![]() | Muze obezevezi toate articolele de Marius Cosmeanu06 Dec 2011 la 00:42 9 comentarii 702 vizualizari. |
După 1989, încercând să compenseze timiditatea estetică a trecutelor regimuri, liderii politici ai Târgu Mureşului, români şi maghiari deopotrivă, au decis să crească producţia de statui la hectar. De ambele naţii, natürlich. Dacă toate merg bine, în câteva decenii oraşul riscă să aibă o armată mai numeroasă decât cea a chinezilor de la Mausoleul Qin Shihuangdis. Până una alta, astăzi, în zona centrală a oraşului întâlneşti mai multe statui decât, să spunem, magazine alimentare. Într-o ordine aproape aleatoare: Avram Iancu, Bernády György, Nicolae Bălcescu, Bartok Béla, Emil Dandea, Körösi Csoma Sándor, Monumentul Soldatului Necunoscut, Petöfi Sándor, Petru Maior, Borsos Tamás, Alexandru Papiu Ilarian, Aranka György, Mihai Eminescu, Rákoczi Ferenc al II-lea, Mihai Viteazul, fraţii Bolyai, Monumentul Latinităţii. Şi nu i-am amintit pe toţi bărbaţii desăvârşiţi de prin pieţele sau piaţetele oraşului. De femei, nici vorbă, ce să caute sexul frumos în estetica urbană? Că fostul primar Dandea are mânile cam disperat de mari, că omologul său maghiar, Bernády, are un picior mai lung decât celălalt, că, în general, lucrările acestea artistice au fost făcute în dorul lelii, nu mai contează. Cantitativi din cale afară, aleşii locali mizează pe mama ştiinţelor, statistica: cât mai multe statui, ţării. Mă gândesc uneori, uşor diabolic, ce s-ar întâmpla dacă într-o noapte, când oraşul doarme, toate personajele acestea ar prinde viaţă şi s-ar trezi faţă în faţă…
După martie 1990, gesturile politicienilor târgumureşeni aduc uneori cu imaginea gripatului care îşi bea ceaiul tămăduitor stând desculţ în zăpadă. Cornel Brişcaru, candidatul PSD pentru funcţia de primar la alegerile de anul viitor, a venit, şi el, cu o iniţiativă demnă de aroganţa politică a ultimilor 20 de ani: în numele Asociaţiei pentru Promovarea Drepturilor Omului „Lider”, al cărui preşedinte este, a cerut Consiliului Local promovarea unui proiect de hotărâre privind amplasarea bustului lui Adrian Păunescu într-unul din cartierele-dormitor ale oraşului. „Un gest firesc, de recunoştinţă, pe care tîrgumureşenii doresc, astfel, să îl aducă poetului, pentru prietenia pe care a arătat-o, de-a lungul vieţii faţă de locuitorii acestui oraş”, se spune în comunicatul APDO „Lider”. Într-o ţară în care mai marii zilei vorbesc despre excepţionalism românesc, gonind în maşini nemţeşti sau fug la Viena ori la Paris de îndată ce îi doare un pic undeva, firescul e un termen al naibii de ambiguu. Să ne reamintim puţin, totuşi, măcar de dragul domnului Brişcaru, cine a fost Adrian Păunescu. Pronunţarea numelui său în România condusă de „geniul Carpaţilor”, împărţea lumea în două, năştea două tipuri de reacţii: admiraţie sau greaţă. Sunt reacţiile care au născut apoi, cei doi piloni de cultură politică pe care s-a constituit societatea românească imediat după 1989: cel post-comunist, continuator mai soft al ideologiei naţionalist-ceauşiste, împachetat într-un discurs de stânga, cu accente ortodoxiste şi cel democrat, tot schizoid, care încerca să recupereze trecutul interbelic al României prin reflexe sau mentalităţi uneori curat comuniste.
