RSS Feed

”Mu…e, Funeriu!”? Mai degrabă ridicați-i o statuie!

vezi toate articolele de
04 Jul 2011 la 06:02 107 comentarii 5084 vizualizari.

Puțină arheologie (pentru început). În anii copilăriei, înainte de 89, îmi amintesc că în multe din casele în care am intrat vedeam agățate pe perete, sub sticlă și cu ramă, diplome de bacalaureat. Pentru posesorul diplomei, să fie ”bacalaureat” reprezenta un motiv de mândrie, iar trecerea BAC-ului le oferea un statut social, întrecut doar de cel al ”domnilor (doamnelor) cu facultate”. Astăzi, să-ți afișezi diploma de absolvire a unei facultăți pe perete e considerată o glumă proastă.

Am susținut BAC-ul la începutul anilor 90. Când încă nu ajunsese bătaia de joc din ultimii ani. Nu țin minte ca studierea proprietăților matricilor de la examenul de matematică să fi revoltat o țară întreagă precum diferența dintre o dramă și o nuvelă sau proză. Habar nu am la ce mi-a folosit ulterior (în drept sau jurnalistică) faptul că, aplicând metoda reducerii la absurd, am demonstrat că matricile primite la BAC (cu patru linii și trei coloane) nu sunt asociative. Dar faptul că am fost printre puținii care au rezolvat problema (și singurul care a apelat la metoda reducerii la absurd) mi-a șters o parte din frustrările acordării notelor în liceu, în funcție de simpatiile profesorilor. Și mi-a dat sentimentul că există lucruri în viață care pot face diferența între anumite persoane dincolo de criteriul ”copilul lui tata” ori ”copilul lui mama”. BAC-ul încă se dădea pe bune, și nu era absolvit pe bandă rulantă.

Ce s-a întâmplat între timp? Și-a băgat Murphy coada. Tocmai pornind de la duritatea examenului, universitățile au început să accepte studenți doar pe baza Bacalaureatului. Într-o țară normală, o asemenea decizie ar fi trebuit să ducă, automat, la securizarea și mai drastică a BAC-ului. Dar, pentru că îl pomeneam pe Murphy și legile lui, dacă există o posibilitate ca o inițiativă/idee bună să se termine prost, atunci cu siguranță se va termina prost.

Din inconștiență și lipsă de responsabilitate, BAC-ul s-a relaxat de la an la an. Și s-a transformat într-o hoție națională. ”Umanitariștii”, adică acei profesori care le-au permis ani la rând elevilor să copieze (pe principiul ”umanitar” ”să nu le facă rău”) și-au sabotat propria profesie. Au acceptat singuri statutul de inutilitate. Păi la ce bun un profesor dacă la cel mai important examen oricum se va copia? Iar acei profesori se mirau apoi că de la elevi la părinți și până la guvernanți nu-i mai băga nimeni în seamă.

Pe peretele unui liceu din Timișoara, elevii au scris ”Mu…e lui Funeriu”. Iar un profesor s-a găsit să aprecieze drept logică revolta lor. Asta în condițiile în care ar trebui să-i ridice o statuie ministrului. Să-l consideri pe Funeriu vinovat de cei peste 50% dintre elevii care nu au trecut BAC-ul e aberant. Pentru că BAC-ul testează cunoștinețele finale a 12 ani de școală. Nu cele dobândite în ultimele luni ori în ultimele două săptămâni + cum se revolta doamna Andronescu, supărată că între examenul de competență și BAC ar fi fost un timp prea scurt.

Readucând BAC-ul la ceea ce a fost până în prima parte a anilor 90, adică un examen exigent, care să reflecte clar cunoștințele dobândite în școală și liceu, Funeriu a deschis larg ușa reabilitării statutului profesorilor din pre-universitar. Pentru că de mâine, elevii și părinții lor vor trebui să-și controleze aroganța și disprețul cu care i-au privit în ultimii ani pe profesori. Pentru că un BAC ”pe bune” și exigent, înseamnă și o școală ”pe bune”. Sub ”amenințarea” BAC-ului se vor rări părinții care se vor lega de profesori pentru simplul motiv că i-au acordat la clasă o notă prea mică loazei lor. Iar părinții care fac parte din consiliile liceelor își vor lua de mâine în serios rolul. Frica e bună.

Nemaiputând să cumpere BAC-ul pentru odrasle, părinții vor rămâne cu o singură soluție: să încerce să se asigure că de educaţia copiilor lor se ocupă cei mai buni profesori. Şi că aceşti profesori sunt mulţumiţi, de la salariu până la statut social, astfel încât să+şi vadă liniştiţi de munca lor. Fără a fi nevoiţi să-şi mai ia un job pentru a supravieţui.  Profesorii (și directorii) care au tăiat frunza la câini în ultimii ani (pe principiul ”ei se fac că mă plătesc, eu mă fac că muncesc”) au de ce să se teamă. Iar cei care și-au respectat statutul (în ciuda umilințelor la care au fost supuși) au toate motivele să-l susțină pe Funeriu.

***

P.S.: Am o premoniție: Funeriu nu o să mai stea prea mult timp în fruntea ministerului. În Cabinetul din care face parte şi în fruntea partidului care l-a propulsat are nişte colegi asupra cărora am mari îndoieli că şi-ar fi luat BAC-ul anul ăsta.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

107 comments
  • 1

    Sa vezi acum distractie pe toti profesori care au dat meditatii pe bani frumosi si cotizantii au picat =)

    Pacat ca nu ii intreba nimeni pe cei picati daca au luat meditatii si cat era ora 50 sau 100 RON =)

    vaisamar
    2011-07-04 06:20:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    In administrarea educatiei, ca si in fotbal, se joaca pe rezultate. Ministerul invatamantului nu e numai un “organizator de evenimente”. Telul sau trebuie sa fie EDUCAREA populatiei tinere, imbunatatirea situatiei profesorilor, etc. FUNERIU TREBUIE SA_SI DEA DEMISIA.

    El Alamein
    2011-07-04 06:46:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Traim vremuri obscure, anomia e in floare iar rezultatele nu intarzie niciodata: generatia viitoare este superficiala si nu are rationament…Se pune accentul pe exterior, s-a creat prin mass media senzatia ca totul este facil, ca este suficient sa ai 3 clase si sa “ai bani cu lopata”! Priveam cu neliniste cand tinerii nu inteleg neologismele. Generatia aplaudacilor TV, al emisiunilor Mihaela sau Marina, generatia PRO manele si prost gust.O vina majora o au profesorii. O alta vina apartine grupului media, grup ce a facilitat prostul gust la ordinea zilei…
    Poate de acum inainte cartea nu va mai fi privita cu relaxare ci cu INTERES!
    BRAVO FUNERIU! AI ORGANIZAT PRIMUL EXAMEN ADEVARAT!

    GENERATIA SUPERFICIALULUI
    2011-07-04 07:01:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    @El Alamein#2: Funeriu trebuia sa educe populatia tanara pana in iunie 2011, el fiind ministru de la sfarsitul lui decembrie 2009? Legat de demisia lui, eu zic ca e cazul sa-ti iei un concediu de la comentat… numai prin magie ar fi fost posibil asa ceva.

    câmp obligatoriu
    2011-07-04 07:11:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Usor usor basistul din tine renaste. Esti pe drumul bun.

    tamara's nephew
    2011-07-04 07:13:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    In conditiile in care practic avem invatamint obligatoriu de 12 clase, ne putem astepta la o promovabilitate de 50% la BAC-ul dat pe bune.

    Cred, ca multi nu inteleg ce insemna, de fapt, acest examen, nu inteleg ca BAC-ul este examenul ce defineste un intelectual. Dar conditiile in care s-a dat BAC-ul in ultimii ani, transforma definitia acestuia in ceva absolut desuet.

    Din pacate invatamintul romanesc trece printr-o perpetua ajustare in ultimii 20 de ani. Ajustare, care este departe de a fi terminata…iar in traditia luptei politice romanesti, o sa mai avem inca multe framintari in acest domeniu…ca de altfel in orice domeniu in care nu exista agreat un plan cu bataie lunga…

  • 7

    @tamara’s nephew:

    este mult mai grav nepoate…el este unul din cei ce fac constient, ceea ce fac…in deplina cunostinta de cauza…

  • 8

    Asi pune pariu ca toti cei care nu au intrat acum la BAC au telefoanele mobile pline ochi cu manele sau Parazitii sau BUG Mafia . De acolo vine si …”Mu..e lui Funeriu ” .

    Gramofon cu Microfon
    2011-07-04 07:40:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @Gramofon cu Microfon: se scrie corect As si nu “ASI”. Nu intra in generatia stupida…

  • 10

    @logic: sunt prea batran ca sa schimb asta acum …Sper ca ai inteles totusi ce am vrut sa spun in textul ala , trecand peste grava eroare semnalata ;)

    Gramofon cu Microfon
    2011-07-04 07:55:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    @Gramofon cu Microfon: nu e nimic rău nici în Paraziții, nici în BUG Mafia. Dacă le asculți versurile, sunt nu numai inteligente, dar si perfect corecte din punct de vedere gramatical. Nu acolo e problema – în muzica pe care o ascultă sau în hainele pe care le îmbracă. Altele sunt problemele. Pe primul loc, părinții, tot mai ocupați, tot mai indiferenți, tot mai convinsi că le pot cumpăra copiilor lor întregul parcurs – BAC, facultate, etc. Pe locul doi, profesorii, care au coborât stacheta incredibil de jos. Copiii care au luat 1,25 la o probă de BAC nu aveau ce căuta la BAC, ar fi trebuit să fie repetenți sau corijenți. Si, nu în ultimul rând, vinovații sunt copiii – pentru că nu au învățat, pentru că au crezut că pot “smecheri” BAC_ul. Dar ei sunt cel mai puțin vinovați dintre toți, pentru că noi – părinți, profesori, societate, le-am transmis mesajul acesta ani de zile, că e posibil, chiar recomandabil să furi, să copiezi, să fraudezi. Sper ca acesta să fie un wake-up call pentru toată lumea, sper ca, în momentul când va veni un alt ministru, să nu ne întoarcem din nou la tradiția Bacalaureatului cu nenumărate note de 10 si promovabilitate 80%.
    Eu am un copil în cls VII. Sper să aibă ocazia să susâină examene corecte – teste naționale, BAC, tot restul. Sper ca părinții să se trezească si să vadă în ce ne-am complăcut în ultimii ani. Sper să o facă si profesorii, si toată societatea.

  • 12

    @El Alamein:
    si TOTI TREBUIE SA IA ZECE LA BAC! ca asa vrea muschii mei. BA SA IA UNSPE!
    loaza ce esti… pentru un examen corect sa-si dea demisia?! motive or fi, dar pentru asta nu e cazul

    @El Alamein
    2011-07-04 08:11:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    @Deea:
    si cand a inceput sa primeasca parintele note pentru copil? eu imi amintesc prin anii ‘80 ce premianta I era fiica tovarasei secretar de partid pe sector.
    adica aia cu dosare bune din anii ‘50-’60-’70 au ajuns de la taran la director/prim-secretar si au vrut sa arate ca au gene bune -> copiii lor au primit note bune si nemeritate.
    etc…

  • 14

    @Deea: Raman totusi la ideea ca cei despre care vorbim ( Parazitii etc ) promoveaza o violenta extrema in limbaj , iar asta nu face bine la …BAC , in general . Nu m-am referit neaparat la corectitudinea gramaticii “versurilor” lor , mai mult negre decat albe , ci la felul in care isi transmit “mesajul” , extrem de dur . Nu cred ca un om cu scoala si cultura se poate exprima astfel . Poate in baie , nu in public, in orice caz . In rest , cauza , CAUZA si cauzele …As (sic !)putea spune cu usurinta ca acesti “looseri” sunt chiar “Generatia Pro ” , dar mi-e teama sa nu gresesc generalizand . Mass media s-a “dedulcit” dupa ‘90 la mizerie, pornografie si libertate neingradita in limbaj , dar institutiile care trebuiau sa contracareze acest fenomen nu au facut nici un efort in acest sens , iar oferta lor a fost nu mentinuta la nivelul respectiv , ci chiar diminuata cu fiecare an care a trecut . De aceea astazi, daca intrebi un tanar de 16-17 ani cine a fost Nicolae Grigorescu , nu va fi sigur daca a fost scriitor, sau jucator la Steaua sau aiurea …Iar aici nu glumesc, este autentic . Sa nu mai pomenesc de faptul ca parintii au cea mai mare parte din vina . Eu , cand vedeam in ce hal devin nepotii mei dupa 1995 (inainte au fost premianti , pana in clasa a IV-a ) , imi venea sa ma duc la scoala si sa-i iau la bataie pe profesorii care raspundeau de instruirea lor …CAUZA e comuna , pana la urma , iar lamentarile sunt exact sentimentul indus de mass media “PRO ” , ca nu trebuie sa faci nimic decat sa suni si sa castigi . Macar daca unii dintre cei care nu au luat BAC-ul s-ar trezi si ar realiza ca numai de ei depinde , ar putea intelege ca totul sta in puterea lor de a invata si de a castiga in viata in felul asta . Scuze pentru multele ghilimele” , dar au fost necesare . In fond , valoare si “valoare” au astfel doua sensuri diferite .

