![]() | Orban la Cotroceni. Trădare?vezi toate articolele de Laura Cernahoschi09 Mar 2010 la 20:29 39 comentarii 1545 vizualizari. |
Întreba un cititor (val_one, pentru cunoscători) ce e cu numirea lui Orban la Cotroceni. Dacă e vreo trădare la mijloc. Leonard Orban, ca să fim înţeleşi, nu fratele său cunoscut pentru cariera muzicală în emisiuni TV şi accidente auto. Fostul comisar european este noul consilier pe probleme europene al preşedintelui Băsescu.
Nu este nicio trădare la mijloc, pentru simplul motiv că Leonard Orban a fugit tot timpul de implicarea politică. De când era secretar de stat în ministerul Integrării Europene a refuzat înregimentarea într-un partid. În momentul în care a fost numit consilier european au existat presiuni imense din partea PNL-ului ca Orban să se înscrie în partid. Îmi amintesc că l-am hăituit şi noi, atunci, presa, pe proaspătul comisar, în încercarea de a afla primii dacă îşi ia sau nu carnet de partid. Nu şi-a luat. De altfel, din câte îmi amintesc, după ce Vosganian s-a întors cu coada între picioare, trimis înapoi acasă de Barroso, atunci când încercam să aflu cine va fi următoarea nominalizare a României pentru postul de comisar, unele surse spuneau că Orban ar fi primit oferta de a deveni consilier prezidenţial. La sfârşitul lui 2006, deci. Nu ştiu dacă oferta a existat cu adevărat, fiind vorba de ceva auzit “pe surse”, cum spuneam, dar zvonul a existat.
Cert este că Orban cunoaşte foarte bine mecanismele europene. Chiar dacă au existat unele cârcoteli împotriva lui prin Comisie, din partea colegilor, că ar f i încercat să forţeze unele lucruri în favoarea României. Probabil că este unul dintre cei mai buni specialişti ai României în birocraţie UE, cunoscând-o atât din afară, în calitate de negociator, cât şi dinăuntru, în calitate de comisar. Iar Băsescu încercase, în 2007, să îl atragă în echipa sa şi pe Vasile Puşcaş, celălalt negociator al României cu UE. Puşcaş a rămas însă în PSD. Să ne amintim şi încăpăţânarea cu care Băsescu l-a susţinut pe Cioloş pentru postul de comisar pe agricultură, deşi provenea din zona liberală. Singurul argument era experienţa lui Cioloş în domeniul politicii agricole comune a UE. Băsescu are,aş spune, o slăbiciune pentru experţii în UE, vrea să şi-i ţină aproape.
Nu ştiu ce relaţie are Leonard Orban cu fratele său Ludovic, dar, în orice caz, politica e politică, familia e familie, iar cariera e carieră. Nu cred că ar rtebui să privim intrarea la Cotroceni a lui Leonard Orban ca pe o trădare faţă de fratele său. Ar trebui să privim politica drept o afacere raţională, nu ca pe o poveste de dragoste şi ură.
Etichete: Orban


Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
| 1Domnu' Teodorescu... Ati inceput sa folositi Cocolino? Fiinda brusc ati devenit moale si pufos! Unde naiba va este spiritul acid si pofta de improscat cu noroi? Unde va sint parabolele si hiperbole care... | ||
| 2domnule ziarist nu este vorba de iubire aici ci mai degraba este vorba de un presedinte care a cistigat doua mandate,a facut ceva pentru tara,a lasat libertate deplina latoti. eucred ca cel mai hulit si... | ||
| 3... "dacă e să ne uităm la ceea ce zice Ponta în ultimele zile" ha,ha,ha, rau faceti domnule Teodorescu ca va "uitati" in exces la ce zice domnul cu pricina si nu la ce spune cartulia de capatai a statului... | ||
| 4Stau si ma uit (de pe tusa)... Ziaristic vorbind, cica unii au introdus un proiect in Senat... Si rezum: in trecut, Geoana Presedintele Senatului. Avea niste sertare. Si, pt ca era presedinte, indiferent... | ||
| 5@gigi: Domnu' Gigi, luati-o usor ca acu' va raspunde dl. Teodorescu! La cate articole a scris domnia sa despre dictatorul Basescu, va gaseste o mie de "inalte tradari"! De-un pareczemplu, nu e inalta tradare... | ||
| 6@C TEODORESCU....bun,pregatesc legi pentru demitere....dar motiv au ? Care-i "inalta tradare "? Dar asta nu va intereseaza !Incalcarea legilor nu-i un interes care sa va atinga !PONTA VREA SA REZOLVE PROBLEMELE... | ||
| Mihai Goţiu 10922 citiri |
| Cristian Teodorescu 9830 citiri |
| Costi Rogozanu 8960 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4160 citiri |
| Alin Fumurescu 3957 citiri |
| Constantin Creţan 3396 citiri |
| Dorin Tudoran 2890 citiri |
| Elena Vijulie 2647 citiri |
| Dan Duca 2477 citiri |
| Ciprian Şiulea 2314 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61314 citiri |
| Cristian Teodorescu 40170 citiri |
| Costi Rogozanu 38152 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18208 citiri |
| Alin Fumurescu 17863 citiri |
| Viorel Dobran 12325 citiri |
| Dan Duca 11277 citiri |
| Constantin Creţan 11155 citiri |
| Elena Vijulie 9272 citiri |
| Dorin Tudoran 8717 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
atrage in echipa oameni de valoare chiar si din taberele
adverse.Vezi si cazul lui Dacian Ciolos,Predoiu,Marian Sarbu.Eu nu i-as numi chiar asa de facil tradatori.
