![]() | Nu doar ”Videanu suge Roșia”. Unii stau la coadă (II)vezi toate articolele de Mihai Goţiu26 Apr 2010 la 11:59 37 comentarii 1259 vizualizari. |
Ieri, mai înspre seară, m-am minunat la lipsa de reacție a celor vizați de operațiunea ”Roșinați-l pe Videanu!” (despre care puteți citi aici). Ea venea în continuarea inerției autorităților avizate (poliție, jandarmerie) care nu și-au trimis vreun reprezentat la acțiune.
După protest ne întrebam chiar care ar fi explicația. De ce pe tot traseul (care a plecat din spatele Teatrului Național din Cluj, a continuat pe Bulevardul Eroilor, Piața Unirii și până în Piața Muzeului) nu am dat peste niciun reprezentant al forțelor de ordine? Bine, în mod normal, nu ar fi avut motive să se afle în zonă. Pur și simplu, de la manifestarea autorizată, participanții au plecat în grup compact pe traseul de mai sus. Pentru o plimbare în grup (chiar dacă grupul e numeros) prin centrul orașului nu e nevoie, totuși, de vreo autorizație specială. Iar ”gălăgia” grupului nu se asemăna nici pe departe cu cea produsă de o coloană de mașini de nuntă cu claxoanele blocate. În România se știe însă că starea de normalitate ridică semne de întrebare.
Singura explicație plauzibilă a fost că s-ar fi așteptat la niscaiva reacții ostile, eventual un scandal, care să justifice prezența lor. Nu a fost cazul pentru că peste tot manifestanții au fost întâmpinați cu aplauze.
Apoi, din nou liniște. Oare chiar să nu fi deranjat pe nimeni protestul? M-am liniștit de dimineață. Când, pe această platformă, am văzut preluată o teză lansată în această discuție de departamentul de PR al RMGC, conform căreia ”Nu ne vindem țara” ar fi o mentalitate anacronică. Așadar, în primul rând, trebuie să remarc că protestul nu a rămas fără ecou.
Apoi, trebuie să fac niște precizări. O altă deturnare a atenției pusă la cale de cei de la RMGC (pentru necunoscători, compania canadiană care vrea să exploateze cu cianuri aurul de Roșia Montană) este teza conform căreia conflictul ar fi între ecologiști și moderniști. E o teză convenabilă, mai ales într-o perioadă de criză, dar, în același timp o teză falsă, pentru că problema ecologică este doar una dintre multiplele probleme de la Roșia Montană. Și nu doar ecologiștii se opun acestui proiect.
Doi. O altă temă lansată de departamentul de PR al RMGC (pentru necunoscători, compania canadiană care vrea să exploateze cu cianură aurul de la Roșia Montana) și reluată în articolul în discuție este cea conform căreia cei care se opun proiectului ar fi niște naivi care acționează conform principiului așa-zis anacronic ”noi nu ne vindem țara”. Habar nu am de când și cine a stabilit că ”vânzarea de țară” ar fi un lucru bun. Cu atât mai mult cu cât această vânzare seamănă al naibii de mult cu o hoție. Cu datul de pomană. Și, oricât s-ar da de pământ hoții, miniștrii, politicienii și agențiile de publicitate, dreptul de a decide asupra propriei proprietăți este unul garantat și apărat de Constituție.
Trei. Citesc stupefiat în același articol că locuitorii din Roșia ar fi ”săraci, flămânzi, disperați”. Asta e deja o minciună gogonată. Mulți dintre localnicii care se opun proiectului RMGC au mai multe terenuri și case mai mari și mai îngrijite decât cei care nu mai pot de grija lor. Și sunt terenuri și case dobândite și construite prin munca lor și a înaintașilor lor. Și sunt mult mai liniștiți și împăcați cu propria condiție decât pot măcar bănui unii.
