![]() | MythBusters la Roșia Montană. Noua avalanșă de minciuni publicitare de la RMGC. Chiar pe aici, pe Realitatea.netvezi toate articolele de Mihai Goţiu08 Oct 2011 la 13:40 103 comentarii 2202 vizualizari. |
Pentru că nu sunt în stare să-și demonstreze argumentele în dezbateri, cei de la RMGC își cumpără spații publicitare pentru a-și promova unilateral minciunile. În această săptămână au început o campanie de acest gen, intitulată ”Aur pentru România”, pe Realitatea.net. Dintre articolele din această campanie, l-am ales pe cel promovat cel mai agresiv, intitulat ”Mituri despre Roșia Montană”. Ar fi distractiv, dacă nu ar fi jalnic modul în care este construit acest articol. Se iau afirmații (sau presupuse afirmații) ale opozanților proiectului și li se răspunde cu minciuni. Pe față. Fără nicio jenă. La o adică se și inventează mituri doar pentru a avea pretext de propagandă. Să le luăm pe rând (cu roșu sunt afirmațiile RMGC din articolul menționat).
”1. Proiectul va distruge zona istorică protejată. Proiectul va conserva zona istorică protejată folosind bani din exploatarea minieră.”
Desigur, promisiunile sună frumos. Realitatea e, însă, al naibii de diferită. În Roșia Montană au fost demolate în ultimii ani peste 100 de case aflate în proprietatea RMGC. Unele dintre ele chiar din zona istorică protejată. Cazul cel mai revoltător e al imobilului de la nr. 393 , cea mai veche casă atestată documentar din localitate. Puteți urmări, în imaginile de mai jos, cum a fost ”conservată” această casă după ce a intrat în proprietatea RMGC (prima imagine e din 2007, după câțiva ani de proprietate RMGC). După ce s-a prăbușit, peste temelie a fost ridicat un șopru din scânduri pe care a fost pusă plăcuța ”Monument istoric”.Și încă o mențiune: conform Legii Patrimoniului Național, proprietarii imobilelor de patrimoniu au obligația de a le întreține și conserva. Această obligație nu are nicio legătură cu activitățile economice sau de altă natură pe care le desfășoară proprietarul. Se aude, domnilor de la Ministerul Culturii?
Alte imagini despre ”conservarea zonei istorice din Roșia Montană”, aici:
”2. Statul român nu va primi decât 2% din bani. Economia României va rămâne cu cel puţin 53% din valoarea depozitului.”
Manipulare tipică pentru RMGC. Până în 2009, redevența statului român din exploatările miniere a fost de 2%, fiind mărită, ulterior, la 4%. Este singura sumă pe care statul român e sigur că o va încasa. Acel procent de 19,31% pe care îl are prin Minvest în compania RMGC este discutabil. Eventualele participări la profit se vor face (conform contractului de societate) doar după ce va fi amortizată investiția inițială, doar după ce își va achita împrumutul față de acționarii principali prin care Minvest a participat la ultima majorare de capital, doar dacă Gabriel Resources nu va decide (și, ținând cont de participația de 80,69% pe care o are în RMGC, poate să-și impună punctul de vedere foarte ușor în CA al RMGC) că, dat fiind faptul că Minvest nu a participat în mod real la majorarea de capital, cota companiei române să fie redusă corespunzător. În fine, această participație la profit se va face doar dacă… va exista profit. Teoretic, va exista (altfel n-ar fi ”bătaia peștelui” așa de mare). Doar că între profitul real și profitul din hârtiile unor societăți cu conturi prin insule cocotiere există, de multe ori (de fapt, de foarte multe ori), extrem de mari diferențe.
Și, vă mai invit la un calcul matematic simplu: dacă Gabriel Resources deține 80,69% din acțiunile RMGC (implicit, o cotă echivalentă din valorificarea depozitului), iar economia României va rămâne cu 53% din valoarea depozitului (e distractivă exactitatea cifrei
), cât mai rămâne până la procentul de 100%?
”3. Uniunea Europeană a interzis utilizarea cianurii în minerit. Uniunea Europeană permite cianura în minerit, cu restricţii.”
Parlamentul European a votat anul trecut, cu o majoritatea de aproape 80% o rezoluție de interzicere a mineritului cu cianuri în UE. Parlamentul European îi reprezintă pe cetățenii Uniunii Europene, membrii acestuia fiind aleși prin vot. Ignorarea, de către Comisia Europeană, a voinței a aproape 80% din cetățenii UE, e unul din multele motive de euro-scepticism. Ce sens are o Uniune Europeană dacă voința (exprimată expres, prin vot) reprezentanților a aproape 80% dintre cetățenii săi este ignorată de Comisia Europeană?
Cu toate acestea, trebuie spus că Directiva REACH a CE prevede expres că utilizatorii substanțelor toxice pentru mediu și sănătate, trebuie să demonstreze că folosirea acestor substanțe nu este dăunătoare. RMGC a ”demonstrat” acest lucru doar prin sloganuri publicitare de genul minciunii cu ”cianura din cafea” (asupra căreia voi reveni). Criticii proiectului RMGC (dintre care îl numesc acum doar pe președintele Academiei Române, Ionel Haiduc, de specialitate chimist, cu cercetări în domeniu recunoscute în comunitatea științifică internațională) au arătat că utilizarea unei cantități uriașe de cianură (de 13 ori mai mare/pe an decât toată cianura utilizată la nivelul UE) nu are cum să nu dăuneze mediului și sănătății oamenilor. Atenție, Directiva REACH a CE nu se referă doar la concentrații, ci și la CANTITATEA de substanțe toxice folosite.
Aici puteți citi și un studiu recent (publicat în 2009) al cercetătorilor americani de la Universitatea Michigan, referitor la efectele folosirii cianurilor la o mină de exploatare a aurului din Guatemala (deschisă în 2005 și care folosește aceeași tehnologie cu cea propusă de RMGC – cu mențiunea că, la Mina Marlin din Guatemala se folosește mai puțină cianură decât se intenționează să se folosească la Roșia Montană).
”4. Se va distruge mediul în perimetrul Munţilor Apuseni. Mediul va fi mai curat odată cu demararea proiectului şi complet reabilitat la final.”
Vineri am publicat un articol (aici) în care am prezentat studiile efectuate de cercetători americani referitoare la ”reabilitările ecologice” realizate în urma exploatărilor în cariere deschise din Munții Apalași (din nou cu mențiunea că e vorba de mine de cărbuni, așadar cu deșeuri rezultate mult mai puțin nocive decât cee care rezultă în urma exploatării unor zăcăminte de aur cu tehnologia cianurilor). Rezultatele studiilor (făcute tot de cercetători cu recunoaștere dincolo de orice dubiu în comunitatea științifică internațională) arată, fără echivoc, că așa-zisele ecologizări nu au niciun efect. Refacerea mediului și a ecosistemelor naturale distruse de exploatările miniere în cariere deschise va dura de la zeci până la sute de ani.
Anecdotic: când aud povestea asta cu RMGC care va ”reabilita mediul poluat deja de la Roșia Montană”, îmi imaginez situația unui pacient care se duce la dentist pentru că are 2-3 dinți cariați sau căzuți. Iar dentistul îi scoate toți dinții și-i pune la loc o proteză (eventual o proteză de aur).
”5. Vor dispărea toate vestigiile romane din zonă. Realitatea este că acestea se vor conserva şi se vor pune în valoare vestigii romane semnificative în zonă.”
Încerc să-mi imaginez conservarea galeriilor romane in situ după ce munții în care se află vor fi rași de fața pământului. Îmi este imposibil. Și mă cutremur când aud argumentul conform căruia, dacă o parte din aceste galerii nu vor putea fi amenajate pentru vizitare, ar putea fi distruse. În minte îmi vin doar imaginile din Peștera Piatra Altarului, aflată tot în Munții Apuseni, și considerată de către specialiști ca fiind una dintre cele mai frumoase și spectaculoase din lume. Ei bine, tocmai pentru a fi protejată, Piatra Altarului (foto) e închisă pentru vizitatori și, cu excepția câtorva specialiști, locul în care se află e ținut secret. Dacă în zonă s-ar găsi zăcăminte de aur (ceea ce nu ar fi exclus, ținând cont că e vorba de Apuseni) ar trebui s-o distrugem?
Cât despre ”punerea în valoare a vestigiilor romane” vă ofer câteva imagini, suprinse anul trecut în fosta școală din Roșia Montană. Vestigii romane ”puse în valoare” printre balegi de cal. La propriu. Artefactele din fotografii se află în custodia RMGC…
”6. Cianura va rămâne acolo sute de ani şi va otrăvi munţii. Cianura va fi utilizată exclusiv în circuit închis în uzină şi neutralizată înainte de deversarea sterilului în iazul de decantare.”
Se suprapune cu ”miturile” 3 și 4. Da, o mare parte din cianură va rămâne în iazul de decantare pentru sute de ani. Iar o altă mare parte se va evapora. Dacă cianura ar fi ”neutralizată” înainte de deversarea în iazul de decantare, barajul în sine nu și-ar mai avea rostul. Dacă nu ar fi nocivă, i s-ar putea da drumul direct în Abrudel. De ce să o mai acumulezi?
”7. Se va crea un lac de cianură mai mare ca lacul Vidraru. Lacul Vidraru are 870 ha, în timp ce lacul din iazul de decantare de la Roşia Montană are 300 ha, din care 45 ha de apă. Concentraţia de cianură în iaz va fi sub concentraţia dintr-o ceaşcă de cafea.”
Barajul de la Vidraru are o înălțime de 166 de metri. Barajul de pe Valea Cornii (Roșia Montană) e proiectat să aibă 185 de metri înălțime. Barajul de la Vidraru e din beton. Barajul de pe Valea Cornii va fi ridicat din roci. Debitul apei din Lacul Vidraru poate fi controlat (apa putând fi eliminată în cazul precipitațiilor prea mari. În iazul de la Valea Cornii, apa pluvială se va acumula progresiv.
