![]() | Obiectiv turistic major inaugurat la Roșia Montană: FERMA DE SACI (foto)vezi toate articolele de Mihai Goţiu14 Oct 2011 la 08:04 97 comentarii 1860 vizualizari. |
Priviți imaginile de mai jos. Sunt ”o față mai puțin cunoscută a Roșiei Montane” pe care reprezentanții RMGC doresc să o împărtășească opiniei publice. Ceea ce vedeți se cheamă ”ferma de saci” și mai multe amănunte despre ce reprezintă acest nou obiectiv al zonei găsiți pe blogul lui Liviu Mihaiu. Sunt convins că turiști din România și din întreaga lume vor da năvală la Roșia Montană pentru a se bucura și minuna de această expresie a tehnologiei de cea mai înaltă clasă. Informațiile și imaginile făcute publice de RMGC reprezintă un drept la replică la un album foto, realizat de Radu Vega și prezentat pe blogul lui Liviu Mihaiu.
Din dreptul la replică al RMGC am selectat câteva pasaje (textul integral poate fi citit pe blogul lui Liviu Mihaiu)
Drept la replică RMGC:
”Stimate domnule Liviu Mihaiu,
Dat fiind interesul dvs. constant pentru subiectul Roșia Montană, vă supunem atenției un document care sperăm să fie de interes pentru cititorii dumneavoastră. Din această perspectivă, ne așteptăm că veți acorda prezentului document o atenție cel puțin egală cu aceea arătată albumului foto al domnului Radu Vega.
Inițiativa de a vă pune la dispoziție acest material vine din dorința, pe care sperăm că o împărtășiți și dvs, să arătăm oamenilor și o față mai puțin cunoscută a Roșiei Montane și în același timp să explicăm cum aparențele, de multe ori, pot fi înșelătoare.”
Comentariu: Da, și eu împărtășesc aceeași dorință: de a arăta oamenilor ”o față mai puțin cunoscută a Roșiei Montane”. Sunt convins că românii vor fi mândri și le vor recomanda tuturor cunoscuților lor ”ferma de saci” de la Roșia Montană. Că vor posta aceste imagini pe Facebook și că în următoarele filmulețe de promovare a ”Grădinii Carpaților” realizate de ministerul Turismului ”ferma de saci” va ocupa un loc bine-meritat (cu mențiunea: ”ceea ce vedeți e varianta demo; în curând fermele de saci vor deveni un brand al Apusenilor”)
***
Drept la replică RMGC:
”Precizare
In legatura cu fotografiile interpretate incorect drept poluare a mediului, compania Rosia Montana Gold Corporation doreste sa precizeze ca in imaginile prezentate este vorba de probe tehnologice din forajele geologice ale RMGC. Acestea sunt depozite pe o halda de steril in conformitate cu procedurile tehnologice si legale in vigoare – practic se depoziteaza in saci ecologici biodegradabili material sfaramat intr-o halda de material sfaramat fara nici un fel de agent chimic sau substante chimice.”
Comentariu:
Dicționarul de sinonime al limbii române:
POLUÁRE s. alterare, stricare, viciere
Cu siguranță, dacă aveți impresia că ceea ce vedeți în imagini ar fi o alterare/ stricare/ viciere a mediului vă înșelați: asta e starea naturală la Roșia Montană (varianta RMGC). Dacă aveți cumva dubii, citiți în continuare comunicatul RMGC: imaginile sunt surprinse la Valea Verde (!!!), fiind asigurați (dincolo de orice dubiu) că ferma de saci ”se va păstra în timp”.
Drept la replică RMGC:
”Sacii de plastic cu materialul ramas dupa recoltarea probelor pentru analiza, se transporta pe halda de steril Valea Verde localizata in sud-estul carierei Cetate unde se depoziteaza in ordine in asa numita ferma de saci.
(…)
Mentionam ca sacii cu materialul recoltat din fiecare foraj, pe intervale de 1m reprezinta probe martor pentru forajele executate si, conform instructiunilor legale in vigoare, se pastreaza in timp”.
Comentariu:
Descoperiți Grădina Carpaților! Bucurați-vă de Roșia Montană! (dacă doriți, totuși, să mai vedeți și altceva în zonă decât ”ferme de saci”, eu zic să vă grăbiți).
Etichete: Cetate, drept la replica, ferma de saci, foraj, Liviu Mihaiu, Mihai Goţiu, radu vega, Roşia Montana, valea verde


Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 19 May la 16:58 |
Cînd tînjeam şi eu mai tare să pot scrie despre altceva decît plagiate şi incompatibilităţi [ citeste mai departe ]
| 1@-rk- nu fi taran de la Maglavit! Patapievici si Neamtzu nu au pozat in fete mari ecologiste,atee si gayfest ca amicu' tau Cernea! Iar ca si cultura,comparatia nu iti face cinste! PS-faci pariu ca... | ||
| 2Domnu' Cristian, aveti dreptate 100%. Numai ca aici zace paradoxu": pentru ca sa nu mai iasa in strada, lumea trebuie sa iasa in strada ! Cu nici unii din asa-zisii politicieni de azi nu se poate face... | ||
| 3Extreeeeeeeeeeeeeem de putin convingatoare pledoaria doamnei Vijulie cand e vorba sa explice de ce ceea ce se poate in MBritanie nu se mai poate in România: practic toata explicatia e o retorica tare ridicula... | ||
| 4@tamara's nephew: REmus Cernea? Nu de alta,dar aveam mare incredere in el. Zice gura presei ca ar fi fost atras cu un post caldut de secretar de stat.Asta ar fi o dovada ca "exista un Dumnezeu" pe... | ||
| 5Nota 10 autorului ptr. acest articol; e printre cele mai bune articole in româna pe care le-am citit in ultimii ani. Zic asa ca p`aia cu "cel mai bun articol" am impresia ca deja am mai bagat-o, si zic... | ||
| Mihai Goţiu 10813 citiri |
| Cristian Teodorescu 9534 citiri |
| Costi Rogozanu 8886 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4141 citiri |
| Alin Fumurescu 3940 citiri |
| Constantin Creţan 3394 citiri |
| Dorin Tudoran 2874 citiri |
| Elena Vijulie 2570 citiri |
| Dan Duca 2474 citiri |
| Ciprian Şiulea 2306 citiri |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Cristian Teodorescu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61205 citiri |
| Cristian Teodorescu 39874 citiri |
| Costi Rogozanu 38078 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18189 citiri |
| Alin Fumurescu 17846 citiri |
| Viorel Dobran 12316 citiri |
| Dan Duca 11274 citiri |
| Constantin Creţan 11153 citiri |
| Elena Vijulie 9195 citiri |
| Dorin Tudoran 8701 citiri |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Cristian Teodorescu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Astea sunt minciuni! Se vad clar trucajele.
2011-10-14 08:22:16 | Raporteaza
[...] Articol voxpublica » Business & Economie [...]
