RSS Feed

NU pe bune, aţi manifestat împotriva segregării? Hai, nu pe bune!?

vezi toate articolele de
15 Nov 2014 la 11:34 66 comentarii 3286 vizualizari.

Manifestaţiile din această săptămînă sînt eşecul politic al unor proteste care în loc să devină indignate au devenit fakeuri oranj. Mă doare cînd spun asta, că doar cu unii dintre oamenii din stradă am stat cot la cot în destule ocazii critice.

Cel mai scîrbos lucru al acestei campanii chiar a fost segregarea, potenţarea la maximum a unui discurs pe care ultimii zece ani l-au tot băgat pe gîtul celor mai precari, 40% pe muchia sărăciei, alţi 40% care nici nu vor să se uite în jos că ameţesc de la apropierea de sărăcie . Şi văd acum într-o proclamaţie de la Cluj sau aşa ceva că e trecută şi asta cu segregarea acolo, să fie:

Încetarea imediată şi completă a oricărui discurs de tip separatist, a discriminării şi instigării la ură pe criterii etnice, rasiale, de clasă, statut social, opţiune religioasă sau politică. (sursa)

NU-mi bat capul să înţeleg de ce ţin Goţiu şi alţi uniţisalvăm să facă proteste “neutre de dreapta”. Însă ce trebuie să înţelegem toţi e că dincolo de Ponta şi de Iohannis eu în toamna asta am văzut o clasă de mijloc mult mai violentă decît mahalaua violentă de care vorbea un imbecil care-am văzut că-şi făcea şi el selfie-uri pe la Cluj.

Toamna asta a încununat ani de excluziune şi conflict de clasă grav. NU aşa într-o enumerare firavă cum scrie în acea proclamaţie doar ca să ne simţim proaspeţi şi împliniţi. Scrieţi proclamaţii după ce conştientizaţi asta:

  • că media favorabile dreptei au produs jeg la fel de profund ca Antena 3 – chiar, Active Watch, poate număraţi propuneri de vot cenzitar, babe ştirbe şi suboameni pesedişti de printre neuronii hotnewsişti sau gândurişti.
  • că un om încurajat să meargă la vot în Teleorman cu ulei sau făină poate fi la fel de inocent ca un om care primeşte în Bucureşti voucher pentru ceva cool dacă votează (pentru că dacă ia ceva cool, e antipericolul Ponta, evident)
  • că mita CAS la mari angajatori e de zece ori mai grasă decît indexări fireşti ale pensiei de care profită nesimţiţii de la guvernare acum
  • că dreapta iar se dă civică şi foloseşte energii care ar trebui să fie preocupate de social şi mediu şi punct.
  • că chestiunea justiţiei e evident importantă. Şi luptăm împotriva corupţiei dar fiind foarte atenţi la cine bagă bani şi sprijin fix sub fundul anticorupţilor care ne-au mai tras-o şi cu Roşia Montană şi restul. Anticorupţii spun de obicei “da, păi să-i ia pe toţi şi pe Băsescu, şi Udrea, dacă au făcut ceva”. O spun iar apoi repetă poeziile servite de Băsescu.
  • sigur, unii spun că aşa e la protest, se lipesc tot felul de nedoriţi, cum a fost şi în 2012 şi etc. Nu e acelaşi lucru. De data asta totul e foarte clar, sînt doi candidaţi şi protestatarii vor să voteze cu unul anume.
  • e o discuţie şi cu legea amnistiei şi graţierii. Sigur, e mereu un pericol ca ăia din Parlament să-şi dea legi de protecţie. Nu e un pericol mai mare decît ideea creaţă a unora cu care sînteţi acum cot la cot şi care cîndva vroiau să privatizeze pînă şi urgenţele. Numai că avem senzori civici diferiţi în ce priveşte pericolele – pe ăştia cu corupţia îi mai ţin în frîu UE şi restul. În ce priveşte abuzul economic UE şi restul îi încurajează. V-aţi prins de ce e important să nu vă lipiţi de vreunul dintre partidele mari? Cînd vom reuşi să intrăm cu adevărat în UE? Cînd vom înţelege lucruri minimale precum faptul că taxa unică nu e o icoană de se pupă cînd intri în biserica UE. Ce-ar fi să mai fim “mai europeni” şi în felul european în care se critică acum un establishment financiar şi politic care nu oferă nici un viitor.
  • că partidele fură, că PSD uneori fură mai mult decît PDL la alegeri, sigur, observaţi votul, faceţi tot ce poate, manifestaţi pentru asta, dar Mihai Goţiu nu-mi vinde avînt revoluţionar în probleme de astea: partidele mari de azi nu mai sînt în stare să se observe unul pe altul pentru că sînt într-un blat continuu. Şi atunci ce faceţi voi? Îndemnaţi la vot cu un candidat, nu pe faţă, ci aproape pe faţă?
  • una de final cu nervi – chiar am ajuns proştii lumii să facem minirevoluţii pentru Partidul Popular European, haideţi , bre…

Votul n-a fost nicicînd mai irelevant ca în toamna asta. Faceţi ce vreţi, nu mă mai bateţi la cap cu votul absolut necesar, nu-i obligatoriu şi dacă iubiţi statul de drept nu-mi băgaţi din alea cu “stai acasă, deci Ponta”. Ba uite că “deloc Ponta”. E pur şi simplu o absenţă de la un show îndoielnic.

P.S. Mişto ce-a scris Mihnea Blidariu, de la faţa locului.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

66 comments
  • 1

    E o problema cand primul ministru e si candidat si manareste sistemul asfel incat sa nu poata vota cei care i se opun.

    Principalul motiv pentru care s-a iesit in strada a fost sustinerea diasporei. Nu a fost nimeni violent. A iesi in strada si a protesta nu inseamna automat violenta. Nu au fost batai cu politia, masini arse, vitrine sparte sau alte chestii pe care le vezi in tari mult mai bogate decat a noastra.

    Si nici impotriva oamenilor saraci nu suntem. Am mers pe jos, nu in limuzine. Personal sunt de acord cu cota progresiva dar tot puie monta for life.

    gadjo
    2014-11-15 12:04:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Da, da, just, are perfecta dreptate domnu’ Rogozanu, numa’ aia de aceeasi parere cu dansu’ au dreptul de a protesta, si numai protestele alora sunt justificate!

  • 3

    Daca am fi in Suedia si mi-ai servi discursurile si ideile astea as zice da, ai dreptate, jos palaria.
    In Romania, avand in vedere profilul nostru psihologic si istoria care l-a reconfirmat de nenumarate ori, a promova ce promovezi tu este o tampenie.

    Realitatea cinica este ca pana nu o sa dea coltul generatia de pensionari de acum Romania nu are cum sa isi schimbe cursul.

    andrei
    2014-11-15 12:37:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Lasa ca te pisi tu pe el de vot, cum te pisi si pe manifestatiile care nu sunt “ale tale” si in general pe toti care nu gandesc ca tine.

