![]() | Noul partid al României. Un nou Front al Salvării Naționale ori o nouă Alianță Civică?vezi toate articolele de Mihai Goţiu23 Feb 2011 la 13:03 33 comentarii 1155 vizualizari. |
E necesar un nou partid în România? Dezbaterea e în toi și sper că nu se va împotmoli aici. În faza actuală (a dezbaterii) opinia majoritară e că acest nou partid e necesar (pentru o opinie contrară, care susține o presiune civică în stare să le oblige să se reformeze pe cele actuale, vezi Costi Rogozanu). Ideologia (necesară sau nu) și modul de organizare (clasic, cu filiale, organizații, cotizații etc. sau virtual) sunt cele care au încins însă spiritele. Pe de o parte sunt cei care susțin necesitatea ideologiei (de centru-dreapta, respectiv de stânga), pe de altă parte cei care văd o structură (rețea) unită de principii (profesionalism și onestitate) care să se împartă ulterior în ”stânga” și ”dreapta”, însă doar după ce a reușit să impună principiile în cauză ca bază a politicii.
Acesta e, extrem de pe scurt, rezumatul dezbaterilor de până acum (vezi: Ernu, Rogozanu, Măruță, Fumurescu, Ghinea și lista e mult, mult mai lungă). Personal, înclin înspre varianta unui nou partid, virtual și fără ideologie în prima fază. Iar în sprijinul acestei idei, aduc propriile argumente (le voi enumera doar pe cele care nu le-am observat încă a fi exprimate).
Necesitatea unui nou partid
Speranța că actualele partide vor fi în stare să se reformeze mi-am pierdut-o. PSD a ratat-o cu Mircea Geoană și cu Victor Ponta (am mai scris și cu alte ocazii). Departe de a fi un reformator, Crin Antonescu a crescut artificial PNL în sondaje (pe baza nemulțumirii față de guvernarea PDL), dar soluțiile lui sunt legate de preluarea puterii, nu de o reformă reală în partid (și nu pot să cred că alianțele în care s-a implicat pot fi un garant al reformării României). PDL are un grup de reformiști vizibili, dar fără putere în partid și pe care nu-i văd în stare să obțină o victorie într-atât de clară la alegerile interne care se apropie, care să le permită să se desprindă de resursele clientelare ale formațiunii.
Ideologia
Marea problemă a actualelor partide politice nu o reprezintă lipsa ideologiilor, ci faptul că acestea au fost doar un mijloc pentru a acoperi mizeriile și corupția. Marele scandal al momentului (vămile) arată că sistemul mafiot este unul transpartinic. Formată în 20 de ani, corupția din vămi a supraviețuit și s-a dezvoltat indiferent de culoarea guvernărilor. Pe rând sau în același timp s-au împărțit ”beneficiile” și în stânga, și în dreapta. În dosarele legate de prostituție și trafic de ființe umane, apar, pe rând, personaje afiliate fiecărei formațiuni politice (asta dacă nu sunt direct politicieni).
La nivel economic, contractele privilegiate cu statul sau autoritățile locale n-au ținut cont de culori politice, ci doar grosimea plicului (ori, după caz, a genții sau a valizei). Cu o altă ocazie am arătat cum Hidroelectrica a livrat energie la preț preferențial către diferiți ”parteneri strategici” în toate guvernările (iar fiecare guvernare a găsit câte o ”acoperire” ideologică pentru a justifica acest lucru!).
Nici în privința reformelor structurale, ideologiile nu au fost de vreun folos. În minte îmi vine acum doar exemplul composesoratelor – instituții de administrare în comun a proprietăților din zonele rurale de deal și de munte (fânațe, păduri, mici întreprinderi de prelucrare a lemnului sau a produselor agricole) care au funcționat până înaintea celui de-al doilea război mondial. Pe lângă eficiența economică a acestei forme asociative, composesoratele erau foarte active și pe plan social (fiind împlicate direct în construirea și întreținerea școlilor și bisericilor, în susținerea copiilor comunității capabili să urmeze școli superioare ori în ajutorarea cazurilor sociale – iar toată această susținere se raporta direct la nevoile comunității, eliminând procedurile birocratice). Încercărilor de reorganizare a composesoratelor li s-au pus bețe în roate de toate guvernările. Pentru că blocau defrișările masive ”cu dedicație” și ar fi redus resursele clientelei (de ce să lași dreptul comunității locale să-și rezolve necesitățile sociale când, cu siguranță, la nivel județean sau național sunt persoane care ”știu mai bine” cum trebuie cheltuiți acei bani…).
