![]() | Pentru Fumurescu: De ce n-aş vota în scîrbă cu Traian Băsescuvezi toate articolele de Costi Rogozanu25 Oct 2009 la 14:43 35 comentarii 752 vizualizari. |
Sînt două feluri de cetăţeni activi politic (adică precocupaţi de ce se întîmplă şi cu diverse opţiuni, idei). Un tipar este Fumurescu, un om care se zbate să înţeleagă, îşi critică “alesul” etc. I-am citit ultimul articol şi e acolo exemplul perfect de om care gîndeşte bine înainte să ia o decizie. Articolul este excelent.
Un al doilea tip de cetăţean angajat este cel care scrie de exemplu la comentarii, la interviul meu cu Ernu, ceva fără legătură, dar care ţine de o obsesie. Citez din bella: “ma uit la rtv si vad un altfel de costi rogozanu!!! Ai schimbat barca?”
Despre ce barca o fi vorba nu stiu sa va spun, dar metoda asta obsesiva de a cere socoteala – tu cu cine esti? a, cu ala, atunci se explica! – nu functioneaza intr-un text al autoinvestigatiei oneste cum e cel al lui Fumurescu. El spune asa:
Nu va voi spune acum cu cine votez (ca nu votez – mi-a expirat pasaportul:). (Ba uite, va spun: Tot cu Basescu as vota. In scarba, dar as vota. ) Va voi spune, insa, ca ma ingrijoreaza pana peste poate manifestarile intelectualilor “de dreapta”, inconjurati in jurul lui Basescu. Cand, pe la douazeci si ceva de ani, am trecut de la stanga la dreapta, am facut-o mai degraba din instinct. Si moda. Era o moda sa mergi la Biserica, sa fii usurel legionar, etc. (Intamplator, in cazul meu, procesul incepuse inaintea de caderea comunismului: am ajuns de la filosofie la yoga si de la yoga la isihasm, de la isihasm la Filocalii si de aici la orotodoxie, dar asta e o cu totul alta poveste). Am mai citit niste carti, am mai cunoscut oameni, mi-am scos palaria.
Urmeaza o excelenta critica a ISP si a intelectualilor de dreapta care s-au izolat incredibil in orbire si fanatism pro-preşedinte. Şi aici e conţinut răspunsul meu la intrebarea obsesiva: tu cu cine votezi? Cu o precizare: mă interesează mult mai mult de ce votezi cu unul şi nu cu altul, decît cu cine votezi propriu-zis! din fericire, avem măcar acest gazon democratic pe care ne putem juca.
Aşadar, ca să vorbesc în logica lui Fumurescu. Nu pot vota Băsescu pentru că l-aş vota în scîrbă. După lupta cu cei 322, omul a luat-o razna după cum prevedeam din simplul fapt că i s-a părut că a cîştigat boborul.
Dar principalul motiv este tocmai fenomenul secundar, să-i zicem intelectual, care a derivat din asta. Intelectualii nu sînt agenţi de marketing politic. Dar Băsescu a atras ca un magnet oportunismul amestecat cu bătutul pumnului în piept. Sînt acolo şi omeni de bună credinţă, sînt şi oameni mişto. Dar ei se află într-o teribilă impostură: fabrică produse de PR pe temelia unui discurs etic şi deontologic. Cu alte cuvinte, îmi distrug mie orice speranţă la o egalitate în drepturi în exprimare intelectuale. De aia nu-l votez. E un vot împotriva lui Băsescu din interes: exact cum votează unii pentru taxe mai mici.
Al doilea motiv, e unul “de cartier”. Mă iei de prost? Scapă de toată camarila gri udrearidzieba şi dupa aia mai vorbim.
Înseamnă asta că trag în Băsescu din orice poziţie? Nici vorbă, toată lumea are impresia cînd am micile intervenţii de la RTV că sînt băsescian. Dar asta se întîmplă pentru că îi respect şi pe ăia pe care nu-i votez, atît cît pot.
Cu cine votez dacă nu cu el? E o întrebare aiurea. Esentiala e asta: Ce motive aş avea să votez cu unul sau cu altul? O să revin săptămîna viitoare cu cîteva dintre ele. Această derută e una feritlă. Nu mă simt deloc derutat. Mi-e silă să mă gîndesc ce-ar face talibanii lui Geoană de pe la Antena 3. Dar pînă acum, pot să-i transmit sigur dlui Fumurescu că în primul tur nu pot vota în scîrbă cu Băsescu. Pentru turul 2 mă mai gîndesc, am timp.
