![]() | Nu ma inchin si nici nu plang dupa cutremur. Sa nu fim mai ipocriti decat putem duce. Si mi-a placut mai mult Badea decat CTP. Si thanks, but no thanks Udreavezi toate articolele de Iulian Leca14 Jan 2010 la 13:11 38 comentarii 4177 vizualizari. |
Cutremurul din Haiti a fost reflectat in presa. Nu tine ipocrizia intoarsa pe dos a celor care bocesc acum deontologia breslei. Da, nu s-a facut din el subiectul zilei la nicio televiziune, insa cel putin Realitatea, pe care am urmarit-o, a prezentat subiectul in fiecare jurnal, in head-urile fiecarei ore si a dat toate informatiile noi care au aparut de-a lungul zilei. Nu a facut din asta insa un subiect de dezbatere in emisiuni. Corect. De aici se poate purta o discutie, care va fi scurta si care va fi incheiata cu sentinta ratingului, iar toti apostolii mataniilor de solidaritate cu mortii din Haiti ar fi procedat la fel in locul editorilor si producatorilor.
Despre numarul cat de cat exact al mortilor din Haiti s-a aflat destul de tarziu ieri. La ceva timp dupa anuntul din presa straina a scris si Alin Fumurescu asta. In momentul in care am citit textul, mi-am spus Mea Culpa. Si eu am fost furat de hahaielile Udrei, de prostia continua a lui Geoana, de farmecul lui Vladescu, de aiureala lui Bitman si tot ce a mai fost peste zi. Ti-am dat dreptate intru totul in ce scriai acolo Alin. Pentru o clipa mi-am adus aminte cat de perversa e pana la urma natura umana. Mi-am imaginat cu cata febrilitate s-au interesat colegii daca exista vreun mort roman printre zecile de mii din Haiti. Poate cu cata speranta, inconstienta (sper inca), pentru eventualul succes mai mare al stirii. Asadar, Alin, umanitate, mea culpa.
Cand am ajuns acasa, dupa miezul noptii, am aflat insa ce inseamna adevarata ipocrizie. Am vazut oameni care se tavaleau in lacrimi de durere pentru suta de mii de morti din Haiti si care vorbeau despre “dimensiunea umanitatii” jurnalistilor romani, infierandu-i si obligandu-i sa spuna Tatal Nostru. Nimerisera cu ochii in emisiuni in care actorii principali erau Geoana si Bitman, nu cutremurul, ratasera jurnalele de stiri, iar pentru asta de vina erau doar bestiile fara suflet care lucreaza in televiziunile de cacat oricum.
Citind atunci editiile online ale ziarelor romanesti si comparandu-le cu cele din State, din Franta sau din Anglia m-a izbit si pe mine contrastul dintre ele in privinta ilustrarii cutremurului din Haiti. Abia de aici cred ca se poate porni o discutie calma, fara furii proletare, despre calitatea profesionala, nu umana, a celor responsabili de politica editoriala a presei din Romania. Insa, chiar si asa, subiectul cutremurului din Haiti nu ar fi facut rating la noi decat daca am fi avut morti acolo sau daca am fi pornit o noua isterie, in frunte cu Gheorghe Marmureanu, legata de iminenta unui cutremur si in Romania. Sunt curios ce ar fi spus atunci toti deontologii plangaciosi si plini de spirit sacru. Nu s-ar fi suparat la fel de rau ca ne batem joc de mortii din Haiti, umfland un subiect pana la isterie?
Si daca tot vorbim despre ipocrizie sa ne uitam cum fenomenul poate fi interpretat si la nivel mai inalt. CT Popescu l-a rugat candva pe Mircea Badea sa nu ii mai pomeneasca numele niciodata, in niciun context. Si a promis ca la randul sau va face la fel. Legamantul dintre artisti venise dupa o cearta zdravana intre cei doi, pornita de la pretentii intelectuale si orgolii nemasurate in mare (daca e sa ma intrebati pe mine).
