![]() | Nicolas Sarkozy se declară foarte iritat de loganele şi dusterele Renault-uluivezi toate articolele de Costi Rogozanu04 Mar 2010 la 17:05 24 comentarii 2192 vizualizari. |
Discursul lui Nicolas Sarkozy despre noi proiecte de resuscitare a industriei franceze de automobile a adus şi cîteva aluzii transparente la strategia Renault de a produce automobile în afara ţării şi de a le vinde apoi în Franţa. Ceea ce i se pare domnului NS cel puţin imoral. Traian Băsescu, e timpul să săriţi în Duster şi să daţi o fugă la Paris.
Problema Renault-ului este că nu are destulă producţie în Franţa. Sarkozy nu spune propriu-zis “renault”, dar presa franceză identifică imediat că despre constructorul cu pricina e vorba:
«Je n’accepte pas que le grand groupe privé automobile PSA ait les deux-tiers de ses effectifs en France et que l’autre constructeur automobile ait seulement un tiers de ses effectifs en France, alors que l’Etat en est propriétaire à 15%», a-t-il dit en évoquant sans le citer Renault. - am citat din Liberation.
Amuzant e că l-am auzit zilele trecute pe simpaticul Ilie Şerbănescu la Antena 3 comentînd puţin diferit: măreaţa investiţie a Renault a fost făcută cu nişte facilităţi extraordinare făcute de statul român şi asta nu poate fi uitat. Cînd comentăm succesul Renault, trebuie să amintim cît de puţin i-a costat pe francezi şi cît de mult pe noi, cam asta am înţeles la Şerbănescu.
Şi altceva îl irită pe preşedintele Franţei. Că fabricarea maşinilor în Est se lasă cu vînzări în Vest. Şi e foarte ferm iritat de asta. Ce o să ne facem cu Dusterul?
«Qu’on aille créer des usines à l’extérieur, ça me va très bien pour gagner des parts de marché. Mais qu’on aille fabriquer des voitures à l’extérieur pour les ramener en France, ça fait de la pollution par ailleurs, et je ne l’accepte pas. Sinon pourquoi l’Etat a mis 6 milliards d’euros pour aider la filière automobile française à survivre», s’est-il interrogé.
E amuzantă iritarea lui Sarkozy. Vine imediat după lansarea Duster. Nicolas, le voila:


Cristian Teodorescu azi la 00:32 |
Cînd îl auzi vorbind la vreo televiziune pe parlamentarul român, îţi vine să crezi că [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 18 Feb la 18:08 |
În urmă cu o lună, când scriam că PDL și PSD și-au dat mâna pentru a susține un [ citeste mai departe ]
Florin Puscas 18 Feb la 14:27 |
Dan Dianconescu, prin intermediul OTV şi al partidului de troglodiţi pe care îl conduce, vine [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 18 Feb la 11:41 |
O veste tristă. A murit Cornel Mihai Ionescu, unul dintre cei mai mari erudiţi pe [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 17 Feb la 22:59 |
Vezi şi Catavencii.ro
Fix 1,5 la sută din PIB vrea premierul MRU să aducă la buget, în două [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 17 Feb la 12:01 |
Mircea Sandu: Acum... o să vedem asta cu băut din iaz...