Şi încă ceva: acum cinci ani am votat un Băsescu reprezentant al unui partid de centru stînga, măcar declarativ. Acum sînt “populari”, hodoronc-tronc.
Etichete: Fumurescu


Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
| 1Domnule Teodorescu, daca v-au placut Iliescu si Nastase o sa va placa si Ponta, fiti fara grija! Sunt la fel de ambitiosi, orgoliosi, grei la suflet! Se construieste pe razbunare, ranchiuna, ura si interese!... | ||
| 2Intrebari si raspunsuri:1. De cand se iau deciziile cu sondajele de opinie pe masa? Adica in urma unor sondaje la care au raspuns in medie 1000 de persoane, presa, televiziunile, plus cei doi agarici/pogonici... | ||
| 3@Teodorescu Cristian I-auzi taticu'!De unde stie @Calin ca ai ginit un post de atasat cultural?De meritat,ce-i drept,meriti!Ai dat cu sarg la flasneta in anii astia din urma.R.Cernea s-a capatuit,urmezi... | ||
| 4GAVRILACHE gigiPoanta,toanta asa cum este ponta in ochii vostri v-a facut muci.Asta este teapa voastra.Uite cum ies toate smenozelile politice in cirdasie cu asa zisa justitie.Au instrumentat... | ||
| 5Totusi, ingrata pozitia domnului Teodorescu. Nu fiti rautaciosi. Sa trebuiasca sa te dai obiectiv pe dupa hidrant si sa-ti iasa asemenea jene de texte...... | ||
| 6RomaniaFilm prezinta filmul: "Free Bombonel!!!" - un film de dragoste despre cum se violeaza o Justitie oarba si bolnava.Coproductie Haznaua3-iRealitatea. In rolurile principale: Adrian Nastase, Ponta... | ||
| Mihai Goţiu 10953 citiri |
| Cristian Teodorescu 9959 citiri |
| Costi Rogozanu 8966 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4164 citiri |
| Alin Fumurescu 3961 citiri |
| Constantin Creţan 3396 citiri |
| Dorin Tudoran 2898 citiri |
| Elena Vijulie 2659 citiri |
| Dan Duca 2478 citiri |
| Ciprian Şiulea 2320 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61345 citiri |
| Cristian Teodorescu 40299 citiri |
| Costi Rogozanu 38158 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18212 citiri |
| Alin Fumurescu 17867 citiri |
| Viorel Dobran 12326 citiri |
| Dan Duca 11278 citiri |
| Constantin Creţan 11155 citiri |
| Elena Vijulie 9284 citiri |
| Dorin Tudoran 8725 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
De scarba eu nu voi mai vota niciodata cu Basescu !
2009-10-25 15:26:14 | Raporteaza
Inteleg sa fie ‘preocupat’ cu cine/de ce voteaza unul ca mine, dar ma deruteaza cand un profesor de politologie pare atat de dilematic.
2009-10-25 16:58:32 | Raporteaza
Rogozanu: votul unui om inteligent este PRAGMATIC, adica in functzie de interesul propriu, al lui, al familiei, al firmei daca are o afacere. Pentru mine nodul gordian e cota unica de 16%, destul m-au jupuit ilici& bombo cu 38% impozitare. SINGURUL care garanteaza pastrarea cotei de 16% este Basescu, caci gionelu va trebui sa dea pomeni – deci va creste impozitele – iar, daca prin absurd, ajunge bi-repetentul presedinte, or va fi un guvern PSD-PNL in care pesedeaua va fi “solistul”, ori se va trece la anticipate. Restul, Rogozanu, sunt fitze “stangace”. Nu intzeleg de ce nu tzi-l asumi pe gionelu care vrea sa-i taxeze pe “bogatzi” ca sa dea minunatzilor de harnici “saraci” din rrrom-inika. Asta ar trebui sa faca un om declarat de stanga.
2009-10-25 17:03:01 | Raporteaza
lucid – nu-ti mai explic si tie de ce io nu sint stinga. votul meu e perfect pragmatic pentru ca munca mea consta in fitele de care zici tu – cind a ajuns expresia o fitza frate? chiar numai bani vedeti?