În fine. ”Cît despre mesajul “Videanu suge Roşia”, chiar că e subtil, fin, elevat, intelectual. Şi fără nici un pic de vulgaritate”, încheie autorul articolului. Ei, dacă e așa cum concluzionează cel citat, atunci chiar avem o problemă. Înseamnă că acțiunea a fost un eșec. Pentru că sunt convins că lui Videanu și găștii lui nu li se poate scoate Roșia din cap cu mesaje subtile, fine, elevate, intelectuale.
UPDATE: Uite, am primit și dovadă că l-am nimerit pe Vindeanu în freză ![]()
Foto: Gabos Albin


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1@-rk- nu fi taran de la Maglavit! Patapievici si Neamtzu nu au pozat in fete mari ecologiste,atee si gayfest ca amicu' tau Cernea! Iar ca si cultura,comparatia nu iti face cinste! PS-faci pariu ca... | ||
| 2Domnu' Cristian, aveti dreptate 100%. Numai ca aici zace paradoxu": pentru ca sa nu mai iasa in strada, lumea trebuie sa iasa in strada ! Cu nici unii din asa-zisii politicieni de azi nu se poate face... | ||
| 3Extreeeeeeeeeeeeeem de putin convingatoare pledoaria doamnei Vijulie cand e vorba sa explice de ce ceea ce se poate in MBritanie nu se mai poate in România: practic toata explicatia e o retorica tare ridicula... | ||
| 4@tamara's nephew: REmus Cernea? Nu de alta,dar aveam mare incredere in el. Zice gura presei ca ar fi fost atras cu un post caldut de secretar de stat.Asta ar fi o dovada ca "exista un Dumnezeu" pe... | ||
| 5Nota 10 autorului ptr. acest articol; e printre cele mai bune articole in româna pe care le-am citit in ultimii ani. Zic asa ca p`aia cu "cel mai bun articol" am impresia ca deja am mai bagat-o, si zic... | ||
| Mihai Goţiu 10768 citiri |
| Cristian Teodorescu 9521 citiri |
| Costi Rogozanu 8866 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4133 citiri |
| Alin Fumurescu 3936 citiri |
| Constantin Creţan 3391 citiri |
| Dorin Tudoran 2871 citiri |
| Elena Vijulie 2538 citiri |
| Dan Duca 2473 citiri |
| Ciprian Şiulea 2302 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61160 citiri |
| Cristian Teodorescu 39861 citiri |
| Costi Rogozanu 38058 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18181 citiri |
| Alin Fumurescu 17842 citiri |
| Viorel Dobran 12312 citiri |
| Dan Duca 11273 citiri |
| Constantin Creţan 11150 citiri |
| Elena Vijulie 9163 citiri |
| Dorin Tudoran 8698 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
I.T.M. nu sta la coada ! Da ? Datorita abonamentului are dreptul…in fata.
2010-04-26 12:25:28 | Raporteaza
Guta, cap de puta, esti perseverent. Iti spun multi ca esti cam idiot, tu o ti inainte cu langa.
Esti ambitios.
de ce nu transmiti tu meciuri de fotbal in liga judeteana?
2010-04-26 12:29:13 | Raporteaza
Pentru locuitorii din Rosia Montana ce se face pentru a trai decent (decent insemnand cam la fel ca nivelul de tgrai al demonstrantilor anti). Unde gasesc ceva care sa ma lamureasca?
2010-04-26 12:32:28 | Raporteaza
Vre-ti sa sugerati ceva.
2010-04-26 12:39:17 | Raporteaza
@Mihai:
saracia locuitorilor Rosiei este o alta minciuna a propagandei RMGC; sunt saraci doar cei care nu muncesc si asteapta sa vina cineva sa le dea;
viziteaza zonele Zlatna ori localitatile mai mici din Valea Jiului (nu doar Petrosani), care au avut parte de dezvoltari mono-industriale miniere, ca sa intelegi care e buna-starea pe care o va aduce RMGC cand proiectul va fi gata
2010-04-26 12:39:34 | Raporteaza
Mie imi pare rau ca nu s-au dat imagini pe tv-urile de stiri de la aceasta actiune de la Cluj.E o actiune frumoasa,trebuia vazuta live.Apoi,Videanu merita “rosinarea”
2010-04-26 12:41:53 | Raporteaza
Insistati, insistati, poate sa da si aici Premiul Nobel.
