RSS Feed

Obama ne dă mai mult decât Bush. Avem scut!

vezi toate articolele de
04 Feb 2010 la 14:44 150 comentarii 4195 vizualizari.

Anunţul conform căruia România a fost invitată să participe la scutul antirachetă american din Europa, în noua sa formulă, demonstrează faptul că administraţia democrată de la Washington nu este, aşa cum mulţi se văitau, mai puţin atentă la securitatea României decât o administraţie republicană. Pe teritoriul României vor fi plasaţi, aşadar, interceptori tereştri împotriva rachetelor balistice cu rază medie de acţiune. Teritoriul României devine, astfel, apărat în totalitate de un atac cu astfel de arme, prin această regândire a scutului. Varianta administraţiei Bush lăsa descoperită o mare parte din sudul şi estul ţării, exact regiunile ]n care ar putea ajunge rachetele iraniene Shahab. Este drept că scutul va fi finalizat în 2015, conform declaraţiei preşedintelui Băsescu. Până în acel moment, ameninţările cu care se confruntă în acest moment Europa probabil că se vor schimba. Problema programului nuclear iranian va fi tranşată într-un fel sau altul. Dar, această invitaţie din partea administraţiei Obama demonstrează interesul arătat regiunii şi puterea parteneriatului strategic al României cu SUA. Nu mă pot împiedica să observ că vicepreşedintele Joe Biden a vizitat în toamnă exact cele trei ţări care fac parte din proiectul anti-rachetă: Polonia, Cehia şi România.  Atunci s-o fi discutat pentru prima dată despre intrarea României în proiect? În orice caz, continuarea participării României la efortul militar din Afganistan a jucat, probabil, un rol important în negociere.

În orice caz, invitaţia din partea administraţiei Obama pare să facă parte dintr-un efort mai larg de “încercuire”  a Iranului. De curând, SUA au trimis nave de război şi rachete de apărare Patriot în zona Golfului Persic. Prin aceste mutări se construieşte, pracitc, şi un scut anti-rachetă pentru aliaţii din Golf.

Preşedintele Traian Băsescu a subliniat faptul că scutul nu este îndreptat împotriva Rusiei. Asta a făcut-o şi Obama, o făcuse şi Bush la vremea lui, fără a convinge Moscova. Pobabil că aceşti interceptori tereştri de pe teritoriul României vor fi un nou subiect abordat de diplomaţia Rusiei împotriva României, aşa cum sunt şi bazele americane de la Marea Neagră. Ne vom înscrie, însă, în linia adoptată de Cehia şi Polonia. Alegerile strategice ale României au fost făcute în momentul intrării în NATO. Este drept că noul proiect de scut este mai puţin iritant pentru Rusia, iar secretarul de stat american Hillary Clinton a cerut chiar de curând Moscovei sprijinul pentru acesta. Totuşi, preşedintele rus Dmitri Medvedev fusese destul de clar faţă de planurile americane: “nu vom fi isterici pe acest subiect, dar ne vom gândi la măsuri de retaliere”. Putin a fost şi mai tranşant, spunând că semnarea acordului cu SUA de reducere a armelor nucleare este împiedicată de dorinţa americanilor de a construi un sistem anti-rachetă în Europa de est.

La fel de important este faptul că proiectul va fi ratificat de parlamentul României. Toate forţele politice din România vor trebui, deci, să îşi exprime o poziţie faţă de acest subiect, urmând să îşi asume responsabilitatea.

Şi, staţi liniştiţi, Statele Unite vor plăti pentru tot scutul. S-ar putea însă ca, ulterior, acest scut să fie inclus într-un plan mai larg, al NATO, de apărare anti-rachetă.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

Etichete: ,


150 comments
  • 1

    Scutul e o idee foarte buna si e bine ca profitam de pe urma apartenentei la NATO. Ceea ce e oarecum suparator, e ca mereu trebuie sa tratam Rusia ca si un bibelou gata sa se sparga si ii asiguram de fiecare data ca nu avem nimic impotriva lor. Suntem un stat independent si Rusia trebuie sa inteleaga asta. Nu suntem nici Ucraina si nici Belarus. Tocmai de aceea cred ca scutul e si o dovada de fermitate a Romaniei fata de Rusia, ceea ce e foarte bine.

    Rrrrradu
    2010-02-04 14:58:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    Care rachete? Cine are rachete balistice? Iar ne aparam de “teroristi”? Daca nu sunt indreptate impotriva Rusiei, impotriva cui sunt ele indreptate? Chiar inghitim asa de aiurea orice prostie, fara sa mirosim inainte si fara sa mestecam deloc? Pe banii cui se intampla tot circul asta? La ce ne ajuta pe noi, romanii, asa ceva?!

    optlasuta.wordp../

  • 3

    interceptori tereştri împotriva rachetelor balistice cu rază medie de acţiune; si care sunt astia tu si basescu :) ))

    ha ha ha
    2010-02-04 15:05:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    Sunt curios – crede cineva ca exista vreun stat european zdravan la cap care sa se teama de rachetele cu raza lunga de actiune ale “tarilor ale caror nume le cunoasteti”? Cat despre “scut” si “interes national”, nu e scut, fiindca este concav spre nord-est, iar interesul este national intr-adevar, dar pozitionat undeva departe spre sud-est, peste marea cea mare.
    Un stat vasal. Eu sunt o sluga. Astazi mi-e rusine ca sunt roman. Maine, mai vad eu.
    Nici macar nu s-a sinchisit sa ne dea timp sa ne obisnuim cu ideea, cum au patit polonezii. Ceea ce ma face sa cred ca se pune de un razboi.

    al-romanu
    2010-02-04 15:08:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Ce fel de scut ne-ar trebui sa ne aparam de limbajul de lemn a lui Boc?

    hotnews.ro/stir../

  • 6

    Lovitura de maestru data de Basescu chiar la inceperea conferintzei pedesereilor. Vorba ta, Cernahoschi, pana la urma TOATE partidele vor trebui sa se pronuntze. Punem pariu ca ilici, gionelu si banda vor fi “no comment” azi despre subiect?
    PS Amuzanta cohorta imbecililor comentatori pro-rusi mascatzi de un natzionalism si mai imbecil. Basescu este, dupa Antonescu, al doilea sef de stat roman care nu se comporta ca o curva in politica externa.

    comentator
    2010-02-04 15:16:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    @Rrrrradu: Dar poate nu ai observat ca noi tratam ORICE tara ca pe un bibelou. De la SUA la … orice putere importanta din lume. Noi nu vrem sa suparam pe nimeni.

    Ai spus ca : “Suntem un stat independent si Rusia trebuie sa inteleaga asta.” Suntem independenti, de aia face tot ce ne zic alte tari din UE si NATO fara sa clipim?

    zumzum
    2010-02-04 15:17:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 8

    Suntem stat independent, dar suveran no more.

    al-romanu
    2010-02-04 15:20:22 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @Laura: nici nu-mi faceam griji ca-mi va lipsi distractia.Tare subiect.Cam multi drobi de sare vad ai nostri conationali…

    val_one
    2010-02-04 15:22:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    “administraţia democrată de la Washington nu este, aşa cum mulţi se văitau, mai puţin atentă la securitate României decât o administraţie republicană”

    Scartz,

    Au aia nevoie de rachete aici nu ca nu mai pot de grija Romaniei. Sa nu fim naivi.

    “Dar, această invitaţie din partea administraţiei Obama demonstrează interesul arătat regiunii şi puterea parteneriatului strategic al României cu SUA.”

    Asa este. De asta ne-au primit in NATO, ca nu aveau niste dealuri unde sa-si monteze rachetele.

    Presedintele Basescu a spus: “”Noul sistem nu este îndreptat împotriva Rusiei”

    Asa este, noile rachete vor fi tzinute cu botul in jos pana la folosire astfel incat sa nu fie indreptate impotriva nimanui.

  • 11

    @val_one: Statul are nevoie de oameni pregatiti pentru orice. Pe cale de consecinta, laugh away.
    Intr-o zi drobul ala chiar o sa cada, indiferent de mistoul facut pana atunci – stii, drobul n-aude, n-a vede.

    al-romanu
    2010-02-04 15:33:10 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    Sunt sigur că acest scut anti-rachetă, ne va apăra de absolut orice. De la sărăcie, jaf economic şi până la rachete balistice şi atentate teroriste cu bombe artizanale şi gaz sarin. Ce să spun…

  • 13

    @ george
    intrebarea 1:3000 de kilometri iti spune ceva? cam asta e raza “jucariilor” pregatite de Iran.
    Intrebarea 2: cam care crezi ca e distanta dintre Teheran si Bucuresti?

    mashenka
    2010-02-04 15:35:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 14

    @al-romanu: pai,si eu ce ziceam?La nevoie,mutam drobu`.Sau copilu`.Bocitul fatalitst nu ne va scoate din impas.

    val_one
    2010-02-04 15:36:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Prima chestie care îmi vine în cap este bancul acela vechi, cu dacii şi romanii şi cu motivele pierderii războiului de către daci. Nu aveau scuturi….

  • 16

    Parca-i vad pe rusi cum crapa de ciuda,poate ca nu suntem o forta…Hai sa vorbim ca n-avem ce sau sa vorbeasca si Nea Ion ca este si el tot om.