    Gramofon cu Microfon
    2011-07-04 08:15:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    @Gotiu
    “”am demonstrat că matricile primite la BAC (cu patru linii și trei coloane) nu sunt asociative.”"

    Domnule Gotiu, felicitari pentru demonstratia facuta la BAC, in 90 si ceva.
    Ieri am remarcat ce bine va descurcati la gramatica limbii romane, azi constat ca sunteti bun si la matematica.
    Daca nu va suparati, nu ati vrea sa dati cateva lamuriri suplimentare despre aceasta rezolvare? Eventual sa definiti termenul de ” asociativitate”? Suna extrem de pretentios si sunt complet pierduta.
    Va multumesc anticipat.

    Ilinca
    2011-07-04 08:35:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @Gramofon cu Microfon: Adolescenții, întotdeauna si peste tot, vor face chestii pe care le percep drept rebele: se îmbracă într-un anumit fel, ascultă anumite muzici, etc. Si eu în liceu, ascultam death metal, mă îmbrăcam si mă fardam ridicol, chestii care țin de 16-17 ani. Ceea ce nu mă împiedica să învăț. Si cred că e important să discutăm despre scoală si atitudinea părinților față de scoală în primul rând. Un adolescent poate asculta versuri violente si se poate îmbrăca extavagant, OK, dar problema e că respectivul adolescent primeste mesajele gresite de la profesori, părinți si societate: că se poate copia, că toată lumea o face, că săracii copii ce grea e programa si din cauza asta nu reusesc să facă față, tot soiul de chestii din astea.
    Cum spuneam, copilul meu are 12 ani, merge pe cls VII. Ce mă deranjează cel mai mult e modul în care primesc notele. Copiii nu mai sunt ascultați oral – primesc teste grilă (extrem de usoare). Prin urmare, copiii nu mai sunt capabili să-si organizeze informația în minte si să o redea oral. De exemplu, copilul meu învață la istorie, eu iau cartea să îl ascult, îi spun: Povesteste, el îmi răspunde: Întreabă-mă. Sunt sigură că e mai lejer pentru un profesor să corecteze de trei ori pe semestru niste teste grilă decât să asculte 30 de copii, dar copiii pierd mult din chestia asta. Chiar dacă au ceva informație în cap, ei devin încet încet incapabili să o sintetizeze, să o pună în context, să facă diverse asocieri între noțiuni, etc. Ca să nu încep cu părinții, fooarte nemulțumiți că pruncii lor bieții trebuie să citească cărți. Vai de mine, trebuie să citească Ciresarii si Toate pânzele sus. Bieții de ei, da cum să citească atâtea pagini? Ia să fug eu repede să le cumpăr o cărticică din aia de rezumate si caracterizări…Si pe urmă ne mirăm că nu sunt capabili să facă diferența dintre un roman si o piesă de teatru.
    De aia eu zic că nu ce văd la TV e problema, nu că merg în cluburi e problema, cu că se îmbracă într-un anumit fel e problema, nu muzica pe care o ascultă e problema. Toți am avut modul nostru de a ne revolta, în adolescență. Marile probleme sunt:
    1. Părinții – îsi protejează odraslele într-un mod absolut stupid, le-ar face viața mai usoară cu orice preț, le cumpără toate tâmpeniile mai puțin cărți!
    2. Profesorii – au coborât stacheta nepermis de mult. Stiu că au salarii mici, dar n-ar trebui să-i doară mâna să dea un 4 in loc de 8, dacă copilul ăla merită 4.

  • 17

    Raul zace in profesorimea din invatamantul superior!

    Ei manipuleaza totul, pentru ca au acces la cel mai inalt nivel decizional. Sunt prezenti in Parlament, guvern, practic ei fac legile. Si le fac in beneficiul lor.

    Au scazut intr-atat nivelul invatamantului, in asa fel incat tot mai multi tineri sa isi ia bacalaureatul si sa devina carne de tun pentru universitatile lor minunate.

    Fiecare fraier=client=bani pentru ei. Salariile lor frizeaza absurdul. Si asta in timp ce scot pe banda, analfabeti. Nu-i intereseaza ca arunca pe piata muncii niste neputinciosi, care, probabil o sa trebuiasca sa le plateasca lor pensiile alea uriesenesti.

    In cinismul si lacomia lor, ce se va alege de tara asta, nu-i intereseaza. Sunt interesati doar de prezent, sa aibe conturile doldora.

    Ii folosesc pe post de scut uman si pe profesorii din ciclul gimnazial, scotandu-i in fata cand e vorba de salarii mizere.

    Si acum, a venit Funeriu asta, sa le strice jucaria!
    Sunt disperati ca au pierdut cam jumatate din clienti si afacerea lor scartaie. Ba l-am auzit pe rectorul de la Iasi lansand ideea ca ar fi bine sa organizeze o sesiune de admitere la toamna!!!

    O fi asta inceputul sfarsitului?

    Radu D. L. Popescu
    2011-07-04 09:00:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @Deea: De acord cu comportamentul adolescentilor, nevoia de revolta, etc. Dar marlania din ziua de astazi este inacceptabila! In conditiile in care domina tot peisajul! Daca afirmi ca “nu ce vad la TV e problema”, devii patetica. Oricum scrii prea mult. Cred ca stii ce se intampla in aceste cazuri…

  • 19

    25% nu trebuiau sa ajunga la BAC. Din cei ramasi 25% nu l-ar fi luat. Deci promovabilitate 75%. Ceea ce ar fi fost normal. Este vina profesorilor ca au promovat elevii fara ca acestia sa aiba cunostintele necesare. Si nu leafa este marea problema ci delasarea si nepasarea. Leafa aia care spun ei ca este mica se dovedeste acum ca multi profesori au luat-o fara sa merite.

    @Gramofon cu Microfon:
    “Parazitii – Instigare la cultura”

    Daca sa inveti n-ai sete, o sa speli closete
    Si privind aceste-aspecte nimeni n-o sa te respecte.
    Afla ca-n acest pervers univers, divers
    Tre sa te informezi corect si sa-nveti din mers.
    Daca vrei s-ajungi o mare scula-n strada, binenteles,
    Tine minte ca mintea conduce pumnul, nu invers.
    Realizezi ca viata da palme celui ce doarme,
    Ignorant si incult, ramas fara arme.
    Instig la cultura, nu doar sa duci sticla la gura,
    Incerci sa fii corect, competitia e dura.
    Invatati copii si reinvatati parintii sa gandeasca
    Ca sunt depasiti de timp acum la batranete
    Si n-am finete, am pierdut-o cand eram un pici,
    Caci curiozitatea p-aici omoara pisicii.
    Nici un motiv de stres n-ai, dar in minte alarma suna
    Si suna ca incet, incet intrebarile s-aduna.
    Crede si nu cerceta e o mare minciuna,
    Am pierdut secole intregi incercand sa luam luna in mana.

    Mesajul e clar si nu se-ndreapta catre Marte,
    De dragu’ diversitatii,
    Citeste-o carte!
    Daca vrei sa faci lumina cand e pentru tine noapte,
    Educa-te singur,
    Frate, citeste-o carte!

    Ca porti bascheti sau tocuri, tot veti cobori din blocuri,
    Oameni tristi, inculti, plansi, toti in cautare de gioburi.
    Viata e-o carte deschisa, deschide-ti mintea, invat-o,
    O carte citita te ajuta sa te descurci altfel in viata.
    Trebuie sa srtii sa legi 2 cuvinte, copile,
    Altfel risti sa fie cainele tau mai destept ca tine.
    Educa-te singur, nu-i greu deloc,
    Nu doar cartile de joc in viata ti-aduc noroc.
    Alege-ti un loc in societate, nu-i un joc, frate,
    Fii pregatit sa tii piept incercarilor toate.
    De fapt, e sigur, sunt sigur ca te simti singur
    Intr-o lume in care toti incultii viseaza numai bani, desigur
    Nu conteaza ce-ai in cap cand esti supus la probe
    Ai sa-i ingropi incet pe toti, pe rand, din vorbe.

    freejack
    2011-07-04 09:15:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    Domnilor (cu gramofon sau fara) ce aveti Dvs. cu manelele, BUG Mafia sau Parazitii? Exceptand chestiunile de gust (pe care nu avem dreptul a le comenta), aceste trupe produc ceva, adica entertaiment. Pentru care incaseaza niste bani, adica fac venituri (alta discutie ca statul nu reuseste sa incaseze taxe).
    Copiii Dvs. nu pot si toti doctori (si nici nu cred ca ar fi indicat).
    Parerea mea e ca cea mai mare parte a vinei o poarta sistemul, aici incluzandu-i in ordine pe: politicieni/guvernanti (pentru faptul ca nu au viziune), profesorii (nu-si dau interesul), parintii (din ce in ce mai putin implicati in educatie) si copiii (pentru ca sunt lenesi).

    crocodil
    2011-07-04 09:16:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @5-clona simpla
    nu vrei tu sa te bage popa in cazan si sa-ti dea nume?

    tamara's nephew
    2011-07-04 09:19:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @vio: Nu, nu stiu :)

  • 23

    imi place ca Funeriu ne-a trezit la realitate! si mai ales la o realitate care doare : indolenta si indiferenta !

  • 24

    “…universitățile au început să accepte studenți doar pe baza Bacalaureatului.”
    Nu numai. Unele au acceptat, aplicand un anumit procent, si media din timpul anilor de liceu sau media la anumite materii din liceu, ceea ce e absurd, dupa parerea mea. Adica ele au luat de bune aprecierile date de profesorii de liceu din localitatea X, aprecieri mai mult sau mai putin obiective, dictate intr-o buna masura de factorul “finantare per capita”.

    Apropo, acum doi ani ma uitam pe site-ul admiterii la medicina generala, in Bucuresti, cand a dat concurs baiatul sora-mii. Candidat multi, mediile de admitere/respingere frumos ordonate, cu detalieri privind media din liceu, media de la bac etc. Fiindca nu avea cum sa nu-ti sara in ochi, am observat 3 candidati cu media de bac 10 curat (10 la toate probele, am verificat dupa nume pe site-ul bacalaureatului de atunci). Din astia trei, doar unul intrase (cu medie onorabila, facuse bine si la teza de admitere), dar ceilalti doi au facut-o lata rau (si au aparut pe lista respinsilor): la materiile la care dadusera admiterea luasera doi si ceva, trei si ceva! Si asta dupa ce, cu doua-trei saptamani inainte, dadusera bacalaureatul exact la aceleasi materii- anatomie sau fizica/chimie. Si unde luasera 10 foarte curat…Cum naiba, te prostesti in asa de scurt timp ori ai luat zecele ala prin metode neortodoxe?! Ca e greu de crezut ca unul de 10 la bac nu poate face macar de un 6 si ceva la admitere la facultate, chiar in anul respectiv, cu materia proaspata in minte.

  • 25

    @El Alamein: Nu Funeriu este de vina. N-am nici cea mai mica apreciere fata de competenta dansului, dar masura a fost una extraordinara. Pentru unii este soc si nu-si vor reveni o vreme sau poate deloc, dar nu puteam trai in aceasta hotie si minciuna la nesfarsit. In mare parte arata starea invatamantului romanesc: mai putin de 2 bani. De asemenea, vine ca o confirmare ca taierea salariilor cu 25% este justificata. Reforma inca nu a inceput. Daca ne vom trezi la realitate, va trebui ca toti sa participam la punerea in aplicare… Altfel, ne vom intoarce in aceeasi minciuna sfruntata

  • 26

    @M. Gotiu: matricele sunt sau nu asociative in raport cu o anumita operatie algebrica. Ele nu pot fi asociative pur si simplu, in absenta operatiei respective, care trebuia precizata (ca si la comutativitate sau distributivitate). Asta tin foarte bine minte, ca erau chestii simple, mai ales ca eu am prins si vremea treptei a doua, si a bacului :) Dar, ma rog, au trecut ceva ani, iar pentru cineva care a inclinat spre o profesie care nu a cerut o formare de tip “real” e de inteles, nu ne suparam :)

  • 27

    Si daca la matematica le dadea doar o ecuatie de gradul 2 iar la romana sa comenteze “Catelus cu parul cret”, in aceleasi conditii de securitate, pun pariu ca 25% tot picau.