Cianură de sodiu (precum cea folosită în cazul proiectului de la Roșia Montană) există în cafea doar în propaganda RMGC (și în mintea susținătorilor proiectului RMGC, în frunte cu Traian Băsescu). Există, totuși, studii care arată că în semințele unor plante (cum ar fi merele sau caisele) se află anumiți compuși care, în reacție cu acidul din stomac, dau naștere acidului cianhidric. Consumul de semințe de mere sau caise nu este dăunător sănătății. Consumul în exces poate duce, însă, la otrăvire. Așadar, nu concentrația contează (concentrația rămâne aceeași și în cazul câtorva semințe de mere ori caise, și în cazul consumării în exces), ci CANTITATEA consumată.
”8. Nu s-au analizat efectele unei eventuale tornade sau uragane. Barajul de la Roşia Montană este de 100 de ori mai sigur decât media barajelor existente în lume (de exemplu: Porţile de Fier).”
Asta cu ”uraganele” și ”tornadele” e faină. Sunt curios de unde au scos-o. Dincolo de inventarea contra-argumentului (”mitului”) chiar de către RMGC, problemele se află chiar în proiectul lor. Conform proiectului, barajul de pe Valea Cornii e proiectat să reziste la două averse pluviale la maximul celor înregistrate în zonă în ultimii o sută de ani. În cazul precipitațiilor de pe Siret, din 2008, meteorologii au afirmat că nivelul acestora s-a aflat la un maxim care se înregistrează ”o dată la o 100 de ani”. În 2010, Siretul a produs alte inundații, iar recordul de precipitații a fost bătut. Meteorologii au afirmat că e vorba de un maxim care se înregistrează ”o dată la 150 de ani”.
În plus, problema nu e doar a barajului, ci și a versanților, cu mari probleme din punct de vedere geologic și tectonic. Dincolo de studiile geologice din zonă, pe care proiectul RMGC le ignoră, stă dovadă ce s-a întâmplat în ultimii ani cu așa-zisa localitate Piatra Albă (unde ar fi trebuit să fie relocați localnicii din zona afectată de proiectul minier). După realizarea drumului de acces către teoreticul sat, dealul a luat-o la vale, iar drumul a fost rupt. Dealul cu pricina e doar la o vale distanță de dealul care ar trebui să suțină barajul de la Corna.
”9. Se vor crea doar 300 de locuri de muncă. Se vor crea peste 2.300 de locuri de muncă în faza de construcţie, 900 în faza de operare şi câteva mii de locuri de muncă indirecte.”
Propaganda RMGC se încăpățânează să contrazică propriile studii de fezabilitate care sunt publice pe site-ul Gabriel Resources, realizate de firme de audit specializate din America, Independent Mining (Tucson) și Washington Group. Independent Mining (în studiul de fezabilitate refăcut în 2009) arată că vor fi create un maxim de 350 de locuri de muncă directe (în anul maxim de exploatare – muncitori și conducere). Washington Group (studiu de fezabilitate, 2009) arată un ”necesar de 634 de locuri de muncă directe și indirecte” pentru proiect.
Angajați direct, conform Independent Mining (un maxim de 284 de angajați direcți în anul 9, acestora li se adaugă 65 de angajați cu funcții de conducere – mai multe amănunte aici):
634 de angajați direcți și indirecți, conform Washington Gropup – mai multe amănunte aici):
La Mina Martha (Waihi, Noua Zeelandă), dată ca exemplu de RMGC și unde au fost ”plimbați” anul trecut vedete ale jurnalismului autohton, lucrează 92 de persoane. Newmont, mai are la Waihi o mină de subteran. În cele două mine (de suprafață și de subteran) lucrează în jur de 300 de persoane. La Roșia Montană va exista doar mină de suprafață.
”10. 95% din societatea civilă este împotriva acestui proiect. Comunitatea locală este cea protenţial afectată, iar 95% din comunitatea locală îşi doreşte implementarea proiectului minier.”
Patrimoniul cultural național și mediul nu sunt probleme ”locale”. Sunt probleme naționale și internaționale. Cifra de 95% din societatea civilă care s-ar opune proiectului e avansată de propaganda RMGC (nu de către criticii proiectului). Dar, cum RMGC plătește, periodic, efectuarea de sondaje referitoare la percepția asupra proiectului, rezultate pe care nu le-au făcut însă publice până acum, probabil că știu mai bine cum stau.
Altfel, sunt curios ce înțeleg prin ”comunitatea locală”. I-au luat în calcul și pe cei care deja s-au strămutat sau relocat (unii dintre ei având încă buletin de Roșia Montană) și și pe cei care și-au vândut proprietățile sau au antecontracte de vânzare-cumpărare, rumând să plece din Roșia Montană dacă proiectul începe?
”11. Canadienii fură aurul românilor din România. Impactul potenţial, direct şi indirect, al Proiectului Roşia Montană în economia României este de 19 miliarde de dolari.”
Da, într-adevăr, acesta este un mit. O exagerare a opoziției proiectului. Nu canadienii sunt cei care fură aurul românilor. John Paulson, Thomas Kaplan, Benny Steinmetz – adică principalii miliardari care au acțiuni la Gabriel Resources – au cetățenie americană. Iar Frank Timiș e român. La fel ca niște trepăduși autohtoni care susțin proiectul. Ținând cont de căsuța poștală responsabilă pentru proiectul de la Roșia Montană (adică de insula în care e înregistrată Gabriel Resources), acționarii ar trebui să fie numiți barbadosieni.
***
P.S.: Și puțină originalitate, barbadosienilor! ”Mituri și minciuni despre Roșia Montană” este titlul unui articol pe care l-am publicat în urmă cu un an, tot pe VoxPublica. Asta e tot ce puteți să produceți pentru milioanele de euro cu care sunteți plătiți?
P.S.2: Și o rugăminte/atenționare pentru colegii de la departamentele vânzări și editorial de la Realitatea.net. Art. 11, din Anexa 1 a Legii 363/2007, privind combaterea practicilor incorecte ale comercianților în relația cu consumatorii: ”Utilizarea unui context editorial în mass-media, în vederea promovării unui produs pentru a cărui reclamă comerciantul a plătit, fără însă ca aceasta să se precizeze clar fie în cuprins, fie prin imagini sau sunete ușor de identificat de către consumator (publicitate mascată)”.
Mențiunea cu ”Secțiune susținută de Gold Corporation” nu e suficientă pentru a fi clar că e vorba de publicitate. Și nici nu e în cuprinsul articolului. Nu cred că ar fi de dorit ca cineva să creadă că asemenea articole ar fi fost scrise de vreun redactor de la Realitatea.net.
Etichete: Mihai Goţiu, minciuni, mituri, mythbusters, publicitate, Realitatea.net, Roşia Montana


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Extreeeeeeeeeeeeeem de putin convingatoare pledoaria doamnei Vijulie cand e vorba sa explice de ce ceea ce se poate in MBritanie nu se mai poate in România: practic toata explicatia e o retorica tare ridicula... | ||
| 2@tamara's nephew: REmus Cernea? Nu de alta,dar aveam mare incredere in el. Zice gura presei ca ar fi fost atras cu un post caldut de secretar de stat.Asta ar fi o dovada ca "exista un Dumnezeu" pe... | ||
| 3Nota 10 autorului ptr. acest articol; e printre cele mai bune articole in româna pe care le-am citit in ultimii ani. Zic asa ca p`aia cu "cel mai bun articol" am impresia ca deja am mai bagat-o, si zic... | ||
| Mihai Goţiu 10716 citiri |
| Cristian Teodorescu 9505 citiri |
| Costi Rogozanu 8842 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4122 citiri |
| Alin Fumurescu 3933 citiri |
| Constantin Creţan 3390 citiri |
| Dorin Tudoran 2868 citiri |
| Elena Vijulie 2505 citiri |
| Dan Duca 2470 citiri |
| Iulian Leca 2298 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61108 citiri |
| Cristian Teodorescu 39845 citiri |
| Costi Rogozanu 38034 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18170 citiri |
| Alin Fumurescu 17839 citiri |
| Viorel Dobran 12307 citiri |
| Dan Duca 11270 citiri |
| Constantin Creţan 11149 citiri |
| Elena Vijulie 9130 citiri |
| Dorin Tudoran 8695 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Domnule Gotiu,daca ai ajuns sa critici tocmai ziarul la care lucrezi si care-ti da de mancare, nu stiu ce sa mai cred. Desi nu ma pot declara o fana a acestui proiect, sustin initiativa celor de la rmgc de a lamuri miturile legate de proiectul lor, cand vad ca jurnalistii, liderii de opinie sau bloggerii care au fost invitati sa se documenteze/discute asupra acestui proiect cu reprezentantii rmgc nu si-au indeplinit datoria de informare. Au preferat doar sa participe la intalniri, fara sa transmita mai departe informatiile pe care le-au aflat si asa s-a ajuns la miturile astea si la dezinformare, pana la urma. E strict parerea mea. No comment.