  • 17

    Hopa! Vor avea ceva de lucru traditionalul pacifism mioritic, inaltul simt civic si marea responsabilitate cetateneasca, chibzuinta si intelepciunea Parlamentului, responsabilele partide vs soarta natiunii, sindicatele, etc, etc …

    Americanul
    2010-02-04 15:48:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 18

    @val_one conspiratia americana de a ne ocupa, asa cum au facut cu Haiti :D

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 15:50:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    @mashenka: Regimul de la Teheran (de la presedinte la aitolah sau cum isi mai zic ei la “conducatori” pe acolo) este sustinut (d.p.d.v. financiar) de companii private din Statele Unite, care investsc de altfel si foarte multi bani in nu stiu cate politii sunt pe acolo plus niste conducte care sa scoata petrolul din Iran pe dedesubt (de asta se ocupa Dick Cheney). Tu zici ca niste firme americane fac rachete in Iran ca alte firme (tot americane) sa se apere in europa, pe teritoriul statelor membre NATO?
    optlasuta.wordp../

  • 20

    Nu discutam acum despre decizie buna sau rea. Problema e: ati votat pentru asta?

    Sorin B
    2010-02-04 15:54:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 21

    @Laura Cernahoschi: pai cum altfel?Inceputul a fost facut la Mihail Kogalniceanu,parca.Acu,ne mai si acopera cu un scut,sa tina in intuneric…

    val_one
    2010-02-04 15:54:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    Ca Obama ne da noua, lapte, carne, branza, oua!

  • 23

    Ce sa mai zici, tara eminamente de slugi ! Ale turcilor, ale Fanarului, ale nemţilor, ale ruşilor, acum ale yankeilor ! Vin tare din urma chinezii !

  • 24

    Foarte bine, desi pana in 2015 guvernul lui Ahmadinejad va fi, probabil, istorie, iar Iranul semiocupat de americani, cu baza militara maricica, asemanatoare celei din iraq.
    Scutul nu prea se adreseaza Iranului, motiv pentru care mr. Putin e nelinistit. Ne bucuram, insa, mai bine cu, dacat fara

    dragos nicolae
    2010-02-04 16:16:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @dragos nicolae Da, regimul Ahmadinejad nu cred ca are prea multe zile. Dar sistemul acesta anti-racheta e foarte flexibil. Ceea ce inseamna ca se va putea adapta la noi amenintari, care or fi alea…

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 16:18:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    Ca simplu cetatean- ca sa citez un clasic- cred ca nu de teama unei reactii din partea Iranului- de altfel improbabila- americanii vor sa instaleze scutul antiracheta. Cred ca teama de rusi- in sensul unui totalitarism post sovietic conturat deja la Moscova-ii determina sa continue cu scutul antiracheta, ca masura de siguranta in eventualitatea unui regim agresiv in Rusia.Motivatia si psihoza asta a unui pericol din partea ayatollah-ilor serveste mai ales Israelului care, in buna traditie, nu-si asuma un atac de unul singur contra Iranului, singurul lor concurent in zona, dupa “pacificarea” Irak-ului.Romania- recte Basescu- a actionat corect, alegand cartea americana, de altfel singura posibila, cealalta parte fiind nefiabila: “Timeo russi, et dona ferentes”!Spre enervarea multor “patrioti” se consemneaza un nou succes politic extern al Basescului.

    Stefan Michiu
    2010-02-04 16:24:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 27

    @laura
    asa cred si eu. In plus, chiar daca la Teheran ar ramane un guvern ostil, nu vad de ce Iranul s-ar agita pentru sud estul Europei, cand principalele amenintari vor veni din Israel si de pe mare.

    dragos nicolae
    2010-02-04 16:33:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    @Stefan Michiu pe termen lung, si varianta asta cu rusii poate fi valabila…

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 16:36:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 29

    @Rrrrradu: o sa vezi ce fermi o sa fim cand o sa negociem pretul la gaze, dar pana atunci stai sa ne trimita americanii factura la interceptori si la rachete.tare fermi o sa fim!!!

    digital
    2010-02-04 16:40:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 30

    Sa fie primit! Eu cred ca totusi cu Iranul nu e de glumit cu toate ca,de obicei,cine vorbeste mult nu prea actioneaza. Si nu cred ca ultimul laureat al premiului Nobel va porni la razboi fara o provocare foarte serioasa.

    florina
    2010-02-04 16:46:13 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    As putea sa intreb de ce suntem atat de extaziati de acest scut anti racheta? Suntem sub o amenintare iminenta cumva? Alta decat politica fara sens a dlui Boc ?

    SUA are nevoie doar de spatiu de desfasurare, ii doare undeva de siguranta cetatenilor Romaniei. Cand au invadat Irakul, au santajat toate tarile posibile sa trimita militari, ca sa nu fie priviti ca invadatori, ci forta pacificatoare. Acum, au nevoie de figuranti ca Romania, sa-si extinda sfera de dominatie.

    Romania e doar butaforia din jurul acestor rachete si nimic mai mult.

    Mi-as dori ca americanii sa ne furnizeze un scut anti-marlania politicienilor. Ne-ar fi mai util.

    Laura… de ce esti asa incantata de scut ?

    Scutierul
    2010-02-04 16:48:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    @Scutierul pentru ca e mai bine sub scut, decat pe scut :) Si in ce fel isi extinde SUA puterea dominatoare, in felul acesta? Nu au deja baze militare in Romania?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 16:54:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 33

    @Laura:
    Abia acu-mi pica si mie fisa ce e cu punte-punctele alea din titlu!Deci,supararea nu e numai a rusilor,cum vad eu,ci si si a multor…romani.Sa fie primit,cum bine zice si @florina!

    val_one
    2010-02-04 16:58:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 34

    @val_one asa e romanul, mereu nemultumit! Cand nu eram acoperiti de scut, ziceau “da! ne-au lasat in voia rusilor! Uite ce fac democratii!” Acum… :)

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 17:02:29 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 35

    @comentator din cate inteleg, subsecretarul de stat american a lansat azi invitatia finala, deci de data asta nu e initiativa lui Basescu. Plus ca cred ca i-ar fi convenit ca lumea sa se holbeze la circul din PSD! :D

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 17:09:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 36

    Base: “…nu este impotriva Rusiei ci impotriva altor amenintari”. In capul lui Rusia este o amenintare. Pentru el poate! Se spune ca de ce iti este frica nu scapi.

    daslandkaputtgemacht
    2010-02-04 17:15:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 37

    Cehii si polonezii au rezistat tentativelor de manipulare si au refuzat prezenta yankeilor pe teritoriul lor. Pentru a-si asigura protectia, lingaii pupa papucul sultanului

    daslandkaputtgemacht
    2010-02-04 17:20:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 38

    Basescu se joaca de-a reintregitorul Romaniei Mari…viseaza deci la o unificare, indiferent sub ce forma, cu Moldova. In acest context are nevoie de sprijin (si scut) american pentru a le transmite rusilor un semnal sa nu se amestece in jocul lui cu moldovenii…poate scutul este chiar si un punct de plecare intro ipotetica negociere Basescu-Putin.

    Desigur intregirea cu Moldova este un vis placut insa in cazul realizarii sale ar ridica foarte multe probleme …printre multe altele ar cataliza(prin exemplul Unirii) situatia din Secuime, in contextul in care in aprilie 2010 la conducerea Ungariei va ajunge partidul FIDESZ si Orban Viktor si este aproape sigur ca acestia vor acorda cetatenie maghiara tuturor ungurilor din Ardeal.

    Hunyadi Janos
    2010-02-04 17:20:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 39

    Si daca ii ofticam pe stapanii nostri evrei ca nu vrem exploatare la Rosia Montana sau bizilioane de $ si euro din imprumuturi la FMI si BM de exemplu, scutul asta ne va folosi la ceva? Ma gandeam ca atomicul Israel e mai aproape decat catzelusul Iranian…

    bigshotnews
    2010-02-04 17:26:23 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 40

    @Scutierul: @Laura Cernahoschi: romanul e nemultumit,dar ii place sa faca politica.ba economica,ba financiara si nu incele din urma,pol.militara.
    uita un singur lucru pe care si-l aduce aminte doar atunci cand isi intoarce buzunarele pe dos!!
    ce amenintari,ce dominatii nu vedeti ca e vorba de multi bani!!!

    digital
    2010-02-04 17:28:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 41

    @daslandkaputtgemacht: neunundneunzig Luftballons!

    val_one
    2010-02-04 17:31:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 42

    @Laura Cernahoschi: Si avem noi habar cumva despre ce se intampla in bazele americane din Romania? Americanii aveau nevoie de baza Kogalniceanu pentru ca ne vor pe noi in siguranta, sau pentru ca de aici le ajung avioanele mai usor in Irak ?

    Repet, care era amenintarea, de avem nevoie de scut ? Iranienii daca reusesc sa fabrice o bomba nucleara, cred ca vor alege sa o detoneze in SUA nu la Ciorogarla…

    Evident ca e in interesul SUA sa aibe rachete aici, de-asta si vine scutul gratis. Apropos, scutul asta ne protejeaza si de preturi mari la gaze ?

    Dar fie, daca tarishoarei noastre ii e mai bine sub scut, atunci m-am linistit. Si ii multumesc mult si Presedintelui Basescu pentru aceasta reusita nemaipomenita.

    Scutierul
    2010-02-04 17:31:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 43

    @Laura Cernahoschi: si tu chiar crezi ca vor fi amenintari la adresa Romaniei pe termen mediu si lung? Eu nu cred.. si mai ales in forma asta nici pe termen foarte lung nu vor fi… In fine… De Basescu numai de bine sa ne scrii in continuare!

  • 44

    @scutierul fireste, interesul e reciproc! Ca doar nu veneau aici din caritate…

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 17:45:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 45

    Oare cand da D-zeu sa fim scapati de acesti ultrateroristi sionisto-masoni care conduc lumea prin cei cca 300 de ultrabogati evrei falsi din SUA? Oare chiar ne cred toti atat de orbiti si prosti,sa nu vedem ce se intampla in culise? D-zeu sa rastoarne cat mai curand acest sistem satanic!