Insa, Cristian Tudor Popescu gaseste de cuviinta nu numai sa uite de promisiune (ca si cum ai putea uita asa usor ca ai promis public sa nu il mai pomenesti pe Badea in scrierile tale), dar si face o mica figura de stil pe care o incarca si cu o mica rautate. Pe scurt in pune penele lui Badea nu PE fund, ci direct IN fund. Daca ati ratat emisiunea lui Badea sau editorialul lui CTP, cititi povestea pe scurt aici. Raspunsul lui Badea mi-a placut mai mult decat figura de stil a lui CTP. Are mai multa eleganta si a fost, banuiesc, mult mai adanc infipt in inima editorialistului, al carui orgoliu a capatat in ultimul timp dimensiuni cu adevarat extraterestre.
Simt ca devin la randu-mi ipocrit daca o mai mentionez si pe Udrea in toata varza asta, dar nu am incotro. Am auzit ca se pregateste sa cucereasca inimile tinerilor, spunandu-le ca pentru ei munceste, pentru ei va ridica sute de mii de apartamente, dupa ce le va vinde pe cele deja construite. Deja stiu cel putin o duzina de oameni, chiriasi ANL, pe care mai rau ii incurca vanzarea apartamentelor. Sunt curios cum se va face si vanzarea si cum si cand construirea. Iti poti imagina ca abia asa se pregateste adevarata plata catre sponsorii din campania electorala. Deci, daca e vorba de ajutor din partea elenei udrea – thanks, but no thanks!


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1@-rk- nu fi taran de la Maglavit! Patapievici si Neamtzu nu au pozat in fete mari ecologiste,atee si gayfest ca amicu' tau Cernea! Iar ca si cultura,comparatia nu iti face cinste! PS-faci pariu ca... | ||
| 2Domnu' Cristian, aveti dreptate 100%. Numai ca aici zace paradoxu": pentru ca sa nu mai iasa in strada, lumea trebuie sa iasa in strada ! Cu nici unii din asa-zisii politicieni de azi nu se poate face... | ||
| 3Extreeeeeeeeeeeeeem de putin convingatoare pledoaria doamnei Vijulie cand e vorba sa explice de ce ceea ce se poate in MBritanie nu se mai poate in România: practic toata explicatia e o retorica tare ridicula... | ||
| 4@tamara's nephew: REmus Cernea? Nu de alta,dar aveam mare incredere in el. Zice gura presei ca ar fi fost atras cu un post caldut de secretar de stat.Asta ar fi o dovada ca "exista un Dumnezeu" pe... | ||
| 5Nota 10 autorului ptr. acest articol; e printre cele mai bune articole in româna pe care le-am citit in ultimii ani. Zic asa ca p`aia cu "cel mai bun articol" am impresia ca deja am mai bagat-o, si zic... | ||
| Mihai Goţiu 10780 citiri |
| Cristian Teodorescu 9524 citiri |
| Costi Rogozanu 8870 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4135 citiri |
| Alin Fumurescu 3937 citiri |
| Constantin Creţan 3392 citiri |
| Dorin Tudoran 2871 citiri |
| Elena Vijulie 2549 citiri |
| Dan Duca 2473 citiri |
| Ciprian Şiulea 2304 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61172 citiri |
| Cristian Teodorescu 39864 citiri |
| Costi Rogozanu 38062 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18183 citiri |
| Alin Fumurescu 17843 citiri |
| Viorel Dobran 12313 citiri |
| Dan Duca 11273 citiri |
| Constantin Creţan 11151 citiri |
| Elena Vijulie 9174 citiri |
| Dorin Tudoran 8698 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Mie nu mi-a placut nici Badea nici CTP. Amandoi foarte slabi. Daca te apuci de chestia asta, pai fa ceva macar sa merite efortu. CTP l-a jicnit intr-o maniera simandicoasa, iar Badea se lauda cu locu 1 (care atentie..pana acum parca nu-i dadea importanta, deodata a devenit sistemul de referinta intre cei doi). In concluzie slab amandoi.
