![]() | Oare cînd vor fi anchetaţi huliganii din Jandarmerie? Epopeea violenţeivezi toate articolele de Ciprian Şiulea16 Jan la 20:16 39 comentarii 1407 vizualizari. |
În sfîrşit, guvernanţii s-au întors din vacanţă şi au început cu declaraţiile legaliste şi patriotice. Ministrul Igaş a declarat că “legea se impune a fi respectată şi nu se negociază” şi că manifestanţii “vor plăti conform legii”. Premierul Boc a cerut şi el măsuri împotriva protestatarilor violenţi. Acestea s-au şi întîmplat deja, fiind vorba de cîteva sute de amenzi şi cîteva zeci de dosare penale.
Însă nici o declaraţie despre legalitate nu are vreo valoare dacă legea nu se aplică egal, aşa că atunci rămîne întrebarea: cînd va fi aplicată legea acelor jandarmi care, se vede foarte clar pe imagini, lovesc la întîmplare în mulţime, fără nici o discriminare? Sau celor care continuau să lovească cu bastoanele şi bocancii protestatari capturaţi care nu opuneau nici o rezistenţă, mult în spatele liniilor de scutieri, mult după ce nu mai exista nici un risc ca ei să fugă, să fie salvaţi de colegi etc.? Ca să nu mai zic de numeroasele relatări directe ale celor snopiţi în bătaie de jandarmi fără motiv.
Dincolo de aceste acţiuni evidente din imagini şi pentru care jandarmii ar trebui puşi sub acuzare cam pentru aceleaşi infracţiuni pentru care au fost acuzaţi şi protestatarii violenţi, e clar că e nevoie şi de o anchetă a modului în care a fost condusă toată acţiunea Jandarmeriei. Nu spun neapărat că cedarea în faţa protestatarilor violenţi a fost intenţionată şi parte a cine ştie cărui plan obscur, dar eşecul jandarmeriei este evident şi trebuie explicat.
Cînd au început violenţele de aseară, numărul jandarmilor depăşea de multe ori numărul facţiunii violente, ei fiind dispuşi în mai multe puncte strategice, ceea ce le oferea posibilităţi de acţiune excelente. Şi totuşi, se vede clar cum jandarmii nu fac nimic multă vreme, iar apoi se aruncă haotic în cîteva busculade fără sens, după care iar apatie.
Nu s-a făcut nici un efort de delimitare a facţiunii violente de protestatarii normali şi de protejare a acestora din urmă, iar cînd s-a atacat s-a atacat la grămadă. Unui poliţist în civil jandarmii i-au spart capul. Oare să fi dat poliţistul cu pietre în jandarmi? Evident că nu. Pur şi simplu, jandarmii băteau la întîmplare.
Şi mai există un nivel în toată povestea violenţei. Toată seara de ieri, cînd autorităţile guvernamentale lipseau, autorităţile mediatice s-au simţit datoare să le ţină locul şi s-au lansat într-un concurs de isterizare împotriva violenţei, un concurs de lamentări, dezavuări şi panicări fără sens, care au deturnat orice altă discuţie.
Sigur că cei mai mulţi dintre noi respingem violenţa. E normal, e în regulă, e mare parte a scopului oricărei societăţi. Dar asta nu înseamnă că e nevoie de isterizarea de care vorbeam. Este dezgustătoare transformarea protestatarilor violenţi în suboameni, cum bine spunea Cătălin Tolontan, fie ei suporteri sau nu, în nişte bestii incapabile de înţelegerea politicului. Cine participă la acest linşaj simbolic face o mare greşeală şi, dacă tot deplîngem atît de tare deturnarea sensului protestului de către violenţi, atunci să spunem că şi cei care îi linşează mediatic fac acelaşi lucru.
Sigur, violenţa trebuie stopată şi integritatea şi drepturile fiecărei persoane trebuie respectate. Dar, dincolo de asta, oare de ce ne mirăm atîta de izbucnirea violenţei într-un stat care a suprimat dialogul, care guernează prin legi asumate de Guvern, care a desfiinţat de facto opoziţia prin ruperea unor bucăţi din partidele de opoziţie şi contopirea lor într-o armată de mercenari? Unde e marea mirare?
