![]() | Noul statut al PDL: Orice discurs contra liniei partidului va fi folosit împotriva voastrăvezi toate articolele de Dan Duca09 Apr 2010 la 15:56 44 comentarii 653 vizualizari. |
“ori să se revizuiască, primesc! Dar să nu se schimbe nimica; ori să nu se revizuiască, primesc! dar atunci să se schimbe pe ici pe colo, şi anume în punctele… esenţiale” – I.L.Caragiale
M-am uitat în diagonală pe noul proiect de statut al PDL prezentat astăzi în Consiliul Naţional de Conducere, în paralel cu actualul document de funcţionare al formaţiunii. Şi nu pot să nu remarc decât că Adriean Videanu avea dreptate când, în urmă cu câteva luni, le transmitea indirect reformiştilor Preda-Macovei să nu se gândească la schimbări majore.
Grăitor în acest sens e păstrarea, dacă nu chiar întărirea, în statut a unui avertisment la adresa eventualilor rebeli, precum europarlamentarul amintit mai sus. Astfel, în primele 11 pagini ale noului statut sunt în continuare nu mai puţin de trei ameninţări la adresa celor care vor îndrăzni să vorbească în public pe altă limbă decât cea impusă de conducerea partidului:
Art. 12. – Activitatea internă a partidului se bazează pe următoarele principii generale:
(a) libertatea de conştiinţă şi libertatea de exprimare a opiniilor oricărui membru în cadrul structurilor organizatorice ale partidului, precum şi în afara partidului, în măsura în care exprimările respective nu contravin deciziilor luate de organismele de conducere alepartidului;
Art. 21. – Fără discriminări sau privilegii, membrii Partidului Democrat Liberal au următoarele drepturi:
(a) să îşi exprime liber opiniile în interiorul partidului cu privire la opţiunile politice ale partidului, la activitatea organismelor de conducere ale acestuia şi a reprezentanţilor partidului în funcţii numite sau alese;
(b) să îşi exprime liber opiniile în afara partidului, în măsura în care exprimările respective nu contravin principiilor politice ale partidului, asumate prin Programul politic şi Statut, precum şi deciziilor organismelor de conducere ale partidului;
Art. 22 – Fără discriminări sau privilegii, membrii Partidului Democrat Liberal au următoarele obligaţii:
(i) să nu participe la acţiuni sau manifestări contrare intereselor partidului şi să nu aibă atitudini ori luări de poziţie care să contravină deciziilor organismelor de conducere ale partidului;
Altfel, da, creşte numărul de scaune, mai toată lumea va fi şefă, pentru că nu-i aşa, partidul e în toate.
Etichete: Partidul Democrat Liberal, statut


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1Domnu' Cristian, aveti dreptate 100%. Numai ca aici zace paradoxu": pentru ca sa nu mai iasa in strada, lumea trebuie sa iasa in strada ! Cu nici unii din asa-zisii politicieni de azi nu se poate face... | ||
| 2Extreeeeeeeeeeeeeem de putin convingatoare pledoaria doamnei Vijulie cand e vorba sa explice de ce ceea ce se poate in MBritanie nu se mai poate in România: practic toata explicatia e o retorica tare ridicula... | ||
| 3@tamara's nephew: REmus Cernea? Nu de alta,dar aveam mare incredere in el. Zice gura presei ca ar fi fost atras cu un post caldut de secretar de stat.Asta ar fi o dovada ca "exista un Dumnezeu" pe... | ||
| 4Nota 10 autorului ptr. acest articol; e printre cele mai bune articole in româna pe care le-am citit in ultimii ani. Zic asa ca p`aia cu "cel mai bun articol" am impresia ca deja am mai bagat-o, si zic... | ||
| Mihai Goţiu 10764 citiri |
| Cristian Teodorescu 9520 citiri |
| Costi Rogozanu 8862 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4130 citiri |
| Alin Fumurescu 3936 citiri |
| Constantin Creţan 3391 citiri |
| Dorin Tudoran 2871 citiri |
| Elena Vijulie 2537 citiri |
| Dan Duca 2472 citiri |
| Ciprian Şiulea 2302 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61156 citiri |
| Cristian Teodorescu 39860 citiri |
| Costi Rogozanu 38054 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18178 citiri |
| Alin Fumurescu 17842 citiri |
| Viorel Dobran 12311 citiri |
| Dan Duca 11272 citiri |
| Constantin Creţan 11150 citiri |
| Elena Vijulie 9162 citiri |
| Dorin Tudoran 8698 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
1. orice organizatie are niste reguli
2. daca intri in organizatie, inseamna ca esti de acord cu regulile
3. intrarea ca si iesirea din organizatie sunt libere
4. vreau sa scri ceva contra RTV.