Dragoș Năstase: Nu... e un pahar de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 16 Feb la 11:11 |
Numărul deceselor în urma hipotermiei este tot mai mare. Autoritățile iau măsuri, Raed Arafat [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 16 Feb la 11:07 |
Geamurile fumurii se lasă ireal de încet în jos. Albul zăpezii îmi lovește retina. Îmi [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 16 Feb la 01:43 |
Aveam șase ani când am auzit o teorie frumoasă despre tineri. Cel care mi-a spus-o nu era un [ citeste mai departe ]
Marius Cosmeanu 15 Feb la 22:15 |
Într-un audiovizual în care ayatolah e Dan Diaconescu iar precursor, mai bretelatul său [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 20:56 |
E şi-n Caţavencii.ro
Fiindcă tot sîntem în criză de prezidenţiabili n-ar fi momentul să [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 17:05 |
Asocierea dintre Federația Română de Fotbal și Roșia Montană Gold Corporation (RMGC) a fost [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 15 Feb la 15:35 |
Se pare că presa a atins limita: fundul lui Boc. Facebookul a ars în flăcări deontologice şi [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 15 Feb la 14:36 |
Coaliţia la guvernare susţine tratatul fiscal european, deşi părerile privind tratatul privind [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 15 Feb la 13:29 |
Vezi şi Caţavencii.ro
Dacă nu s-a dus cu Ponta în America, fiindcă nu ştie engleza, Crin [ citeste mai departe ]
Lucian Isar 15 Feb la 12:45 |
Noul guvern promoveaza si un nou program de guvernare. Acest program are 3 mari componente : 1) [ citeste mai departe ]
riscograma.ro 15 Feb la 11:22 |
Mihai Răzvan Ungureanu: "Militarii îngheaţă la deszăpeziri, locuitorii stau la căldură. [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 15 Feb la 09:05 |
Marți (ieri), în jurul orei 18.00, un prieten mi-a semnalat un articol publicat de [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 15 Feb la 05:12 |
Celor 300 de candidați tineri şi cu studii în străinătate care aspiră la funcția de consilier [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 23:21 |
... de fiece data cand cred ca mai jos nu se poate cobori, ceva se incapataneaza sa ma convinga de [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 14 Feb la 23:15 |
Dacă întreaga masă a lui Stamate reuşea să se sprijine pe calcule şi probabilităţi, iată [ citeste mai departe ]
Tudor Darie 14 Feb la 23:14 |
În ultimele zile, ortacii lui Voronin se plâng pe site-ul grenada.md că poliția a inițiat o [ citeste mai departe ]
Mihai Eminescu 14 Feb la 22:02 |
Iunie 1882
Îngerul meu blond,
Te-aș acoperi toată cu sărutări, cum argintarii îmbracă [ citeste mai departe ]
Daniel Oanta 14 Feb la 13:59 |
În anul de graţie 2009, când un cumul de factori externi si interni au forţat Romania să [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 14 Feb la 13:10 |
Zahar Prilepin, un scriitor rus de care v-am mai povestit aici, spunea zilele trecute pe BBC despre [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 14 Feb la 10:36 |
Pe când era Prim Secretar al Partidului Socialist Francez, François Mitterand a fost întrebat de [ citeste mai departe ]
Dan Duca 14 Feb la 10:06 |
"Asta este o ţară care a făcut vedete din toate pipiţele şi nu-şi respectă veteranii de [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 14 Feb la 09:19 |
Din 40.000 de bucureșteni anunțați pe facebook au fost numărați la Protestul [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 14 Feb la 00:41 |
… si nu, asta nu are nimic de-a face cu ecologia. Are de-a face cu politica. Mai exact, cu [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 13 Feb la 18:57 |
E şi-n Caţavencii.ro
Acum vreo cîţiva ani, cînd se bătea în apariţii la inundaţii cu pe [ citeste mai departe ]
| 1@NuHULITIbaraniidascali: Daca un cadru didactic, cu atit mai mult un cadru didactic universitar nu si a pregatit elevi ori studenti mai bine pregatiti decit el insusi in evolutie ca o spirala, inseamna... | ||
| 2@Bafomet: apreciez sinceritatea ta, restul speculatiilor aparent logice pe care le faci in continuare sunt lipsite de substanta si ne arata cat de greu le este celor care au prejudecati "stiintifice" sa-si... | ||
| 3@Dan Ionescu: Cand avem opinii contrare - OK. Cand avem doar.... contrare - e o problema.PS. Mi se pare chiar aiurea sa fii de aceeasi parte a baricadei cu Ion Iliescu si sa vezi bâtele şi minerii... | ||
