RSS Feed

O dimineață frumoasă cu Roșia Montană. Hribi uriași și paraproteste. Și cât a pierdut Antena 3 cu urina și ketamina revărsată de Gâdea peste protestatari (date de audiență)

vezi toate articolele de
05 Oct 2013 la 11:45 56 comentarii 6503 vizualizari.

Am început dimineața cu cu bine. Niște fotografii postate pe profilul de Facebook de Andrei Gruber, cu doi bureți uriași găsiți în pădurile din Roșia Montană. Nu dimensiunile impresionante ale hribilor mi-au făcut ziua bună, cât aerul de normalitate pe care îl inspiră. Sentimentul că în Roșia Montană viața merge mai departe, după tipare care ignoră tumultul și zbaterea ultimelor săptămâni pe marginea subiectului. ”Amu se frig”, e mesajul pe care Andrei l-a postat mai spre seară, care m-a făcut să zâmbesc. Dar și să-mi lase gura apă și să mi se facă o poftă nebună să mă întorc la Roșia Montană. Satul ăla cu care m-am obișnuit în ultimii zece ani.

Câteva postări mai jos pe home-page-ul meu de pe Facebook am găsit imaginile unui protest inedit. În aer, la Dezmir, la marginea Clujului. Câteva imagini puteți vedea mai jos, altele pe ”Transilvania reporter” (aici).

***

Prăbușirea Antenei 3

Dacă cineva își închipuia că mizeriile debitate de vedetele postului Antena 3, Mircea Badea și Mihai Gâdea, la adresa manifestanților împotriva proiectului de la Roșia Montană vo rămâne fără urmări s-a îneșalat. Într-o perioadă (începutul toamnei) în care, de obicei, audiențele posturilor de televiziune înregistrează creșteri constante (sau măcar își conservă audiențele), Antena 3 a pierdut peste 45.000 de telespectatori în prime-time.

Conform datelor de audiență publicate de mediaddict.ro, Antena 3 înregistra în prime-time, în prima săptămână din septembrie, o audiență medie de 277.000 de telespectatori, pentru ca la finalul lunii să ajungă la 231.000. Emisiunile ”de top” ale postului au înregistrat scăderi considerabile. ”Sinteza zilei” (Mihai Gâdea) a căzut de la 354.000 (prima săptâmănă a lunii) la 315.000 în ultima. Nici celelalte talk-show-uri ale Antenei 3 nu se simt mai confortabil: ”Punctul de întâlnire”: de la 264.000 la 179.000, ”La ordinea zilei”: de la 248.000 la 193.000, ”Q & A”: de la 214.000 la 184.000, ”Secvențial”: de la 202.000 la 158.000, ”Exces de putere”: de la 193.000 la 173.000. ”În Gura Presei” e singura emisiune care a reușit o ușoară creștere (de la 189.000 la 199.000), cu mențiunea că și show-ul lui Mircea Badea a înregistrat două săptămâni consecutive de cădere în septembrie (până la 130.000 de telespectatori), după ce, la începutul protestelor pentru Roșia Montană, i-a ”spurcat” pe manifestanți.

Și celelalte televiziuni de știri (B1 TV, Romania TV și Realitatea TV) au înregistrat fluctuații (cu creșteri și descreșteri) în această perioadă, dar niciuna la nivelul înregistrat de Antena 3 (”liderul”  cianuriștilor). Faptul însă că nicio televiziune de știri nu a reușit să crească semnificativ (cum ar fi fost normal pentru trecerea de la sezonul de vară la cel de toamnă) este un semnal destul de clar despre faptul că deși au relatat despre proteste (subiectul nr. 1 al începutului de toamnă), modul în care au făcut-o nu a reușit să-i convingă pe oameni.

***

Audiențe prime-time, săptămâna 2-8 septembrie (sursa: mediaddict.ro)

Audiențe prime-time, săptămâna 23-29 septembrie


Audiențe talk-show-uri, săptămâna 2-8 septembrie

Audiențe talk-show-uri, săptămâna 23-29 septembrie

***

Dezbaterea pe marginea subiectului Roșia Montană continuă să aibă un impact uriaș în mediul online, cu peste 127.000 de menționări în ultimele 30 de zile (ediții online ale ziarelor și televiziunilor, bloguri, social-media etc.) și cu un viewership impresionant: de peste 178 de milioane (sursa: zelist.ro).

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

56 comments
  • 1

    [...] impresionante ale hribilor mi-au făcut ziua bună, cât aerul de …Scris de Mihai Goţiu (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); Publicat pe 5 octombrie 2013 de admin. Lasă [...]

  • 2

    La cate tampenii a facut Ponta in ultima saptamana, mi-e ca n-au cum sa ramana “nepolitizate” protestele. Prea multi care sunt oarecum indiferenti fata de cazul Rsia Montana, au acum un scop: sa-l dea jos pe Ponta

    Enervantul de serviciu
    2013-10-05 12:22:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    CIANURA3 sa se duca d-ra-cului alaturi de b1 si sritv… tradatori de tara

    magic
    2013-10-05 12:39:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Hai că sunteţi simpatic,declari orice despre A3 că să ne demonstraţii ceva care nu există: lipsa de audienţa !Păi dacă în primele 20 emisiuni A3 deţine 16,cu primele 3 locuri ce să mai comparăm cu cine!Asta e că în bacul cu purecii şi elefantul pe pod: băi dar tropaim,tropaim!

