![]() | Nu vă pot spune cît mă doare prăbuşirea CFRvezi toate articolele de Costi Rogozanu07 Mar 2010 la 14:09 29 comentarii 1357 vizualizari. |
Vorbele au consecinţe. Cel mai mult ne-am obişnuit să spunem exact inversul. Ce se va întîmpla la CFR e de-a dreptul tragic şi arată că toată vorbăria fără discernămînt (despre eficientizare cu orice preţ a statului prin privatizare şi căpuşare; bonus: punerea, o dată la două fraze, a măreţei gîndiri “statul e păgubos, privatul e miraculos”) are efecte. Nu au fost doar vorbe. Acum ne dor.
Disponibilizări de mii de oameni la CFR. Strategii de eficientizare care vorbesc despre suspendarea curselor nerentabile. Că doar ce rost are să opreşti la Cucuieţii de jos – ăia oricum sînt nişte oameni pierduţi.
Un domn de la CFR vorbea foarte interesant azi, la Realitatea, despre ce a distrus, de fapt, CFR-ul. Un exemplu: cele 17000 de angajati de la CFR călători aveau fondul de salarii X. Ei bine, cei o mie de angajaţi privaţi ai firmelor căpuşă care spală locomotive, le păzesc, le lustruiesc aveau jumătate din X fond de salarii. Astfel de exemple sînt nenumărate.
Trenul e esenţial pentru o bună distribuire a şanselor, în primul rînd. E egalitatea de şanse în ce priveşte mobilitatea unui cetăţean pe teritoriul unei ţări – o ţară nu tocmai mică. Şi acum merg cu trenul, nu sînt mulţumit de servicii, dar îmi fac treaba.
Faptul că în 20 de ani nu am reuşit să facem din CFR un atu mi se pare un eşec determinat de ideologia constant pietrificat-liberală a guvernelor care ne-au condus.
I-am tot tras cu lamentaţiile cu autostrada şi nu am conceput modernizarea unei infrastructuri deja existente care ne-ar fi uşurat viaţa în nenumărate ocazii. Şi asta ne arată retrospectiv prostia de turmă care ne-a antrenat pe toţi: da, mă, ce-mi trebuie mie CFR, eu am nevoie să înfund accelaraţia în podea pe autostrăzi, ca-n Germania…
Toată tevatură îmi aminteşte de exemplul ales de Tony Judt într-un text pe care l-am mai pomenit aici:
Imagine, if you will, a railway station. A real railway station, not New York’s Pennsylvania Station: a failed 1960s-era shopping mall stacked above a coal cellar. I mean something like Waterloo Station in London, the Gare de l’Est in Paris, Mumbai’s dramatic Victoria Terminus, or Berlin’s magnificent new Hauptbahnhof. In these remarkable cathedrals of modern life, the private sector functions perfectly well in its place: there is no reason, after all, why newsstands or coffee bars should be run by the state. Anyone who can recall the desiccated, plastic-wrapped sandwiches of British Railway’s cafés will concede that competition in this arena is to be encouraged.
But you cannot run trains competitively. Railways—like agriculture or the mails—are at one and the same time an economic activity and an essential public good. Moreover, you cannot render a railway system more efficient by placing two trains on a track and waiting to see which performs better: railways are a natural monopoly. Implausibly, the English have actually instituted such competition among bus services. But the paradox of public transport, of course, is that the better it does its job, the less “efficient” it may be.
Prăbuşirea CFR-ului mă deprimă teribil, scuzaţi tonul elegiac. Ne-am trezit prea tîrziu pentru CFR. Să sperăm că n-o fi atît de tîrziu pentru alte zone.


Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
| 1@C TEODORESCU....bun,pregatesc legi pentru demitere....dar motiv au ? Care-i "inalta tradare "? Dar asta nu va intereseaza !Incalcarea legilor nu-i un interes care sa va atinga !PONTA VREA SA REZOLVE PROBLEMELE... | ||
| 2Jenant : Cernea da, Teodorescu nu! Ba, da' bun e Cernea asta, frate!... | ||
| 3@nelu:rautate, mitocanie... sau marlanie si prostie. te caracterizseaza ion, ionelule, nelule - esti doar unul din multimea de dorei, gigei, nelisori...samd. sunteti exponentii perfecti pentru usl:... | ||
| 4proteicului, azi @despre orice: Foarte multumesc pentru apreciere chit ca-i oarecum nedreapta fata de multi oameni de calitate de pe aici. Dar asta-nseamna "sa alegi", nu?... | ||
| 5Hai dom'le! Adicatelea matale chiar credeai ca USL-ul nu se va baga ci cizmele in indepemndeta justitiei? Asta cu Nastase si ISC e doar inceputul. Si apropos, mai e una care "ti-a scapat": avocatul lui... | ||
| 6@silicon_v: Asa ti-au dat tie de la partid sumele astea? USL are 45% din suportul popular? Pe parcursul intregului an au fost tot felul de imbecili care hahaiau, ca era in trend, si spuneau ca orice lege... | ||
| Mihai Goţiu 10886 citiri |
| Cristian Teodorescu 9709 citiri |
| Costi Rogozanu 8937 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4153 citiri |
| Alin Fumurescu 3951 citiri |
| Constantin Creţan 3395 citiri |
| Dorin Tudoran 2885 citiri |
| Elena Vijulie 2625 citiri |
| Dan Duca 2475 citiri |
| Ciprian Şiulea 2312 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61278 citiri |
| Cristian Teodorescu 40049 citiri |
| Costi Rogozanu 38129 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18201 citiri |
| Alin Fumurescu 17857 citiri |
| Viorel Dobran 12322 citiri |
| Dan Duca 11275 citiri |
| Constantin Creţan 11154 citiri |
| Elena Vijulie 9250 citiri |
| Dorin Tudoran 8712 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Era destul de simplu de salvat.
CFR marfa se putea revigora daca adoptam o legislatie de tip elevetian si anume ca TIRurile care transziteaza Romania s-o faca numai pe calea ferata.
de exemplu.
Nu stiu insa cum trebuia procedat cu CFR calatori.
Acolo prea s-a blocat totul. Fara o subventionare solida nu are cum sa reziste.
In Germania exista trenui locale care circula aporape goale si asta pentru ca sunt subventionate.
2010-03-07 14:24:19 | Raporteaza
Nu stiu ce sa zic de CFR marfa. Calatorii au fost atrasi de transportul rutier, mai flexibil si cred ca e si mai ieftin. Microbuzele circula mai des si mai convenabil pe rute unde ar trebui sa schimbi 2 sau 3 trenuri. Microbuzele sunt riscante, mai circula supraincarcate si cu licente dubioase. Dar romanul prefera sa fie ieftin si il intereseaza mai putin siguranta. Daca politicul ar bloca licentele transportatorilor nu ar mai fi piata libera. Mai sunt si liniile private, o alta afacere. Un tren automotor consuma 65 l motorina la 100 km si are un personal minim, iar subventia pt. 1000 km parcursi de de 10.000 euro. A se vedea cine obtine astfel de licente.
2010-03-07 14:40:49 | Raporteaza
bravo costi, e cel mai bun articol despre trenuri din istoria presei romanesti. trenule masina mica…stai sa-mi sterg o lacrima…
sa se iasa domle odata in strada ca nu se mai poate asa. un miting cu traseul strada paris – palatu cotroceni
2010-03-07 14:45:12 | Raporteaza
exista vo analiza scrisa profi despre ce s-a intamplat din 90 incoace cu cfr-ul? eventual o comparatie-n cale ferata cu alte tari ue in termeni evolutivi? un link ceva?