Violenţa stradală este riscul evident pe care şi-l asumă orice regim autoritar şi, cred, în mod paradoxal cu atît mai mult un regim simili-autoritar, care transmite impresia că are control perfect şi care, fără îndoială, practică sistematic acţiuni de forţă şi abuzuri, şi legislative şi poliţieneşti, dar care de fapt e mult mai aleator şi haotic decît pare.
Sigur, întrebarea din titlu este retorică. Evident, nu se va întîmpla, din mai multe motive. Vroiam doar să spun că atîta timp cît legea nu se aplică la fel jandarmilor şi protestatarilor violenţi, orice pălăvrăgeală despre democraţie, lege şi “normalitate” este inutilă.
Bineînţeles, să oprim cît mai repede violenţa fizică, ca pre-condiţie a orice. Dar violenţa poate fi dusă mai departe în forme mai insidioase chiar de către cei mai aprigi eradicatori ai ei. Puţină reţinere şi reflecţie din partea autorităţilor care nu prea ştiu pe cine apără de huligani, ca şi din partea celor care îi linşează pe huligani în media nu ar strica.


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1@-rk- nu fi taran de la Maglavit! Patapievici si Neamtzu nu au pozat in fete mari ecologiste,atee si gayfest ca amicu' tau Cernea! Iar ca si cultura,comparatia nu iti face cinste! PS-faci pariu ca... | ||
| 2Domnu' Cristian, aveti dreptate 100%. Numai ca aici zace paradoxu": pentru ca sa nu mai iasa in strada, lumea trebuie sa iasa in strada ! Cu nici unii din asa-zisii politicieni de azi nu se poate face... | ||
| 3Extreeeeeeeeeeeeeem de putin convingatoare pledoaria doamnei Vijulie cand e vorba sa explice de ce ceea ce se poate in MBritanie nu se mai poate in România: practic toata explicatia e o retorica tare ridicula... | ||
| 4@tamara's nephew: REmus Cernea? Nu de alta,dar aveam mare incredere in el. Zice gura presei ca ar fi fost atras cu un post caldut de secretar de stat.Asta ar fi o dovada ca "exista un Dumnezeu" pe... | ||
| 5Nota 10 autorului ptr. acest articol; e printre cele mai bune articole in româna pe care le-am citit in ultimii ani. Zic asa ca p`aia cu "cel mai bun articol" am impresia ca deja am mai bagat-o, si zic... | ||
| Mihai Goţiu 10813 citiri |
| Cristian Teodorescu 9534 citiri |
| Costi Rogozanu 8886 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4141 citiri |
| Alin Fumurescu 3940 citiri |
| Constantin Creţan 3394 citiri |
| Dorin Tudoran 2874 citiri |
| Elena Vijulie 2570 citiri |
| Dan Duca 2474 citiri |
| Ciprian Şiulea 2306 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61205 citiri |
| Cristian Teodorescu 39874 citiri |
| Costi Rogozanu 38078 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18189 citiri |
| Alin Fumurescu 17846 citiri |
| Viorel Dobran 12316 citiri |
| Dan Duca 11274 citiri |
| Constantin Creţan 11153 citiri |
| Elena Vijulie 9195 citiri |
| Dorin Tudoran 8701 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
@curios:
Esti bun si tu la discutii.
Ai ceva de zis, scrie! Nu ai, nu esti obligat sa postezi! Sau, esti?
2012-01-16 20:31:44 | Raporteaza
Da, bai, sterge repede tot ce nu-ti suna bine la urechi. Mi-ai confirmat termenul folosit: esti activist cu acte in regula, simbriasule.
