![]() | Penalii din fruntea PDLvezi toate articolele de Mihai Goţiu09 Nov 2010 la 01:16 27 comentarii 1309 vizualizari. |
Nu, nu e nicio figură de stil. Nu e vorba de sensul de argou, în care termenul ”penal” desemnează o persoană jenantă, penibilă, ci chiar de sensul legal. Și nu e vorba de un caz izolat. Ci de cazuri pe bandă rulantă. Unii au dosar penal și au ajuns în faza de judecată, alții chiar au condamnări definitive. Pentru infracțiuni grave, aflate în legătură directă cu funcția publică deținută, cum sunt traficul de influență și darea/primirea de mită.
Cazul fostului primar de Râmnicu Vâlcea, Mircia Gutău, e anecdotic. După ce a fost condamnat definitiv a primit titlul de Cetățean de Onoare al municipiului! Partidul nu doar că nu s-a dezis de mita pe care a primit-o, dar l-a și premiat onorific! Pentru că, deși propunerea a venit în urma unei așa-zise inițiative civice (cu toate că în strângerea semnăturilor de susținere au asudat din greu ”voluntarii” partidului), votul a fost dat de consilierii locali ai PDL. Legea (regulamentul intern care interzice acordarea unui asemenea titlu unui condamnat penal) ori bunul-simț nu au nicio relevanță atunci când e vorba de susținerea unui membru de partid care ”a dat de greu”.
Antonie Solomon, primarul suspendat al Craiovei (tot pentru luare de mită), a fost votat aproape în unanimitate (97%) ca șef al filialei locale a PDL. Gheorghe Falcă, primarul Aradului trimis în judecată de DNA, pentru aceeași ”boală profesională” – primire de mită – , este anunțat de Elena Udrea ca unul dintre candidații cu șanse majore la câștigarea șefiei PDL! Pe lângă aceștia, Bogdan Cantaragiu, șef al organizației PDL Sector 1 București, trimis în judecată pentru trafic de influență în dosarul lui Dan Păsat, pare o simplă victimă colaterală.
Nonșalanța cu care penalii sunt susținuți de partid (și să nu se creadă că PSD și PNL stau mai bine – penalii lor sunt într-un oarecare con de umbră doar pentru că nu sunt în acest moment la putere) arată intrarea vieții politice autohtone într-o nouă etapă. Dosarul penal nu doar că nu mai reprezintă o problemă de imagine, ci un atu: atât în cadrul partidului, cât și în fața opiniei publice.
Penalii reprezintă oameni de nădejde ai partidelor, dispuși să-și asume orice riscuri pentru asigurarea bunăstării personale și a organizației din care fac parte (inclusiv riscul pușcăriei). Iar asumarea acestor riscuri nu poate să rămână nerecompensată. Mai mult, dosarele penale sunt pretextul unor exerciții de imagine pentru partid! Un dosar penal sau o condamnare penală definitivă e folosită pentru a strânge liste cu zeci de mii de semnături în vederea susținerii ”oropsitului” ori pentru manifestații de stradă (liberalul Cristian Anghel, la Baia Mare, a beneficiat de aceeași susținere populară după ce a fost condamnat definitiv).
În aceste condiții, mă gândesc dacă nu cumva, atunci când vrei să critici un politician român nu e mai bine să-l lauzi. Să spui despre un primar ori un președinte de consiliu județean că e cinstit, că lucrează doar în interesul cetățenilor, că nu ia mită, că nu face trafic de influență e echivalent cu a spune că e ”fraier”, ”inadaptat”, ”nătăfleț”, ”rupt de realitate”. Și i-ai face mai mult rău decât să prezinți un dosar în care e cercetat penal.