Lista de mai sus e strict exemplificativă (nicidecum exhaustivă) pentru a arăta că nu o ideologie sau alta reprezintă cauza actualei stări a clasei politice autohtone. Și, implicit, a României. Ci lipsa de principii (profesionalismul și onestitatea).
În plus, avem exemplul Alianței Civice. Alianța civică a avut ideologie. Și a avut o contribuție importantă în victoria Convenției Democratice din 1996. Faptul că a avut o ideologie și că acest lucru a contribuit la victoria unei alianțe politice nu a fost suficient pentru a asigura și schimbarea de mentalitate și de conduită politică în România. Iar eșecul politic s-a întors precum un bumerang și împotriva mișcării civice. Alianța Civică a a vut o ideologie de dreapta. Cred că aceeași soartă ar fi avut și dacă ar fi militat pe partea stângă.
Obiectivele
Mult mai importante decât ideologiile consider însă a fi obiectivele unui nou partid. Stabilirea unui obiectiv național (eventual a câtorva obiective naționale) reprezintă cu adevărat o miză. Doar apoi, ar trebui continuate discuțiile asupra modului în care aceste obiective pot fi îndeplinite. Cu idei și argumente pertinente, exprimate cu bună-credință și venind și dinspre stânga și dinspre dreapta, s-ar putea găsi și soluțiile. Nu cred că există soluții globale (exclusiv de stânga ori exclusiv de dreapta) pentru toate domeniile care trebuie acoperite.
De aceea, cel puțin în primă fază, ar trebui găsite punctele comune (principii de dezbatere și obiective) care ar putea da forță unei asemenea mișcări. Și doar după identificarea ”celui mai mic numitor comun” să se ajungă la ideologii. Iar ”ne-am săturat de starea actuală” încă nu este un motiv suficient.
***
P.S.: Mereu m-am întrebat ce s-ar fi întâmplat dacă o parte importantă a primilor lideri ai Frontului Salvării Naționale nu și-ar fi dat demisia în momentul în care au înțeles linia înspre care se orienta. Dacă nu ar fi putut, din interior, să limiteze acțiunile și efectele acestuia.
Etichete: alianța civică, Aligica, alin fumurescu, costi rogozanu, Cristian Ghinea, frontul salvării naționale, Mihai Goţiu, Mihnea Măruţă, partid nou, vasile ernu


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Domnu' Cristian, aveti dreptate 100%. Numai ca aici zace paradoxu": pentru ca sa nu mai iasa in strada, lumea trebuie sa iasa in strada ! Cu nici unii din asa-zisii politicieni de azi nu se poate face... | ||
| 2Extreeeeeeeeeeeeeem de putin convingatoare pledoaria doamnei Vijulie cand e vorba sa explice de ce ceea ce se poate in MBritanie nu se mai poate in România: practic toata explicatia e o retorica tare ridicula... | ||
| 3@tamara's nephew: REmus Cernea? Nu de alta,dar aveam mare incredere in el. Zice gura presei ca ar fi fost atras cu un post caldut de secretar de stat.Asta ar fi o dovada ca "exista un Dumnezeu" pe... | ||
| 4Nota 10 autorului ptr. acest articol; e printre cele mai bune articole in româna pe care le-am citit in ultimii ani. Zic asa ca p`aia cu "cel mai bun articol" am impresia ca deja am mai bagat-o, si zic... | ||
| Mihai Goţiu 10758 citiri |
| Cristian Teodorescu 9520 citiri |
| Costi Rogozanu 8860 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4128 citiri |
| Alin Fumurescu 3935 citiri |
| Constantin Creţan 3391 citiri |
| Dorin Tudoran 2870 citiri |
| Elena Vijulie 2532 citiri |
| Dan Duca 2471 citiri |
| Ciprian Şiulea 2302 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61150 citiri |
| Cristian Teodorescu 39860 citiri |
| Costi Rogozanu 38052 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18176 citiri |
| Alin Fumurescu 17841 citiri |
| Viorel Dobran 12311 citiri |
| Dan Duca 11271 citiri |
| Constantin Creţan 11150 citiri |
| Elena Vijulie 9157 citiri |
| Dorin Tudoran 8697 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
R O M A N I BATJOCORITI DE MAFIA LUI BASESCU!!
