![]() | PNL, jocul la supravietuirevezi toate articolele de Teodor Tita06 Mar 2010 la 15:45 46 comentarii 1167 vizualizari. |
Crin Antonescu s-a incapatanat zilele astea sa isi impuna vointa in fata Congresului PNL. Un exercitiu inutil de orgoliu, care spune mai multe despre starea actuala a partidului decat despre valoarea reala a castigatorului (nu cred ca exista dubii asupra numelui).
Criza de resurse umane
Prins intr-o capcana in care a intrat de buna voie, PNL se vede obligat sa marsaluiasca demoralizat alaturi de Crin Antonescu caruia un loc trei la prezidentiale i-a fost suficient pentru a-si crea un ascendent moral asupra oricarui posibil concurent din interior. Si aici apare prima dintre probleme. Nu stiu daca am vazut vreodata PNL atat de blazat, fara plan de back-up si transformat in teren de joaca al unui lider unic cu aere nejustificate de mantuitor. Domnul Antonescu nu a avut niciun concurent serios iar asta este cel mai grav lucru pentru liberali care, dupa ce au pierdut multi oameni buni, nu mai sunt in stare sa produca nume si valori. Si nu numai ca nu mai pot, dar nu par sa dispuna de vointa necesara pentru a incerca. PNL s-a abandonat in mainile domnului Antonescu ca multimea de la Maglavit in fata ciobanului balbait si vizionar.
Nu Crin Antonescu este vinovat pentru supradoza de blazare a liberalilor dar nici nu face nimic pentru a insufleti partidul in fruntea caruia se afla. Ba din contra, prea-desele accente veninoase din discursul sau indeparteaza, impun distante si creaza rezerve multora dintre cei care tot spera ca fostul candidat la presedintie “sa devina politician” (citatul apartine unui liberal binecunoscut, insa a fost rostit intr-o conversatie privata)
PNL trebuie sa invete din nou sa fie ambitios, la fel ca in 2004, daca vrea sa mai conteze macar la fel de mult ca atunci. Insa cata vreme pana si prietenii domnului Antonescu sunt tratati ca slujbasii nedemni ai unui vechil exigent, sunt putine sanse ca dezbaterea interna din PNL sa isi recapete prea curand energia. Liberalii joaca zilele astea la supravietuire, nu la victorie. Din punctul meu de vedere, asta este o greseala.
Frauda ca punct de pornire
A doua problema a PNL este clarificarea ideologica. Unul dintre principiile de la care pleaca programul Antonescu, “Prin noi insine. Acum”, este acela ca PD-L nu reprezinta dreapta legitima, deci PNL este obligat sa isi asume rolul asta. PNL trebuie intr-adevar sa isi consume destinul pe dreapta, pentru ca asa s-a legitimat de la reinfiintare si pentru ca asta astepta electoratul sau. Insa explicand astfel misiunea partidului, domnul Antonescu si apropiatii sai sunt ipocriti. Chiar sa fi uitat cu totii ca unul dintre reprezentantii de marca ai liberalismului contemporan este Teodor Melescanu. Chiar nu mai tine minte nimeni cine este si de unde a venit domnul Melescanu? Sa fim seriosi! Reconstructia liberalismului pe astfel de baze este mincinoasa si aduce a frauda.
Adevarul despre Conu’ Costache
O a treia problema a PNL este raportarea la Dinu Patriciu. Liberalii joaca un fel de comedie de prost-gust refuzand sa isi asume unul dintre principalii lideri informali ai partidului. Nu cred ca mai exista naivi care isi inchipuie ca domnul Patriciu nu are o influenta uriasa in PNL, inclusiv la nivel ideologic. Din nou comportamentul ambivalent al PNL aduce a frauda. Eu unul, ma indoiesc ca vreunul dintre oamenii care aleg PNL sunt influentati de aura negativa a domnului Patriciu, ba chiar cunosc cativa care il admira. Din punctul asta de vedere, Crin Antonescu are de invatat vreo doua lucruri de la Victor Ponta, al carui discurs inclusiv si integrator este gandit pe termen lung si mizand pe faptul ca timpul rezolva multe.