Ca pentru incalzirea globala si pentru Pacea pe care a instituit-o Obama.
Poate ca aveti dreptate ” sunt saraci doar cei care nu muncesc”.
Dar au unde sa munceasca? din moment ce mineritul a sucombat.
Eu unul nu pot crede ca sinteti dezinteresat in demersul dvoastra. Sinteti prea incrincenat si vi se observa directia.
Aveti logica din postarea anterioara: prezenta slaba la vot e cauzata DOAR de PDL.
2010-04-26 12:55:29 | Raporteaza
Sint dintr-o zona care prezinta ceva asemenari cu Rosia Montana, zona miniera a judetului Suceava si pot sa va spun ca aici situatia nu-i deloc buna. Intotdeauna suntem in partea de jos a clasamentelor privind nivelul si conditiile de trai! Ma gandeam ca are cineva ceva proiecte concrete privind acei oameni.
2010-04-26 12:58:20 | Raporteaza
@Mihai:
sunt si proiecte concrete, specifice pentru o zona rurala, doar ca oamenilor care se implica li se pun bete in roate, tocmai pentru a se dovedi ca nu exista alternative;
exista cereri de autorizare depuse de localnici la Primaria Rosia pentru a-si putea deschide pensiuni (in propriile case) si micro-ferme agricole, dar primaria refuza sa le aprobe;
cum iti explici lucrul asta?
2010-04-26 13:03:07 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: recunosc ca nu sunt la curent cu situatia de la rosia montana.insa mi-a atras atentia faptul ca toata lumea doreste sa salveze zona.in urma cu ceva ani am vazut cateva reportaje in care locuitorii din rosia montana se inghesuiau sa isi vanda proprietatile catre aceasta companie miniera.stiu ca a mai iesit si scandal,mai stiu ca unii au primit mai multi bani ,altii mai putini.de aceea stau si ma intreb…oare rosia montana doreste sa fie salvata?sau ii salvam noi cu forta?
nu doresc nici sa ne vindem aurul si nici sa producem un dezastru ecologic dar cred ca ar trebui sa hotaram ce e de facut numai dupa ce se pronunta specialistii… sa nu actionam emotional.
2010-04-26 13:06:09 | Raporteaza
@lucaman:
cei care au vandut au avut tot dreptul sa vanda, la fel cum cei care nu vor sa vanda au tot dreptul sa nu vanda; atata doar ca acestia din urma nu sunt lasati sa faca altceva (li se refuza eliberarea unor autorizatii in mod abuziv);
altfel, specialistii s-au tot pronuntat si, in majoritatea cazurilor s-au pronuntat impotriva; dar mereu RMGC a venit cu alti ”specialisti mai specialisti”; opiniile unor chimisti, doctori in chimie si membri ai Academiei Romane nu sunt ascultate, la fel cum nu sunt luate in considerare opiniile unor psihologi, arheologi, istorici, economisti s.a.m.d. ;
uite un exemplu: initial proiectul ar fi trebuit sa aiba finantare de la Banca Mondiala, BM a trimis un expert psiholog care sa realizeze un studiu de impact asupra populatiei, in absenta caruia BM nu acorda finantari; ei bine, expertul Bancii Mondiale a dat aviz negativ si banca si-a retras finantarea;
@victor L:
acum si-a luat rosii in freza Vindeanu, pt ca el e cel mai ”dezinteresat” sustinator al proiectului la ora actuala; la vremea lui a fost vizat si Tariceanu ori, mai recent, Adina Valean
2010-04-26 13:19:47 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: despre autorizare poate aveti dreptate, dar numai cu pensiuni si agricultura e foarte greu. Avem tot mai multe pensiuni care ofera numai cazare si masa, nimic altceva, drumuri proaste si neingrijite, iar agricultorii o duc de pe o zi pe alta, si nu numai cei mici ba mai greu le este celor cu microferme ca mai au si credite de rambursat si alte dari de platit.
