![]() | Operativitate vs. reprezentativitate în PNLvezi toate articolele de Laurentiu Matei30 Jan 2010 la 20:20 14 comentarii 530 vizualizari. |
Înţeleg că PNL dezbate acum dacă ar trebui să-şi aleagă conducerea nominal sau pe liste care să susţină o moţiune. Sunt argumente şi de-o parte şi de cealaltă. O listă care să susţină o moţiune ar însemna o echipă unită la conducerea partidului cu o direcţie clară. Deci operativitate. Pe de altă parte, candidaturile nominale asigură un grad mai mare de reprezentativitate.
STOP!
Dilema asta sună cunoscut, nu? Avem cam aceeaşi situaţie în Parlament? Avem!
PNL nu vrea vot uninominal pur pentru alegerea parlamentarilor. Au ei o presimţire că ar risca să nu mai intre în Parlament aşa, deci vor un sistem care să asigure reprezentativitate cu riscul de a îngreuna activitatea Parlamentului.
Aici fac o paranteză şi spun că e posibil ca un vot uninominal pur (mai ales în două tururi, dar chiar şi cu primul clasat câştigător) să-i forţeze să prezinte candidaţi de o calitate mai bună şi în final să le aducă nu pieirea ci un scor decent şi parlamentari mai buni.
Exerciţiu de ipocrizie acum. Ce vor face în ograda lor? Vor merge pe liste pentru a da o direcţie clară partidului cu riscul de a lăsa câteva bisericuţe fără microfon sau vor asigura reprezentativitate cu riscul de a avea şedinţe mai lungi şi mai încinse?
Etichete: vot uninominal


Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
| 1... "dacă e să ne uităm la ceea ce zice Ponta în ultimele zile" ha,ha,ha, rau faceti domnule Teodorescu ca va "uitati" in exces la ce zice domnul cu pricina si nu la ce spune cartulia de capatai a statului... | ||
| 2Stau si ma uit (de pe tusa)... Ziaristic vorbind, cica unii au introdus un proiect in Senat... Si rezum: in trecut, Geoana Presedintele Senatului. Avea niste sertare. Si, pt ca era presedinte, indiferent... | ||
| 3@gigi: Domnu' Gigi, luati-o usor ca acu' va raspunde dl. Teodorescu! La cate articole a scris domnia sa despre dictatorul Basescu, va gaseste o mie de "inalte tradari"! De-un pareczemplu, nu e inalta tradare... | ||
| 4@C TEODORESCU....bun,pregatesc legi pentru demitere....dar motiv au ? Care-i "inalta tradare "? Dar asta nu va intereseaza !Incalcarea legilor nu-i un interes care sa va atinga !PONTA VREA SA REZOLVE PROBLEMELE... | ||
| 5Jenant : Cernea da, Teodorescu nu! Ba, da' bun e Cernea asta, frate!... | ||
| 6@nelu:rautate, mitocanie... sau marlanie si prostie. te caracterizseaza ion, ionelule, nelule - esti doar unul din multimea de dorei, gigei, nelisori...samd. sunteti exponentii perfecti pentru usl:... | ||
| Mihai Goţiu 10909 citiri |
| Cristian Teodorescu 9808 citiri |
| Costi Rogozanu 8953 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4157 citiri |
| Alin Fumurescu 3956 citiri |
| Constantin Creţan 3395 citiri |
| Dorin Tudoran 2888 citiri |
| Elena Vijulie 2642 citiri |
| Dan Duca 2476 citiri |
| Ciprian Şiulea 2314 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61301 citiri |
| Cristian Teodorescu 40148 citiri |
| Costi Rogozanu 38145 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18205 citiri |
| Alin Fumurescu 17862 citiri |
| Viorel Dobran 12325 citiri |
| Dan Duca 11276 citiri |
| Constantin Creţan 11154 citiri |
| Elena Vijulie 9267 citiri |
| Dorin Tudoran 8715 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Elena Vijulie 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Dupa cumetria familiei prezidentiale cu un individ perceput de catre opinia publica ca interlop, proncentele pdl-ului si presedintelui s-au dus la vale. PNL-ul nu trebuie sa-si gaca griji. Portocaliii lucreaza vartos pentru ei.
2010-01-30 20:38:08 | Raporteaza
@Gica
are Base nevoie de procente cum am eu nevoie de ineptiile tale,fraiere.
PS-am uitat sa-ti spun;pana in 2014 Base o sa-ti rada in nas ,tie si lui Crin si lui Orban si la toata sleahta de ,,politicieni”liberali ca despre PSD ,Dumnezeu cu mila.
Daca asta este politica liberala,ceea ce face PNL-ul,prefer sa iasa in decor si sa-i citesc in cartea de istorie.
2010-01-30 21:08:41 | Raporteaza
daaa, uninominal pur le trebuie la romanasii nostri ca sa intre in parlament toti manelistii care dau cu banu’ in alegatori. chiar n-ai vazut ca asta nu e tara de uninominal.
2010-01-30 21:14:00 | Raporteaza
Stimate domn,
Sunt un votant PNL (nu sunt membru al partidului)care nu are presimtiri negre este deloc ingrijorat de posibilitatea schimbarii sistemului de vot uninominal, dimpotriva. va dau cateva argumente (sunt sigur ca nu fac decat sa va reamintesc)
2010-01-30 21:24:38 | Raporteaza
Abia au trecut 4 saptamani dina anul asta. Boc n-a reusit inca sa-si scoale in cap chiar toti bugetarii si pensionarii dar lucreaza pe chestia asta. Basescu si suta de milioane de euro pentru moldovenii de peste Prut inca nu a intrat in mentalul colectiv. Eu zic ca ne grabim cu analizatul PNL-ului. Baietii astia inca nu au realizat ce bafta au ca nu sunt la guvernare. Tot ce trebuie sa faca e sa nu-l mai lase pe Orban sa spuna prostii si sa astepte ca PDL sa conduca asa de bine cum poate si PSD-ul sa se restructureze asa de bine cum poate. Daca PNL are rabdare suficient va deveni un partid cu adevarat important prin eliminare
.