2010-03-07 14:48:54 | Raporteaza
en.wikipedia.or../
ceva mai mult decat nimic despre calea ferata. da intrebarea din #4 ramane
2010-03-07 14:53:08 | Raporteaza
dle Rogozanu: romanii multi, inclusiv cei din Cucuieti de Jos au ajuns in capitalism fara sa aiba nici peste nici undita de pescuit asa ca vor trai si muri tot la Cucuieti…
doar nicolaiciucii au invatat bine sa pescuiasca banul public
2010-03-07 15:05:00 | Raporteaza
.. intr-un sistem care nu se doreste a fi imbunatatit si unde exista doar cativa oameni care se lupta cu morile de vant ale sus-pusilor inchistati in nepotisme si gandire ieftina – nu intrevad, intr-adevar, vreo raza de lumina. Dureros este cand pe cv iti figureaza “cfr-x” si te vezi nevoit sa cauti scaparea-n alte zari
2010-03-07 15:10:07 | Raporteaza
Linia de cale ferata din sector 3 [intravilan] care e paralela cu strada Victor Brauner [da , marele pictor!],
este din 1910 sau mai demult[in spate la Policolor, traversand apoi Bld Theodor Pallady[fost Dudesti Pulberarie, apoi Sulea].
E linia care unea zona Garii Catelu[Pantelimon] la N-E de Fabrica de Uzian Chimica – ‘Dudesti Pulbrarie” [actual Uzina Medicamente / Chimopar].
Venea mi e la Nord [zonele Stefanesti / Moara Domnesaca]
Se paote vedea aici [aproape] la zi:
maps.google.com../
si o ‘minunata’ harta de la inceput sec XX aici:
ro.wikipedia.or../
Ce infrastructura bucuresteana de centura:
cale ferata + sosea -> acum 100 ani!!
2010-03-07 15:16:58 | Raporteaza
Bravo! Un comentariu excelent. Scris cu cap si cu simtire.
2010-03-07 15:18:49 | Raporteaza
Linia de cale ferata din sector 3 [acum intravilan] care e paralela cu strada Victor Brauner [da, marele pictor!],
este din 1910 sau mai demult[in spate la Policolor, traversand apoi Bld Theodor Pallady spre zona sudica, aproape de Dambovita]
[fost Dudesti Pulberarie, apoi numit Sulea de bolsevici].
E linia care unea zona Garii Catelu[Pantelimon] la N-E de Fabrica Chimica – ‘Dudesti Pulbrarie”
[actual Uzina Medicamente / Chimopar] al Sud.
Linia venea de fapt mai de la Nord – Otopeni [si trecea prin zonele Stefanesti / Moara Domnesaca]
Se poate vedea aici [aproape] la zi:
maps.google.com../
Si o ‘minunata’ harta de la inceput sec XX aici:
ro.wikipedia.or../
Ce infrastructura bucuresteana de centura:
cale ferata – puatea fi folosita si in prezent pt transport calatori etc
+ sosea -> acum 100 ani!!
2010-03-07 15:26:57 | Raporteaza
AM SA DUC TARA ASTA PE NOI CULMI ALE CIVILIZATIE ECONOMICE, POLITICE SI SOCIALE
PANA ACUM N-ATI VAZUT NIMIC … STATI SA VEDETI DE ACUM INCOLO CE-MI POATE PIELEA … boc mars si executa ordinele ca o pun pe udriea sa te biciuiasca
2010-03-07 15:42:34 | Raporteaza
Crin este o gaura fara contur !
Se tot incearca sa se justifice gestul lui ANTONESCU CU ALEGERILE PE LISTE.
Se incearca justificari imposibile, se incearca si cu filozofie si cu parapsihologie
De ce nu se incearca si cu schizofrenie ?
-Antonescu are in sange o PIZMA de om marunt, de aici vine si ura lui psihotica la adresa lui Basescu.