Păunescu a aparţinut primului grup. Cucerit, în august 1968, de discursul ţinut de Nicolae Ceauşescu la invazia Cehoslavaciei, a devenit poetul de curte nepereche al conducătorului. În iunie 1985, este exclus din viaţa publică, după interzicerea Cenaclului Flacăra – fondat şi condus de poet – când mai mulţi tineri mor într-o busculadă, la un spectacol de la Ploieşti. În 1986, încearcă să revină şi îi scrie lui Nicolae Ceauşescu o scrisoare de un servilism demn de simţul politic al poetului. Ceauşescu nu îi răspunde. Păunescu rămâne fidel opţiunilor sale politice şi după execuţia soţilor Ceauşescu, fiind unul dintre liderii Partidului Socialist al Muncii, continuatorul neoficial al Partidului Comunist Român, condus, pentru cei care nu aţi prins zorii tranziţiei, de cumnatul lui Nicolae Ceauşescu şi fostul lui prim-ministru, Ilie Verdeţ. Acesta este trecutul muzei propuse pentru Târgu Mureş. Restul sunt ricoşeuri ale acestei construcţii personale. Din cocoş nu faci găină, nici din curvă gospodină, spune o zicală mai decoltată.
Cenaclul a fost un soi de mişcare patriotică post-hippie, cu tot parfumul de colhoz şi de grotesc pe care îl presupune un asemenea melanj, o maşinărie de propagandă care miza pe frustrările induse tinerilor de acelaşi regim orwellian. Era un fel de eu centrez, eu dau cu capul. Ascultând azi piesele Cenaclului, îmi dau impresia că România se afla în prag de război, luptând cu inamici pe care singură şi-i imagina. Isteria era uneori maximă, iar manipularea, pe măsură. Şi Păunescu la timonă. Criticile aduse Cenaclului şi, implicit, liderului său maxim, vizează îndeosebi efectele perverse al mişcării: în spatele unei false libertăţi se inoculau tinerilor ideile naţional-comuniste ale regimului, adularea „conducătorului iubit” şi faptul că trăiesc într-o ţară cum nu e alta. Pe undeva, asa şi era: indicatorii socio-economici plasau România acelor ani în rândul ţărilor de excepţie, la coada Europei. Sigur, şi jurnalul de puşcărie al lui Nicolae Steinhardt e unul al fericirii…
Binefacerile Cenaclului Flacăra le regăsim astăzi în gesturi precum cele ale domnului Brişcaru. Liderul PSD şi consilierii domniei sale sunt, însă, îndeajuns de perverşi ca să ştie ce sentimente poate trezi propunerea de amplasare a statuii „prietenului” Adrian Păunescu în Târgu Mureş. La urma urmei, şi Adolf Eichmann a fost mulţumit de primirea care i-au făcut-o localnicii în anii războiului. La cât de cochet şi cu personalitate era odinioară, oraşul a strâns multe simpatii. Numai că simpatiile acestea nu pot fi de fiecare dată împărtăşite reciproc. O ştie orice târgumureşean getbeget, nu şi domnul Brişcaru. În ziua în care Adrian Păunescu cerea ajutor, lipit de gardul Ambasadei SUA din Bucureşti, pentru a nu fi linşat de revoluţionari, Târgu Mureşul îşi avea deja şase morţi şi 21 de răniţi, oameni care ieşiseră în stradă pentru a demonstra taman împotriva omului şi sistemului politic pe care Adrian Păunescu l-a slăvit până la greţoşenie. Acesta a fost momentul adevărului sau măsura „prieteniei” dintre cele două părţi. Aşa cum măsura unei revoluţii o dă gradul în care societatea rupe cu regimul pe care tocmai l-a răsturnat. Prin politicienii lui în primul rând.