Etichete: antonie solomon, cristian anghel, dosar penal, gheorghe falca, luare de mita, Mircia Gutau


Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
| 1@silicon_v: Asa ti-au dat tie de la partid sumele astea? USL are 45% din suportul popular? Pe parcursul intregului an au fost tot felul de imbecili care hahaiau, ca era in trend, si spuneau ca orice lege... | ||
| 2@tamara's nephew: Ce tablou frumos : dictatorul Basescu (ascultand telefoanele dlui Teodorescu) si pruncul Ponta (ajutandu-l pe parintele Nastase sa treaca strada)! Iliescu s-a-naltat!... | ||
| 3Po(h)ta ce-ai pohtit. Desi "asta înseamnă că bagi politichia pe sub uşa tribunalului şi-ţi faci singur de deochi", to(n)tusi, dece nu am ride daca prin alte ilegalitati are de suferit Basescu. Nu simti... | ||
| 4Domnul meu, Pana nu vom mangaia abisul pe crestet si nu vom cerceta neantul din noi nu vom depasi stadiul de cefalopode la care am ajuns. Acum, lasand gluma la o parte, faptul ca uselistiii sunt vindicativi... | ||
| 5Ponta este un copil frumos si destept!Exact ca tac-su Nastase si bunica-su Iliescu!... | ||
| 6@ Teodorescu Cristian - Va admir : ati devenit, brusc, candid ca un prunc! Bata-va sa va bata de ingeras! Da' si dl. Ponta e tare : acu' inveleste ciocolata in staniol!... | ||
| Mihai Goţiu 10865 citiri |
| Cristian Teodorescu 9639 citiri |
| Costi Rogozanu 8924 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4148 citiri |
| Alin Fumurescu 3947 citiri |
| Constantin Creţan 3394 citiri |
| Dorin Tudoran 2882 citiri |
| Elena Vijulie 2620 citiri |
| Dan Duca 2474 citiri |
| Ciprian Şiulea 2311 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61257 citiri |
| Cristian Teodorescu 39979 citiri |
| Costi Rogozanu 38116 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18196 citiri |
| Alin Fumurescu 17853 citiri |
| Viorel Dobran 12320 citiri |
| Dan Duca 11274 citiri |
| Constantin Creţan 11153 citiri |
| Elena Vijulie 9245 citiri |
| Dorin Tudoran 8709 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Voua, astora de la Vox Publica, va cam este frca sa criticati prea mult PD-L si pe Traian Basescu. Felicitari pentru echidistanta, baieti
2010-11-09 01:24:43 | Raporteaza
Nici nu s-a racit Marele Alb bine,nici nu ti-ai terminat sampania si-ai pornit la vanatoare de penali pedelisti!
Go Forrest,go!!!
Suferinta provocata de trecerea in nefiinta a Godacului ti-a indus complexe vindicative,astept ceva tare cu Udrea Penala si Marinaru traficant!
2010-11-09 01:48:20 | Raporteaza
Gotiule—tui mama ei de treaba
Si da-i si lupta , si da-i si lupta, pe metereze mereu
Hai ca te-am vazut, esti eficient, capabil, duci bine polonicul
Treci maine pe la casierie sa-ti dau premierea, fiindca prea mananci cu pofta
2010-11-09 02:10:08 | Raporteaza
Este vreun caz, din cele prezentate, neadevarat? De ce sariti cu atacuri la persoana atunci cand se atinge un subiect dureros- anume ca PDL este un partid care s-a rinocerizat aproape complet si isi pierde credibilitatea pe mana lui proprie, fara sa fie atacat sau “ajutat” de altii? Ce se intampla in PDL este scandalos, si seamana teribil cu ciumetii din PSD care mergeau cu Nastase la Parchet, strans uniti in jurul unui infractor. Care este diferenta?
2010-11-09 02:16:44 | Raporteaza
@Sorin Triscu
nu-mi spune ca fetele mari din politica se ascund sub umbrela PNL-ului,ca ma faci sa zambesc!
Vezi ca fetele mari,daca vor sa ramana virgine,fac niste chestii simpatice numite de pudibonzi,perversiuni high tech.