2010-04-09 16:14:19 | Raporteaza
@DAN: vreau sa SCRII corect ce scrii. Apoi scriu, dacă e cazul, şi ceva împotriva RTV.
2010-04-09 16:19:39 | Raporteaza
Scriu eu impotriva RTV, ca-i cazul:
o adunatura de datornici la banca, incompetenti, prosti, inculti…adunatura ce a devenit dependenta de suptul pluii stapanului.
2010-04-09 16:56:36 | Raporteaza
Si Ceausescu era mandru daca traia de PDL…Sa distrugi tara. sa furi de stingi iar vinovatii sunt mereu altii..Mie imi plac siteul ala de 500 de milioane de euro si autostrazile virtuale de 80 de milioane de euro klm.
2010-04-09 16:58:14 | Raporteaza
acu’, na, au şi ei dreptate. să-l lase pe hoară liber pe imaş, este cam riscant. nici cu boc nu mi-e ruşine, a dat cu bâta-n baltă de ţ-şpe ori. da’ cum sa-i puna botniţă lui c.preda?
2010-04-09 16:59:09 | Raporteaza
@Dan Duca:
Ai curaj? Daca da, fa-o!
2010-04-09 17:04:54 | Raporteaza
@dan: Dan, eşti uşor infantil, iartă-mă că o spun şi nu vreau să te jignesc. Când voi avea motive şi dispoziţie să-mi critic colegii din tv sau net, o voi face. În plus, dacă ai fi citit postările colegilor de pe Vox, unii dintre noi am făcut-o. Altfel, nu suntem la concursul cine are curaj să dea cu bulgări în tovarăşa învăţătoare.
2010-04-09 17:09:21 | Raporteaza
niste mu…i toti pupincuristii astia portocalii tara asta nu a avut niciodata parte de asa hoarda de jefuitori de pe vremea turcilor ar trebui pusi la zid cu totii mi e scarba de ei sunt niste jeguri in costume scumpe
2010-04-09 17:20:31 | Raporteaza
am inteles, sa traiti! ne tinem gura, laudam conducerea inteleapta a partidului si primim posturi de conducere si salarii mari. iar cine vorbeste neintrebat, ori a primit dezlegare ori nu e multumit cu ce a primit! traiasca ue!
2010-04-09 17:28:29 | Raporteaza
ITM-u sta si rade-n barba cum unii ,,injura´´.Pe altii,binenteles.Cand vine vorba de d-lui,sare ca ars ,sterge,spameaza,ba scrie ,,porcarii”,fara rusine,utilizand cuvinte porcoase inlocuind comment-ul postacului.ITM-ule esti varza .Esti ca vecina de la parter,moldoveanca.Toata ziua barfeste.Da´in casa ei e vraiste.
Morare abia astept sa “cazi”! De unde cazi tu ,greu te mai ridici! Da´o meriti!
2010-04-09 17:34:15 | Raporteaza
Nu credeti ca ar fi utila o analiza comparata a statutelor celor trei mari partide PNPL, PSD si PDL?! Urmata de o discutie despre unde incepe si unde se sfarseste liberatea de exprimare intr-un partid!?
Nu de alta, dar mi se pare ca o iau toti razna!