2011-10-14 08:27:17 | Raporteaza
no bun. avem niste saci in care se gasesc roci, asezati peste acelasi tip de roci. rocile au rezultat in urma forajelor arheologice facute. adica rmgc avea nevoie sa vada daca intr-adevar la rosia montana e aur cat sa fie interesata de exploatari. si se pare ca este.
revin, roca asezata peste acelasi tip de roca in saci biodegradabili. unde este aici stricarea mediului? se vede foarte clar si in albumul foto ca acei saci se afla in diferite grade de descompunere. deci care este acuzatia de fapt? ca au facut sapaturi? pai ne-au zis ca au facut sapaturi, n-a ascuns nimeni asta. plus de asta au dat un raspuns complet cu lamuriri la ceea ce s-a intamplat si ce se afla in sacii de acolo.lucru care demonstreaza inca o data ca nu au nimic de ascuns si ca lucreaza conform regulilor si normelor de mediu.
2011-10-14 09:08:00 | Raporteaza
Asa ceva exista in Suedia, de exemplu? In zone turistice, eventual??
Mie mi se pare superb, aura are dreptatea. E roca peste roca….
2011-10-14 09:13:06 | Raporteaza
Cand Basescu, Preda, ITM sau alti sustinatori vor cumpara teren acolo si se vor muta in case cu vedere la “roca peste Roca” si la iazul micut de sute de ha cu putina cianura, atunci voi fi convins ca totul e ok.
Pana atunci, mi se pare o porcarie.
2011-10-14 09:15:45 | Raporteaza
Hai sa dramatizam iar si iar si iar. Pana ieri majoritatea nici nu stiau unde se afla Rosia Montana pe harta. Nu cred ca planuia cineva sa mearga acolo in vacanta sau in luna de miere, avand in vedere ca zona este destul d bine poluata de ani buni de zile. In ultima veme tot mai multi oameni se prefac ca sunt eco-lovers, eco-friendly,sau cum vreti voi sa le spuneti, dar niciunul nu face nimic pentru natura, gunoaiele exista in continuare in paduri, in parcuri si pe strazi. Cred ca se pot numara pe degete cei care au fost pe marginea unui lac de exemplu cu saci menajeri pentru a stanja gunoaiele lasate de altii. Deci si prin urmare ,cred ca ar fi mai onorabil si mai cinstit sa nu mai facem pe grozavii si sa ne dam atata interes fals fata de Rosia Montana, daca nici macar nu suntem in stare sa ridicam o mizerie de e jos.
2011-10-14 09:18:46 | Raporteaza
Asa, si? Au depozitat materialele din foraj peste halda de steril existenta (deocamdata). Adica au respectat legea. Asta e de fapt problema pentru tine, ca au respectat legea? Ca am vazut din articolele dinainte ca nu esti un mare fan al legii.
2011-10-14 09:19:49 | Raporteaza
nu ai cum sa faci o mina fara sa faci anumite modificari in peisaj. important este ca aceste modificari sa nu dauneze si sa poata fi reparate in timp. aici este vorba de forajele care au fast facute, lucrarile efective la mina dupa cum stiti nu au inceput inca.#4, cercetari inainte de lucrari se fac peste tot. nu ti se pare normal ca oamenii sa stie ce se afla in munte inainte sa se apuce de treaba?
2011-10-14 09:22:56 | Raporteaza
@aura:
Te rog sa imi spui de ce lupti asa de mult ca sa se faca exploatarea de la Rosia Montana. Care este avantajul tau?
Poate ma determini si pe mine sa imi schimb opinia.
2011-10-14 09:31:52 | Raporteaza
pai hai sa-ti explic draga eveline. avantajul meu este fix acelasi pe care il vor acea si alti oameni cu statut de romani care stau in tara. din moment ce o suma importanta de bani ajunge in bugetul de stat, numarul somerilor scade, se pun in miscare mai multe sectoare din economie…toate astea conteaza pentru orice economie statala. cand tara o duce bine, oamenii din ea o duc bine. noi o ducem prost si am putea sa o ducem mai putin prost. eu nu sustin doar rosia montana. sunt mai multe mine ramase in paragina, proiecte din care ar putea iesi ceva frumos care sa fie de ajutor. rosia montana se loveste de mai multa bete in roate pentru ca este mult mai mult mediatizata. dar economia tarii asteia nu sta doar in rosia montana, ea este doar un pic pas care are nevoie sa fie facut alaturi de multi altii ca sa putem avansa.
2011-10-14 09:54:22 | Raporteaza
@Eveline: Draga Eveline, nu stiu daca locuiesti sau nu in Romania, banuiesc ca nu, pentru ca in caz contrar ai stii in ce situatie nasoala ni se afla economia tarii si de faptul ca pensiile si salariile scad, iar preturile cresc si mai ales iarna aceasta taxele vor fi la pret dublu.Din toamna asta rata somajului a crescut mai mult ca niciodata, avand in vedere, ca mai bine din jumatatea elevilor si-au picat bacalaureatul si aproape toti se gandesc serios sa aplice pentru somaj. In ultima vreme s-a mai inchis si fabrica Nokia=deci alti someri. Statul nu are de unde sa ne dea locuri de munca, iar din ce in ce mai multi investotori pleaca din Romania, preferand alte tari. Cam asta este o parte din situatia roz a tarii.
2011-10-14 10:00:55 | Raporteaza
plus ca proiectul asta tocmai pentru ca a fost atat de mult mediatizat poate sa aduca cu sine si alte beneficii indirecte, sau riscuri in cazul in care nu va fi facut. imgineaza-ti ca rmgc-ul a investit destul de mult, doar pana acum, in rosia montana. sunt oameni care sunt angajati la rosia de cand au venit in tara. daca pleaca de aici fara a fi facut exploatarea, inseamna atat pentru ei, dar si pentru alti investitori ca romania pe langa faptul ca are nevoie de ani buni de zile ca sa se puna in miscare, nici nu-si respecta promisiunile. se vede destul de clar cat de tragic devine cand pleaca o companie straina care contribuie la dezvoltare (vezi nokia). acu imagineaza-ti ce urat ar fi daca ar pleca si altii, sau daca cei mai multi ar refuza sa isi faca aparitia pe teritoriul nostru. toate chestiile astea nu pot fi gandite doar ca niste avantaje directe si imediate. un stat puternic se consturieste in mai multi ani si cu destul de mult efort, dar si asumandu-si niste riscuri. nu poti sa te gandesti doar la avantaje directe si imediate.
2011-10-14 10:04:15 | Raporteaza
@aura: 10
ai dat un frumos raspuns comunist
doar ca @Eveline te-a intrebat care este avantajul tau si nu al somerilor?
care someri vor beneficia de banii lui RMGC?
sa stii ca din orice proiect minier nu iese nimic frumos decat pt afaceristi…
pentru populatie si pentru natura iese o mizerie de nedescris cu urmari peste foarte multi ani
2011-10-14 10:15:23 | Raporteaza
Rautatile de stinga ale lui Gotiu continua netulbrate. Am fost la ferma de saci ca turist si chiar m-a relaxat. Si apoi ma intreb cum de nu ati descoperit inca ca Basescu e vinovat?
