treboe sa jtie nu numa ultimale sucese da mynele ci si sa sa educa an spirtu antycomunizt aotenticu carei la pedele si icere si la fratale lui nasicu meo care la pus pa marle antycomunizt Volodamir Tizmananu ca derector a lui antycomunizmuelui nu pa orece huasca scofelcita ca ipostuarea da doaina cuarnea.
    Deci jos comunizmu si ceakalakaceakacea!

    Bercea Mondiealu
    2010-03-03 15:09:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    Dumneata cit si alti coginditori de-ai dumitale, mari iubitori de excese jurnalistice nonsalant trecute toate sub umbrela “pamfletului” cel izbavitor, nu intelegeti faptul ca un titlu de articol care prin forma sa de prezentare reprezinta un citat din afirmatii rostite de persoana in cauza, reprezinta nimic altceva decit o ca-lom-ni-e, in masura in care cuvintele “citate” nu sint reale. E greu de inteles asta sub Dealul Feleacului ?

    Restul, cu personificarea, metafora, procedee/genuri sint doar balivernele unei societati cu grave carente in scara de valori. Dumneata ma obligi sa ma repet, anume ca citarea unei persoane se poate face numai dintre cuvintele ROSTITE de catre aceasta. Orice “citare” fara fundament real este o calomnie. Fara drept de apel. Acestea sint jaloanele de conduita pe care ar trebui sa le insufli studentilor dumitale clujeni, si pe care articolele ce-ti poarta semnatura pe Voxpublica ar trebui sa le aiba.

    Sorin Aradean
    2010-03-03 17:18:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    @Sorin Aradean:

    eu va doresc succes in viata! incercati, totusi, sa-i convingeti pe altii ca sunteti detinatorului adevarului absolut;

    discutia cu cineva care confunda parerea personala cu adevarul nu-si are sensul;

    o zi buna!

  • 86

    Folosirea unui titlu ce contine un neadevar nu mi se pare o maniera etica de a protesta impotriva inculturii populatiei romane in general si a propriilor dumneavoastra studenti, in particular, mai ales cand primiti un salariu pentru a-i instrui pe acesti bieti ignoranti. Si asta vi-o spun asa, ca de la universitar la universitar!
    Constat cu tristete, din felul in care manipulati informatia, ca folositi tehnici demne de jurnalismul practicat de EvZilei in epoca lui de glorie, atunci cand anuntau cu majuscule hiperdimensionate stiri despre gainile ce nasteau pui vii.

    Selena
    2010-03-03 17:54:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    @Selena:

    1. nu primesc salariu pentru cursurile de la facultate, predau pro-bono;

    2. Evz se pretindea un ziar de informatie, VoxPublica e o paltforma de comentarii, bloguri, opinii; sunt doua lucruri total diferite, care nu se pot compara decat in masura in care compari cartofii cu prunele

  • 88

    @Mihai Goţiu:
    Adica principii ferme, neerodate de goana nesabuita dupa rating (citeste vizualizari ptr trafic.ro) sint percepute drept “emanatii ale unor personaje care se cred detinatori ai adevarurilor absolute”, deci trebuie respinse in secunda 2 ? Eu va tot spun, nu mizati pe ochiul inchis al instantelor ordinare, ptr ca deasupra lor e o alta, cu ochiii perpetuu si larg deschisi…

    Si daca tot e sa vorbim de prune si cartofi, d-ta chiar ai probleme in a le diferentia, daca nu-ti dai seama ca platforma de opinii VoxPublica, prin traficul de mii si mii de vizualizari zilnice pe care le aduna, este practic un formator de opinie, a carui consacrare depinde de calitatea articolelor postate de catre semnatari.

    Iar pe o platforma cu un grad semnificativ de consacrare (recte credibilitate), pintenul asta de calomnie clara cu Columbeanca devine si el credibil, ptr ca e inserat intr-un mediu de buna calitate, beneficiind inevitabil de reputatia generala a platformei. E asa de greu de inteles, sau noi la Timisoara nu vorbim tot romaneste ?

  • 89

    wow, ce manipulare! ma refer la titlu!
    e de ras? e de plans?

    nisa2265
    2010-03-04 00:40:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 90

    cred ca saraca moni nu are nici o vina ca mata elucubrezi.cred ca titlul articolului tau e un exemplu cretin de comercial intelectualist.la inceput pareai inteligent si relativ sanatos la suflet.acum nu mai pari in nici un fel

    treaba ta
    2010-03-04 10:51:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 91