| 4@Dan Ionescu ce faci saracule cu duhu',esti mare democrat? Zici ca esti din partea "revolutionarilor bunului simt"? Hai sa auzim si parerea ta despre fundu' lui Boc,ca seful tau Crinulet s-a facut de... | ||
| 5Hai sa inlocuim si chirurgii cu "oameni simpli". De ce nu s-ar pilota avioanele prin vot de catre pasageri, pana la urma ei au dat banii, ei sunt beneficiarii si e viata lor in joc. Pana cand dictatura... | ||
| 6@Florin Puscas:In general legile sunt facute de oameni pentru TOTI oamenii.In Romania de astazi legile facute de asa natura ca ele sa poata fi interpretate, mai mult decat atat, sunt proiectate din start... | ||
| Mihai Goţiu 27671 citiri |
| Cristian Teodorescu 12132 citiri |
| Costi Rogozanu 10586 citiri |
| Ciprian Domnişoru 9517 citiri |
| Remus Cernea 5479 citiri |
| Alin Fumurescu 4321 citiri |
| Dan Duca 3798 citiri |
| Dorin Tudoran 3023 citiri |
| Cristian Bândea 2178 citiri |
| Ionel Blănculescu 2165 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 6 postari |
| Costi Rogozanu 4 postari |
| Daniel Oanta 2 postari |
| Dorin Tudoran 2 postari |
| Tudor Darie 2 postari |
| Ciprian Domnişoru 2 postari |
| Lucian Isar 2 postari |
| Alin Fumurescu 2 postari |
| Cristian Cojanu o postare |
| Mihai Goţiu 112058 citiri |
| Costi Rogozanu 56496 citiri |
| Cristian Teodorescu 48028 citiri |
| Alin Fumurescu 30237 citiri |
| Ciprian Domnişoru 21560 citiri |
| Remus Cernea 18567 citiri |
| Dorin Tudoran 16569 citiri |
| Viorel Dobran 16157 citiri |
| Iulian Leca 15572 citiri |
| Cristian Bândea 12840 citiri |
| Mihai Goţiu 38 postari |
| Costi Rogozanu 25 postari |
| Cristian Teodorescu 25 postari |
| Dorin Tudoran 16 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Alin Fumurescu 10 postari |
| Viorel Dobran 9 postari |
| Iulian Leca 9 postari |
| Ciprian Domnişoru 7 postari |
| Ciprian Şiulea 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
nu ar trebuii acum sa fie suparat fiindca acum un an in GERMANIA se vindea un SANDERO cu 5000 de euro cu tot cu tva si un pachet cu oferte ideale iar la noi in ROMINIA oferta era de 6999 de euro deci va puteti imagina si singuri cit sunt furati romanii!iar RENAULT cerea cu nerusinare facilitati si ajutor de la statul roman iar domnul TARICEANU ne manipula cu nerusinare ca trebuie sustinuta uzina DACIA
2010-03-04 17:28:01 | Raporteaza
bai franzela! scuze, vroiam sa spun bai shoalacrem…de bun simt jurnalistic ar fi sa si traduceti ce citati in frantuza…ca deh, sunteti scoliti!
)))))))))))))
de ce din alte limbi traduceti..dar din franceza nimeni si niciodata! voi chiar va credei micul paris!
2010-03-04 17:47:55 | Raporteaza
Badie sarkozi crede ca frantujii lui au 3 c…e si nu 2 ca tot omu. Ce ie frica de concurenta noilor veniti din est? el cu o economie struto-comunisto-capitalista? pazea badie sarkozi din mijlocul autostrazii europene ca vine Dusterul (venea mai repede daca nu era dragutul de comunism vreo 50 de anisori, hai c-am zis-o).
2010-03-04 17:49:14 | Raporteaza
pourquoi n-ai tradus citatele ?
nu suntem toti experti in franceza. in rest, iritat sau nu, sarkozy va trebui sa se obisnuiasca sa vada si loganurile si dusterele prin franta, parce-qu’ils sont tres cheap
) mama ei de franceza
2010-03-04 17:59:14 | Raporteaza
De unde vine obiceiul sa aratati ca stiti o limba fara sa traduceti ce ati citat? Daca pretindeti ca stapaniti limba franceza ar trebui sa stiti ce inseamna si le savoire faire devant les gens qui perdent leur temps en vous lisant. Spiritul francez obliga la eleganta. Dar asta ar insemna sa li se interzica in bloc ziaristilor români folosirea limbii cu pricina. A bientôt!
2010-03-04 18:04:00 | Raporteaza
Costi, domnilor, hai sa privim si din celalalt unghi: daca maretul constructor national Dacia si-ar delocaliza uzina in Bangladesh sau, mai rau, in Bulgaria si i-ar lasa cu ochii-n soare pe neasemuitii muncitori pitesteni, nu credeti ca la fel ar reactiona si Base? Sau ca nu ar fi normal sa reactioneze asa?
2010-03-04 18:05:54 | Raporteaza
acesta este un blog, regulile le fac eu. Am tradus continutul citatelor, dar rezumat, nu cuvint cu cuvint. Asta e stilul. M-asteptam sa va placa stirea, iar voi ma innebuniti ca ma dau mare ca stiu franceza. sinteti normali? am dat citatele exacte si sursa cum se face si am tradus pe scurt. asta e
2010-03-04 18:14:29 | Raporteaza
O întrebare. L-a auzit vreodată cineva pe Ilie Șerbănescu spunând ceva de bine, ceva pozitiv? Mi-e lehamite de văicărelile lui.
2010-03-04 18:18:25 | Raporteaza
la francezi si cei care-si zic de dreapta au un discurs…socialist.mi-e greata de stilul asta de politica pe care-l practica (dintotdeauna) franta.