-Se viseasza OM MARE care sa-si depaseasca conditia intelectuala
(a ramas de 2 ori repetent in facultate)
Viseaza la cacialmale politice mari ,sa comploteze , sa suspende sa revoce,
,si crede (chiar se crede )CA FACE POLITICA SUBTIRE,
dar nu face altceva DECAT SA VORBEASCA!)
-ANTONESCU ESTE UN VORBETE!
-ANTONESCU are gena de pitic de circ razbunator , de mic tiran gen IDI AMIN ,
La congres a vrut el toata puterea,-TOTI TZUTERII,
si i-a faultat la geoale pe cei care nu-i observa genialitatea
A facut Congresul ca sa-i exmatriculeze pe Orban pe Melescanu si alti cativa
–periculos de destepti
-si cu facultatea terminata la timp!
A vrut sa imparta puterea doar el cu gashca.
Care este prestatia “ULUITOARE “ a lui Antonescu din campanie?
Vreau sa ma lamureasca cineva inteligent!
-a spus cateva glumite….-gen ….”dar nu mai aveti flota !”
-A insultat ca la usa lui Cioaba , probabil ca sa sustinea celalalt proiect,
”Romania bunului simt”
-SA NE INTELEGEM ! ….
-A PIERDUT ALEGERILE!!
-DECI NU LE-A CASTIGAT!
-LE-A PIERDUT !!!!
-A inventat “proiectul Johaniss” cine a priceput ce voia?
-ce mare scula pe bascula era Johaniss,si cum schimba el lumea?
-A propus ‘PROIECTUL GEOANA” si a mai pierdut odata alegerile!.
- Nu a vrut sa intre la putere,si partidul a pierdut din cauza lui.
A falimentat partidul –are 1,6 milioane euro datorie.
A vrut sa impuna “UN ALTFEL DE PRESEDINTE?!!!!”
( adica un VORBETE puturos,si care nu se pricepe la nimic!)
Toate priectele lui au falimentat CU POMPA!
O sa mai propuna si altele ,ca are idei si-si da cu ele…!
Cand a venit FMI –ul in tara
Au mers la discutii toti in afara de Antonescu.
-S-a ascuns sub pat!
Cand s-a facut bugetul el n-a participat!
-S-a facut bolnav!
Ce sa spuna VORBETELE?
Ce stie VORBETELE?
La ce se pricepe el?
Daca trageti o linie si adunati
NU GASITI NIMIC IN DREPTUL LUI CRIN!.
-Crin “NU STIE SA FACA NIMIC!”
-EL VORBESTE !
-Crin este o nulitatate cu ifose!
-Crin este o forma fara fond!,
-Crin este o gaura fara contur !
-Sa ne fereasca Dumnezeu sa ajunga asta, CEVA!
Imaginati-va sa ajunga VORBETELE …. presedinte !
si intr-o situatie de criza ,
poporul sa astepte scaparea de la el ,
si dupa o luna sa vina leneshul asta si in loc de masuri sa dea o metafora despre Basescu.
Ion Paun
2010-03-07 15:57:06 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2010-03-07 16:15:47 | Raporteaza
youtube.com/wat../
2010-03-07 16:17:24 | Raporteaza
Sa nu uitam de ce pretul la transportatorii privati e mai mic: Fac evaziune fiscala la greu. A doua problema: Cica exista o taxa a statului pe transportul marfii pe linia ferata. Si cica (liderii sindicali spun) aceasta taxa e mai mare pe tona de marfa decat pe rutier. E o descurajare din start a transportului de marfa pe linia ferata. Pe de alta parte eu mi-am luat masina ca in tren se fuma la greu. Iar eu nu suport fumul de tigara si nesimtirea fumatorilor. Si culmea fumatul este incurajat si initiat de cei care trebuiau sa atraga atentia ca fumatul in tren (Intercity) este interzis.