Concluzii
Crin Antonescu castiga inutil intr-un congres fara rost de pe urma caruia liberalii de rand nu raman decat cu semne intrebare si nicio certitudine. Domnul Antonescu a facut ce a stiut mai bine pentru a invinge fara drept de apel, insa daca nu doreste ca intreg partidul sa se scufunde in mocirla mediocritatii pe termen lung are nevoie sa gaseasca solutii pentru a rezolva criza de personal a PNL. Trebuie sa gaseasca o cale de a aduce mai multe personalitati alaturi de partid. In acelasi timp liberalii trebuie sa isi asume onest propria identitate si oamenii care ii reprezinta formal si informal. Programul PNL trebuie sa isi asume obiective mai putine, mai clare si mai coerente. Aici, se gaseste o sursa de insipratie pe gratis. La nivelul discursului public, actualul si viitorul presedinte al PNL trebuie sa renunte la obsesiile personale sau sa devina campion la disimulare. Cata vreme domnul Antonescu se consuma in dezbateri minore, lasand prea des sa para dominat de ura si nervi, asa va arata si PNL. Revansard, razbunator si inutil. Pentru ca PNL e Crin Antonescu si Antonescu e PNL. Fie ca ne place, fie ca nu.
PS Vad imagini cu Petre Roman vorbind insufletit de la tribuna congresului PNL. Inca un reprezentant al dreptei “legitime” ![]()
Etichete: alegeri 2012, congres, crin antonescu petrache lupu, Dinu Patriciu, maglavit pnl, securitate, teodor melescanu, viorel catarama


Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
| 1@nae: Don Nae, frate, ce-ai cu mine? Porcaieste-l pe don Teodorescu ca el aduce acuzatii nefondate la adresa lu' don Ponta! Eu doar glumesc! Sa traiesti bine, Nae!... | ||
| 2Domnule Teodorescu, daca v-au placut Iliescu si Nastase o sa va placa si Ponta, fiti fara grija! Sunt la fel de ambitiosi, orgoliosi, grei la suflet! Se construieste pe razbunare, ranchiuna, ura si interese!... | ||
| 3Intrebari si raspunsuri:1. De cand se iau deciziile cu sondajele de opinie pe masa? Adica in urma unor sondaje la care au raspuns in medie 1000 de persoane, presa, televiziunile, plus cei doi agarici/pogonici... | ||
| 4@Teodorescu Cristian I-auzi taticu'!De unde stie @Calin ca ai ginit un post de atasat cultural?De meritat,ce-i drept,meriti!Ai dat cu sarg la flasneta in anii astia din urma.R.Cernea s-a capatuit,urmezi... | ||
| 5GAVRILACHE gigiPoanta,toanta asa cum este ponta in ochii vostri v-a facut muci.Asta este teapa voastra.Uite cum ies toate smenozelile politice in cirdasie cu asa zisa justitie.Au instrumentat... | ||
| 6Totusi, ingrata pozitia domnului Teodorescu. Nu fiti rautaciosi. Sa trebuiasca sa te dai obiectiv pe dupa hidrant si sa-ti iasa asemenea jene de texte...... | ||
| Mihai Goţiu 10961 citiri |
| Cristian Teodorescu 9991 citiri |
| Costi Rogozanu 8977 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4164 citiri |
| Alin Fumurescu 3963 citiri |
| Constantin Creţan 3396 citiri |
| Dorin Tudoran 2898 citiri |
| Elena Vijulie 2663 citiri |
| Dan Duca 2478 citiri |
| Ciprian Şiulea 2320 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61353 citiri |
| Cristian Teodorescu 40331 citiri |
| Costi Rogozanu 38169 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18212 citiri |
| Alin Fumurescu 17869 citiri |
| Viorel Dobran 12327 citiri |
| Dan Duca 11278 citiri |
| Constantin Creţan 11155 citiri |
| Elena Vijulie 9288 citiri |
| Dorin Tudoran 8725 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
@Teodor Tita: din pacate,ai dreptate.100%.
Repet,din pacate.
2010-03-06 16:06:09 | Raporteaza
Crin, liderul cu privirea acvatica, ar trebui sa se intrebe daca Melescanu nu este mai mare in grad decat Catarama. Oricum raspunsul este la Patriciu care plateste soldele.