2010-04-26 13:26:37 | Raporteaza
inca odata problema “Rosia Montana” e discutata la nivelul de parca ieri ne-am desteptat unii din somnul cel de moarte…
in plus, cianuristii folosesc tot arsenalul propagandistic si ideologic pentru a-si atinge scopul: exploatarea cu cianuri a minereului prin decopertarea cu excavatoare a unor suprafete imense, precum in Africa de Sud sau alte zone unde nu s-au stramutat populatii, localitati, nu s-au distrus vestigii romane pe care un ministru al turismului responsabil le-ar valorifica pentru n-generatii etc etc
lupta pare inegala: cativa ecologisti sufletisti contra foarte multi bani consiliati de Bogdan Baltazar si sustinuti politic de Videanu, Eba etc dar sprijinul va veni si de la Unguri care s-au ars odata cu cianurile de la Baia Mare venite pe Tisa si nu mai vor sa repete figura!
doar unii romani sunt masochisti…
2010-04-26 13:34:48 | Raporteaza
@Mihai:
ei, asta e responsabilitatea statului: infrastructura; nu poti face turism daca e o adevarata aventura sa ajungi la zonele cu potential si nici agricultura daca te mananca cheltuielile de transport;
altfel 50% din populatia Romaniei e rurala; nu e solutie sa-i muti pe acei oameni la oras si nici exploatarile de 10-15 ani nu sunt o solutie – pentru ca la terminarea exploatarii oamenii aia si copiii lor se vor regasi intr-o situatie mai rea decat cea initiala: pe ce ramane in urma nu mai pot face nici agricultura, nici turism
2010-04-26 13:41:18 | Raporteaza
Miticii ( cum e autorul articolului de mai sus),care habar n-au ce este la Rosia Montana,isi dau cu parerea despre aceasta asezare cu oameni foarte saraci si hotarasc ei daca acest tinut are nevoie de investitii sau nu.Ei invart miliarde,dar nu-i lasa pe altii macar sa-si permita sa traiasca cat de cat decent.
2010-04-26 13:45:06 | Raporteaza
daca poate autorul participant al articolului sa imi explice de ca s-a aruncat cu rosii in ministrul economiei, cand problema e una ecologica, se pare, si ar fi trebuit sa arunce cu rosii in udemeristul de la mediu.
Politia cred ca nu a venit pt ca stia ca manifestantii sunt cetateni f ” disciplinati ” care nu s-ar fi compromis. Doar e batalie politica, ce rosia ce montana.
Un pont pt urmatoarele actiuni de genul asta: delta dunarii. acolo toti locuitorii abuzeaza de bogatia apelor, se pescuieste peste masura folosindu-se curent electric incat abia daca mai e ceva peste fata de alte timpuri. Va rugam sa dati cu rosii si in braconieri daca tot va pasa de tara asta.
2010-04-26 14:32:25 | Raporteaza
Dacă pui laterna pe un mănunhi de carcalaci fug toți în toate direcțiile și se ascund care pe unde pot, dacă pui lanterna pe un mănuchi de corupți se hoblează cu tupeu la tine și te amenință că te dau în judecată !
2010-04-26 14:36:47 | Raporteaza
zona apusenilor dar si alte zone din tara sint departe de ceea ce s-ar dori de la o tara ue. n-am auzit de vreo initiativa a guvernului de reabilitare a zonelor defavorizate. asa zisul drum national intre oradea si deva sau oradea si alba iulia sint jalnice si fara perspective (avem noi probleme cu drumuri mult mai importante….). nu stiu exact situatia de la rosia dar daca este bine controlata de guvern, ar putea duce la reabilitarea zonei in lipsa altor oferte…..