    Arting
    2013-10-05 14:27:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    “Și cât a pierdut Antena 3 cu urina și ketamina revărsată de Gâdea peste protestatari”
    Dar cit pierzi tu, Mihai Gotiu (implicit si protestatarii),
    pentru ca vociferati in gol fara sa va definiti “dusmanul” (fost preten), fara curajul de a vorbi cu subiect si predicat despre initiatorul proiectului, “nici nu va dati seama” ;)
    Asta v-o spune unul care vede cum protestele se subtiaza si isi pierd motivul; se uita pentru ce s-a plecat pe strada.

    victor L
    2013-10-05 14:57:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 6

    @Enervantul de serviciu: sa-l dea jos ce-i 70% de acord cu tine dar sa-si gaseasca alta piata nu cea a Universitati

    xblack
    2013-10-05 15:04:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    @victor L:

    așa vezi dacă te uiți la cianura 3 ;)

  • 8

    @Arting:

    :) oare e așa de grea limba română? am scris eu pe undeva ca cianura 3 nu are audiență?

    am spus doar că a pierdut masiv (un minus de aproape 20% într-o lună în care ar fi trebuit, în mod normal, să crească măcar cu vreo 10% e f. mult)

  • 9

    [...] **[Update: 05 oct 2013]** Antena 3 pierde din telespectatori intr-o vreme in care te-ai astepta sa creasca numarul lor 219. Cluj: Studenţii se alătură protestelor Roşia Montană 220. C.E. aşteaptă explicaţii de [...]

  • 10

    @ Gotiu, 7,
    asta spuneam: esti superficial si misto-ul e neproductiv. Dar vad ca iti place.
    (Oricum, nu vei reusi sa-i schimbi numele: se numeste Latrina 3.)

    victor L
    2013-10-05 18:10:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    @nepot

    bune invataturi ii mai dai,
    propunerea ta ar fi:
    “In pat cu dusmanu’ ” cel binecunoscut, aaa?
    haha

    Uite de-aici un alt “manual de invatatura”:

    Manualul e manual (Partizan):

    youtube.com/wat../

    despre orice
    2013-10-05 19:40:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Dar fracturarea hidraulica din zona Vrancea ? Ca Vrancea e cunoscuta ca zona seismica “harnica” ! Eliberarea unei mari energii in subteran pentru fracturare ce impact va avea asupra activitatii seismice ?
    Eu zic sa ajutam zona seismica Vrancea: detonam o bomba “de bomba” si se rezolva !
    Heeeiiii ! Ecologistii, “verzii” ? Unde sunteti ? Nu cereti informatii ? Astea nu sunt importante ? Numai cianura ? Dar bustenii patriei care alearga de zor pe drumurile RO spre alte meleaguri sa se intoarca mobila ?
    Astea nu sunt importante pentru ecologisti ?
    Tare mi-e teama ca veti iesi sa urlati pentru paduri cand nu vor mai fi… decat in filme !

    bebe
    2013-10-05 20:10:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 13

    Au fost proteste si impotriva fracturarii, hidraulice inclusiv din Barlad prezenti. Chiar s-au plans ca nu prea au fost bagati in seama.

    @bebe
    2013-10-05 21:18:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    Multumim!
    Nu eram eu sigur care-i c.m. tare post de stiri din Romanica dar acu m-ati luminat.
    Nu uitati doua mari zicatori:

    Nu mor caii cand vor cainii!
    Cainii latra,ursul trece!

    makaku de la Cotroceni!
    2013-10-05 22:26:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    fara suparare. am prezis ca protestele cu Rosia Montana se vor termina in Bucuresti cand va incepe ploaia si frigu`. greierasii au plecat din Piata Universitatii pe faiceboc , tenu` lor de mall-isti este prea sensibil la frig . singurele proteste care au cutremurat Romania au fost facute de niste barbati , niste mineri .daca cineva are impresia ca poate schimba in Romania ceva cu dansu`pinguinului si proteste de vara a greierasilor… se inseala amrnic

    miner din Valea Jiului
    2013-10-05 23:46:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    cum sa facem sa demonstram Europei ca suntem “cetateni Europeni” si ca avem drepturi egale cu ei ? si am vrea si noi salarii europene ?? cu dansul pinguinilor ? cu protestele de vara ale greiarasilor ?

    miner din Valea Jiului
    2013-10-05 23:55:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 17

    Mare parte din fondurile europene care ar trebui destinate direct infintarii de firme si locuri de munca zac neatinse de ani de zile. Nu se dau ca nu prea pot fi furati si pentru cine ar putea sa faca ceva stacheta e foarte sus ridicata si tot inaccesibile raman. S-au sunt facute sa ramana.
    Guvernul Ponta a pregatit o “creditare” care s-a terminat in scandal inainte de a incepe cu destinatii clientelare prearanjate. Coruptia e peste tot.

    @miner din Valea Jiului
    2013-10-06 00:10:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    Va mananca ponta cu hribi cu tot. Ati auzit ce-a zis nea Theo: Rosia in patrimoniul UNESCO? razi si mergi mai departe. Theo este guristu lu iliescu, papasa lu ponta.

    Haplo
    2013-10-06 00:43:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    Cred ca ”liderul” cianuriștilor este totusi B1Tv care are stiri despre cat de buni sunt cei de la Rosia Montana Gold Corporation. Inteleg greseala deoarece asa cum face multa lume nici dumneavoastra nu ati urmarit acest post.