  • 28

    @Deea: Sa dea un 4 in loc de 8 ? De acord cu tine , dar tu stii de ce nu dau 4 in loc de 8 ? Chestii de promovabilitate , de prestigiu al scolii , etc. Stii cati elevi lasam eu corigenti pe semestrul 1 ? Lasam 38 corigenti la o scoala si 3-4 repetenti pe an ! Tot timpul ma certam cu directorii de scoli si cu dirigintii claselor cu elevi – problema , care veneau la mine si-mi spuneau sa nu-i mai las corigenti , deoarece va fi bine , atat pt. mine , ca profesor , cat si de elevi si de scoala respectiva ! Asadar , profesorii s-au conformat si in loc de 4 pun 7 – 8 si totul este rezolvat , toti o duc bine ! Asa ca , nu va mai mirati de rezultatele de la Bac ! Eu nu am acceptat acest lucru si din invatamant am plecat !

  • 29

    Gotiule
    Pentru articolul asta promit ca drept revansa ma leg cu lanturi si catuse de gardul din Rosia Montana, promit sa nu mai beau (nici macar cianuri).
    Cum bine spunea cineva inaintea mea la # 5 —”te convertesti, deci existi”

    PS—stai calm, nu te impauna, stiu ca esti nemaipomenit in dat cu copita in galeata de lapte.
    Oricum ….ramai specialistul Vox-ului in titluri sforaitoare gen CAN CAN. Banul sa iasa frate !!!!!!

    The hangover
    2011-07-04 10:59:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @Deea: Nu sunt in masura sa comentez ref BUG Mafia, decat asupra limbajului; poti spune lucrurilor pe nume si fara un limbaj trivial, abject sau sub-cultural.
    De asemenea, nu stiu daca acesta si in realitate clasamentul vinovatilor.
    Cert este ca foarte vinovati sunt si parintii. Daca esti macar putin normal la cap, nu te astepti ca sa il trimiti la scoala si dupa 12 ani de scoala sa te “trezesti” ca de fapt nu a invatat suficient pentru a promova (4 puncte din 9; 1 fiind din oficiu) sau chiar deloc. Te felicit pentru ca nu te bizui doar pe ce (nu) invata copilul la scoala, dar cred ca daca ne pasa de copiii nostri, ar trebui sa fim pro-activi si fata de profesori. Ai dreptate in ceea ce priveste modul de predare si de evaluare: la istorie nu poti sa predai niste formule si la evaluare sa dai test grila. E absurd. Ca parinti, trebuie sa luam atitudine ca greselile sa se corecteze…

  • 31

    @Ion: absolut de acord cu tine. Din păcate, părinții se pot împărți, în mare, în două categorii: cei care nu se interesează de ce fac copiii la scoală, si cei care se preocupă, dar într-un mod gresit. Crede-mă, rămân cu gura căscată de nenumărate ori, auzindu-i pe părinții colegilor fiului meu. Am vorbit, înainte de sfârsitul anului scolar, cu o mamă care (copilul fiind pe clasa a VI-a) îi citeste ea, cu voce tare, lecturile obligatorii, ca să nu obosească mititelul, îi face proiectele, temele, etc., si se mira că a rămas copilul corigent la română. ..
    Eu chiar sunt recunoscătoare pentru BAC-ul ăsta, poate se trezesc si părinții la realitate, se implică mai mult (si mai constructiv) în procesul de învățământ. Si poate că vor deveni si profesorii mai responsabili.

  • 32

    Este peste poate; adica s-a inchis buticul din colt unde se dadeau diplome de Bacaloriat? o porcarie.
    Pai nu mai e democratie? daca vreau sa-mi cumpar ceva trebe sa-l intreb pe Funeriu, care nici el nu are Bac-ul, caci a fugit din tara fiindu-i urit la scoala?
    Nu se mai poate.
    Hai, ce faceti dom` Marga, dna Andronescu ;) ?

    Cănuţă
    2011-07-04 11:08:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Autorul acestui articol traieste in propria mitologie care-i creste stima se sine.
    Cine a avut de a face cu liceele industriale, agricole sau seralul inainte si dupa ‘89 stie bine ca era si atunci un concurs de copiat. Tin minte ca anumiti profesori ne bateau la cap in timpul examenului sa le aratam si alti intrusi de la seral.

    Bazele educatiei romanesti sunt aceleasi de zeci de ani. Baze strimbe croite de profesori pentru profesori. Se schimba doar taberele intre ele, nu si directia.

    in continuare se invata chestiuni inutile sau prea complicate pentru un om mediu. Se are pretentia de la copii sa stie un volum de cunostiinte ce nici un profesor nu stie. Daca intrebi un profesor de matematica biologie nu vei primi nici un raspuns.

    Chiar asa de greu e faci o programa echilibrata pentru copii normali care sa studieze la nivel mediu maxim 10 ore pe zi ???

  • 34

    @fist: #27
    V-as ruga sa nu-l perturbati pe domnul Gotiu ca i-am pus mai devreme o intrebare despre acest fenomen ( asociativitatea matricilor) si astept inca raspunsul!

    Ilinca
    2011-07-04 11:12:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @The hangover: Ma faci sa rad ! De ce nu te legi cu lanturi si catuse de usa unui closet , de exemplu , la tara ? Vrei neaparat de gardul Rosiei Montana ? Cam pretentios esti , nu crezi ?

  • 36

    Nu stiu cat de complexe au fost subiectele acestui bacalaureat ,dar el ne-a aratat unde suntem .E drept ,nu ne-a aratat si de ce .La acest “de ce” ,multi dintre noi putem incerca raspunsuri .
    1 ) Ce il asteapta pe tanar la capatul acestui proces de invatare si validat prin examene ? Somajul ! La capatul acestui drum ,nu se afla nimic ,sau mai bine zis ,un “nimic” care pe unii ii sperie ,pe altii ii rusineaza ,pe altii ii desfiinteaza .O forta ce ar putea fi extraordinara este irosita ,o parte din ea va contribui si mai intens la prabusirea sociala .
    2) Cum acest proces de invatamant si de atestare a devenit aproape inutil ,cadrele didactice au devenit si ele inutile ,pozitia lor sociala a decazut ,interesul lor pentru propria munca a scazut ,procentul de “rebuturi” a devenit covarsitor .
    3) “Tratamentul” societatii,exprimat prin atitudinea guvernului fata de responsabilitatea sociala a dascalului ,materializat prin nivelul de salarizare a condus la scaderea nivelului intelectual ,cultural si a responsabilitatii celor care se indreapta spre acest sector .Cadrele didactice ,sunt ele insele “produsele” unui proces de invatamant aflat in degradare .
    Cadrele didactice profesioniste cu standarde ridicate ,au trebuit sa-si adapteze exigentele la “noul val” pentru a nu cadea in desuetudine si ridicol (in raport cu noile lor definitii).
    In felul acesta dispare “scoala” ,acea institutie generatoare de valori competitive .
    Crearea valorii cat si a nonvalorii in “scoala” este un proces de rostogolire in ambele directii ,devine “genetic” ,se autoreproduce !
    Toate procesele “renascentiste” nationale au avut ca obiectiv fundamental scoala.
    Consideratia ca rezultatele acestui bacalaureat este produsul unei conspiratii a dascalilor ,este ea in sine o absurditate .Un profesionist nu stie sa munceasca prost,dupa cum un impostor nu stie sa munceasca bine .Desigur ,rezultatul depinde si de “materia prima” !
    Invatamantul ,prin acest examen ,demonstreaza unde se afla una din componentele societatii.Din pacate ,intreaga societate este “la pamant” .
    Actuala guvernare a pus bomboana pe coliva ,dar asta nu inseamna ca sunt singurii vinovati .Insasi faptul ca acest partid ,asociatie de infractori ,a fost ales in disperare, de catre cetateni,demonstreaza ca Romania si-a epuizat “ofertele” .

    Ion Delatara
    2011-07-04 11:18:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    @Deea: Parintii aia tampiti ar trebui sa ajunga sa-si dea cu capul de zid; poate asa se vor trezi inainte sa distruga viitorul copilului lor. I se usuca creierul copilului daca nu il pune la treaba…
    Din pacate, de cele mai multe ori acesti copii vor ajunge sa termine cumva liceul, sa ia BAC-ul, sa termine si facultatea si chiar sa fie seful copiilor nostri. Chiar si asa, le voi oferi copiilor mei sansa si suportul meu pentru a-si dezvolta capacitatile intelectuale, morale, spirituale si de a spune NU compromisului si subjugarii de orice natura. Voi face tot ce imi sta in putinta pentru a semana valoare in ei!!!

  • 38

    - un articol just si neasteptat; am o premonitie, cred ca va fii ultimul.

  • 39

    foarte bine a facut funeriu.Este singurul lucru bun facut de funeriu si acest guvern. Au aratat adevarata fata a invatamintului romanesc.Tot sistemul de invatamint este o bataie de joc.Sindicatele si profesorii nu au vrut nimic altceva decit protejarea locurilor de munca atit in scoli cit si universitati.Sa isi ia salariul nimic altceva. Asa universitatile au ajuns srl-uri.Fabrici de diplome in adevaratul sens al cuvintului.Am doi copii studenti unul in anul patru si unul in anul trei si au exemene neluate din anul unu sau doi. Cum este posibil. Se dau asa zise credite vrajeala absoluta ca universitatea sa nu-si piarda studentul adica platitorul. Este nebunie totala nimic altceva. Pe timpul lui ceasca asa ceva era inadmisibil nu exista. Nu iti luai examenul erai repetent.
    Eu am dat concursuri de admitere si la liceu si la facultate, bacul se dadea pe bune, nu exista notiunea de furat.Subiectele le aflai numai la examen nu apareau inainte in carti si cu rezolvarea lor.Nu exista asa ceva. Bibligrafia pentru bac era toata materia clasele 9-12.Atit nimic altceva. La facultati se dadeau examene si unde era candidatul si locul si daca nu luau examenele se incepea anul cu locurile neocupate dar nu se intra nicaieri fara examene sau concursuri de admitere unde erau mai mult de un om pe loc.Atunci era corectitudine se invata ca erai constient ca nu intrai niciodata la facultate daca nu invatai in liceu, nu faceai fata chiar daca intrai te pierdeai pe drum.Nimeni nu te ierta.Era pe timpul meu o vorba: Facultatea nu este obligatorie pentru nimeni, o face cine poate” Si exact asa se intimpla. Dupa revolutie invatamintul a ajuns o bataie de joc si al plati profesorilor si a exigentei a tot ce tine de invatamint. Trebuia sa se rupa pisica odata si odata si de data asta nu pot decit sa-mi scot palaria in fara lui funeriu. Poate asta sa fie un nou inceput.Daca tot te duci la scoala trebuie sa si inveti nu doar sa-ti arati ultima bluza sa ultimul telefon.

  • 40

    @ribelalu`: Excelent !!!

  • 41

    @El Alamein: Si de ce, ma rog, ar trebui sa-si asume ministrul actual, incompetenta dascalilor, nepasarea parintilor si puturosenia loazelor ? Ce se intimpla acum este consecinta fireasca a modului de viata instaurat dupa 89. Totul se bazeaza pe furaciune, inselatorie,spaga. Televiziunile fac apologia nonvalorilor. Pe toate ecranele nu vezi decit Simona Senzual, Moni si Iri, Gigi, Almanahe…etc. Ministrul nu a facut altceva decit sa ne puna o oglinda in fata ca sa vedem cine suntem cu adevarat.
    Probabil ca va fi eliminat din aceasta cauza pentru ca sunt mult prea multi cei care sunt deranjati de ceea ce vad in oglinda…

  • 42

    ..suntem buni.. de cand ne stim nu facem altceva decat sa furam si sa fim smekeri, dar cand vedem ca si copii nostri fac la fel, ne revoltam ::)

    neamtu
    2011-07-04 11:49:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    Esti degeaba Alamein. Stii vorba “prost sa fii noroc ca esti”. Pe principiul tau se schimba 10 antrenori pe an in fotbalul romanesc si rezultatele echipelor apar…niciodata. Domnul asta ministru a avut o initiativa care intr-adevar ar trebui sa ne trezeasca pe noi ca natie din visare. Ne credem mai destepti ca americanii…ca de! romanul e istet, descurcaret… dar de fapt uite unde valoarea maselor tinerilor nostri. Trebuia ca acest “dezastru” cum ii spune presa, sa se intample mai demult si poate mai salvam cateva generatii de somnul prostiei si hotiei. Intr-adevar trebuie luate si alte masuri ca sa se puna baietii si fetele noastre cu burtica pe carte si sunt sigur ca se vor mai lua. Bravo dom’ ministru! Bravo pt curaj si initiativa!