2011-10-14 10:16:11 | Raporteaza
@trolu, nu vorbeam despre someri, vorbeam despre mine. iar eu fac parte dintr-o comunitate mai mare de oameni.la fel ca tine. tocmai asta spuneam,ca nu poti sa te gandesti tot timpul doar la beneficii imediate si pe termen scurt pentru cate un individ. lucrurile ies mai frumoase cand gandesti pe termen lung. de-aia “s-a inventat” dezvoltarea durabila. faptul ca tu nu poti sa vezi decat o parte a problemei din dintr-un proiect minier e problema ta, altii au si viziuni mai largi, mai putin limitate de “ochelarii de cal”
2011-10-14 10:27:17 | Raporteaza
Documentar RMGC anti-eviromentalist… haha
mineyourownbusi../
2011-10-14 11:03:02 | Raporteaza
Draga Aura, Alinutza, Lica sau cum te mai cheama…
1. Daca nu as trai in Romania nu as avea tupeul sa vorbesc despre un astfel de subiect. Sunt patrioata si nu mi-e rusine de asta. Nu am sa plec niciodata din tara si mai ales la greu.
2. Am crescut si traiesc intr-o zona care a fost predominant industrializata fabrici si combinate asa ca stiu care sunt avantajele, dezavantajele si riscurile unei astfel de zone
3. Muncesc intr-o firma care in 1990 a avut 14000 angajati si pana la finele anului 2004 mai avea sub 4000 angajati si se pare ca s-a stabilizat la acest numar. In orasul Resita, caci despre el este vorba la cele 2 firme mari erau angajati membri ai familiei mele si suntem multi in situatia asta.
4. La economie vad ca nu te pricepi, toata lumea stie ca o sa castigam 4%.
In concluzie stiu ce inseamna somaj si concedieri colective; stiu ce inseamna ca o zona intreaga sa depinda de un anume tip de industrie si sa nu poti sa faci altceva in zona.
2011-10-14 11:10:41 | Raporteaza
atunci cu atat mai mult nu-ti inteleg punctul de vedere eveline. din pacate nu doar in resita exista problema asta. sunt foarte multe fabrici, uzine, combinate, mine care au fost inchise lasand in urma oameni fara locuri de munca. uite ca in unele zone exista sansa ca acest lucru sa se schimbe, iar tu esti unul dintre cei care sunt impotriva, din cate vad. nu ai vrea ca cineva sa sustina la un moment dat revenirea acelor doua firme la capacitatea de 14000 de angajati, avand in plus si o modernizare a acestor fabrici care sa faca munca mai putin riscanta? in situatia asta se gasesc acum cei de la rosia. iar ecologistii vor “sa-i salveze” cu orice pret. sa-i salveze de la ce? cat despre economie, trebuie sa iti spun ca tu esti cea care are nevoie de mai multe informatii. 4% reprezinta doar redeventele care revin statului roman. dar adauga la asta actiunile detinute de stat, care se ridica la 19si ceva %, plus taxele si impozitele platite de companie, plus investitiile pe care le fac ei in infrastructura (pentru ca in mod clar vor avea nevoie de ea) si nu numai, investitiile in ecologizare (pentru ca sunt obligati prin contract sa faca asta). nu zice nimeni ca mina de la rosia montana o sa fie salvarea romaniei, dar un pas inainte tot e.
2011-10-14 11:28:23 | Raporteaza
Bai obsedatule!Cand te duci la un consult?
2011-10-14 11:28:47 | Raporteaza
Eveline, “toata lumea stie”? Ca la gradi. Anyway, daca ai avea cat de cat habar de economie ai sti ce e o redeventa, ai sti sa faci diferenta intre venit si profit (iti spun eu, cheltuiala pe car noi nu o avem) ai sti asa cum stie “toata lumea” ca in bugetul de stat mai intra si dividende 20% si taxe si impozite pe profit si pe altele cat or mai fi ele acum, dar cel mai important ai reusi sa faci diferenta intre economia tarii si bugetul national, doua subiecte care nu erau acelasi lucru nici macar acum 21 de ani, perioada in care ai ramas blocata cu gandirea, desi, paradoxal, ma indoiesc profund ca ai fi fost nascuta pe vremea aia.
2011-10-14 11:29:39 | Raporteaza
AURA dixit:
“tocmai asta spuneam,ca nu poti sa te gandesti tot timpul doar la beneficii imediate si pe termen scurt pentru cate un individ. lucrurile ies mai frumoase cand gandesti pe termen lung. de-aia “s-a inventat” dezvoltarea durabila.”
Apoi sa asociezi actiunile RMGC actuale si viitoare cu dezvoltarea durabila e chiar nesimtire curat murdara.
Si apoi pe termen lung statul roman (adica noi “comunitatea” de romani de care vorbesti tu) o sa stea si o sa curete mizeria pe care o va lasa in urma RMGC. Asta s-a intamplat in proiecte similare. Asta se va intampla si acum.
Situatie: Au trecut 15 ani. RMGC au ras muntii, au facut o mare de cianura in locul muntilor. Si deodata, cum nu mai au productivitate, ca deh, nu mai e aur, RMGC da faliment. Asta, normal, dupa ce au supt toata bogatia tarii. Normal ca statul roman e nevoit sa curete si sa plateasca din urma celor de la RMGC. Ma scuzati, sa “ecologizeze” am vrut sa spun.
2011-10-14 12:10:45 | Raporteaza
Fanatastic cum pot unii apara un proiect murdar al unui traficant dovedit si sa sustina ca ei vor doar binele tarii! Adica, sunt patrioti!
Lipseste netotul cu vaselina lui in acest panoptic.
2011-10-14 13:07:21 | Raporteaza
@cianura face bine la ten: nu in toate zonele turistice se face asa, doar in cele in care este o probabilitate foarte mare de a gasi situri arheologice sau pentru a localiza aurul. ps: asta e procedura peste tot in lume, asa ca nu vad de ce te plangi.
2011-10-14 13:09:19 | Raporteaza
NU se gandeste nimeni la profitul pe acre il vor avea pompele funebre? Alea vor anagaja oameni, vor avea activitate si vor plati o gramada de bani la stat.
Adica exact ce avem nevoie cand economia e slabita!!
Bine, puteam sa luam fonduri europene. Banii erau mai multi deact cei promisi de RMGC, fara poluare, fara cianurare, dar PDL si Baselu nu castigau nimic. Ca EBA nu poate lucra la Fonduri, dar poate lucra juma de norma cu 4000E la o firma care “colaboreaza” cu RMGC.
2011-10-14 13:10:51 | Raporteaza
@ eveline
gindeste-te ca acesti oameni minunati care iti explica treaba de la Rosia au si ei nevoie sa puna o piine pe masa la copii, sa le cumpere o haina, sa le dea un viitor. Mina este salvarea.Si sotia mea mi-a explicat situatia si am planificat sa mergem la Rosia de Craciun si sa le impodobim oamenilor de acolo un brad frumos, sa se bucure si ei de sarbatori. Totul, inclusiv biletele de tren le vom suporta jumatate din banii nostri.