PSD este cel mai de dreapta partid din romania – vorbim pe fapte, nu vorbe. iar geoana e varza
2009-10-25 17:58:52 | Raporteaza
Da in esenta votul uni om inteligent este pragmatic asa cum spune lucid. Insa referitor la cota unica de impozitare as vrea sa-i dau un exemplu: Eu fiind un mic slujbas la stat am un salariu de aproximativ 900 de lei cu tot cu spor de vechime, aplicand o cota de impozit de 16% voi inapoia statului suma de 144 de lei ramanandumi fabuloasa suma de 756 lei din care va trebuii sa platesc si celelalte retineri, somaj, pensii, sanatate etc. Un alt functionar mai mare ca mine pe undeva pe la minister are un micut salriu de vreo 10000 lei care conform cotei de impozitare plateste inapoi statului 1600 de lei cu titlul de impozit si-i mai ramane vro 8400 de lei din care si el cei drept va platii si celelalte contributii. Problema este ca munca depusa este aproximativ egala, nevoile avand in vedere ca ne inscriem in aceeasi categorie, a oamenilor cetateni ai statului sunt si ele aproximativ egale inseamna ca eu trebuie sa muncesc un numar de aproximativ 18 luni pentru a egala venitul lunar al acestuia, dar platim un impozit egal de 16%. Este unul din multele motive pentru care nu-l voi vota pe Basescu dar nu cel mai important.
2009-10-25 18:14:00 | Raporteaza
Voi vota cu Basescu, din sila fata de toti banalistii care au devenit “vocile poporului”.
Votez cu Basescu, deoarece, organic, nu pot vota cu PSD. Nu pot uita faptul ca Iliescu are mainile patate!
Votez cu Basescu, deoarece nu suport PNL, partid condus de un liturghier al bunului-simt de duzina si de altii care nu sunt cu vreun milimetru mai buni decat ceilalti. Oamenii isi vor da seama de “subtirimea” discursul politic al lui Crin Antonescu: multe, prea multe adjective…
2009-10-25 19:36:58 | Raporteaza
@ Costi – multzam si o nedumerire: daca NU votezi cu Basescu pentru ca ar fi un vot “din scarba”, sa-nteleg ca ai vota cu altcineva “cu inima usoara”?:)
PS Intru totul de acord cu “deruta fertila”!
2009-10-25 20:17:57 | Raporteaza
@costi rogozanu
in primul rind nu sint “angajata” de nici o culoare!
te-am vazut la tv si am simtit nevoia sa-mi dau cu parerea despre cum mi s-a parut mie ca vorbesti(adica detasat de politica in general si de basescu in special),unde vroiai sa-ti scriu? la ultima postare,nu? ce vina am eu ca in ultima vreme postezi 1-2 pe saptamina?
ps -il votez pe basescu din mai multe motive!(sa-mi comunici daca te intereseaza aceste motive).
2009-10-25 20:45:29 | Raporteaza
Portocaliii astia sunt groaznic de obsedati. Sunt mai rai decat agentii securitatii, care pe vremuri iti puneau lampba in ochi si te intrebau invariabil: “pentru cine lucrezi?”.
2009-10-25 21:22:27 | Raporteaza
kanuta
“Votez cu Basescu, deoarece, organic, nu pot vota cu PSD. Nu pot uita faptul ca Iliescu are mainile patate!”
Hahahaha!!! Iar domnul Goe le are curate rau! Hahahaha!!! Si inca o nelamurire. Parca Ilici nu e pe lista prezidentiabililor, n`asa? Asta parca si-a trait traiu` si-a mancat malaiu. Aaaa, ca-l agita domnul Goe ca pe-o sperietoare, asta da sunt de acord, e ca si in cazul lui Hrebengiuc, de care Goe este atat de obsedat, ca pana si fiul acestui guzgan rozaliu a devenit mai rau decat SIDA! Bai tata, cat de dobitoc si magar sa fii sa afirmi asa ceva despre un tanar? A uitat cum o facea fiica-sa pe gaina beata cand venea vorba de Hrebe al mic? Atunci nu era mai rau decat SIDA, acum a devenit mai rau! O Doamne, cat il mai rabzi pe acest impostor?