Sper sa intelegeti ca vorbesc foarte serios, fara nici cea mai mica urma de ironie!
2010-04-09 17:40:32 | Raporteaza
@Gicu Maracine: Ba da. Iti multumesc pentru sugestie, chiar ma gandeam sa fac asa ceva zilele astea.
2010-04-09 17:44:30 | Raporteaza
@Mos Ion Roata: Nu ar fi mai util sa-ti porţi polemica cu ITM la postările lui? Nu îţi voi şterge mesajul pentru că nu fac asta decât în cazul mizeriilor scrise despre alţii, dar…. te rog.
2010-04-09 17:46:10 | Raporteaza
ca bine le mai zici.intradevar , fiecare membru, are dreptul sau(stangul) la la libera exprimare, exprimare data cu acordul bpn , citind dupa fituica data de videanu, udrea, blaga dupa caz, si numai la tv cu “mare audienta la publicul nostru” sic. b1 , otv ,taraf , etc doamne ce ar mai rade ceasescu . daca cineva doreste sa ma injure sa stiti ca v-am injurat eu inainte , si daca totusi o face …………. treaba lui
2010-04-09 18:11:03 | Raporteaza
@Dan Duca:
“Nu îţi voi şterge mesajul pentru că nu fac asta decât în cazul mizeriilor scrise despre alţii, dar…. te rog.”
dar de mizeriile scrise de ziaristi? ce spui? sau presa este imaculata?
2010-04-09 18:15:38 | Raporteaza
@Gherman Adrian:
Adrian, nu înţeleg sensul întrebării tale. Rugămintea mea pentru Moş Ion Roată era să-şi ducă polemica cu ITM pe pagina acestuia. Am spus într-o mai veche postare că nu voi modera comentariile la textele mele decât în măsura în care ele vor conţine înjurături sau mizerii la adresa altor persoane. E simplu. Altfel, fiecare comentator de pe Vox are grija propriilor cuvinte în relaţia cu cei care îi citesc. Mulţumesc.
2010-04-09 18:37:37 | Raporteaza
@Dan Duca:
atata timp cat comentariul calmnios nu este o amenintare la siguranta statului, matale nu ai de ce sa moderezi. Dumneata esti pus in slujba cetateanului. Trebuie sa-l informezi… moralitatea nu se obtine prin cenzura.
2010-04-09 18:45:14 | Raporteaza
si… nu suntem la ora de etica.
2010-04-09 18:46:01 | Raporteaza
@Gherman Adrian:
Nu, Adrian. Aici nu trebuie neapărat să-l informez. Ăsta e blog. Pentru informaţii deschide un alt tab, pe Realitatea.net. Şi am de ce să moderez înjurăturile la adresa altora. Iar daca moralitatea nu se obţine prin cenzură, bunul simţ se obţine prin educaţie. Iar uneori în acest spaţiu, se depăşeşte. Nu e cazul de faţă, evident.
2010-04-09 18:51:32 | Raporteaza
@Dan Duca:
educatia nu o faci prin cenzura. cenzura nu are nicio treaba cu educatia.
explici… cine se prinde de figura… se cizeleaza, cine nu, nu.
trebuie sa pasim intr-o alta era… sa ne dezvatam de apucaturile comunistoide.
2010-04-09 18:54:52 | Raporteaza
@Dan Duca:
voxpublica nu este un site de stiri. dar este o subramura a mass mediei. deci: aici se formeaza opinia… dupa care ea ajunge la populatie. tot informatie e.
2010-04-09 18:56:18 | Raporteaza
@Dan Duca:
Este evident, pentru marea majoritate a telespect., ca RTV si Antena 3 au o pronuntata si asumata opinie politica. Ceva asemanator, mult mai putin pronuntat, este si la B1tv.
Toate sunt posturi private, unele detinute chiar de oameni politici importanti. Poate e dreptul sa-si manifeste fatis “culoare” politica.