2012-01-16 20:36:43 | Raporteaza
@Ciprian Sulea:
orice jandarm, politist sau “om al legii” care face abuz de putere poate fi chemat in fata unei instante de judecata iar daca sunt cateva dovezi – majoritatea pe filmele mai multor televiziuni plus martori – acestia pot fi condamnati de orice instanta din ROU pentru abuz, folosirea excesiva a fortei etc…
daca nu se obtine nici un rezultat in ROU, exista si varianta CEDO
2012-01-16 20:48:20 | Raporteaza
”huliganii” sunt guerilla pepiniera, cultivata de securitate de ani de zile. aparata de magistrati cu nup-uri ori amenzi fictive. sunt ei, sunt operativii lor. ei au rolul de a interveni si dinamita actiuni pasnice. sunt antrenati cu public, la asa-zsele meciuri de fotbal, pe strazi. ani de zile sunt educati in mentalitatea de individ aflat deasupra legii. niciodata nu le face nimeni nimic. desi sunt pericol social grav.
2012-01-16 20:52:04 | Raporteaza
##Nu s-a făcut nici un efort de delimitare a facţiunii violente de protestatarii normali şi de protejare a acestora din urmă, iar cînd s-a atacat s-a atacat la grămadă. Unui poliţist în civil jandarmii i-au spart capul. Oare să fi dat poliţistul cu pietre în jandarmi? Evident că nu. Pur şi simplu, jandarmii băteau la întîmplare.##
perfect adevarat, jandarmii sunt mult mai provocatori decat manifestantii,si tot jandarmii sunt cei care se lauda ca apara cetateanul. care cetatean??
2012-01-16 20:57:28 | Raporteaza
Pai pe “huliganii ” astia ii mai linisteau galeriile de fotbal . Problema e ca acesti “huligani” sint inarmati si au si legea de partea lor si pot face abuzuri si exces de violenta fara sa-i pedepseasca nimeni. Jandarmilor trebuie sa li se explice ca in Piata Universitatii nu se joaca nici un joc ,cu mingea .
2012-01-16 21:01:47 | Raporteaza
Siulea, ai vazut alt film. Eu m-am intors la ora 8 seara din zona pasajului de la universitate si a iesirilor sale si am vazut cum fugeau ca shobolanii spre Sf. Gheorghe grupuri-grupuri (3 maximum 5) de derbedei – multzi foarte brunetzi -, incagulatzi si cu fulare pana la nas, atunci cand jandarmii se apropiau sa-i legitimeze. Provocarea a esuat in seara asta, mai ales considerand ca totzi hactivistii uslinoshi nu au reusit sa scoata la zbierat mai mult de 5-600 de nefericitzi marginali, la ora 20 cei mai multzi tineri fara ocupatzie neavand nici meserie nici chef de munca adevarata.
Suntem pe drumul cel bun.
2012-01-16 21:12:45 | Raporteaza
Cei batuti de jandarmi fara sa fi facut nimic pot teoretic depune plangere. Practic, fara dovezi clare in acest sens o plangere nu va duce la nimic. In rest:
- visezi regim autoritar, care regim a fost ales democratic de un pic peste jumate din cei prezenti la vot (Da, inclusiv traseistii lui Oprea tot prin vot au fost alesi).
- visezi delimitarea violentilor dintr-un grup compact, in care jumate sunt violenti, te-as invita sa incerci tu sa o faci.
2012-01-16 21:23:20 | Raporteaza
sa nu uitam ca si asa zisi huligani fac parte din acest popor, aceasta TARA care se chiama ROMANIA.Acesti huligani sunt rezultatul educatiei si invatamantului care a fost uitata si batjocorita de toate partidele politice care au fost la guvernare incepand din 1990 incoace.
Acum e momentul sa schimbam ceva in tara asta ROMANIA TREZESTETE!!!!
2012-01-16 21:29:22 | Raporteaza
@comentator:
Da, ai multa credibilitate din moment ce scrii:
“de derbedei – multzi foarte brunetzi -, incagulatzi si cu fulare pana la nas”
de unde ai vazut ca sunt bruneti?
Sau asta-i politica partidului oranj ca sa minimizeze manifestatiile?