2009-10-25 21:28:01 | Raporteaza
Astept motivele pt care vei vota cu altii…ca la toti gasesc defecte, dar la Base mai am cu ce sa le compensez…
2009-10-25 21:31:06 | Raporteaza
@cris.ph
la ce creier trist ai cred ca Vanghelie t-i se potriveste ca o manusa!In mod cert Base nu are nevoie de votul unui ratat profesional(looser)asa ca take a break!
@dle Rogozanu
e bine ca ramaneti in randul tinerilor intelectuali de stanga,e trendy si dati dovada de perseverenta!(Malraux dixit)
2009-10-25 21:37:44 | Raporteaza
eu am o mare dilema cu votul asta, si am luat-o prin eliminare. vreau cota unica de 16% pt ca mi se pare ca orici contributie trebuie sa fie procentual egala (intr-o societate normala faptul ca x castiga mai mult ca y e pt ca x face o munca mai desteapta/importanta decat y si y daca e nemultumit trebuia sa invete mai mult si sa munceasca mai tare ca sa stie sa faca ce face x) => nu pot vota cu geoana (plus iliescu si altii). basescu are multe defecte, ma enerveaza ca uneori tine sa-si arate muschii desi ar fi mai ok daca ar gandi mai mult si da cu brandul mai putin (plus sa se scape de udrea &co). antonescu ar avea potential dar cum pot eu sa cred ca isi va face treaba cand e clar ca i se rupe de parlament, acolo unde a fost ales sa se duca si se afla in topul chiulangiilor, la fel va face si la presedentie? oprescu e un mistocar, guraliv si fara nicio substanta care va face autostrazi minune si mos craciuni in toate orasele
deci probabil ca va fi basescu, dar la fel ca si Fumurescu, nu sunt impacat in totalitate cu alegerea mea.
2009-10-25 22:01:17 | Raporteaza
Ce e nepoate, poti mai mult decat Gigi+Nela=love? Bravo, mah, esti un produs exceptional al generatiei de nepoti facuti in eprubeta, ca sa nu zic facuti din laba, ca sa nu va jignesc p[e to(n)ti.
2009-10-25 22:20:14 | Raporteaza
Uite cum cred eu ca sta treaba… Basescu acesta de care tot moare lumea de grija lui este un exponent dureros de veridic al poporului roman de la orase. Are toate defectele, e mitocan, analfabet, agrsiv, necioplit, bea si injura, probabil ca si scuipa, baga si scoate dupa cheful lui pe unii si altii in origini. Minte de ingheata apele, manipuleaza, se inconjoara de oameni de teapa lui dar musai mai cretini ca el, ca sa nu il doara, nu crede pe nimeni, nu-i pasa de nimeni, il doare drept in pix de toti si de toate. Parca il vad la gratare cu berea in brate, cu rasul ala tampit si cu ranjetul hahait pe fata. Durerea mea e ca, daca ma uit in jur, cam asta vad repetat de mii de ori, printre blocuri, prin fabrici, printre soferi si tot asa. Ca il votez sau nu pe el devine astfel irelevant…
Ma uit la Oprescu si nu pot decat sa il vad tot pe Basescu. Cu ce difera astia doi? Cu parul si replicile stereotipe. In rest, trasi la indigo, pana si scoala aia facuta de Oprescu pare derizorie la genul asta de om.
Antonescu e doar penibil. Are un aer de baietel tampitel, care se joaca de-a oamenii mari. Fumurile astea adolescentine, gen flower-power dambovitean expirat, prea suna dogit, si prea nu e in stare sa convinga pe cineva de ceva. Cand face pe seriosul, pe importantul, de sub freza aceea de baietel iesit la dans in sala din sat suna un tinman grotesc.
Geoana in schimb e alta poveste. Omul vine de undeva si crede ca merge cu tinta. Ma rog, e naspa ca omul vine dintr-o familie de generali, dar la urma urmei si generalii sunt oameni, unii (al naibii de putini) chiar onorabili. Apoi, s-a mai spalat pe la licurici, cat a stat pe acolo, nu destul cat sa-i dea minte, dar oricum, macar leaga subiectul de predicat intr-o forma acceptabila. Durerea e in logica aia economica a lui, cu aruncatul de tampenii electorale pe goarna… Tot rau e ca prea da impresia de papagal, cu un Iliescu cocotat pe un umar ca un strigoi, cu martafoii aia agramati dar loaded cu banuti stansi uniti in jurul conducatorului iubit pe care de altfel nu dau nici doi bani, cu un Nastase pe umarul alalalt, imbracat feciorelnic in toga justitiei etern oarbe… Sigur, bag mana in foc ca are motve, probabil ca i se par si beton, dar prea da impresia ca e tampit.