Fiecare partid, ca asociatie privata, are dreptul de a frecventa sau nu un post tv. Asta nu inseamna cum zice Vozganian sau Ponta: un pumn in gura presei. cam asta vrei sa spui si tu.
Ca sa te “banuiesc” de buna credinta as vrea opinia ta despre intervantia lui Catarama la congr. PNL.
Nu crezi ca o asociatie libera de oameni liberi, care au in politica pareri asemanatoare, nu poate functiona fara a respecta niste reguli VOTATE de majoritate?
Crezi ca PDL trebuie sa se schimbe dupa Preda sau Preda fie sa munceasca si sa convinga pana opinia lui este majoritara fie, sa-si caute fericirea in alt partid?
2010-04-09 18:59:22 | Raporteaza
@Gherman Adrian:
Adrian….
Scrie sus destul de clar ce e VoxPublica. Platforma de comentarii, bloguri şi opinii a Realitatea.NET. Despre ce discutăm?
Şi nu, nu mi se pare ok ca subsolurile acestor postări să fie inundate de haznalele pe care simt nevoia unii să le împroaşte. Hai să nu facem teoria filtrului necesar…
Mulţumesc.
2010-04-09 19:01:58 | Raporteaza
@Dan Duca: D-TA ESTI UN BAIAT CU BUN SIMT !Spre deosebire de ITM,care e un ,,mojic”.De cate ori(mii, poate) nu l-a facut “prostanac” pe Geoana(poate ca este,am spus-o si eu,dar nu in gura mare),dar si altii au intrat in colimator,in general tot ce e anti-basescu.Si vorbesc de sefi de partide,nu de neica-cine.Ce mai ,aceasta “tzatzä” de la Voxpublica este de nesuportat. AM POSTAT AICI PENTRU CA ACOLO LA EL ,PE ,,MOSIA” NU AU LOC DECAT CEI DE ACEEASI CULOARE: PORTOCALIU SPRE MARO !POSTURILE ALTORA SUNT STERSE SISTEMATIC.
2010-04-09 19:02:00 | Raporteaza
nistekktzi portocalii mai putin.sa mearga la tocsou la bebe tv,sau spice.
2010-04-09 19:07:00 | Raporteaza
@Mos Ion Roata:
Please.
2010-04-09 19:10:21 | Raporteaza
@dan:
Dan
Asta e o dilemă pe care cu siguranţă nu o vom elucida aici. Iar graniţa dintre ceea ce ar trebui permis într-un partid şi ceea ce nu ar trebui e atât de subţire, ambiguă şi subiectivă încât….. înotăm în nisipuri mişcătoare.
… intervenţia lui Cataramă la congresul PNL. Hm… deşi eram acolo, mi-o amintesc destul de vag. Sincer? Cred că Viorel Cataramă nu ar fi trebuit exclus din PNL. Nu reprezenta niciun pericol pentru cineva de acolo.
Nu ştiu dacă PDL ar trebui să se schimbe sau nu după Preda, dar cred că PDL ar trebui să-l asculte pe Preda. Să nu creadă că este stăpănul adevărului, să nu înceteze să se îndoiască, să nu refuze să se mai privească critic, să nu se culce pe laurii faptului că a câştigat nu ştiu câte alegeri în aceşti ani. Cred că e datoria unui intelectual critic – şi aici există o anumită consecvenţă ce poate fi remarcată la Cristian Preda – să tragă semnale de alarmă, să ridice dileme, să caute perspective-alternativă şi nu să accepte cu ochii închişi încolonarea în faţa deciziei-bloc a majorităţii. Delictul de opinie e contraproductiv într-un partid.
2010-04-09 19:24:04 | Raporteaza
[...] prin care cei care critica "linia" partidului risca sanctiuni [ vezi materialul lui Duca aici voxpublica.real../. ] . Eu cred ca dimpotriva, conducerea PDL si-a cam introdus un cadou otravit in casa, un fel de [...]