  • 44

    Absolut de acord cu articolul. Singura observatie, ca nu trebuie sa facem o legatura intre actualul guvern si rezultatele BAC-ului. Desigur, chiar daca nu ne vine sa credem, este meritul acestui minister, de a organiza BAC-ul de asa maniera ca sa scoata in evidenta problema lipsei de educatie a copiilor romani din ultimii 20 de ani.
    Ce nu trebuie sa faca acest guvern, este sa creada ca acest pas e suficient.

    Radu M
    2011-07-04 11:53:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    Toată lumea are dreptate, de obicei – cînd critică, se nemulţumeşte, revoltă. Nu-i mare lucru de adăugat – aşa e, răul vine din negura timpului, de unde-a crescut nestingherit.
    Eu privesc aşa povestea cu bacul: “Rezultatele dezastruoase” sînt urmarea controlului poliţienesc din sălile de examen. Fără acela, n-aveam despre ce vorbi – dacă nu tot despre Băsescu, USL, draci-laci.
    Întrebare: Se va menţine controlul? Şi – dacă da – cît timp? Răspunsuri posibile: şi la sesiunea următoare de bac; şi la anul; cîtă vreme rămîne Funeriu ministru.
    Ok, să rămînă, să facă Serviciile poliţie în sălile de examen, control ca la aeroport. Atunci, “Şcoala” ce va face? “Se va trezi” ori va găsi soluţia de a bascula situaţia prin adaptarea programei la minimul nivel de instrucţie prognozat, preconizat şi programat încă din clasa I?
    Mai larg privind: Corectitudinea unui examen nu se poate asigura – în Ţara Românească – decît cu sistem poliţienesc de supraveghere. Atunci, învăţătura acestei sesiuni de bac se va extinde asupra tuturor examenelor din ţara asta? Toate examenele/concursurile vor fi monitorizate audio/video şi izolate antiterorist?
    Zicem c-ar fi – aşa o să trăim de-acum înainte, păziţi ca-n lagăr, să nu ne furăm singuri căciula? N-ar fi rău – în perspectivă, măcar – dar de unde-atîţia supraveghetori, tot dintre noi? Dar nu noi sîntem cei păziţi de noi înşine?
    Eu cred că d-l Goţiu bate iarăşi cîmpii – ca de obicei; că se entuziasmează inutil, nevăzînd explicaţia fenomenului. Pentru unul care se laudă cu reducerea la absurd – ca metodă cognitivă cîştigătoare – i-aş recomanda o asociativitate cu aceia neobişnuiţi cu logica absurdului.
    Înainte de toate, a fost absurd ce s-a-ntîmplat la actuala sesiune de bac, şi nu va avea vreo urmare decît dacă hotărîm să trăim absurd. Or, cercetări ştiinţifice moderne arată că există viaţă şi-n afara absurdului.

    InimaRea
    2011-07-04 12:02:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    este exact ca in fotbalul romanesc …

    profesorii = antrenorii
    elevii = fotbalistii
    conducatori (minister) = patronii/finantatorii cluburilor

    – ati vazut in ultimii ani fotbalisti care sa fie transferati la INTER/MILAN/BARCELONA/REAL/CHELSEA ?

    - ati vazut antrenori din liga lui mitica care sa plece s aantreneze in SPANIA/ITALIA/GERMANIA/FRANTA ?

    - ati vazut vreunul din finantatorii RAPID/DINAMO/STEAUA sa investeasca in stadioane … stiti foarte bine ca termenul de cloaca imputita se potriveste oricarui dintre stadioanele din GHENCEA/STEFAN CEL MARE / GIULESTI …

    asta este …
    credeti ca daca antrenorii(profesorii) ar avea salarii duble sau triple ar face mai mult in ceea ce priveste pregatirea elevilor ? Nu, pentru ca sunt limitati mental..

    credeti ca daca fiecare parinte iar da fiecarei odrasle ultimul celular/laptop/ + un card cu ceva bani de cheltuiala, ar invata mai bine ? Nu cred …

    si tot asa …

    eu cred ca acum guvernul are justificarea taierii salariilor profesorilor .

    de ce nu ies profesorii sa faca miting ? acest examen reflecta oare munca lor ?

    mie unul mi-ar fi rusine sa fiu profesor si elevul meu sa ia nota sub 5 la un examen cum ar fi bac-ul … si multi au luat 1 sau 2 … adica … nimic .

    adrian
    2011-07-04 12:24:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    BRAVO FUNERIU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • 48

    Bravo!!!!!!domnule ministru,felicitari pt.curajul dvs.
    Rusine pt.profesori pt.ca elevii sunt oglinda acestora,sunt curiosa daca vor mai avea tupeul sa ceara salarii mai mari.

  • 49

    cine ti-a spus tie incultule de matrici asociative?

    alberto
    2011-07-04 12:53:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    @Mihai Gotiu
    Subscriu!

    play-off
    2011-07-04 12:54:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    1. Despre “corectitudinea” examenului? Un test extrem de simplu: rezultatele sunt pe net. Alegeți câteva unități de învățământ, scoateți (din păcate aveți nevoie de răbdare să luați pagină cu pagină, deși rezultatele sunt publice extragerea datelor pentru statistici și interpretări “nu este încurajată”) rezultatele la română (cel mai semnificativ, a fost un singur subiect la toată lumea și elevii au fost așezați în săli în ordine alfabetică), ordonați-le după numele candidatului și cereți Excel-ului *dacă lucrați în Excel* un grafic al notelor. Dacă obțineți o “pădure” uniformă, da, probabil s-a lucrat onest. Dacă obțineți însă “zone”, cu note ceva mai mari, apoi ceva mai mici, apoi iar mai mari *adică variind corelat cu sala, ca niște trepte*, nu, Funeriu n-a reușit. Eu am avut răbdarea și *cum s-o fi făcut* am dat numai peste neuniformități. Din punctul meu de vedere, severitatea a crescut, dar nu a fost distribuită uniform. Și semnalele de la corectori spun că au observat similitudini nejustificate și scriituri *la matematică* fără sens, dacă nu se admite că s-a copiat stupid, fără înțelegerea textului copiat. Evident, a fost și un cușșș asociat…

    ezragsit
    2011-07-04 12:57:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    [...] ”Mu…e, Funeriu!”? Mai degrabă ridicați-i o statuie! « voxpublica | Platforma de comenta… Eu ii voi ridica o statuie de aur daca impune masuri mai drastice si la examenele de admitere la [...]

  • 53

    E o fumigena pentru a justifica taierea salariilor mici ale profesorilor.

    Pe de alta parte nici Funeriu, nici aia din comisia care a alcatuit subiectele nu stie sa le rezolve decat daca se uita la raspunsuri.

    nu mai puneti botul la toate fumigenele puterii

  • 54

    Sistemul de invatamant produce “şablonaţi pe bandă”. Orice subiect care implica puţină logică sau originalitate va fi catalogat ca fiind foarte greu. Atenţie!!! n-are nimic occidentul cu noi doar ca diplomele obtinute prin furn n-o sa ni se recunoasca in veci pururea. Sa furat de cand ne ştim. Nu putem trăi altfel. “Ne-am născut pentru a fi hoţi” pentru a parafraza pe cineva.

  • 55

    ..si i-a mai spune gotiule, daca intregul aparat bugetar al tarii ( cu profesori/politisti/armata/functionari/ministri/senatori/primari/consilieri etc) ar da acum in corpore un examen de bacalaureat, cam ce procent de promovabilitate ar fi ?

    te incumeti la un pronostic ?

    daca ar fi ca la recentul bacalaureat ai considera ca toti numitii de mai sus ar merita -25% la salarii ?

    si nu numai cred ..

    adrian
    2011-07-04 13:16:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    In orice caz , socul a fost mare de partea tuturor , elevi si parinti , mai putin profesori , sunt sigur …Nu pot sa am pretentia ca cineva sa poata face ce nu l-am invatat . Si – din cate stiu – au fost o multime de profesori anii trecuti care nu au fost in stare sa treaca examenele proprii ..Ce sa mai cerem atunci ? Raman cu tristetea de a vedea copii tineri si frumos imbracati , comportandu-se si vorbind ca niste cocalari , ii aud si-i vad tot timpul , peste tot , in mijloacele de transport in comun, pe strada …Si am o senzatie acuta de instrainare , de pierdere irecuperabila . Aici nu este vorba despre generatii diferite sau de moda veche , ce este de moda veche in a fi civilizat si bine crescut ? Si instruit pe deasupra ? Iar eu sunt un noncomformist de felul meu , nu port decat bluejeans de cand ma stiu si nici cu frizerii nu ma am prea bine …

    Gramofon cu Microfon
    2011-07-04 13:17:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    @Cris: Daca tu esti analfabet inseamna ca toti sunt ca tine? Eu am dat bac-ul acum 17 ani si tot ma descurc sa iau nota de trecere la matematica. Go get a real job.

  • 58

    Bun articol! Bravo, si de acord! Fara scoala serioasa, societatea nu are viitor!

    e0000t
    2011-07-04 13:24:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    Aveti dreptate in mare parte in articolul Dvs. Scoala din Romania de dupa 1989 incepuse sa semene cu o caricatura din ce in ce mai mult. Insa ma intreb cum calitatea invatamnatului romanesc poate creste cand rolul profesorului in societate in momentul de fata este comparabil cu cel al unui maturator sau al unei femei de serviciu. Dorim performanta in educatie dar umilind profesorii? Toti medicii, profesorii si inginerii nostri de valoare prefera sa culeaga capsuni in Spania sau sa spele mochete in Anglia decat sa fie muritori de foame in Romania! Ar trebui mai mult adresat fondul problemei decat forma.

  • 60

    @ady: Corect ! Bravo Funeriu !
    A zis Basescu ca suntem tampiti ? A zis ! Iata dovada !
    De gandit ,nu suntem buni ! De povara ,nu suntem buni ca suntem prost hraniti . Ce perspective avem ?

    Emilian State
    2011-07-04 13:36:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    @Emilian State:
    Tot Basescu o sa va dea si raspunsul:
    “Romanii nu sunt buni de nimic. ei trebuie sa fie slugile FMI si ale bancilor iudeo-masonice, pentru ca nu sunt buni de nimic, sunt tampiti, lenesi si hoti. Asa ca lasati-l pe unchiul Sam sa va gestioneze bancile, uzinele, ogoarele, muntii si toate resursele!”

    Sorin(Dublin,IE)
    2011-07-04 13:40:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    Uite , mi-am permis sa preiau ce a scris alaturi pandoras.realit../ o autoare :

    “Iaca să lăsăm donchihotismele.

    Sistemul e prost. O ştim. Profesorii nu mai ştiu de capul lor şi chiar dacă ar şti, oricum nu le mai pasă. Părinţii nu mai vin la ora patru de la serviciu.

    Nu înjurăm sistemul, nu ne punem poalele-n cap că lumea e rea, proastă şi urâtă şi vremurile sunt amare.

    Copilul face, cel mai adesea, ce vede la părinţii lui. Dacă în loc să-i arăţi cum/de ce trebuie să înveţe te apuci să te plângi că lumea e nedreaptă, iar sistemul o mizerie, vei face din el o victimă îndoctrinată, un nevolnic, o frunză-n vânt.

    Vrei să citească? Frumos. N-o va face dacă tu nu pui mâna pe nicio carte. Dacă te vede preocupat de cele ale minţii, dacă vorbeşti cu el şi nu-l treatezi ca pe un consumator de hrană, haine şi gadgeturi, dacă vede la tine, înainte de a înţelege ce înseamnă asta, preocupări pentru cele ale minţii, atunci nici nu va trebui să insişti. Aşa va deschide ochii în viaţă şi aşa va face.

    Dacă nu…, atunci mirarea ce sursă are? ”

    Fefeleaga
    2011-07-04 13:18:36 |

    Gramofon cu Microfon
    2011-07-04 13:40:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    [...] 2011, cu rezultatele lui slabe, a adus la paroxism comentariile mediatice. Cineva chiar a propus să i se ridice statuie ministrului educației, pentru că, „readucând BAC-ul la [...]