    Poate implinesti si tu (dpdv psihologic) 18 ani si iti dai seama ca nu esti singurul om pe lume. Dupa aia o sa incepi sa comunici, sa negociezi cu ei, o sa fie interesant.

    just mac
    2014-11-15 12:40:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    iar daca nu, nu.

    just mac
    2014-11-15 12:41:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    Apoi domnule Rogozanu,fa si dumneata ce vrei si nu ma mai bate la cap cu stanga si cu iubirea de cei napastuiti!N-oi fi eu asa iute la minte ca dumneata,dar in 50 de ani de stangism(cu scurte pauze)am inteles si am simtit exact cum sta treaba.

    Si o replica a batranei mele mame(75 de ani,4 clase primare)cand li s-o ‘oferit’ explicatii stangiste,bani si cozonaci: ‘Nu iau ca mi-e rusine.Cine-o MUNCIT ptr. banii astia?’

    Sarut mana mama!

  • 7

    andrei

    bunici si parinti tai au dat coltul? ai reusit sa scapi de ei?
    bai asculta la mine pensionarii de azi este cert au apucat pensia tu esti sigur ca o s-o apuci ca nu se stie doamne fereste un razboi, un accident, o boala, nu stii niciodata ce iti rezerva viata.Ei ca tine au fost tu ca ei o sa ajungi daca ai noroc.
    Si sa mai stii ceva uita-te in jurul tau si o sa constati ca 90% din ce vezi a fost facut pe cu si pe munca celui care azi este pensionar.Tu, voi ati facut ceva sa se compare macar asa de departe cu ce a facut ala care azi este pensionar.In urma celui care azi este pensionar ramine tot ce vezi in urma ta ce ramine ca au trecut 25 ani si eu inca nu am vazut nimic.
    Sa stii ca prin ce ai poatat inainte de arata dispretul fata de restul pensionarilot ti-ai injurat parintii si bunicii
    Sa-ti fie rusine.

  • 8

    mi se pare corect apelul dlui Rogozanu, ca prostii sa nu se duca la vot, el vorbind in numele lor

    camione
    2014-11-15 12:56:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @andrei:
    Una din ,,generatia de pensionari” iti multumeste pentru gaqndurile bune si-ti transmite ceva :
    - Nu toti pensionarii sunt senili sau de aceeasi culoare politica ;
    -a fi in varsta/pensionar nu e un defect in sine (dimpotriva, presupune ca ai muncit, ca ai platit impozite, ca ai contribuit ani buni la fondul de pensie) a fi tanar nu e neaparat o calitate, parca ar mai trebui ceva9In mod cert, biologic ,ai muncit mai putin si ai contribuit msai putin la buget) ;
    -ultimele stiri : pensionarii,,vor da coltul” (unii si de multa bucurie cat sunt de doriti si respectati de unii tineri ) dar coltul il vei da si tu in mod sigur,mai devreme sau mai tarziu fara a avea certitudinea ca lasi un gol imens in urma ta.

    Loda
    2014-11-15 13:17:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    Trebuie sa recunosc ca nu de mult timp l-am remarcat pe Rogozanu pentru recenziile de carti pe care le face. Evident, ulterior, m-a interesant sa-i vad si comentariile socio-politice pe diverse teme de actualitate.

    Nu sunt de acord cu punctul lui de vedere dar are tot dreptul sa-l si-l expuna. Totusi se ridica o problema! De ce se mai manifesta public la posturile de stiri, de ce doreste sa fie un potential lider de opinie si in ultima instanta de ce-si mai asuma calitatea de persoana publica (care necesita niste sacrificii, cel mai mare fiind acela de ai fi scormonita viata intima)?

    Doar pentru un salariu sau doar pentru banii astia care ne anuleaza la o adica si libertatea si accesul la principiile democratice. Pai asta o facem cu totii si poate tocmai de aceea stam mai prost cu partea civica. Dar macar noi nu avem acces pe sticle si atunci daca tot nu poti sa-i luminezi si pe altii corect ar fi sa renunti sa te mai manifesti … si la orele de mare audienta !?!??

    Pacat pentru ca societatea romaneasca avea nevoie de noi personalitati publice.

    Mircea Ionescu
    2014-11-15 14:05:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    D-le Rogozanu, ati scris un text exact, dar EXACT pe calapodul celor scrise toamna trecuta de dreptacii radicali despre protestatarii de-atunci (care, indraznesc sa cred, se numara in mare proportie si printre cei de-acum). Aceleasi teze, acelasi limbaj, aceleasi concluzii – doar ca, fireste, “pe invers”.
    Cum, evident, este imposibil ca si dvs. sa aveti dreptate, si puristii dreptei sa fi avut anul trecut afirmand lucruri contradictorii, concluzia care se impune de la sine este ca niciunii nu aveti dreptate.
    Oamenii au manifestat si anul trecut si manifesta si in acest an manati cam de-aceleasi ganduri, de-aceleasi principii, de-aceleasi nemultumiri; doar dvs. si altor comentatori situatiile va par foarte diferite, dar asta strict din motive ideologice.
    Va doresc o duminica placuta acasa si sper sa reusiti sa va autosugestionati cu privire la superioritatea dvs. morala fata de fraierii care se duc la vot prin ploaie si frig, unii pierzandu-si toata ziua pentru asta. Amuzant cum aparatorul numerelor mari, al maselor, gaseste de cuviinta ca e logic si intelept sa se baricadeze singur in casa, in loc sa se duca in mijlocul oamenilor.
    Altfel, sincer sa fiu, mi se pare doar ca incepeti sa imbatraniti cam urat si ca sunteti pe calea cea “buna” spre a deveni un vesnic carcotas, mizantrop, acru… si singur.

    Prostu' satului
    2014-11-15 14:28:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @andrei:
    Printre “pensionarii care sa dea coltul” sunt si parintii tai?
    Mi se pare inadmisibila aceasta dorinta si afirmatie.
    Urmeaza sa fiti la randul Dvoastra pensionari, va veti dori ca altii sa va doreasca “sa dati coltul ” ?

    Marta
    2014-11-15 14:40:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    D-le Rogozanu, eu sunt de acord cu observatiile dv. critice, dar nu cu concluzia dv. Votul NU e irelevant, chiar deloc.

    Votul este, in acelasi timp, efect si cauza. Pe de o parte, dv. si alti absenteisti aveti dreptate sa va doriti ca votul sa fie expresia unei minime corespondente – si, in consecinta, daca nu vedeti vreo urma de corespondenta, e logic sa nu votati intr-un ’show indoielnic’. Dar votul este si cauza – adica orice alegere veti face, ea va duce la un rezultat, si inca unul foarte clar: ori Ponta ori Iohannis va fi presedinte 5 ani. Deci si cei care va acuza pentru optiunea dv. au dreptate.