2010-04-09 19:29:45 | Raporteaza
youtube.com/wat../
mai urbane, ca tot esti rebel, iti fac o dedicatie(cu permisiunea domnului Dan,văz că floarea tinerimii pdliste e cu ochii pe ce se scrie la VOX(ai incalcat OMERTA) si nu e bine.deci, pana imi spui adevarul , da+mi voie sa-ti spun ca nu cred ca papagalii pot vorbi.
2010-04-09 19:42:29 | Raporteaza
“Reprezentanţii Partidului Comunist din Moldova au anunţat că vor evita apariţia la emisiunile Publika TV “o vreme”
gAND LA GAND CU BUCURIE ! PORTOCALII-MARO(FSN/2) S-AU INTELES CU COMUNISTII DIN MOLDOVA !
2010-04-09 19:43:56 | Raporteaza
@Dan Duca:
-Daca PDL nu detine adevarul, Preda il detine?
-PDL trebuie sa-l asculte pe Preda. Ce inseamna sa-l asculte? Eu cred ca l-a ascultat si n-a facut cum vrea Preda. Asta inseamna ca e nedemocratic.? Democratic este atunci cand fiecare face ce vrea.?
-Daca PNL l-ar fi tolerat pe Catarama gresea.
-Sunt de acord cu rolul important pe care il au intelectualii intr-un partid. Nu trebuie uitat ca un partid nu este eficient daca scrie carti, dezbate elevat in cluburi. El trebuie sa castige puterea. El este “arma politica” a unui grup de interese legitim, transparent.
Un manager politic (in sfera serviciilor publice) trebuie sa fie credibil si sa convinga. Un manager in sfera corporatista trebuie sa fie eficient si sa decida.
Adevarul este acela in care cred oamenii. Si este de multe feluri, chiar opuse. (cota unica sau progresiva de impozitare..) De asta e nevoie de partide si de lideri CREDIBILI. Nu toti oamenii au cunostiinte socio-economice. In stiinta adevarul e unul singur. Aici nu sunt partide.
Ma opresc aici,
Ti se pare corecta emisiunea de astaseara a lui Dumitrescu?
2010-04-09 19:46:23 | Raporteaza
@Dan Duca:
ce e voxpublica?
o clica de ziaristi care dezinformeaza. ca niste profesori care mediteaza peste program.
2010-04-09 19:49:43 | Raporteaza
Stimate domn cred ca situatia partidelor din Romania ar merita o analiza mai profunda.
In primul rand ceeace cred eu ca este caracteristic partidelor din Romania este absenta unei baze de masa, adica a unor organizatii de membrii care sa participe la viata de partid.Cu exceptia unor tineri ce lipesc afise sau pensionari care raspandesc in de acum binecunoscutele corturi pliante , pungi brichete etc, restul sunt numai sefi- senatori, deputati, consilieri locali, primari, directori in deconcentrate, asa incat partidele nu prea au o viata a lor unde sa se afirme viitorii conducatori.
Cred ca asta este una din cauzele traseismului politic de la noi- alta hiba a partidelor noastre. Nu cred ca mai exista undeva ceva de asemenea proportii- partidele sunt formate din peste 50% traseisti si cred ca acest fenomen trebuie combatut analizandu-i cauzele si nu interzicandu-l.
O alta caracteristica a partidelor noastre este ancorarea in istorie si nu in prezent. Liberalii nostrii vorbesc de Bratieni pe cand de exemplu conservatorii britanici de pe vremea lui John Major nu vorbeau despre Churchil si nici macar despre Margareth Thatcher.
Desigur ca un partid trebuie sa se bucure de o anumita disciplina care se atinge prin constrangere dar imi este greu sa apreciez daca la noi este prea accentuata comparativ cu partidele din alte tari
2010-04-09 20:02:14 | Raporteaza
@dan:
Dan,
1.Cum spunean, nu vom ajunge la o concluzie.