    In Romania, nu nesimtirea asa-zisilor revolutionari trebuie sa ne revolte, ci nesimtirea politicienilor, care dand girul lor pentru aceasta “mizerie postdecembrista” numita revolutionari, fac dovada iresponsabilitatii lor si a sfidarii poporului roman! Toti politicienii care nu resping cu indignare pretentiile acestor impostori care isi spun “revolutionari”, de a fi miruiti cu tot felul de privilegii, sunt niste cretini demni de dispret, sunt niste fiinte vegetale, care n-ar trebui sa mai aiba dreptul de a accede in functii publice! Pentru asta ar trebui, ca la propunerea unui grup de jurnalisti sa se transmita tuturor parlamentarilor intrebarea daca sustin sau nu perpetuarea legilor care acorda privilegii celor ce-si zic “revolutionari”! Toti cei care sustin o asemenea mizerie sa fie prezentati alegatorilor, pentru a-i cunoaste si a nu le mai acorda niciodata votul lor!!!
    1 – In Romania nu a avut loc o revolutie. Pe cale de consecinta,nu poate fi vorba de revolutionari.
    2-Daca se admite ca a fost “o miscare sociala violenta “(nicidecum o revolutie !) , cei in drept, sa detalieze rolul si activitatile desfasurate de “militarii revolutionari”.Unora dintre ei,in cel mai bun caz li se poate recunoaste cel mult rolul de teroristi.
    3- “Revolutionarii civili” trebuie sa explice activitatea lor din acea perioada, cand au folosit in mod nejustificat si ilegal armament si munitie si au creat panica si diversiuni soldate cu morti si raniti.Cine ine si ce dispozitii a dat acestora?
    4-Acordarea nejustificata si abuziva a titlului de “erou” in “revolutie” constitui o jignire adusa memoriei celor asasinati sau ucisi din prostia si ignoranta unor iresponsabili in aceasta “miscare sociala violenta”.Urmasii celor ucisi sunt singurii indreptatiti sa fie beneficiari ai reparatie morale pe care statul trebuie sa le-o acorde.
    Ce-i care au murit in revolutie sant eroi [ca sa fii erou trbuie sa mori]ce-i care au manipulat revolutia au devenit conducatorii[iliescu] de mai tirziu.Eroii niciodata nu mai pot vorbi,manipulatorii ne conduc, ghiceste viitorul tarii? Cine credetii ca ar trebuii si cind sa opreasca toate furturile acestea? Cit de injurata va fi persoana respectiva? Trebuiesc anulate si schimbate multe legi printr-o hotarire guvernamentala de urgenta,indiferent citi vor fi sacrificati. De ce atitea furturi si fara de legi iese la suprafata sub conducera lui basescu-boc? Pensii de lux , salarii de jaf… Criza face ca lumea sa se revolte si mai mult inpotriva coruptiei, acesta este numai inceputul de criza..Ar fi fost foarte simplu daca numai ranitii si urmasii mortilor ar fi primit recompense materiale. Cei care nu au patit nimic puteau sa primeasca un certificat onorific. .-GRADINA CONSTANTIN pres. ASOCIATIE JILAVA 89 RANITI SI RETINUTI.
    TOATA LUMEA S-A SUPARAT, PE CINE ? …….

    Gradina C-tin
    2010-03-04 14:26:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 92

    @Sorin Aradean:

    pai nu vad de ce nu ar avea credibilitate VoxPublica; sunt convins ca majoritatea celor care trec pe aici nu-si pun problema ca Baiazid l-ar da in judecata pe Eminescu pentru vorbele pe care i le-a pus in gura in ”Scrisoarea a III-a”, ori Henric IV, V ori VI pe Shakespeare;

    daca vrei sa intri in casa mea, trebuie sa-mi respecti regulile, daca nu, ramai la usa; iar blogul asta e o casa a mea, iar regulile sunt scrise foarte clar la intrare: ”comentarii, opinii”, iar nu ”informatii, stiri” – casele cu informatii si stiri sunt la alta usa;

    si nu-i subestima pe cititorii VoxPublica – cred ca sunt, in cea mai mare parte, ceva mai destepti si mai educati decat dumneata si au realizat unde au intrat.

  • 93

    Stimate domn nu te-am prea laudat pana acum dar iata un articol cu adevarat EXCELENT!!!BRAVO!!! SE poate…Mergeti din ce in ce mai bine!

  • 94

    @Mihai Goţiu:
    VoxPublica e “casa ta” ? Ha ! Pai dumneata ai o perceptie complet eronata asupra mediului in care iti expui opiniile, daca ti se pare ca VoxPublica este o reuniune de casute “locuite” de catre semnatarii articolelor, casute care in capatul scarilor au cite un decalog cu regulile casei si un presh pe care lumea sa-si stearga picioarele inainte de-a intra (sic!).

    Lucrurile stau complet pe dos, vitzeversa, anume VoxPublica poate fi asimilata unei piete publice in care semnatarii articolelor au fiecare cite o portavoce, iar in functie de reputatia pe care si-au construit-o in timp, in jurul lor se aduna mai multa sau mai putina lume sa-i asculte (citeasca).

    Iar dumneata te folosesti de aceasta piata publica si de buna ei reputatie, ptr a pune pe tapet un neadevar evident, o calomnie cu pretentii de figura de stil, care se insinueaza ca fapt real, in baza adevarurilor pe care piata de care vorbim in general le comunica publicului sau.