2011-10-08 14:02:31 | Raporteaza
Am citit ca de la 01.11.2001 postul Realitatea, in forma actuala, dispare. Dispare si VoxPublica ? Am mai citit ca d-l Elan plateste salariile angajatilor , pe 15 octombrie, cica Ghita a “fugit” cu banii virati catre Asesoft.Disperare mare…:))))
2011-10-08 14:05:21 | Raporteaza
Anda, Adrian…
Si daca Realitatea dispare, voi unde mama dreaq mai combateti? Si cine dreaq va mai da parale?(v-ati adunat ca mustele la kakat)
2011-10-08 14:10:16 | Raporteaza
Gotiu…
Balega de cal arata altfel…(pentru rigoare)
2011-10-08 14:12:06 | Raporteaza
@Anda:
in plus, participarea la o intalnire de informare nu inseamna ca cel care participa (jurnalist, bloger) e obligat sa scrie ce s-a spus acolo: dimpotriva, are obligatia sa verifice ceea ce s-a spus – din pacate, foarte multi (jurnalisti, blogeri) au scris doar ceea ce le-a fost ”servit” de catre RMGC – ca exemplu: niciunul dintre ”liderii de opinie” dusi de RMGC in Noua Zeelanda n-au scris cate locuri de munca sunt la mina respectiva (92) si nici faptul ca, doar cu cateva luni inainte de ”vizita” lor, Guvernul din Noua Zeelanda a decis sa nu mai avizeze alte exploatari ale aurului cu cianuri (lasand ”in conservare” zacaminte evaluate la 60 de miliarde dolari);
daca vrei sa lamuresti un ”mit” aduci argumente (studii, documente, cercetari stiintifice, imagini), nu te rezumi la afirmatii de genul ”si in cafea exista cianura” (lucru, de altfel, total fals)
2011-10-08 14:13:24 | Raporteaza
@STRAJNIK:
era de cal: o fosta sala de clasa fusese transformata in grajd, iar caii se plimbau in voie prin scoala… o fi fost, probabil, bolnav saracul cal, de nu s-a incadrat in STAS
2011-10-08 14:15:16 | Raporteaza
Citez: “Cazul cel mai revoltator e al imobilului de la nr….?”. De ce nu ati specificat numarul? Daca il cunoasteti si e doar o eroare de redactare, va rog sa-l scrieti, daca nu inseamna ca ati vrut doar sa prezentati un caz general, doar pentru a ataca, din nou, rmgc.Dar ma bucur ca va adresati ministerului Culturii, care nici pana acum, nu s-a interesat niciodata de soarta monumentelor din RM, la fel ca si ministerul Turismului. Adevarata investitie pe care o va aduce rmgc in patrimoniu, presupun ca va fi dupa ce se incepe proiectul, ca doar n-o sa tot bage bani, fara sa aiba si un castig, nu-i asa? Am auzit ca vor pune in circuitul turistic portiunile care pot fi valorizate din galeriile romane, ceea ce ma bucura, pt ca pana acum nu au fost niciodata deschise publicului.
2011-10-08 14:16:52 | Raporteaza
dar oare cum ati ajuns d-voastra la concluzia ca rmgc-ul nu vrea sa participe la dezbateri din moment ce ei insisi au reclamat cna-ului la un moment dat niste canale de televiziune care nu s-au obosit sa ii cheme si pe ei in dezbateri, asa cum este normal si legal. exista dezbateri in care sunt prezente si parti pro si contra, chiar si pe net. va incepeti articolul fix cu o dezinformare asa cum fac prea multi dintre colegii dumneavoastra. faptul ca s-au gandit sa faca o lista cu o mare parte din bazaconiile care se vehiculeaza in presa, aratan de fapt care este realitatea, mi se pare o idee foarte buna.
2011-10-08 14:23:31 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-10-08 14:26:14 | Raporteaza
Esti cianotic, Gotiu draga. Treci p-acasa, e sambata ce naiba.
2011-10-08 14:28:03 | Raporteaza
O data in plus, sunt demontate, punctual, minciunile celor de la RMGC ! Probabil ca postacii sunt bagati in sedinta-fulger, pentru a schimba strategia…Oricum, sper ca, in afara de cei cupmarati de RMGC, niciun om de buna-credinta si care se afla in deplinatatea facultatilor mintale nu poate sustine o astfel de mizerie , o crima impotriva tarii noastre!
Felicitari domnului Gotiu pentru campania documentata si argumentata!
2011-10-08 14:38:43 | Raporteaza
@Florentina Jucu:
nr. 393 e numarul imobilului (lasasem spatiu gol, sa-l completez dupa ce verific, apoi mi-a scapat); din pacate nu e singurul imobil distrus in Rosia Montana, si nici singurul din zona istorica protejata (la link-ul din text o sa vezi si alte imagini cu ce inseamna ”conservare” in viziunea RMGC
2011-10-08 14:40:22 | Raporteaza
@aura:
ce au reclamat e una, realitatea e insa alta; ia intrebati-i pe cei de la RMGC daca m-au chemat/invitat la vreo dezbatere publica legata de caz, la Rosia Montana, la Cluj, Bucuresti sau aiurea?
si mai intrebatiti-i despre un caz: la una dintre multe emisiuni din seria legata de caz, o televiziune din Cluj (NCN) a facut gafa sa le solicite celor din Campania ”Salvati Rosia Montana!” sa desemneze un reprezentat, iar acestia m-au rugat pe mine sa ma duc, NCN a refuzat si a chemat, in cele din urma, tot un sustinator al proiectului
2011-10-08 14:46:08 | Raporteaza
iar cu restaurarea asta a patrimoniului va cam contraziceti in diferite articole. ba ca nu e bine ca au inceput sa puna plasticuri pe case, ba ca de ce nu au inceput sa restaureze ca sunt in posesia lor si e treaba lor sa faca asta. la una dintre case, chiar din cele pe care le criticati, se vede foarte clar diferenta dintre ce a fost si cat de dezastruos arata si ce este. de ce este o problema faptul ca au folosit lemnul, ati fi preferat sa foloseasca materiale moderne, bca, sa nu mai para deloc a fi fost un monument istoric? exista inca bisericute din lemn care rezista foarte bine. si avand in vedere ca inca nu au inceput lucrarile la mine mi se pare chiar o dovada de respect ca au inceput sa aiba grija de casele ce sunt pe cale sa se darame.
2011-10-08 14:48:36 | Raporteaza
@mihai gotiu, fara intentia de a va jigni, dar mi-e greu sa cred ca ar putea sa creeze cate o dezbatere pentru fiecare om care are prilejul de a-si exprima public opinia impotriva deschiderii minei. iar ceea ce face o televiziune publica nu poate fi pus in carca companiei, asta da nu cumva si ncn a fost cumparata, la fel cum se speculeaza despre cei mai multi dintre sustinatorii proiectului, lucru care de asemenea mi se pare nedrept.
2011-10-08 14:59:48 | Raporteaza
“Pentru că nu sunt în stare să-și demonstreze argumentele în dezbateri, cei de la RMGC își cumpără spații publicitare pentru a-și promova unilateral minciunile.”
Un argument de toata jena.
Clujul, in campania pentru a deveni capitala culturala ioropeana peste citiva ani, a cumparat spatiu publicitar chiar in centrul orasului rival, Tmisoara; “pentru a-și promova unilateral minciunile”?
Dar cu jurnalisti de calibrul lui Gotiu nici nu-i de mirare ce zvircoleli sint pe la mama iRealitatea.
2011-10-08 15:04:18 | Raporteaza
Ma voi opri asupra punctului 2, cel privind beneficiile economice. Incep cu finalul : ati scris “Manipulare tipică pentru RMGC”. In realitate dovediti ca sunteti un sferto-doct in privinta chestiunii economice.
O exploatare miniera in Romania, nu se realizeaza extrateritorial dpdv economic. Utilajele vor fi cumparate din Romania ( poate mai putin unele specializate aduse din afara ), mentenanta echipamentelor se va realiza in Romania, utilitatile ( combustibil, electricitate ) vor fi achiziotionate din Romania. Muncitorii vor fi romani, la fel o buna parte din administratie ( probabil vor fi o mana de straini in puncte cheie pt know-how ). Toti vor plati contributii la stat, impozite si taxe.
Altfel spus, o buna parte din investitie si majoritatea ( > 95% ) din costurile fixe si variabile se vor regasi in economia romaneasca. A exploata aur nu este o activitate facila. Pentru fiecare gram, trebuie sa excavezi, prelucrezi si depozitezi cateva tone de roca.
Cand RMGC zice ca 53% din valoarea depozitului se va regasi in economia Romaniei, inseamna ca 53% din valoarea zacamintului se va reintoarce ca si costuri de exploatare, beneficii indirecte catre statul roman ( in speta contribuind la cresterea PIB ). Cei 4% plus eventuala participatie a Minvest sunt beneficii “directe”.
2011-10-08 15:08:11 | Raporteaza
[...] folosit prezentarile de la Rosia Montana , de pe RMGC.ro, arhivele disponibibile Online , site-ul VoxPublica, am vorbit cu omul din spatele respectrosiamontana.wordpress.com [...]
2011-10-08 15:20:53 | Raporteaza
@savantu:
ai dreptate cand spui ca in beneficiile Romaniei se vor intoarce costurile – costurile sociale (sanatate, reconversie profesionala dupa ce se va inchide mina, specifice zonelor miniere din intreaga lume), costurile de ecologizare si refacere a mediului reale – nu gluma aia cu 135 de milioane de euro; bonus costurile de risc pe zeci si sute de ani;
iar problemele patrimoniului cultural si a mediului sunt probleme nationale si internationale
2011-10-08 15:35:11 | Raporteaza
@savantu: Mie nu-mi convine exprimarea aia “manipulare tipica pentru rmgc”. de ce? pentru ca atata timp cat nu este sustinuta de dovezi si nu este un adevarul absolut (de genul soarele rasare din est), este doar o opinie personala si ar fi trebuit subliniata ca atare, pentru ca altfel contravine calitatii de obiectivitate pe care al trebuit sa-l aiba orice jurnalist. Eu cred ca rmgc si-a exprimat propriul punct de vedere, o replica la toate atacurile din presa, si si-a continuat campania de informare, un lucru absolut normal intr-o tara democratica, in care fiecare isi poate spune opinia fara oprelisti.
2011-10-08 15:43:06 | Raporteaza
Gotiule tata, cand o sa inteleaga mintea aia a ta obosita ca singura problema este cati bani intra in visteria statului roman si ce intentioneaza acesta sa faca cu ei. In rest meediu, argeologie…???????? Pai asta se rezolva: la darapanaturile alea li se face o poza, doua HD ca sa se poata masturba nostalgicii ca tine iar cu mediul, scuteste-ma, te agiti de parca ar urma Cernobil 2. Esti penibil, zau.