2011-10-14 13:44:46 | Raporteaza
@am fost postac PDL dar m-am desteptat: putem in continuare sa luam fonduri europene, si cand spun asta nu ma refer numai la guvernanti, nu e atributia lor exclusiva. Poate ca romanii nu inteleg fondurile europene si de aia nu reusim sa le atragem (privat). Oricum fondurile nu reprezinta solutia finala, mana cereasca, etc., majoritatea fondurilor sunt structurale, sunt menite sa creeze o baza cu care sa se poata atrage investitorii. Nu traiesti din fonduri europene, reprezinta doar un imbold. Iar in cazul Rosia Montana si in orice alt caz de investitie, beneficiile fondurilor si ale investitiei nu sunt in comeptitie, nu e una sau alta, se pot cumula. S-a creat si in jurul fondurilor europene o mitologie la fel de puternica ca si in jurul cianurilor.
2011-10-14 13:55:10 | Raporteaza
@aura: RMGC reprezinta pentru tine dezvoltarea durabila???
dinamitarea a 4 munti, taierea a 250 hectare de padure, distrugerea patrimoniului, o exploatare accelerata a resurselor care scoate tot aurul in numai 10 ani lasand 0 pentru generatiile ce vin?
Voua nu va verifica nimeni ineptiile inainte sa le postati?
citeste macar ce inseamna dezvoltarea durabila:
Conceptul de dezvoltare durabilă desemnează totalitatea formelor și metodelor de dezvoltare socio-economică, al căror fundament îl reprezintă în primul rând asigurarea unui echilibru între aceste sisteme socio-economice și elementele capitalului natural.
Cea mai cunoscută definiție a dezvoltării durabile este cu siguranță cea dată de Comisia Mondială pentru Mediu și Dezvoltare (WCED) în raportul “Viitorul nostru comun”,cunoscut și sub numele de Raportul Brundtland: “dezvoltarea durabilă este dezvoltarea care urmărește satisfacerea nevoile prezentului, fără a compromite posibilitatea generațiilor viitoare de a-și satisface propriile nevoi”.
ro.wikipedia.or../
2011-10-14 13:56:35 | Raporteaza
„asta e starea naturală la Roșia Montană”
Probabil cresc sacii direct din pamant, odata la 100 de ani
2011-10-14 14:12:25 | Raporteaza
@mada: Nu cred ca pui corect problema. Romania nu are mai multe solutii pentru a-si imbunatatii economia. Nu-i ca si cum ne-ar pica o minune din cer. Povestea cu aurul trebuie lasat copiilor nostri, este o teorie cat se poate de stupida. Pai daca mai stam muult pe ganduri, nici nu o sa apucam sa avem copii sau cu ce sa-i crestem, ca o sa murim de saracie si de necaz inainte, iar teoria raportului Brundtland nu cred ca este valabila intr-o tara care se afla in criza si care nu stie cum sa iasa din ea, fara sa saraceasca oamenii de tot.
2011-10-14 14:36:46 | Raporteaza
@Alinutza:
esti amuzanta! o tara intreaga se descurca unii mai bine,alti mai rau fara sa exploateze aur.
Pune mana si fa-ti o ferma de oi, capre ca aveti o gramada de pasune in zona. Si nu o sa mori de foame.
Uite Germania ce bine o duce, si ei au interzis mineritul cu cianuri prin lege.
Si eventualii tai copii din ce or sa traiasca daca tu papi tot aurul pana ajung ei in campul muncii?
2011-10-14 15:51:19 | Raporteaza
@mada: Lasa-ma tu cu Germania. Cred ca uiti ca Germania ajuta Romania nu Romania, Germania, iar Germania este una dintre tarile care nu are nevoie de ajutor si care stie sa faca ceva pentru poporul ei si nu-si permite sa lase atatia someri. Pe langa toate astea producatorul principal de cianura din Europa este Degussa AG,o companie germana, prin compania incorporata, CyPlus GmbH. Punctele sale de
productie din Europa se afla in Germania si in Belgia.
2011-10-14 16:10:41 | Raporteaza
@alinutza ….
acum..daca nu stie nimeni ca exista rosia montana pe harta..hai sa o radem cu totul de acolo. asa macar nu mai aude nimeni de ea..ever
poate ne explici si ce castiga romania din proiectul asta. noi stim ca nimic. poate stii tu mai mult
2011-10-14 16:30:01 | Raporteaza
@ariel cianur: Daca esti atenta si citesti un pic, iti vei da seama ca am explicat o data azi si nu numai eu. Mai sunt persoane care au argumentata muult mai bine si frumos si pe intelesul tuturor de ce acest proiect ne poate fi benefic. Citeste comentarile de mai sus, hai nu fii lenesa!!!Legat de faptul ca oamenii nu stiu unde se afla Rosia Montana pe harta, ma refera ca toti fac atata tam-tam, dar putini stiu care este situataia reala de acolo iar majoritatea sustin ca RM este raiul pe pamant.
2011-10-14 16:49:45 | Raporteaza
@Alinutza:
RM nu este raiul pe pamant, nimenmi n-a spus asta. Dar cu siguranta poate deveni iadul pe pamant!
De ce as vrea eu asta? Doar pentru ca o companie vrea sa faca profit din asta? Dar eu nu vreu.
2011-10-14 17:03:14 | Raporteaza
Nu vreau sa supar pe nimeni, dar chiar lasind la o parte cit de cunoscuta/necunoscuta e zona si potentialul ei turistic, trebuie sa fii prost ori rau intentionat ca sa spui ca un proiect ca cel de la Rosia Montana ar trebui incurajat.
2011-10-14 17:12:25 | Raporteaza
@sictireanu: dar cu ce te deranjeaza ca acea companie face profit? nu inteleg
))). cat timp face si statul roman profit si comunitatea locala beneficiaza de locuri de munca infrastructura si etc, cu ce te deranjeaza ca face profit? si nu-mi da poezia cu mediul distrus, exista norme europene, sunt cele mai stricte, e un mare bull**** poezia aia. dar ce gandire ai, nu pot sa cred. “vai nu imi convine ca ala face bani si eu nu, ma duc sa il scuip”. cred ca din cauza asta tara noastra este mult sub potentialul ei.
2011-10-14 17:15:00 | Raporteaza
@sictireanu: Hai sa mai asteptam inca 14 ani , in care sa nu producem absout nimic, sa vezi cum intreaga Romanie devine iadul pe paman!!!