Si atunci, ce mama dracului, degeaba ma vrajiti unii si altii, chiar imi tremura mana numai la gandul ca as utea vota vreunul dintre astia…
2009-10-25 22:31:55 | Raporteaza
OK, Rogozanu: exista si altceva decat “banii”. Da-ne insa IN ACEST CAZ un alt criteriu de selectzie pe care sa-l aplicam catindatzilor in loc de cota unica. Impresia artistica – Vocea? Miscarea scenica? Fortza la skanderbeg? Cum joaca sah? Limbi straine? Cum tzin tacamurile la masa? Zi-ne ceva concret.
2009-10-25 22:38:49 | Raporteaza
” … n-aş vota în scîrbă cu Traian Băsescu ”
Nici eu cu acea scirba.
” Votez cu Basescu, deoarece, organic ”
Si eu tot cu organu’ nu-l votez.
“Votez cu Basescu, deoarece nu suport PNL”
Iar eu nu-l votez deoarece nu o suport pe Britney Spears.
“Votez cu Basescu”
Si nu vrei sa fii nici ministreasa in vreun cabinet, am ghicit ?
“nu sunt impacat in totalitate cu alegerea mea….am o mare dilema cu votul asta, si am luat-o prin eliminare”
Pai mai ia-o odata tot de la Bese; de data asta prin ingurgitare ca sa-ti iasa dilemele ca la melci.
2009-10-25 22:57:57 | Raporteaza
” un alt criteriu de selectzie pe care sa-l aplicam catindatzilor ”
Exemplu: ce ne-ai facut in ultimii 20 de ani de cind esti la putere. E concret, nu ?Ia sa vezi ce repede scapi de dileme: te lamuresti imediat si-i deselectezi pe toti.
“in loc de cota unica.”
Aia oricum nu se pune la criterii ca n-au facut/impus-o ei ci NATO, Uie si FMI.
“Durerea e in logica aia economica a lui”
Nu-i a lui, repeta si el ce-i sufla licuriciu-n gura.
2009-10-25 23:05:22 | Raporteaza
Niciun broblem, poti vota in scarba, cu Basescu, numai ca in cazul asta trebuie sa te astepti ca la un moment dat, sa-ti fie scarba de tine insuti. Ba chiar sa exclami: “bai tata, mare dobitoc am fost cand am votat cu scarba de Basescu!”
PS Am sa verific tontusi daca nu cumva Fumurescu a spus ca el va vota cu scarba de Basescu, fiindca atunci totul devine cu totul si cu totul altuceva!
2009-10-25 23:29:23 | Raporteaza
Nah, astia se straduiesc sa ne convinga a merge la vot, cica asa au invatzat ei ca se prosteste pulimea prin americi si alte uie. Not anymore , romanii se prind repede chiar daca se pot preface zeci de ani ca nu.
Inventeaza si ei conflicte , o dau pe-aia cu “o sa”, mai baga o apocalipsa model american , o frica, o maslina…
au ramas la stadiul ala de gradinitza a manipularii si-si inchipuie ca nu se prinde nimeni.
Nici macar propriul lor electorat taliban nu mai merge la vot. Pentru ca e rusinos, jenant fatza de amicii care te-ar putea vedea ca mergi la votare: arati a prost care crede in aceleasi promisiuni neonorate si arati a imbecil care voteaza contra lui X cind a vazut toata tzara ca X si Y se aliaza si se tot aliaza intre ei de 20 de ani. Arati ca baba aia de la ProTV care se plinge ca o tot violeaza un nepot de 2 ori pe saptamina de vreo… 5 de ani.
Si dac-ai fi pe-o mina cu ei si tot nu mergi , ca te vede lumea si spune ca esti in mafia politicienilor. Poti fi acolo si fara sa votezi, desigur. Da’ n-are rost sa mai stie si vecinii….