Nu mai vorbesc de himenoplastie,cred ca si tanti Gorghiu a trecut prin asa ceva.Cat despre Mireille Mathieu(crin),sa fim seriosi;are Patriciu un hidrant!!!
2010-11-09 02:28:34 | Raporteaza
@Sorin Triscu:
Nu frate, nu-i asa, un primar nu e trimis de la centru, poate ca e ajutat electoral, dar nu impus, oamenii din acel oras sunt cei ce pun stampila, ei aleg primarul, asa ca daca ai o durere zi-o cetatenilor Craiovei.
Culoarea politica a primarului—nu are importanta atata timp cat e eficient (sau ineficient)
Dosar penal—-e la moda, o rezolva el cu avocatii lui
Ce alegi, primar perfect curat dar care pune pe butuci un oras gen Craiova, sau unul cu ceva dubii pe la Parchet dar eficient??’
Si curat si eficient—-e mai greu ,nu imposibil, dar mai greu
2010-11-09 02:33:59 | Raporteaza
coana vulpea,de un timp incoace fara ursu,a facut o emisiune plicticoasa despre,vezi doamne,ce a zis c.preda cu rusinea din pdl.,datorita alegerii lui solomon (penal fiind),sef de pdl.pe la craiova…astept “ca coana” vulpea sa faca o emisiune in care sa fie invitat iarasi si tata socru (i.sarbu), sa-l intrebe daca nu-i este rusine in psd. alaturi de a.nastase,cu dosar pe rol,fiind ales mare prezident a nu stiu ce consiliu national psd ?!?!?! sau emisiuni de genul acesta nu sunt valabile in gradina psd-ului ?!?!?!
2010-11-09 03:16:31 | Raporteaza
@Laur: problema noastra e ca am ajuns sa consideram orice jaf justificat, daca omul pune o lumanare in biserica, sub ochii a ceva babe care se schiorlaie pe acolo. Sa fim bine intelesi :NU exista scuza pentru furt si alte alea. Relativ la sustinerea oferita de diverse partide oamenilor de gen… atita timp cit toti stim CE trebuie sa faci ca sa ajungi pe o pozitie de Top in politica, si mai stim si faptul ca “morala” e un cuvint fara sens pentru lumea politica… Nu, chiar nu inteleg de ce ne tot miram. Intr-un mediu infractional, idealistii nu isi au locul.
2010-11-09 03:53:50 | Raporteaza
Uite, d-aia-mi doresc sa vina la putere PSD + PNL + PC + minoritati. Ca sa nu mai avem penali la conducere. Iar cei care acum sunt penali sa primeasca NUP si despagubiri de la statul roman. Si sa curga iar lapte si miere pe strazile Romaniei.
Sincer m-am cam saturat de atatia penali. Nu era muuuult mai bine pe timpul lui Nastase, cand ziaristii mancau bataie pe stada si nu exista nici un penal in conducerea partidelor si/sau a Romaniei, parlamentului etc? Cand justitia nu gasea penali decat in randul acelora care furau 2 gaini sau 3 coceni? Cand Vantu era creditat de CEC si nu era nevoit sa-si scoata armata pe strada? Cand senatorii Romaniei, sotiile si copiii lor puteau sa ne calce linistiti pe strada cu amaratele lor de masini si nu pateau nimic? Ooof, ce vremuri!!!!
Si ce credeti domnule Gotiu, o sa scapam de dictatorul asta betiv pana la 1 februarie? Nu de alta, dar aveti dreptate, atatia penali chiar din partidul aflat la putere, nu s-a mai pomenit in Romania!!!
2010-11-09 07:13:36 | Raporteaza
Fratele meu ne-penal
Pana la sentinta definitiva orice om este prezumat vinovat.
La noi insa, presa doreste sa fie si politie si procuror si judecator.