2011-10-08 16:08:27 | Raporteaza
arheologie
2011-10-08 16:09:03 | Raporteaza
@adrenalitera, sunt importante totusi si mediul si patrimoniul pentru ca sunt lucruri importante din viata noastra. eu sunt pro profitului care urmeaza sa se faca la rosia montana, dar nu as accepta ca proiectul asta sa se faca oricum. mi se pare important sa se ia masuri de precautie cat mai multe astfel incat risucurile sa fie diminuate la minim. ca nu e cazul sa ducem ecologia pana la extrem, da, aici sunt de acord cu tine.
2011-10-08 16:21:43 | Raporteaza
Sti ca nu poti sa te apuci sa renovezi o locuinta monument istoric asa cum vrei tu si iti trebuie o gramada de aprobari,nu? Cat timp ei nici nu stiau daca vor investi banii in reabilitarea monumentelor nu vad de ce ar fi inceput
2011-10-08 16:22:12 | Raporteaza
Doar pentru ca nu te-au chemat pe tine la devbateri nu inseamna ca nu au fost chemati altii care vor aceleasi lucruri. Domnul Cernea a fost prezent din cate am vazut la mai multe dezbate. In legatura cu publicitatea facuta pe realitatea, cat timp ei au acceptat inseamna can u sunt asa multe lucruri neadevarate, altfel si-au stricat imaginea ca televiziune.
2011-10-08 16:27:45 | Raporteaza
Gotiu este …focusat pe Basescu de ani buni,acum …via
Rosia Montana!
Nu stie ziaristul nostru cum sa convinga natia ,ca
aurul sa ramana la…sol inca doua mii de ani,pana cand
romanii vor avea bani si tehnologie!
Cu actuala investitie Romania castiga binisor,pe langa
mii de locuri de munca,aur,amenajarea mediului natural
si social!
Numai…patriotii Gotiu si inca vreo…suta,nu si nu!
…ca zice Basescu!
2011-10-08 17:19:53 | Raporteaza
Eu stiu ca barajul de la Valea Cornii va fi construit din roci, pentru a se integra mai usor in mediul inconjurator. La fel s-a construit si barajul de la Gura Apei, din retezat, unde s-au utilizat doar materiale luate din zona. acelasi lucru va fi si aici si am inteles ca este cel mai indicat asa. Dar la Gura Apei s-au ocupat romanii, aici se vor ocupa niste straini si nu putem sa nu fim putin xenofobi, nu-i asa?
2011-10-08 17:20:09 | Raporteaza
Felicitari Mihai pentru articol si pentru consecventa cu care ai demontat fiecare argument. Si apreciez si mai mult faptul ca ai demontat o reclama mascata aparuta in propria ograda.
2011-10-08 18:03:23 | Raporteaza
@Cristi: Reclama nu era mascata deloc. Scria mare, ca sa vada toata lumea, ca respectiva sectiune unde au aparut articolele este sponsorizata de rmgc. Insa aceste advertoriale sunt o practica normala in jurnalism si nu vad de ce ar fi de condamnat. Era de damnat daca nu se preocupau de comunicare, avand in vedere ca actiunile lor sunt in interesul publicului.
2011-10-08 18:25:05 | Raporteaza
neobositilor RMGC-isti:
pentru gloria poporului si inflorirea socialismului, pentru cauza partidului: INAINTE!
2011-10-08 18:26:37 | Raporteaza
19 miliarde dolari pe aurul din Apuseni, care cica e in jur de 300 de tone daca nu dublu sau triplu, e cam putin. Ce e interesant e faptul ca Canada e pe locul 2 in lume la zacaminte de petrol. Daca e sa fim curve la fel ca ei eu zic sa ne dea aur negru pe aur galben pentru ca preturile sunt in crestere si aurul din Apuseni de 19 miliarde la anul ar putea valora 29 de miliarde. Daca Guvernul, canadienii si comunitatea locala, vor sa gaureasca muntii eu zic sa fim nesimtiti pana la capat. Cu banii canadienilor ne stergem la fund ca se devalorizeaza imediat cu criza asta. Si pastram si zona istorica intacta chiar daca sta pe aur. Ca, sa fim seriosi, canadienii vin sa extraga aur nu sa faca sapaturi arheologice.
2011-10-08 18:29:41 | Raporteaza
@Cănuţă: Ce treaba are sula cu prefectura?
2011-10-08 18:31:28 | Raporteaza
@gotiu
mersi pt articole, sunt excelente. munca de jurnalist.
2011-10-08 18:32:45 | Raporteaza
mah eu nu prea inteleg ce vrei tu cu conservarea asta, e o casa de hat ani, arata in ultimul hal si chiar daca o recnstituia cineva tot in ultimul hal arata, asta inseamna ca trebuie sa pastram toate primele case din fiecare localitate din lume? are valoare doar pentru ca e prima si se darama sau prin ceea ce e arhitectura, cine a locuit acolo ce s-a intamplat acolo, etc … uneori chiar esti absurd
2011-10-08 18:36:10 | Raporteaza
@aura: Pai, riscurile sunt aproape la zero, din cate stiu eu, prin construirea celui mai sigur baraj minier din lume si utilizarea celei mai avansate metode de extractie a aurului.
2011-10-08 18:38:00 | Raporteaza
@Liviu ,
dar intrebarea ta cu cine are treaba? cu sula sau cu prefectura?
2011-10-08 18:39:08 | Raporteaza
a da … si betonu din ce e facut nu din roci , ca tot ziceai mai sus, ce treaba are din ce e facut baraju atata timp cat e baraj si sustine ceea ce trebuie sa sustina, si daca e sa luam fiecare argument cum faci tu, toate pot fi demontantate, e doar un lucru de perspectiva, cum vrei sa privesti, si e valabil pentru oricine si orice subiect
2011-10-08 18:40:04 | Raporteaza
@Cănuţă: O, dar ce agresiv esti!
2011-10-08 18:56:00 | Raporteaza
@Ionut M.:
da, barajul de la Gura Apei e un exemplu bun; un exemplu despre cum NU s-a tinut cont de structura geologica si tectonica a versantilor, astfel incat, apa din baraj s-a infiltrat si a schimbat toata panza freatica a zonei; din fericire, nivelul apei de la Gura Apei poate fi mentinut sub control – barajul poate fi golit cand trece de nivelul in care produce infiltratii prea mari in panza freatica (si reteaua hidrografica) aflat de cealalta parte a versantilor;
daca mergi la baraj (inclusiv intr-o perioada cu precipitatii mari) o sa vezi la ce nivel scazut e mentinuta apa din baraj – un nivel pentru care nu ar fi fost necesar un asemenea baraj gigantic; din cauza infiltratiilor descoperite doar dupa ce apa a inceput sa se acumuleze, s-a ajuns la solutia ca barajul sa nu fie niciodata umplut la nivelul si parametrii pentru care a fost gandit, proiectat si construit barajul;
singura parte buna la toata povestea cu barajul de la Gura Apei e faptul ca ceea ce se infiltreaza in panza freatica e apa, fara alte deseuri si compusi toxici; pierderile se rezuma la faptul ca s-a facut o investitie prea mare in raport cu parametrii la care este utilizat barajul; la Valea Cornii eventualele infiltratii vor fi devastatoare pentru intreaga zona;
p.s.: si un amanunt hazliu, pe care mi l-am reamintit acum: comparatia cu Vidraru a fost facuta la inceput chiar de catre ”strategii” in imagine de la RMGC
pe la inceputul anilor 2000; pe atunci considerau ca vor ”lua fata” tocmai prin scoaterea in evidenta a dimensiunilor gigantice ale proiectului 
2011-10-08 19:11:19 | Raporteaza
@Ionut M.:
p.s.2: si inca un amanunt legat de barajul de arocamente de la Gura Apei – pentru construirea lui a fost nevoie de aproape 15 ani; mi-e groaza sa ma gandesc la calitatea realizarii unui baraj asemanator intr-un timp de 5 ori mai scurt (3 ani – cum e prevazut in proiectul RMGC), cu toata asa-zisa evolutie tehnologica din ultimii 20 de ani
2011-10-08 19:16:00 | Raporteaza
În spatele blocului meu sînt o grămadă de garaje improvizate. Niște mizerii. Dacă au norocul să rămînă în picioare încă vreo sută de ani, Mihai Goțiu al secolului viitor va fi revoltat că unii vor vrea să dărîme cele mai vechi garaje din oraș. De ce trebuia conservată dărăpănătura din fotografie?! N-am reușit să trec de punctul 1 al articolului dumneavoastră, deși nu prea sînt de acord cu exploatarea aurului la RM.
2011-10-08 19:42:34 | Raporteaza
Nihai Gotiu: se impunea o punere la punct a propagandei rmgc-iste!
si ai facut-o documentat; de fapt problemele sunt atat de evidente ca numai un rauvoitor le-ar putea neglija…
ps: @maria 26: esti dator cu o cafea (fara cianuri) pentru sugestia pe care ti-am facut-o la comentariul de la articolul anterior cand ai semnat cu @DANA insa esti atat de transparent incat ti se vede si caracterul si stilul si lait motivul basescu etc…
rmgistilor: sunteti simpluti si previzibili, cu voi nu va castiga rmgc nici o batalie dar-mi-te razboiul
2011-10-08 19:49:26 | Raporteaza
Bravo!
Asta e jurnalism! Demontarea cu argumente e irefuitabila. Dovada? Posatcii RMGC ce au aparut folosesc doar atacul la persoana. Semn clar ca nu stiu cum s-o mai frece!
2011-10-08 19:49:42 | Raporteaza
@relativ21: Ai dreptate. Pana la urma de ce ar conta materia prima din care e facut barajul, nu conteaza mai mult rezultatul final, ca va fi cel mai sigur din lume, ca riscul unei eventuale deversari este redus la aproape zero, ca va fi asigurat anual impotriva unui cutremur de 8 grade si impotriva a doua inundatii extrem de puternice?