    George
    2013-10-06 00:45:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    @makaku de la Cotroceni!: nu exista post de stiri in Romania.Exista doar audiente…daca se dezbraca unu in emisiune sau maninca putin rahat ca Mircea badea, Ciutacu sau alti golanei ai patriei ajusi redactori,auzi frate redactori adica de talias lui Kapatos si inca unu nu-i mai stiu nici numele ca nu ma uit la Mahalaua Televizata, creste audienta da asta nu inseamna ca exista vreo calitate care eventual sa creasca…

    virgil
    2013-10-06 02:01:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @@miner din Valea Jiului: Locurile de munca sunt praf in ochi! I n Uniunea Europeana daca esti somer in Franta sau Germania traiesti mai bine ca un salariat in Romania.Deci noi avem 200 de euro salar minim brut (cel Mult) si ei au 1300 euros brut…Preturile la carburant(OMV-imperiul habsburgic) si cele din supermarketurile Auchan, Carrefour (Franta), Kaufland (Germania)sunt aceleasi sau mai mari!!! ca in tarile d e origine…Suntem sclavii Europei! Nu d e locuri d emunca avem nevoie ci de bani daca tot suntem in aceeasi Uniune Ficala (cu pretentii de economie).IN franta cu ajutorul de somaj s e pleaca in caraibe sau in alte excursii exotice, la noi nici sa maninci nu poti!!! Nu se vrea un progres al Romaniei.Nu s-a vrut niciodata in decursul timpului! NU va lasati prostiti! Cumparati produsele autohtone (deja industria a fost macelarita si rasa de pe fata pamintului)agricole.Mergeti in Piata si l a producatorii particulari nu in supermarketuri, nu incurajati specula, engrosistii din piete, Luptati pentru abolirea taxelor si piedicilor fiscale pt micii producatori.Taranul care are doua oua sa nu fie obligat sa plateasca taxe, etc.Nu va uitati la televizor la toate porcariile de tip mahala (numai de astea sunt), nu va incredeti in clasa politica si iesiti in strada exercitati-va democratia IESITUL IN STRADA! Daca stai la Kapatos de la el o sa-ti iei salariul sau o sa-ti educi copiii!Fostii informatori ai securitatii sunt peste tot la putere.Tatuca Iliescu i-a lasat sa scape pe toti cei vinovati in afara de Ceausescu,Felix d e la Antene, Primarul Iasului Gheorgeh Nechita,golani si escroci ca frati Becalii sau altii apar la televizor si ne dau lectii de fosti puscariasi si fac showuri cu curve masculie si feminine….ne jignesc in public si fac bascalie de valorile romanesti.Ei sunt tradatori si uzurpatori de tara! Faceti propaganda din gura in gura sau pe net intre amici.Desteapta-te romane, Romania e a ta nu a celor care ne ocupa tot timpul!

    virgil
    2013-10-06 02:19:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    Aha, deci e adevarat, aveti la Rosia Montana si bureti! Neshte cremenali aia cu cianurele, dom’le! Nu mai poate omu’ sa-si duca in liniste traiul lui de comoniune cu natura pina la moarte din cauza nenorocitilor alora carestau cu mintea numa la cistiguri usoare dupe exploatarea rumanului. Sa-si mai culeaga si omu’ in liniste doi-trei buretzi din padurile patriei lui. Ba sa-si friga sh-un ou daca se-nerveaza.

    victor L
    2013-10-06 03:48:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    @victor L:

    doar prostia concureaza ignoranta…

    la un un singur punct de colectare din Apuseni (Valea Bistrei) s-au achizitionat anul asta fructe de padure si bureti/ciuperci in valoare de 1,91 milioane de euro; majoritatea se exporta

    adevarul.ro/loc../

    incont.ro/agric../

    (atentie, sumele din articolele respective se refera doar la afine)

    din pacate, Romania nu are o industrie de procesare si prelucrare a acestor fructe de padure, care sa permita un export cu plus-valoare, nu brut
    crezi ca cei din Germania, Austria, Italia, San Marino vor mai importa fructe de padure din zona daca se porneste exploatarea cu cianuri? si daca nu ar exista poluare (dar va exista), ”faima” de zona poluata va fi suficienta pentru a pune capat acestei activitati lasand mii de oameni din zona fara surse de venit (unii dintre ei strang si cate 10.000 de lei in 3-4 luni de sezon)

  • 24

    a fost cutremur sau seism?

    bucu
    2013-10-06 06:24:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @bucu:
    A fost, da’ mic!
    Ponta a promis cutremure sub 6.

    Mircea
    2013-10-06 08:53:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    @ Gotiu,
    la postul @ 22 este o clona; nu era greu sa obsevi ca nu e ceva in regula, sa obsrvi si sa nu raspunzi, dar deobicei ai reactii de tipul ciinelui lui Pavlov cind vezi victor L :P

    victor L
    2013-10-06 09:50:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    Poluare si distrugeri ale naturii au fost si in cei 45 de ani de comunism dar la o asemenea scara la cat vrea RMGC sa faca. Aia se pare ca aveau niste limite.

    Spagarii din prezent nu mai au nicio limita nici a spagii, nici de bun simt, de nimic. Pentru bani FSN-ul e in stare de orice.

  • 28

    @Mihai Goţiu: In ce priveste fructele de padure, scuze, dar nu pot fi de acord cu tine.Ai mai zis-o si la protestele de saptamana trecuta. E derizoriu subiectul. Ai mai zis-o si la protestele de saptamana trecuta.Chiar daca se face masiv. Pentru a culege fructe de padure e nevoie de ferme specializate pe asta (da, exista in tara), de hectare intregi cultivate doar cu zmeuri, muri sau afini. Esti din judetul Hunedoara, ce naiba. Cand ciumara ti-a trimis con-judetenii Valea Jiului la cules de fragute ti s-a parut normal si decent? Cresc o data pe an, in sera de doua ori. Si apoi chiar vezi ditamai zdrahonii de mineri umban lela prin padure dupa fragute. Pe bune , ca e insultator

    un clujean care de regula, te sustine
    2013-10-06 10:48:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    Intamplator, parintii mei retrasi la pensie au o ferma de afine facuta in mod profesionist. Si crede-ma nu le este usor. Cu atat mai putin in contextul in care in padurile din zona campeni gasesti doar tufe razlete nu culturi. Cu ciupercariile e cam la fel. Daca stai dupa ciupercile din natura, poti face ani de zile foamea. O ciupercarie profesionista care sa aduca cat de cat profit necesita o investitie initiala de minim 40 000 de euro.

    un clujean care de regula, te sustine
    2013-10-06 11:01:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    Pot sa spun din propria experienta ca pana acum in Romania culturile au fost predominante de grau si porumb si cartofi si alte cateva. Inclusiv in zone de deal apropiate de Valea Jiului.