Din fericire, sau din nefericire, justitia se face in alta parte. Deocmadata,
2010-11-09 08:34:25 | Raporteaza
ai facut o lista cu penali, nea gotiu, concluzia textului e subtirica subtirica. de ce? pai din cauza ca nici tu, nea gotiu, nu esti convins ca penal adjectiv inseamna ceva in sine si la modul absolut in romania,da macar ai descoperit apa calda lol.
da domle,sunt multi care merg la curve, de exemplu, ei si? ala merge la curve si nevasta-sa nu numai ca nu divorteaza desi stie, dar il mai si sustine.
deci nevasta-sa nu stie ca are o problema, nu? subtirica subtirea concluzia. poate vine vun jurnalist sa-i spuna nevestei ca si-a pierdut sensibilitatea morala, lol
2010-11-09 09:07:51 | Raporteaza
sentinta.ro/art../
2010-11-09 09:37:05 | Raporteaza
hopa, ati iesit la produs asa dis-de-dimineata, flocirelelor? de cand a inceput sa se stranga cercul prostimii care (inca) se mai lasa prostita, va poseda astia fara mila, ai?
how low will you go, nepoate? sa ajungi, tu, un om fin, de un inalt simt moral, sa explici p.limii cum devine treaba cu moralitatea himenoplastiei la ratele de apa sarata? si cat umor vag sarcastic aveai tu pe vremuri, luceafar neincoronat al ironiei porno-scatologice si cata scanteie vanjoasa in replici scurte si dureroase care atingeau adversarul la 14 metri, pe dreapta, dupa bascheti. of-of, mai-mai, ce trist sa vezi asa talent neegalat redus la o banala cearta intre tate. de la in-fecale sau laba-trista care (mai si) injura (mitocan, draga, pana la capat) n-am pretentii ca de unde nu e, nimeni nu cere. dar, tu?
patima, nepoate… my favourite vice…
@MG: pe ei, pe ei, pe penalul lor… Mihai, tu realizezi ca vitele astea se simt bine cand isi vad-aud numele pe la teveu, nu-i asa? detalii gen urmarire penala/condamnare nu intereseaza pe nimeni. important e c-apare acolo numele. gratis, chiar.
2010-11-09 10:18:28 | Raporteaza
Situatia aceasta cu primarii penali reprimiti cu aplauze in partide si doriti de comunitatile locale ar parea dintr-o piesa fantastica sau din una comica daca n-am fi in Romania. Dar aici suntem coplesiti, dominati de minciuna, hotie cu toate nuantele si formele lor. Poate ca, pe langa primarii si alti hoti in posturi mari care au jefuit localitatile respectivesau Romania, acestia sunt niste ingerasi. Cand Petre Roman este primit in PNL si apare cu tupeu in diverse emisiuni, cand Iliescu e tot in frunte si Nastase la fel, cand marii lideri sindicali lupta pantru cei flamanzi avand burdihanurile pline, cand stim cine sunt cei care comanda muzica in unele trusturi de presa si de unde au banul, ce sa ne mai miram?
Procentul de hoti sau de potential hoti este in Romania ingrozitor, bolnavicios de mare. De la politicieni n-ai la ce sa te astepti, ei sunt deja pacienti. Dar au luat psihologii sau sociologii acest fenomen in serios? O fi un defect genetic, sau o deformare dobandita in anii de comunism? In sfarsit, oricare ar fi explicatia, trebuie pus piciorul in prag. Dar cine sa o faca, daca ne lasam aruncati ca o minge dezumflata de la unii la altii?
2010-11-09 10:32:49 | Raporteaza
@inside
este de preferat intotdeauna finalizarea inside!
2010-11-09 10:42:33 | Raporteaza
Eu nu pot sustine ca numitii de catre dl Gotiu sint nevinovati, dar ma intreb de unde stie el, marele trancanitor, ca sint vinovati? Adrian Nastase, Vintu, Becali au procese politice, iar penalii PDL sint pe bune.
Cind procedeaza Justitia corect? ca de judecata lui Gotiu nu ma agat nici in caz de inec.