2010-03-06 16:14:26 | Raporteaza
Din ciclul “Cronica unei morti anuntate”.
2010-03-06 16:20:31 | Raporteaza
@jan gresit patriciu este cel mai mare in grad de acea a putut deveni milionar de la BUGET.Acum toti ca ori cum sant pe o laba su o problema cu reglementarea BUGETULUI de catre UE conditie ca sa trecem la euro.”Politicieni”nostri stiu asta cum stiu si cei dela iREALITATEA de aceia au dat in balbaiala.
2010-03-06 16:28:57 | Raporteaza
Articolul este clar si la obiect, insa cred ca e usor optimist in masura in care inca mai evoca speranta unei schimbari.Dupa parerea mea, Partidul national Liberal ca partid istoric a incetat sa mai existe din momentul in care Dinu Patriciu si a exercitat deplina autoritate in partid ( mai exact atunci cand Tariceanu a fost determinat de el sa renunte la demisie si la alegerile anticipate). Din acel moment PNL a fost adus la pozitia de executant umil al PSD, care aparent ramanea in opozitie iar mai apoi, cu ocazia prezidentialelor, alianta a devenit publica. Este un ideal al lui Patriciu mai vechi de anul 2000,alianta intre liberali si oamenii lui Iliescu si va amintesc ca o asemenea sustinere liberala pentru acestia s a mai produs la un moment dat si in anii 90. Prin urmare, soarta partidului liberal care azi nu mai are nimic de a face cu partidul istoric de altadata, este aceea a unei anexe la PSD, care isi va mentine autonomia intrucat va fi folosita de Patriciu ca element de santaj la adresa viitorilor parteneri social-democrati, pt obtinerea cat mai multor avantaje politice si economice. E evident ca intram intr o noua etapa, in care un mare partid de dreapta are nevoie de o ‘aripa’ de centru – stanga ( independentii ) iar un mare partid de stanga ( PSD ) va prezenta la randu i o aripa de centru-dreapta ( liberalii ) cu care vor merge in tandem la alegerile viitoare. In rest lucrurile sunt clare: lipsa acuta de oameni de valoare, partid ajuns la mana unei grupari de oameni lipsiti de viziune si calitati de politician, mai degraba o grupare de impostori finantati de niste afaceristi care folosesc partidul pentru a si asigura interesele economice.
2010-03-06 16:33:18 | Raporteaza
si poate mai e de observat si in acest caz, lichidarea tovarasului de drum ( orban ), util pana la un moment dat si apoi devenit stanjenitor si necontrolabil pt cel ce ajunge ’seful suprem’ al partidului( intre ghilimele,pt ca seful unic este patriciu,evident)
2010-03-06 16:38:07 | Raporteaza
@Radu: sunt convins ca Dinu Patriciu nu e manat in lupta de numai de credinta dezinteresata in niste principii. Cum spunea alt mogul, e datoria lui sa incerce si a statului sa se apere. Pretentiile noastre trebuie sa mearga exclusiv catre oamenii care spera la functii in stat. Cu cat inteleg mai repede ca trebuie sa fie transparenti cu atat mai bine. Si pe pentru ei si pentru noi.
Etica in afaceri si alte lucruri d’astea sunt fantezii pentru amatorii de literatura motivationala
2010-03-06 16:40:36 | Raporteaza
@radu as vrea sa il compatimesc pe Orban. nu pot.
2010-03-06 16:43:53 | Raporteaza
din pacate pentru ei, liberalii nu joaca deloc la supravietuire, ci dimpotriva, la distrugere.
cu Antonescu presedinte de partid, sansele lor de supravietuire in viitorul foarte apropiat, din pacate, devin extrem de reduse.
in momentul de fata, este clar pentru oricine, ca viitorul lider PNL si-a cam pierdut spatiul de manevra.
relatia proasta pe care o are cu Basescu si PDL nu mai reprezinta un atu in actualele conditii, in care, nici PSD-ul nu mai este dispus la colaborare.
iar cel mai trist e ca, chiar si de ar vrea Crin sa schimbe ceva in aceasta stare de lucruri, nu mai are cum s-o faca.