Politicianul Cornel Brişcaru mai vine cu o propunere, la fel de abruptă: solicită ca începând cu anul şcolar 2011 – 2012, Şcoala Generală nr. 2 din Târgu Mureş să poarte numele aceluiaşi Adrian Păunescu. Cine nu are eroi, să şi-i multiplice. Ca reacţie, un grup de părinţi ai copiilor de la şcoala propusă rebotezării au strâns câteva mii de semnături pentru a cere ca instituţia să poarte numele celui mai important edil pe care l-a avut până acum oraşul, Bernády György. În prezent, în Târgu Mureş funcţionează 13 gimnazii de stat dintre care majoritatea poartă nume de personalităţi româneşti, una singură purtând numele lui Friedrich Schiller şi două funcţionând încă cu denumirile de dinainte de 1989: Şcoala Generală nr. 2, respectiv Şcoala Generală nr. 7. Tîrgu Mureşul nu are în prezent niciun gimnaziu de stat care să poarte numele unei pesonalităţi maghiare sau o denumire care să aibă legătură cu cultura maghiară a oraşului. Toate acestea, în condiţiile în care majoritatea gimnaziilor sunt cu predare în limba română și maghiară. Situaţia nu e mai fericită nici în cazul liceelor: Liceul Teoretic Bolyai Farkas și Liceul cu Program Sportiv Szász Albert sunt singurele cu denumire maghiară într-un oraş în care aproape 50% din populaţie e de această etnie. Asta, într-o logică strict cantitativă. Despre impotenţa liderilor locali UDMR, semnificativ de mulţi în Consiliul Local, nici nu mai vorbesc. Calitativ vorbind, chiar de n-ar mai fi picior de maghiar în oraş, o societate destupată la minte tot ar păstra memoria şi trecutul comunităţii. Măcar din bun simţ dacă nu pentru farmec. Cum se întâmplă în cazul saşilor, bunăoară. Momentan, însă, suntem ca în definiţia populară a şahului: piesele acelea mici pe care le băgăm în pungă când jucăm table.


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Extreeeeeeeeeeeeeem de putin convingatoare pledoaria doamnei Vijulie cand e vorba sa explice de ce ceea ce se poate in MBritanie nu se mai poate in România: practic toata explicatia e o retorica tare ridicula... | ||
| 2@tamara's nephew: REmus Cernea? Nu de alta,dar aveam mare incredere in el. Zice gura presei ca ar fi fost atras cu un post caldut de secretar de stat.Asta ar fi o dovada ca "exista un Dumnezeu" pe... | ||
| 3Nota 10 autorului ptr. acest articol; e printre cele mai bune articole in româna pe care le-am citit in ultimii ani. Zic asa ca p`aia cu "cel mai bun articol" am impresia ca deja am mai bagat-o, si zic... | ||
| Mihai Goţiu 10716 citiri |
| Cristian Teodorescu 9505 citiri |
| Costi Rogozanu 8842 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4122 citiri |
| Alin Fumurescu 3933 citiri |
| Constantin Creţan 3390 citiri |
| Dorin Tudoran 2868 citiri |
| Elena Vijulie 2505 citiri |
| Dan Duca 2470 citiri |
| Iulian Leca 2298 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61108 citiri |
| Cristian Teodorescu 39845 citiri |
| Costi Rogozanu 38034 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18170 citiri |
| Alin Fumurescu 17839 citiri |
| Viorel Dobran 12307 citiri |
| Dan Duca 11270 citiri |
| Constantin Creţan 11149 citiri |
| Elena Vijulie 9130 citiri |
| Dorin Tudoran 8695 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
scris bine.
2011-12-06 01:07:57 | Raporteaza
MC: “şi faptul că trăiesc într-o ţară cum nu e alta. Pe undeva, asa şi era: indicatorii socio-economici plasau România acelor ani în rândul ţărilor de excepţie, la coada Europei.”
Asta ar tine daca azi, la aproape un sfert de veac de la caderea fostului regim, tara ar fi sapat de “coada Europei”; din pacate nu e cazul, si-un baiat cu simtul realitatii ar fi evitat ridiculul la care trimite inevitabil mentiunea ta.