    Problema e ca atat dv. (‘absenteistii’) cat si ceilalti (‘votantii’) va uitati doar la o jumatate de fenomen. Dv. vreti ca votul sa fie efectul unei preferinte (corect), si cand vine vorba de consecinte, va acoperiti ochii si urechile (prosteste). Ceilalti vad doar consecintele (reale), si cand vine vorba de rostul expresiv al votului, isi acopera ochii si urechile (tot prosteste).

    Toate analizele arata ca absenteismul este in favoarea lui Ponta. Decizia de a absenta poate fi perfect justificata, dar nu ii inlatura consecintele. Trist, dar adevarat. In plus, absenteismul sau anularea votului nici macar nu transmit vreun mesaj clar clasei politice.

    Eu locuiesc in strainatate si voi merge la vot (in alt oras, cam la o ora distanta). Or fi Ponta si Iohannis pe aceeasi pozitie in multe privinte importante – dar haideti sa fim seriosi: sa spui ca e tot un drac cine iese e o exagerare.

    Si mai e ceva: atat votul, cat si critica vigilenta si permanenta sunt fundamentale intr-o democratie. Cei care fac mare caz de vot (‘vote or die!’) si pe urma nu se mai implica gresesc, oricat de bine ar vota. Iar cei care critica, dar nu se prezinta la vot gresesc si ei, oricat de corecte le-ar fi criticile. E nevoie de amandoua, d-le Rogozanu.

    Aveti tot dreptul sa nu votati, in semn de protest pentru un show indoielnic. Dar cei care va spun ca in felul asta contribuiti la un scor mai bun al lui Ponta au si ei dreptate, sa stiti. Nu va faceti iluzii ca optiunea dv. nu are consecinte, ca absentand va extrageti miraculos din procesul decizional colectiv. Sunteti implicat, fie ca va place, fie ca nu.

    Alex V
    2014-11-15 14:45:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    @Alex V: Nu ca ar insemna mare lucru, dar aveti tot respectul meu pentru un comentariu atat de coerent si de bine formulat.
    Si, pentru ca uneori cunoasterea artistica este mai profunda decat cea stiintifica, imi permit sa ofer tuturor o mostra. Una care mie mi se pare ca spune cam tot ce e de spus… si-n plus, e si o melodie frumoasa.

    https://www.youtube.com/watch?v=BzrCN-_9qoU

    Prostu' satului
    2014-11-15 14:51:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Eu nu am inteles ca autorul ar fi impotriva manifestatiilor de alta orientare decat a lui. Eu am inteles ca doar le-a cerut sa nu se mai prezinte drept neutre si “civile”.

    E evident ca sint organizate pentru un candidat si impotriva celuilalt.

    asdf
    2014-11-15 15:20:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @ Costi:
    faci două greșeli:
    1. comentezi o situație doar pe baze unor secvențe mediate (da au fost și oameni de dreapta în piață, mă rog, mă refer la acea dreaptă conservatoare care vede doar ”jos comunismul!” și nimic altceva, dar grosul manifestanților au fost mai degrabă indefinți)
    2. le reproșezi celor care au transmis mesaje anti-segregare, anti-demonizarea săracilor și pensionarilor, împotriva exagerărilor cu ”ardelenii vs. oltenii, moldovenii etc.” că le-au transmis și unor oameni care le-au promovat în campania electorală (și nu doar în declarație s-au transmis asta, ci și în celelalte discursuri din piață); păi nu lor trebuia să li se transmită aceste mesaje?
    Mihnea a remarcat unul dintre sloganurile impuse ieri, ”Poporul ignorat, al treilea candidat”, iar dacă stătea până la sfârșit ar fi avut surpriza să constate că în ultima parte a marșului au dominat de sloganurile ”Solidaritate”, ”Clasa politică e sub orice critică” și ”Nu vrem să fim o nație de sclavi” – ce e rău în faptul că și cei care au venit la protest doar cu ”jos comunismul” la purtător, sau doar ”anti-Ponta” și/sau ”pro-Iohannis” se vor gândi ce au vrut să spună și ceilalți cu sloganurile astea? ;
    (și, doar ca idee: faptul că Papahagi avea aseară mari supărări pe facebook legate de modul în care s-a desfășurat protestul, că n-a fost așa cum a crezut/vrut el că o să fie ar trebui să-ți dea de gândit, eventual să mai nuanțezi, pe ici, pe colo)

    tare mi-e că ai pornit de la o premisă greșită: că la Cluj a fost un protest de dreapta și de aici ai ajuns la concluzia că dreapta încearcă să-și însușească mesajele sociale – da, e încă o mare confuzie, trăim încă într-o societate în care oamenilor le e frică să promoveze mesaje sociale ca să nu fie automat etichetați ca fiind ”comuniști”, dar să dai în cei care promovează astfel de mesaje într-un grup eterogen e cât se poate de necâștigător

  • 17

    @Costi Rogozanu.
    Ai putea sa apreciezi o mana intinsa si sa n-o cauti la dinti. Protestatarii de ieri constientizau foarte bine ca din seara de 16 noiembrie vor incepe sa rasune discursurile secesioniste. Chiar daca in sinea lui la nervi fiecarui protestatar de Cluj i-o fi trecut acest gand, prefera sa nu si sa dea o sansa Romaniei. Multi se vor opune si dupa dar multi vor schimba radical discursul si apoi unul cate unul fiecare va inceta sa mai spere in a salva o Romanie considerand ca e suficienta doar salvarea Transilvaniei.

    mana intinsa
    2014-11-15 16:15:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    Nu stiu ce o fi intentionat domnii Gotiu, Valcu si Pop Curseu dar eu ca protestatar am perceput Proclamatia(poate si fiindca asa am dorit s-o percep)ca un ultimatum in conditii deloc nefavorabile stangii. Chiar daca domnii mai sus mentionati n-au de gand sa o trateze ca pe un ultimatum, am serioase indoieli ca protestatarii ii vor asculta cu sfintenie

    protestatar Cluj
    2014-11-15 16:26:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    Socialistul Rogozanu
    Fatarnicul se face ca lumea nu stie ca este tovaras cu Ponta!
    Iar in final ne da si sfaturi de sanatate:Stati acasa!
    Cat de comozi sunteti romani!

    Actiunile de protest din aceste zile trebuiau declansate acum luni de zile!
    …sa speram ca inca nu e tarziu!
    Mai aveti o zi de gandire!
    Maine se decide soarta voastra,a Romaniei pentru 5 ani!
    Romanii au pierdut decenii,intr-o viata si asa scurta,pentru teama,indiferenta,ignoranta!
    Votati doua cuvinte- Iohannis Presedinte!