2010-03-04 18:27:19 | Raporteaza
Trebuie sa ne asteptam la o sceneta similara cu Dacia Logan si Hitler.;))
2010-03-04 18:27:38 | Raporteaza
@rogo:
an guarrrrd musiu pusichet
nu ne mai aburrrriti ca asta e blog!
asta e un produs jurrrrnalistic…media…in care vindeti publicitate si va vaietati ca se autosustine!! (rrezumat pe scurt..de pe alte bloguri din acelasi prrrrrrrodus)
asa ca ciocu petit la faza asta!
cat timp nu vinzi publicitate pe orrracolul tau in clasa a 2a…poti sa ii spui cum vrrei…dar tot un produs irrrrrrrrrealitatea este! dar asta e boala tuturor jurnalistilor: merrrreu tre sa parleasca ceva si daca se poate in direct!
arrticolul cred ca ne place…dar musiu..citatele nu se trrraduc rezumat..mai ales cand sunt cifrrre in ele..si nu apar in rezumat, ca deh..detaliile fac diferrrenta mereu..si dau intelesul cu adevarat. )asta e o chestie de masterat in “blogging”)
Apropo..voi faceti rezumatele pe irrealitatea la multe altele..ca la exemplul cu 2 contabili obligatoriu..o magarrrie de stire din partea trustului vostru manipulata la culme in primele ore!
Si apropo, daca tot faci regulile..de ce ma obligi sa taste reclame mereu?!
alueta…alueta…:D
2010-03-04 18:51:17 | Raporteaza
Vazusi Rogo, ce usor a fost sa triezi câtiva înca si mai prosti ca tine !? A fost suficient sa dai câteva citate frantuzesti…
2010-03-04 18:57:37 | Raporteaza
Se cheama mercantilism sau protectionism, ideile alea impotriva carora a scris Adam Smith, liberalul ala rau pe care il adora toti capitalistii care nu le placere ca unii, muncitori, oameni de afaceri, tarani etc ii exploateaza pe altii!
2010-03-04 20:31:18 | Raporteaza
Mai lasa-l si pe Sarkozy asta! Mai intai ca Renault-urile lui sunt proaste si scumpe. Macar Loganurile la aceeasi calitate au un pret mai bun.
Si-apoi , e vai de capul Frantei daca o mica uzina din Romania o clatina!
Sa faca ei cognac, vinuri, parfunuri si branza.
La masini sa-i lase pe nemti…
2010-03-04 20:33:17 | Raporteaza
Francezii au acordat constant atentie cererii interne, proportia produselor franceze consumate in Franta este mult mai mare decat in alte tari dezvoltate. Greu de spus cat din asta s-a datorat unei strategii economice sau demagogiei politice intr-un stat cam socialist, sau pur si simplu nationalismului traditional al francezilor.
Pana acum cativa ani au cam fost luati peste picior pentru aceste idei “retrograde”, pentru ca PIB-ul nu crestea ca la altii, nici profiturile si nici bonusurile. Nu prea acorda nimeni atentie detaliului ca la modul general in Franta se traia cam la fel de bine precum in UK sau Germania, si pe baza unei economii cu profil de risc mai scazut.
Astazi insa par a trece prin criza economica mai bine ca orice alt stat mare din EU, si mai bine decat majoritatea tarilor lumii, exceptand Norvegia, Australia sau China (deocamdata). Se comenteaza inca putin despre asta, dar stai sa mai iasa la suprafata niste buboaie…
Acum vreo luna am fost la Paris si intr-o seara l-am vazut pe Sarkozy la televizor intr-o dezbatere cu niste cetateni, printre care si un inginer de la Renault, exact pe aceasta tema. E greu de spus de partea cui este dreptatea. Mai sigur este insa ca Renault stie deja solutia: in Ro se va produce Dacia iar in Franta noul Clio.
Adica la noi marje mici, cu costuri, inclusiv salarii la fel, la ei marje mari, cu costuri, adica salarii corespunzatoare.
Inainte de a incepe sa injuram sa nu uitam calitatea. Crede cineva in mod realist ca s-ar putea produce noul Clio la Mioveni?
2010-03-04 21:29:29 | Raporteaza
@Porcu din Baie: ai auzit cumva…ala porcu si prost sa faca un pas in baie? singurul prost e unu care guitza
2010-03-04 22:36:36 | Raporteaza
keleti – ba da, exact asta e problema. ca ne bucuram acum citiva ani cind pleca nokia din germania, fara sa ne punem nici o clipa problema ca vorpleca si din romania dupa un timp…
2010-03-05 00:19:48 | Raporteaza
@rogo:


nu e acelasi lucru.
renault nu e delocalizat in pitesti.
in franta e vandut loganul si acum poate duster. dar, aceste produse, nu au mai fost produse inainte in franta.
e logan by reno dar nu
relocalizarea in blangadesh sau bulgaria e cu totul altceva
pt ca base sa se supere identic..ar trebui sa fie importate la noi sandero din mexic…brazilia
si ca sa ii desenez niste jaloane si keleti…adica produse vandute in nyugat se fabrica in keleti si sunt vandute in nyugat…la pret de keleti:D..cand ametesti de la jaloane..cheama-l pe Dorele…ca merge!
au! rivoa?