Ca si dumneavoastra, medicii si juristii (“spagarii”), profesorii, invatatorii (“care fraudeaza statul cu meditatii”), functionarii publici (“care primesc mita”), politistii (“nenorociti si betivi”), agricultorii, muncitorii (“pulime”),pensionarii civili, etc, si noi pensionarii militari am fost jigniti (“nesimtiti”, “cu mana intinsa ca la pomana”, etc) de catre reprezentantii unei Puteri care declara ca statul nu are nici o obligatie fata de cetateni, ca, daca vrem sa muncim, sa ne luam traista in bat si sa plecam aiurea (Traian Basescu) iar, daca suntem pensionari sa facem bine sa “parasim pe cale naturala sistemul” in maxim sase ani (Emil Boc).
Si noi ca si dumneavoastra asistam cu groaza la desfiintarea spitalelor, scolilor, Institutului Cantacuzino, dupa ce intrega industrie, inclusiv cea de armament ne-a fost distrusa. Si noi, ca si dumneavoastra am constatat ca avem criza financiara si facem imprumuturi chiar daca nici o banca nu mai e romaneasca, iar sistemul energetic, minele si pamantul nu ne mai apartin, ca se arunca miliarde marilor asasini economici, pe autostrazi fantoma. Si noi, ca si dumneavoastra simtim pe pielea noastra ca nu se mai poate trai in Romania, etc, etc……
Daca mai aveti un strop de virtute romana, si daca va mai intereseaza soarta copiilor vostri, a Romaniei ca stat si a natiunii romane, va asteptam alaturi de noi, marti, 1 Martie, la orele 14.00, cand vom ajunge in mars la Piata Victoriei. Atunci vom transmite noul ultimatum (somatie) Guvernului.
Dumneavoastra faceti ce doriti, noi ne facem datoria de aparatori ai democratiei constitutionale in baza Art. 118, al. 1 din Constitutia Romaniei, fiind din ce in ce mai convinsi ca este de preferat “”un sfarsit cu groaza, unei groaze fara de sfarsit””.
TRAIASCA ROMANIA! TRAIASCA DEMOCRATIA CONSTITUTIONALA!
JOS TIRANIA HOTIEI, LACOMIEI, DEMENTEI SI IMPOSTURII!
TOATA LUMEA IN STRADA PE 1 MARTIE !!! SA-I DEBARCAM PE CRIMINALI !!
2011-02-23 13:31:05 | Raporteaza
ardeti-o voi la rece cu noul partid, ideologii, deontologie si alte bancuri dupa care vine unul cu bani si-l pupati in fund grupati
2011-02-23 13:36:00 | Raporteaza
Recunosc ca obiectiile de ordin ideologic (de fapt, reprosurile lipsei unei ideologii) vis-a-vis de infiintarea unui nu partid ma exaspereaza. Dupa ce am pierdut atata vreme construind socialismul multilateral dezvoltat, suntem pe cale sa patim soarta magarului lui Buridan indilemati de cantarirea avantajelor dreptei in contravbalanta cu avantajele stangii. O tara nu se defineste ideologic si atunci, a te cantona in astfel de polemici, fara a face insa nimic in timpul asta, e de-a dreptul criminal.
Eu nu astept de la noua formatiune sa se defineasca ideologic, ci sa defineasca un program clar de guvernare. Criteriile de selectie a cadrelor (ah, cum suna asta!), asa cum au fost prezentate de Ghinea mi se par corecte si, alaturi de program, sunt cele elementele de baza pentru crearea unui nou partid.
Restul e galceava. Dupa doua razboaie mondiale pierdute, Germania e inaintea Frantei, tocmai ca pt. nemtii sunt prea taranoi ca sa le pese de subtilitatile ideologice, in timp ce intelectualii francezi, dupa ce s-au certat un secol daca republica e mai buna decat monarhia, au mai pierdut unul incercand sa stabileasca daca stanga e peste dreapta sau invers.
2011-02-23 13:36:03 | Raporteaza
Bine ,un nou partid cu alta ideologie probabil,dar cu ce oameni?Eventual cu extraterestrii ca in tara nu mai avem in cine avea incredere.Cat despre ideologie,ca e de stanga ,ca e de dreapta , in Romania tot laba se numeste!