2010-03-07 17:12:21 | Raporteaza
Am uitat: In sagetile albastre (cele vechi) si noile trenuri etajate, oamenii stau ca sardelele in conserve. Nu inteleg de ce scaunele sunt puse fata in fata! Pur si simplu ca sa te mai misti putin, trebuie sa-ti bagi picioarele printre picioarele celui din fata, iar uneori asta nu e posibil… din motive de politete. Daca scaunele ar fi fost ca in autobuze ori tramvaie atunci ti-ai putea misca picioarele in voie.
2010-03-07 17:22:41 | Raporteaza
Decat sa ne lamentam ca se fura,ca managementul e prost,as propune un audit financiar ,extern,la firmele in care statul are actiuni. Si recuperarea prejudiciului de la cei vinovati.
Ar fi oricum mai ieftin decat sa mai fie lasate lucrurile asa in continuare.
Si sa vedeti revenire!
2010-03-07 17:49:20 | Raporteaza
D-le Rogozanu, in gandire parca ai fi copilul lui iliescu, iar in practica parca ai fi asistentul abramburica-i, cum care abramburica? aia care a abramburit sistemul de invatamant…iti urmaresc de multa vreme scrierile, dar trebuie sa stii ca din logica ta eu unul nu inteleg nimic. Daca nu stii despre un raport, parca al Departamentului de Stat USA, care spune cam asa: *O SOCIETATE (NATIUNE), FARA AUTOSTRAZI NU ESTE CU ADEVARAT LIBERA!*, atunci afla de la mine ca nu-s asa mare scriitor. Bun si atunci vine intrebarea de la sine, noi cum santem? sau, americanii sant ei prosti cu studiul lor? sau noi santem tampiti si nu vrem sa intelegem nimic din directia euroatlantica? poti sa-mi spui? as fi foarte interesat sa vad cum te raportezi la raportul asta.
2010-03-07 17:54:03 | Raporteaza
Intai au fost abandonate caile ferate inguste dar acolo erau locomotive mai mici, mai putin fier si mai putin cupru de reciclat… Cica in tara noastra caile ferate sunt nerentabile. De ce? Pentru ca nu pot fi asfaltate? Intre Satu-Mare si Mangalia sunt multi kilometri, pe vremurile de multi hulite erau vagoane in care iti imbarcai autoturismul, dormeai la cuseta si dimineata, pe Litoral, te urcai odihnit, la volan. Credeti ca acum nu s-ar gasi clienti in tot timpul anului pentru rute gen Oradea-Bucuresti sau altele similare? Probabil ca cineva, va reinventa mecanismul, va obtine exclusivitate, iar CFR Marfa va trece prin gari, fluierand a paguba…
2010-03-07 17:57:49 | Raporteaza
Insa,daca ma gandesc ce de vociferari cu “risipirea banului public” si “ce,ai nostri nu pot?” ,da la firma aia nu,la sindicate-nu,ca de ce la institutiile statului… s-ar auzi…
2010-03-07 18:01:05 | Raporteaza
@moftangiul: Mai romanilor! stiti sa supravietuiti numai creand monopoluri. Adica trenul sa duca TIR-ul da? sa nu dea trenul faliment, bun, da pe tren de ce sa nu-l duca avionul, ca si el vorba aia, trece prin criza si pe avion ce sa-l mai duca? eventual dracu! Bun, acuma daca pe TIR il duce trenul atunci statiile de carburant ce sa faca? sa dea faliment? dar serviceurile? dar bugetul CNADNR fara taxa de drum? dar serviciile intinse de-a lungul miilor de km de drum ce sa faca sa intre in faliment? si asta pentru ce? pentru ca cateva mii de oameni de la calea ferata sa frece menta bine mersi? Ba!!!!!!!!!!! trebuie creata concurenta in domeniul asta ( calea ferata). Ales……
2010-03-07 18:10:00 | Raporteaza
@ROmanul: Pe ce lume traiesti tataie? la calea ferata ai auzit (te-ai folosit de el? s-a folosit de tine?) NASUL!!!!!!!!!! se foloseste de tren parca ar fi proprietatea lui privata.