    Sper in ultima farama
    de romanism …dacic,care sa incline balanta si sa rastoarne sondajele …sofisticate si umflate!
    Imaginati-va ce sarbatoare ar fi luni ,cu Iohannis presedinte si ulterior Basescu premier!
    Ciuma-cizma Rosie merita o penalizare mortala,definitiva pe aceste meleaguri!
    Romani ,fie-va mila de tarisoara voastra cea incercata!
    Iesiti la vot si zdrobiti cel mai mare partid strain de interesele voastre de la ´44 incoace!

    aloo
    2014-11-15 16:44:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    @aloo: Asta cu Basescu a fost tare, treci pe la casierie.

    Aurel
    2014-11-15 18:00:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    Domnule Costi Rogozanu, si eu sunt din categoria – nu ma duc la vot.
    Pentru cei ce nu au avut curiozitatea :Guvernele Romaniei dupa 1989.

    Guvernul Petre Roman FSN(26 decembrie 1989 – 28 iunie 1990)
    Guvernul Petre Roman FSN(28 iunie 1990 – 16 octombrie 1991)
    Guvernul Theodor Stolojan TEHNOCRAT(16 octombrie 1991 – 18 noiembrie 1992)
    Guvernul Nicolae Văcăroiu PSD (20 noiembrie 1992 – 11 decembrie 1996)
    Guvernul Victor Ciorbea CDR(12 decembrie 1996 – 17 aprilie 1998)
    Guvernul Radu Vasile CDR(17 aprilie 1998 – 22 decembrie 1999)
    Guvernul Mugur Isărescu TEHNOCRAT(22 decembrie 1999 – 28 decembrie 2000)
    Guvernul Adrian Năstase PSD(28 decembrie 2000 – 28 decembrie 2004)
    Guvernul Călin Popescu-Tăriceanu (29 decembrie 2004 – 22 decembrie 2008)
    Guvernul Emil Boc PDL(1) (22 decembrie 2008 – 23 decembrie 2009)
    Guvernul Emil Boc PDL (2) (23 decembrie 2009 – 9 februarie 2012)
    Guvernul Mihai Răzvan Ungureanu PDL(9 februarie 2012 – 27 aprilie 2012)[2]
    Guvernul Victor Ponta USL (1) (7 mai 2012-21 decembrie 2012)
    Guvernul Victor Ponta USL (2) (21 decembrie 2012-5 martie 2014)
    Guvernul Victor Ponta PSD (3) (5 martie 2014-)

    Flaviu
    2014-11-15 18:17:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    @andrei: Tatal meu, acum pensionar, a muncit printre alte santiere si pe santierul de la hidrocentrala de pe Lotru.Si la Vidraru a lucrat. Si la Portile de Fier.
    Ma ducea pe santier si-mi arata cu mandrie ceea ce facea.
    Tu ce o sa le arati copiilor tai ?
    Crezi ca tatal meu te impiedica “sa traiesti bine” ?

    Flaviu
    2014-11-15 18:22:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @ Costi Rogozanu: “Nu, pe bune …” Virgula, Costi! :)

    Alin Fumurescu
    2014-11-15 18:29:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @Mihai Goţiu: iti consumi energia degeaba, Costi si grupul lui de criticataci au hotarat chiar de la inceput ca ceva nu este in regula cu miscarea #unitisalvam – nu exista saptamana sa nu apara ceva negativ pe situl lor chiar si atunci cand textele n-au nici o legatura cu fenomenul. Nu le cunosc motivele si indivizii se pazesc ca de dreacu sa dea vreo explicatie, fortati insa de imprejurari sa dea socoteala recunosc ca n-au date despre componenta grupurilor pentru ca nu exista nici un studiu (vezi ultimul text al lui Poenaru). Acelasi lucru vad ca-l fac si cu protestele din ultimele saptamani – oamenii cer corectitudine, egalitate in fata legii (opusul sistemului medieval bazat pe privilegii in care traim acum), protectia mediului etc si singurul lucru pe care Rogozanu reuseste sa-l spuna este “hai ma lesi!”. Eu dau vina pe sistemul de invatamant ca, na!…

    bomec
    2014-11-15 18:34:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @ana: Doamna, sunteti in eroare. Nu Costi Rogozanu comenteaza la articolul dumneavostra ci dumneavoastra postati comentariul la articolul lui. In consecinta, daca va supara,nu trebuie sa va lase el in pace ci puteti sa nu va mai suparati citindu-i punctul de vedere. Cat despre puterea dumneavoastra de intelegere si parintii nemituibili ce ar fi sa incercati sa focusati? Omul asta voia sa dea un mesaj. L-ati cam ratat pe el, mesajul. Mai cititi inca o data articolul sau mai bine faceti nanica sa fiti odihnita maine la vot.Eu, care nu ma duc la vot imi pot permite sa ma mai dau pe net… :)

    Flaviu
    2014-11-15 18:35:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    @aloo: Pai nu inteleg… nu a fost basescu presedinte 10 ani ? Nastase o fi fost ? Nu venim dupa 10 ani de consolidare stat de drept (cati ani trebuie sa fi presedinte sa-ti reuseasca chestia asta ?) De ce ne mai temem ? Eu consider ca s-a rezolvat ! Basescu cu Boc, Ungureanu, Udrea, Blaga etc… etc… nu au rezolvat inca ? Eu traiesc intr-o Romanie post-basescu. Dumneavoastra ?
    Care ciuma – rosie ? Basescu e comunist ? Nu am crezut ca putem trai in asa confuzie…Care jos-comunismul ? Cui i se pare ca ce se intimpla in Romania e comunism ? Numaram coruptii… ai cui or fi mai multi si mai rai si ne chinuim sa “garantam independenta justitiei”… Domnilor, cred ca mai varza ca acum creata in electorat nu a fost niciodata. E o lupta pe fata pentru putere. E voie sa constat emorma manipulare si dezinformare ? Se doreste confuzie si s-a obtinut. Care cavalei ai dreptatii care “ghinion” au cam multe schelete in dulap. Ca si la runda Iliescu-Vadim imi permit sa spun ca neavand ce sa aleg stau acasa.

    Flaviu
    2014-11-15 18:53:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @asdf: Acelasi lucru l-am inteles si eu. Se pare ca noi am citit acelasi lucru…Citind comentariile incepusem sa am dubii ca se refera la acest articol.Am crezut IT-ul a incurcat borcanele… se pare ca nu.

    Flaviu
    2014-11-15 19:02:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    Deh, ma’ Flaviule! Cocotat pe umerii tatalui, iti permti cam multe.
    Si tata a lucrat la Portile de Fier. Daca ma duc, sau nu ma duc la vot e problema mea. La fel daca ma dau pe net la noapte, sau merg la discoteca.

    “Si mai e ceva: atat votul, cat si critica vigilenta si permanenta sunt fundamentale intr-o democratie. Cei care fac mare caz de vot (‘vote or die!’) si pe urma nu se mai implica gresesc, oricat de bine ar vota. Iar cei care critica, dar nu se prezinta la vot gresesc si ei, oricat de corecte le-ar fi criticile. E nevoie de amandoua, d-le Rogozanu.”