  • 46

    @Laura Cernahoschi: :) am inteles… deci ne va proteja de pretul mare la gaze. Doamne ajuta, cruce mare, larga si pioasa !

    Scutierul
    2010-02-04 17:49:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 47

    @Dana te rog sa te uiti la reactiile lui geoana si Cristi diaconescu la stire. Daca ai impresia ca e doar proiectul lui basescu. Dar vad ca adopti discursul lui mircea badea. Probabil esti fana…

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 17:53:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    @scutierul pai, daca doar asta conteaza, sa primim niste rachete rusesti, zic!

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 17:55:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    Solomon spunea: ” Nu e nimic nou sub soare”! Acelasi joc cu alti artisti, intr-un teatru ieftin de 2 bani, fara sa-si dea nimeni seama, ca cortina se va lasa mult mai repede decat se asteapta ei!

    baruch hashem
    2010-02-04 18:02:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    @Laura,acu chiar m-am enervat…ca nu am si eu smileys!
    Asa,ce sa-ti fac,daca ti-ai asumat tema asta.
    Si da-i,si lupta…e multi!:)

    val_one
    2010-02-04 18:08:32 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    Ghenose baruch hashem, esti distept si ai humor de la gura humorului, direct ! Parca ai vini din Sulam Aleichem. Psss… Fetico, de ce-mi ascuzi postarile, fiindca spun ca basescu este un idiot ? Vrei sa pari desteapta pe blogul tau personal ?

  • 52

    Vad ca toata lumea cade pe spate de placere si mandrie nationala ca americanii ne trag scut antiracheta. Nimeni insa nu spune ca rachetele care contin componente nucleare dupa interceptare unde vor cadea? Ati auzit de Cernobal? Romania va deveni un pustiu provocat de radiatiile provenite din aceste rachete cu ogive nucleare. Oare aceste interceptoare de pe teritoriul Romaniei nu vor fi tinta loviturilor nucleare directe si ale aviatiei? Va mai bucurati?

    Dumitriu
    2010-02-04 18:09:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    Pai ce sa mai zic….chiar ca ma flatezi

    baruch hashem
    2010-02-04 18:16:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 54

    Cum o dai si cum o iei,
    Nu-l intreci oe Faraday.
    Nashpa.
    Concluzia:sa le dam scutu-napoi,sa le fie de cap…
    Oare-l mai primesc?

    val_one
    2010-02-04 18:19:05 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    “administraţia democrată de la Washington nu este, aşa cum mulţi se văitau, mai puţin atentă la securitate României decât o administraţie republicană” (L. C.)
    Nu domnisoara, administratia aceea este atenta la securitatea Israelului si a Statelor Unite. Eu nu ma vaitam, sa stii. Puteti da exemple de vaiete sincere? Va rog sa elaborati.

    Si ar fi de ras, daca n-ar fi de plans, ca sunt unii care argumenteaza (matematic!) pericolul la cere am fi expusi din partea Iranului, distante in kilometri, raze de actiune, vrajeli. Mi-ar fi rusine in locul lor, zau asa. Mai analistilor, va ganditi inainte sa afirmati asa ceva? Suntem cumva izolati de Iran, economic, politic, cultural, sa ne permitem sa ne implicam in jocul altora fara a folosi o balanta a castigurilor si pierderilor? Voi stiti, mai, cate trilioane de dolari e America datoare? Stiti, mai matematicienilor, ca Israelul e mult mai aproape de Iran decat Romania, Germania si Spania? Pe cine vreti, mai, sa convingeti ca Iranul are vreo dihonie cu noi, cand nu stim unii si ailalti unde sa gasim parteneri de afaceri? Iranul are dihonie cu Israelul, in cel mai bun caz (pentru voi), si in ultima mie de ani (cel putin) a dus razboaie de aparare, nu de agresiune. Stiti, mai papagalilor, ca pentru Iran, daca ar vrea sa vina de hac statului poporului ales, e de ajuns sa aiba rachete cu raza de actiune lunga numai pana la Tel Aviv? Taceti din gura, mai slugilor, ca nu dorm chiar toti. Stiti cum aluneca propaganda pe unii? Si luati aminte la vorba aia, ca nu mor caii cand vor cainii. Sa tineti minte asta cand vor zbura primele avioane americane si rachete din Romania spre Iran, Rusia si China.

    upps-ala
    2010-02-04 18:19:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 56

    Bravo Laura …se enerveaza rusii ?Laura, dar se fericesc romanii?Sicul asta care este facut de o nulitate ca Besescu ne aduce vreun beneficiu?Securitate ?Spune o dna mai sus de drobul de sare.Pai americanilor le este frica de ceva care nici nu a fost inca inventat de iranieni.Aici e drobul .Laura banuiesc ca nu o sa omiti faptul ca in curind va incepe la Munchen un summit destinat securitatii.Acolo se vor auzi niste voci .Sint curios cum o sa scrii tu despre astea.Spusele Besescului sau ale altor nulitati vor avea vreo influenta asupra securitatii mondiale sau macar europene?In caz ca ai uitat acum vreo 3 ani Putin le-a spus ce nu va accepta Rusia.Tii minte ?Rusia si-a mentinut pozitia iar America a sfirsit prin a ceda.Romania nu poate avea decit un beneficiu iluzoriu,normal de la iluzoria amenintare iraniana.Laura am o intrebare.Ai scris ca alegerile strategice ale Romaniei au fost facute in momentul intrarii in NATO…Laura draga …mai gindeste-te.Poate cindva o sa faci un articol mai cuprinzator despre …alegerile strategice ale Romaniei.Ma bucur pentru tine ca te simti mai in siguranta acum.

    valentin aleologu
    2010-02-04 18:21:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    In 15 ani, cine stie? Timosenko vorbeste despre “amenintarea romaneasca” in campania electorala – si sa nu uitam incidentele de frontiera provocate de Ucraina cand cu canalul Bistroe.

    mac gregor
    2010-02-04 18:23:51 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    Romanii vor sa se scada din pret si cand e gratis! :-)

    mac gregor
    2010-02-04 18:25:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 59

    @ upps-ala o! Atotstiutorule! Si daca israelul e prea bine aparat, cam cine ar fi urmatoarea tinta?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 18:25:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    @valentin aleologu Da, se vor auzi niste voci. Si intamplator, vocea Romaniei va suna in cor cu cea a Poloniei, Cehiei si a statelor baltice. Ba si a Bulgariei.

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 18:36:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 61

    @florina :D Se pare ca ai avut o reactie asemanatoare cu cea a lui CTP. El n-a zis “s fie primit!”, dar a zis ca e vorba de “o pleaşcă” de la americani

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 18:37:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 62

    @L. C.: Domnisoara, as fi multumit intai cu motivatia Iranului de a ataca state europene, in afara de Anglia. Am vazut impotriva cui demonstreaza – SUA, suporterul Israelului si Anglia, “vasalii” primilor. Ei bine?
    In continuarea ideii, va apreciez sincer incercarea de a ridiculiza, ca in definitiv asa se cade, dar puteti sa va scutiti de efort.
    Apoi, m-ar interesa sa explicati mai multe chestii: contextul politic international in care a fost “acceptata invitatia”, apoi cum anume se leaga capacitatea Iranului de a lovi Israelul de teama unor tari europene continentale, apoi de ce nu, sa pomeniti si de raportul NIE din 2003 despre programul nuclear iranian, apoi sa le amintiti onor cititori fideLi ai Dumneavoastra (inclusiv eu, recunosc rosind) cam pe ce baze s-a construit invazia Irakului in 2003 (actiune pentru care acum Tony Blair e cat p-aci sa fie acuzat de crime de razboi + ca si-a mintit poporul despre armele de distrugere in masa ale lui Saddam).
    It may be more…
    Shukran.

    upps-ala
    2010-02-04 18:43:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    Unii isi fac un titlu de glorie din a avea prieten un personaj puternic, facand abstractie de faptul ca la randul lui acesta are pe langa prieteni si multi dusmani, pe care conform principiului, ti-i asumi si tu …

  • 64

    @upps-ala ‘afuan
    Ridiculizarea este cauzata de graba dumneavoastra de a apela la texte precum “papagalilor”. Si, daca tineti minte, suntem aliati cu americanii. La bine si la rau. Daca rositi ca ma cititi, nu ma mai cititi. De ce sa faceti ceva rusinos?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 18:47:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    @Radu Humor Din pacate, nu ne-a dat dumnezeu pozitia geopolitica a Elvetiei, ca sa fim neutri…

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 18:48:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    Bine Laura …europeni gruie.Deci nu facem cor cu nemtii sau francezii sau italienii? Aha …pai e logic.Bravo .Sint foarte lamurit.Lachei pina la ridicol.Pina la grotesc.”Vechea Europa” , cum spunea Bush ,nu ne este vreun model ?”Noua Europa”e mai cum?Democrata?De ce ?Ca ea ii doreste pe americani pe paminturile sale?Cred ca este perfect romanesc .Adica perfect timpita o asemenea atitudine.Sa nu ma intelegi gresit.Timpita in sens de besesciana.Deci iporchimenul asta nu are nevoie de Blue Stream 1 sau 2 sau South Stream…el vrea scutul antiracheta.ca de acolo vom avea beneficii nu de la streamurile astea nedemocratice si asupritoare si amd.Pa Laura

    valentin aleologu
    2010-02-04 18:51:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    @valentin aleologu Nu, nu facem cor cu germania sau italia, care fac frumos la rusi pentru gaze ieftine. Deoarece avem o oarecare istorie in spate si nu putem sa fim chiar atat de naivi. Putem fi cel mult pragmatici

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 18:53:38 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 68

    Sunt curios cam cati dintre cei care scriu aici stiu ce este acela scut antiracheta . Un scut antiracheta este un dispozitiv care prin LASER distruge o racheta pe o anumita raza .De aceea nu avem nimic de pierdut cu acest scut antiracheta . Absolut nimic , inca chiar avem de castigat in cazul unui razboi rece Nato vs Rusia .
    Celora care zic ca tratam celalalte tari ca un bibelou , este o politica buna pentru ca nu avem cu ce sa facem fata la un razboi ; nu avem arme , nu avem generali pregatiti si mai ales nu suntem pregatiti psihic in cazul unui razboi modern , pentru ca acum razboialele nu se poarta cu sabia ; se poarta de la bombe nucleare la atacuri informatice , ori noi suntem total nepregatiti .