2.Nu m-am uitat la emisiunea lui Răzvan Dumitrescu, am lucruri mai bune de făcut. Şi nu, nu mă voi uita nici la partea a doua, cea în care este invitat Corneliu Vadim Tudor. Am lucruri mai bune de făcut. Ceea ce recomand tuturor celor care nu se regăsesc în aşa ceva. Să folosească telecomanda. Indiferent de post. A, da. Mă voi uita însă la Preda, pe Antena 3.
2010-04-09 20:05:52 | Raporteaza
@Costi:
De acord. E nevoie de dezbatere, de dialog peste tot. În şi înafara partidelor. Mulţumesc.
2010-04-09 20:06:52 | Raporteaza
@Gherman Adrian:
Nu te obligă nimeni să citeşti această “clică”.
2010-04-09 20:17:43 | Raporteaza
@Dragos:
Ai înjurat, te simţi mai bine? Te-ai răcorit? Reuşeşti să emiţi şi altceva? Mulţumesc.
2010-04-09 20:20:50 | Raporteaza
@Dan Duca:
La emisiunea cu Preda am stat la “primele doua notari”.
Mi-a fost mila de Cr. Preda si am plecat.
As fi foarte curios sa-ti stiu parerea (imi pare ca dai “ceva bani” pe capacitatea de politician a lui Preda.) despre “prestarea” lui
2010-04-09 20:40:13 | Raporteaza
@dan:
Da, e cam plictisitoare emisiunea. Si da, privesc cu simpatie critică prezenţa public-politică a lui Cristian Preda.
2010-04-09 20:42:47 | Raporteaza
Este o mare deosebire intre a “vorbi” despre politica si a “practica” politica. Mai ales aici in Romania.
Cum crezi ca va fi evolutia lui Cr. Preda (un fin intelectual) lasat liber in campul politic romanesc?
Mie mi-a fost mila de el.
Daca te amesteci in tarate, te mananca porcii. Asta nu trebuie s-o uite niciun intelectual.
Ce “arme” are Cristi Preda in “lupta” cu Ciutacu sau Firea?
NICIUNA.
2010-04-09 21:05:28 | Raporteaza
@Dan Duca:
“Nu te obligă nimeni să citeşti această “clică”.”
ne comportam ca la gradinita sau discutam ca niste persoane mature?
esti cumva in grupa pregatitoare? ideile nu-s pentru babe sau matusi.
deci: baga mare.. nu te face de cacao.
2010-04-09 22:01:26 | Raporteaza
@Gherman Adrian:
Începi să mă plictiseşti. Sincer.
2010-04-09 22:22:27 | Raporteaza
@Dan Duca:
plictiseala e pacat din perspectiva crestina.
Din perspectiva mea… e nesimtire.
Da’ chiar nu vezi cum abordezi discutia? ca un copilash.
hei! cineva sa spuna cat de copil e domnul Duca.
2010-04-09 22:28:38 | Raporteaza
E nostim sa adormi o natiune si sa-i pui imnul “Desteapta-te Romane”