2011-02-23 13:41:50 | Raporteaza
@sase sase
(inca) nu s-a golit Romania de oameni onesti si competenti. daca nu ii vezi la tv, e pt. ca tot locul e ocupat de gibonii care alcatuiesc clasa politica actuala.
2011-02-23 13:43:54 | Raporteaza
CORECT, FARA IDEOLOGIE.
2011-02-23 13:44:03 | Raporteaza
Pai nu si-au dat demisia din FSN, doar au trecut in alte partide sau ong-uri ca sa-i asigure lui Iliescu spatele.
2011-02-23 13:44:10 | Raporteaza
Avand in vedere comportamentul noii aliante USL,care a trecut prea rapid de la politica la politicianism,de la interesul national la calcule cinice si interese meschine,devine vitala aparitia de urgenta a unei forte politice responsabile care sa scoata tara din caruselul actualelor partide cinice si cu oameni pusi numai pe capatuiala chiar cu pretul distrugerii natiunii .
USL,dadea impresia ca va lua masuri de insanatosire morala a tarii,dar bolile ei ,ale lor sunt la fel de grave si atunci au amanat preluarea puterii pentru decembrie 2012 !
Se transfera astfel responsabilitatea pe alegatori !Ei au ales !Ei sa suporte ! Aceleasi caractere,cu alt nume de botez !Aceiasi oameni mediocri,asezati prin nu se stie ce mecanisme mai mult sau mai putin obscure !
Acelasi circuit al spagii,alte personaje !
Ce doctrine ,ce ideologie ? Banul !
De trei sute de ani ne cumparam slujbele si recuperam banii jupuindune mosnenii incredintati ca mosie !Feudali !
2011-02-23 13:54:38 | Raporteaza
“Se apuca românul cu greu de câte ceva, dar de lasat se lasa usor, zice proverbul. Mai exact ar fi însa sa se zica: sub influenta multimii, românul se apuca de orice, dar când este sa execute prin fapta individuala lucrul de care s-a apucat, atunci se lasa de el foarte usor. Nu este initiativa pe care sa nu o ia românul în grup! Sa facem o scoala? Sa facem si doua.
Dar pâna la fapte. Pune pe acelasi român sa faca o munca anumita cu temei (termene etc), si atunci lucrurile se schimba.
Fiecare se codeste sa înceapa munca speciala a profesiunii sale pâna ce mai întâi nu-i stie pe toti românii treziti la nationalism, si pe toti gata sa înceapa munca cea serioasa. Ca sa înceapa unul dupa altul, nu-i vine nimanui în minte. Lasa sa începem cu totii.
Tot românul face parada cu sentimentele sale nationaliste. Dar numai pâna la fapta. Fapta fiind a fiecaruia, adica individuala, cu ea înceteaza si nationalismul.”
Dar o verificare simpla, de doi bani: cand faceti viitorul partid?
2011-02-23 13:56:06 | Raporteaza
Si pdl era un nou partid cu un nou tip de politica si dupa 2 ani a dat chix. Asa a castigat alegerile!
Ce garantii vor fi ca noul partid va castiga din electorat si daca va ajunge la guvernare se va comporta diferit fata de societatea in ansamblul ei?
Raspuns: nicio garantie.
Actualele partide nu sunt mai bune dacat societatea care le-a generat asa ca incercari din acestea, himerice pentru cei creduli, n-o sa se aleaga nimic. Restructurarea este un proces care nu incepe cu un partid nou si nu se incheie intr-o perioada de timp determinata in prealabil. Ar fi mai degraba nevoie de o societate civila care sa sanctioneze partidele nu de un nou partid, ca din astea avem destule. Ce ne lipseste este sociatatea civila care este acea parghie intre partide si popor in ansamblu. Aci d-le comentator stati prost la capitolul societate civila.
Daca ar fi o societate civila puternica (organizatii, asociatii profesionale, civice), aceasta ar sanctiona orice derapaj politic fie la nivelul puterii/presedintelui, fie la nivelul opozitiei.
Repet, discutiile acestea despre un nou partid “Alba ca Zapada” sunt inutile, eventual face jocurile unuia ca Basescu. Atat!
2011-02-23 14:01:34 | Raporteaza
Daca se va infiinta o astfel de miscare,de partid ,ea va fi repede acaparata de “gandacii” astia scarbosi,care au capacit viata politica romaneasca de doua decenii !Astia au strans atatia bani ca niciun lider politic nou aparut nu va rezista tentatiei de a resapa contra cost nulitatile sau mediocritatile care au “incasat” milioane de euro la o simpla ridicare de laba !