    Elvis paraseste scena .
    viziuneadeazi.w../

  • 69

    @L. C.: Of of, mai mai… Zau ca nu asteptam un raspuns in zeflemea. :(

    upps-ala
    2010-02-04 18:56:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    @upps-ala daca ati semanat vant…

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 19:01:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    Cei anti-scut: ignorati faptul ca o teocratie islamica la Teheran nu va fi prietena cu nicio tara crestina, atata timp cat Coranul zice ce zice despre infideli (care trebuie fie sa plateasca tribut, fie sa se converteasca la Islam, fie sa pregateasca capul pentru taiere). Cititi cartea de capatai a Ayatollahilor mai intai (care cred ca venirea profetului Mahdi va fi declansata de apocalipsa – pe care ar putea chiar ei sa o produca in viitorul apropiat daca vor continua cercetarile nucleare) si apoi Constitutia lui Jefferson, Franklin si Washington, pe care se bazeaza intreaga civilizatie occidentala. Dupa ce comparati aceste doua texte, abia atunci sa comentati.

  • 72

    Laaaauraaaa…nemtii au vrut sa ii ELIMINE pe rusi din UMANITATE.Tii minte ..herrenvolk adica ei si sovieticii untermensch?Istorie in spate ?La cine?Italienii i-au ajutat in aceasta trebusoara,cam neplacuta.Romanii ,nu?Nemtii si-au luat adio de la Koenigsberg?De ce ?Fac frumos astia la rusi pentru gaze ieftine?Noi de ce facem frumos la americani ?Pentru ce?Gratis?Sa faca Bese si mamica lui si iebele lui

    valentin aleologu
    2010-02-04 19:03:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 73

    Patrrrriotilor,
    Laura va da lectii cu viziunea ei despre cele din jur.

    Nu stiu ce ani duceti pe buletin, dar cred ca v-ati vinde , iarasi, rusilor pentru gaze.
    Chiar nu ati citit nimic despre rolul nefast al rusilor asupra Istoriei noastre?

    Cănuţă
    2010-02-04 19:07:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 74

    @Valentin aleologu Dumnezeule! 50 de ani de comunism nu conteaza! Razboiul din Georgia nu se pune! Santajul gazelor, nici el! Acuma vreti cu rusii!

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 19:08:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 75

    V-am zis eu ca rusii au facut primul zbor pentru Suhoi T50 PAK-FA, ala “invizibilul”, acum cateva zile, pe 28 sau 29?
    :)
    Si iata raspunsul american!
    Pariez ca mai incolo se intoarce Obey-me cu 180(are obiceiul asta) si “da drumul” la F-22 dupa ce “l-a cancelat”?

    bigshotnews
    2010-02-04 19:08:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    @Nykos: Dupa ce o sa spui cata industrie “crestina” e in Iran si vitavercea, de schimburile culturale si de cum contribuie unii si ceilalti la tarile respective, poti sa dai sfaturi in voie.
    Cat despre Jefferson si Franklin, oricat de onorati ar fi ca isi mai aduce lumea aminte de ei, acum se rasucesc in gropi cand vad ce s-a ales de Constitutia SUA. Patriot Act iti spune ceva? (da, e in engleza)
    Dupa ce au trecut peste omenire Constitutia si cartea ayatolahilor, sa stii ca foile ingalbenite (citat aproximativ din Bush-fiul) nu mai sunt la moda.
    Next. :P

    upps-ala
    2010-02-04 19:10:11 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 77

    “Razboiul din Georgia nu se pune!” (L. C.)
    Upps! Asta nu se pune, puteti sterge :P Puterile “vestice” au recunoscut pana la urma , cu greu dar totusi au recunoscut dupa multa propaganda anti-ruseasca, ca agresorul a fost Georgia.

    upps-ala
    2010-02-04 19:12:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    Laura ,eu te consider prietena .Nu mi-o lua in nume de rau.Dar gresesti.Cum adica naivi?Naivi?NAIVI?Schroeder si-a vizitat tatal intr-un cimitir din Rusia parca?Tii minte?Cum poti sa spui astea?Sint oameni care tin la propriul lor popor ,care vor ca poporul lor sa aiba bunastare.CARE PUN ANGOASELE SI COMPLEXELE LOR SUB INTERESUL NATIONAL.NU PESTE.Nemtii si rusii s-au CASAPIT in istorie .Conducatorii germani ,francezi ,italieni nu extind asupra propriului popor propriile lor obsesii cum o fac balticii sau polonezii si de 6 ani incoace si romanii.Ma duc sa ma uit la poveste pentru micuti .Pa

    valentin aleologu
    2010-02-04 19:15:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    Domnisoara,
    mai lasa-i si pe ceilalti “cernahoti” da de odihneasca!
    Incepeti sa fiti contradictorii!
    Se supara “mama”!

    binedarinsa
    2010-02-04 19:20:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 80

    “marele parteneriat” dintre Romania si SUA. Laura, nimeni nu-l baga in seama pe Basescu al tau, stai linistita.
    Ce spui tu aici nu sunt noutati. Noul plan al lui Obama a fost dat publicitatii in septembrie anul trecut. Modificarea planului lui Bush a avut un singur motiv major: imbunatatirea relatiilor cu Rusia, obiectiv principal al administratiei Obama.
    Uite cum sta treaba. Totul pleaca de la pretul petrolului, care are tendinta de a atinge cote uriase de fiecare data cand iranienii isi flexeaza muschii. Nu e vorba de securitatea Europei, nimeni nu atenteaza la ciorba romaneasca, nu-ti face probleme.
    Este un alt fel de razboi rece intre SUA si Iran – care are ciute mai cornute, rachete cu raza mai mare de actiune. Au Iranienii? pretul petrolului creste. Au americanii? pretul scade. Ecuatie simpla. Ceilalti jucatori in acest game sunt Rusia, China (cu mari interese in Iran), si binenteles restul arabilor care cum ii vad pe iranieni dand din coate, cum gasesc pretext sa mareasca preturile la petrol. Sigur, doar un pretext, fiindca ei stiu ca sunt slabe sanse ca iranienii sa-i atace. Dar prostanacul de Sadam a creat un precedent lucrativ pentru ei, asa ca nu se stie niciodata, spun ei…
    Revenind la oile cornute ale americanilor. Bush a zis sa si le plaseze in Polonia si Cehia, lasand Romania, Bulgaria si Grecia cu fundul gol. Ceea ce mie mi se pare de neconceput. Adica dupa toata caciuleala lui Basescu, dupa toate pupaturile cu Bush, acesta, iata, i-a dat cu flit la modul cel mai jenant. De ce spun “cu fundul gol”? pentru ca odata plasate oile pe teritoriul Europei, nu mai e un joc toata afacerea, devine business in toata regula. Dar amenintarea vine abia dupa ce decizia sau implementarea amplasarii devin realitate. Altfel, cum spuneam iranienii prefera baclavalele lor supei de potroace, n-ar avea nimic de impartit cu romanii. Nici rusii n-au for that matter.
    Acum, planul cu cehii si polonezii era foarte nepopular in aceste tari, motiv pentru care Bush a promis politicienilor locali ca-i ajuta sa cumpere incuviintarea maselor prin cam 75 milioane dolari each.
    Banii nu s-au dat dar acordul guvernelor autohtone s-a dat inainte ca promisiunea baneasca sa se materializeze… si inainte ca Obama sa le taie macaroana.

    rodica
    2010-02-04 19:21:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    @upps-ala gresit! Raportul final despre razboiul din GEorgia spune ca ambele parti au fost vinovate! Georgia pentru ca a provocat Rusia, iar Rusia pentru raspunsul complet disproportionat! Va rog sa verificati datele

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 19:23:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 82

    Deci iata in ce situatie deplorabila au ajunsesera Polonia si Cehia in octombrie anul trecut ( cand Obama a schimbat macazul) datorita incompetentelor lor guverne (ca nici ei nu-s mai breji): fara bani, in plina criza, fara speranta ca americanii ii vor veni vreodata, de rasul Europei de vest care-i avertizase, si cu rusii pe cap,. care rusi nu e bine sa-i calci pe coada ca nema davai gaz dup-aia (samd, nu numai gaz). Reactia guvernelor astora, seduse si abandonate, a fost extrem de virulenta. Cehii chiar spuneau ca nu vor mai discuta cu americanii in vecii vecilor, amin. De-asta a venit, don’soara Laura, Biden anul trecut in estul nostru indepartat. Ca sa-i calmeze pe cehi si pe polonezi. Guvernantilor polonezi le-a dat o misiune amarata patriot pe teritoriul lor,ca sa scape de gura electoratului, iar cehilor habar n-am ce le-a mai dat. Nothing to write home about anyway.
    Dar sa vedem acum cu ce bunatati a venit el in Romania. Conform noului plan al lui Obama, scutul antiracheta acum e unul mobil situat in marea Egee, cu raza scurta si medie de actiune, la care se adauga un radar in Turcia, si niste rachete “mici de infanterie” in Romania. Rusii au fost foarte pleased de chestia asta, ba chiar le-a dat voie sa-si aduca scutul mobil din Egee in Marea Neagra. Obama si-a atins copul si a fost o miscare desteapta din partea administratiei lui, pentru ca pe termen lung e usor pentru o eventuala administratie ulterioara sa-si schimbe tactica si sa-l transforme in ceva mai serios. De asta i-a si curtat Biden pe polonezi si Cehi, nu se stie daca America isi va schimba planul in viitor. Apoi, nu se stie cum va reactiona Rusia pe termen lung.
    Intrebarea este insa , ca sa te parafrazez, Laura, ce ne da Obama? Cehilor Bush le-a promis 75 milioane pentru sprijin si pentru riscul economic, politic si militar(de securitate nationala) pe care urmau sa si-l asume. Pentru acelasi lucru, noua ce ne da, Laura? Ce ne da? BTW, Obama e un negociator mult mai bun ca Bush…

    rodica
    2010-02-04 19:23:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 83

    @ Nykos :
    E bine ca aduci in discutie Coranul, mai bine zis divergentele cu crestinii, dar nu face te rog uitate nici Protocoalele Sionului, ca sa nu mai vorbesc de cealalta carte de capatai iudaica, pe care doar citindu-le ti se face parul maciuca de-atata “dragoste” fata de crestinii ca noi,mai goi ca niciodata ….