2011-10-14 17:21:37 | Raporteaza
@Nicu: ai dreptate, este irelevant ca zona e cunoscuta sau nu, dar nu poti sa ignori faptul ca exista norme europene in vigoare care ne protejeaza, exista mecanisme de protectie si statale si supranationale si interne (coduri ale industriei) din punctul de vedere al mediului. iar din punct de vedere economic nu poti sa ii ignori beneficiile, in conditiile in care statul si investitorii sunt parteneri intr-un proiect. am observat ca mentalitatea generala in tara noastra este ca afacerile sunt un proces adversarial, insa de cele mai multe ori acest lucru nu este adevarat. mai ales in cadrul unor afaceri care se desfasoara de mai multe ori sau pe o perioada mai lunga de timp. cred ca asta este alt motiv pentru care tara noastra nu se ridica la potentialul sau, pentru ca avem frica de investitori, fie ei straini fie ei romani, au venit sa ne fure au venit sa ne jefuiasca, cand mentalitatea in vest si in afaceri este de cooperare, de parteneriat. daca nu ma crezi, citeste o carte de management, o carte de negociere, orice, toate iti vor spune ca e mai benefica pentru toata lumea cooperarea in cadrul afacerilor care nu sunt one time deal.
2011-10-14 17:24:03 | Raporteaza
@sictireanu: Te deranjeaza ca nu esti miner si nu o sa ai un loc de munca stabil cativa ani buni?
2011-10-14 17:26:56 | Raporteaza
@Norbi:
N-ai inteles sau nu ai citit cu atentie ce am scris eu!
Eu zic ca EU nu vreau ca o companie sa faca profit ADUCAND iadul in Apuseni. Daca face profit fara cianura si altele de tipul asta, e ok. Dar de ce as vrea eu ca unu sa-mi intre in casa, sa faca profit, sa-mi dea si mie un salariu ca muncesc in casa mea iar la urma sa se kace in sufragerie?
@Alnutza
Sa nu fim patetici! Sa credem ca in afara de RMGC si cianura ei nu se mai poate face nimicv! Am trait bine mersiu si fara lacuri cu cianura, am avut crestere economica and shit etc etc.
@Alinutza
Sa zicem ca a lucra in explotare de suprafata, cu cianuri si alte otravuri pe un salariu de rahat, nu e tocami ideea mea despre minerit. Si apoi, statul a cheltuit mult sa ma reconverteasca, sa-mi schimbe meseria.
2011-10-14 17:57:34 | Raporteaza
@Eveline: si pot sa-ti mai spun ca daca economia noastra va merge mai bine, mii de africani vor migra in romania unde natalitatea deja a scazut dramatic si astfel foametea din africa va disparea. de asemenea bugetul va fi mai mare si romania isi va permite sa fabrice arma nucleara si sa intimideze marile puteri nucleare si astfel vom eradica si pericolul nuclear. despre faptul ca datorita investitiei RMGC la rosia montana incalzirea globala se va ameliora puternic nici nu vreau sa mai vorbesc.
2011-10-14 18:13:09 | Raporteaza
@sictireanu: analogiile astea pitoresti, colorate, nu spun nici macar o mica parte din poveste, totusi sunt atat de circulate si luate ca fiind adevarul suprem. ce iad? ce-ti face cine in sufragerie? hai sa fim seriosi, astea-s argumente de clasa a 4-a sau sa bagi spaima in fanatici. daca nu mai ai ce sa spui nu e musai sa spui tampeniile astea. poti sa si taci. stii, tacerea cateodata e de aur.
2011-10-14 18:23:39 | Raporteaza
@Norbi: frumos spus, totusi consider ca exista nenumarate alte cai care sa conduca la propasirea economica a unei tari daca asta se vrea intr-adevar; hai sa fim seriosi, daca dam drumul la mina de la Rosia si inca alte citeva, o sa se schimbe ceva in bine in tara asta…; n-o sa se schimbe absolut nimic; dupa capul meu ar fi nevoie in primul rind de un cadru legal si de un climat politic care sa atraga diversi investitori, reducerea birocratiei precum si de o infrastructura bine pusa la punct; aa… si de bunavointa si viziune; noi nu prea avem nimic din aceste “prerequisites” si ne asteptam ca totul sa fie prea simplu – vine RMGC, scoate aur, ne da locuri de munca etc.; ai nostri guvernanti trebuiau sa tina cu dintii de cei de la Nokia, de exemplu; daca aveau ceva in cap, trebuiau sa le ofere ceva facilitati, avantaje, orice numai sa nu plece; resursele solului cum sint cele de la Rosia ar trebui sa fie considerate resurse strategice si ar trebui pastrate pentru o situatie cu adevarat de criza; de asemenea sint de parere ca aurul acela apartine in totalitate romanilor, deci ar trebui la un moment dat exploatat de romani si ar trebui sa ramina in Romania; daca mai exista un dram de bun-simt si de ratiune in lumea asta, presimt ca proiectul de la Rosia nu o sa demareze in cele din urma; daca…
2011-10-14 18:29:46 | Raporteaza
@aura: De acord cu tine, aura. Sunt saci biodegrabili (deci prin definitie nu sunt daunatori mediului) si in interiorul lor sunt probe geologice, pana la urma niste roci, adica elemente din mediul pe care dorim atat de tare sa-l protejam.si atunci care e problema?Pana acum de ce nu i-a pasat nimanui de poluarea care e in Rosia Montana si nu s-a pus sa faca ceva concret pentru stoparea ei? acum vine rmgc cu 120 mil $ special pentru ecologizare si tot gasim nod in papura!
2011-10-14 18:33:24 | Raporteaza
Mihai, vad ca ai cele mai multe citiri pe voxpublica, ceea ce , binenteles, nu poate fi decat imbucurator. Eu cred ca te citesc astia de la rmgc ca pe biblie (se culca cu tine-n gand ,se trezesc cu tine-n gand). Vezi ce inseamna firma privata in colaborare cu securitatea (ma rog…”fosta” cica) ? -eficienta maxima.
Oricum, good job!
2011-10-14 18:33:42 | Raporteaza
In zona respectiva nu e niciun peisaj, e pamant fara vegetatie, un loc unde probabil va fi cariera, deci daca sunt depoztiati saci pentru a-i folosi in scurt timp, care ar fi problema,mai ales daca terenul e din cel care le apartine. E proprietatea lor, deci de ce nu ar putea pune saci?
2011-10-14 18:38:30 | Raporteaza
toti oamenii RMGC:
iar intrarati toti vineri? si in weekend cine vreti sa posteze? hai, impartiti-va pe zile. maine fetele, duminica baietii.
2011-10-14 18:57:21 | Raporteaza
@sictireanu: Poate tu ai trait bine mersi, ca eu cel putin si cam 70% din cetatenii tarii nu putem zice acelasi lucru. Daca exista alte proiecte si solutii inafara de proiectul acesta, atunci de ce nu le pune nimeni in aplicare sau sa le faca cunoscute macar. Dovada ca nu exista alte solutii se poate observa in astia 14, in care nu s-a intamplat nimic, inafara ca ne-am ales cu o criza din care nu putem iesi.
2011-10-14 19:00:56 | Raporteaza
@Alina m: Si cand te gandesti ca Rosia Montana isi poate redobandi frumusetea de altadata, daca va exista vointa si,pana la urma, bani. Statului roman nu i-a pasat niciodata de mediul inconjurator de la RM si vad ca nici acum nu se grabeste sa dea unda verde unui proiect care s-ar putea ocupa de acest aspect. Ne meritam tara in care traim!