PS.
cand ii cantau manele Marinarului si se pupau cu el, cand Taraf tv facea camapanie pentru securistu de la Anvers, brunetii astia erau buni?
cand la Paris vota cate un brunet la 17s, desi multi erau analfabeti si le trebuia 15min numai sas-si scrie numele in atbel, erau buni?
Partid nerecunoscator mai e PDL-ul, leit FSN!
2012-01-16 21:38:10 | Raporteaza
edition.cnn.com../
PE CNN.
Protesters gather for fourth straight day in Romania
2012-01-16 21:59:43 | Raporteaza
Dle Siulea, ia-o blind. Faci vorbire despre “huliganii” din Jandarmarie. Pai, ei s-au dus in Centrul Bucurestilor ducind cu ei pietre, bete, petarde, sticle molotov, cutite? Ba chiar, stiind ca demonstratiile vor fi “pasnice”, s-au dus si fata casti si scuturi. Asa ca “pasnicii” le-au spart capetele, in chip pasnic!
La Iasi i-am vazut eu: cam tot atitia… La Iasi, ieri si azi abvbia au fost… 100. dar la tine in oras?
Daca as fi fost si eu acolo (hai sa zicem ca ma lasam si eu manipulat de televiziuni), ce as fi facut daca linga mine aparea o masa de citeva zeci de huligani violenti? Stateam ca oaia sa vad ce se intimpla? Zid uman in apararea lor? Sau faceam un pas in spate, eventual plecind acasa pentru a ma intoarce a doua zi? Cei din Bucale de ce nu au facut acest lucru? De ce au continuat sa scandeze lozinci, privind cum bagabontii arunca in politai cu pietre? Le crestea adresnalina? pai, sa suporte riscul de a primi un baston peste cap! Tu ce ai fi facut – “las” ca mine, sau timpit ca “pasnicii”?
Bai, voi aveti totusi noroc ca in tara asta e mai mult bun simt decit credeam. Credeti ca vom suporta la nesfisit sa vedem cum citeva zeci, hai sute, de manipulati ne hotaraste viata? Chiar vreyti ca la un moment dat sa dam dracu bunul simt si sa iesim si noi in strada – impotriva bagabontilor? Vreti dialog, participati la dialog! Pontanescu nu stie decit monologul si pe urma striga tare ca e incalcata democratia. Boul de Ponta minte ca o mazeta la Strasbourg, spunind ca in Romania “Zeci de mii de oameni ies în stradă”. Poate, daca vom avea rabdare, peste vreo 2 saptamini vom putea spune acest lucru: zeci de mii in toata Romania, adunindu-i pe toti in 3 saptamina… Sa vedem citi vor scoate USL, pina acum au fost doar o mina de tineri uslashi – intreaba-l pe Gutza. Cred ca mai multi erau ecologisti anti-RM
2012-01-16 22:41:44 | Raporteaza
sa nu ne certam. Luati atitudine! Ne plangem ca nu suntem multumiti, dar nu facem nimic sa schimbam. Cei care o sa vina la putere …la fel o sa pateasca daca calca numai in strachini ! Jos mafia politica! Nu sprijin USL, PSD etc! Nu voi vota cu cei compromisi, asa ca nu imi e frica! (care spuneti ca incurajam opozitia se insala …depinde de noi toti pe cine vom vota) Ai gresit – esti pedepsit! Jos Basescu! (prin proteste pasnice)
2012-01-16 22:54:11 | Raporteaza
@onanist in fata Puterii:
Chiar va rog sa iesiti in strada, eventual cu gecile portocalii! Veti multi, veti fi puternici! Ce va opreste?
2012-01-16 23:01:40 | Raporteaza
l-am auzit pe Igas in direct. a zis cam asa; “legea se impune (aici a facut o pauza) a fi respectata”. pt. un moment mi-am inchipuit ca citeaza sloganul lui Hindenburg, “Ordnung muss sein!”, dar dup’aia am realizat ca asta e atat de prost, ca slabe sanse sa fi auzit de Hindenburg, da’ barem sa il mai si citeze.