  • 84

    2valentin aleologu Schroeder? El s-a vandut bine la Gazprom. Stiti ce reputatie are pe scena internationala?

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 19:25:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 85

    @rodica Multumesc ca mi-ai explicat cum sta treaba. Dar iti dai seama, cred, ca 75 de milioane de dolari pentru o tara ca Polonia sunt bani de tigari?!

    Laura Cernahoschi
    2010-02-04 19:34:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 86

    @valentin aleologu:pai,cum?Doar n-am uitat ca “Stalin si Poporul rus,Libertate ne-a adus”.Nu trebuie sa uitam asta,nici noi,nici copiii copiilor nostri.
    PS-Tatal lui Schroeder este inmormantat la noi,in Ardeal.Si etste vandut pe viata rusilor(Gazprom).

    val_one
    2010-02-04 19:47:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    erata #85-ne-au adus”"

    val_one
    2010-02-04 19:50:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 88

    cehilor si polonezilor le-ar fi prins bine niste banet nerambursabil pe timp de criza .Si nici nu spun ca au fost mari negociatori. Dimpotriva. Ca sa compari, banetul asta e planificat ca venit anual pentru Romania, in care se includ cheltuieli,din Rosia Montana, ori noi spargem si umplem cu cianura munti pentru asta… Inca o data, noua ce ne da Obama, ca tot nu te-am inteles.

    rodica
    2010-02-04 19:51:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 89

    @Laura Cernahoschi: Ma bucur ca te bucuri ca americanii ne baga in sfarsit in seama. Cat despre valul de carcotasi fie nu inteleg, fie se dau destepti fiindca subiectul e foarte interesant, fie sunt agenti rusesti.
    Eu lucrez la un proiect de tinerete fara batranete, si cand o sa fie gata am sa ma fac tanar, frumos, destep, bogat si amabil, si atunci am sa incerc sa te cuceresc!
    Te iubesc foarte tare!

  • 90

    @upps-ala.@Rodica: bun,v-a inteleg.Dar,niste sfaturi,ceva?Sa le dam scutul inapoi la americani?sa ne rugam de rusi,sa ne faca ei unul mai trainic si mai frumos?
    Dupa parerea mea,n-avem voie,in numele copiilor si nepotilor nostri sa uitam lectiile istoriei.
    PS-Nu vad nicicum legatura cu Basescu aici.Oricine era presedinte,propunerea asta tot venea.
    Cui nu-i surade ideea de a fi sub o umbrela NATO,poate initia o initiativa civica,o jalba la parlament…

    val_one
    2010-02-04 19:56:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 91

    @goco: Sa-i dai si Rodicai Stanoiu din exilirul tau, ca eu pe ea vreau sa o cuceresc. Daca e ocupata, o sa incerc cu Aura Vasile. (Sper sa produci cateva tone de substanta ca sa aibe sanse doamnele astea.)

  • 92

    Rachetele nucleare rusesti nu sunt o amenintare. Pentru ca ei stiu planul MAD e asigurat (mutualy assured destruction). Dar intotdeauna baga rachetele nucleare in fata la negocieri. Si cu acest scut anti-racheta le-am taiat painea. Intr-un fel cel putin, pentru ca scuturile nu ne pot apara impotriva a atatea rachete ci doar impotriva catorva probabil, cel mult. Insa tot e o lovitura pentru rusi.
    Si atata timp cat scutul functioneaza si e platit de SUA, e o idee super.

    p.s. cei care aveti ce aveti cu basescu abtineti-va pentru ca aceasta e o stire ce nu tine de un presedinte sau de un altul. Orice presedinte , geoana sau basescu , ar fi acceptat aceasta oferta.

    Andrei
    2010-02-04 20:06:17 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 93

    @Laura: da, ambele parti. Ce era sa faca? Sa recunoasca ca au gresit acuzand numai Rusia? Georgia a fost de vina ca a intrat peste Osetia, care a fost vinovata ca a fost acolo… sau ca s-a aparat… whatever. Diplomatie (!)
    @val_one: Ce sfaturi? Nu ma bag in politica interna a postacilor :D Chestia cu “amenintarile asimetrice” nu ma convinge (sau erau “simetrice”? – ati observat ca s-a poticnit 0.5 secunde cand a ajuns la “a”? :) ). Cu alte cuvinte, arata-mi un dusman al Europei, nu un dusman al SUA si Angliei care mai are mult de tras pana sa propulseze ceva peste Mediterana si Marea Neagra.
    Mai oameni buni, ideea e ca Iranul are ceva cu Israelul (asa zice mass-media “libera” ca asa a zis Ahmanidejad), nu cu Europa. Daca e sa dea o lovitura, stim toti unde o sa o dea. Pardon – stiti asta, nu? Si, cum ii stim de stat pacifist cam de dupa ce i-a batut Alexandru cel Mare, ori hai – dupa razboiul cu Saddam (care a fost ajutat de americani), cum putem crede ca sunt dispusi sa isi riste tara/statul/natiunea de dragul a 1/2/3/<4 bombe pentru Israel, bombe care s-ar putea sa nu faca POC! deloc?
    Subtirel, taica, subtirel. Mie, ca sa cred o asa sarada, trebuie sa vad un inamic si o tinta. Pana una alta, astea doua elemente sunt hat departe de Europa si chiar de Romania.
    Si apoi, de ce e "scutul american" si nu e "scutul NATO"? Semantic vorbind…

    upps-ala
    2010-02-04 20:10:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 94

    @Andrei: asa este, numele si afilierea nu conteaza in astfel de chestiuni arzatoare (sic)

    upps-ala
    2010-02-04 20:13:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 95

    Laura,

    Distractie mare! Marea majoritatea romanilor e vaccinata antisovietica din nastere, din simplul motiv ca a avut de-a face cu ciuma aia de imperiu pe propria piele, si nu cred ca atitudinea se va putea schimba prea iute, in mod sigur nu in conditiile de azi, in care Rusia nu exporta decat dictatura, asasinate si gaze urat mirositoare. Faptul ca la comentarii apar disproportionat de multi latratori nu sperie, si nici nu influenteaza pe nimeni. Vorba ceea: cainii latra, ursul trece. Ca bine le mai fac americanii!

    Kennedy
    2010-02-04 20:14:48 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 96

    NU NE INTERESEAZA CE SPUN RUȘII. SA NE PUPU UNDEVA

    Vladimir puțin
    2010-02-04 20:19:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 97

    Le convine sau nu unora, vor recunoaste sau nu, nici nu conteaza. Oricum, este clar ca presedintele Basescu poate bifa inca un succes in politica externa. De ce nu or fi anuntat statele unite aceasta decizie inainte de alegerile din decembrie? Sau nu cumva au dorit sa vada si ce guvernare se va instala la palatul Victoria? Ori nu cumva asteptau si un OK de la Fondul Monetar in legatura cu seriozitatea celor care conduc Romania. Sigur nu vom sti niciodata daca aceste lucruri s-ar fi intampplat si daca presedinte era Geoana cu guvern PSD-PNL? Cert este ca s-a intamplat acum. Nu i-se recunoaste presedintelui nici-n merit, nici in legatura nominalizarea lui Ciolos la agricultura. Dar ce conteaza, important este ca Romania iese din anonimat. Poate va consemna istoria.

    carcotasul
    2010-02-04 20:22:49 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 98

    @carcotasul: mai ales ca Geoana n-a facut publice motivele si nici rezultatele vizitelor sale la Moscova,in pozitia sa de al doilea om in stat.Si,nu-i asa,e deja axiomatica izolarea lui Basescu pe plan extern.Asa s-a stabilit,asa trebuie sa ramana.Va deveni dogma.

    val_one
    2010-02-04 20:30:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 99

    @ Kennedy :
    “Vorba ceea: cainii latra, ursul trece. ”

    Cand vrei sa-i iei la “misteaux” pe rusi, gasesti alta zicala ;)
    Si apropos de latrat:
    Sa nu ramanem noi urland la luna, sa ne-ncalzim macar asa, in noptile cu ger :roll:

  • 100

    “e deja axiomatica izolarea lui Basescu pe plan extern” (val_one)
    Ma credeti sau nu, cand l-am vazut la microfon si zicand de Statele Unite, am crezut ca se bucura nemaipomenit ca l-ar fi invitat aia acolo si ca gaseste sa se laude anuntandu-ne exact dupa sedinta CSAT (daca tot era in picioare, vorba ceea). Hai sa radem.
    Nu stiu de altii, care se simte reprezentat pe plan international de politicieni romani (fie si din CSAT)? Serios vb. Eu sunt un nesimtit, nu contati pe mine :)

    upps-ala
    2010-02-04 20:39:36 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 101

    @upps-ala: multzam,asa cum observi,este doar o polemica amicala.Fiecare avem dreptul la opinii si afinitati.Si sa le respectam pe ale celorlalti.Intr-un dialog in limitele decentului,evident.Apreciez.

    val_one
    2010-02-04 20:52:14 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 102

    @Radu Humor

    >“Vorba ceea: cainii latra, ursul trece. ”
    >Cand vrei sa-i iei la “misteaux” pe rusi, gasesti alta zicala

    De ce nu, amice? Azi americanii au rolul ursului, iar rusii sunt maidanezii figuranti.