2011-10-14 19:09:24 | Raporteaza
@sictireanu: “Iadul in Apuseni”, wow, asta e titlu bun de un horror nu de ce va fi in Rm. Sau, ma rog, acum se poate zice ca e un iad in RM, apele reziduale de culoare rosiatica nu arata prea bine, nu-i asa? Dar nu inteleg de ce te mai temi de cianurile alea, ca vor avea o concentratie non-toxica (5 parti per milion) si sunt aprobate de UE.
2011-10-14 19:14:13 | Raporteaza
Cine crede ca RMGC va face vreodata ceva pentru mediu este un mare naiv.
2011-10-14 19:15:27 | Raporteaza
@Alina m:
Loc “fara peisaj”? M-ai dat gata cu asta!! Eu zic sa mai bei o gura de apa din NZ, ca vad ca-ti prieste.
2011-10-14 19:58:22 | Raporteaza
Stai linistit, Gotiule, ca cele 70 de milioane de dolari pe care rmgc vrea sa le bage in patrimoniu vor aduce si inaugurarea unor obiective turistice de insemnatate. De exemplu, sectiunile relevante ale galeriilor romane.
2011-10-14 19:59:14 | Raporteaza
dar titlul “raiul din Apuseni pe care-l doreste RMGD dar prostii se opun” a ce fil iti suna?
De ce sa nu ma tem de cianuri? daca au concentratie non-toxica, de ce mai e nevoie de atatea instalatii? De ce unele tari au interzis tehnologia?
Aprobate de UE? UE a aprobat si bomba atomica, asta nu inseamna ca nu pereiculoasa!
2011-10-14 20:00:26 | Raporteaza
daca nici vizita lui bilderberg grup nu porneste proiectul…va da rmgc afara. dupa ce va da rmgc afara nu va mai angajaza nimeni fiindca ati fost mincinosi 15 ani si incapabili sa va schimbati pentru a face ceva din proiectul asta..ceva pentru romania. asa ca, dragi postaci rmgc, daca dupa intalnirea lui isarescu din seara asta..nu primiti vesti pozitive…incepeti sa va depuneti cv urile in alte parti caci …asta va mai ramane
2011-10-14 20:13:02 | Raporteaza
Super artcolul!
De exceptie!incredibil!Fantastic!Uimitor!
2011-10-14 20:13:18 | Raporteaza
@ariel cianur
iar ai folosit etnobotanice si vezi viata trista?
Viata e frumoasa baiete!
2011-10-14 20:14:42 | Raporteaza
Eu nu inteleg de ce va deranjeaza acesti saci. De ce atata timp halda de steril de pe drumul national din dreptul intrarii spre rosia montana nu a interesat pe nimeni si acum, pentru niste saci care se degradeaza si care contin niste amarate de roci, se starneste atata scandal? Imi pare rau sa vad ca nimeni nu face nimic concret contra poluarii de la Rm, dar punem bete-n roate proiectului care-si propune sa se ocupe de ea si sa o stopeze cu 120 milioane de dolari.
2011-10-14 20:30:34 | Raporteaza
@aura:” “s-a inventat” dezvoltarea durabila….”
Fata draga daca pentru tine asta inseamna dezvoltare durabila, si mai si crezi ca gandesti pe termen lung, incep sa inteleg clar ca ai un beneficiu urias de la RMG. Ar trebuii sa te ei de mana cu Victor L. de la postarea cu n.14 Pe care peisajul de la ferma de saci chiar la relaxat.
Haide-ti atunci sa decopertam toti muntii romaniei, sa-i transformam in peisaj selenar intr-u relaxarea generatiilor viitoare. Toti sustinatorii proictului RMG sunteti penibili cu asemenea argumente
2011-10-14 20:30:41 | Raporteaza
Oameni buni, lasa-ti comentariile deoparte si veniti in Rosia Montana sa vedeti realitatea
2011-10-14 20:57:49 | Raporteaza
@N. Lupu: Excluzand ca “la” trebuie sa fie “l-a relaxat” si “haide-ti” e de fapt “haideti”, domnule Lupu, dezvoltarea durabila va fi inceputa de rmgc, dar va fi continuata, vrand-nevrand, fara sa ajutorul rmgcului. Rmgc va dezvolta infrastructura si va stimula activitatea firmelor mici si mijlocii locale, de asemenea patrimoniul va fi conservat si se va deschide si un muzeu al mineritului, asa ca bazele turismului si dezvoltarea economica a zonei vor fi puse de rmgc, iar de atunci incolo sa vedem daca putem intretine noua viata a regiunii.
2011-10-14 21:00:45 | Raporteaza
@aura: Am aceeasi parere. Daca economia unei tari merge bine si locuitorii sai o duc bine. Si prin proiectul rmgc am auzit ca statul roman va lua 56% din profit, atat direct, ca partener in proiect, cat si indirect, prin taxe, impozite si cheltuieli de transport, resurse umane, energie s.a. In ce situatie se afla economia tarii noastre, chiar nu cred ca putem refuza acest ajutor.
2011-10-14 21:46:50 | Raporteaza
@Alinutza: Si eu ma gandeam la faptul ca rmgc a ajutat Rosia Montana si numai prin venirea sa in acea zona. Ca sa nu mai adaugam sustinerea festivalurilor locale si a echipelor sportive din judet sau renovarea cladirilor din centrul Rosiei. Acum vrea sa se implice si in ecologizarea zonei, dar noua nu ne convine. Haideti cu alte planuri/solutii si apoi sa fim impotriva.
2011-10-14 22:11:47 | Raporteaza
@Viorel M:
Da, RMGC e ca zana buna, face numai lucruri bune pentru comunitate!
2011-10-14 22:23:26 | Raporteaza
aia sunt saci cu pamant-pietre whatever? nu prea e un peisaj prea dragut, dar unde e poluarea?
2011-10-14 22:35:48 | Raporteaza
Base a primit carti de la Eugen Simion!
Daca i-au trebuit 5 ani sa citeasca Levantul lui Cartarascu,pentru toate cartile astea primite acum, ii mai trebuie inca o viata.
Eu unul il vad pe matroz cu cartile …de poker intr-o mana si cu sticla de whiskey in cealalta.
AMIN !
2011-10-14 22:50:10 | Raporteaza
@Viorel M.: Pi ie, Doamne-ti multam c-or vinit ca altfel… Vrem sa muncim! Vrem sa muncim!
Acuma serios… Abrudul e de exemplu cel mai vechi oras din Romania si acum te pomenesti ca avem nevoie sa vina RMGC si UE sa ne spuna noua cum se face mamaliga. Heh…
2011-10-14 22:51:36 | Raporteaza
prosport.ro/fot../
2011-10-14 22:57:31 | Raporteaza
@Liicheanu si Plescu
te repeti pe ici pe colo si aduci a papagal!
Mai ai si alte refrene,ca ne-am cam plictisit?