Sincer,voiam sa declansez o disputa.
2010-03-09 20:47:35 | Raporteaza
blonda mica si sevoasa baga mare ca tot gotiu e mai tare la rating
2010-03-09 20:49:39 | Raporteaza
@val_one Poate am inteles eu rgesit. Oricum voiam sa scriu despre orban la cotroceni
Dar…citez din tine: “Off topic:-fostul europarlamentar Ludovic Orban a fost numit de Basescu consilier prezidential.
Tradare?” am incheiat citatul.
Sa vedem daca se declanseaza vreo disputa au ba…
2010-03-09 20:50:38 | Raporteaza
@Laura,pai,a fost asa,un acces de malitiozitate,conform bunului/raului meu obicei(uitasem de cornite de iezisori)
Mai exact,trebuia sa scriu: “tot ca tradator va fi catalogat?” Dar la servici,nu prea am timp.
2010-03-09 20:56:24 | Raporteaza
@val-one
) ok, np, a functionat, oricum!
2010-03-09 21:04:33 | Raporteaza
Ma zapaciti mutindu-va de colo colo, tocmai cind am zis ca ma doare capul.
Nu-i nici o tradare, evident. E ca si cum un frate tine cu Dinamo iar celalt cu Steaua. Sau Real si Barcelona, la alegere. Repet, scuzati-mi replicile profunde astazi… 
2010-03-09 21:07:21 | Raporteaza
Urmeaza Bolcas?
2010-03-09 21:08:28 | Raporteaza
@Laura,multumesc!

2010-03-09 21:10:20 | Raporteaza
mi-a placut ala de la nr 2,blonda mica si sevoasa(….) baga mare ca la rating bla bla .,bla.Despre paranteza :-sevoasa,adica ai seva.Nu strica sa ai “seva”,un izvor la casa omului e placere.Daca a tastat gresit si e “sexoasa” -e banal, daca ai sub 1,60m si sub 54 de kg si daca ai si sex.Pe care il intrebuintezi,ca daca nuuuuu,vine biologia si zice:organul nefolosit se atrofiaza!Si din mamifere sexuate deveniti mamifere asexuate.Despre fratii Orban:e ca si in muzica,vor da faliment.
2010-03-09 21:10:35 | Raporteaza
@ Laura
” Vosganian s-a intors cu coada intre picioare”. De unde sa se intoarca omul daca nici n-a apucat sa plece, plecarea sa fiind sabotata incalificabil de marele carmaci. Unde sunt dovezile pe care le fluturau baselu si afinii sai atunci? Nici un raspuns, deci trag concluzia ca minteau. Multa ipocrizie in presa si politica. Ca si in cazul Norica Nicolai unde Marea sa Competenta cerea dosarul “inculpatei”. De ce nu mai cere dosare de cadre (pentru un Oprea de ex. )? Stim, acum sunt ai lui la putere si estea e buni, ca e de-ai mei.
2010-03-09 21:15:52 | Raporteaza
@Ultor:
Pai ce,nu sunteti multumiti ca v-o lasa pe Tushica?Ati fi vrut-o si pe ea la cancelaria lui Basescu?
2010-03-09 21:19:45 | Raporteaza
Cei doi frati sunt diferiti. Lui Leonard i-a placut cartea.