2011-10-08 20:04:48 | Raporteaza
@ALL
asa este,galeriile romane de la Rosia Montana sunt de o valoare inestimabila.
Se spune ca Romania are doua mari branduri turistice;Dracula si Rosia Montana.
Chiar UNESCO si-a manifestat dorinta de a face tot posibilul ca celebrele galerii sa intre in panteonul istoric universal alaturi de piramide,Colosseum,Machu Pichu si atat.
Ce copil din Romani nu cunoaste istoria Rosiei Montane?
Ce pensionar roman nu-si aduce aminte cu nostalgie de perioada tineretii cand isi saruta iubita in galeriile romane?
Ce om de afaceri nu-si aminteste cum a facut primii banuti de aur din aurul Apusenilor?
Ce jurnalist mioritic nu-si aminteste de practica facuta pe terenul Rosiei Montane?
2011-10-08 20:07:00 | Raporteaza
@tamara’s nephew:
Amice, esti idiot!
PS. Remarca ca nu exista un ?, ci !
2011-10-08 20:16:30 | Raporteaza
Gotiu, jos palaria pentru campania asta impotriva javrelor!
2011-10-08 20:21:10 | Raporteaza
@victor, nepotu e un rahat de pedelist din aripa ultras basescu.
stie si javra ca vine banutul si la el daca ia seful base spaga de la canadieni ca sa ne fure criminalii aia aurul
2011-10-08 20:25:42 | Raporteaza
@savantu…@ others… chiar daca postam mai rar
vedem ce se scrie…ii mai lasam si pe cei de la rmgc sa se desfasoare, ne plac comentariile lor la indigo. insa comentariul tau este hilar.
hai sa vedem de ce.
in ultimii ani in romania s-au produs sute de camioane caterpillar care au fost exportate catre toate exploatarile miniere din lume. cele pentru rmgc sunt comanda speciala, dat fiind ca proiectul intarzie, caterpillar exporta si isic ere scuze ca nu le-a pastrat pe stoc. romania a inregistrat crestere 1% din pib cu caeste exporturi.
in ultimii ani romania a fabricat 40 de excavatoare cu cupe de 10 metri cubi. 39 au fost exportate unul e in magazie pentru rmgc. se zice ca va fi exportat anul asta ca sa iasa pib ul si mai bine bine.
morile de macinare se fabricau in doua locuri in romania. la cluj si la iasi. cug urile repsective s-au inchis. evident dupa ce au fabricat utilajele pentru rmgc. utilaje care au fost exportate cu 1 euro si reimportate cu cateva milioane. evident asta a afectat pib ul.
cianura nu se aduce din romania.
combinatul de la victoria a explodat si nu mai produce dinamita. o sa fie importatata si asta. poate pornesti tu un biznis cu dinamita in dormitor. daca te lasa parintii.
motorina si combustibili se iau din romania. poate ca ai uitata, romania nu mai are companie de produse petroliere…chiar se chinuie sa vanda ce i-a mai rams din ea.
intretinerea camioanelor si utilajelor va fi facuta de echipe de 1000 de oameni. din rosia montana. daca te duci si te uiti atent prin cariera carnic, sunt niste utilaje ramse. deja localnicii fac practica pe ele. si la condus si la intretinut.
primarul din rosia montana e nevinovat pentru cele 100 de case demolate. a vrut sa dea de lucru la localnici.
barajul va fi construit automatizat. localnicii vor da din mana in mana pietrele pana vor ridica monumentul cianuristului necunoscut. apoi vor scuipa pe dealuri si in piept in speranta ca cianura nu se va infiltra in panza freatica.
sute de locuri de munca vor fi oferite localnicilor. ei sunt angajati si acum, ia intreaba-i in ce pozitii.
o mana de straini vor fi angajati si vor plati taxe. salariu pentru strain = 400 salarii pt romani. cu matematica asta se vor crea, intr-adevar, mii de locuri de munca. taxe nu vor plati, exista mecanisme pentru evotarea platirii taxelor. unele dintre ele sunt angajarea pe comanii din canada, companii care vor primi banii si isi vor plati salariatii acolo. statul canadian, sau american (ca sunt taxele mai mici), vor primi contributii pentru muncitorii din romania. deja ne multumesc anticipat.
cand mai scrii, tu sau altcineva..gandeste-te.
dam aur si primim cianura. e echitabil. mai bine era daca ne-o turnau direct in gat
2011-10-08 21:16:49 | Raporteaza
eu cred ca “nepotul, are dreptate, daca nu se invarteau astia pe acolo nu auzea romania nici in 100 de ani de rosia montana si nici europa, pana acum nu a interesat pe nimeni de ea si brus toti o salveaza, nu e ceva putred aici?
2011-10-08 21:23:56 | Raporteaza
@ariel, de ce ar aduce rmgc oameni de afara sa le plateasca salariu si cazare masa etc, cand ar putea angaja de aici ? nu prea inteleg treaba asta …
2011-10-08 21:27:10 | Raporteaza
@nelutzu… prietene..esti idiot. uite de ce.
barajul e construit din piatra si scuipat canadian. e proiectat sa reziste la cutremure de gradul 8 si la prabusirea de ozn uri. la un singur lucru nu rezista. cand o iau la vale dealurile pe care e construit. problema nu este din ce e construit barajul. problema este ca dealurile sunt instabile.
daca rmgc vine cu o recomandare de construire de la mwh, eu ii pup in fundul barajului. romanii de la socotec le-au zis sa nu construiasca, poate or fi americanii mai destepti si noi nu stiam.
2011-10-08 21:27:15 | Raporteaza
@relativ 21 … poti sa iti raspunzi si singur.
uita-te pe situl gabriel ressources si spune-mi cati consultanti romani vezi in compania mama.
intreaba-i pe cei de la rmgc cati romani lucreaza in departamentul project development, unde e dezvoltat proiectul. intreaba-i si pe ce pozitii.
cate uzine de procesare a minereurilor au fost construite in romania in ultimii 20 de ani? cate uzine de procesare din romania lucreaza cu actualele tehnologii folosite in lume in minele existente?
nici macar ministerul mediului sau anrm nu au habar despre ce inseamna exact o exploatare de genul asta si pericolele ei. rmgc profita de asta si spera sa obtina avizele datorita ignorantei specialistilor nostri.
un canadian nu vine sa lucreze in romania pe 1000 euro pe luna. cei ce construiesc asemenea mine si uzine primesc sute de mii de dolari pe an salariu. daca vin 50, inmulteste si tu si vezi ce iti iese.
eu nu am cunostinta de vreo companie romaneasca invitata sa colaboreze cu rmgc. lavalin sau amec nu sunt romani chiar daca au birou aici
2011-10-08 21:33:55 | Raporteaza
@ariel cianur
mai iti aduci aminte cand te cauta mama ta prin galeriile romane sa te cheme la masa?
Dar cand te ascundeai de tatal tau,ca sa nu te pedepseasca pentru chiul,tot in galeriile romane?
Sau cand se intalnea Geoana cu alegatorii in galeriile romane?
Sau cand isi ascundea Adrian Nastase tablourile si termopanele in galeriile romane?
Vrei specialisti romani?Mergi dupa ei la Baia Mare si cauta-i pe aia de-au poluat Tisa!
2011-10-08 22:08:49 | Raporteaza
@lkj
si tu esti specialist in minereurile aurifere,saracie?
Si tu duci dorul gratarului facut prin poienile din Rosia Montana?
Si tu stai cu mana intinsa cu traditionalul salut “s’il vous plait,musiu!”
2011-10-08 22:10:48 | Raporteaza
of nepoate … iti place sa fii aurolacul sitului? e ok, te bag in seama. zi ce vrei, dar fa-o coerent, cu degetele ridicate, in semn de v daca poti, daca nu poti ajunge si daca te foiesti nerabdator pe scaun. dupa ce ai fost bagat in seama, poti incepe sa reciti. daca nu iti aduci aminte, improvizeaza. dar ai grija sa te si asculte lumea. nu de alta dar citesti cam din 2 in 2 si incurci borcanele. semn ca nu ai primit destula atentie cand erai mic iar mare ai fost total ignorat.
noi suntem sufelte marinimoase si te luam copil de trupa. poti cara borcanelul cu cianura de colo colo. si mai bine, poti taia bilete la galeriile romane, nu fiindca o sa fie imbulzeala, dar e metoda rmgc de a contoriza cata lume intra. pentru a arata ca un vestigiu, fie el si unic in europa, nu are nicio valoare fiindca nu il viziteaza nimeni. doar faptul ca exista ar trebui sa ne bucure insa mintea ta ingusta sugereaza ca trebuie daramate doar fiindca…asa vrea rmgc.
merge si asa, vedeate-as ghid turistic la iazul de decantare si luntras pe ape cianurate. poate asa iti place mai bine
2011-10-08 22:22:24 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: <>
Ce faci aici ii un strawman by the text book. Ai negat cifra oferita de RMGC, de 53%, sustinand ca in contract este vorba de 4%. Nu ai inteles la ce facea referire acel 53%, uneori ii mai simplu sa admiti cand gresesti.
In al doilea rand, in privinta costurilor sociale, da-mi voie sa-ti prezint un newsflash : in zona respectiva nu ai ce reconversie profesionala sa faci din simplul motiv ca de cand exista oameni in regiunea respectiva, ei s-au ocupat cu mineritul. Cand se va termina cu zacamantul de aur de la Carnic, vor trece la altul sau la cupru sau molibden sau uraniu sau…
Mineritul reprezinta singura industrie viabila in zona si trebuie sustinuta. Problema statului nu este cum sa transforme toti minerii in eco-cabanieri si crescatori de albine si capre, ci sa sustine exploatarea durabila a acelor resurse. Situatia in prezent nu mai este precum in 1960. Mineritul este o activitate care poate fi realizata tinand cont si de amprenta ecologica.