  • 64

    2. Dacă obiectivul corectitudinii n-a putut fi atins decât parțial, sunt de acord că era necesar un semnal ferm pentru viitoarele generații. Dar consider foarte discutabil prețul! Să acceptăm oare sacrificarea generației actuale în favoarea celei care va urma? Bacalaureatul românesc a ajuns deja de foarte multă vreme un joc de noroc. Nimereai sala bună, nimereai comisia *de examinare, de evaluare* “indulgentă”, aveai proba luată, ba chiar cu notă mare. MULT MAI GRAV, dacă alegeai opționala potrivită, erai avantajat. Uitați-vă (și spun asta ca statistician) la rezultatele comparate între disciplinele la alegere. La un examen onest, că alegi fizica, sau chimia, sau biologia, sau ce altceva puteai alege, rezultatele ar trebui să fie STATISTIC echivalente. Adică, în mare media, abaterile, curba aceea a lui Gauss ar trebui să fie cam aceleași pentru toate disciplinele. NU ESTE AȘA. Nu este așa deloc!!! Ori un examen de maturitate care are ca regulă ocultă regulamentul de la 6 din 49 … nu este o probă de maturitate pentru un sistem educațional. Iar problema persistă de peste două decenii. Uitați-vă la acele statistici pe care ministerul niciodată nu le comentează și adesea nici nu le face publice. Care este procentul de promovabilitate la proba Ea (româna) și care la proba Ec? Care este procentul la Ed-fizică și care la Ed-biologie? De ce sunt ÎNTOTDEAUNA DIFERITE?
    Acum a apărut un joc de natură nouă. Ai dat bacalaureatul în 2010, ai avut 8,50. Ai dat în 2011, la pregătire echivalentă ai avut 6,50. Să fie elevii din 2010 geniali și cei din 2011 “etnobotanici”? Sau au fost cei din 2010 avantajați iar cei din 2011 dezavantajați. Și pun acum o întrebare foarte firească. Dacă o fabrică de automobile scoate în 2010 mașini bune și în 2011 mașini (același model) proaste, este asta acceptabil? Ori subiect de OPC? Care este forul OPC în cazul MINISTERULUI EDUCAȚIEI? Și … vă prindeți că nu există nimic de genul acesta? Că nimeni și nimic nu controlează MECTS-ul, indiferent cu ce îi “cadorisește” sau ce “le coace” copiilor și tinerilor acestei țări?

    ezragsit
    2011-07-04 13:56:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    Stiati ca pedagogia este stiinta care se ocupa cu metodele de educație și de instruire a oamenilor? Cine oare stabileste aceste metode si pe baza caror scopuri, criterii, cercetari, statistici etc?

    Metodele sunt aceleasi din secolul 19, cu unele imbunatatiri la inceputul secolului 20.

    Continutul este de prin anii 60, dar se bazeaza tot pe sistemul iluminist din secolul 19, si anume acumularea de cunostinte va face lumea mai buna iar oamenii mai fericiti.

    Acum sa ne uitam la copiii din ziua de azi. Ce s-a intamplat intre timp de acest gen de educatie nu-i motiveaza si incearca sa evadeze din el prin tot felul de strategii care mai de care (trisare, copiat, batjocora/violenta/amenintare,suicid etc ).

    Ce nu era in secolul 19?

    Mass media si noile tehnologii.

    Multitudinea de informatii si sistemele de comunicare in masa.

    Elevii au acces la cunostinte, doar sa deschida computerul. Problema este ca trebuie sa invete unde sa le caute, cum se le foloseasca si cum sa construiasca la randul lor alte cunostinte, viziuni, realitati etc.

    Eu zic ca daca Ministerul Educatiei s-ar lua in serios si ar pune burta pe carte, ar face cercetare si ar schimba sistemul educational pornind de la portretul societatii actuale.

    Pentru mine Ministerul Educatiei a cazut la BAC odata cu victimele lui.

  • 66

    @Emilian State:
    Dar anul trecut, tot Funeriu era ministru!
    Cat a fost procentul anul trecut?

    mustata sulfinei
    2011-07-04 14:05:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    Majoritatea postacilor sunt “soldati” in quart de-o parte si de alta a baricadei .Putere-Opozitie !
    Invatamantul este o problema politica si trebuie abordata politic .
    Toate problemele institutionale ale acestei tari ,vor fi tratate politic atunci cand la conducerea tarii vom avea politicieni .
    Noi nu avem politicieni .Noi avem niste bande care se lupta pentru ciolan. Nici macar aceasta lupta nu este reala ,nu este corecta .E un simulacru ,ca si democratia lor ! E de fapt rotatia cadrelor pe care au invatat-o ei la Stefan Ghiorghiu .
    Reforma in invatamant pe care o tot clameaza si unii si altii ,se rezuma la schimbarea directorilor de scoala si prin ei ,schimbarea din doi in doi ani a tablei de pe acoperisul scolii la pret de cinci ,sase ori costul ei real .
    Cu asta ,reforma se opreste .
    Nu conteaza ca scolile raman astfel fara bani de incalzire ,ca au closetul in curtea scolii si ca haznaua da pe dinafara si mirosul e pestilential .
    Nu conteaza ca furturile produse prin false lucrari ,lasa dascalii fara salarii ,ca acestia pleaca spre munci necalificate dar indestulatoare material ,ca posturile ramase vacante sunt ocupate dupa aceea de femeia de serviciu sau paznicul scolii .
    “Oamenii nostrii” ,trebuie sa fie peste tot ! Oameni prosti care sa fure pentru noi .Oameni de-ai nostrii care sa-i tina “de sase” pe cei ce fura .Oameni de-ai nostrii in procuratura sa-i ancheteze si sa-i “faca scapati” pe oamenii nostrii care fura .
    Oamenii nostrii care sa-i judece pe oamenii nostrii si sa-i pedepseasca dupa cum e nevoie sau sa-i “faca scapati”
    Oamenii nostrii care sa numere ca Pristanda voturile ,steagurile ,manifestantii ,banii ,etc .Suma totala este cunoscuta dinainte de inceperea numaratorii .”Bagi in urna ce vrei ,si iese ce trebuie “!
    Oamenii nostrii !
    Cand alegeti oamenii nostrii ,aveti grija sa nu nimeriti vreun OM printre ei ca astia “defecteaza ” !

    Emilian State
    2011-07-04 14:07:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    1) Probabil ca 75% tineri nu aveau ce cauta la BAC.
    Au ‘pregatire’ f slaba.

    2) Funeriotul e un sub-uman. (La fel multi colegi ai domniei sale, semi-analfabeti, niste fiare lacome)

    3) Sunt si unii imbecili desavarsiti(nu putini !) absolventi de BAC + Facultate la zi (inclusiv automatica/ calculatoare).
    Am cunoscut ‘tute’ urate si rele care vorbesc cu ‘pana mea’. (au un ‘timer’ la 500 secunde minimum, sunt de o grosolonie si incultura net inferioare unor ’staruri’ XXX)
    Sau mai sunt unii ‘masteranzi’ : mitocani desavarsiti, arivisti primitivi.
    ‘Strainatea’ ii mai ’slefuiestete’ un pic, nu foarte mult. Ei raman ‘tute’ si mitocani, condamnati pe viata la rautate + prostie.

    4) ‘Nunta in Cer’ Mircea Eliade e o ‘opera’ literara slaba ( literatura Mircea Eliade e slaba, nu stiu cum au ales asa ceva pentru BAC).
    Nu vorbesc de Istoria credintelor si ideilor religiose. (Biblografia celor 3 volume e mai valoroasa decat articolele/capitolele, capitolul despre Crestinism este execrabil, cel despre Islam e ‘elogios’). Nu vorbesc nici despre: ‘Tratat’, ‘Sacrul si Profanul’, ‘Nostalgia Originilor’ , ‘Mitul Eternei Reintoarceri’, de ‘Enciclopedia Religiilor’ editia 1 (editia a 2 a e din anii 90 – 2000) etc etc.
    Vorbesc despre prostiile literare f slabe scrise de M. Eliade [Nunta in Cer, Sarpele, Santier etc].

    DespreGunoaieleAutohtone
    2011-07-04 14:08:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 69

    3. Distanța dintre București și Russe este mult mai mică decât distanța dintre București și Brașov. Distanța dintre Oradea și București este mult mai mare decât distanța dintre Oradea și Debrecen. Iar atunci când la București și la Brașov și la Oradea se pică pe aceleași subiecte, iar la Russe și la Debrecen se obțin diplome de bacalaureat de aceleași nivel cu acelea ratate de peste 50% dintre absolvenții români pe subiecte care nu seamănă nici în dificultate, nici în NORMALITATE cu născocirile tartorilor din Berthelot, este firesc să punem întrebarea de ce absolvenții europeni din România ar trebui să fie altfel tratați de “jupânii” lor decât absolvenții europeni de învățământ mediu din Bulgaria, Ungaria … de ce nu Franța … de ce nu “ăia cu ăla internațional”, cu care ne speriau mai marii învățământului, înainte de-a se speria ei înșiși de ușurătatea și normalitatea subiectelor “internaționale”, concepute /ce absurd!/ parcă pentru a încuraja gândirea elevilor și nu /vai, cât de necesar!/ vânzarea “culegerilor” cu “ștaif”.

    Propun de foarte mulți ani un așa-zis test al “babei Safta”. Baba Safta este o femeie onestă, a făcut patru clase și a știut toată viața să dea răspunsurile la întrebările importante, a crescut cinci copii și o duzină de nepoți … iar acum vine acasă nepotul de la bacalaureat. Și întreabă, cu bun-simț și bună-credință baba Safta: “Cum a fost la examen, ce v-a dat?” Și-i spune nepotul (din Ungaria): A fost o problemă cu o linie de fabricație, cu șase roboți. Se spunea care cum se defectează, când se cere echipa de intervenție și ne întreba de câte ori ar trebui să fie chemată echipa aceea în fiecare an. Și, zice baba Safta: “Bravo dragule, înțelepte lucruri ai învățat!”. Dar nepotul din România ce-i spune? Păi, la școala mea, unde am învățat mecanica, m-au întrebat ceva cu o integrală, de la nu’ș cât la nu’ș cât, și să fie mai mică decât nu știu ce număr. Ce să zică la așa subiect baba Safta a noastră? Decât să-și amintească de cartea marelui dascăl, pe care l-au uitat cu totul berthelotienii, cu fraza aceea remarcabilă “trist meșteșug de tâmpenie”…
    De ani de zile studiez subiecte propuse la diferite examene echivalente cu bacalaureatul nostru. Și observ că în lume … este ca lumea, iar în România ca-n nelume. Cum se poate ca-n Franța absolvenții de învățământ tehnologic să aibă cu totul alt subiect la literatură decât absolvenții de secție literară, în timp ce la noi, că ai făcut ȘAM-ul, că ai făcut bilingva, că ai făcut filologia, tot Pleșu te mănâncă…?
    Cum este posibil că dacă amesteci subiectele de matematică propuse la mate-info, la tehnologic-mecanică, la economic-contabil, PUR ȘI SIMPLU NU POȚI să spui care era subiectul gândit pentru informatician, care era cel pentru tehnicianul mecanic și care acela pentru viitorul contabil?
    Pentru că /și trebuie spus foarte clar/ subiectele, examenele IMPUSE din Berthelot, nu au nici o legătură cu meseria pentru care s-au pregătit liceenii, nu au nici o legătură cu aplicarea reală a celor învățate … pentru că … pur și simplu pe cei din Berthelot nu-i interesează fleacuri de genul “care este scopul școlii”, “pentru ce pregătim absolvenții”, “de ce are cu adevărat nevoie societatea”, ascunși în spatele unor scolastice “asta e neapărat necesar”, “cum am putea scoate asta?”, “cuuultuuuraaa generaaalăăă (așa cum o pricepem noi, ăștia, total inculții în ale lumii reale, rupți cu totul de viața de după școală și din afara ei”.
    Nu sunteți de acord cu această părere? Atunci răspundeți la întrebarea: dacă de ani de zile TIMSS-ul și PISA ne spun că absolvenții de clasa a VIII-a nu știu lucruri fundamentale, cum ar fi să înțeleagă un text citit sau să facă o scădere, ce sens are să concepem o programă UNICĂ de liceu a cărei finalizare se măsoară în Pleșu, structuri algebrice abstracte, enzime ciudate, ecuațiile fizicii atomice și inegalități integrale?

    ezragsit
    2011-07-04 14:20:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    De ce se face comparatie intre examenul de bac din anul acesta si examenele precedente pana in anul 2009? Nu se stie ca incepand cu anul 2010 nu s-au mai publicat subiectele cu rezolvari inainte de examen si nu s-au mai punctat cu note probele orale ?In fiecare an notele de la proba sportiva (care a fost eliminata )si cele de la probele orale mareau media elevului.Pentru o comparatie intre examene ar fi corect numai examenul sustinut anul trecut. Ceva incorect a fost si instalarea camerelor.De ce? Ori se instaleaza camera in fiecare clasa a fiecarui liceu ori nu…Daca e lege trebuie respectata peste tot.Unde e dreptatea? Ar trebui sa se tina cont ca nu toti elevii sunt genii si subiectele sa fie facute macar in prima parte mai usoare si punctate in asa fel sa se obtina nota de trecere. Sunt multi elevi buni care au cazut la examen din cauza limbii romane sau a matematicii si nu a obiectului de la profilul pe care l-au ales.Se stie ca in facultate nu se studiaza limba romana decat la cele de profil.Gramatica cel mai mult o invatam din clasele primare nu din liceu…De aia sunt licee de filologie sau mate-info.La celelalte ar trebui sa se dea subiecte mai usoare dupa profil.