Cat despre Paunescu, pesemne generatia actuala e mult prea imbecilizata de anticomunism de 3 dolari, ca sa poata judeca la rece daca poetul merita cinstit sau nu: sunteti si voi pe undeva pe la 1800 francez, cand regimurile politice si populatia judecau poetii (precum Hugo, de ex.) functie de optiunile politice ale acestora. Totusi nemtii au putut recupera dupa caderea regimului nazist o figura odios de abjecta precum heidegger, care proslavea si a servit fascismul (si asta e un exemplu din multe altele care pot fi aduse, caci Germania dupa razboi a fost denazificata mai putin decat a fost Romania dupa “revolutie” decomunizata), romanii nu-s capabili sa-l recicleze pe Paunescu nici postum!
2011-12-06 08:23:03 | Raporteaza
d-le Marius
fara sa te simti jignit eu de dumneavoastra nu am auzit pina azi.Atunci cum poti scrie asemenea ineptii despre A.Paunescu.Stiti ce spunea paunescu? “ca sa te certi cu mine mai intit trebuie sa existi”.Dumneavoastra existati? ca sa vorbiti asa de paunescu.
Cit despre cenaclu las-o balta ca au vorbit cei care au stat la coada pentru a-si lua ramas bun de la el sau miile de cetateni care au asteptat peste patru ore la cimitir fara sa-i oblige nimenea.Cind o sa treci dumneata in lumea celor drepti citi vor sti.Probabil membri familiei , citiva prieteni si atit.Si ce va ramine in urma dumneata.Nimic poate doar amintitrea.Ce ramine in urma lui a.paunesc.OPERA LUI.
Sa stii ca eu am fost unul din fanii cenaclului acolo timp de citeva ore ma simteam extraordinar.Nimeni si nimic nu m-a mai facut sa ma simt asa niciodata.Paunescu zici dumneata ca a manipulat deci si eu am fost manipulat.Fals si eu ca si cei care umpeau stadioanele, salile de spectacol,cimpurile si dealurile traiau momente unice.Dumeata nu ai cum sa intelegi ca nu ai trait asemena sentimente.Sa stii ca ai pierdut.
Sa stii inca ceva el a facut ceva pentru acest popor pe cind la altii din neputinta si invidie le putea.Stateau in banca lor beneficiau de toate privilegiile atitea cit erau luptau prin” muteasca” iar dupa revolutie s-au auto proclamat anticomunisti fara sa stie cineva ca au fost si inainte de 89.De au simtit cum bate vintu si doar nu erau sa-si piarda privilegiile au dat-o la dreapta dupa ce o viata in care s-au afirmat si trait au facut tot timpul la stinga.Dupa 89 nu mai era tredy si s-au adaptat si ei.Ca doar sint oameni.
Asa ca lasati-i pe a.paunescu sa se odihneasca si cind veti ajunge si voi ca el atunci sa vorbiti.Pina atunci sa taceti ca nu existati.
2011-12-06 12:06:53 | Raporteaza
Draga Nae, nici eu nu am auzit de tine, da’, nu-i niciun bai, mai citeste omul si de curios, nu doar din manuale. Treaba e ca suntem din filme diferite, vedem altfel lucrurile. Nu stiu de unde ai scos-o ca eu m-as certa cu Paunescu. Ca sa ma cert, minima conditie ar fi ca el sa existe, ca sa preiau aroganta formulare. Dar nu asta era ideea.
Cat despre prezenta la inmormantare, sa vezi cate zeci de mii erau care nu s-ar fi dus nici in ruptul capului. Iar despre mortea mea, zic ce a zis Dabija.
2011-12-06 13:39:20 | Raporteaza
D-le Marius.