[quote]
iar problemele patrimoniului cultural si a mediului sunt probleme nationale si internationale” [/quote]
Te rog sa mergi sa explici live comunitatilor din zona care s-au ocupat dintotdeauna cu mineritul alternativele flower-power pe care le au. Poate vei intelege atunci de ce Alba si Hunedoara sunt primele 2 judete la nr. de infractiuni din tara. Poata are vrea legatura cu lasarea a zeci de mii de oameni fara obiectul muncii in ultimii 20 de ani, iar acum cand apar oportunitati, le negam dreptul de a continua o traditie de generatii.
2011-10-08 22:36:21 | Raporteaza
asta e marele literat ce-si spune netotu’ lu tamara, un sfertodoct iubitor de igash. mai jos se afla una dintre marile sale postari engleJite in care adauga aiurea ’s’-ul la intrebarea ‘does she love…’!aici, semisfertodoctul (bozz gor la origine) tine sa foloseasca engleza lui de balta(mai are in vocabular milf si blowjob, obsesiile lui).
voxpublica.real../
6
I love Adriana!Does she loves me?We’ll see!
PS-sa moara toti dusmanii de necaz ca am MILF si ma distrez.
tamara’s nephew
2011-09-18 14:27:23 | Raporteaza
Răspunde
aici, alta din obsesie a boz bor gorului, ciorba de burta si obsesia lui pt. femei, preferabil Simona Tache,Macovei(e si gerontofil), A.Saftoiu…
nepotu lu tamara PERMALINK
January 4, 2010 23:17:18
L-as trimite pe Neamtu tiganu in Transnistria iar pe George in Belarus!
Pe dsoara.Tache as mitu-i-o sa fuga cu mine in Coreea de Nord!!!!
activitati normale pt. un bozz gor ce crede ca aliindu-se cu pd va castiga ceva…disperatupulii
2011-10-08 22:42:11 | Raporteaza
ma uit la voi si vad cum va acuzati unu pe altu, va faceti de toata … cum va demonstrati unul altuia ca aveti dreptate daca dupa 2 3 replici va injurati si spurcati, asa aratati limii cat de inteligenti sunt cei care comenteaza pe acest subiect?
2011-10-08 22:56:01 | Raporteaza
@savantu..bine mai cap de molibden..hai sa te lamurim.
rosia montana, ca si comuna, are 5000 de suflete; din 5000 de suflete, vor munci la mina 300. daca poti sa acceti asta, bine, daca nu, da-le tu joburi.
habar nu ai despre ce vorbesti. molibden, uraniu? ca si cum ar veni rmgc sa recunoasca existenta lor acolo. parca-l si vad pe nepotu lu tamara de mana cu savantu cu lampasu si galetusele sa culeaga urmaniu de pe peretii galeriilor romane. ma rog, unul uraniu celalalt molibden. iar afara ii asteapta alinuta sa-i certe de ce nu au adus si niscaiva wolfram.
2011-10-08 22:57:41 | Raporteaza
@savantu:
1. banuiesc ca ai facut un studiu sociologic la fata locului cand ai stabilit ca toate femeile din zona au lucrat in minerit; si cati barbati au lucrat in minerit in zona;
2. lasand la o parte povestea asta cu ”toti au fost mineri”, care e o alta manipulare marca RMGC (faptul ca, in unele zone ale Apusenilor mineritul a fost o ocupatie principala, nu inseamna ”toti” – intamplarea face ca in Apuseni principalele ocupatii sa fi fost insa agricultura si prelucrarea lemenului), ai idee ce inseamna ”dezvoltare durabila”?
dincolo de durata in timp (sa numesti o afacere de maxim 20 de ani dezvoltare durabila e o gluma sinistra), dezvoltare durabila inseamna dezvoltarea unei activitati care nu are ca si consecinta epuizarea resurselor care stau la baza acelei activitati; proiectul RMGC nu va epuiza insa doar resursele care tin de minerit, ci va distruge si celelalte resurse (pamantul, padurile, fanatele, patrimoniul cultural) care ar putea sta la baza unei dezvoltari alternative bazate pe agricultura si turism – iar agricultura si turism printre halde de steril si pe iazul de cianuri o sa mai fie daca vin ca turisti martienii, desi nu sunt sigur ca vor gasi ceva diferit de ce au pe Marte
2011-10-08 23:05:19 | Raporteaza
@gotiu .. probabil ca asta a fost cea mai buna explicatie despre ceea ce inseamna dezvoltare durabila si dezvoltare durabila rmgc.
2011-10-08 23:15:02 | Raporteaza
sincere felicitari domnului Mihai Goţiu, un roman adevarat.
am citit toate comentariile si mi s-a facut sila, … cat de jos poate cobori cineva pentru o bucata de paine, sa loveasca in interesele natiunii, cum pot RMGC-istii astia sa nu se gandesca o clipa ca atitia oameni vor suferi … ei sunt doar niste cozi de topor … de ce sa vina altii (nu pot sa spun canadienii, pentru ca, canadianul de rand nu are nici o treba cu RMGC)sa ne exploateze aurul cand ar fi atat de normal sa ne exploatam singuri resursele, ar fi cea mai buna investitie din toate care s-au facut din `90 pana acum.
ma bucur ca inca exista jurnalisti care nu se lasa mituiti si au coloana vertebrala. felicitari Mihai Goţiu inca o data!
2011-10-08 23:33:02 | Raporteaza
1 la mana: de ce mi se zice ca am un comentariu duplicat din moment ce primul comentariu nici nu mi-a fost publicat?
2 la mana: mesajul cu aceasta eroare contine o eroare gramaticala! un om nu se repeta, a repeta nu este verb reflexiv decat cand vine vorba de o situatie, nu de o persoana. Ca doar nu ma clonez eu, deci nu e logic. La fel cum nu e logic nici cand spui ca RMGC va lua cam tot si noi vom ramane cu mai nimic. Ai auzit probabil de cuvintele taxe si impozite dar le ignori cu desavarsire. Ca si orice alt arguemnt VALID care ti se aduce!
2011-10-09 01:00:22 | Raporteaza
felicitari pentru articol !
2011-10-09 01:21:43 | Raporteaza
@ariel cianur: si eventual cand vine un tsunami nu? ca nu de putine ori a fost comparat totul cu centrala de la Fukushima. Hai ca sunteti beti, nu stiti ce vorbiti!
2011-10-09 01:26:00 | Raporteaza
@tara de prosti: Pt partid sau pe nepartid, pe mine nu ma intereseaza. Dar jur ca as face orice ca sa-i inchid gura lu’ barbosul asta care are senzatia nu doar ca detine Realitatea, dar ci si ca este copiat sau ca este mare savant intr-ale mineritului. Ce-i drept, asa se (auto)promoveaza nulitatile, facandu-si singure reclama ca fiind cele mai tari chestii ever. Rosia Montana nu are nevoie de un asemenea sprijin. In afar de Eugen David nimeni nu a mai cerut “ajutorul”. Asa ca da-l altcuiva!
2011-10-09 01:28:46 | Raporteaza
cat ma amuz de voi =)) ma intreb dupa ce se va sfarsi povestea cu rosia montana despre ce va scrie domnul gotiu
2011-10-09 01:50:30 | Raporteaza
Argumtentele RMGC sunt daramate unul cate unul. Excelent articol!
2011-10-09 02:36:38 | Raporteaza
@relativ21
Cainele moare de drum lung…
Chiar m-as bucura sa se termine repede cu farsa asta.
2011-10-09 08:23:44 | Raporteaza
@nepoate, la voi cocalarii sa dai cu jula inseamna munca sau semnatul condicutei la securitate necesita efort intilictual deosebit?!
pt voi securistii daca zicea tatuca basescu ca rmgc trebuie infierati cu manie proletar-securista acum erai mai tare ca Gotiu.
nepoate, la cat fura securistii astia din tara tu te alegi doar cu, cojile de la seminte scapate din coltul gurii iar la cata munca prestezi pt ei e pacat trebuie sa ceri un salariu mai bun.
(sa nu uiti plata inainte ca asa e la voi in breasla)
2011-10-09 08:31:25 | Raporteaza
@lkj
stai linistit in ceea ce ma priveste!
Pentru tine fa-ti griji,se strange cureaua si toti falsii asistati sociali vor trebui sa urmeze niste cursuri de reconversie profesionala.
2011-10-09 09:17:51 | Raporteaza
@nepoate, taxele mele se duc la statul bulgar acum, asa ca pt voi securistii o mare M.UE de la mine
sa vedeti ce o sa va ia romanii, de care va bateti voi joc acum si-i faceti cersetori, la omor cand o sa cada sandramaua voastra securista din cauza furturilor pe care le faceti
sunteti niste cocalari fara pic de creier, stiti doar sa furati ca niste turbati orice misca in tara asta pana o s-o distrugeti de tot
cati dintre voi credeti ca o sa scape, nu-ti face iluzii ca mai scapati pt a doua oara cu arhivele intacte la fel ca in 89. O sa fiti vanati si-n gaura fundului lui basescu pitulit la polul nord de data asta.
2011-10-09 09:28:19 | Raporteaza
@STRAJNIK:
Realitatea TV va intra pe mâna lui VOICULESCU MOTANUL!pe care s-ar putea să-l vedem în alianță cu pDL din 2012 încolo!
2011-10-09 09:37:36 | Raporteaza
@Mihai Goţiu:INDIFERENT CE PROMISIUNI SHI CE VENITURI PE KARE SA LE HALEASKA BUGETARII ,NU VREM LAC CU CIANURI IN TZARA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2011-10-09 10:43:38 | Raporteaza
@Mihai Goţiu @ Ariel Cianur
Va recomand sa mai studiati un pic de economie inainte de a emite aberatii precum “femeile au lucrat in minerit” si ” doar 300 din 5000 de suflete vor lucra in mina “. Voi ati auzit de efectul de multiplicare in economie ?