2011-10-14 23:02:37 | Raporteaza
@sora diesel:
Frunza verde ce dudau,
…o s-o duce-ti si mai bine…
2011-10-14 23:27:55 | Raporteaza
@sora diesel: nu stiu cum naiba ma mai rabda pamantu´cand imi pun mintea cu tine si nepotu…
…dar sper sa n-ajung ca voi,cu solda din ce in ce mai mica si cu din ce in ce mai mult maro pe buze…
…MARO PREZIDENTIAL…SE-NTELEGE—
2011-10-14 23:32:36 | Raporteaza
@Liicheanu si Plescu: Maroul lui Soros are alta nunata? Mai catifelata?
2011-10-15 00:22:40 | Raporteaza
Pai daca sacii sunt biodegradabili si continutul a fost strict zgrobit si nu s-a folosit nici o substanta asta inseamna ca nu polueaza deloc. Depunerea daca e in conformitate cu legea ce mai vrei..sa nu respecte legea si sa ii arunce in alta parte?
2011-10-15 00:38:24 | Raporteaza
@jk:da´tu ce te bagi ca musca-n kuru´ calului?
Da´daca chiar vrei sa stii, intreab-o pe Monica Macovei!
2011-10-15 00:43:12 | Raporteaza
@zzz: rmgc este obligat prin contract sa inceapa actiuni de ecologizare inca din primii ani ai exploatarii. statul poate opri lucrarile in momentul in care este constatat ca aceste actiuni nu au fost demarate. asta inseamna ca temerile tale sunt nejustificate in ceea ce priveste “curatenia” pe care o are de facut rmgc-ul.
2011-10-15 00:45:14 | Raporteaza
@Daniel77: este evidenta inversunarea cu care se cauta nod in papura. chiar daca sunt respectate toate legile sau regulile impuse si de ue si de statul roman, exista oameni care au o placere deosebita sa ii traga pe altii in jos doar pentru ca ar putea ca altora sa le mearga mai bine.
2011-10-15 01:03:01 | Raporteaza
@aura #42, du-te si joaca-te in alta parte de-a furatul identitatii. esti prea imatur pentru discutii de oameni-mari.
2011-10-15 01:05:03 | Raporteaza
intrebarea pentru domnul gotiu, daca ati fost de atatea ori la rosia montana si ati inteles toate problemele, v-ati documentat atat de mult si ati cunoscut tot ce se poate prin articolele dumneavoastra, cum de v-a scapat tocmai treaba asta – care sa fim seriosi nu a aparut peste noapte, nu spune ceva despre “cercetarile” pe care le-ati facut si vizitele in localitate?
2011-10-15 01:08:53 | Raporteaza
sau ati pastrat subiectu asta pentru cand nu va mai fi ceva de scris, si altu lucru – spuneti ca rmgc va profita de zona, dar dumneavoastra – jurnalist al subiectului – faptul ca faceti bani dupa rosia montana si ce se intampla acolo, nu se numeste profit? si in acelasi timp profitat de o zona pe care efectiv spuneti ca o aparati?
2011-10-15 01:11:41 | Raporteaza
@Eveline: Stai asa, cine stie ca noi o sa castigam doar 4%? Cum ai tu tupeul sa spui ironizezi alte persoane ca nu s-ar pricepe la economie insa tu esti tuta de dai in gropi si pe lumina si spui ca vom castiga doar 4%. Inteleg ca n-ai facut ase-ul dar macar taca-ti ciocul ala rujat si vezi-ti de treaba daca esti analfabeta si nu stii sa citesti! Cucoana, locul tau este la cratita nu pe internet.
2011-10-15 01:55:47 | Raporteaza
@relativ21: Bai ca bine-o zici. Deci, unde-i poluarea? Ca tot asa bine o zicea cineva acu ceva saptamani tot pe aici. Mergeti cu masina? Folositi peturi? Toti polueaza! Asa ca nu o mai dati la intoarsa. Nu se ducea nimenea sa viziteze pamantul steril. nu se duce lumea la muzeu in Bucuresti, d apoi acolo.
2011-10-15 01:58:45 | Raporteaza
@Liicheanu si Plescu: Esti sigur ca a terminat de citit Levantul ?
2011-10-15 03:40:38 | Raporteaza
@Pana: Asta da dovada cati oameni care nu sunt informati deloc isi spun opinia, cand ei nici macar nustiu ca redeventa e pe cale sa sae faca 6% si ca asta e cea mai mica parte a statului din castig
2011-10-15 10:06:57 | Raporteaza
@relativ21: Pai cand te duci doar prin zonele de “interes” nu ajungi sa vzi si ce e putin mai incolo. Oricum cat timp totul e depozitat conform normelor nu inteleg unde este problema
2011-10-15 10:07:56 | Raporteaza
@aura: Pai cautam nod in papura, dar macar sa existe vre-un temei legal incalcat sau ceva. Daca ii dopozitezi cum crezi mai bine (si chiar daca e mai bine decat vrea statul) tu ca firma risti amenzi, nu e normal ca te conformezi legilor in vigoare?
2011-10-15 10:08:57 | Raporteaza
Sărman popor. Vedem zi de zi cum, prin campanii de publicitate, pot fi păcăliţi atât de uşor, oamenii. Unde s-a mai văzut în această lume, ca nişte investitori să facă o afacere cinstită, din care să beneficieze ambele părţi ? Dureros este faptul că, până la urmă, la comandă, acest proiect va demara iar acest popor va pierde de două ori: va fi secătuită de bogăţiile naturale şi ne vom alege cu o poluare pentru cel puţin 100 de ani. Mulţi dintre noi, nu înţelegem din ce motive nu se exploatează aceste zăcăminte de către statul român, ştiindu-se că avem specialişti în domeniu iar pentru utilaje să se repornească industria constructoare din domeniu, industrie pe care noua democraţie a distrus-o. Ce ziceţi, nu s-ar crea mai multe locuri de muncă? Din păcate, la ora actuală nu avem oameni competenţi la ministere, acolo unde trebuie curaj şi profesionalism pentru a lua asemenea decizii majore pentru ţară. Pentru aceştia este mai simplu să nu facă nimic şi să-i lase pe străini să ne ducă pe gratis bogăţiile naturale.
2011-10-15 13:15:49 | Raporteaza
eu tot nu inteleg scandalul cu Rosia Montana , cine sustine acest proiect ?? Basescu ? Guvernul ? sau toata clasa politica ??
Romania are nevoie de bani ?? pai se lauda un politician ca tara poate hrani 80 de milioane de oameni din agricultura … cum ?? pe hartie ??
Romania are resurse naturale .. dar sunt prost exploatate
2011-10-15 16:31:39 | Raporteaza
@aura: AU ASHTIA DE LA RMGC UN BORDEL DE PROASTE IN FIRMA?KA PREA MULTE ALINUTZE,AURE(NU KUNVA SHI GOLDUTZE JIDANCE?)APARA FIRMA ASTA DE KKT CE VREA SA NE OTRAVEASKA????
2011-10-15 17:28:21 | Raporteaza
@aura:
Ori ești tâmpită ori ești cumpărată!Mi-ar plăcea prima variantă! CIANURA EGAL OTRAVĂ! Care intră în pământ, în pânza freatică, se degajă în aer iar împreună cu hidrogenul formează acidul cianhidric care se va scurge sub formă de ploaie înapoi pe pământ pentru a intra în plante, a fi consumate de animale iar într-un final de oameni!