2010-03-09 21:21:26 | Raporteaza
@vasile_ no_ 5: adica,va plac in mod special comm-urile ce ar trebui sa ajunga in spam?
2010-03-09 21:23:33 | Raporteaza
@vasile_ no_ 5:
prietene am tastat gresit
iar cu organul ai grija de al tau ca daca ai citit ce au scris fetele de 8 martie pe pandora poti sa il pui in cui
Barbatii sunt niste mamifere paroase,inutile ce le incurca in cariera
restul e tacere (scuze e blogarae,ziaristica,etc)
bafta la analize
2010-03-09 21:33:19 | Raporteaza
Toti consilierii lui Traian Basescu (mai putin EU care oricum s-a retras) fac o impresie foarte buna. Si ca specialisti pe domeniu si ca oratori. Stiu ce sa faca si stiu sa explice ce fac.
Din cate stiu eu consilierii prezidentiali au rang de ministru.. si atunci daca pseudoministrii astia sunt mai buni ca cei adevarati intreb (poate offtopic) daca nu ar merge mai bine treaba daca ar guverna ei Romania?
Cu “pseudoprim-ministru” cu tot…
2010-03-09 21:39:22 | Raporteaza
@iezii_cucuieti: Ar fi fost interesant asa: Ludovic, sef la PNL si Leonard, consilier la Cotroceni.
2010-03-09 21:41:15 | Raporteaza
@iezii_cucuieti
Remarcam si eu ipocrizia baselului (favoritul tau se pare). Cat s-a chinuit omul sa discrediteze guvernarea Tariceanu ca acum , post factum sa o valideze. Oamenii adusi de Tariceanu sunt acum buni: Orban, Ciolos, Predoiu, Vladescu.
2010-03-09 21:48:28 | Raporteaza
@Ultor: Parca a aparuse un articol in ziarul (trompeta) Jurnalul National. Si Basescu si afinii sai nu au fluturat nimic. Vosganian se ascundea prin munti si ameninta ca ii da pe toti in judecata. Apropo, nu am mai auzit nimic de proces, poate ne lamuresti tu?
2010-03-09 21:52:39 | Raporteaza
@mutulica
si eu care credeam ca cel care acuza trbuie sa dovedeasca. De ce l-as crede pe Basescu pe cuvant cand acesta a dovedit ca minte cu nerusinare. daca are dovezi sa le faca publice si sunt primul care ii recomand lui Vosganian sa se retraga in pensie…Pana atunci…
2010-03-09 22:02:49 | Raporteaza
Si care era problema daca ai fi fost PNL-ist si acum este consilier prezidential? Cand schimba cate un sef din PSD sau PNL sar in sus ca sunt discriminati, iar cand cineva din grupul de opozitie este numit intro functie este catalogat imediat tradator? Oare toti sefii din PNL sau PSD care au mai ramas in functii sunt tradatori?
2010-03-09 22:04:41 | Raporteaza
@Catalin#14: Ti-e dor de un CPEx? Mai cauta-te, amigo! (pentru necunoscatori, CPEx=Comitetul Politic si Executiv – al PCR, nota bene).
2010-03-09 22:08:38 | Raporteaza
pentru toti mancatorii de kk portocalii: vedeti va rog comentariul ziaristului eminamente portocaliu Dan Tapalaga (hotnews.ro/stir../) si poate vetiintelege ca mancatul de rahat portocaliu se poate face pana la un punct. Dupa aia vomiti si mai spui si ce trebuie. Dar pentru postacii cu norma intreaga rahatul se manaca pana la capat si se mai linge si farfuria…
2010-03-09 22:12:26 | Raporteaza
@mm66: pai pa portocalii spune fiecare ce vrea. La mancatorii kk galbeni si rosii se stie una si buna: Batman, Batman…
2010-03-09 22:16:16 | Raporteaza
@mm66
Ce sa facem?!… @Catalin ii vrea pe “Basescu si ai lui” peste tot. In mod… democratic, spre binele nostru. “Basescu la munte si la mare, in orice imprejurare!”
In cazul in care @Catalin este cel din fotografie, atunci este posibil sa nu aiba stiinta despre CPEx, MAN samd.
2010-03-09 22:19:03 | Raporteaza
@Ramstein: stai linistit,@Catalin a glumit.Si nu e
portocaliu.
2010-03-09 22:21:15 | Raporteaza
@val_one
Nu stiu daca [,] Catalin este portocaliu, dar… umor are cu carul! Umor negru. Foarte negru.