2010-03-07 18:23:00 | Raporteaza
Hmmmm. E mult de discutat despre caile ferate pe care toti le-am uitat visind la autostrazi ca sa mergem la turci, la mare la unguri. Nu cred ca raspunsul e net public sau privat pentru trenuri. Germania si Franta au autostrazi, dar si o retea beton de cai ferate. Berlinul e impinzit de gari cam cum e impinzit Bucurestiul de statii de metrou. Londra – Paris e o ruta cistigata de tren in detrimentul avionului si asta pe o structura privata. In Germania democratiei sociale exista rute scurte operate privat, iar DB si SNCF se pregatesc de concurenta. Poate o miscare gen Romtelecom impreuna cu un strop de viziune la virf ar putea sa inverseze trendul. Dar CFR a ajuns asa si din cauza sindicatelor. Cam la fel ca invatamintul. Pentru ca zilele astea Grecia face cu ochiul multora, n-am sa ma pot abtine sa nu remarc ca banii bagati in pensii si salarii nu se baga in oameni, iar caile ferate pe care nu le avem au platit pensii pe caz de boala, compensari si pensionari anticipate si un capat de autostrada pe care sa ne inghesuim vara in weekend la mare.
2010-03-07 19:30:27 | Raporteaza
Trenurile ar fi mai ecologice si mai rapide in conditiile in care nu avem autostrazi.
Exista si un proiect care foloseste liniile de tren din Bucuresti pentru transport in comun .
Ar trebui sa exista mai multe flexibilitate si o viziune politica a ce o sa se intample in transporturi in uramtorii 50 ani mai ales in situatia in care petrolul de scumpeste si avem deja tehnologie de locomtiva electrica perfect pusa la punct.
2010-03-07 19:48:47 | Raporteaza
Salve Costi,
e de neînţeles cum deduci tu falimentul CFR din ideologia liberală!
Căile ferate române sucombă pentru că sunt de 20 de ani la cheremul statului, adică al politicienilor. Înainte de a fi privatizat Petromul era pe pierdere şi nu mai reuşea să menţină ritmul de producţie. Acum ne uităm cu invidie/furie cum menţin producţia şi sifonează miliarde de euro în fiecare an, către acţionarul majoritar. Fără privatizare, însă, probabil că până acum industria de petrol şi gaze ar fi ajuns precum mineritul din Oltenia…
Socialismul e antieconomic măcar pentru că pune resurse la dispoziţia unor indivizi pe care nu-i poate controla nimeni. Idioţii şi hoţii din sectorul privat sunt sancţionaţi de piaţă – atunci când justiţia fucţionează şi statul nu intervine (ceea ce e cam tot aia). Cine şi în ce mod îi poate sancţiona pe politicienii care au administrat în numele statului şi în folos propriu CFR-ul? Care e răspunsul unui socialist de bine?
cu simpatie
2010-03-07 23:08:08 | Raporteaza
Costi , ce bucurie imi da prabusirea CFR. Il urasc din tot sufletul .Pina in 90 am rabdat de sete , caldura , frig , mirosuri,toalete imposibile , etc ; dupa 90 aceeasi situatie.M-am saturat sa merg la clasa a 2-a cu gaina , varza murata ,pestele de dus la Bucuresti , doamne ce fac pe fata/dos , berari de ora 7 .
M-am saturat sa merg la clasa 1 cu angajatii CFR pt ca sunt angajati , sergenti majori din armata si politie certati cu igiena , pensionari cu tichete de trasnport ce se pling de pretul mare al biletului ( clasa 2 le sta in git ) .
M-am saturat sa suport voma unui betiv doar pt ca am calatorit impreuna ( caz real ) , sunt satul de familiile de moldoveni , el , ea si 5 copii pe 2 locuri .