2010-04-26 15:22:14 | Raporteaza
Da. Absolut patetici. Ma uit la ei si nu pot sa nu magandesc ca seamana cu niste salariati care abia asteapta sa termnine munca. Oare de ce?
2010-04-26 15:40:59 | Raporteaza
@dorinteodor: Acest guvern poate controla bine ceva ?
2010-04-26 16:14:36 | Raporteaza
Din celalalt capat al tarii ma bucur pentru initiativa de la Cluj;ea dovedeste ca societatea civila nu a amortit.
2010-04-26 16:22:57 | Raporteaza
e ca si cum ati spune ca nu ,,doar unii” au supt portocaliul, ci chiar toti
).
chiar si asa, subiectul in sine, rosia montana, videanu, ecologistii, nu ar avea nicio legatura cu realitatea ecologista de la noi din tara. de ce spun asta? fiindca daca ar fi fost chiar asa cum spun ecologistii romano-maghiari, filialele greenpeace din ambele tari deja ar fi murit cu lanturi de gat oriunde s-ar fi deschis astfel de exploatari in europa. si, slava domnului, ca nu sunt deloc putine! cum inca n-a murit cu lanturi de gat, trag concluzia ca exploatarile sunt safe si profitabile. de ce sa nu fie astfel si pentru romania???
2010-04-26 16:28:15 | Raporteaza
Eu nu am aprofundat problema “Rosia Montana”, dar ma opun din instinct concesinarii. Prea avem tendinta de a imprastia, prea au vandut guvernele fara a consulta populatia si prea s-a ales praful. Este foarte posibil sa fie si aici o manarie.
Dar ma intreb: doar protestele, demonstratiile sunt suficiente? Nu sunt un fel de distractie ? Ati studiat care sunt mijloacele imbatabile de a ne opune? V-ati gandit sa strangeti semnaturi pentru o initiativa legislativa, pentru un referendum daca este cazul?
2010-04-26 16:42:11 | Raporteaza
Domnu’ Gotiu,
Slab dom’le, slab…inainte erati mai buni! Pai am numarat 22 de marsaluitori plus 2 cantareti, plus ceva gura-casca, nimica toata! Pai inainte se venea in mars intins de la Cluj la Rosia, se faceau fan-festuri etc…cum naiba de nu se mai fac din astea?! S-o fi taiat finantarea?! S-a dus naibii ong-ismul adevarat…sau sunt prea scumpi avocati?! Si asta se poate sa fie un raspuns. In rest, subtire de tot – 5 kile de rosii a 5 lei kilu, niste A2-uri si A3-uri printate cu low-ink, creatie zero – foarte slab! Mai mult ne-am ras de data asta, decat am protestat (btw – nu mai aratati domle fete asa de vesele, ca ia lumea in ras ideea de militant/luptator, si ne pomenim ca ne mor tinerii prin Irak si Afganistan; lupta pentru o cauza trebuie sa para mai serioasa, mai plina de angajament)…
Nu mai sunt bani pentru tineret, e clar, s-a taiat ciorba din meniu, a ramas numa’ de-o bere (inca o data, pentru vulg, pentru ca avocatii cred ca-s destul de scumpi, totusi).
Asteptam provincia, vorba ceea!
2010-04-26 17:09:01 | Raporteaza
Sunt proprietari pe dreq. Pamantul si casele nu le valoreaza nada. Zona arata ca naiba. De zeci de ani, nu de ieri, de azi. Sansa lor, sa le creasca valoarea proprietatilor, chiar e sa vina cineva sa investeasca, sa construiasca drumuri, sa tina forta de munca legata de oras. Altminteri se alege praful.