2010-03-09 22:23:48 | Raporteaza
Shok!!!BOLCAS A FOST EXTERNAT!!
2010-03-09 22:25:43 | Raporteaza
nu puteti comenta decat in rosu,galben si portocaliu?
satacii manipulati de presa
cpx? a-ti trait sau a-ti auzit?
2010-03-09 22:32:40 | Raporteaza
LC: ” Leonard Orban, ca să fim înţeleşi, nu fratele său cunoscut pentru cariera muzicală în emisiuni TV şi accidente auto. Fostul comisar european este noul consilier pe probleme europene al preşedintelui Băsescu.”
Tii, am o revelatie! Pai Ludovic s-ar fi potrivit mai bine cu stapanu’ cel degraba giucator de giamparale si iute insultator la acelasi televizor. Tre’ca e tradare!
2010-03-09 22:33:03 | Raporteaza
“ar rtebui” sa asteptam rezultatele ca sa putem comenta – interesele personale primeaza,cred eu, indiferent de familie, cariera sau domeniu de activitate, deci fiecare cu ale lui – nu poate fi vorba de tradare
2010-03-09 22:43:15 | Raporteaza
@Iuda: Bingo! Maior, fost PSD, actual SRI. Si nasul fetitei lui Ponta. Nici o problema. Deci se poate.
2010-03-09 22:51:09 | Raporteaza
Presedintele Romaniei este milos la luat pe acest somer sa-i fie sluga.Sluga tot sluga ramane se pare ca se simte bine doar la slujit si pe Adrian Nastase de atunci Bombonel ne spunea ca plodu de securist este capacitate un mare specialist, Barroso na putut sa-i gaseasca un loc de munca macar ca simplu birocrat sau terminat exact la el mare ghinion.
Vezi tu “Laura”el stia bine maghiara si romana sa sti ca daca faceai parte din” Fratia securitati comuniste”aveai sansa sa fi un bun Comisar European cu limba araba si engleza pe care o stiai te descurcai dar “Cupola securitati dicteaza in tara asta”.
2010-03-10 00:10:43 | Raporteaza
hahahaha!ce de retarzi!!!
2010-03-10 00:13:47 | Raporteaza
Cum sa nu-l ia Basescu pe Orban la Cotroceni? Are el cumva in partidul sau vreo valoare? Ati uitat cum se ruga de Iliescu sa puna o vorba pe langa cei din PSD sa-l lase pe M Sarbu la guvern? L-a dorit si pe Diaconescu. Cristian, nu Ion. Cei din partidul lui si cei din grupul acela de independenti nu se deosebesc deloc de cetatenii aceia din Bucuresti care au navalit stricand usile si geamurile la deschiderea mallului acela in Bucuresti. Exact asta ii caracterizeaza pe portocalii, o navala dupa tot ce e ciolan.
2010-03-10 05:12:14 | Raporteaza
ar trebui sa intelegem ca si in psd,pnl,udmr,pdl sunt oameni capabili si destepti.
dar astia nu au timp sa iasa la televiziuni sa latre cu ura la tot ce misca,si isi vad de treaba lor.
sau sunt impinsi in spate…iar in fata vin hienele.
iar despre faptul ca un presedinte al tarii vrea sa ii atraga,care e problema?
am spus presedintele tarii,nu basescu.
2010-03-10 08:39:35 | Raporteaza
@amuzatii: Presedintele tarii are voie sa-i atraga, Basescu nu.
2010-03-10 08:44:50 | Raporteaza
“ar trebui sa intelegem ca si in psd,pnl,udmr,pdl sunt oameni capabili si destepti”
de exemplu Diaconescu …
- Cei din psd pleaca la vreme
- Leonard a fost tot timpul mai bun decat Ludovic, dar fiindca nu s-a dat in stamba prin presa plebea avea impresia inversa;
-”Sincer,voiam sa declansez o disputa” val_one se vede ca are scoala de specialitate; impreuna cu rammstein fac un catamaran ce declanseaza dispute desi sunt de acord ei-cu-ei; si ceilalti cititori se prind in hora argumentelor … mai rasfirati baieti, mai rasfirati
2010-03-10 09:29:03 | Raporteaza
@speedofmind: m-ai inteles gresit si-mi pare rau.
2010-03-10 11:18:39 | Raporteaza
@speedofmind:val_one si rammstein? zau ca te inseli amarnic.
2010-03-10 11:28:10 | Raporteaza