    Alta confuzie pe care o faci: “mishtoul” nu era adresat rusilor, ci latratorilor de la comentarii.

    In locul tau nu mi-as face griji despre cum o sa-mi petrec eu iarna. Nu mai am gaz in casa de ani de zile, am toate instalatiile pe electric si, oricum, sunt calit de mic in Romania lui Ceausescu. Sunt sanatos tun, ceea ce-ti doresc si tie, iar peste 24 de zile e 1 martie.

    Viata e frumoasa!

    Kennedy
    2010-02-04 21:00:26 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 103

    Draga Val _one…poate preferai libertatea adusa de Hitler? Voiai poate sa traiesti in raiul hitlerist?Multumesc de corectare .Ardealul deci.Uitasem.Niciunul dintre copii nu trebuie sa uite istoria. Niciun copil nu trebuie sa uite ca acei oameni cu care s-a aliat Romania hitleristi horthisti ,fascisti au vrut sa faca din Umanitate o comuna primitiva.Unde totul se reducea la relatia sclav si stapin de sclavi.Asta sa nu uite copiii .Prietenii de atunci au Romaniei au fost CONDAMNATI la NURNBERG.Vezi ca si mie imi pasa de viitorul luminos al patriei?In numele copiilor si nepotilor nostri sa nu uitam lectiile istoriei? OK aici imi place.Uite Val_one ceva pentru copiii si nepotii nostri …Romania s-a aliat in cea mai mare conflagratie ,WW2,cu cei pe care ii credea cei mai puternici.Nu s-a gindit daca aveau sau nu dreptate.DOAR CEI MAI PUTERNICI.ISTORIA a demonstrat ca s-a inselat .Asta i lectia de istorie.UNde e Romania acuma?In cea mai puternica alianta militara?Iar cu cei mai puternici?Perseverare diabolicum?Pai ce pretentii poti sa ai la copii daca parintii lor sint mincatori de agurida?Val_one …imagineaza-ti faza din “Viata e frumoasa” …mutra lui Benigni,evreu in film, la auzul numelor copiilor unuia caruia ii cerea ajutorul…Benitinooo…Adolfitoo.Mie personal mi-a placut “Viata e frumoasa” cu Ornella Mutti.Da tie?

    valentin aleologu
    2010-02-04 21:14:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 104

    # valentin aleologu
    URSS s-a aliat cu Germania national-socialista in 1939, inaintea Romaniei.Vezi filmul Soviet Story, cu imagini de arhiva de cit de frati erau comisarii sovietici cu teutonii SS.
    Soviet Story, tradus in romaneste.

    jurnaltv.ro/vid../

    Ce zici de asta?

  • 105

    Ai dreptate MC .Si cine a suferit de pe urma acestei aliante?E doar un film .Nu poate acoperi toata istoria. Documentare am vazut multe .Oricum merxi de pont.Daca te intereseaza ce planuiau polonezii cu nemtii la adresa sovieticilor o sa iti scriu si eu un link.Se pare ca si rusii au desecretizat ,ca au si ei arhive cap[turate destule.

    valentin aleologu
    2010-02-04 21:32:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 106

    @valentin aleologu:
    O sa va raspund foarte concis.Poporul care-si uita greselile din istorie,le va repeta.Si da, odata cu intrarea in NATO si in UE,Romania a facut alegerea corecta.Alegand sa fie alaturi de acesti “cei puternici”Alternativa neutralitatii nu exista.Pentru noi.Poate,pentru Elvetia.Varianta Rusia?Scuze…

    val_one
    2010-02-04 21:33:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 107

    @valentin aleologu: Da, Sir, lumea prefera sa uite: seize the moment! Din cate am vazut – nu foarte mult, recunosc – asta e in special o trasatura adanca de caracter a statelor mici (a se citi: non-imperialiste) si oropsite de istorie. Dar cand chiar crezi ca ALA are putere suprema si mai e si de partea dreptatii, ce poti face? Cum sa te opui pornirii animalice de a-ti urma stapanul (a se fi citit: vremelnicul cel mai puternic)? Ce rau este cand, chiar daca stii ca exista optiuni, in realitate nu ai de ales, fiindca esti de fapt amenintat de partea care e mai aproape (ideologic, geografic, nu conteaza)? Optiunea sa folosesti dreptatea ta nu mai e dreptul tau, ci obligatia ta este vointa altora. Ce vina poti sa gasesti? Ca nu exista coloana vertebrala? Ca nu exista viziune “de viitor”?
    Parerea mea umila este ca, in cazul de fata, coloana vertebrala nu e oricum, tocmai din frica de trecutul nostru recent, dar viziune de viitor e kklau, daca permiteti. Si s-ar putea justifica niste vorbe, macar, prefixandu-le cu “Chiar daca stim ca asa si pe dincolo, vom face aia si ailalta”.
    Apoi, sunt absolut incredintat ca nimeni nu e interesat de aplicarea Artei Razboiului, zilele astea. Tocmai fiindca trebuie sa traiesti clipa.
    In sfarsit…

    upps-ala
    2010-02-04 21:34:28 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 108

    Concis concis dar nu sesizez vreun raspuns la intrebarea mea.Ce spuneti de Finlanda?Lenin i-a promis ca nu o va deranja ?Cuvint de bolsevic?De ce nu vor finii scutul?Astia s mai prosti ?S-au timpit ?S-au batut cu rusii ? Parca… Complexatii si frustratii ,sa nu mai pomenesc de alde vesesque din politica internationala invenineaza constant atmosfera.Ahhh Val_one si ce bine ati scris prima fraza.Sa mergi cu cei puternici?Ok …unde?Unde vor ei ?Sau tu?Dvs chiar credeti ca NATO sau America chiar a admis Romania fiindca nu are cui sa ceara sfaturi?Sau UE ne-a primit fiindca nu le-am dat OMV ului pina si resursele?Vreti sa facem o mina buna la o partida pierduta .Unii o fac cu arta .Unii fac din asta o meserie.Scuze …iar mi-am permis sa nu fiu concis.

    valentin aleologu
    2010-02-04 21:57:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 109

    @Laura Cernahoschi,
    Multumesc ca m-ai anuntat. Nu l-am urmarit pe CTP azi,am avut si mai am ceva treaba.Spor la lupta cu anumite specimene, imi pare rau ca,din lipsa de timp, nu pot da o mina de ajutor.

    PS Eu nu sunt asa incruntata ca CTP-ul!

    florina
    2010-02-04 21:58:21 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 110

    Diavolul sta in detalii.

    Insist:ALTERNATIVA?

    val_one
    2010-02-04 22:08:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 111

    #valentin aleologu
    In urma aliantei dintre URSS si hitleristi Polonia a fost ocupata juma-juma.Tarile baltice au fost ocupate.Micile popoare baltice au fost colonizate masiv ulterior cu colonisti rusi.Balticii erau asa amenintatori ca trebuiau sa dispara complet ca natiuni.In urma pactului comunisto-hitlerist Romania a fost dezmembrata de catre URSS si Germania hitlerista intovarasite.De ce nu reprosezi URSS alianta cu hitleristii si o reprosezi Romaniei?

  • 112

    @ Kennedy
    Probabil traiesti departe de realitatile romanesti (Germania. dupa incalzire), altfel poate nu te-ar lasa indiferent faptul ca tara ta poate fi prinsa la mijloc, intr-o inclestare titanica intre doi uriasi( chestia cu rusii-maidanezii poate ca tine la altii).
    Si daca mai iei in calcul si cheltuielile aferente acestui scut ( noroc ca eu cred ca nu se va implanta niciodata, deoarece fie ca vom fi atacati pana a intra in functiune, fie ca dupa cativa ani se va renunta la el), la care s-ar putea sa se aplice proportia de “un cal si-un pui”, nu stiu daca prezumtivul pericol al aparitiei rachetelor, va putea justifica disparitia celor necesare de pe masa romanilor.
    Vorba unuia care a tot asteptat sa vina americanii :
    Chiar si-un bine, daca nu vine la timp, se poate transforma in ceva mult mau rau :roll:
    Si am impresia ca americanii au intarziat nepermis de mult ( sau poate s-au lasat asteptati), din motive ce tin doar de pragmatismul lor.

  • 113

    val_one: “Insist:ALTERNATIVA?”
    eu: Insist, alternativa LA CE? Si alternativa CUI?

    Mai oameni buni, vorbim aici foaaarte colocvial de materializarea paranoiei (drobul de sare de mai sus, vad). Razboi in Est! Sau mai rau – de la Est! Asta inseamna sange, foc, poluare, moarte, distrugere, orfani, doliu, anarhie. Si se poate sa fi uitat ceva. In timp ce avem din ce in ce mai multi someri, mai multa saracie, taxa pe mancare si in general cu totul alte griji – noi, polonezii, cehii etc etc, heeeeei!