2010-01-30 21:25:01 | Raporteaza
bah, chiar asa , nu credeam ca o sa urasc vreodata un alt politician mai mult decat l-am urat pe ilici, dar base a reusit sa-i fure primul loc mosului comunist iar faptul ca e sustinut de mase largi de cetateni (ca multi alti politicieni de “succes” din istorie) il “apropie” fosrte mult canivel de ura din parte restului cetatenilor de inventatorul mineriadelor.
2010-01-30 21:28:16 | Raporteaza
dar cum naibilui va gasiti aici (aproape) toti fanatici base? vorbesc de cei care posteaza comentari politice. adica ce trebuie sa faci ca sa scri aici?
sa fi membru in vreun fan-club?
pe bune, sunt curios.
2010-01-30 21:33:00 | Raporteaza
continuare comentariu 4
1. Nu doi-trei cum se crede ci marea majoritate a actualilor parlamentari PNL, mai exact cinzeci SI-au CASTIGAT COLEGIILE. Prin urmare, daca s-ar sistemul intr-unul de tip britanic (invingatorul intr-un singur tur)ar fi fost parlamentari si acum. Apropo, nici sistemul britanic, unic in UE, nu produce bi-partidism si acolo,ca peste tot in UE, indiferent de sistemul de vot, sunt reprezentati liberalii, pe langa conservatori, laburisti si partidele nationale irlandeze sau scotiene.
2. o varianta de vot in doua tururi, agreata de basescu declarativ, ar fi cea mai avantajoasa pt PNL, al carui candidati intrati in turul al doilea ar avea sanse mari de castig, fie ca adversarii sunt de la PD-L sau de la PSD.
3. Nu uitati de exemplul Stroe – sprijinirea unui candidat comun anti PD-L, care a dus la 70 la suta si care se va repeta in bucuresti peste doua luni suta, care e un semnal important pentru ce s-ar putea intampla peste doi ani la alegeri / candidati comuni anti PD-L.
2010-01-30 21:35:18 | Raporteaza
@bogdan: asta ziceam şi eu, nu ar fi tocmai un dezastru, aşa cum zic unii.
@cvmax: tu din ce am scris eu ai înţeles că sunt fanatic Băse? ai o obsesie…
2010-01-30 21:55:20 | Raporteaza
@cvmax
pari o copie ieftina a lui Crin,dar sensibil mai putin educat decat looserul.(mai pune i mai multi)
Cred ca si Sica daca-ti canta la mandolina iti stoarce lacrimi.Ia-te de mana cu Nellu si aruncati-va in dambovita ca faceti umbra degeaba plaiurilor mioritice.
2010-01-30 22:46:24 | Raporteaza
Domnu Matei, sunteti glumet sau faceti pe niznaiul pedelist in papsoi. Pai unde ati vazut ca alesii de pe primul loc sunt cei mai buni? Sunt de cele mai multe ori tipi cu bani si influenta in teritoriu, mari mafioti sau supusi ai lor! Sau credeti cumva ca electoratul are un simt al valorii fara gres si nu poate sa-i voteze decat pe cei mai buni, nu pe cei mai puternici si care le dau pomeni? Uitati-va la alesii de la PDL si PSD de pe locul unu! Va plac? Va credeam mai istet, ma dezamagiti.
2010-01-31 13:47:59 | Raporteaza
@bogdan:
Dupa asa pledoarie, ajung sA cred ca PNL ar trebuie sa-si schimbe numele in PMR (Partidul Masochistilor din Romania)… cum altfel s-ar explica votul (si optiunea) lor in problema uninominalului!?…
)
2010-01-31 14:33:41 | Raporteaza
@erikson: hai să lămurim o treabă. Eu sunt liberal. Nu sunt membru de partid dar asta e convingerea mea. Tocmai de-aia critic PNL cel mai des. În speranţa că pot îndrepta lucrurile pe care le critic. Şi de-aia nici nu mă înscriu în PNL. Vreau să-i critic din afară. E rolul pe care mi-l asum şi de care sunt convins că au nevoie.
Cât despre mafioţi, concentraţia lor în PNL e o idee mai mică, aşa că dacă vor trebui să câştige colegii vor fi nevoiţi să promoveze mai mult oameni de calitate şi mai puţin oameni puşi să fie (îţi mai aminteşti candidatul cocalar din ultima campanie parlamentară?)
2010-01-31 16:08:18 | Raporteaza
@laurentiu matei. Cu tot respectul, domnule Matei, nu m-ati convins. De ce credeti dvs. ca in Romania castiga cei care pun pe lista persoane meritorii? Daca ar fi fost asa, PNL, despre care spuneati ca au mai putini mafioti, ar fi trebuit sa castige alegerile. Sau, si mai bine, URR-ul, acum mai multi ani. Si nu mi-ati raspuns: cei care au iesit pe primul loc la uninominal sunt cei mai competenti, sau cei mai potenti financiar si cu cele mai multe parghii de mituire a electoratului? M-as bucura, sincer, sa aveti dreptate, dar realitatea e alta, din pacate.
De acord cu dvs. in schimb in problema Adinei Valean care, din punctul meu de vedere, e o calamitate pentru PNL, ca si Norica sau Ghise.
Victoria lui Stroe n-a fost datorita lui Stroe ci din cauza lui Honorius si datorita lui Chiliman. E o nuanta care conteaza.
2010-01-31 17:30:04 | Raporteaza