Poate doar 300 ( desi cifra ii de 900 din ce am studiat ) din cei 5000 de locuitori vor lucra la mina. Insa acei 300 vor trebui hraniti ( locuri de munca in comert si agricultura ), imbracati ( comert si textile ), tunsi ( servicii ) , distrati ( servicii ), vor avea nevoie de instalatori, zugravi, tamplari,tehnicieni auto, electricieni etc. Cei 300 vor tine in spate o intreaga localitate, chiar zona. O zona falimentara dealtfel, sau poate nu stiati ca intrega regiune a muntilor metaliferi este zona defavorizata. Poate are ceva legatura cu reducerea activitatii de minerit.
Altfel spus, nu trebuie sa lucreze 4999 din 5000 ( lasam primarul afara ) de locuitori in mina. Ii suficient cateva sute. Iar modul eronat si superficial in care abordati problema arata o ignoranta crasa.
Cand am spus dezvoltare durabila si mineritul unor alte metale, nu ma refer strict la RMGC. Mineritul este profitabil si reprezinta un potential strategic al Romaniei prin prisma resurselor detinute. Insa acel potential trebuie valorificat de operatori privati ( statul s-a dovedit atat incapabil dpdv economic cat si ecologic ) sub normele si standardele europene in domeniu. Care standarde si norme au demonstrat ca se poate asigura o dezvoltare durabila si cu impact redus asupra mediului. Statul trebuie sa se asigure de respectarea acelor norme si sa asigure un cadru favorabil atragerii de investitori. Proiectul RMGC poate fi bulgarele de zapada care sa porneasca o avalansa de investitii similare in regiune.
Alternativele voastre, agricultura si turism, sunt hilare. Agricultura in Apuseni a insemnat o agricultura de subzistenta, crestea animalelor de lapte pe pasuni si fanete. In momentul de fata este pe cala de disparitie numarul de animale reducandu-se constant de la un an la altul. Si voi vreti sa vindeti o asemenea reteta de succes celor din zona Rosia montana….
Turismul este o alta gluma buna. Trebuie sa ai turisti in primul rand. Statiuni celebre cu potential balnear, climateric, sporturi de iarna din Romania sunt in paragina sau stagneaza in mizerie ( Baile Herculane, Semenic, M-tele Mic, Parang, Voineasa, Vidra, Vata de Jos ). Doar un diletant sau cineva cu interese ascunse poate sustine ca Rosia Montana reprezinta o atractie turistica care poate sustine economic regiunea. Litoralul nu-i capabil sa sustina Dobrogea economic si voi le vindeti alternativa respectiva celor din Rosia Montana. Galerii romane, gluma buna. Se intra cu buldozerul in Sarmisegetuza, se fac garduri cu pietrele constructiilor romane, insa acolo nu va revoltati. Ati fost in Sarmisegetuza ca fapt divers ? Nu mai pot de turisti cei de acolo, sunt calcati in picioare. Tradus pe inteles vulgar, nu merge nici naiba’ acolo inafara unor autocare cu elevi ratacite. Poate daca oamenii ar lucra in minerit ar avea sansa sa invigoreze atat turismul local la nivel de weekend cat si pe cel regional.
Lemn, piatra, minerit -> acestea sunt fundamentele dezvoltarii economice in zona Apusenilor. Turismul este necesar, dar nu si suficient.
Si l-as cita pe G. Carlin in privinta motivatiei tale si a celorlalti in aruncarea cu noroi asupra oricaror incercari de reabilita economic zona. In abstract voi nu dati doi lei pe oameni de acolo si pe mediu. Singura voastra problema ii frica sa nu fiti cumva deranjati in spatiul vostru vital, dorinta unui loc curat pentru VOI. O manifestare pur egoista.
2011-10-09 11:15:49 | Raporteaza
@savantu… prietene, m-ai zonvins. eu te-as trece pe listele pentru premiul nobel, dar mi-e ca mai repede ajungi pe cele de la golden globes. de fapt, cred ca ai supravietuit cu greu noptii devoratorlior de publicitate, sechelele memorarii spoturilor publicitare rmgc iti ies prin toti porii. cianura ajuta la respiratie? ia intreaba-i pe cei de la rmgc.
prietenii mei din rmgc imi povestesc despre minunatele conditi create de rmgc pentru localnici. salarii de 600 lei pe luna pentru cosit iarba prin campusurile construite de rmgc, fel de fel de ‘’subventii” acordate de rmgc, asta pana la inceperea proiectuluim dupa aia le-ar da numai suturi in posterior…nu mai insist in descrieri, pari din zona si stii si tu realitatea.
din nefericire, discuti cu doi oameni, gotiu si ariel, care stiu proiectul mai bine ca tine. chiar in detaliu as zice. daca vrei sa traiesti pe luna peste 10 ani, fiindca rosia montana asa cum o cunosti, nu va mai exista dupa proiect…be my guest. o sa ai o dezvoltare mega durabila, probabil ca nici tiganii din ciuruleasa nu vor mai ramane in comuna dupa ce se termina proiectul.
efectul de multiplicare l-am studiat mai inainte, se pare insa ca, absorbit de vidul din creierul tau, ai evitat sa il citesti: ia sa vedem ce se multiplica la rosia montana, cu riscul repetitiei:
utilaje: nu se iau din romania. valoreaza cam 6-700 mil dolari. multiplicam economia americana sau japoneza, sau coreeana: camioane caterpillar, excavatoare hitachi, cianura basf, piese de schimb, mori de macinat din belgia, bilele pentru morile de macinat din germania. din cele 700 mil dolari pentru echipamente, romanii vor primi 0 barat.
firme de constructii: rmgc nu lucreaza cu firme de constructii din romania. romanii flositi la construirea proiectului vor fi zilieri si necalificati, care vor multiplica veniturile crasmelor din rosia, unde vor bea pe caiet si vor plati la sfarsit de luna. firmele ce vor construi proiectul, daca il va construi rmgc, fiindca aici e buba, vor fi americane sau canadiene. tu chiar esti atat de idiot sa crezi ca gabriel ressources va lasa statul roman sa stie de vreun ban care circula prin companie?
beneficii pentru romania: in mintea ta desteapta te gandesti ca 300 de joburi necalificate vor face din rosia montana noul las vegas. ca sa-i distrezi poate le faci un cazinou, unde sa joace cu jetoane de aur. extras in canada, ca pe asta romanesc nu il vom vedea. benficiile pentru romania sunt 0, asa cum arata acum conractul si atitudinea rmgc, romania va iesi datoare din proiectul asta. ma gandeam ca poate organizezi tu o trupa de haiduci sa-i urmareasca pe rmgc isti prin lume sa le iei banii sa repari ce vor strica ei in timpul proiectului.
fiind atat de savant, te invit sa te uiti la locatiile proiectelor in lume. in canada si africa si america sunt doar pe langa polul nord (canada), desert (sua-nevada, arizona), australia, rusia si africa..nu mai vorbesc. 1% din proiectele miniere de genul asta se desfasoara in zone locuite. chiar mai putin de 1%. tocmai pentru motivul ca impactul asupra mediului este devastator.
daca esti pregatit sa distrugi o zona din romania pentru a tunde 300 de muncitori si sa hranesti inca 300, cuvintele mele nu sunt de-ajuns pentru a-ti spune ce cred despre tine.
daca vii cu propuneri in legatura cu modalitati de supraveghere, evaluare, control, monitorizare, mai stam de vorba.
sarmizegetusa, galeriile romane, adamclisi, stonehenge, cucuteni. faca parte din istoria lumii. chiar daca nu le viziteaza nimeni, exista in wikipedia si tratate de istorie.
esti un nimeni si vei muri un nimeni fiindca pentru 1000 lei salariu de sofer pe camion la rmgc ti-ai renegat trecutul si l-ai distruge fiindca nu trece prin stomacul tau. mai rau e ca nu trece nici prin capul tau. pe acolo nu trece nimic de vreme ce gandesti asa.
2011-10-09 12:16:53 | Raporteaza
@ariel cianur,
iti dai seama ce combinatie prosteasca? un fel de sapun otravitor
Cine crezi ca te poate lua in seama cu un dialog de felul “esti un nimeni si vei muri un nimeni”?!
2011-10-09 12:50:47 | Raporteaza
@canuta..unul ca tine…care in sinea lui e de acord, dar incearca sa devina filozof bagandu-se in seama atunci cand nu e cazul
2011-10-09 13:38:23 | Raporteaza
@Anda: N-am inteles eu bine ?-daca lucrez si primesc un salariu trebuie sa fiu de acord cu angajatorul ? Articol pertinent !!!
2011-10-09 14:30:47 | Raporteaza
@ ariel si gotiu:
chapeau!!
2011-10-09 14:45:06 | Raporteaza
felicitari pentru articol! cei de la RMGC devin din ce in ce mai penibili
2011-10-09 18:13:03 | Raporteaza
@mada
barrely legal,milf or granny?
Sau pur si simplu tranny?
2011-10-09 18:48:59 | Raporteaza
@ariel cianur
ariele te lauda unul jo si striga in gura mare sapo!(sapo ba cu s-ul mut)
O fi vreun francofon ratacit intr-o mare de anglofoni,cum esti tu ratacit intr-o mare de cianura?
2011-10-09 18:52:10 | Raporteaza
@PDistidiot: $58
Draga tovaras si preten,
Ma bucur tare mult sa vad ca inca folosesti metodologia invata de la tovarasul profesor Felix. Baza dumitale de date cu citate ale tutulor dusmanilor popolurui este un iegzemplu pentru ceilanti tovarasi.
Datolita acestor fapte de credinta netarmurita in idealurili comunismului, m-am hotarat impreuna cu tovarasa mea de viata Elena sa te avansam in functie si sa te inaltam alturea de noi. Pregateste-te.