Basescu si PDL nu vor accepta nicicand o reincalzire a relatiilor, pentru ca, in mod evident, nu mai au nevoie de liberali pentru a guverna si atunci nu mai au nici un motiv sa uite inversunarea lui Crin, impotriva lor, din turul 2 al prezidentialelor.
de partea cealalta, Ponta si PSD, nu se vor asocia cu liberalii pentru ca asta ar insemna sa-i cedeze lui Crin rolul de lider de facto al opozitiei. daca Geoana a acceptat lucrul asta pentru ca primise ceva in schimb, e evident ca Ponta nu o va face pentru ca nu are motive.
asa ca, pe langa probabilele dezertari din partid de dupa congres (vesnicii sobolani care vor incerca sa-si salveze pielea), PNL va mai avea o problema, iar asta va fi cu adevarat majora.
PSD si PDL vor avea tot interesul sa trecem la votul uninominal pur, in doua tururi, care evident le-ar avantaja enorm, in schimb ar termina PNL.
prins intre interesele celor doua partide mari si fara sprijin la nici unul dintre ele e greu de crezut ca PNL va supravietui.
2010-03-06 16:46:27 | Raporteaza
Spam
2010-03-06 16:53:13 | Raporteaza
Analiza e clara, concluziile corecte. PNL-ul continua sa dezamageasca si nu imi pare orientat spre viitor. Si viitorul nu suna deloc bine. PNL-ul e imbacsit, prafuit si incrancenat; ar trebui sa fie un vector al modernizarii politice si economica. Probabil ca politica de cadre nu a fost cea mai bune. Intr-adevar, cu oameni precum Roman, Melescanu, Nicolai s.a.m.d. nu se poate construi mare lucru. Apropo de Roman; in 1996 a iesit si el pe locul 3 la alegerile prezidentiale, cu un scor (din cate imi amintesc), bunicel. Multi il vedeau pe atunci politicianul viitorului.
PNL-ul isi joaca acum supravietuirea politica si pariaza totul pe steaua lui Crim. Ramane de vazut cum si daca va reusi Antonescu sa convinga. PNL-ul are de urmat drumul PD-ului de prin anii 2000; desi pleaca dintr-o pozitie mai buna si e intr-un mediu semnificativ mai putin ostil, Crin Antonescu nu e un om politic de talia lui Traian Basescu, sau cel putin nu inca.
La prima vedere, Crin va muri duios cu PNL-ul de gat.
2010-03-06 17:03:25 | Raporteaza
PNL a reusit sub minunata conducere a mult iubitului si stimatului conducator, crin, sa se transforme din partid national, in partid regional. Bravo ma!
2010-03-06 17:11:20 | Raporteaza
D-Tita.
Nu am simpatii politice,nu am votat niciodata lucru pentru care acum ma felicit singur, ca nu am fost fraier ca cei cinci milioane de votanti de care pdl si-a batut joc la greu aplicind principiul”voi votati(prostilor)pe cine vreti ca din urna iese cine trebuie”.Am facut statistica in scoala inainte de 89 cind se minca carte pe piine si stiu foarte bine ce spun. A fost furaciune la drumul mare,cum nu a mai fost niciodata din 90 pina in prezent.De ce spun asta? Pentru faptul ca pdl si betivul care a cistigat un al doilea mandat fraudulos oameni ca Antonescu si Ponta ii trebuie in opozitie care sa muste in modul cel mai salbatec de pdl si grobianul ei. Cu defectele fiecaruia din ei ca nu-i perfect niciunul sint sigur ca vor face multe zile negre pdl care indiferent ca esti sau nu pdl se vede clar ca au scapat caii total aiurea, minciuna si demagogia lor il fac invidios pina si pe ceasca acolo unde este.Tupeul, incompetenta,minciuna spusa direct sint duse extrem. Mai mult de atit nu cred ca se poate. Asa cu ura lor Antonescu si Ponta le va face mult rau pdl-istilor rau la care contribuie si ei din plin. Daca va merge tot asa pdl va avea soarta pnt-cd nici macar nu vor mai intra in parlament.Asa ca nu muriti dumneavoastra de grija pnl si a lui Antonescu
Ati dat exemplu pe Melescanu si Roman ca nu sint autentici de dreapta,si poate ca aveti dreptate dar pdl este autentic de dreapta asa cum tot timpul clameaza ei? Ati uitat ca au ajuns de dreapta pentru ca asa a vrut basescu intr-o zi dupa zece ani de internationala socialista.Credeti cumva ca basescu a descoperit intr-o zi doctrina sau ideologia de dreapta mai bune? As. Calcul politic d-le Tita ,a vazut ca pe stinga nu are loc de psd s-a mutat pe dreapta ca era o piine de mincat. A mincat pnt-cd a incercat sa distruga si pnl,nu i-a tinut decit partial,toate astea ca sa ramina singur pe dreapta.Unde vedeti ideologia ,doctrina?Nicaieri.Oportunism politic ,de maidan politic facut de un betiv-grobian.Si atunci daca pnl nu-i autentic de dreapta pdl este precis. Ca sa nu mai vorbesc ca acest partid este condus de un fost secretar BOB si au sustinut la presidentie un nomenclaturist- securist.