2010-01-14 13:19:53 | Raporteaza
Este vorba de o atitudine generala.
Peisajul reflectat de presa este de fapt acesta :
domnulsix.wordp../
2010-01-14 13:22:14 | Raporteaza
Iulian Leca, tu chiar nu-ti suporti colegii sau pur si simplu nu-ti pasa de amabilitatile gratuite? Esti printre putinele voci de aici anti-actualul, anti-actualii si te mai si iei la tranta cu colegii de v(c)oxpublica. Din punctul meu de vedere esti f. tare. Sper sa nu te alunge vreun responsabil scrupulos de pe site. La mai mare si arde-i pe pupini.
2010-01-14 13:27:45 | Raporteaza
@ leca: va multumesc pentru cat de mult ma bagati in seama…va multumesc pentru comentariile dumneavoastra pe care le-am gasit anul trecut prin spam…va multumesc pentru ce ii lasati pe altii sa comenteze despre mine…
si va multumesc in numele oamenilor din haiti…aveti un suflet mare…
asa sa va ajute Dumnezeu…
2010-01-14 13:33:11 | Raporteaza
Mugur. Daca ai sa imi promiti ca nu ai sa fii patetic si nu ai sa plangi din nou, iti accept multumirile, ok. Daca nu, nu. Ca am un suflet mare stiu, pentru ca eu nu am pomenit de comentariile pe care tu le stergi, asumandu-ti rolul de reper moral universal.
2010-01-14 13:49:19 | Raporteaza
@Mugur Varzariu
De ce comentati Dvs aici? Atunci cand v-am rugat sa lasati comentariile deschise la posturile dvs nu v-a interesat deloc acest aspect. O consider o lipsa de respect pentru ceilalti. Daca aveati ceva de comunicat dlui Leca puteati sa o faceti direct de pe blogul dvs.
2010-01-14 13:55:06 | Raporteaza
Ha, ha, au inceput sa se bata!
2010-01-14 13:57:42 | Raporteaza
@Mugur Vărzariu: Si nici aici nu scap de tine. Bine ca cenzurezi la tine si tu comentezi aici. Am inteles din prima, esti penibil, nu trebuie sa le mai spui si celor care au avut norocul sa nu fi intrat pe articolele tale.
Vad ca ce mi-ai tot cenzurat mie la tine, faptul ca l-ai plagiat in cel mai patetic si libidinos mod pe Fumurescu, spune si Leca, deci nu mai trebuie sa reiau aici povestea. Esti un frustrat si un nesimtit si ar trebui sa ai un moment de sinceritate cu tine si sa recunosti ca habar nu ai sa scrii, nu ai idei, nu ai nimic original si cel mai probabil te mai tin pe la Vox doar pentru ca aduci trafic prin injuraturile pe care le primesti.
@Iulian Leca: Vreau sa-mi cer scuze pentru ca am folosit articolul tau ca sa ii spun lui Varza asta ce aveam pe suflet, dar el, cum spui si tu, le sterge. Foarte bun articolul tau. Ai punctat exact unde trebuia, cat si cum trebuia.
Varzaaaa, in loc sa scrii, mai bine l-ai citi pe Leca, mai inveti si tu una, alta…daca oi fi in stare si de asta.
2010-01-14 14:18:59 | Raporteaza
Se pare ca mass media din Romania totul se rezuma la rating. Domnilor, sa va aduc aminte care e datoria voastra? Sa va aduc aminte ce obligatie va revine prin insasi constitutia tarii?
(4) Mijloacele de informare în masă, publice şi private, sunt obligate să asigure informarea corectă a opiniei publice.
Poate pentru multi dintre voi “informarea corecta” e un termen de neinteles. Dovada felul in care va faceti meseria.
2010-01-14 14:32:06 | Raporteaza
Bun articol.
Felicitari!