  • 71

    @mustata sulfinei: Raspuns :da ! Dar ca sa materializezi demonstratia unei observatii ,trebuie timp .Trebuie pregatire .
    Abia acum ,invatamantul a fost pregatit logistic sa demonstreze cea ce fuhrerul ,in genialitatea sa binecunoscuta ,de atatea ori caracteristica a fuhrerilor ,a observat “in treacat” .
    Privesc cu mahnire “atasamentul” profitorilor regimului acestui fuhrer si ma gandesc la ceilalti fuhreri psihopati care s-au perindat la puterea diferitelor state,in decursul istoriei .
    Cu cata bucurie se gudura ei pe langa fuhrerul lor ,cum isi numara ei argintii obtinuti prin jaf si intimidare ,arginti nemeritati din munca bratelor sau a mintii ,ci prin presiunea hoardei in care s-au inhaitat .
    Ce incantat isi privea Goring “colectia” de tablouri obtinuti prin crime si jaf ,dar n-a suportat ideea sa-si vada impodobit gatul cu streangul ce i-ar fi “incununat” cariera de bandit si sustinator al unuia din fuhrerii Istoriei .A preferat cianura .
    Ceilalti ,n-au avut “pile” sa scape asa ieftin !
    Speram ca viitoarea putere fa fi fortata sa-i judece atat pe fuhrer cat si pe profitorii din jurul sau .Asta daca se grabesc si nu ajung si ei in aceiasi boxa !

    Emilian State
    2011-07-04 14:28:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    Daca tot a devenit dl. Funeriu tinta oprobriului public -si il admir pentru asumarea acestui rol- haideti sa-l facem si autor al actiunilor de subminare a economiei nationale!
    De ce? Fiindca in vara aceasta vor scadea incasarile din cluburi de noapte, baruri, cafenele, sali de jocuri si alte localuri “cool”.Pentru ca, sper asta, parintii vor avea grija sa isi tina odraslele mai pe langa casa, cu cartea in mana si cu ochii in carte.

    Am glumit, evident. Iar relativ la dificultatea subiectelor, va propun un experiment: adunati o clasa dintre elevii oricarui liceu asemanator celui de unde au fost exclusi aproape “in corpore” si puneti-i sa imparta 100 la 0,02. Vorbim dupa aceea!

    Atentie! Cea mai mare parte a profesorilor tineri, moderatorii televiziunilor, comentatorii abonati la anumite televiziuni, liderii sindicatelor, marea masa a parintilor, politicieni -si tineri si mai putin tineri (dar in cei tineri imi pusesem ceva sperante, la care am renuntat treptat,treptat)- sunt produsul acestui sistem pervertitor de minti si caractere, in care aproape ti-e rusine ca esti cinstit, ca mai stai cu ochii prin carti, ca nu crezi ca banii sunt solutia tuturor problemelor, ca mai esti convins ca bunul simt ar putea rezolva toate bolile ajunse pana la maduva oaselor noastre de romani.

    Oare nu e mai bine ca ne vedem asa cum suntem in realitate, sau credeti ca mai incape gunoi dupa usa?

    Democratie? Da! “Sol omnibus lucet” , dar acest soare, care straluceste pentru toti, ne da tuturor sanse egale, insa nu ne face capabili de a profita in mod egal de aceste sanse. Asadar nu toti oamenii trebuie sa treaca neaparat prin studii superioare. Unii nu vor, altii nu pot. Omenirea a functionat milenii la rand cu elitele in frunte si cu restul dupa (mai in primele randuri sau mai pe la coada).
    Ne ofuscam ca doar 40% dintre absolventi au reusit la bacalaureat. E posibil ca de atat sa fie in stare aceasta promotie. E dureros de constatat, dar sunt copiii nostri si trebuie sa le inoculam ideea ca, daca se vor pune serios pe treaba, se poate ca in toamna sa reuseasca ceva mai mult: fara copiat, fara mita, fala miorlaieli inutile, ci prin forte proprii si efort cinstit.

    Va multumesc pentru timpul acordat lecturarii unor ganduri generate de experiente personale.

    Cu stima,
    Iuliana C.

    Eu le doresc spor la munca si succes in toamna!

    Iuliana
    2011-07-04 14:38:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    @vaisamar: Pai daca sunt prosti.Ce conteaza ca ai facut mediatatii!!!IMportante sunt rezultatele…cata prostie daca faci meditatii nu inseamna neaparat ca si stii…iar daca nu stii e vina celui care scrie..Au scris profesorii in locul elevilor???Pai si atunci cine-i vinovat!?

  • 74

    Funeriu ar trebui sa anunte public un obiectiv de promovabilitate 10% pentru urmatorul BAC. Profesorii buni ar deveni peste noapte personalitati, impozitele din meditatii ar curge garla, donatiile parintilor catre scoli s-ar inmii … :)

    Lasand gluma la o parte, BAC-ul nu e buletin, sa il aiba toata lumea. Cine-l vrea sa transpire.

  • 75

    E o fumigena, pentru a justifica taierile salariale ale profesorilor, prin slabele performante ale tineretului studios… nu puneti botul…

  • 76

    REFORMA INVATZAMINTULUI AR TREBUI SA EXCLUDA PROFII KARE LA KLASA NU PREDAU NIMIK,INVITIND ELEVII LA MEDITATZII,TOTUL KUMULAT KU GARDA FINANCIARA(NEKORUPTA)KARE SA-I AMENDEZE BINE PE PROFII SHMEKERI!!!

  • 77

    Cum au vazut promisiunea facuta lui Funeriu in titlul articolului ,toete pedelistele au sarit sa-l “ajute” !
    Unul ,chiar vroia sa-i faca statuie .N-a precizat cu gura inchisa ,sau cu ea plina ?

    Statul Schizofrenic
    2011-07-04 15:18:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    Da, oamenii cinstiti ca Boc si Funeriu “trebuie sa-si dea demisia”… Trebuie tratati cu “m..e”… In locul lor trebuie sa vina zavoranca, badea,ponta, obraznicaturile adevarate ale poporului roman. Cu jiji si vadim in frunte. TOATA lumea trebuie sa treaca bacul, astfel incat, vorba CTP-ului, hartia aia sa nu mai aiba nici o valoare. Trebuie sa le aratam grecilor ca abia noi, romanii, stim sa promovam PROSTIA si ANARHIA – ei sunt copii mici pe langa starurile “canalelor” nostre nationale, cele de la care ne adapam zilnic, pana la euthanasia voluntara a unei tari INCA locuite…

    urbanie
    2011-07-04 15:21:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    Funeriu a organizat bac-ul in asa fel incat sa aduca dovada ca spusele presedintelui – “Scoala romaneasca produce tampiti” – sunt adevarate. Care scoala romaneasca? Pai aia reformata de Marga si Andronescu. Si reformele cine le-a aplicat? Pai cadrele didactice, alea carora li s-au taiat salariile. Vedem acum ca li s-au taiat pe buna dreptate. Minunat, nu? :)

    Funeriu a avut aproape doi ani la dispozitie pentru a indrepta ce-au gresit cei dinaintea lui. N-a facut-o. De ce? Pentru ca nici n-a stiut, nici n-a vrut. Stie, insa, si vrea sa obtina puncte electorale pentru PDL din drama, reala, a invatamantului romanesc. Urmariti cu atentie mesajele PDL care au curs incepand de ieri si veti afla de ce rezultatele de la bac trebuiau sa arate asa cum arata.

    sierra
    2011-07-04 15:30:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 80

    Ai trantit mucii in fasole cu ultima fraza, domnu Gotiu!
    Nu stiu de ce nu ma mir?

    In momentul in care Romania este amenintata sa se aleaga cu un premier ca Ponta si cu un presedinte ca chiulangiul repetent Antonescu, matale iti faci probleme (numai) cu bacalaureatul celor de la PDL?

    Pacat de articol.
    L-ai facut de ka-ka cu ultima fraza.

    Ultima fraza...
    2011-07-04 15:40:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    Chiar daca , deja de maine, Funeriu va fi schimbat din functie, ceea ce s-a intamplat acum la Bacalaureat nu va mai putea fi sters cu buretele din mintea oamenilor.

    Si toata USLimea vorbeste despre saracutii elevi care au picat din cauza stresului (may ass) si dau vina pe oricine altcineva numai pe elevi nu…
    Deci, in tot acest timp, nimeni nu vorbeste despre satisfactia elevilor (si a parintilor lor) care au trecut acest bacalaureat!
    Nimeni nu vorbeste despre mandria si meritul acestor elevi!

    Oare de ce?

    Ultima fraza...
    2011-07-04 15:43:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    @Ultima fraza…:

    Min Invatamantului nu apartine USL, asa ca intreaga responsabilitatea revine PD!
    Oamenii lui Funeriu au fost prea ocupati sa cheltuie banii europeni pe propriile vile decat sa sa ocupe de invatamant!

    Mai stie cineva ceva de Mandas Vergu, mana dreapta a lui Funeriu? Iar Funeruiu nu sttia nimic?

    Te pomenesti ca Mandas Vergu e in puscarie iar Funeriu se lauda cu onestitaea sa!

    roberta anastase fan
    2011-07-04 16:06:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 83

    @rob. anastase fan!

    Asa zici?
    Ca Min. Educatiei nu apartine USL?
    Bine!
    Dar atunci de ce latra USL tot timpul ?
    De ce latra la ceva ce nu este al lor?

    Ia mai gandeste-te!

    Ori e treaba lui Funeriu si atunci il lasi in pace..
    Ori e treaba de interes national si atunci incerci sa-ti aduci contributia si tu, chiar din opozitie, prin dialog civilizat!!

    Dar asa, numai sa latri ca prostul,. cum fac Tonta si Porumbacu, de fiecare data…ce rost are?

    Garcea
    2011-07-04 16:31:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    @Garcea:

    Daca tu zici ca latra….nu mai e nimic de spus.

    Totusi, pentru tine, care e rolul Opozitiei? Sa laude tot ce face guvernul?

    roberta anastase fan
    2011-07-04 16:35:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    @Mihai Gotiu:
    era cat pe ce sa-i tragi o statuie lui fuseriu dar ti-a scapat o fraza care-l indeparta periculos de statuie: “…profesori sunt mulţumiţi, de la salariu până la statut social…”
    pai acest fuseriu si tata lor bassescu au facut si fac tot posibilul ca sa se intample invers: profesorii n-au nici un statut si nici un venit uman, ei sunt pe lista beneficiarilor de ajutoare de incalzire si alte bonificatii ca pentru milogii care nu muncesc…
    asa cum se discuta in piata publica, politica bassianista a urmarit sa demonstreze prin acest bacalaureat ca tot ce au facut altii inainte e prost, profesorii sunt incapabili, copii loaze (cca 60%!) dar vin ei salvatorii patriei care la anul vor da mai mult carbune la bac!

  • 86

    Douazeci de ani de inchis ochii in fata furtului si a plagiatului…
    Douazeci de ani de ridicat din umeri (si urari de “duca-se invartindu-se!” in fata exodului VALORILOR invatamantului romanesc (pe care azi am ajuns sa le scuipam si sa le reprosam ca nu au mancat salamul cu soia al mediocritatii si minciunii din sistem!)…
    Douazeci de ani in care cei care ar fi trebuit sa pice bac-ul l-au trecut cu brio, au urmat o facultate si au ajuns cadrele de nadejde ale invatamantului de azi!

    Sunt indivizii pe care ii vedeti batandu-se cu pumnul in piept ca au 15 ani vechime si clamand situatia umilitoare in care sunt pusi de catre guvernanti (nici nu mai conteaza ce culore politica).

    Sunt aceiasi indivizi, membri de sindicat care nu au iesit niciodata in strada sa ceara modernizarea programelor scolare, sa protesteze impotriva manualelor alternative imbecile facute de inspectori scolari cu intelect la limita sau sa ceara examene de titularizare corecte!

    Aceiasi indivizi care deplang lipsa de respect a elevilor, a parintilor, a societatii in general (respect echivalat in salarii si sporuri de stress si cam atat!) dar care nu au avut nici o rusine sa se inghesuie la coada la “castecofoanele” agramatului Vanghelie, pe care l-au dotat cu diploma de bacalaureat!