2010-04-26 17:28:04 | Raporteaza
Stimate Gotiu, daca porniti de la o premisa de acest gen (ca toata lumea sta la coada sa “suga” ceva), de ce nu as crede ca si dvs sunteti primul la rand? Pentru a suge din alta parte, dar oricum pentru a “suge” ceva! Nu-i chiar simplu cu Rosia MOntana! 95% din comunitatea locala doreste realizarea proiectului, 5% nu. Ei bine, asta e adevarata masura: ce vor cei din zona. Ce vrem noi, de la Bucuresti (sau din Clujul atat de constitutional), e total irelevant. Dar nu-i asa ca 95 nu e niciodata mai mare decat 5 :=)?
2010-04-26 17:50:26 | Raporteaza
[...] Fotografiile despre partea a doua a protestului, când am părăsit zona puţin vizibilă a parcului unde ne-a arondat primăria, sunt făcute de Marius Jurca. Ne-am bucurat că au fost aproximativ 15 jurnalişti. Puteţi citi articole în Foaia Transilvană sau pe voxpublica unde Mihai Goţiu a scris foarte empatic despre protest. [...]
2010-04-26 17:56:41 | Raporteaza
Daca au fost 15 jurnalisti cred ca au fost mai multi decat protestatarii. Probabil de asta in unele locuri protestul pare sa aiba parte de multime.
2010-04-26 20:17:32 | Raporteaza
Distractiv e faptul ca printre inversunatii protestanti sunt si unele copile care acu 3-4 ani nici macar nu stiau unde e Rosia Montana pe harta si implicit nici pana la ora actuala nu cred ca au fost acolo sa vada cat de bine traiau oamenii de acolo care nu aveau un spital, un doctor in caz de urgenta sau medicamente, asta ca sa nu mai vorbim despre ce aventura rutiera era ca sa ajungi pana in locul respectiv care arata ca dupa razboi, totul distrus si o atmosfera coplesitoare de neputina si saracie.
Mineritul era cam singura cale de a face un ban pentru oamenii de acolo. Tot bateti moneda ca este o zona turistica… ce gluma buna, nu exista nici un hotel in zona, nu exista drumuri bune, nu exista promovare, nu exista o strategie. Degeaba isi face omul pensiune daca nu are cum sa le ajunga turistul in batatura.
Cati dintre voi inversunati protestanti ati stat sa vorbiti cu oamenii de acolo ? sa le ascultati greutatile cu care se confruntau in traiul de zi cu zi ???
Marele lor regret legat de stramutare era faptul ca acolo isi au radacinile, acolo le sunt ingropati stramosii, acolo si-au trait intreaga viata, insa priveau pozitiv stramutarea la Alba Iulia.
Pacat de vestigiile istorice unice in Europa care se vor pierde, dar daca statul roman nu este in stare sa faca nimic, bine ca ii duce mintea pe canadieni.
Let’s face it … partea interesanta era cu target practice-u pe moaca cuiva, asta nu prinzi in fiecare zi.
… ecologisti de doi lei.
2010-04-26 20:37:06 | Raporteaza
@Mihai Goţiu: pentru ca ong-urile care te platesc pe tine au blocat pug-ul in instanta… asa se explica. trimite-o pe sefa ta stephanie la vila ei luxoasa din anglia si o sa se faca pensiuni la rosia montana. tu insuti ai stat la una cu berea in mana. cati turisti erau la acea pensiune in afara de ong-isti ca tine si colegii tai de la soros?