2010-01-14 14:39:08 | Raporteaza
Esti varza amice. Nu chiar in tot ce spui, dar… in vreo 75%. Nu esti, sau oricum nu pari, crestin…asa ca nu ai cum sa-i intelegi. In lumea asta nimeni nu e bun prin sine, doar ca unii isi mai aduc aminte de Dumnezeu, macar cand cu necazu´, dar… se gasesc o mutime de indivizi ca tine care sa schimbe sensul adevaratei lor atitudini, si asa prea putin pentru ce ar insemna un crestin autentic. Iti doresc doar bine. (Unul care inca se mai straduieste….)
2010-01-14 14:41:53 | Raporteaza
@Mugur Vărzariu: esti praf…
2010-01-14 14:46:27 | Raporteaza
solutia de a garanta achizitia de case de catre chiriasii ANL este buna. Se aduna bani de la banci, platiti de cetateni in rate, pentru a construi altele noi. O minte blocata pe contra E Udrea nu intelege.
2010-01-14 15:05:00 | Raporteaza
Stimate domnule Leca,
Va apreciez pentru faptul ca ati accentuat marea problema a jurnalistilor romani in privinta prioritatilor. Totusi, trebuie sa va contrazic la un mic amanunt. Domnul Marmureanu nu se plaseaza in fruntea niciunei isterii a cutremurului. Din contra, incearca sa calmeze apele. Are si el destule bube, cum ar fi un PR dezastruos si o atitudine in privinta educatiei populatiei jalnica, dar sa-i dam Cezarului ce-i al Cezarului.
Parerea mea, carevasazica.
2010-01-14 15:17:40 | Raporteaza
@Iulian Leca: te referi la comentariile tale la fel de frumoase ca si ale domnilor care ma injura mai sus? intreaba-l pe costi…eu am crezut ca el ti le-a bagat in spam…
mi-e mila pentru tine…si ma rog pentru tine…golul sufletesc este cel mai cumplit blestem…imi dau seama cum trebuie sa te simti si cum arata viata ta…ma rog pentru tine…
ca sa ai idee despre adevarata ipocrizie nu trebuie sa ma citesti pe mine…uita-te in oglinda…dar mi-e teama ca nu ai sa vezi nimic…decat un mare vid…
ma rog pentru tine
2010-01-14 15:25:16 | Raporteaza
@Iulian Leca:
@mugur varzariu
bateti-va, scoateti-va ochii, injurati-va, dar sa nu ne cereti sa platim bilet pentru acest show.
@iulian leca.
Ati scris un articol ce suna mai degraba a atac la persoana decat comentarea unui subiect. La ce fel de raspunsuri va asteptati?
Sau nu ati aflat inca ca fiecare persoana traieste un eveniment diferit?
Daca totusi ati aflat, de unde atata aroganta sa spunem ca ala nu are dreptate, ci numai io! Ca eu is sincer! SIngurul!
Schimbati, va rog, titlul> PROBA DE PENIBILITATE. De Iulian Leca. – e mai potrivit!
PS. Data viitoare dati-va intalnire cu cine aveti o rafuiala si rezolvati barbateste….
2010-01-14 16:02:26 | Raporteaza
Ati inceput sa va faceti trafic reciproc postind voi intre voi din aceeasi redactie ?
2010-01-14 16:14:14 | Raporteaza
@bogdan:
@intre:
va rog nu mai intrerupeti, ca aici se tine scorul. Sau si-o fi dat intalnire undeva si au decis sa rezolve altfel problema?
castigatorul nu s-a decis inca, se mai joaca
2010-01-14 16:38:30 | Raporteaza
Filmulete,poze compromitatoare n-aveti ?Nimic ? Pacat,o sa trec pe OTV.
2010-01-14 16:48:56 | Raporteaza
Pana acum 2 zile, 90% dintre romani nici nu auzisera de Haiti. Nimeni nu stia cum traiesc cei opt milioane de locuitori ai insulei. Acum, daca a venit cutremurul si a omorat o suta de mii dintre ei, scriem numai despre asta, ca si cand i-ar incalzi cu ceva pe cei care s-au dus. Scrieti, fratilor, despre supravietuitori, dintre care multi castiga mai putin de un dolar pe zi si cutremurul le-a luat si ce aveau. Ailalti, mortii, au scapat, Dumnezeu sa-i ierte, si cu asta basta, cu ei nu mai e nimic de facut.