2010-03-06 17:38:51 | Raporteaza
@Nae: Textul de mai sus este despre PNL. Am incercat sa ma mentin la subiect. Tot ce spuneam este ca pornesc dezbaterea de la premise subrede. Iar in felul asta nu cred ca vor ajunge foarte departe, daca adversarii nu comit greseli majore.
2010-03-06 17:42:35 | Raporteaza
Sunt oameni competenti in PNL, doar ca, din cate se pare, nu au aspirarii atat de inalte precum Antonescu, care nu a demonstrat nimic. Numai doi mentionez, ca pe astia i-am urmarit de-a lungul anilor prestand aici in vest: Robu (de la Timisoara) si Bolojan (de la Oradea). Asemenea oameni ar trebui sa fie presedinti de partid, nu un nimeni bun de gura care isi imita inamicul.
2010-03-06 17:45:01 | Raporteaza
@Teodor Tita: eu nu pot decat sa fiu de acord cu remarca referitoare la orban. la ce limbaj execrabil a folosit in discursurile sale politice si la aroganta de care a dat dovada nu e nici simpatic si cred, nici iubit de electorat. deci nu e de compatimit. cand despre etica in afaceri, nu imi faceam vreo iluzie. insa in conditiile in care el a transformat pnl intr un instrument al sau, pe care il controleaza din umbra, liderii pnl care aspira la functii politice in stat nu sunt altceva decat executantii lui. deci ne intoarcem la ceea ce scriati Dvs: pnl trebuie sa si l asume pe patriciu clar si fara echivoc ( ceea ce nu vor face niciodata ). si atunci cum sa i obligam noi la transparenta?
2010-03-06 17:45:08 | Raporteaza
Spam
2010-03-06 17:46:04 | Raporteaza
@Florin: oamenii despre care vorbesti sunt obligati de regulile jocului sa avanseze pe cont propriu. E si vina lor daca Antonescu nu a avut parte de concurenta serioasa. Altfel, sunt de acord cu observatia ta. CA este intr-adevar influentat de modelul TB
2010-03-06 17:57:35 | Raporteaza
@NAE – Nae, si eu am facut scoala inainte de ‘89, mi-e clar ca Lb. romana n-ai facut nici atunci, nici mai tirziu.
Dar spui ca ai facut statistica. Bun, te provoc aici sa prezinti calculele personale care te-au condus la conluzia ca a fost furaciune mare (si inegal distribuita, Nae, ca ai facut statistica!)
Statistica nu se face cu insulte. Deci te ascult.
2010-03-06 18:04:53 | Raporteaza
Radu: nu ii obligam. Putem doar sa observam, sa scriem, sa cerem si in cele din urma sa tragem concluzii. Si ei si noi
2010-03-06 18:13:42 | Raporteaza
@Florin Puscas:
Oamenii competenti din PNL, liberali, stiu ce inseamna antreprenoriatul, stiu ce inseamna economia reala, sa produca ceva, sunt oameni active din punct de vedere economic. Dar asta face ca ei sa nu aiba prea mult timp de politica. Si cum de politica din PNL nu se ocupa nici macar teoreticieni in economie, profesori universitari in acest domeniu, au ramas sa faca politica liberala cei care au timp: istoricii, poetii, actorii, etc. E pacat, mare pacat ca liberalismul din Romania a ajuns sa fie confiscat de un om care nu a construit nimic si nu-si respecta nici macar locul de munca.