    Pana acum cativa ani putini s-au incumetat sa incerce culturi alternative cum ar fi catina, lavanda.
    Poate s-a produs un schimb de generatii, dar culturile traditionale n-au avut cautare sau preturile de achizitie au fost mici si de voie, de nevoie au incercat si altceva.
    E problema mai complicata. Preturile de cost la hectar sunt ridicate, lipsa de experienta le face riscante. Inceptul investitie e destul de mare pentru multe buzunare agricultura nu e o investitie sigura. Fondurile UE se acceseaza dificil, fie din cauza birocratiei excesive care i-a facut pe multi sa renunte. Pentru majoritatea proiectelor mai trebuie adusi si bani de acasa care trebuie riscati.

    La o scara care sa faca rentabila industrializarea productie peste consum propri si vandut pe la cunostinte.

    Mai simplu de plecat la munca in Italia.
    De pe vrema lu Ciumara din anii ‘90 si pana acum lucrurie s-au schimbat de mai mutle ori.

    @28 un clujean care de regula, te sustine
    2013-10-06 11:14:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    Bine, in prostia si ignoranta mea nu am luat anterior in calcul si afinele alaturi de bureti. Ii multumesc domnului Gotiu ca mi-a deschis ochii, asa ca reeveluez: doua oua!

    victor L
    2013-10-06 11:26:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @un clujean care de regula, te sustine:

    la Bistra s-au achiziționat anul ăsta 160 de tone de ciuperci și 280 de tone de afine;

    nu văd de ce ar fi o jignire ca un miner să culeagă fructe de pădure sau să crească vaci (o micro-fermă cu 3-4 vaci, pe 2-3 ha de teren/ media in Apuseni, îți aduce, anual, 1,5-2.000 de euro sin subvenții, 1-1,5.000 de euro din vânzarea vițeilor (aproximativ 500 euro/vițel), la care mai poți adăuga, sezonier, 1-2.000 de euro din fructele de pădure – culese) sunt deja venituri din care, într-o gospodărie rurală poți trăi ok, că mai crești și niste porci, găini, costurile ”de întreținere” nu se compară cu cele din mediul urban etc.) ; nu văd niciun motiv pentru care s-ar periclita veniturile a zeci de mii de familii care trăiesc în acest mod pentru câteva sute de locuri de muncă)

    da, dacă vorbim despre potențialul de dezvoltare al unor ferme specializate e altă poveste; în ciuda dificultăților de care ai amintit potențialul de dezvoltare e mult peste ce poate oferi un proiect minier pe 15-20 de ani și cu costuri și sume de investit oricum mult mai mici:

    două exemple (de ferme de cătină)
    fermierul.ro/mo../

    agrointel.ro/32../

  • 33

    Oricine incearca sa faca ceva in Romania fie ca e vorba de webdesign, produs cuie, prelucrare mase plastice, agricultura sau orice alta activitate economica statul nu te ajuta, incerca sa iti puna bete in roate si te lasa cu fundu-n balta exact cand nu te astepti sau te astepti mai putin.

    “Marii investitori” isi angajeaza avocati sau alte persoane care stiu sa se lupte cu birocratia nationala si internationala sau pentru consultanta in orice problema. Cu spagi/pile li se deschid aproape orice usi.

    Cei mici merg la risc. Daca au de unde.

    Statul apare cand e de incasat taxe sub forma unuia la un ghiseu mizer care incepe sa urle. Cel mai probabil a spaga.

    Daca statului roman are pretentia de a i se plati taxe atunci statul trebuie sa-l serveasca pe platitorul de taxe cu orice informatii pe care i le cere. Nu sa-l ingroape in legi si sa fabrice unele peste noapte cu nu stiu ce impozite viseaza un ministru noaptea.

    O firma din Ro. poate sa plateasca taxe si altui stat cum ar fi cel bulgar, cel putin pentru costuri mai mici.
    Alternativ la varza existenta in Romania.

    @22 televiziunea e inventie expirata cu toate zbaterile ei de a se reinventa pe internet.AdBlock Plus omoara reclamele la cianuri.

    @ un clujean care de regula, te sustine
    2013-10-06 11:42:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    @Mihai Gotiu
    Gluma ca gluma, dar la modul serios, chiar nu va dati seama ca solutia asta “agro-culturala” pe care o promovati este mai degraba infantila? Ceea ce propuneti aici si aiurea nu e o alternativa noua la proiectul minier, ci proiectul minier este alternativa la culesul fructelor. Oamenii traiesc deja in saracie destul de mare acolo desi afinele nu au aparut in ultimii 10 ani, eventual ca by-product al igienizarii orificiului prezidential de catre celalalt victor L. Desi s-a straduit, nu tagaduiesc.
    Inteleg ca aveti mari rezerve privitor la viitorul pe termen lung al zonei (desi la chestia cu cianurile e clar ca va pricepeti cit se pricepea si Elena Ceausescu la polimerizarea stereospecifica a izoprenului) si mai mult, cred ca aveti dreptate. Insa alternativa asta pro cules de ciuperci si crescut gaini e foarte putin convingatoare. E ca si cum i-ai explica lui victor L ca e mai aromat un tzap. Nu ca n-ar fi adevarat, cum am spus mai sus …

    victor L
    2013-10-06 11:59:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    In Romanika s-a angajat guvernul sa faca un portal pe Internet pentru scaderea birocratiei, guvernare electronica de …. 500.000.000 de euro (cu banii din aur de la RM probabil)
    stirileprotv.ro../

    Dupa au vazut ca bate la ochi au mai taiat un zero. Ca in final sa faca o porcarie care nu functiona nici macar la un an de la “inaugurarea” investitie.