Fraierii de propagandisti joaca teatru ca tovarasii alora de la alba-neagra , aia care pozeaza in cistigatori.
Slab de tot bre Costi si Aline. Mai intii sa demonstrati cu ce ne ajuta pe noi daca am vota asa in general, cu oricine
si abia dupa aia sa ne spui cu cine sau impotriva cui.
2009-10-25 23:56:51 | Raporteaza
bella – am fost intrebat de promisiuni – basescu nu a facut promisiuni de tipul “va dau bani”, a facut unele mai periculoase de tipul – va iau parlamentarii pe care voi ii alegeti prost…
si da, evident, ma intereseaza de ce-l votezi. Poate ma convingi:)
2009-10-26 01:51:27 | Raporteaza
@costi rogozanu
1)nu votez psd-ul nici daca mi-ar lua Dumnezeu mintile!! mie mi se pare ca tot raul din lume e adunat aici .am fost si sint impotriva lor pt. tot trecutul lor!(in principal mi se face rau cind il vad pe iliescu)
2)nu votez pnl-ul pt. ca in 2007 m-a lasat fara cel mai misto loc de munca pe care l-am avut de cind muncesc(si crede-ma ca am ceva vechime),asta dupa ce i-am votat in alianta DA.si toate aceste minareli s-au facut pt. bani multi si au calcat pe cadavre (lasind oamenii fara loc de munca)
3) concluzie:nu a mai ramas decit basescu(ceilalti nu conteaza) sa-i enerveze pe ceilalti!! crezi ca eu nu vad ca si aici sint interese ,ca greseste ,ca e necioplit? sau sa nu ma duc la vot?
2009-10-26 08:57:49 | Raporteaza
Votul dat “în scîrbă” e tot vot, cum sexul făcut în silă e tot sex – act consumat şi asumat. Faci în scîrbă doar ce eşti obligat să faci. Nu văd în ce constă obligaţia de a vota, cînd ţi-e silă de candidat, politică, viaţă. Măcar atîta libertate ai – să nu votezi dacă n-ai pe cine.
Problema este că Băsescu nu mai trebuie votat nicicum, fiindcă de la el vine scîrba. Ceilalţi doar îi ţin isonul fiindcă li s-a spus – şi pe bună dreptate, din nenorocire – că Ro este la Ora Băsescu. Sîntem, adică, în ceasul al 12-lea al grobianismului postdecembrist. Avem de ales între a-l trăi paroxistic – şi aşa-l vom trăi dacă se realege Băsescu – ori mai calm, ca pe o boală de creştere, cu coşuri pe faţă, de care ştim că aveam a scăpa, numai să mai răbdăm puţin.
Ca să ne-nţelegem: nevotînd Băsescu, avem şansa ca, peste 5 ani, să-ncepem să intrăm în normalitate. Votîndu-l, amînăm acea şansă cu cel puţin 5 ani, fiindcă al doilea mandat al său poate lăsa urme de nu s-ar putea vindeca nici în 10 ani.
2009-10-26 09:39:37 | Raporteaza
A-l transforma pe Basescu in intruchipare a tuturor defectelor pe care politica din Romania le are mi se pare o enormitate, ca sa nu spun prostie. Stim prea bine care sunt defectele lui Basescu…mitocanie, voluntarism exacerbat, simplism al rationamentului,etc…insa aceste lipsuri mi se par mai mici decat cele ale contracandidatilor:
-Oprescu este un plezirist, un farsor, un om fara viziune, un hopa Mitica, etc.
-Antonescu mi se pare atat de lenes, incat am senzatia ca nu va participa nici macar la campania sa.
-Sa ne fereasca Domnul de prostanaci care se iau prea in serios!
2009-10-26 10:46:13 | Raporteaza
Adevărata dovadă de prostie va fi realegerea lui Băsescu. Acea prostie de care vorbeşte românul, zicînd “ăia s-au prostit de dau bună-ziua la gîşte”.
Adevărata prostie este să-şi construieşti argumentele pe false teorii: n-a spus nimeni că Băsescu ar fi Mama Relelor, el nu este decît fiica sa cea mare.
Adevărată prostie este să afirmi – chiar anonim, şi chiar pe net – că “mitocanie, voluntarism exacerbat, simplism al rationamentului” sînt defecte pasabile, în comparaţie cu ale celor care n-au mai fost preşedinţi, şi care-şi datorează “reputaţia” tocmai maşinii propagandisticie a lui Băsescu.