    Cred ca Alex V are sanse mai mari sa le arate copiilor lui ce-a facut in viata, la batrinete. Dar poti si tu, sa stii!

    Bamboo
    2014-11-15 19:04:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @Bamboo: Trebuie sa te anunt ca m-am dat jos de mult ca saracul tata nu m-ar mai putea tine ca e pensionar, m-a tinut in scoala si m-a invatat sa am discernamint, sa nu ma las pacalit de lozici.Intr-o oarecare masura ai dreptate, inca mai simt ca daca nu erau cei ca el… anyway abia asteptam “sa dea coltul, nu ?”
    Cat despre indatorirea civica…fiecare o intelege in felul lui. Eu cred ca daca niciunul dintre cei ajunsi in turul doi nu m-a convins, si nu m-a convins, e civic sa stau acasa. Oricum, multumesc pentru incurajari. Tot imi plac mie lozincile ! Asta cu daca vrei poti imi place la nebunie !

    Flaviu
    2014-11-15 19:15:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    @Bamboo: Pentru discoteca sunt cam batrin… poate fiul meu… ca are vreo 27 de ani. :)

    Flaviu
    2014-11-15 19:18:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @Bamboo: Si ca sa nu va mai ingrijorati ca nu am ce sa-i arat fiului meu si sa nu mai fie nevoie de lozici mobilizatoare trebuie sa va spun ca sunt neuro-chirurg, operez in clinica in Paris de 21 de ani… si cred ca am paricipat la mii de operatii.Vedeti ce relativ e totul si ce inadecvati putem cateodata sa fim?

    Flaviu
    2014-11-15 19:30:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    Flaviule, pari baiat destept. Dar cu certitudine esti mirlan. Si infatuat

    Nu esti mirlan pentru ca, pirt!, nu mergi la vot. Esti mirlan (putintel si misogin?) pentru modul in care ai tratat, cu aroganta superioritate, un comentariu – cu care poti sa nu fii de acord – cit se poate de benign.

    Stilul e omul. Iar stilul tau e mirlanesc si infatuat.

    Bamboo
    2014-11-15 19:35:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    Mai poate oare un bun ortodox, si un bun crestin in general, sa mai voteze cu aceasta coalitie Basescu-Iohannis care a scos Educatia morala din scoli, si asta chiar impotriva Constitutiei?
    Atunci cand deranjeaza pe un elev acest obiect, e mult mai simplu sa scrie 4 randuri pe o cerere pentru a-si “rezolva” situatia decat ca profesorul sa-si stranga 500 de cereri in care intampina multe piedici legate de organizare, de sincronizare, de comunicare, etc.
    Din acest motiv in tarile civilizate din Europa, in Germania, in Italia, in Spania, etc… este prevazut ceea ce de altfel prevede si Constitutia Romaniei, faptul ca invatamantul religios este garantat si organizat de stat…

    Iulian
    2014-11-15 19:59:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    Costi Rogozanu, tu impreuna cu PSD dupa ce o sa ne bagati cu pumnul pe git si impozitul suprem pe cociabele in care stam o sa ajungem toti sa votam la comanda FONTA ca amaritii astia de mai jos:

    https://www.youtube.com/watch?v=bfuOiqWTUxI

    vrei sa ai parfum de burghez cu sfinte idealuri socialiste dar in realitate transpiri in pragmatismul gindirii instinctuale ca un perceptor din 1907 mergind alaturi de jandarmerie sa aduni taxele de pe scheletul amaritilor din Flaminzi.

    anonim din Piata Universitatii
    2014-11-15 20:18:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    “Nu venim dupa 10 ani de consolidare stat de drept (cati ani trebuie sa fi presedinte sa-ti reuseasca chestia asta ?) De ce ne mai temem ?”

    Ungaria a avut nevoie de cam 1 an ca sa renunte la mare parte din democratie.

    Deci, se poate!

    just mac
    2014-11-15 21:01:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    De ce ne temem?

    De o grupare care e dispusa sa incalce orice reguli pentru a pastra puterea.

    just mac
    2014-11-15 21:05:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    @Bamboo: Asa ziceti, sunt baiat destept, mirlan si infumurat si misogin. Probabil ca aveti dreptate, mai putin faza cu baiatul… am 54 de ani.”Stilul e omul…” Nu ati simtit acolo si o enervare ? O enervare ca s-a reusit crearea unei maxime confuzii in electorat si ca un presedinte va fi ales acum pentru inca 5 ani si ca oferta e cea care e. Dupa 10 ani de basescu si degradare maxima a spiritului civic, a moralei… etc… etc… urmeaza 5 ani cu oricare dintre cei doi…. Nimeni nu argumenteaza… toata lumea uraste.Mie nu mi se par benigne postari in care discuti pe langa subiect. Am citit articolul pentru ca , sosind aseara de la Paris, am nimerit in Cluj cand se terminase meeting-ul. Am intrebat azi la Spital ce s-a intimplat aseara si un coleg mi-a recomandat sa citesc acest articol. Dar, din pacate am citit si comentariile si m-am speriat. Oricata toleranta am fata de exprimarea libera a punctelor de vedere cred ca face bine din cand in cand, atunci cand esti pe langa subiect sa te trimita cineva la culcare sau sa-ti atraga atentia ca se discuta despre altceva. Deci pe langa : mirlan, infumurat si misogin adaugati si coleric. Eliminati apelativul baiat si aveti potretul complet ! Sa stiti ca mie imi place sa citesc si horoscopul… Cu timpul stau mai rau… Cat despre trimisul la culcare … as fi facut-o si cu un barbat… tine de un soi de deformatie profesionala. Multe probleme de concentare vin de la lipsa de somn.In general, cand oamenii nu pot focusa pe subiect e semn ca sunt foarte obositi.Aceasta ultima observatie nu e menita sa va faca sa scoateti din lista apelativul de misogin. Am trimis deja link-ul prietenilor… un potret asa frumos nu mi-a facut nimeni de mult. Stiti, in general cu chirurgul omul e foarte politicos… si aas devenim infumurati, mirlani … Toate bune !

    Flaviu
    2014-11-15 21:15:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    @just mac: La care din cele doua va referiti ? La PDL sau PSD ? Daca va temeti ca vine la putere iohanis sprijinit fiind de prietenii unguri ai domnului basescu si ai lui si face ce a facut orban sau va temeti ca vine la putere ponta si ia modelui orban nu am inteles, dar ambele variante sunt , in opinia mea false. nu, nu se doreste venirea la putere nici de o parte nici de alta pentru a se afirma tendinte nationaliste. Puterea si automat banul e miza. Multinationalele, bancile sunt aducatoare de bani la guvern. Banii de la guvern sunt cei care alimenteaza firmele prietenilor si implicit conturile oamenilor politici. Singura miza e banul. Nu se va intimpla nicio orientare sau reorientare in politica externa si orientarea procapitalista. Nu-si propune ponta nationalizari la fel cum nici iohanis nu-si propune abordari nationaliste.