    Va rog, hai sa respiram adanc si sa ne asezam si sa ne gandim totusi despre ce vorbim aici si daca merita sa continuam durerea asta autoindusa. Americanii, primii, va rog. Take a deep breath, sit down and sleep on it, on your side of the ocean, please. What’s the REAL deal?

    PS Japonezii nu mai vor baze americane pe insulele lor si-asa prea mici. Cica au un guvern calat pe Bushido.

    upps-ala
    2010-02-04 22:21:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 114

    @upps-ala: care este alternativa actualei pozitionari pe plan extern a Romaniei?

    O ultima precizare:un scut antirachete este un dispozitiv DEFENSIV.Impotriva cui actioneaza un scut,doar daca nu-i dai in cap cuiva cu el…

    val_one
    2010-02-04 22:29:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 115

    Ptiu…eu credem ca locuieste in DC.Glumeam…Alternativa ?Eu cred ca nu trebuia pripeala aia.O Orientare strategica se face cu verdictul natiunii .Unei natiuni avizate.Nu lideri carismatici ,nu deontologi ,nu luceferi . Astia nu trebuiau sa ia ei decizii pentru 22 de milioane .Moment ratat.O eroare .Alternativa inseamna revenire la normalitate la starea initiala.Dar daca insisti …neutralitate si apartenenta la UE .Nu stiu cum te simti tu cind i-au altii decizii pentru tine.Eu nu cred in astea .Multumita?

    valentin aleologu
    2010-02-04 22:37:19 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 116

    #valentin aleologu

    Despre neutralitate:Danemarca era tara neutra cand a fost invadata de hitleristi.Ca sa arate ca nu are nici o intentie agresiva fata de nimeni cu putin timp inainte si-a desfiintat jumatate din fortele de aparare.Asta nu i-a folosit decat lui Hitler.
    Polonia avea semnat un tratat de asistenta mutuala cu URSS atunci cand a fost atacata de soviete aproape simultan cu hitleristii.
    O asigurare e necesara oricand.Scutul e bun.Intareste securitatea Romaniei.

  • 117

    @ L.C.
    Te-a sunat ingalatul ala de ITM ?!
    Puteai sa-mi lasi macar raspunsul pentru @ Kennedy ….

  • 118

    Upsala…majoritatea populatiei din Polonia si Cehia nu au vrut scutul .Sint sondajele vremii.Ce mai inseamna democratia?Pai daca aia nu vor?Eu cum sa le pun alora scut ?Le pun romanilor.Ca lor le place.Intradevar aveti dreptate vorbim prea usor de asta .Scut bun american ne apara de iranieni.Dar omitem esentialul .Cind va fi folosit scutul deja sintem umbre.Se iluzioneaza unii cu bunkere si alte timpenii.Rusii si americanii si-au garantat anihilarea reciproca de demult.Romanii sint biete gize .Atunci nu va mai conta cine este in NATO sau nu in UE sau nu.Neutri sau nu.Ramin sobolanii si gindaceii.

    valentin aleologu
    2010-02-04 22:49:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 119

    @val_one: Ce-a zis v. a. Mostly.
    @valentin aleologu: “astia” nu au caderea/prestigiul sa decida pentru 22 de milioane. A fost sansa lor istorica, insa. [Folositi aici cliseul paginii de istorie scrise de Esca in manuale de istorie... alternativa]

    Un eye-opener, vechi, dar de atunci nu s-au schimbat prea multe: “The Global Deployment of US Military Personnel”
    globalresearch.../

    upps-ala
    2010-02-04 22:49:58 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 120

    Rusia nu e o problema. Mai nimic nu se face fara aprobarea lor, ca doar nu o sa inceapa un nou razboi rece… Ca dovada “permisiunea” de a intra in Iraq… dar nu Siria si Iran ! Sa ne amintim ca d-na Rice a fost intoarsa in zbor de te miri cine: premierul Libanului…cind cu bombardarea de catre Israel… si a intors avionul, cica, nr.2 in lume.
    China ? Profita de nu mai poate… ii creste PIB-ul, emigreaza si formeaza comunitati…fac bani. Inapoi la Rusia…
    Stiti episodul cu Georgia… Ministrul de externe rus a spus atunci “Loud&Clear”: SUA are de ales: Georgia sau parteneriatul cu Rusia. Se poate mai clar ?
    Azi e simplu: nr.1 americanii…dar Stapinul ? Asa ca, nu trebuie sa ne facem griji… Coreea de Nord a testat arma nucleara, dar americanii tot in Iraq s-au dus… ca Saddam “poate are”…si le tot cauta… si Coreea de Nord mai testeaza… Iran, Siria, Liban, Libia, Venezuela=fiefuri rusesti. Asta e si motivul pentru care nimeni nu mai da doi bani pe Cuba. Dar pe Romania, cind “lupta” e pentru a cuceri zone energetice de influenta: Americanii mor in Iraq, in timp ce Rusia a incheiat tratate cu Libia si Venezuela… Ca Siria, Liban, Iran sunt de mult… Asa ca… va fi liniste.

    NR Crisana
    2010-02-04 22:52:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 121

    MC …eu nu reprosez nimic .Ce neutri nu a ocupat i-a pus sa lucreze pentru el.Si Suedia si Elvetia.Ai o viziune usor partiala ca sa nu zic gresita asupra evenimentelor.Polonia a valsat cu Hitler pina aproape de 39.Capturile de documente facute de sovietici te vor elucida.Iar de balti de ce te framinti asa?Au fost in permannenta o captura ba pentru rusi ba pentru ceilalti.Ai fi surprins sa afli cit de multi balti au fost la conduceerea PC urilor .Poate am mai spus dar cel mai bine se mascheaza rusofobia in anticomunism.

    valentin aleologu
    2010-02-04 22:58:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 122

    @upps-ala,valentin aleologu:
    A muri cu dreptatea in brate,ca individ,poate fi o alegere nobila.Un intreg popor,o natiune,pur si simplu NU ARE aceasta optiune.O natiune nu se sinucide.

    val_one
    2010-02-04 23:06:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 123

    Ups ala…eu parca il auzisem de Cioroianu cind facea reclama “alternativei”.Iar PROTV ul …vorba lui Andries …prea multa reclama.Daca tot nu ii poti ajuta ..atunci incurca i.La ce ne trebuia noua demersul natoist al unor saltimabanci.Deployement?O a ma uit .Stiu ca americanii au sute de baze in lume .Iar rusii 20 parca.Si tot nu se lasa rusii astia .Vor sa aiba 21.Nu se mai satura odata imperialistii astia.

    valentin aleologu
    2010-02-04 23:08:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 124

    Val-one …Depinde de natiune.Depinde cine a luat decizii pentru ea.Romania a stat in robia unora 45 de ani pentru si-a legat destinul de cei alaturi de care voia sa conduca lumea .Nu a invatat nimic din asta.O natiune nu se sinucide?Hm…nici asistat.De prieteni sau…aliati?

    valentin aleologu
    2010-02-04 23:14:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 125

    Ce sa mai, alea jacta est. Vorbim degeaba. CSATul a aprobat, Parlamentul va aproba, ne incolonam si mars inainte spre glorie eterna. Parerea mea scandaloasa e ca aia care justifica acceptarea “invitatiei” cauta numai sa justifice statutul de sclav/vasal, iar ailalti pot sa zica eventual (ca mine, dar nu tin neaparat) ca e vorba de zvacniri ale unui imperiu falit si agresiv. Indiferent, caravana trece. Au mai fost razboaie, ce atata scandal? Am mai avut stapani, iar cu asta de-acum… “the force (cu f mic) is strong with this one”… for now. Noapte buna, nu uitati sa va desteptati :)

    upps-ala
    2010-02-04 23:21:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 126

    Recunosc ca am citit prea multa istorie in care bietul popor roman era la mila vremurilor si iesea din respectivele vremuri otravindu-si fantanile si ascunzand tezaurul in Moscova. Definitiv . Asa ca , revenind la normalul unei tari care este membra NATO cu vedere directa spre Ucraina, Rusia si Iran, eu ma simt mult mai bine cu tz baterii de rachete americane antiracheta la noi decat fara.Cehii si polonezii care se lupta cu scutul antiracheta fie nu au inteles nimic din ocupatia sovietica fie au contracte cu Gazprom. Parerea mea.

  • 127

    Nu-i de-a dreptul ironic? Basescu credea ca se pune bine cu Dabal Iu percutand la fiecare, hai sa-i zicem rugaminte a Marelui Licurici, dar de “scuturat” ne-a scuturat Barack Hussein, cel pe care unii il acuza ca vrea sa introduca socialismul cu fata umana in State. Chiar, un scut anticoruptie, impotriva baietilor destepti cu raza medie de actiune n-o avea Mr. Obama?