În fine, adevărata prostie este să nu crezi că vei ajunge a zice şi tu, vreodată “dă-mi, Doamne, gîndul românului ăl de pe urmă!” După cum, prostie crasă este să crezi că nu ţi se aplică dictonul latinesc – erare humanum, peseverare diabolicum – doar pentru că “n-ai avea de ales”, e musai să greşeşti la fel. Ăsta-i viciu, de-acum.
2009-10-26 11:17:11 | Raporteaza
1. problema nu e daca ne e scirba sau nu de psd. problema e daca nu cumva si pdl a devenit acelasi lucru
2. nu inteleg, e o motivatie personala. eu nu-i votez pentru ca prin vocea lui patriciu vor sa privatizeze tot ce prin, scoli, spitale, tot
3. concluzia e ca mai sint si alti candidati, ca de aia exista turul 1
2009-10-26 11:24:43 | Raporteaza
Costi, hai să vedem ce-ar fi aşa de rău să se privatizeze “tot”! Nu c-aş fi adeptul privatizării totale, al libertariansmului, al statului minimal şamd.
Începem cu spitalele, bine? Condus ca o afacere, un spital n-ar mai rămîne fără produsele medicale absolut necesare, nici le-ar mai cumpăra de la furnizori, la preţ de trufandale. Iar în acel spital, ar avea acces oricine are o asigurare de sănătate la nivelul cerut, ori compensînd diferenţa de nivel.
Acum, nu e la fel? Se poate cineva opera într-un spital fără a băga mîna-n buzunar? Dar poate sta internat fără a-şi aduce de acasă? Şi asta, în numele “gratuităţii” asistenţei medicale, care nu există, că nu-i plăteşte Doamne-Doamne pe toţi lucrătorii de-acolo şi toate cheltuielile aferente, totul vine de la buget, care se adună de la partea activă a populaţiei.
S-o luăm şi altfel: acum, sînt doctori care lucrează şi la stat, şi la privat? Aceiaşi doctori, cu aceeaşi competenţă, iau dintr-o parte salariul acela nenorocit de la stat, şi-ncasează şi venitul de medic privat – pe cont propriu ori în clinicile celor mai norocoşi ca ei.
Ce-ar fi rău în a despărţi apele? Spitale pentru săraci vor fi întotdeauna dar pînă şi acelea pot fi private – şi bine-ar fi aşa, altminteri nu mai sînt spitale ci lagăre de exterminare.
Continuăm cu învăţămîntul? Mutatis mutandis, tot aceeaşi situaţie, iar învăţămîntul public a ajuns inevitabil, din necesar. Dar nu pentru toţi. N-ar fi bine să beneficieze tot mai mulţi de istrucţie şcolară adevărată, în loc de a pierde 10-12 ani în Şcoala Românească, pentru a putea da bacul fără de care nu ajungi la facultate?
Iarăşi, şcoli pentru săraci vor fi întotdeauna – şi tot a orfelinate vor arăta, cum arată peste tot în lume.
2009-10-26 11:56:24 | Raporteaza
Pentru Inima-Rea,
Il voi vota pe Traian Basescu, din cateva motive:
1. Dezgustul fata de PSD, cel mai nociv partid romanesc post-’89. A descrie nocivitatea acestui partid mi se pare inutil.
2. Sila pe care mi-o provoaca liderii PNL… Orban, Rusanu, Vosganian, Norica Nicolai, Bogdan Olteanu, Patriciu, s.a., transformati, peste noapte, in fecioare neprihanite care nu au nicio responsabilitate pentru crizele societatii romanesti.
3. Sila pe care mi-o provoaca noua/vechea coalitie, a carei singura obsesie este Basescu.
4. Dispretul pe care mi-l provoaca o serie de banalisti: Bogdan Chireac, Razvan Dumitrescu, antenistii, Cornel Nistorescu, s.a.. Toata aceasta revarsare de ura ne impiedica sa practicam o critica adecvata a ceea ce se poate numi “regimul” Basescu.
2009-10-26 12:35:20 | Raporteaza
@nepotul lui tamara,
haysam-a pupi in fund,pe basescu deja l-ai umplut de ruj!