2010-11-09 10:56:32 | Raporteaza
PDL,prin liderul lor de frunte,Traian Basescu,au fost foarte vocali cu lupta anticoruptie,cel putin in primul mandat,tot atunci se formau alti penali,in sanul partidului,mai avea rost sa condamne coruptia?si dosarele pesediste tergiversate ca si cele pedeliste,prezumtie de nevinovatie la toti,in plus pdl si-a redus lupta anticoruptie la moguli,penal nu?
2010-11-09 11:08:56 | Raporteaza
Din viitoarele mizerii planuite de sinistrul FUNEBRIU: dupa ce l-a demis miseleste din functie pe actualul director al Bibliotecii Centrale Universitare Bucuresti, acesta planuieste sa ii dea (bineinteles, tot pe linie de partid) conducerea acestei institutii de prestigiu, doamnei Radoi Mireille Carmen. Va rugam sa popularizati aceasta mojicie pana nu se vor face manevrele de inscaunare a respectivei doamne prin « aranjarea » concursului de ocupare a postului de director general. Speram ca veti avea vigilenta necesara pentru a urmari acest eveniment. Va multumim !
2010-11-09 11:40:26 | Raporteaza
Oare cum se numesc acum viitori penali ,de la oricare putere ar veni? Pre-penali ,penali in asteptre, penali-pe vine?
Pe mine ma amuza disputa asta cu “penalii nostri sunt mai putin penali ca ai vostri” . Astept sa apara “panalii rai ” si penalii buni”.
PDL are totusi un ascendent: Are atat “penali” cat si “penalti”.
2010-11-09 12:12:33 | Raporteaza
@Important,
neimportant.
te popularizam.
2010-11-09 12:13:04 | Raporteaza
latra sclavule pe plantatia lui vantu..ca daca nu latrii cum iti canta vantu ,..nu mai postezi la vox wc publica…mai penalule dezinformator mihai ghetii..dar de penalul bombo congo nastase ai auzit??? de mafia psd???????? sclav penibil
2010-11-09 12:14:56 | Raporteaza
Gotiu,
Asa cum timid incerci sa sugerezi, ca sa nu se supere patronu’ platformei, problema nu o reprezinta penalii PDL ci penalii din politica romaneasca.
Da, am ajuns sa ne conduca infractorii, indiferent de partid. Nu stiu daca Solomon este mai rau decat Mazare sau daca Verestoy sau Berceanu sunt mai putin corupti decat Bombonel/Voiculescu, dar ce ar trebui sa subliniezi este faptul ca Romania este si va fi condusa de “penali”.
Asta-i un lucru rau. Mai rau decat acest rau este ca nu avem solutii. Poate doar sa ne intoarcem la 1866 si sa vedem pe unde gasim un alt Carol!
2010-11-09 12:17:56 | Raporteaza
Numarul mare penali din randul PDL inseamna ca justitia a inceput sa functioneze independent?
2010-11-09 13:07:41 | Raporteaza
Domnu’ Gotiu, faceti un efort sa intelegeti.
PDLul are planuri mari: reforma administratiei, reforma justitiei, reforma clasei politice si, in general, reforma de orice fel. Practic, telul suprem al PDLului este implementarea statului de drept. Asta e scopul si nimeni nu poate nega ca, de 6 ani, reprezentantii PDL, in frunte cu Traian Basescu, au clamat public acest tel suprem.
Acuma, e adevarat ca PDLul, prin actiunile sale, se dovedeste zi de zi un partid ca oricare altul: se fura in draci, la centru si in teritoriu multi dintre reprezentatii de vaza ai PDL au alura de mafioti si/sau imbecili, dar aceste aspecte nu trebuie luate in considerare. Important este scopul, nu mijloacele. Pentru a salva statul, e nevoie ca Partidul sa fie puternic. Pentru ca partidul sa fie puternic e necesar sa se sprijine pe oameni puternici, adica oameni apreciati de alegatori si plini de bani. Nenorocirea e ca, in Romania, astfel de oameni sunt in general corupti si, in buna parte, imbecili sau limitati intelectual. Asta e vina romanilor insa, caci sunt incapabili sa puna Partidului la dispozitie materialul corespunzator pt. a salva poporul si, prin urmare, Partidul trebuie sa lucreze cu ceea ce i se ofera: astia e oamenii, cu ei defilam.