    Un investitor adevarat la atat banet(sau mai putin) lansa un concurent direct pentru google sau facebook.

    In schimb altii ofera totul cap coada necesare unei investii intr-un start-up cu plan de afaceri, costuri, imprumuturi necesare. HowTo, FAQ, User Manual si Know-How-ul atasate

    U.S. Small Business Adminstration
    sba.gov/content../
    Culmea pe Gratis.

    Fara oferte dubioase tip: firma de avocatura (?!?) vinde cursuri de cultivarea catinei, ciupercilor, zmeura. Succesuri garantate.

    La Romanika
    2013-10-06 12:10:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    Apreciam pozitia Dvs, dar acum mi se pare cusuta cu ata manipularii. Da, urmaresc A3 si am vazut cum s-a pus problema. NU au criticat niciodata protestele si protestatarii in ansamblul lor. Impresia mea a fost chiar ca simpatizeaza cu ei si cu ideile lor (NU proiectului RMGC). S-au “luat de gat” cu DOUA PERSOANE (nu le retin numele) care au facut ceea ce faceti si Dvs: forteaza asocierea A3 cu proiectul Rosia Montana. Au aratat cine sunt acele persoane, iar ketamina si urina erau chiar din vorbele unuia dintre cei doi, dintr-o “poezie” scrisa de acesta. Nu rastalmaciti cum ca vorbele ar fi fost introduse de Gadea. Daca cele 2 persoane sunt prietenii Dvs si doriti sa le “spalati” fetele de mizerii, spuneti-o pe fata nu ocolit.

    George
    2013-10-06 12:25:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    Ce mizerii, George?
    Nu era nicio poezie, era un roman scris de Cristian Neagoe acum câţiva ani. Roman pe care ei l-au fluturat şi în timpul celebrului scandal cu poneiul roz şi au manipulat, în stilul caracteristic, toate chestiunea, lăsând impresia că un roman scris la persoana I e totuna cu o mărturisire, punând semnul egal între personaj şi autor şi urlând “uitaţi pe cine a angajat Patapievici la ICR! Un drogat consumator de urină!”.

    În ceea ce-l priveşte pe Silviu Dâncu, acesta a scris un text acum câteva săptămâni în care constata moartea presei române. Iar asta s-a transformat în şezătorile Antena 3 în “ameninţări cu moartea”. Ah, iar iniţial nici măcar n-au vrut să-i spună numele sub pretextul ridicol “nu vrem să-i facem publicitate”. Nu de alta, dar poate câţiva ar fi căutat să vadă ce-a scris de fapt omul ăla şi ar fi constatat uriaşa minciună. Acesta este textul: silviudancu.wor../

    Nu există nicio mizerie la cei doi. Ăia de la Antene i-au identificat doar printre protestatari şi au încercat să arunce (pseudo) anatema asupra tuturor.

    Solidari cu protestele? Mă faceţi să râd. Când invită 5-6 oameni de partea pro RMGC şi doar unul din partea adversă, care nu apucă să-şi termine o idee şi care e mereu întrerupt, aia nu se cheamă dezbatere onestă. Presupun că tot solidaritate e şi instigarea fanilor Antena 3 să vină să ne rupă oasele deşi, sigur, Gâdea nu şi-ar dori una ca asta.

    Nora
    2013-10-06 12:53:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    Ca să fie clar: mizeria nu e pe feţele celor doi. Unul a scris un roman. În care da, poţi scrie absolut orice. Voi aţi fi în stare să-i condamnaţi şi pe alde Miller, Bukowski, Georges Bataille (pfoa, să vezi ce scene de necrofilie are ăsta!), Burroughs etc. Celălalt a scris un text în care consemna abdicarea de la orice înseamnă jurnalism.
    Mizeria e doar la Antena 3.
    E ridicol şi nesimţire să vii să-i acuzi pe Dâncu şi Neagoe. (apropo, nu mai luaţi drept bun tot ce vă zic ăia, văd că nici măcar nu ştiţi numele celor doi. Căutaţi singur, refuzaţi spălarea pe creier)

    Nora
    2013-10-06 13:03:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    @victor L:

    #34

    persiști în ignoranță:

    compară câteva localități din aceeași zonă: Câmpeni, Abrud, Zlatna și Baia de Arieș: toate beneficiază de aceleași condiții de mediu, climă etc. și au cam aceeași populație; spre deosebire de Câmpeni, Abrud, Zlatna și Baia de Arieș au avut ceva ÎN PLUS: zăcămintele minerale; care e situația la ora actuală? nivelul vieții în Câmpeni este peste cel din Abrud, Zlatna și Baia de Arieș, chiar dacă nu a avut minerit; de fapt, tocmai pentru că nu a avut minerit, o activitate care peste tot în România și peste tot în lume a blocat dezvoltările alternative și, mai grav, în cazul exploatărilor de suprafață, a DISTRUS resursele de dezvoltare alternativă; n-am avut ocazia să cunosc mineri înstăriți (cel mult mineri care treceau cu greu de la o lună la alta); am văzut însă, în ultimii ani, mulți, foarte mulți țărani înstăriți

  • 40

    Anul trecut demonstrantii inclusiv, din Barlad, erau Buni ca erau anti-basescu. Acum nu mai sunt buni ca e Ponta la putere si Felix a luat o halca.