2010-03-06 18:23:17 | Raporteaza
La capitolul (frauda ca punct de pornire) trebuie mentionat si Petre Roman, la un moment dat in adversitate cu ..Teodor Melescanu!!!!
2010-03-06 18:25:01 | Raporteaza
@Nae: statistica facuta de dumneavoastra inainte de ‘89 era cea care dadea 9000 kg de grau la hectar?
2010-03-06 18:25:13 | Raporteaza
Domnule Tita, ma intreb de ce ati pierdut atat timp cu stilistica, dvs. si colegii dvs. Nu era mai simplu sa apara sub semnatura Vox Publica un singur comentariu referitor la liberali: “Partidul fraudulos al Conului Costache l-a reales in fruntea sa pe bidonul gol si isteric, Antonescu.” Era mai cinstit pentru cititori si mai profitabil pentru timpul dvs.
2010-03-06 18:31:02 | Raporteaza
Da ,a fost reales CRIN ! Ce-ati fi vrut? Sa fie ales un al doilea,,boc´´ca cel de la PD-L ? Crin Antonescu este ,,speranta´´noastra,a celorlalti! Sau credeati ca mai presus de Zeus nu mai e nimeni? Amarnic v-ati inselat !!
2010-03-06 18:32:48 | Raporteaza
@Sierra: esti ironic(a) pe gratis. E treaba colegilor mei ce au scris. Nu ma consult cu ei si, in buna masura, nu tin seama de ceea ce cred ei, inainte sa scriu. Dupa cum probabil stii deja, VoxPublica nu e o redactie si, pe cale de consecinta, nu are o politica editoriala.
@MOS Ion ROATA: relax
2010-03-06 18:48:28 | Raporteaza
@Teodor Tita: Mos Ion a dat de greu.I-a scapat roata
la vale si suduie din greu pe toate blogurile.
2010-03-06 19:01:51 | Raporteaza
Marta
Nu intru in teoria si pricipiile statistice ca nu este locul dar un sondaj facut pe 44000 de personae nu poate avea decit o marja de eroare sub 0.5%. Marjele de eroare intre 1-3% sint la sondaje intre 1000-5000 persoane. Situatia seara la iesirea de la urne a fost de 51-49 pentru geoana iar dimineata a fost de 51-49 pentru basescu. Aceasta situate nu are nimic comun cu statistica . Poate fi orice numai stiinta nu. Cum s-a facut simplu. Pe bani s-au inversat voturile in circumscriptii sau “a votat” un om la treisprezece secunde in diaspora. Si situatia din diaspora 80-20 pentru basescu cind in tara a fost 51-49 nu are nici-o legatura cu statistica. Poti trage concluzia ca afara au plecat numai membrii pdl si iubitori de basescu. Mai sa fie. Asa o fi fost. Nu cred. Dovada W.Brinza contracte de milioane, iar baconschi= ministru de externe. Asta asa la prima vedere fara a intra in detalii stiintifice.
Pepi
Cu ajutorul statisticii 9000Kg la hectar vezi tot ce este in jurul tau : transfagaraseanul, metroul, casa poporului,strade pe care mergi, blocul in care stai etc etc etc….
Pe statistica “pe bune” de azi : o suta km” autostrada” in doua zeci de ani,sase statii de metrou care erau facute in proportie de 75-80% inainte de 89, zero Vulcan,zeroAutobuzul,Zero fabricile de confectii din moldova etc etc etc…. Este mult mai corecta statistica de azi ca are mult mai putin de numarat si nu se mai incurca.Exceptie fac alegerile desigur.
D-le Tita scuze nu este la subiect dar trebuia sa le raspund.
2010-03-06 19:22:45 | Raporteaza
@MOS Ion ROATA:
Iarta-ne daca ne-am inselat;ai dreptate, mai presus de toti si de toate sunt Nero,Hitler si Ceausescu,si toti trei laolalta s-au reintrupat in Crinutzu vostru !