2010-04-26 23:12:34 | Raporteaza
Vad ca sunt multi PDL-isti care posteaza pe aici. Nu cumva au incurcat siteul acesta cu hotnews? Referitor la Rosia Montana, oare de ce trebuie sa vina canadienii sa ne extraga aurul? Nu stiu cati au urmarit interviul de pe TVR cu fostul inginer sef al exploatarii de la Rosia Montana in care acesta spunea ca pentru a extrage aurul de acolo in mod echilibrat este nevoie de 200 de ani.Canadienii vor sa-l scoata in 17-18 ani, iar dupa ei…potopul.Rau am ajuns sa vindem aurul tarii. Se duce si asta dupa flota, dupa resursele din Marea Neagra, dupa petrol, gaz, etc. Asta-i mostenirea ce o sa lasam copiilor nostrii: o tara vanduta si supraindatorata. Sa ne fie rusine!
2010-04-26 23:20:42 | Raporteaza
Nu ma convingi, imi pare rau, dle Gotiu. Acum 10 ani as fi sarit in sus. Acum vreau sa vorbeasca specialisti in care pot avea incredere.
E timpul ca specialistii in mediu sa se pronunte, si daca avizul e favorabil, Romania sa trimita cei mai buni finantistii sa negocieze cel mai bun pret.
Mitingurile nu salveaza Romania si nu ridica economia, dle Gotiu.
2010-04-27 00:24:10 | Raporteaza
De acord cu concluzia ta finala “actiunea a fost un esec”, un fas mediatic, pe care, nu doar “reprezentantii forțelor de ordine” si trecatorii plictisiti l-au ignorat, dar si “coledzii” matale de bresla. Pe buna dreptate, sceneta montata de Toma&comp. nu a avut vlaga, umorul a fost inlocuit cu “umorile” si ironia cu promiscuitatea.
Actiunea cu pricina a dus in derizoriu tema “salvati Rosia Montana”, bref, idei mici, oameni mici, tinta ioc.
2010-04-27 11:26:55 | Raporteaza
@mac gregor: Specialistii s-au pronuntat. Nu-ti ajunge avizul negativ al Academiei Romane? Ce mai vrei?
@andrei: Minieritul are aceeasi problema peste tot in lume: cand e exploatare, toata lumea arunca cu bani in dreapta si-n stanga. Cand exploatarea se inchide, toti dau acatiste la biserica sa se redeschida. De invatat ceva din chestia asta (cum ar fi sa nu te bazezi pe o resursa care nu-i regenerabila), mai greu.
2010-04-27 12:57:51 | Raporteaza
@Adi S.
Nu am nici cea mai mica incredere in Academia Romana. E o porcarie comunista, nereformata si inutila. Mi se pare ca si Ion Iliescu este membru corespondent.
2010-04-27 13:17:39 | Raporteaza
@mac gregor
Cei care au pixul in mana in functii publice isi bat joc de rolul lor acolo si nu tin cont de interesul national. Ei trebuie sa dea socoteala pentru fiecare ban sau bun puplic aruncat pe apa Sambetei. Si, jur, nu vad unde e interesul national atunci cand acceptam sa se dea resursele tarii pe 2 lei. Hai sa nu plecam de la ideea ca specialistii RMGC sunt mai isteti decat specialistii nostri (nu doar Academia Romana s-a opus proiectului), macar pentru ideea ca ai nostri nu pierd bani in caz de neexploatare si nu-s platiti din profit in caz de exploatare. Si daca atat de multi specialisti s-au opus proiectului, inconstientii aia care iau decizii in numele Romaniei au obligatia sa faca tot posibilul sa vanda resursele la un pret corect si sa se asigure impotriva riscurilor, cerand garantii financiare care sa acopere riscurile semnalate de ai nostri. Nu dupa 20 de ani cand nu-i mai gasesti pe poluatori, ci acum, inainte de actiune.
2010-04-27 13:53:19 | Raporteaza
Domnu’ Gotiu (unii zic p-aci Guta, nu stiu de unde confuzia), sa luati bataie pe tema de mai sus, pe propriul blog…nu puteam sa cred! Pana de idei clara. Intrebare – chiar ati comentat meciuri de diviziile C, D, E, Q? De fapt, de acolo se incepe, de la munca de jos.
2010-04-27 16:12:29 | Raporteaza