2011-10-09 18:53:05 | Raporteaza
@ta mara nu fu … cand dezlegi misterele ce te framanta…sa imi spui si mie
2011-10-09 19:06:14 | Raporteaza
am intrat astazi pe grupajul alora de la RMGC de pe realitatea.net
credeam ca gasesc doar un articol de propaganda, cand colo gasesc zeci de articole din urma, prin care siteul de stiri le-a facut publicitate mascata de luni de zile.
lingoii
2011-10-09 20:44:43 | Raporteaza
to post a comment..go ahead
to ignore tamara’s nephew..feel free
2011-10-09 21:38:29 | Raporteaza
[...] folosit prezentarile de la Rosia Montana , de pe RMGC.ro, arhivele disponibibile Online , site-ul VoxPublica, am vorbit cu omul din spatele respectrosiamontana.wordpress.com [...]
2011-10-10 11:37:18 | Raporteaza
@danAlex ARAD: Ai vreo problema cu bugetarii? Nu sunt si ei romani ca si tine si nu au nevoie sa manance? sau sustii si tu reducerea numarului de angajati bugetari? iar cu lacul de cianuri care e problema, cand concentratia va fi de doar 5 parti per milion, fata de 10 ppm maximul admis de UE? de ce alte tari ca suedia, finlanda si noua zeelanda accepta asa ceva pe teritoriul lor si noi nu? oare conteaza ca ele sunt tari civilizate si super-dezvoltate?
2011-10-10 13:45:45 | Raporteaza
ngo.ro/date/17e../
“To put the 10ppm standard in context, an accidental cyanide discharge of just 1ppm into the river Trent in
the United Kingdom in October 2009 led to a fish kill that affected 20 miles of the river. The cyanide killed
the bacteria used at a nearby sewage treatment works and a combination of ammonia and cyanide killed
thousands of fish.12 Under the MWD permissible cyanide levels are ten times higher.”
deci chiar si o concentratie de 1ppm a produs ravagii.. asa ca scutiti-ne cu maximul admis de UE
2011-10-10 14:35:12 | Raporteaza
@relativ21: Mai sunt o gramada de darapanaturi prin tara noastra care si daca ar exista fonduri cu care sa fie renovate ar costa prea mult fata de ce s-ar mai putea salva. De casa aia trebuiau sa se ocupe autoritatile romane inainte sa ajunga in halul ala. Oricum e de laudat ca macar au facut ceva. Cand o sa apuce sa bage tot cei 70 milioane de dolari promisi in patrimoniu, sunt sigura ca Rosia va arata mult mai bine si ca turism se va putea face si aici.
2011-10-10 16:51:40 | Raporteaza
tara n-are bani sa bage in centrul istoric al bucurestiul si in toate blocurile vechi care pica la primul cutremur de 7 grade si voi vorbiti de fonduri pentru case situate la cucuietii din deal?:))
2011-10-10 17:37:56 | Raporteaza
@Mihai Goţiu
O constantă a articolelor dumitale despre Roşia Montană este încercarea mai mult decât trebuincioasă de a desprovincializa lupta împotriva RMGC-ului; aceasta nu priveşte deloc numai acel loc, acel judeţ, acea regiune restrânsă!
Sunt tot mai mulţi cinici de serviciu care, sub steagurile unei improbabile neutralităţi, susţin că minele de la Roşia Montană vor fi fiind o problemă poate locală, că localnicii ştiu mai bine decât oricine ce este mai bine pentru dânşii şi, mai ales, că ceea ce se întâmplă acolo nu îi prea priveşte pe ceilalţi români, cu atât mai puţin pe ceilalţi europeni, mai mult sau mai puţin vecini! Câţi nu am auzit asemenea născociri nocive?
Asemănările şi legăturile între rezistenţe locale împotriva unor puteri economice, şi prin urmare politice, globale nu este uşoară, întradevăr, dar totodată lipsa unei viziuni mai cuprinzătoare a unei astfel de mişcări este de cele mai multe ori sufocantă pentru mişcarea însăşi.
Acest articol merge pe paşii celorlalte, găsesc o constanţă admirabilă, mult spor în continuare. Faptul că stârneşte atâtea reacţii penibile nu poate fi decât un semn foarte bun (le urez tulburaţilor de mai sus să fie măcar adolescenţi, altminteri este cam grav).
Cu stimă.
2011-10-10 23:34:56 | Raporteaza
unele afirmatii sunt combatute chiar superficial, pentru ca nu aveti argumente clare. DE exemplu cel cu cianura si Comisia. Comisia nu interzice folosirea cianurii in mineri, in completare sunt amintite restrictiile. Si? A zis cineva ca e permisa folosirea in orice fel de circumstante si ca nu s-ar respecta regulile?
2011-10-11 10:36:07 | Raporteaza
[...] prostiei: să cumperi reclamă pe Realitatea şi apoi să dai link cu un mesaj de genul Uite ce spune Realitatea. Cine te [...]
2011-10-11 13:09:27 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Mithbusters???
Pai daca tot declari peste tot ca nu exista cianura in cafea, ia uite aici: cyanidecode.org../
si mai specific:
“Cyanide in the Environment
Cyanide is produced naturally in the environment by various bacteria, algae, fungi and numerous species of plants including beans (coffee, chickpeas and lima), fruits (seeds and pits of apple, cherry, pear, apricot, peach and plum), almond and cashew nuts, vegetables of the cabbage family, grains (alfalfa, and sorghum), roots (cassava, potato, radish and turnip), white clover and young bamboo shoots. Incomplete combustion during forest fires is believed to be a major environmental source of cyanide, and incomplete combustion of articles containing nylon produces cyanide through depolymerization.”
Adica in Codul International de Management al Cianurii se prezinta faptul ca in boabele de cafea EXISTA cianura.
Insa dumneata stimate domn MINTI DE INGHEATA APELE!
2011-10-11 14:10:06 | Raporteaza
@kla2005:
la Rosia Montana se va folosi ”cianura de sodiu”, nu ”cianura” – arata-mi studiul in care se arata ca in boabele de cafea exista cianura de sodiu;
compusii cianhidrici sunt de foarte multe feluri (majoritatea otravitori si foarte otravitori) – compusii cianhidrici se transforma in cianura de sodiu (in alte cazuri, de potasiu – la fel de otravitoare) doar in reactie cu alte substante; atentie, insa, pentru a deveni otravitori e nevoie de cantitate (concentratia e doar un parametru, nu singurul);
de aceea, consumul unei cantitati mici de boabe de cafea, samburi de mere sau de caise NU este otravitoare pentru corpul uman; consumul substantial (concentratia compusilor cianhidrici din boabele de cafea, samburi de mere sau de caise ramane aceeasi, doar cantitatea creste) devine otravitor in reactie cu acizii din stomac;
asadar retine: ceea ce se afla in stare naturala in boabe si seminte sunt compusi cianhidrici care devin otravitori doar in cazul unui consum CANTITATIV mare mare si doar in reactie cu alte substante (acizi), care genereaza acizi cianhidrici; in proiectul RMGC se va folosi direct acid cianhidric (mai exact cianura de sodiu sau ”sarea de sodiu” – denumire mai populara) si in CANTITATI gigantice: intr-un singur an va fi folosita de 13 ori mai multa cianura (de sodiu) decat in toata proiectele miniere din Uniunea Europeana;
2011-10-12 10:30:31 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: Stimate domn, poate era bine sa dai click pe linkul din primul meu post si ai fi primit raspuns la intreg postul pe care l-ai pus drept raspuns. intr-adevar consumul unei cantitati mici de cianura cum ar fi: cianura dintr-o ceasca de cafea, din migdale sau samburi de mere si caise nu dauneaza sanatatii.
prin aceasta afirmatie domnia voastra a confirmat ceea ce RMGC deja a prezentat in documentatiile lor.
Mai mult, dezinformezi (minti cu nerusinare) cand vorbesti de ce fel de cianura sau mai bine zis sub ce forma se va folosi cianura la Rosia Montana: Acidul Cianhidric are formula HCN si NU va fi folosit pentru a recupera aurul. De folosit se va folosi Cianura de Sodiu care are formula NaCN. Sa declari ca jurnalist faptul ca se va folosi DIRECT ACID CIANHIDRIC este extrem de grav pentru ca e o MINCIUNA SFRUNTATA menita sa induca panica si frica in mintile oamenilor. Cantitatile pe care le scoti domnia ta sunt DIRECT luate din burta si fara pic de justificare.
In caz ca nu stiati Romania este o tara membra a Uniunii Europene si in consecinta se supune directivelor in domeniu. Asa ca nu pot acesti investitori straini sa faca ceva de capul lor. Nu. Totul trebuie sa se conformeze directivelor europene care sunt foarte stricte in acest domeniu, din cate stiu eu, ca urmare a accidentului de la Baia Mare.
Personal va recomand cu caldura sa verificati informatiile pe care vi le transmit “unii colegi de breasla” si incetati sa mai fiti o “unelta” in mainile unora. E pacat, deoarece sunteti roman.
Cu stima,
2011-10-12 15:46:13 | Raporteaza
@gotiu
mihai, la inceput imi faceam griji pentru nervii tai, ca ai de-a face cu atatia postaci dar cand am vazut ce contraargumente aduc ei m-a apucat rasul. E usor sa le tii piept cand nu ai nimic de ascuns si esti sigur ca spui adevarul.
m-a amuzat treaba cu tornade si uragane. astia de la rmgc sunt in stare sa promita marea cu sarea. pun pariu ca daca erau intrebati daca rezista la tsunami ar fi raspuns ca “daaaaaaa, rezista si la tsunami”. cat de tare
foarte frumos articolul
2011-12-12 15:52:22 | Raporteaza
[...] MythBusters la Roșia Montană. Noua avalanșă de minciuni publicitare de la RMGC - un articol despre, din nou, campania media înșelătoare a companiei; [...]
2011-12-12 16:59:51 | Raporteaza
Danke fuer deinen Artikel. Wirklich gut geschrieben.
2012-03-29 01:49:10 | Raporteaza
Tamron A09…
[...]MythBusters la Roșia Montană. Noua avalanșă de minciuni publicitare de la RMGC. Chiar pe aici, pe Realitatea.net « voxpublica | Platforma de comentarii, bloguri si opinii REALITATEA.NET[...]…
2012-05-07 09:39:46 | Raporteaza