Cu fiecare ridicare de laba a acestor “giboni”,cum zicea un coleg mai sus,noi mai intram cativa centimetrii in rahat !
De va mai fi vreo revolutie,sa nu-i uitati pe astia !
2011-02-23 14:04:53 | Raporteaza
Eu as infiinta un partid on-line.
Nu cu filiale si alte tampenii. Pur si simplu o comunitate on-line, care in timp o sa castige teren ( e clar ca trendul ar fi urcator).
De ce, pentru ca clasa cea mai progresista si nemultumita de ce se intampla in tara, o gasesti pe bloguri.
Si ar trebui sa obtina un 10% cat sa-i arbitreze pe hotii din parlament .
Va dati seama ce usor ar decurge alegerile, de ex., on line, sau luarea deciziilor ?
2011-02-23 14:09:11 | Raporteaza
@Tinu Saci: Totul e o zoaie ! Am fost transformati intr-un amestec aproape omogen de corupti si corupatori,de criminali cu complici,de hoti cu cei ce tin de “sase” !
Posturile in Politie sunt asa de scumpe ca nu si le mai permit decat hotii !Mafiotii dau “burse” pentru viitorii magistrati,procurori si tot ei le sponsorizeaza si cumpararea posturilor.
Sub presiunea sefilor pedelisti din institutii,functionarii de stat au devenit infractori executand ordinele acestora !Malaxorul dement al unui iresponsabil ca Basescu,a maculat totul ! Suntem fara scapare !O insula a piratilor in care legea va fi cutitul,sabia,pusca ,pumnul ! Anarhia !
2011-02-23 14:15:51 | Raporteaza
da. Partidul Noilor Fripturisti!
2011-02-23 14:20:29 | Raporteaza
un singur lucru rezolva totul un nou ceausescu.Ar avea material pentru un canal care sa lege dunarea de tamisa si care s-ar vedea si de pe marte nu numai de pe luna.A cunoscut foarte bine acest popor si s-a comportat in consecinta.As vrea si eu un presedite care sa-si scoata camasa pe fisa de magazie,si un ministru de interne care la o descindere sa aiba citeva baxuri de tigari si doua videouri in casa cum a avut postelnicu.Hai sa comparam averile lui ceasca cu cea a lui basescu, a lui m.manescu cu cea alui nastase sau videanu si a lui postelnicu cu ce a lui blaga sau berceanu.De ce sintem unde sintem? pentru ca odata cu revolutia a murit si CORECTITUDINEA,SPIRITUL DE SOLIDARITATE SI BUNUL SIMT si ce a inflorit? dreptatea?As,meritocratia fugi de aici. Atunci ce a inflorit HOTIA, NESIMTIREA,TUPEUL ca doar pentru asta a iesit cel de la imgb si altii ca el in strada.Tonul acestei decaderi morale din care nu ne va scoate nici dracul l-au dat cei care s-au catarat pe functii si sinecturi.
Si atunci cu cine alt partid , uitati un lucru oricie ar veni si ar face un partid nu uitati ca si el are familie, prieteni,cunostinte, obligatii etc. Va fi un nou partid care in putin timp va ajunge la fel ca celelalte. Si iat o vom lua de la capat.
2011-02-23 14:33:02 | Raporteaza
@Tinu Saci
de acord cu dumneata intr-un punct: ca un nou partid nu inseamna nimic fara o societate civila puternica. din asta nu rezulta insa ca nu trebuie sa sprijinim infiintarea unui nou partid, ci altceva: ca nu trebuie sa privim infiintarea noului partid drept panaceul unic al problemelor noastre (adica ii votez pe astia si in rest stau cu cracii in sus) si ca prioritatea nr. 1 e inchegarea unei societati civile active si puternice.
dar cele doua chestiuni nu se exclud. pot fi realizate in paralel. nu te impiedica nimeni sa votezi noul partid, daca crezi ca iti reprezinta interesele si, in acelasi timp, sa fii membrul sau initiatorul unui ONG.
iar daca noul partid se va dovedi la fel ca celelalte, inseamna doar ca nu am castigat nimic, nu inseamna ca am pierdut ceva, caci un dezastru mai mare decat actuala clasa politica ar fi doar un regim totalitar sau o dictatura.
eu chiar nu inteleg ce se intampla. toata lumea e de acord ca avem nevoie de o noua clasa politica, dar in acelasi timp, cand cineva incearca ceva, i se spune ca nu are nicio sansa, ca acel ceva nou va fi corupt la fel ca celelalte, ca in povestea cu drobul de sare. ce ne costa sa incercam, mai ales ca, inca o data spun, ideea nu e sa ne punem toata nadejdea in noul partid, ci sa il punem in contextul activizarii paralele a societatii civile?
de ce sa excludem asocierea celor doua fenomene, de ce sa nu incercam construirea lor in paralele? care e pericolul?