2012-01-16 23:28:26 | Raporteaza
@ 7, comentator;
mosule, la faza cu brunetii se vede ca nu ai contacte cu administratia. daca vezi ce sefi a trimis PDLul prin agentii si deconcentrate, ai impresia ca au ramas toate satrele tiganesti fara bulibase.
2012-01-16 23:32:38 | Raporteaza
@onanist in fata Puterii: Cine a sicanat manifestantii pasnici, i-a bruscat si amendat abuziv inca de vineri, cand n-au fost nici un fel de manifestanti violenti? Nu jandarmii? Macar ai un nick potrivit!
2012-01-16 23:40:34 | Raporteaza
@comentator: tu ce cautai pe acolo marginalule?
2012-01-17 00:50:52 | Raporteaza
sunt scarbit. La toti va pute regimul asta, dar sunteti niste ca-caciosi. Ce inseamna furie populara fara asumarea unor riscuri de catre cineva? Sunt absolut sigur ca si in dec 89 l-au rasturnat pe Ceausescu niste hooligans petrolisti, revolutiile arabe au fost coordonate de suporterii lui FC Cairo sau SC Tunis, iar revolutia franceza s-a facut de catre girondinii de la Bordeaux…Nu vi se pare dubios, ca s-au anihilat exact grupurile, care prin curajul si organizarea lor, le facea sa le ajunga mamaliga in chiloti la astia? Adica minerii, iar acum baietii din galeriile de fotbal.
O sa spuneti ca nu se pune problema. Acu’ e democratie. Wow.Mare democratie….Base face tot (inclusiv baga si retrage legi, pune consilieri, modifica constitutii, taie salarii), organul te bate de te-ndoaie (conform dreptului lui nu? si al cetateanului…hmm) si c-am avea alegeri libere (haaaa…3 gasti care-si zic partide si care se rotesc in susul lesei ptr a-i vedea pe fraieri in botnita.
Stiu….se vrea dansuri ale pinguinului, batrani si muieri isterice care sa-si strige oful din tarc, incadrat de organ sau de Hossu de la sindicat. Sunt haioase si il amuza pe Gadea si il infurie pe Badea ca….doar atat poate romanul?
In loc sa aveti curajul sa-i sustineti pe baietii aia, dupa ce voi astia cu microfoane si condei ati ridicat la cote inimaginabile si ati incitat populatia, acu’ o dati prin balarii cu vandalii. Aici e oligofrenism si ticalosenie à la Badea, Ciutacu si alti pampilici din astia care-si zic jurnalisti, mai ales de pe la tromboanele televizate ireale si antenistice.
Stiti ce le-ar trebuii baietilor alora? Sa puna mana pe o tembeliziune din asta. Sa ia capatzana CTP-ului sau Chireac, de pilda, si sa vezi apoi ce eroi vor deveni.
Asa…hai sa vorbim de democratie
2012-01-17 01:13:04 | Raporteaza
Sunteti in necunostiinta de cauza , cu toate ca majoritatea dintre domniile voastre au absolvit dreptuls evede ca nu cunoasteti legea suficient, d e ce spun asta : este acolo in lege un aliniat cu privire la imobilizarea “huliganilor” unde zice ca 3,4 sau mai multi jandarmi echipati de lupta cu armura, casca si bastoane pot aplica lovituri de bocanc la nivelul capului unui huligan neinarmat si imobilizat la pamant de catre alti doi jandarmi, daca acestia isi simt integritatea fizica amenintata. Altfel nu cred ca oamenii legii ar fi actionat asa in fata camerelor de filmat decat daca comandantii lor ar fi dat ordinul de lupta “rupetii f….emuman c.r ca altfel ne dau astia afara. Asa zic eu … altfel nu cred ca faceau asta..
2012-01-17 11:28:21 | Raporteaza
se pare ca si parlamentul european s-a sezizat in legatura cu violenta jandarmilor si a sanctionat Romania alaturi de Ungaria:
dcnews.ro/2012/../
2012-01-17 12:58:13 | Raporteaza
@jandari:
Normal!
Ala imobilizat ii agresa vizual pe jandarmi, avea camasa scoasa din pantalobi si muci la nas de la gaze. Or, fini cum sunt, simtul estetic al janadarmilor a fost agresat!