Da’, ia spuneti, daca n-ar fi fost cutremurul, ati vi suflat vreo vorbulita despre Haiti. Si, dupa doua saptamani dupa, cine va mai vorbi? Nimeni. Si, aia, tot prapaditi, vai de mama lor.
2010-01-14 17:36:17 | Raporteaza
howyoucanhelp.i../
Asta conteaza, nu certurile interne de la voxpublica.
Doamne, ce tara avem……….
2010-01-14 18:17:12 | Raporteaza
Ptr. Mugur Varzaru – Draga prietene, am acceptat recomandarea lui Costi Rogozanu de a te citi si pe tine pe acest blog de opnii. Am citit cu mai multa sau mai putina placere articolele tale de pina acum. In prima perioada erau echilibrate si o placere de citit. Apoi, fiindca nu esti jurnalist si nu ai un astfel de background, ai alunecat in capcana si ai inceput sa-ti diluezi foarte mult textele dar si stilul.
Asa ca dupa ce am citit cum de Anul Nou ai fost in NY la restaurantul (S)Nobu (apropo, tu si Lily Allen sunteti cei mai mari fani ai acestei retele, felicitari sincere) am ajuns aseara sa citesc din partea ta un text penibil, in care spuneai ca tot ce se poate face e sa ne rugam, si ai trantit alaturi de Tatal Nostru.
Nu intru aici in dogma religioasa si respect religia oricui si dreptul fiecaruia in a crede sau nu, insa a fost nepotrivit.
Nu, draga prieten, tot ce se poate face nu e doar sa ne rugam, ci si sa donam, sa facem ceva concret.
Asa ca am fost dezamagit, si ca mine foarte multi, si se vede in comentarii, ca din partea unui om care parea a avea o educatie solida, principii moderne si deschidere larga, sa citesc doar “rugati-va”, nu si “uitati ce putem face concret, uitati pe ce siteuri puteti dona, etc”.
Intelegei acum de ce e lumea suparata pe tine. Dedica-ti 10 minute, analizeaza-te, citeste-ti textele de la inceput si apoi cele din ultimele doua saptamani si poate, sper, poate vei constata cum ai alunecat.
Mugur, esti om in toata firea, revino-ti! Succes.
Si da, eu am donat 20 de euro, nu stiu daca e mult sau e putin, insa, din fericire, mai sunt cateva milioane de oameni care au facut asta ieri si azi. Mi-ar placea sa te numeri si tu printre ei.
Sanatate!
2010-01-14 18:25:02 | Raporteaza
@Leca
Sunteti un Badea al jurnalismului romanesc!
Nu este cazul sa plangeti pentru Haiti. Dar ati pierdut ocazia de a tacea.
2010-01-14 18:38:07 | Raporteaza
@ anonim: domnule…vorbeam cu un prieten bun care acum era in NY…si scriam…si initial m-am gandit sa indemn lumea sa doneze…
nu am insa cum sa fac acest lucru…sa ceri cuiva sa se implice cu bani este oribil…il pui intr-o situatie penibila…poate nu are…poate are si nu vrea sa dea…
gestul de a dona este unul personal…nu se face la indemnul nimanui…de aia se si vorbeste de animus donandi…
am sters ce am scris si am invitat la rugaciune…pentru cei loviti…si nici de asta nu sunt multi in stare…chestia asta este pentru mine la fel de cutremuratoare ca si dezastrul din haiti…oribil…
2010-01-14 18:47:42 | Raporteaza
@Mugur Vărzariu: Mugur, am vazut pe mai multe siteuri foarte multi oameni care NU STIAU UNDE sa doneze, desi voiau sa faca acest lucru. Intelegi de ce TREBUIE sa-i dai omului mura-n gura informatiile? Nu conteaza cum te simti tu daca-i ceri unui om un lucru, ci conteaza finalitatea gesutlui. Deci a contat mai mult cum te-ai simtit tu sau cum te-ai fi simtit decat ce-ai putea face concret. Trist.