2011-02-23 14:37:17 | Raporteaza
Interesant materialul lui Lăzăroiu, de pe Contributors: “Albă ca Zăpada, Populiştii şi Opoziţia. Anno Domini 2000″. Cam despre aceeaşi temă. Ce lipseşte din ambele ecuaţii? “Irefutabila” Elena Udrea. (celor care se vor simţi cumva zgâriaţi pe simţu’ estetic de formularea “irefutabilă” le recomand să puna mana pe DEX…)
2011-02-23 14:38:14 | Raporteaza
@Emil: Asa este mai portocaliule ! Nici eu nu cred ca intriganta asta este futabila ! Nu ca n`as sti ce inseamna irefutabila.Fara DEX !
2011-02-23 14:56:20 | Raporteaza
@JohannM: Domnule ce nu se vede nu exista!Cel putin in politica.Ce asteapta acei oameni de valoare?Sa vina cei din actuala clasa politica si sa-i invite politicos sa ia puterea? Ma prapadesc de ras numai la idee!
2011-02-23 15:08:11 | Raporteaza
Domnule Gotiu,
M-am uitat si eu pe contributors.ro
Sunt la curent cu discutiile pro si contra.
Au mai existat astfel de incercari.
URR de exemplu.
Si ceva mai devreme o incercare a unor intelectuali gen Dinescu, Paler sa intre pe o lista speciala in Parlament.
Masa critica nu era pregatita si nici acum nu cred ca exista.
Sa presupunem ca initiatorii acestui partid sunt oameni tineri ,nepatati, intr-un cuvint nu li se poate reprosa nimic din trecutul lor.
Si totusi sub atenta lupa a presei poate vor iesi la iveala contracte dubioase sau mai stiu eu ce din trecutul lor .Si o luam de la capat cu dezmintiri s.a.m.d.
Dupa aceea, intiatorii 100 – 1000 citi o fi vor trebui sa implementeze un program de guvernare in cazul cistigarii alegerilor.
Lucru greu de facut din moment ce abia a aparut si procentele nu i-ar fi favorabile unui atare demers.
Va trebui sa faca aliante – asta inseamna compromis si stim ce inseamna compromisul in politica romaneasca.
Daca ar cistiga peste 51 % si tot nu ar putea sa duca reformele pina in straturile de jos ale societatii cele conservatoare.
Cum faci selectia membrilor de partid, dar a celor ce vor ocupa functii publice in miile si miile de posturi din aparatul bugetar.
Vor exista precis uscaturi care vor compromite tot demersul pentu ca asa e viata reala.Nu e in negru si alb ci in special gri.Mult gri.
Bugetul achizitiilor publice este bazat pe estimari de costuri cu 300% mai mari decit pretul pietei.
In acest fel costurile unei autostrade sau a unei hirtii igienice, perdea din minister sau scena sunt exorbitante .
Cel din virf nu poate controla ce se intimpla sub el la nivel de director sau sef serviciu achizitii.Sau poate dar nu vrea.
Aplecarea spre o anume lentoare, lene, joie de vivre va fi si in cei ce vor fi membrii noului partid pentru ca si ei sunt romani si nu-i asa toti ne iubim tarisoara.
Parerea mea este ca biologic eu , genaratia mea si probabil inca doua, trei vor trebui sa dispara in asa fel incit in vreo 70 80 ani sa apara cam ceea ce am dori cu totii.
Deschiderea catre lume , circulatia libera de oameni si idei poate vor face posibila acesta noua Romanie.
Asa cum o estimati dumneavoastra nu cred ca va functiona totusi eu va doresc succes in demersul dumneavoastra on si off line
2011-02-23 15:12:15 | Raporteaza
@sase sase: oamenii o bresa in sistem, o sansa, pe care insa clasa profitorilor instalata acum la putere (afirmatie extinsa in fapt si asupra a ceea ce se numeste opozitie) nu le-o va acorda niciodata.