Asa este sintem din filme diferite eu cu poezia si muzica de calitate dumneavoasta probabil cu maneaua.Chestie de gust.Si sa stiti fata de mine sinteti cu mult mai sarac sufleteste pentru ca vorba lui DD nici nu stiti ce ati pierdut neparticipind la cenacluri.Probabil erati alaturi de alti ilustri anonimi “anti” si va mincati unghiile de ciuda ca nu puteati sa faceti ce facea paunescu.Adica facea zeci de mii de oameni fericiti macar pentru citeva ore.
O intimplare: Eram in delegatie prin botosani sau piatra neamt nu mai stiu exact ca s-a intimplat acum vreo 30 ani si veneau cei de la cenaclu in oras.Oamenii au auzit si s-au stris pe marginea bulevardului aproape tot orasul ca la o vizita de lucru a impuscatului.Toate astea fara sa-i scoata nimeni organizat doar din simpatie si fericire ca veneau in orasul lor.Asta a facut Paunescu.
Era cu mult, foarte mult deasupra voastra a tuturor celor care azi circotiti.O faceti doar din invidie crincena.Nu ati putut fi ca el.Dar fiti fericiti a murit ati scapat de el.Rupeti-va hainele, dati din coate, calcati pe cadavre ca locul lui a ramas liber.Si unul din voi il va ocupa si ceilalti il vor minca pina va crapa si de el.Si tot asa inainte…..
2011-12-06 14:11:42 | Raporteaza
foarte fain textul, si subscriu aproape in totalitate. finalul m-a dezamagit putin. descrierea ta, intr-o logica a discursului aparent politically correct, nu atinge si exgerarile din cealalta “tabara”. ai dreptate ca se duce o lupta de gherila/gorile intre nationalisme verzi si rosii, dar mereu se intampla ca unii sa fie mai (in)egali ca altii. cazul liceului Bolyai, respectiv autosegregarea (educationala, si nu numai), ASUMATA, a comunitatii maghiare e mereu trecuta cu vederea in asemenea “analize”.
totusi, pana spre final, aplauze..
2011-12-06 14:57:30 | Raporteaza
@ME
Nu e vorba de politically correctness, ci de bun simt. Ce ne costa sa fim mai deschisi, mai relaxati? Ar fi, pana la urma, un semn de maturitate. Si e destul de simplu sa intelegi cererile unei minoritati. Daca te uiti la ce cereau romanii inainte de 1918, seamana izbitor. Macar din asta de am invata. Cat despre Liceul Bolyai, e un simbol al comunit maghiare, prin traditie. Sigur, noi putem sa ne aratam bicepsii, sa ne plangem ca il revendica, dar o fac cu temei, nu cer ceva ce nu le-a apartinut… Si e usor infantil comportamentul acesta din partea unui majoritar. Nu?
Merci de comment.
2011-12-06 15:21:36 | Raporteaza
@Marius Cosmeanu:
total de acord. doar ca eu nu vorbeam de dreptul de recuperare ori revendicare a valorilor unei comunitati (aici nu incape tagada), ci despre ce faci cu aceste valori, odata redobandite. iti propun un mic execitiu de imaginatie: cum ar fi, prin absurd, sa generalizam aceasta strategie, medievala aproape (Bolyai – liceu exlusiv maghiar) la nivelul intregii comunitati. sa izolam toti copiii, pe criterii etnice, si sa ne intoarcem peste 15 ani. politically correct mi se pare reflexul de a gira orice gest “minoritar”.. autosegregarea nu-mi suna nici a bun simt, nici a “relaxata deschidere”.
si cu asta am incheiat, ca m-am indepartat de subiectul pe care, de altfel, l-ai acoperit foarte bine. o zi frumoasa!
ps: refuz sa cred ca sunt “majoritar”
2011-12-06 16:22:10 | Raporteaza
@nae: Si drogurile fac omul ,,fericit” pentru citeva ore.O seara buna!
2011-12-06 17:51:14 | Raporteaza