    In Piata Universitatii se demonstreaza impotriva cianurilor cat si a gazelor de sist. Cianura 3, Badea si Gadeau au atacat frontal, ceea ce e foarte evident este ca au fost platiti sa o faca dupa ce s-au rasucit odata cu evolutia PSD,PC, PNL =adica USL= din opozitie la putere. Exploatarea aurului reprezinta doar inceputul.
    “Grosul” dupa ce vor sparge apararea vin cu gazele de sist ale caror exploatari sunt prin toata ROmania. Cianurile, exproprierile sunt o miscare calculata exact pentru gazele de sist.
    Cianura 3 e aici. Sa cianureze.

    Ca o paranteze am vazut un catralion de “In gura Presei, Sinteza Zilei, La ordinea zilei etc” stiu exact cu ce se mananca si fiecare replica, care se repeta la infinit cu Basescu si nu mai stiu care politruc. Imi ajunge si nici nu imi trebuie sa ma mai uit. Dupa netransmiterea demonstratiilor de la Barlad, Piata Universitatii si din multe alte locuri. Pa TV.

    Smecherii cred ca daca nu transmit ei televiziunile in direct nu se afla, nu se stie despre impactul fracturarii hidraulice. Pun ei embargou informational si gata e tacere. Duca-se undeva, ca au fost cumparati toti.

    Antena 3 a devenit unul dintre B1-rile PSD-USL. In 2013 au devenit niste jeguri mult mai mari decat in 2012. Pana in 2012 era tinta era Basescu, ca era PSD-PC in opoztite. Dupa tinta atacurilor acum au devenit protestatarii si Romania insasi.

    D racu sa-i ia cu Basescu, Voiculescu, Ponta si toata gastile politice (ca “PSD-ul e format din gasti” ca sa-i citez) de toate culorile, pe care le pupa Antenele, B1, RTV si multi altii in fund dupa spagi si contracte patron TV-stat.

    RMGC = Antena 3 = CIANURI.

    @George
    2013-10-06 13:28:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    Certificarile/aprobarile pentru productia si culturile de plante sunt si asa restrictive la export in UE si se obtin dificil.

    Dupa ce se vor infestate solul, apele de suprafa, subterane din Ro. cu cianuri si multele substante periculoase din lista secreta a procesului de fracturare sansele de a mai vinde ceva bio[exact de asta merge exportul de fructe de padure] devine extrem de mici.

    E Pa
    2013-10-06 13:35:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    dom` Gotiu,
    soarta demonstratiilor si efortul tau vor avea efect zero cit timp te intinzi la discutii cu fantome gen @ 31 si @ 34.
    Asa cum poti sterge postari care nu iti convin, tot asa de usor poti sesiza ca sint unii care isi bat joc de tine; par egzamplu @ 31 si @ 34.

    victor L
    2013-10-06 14:15:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    @ Mihai Gotiu
    Hai sa incercam sa evitam a ne duela in ignorante. Tocmai ati explicat un pic mai sus cum se lafaie o familie de tarani din trei vaci, trei vitei si 100 de kile de afine anual. Despre asta vorbeam eu mai sus, adica despre lipsa de argumente convingatoare si nu despre faptul ca aveti sau nu dreptate. Problema Rosiei Montane este in primul rind o problema de lipsa de perspectiva. Probabil ca exploatarea miniera nu e solutia in sine, dar ar putea produce veniturile necesare pentru ca zona sa se consolideze printr-un proiect pe termen lung. Ca toate trebuie finantate, iar viteii si afinele nu aduc nimic nou si nici n-o sa permita “constructia” a ceva notabil in vecii vecilor in Muntii Apuseni. In afara de saracia binecunoscuta.
    Ce incerc sa fac sa se inteleaga prin comentariile astea este faptul ca linia de argumentatie pe care insistati nu surprinde si nu convinge pe nimeni, pentru ca e la mintea cocosului. Orice om care sustine proiectul RMGC il va sustine si in continuare dupa ce va asculta “argumentele”, pentru ca, inca o data, nu aduc nimic nou peisajului deja existent. E ca si cum ai incerca sa convingi un bolnav de cancer sa nu se inscrie intr-un trial clinic pentru ca vecinul lui n-a facut-o si a murit asa de frumos. Da-i omului o aspirina, frate. Sau, macar, nu-i jigni intelectul cu solutii care nu exista.

    victor L
    2013-10-06 14:26:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 44

    @ #40
    E o conexiune superficiala sa spui A3= cianuri.

    Toti agentii din mass media au primit publicitate masiva din partea RMGC. RTV, A3,Realitatea, PRO TV, B1, TVR si care or mai fi. Care a fost pozitia acestora faţă de demonstrantii din PU? Pai, care cum. Realitatea i-a prezentat cel mai mult, B1 in doru’ lelii, RTV si A3 boicot total.

    Dar niciun post TV nu e atat de impotriva demonstrantilor ca Antena 3. Ori asta nu se explica prin pubicitate mai multa de la RMGC, prin arginti cianurati ascunsi. Nu. Aici e vorba de disperarea celor de la A3 de perspectiva caderii lui Ponta (cu USL-ul lui) de la putere. In acest moment, Antena 3, care are stiutele probleme cu justitia, vede pe Ponta drept garantul salvarii lor si pe cei din PU drept ăia care vor sa-l dea jos!
    In consecinta, disperarea astora de la A3 nu e de la cianuri, e de la Jilava.