2010-03-05 00:40:35 | Raporteaza
Din simpatie, uite traducerea…si o corectie: Duster, Logan, Sandero si alte modele ale unei marci auto sunt la feminin in fr, deci “Nicolas, la voila”, sunt foarte sigur de asta.
«Je n’accepte pas que le grand groupe privé automobile PSA ait les deux-tiers de ses effectifs en France et que l’autre constructeur automobile ait seulement un tiers de ses effectifs en France, alors que l’Etat en est propriétaire à 15%», a-t-il dit en évoquant sans le citer Renault.
“Nu accept ca un mare grup privat PSA (Peugeot-Citroen n.t.) sa aiba 2/3 din efectiv in Fr iar un alt constructor de automobile doar 1/3 din efectiv in Fr, desi statutul este propietar a 15% din el” a spus el, evocand fara a cita Renault.
«Qu’on aille créer des usines à l’extérieur, ça me va très bien pour gagner des parts de marché. Mais qu’on aille fabriquer des voitures à l’extérieur pour les ramener en France, ça fait de la pollution par ailleurs, et je ne l’accepte pas. Sinon pourquoi l’Etat a mis 6 milliards d’euros pour aider la filière automobile française à survivre», s’est-il interrogé.
“Sa mergem sa creem uzine in strainatate, sunt de acord pentru a castiga din piata de acolo. Dar sa fabrici masini in strainatate pentru a le readuce in Fr, asta e un soi de poluare si nu accept. Pai de ce statul a pus la bataie 6 mld de euros pentru a ajuta filiera automobilului francez sa supravietuiasca?” s-a intrebat el.
Nota mea…
acolo a dat vina pe “stat”
). Asta e problema cu republica Fr…unde presedintele e votat de popor si ii calareste pe toti si ii suspenda pe toti la necaz, si apoi fuga, arunca vina pe primul ministru.
daca ar fi dat proportiile dintre masa salariala a renault in Fr/strainatate…lucrurile s-ar fi cel putin echilibrat, daca nu inversat.
1) se simte o nuanta puternica gaullista…”nu accept, sunt de acord”, etc. nu despersonifica “nu e acceptabil, e preferabil”. Bine ca nu a spus ca dat 6 miliarde de la el din buzu
2) Asta cu efectivul e demagogie pura (saracu’ muncitor francez…cum i-a luar lui locul de munca turcu, romanu’ si marocanu’), la ce sa te astepti de la Sarko
3) Nu cred ca la Dacii se referea el…ca noi exportam 60K de maisini pe an in Fr, ci la fabricile Renault din UE si non UE, care produc modele Renault adevarate, comparabile cu ce fac ei in FR, dar cu costuri sociale mai mici.
2010-03-05 00:47:44 | Raporteaza
@mil:
2010-03-05 01:44:00 | Raporteaza
@paul: amice esti varza…
2010-03-05 02:06:22 | Raporteaza
@Edwin Keleti:
ms! oi fi eu varza..dar nu suntem amici!
basti la jaloane! dirijeaza-l pe “Dorele!”
2010-03-05 09:33:12 | Raporteaza
@Edwin Keleti:
amice, ti-am citit postarea cu accidentele! ihhh!
sper ca ti-ai incheiat seria!
politaiului si drei cu golf..puteai sa le faci probleme reale si mari si tu, daca vorbeai imediat cu un jurist. (asta ca un sfat). cred ca inca ii mai poti face o “bucurie” omului. politaii cred ca le stiu pe toate..si vorba ta: sunt varza majoritatea! exceptii sunt desigur..dar f rare. iar daca mai dai si de unul partinitor ca in cazul tau…tre pusi la plata! nu de alta..dar de ce sa se joace cu vietile oamenilor!
2010-03-05 10:09:29 | Raporteaza
@mihaita: 5000 de euro cu programul rabla de 2500 de euro, de fapt era logan de 7500 de euro, dar mai bine sa vorbesti, chiar daca nu stii de spre ce.
2010-03-05 13:23:52 | Raporteaza