2011-02-23 15:20:25 | Raporteaza
Aceasta dezbatere este foarte buna, pentru ca anticipeaza formarea noului partid al intelectualilor lui Basescu, un grup de intelectuali care nu au fost niciodata partinitori si intotdeauna au sustinut interesul national.
Traian Basescu te iubim pe tine si pe doamna Udrea, si o sa votam partidul intelectualilor de la Bruxelles.
Bravo baietii de pe platforma VOXPUBLICA.
2011-02-23 15:51:40 | Raporteaza
Pentru mine cel mai bun exemplu de nou partid care a inceput reformarea clasei politice este LMP in Ungaria. Si numele ii spune asta – “Politics Can Be Different”.
en.wikipedia.or../
Cam asa ceva incercam si noi sa facem prin Miscarea Verzilor in Romania.
2011-02-23 15:56:18 | Raporteaza
@Ardealul e fruntea: Ba Ardealule,nu-mi dai tu o frunte-n buric ?,da´sa ai gura deschisa !
ATI DISTRUS TARA CU BOCII VOSTRI! NEMERNICILOR !
2011-02-23 16:19:02 | Raporteaza
BLEJNAR-IGAS-FALCA= PDL Arad
2011-02-23 17:18:48 | Raporteaza
BLEJNAR-FALCA-IGAS = PDL ARAD
2011-02-23 17:20:32 | Raporteaza
Degeaba avem un nou partid daca nu educam votanti.
Educatie, educatie, sa investim in educatia celor ce merg la vot cu turma.
Asa votanti asa reprezentanti.
2011-02-23 17:47:31 | Raporteaza
@zomby:
Sau sa ii convingem pe cei educati sa vina la vot
2011-02-23 17:53:35 | Raporteaza
@AnastEBa-ridzy-nutzy
sa mor de nu esti bun de presedinte!
Presedintele lu’ Nae!
Adica tu spui ca oltenii,teleoltenii si moldovenii”e”buni si aialalti “e”rai?
Ceva imi spune ca esti din Dabuleni.Ma insel?
PS-ca din Bucale nu esti sigur,ca prea esti….!
2011-02-23 18:42:35 | Raporteaza
O dezbatere asupra nevoii unui nou partid este una retorica,fiindca partidele noi,apar cu sau fara o astfel de dezbatere.
Intrebaea este de ce obiectivul nici unui partid vechi sau nou,nu este dezvoltarea econiomica accelerata,rapida,care sa ne scoata din toate crizele-odata cu crearea acelor 4-5 milioane de locuri de munca si a industriei pierdute dupa 89.
O alta dezbatere ar putea fi legata de ce anume,ce viziune sau proiect politic si economic,a trimis pe termen lung,Romania pe altdrum,decit celelalte tari din Est.
Acestea ar fi dezbaterile “necesare”,la care ar trebui adaugata inca una:cine va crea si implementa un “proiect de schimbare”,care sa ne indrepte pe calea pe care merg tarile UE,iar nu spre economia “babaniera”,pe care avansam de 20 de ani!
2011-02-24 00:02:59 | Raporteaza
Pentru ca suntem o natiune superficiala care se plictiseste repede, ar trebuie sa trecem la alegeri anuale (poate chiar de doua ori pe an) iar partidele sa fie desfiintate si infiintate saptamanal.
By the way, nu ar trebui sa existe partide ci sa guverneze direct poporul prin plebiscit caci, nu-i asa, poporul nu greseste niciodata!
2011-02-24 08:51:16 | Raporteaza
[...] Ghinea, Vasile Ernu, Costi Rogozanu, Alina Mungiu Pippidi, Mihnea Măruță, Alin Fumurescu, Mihai Goţiu, Ciprian Şiulea, Dragoş Paul Aligică, Ciprian Ciucu. Ne dorim ca dezbaterea să continue şi să [...]
2011-02-25 15:18:00 | Raporteaza
@Radu D. L. Popescu: Stiti de ce e politica romaneasca atat de murdara? Poate din cauza ca oamenii care, prin prezenta lor, ar putea s-o curete stau deoparte, privesc detasat si nu vor decat sa discute la nesfarsit… Dar exista sperante de schimbare, vedeti aici: miscareaverzilo../.
2011-03-01 14:34:12 | Raporteaza