    Mircea
    2013-10-06 14:26:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    Ca precizare, ca vad ca iar amusina doslingarul lui Basescu pe-aici. Ma numesc Victor si numele de familie incepe cu L. Am crescul la Lugoj, in judetul Timis. Asta e .. sint si destule coincidente nefericite in viata. Nu inteleg chestia asta cu “clona”, pentru ca victor L e o porecla, pina la urma, nu o persoana fizica identificabila pe care as substitui-o. Ar putea fi un produs fictiv al lui Traian Basescu, for all I know. Daca mi-as pune tom si jerry nu cred ca as fi “acuzat” de “clonare” de Hanna so Barbera. Dar, daca va deranjeaza nick-ul meu, o sa il schimb special pentru dumneavoastra.

    victor L
    2013-10-06 14:33:40 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    @ 43 si @ 45,
    esti un dobi pe numele de Radu Humor scuipat de pe mai toate blogurile,
    Voxpublic te accepta pen`ca ii ajuti sa discretize pe cei cu opinii diferite.
    Esti un mizerabil; si un sisy crezindu-te doar @ victor L. Poti sa te crezi Napoleon ori Iisus :P

    victor L
    2013-10-06 14:42:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    Cum se face ca lui Mihai Gadea îi creste contul de facebook cu cateva sute de like-uri pe zi? Urmaresc asta de vreo saptamana si ma ingrozesc.
    Stie cineva sa dea de urma acestor like-uri? Sa vedem de prin ce Uguanda or veni? Altfel nu-mi explic.
    https://www.facebook.com/SintezaZilei/likes

  • 48

    Gadea si-a cumparat like-uri la kil. Inca mai are Varanu bani.

  • 49

    In jud. Timis (sau Caras-Severin) de-a lungul soselelor exista livezi intregi de diverse ramase, spuneau localnicii, de la fostele CAP-uri.

    Au avut grija sa nu le taie ca in multe alte judete si productia de diverse fructe mere, afine prune sau altele o vindeau sub forma de concentrat facut cu zahar la un pret destul de mare, la marginea drumului de aprox. 15 lei o sticla de aproape 1L.

    Vindeau si concetrate facute cu miere dar pretul era si mai mare. Mai aveau in oferte si concetrate de mure, zmeura sau alte fructe de padure,de livada. Pe langa palinca, produse de struguri.

    Preturile ridicate arata ce exista o cerere asigurata. Daca functioneaza pentru unii dintr-un judet ar trebui sa mearga si pentru altii.

    Dupa bombardamentele NATO din 1999, din Serbia in judetele din zona de granita nu s-a mai facut productia de legume si fructe, din liveze, gradini a fost scazuta din cauza ploilor acide provenite de al chimicalele de la explozii sau fabricile distruse.
    SI la Rosia Montana se anunta degajari de vapori de acid ciandhidric gazos care se va intoarce pe pamant odata cu ploaia nimicind orice alternativa la cianuri.

  • 50

    @46
    daca as fi Radu Humor, m-as fi introdus ca radu H. Pacat ca nu esti tu Radu Humor, ca te puteai semna preparation H fara sa surprinzi pe nimeni.

    victor L
    2013-10-06 16:22:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    @clona #50
    Fă bine şi te introdu cu un nume stabil, să te putem şi noi introduce.

    Mircea
    2013-10-06 16:47:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    @49
    Poate ca ai dreptate si “solutia agricola” exista pentru oamenii din zona Rosia Montana. Poate ca si Mihai Gotiu are dreptate in socotelile pe care le prezinta (nu in exemplul cu viteii, ca aia costa ei 400-500 de euro sa-i cresti, plus costul de intretinere a vacii mame, eventual, ca nu poti aceeasi molecula de lapte s-o dai si la vitel si apoi s-o si vinzi la piata). Dar nu la aspectele astea tehnice ma refer eu, ci la strategia de comunicare in general, care nu pare sa convinga oamenii care cred altfel la inceput (eu sint un astfel de exemplu). L-am citit pe Gotiu de mai multa vreme si argumentele sint invariabil aceleasi, adica RMGC minte (ceea ce mi se pare o directie ok) si ca taranii/minerii de acolo au solutia agricola in viitor, care e un soi de “daca si cu parca”.
    Well, “daca si cu parca” e deja acolo, nu schimba nimic din ce oamenii au deja si nu le-a rezolvat problemele. Unui proiect concret neconvenabil i se raspunde cu un proiect concret mai convenabil, iar el nu exista ca alternativa la minerit in Rosia Montana. In plus, mesajele celor care se opun exploatarii sint contradictorii, pentru ca una e sa nu-ti placa orinduirea capitalista si alta e sa-ti doresti protejarea habitatului comun.
    Sa nu se inteleaga ca Mihai Gotiu e vinovatul pentru ce observ eu aici, eu insa il percep ca pe un reprezentant notabil al celor care se opun proiectului si mi l-as dori mai convingator.

    victor L
    2013-10-06 16:53:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    E fain Mircea! Ca vrea sa mearga pe modelul comunistului ilegalist din vremuriile grele si sa se transforme din introdus in introducator. Pai, sa iti urez ca-ntre noi victor Liii, Sugces!

    victor L
    2013-10-06 16:57:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    Nu exista o solutie buna pentru fiecare. Pot sa existe (si sigur exista) o combinatie de solutii tursim, agricultura, cresterea vitelor, prelucrarea lemnului sau alt ceva specific zonei.
    Daca exista producatori locali de lapte (de exemplu) ar putea fi create mici fabrici de industrializare a laptelui dupa modelul fabricilor de mobila si exploatarea legala si rationala a lemnului. Sau pentru industrilizarea fructelor de padure.
    Nu fabrici tip ceausiste cu mii de angajati in trei schimburi ci unele mici si profitabile.Mai bine multe si diverse decat o economie monoindustriala sau cu cateva ramuri care daca moare una apar brusc sute de sau mii de someri.