2009-10-26 13:19:50 | Raporteaza
inima rea – ma mir cum poti sa intrebi asa ceva. N-ai bunic, matusi, rude care nu si-ar permite nici un fel de taxa la spital?
2009-10-26 17:44:01 | Raporteaza
Rogozanu: daca iei propunerile lui Patriciu le iei pe toate la pachet, nu la bucata: privatizarea a “tot” cum spui tu inseamna la buget venituri suficiente pentru a acorda gratuitate (platita de Stat) pensionarilor. Gratuitate pentru care pensionarii au platit Statului in anii lor de munca. Ce naiba, parca aveati si un pic de economist pe aici, nu ? Sau va sta in obicei sa considerati injectia o crima prin aceea ca provoaca durere ? Sportul e daunator ca mai provoaca si febra musculara ? Scosul maselei stricate e vatamare corporala si ar trebui interzis ? Un sut in cur e un pas inainte sau invers ? Ti-a spus tie Patriciu ca pensionarii ar plati vreun leu ? Dar matusile si alte rude n-ar fi libere a cistiga un ban in cimpia muncii devenita prin privatizare foaaaarte intinsa ? Ori le e rusine sa lucreze ca infirmiere intr-un spital/ clinica privata romaneasca de unde sa aibe banii aia de taxe pentru spital -in caz ca ? Decit la Spania si Italia, nu ?
Uite care-i treba cu aceia care nu si-ar permite: daca e bun de munca, la munca; daca e handicapat ii dam noi asa cum facem si acum. Daca e pensionar a cotizat deja la Stat. Daca e ziarist somer: la recalificare, tzara are nevoie de tinichigii. Sau la Spania la capsuni. Macar atita folos de pe urma Uie, nu ?
2009-10-26 22:48:31 | Raporteaza
Poate ai sa spui: “pai unde la munca dom’le ca e tzara plina de someri deja”.
Io-te raspunsu’ : intreaba-i pe astia de la guvernare/guvernari. Dupa ce-l ai pe Patriciu la guvernare citiva ani cu metodele lui abia atunci intreaba-l de locuri de munca.
Si inca ceva, o masura stil Patriciu:
cine isi lasa pamintul nelucrat din motive imputabile il pierde in favoarea Primariei locale care il arendeaza/concesioneaza somerilor de la oras/rural.
Trebuie sa va dea Patriciu totul mura-n gura….
(nu o lua nici ca pe o necesitate stringenta daca nu simti ca atare si nici ca pe o propunere indecenta
oricit ai fi de tentat).
2009-10-26 22:55:03 | Raporteaza
In sfarsit,un articol clar si concis asupra motivelor pentru care cineva,in deplina cunostinta de cauza,l-ar sau nu l-ar vota pe dl.Basescu.
Trebuie sa ne debarasam de pornirile furioase pro sau contra actualului presedinte,dupa cum trebuie sa-i privim cu maxima obiectivitate pe ceilalti candidati-ma refer la cei care conteaza…
De apreciat si postarea lui Daniel,un portret cam dureros de exact al romanului.
Dupa umila mea parere,este periculos sa se lase impresia ca parlamentarii sunt ceva de care mai bine sa ne lipsim-cei de azi au mari defecte,dar ,conform lui Churchill,democratia parlamentara e singura posibila.
Cel putin,eu asa privesc lucrurile.
M-as bucura sa ma poata cineva convinge ca gresesc.
2009-10-28 20:29:37 | Raporteaza
Votez Basesca pentru ca: A pus-o pe Macovei la M.J. Ii zgaltaie pe parlamentari. M-a determinat sa citesc carti de istorie recenta ca sa inteleg ce ni se intimpla. Ma trateaza ca pe un om cu creier nu ca pe un stomac vesnic infometat. Dar, nu ma luati in seama, eu sunt o simpla vanzatoare.
2009-11-01 17:42:42 | Raporteaza
Patriciu sa plateasca intii taxele tranzactionarii Rompetrolului statutului roman si nu elvetian sau olandez si sa plateasca accizele cu care a cumparatRompetrolul si dupa aia sa dea sfaturi ce sa se faca cu banii.Dar v-am spus,eu imi permit sa nu fiu snoaba.
2009-11-01 18:01:51 | Raporteaza