Costi , ai circulat vreodata in tren arhiplin , 8 persoane in compartiment si in plus 6 copii. Ai avut dureri de burta in tren ??
Sunt satul de cei de nu stiu a folosi o toaleta cu vacuum , atit in tren dar si in avion.
Am jurat , atita timp cit voi avea masina , nu am sa calc in tren. Pina acum mi-am respectat cuvintul.
Ani de zile mi-am dorit o masina numai pt a evita CFR.
Urasc CFR si tot ce inseamna el , chiar si cel de marfa.
Ai impins vagoane in armata ?????
Paradoxal , prima categorie profesionala decimata in Romania post decembrista a fost a marinarilor . De ei nu s-a scris niciodata nimic.
Imi doresc din tot sufletul , fara a avea pretentia ca am dreptate , ca CFR sa dispara , o adunatura de hoti , betivi si tupeisti , a doua armata a tarii avind aceleasi trasaturi ca prima( armata ).
2010-03-08 01:13:53 | Raporteaza
@andrei: mai usor cu ura ca face rau la ficat
. Apoi serios vorbind cred ca gresesti tinta. Trebuie salvat CFRul ca institutie dar nu ca personal/conducere etc.
Mie imi plac trenurile dar cele care ar trebui sa fie nu cele care sunt. Iar oamenii astia sunt in tara asta dupa 50 de ani de comunism si 20 de tranzitie. Exista si oameni saraci care chiar trebuie sa se deplaseze (apropo de moldovenii cu copiii lor). Aici chiar ai aere de parvenit. Si cinstit acum pe sosele sunt mai multi “tarani” decat pe trenuri. Sunt taranii aia din X5 si Q7 care golesc scrumiera pe geam si vorbesc la telefon si se plimba degeaba prin oras ca sa arate ca au cu ce, sutn betivii care iti intra pe contrasens si te omoara si pot sa continui sa compar elementele de pe lista ta din tren cu cea de pe sosea. Cat despre tarani mirosind a usturoi acum e fiecare, taranu ala cu plasele in tren a muncit e sarac si isi face un rost, il apreciez de 1000de ori mai mult decat pe taranul din QC care a scapat de saracie prin furturi trafic de droguri si isi mascheaza tarania prin parfumuri scumpe. aparenta vs esenta…fiecaruia cum ii place
2010-03-08 05:34:03 | Raporteaza
In anii ‘60 faceam 8 ore si jumatate de la Cluj la Bucuresti,cu locomotiva cu abur,iar in luna eceasta am facut 10 ore cu locomotiva electrica.Asta ca sa nu mai vorbesc de conditiile din tren!
2010-03-08 08:20:28 | Raporteaza
@Io.: Sunt partial de acord cu tine si in acelasi timp am sarit un pic calul . Nu ma refer insa la taranul muncitor si cu bun simt , a fost intotdeauna binevenit in tren . Dar ce putem face cu tzaranii de oras ?
CFR ca institutie as fi de acord sa fie salvat , sindicatele insa se ocupa de orice numai de ceea ce trebuie nu ; sindicatele puteau salva CFR . Cit despre moldovenii cu multi copii , poate am aere de parvenit , cum se face insa ca numai acestia cind plecau la drum isi luau copiii. Nu am observat asa ceva la cei din alte regiuni .Saraci sau nu , aveau datoria sa isi plateasca bilet , mai ales ca pt un copil se platea doar locul.
Ai ramas vreodata cu trenul in cimp vara fiind si sa cumperi o cana de apa cu 3 lei ??
Nu in ultimul rind , de ce CFR sustine o echipa de fotbal daca tot nu are bani.
Repet , am sarit calul in postarea anterioara , am insa dreptate partial. CFR a luat chipul si asemanarea armatei .
2010-03-08 09:23:09 | Raporteaza