Pot fi observate si alte contradictii: pentru a instaura statul de drept, se pare ca Partidul are nevoie ca, in prealabil, sa controleze statul in totalitatea sa, de la serviciile secrete, pana la directorii de scoli. Nici chestiunea asta nu trebuie luata in considerare, caci este necesar ca Partidul sa epureze toate elementele indezirabile, toti sabotorii din structurile de putere sau din structurile economice. Din asta deriva o alta contradictie: hotii si prostii celorlalte partide sunt inlocuiti cu alti hoti si alti prosti, dar aici revenim la chestiune materialului prost oferit de popor iar, nu e asa, scopul scuza mijloacele, iar scopul e sublim.
Se ridica desigur intrebarea, cum poti reforma justitia sprijinindu-te pe Solomon sau pe Falca, cum poti reforma Parlamentul cu Anastase sau cu Toader, cum poti reforma administratia cu fini, nasi, nepoti, cuscri, gineri, sotii, in general oameni al caror merit este ca sunt rude si prieteni ai celor care ii numesc in functii. La fel, daca vrei sa fii carcotas, poti afirma ca, in extremis, poti atinge un scop maret calcand pe cadavre, dar nu poti atinge un scop, de niciun fel, folosind mijloace apte sa produca rezultatul invers: nu poti reforma justitia, sprijinindu-te pe coruptii din partid, nu poti profesionaliza administratia numind in functii de conducere persoane fara niciun fel de pregatire profesionala sau experienta relevanta, nu poti forma o noua clasa politica, una ganditoare, competenta si bine-intentionata, promovand fosile comuniste, pitipoance, cocalari de Dorobanti si, in general, oameni fara insusiri.
Dar poate ca cel ce formuleaza o astfel de observatie greseste, nevazand padurea de copaci. Celui care formuleaza asfel de intrebari sau afirmatii, celui ce indrazneste sa observe toate aceste contradictii, i se poate reprosa ca este lipsit de viziune, ca se incurca in detalii minore, ca, in definitiv, Partidul este dator sa se intareasca, prin orice mijloace, riscand altfel sa isi rateze destinul.
In final, e o chestiune de credinta: trebuie sa ai incredere ca Partidul, in ciuda tuturor evidentelor, lucreaza pentru binele comun.
2010-11-09 13:11:58 | Raporteaza
@johannM
Domnule, dumneata incepi sa prinzi verb de scriitor cu staif. Serios, imi place postarea. Seamana cu vechile productii ale lui @inimarea pe cand era omul in forma maxima.
In rest, gresesti intr-o singura privinta: PDL se comporta ca toate celelalte partide mai putin intr-o privinta: Fiind sufocat de autoritarismul paranoicului care il conduce (evident nu vorbesc de Boc), PDL manifesta o prostie incompetenta cu un nivel de magnitudine peste restul clasei politice. Valoarea, de orice fel, n-are nicidecum loc in PDL pentru ca intrinsec valoarea are o componenta critica. Iar in barcazul asta oridnele nu se discuta, se executa.
2010-11-09 14:10:46 | Raporteaza
deh, am si eu momentele mele.
2010-11-09 15:17:30 | Raporteaza
@gotiu
acuma ce nu-ti convine ?
ca mai misca si coana justitia cite ceva pe ici pe colo?
sau ti-e dor de vremile pre-dictatura cind nu se ezista nici macar un corupt?
doar pe vremea aia s-a impamintenit vorba: tara corupta dar fara corupti.
citi din partidul la guvernare au vazut tribunalul pe interior pe vremea aia?
zi-mi macar unul.
2010-11-09 19:04:51 | Raporteaza