    Flaviu
    2014-11-15 21:29:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    Ei, nu zau, mai “Costi”!

    Ca nicicind, alegerile astea au demonstrat foarte clar cine e stanga romaneasca:o adunatura de grobieni, de needucati, de obscurantisti adunati din grotele civilizatiei, de gugumani nationalisti, de pomanagii notorii. Asta e marea stanga, cea cu “constiinta”, dupa cum zice “Costy”. Constiinta, mai ass, un grup mare de pomanagii, adunati din copac.

    Romanismul atroce, ortodoxismul de grota, ura pt minoritati, conservatorismul social, astea sunt valorile stangii romanesti. Ma refer atat la “elita” de stanga in frunte cu Ponta, Firea si Dragnea cit si la votantii lor. Astea sunt valorile pe care “Costy” le tot pune in gura clasei de mijloc, dar a dracului clasa de mijloc voteaza chiar cu neamtul protestant, de provincie, educat si fara grobianismul stangii.

    Uite mah Costy cum apare adevarul ca untdelemnul la suprafata.

    Pesedistii e prosti
    2014-11-15 21:31:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    In fond cine sunt sustinatorii lui Ponta? Rogozanu, Florina Cercel, Funar, Vadim, Tariceanu. Bravo, Costy, clasa de mijloc te ssluta si e mandra ca nu face parte din tabara ta de vadimisti.

    Pesedistii e prosti
    2014-11-15 21:33:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    @ela:

    Tovarășu’ Rogozanu face pe socialistul intelectual, pe omul aflat de partea asupriților, dar el, de fapt, e doar un pesedist corupt . Are o dușmănie rece în el, dar o dușmănie din aia, de prin anii 50, NEROMÂNEASCĂ, pe omul de treabă, pe care-l pune în aceeași categorie cu banditul. Șmecherie veche, rusească, securistică: ”Toți sunt bandiți…”.

    Lotru
    2014-11-15 21:47:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @Flavius

    desigur ca “singura miza e banul”. Acuma mai exista o mica diferenta intre cel care vrea sa respecte regulile democratiei, “daca cei mai multi voteaza contra pleci”, si PSD care de dragul banului adopta metode nedemocratice de trucare a alegerilor, gen
    - blocarea la vot a diasporei,
    - amenintarea cu moartea a sustinatorilor partidelor din opozitie,
    - folosirea organizatiei statului ca mijloc de constrangere electorala,
    - obligarea functionarilor publici sa devina agenti electorali sub amenintarea “daca la voi in circumscriptie nu iese Ponta va dau afara”
    - toate bine documentate. Daca nu le gasiti va ajut cu linkuri.

    Desigur, “singura miza este banul”. Mai este mica diferenta intre cel care il obtine oferind ceva, si cel care il obtine dand in cap cu bata. Diferenta dintre Johannis si PSD.

    Observ in Occident ca acolo politicienii sunt tinuti sub control de indignarea populatiei, pe care trebuie sa o evite. Isi dau demisia pe capete la scandaluri care in Romania par minore. Acuma va inteleg, daca dumneavoastra nu doriti sa iesiti din confortabila izolare timp de 2 ore ca sa luati parte la schimbarea situatiei in acest sens si in Romania.

    Schimbare care din pacate trebuie facuta mai rapid, pentru ca nu mai avem cei o suta de ani in care s-a petrecut in America, de ex. Eu de ex nu traiesc 100 de ani.

    just mac
    2014-11-15 21:56:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    @Lotru: Eu chiar cred ca oamenii ar trebui sa posteze dandu-si nume , prenume si CNP. Nu de alta da sa poata fi dati in judecata. Nu inteleg de ce faceti afirmatiile pe care le faceti. De ce ar fi omul asta corupt? Pentru ca nu se duce la vot ? Pentru ca e naucit, ca si mine aseara, de pancarde pe care scrie “jos comunismul”. reveniti-va domnilor! Inca un pas si ne trezim cu legiunea reinfiintata… care comunism ? coruptia e universalizata, transpartinica.ce sunt apucaturile astea fascisto-legionare? Acest om a afirmat ca nu merge la vot !!! E dreptul lui ! Nici eu nu merg. Hai ziceti ca sunt comunist corupt ! Chiar cred ca e un joc nedrept. Noi stim totul despre oamenii astia care scriu articole, noi ne permitem sa-l injuram asa incognito, pe el sau pe altii.Nu-mi place mediul asta online ! E cazul ca multa lume sa mearga la culcare ! Inclusiv eu !

    Flaviu
    2014-11-15 22:03:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    @just mac: PDL-ul a respectat regulile democratiei ? Doamne cate as putea sa va povestesc din sistemul de sanatate… v-ati mira ce “democratic” s-au comportat! nu zic PNL ca PNL nu mai exista. Haideti sa incercam sa nu-i lasam sa ne pacaleasca. Partea PSD vad ca o vedeti. Fiti receptiv si incercati un pic de obiectivitate ! Costi Rogozanu are dreptate ! O sa-l mai citesc, fara a face gresala de a mai citi comentariile !

    Flaviu
    2014-11-15 22:10:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    @Flavius

    “Partea PSD vad ca o vedeti… Costi Rogozanu are dreptate ! O sa-l mai citesc, fara a face gresala de a mai citi comentariile !”

    pai ce sa zic pentru dispretul dv, o seara buna si cam atat.

    just mac
    2014-11-15 22:25:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    Adevarul e ca si in 2012 partidele (PSD pe atunci) s-au lipit de protestele INITIAL SPONTANE si LEGITIME, compromitandu-le in ochii unei parti bune a populatiei. Ieri la Cluj, din ce am citit in media, s-au re-strigat sloganurile din toamna 2013 – ceea ce e de bine. Suspect e ca despre aceste proteste am aflat din toata presa mainstream, in timp ce in cazul protestelor pentru Rosia Montana presa tacea, numarul participantilor era subestimat etc.
    N-am mers la proteste in 2012 de scarba PSD-ului si a clasei politice. Din aceleasi motive nu as fi mers nici acum. Dar e o interpretare, nu neaparat cea buna. Miscarea pentru Rosia Montana a fost pornita de cei care au iesit in strada in 2012, chiar si dupa ce PSD-ul confiscase totul. Iar miscarea pentru Rosia Montana a insemnat in primul rand cea mai serioasa contestare a pseudo-democratiei romanesti si a politicilor neoliberale, dovada si atacurile unanime de la nivelul clasei politice si al „elitei” cu iz de dreapta. A insemnat de asemenea o pozitie ferma anti-segregare sociala.