    Cu totii ne-am dat seama parcurgind corpul comentariului ca titlul nu are a face deloc cu realitatea, dar problema dumitale este aceea ca intr-un mod perfid schimbi simbolistica general consacrata ptr a transmite un mesaj public de un anumit tip, transformind citatul intr-o figura de stil fara fundament real. Asta e problema dumitale.

    Sorin Aradean
    2010-03-04 20:58:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 95

    @Sorin Aradean:

    ”cu totii ne-am dat seama” – cum spuneam: bola dumneata e tratabila dar numai dupa ce o vei constientiza, daca din vreo 6.000 de cititori, dumneata si inca vreo 2-3 va considerati ”cu totii”;

    pentru stiinta d-voastra: VoxPublica e o comunitate de bloguri, iar blogurile sunt personale – nu VoxPublica ii face pe autori, ci fiecare autor in parte si impreuna fac VoxPublica;

    altfel e laudabila insistenta cu care luptati sa va dovediti limitele si incompetenta

  • 96

    @Mihai Goţiu:
    Dumneata vad ca perpetuezi, continui sa-ti aperi exemplul execrabil pe care l-ai dat, in primul rind studentilor dumitale, despre cum NU trebuie facut jurnalismul.

    Plus ca, schimbi si raporturile de cauzalitate, sau mai pe intelesul dumitale, pui boii in fata carutei. Sa ma explic: VoxPublica ar fi fost o comunitate de bloguri cum pretinzi d-ta, daca ar fi fost o pagina de web seaca, cu linkuri la blogurile semnatarilor, aflate pe tot felul de site-uri personale, gazduite de tot felul de servere din lumea larga.

    Numai ca lucrurile stau din nou exact pe dos, vitzeversa. Dumneata stii prea bine ca VoxPublica este un sub-domeniu al realitatea.net adica beneficiaza din plin de reputatia jurnalistica a acestui site, recte casa de presa (lasam la o parte derapajele acesteia din noiembrie trecut…).
    Astfel incit, VoxPublica este cea care prin intermediul conducerii sale iti da dumitale Mihai Gotiu portavocea de care am amintit in postul trecut (adica te gazduieste pe site), si-ti spune: “iata, iti dam voie sa vorbesti in aceasta piata numita VoxPublica. Nu ne dezamagi printr-o stacheta jurnalistica joasa, ptr ca editorial vorbind oricum ai friu liber”. Observi, avem viziuni complet diferite asupra a ceea ce este VoxPublica, si cine asupra cui are un ascendent…

    Iar ceea ce ar trebui sa remarci la mine este faptul ca te combat cu argumente de bun simt, intr-un limbaj rezonabil. Destui altii ti-ar fi tras o injuratura ca la usa cortului, ptr cit esti de refractar in a-ti recunoaste greseala, d-ta le-ai fi sters mesajul, nu-i asa, iar lucrurile ar fi dobindit un epilog. Cu mine e altfel, eu iti demonstrez din toate unghiurile de vedere ca titlul articolului e echivalentul unei calcaturi in balta, prin care te-ai stropit, ai stropit VoxPublica, cit si ideea de jurnalism de calitate…

    Sorin Aradean
    2010-03-05 14:20:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    voxpublica.real../

    ti se potriveste de minune postarea. cu dedicatie, chiar.

  • 98

    Asta se inscrie in categoria ‘titluri bombastice’…………Si mai lasati-o balta cu ‘pamfletul’,si asta e tot o gaselnita la adapostul careia va permiteti sa turnati zoaie in capul oricui,ca merita sau nu…….Precizare:nu mor de dragul Monicai,dimpotriva…….

    MARCELA
    2010-03-07 10:51:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 99

    Stimate Mihai Gotiu,ai mare dreptatein sutuatia analizata!,dar nu inteleg ce are titlul articolului,cu articolul isasi! Columbianca ar trebuii sa te dea in judecata …..te intreb:ce sa invete studentii de la matale care faci astfel de greseli !Ce ar fi sa te semnezi cu: M>otiu G>ihai ca sa nu ne dam seama ce legatura este intre nume si prenume!
    Concluzie:lasa pe altii in bransa !

    Titus din Cluj
    2010-11-14 15:34:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 100

    la ce universitate predai mihai?…sper ca la una serioasa, nu la una gen “spiru haret”.
    si apoi eu nu inteleg un lucru…la ce e buna faculatatea asta cand 90% din jurnalisti au facut agronomia, medicina veterinara sau scoala profesionala.

    laur care nu injura
    2010-11-14 16:01:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alegeri alex mazilu antonescu aur basescu Becali blaga blog Blogviu interviu BNR Boc BOR campanie candidatura catalin voicu cluj concert cristian preda criticatac criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu Elena Udrea experiment Facebook film FMI fotbal guvern humanitas Iliescu instantanee internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie Parlamentul European pd-l PDL Plesu pnl Polirom ponta protest psd radu duda riscograma rmgc romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate sondaj steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR uichendist.ro usl Vanghelie Vasile Blaga Videanu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!