    Nu au tresarit (macar!) nici unul cand Becali ne anunta ca e student in anul trei, cand la Oradea se fabricau (efectiv) diplome universitare, cand toti imbecilii miliardari ai Romaniei isi cumparau titluri de doctori in stiinte sau cand Beurani si Opresti dovediti plagiatori erau repusi in functii si promovati valori nationale!

    Trist este ca nici acum, pusi in fata adevarului gol-golut, nu reusim sa intelegem de unde a aparut hidosenia care ne ranjeste sardonic de dincolo de oglinda!

    P.S. Ati vazut-o pe tanara care ne intreba printre suspine cum de un premiant cu medii peste noua nu reuseste sa faca de 5 (cinci!) la biologie!?.. Va aduceti aminte de pustoaica de ieri care plangand, ne spunea ca a luat 5.05 la mate… si ca intentiona sa urmeze -ce altceva!?- facultatea de matematica!? Adunati-va curajul si mergeti in fata lor sa le explicati de ce minciuna in care au fost cocolositi ani de zile s-a evaporat la contactul cu primul examen la care nu au mai fost lasati cu cartile pe masa!

    Gicu Maracine
    2011-07-04 16:39:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    Dragi fumigenisti,

    pun pariu pe ce vreti voi ca jumatate din membrii Guvernului habar n-au tabla inmultirii si sa rezolve o ecuatie de gradul 2.

    Daca vrei s-o termini pe fufa de Udrea, tre sa-i pui doua intrebari de algebra elementara si s-a terminat.

  • 88

    @Cris:
    DE cand Funeriu a clamat de la tribuna Parlamentului, fara sa-l intrebe nimeni, ca subt. “coleg” e de gen neutru…..
    Pe o greseala de asta, la examenul oral de lb romana, pici sigur Bac-ul!!!

    mustata sulfinei
    2011-07-04 16:44:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    IN timp ce asa-zisii “deontologi” se lasa orbiti de fumigene precum cea cu rezultatele mediocre de la Bac, in Romania se petrec furturi si talharii majore, care fac cat “Combinari de 10 Bac-uri, luate cate 5, la un loc”, de catre banda portocalie in frunte cu ZEUS.

  • 90

    @Mihai Goţiu, Nu avem de ce sa-i ridicam statuie lui Funeriu chiar daca sporirea exigentei la bac este un lucru 100% bun. O scoala buna nu este aceea unde obtii rezultate corecte cu mascatii si camere de supraveghere (este prima data cand aud de asa ceva desi am invatat si predat prin mai multe tari. Problema Sistemului de invatamant a ramas si va ramane Programa scolara. Din pacate nici anul asta nu s-a pornit o discutie serioasa in aceasta directie in care sa fie implicati toti “PROFESORII” si nu niste laoze de politicieni.

    Din pacate refacerea sistemului de invatamant va lua cel putin un cilcu compleyt de invatamant (12 ani) asa cum distrugerea lui a tinut cel putin 20 ani. Oricine ar veni in fruntea invatamantului (cu conditia sa fie onest) nu va vedea rezultate palpabile in mandatul sau . abea dupa inca alte doua mandate putem vedea rezultatele pozitive.

    Cine este de vina pentru situatia actuala ? Pai cine altii decat noi “locuitorii romaniei” care au votat dupa principii care mai de care idioate (noi muncim nu gandim , anticomunism la 16 ani de la lovirutie , 15000 de specialisti samd)

    virgil
    2011-07-04 17:32:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 91

    Uite ce inseamna sa cobori din artar; cititi-l pe @ virgil.

    Cănuţă
    2011-07-04 17:55:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 92

    @Cănuţă: Va vad foarte activ, gata sa dati replica oricui nu va convine ce spune. Nu credeti ca uitati ceva?
    De exemplu, faptul ca acest articol despre bacalaureat, nivelul elevilor si rezultatele slabe obtinute de acestia este scris de un jurnalist ce nici gramatica limbii romane nu o stapaneste. Ca sa nu mai vorbim de “amintirile despre proba de matematica de acum 20 de ani” la care chipurile dansul ar fi dat nu stiu ce solutie geniala. Asta in conditiile in care nici nu stie despre ce este vorba in subiect.
    Asta nu-i nici o nenorocire, treaba dansului si a celor ce-l platesc sa scrie asa cum scrie. Dar sa vii sa mai dai si sfaturi si sa te lamentezi de nivelul slab al elevilor de astazi mi se pare culmea ridicolului!
    Inteleg ca nu aveti nimic de spus pe acest subiect?

    Ilinca
    2011-07-04 18:02:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 93

    @Cănuţă: Ti-am mai spus si cu alota ocazie. Eu macar beau sirop de artar . Tu din motive ca bei tuica de pufoaica dai raspunsurile pe care le dai.

    Poti sa ai si ceva comentarii pertinente ?

    @Ilinca: Nivelul rezultatelor vine din societate. Faptul ca un examen important din viata unui om s-a dat cu jandarmi si camere de supraveghere vine din impostura si ipocrizia generalizata in care se complace societatea romaneasca.

    Nu-l baga in seama pe @Cănuţă Este si el un bioet postac portocaliu (este drept mai putin marlan ca alti postaci portocalii) al carui singur scop in viata este sa le sufle in panze celor de la putere.

    virgil
    2011-07-04 18:11:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    Felicitari, domnule Gotiu!

    Florin Oprea
    2011-07-04 18:43:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 95

    Funeriu ne-a facut de cacao international… cu BAC-ul asta …
    …va rog nu-l mai pupati atata sub coada pe dobitoc/cretin/coleg !

    Domnii mei ati auzit de testele de inteligenta si de adaptarea(validizarea) lor la specificul si traditia unui popor ?
    Oare care e rostul ei ?

    La fel : auzit-a-ti de testarea si validizarea unui test IQ pe populatia specifica ….etc ?

    Pai mai dragilor inteligenta genetica e distribuita armonios (demonstrat stiintific asta) intr-o populatie omogena ….suntem oare noi romani o subspecie a “homo sapiens” ramasi la stadiul de maimute maneliste sau santem ….EUROPENI ?

    Funeriu ne-a facut de KAKA ….nu e de ajuns ca romanii sant (genetic corciti) coada Europei la testul PISA …acum mai trebuie sa stie ARIENII ca santem si genetic tembeli cu IQ subunitar …distribut nu “a la clopotul lui Gauss” ci distributia asta ….VESELA relevata la BAC-ul lui FUNERIU ….halal .

    Pai oare sa fie GENETIC ( ca de educatia scolara romaneasca mi-e groaza) ….GENETC !…
    ???
    …..GENETC sa fie romanii asa cum zicea …Adolf …=>”o RASA INFERIORA” ….asa de multi prosti ca distributia para-gaussiana rezultata din imprastierea grafica a inteligentelor (aka rezultatele haioas-HAOTICE) …pool-ul genetic al poporului ROMAN ?

    Ne rad arieni si cu Kurul ….

    Desii eu nu cred ca …atentie! …GENETIC noi romanii santem inferiori ca inteligenta (IQ) ….”arienilor” .

    Distributia rezultatelor la BAC si procentajul (anti-stiintific) obtinut demononstreza …. comparativ “clopotului lui Gauss” al IQ-ului , ca la ROMANI … clopotul graficului e mai lin de partea mult-subunitarilor ! (aka santem imbecili din nascare ….FRATE !!!) = slabe sperante chiar cu REFORME !

    Mai fratilor ….de ce aruncati vina pe copii ….oare sant chiar GENETIC chiar asa de “rasa inferioara” , neam de slugi pe cat ne scoate FUNERIU cu al lui “test stiintific”???

    Funeriu ar putea fi atacat in instanta pentru ponegrirea pool-ului GENETIC romanesc si …etc.

    Nu era mai bine ca tinandu-se cont de situatia educatiei romanesti (dascali facuti la comanda in locul celor plecati la cules de CAPSUNI/porodici pe te miri unde!) … sa se standardize testul de BAC in asa fel incat sa se tina seama de ….MACAR !….potentialul genetic romanesc (aka nici mai inferiori nici mai superiori decat …”ARIENII” care rad de “rasa inferioara” romaneasca=neam de prosti …si asta din bunavointa FUNERIULUI si a MONSTRULUI COMANTATAR [ ;) ] din spate..)

    Evaluarea trebuia facuta precum se face la testele de IQ si normalizata = adaptata la “populatia liceeana romana” nu SCOASA DIN BURIC scotandu-ne INTERNATIONAL….RENUMELE de prosti din” cauza GENETICA” !

    PS: Oare de ce americanii testeaza IQ-ul ….si nu se uita comparativ la ….notele obtinute in Kentuky vs. North Carolina ?

    Cineva a vrut pur si simplu discreditarea pool-ului genetic al poporului roman …..si asta va ramane in istoria internationala (halal … “rufe spalate in familie” ) ;

    REPETATI examenul din-nou pentru ca nu e “REPREZENTATIV”. N-a fost standardizat ! L-au fatat niste …tantalaii (AFLATILE NUMELE!!!)

    Ne rad chiar si “albanezii’ si chiar ku kuru’
    :P

    PSPS: Apropos pe ce esantion sau validizat intrebarile din BAC … sau cumva le-a scos FUNERIU din pool-ul sau ?
    ;)
    :P

  • 96

    @The hangover: si acest goit-kul, ca si avortonul furnika-ke, merita o statuie, o statuie din acelasi material adica din KKAT !

    s.p.ulea
    2011-07-04 20:41:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    Acum fug repde sa mai prin deschis la hidrantul lui Vantu.
    Dupa aia trag o fuga pe la dosul lui Bombo…
    Si placerea de pe urma o las lui felix.
    Ala stie cum sa ma satisfaca.
    Cu basanaul lui ala puturos si nespalat!

    Ah ce placereeeee!

  • 98

    Domnule Mihai Gotiu dumneata ai dreptate exceptand chestiunea cu statuia si am sa ma explic de ce . Nu poti sa dai acelasi tip de examen de verificare a competentelor pentru orice absolvent de clasa a 12-a. Unii fac mai multa matematica , altii limba romana , altii fizica si lista poate continua , elevul trebuie verificat cat mai bine pe profilul liceului si al meseriei alese de acesta , asta daca vrem un examen corect si echitabil pentru toata lumea . Problema are mai multe cauze , nu doar modul de abordare total aiuristic al unor “semidocti” in frunte cu “reformatorul” Funeriu . Nu poti schimba o sipca rupta in gard traind cu iluzia ca ai un gard nou. Carpeala produce si mai mult haos .

  • 99

    @nae: Poate sa fie un nou inceput , dar fara Funeriu si fara P.D.L. , ai inteles ? Cand eu eram profesor , lasam 38 corigenti in primul semestru la toate clasele pe care le aveam ! Ma certam mereu cu directorii si dirigintii sa-i trec pe elevi , iar eu nu doream , pentru ca erau prosti , nesimtiti si chiulangii ! Acum , acesti derbedei crescuti si cu facultati particulare ne conduc , pricepi domnul Nae ? Stii cum veneau gastele , ratele si gainile , care mai de care , mai impanate sau vii la mine si-mi faceau cu ochiul zicandu-mi : cotcodac – cotcodac , Danny ma treci si pe mine la Bac ? Cine sunt Nae , prostii , nesimtitii si chiulangii de ieri ? Unul este Tamara de pe aceste siteuri , mai vrei si altii ? Basescu , Udrea Boc si alti idioti p.d.l.-isti care ne conduc ! Ai priceput cum vine treaba ? Ce am facut eu dupa aceea ? Am parasit invatamantul ! Era prea mic , prea limitat si prea parsiv pentru caracterul meu ! Si uite asa am mai taiat capatana unui pedelist necioplit !

  • 100

    Mama ce delir la unii :)

    Funeriu a facut ce trebuia dar tb sa plece; de ce mah? ca exista prosti ca tine care pun botul la antene? Uite eu zic ca merita sa fie presedintele Ro, poate asa iesim si noi odata din mocirla PSDista.

  • 101

    @nae

    observ ca gandesti si tu odata altfel decat turma in care te-ai bagat; fiindca Cris si ceilalti au ramas niste tonomate care recita cuvintele lui Ponta.