Trecut versus prezent
Capitolul 1. Asemanari
1.1. Avem aceleasi hidrocentrale construite pana in 1989, cu precizarea ca pe unele, cat de curand le vom face cadou.
1.2. Avem aceleasi termocentrale construite pana in 1989 si aceleasi retele de transport electric
1.3. Avem aceiasi centrala atomica
1.3. Avem aceleasi sosele si autostrazi in proportie de 99%
1.4. Avem aceleasi spitale construite pana in 1989
1.5. Avem aceleasi camine, complexe, studentesti si aceleasi facultati de stat.
1.6. Stam si acum la cozi. Sinistru e ca acum stam la ”coada” la banca, la ”coada” sa platim impozitul sau gazul, la ”coada” sa prindem mai stiu eu ce promotie sau la ”coada” sa depunem cererea de somaj…
1.7. La fel ca pana-n 1989, ”vedem” hotul dar inchidem ochii
1.8. La fel ca pana-n 1989, ne uitam la TV si nu avem ce sa vedem
1.9. La fel ca pana-n 1989 ne mintim spunandu-ne ca:”presedintele singur, nu are ce sa faca”
1.10. La fel ca pana-n 1989 ne plangem ca-i greu dar noi o ducem bine
1.11. La fel ca pana-n 1989 ne amenintam copiii sa invete bine, spunandu-le ca “fara carte nu au parte”
1.12. La fel ca pana-n 1989 cei fara carte sau cu studii cumparate, sunt numiti politic in functii de conducere
1.13. La fel ca pana-n 1989 locurile la facultatiile de stat sunt foarte putine
1.14. La fel ca pana-n 1989 incercam sa ne platim datoriile
1.15. Avem acelasi metrou ca si in 1989
1.16. Avem aceleasi linii de tranvai si troilebuz
1.17. Avem aceleasi parcuri dar distruse, aceleasi zone de agrement dar ruinate, aceleasi baze de tratament dar instrainate sau lasate in paragina, aceleasi lacuri termale si bai populare dar acum cu taxe mult mai mari.
1.18. Avem aceleasi mine dar inchise, aceleasi sonde petroliere dar cesionate pe 2 lei, aceleasi gradinite si camine!
1.19. Avem aceleasi statiuni turistice dar fie lasate de izbeliste, fie date cadou…
1.20. Avem aceleasi bogatii naturale, inepuizabile ( aur,neferoase,marmura,minereuri feroase,uraniu, gaz,hidrogen sulfurat…)
1.21. Avem aceleasi fantani dar secate, aceleasi izvoare de apa minerala…
1.22. Avem aceleasi centre de cercetare dar fara cercetatori
1.23. Si acum ca si pana-n 1989, ne multumim sa spunem bancuri despre politicieni
1.24. Si acum ca si pana-n 1989, ne lasam condusi precum o vita la abator.
Capitolul 2. Deosebiri
2.1. Hidrocentralele ce le avem sunt amortizate contabil. Costul de productie este acum de 10 ori mai mic iar cel pe care-l platim de 10 ori mai mare…?!
2.2. Termocentralele pe care le avem sunt si ele in aceasi situatie ca a hidrocentralelor in schimb aici ne confruntam cu alt aspect si anume cu cel al aprovizionarii cu carbune de import…daca ar fi fost posibil, cu siguranta politicienii nostri, ar fi importat si apa pentru varianta hidro. Amortizarea termocentralor, duce la costuri foarte mici de productie, in schimb comisioanele de la import au “grija” sa regleze pretul. Aceleasi comisioane vin a corecta pretul si in varianta hidro, comisioane de milioane de euro primite pentru “revizii tehnice uzuale la preturi de milioane”!
2.3. Incredibil, importam apa grea de la o firma din paradisul fiscal care o cumpara(importa) din.. ROMANIA !Transportul e foarte rapid, el facandu-se pe hartie! Teoria ca energia electrica este aproape gratuita nu e valabila si pentru Romania .
2.4. Soselele si autostrazile sunt aceleasi dar cu un trafic de 10 ori mai mare
2.5. In spitale acum trebuie sa vi cu siringa ta si cu medicamentele tale.
2.6. Statul la coada e privit ca ceva normal. Am stat 2 ore la BCR Serban Voda, le-am facut sesizare si un pic de “circ”, i-am intrebat daca-si dau seama ca ceea ce fac e furt, furt de timp si normal ar fi sa ma pontez si sa fiu platit de banca…Angajatii radeau iar “pinguinii” de la coada ma priveau ca pe un ciudat.
2.7. Daca ceri restul la taxi, spun ca nu au schimbat, daca vrei restul de la Mega Image trebuie sa te lupti sa-l culegi de pe sticla… daca lasi ciubuc prea putin, ti se bate obrazul…
2.8. Pana-n 1989 eram mintiti 2 ore/zi, la televizor! Acum suntem mintiti 24 de ore /zi…
2.9. Pana-n 1989, presedintele era laudat de patriarhul Romaniei, acum presedintele pupa mana patriarhului. Homosexualitatea e prezenta la cele mai inalte nivele…a pupa mana cuiva, este o optiune sexuala!