    Din pacate, nu exista posibilitate de contestare a puterii daca o latura a acesteia isi aserveste protestul cetatenilor. Dar cei ce au mers chiar si in conditiile acestea la protest au avut, probabil, in vedere faptul ca singura sansa ca protestele viitoare sa nu poata fi politizate ar fi ca „dreapta” sa nu ajunga in opozitie. Cu un Ponta presedinte, manifestatiile infestate de neoliberali gen Papahagi ar putea deveni regula. Sa nu mai vorbim ca ambele tabere joaca extrem de murdar (ultima mizerie: mita electorala fortata de Ponta si min. Educatiei la adresa profesorilor).

    Spuneti: „am văzut o clasă de mijloc mult mai violentă decît mahalaua violentă”. Iar eu am vazut oameni din clasa de jos insusindu-si acelasi discurs anti-saraci. De violenta si de principiul divide et impera au abuzat si dreapta, si falsa stanga (alegerile din 2009, cu sloganul „bunului simt” al aliantei PSD-PNL).

    In strada oricum va trebui iesit. Daca nu am iesit ieri pentru ca nu putem fi de acord cu cei care au facut din cetatenii saraci sau din sudul tarii dusmanul public, acoperind in continuare clasa politica, va trebui totusi sa iesim in strada dupa alegeri. Chiar daca si atunci Macovei, Liiceanu, Udrea, Papahagi et co vor incerca sa faca afaceri pe dreptul public.
    Mai devreme sau mai tarziu, va trebui gasita o metoda prin care sa anihilam aceste mecanisme de confiscare a protestelor de catre politic. Pentru ca alt instrument democratic nu mai avem demult la indemana.

    Pericolul constant care ne ameninta nu este populatia, fie ea si manipulata. Nu ne sunt dusmani nici saracii carora primarii PSD si minciunile lui Ponta le fura voturile, nici clasa de mijloc careia-i gadila urechile porcariile lui Macovei, populismul lui Udrea sau staiful lui Iohannis.

    anti-politic
    2014-11-15 22:40:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    @just mac:nu despre dispret e vorba… m-am speriat. stiti, eu sunt rupt de ce se intimpla pe net… acum am vazut. nu la comentariul dumneavoastra fac referire. in general. nu poti sa acuzi un om de coruptie ca a zis ca nu merge la vot… de exemplu. in ceea ce priveste comentariile dumneavoastra nu fac decat sa remarc ca , in opinia mea, sunteti un om care a luat de bun ceea ce s-a spus in campania electorala de catre sustinatorii lui iohanis… imi cer scuze, nu am vrut sa fiu nepoliticos.va spun doar ca e bine sa intoarceti moneda si pe partea cealalta. Nu frica de revolta oamenilor defineste democratia occidentala. Eu am vazut acolo mecanisme functionale (stat de drept) atat de invocat la noi si atat de absent ! am citit si comentariile de la alte postari. cred ca am ajuns intr-o zona care ma ingrijoreaza. ajungem la o intoleranta fantastica. nu-i bine. nu oamenii ca mine si ac dumneavoastra au unul cu altul o problema. cred ca problema e a noastra cu un sistem. o seara buna si pentru dumneavoastra . imi cer din nou scuze.

    Flaviu
    2014-11-15 22:43:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    @Flaviu

    “sunteti un om care a luat de bun ceea ce s-a spus in campania electorala de catre sustinatorii lui iohanis”
    :)
    nu, din pacate iau de buna ce au spus domnii de la PSD, inregistrati de catre victime.

    Si din pacate pentru fiecare salbaticie PSD inregistrata sunt o suta care nu se inregistreaza.

    Parerea mea este sa le cautati mai inainte pe net si sa va puneti la curent.

    Daca nu le gasiti va ajut.

    just mac
    2014-11-15 23:13:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    Flaviu

    cu just mac nu ajungi nicaieri.El nu este ca dumneavoastra un om liber este un activist de partid care ieri lipea afise pentru pdl azi se implica in ce vrea sa faca monica macovei. Deci nu are cum sa fie obiectiv, pentru el toti care nu sint cu pdl si tot ce este strins in jurul lui este fie psdist, fie comunist, fascist, hitlerist si sluga la moguli rai adica aia care nu cotizeaza la dreapta.Ca restul mogulilor si baronilor care sint cu ei sint cu totii buni. Toti restul fura videanu udrea cocos berceanu l.negoita si multi alti hoti portocalii sint cu totii cinstiti si preacinstiti.Adica ca sa inteleaga toata lumea cine este cu noi e bun cine nu este cu noi sint rai foarte rai si hoti de nu se poate.
    Nu ai ce scoate de la el, el asa este setat face activism. asta-i sarcina lui.

  • 50

    mars, nae.

    just mac
    2014-11-15 23:29:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    Romanii din Munchen si Londra s-au asezat la coada inca de sambata seara pentru a putea vota duminica

    hotnews.ro/stir../

    o seara buna.

    just mac
    2014-11-15 23:32:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    just mac

    te-am facut MUCI.

    LASA-I BAI SA STEA CA SA ROTUNJEACA CIRELE DE DUPA VIRGULA.Merita
    hihihihihi

  • 53

    Dintre toti pesedistii, nae e de departe cel mai destept. La el a degenerat o gena si neuronul-el s-a imperechiat accidental cu neuronul-ea si au facut un neuron-bebe. Pacat insa ca partidul nu are nevoie de oameni inteligenti ca nae si l-au pus postac.

    Pesedistii e prosti
    2014-11-16 00:12:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    @nae: Nesimtitule!!

  • 55

    @Flaviu: Octavian Varad. Sustin Independenta Transilvaniei. . Am acceptand ieri asa-s=zisa “Proclamatie de la Cluj” in ideea cas nu vor exista indivizi ca Rogozanu care sa obiecteze, multumiti fiind ca le accept socialismele. In momentul de fata cer despagubiri de la statul roman, pentru cei 100 de ani de ocupati in, in special de la urmasii talhariilor de la 1918.

    Revoltat
    2014-11-16 00:16:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    Domnule Rogozanu,
    Nu va prea inteleg……
    Sa inteleg ca “iesirile in strada” din iarna 2012 erau
    jusitificate, erau apolitice? Chiar credeti ca suntem toti naivi….sau, mai precis, Prosti…?
    Pot sa va inteleg orientarea Dvs social democrata (in sensul ei european..) care, insa nu ar trebui sa aiba
    nimic a face cu ceea ce incercati, fals – oare de ce? -
    sa sustineti prin cele expuse mai sus…! daca nu ma insel!!

    adrian costea
    2014-11-16 00:54:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    “The answer, my friend, is blowing in the wind.”
    Wrong, the answer is Johannis.
    Restul e vanare de vant si propaganda proasta.
    “Trompetele rasuna prin munti si prin campii
    Romanii, toti s’aduna cu sutele de mii.

    Un glas, pe toti, ii cheama, e glasul neatarnarii,

    Ei teama n-au de nimeni: Traiasca oastea tarii!

    Trompetele rasuna prin munti si prin campii
    Romanii, toti s’aduna cu sutele de mii.