Si nu, nu, nu, nu, nu – in astfel de situatii trebuie sa ceri ajutor – nu trebuie sa te simti prost.
Singura veste buna din toata aceasta poveste e ca atunci cand se va intampla si-n Romania (eu sper niciodata) va exista un ajutor impresionant de afara, din toata lumea. Fara discutii.
2010-01-14 18:58:16 | Raporteaza
iulian+ mugur=udrea=love
2010-01-14 19:11:38 | Raporteaza
@Anonim: stiu sa comenteze dar nu stiu unde sa doneze…cum spuneti dumneavoastra…
2010-01-14 19:16:47 | Raporteaza
Domnule Leca, va citesc postarile si scrieti bine. Dar aici am o obiectie si cred ca m-ati dezamagit total.
E intr-adevar necavaleresc faptul ca CTP nu s-a tinut de promisiune si nu a nimerit-o de data asta cu domnul Badea.
Dar raspunsul elegant al lui Badea?
Raspunsul lui Badea ar fi fost elegant doar daca titlul de cel mai bun jurnalist care i s-a acordat nu ar fi fost ridicol. Imi place Mircea Badea, dar cel mai bun jurnalist?
Mircea Badea nici nu avea ce cauta la nominalizati.
Asadar replica lui Badea e ridicola la fel ca si aprecierea dumneavoastra.
In rest, numai de bine.
2010-01-14 19:27:30 | Raporteaza
@ Iulian Leca – scuze pentru intarziere (diferenta de fus orar, bat-o vina!): de acord cu prima parte – la restul nu ma bag:)))
2010-01-14 19:45:15 | Raporteaza
Subscriu !
De fapt am scris aproximativ acelasi lucru ieri pe blogul lui Alin Fumurescu.
Se pare ca si aici pe blog diferenta dintre barbati si baieti a devenit evidenta. Dar asta e alta poveste…
2010-01-14 19:53:32 | Raporteaza
Uite cum vad eu problema: televiziunile “de cacat oricum” au trecut pe langa o ocazie sa isi mai spele din rusine. Probabil ca daca se facea o dezbatere pe aceasta tema (in loc de titluri sterile), eventual insotita de un numar de telefon sau de un site ceva unde se puteau face donatii, si-ar mai fi castigat o parte din credibilitatea atat de subrezita in prezent. Ar fi aratat si alta fata decat aia schimonosita de partinirea de care au dat dovada pana acum, de ironia ieftina si de cinism. Da, generalizez, pentru ca mai sunt unii care vad lucrurile asa.
Cat despre umanitatea la care faci referire, daca tu nu vrei sa o manifesti (nu zic ca nu o ai!), foarte bine. Lasa-i pe altii sa indemne la asta. Sa se roage, sa indemne la rugaciune, whatever. Daca ti se pare absurd gestul, abtine-te sa-l cataloghezi in vreun fel ca sunt multi carora nu li se pare, care vad ceva bun in asta. Cu atat mai mult cu cat ataci un coleg, zic eu.
Iti scrie o persoana care nu crede in dumnezeu, care nu s-a rugat si nici nu o sa se roage pentru mortii de acolo si care in niciun caz nu se incadreaza in acel “noi” din “noi vrem respect”.
2010-01-14 19:56:35 | Raporteaza
D-le Leca,20 sau 100000 de morti,poate ca pentru dvs nu conteaza.Poate ca e important sa va pierdeti in hahaieli,conflicte reale sau inchipuite,numai rating sa fie.
Nu am sperat sa vina cohortele cu drobul lor de sare si cu apocalipsa in mana. Insa un moment de reculegere,nu strica.
Poate ne aducem aminte ,poate constientizam fiecare ca mai e mult de lucru la noi,si ca fiecare trebuie sa contribuie cum crede de cuviinta.