Nu există o sumă de bani pentru care un om să fie de acord să se otrăvească!
Indiferent ce bani va lua statul român din această învârteală ovreiască banii nu vor ajunge la populație ci la firmele de partid ale oricui va conduce!Prin achiziții publice!
Nu cred să existe cineva atât de prost pe acest portal să creadă că românul de rând are ceva de câștigat de pe urma acestui Proiect!
Dacă UE zice NU, UNGARIA zice NU se găsesc o șleahtă de cretini oligofreni(în care președintele în care am crezut e cel dintâi) să zică DA!
2011-10-15 22:15:57 | Raporteaza
domnu` Gotiu , de ce nu veniti in Valea Jiului sa vedeti ce au facut cu exploatarile de carbune ..
S-au facut investitii majore in privinta mediului , s-au cheltuit niste bani ca raul jiu sa fie protejat , fiecare exploatare are statie de epurare ,, au aparut si pestii in raul Jiu si inca se exploateaza carbune in Valea Jiului … este fantastic ca sunt pescari care prind peste pe Jiu , care era cel mai poluat rau din zona
deci se poate .. de ce nu ar fi la fel si in Rosia Montana ??
2011-10-15 22:18:53 | Raporteaza
Domnule Gotiu scrieti de câte ori apare vreo alinutza aura sau postac plătit de RMGC inidcati IPul sau tara (orasul) de origine pentru ca cei care intră întâmplător aici să nu creadă cumva că acestea sunt opinii cetățenești ”bine intenționate” ci mercenari profesioniști în dezinformare!
Treaba lor nu este să clarifice sau să vină cu argumente(nici nu ar putea fiindcă nu au ) ci SĂ STRECOARE ÎNDOIALĂ!
Să arunce în derizoriu o temă extrem de importantă pentru cetățenii României și ai UE!
Numai noi românii putem să fim atât de mizerabili să ne vindem viitorul nostru și al copiiilor pe câteva sute de euro lunar pentru a susține un GENOCID!Un dezastru ecologic!
2011-10-15 22:27:01 | Raporteaza
Pentru teoreticienii succesului care fac calcule peste calcule:
prețul real al unciei de aur va cunoaște un salt imens în anii ce vor veni.de fapt dolarul (și mai toți banii de hârtie Își arată valoarea- hîrtie igienică) este supraevaluat si el ajunge acum la adevărata sa valoare în raport cu Aurul: aproximativ 20 de mii de dolari uncia( adică de 23 de ori mai mare decât acum).Argintul va cunoaste o si mai mare ascensiune fiindcă este mai putin decat aurul iar consumul industrial este în crestere.Asadar zăcămintele din zona Rosia Montana valoreaza câteva SUTE DE MILIARDE de euro pe care Băsescu vrea să le dea lui SOROS gratis.
Fiecare dintre cei care sustin acest proiect răaspundeti de ce ar trebui să cedăm cîteva sute de miliarde de euro pentru cateva zeci de milioane de euro si 300 de locuri de muncă(paznici pentru vreo 5 ani)?
Oare atât de tâmpiți să fim să acceptăm să fim otrăviți cu CIANURI și FURAȚi?Chiar așa să ne fi luat DRACUL mințile de nu mai judecăm sănătos niciunul?
Mulțumiri Domnule Gotiu pentru tot acest efort imens pe care-l faceti în fiecare zi!
2011-10-15 22:37:37 | Raporteaza
@ThinkAgainRo: teoria ta se bazeaza pe fabulatii. cianura nu ajunge in mediul inconjurator pentru ca este tinuta in recipiente inchise. apoi este utilizata, la fel, in spatii inchise si sigure. inainte ca aceasta substanta sa ajunga in iazul de decantare, ea este neutralizata. neutralizata inseamna ca o reduc la concentratii sufiecient de mica cat sa nu aiba nicio sansa sa afecteze mediul inconjurator sau sanatatea oamenilor. si inca o chestie pe care o nu o stii bine, ue s-a declarat a fi de acord si sustinator al minelor europene.
2011-10-16 12:49:18 | Raporteaza
@shoric, romania are resurse naturale dar nu sunt exploatate. cam asta ar fi una din marile probleme de acum. tot de-asta se cearta oamenii astia pe-aici. intrebai cine sustine acest proiect? toti cei care vor sa vada ceva bun facut in tara asta. un proiect cap-coada, la urma caruia sa se spuna despre noi ca suntem in stare sa ducem la bun sfarsit ceea ce am inceput si ce am promis.
2011-10-16 14:28:11 | Raporteaza
@think again, eu zic sa aplici nick-name-ul in primul rand tie. adica gandeste si tu de vreo doua-trei ori inainte sa zici ceva. teoriile tale conspirationiste ar suna foarte bine intr-un roman sau un film sf, dar aici chiar nu se potrivesc. in primul rand pentru ca nu doar la noi se fac exploatari miniere, in al doilea rand indoiala este strecurata de toti aceia care dintr-un motiv sau altul inca nu sunt convisi de cat de important este proiectul asta in primul rand pentru comunitatea din rosia montana si apoi si pentru restul tarii. daca te-ai informa suficient ai vedea si tu lucrurile astea, din pacate inca nu sunt suficient de multi oameni care sa gandeasca pe cont propriu, trebuie sa le spuna Gotiu cu ce sa fie sau sa nu fie de acord.
2011-10-16 14:28:56 | Raporteaza
vai, vai, PRul RMGC a devenit atat de pervers incat nici nu se mai poate aprecia daca le mai este util cat de cat!…deja publicitatea cu spotul cu 4 miliarde le-a fost contralucrativa…cu “cersetariile” o dau in bara, multi am vazut filmul Filantropica!
de mirare ca si-a gasit locul in blogul lui Liviu Mihaiu!? daca este sa comentez pe acelasi registru de Pitia…
interesant ca vorbesc “de sacii cu materialul recoltat din fiecare foraj, pe intervale de 1m reprezinta probe martor pentru forajele executate si, conform instructiunilor legale in vigoare, se pastreaza in timp”!
dar ce s-a intamplat cu aurul & argintul din restul carotelor de la forari care dupa declaratiile lor au fost 300.000 (trei sute de mii)???
2011-10-16 17:08:29 | Raporteaza
@aura: Problema este ca aceasta mina este de aur – care este o bogatie imensa pt. Romania, sunt ff. putine tari in lume care au o astfel de bogatie de a ceea trebuie aparata si protejata nu lasata sa fie vinduta strainilor, ei sa se imbogateasca iar noi sa saracim si mai mult.Chiar credeti ca odata vinduta aceasta mina si cu banii obtinuti se vor rezolva problemele Romaniei???? Haideti sa fim seriosi si sa nu mai credem in toate povestile care le spun acesti politicieni de doi bani care in cei 22 de ani nu au facut nimic pt. aceasta tara.
2011-10-25 23:27:06 | Raporteaza