Deci, regulamentul le da voie sa actioneze!
2012-01-17 13:18:14 | Raporteaza
@JohannM:
Igas si-a luat Bacul la 27 de ani, si se vede ca l-a luat cu 5!
Legea nu se impune singura, ea este impusa de cineva! Deci, legea nu “se impune a fi respectata”, ci “legea se respecta”. Dar, nah, finu Igas a vrut sa se joace cu cuvintele, mai stii…
2012-01-17 13:20:34 | Raporteaza
e interesant cum vreti voi sa-i bagati pe guvernanti si presedinte in puscarie….
dar voi care instigati al violenta…cine va da dreptulsa vb in numele poporului?
dac var lua pe voi ca doar sunte-ti platiti sa urlati sisa incitati oamenii sa iasa in strada….
va ies ura fatade presedinte prin ochii si prin pix..prin promptere ….dar sunte-ti cam rai ..o luati iar in freza inca 4 ani ..o sa vedeti ..
POPORUL A VAZUT CINE SI CUM “FACE”PROTESET…
APROPO VEDETI CA ARAFAT S-A INTORS LA GUVERN..
2012-01-17 19:43:37 | Raporteaza
[...] voxpublica.real../. ← MANIFESTUL ULTRAŞILOR: Si daca Piata Universitatii va ramane goala, ultimul ramas e dator sa aprinda lumina, nu sa o stinga CriticAtac este o platformă care militează pentru posibilitatea exprimării libere şi în condiţii de egalitate a tuturor vocilor şi opiniilor. De aceea, comentariile care aduc injurii, discriminează, calomniează şi care în general deturnează şi obstrucţionează dialogul vor fi moderate iar contul de utilizator va fi permanent blocat. [...]
2012-01-17 20:13:46 | Raporteaza
Acei huligani merita pedepsiti pentru ca au creat acele pagube inutile si au transformat un protesc pasnic intr-o lupta de strada. Acum jandarmii care au vazut niste tineri imediat hop pe ei la perchezitii. Sper sa incheie cu bine aceste vremuri tulburi!
2012-01-18 12:06:34 | Raporteaza
O parte dintre ultrasi au fost platiti sa faca scandal. Garantat! Cine avea interesul sa iasa scandal? Pai sa vedem…Pe 25 ianuarie FMI il trimite pe Franks la Bucuresti. Boc catre Franks: – Domnule Franks avem probleme, lumea iese in strada, de abia mai facem fata. Nu putem strange surubul mai mult (in gand: trebuie sa ne ramana si noua niste bani pentru campanie).
Cam asta e faza. Este adevarat si ca alti ultrasi au iesit doar sa dea cu caramizi in capurile alea seci ale jandarmilor. In rest sa auzim numai de bine. Si sa traim…
2012-01-18 15:10:03 | Raporteaza
PNL s-a intarit astazi prin nepretuita aderare a lui Rosca Stanescu!
Scrieti despre acest act de un curaj dement si o curatenie morala nemaivazuta .
Cine nu-l sufera pe Basescu , il poate suferi pe Rosca Stanescu sau Chireac?
Se pare ca in ultima vreme, da. Este nevoie de “scuipatori”.
2012-01-19 17:51:30 | Raporteaza
suporterii echipelor de fotbal sunt acum la Univerisitate si se vor produce noi violente ( 3 tineri au fost retinuti pentru ca pregateau sticle incendiare)! fiecare cu problemele lui; romanii au propriile nemulţumiri legate de traiul zilnic, suporterii sunt suparati de legea care prevede pedepse aspre pentru violenta pe stadioane, iar opoziţia este NEMULTUMITA CA TREBUIE SA MAI ASTEPTE PANA LA ALEGERI.