2.10 In ziua de azi, poti face o facultate si numai cu bani. Examenele de semestru sunt teste grila, iar subiectele sunt postate pe net cu 2 saptamani inainte!!!
2.11. Exploatarea resurselor naturale se face de catre privati, care dau statului Roman, intre 3-12% din valoare ! Protectia sociala are un alt sens … a-l aduce pe om la nivelul de inteligenta si sau cunoastere/percepere al ierbivorelor e factor de echilibru si liniste sociala. Eliminarea fizica a pensionarilor si celor asistati sogial e plus valoare, si trebuie facuta intr-un cadru legal!
2.12. Astazi se fac consolidari la tronsoane de cai de tranvai unde nu e cazul doar pentru a incasa “comisionul”. Toata clasa politica asteapta cutremurul ca pe D-zeu
2.13. Pana-n 1989 fiecare cetatean mergea in concediu, o data la mare si o data la munte. Azi doar 5% mai isi permit!
2.14. Pana-n 1989, banii obtinuti din exploatarea resurselor naturale, erau directionati catre protectia sociala, astazi sunt directionati catre protectia MAFIEI!
2.15. Apa plata e la fel de scumpa ca berea ?
2.16. Cumparam Cola la acelasi pret cu laptele, daca nu mai scump. In loc sa ne hranim copiii ii otavim cu mana noastra!
2.17. Parizerul e facut din celuloza alimentara si prafuri extrem de toxice. Toate preparatele contin aditivi toxici ce permit absortia apei. Am ajuns sa cumparam apa la pret de sunca presata. Am ajuns sa ne cumparam propia moarte in rate!
2.18. Banii ce n-i se fura zi de zi, se intorc inapoi sub forma de imprumut. Cine are interes sa se opreasca jaful atata timp cat acesta genereaza dobanzi acelorasi hoti.
Daca am incerca sa-i falimentam pe acesti criminali “economici”, ce fac profit otravindu-ne,cu acordul tacit al statului si de ce nu si al nostru, nu ne-ar ramane decat sa bem apa si sa mancam cartofi si paine…dar si atunci nu sunt sigur ca nu ne-ar otravi apa! Exista o vorba veche…SCAPA CINE POATE… eu unul va spun sincer ca SCAPA CINE SE TREZESTE! “Invadatorii” nu ne invadeaza pentru ca inca suntem prea multi!
Capitolul 3. Specific Romanesc
3.1. Numai in Romania platesti comision de consultare cont, facuta la bancomat.
3.2. Numai in Romania patesti comision cand retragi numerar de pe card
3.3. Numai in Romania termenele de prescriptie a amenzilor nu sunt respectate
3.4. Numai in Romania au fost date si inca se mai dau legi pentru o zi!
3.5. Branza e mai scumpa decat carnea
3.6. Nucile noastre mai scumpe decat nuca de cocos.
3.7. Laptele simplu mai scump decat laptele batut.
3.8. Portocalele mai ieftine decat merele.
3.9. Cartile sunt mai ieftine decat revistele.
3.10.Muzica buna e mai ieftina decat muzica proasta.
3.11.Maslinele umplute cu gogosar sunt mai ieftine decat maslinele umplute cu sambure.
3.12.Vinul este mai ieftin decat strugurii.
3.13.Pixul cu mina este mai ieftin decat mina de pix fara pix.
3.14.Ciupercile sunt mai scumpe ca si carnea de pui
3.16.Venitul minim si pensile sunt impozitate ( supuse taxarii)
3.17.Hotararile luate de popor prin referendum sunt apoi ignorate
3.18.Statul are o relatie sexuala cu cetateanul, regulandu-l in toate pozitiile posibile. Pozitia 69, in grup, e practicata de 20 de ani!
2010-06-13 19:20:44 | Raporteaza