Unii indeamna la rugaciune,altii la rating,unii plang,altii considera sa specifice ca primul ziarist al tarii umbla “impanat” prin centrul Bucurestiului.
Fiecare dupa putinta si intelegere.
Cine nu a gresit niciodata,sa ridice primul piatra!
2010-01-14 20:42:15 | Raporteaza
Eu tin cu Leca,macar pare mai sincer,chiar daca o arde si el cu Udrea.Varzariu o da cu goluri sufletesti ,cu saraci ,cu foame si catastrofe dar ne invita la Nobu sau in St.Barth.Mare ipocrit si josnic tip!
Eu cred ca cearta a plecat de la Nutzi,ca amandoi o vor dar nici unul nu recunoaste!
2010-01-14 21:21:06 | Raporteaza
parerea mea: baiatul asta, varzariu, e bolnav de raspunzita! pentru o clipa am avut in fata imaginea popii, iesit sa se certe cu vecinul, in mijlocul slujbei, cu odajdiile pe el si cu cadelnita in mana!!!
2010-01-14 22:33:58 | Raporteaza
@Mugur Vărzariu: De ce nu te duci tu – fratele meu – fuga – fuga la aeroport si sa-ti iei un bilet (cat o costa , ce importanta are) si sa cobori in Haiti Cherie , cu sticle de apa, cu mancare , pachete, colete, tot ce poti sa strangi de la lume pe aici? Ca lumea o sa-ti dea, ca romanii nu sunt atat de ticalosi cum ii simti tu . Si poate o sa ramai ramai acolo, chiar ma intreb de ce nu ai facut-o cand ai fost prima oara …Eu , daca asi avea ocazia sa ajung intr-un loc minunat despre care am citit sau am vazut undeva si mi-a ramas in inima, asi face tot posibilul sa ajung acolo …Daca faceai o asemenea actiune, de strangere de ajutoare pentru Haiti Cherie, Dragostea Vietii tale ( Hary Belafonte, etc ) , poate ca ajungeai ceea ce-ti doresti cu atata ardoare : Cineva ! Se vede asta din tot ceea ce scrii si din tot ceea ce faci : vrei sa ajungi Cineva , sa dai peste bot, sa persiflezi si sa ironizezi , asa ai si debutat aici , inseland cititorii cu texte prefacute apoi luandu-i in bascalie … Mare ipocrit esti , dute-n… Haiti Cherie . PS: Oricum, nu o sa fii nicioadata primul in top pe aici, este prea departe “Blonda de la SRI”, nu ai puterea si calitatea sa o ajungi din urma …
2010-01-15 00:19:57 | Raporteaza
E un personaj in David Copperfield a lui charles Dickens , care se numeste Uriah Heep . Nu cred ca am mai intalnit vreodata ceva mai marsav in viata mea , a devenit etalonul ticalosiei umane pentru mine de cand am citit cartea . Aveam 12 ani , cred …Acest Varzariu se apropie periculos de personajul in cauza : ipocrit , nesincer,invidios, meschin , face pe habotnicul si nu are demnitate .Parca e un inchizitor rece si nemilos, care si-a taiat c..aiele si p..nisul, si umbla imbracat in negru , blestemandu-ne pe toti. Cam asa e CTP, cateodata , la RTV
Dar ce este mai evident la el este perfidia , care straluceste . E greu sa fii sportiv , e greu sa fii onest , mai usor este sa fii marlan si fatarnic, nu costa nimic …Probleme cu fetele, Varzariule ?
2010-01-15 00:35:50 | Raporteaza
@ahem: frumos scris…subscriu
2010-01-16 11:19:41 | Raporteaza
[...] certitudini. In ceea ce il priveste pe Iulian Leca, el nu a facut decat sa exprime civilizat, un punct de vedere. Omul are probabil un mai ridicat simt al ridicolului si a simtit nevoia sa avertizeze asupra [...]
2010-01-17 19:06:19 | Raporteaza