  • 102

    Mihai, vreau sa te intreb ceva. Cum au absolvit cele 4 clase de liceu, acesti copii care au picat BAC-ul? Oare nu din vina profesorilor, care nu si-au facut datoria fata de propria lor meserie? De ce nu si-au facut profesorii treaba? Pt. ca sunt platiti foarte prost. De ce sunt platiti foarte prost? Pt. ca Ministerul lui Funeriu le-a scazut salariile dramatic si pt. ca s-au simtit umiliti.
    Asadar, buba e de fapt tocmai la penibilul de Funeriu.
    Si sa te mai intreb ceva: multa lume a sarit in carca elevilor ca n-au pus mana sa invete, mai ales profesorii care au gasit repede tapul ispasitor pt. incompetenta lor. Pai.. stai sa inteleg.. Daca elevii sunt vinovati ca n-au invatat pt BAC, atunci, ce nevoie mai avem de profesori? Adica, elevul e vinovat ca n-a invatat, nu profesorul ca nu l-a determinat sa invete? Aaaa… pai daca elevul e cel mai vinovat… buuuunnn… Facem asa: ba elevi.. va ia mama dracu: daca nu invatati acasa, de capul vostru, nu terceti BAC-ul. Ce..? A zis cineva ceva de profesori? Pai, daca elevii invata singuri acasa, ce nevoie mai avem de profesori? Ia sa fie demisi toti profesorii. Copii invata singuri 4 ani de zile acasa si, daca au invatat, vor trece BAC-ul, daca nu, nu. Simplu, nu?
    Deci, ce invatatura tragem noi de aici: daca elevul se pregateste pt BAC, adica daca invata, totul e ok, el ia BAC_ul si gata problema. Unde e profesorul in ecuatia asta? De asta zic ca abordarea asta, cu biciul, a lui Funeriu, nu e buna. Nu poti elimina profesorul din procesul de invatare. Nu poti responsabiliza doar elevul Dimpotriva.. cei mai responsabili pt aceste rezultate catastrofale de-a dreptul sunt profesorii si Ministerul.

    victor_anti_rmgc
    2011-07-06 16:48:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 103

    După părerea mea stăm foarte bine. Invăţământul e la pământ iar economia în aer. Deci am cucerit totul !!!!!
    In timp ce unii se întreabă la ce ne foloseşte matematica alţii se întreabă la ce ne foloseşte să invăţăm versuri de Eminescu sau din piesele lui Caragiale. Răspunsul meu ar fi … dar tu de ce dracu ai nevoie de diplomă de bacalaureat? Ai făcut patru clase, şti tabla inmulţirii, poţi să te semnezi, du-te la o şcoală de şoferi sau te fă sudor, sau culegător de căpşuni în Spania !!! Avantajul e de partea ta. Nu-ţi baţi capul cu cartea şi – în plus – vei avea un creier neted ca-n palmă !!! Chestia cu Spania, Italia etc. e în avantajul ţării. Un bou mai puţin, contează !!!!

    PAUL PGHEP
    2011-07-08 08:57:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 104

    Să lămurim chestia cu … profesorii sunt plătiţi prost şi de asta nu-şi fac datoria !!! Este cea mai idioată teorie. TOŢI SUNTEM PLĂTIŢI PROST. Şi profesori, şi medici, şi îngineri, şi sudori, şi vanzatori etc. TOŢI!!! NUMAI O MÂNĂ DE NEMERNICI CÂŞTIGĂ ENORM NUMAI PE DATUL DIN GURĂ SAU/ŞI DIN FURTURI FĂRĂ RUŞINE DIN BUZUNARUL NOSTRU. Şi pentru asta, vinovaţi suntem noi. TOŢI!! Pe vremea comunismului, profesorii şi mai ales cei din sistemul medical erau de asemenea plătiţi prost. Un sudor, strungar, şofer etc. etc. câştiga – câteodată – mai bine ca ei. Totuşi şcolile scoteau oameni de calitate iar la spital medicii te făceau bine. Aveam medici, profesori, economişti, ingineri plătiţi prost dar mai buni decât mulţi din occident plătiţi de 3,5,7 ori mai bine!!! Aveam şi strungari, frezori, sudori care, dacă scăpau în occident, erau imediat angajaţi de firmele de acolo. După contractarea unei lucrări prin occident – la terminarea ei toţi muncitorii, cadrele superioare etc. erau păziţi de securitate să nu fugă. Dece??? Eram mult mai buni şi mai serioşi decât ai lor. Acum … de 20 de ani se tot repetă şi copiii au reţinut că nu mai e nevoie de carte multă, că e suficient să-ţi meargă mintea şi poţi să scoţi bani şi din piatră seacă !!! De ce ai nevoie de matematică, fizică, chimie, biologie ??? Pentru că te învaţă să raţionezi IDIOTULE !!! Creierul se dezvoltă până la cel mult 25 ani. După vârsta asta rămâi cu raţionamentul ce ţi sa creeat la şcoală. De ce ai nevoie de Eminescu, Caragiale, Istorie, Geografie etc., de ce trebuie să şti să analizezi o strofă din Eminescu_?? Ca mâine, când vei fi jurnalist sau poate vei vinde autoturisme,sau poate vei vinde castraveţi în piaţă, să poţi analiza dacă ce spune Băsescu sau Ponta este corect, dacă e – de ce e, dacă nu e – de ce nu e. De ce pentru nevoile tale e mai bun un Fiat mic şi nu un Ford, sau invers, etc. De ce trebuie să ari azi şi nu mâine. Repet şcoala e pentru cei ce vor să ştie să judece, să analizeze, să ştie să se exprime. Nu vrei aşa ceva nu mergi la şcoală!!! Dar dacă vrei să fi om instruit în ziua de azi, trebuie să înveţi chiar mult mai mult decât se predă acum la şcoală. DACĂ POŢI !!!

    PAUL PGHEP
    2011-07-08 09:40:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 105

    @PAUL PGHEP:

    este corect ce zici , sunt copii care dau bacu` si nu stiu tabla inmultirii , nu au citit in 12 ani de scoala nici macar manualele.
    Comunistii au facut un lucru bun , accesul la invatamant pina la 18 ani sub diverse forme , cu filtrele de ex. tr.I si tr. II , liceal sau profesional , DAR , era o bariera la examenul de admitere la facultate si nu se trecea decat daca era ceva la bibilica .

    Acuma , daca taticu` si mamica are potofelu` gros , face odrasla si studii superioare si-i gaseste si un post gras platit la stat . de aia a juns Romania unde a ajuns

    shampang
    2011-07-09 11:42:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 106

    Baza de date ISI
    - Title: Enzyme family-specific and activity-based screening of chemical libraries using enzyme microarrays (vol 23, pg 622, 2005), Author: Funeriu, Source: CHEMBIOCHEM, Volume: 7, Issue: 7, Pages: 1004-1004, Published: JUL 2006
    - Title: Enzyme chip for measuring activity of enzymes e.g. cysteine protease, comprises different enzymes arranged separately, at different position on substrate, Patent Number(s): WO2005071099-A1; JP2005517207-X, Assignee: NAT INST ADVANCED IND SCI and TECHNOLOGY, Inventor: Funeriu D P
    - Title: Ubiquitin binding enzyme immobilized protein chip useful for screening ubiquitination pathway regulatory substance, comprises several different ubiquitin binding enzymes arranged at different positions on substrate individually, Patent Number(s): JP2005287463-A; WO2005097970-A1; JP4487056-B2, Assignee: DOKURITSU GYOSEI HOJIN SANGYO GIJUTSU SO; NAT INST ADVANCED IND SCI and TECHNOLOGY, Inventor: Funeriu D P
    - Title: A feast of supramolecular chemistry, Author(s): Funeriu, DP, Source: ANGEWANDTE CHEMIE-INTERNATIONAL EDITION, Volume: 44, Issue: 40, Pages: 6442-6444 Published: 2005
    - Title: Enzyme family-specific and activity-based screening of chemical libraries using enzyme microarrays, Author(s): Funeriu, DP, Source: NATURE BIOTECHNOLOGY, Volume: 23, Issue: 5, Pages: 622-627, Published: 2005, Times Cited: 37
    - Title: Thematic enzyme microarrays for inhibitor discovery, Author: Funeriu, DP, Conference Information: 229th National Meeting of the American-Chemical-Society, Date: MAR 13-17, 2005 San Diego CA, Source: ABSTRACTS OF PAPERS OF THE AMERICAN CHEMICAL SOCIETY Volume: 229 Pages: U190-U190 Published: 2005, Meeting Abstract: 073-BIOT
    - Title: Enzyme microarrays: On-chip determination of inhibition constants based on affinity-label defection of enzymatic activity, Author(s): Funeriu, DP, Source: ANGEWANDTE CHEMIE-INTERNATIONAL EDITION, Volume: 43, Issue: 29, Pages: 3806-3810, Published: 2004, Times Cited: 23
    - Title: Enzyme microarrays: On-chip determination of inhibition constants based on affinity-label detection of enzymatic activity (vol 43, pg 3806, 2004), Author: Funeriu, DP, Source: ANGEWANDTE CHEMIE-INTERNATIONAL EDITION Volume: 43, Issue: 34, Pages: 4389-4389, Published: 2004
    - Title: On-chip activity determination: A new tool for high-throughput screening., Author: Funeriu, DP, Conference Information: 227th National Meeting of the American-Chemical Society, Date: MAR 28-APR 01, 2004 Anaheim CA, Source: ABSTRACTS OF PAPERS OF THE AMERICAN CHEMICAL SOCIETY, Volume: 227, Pages: U1541-U1541, Published: 2004, Meeting Abstract: 869-INOR
    - Title: Immobilized culture of nonadherent cells on an oleyl poly(ethylene glycol) ether-modified surface, Author: Funeriu, DP, Source: BIOTECHNIQUES, Volume: 35, Issue: 5, Pages: 1014, Published: NOV 2003, Times Cited: 14
    - Title: Dominant/recessive behavior in the expression of molecular information: Self-assembly of inorganic macrocyclic architectures containing coordinatively unsaturated ligands, Author: Funeriu, DP, Source: PROCEEDINGS OF THE NATIONAL ACADEMY OF SCIENCES OF THE USA, Volume: 98, Issue: 19, Pages: 10546-10551, Published: 2001, Times Cited: 20
    - Title: Multiple expression of molecular information: Enforced generation of different supramolecular inorganic architectures by processing of the same ligand information through specific coordination algorithms, Author: Funeriu, DP, Source: CHEMISTRY – EUROPEAN JOURNAL, Volume: 6 Issue: 12, Pages: 2103-2111, Published: 2000, Times Cited: 71
    - Title: Dynamic combinatorial chemistry: Substrate H-bonding directed assembly of receptors based on bipyridine-metal complexes, Author: Funeriu, DP, Source: EUROPEAN JOURNAL OF INORGANIC CHEMISTRY, Issue: 9, Pages: 1415-1420, Published: SEP 1999, Times Cited: 52
    - Title: Supramolecular catalysis of H/D exchange in pyruvate by macrocyclic polyamines involving a reactive iminium intermediate, Author: Funeriu, DP, Source: JOURNAL OF THE CHEMICAL SOCIETY-PERKIN TRANSACTIONS 2, Issue: 10, Pages: 2073-2081, Published: OCT 1997, Times Cited: 7
    - Title: Double subroutine self-assembly; Spontaneous generation of a nanocyclic dodecanuclear Cu-I inorganic architecture
    Author: Funeriu, DP, Source: CHEMISTRY-A EUROPEAN JOURNAL, Volume: 3, Issue: 1, Pages: 99-104, Published: JAN 1997, Times Cited: 117
    - Title: Synthesis and Cu(I) binding properties of two tris-bipyridine ligands. Self-assembly of homostrand and heterostrand trinuclear double helical complexes
    Author: Funeriu, DP, Source: BULLETIN DE LA SOCIETE CHIMIQUE DE FRANCE, Volume: 133, Issue: 7-8, Pages: 673-678, Published: 1996, Times Cited: 28

  • 107

    @crocodil: mai eu cred ca ai gresit ordinea, poate nu neaparat parintii au vina mai mare decat copiii, pentru ca adolescentii in loc sa-si piarda noptile prin cluburi ar trebui sa stea si sa invete mai mult, nu sa se transforme in tocilari dar totusi sa isi dea interesul mai mult, parintii nu se implica pt ca au grija sa munceasca sa le aduca de toate copiilor eventual si bani de masina, iar copiii ce treaba au decat sa invete?
    Eu tin muinte ca am invatat mai ales in ultimul an de mi-au sarit ochii, bine acum 12 ani nici nu era moda cluburilor, dar nici in baruri nu ieseam, iar in ultima luna nu am iesit din casa decat poate pana jos la coltul blocului, la magazin in rest….
    Parintii sunt prea ocupati cu serviciul când sa mai aiba timp sa-si asculte si odrasla la istorie…. etc? Hai sa fim seriosi, ar putea totusi sa le dea o educatie si sa nu le mai cumpere haine, masini, telefoane de fite..sa-i indrume mai mult la invatat.

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!