  • 128

    1. O bomba atomica din 1945 a transformat un oras in ruine si a ucis 100.000 locuitori in cateva secunde. O bomba cu hidrogen de azi – cu o putere de 30 la 50 de ori mai mare decat bomba din 1945 – transforma in cateva secunde, un oras ca Bucurestiul nu intr/un morman de ruine ci intr-o groapa mare in care nu mai gasim doua caramizi una peste alta. cu privire la locuitori, problema va fi mai simpla deoarece ei vor fi vaporizati instantaneu. Stiu ca e f.greu sa judeci cu propriul cap – totusi, poate nu e asa greu de priceput ca nu de atacul cu rachete nucleare IRANIENE trebuie sa ne fie noua teama ci de un eventual razboi in care de o parte sunt tarile occidentale iar de cealalta parte Rusia, China.Trebuie sa fi BOU, BOU, BOU ca sa crezi ca Iranul se inarmeaza atomic ca sa atace Romania. In aceste conditii daca Romania este o tara posesoare de arme antiracheta, cine vrea sa atace Vestul trebuie sa distruga mai intai armele antiracheta din fata pentru a putea ataca tarile din spatele lor / de ex. Franta, Anglia, Germania, Spania etc.

    un pensionar PP
    2010-02-05 00:53:24 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 129

    2. Asa cum la razboaiele clasice trebuiau distruse mai intai cuiburile de mitraliera pentru a putea trimite apoi oamenii la atac. Cu alte cuvinte rusii, chinezii trebuie sa distruga mai intai Romania pentru a putea distruge tarile occidentale. Ei, in cele 10 minute cat ar dura distrugerea Romaniei, tarile occidentale isi pot organiza apararea proprie si contraatacul si pot salva macar jumatate din proprii locuitori dar asta cu pretul distrugerii complete a Romaniei si a transformarii ei in pamant de nelocuit pentru urmatorii 100 de ani. Sper ca nu e asa greu de priceput, sau ma insel????

    un pensionar PP
    2010-02-05 00:54:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 130

    3. Doar cateva cuvinte despre gradul de cultura, de inteligenta in ultimul rand, a trei popoare diferite Polonia, Cehia, Romania. 57% dintre polonezi sunt impotriva scutului antiracheta, idem 67% dintre cehi. E cunoscut cred ca cehii sunt culti, civillizati, inteligenti. Despre romani se zice ca majoritatea vor scut antiracheta. Dvs. ce parere aveti.???? Suntem tampiti noi, sau Cehii.??? Aveti idee de ce ungurii discuta toate aceste probleme mai intai in parlament?

    un pensionar PP
    2010-02-05 00:57:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 131

    pe americani i-a asteptat bunica; tot asteptind ea si-a pierdut banii-in actiuni la diverse regii si societati antebelice-nationalizate la 11 iunie 48, si-a pierdut paminturile-CAP-eizate-dar ochii erau pe cer, ca vin americanii; in sfirsit au venit: bechtel?-un bluf-masina de stors bani de la prosti; ford craiova? pe nimic cu scutiri o gramada de la stat; ce se mai aude cu ucigasii si violatorii din okinava-baza americana in pamint japonez, “pasarica”, stii de ele?-ce se mai aude cu ucigasul lui teo peter… in matematica se scrie: Q.E.D.

  • 132

    O ne da noua carne , lapte, branza , oua …
    Aviz amatorilor : locatiile scutului antiracheta devin automat tinte prioritare ale rachetelelor . De preferinta cu focos nuclear . Asta ca sa stiti despre ce este vorba .

    Ghita Bizonu'
    2010-02-05 09:00:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 133

    @un pensionar PP: @gref: @Ghita Bizonu’: le-au pierit comentariile!!!

    digital
    2010-02-05 09:17:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 134

    @un pensionar PP: vedeti ca astia au de gand sa repuna in functiune Large Hadron Collider.Asteptam cu sufletu` la gura sa ne luminati ce ne asteapta si din asta.Ca,vorba aia,cine n-are un pensionar,sa-si cumpere(cine are…are).

    val_one
    2010-02-05 09:38:04 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 135

    @Kennedy:

    deci mi-a placut comentariul tau la nebunie.
    absolut be-ton! am ras cu pofta.
    asa este ..ne-a calita Ceausescu de-ar muri a 2-a oara!..si gazul sa si-l bage undeva rusii,exista curent:)

  • 136

    sinteti parsivi,
    de ce s-au sters restul mesajelor mele?
    adio,ba!

  • 137

    Laura, mama, “retaliere” exista numai intre zulufii tai matinali de dinainte de pieptanare. In limba romana, poate “riposta” “contrareactie” “contramasuri” si ti-as mai da, dar mi-e lene sa caut/gandesc mai mult pentru matale. Laura, mama, la scoala aia de militieni de unde vii, v-au invatat sa o retaliati la rece de cate ori puteti ca sa va confundati cu efbiaishtii? Nu tine, Laura, mama, tot ca la militie va iese… Vai de mama voastra de plutonieri blonde

    romanverdepraz
    2010-02-06 07:47:57 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 138

    @romanverdepraz: intotdeauna mi-au placut misoginii; in primul rand fiindca insista sa fie badarani, adica barbati adevarati; in al doilea rand, fiindca trebuie sa-si faca praf victima, nu se multumesc sa-i dea o scatoalca micuta, o iau la pumni pana o fac zob; in al treilea rand, fiindca misoginii sunt teribil de culti, dorm cu dex-ul sub perna si se scoala la ora 7 dimineata cu lectia de filosofie si cea de gramatica pe limba; in al patrulea rand, imi plac misoginii fiindca sunt singurii oameni adevarati, care au facultatea de a gandi; pacat ca misoginii nu produc pe masura genialitatii lor; asteapta la colt… asta demonstreaza ca un misogin fara victima aferenta, pe care s-o faca praf, nu mai este decat un personaj foarte nervos si foarte ocupat sa-si inghita singur fierea… sa nu-ti fie de deochi…

  • 139

    @Zorin: Mie imi plac pentru ca in relatia cu femeile sint absolut superbi, o explozie de lumina si culoare. Problema este cu relatia ˝de la barbat la barbat˝ unde sint sub orice critica. Daca totul era ok si aici chiar ca vroiam sa intru in club.
    Ce ma intriga insa este aluzia bolnavicioasa si lipsita de argument si substanta, la multi, la o perioada in care Laura si-a desfasurat activitatea intr-un organism in care nu prea nu prea au acces elementele mediocre. Sa fie oare o refulare pentru faptul ca au vrut si ei si li s-a spus adevarul ……. Poate da, ..poate nu …
    Numai bine …

  • 140

    Scutul asta e un scut mai mic impotriva Iranului care sa nu-i supere pe rusi, ca de aia nu a marait Lavrov mai nimic. Bush vroia sa puna un radar mare care sa bata adanc in Rusia si rachete cu raza lunga de actiune, Obama s-a hotarat pentru radare directionale si directionate spre Iran si rachete mai mititele si cu raza mai mica de actiune – versiunea terestra folosita momentan de Japonia a rachetelor SM-3 (aflate in mod obisnuit pe sistemul anti-racheta al marinei AEGIS). Singura stire serioasa in toata povestea asta e ca s-a propus Romaniei amplasarea rachetelor si ca Romania a cam acceptat, ca restul povestii e de asta toamna, vezi de exemplu spacenews.com/p../
    Si desigur mai exista si vestea buna e ca Romania e aparata 100% impotriva Iranului, ca versiunea lui Bush nu acopera decat Transilvania.

    Petru Moldovan
    2010-02-06 21:04:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 141

    @laura
    Gâsculițele au opinii strategice?
    Curios, nu stiam!

  • 142

    [...] Davidescu (aici), Laura Cernahoschi (aici) si Mihai Gotiu (aici si [...]

  • 143

    scutul poate fi o mare afacere pentru Romania! Cititi pe net si veti vedea ca Polonia ar fi primit 20 de miliarde de dolari pentru ca acceptat sa gazduiasca scutul.

    sigur ca exista si riscuri – superi pe rusi, pe o gramada de alti rivali SUA, inclusiv europeni, arabi, etc.

    dar cu 20 de miliarde ne carpim si noi ciorapii, drumurile, spitalele, strazile ca sa poata ajunge americanii la locul unde sa puna scutul.

    personal, nu cred ca scutul e bun de ceva – e numai o pleasca pentru niste firme mari americane dar eficienta e mica – insa daca primim o suma potrivita eu zic sa nu spunem nu. sa vedem care sunt detaliile inainte sa ne exprimam diverse puncte de vedere.

  • 144

    George!!!!! dece oare te-a facut mama MATALE asa gagauta si suparat ..”ca VĂCARUL pe sat”.
    Poate te chiama ceva cu…..OV la urma dupa cata grija ai de PRIETENII (p.o.r.c.i.i.)dela Moscova
    Daca ai fi trait macar o luna sub ocupatialor ai fi priceput ceva din ce urmari are acest scut.
    multa sanatate si o batista de sters la nas.E nevoie inca.

  • 145

    @un pensionar PP: Dupa ce ai scris si dupa “nume” trebue ca e mai bine sa te numesti >>”@unpensionar pişat”<<
    Ce treaba are <>si cu americanii
    Poate vrei sa vina rusii sa te invete de sanatate ca data trecuta.

  • 146

    @rsss: oi fi trait tu!!ca sa stii cum e sub rusi.nebunule ,cum e sa fii sub rusi??!!

    digital
    2010-02-10 21:03:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 147

    @rsss: dupa mine cred ca inca esti ori in grupa mijlocie ori inveti sa-ti faci nodul!!(la cravata de pionier-bineinteles,ce credeai??!)

    digital
    2010-02-10 21:07:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 148

    @rsss: ai si tu un pic de ddr 2(adica dreptate)rusii sunt porci. si nu mai scrie “chiama” ca nu esti la roma.

    digital
    2010-02-10 21:11:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 149

    @Nykos: Asae , ai drptate . Talmudul l-ai citit sa vezi daca jidanii au alta preferinta ?

    costellino
    2010-02-13 09:31:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 150

    cred ca tilul corect este:”obama ne da mai multe mue decat bush.”

    digital
    2010-02-24 12:46:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

alegeri alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur basescu Becali blaga blog Blogviu interviu BNR Boc BOR campanie candidatura catalin voicu cluj concert cristian preda criticatac criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu Elena Udrea experiment Facebook film FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie Parlamentul European pd-l PDL Plesu pnl Polirom ponta protest psd radu duda riscograma rmgc romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate sondaj steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga Videanu

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!