2012-01-19 20:15:03 | Raporteaza
Draga autorule, faci huligani niste jandarmi care au aparat lumea de niste descreierati care dadeau foc la masini, spargeau geamuri la magazine, distrugeau statii de autobuz si garduri, si nu in ultimul rand spargeau capetele jandarmilor cu bolovani si caramizi. Daca ai fi fost tu in locul unui jandarm, in prima linie si ar arunca niste huligani cu pietre in tine…ai avea compasiune pentru ei? Eu le-as da o lectie ca sa se gandeasca de doua ori cand va dori sa mai arunce cu un bolovan. Gandeste-te ca sunt aceeasi huligani care pe stadioane nu te lasa sa vezi un meci civilizat ca in alte state dezvoltate, unde mergi si cu copilul de 2 ani pe stadion fara sa iti fie teama ca se ia la bataie niste descreierati. Cunosc un astfel de specimen care de cate ori aude ca vine nush ce galerie strange oameni si se duce sa ii bata cu lanturi, bate, etc. Tot timpul se lasa cu violente. Astia merita sa ii privesti cu compasiune? extremistii? Imi pare rau …dar cred ca te-ai uitat prea mult la televizor si scrii acum un articol din mesajele manipulatoare ale televiziunilor care comenteaza exact ca la meciuri.
2012-01-19 23:10:17 | Raporteaza
sunt platit de unpr(netoiu, fecali), pd-otv pt diversiune.la fel cum s-a intamplat si azi!!!
2012-01-19 23:13:05 | Raporteaza
dupa cum ati vazut aveam o pancarta pe care scria ‘usl-pdl’ e aceeasi mizerie…eh, o simpla diversiune …
2012-01-19 23:14:49 | Raporteaza
Oricine este liber sa protesteze, dar sa o faca in limitele legii.
Ceea ce s-a intamplat aseara la mitingul USL a fost o dovada a iresponsabilitatii celor trei lideri ai acestei aliante politice. Dupa ce au urcat pe scena si au incitat multimea, dovada fiind violentele ulterioare, i-au indemnat sa mearga in Piata Universitatii, fapt ilegal, deoarece nu aveau autorizatie pentru acea deplasare. Nu am auzit nici o secunda o indemnare la proteste pasnice din partea lui Ponta, Crin sau miniFelix; s-au multumit sa se duca acasa, sa stea comozi in fotolii si sa roage de pe facebook oamenii sa fie pasnici, in timp ce acestia erau deja in piata si faceau ravagii!!
Pacat ca amenda este nesemnificativa, intre 1000 – 10.000 lei. Ar trebui anchetati acesti oameni!
Rusine politicieni responsabili ce sunteti!
2012-01-20 13:53:07 | Raporteaza
Acei huligani merita pedepsiti pentru ca au creat acele pagube inutile,a furat din magazin,etc.Nu au nici o treaba cu politica decat sa se bata cu jandarmi.Asta e mare ”revolutie” din romania si pentru asta o sa platim mult,din cate am auzit la tv deja sunt pagube in valoare de 250 mii de euro
2012-01-20 16:10:27 | Raporteaza
Sa iti fie Rusine Mircea Badea !!!
Asta e protestul din romania manipulat de to felu de oameni.
youtube.com/wat../!
2012-01-20 16:47:42 | Raporteaza
acesta e linkul cu mircea badea
youtube.com/wat../
2012-01-20 16:53:24 | Raporteaza
Huligani sunt aceia care au produs pagube materiale si au devastat unele strazi si magazine din capitala.Jandarmii si-au facut datoria doar.Acum sunt si jandarmii de vina nu?
2012-01-21 12:54:43 | Raporteaza
nu a trecut mult timp de cand tv-urile si presa prezentau un protestant “sef” din state,de origine romana,pe fata caruia curgea sangele revolutionar de parca era garla la ciurel ! jandarmii sunt bieti copii , comparativ cu politia americana !
2012-01-22 03:32:30 | Raporteaza
presa i-a demonizat pe jandarmii care au intervenit impotriva huliganilor, incercand sa creeze o stare puternic emotionala in randul telespectatorilor, si sa creasca numarul manifestantilor, insa oamenii nu s-au lasat manipulati. numarul celor care ies in strada scade zilnic.
2012-01-24 21:11:27 | Raporteaza