    Pentru orice trebuie sustinere de la centru cu legislatie corespunzatoare, instruire. Sa fie cineva bine preagati si disponibil sa le raspunda la probleme.

    Evident spagile si birocratia nu vor fi niciodata constructive ci contraproductive in zona IMM Pana acum statul roman nu a binevoit sa ajute cu nimic zonele sarace.
    Fiecare care vine cu “proiect concret” statul ar trebui sa-i raspunda printr-o comunicare convenabila.

  • 55

    Decalogul Chomsky

    1. Poporul trebuie sa aiba mereu mintea ocupata cu altceva decat cu problemele lui adevarate
    Pentru aceasta: Sa distragi permanent atentia de la problemele sociale reale, indreptand-o catre subiecte minore, dar cu mare impact emotional.

    2. Poporul trebuie sa perceapa conducatorii drept salvatori ai natiunii
    Pentru aceasta: Inventeaza false amenintari, ori creeaza probleme grave, care ingrijoreaza real si angajeaza opinia publica, iar apoi ofera solutiile.
    Un exemplu: Favorizeaza insecuritatea cetatenilor, apoi guvernarea providentiala salveaza natiunea in temeiul legilor represive cerute de popor, cu pretul limitarii propriilor libertati democratice.

    3. Poporul trebuie permanent pregatit pentru ce e mai rau
    Pentru aceasta: Mecanismele propagandei albe (oficiala, integral asumata de guvern), “gri” (partial asumata) si “negre” (niciodata asumata) trebuie sa promoveze imaginea unui guvern in permanenta preocupat pentru ameliorarea conditiilor tot mai sumbre ale viitorului. Politicile antipopulare dure se vor aplica gradual, pentru a se preveni ori atenua protestele sociale. In acest fel, cel mai mare rau devine suportabil daca e administrat in portii anuale, conform unui program anuntat.

    4. Poporul trebuie sa creada ca si ceea ce guvernele ii pregatesc spre a trai mai rau este tot pentru binele sau
    Pentru aceasta: Sa obtii acordul de moment al poporului pentru masuri economice dure din viitor. Omul se obisnuieste cu ideea si inghite tot, daca e prevenit si amanat.

    5. Poporul trebuie sa aiba o gandire care sa nu-i permita sesizarea legaturii dintre cauze si efecte
    Pentru aceasta: Sa te adresezi oamenilor ca si cum ar avea cu totii o gandire infantila. In felul acesta, indrepti multimile spre un tip de gandire superficiala, naiva si cu predispozitie la intoxicari informationale.

    6. Poporul trebuie dezobisnuit sa problematizeze realitatea si sa actioneze sub impulsul emotiilor
    Pentru aceasta: Sa faci tot timpul apel la sentimente si la reactii glandulare, nu la ratiune. Sa incurajezi reactiile emotionale, pentru ca sunt cel mai usor de manipulat.

    7. Poporul trebuie obisnuit cu satisfactii ieftine, care sa-i ocupe timpul si sa-l demotiveze in atingerea unor idealuri superioare
    Pentru aceasta: Un sistem de invatamant corupt si nefunctional este instrumentul ideal de a tine cetatenii in ignoranta si a manipula opiniile colective dupa bunul-plac.

    8. Poporul nu trebuie sa aiba acces la mijloace de informare completa, exacta, corecta si obiectiva
    Pentru aceasta: Sa incurajezi financiar acele mijloace de comunicare in masa care indobitocesc publicul si il tin legat de emisiuni si seriale vulgare, ce trag inteligenta in jos.

    9. Poporului trebuie sa-i fie indus spiritul de turma
    Pentru aceasta: Sa stimulezi sentimentul individual de vinovatie, de fatalitate, de neputinta. Persoanele care nu mai au impulsul de a se revolta, devin o turma si sunt usor de controlat.

    10. Poporul nu trebuie sa creada in existenta strategiilor si mijloacelor oficiale de manipulare
    Pentru aceasta: Sa apelezi la toate cuceririle stiintelor pentru a cunoaste punctele slabe din psihologia individului si a multimilor. In acelasi timp, sa discreditezi aceste cunostinte prin mass-media, astfel ca poporul sa nu creada in mijloacele si strategiile statale de manipulare.

    yehudy
    2013-10-06 18:20:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    @ 54 – fair points. Trebuie insa sa reiterez ideea pe care am zis-o mai sus (care nici nu-i cine stie ce extraordinara, e chiar simpla): daca si cu parca inseamna si mai pe scurt, “gogosi”. Cum spui si tu la sfirsit, de-astea vind politicienii zilnic, la vrac. Nea bidon se uita la vrabia din mina si nu la cioara de pe internet.

    victor L
    2013-10-06 19:04:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Vezi aici episoadele din seria BOOKFACE!

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Romania Curata
Curs de Guvernare

Ultimele comentarii

afacerea roşia montană alburnus maior alex mazilu antonescu banci basescu blaga blog Blogviu interviu Boc Bruxelles Bucuresti candidatura cianură cluj CNA comisia europeana corupţie criza CTP curtea constituțională Dan Diaconescu Dinu Patriciu educatie Elena Basescu europarlamentare experiment Facebook gabriel resources gaze de șist Gigi Becali guvern humanitas internet iohannis Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu macovei Media mihai goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza parlament Parlamentul European pdl Plesu Polirom ponta presedinte protest proteste psd riscograma romani rosia roșia montană Rusia salarii securitate Senat sondaj steaua SUA suspendare Tariceanu tiff TRU UBB UE uichendist.ro unesco Vanghelie Vasile Blaga victor ponta voiculescu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!