    Un dor pe toti ii poarta sa-si vada iar mosia

    Unita, mare, mandra: Traiasca Romania!:”

    freestyle
    2014-11-16 01:11:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    @Marta: Se intampla ca unii sa aiba cap pe post de umbrela, adica sa nu le ploua in gat !

    Am auzit zilele trecute o tanara(circa 35 de ani) care intr-un grup de romani (in Toronto, painti si bunici ducand copii la scoala) balamand-si mama (pensionara in Romania) ca ea si toti “bashin….” de pensionari au votat cu Ponta. Un barbat din grup a intrebat-o mirat cum poate vorbi asa despre mama ei si….. s-a facut o liniste totala. O alta tanara a scris pe blog ceva similar despre mama ei. Cineva a citit si a pus aceeasi intrebare si atunci toata postarea a disparut.

    Asta este o realizare a clasei politice actuale; parca seamana cu ceva de dinainte de 1989 !

    diferit
    2014-11-16 06:39:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    @Bamboo: Vorba lui Moromete: Pe ce te bazezi cand folosesti acest limbaj ? Ori asta-i singura cale prin care sa-ti exprimi dezacordul cu comentariile/ideile altei persoane ? Doar intreb. Nu e necesar un raspuns in acelasi stil.

    diferit
    2014-11-16 06:54:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    @Flaviu: Eu as merge la vot ………dar la Paris ca acolo merge si Elena Udrea, (fosta) candidata la presedentie in 2014. Dace era in turul II ma intreb daca tot acolo mergea; dar tot raul spre bine, cine are ochi sa vada !

    diferit
    2014-11-16 07:04:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    @Costi Rogozanu,

    In tara democratiei originale, in care proprietatea privata e un moft, minciuna o virtute si dreptul la vot o lozinca, cele gandite si sustinute de tine nu au cum sa sa potriveasca altfel decat perfect.

    Zdrang
    2014-11-16 07:14:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    @gadjo: Woa!Care diaspora bre ? Aia de 1-1500 sau aia de 800,000 ? Sau diaspora freudiana fara cea cu palme crapate. Vrem democratie da’ nu pentru catei ?

    dreptac ne-cool
    2014-11-16 08:03:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    Al patrulea articol al lui CR pe care-l citesc. Foarte bun!!!

    Constat in ultimii ani ca noi ca societate ne indreptam fie spre o extrema fie spre cealalta. Din ce in ce mai putini oameni echidistanti, echilibrati cu adevarat. Trendul e clar: ne indreptam cu capul inainte spre intoleranta si extremism. Extremismul duce la scindare, la bai de sange. Nu-mi fac iluzii, vom trece si prin asta!

    Jurnalistii ar trebui in mod natural sa prezinte stirea si s-o comenteze (asa cred eu). Majoritatea nu doar c-o comenteaza dar o si rastalmacesc, ii prezinta doar anumite fatzete blurandu-le pe celelalte. In felul asta se produce o metamorfoza a jurnalismului. Jurnalistul se transforma in activist ori e plina tzara de activisti, chiar nu mai era nevoie de altii. Dimpotriva!

    Inca o data foarte bun articolul Costi, sa nu te schimbi (stiu, e greu dar rezista!)

    Elena fata cu reactiunea
    2014-11-19 10:58:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 64

    @andrei: De ce vrei sa dam coltul cat mai repede?Serios tu crezi ca oameni cu experienta de viata, care au trait in mai multe sisteme pe care le pot compara, care au vazut si propaganda veche dar si proaganda noua,care au citit mult (nu toti), care au si calatorit mult (mai ales dupa 90), care au fost primii muncitori “afara”(cazul meu), si care mai ales au experienta de viata necesara sa discearna raul de bine, si minciuna de adevar-NU trebuie sa mai aibe un cuvint de spus in societatea de azi? Dragul meu, tu ai 1000 de prieteni pe facebook (unde sunt si eu), dar de fapt nu stii cine sunt. Sunt suficient 3-4 bine pregatiti in sociologia maselor, si metode de manipulare-ascunsi dupa un profil atragator-sa “spele” creierul a sute de mii de tineri. Am observat matrici f. asemanatoare la multe din protestele ce le-am vazut la noi si in lume, si deja pot spune cam ce se ascunde dupa ele. Ai grija de tine, iubeste, calatoreste,invata, munceste unde iti place, dar fii atent sa nu devii masa de manevra pt. altii. Nu uita ca acum 100 de ani, tinerii plecau la razboi cantind si apoi putrezeau in transee intrebindu-se ce cauta acolo, intr-un razboi stupid al altora. Crezi ca merita sa mori, pt. “un acord de liber schimb”-cum mor acum in Ucraina? Crezi ca in 89, am iesit in strada (si mai mult de atat), pt. dreptul la vot ?(care era oricum obligatoriu). Crezi ca nu stim cine este Blaga (vamesul de la Oradea), sau Petre Roman-care ne-a dat actiunile la intreprinderi inapoi in ‘91, ca sa dea aceste intreprinderi de pomana ,unora ca Popoviciu, Voiculescu, Videanu, Berceanu, care le-au dat apoi si amantelor si altora? Ehe, viata e complicata si o intelegi pas cu pas doar spre pensie…

    pensionar
    2014-11-20 13:18:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    @Flaviu: un singur cuvant RESPECT dle doctor.

    …si cred ca am discernamintul necesar sa vad ca sunteti de departe cel mai credibil, educat, manierat si inteligent comentator din cei prezenti.

    Va rog sa va manifestati cat mai des opiniile, poate asa si tinerii nostri , vor afla (chiar de la un medic neurolog), ca Facebook-ul trebuie folosit ca un sampon, si nu ca un medicament oral (inghitit pe nemestecate).

    pensionar
    2014-11-20 13:52:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    This is my first time pay a quick visit at here and i am in fact pleassant to read NU pe bune, aţi manifestat împotriva segregării? Hai, nu pe bune!? « voxpublica | Platforma de comentarii, bloguri si opinii REALITATEA.NET everthing at alone place.
    oakley hijinx polarized conventbakery.c../

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Vezi aici episoadele din seria BOOKFACE!

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Romania Curata
Curs de Guvernare

Ultimele comentarii

afacerea roşia montană alburnus maior alex mazilu antonescu banci basescu blaga blog Blogviu interviu Boc Bruxelles Bucuresti candidatura cianură cluj CNA comisia europeana corupţie criza CTP curtea constituțională Dan Diaconescu Dinu Patriciu educatie Elena Basescu europarlamentare experiment Facebook gabriel resources gaze de șist Gigi Becali guvern humanitas internet iohannis Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu macovei Media mihai goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza parlament Parlamentul European pdl Plesu Polirom ponta presedinte protest proteste psd riscograma romani rosia roșia montană Rusia salarii securitate Senat sondaj steaua SUA suspendare Tariceanu tiff TRU UBB UE uichendist.ro unesco Vanghelie Vasile Blaga victor ponta voiculescu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!