2010-03-06 19:27:01 | Raporteaza
Goropijnitza are mai multe picioare decat are penele pasarea ….vant.
Asa este cum zici maestre: “PNL s-a abandonat in mainile domnului Antonescu ca multimea de la Maglavit in fata ciobanului balbait si vizionar.”
Mai scrie, mai scrie ca este frumos.
Adevarul este ca Antonescu face pipi.Si sunt toti tristi si sarantoci, cum bine zicea Dl Teodorascu, prietenul matale.
Ba el era si mai tare, a fost acolo si a vazut ca erau prost imbracati, adica nu aveau haine pe ei, adica niste haimanale.
Basescu sa traiasca, cu doamna Udrea si chiar si cu Boc.
2010-03-06 19:39:26 | Raporteaza
Nu m-am uitat la “dezbaterile” lui CA, ca nu poti spune ca au fost dezbteri liberale!Tatal meu a fost pana la fine- Dumnezeu sa-l ierte!- liberal cu carnet, familia mea i-a votat pana la alegerile din 2008 asa ca am dreptul sa vorbesc.Daca la PSD nu am avut nicio pretentie de reforma, la PNL am avut degeaba, au aratat in schimb ca sunt mai rai ca PSD.Un partid cu Quintus – turator ordinar si criminal de razboi (Odessa),presedinte de onoare- ce oroare!, cu Fenechiu, Chioariu, Norica,Stroe,Orban, Varujan,Campeanu,Goghiu, si tot neamul lor neadormit-politicianism odios,interese de clan,lipsa totala de viziune – cota unica nu-i a lor-cu gena tradarii”in ei insisi”- iti pierzi orice speranta de asanare morala a clasei politice.Si cum finis coronat opera,iata ca si-au gasit personificarea intr-un idol gol de continut si palavragiu incorigibil. Daca acest partid va disparea-nu voi varsa nici o lacrma, nu merita!
2010-03-06 19:47:46 | Raporteaza
Lipsa de “cadre” este, intr-adevar, de necrezut. Crin si-a “adunat” pe lista mai toti who’s who din PNL. Nu era nevoie de lista, tot astia s-ar fi ales candidind uninominal. In schimb, prin intermediul listei au fost inlaturati toti nedoritii.
Lipsa de alternative se poate observa citind lista domnului Orban. A luat ce-a ramas. Asta e iar un semnal. Eu (nefiind politician) nu inteleg de ce Orban nu a propus o lista proprie, dar care sa cuprinda si (macar) citeva nume de pe lista lui Crin. Candidatii, in fond, nu faceau decit sa propuna Congresului o echipa formata din membrii partidului – nu “ai lui Crin”, nu “ai lui Orban”… Dar porobabil chiar respectivii au refuzat sa apara pe ambele liste, ca nu cumva sa isi faca bube in cap
Nu? Ce-ar fi zis Tiranul?
Pe @nae nu-l bagati in seama. El INTOTDEAUNA incepe injurindu-l pe Basescu si sfirseste laudind comunismul. Sau invers. Indiferent de subiect…
2010-03-06 19:50:33 | Raporteaza
@goropijnitza: Boris Vian, tu esti?
2010-03-06 19:50:51 | Raporteaza
Partidul Ne-Liberal a ales pe chiulangiul Senatului pe post de conducator. Acum I-au dat puterea sa taie si sa spanzure in partid in speranta ca avand putere absoluta ii va disciplina ca ordinelele racnite de acesta vor castiga batalia.
Dealtfel in ultimii cinci ani si-au facut o obisnuinta din a alege pagubos. In opozitie si nu la putere, stanga in loc de dreapta, Geoana nu Basescu.
2010-03-06 20:00:35 | Raporteaza
Asa cum bine ai spus si cum se vede cu ochiul liber,acest
Congres a fost total inutil.
PNL este in aceesi situatie dezorientata.Cam ca evreii care-l urmau pe Moise spre Pamantul Fagaduintei.
Ce nu stiu multi e ca Moise i-a invartit prin desert vreo 40 ani,pe o suprafata relativ mica dpv geografic.Ideea nu era distanta,ci trecerea unei generatii,care sa schimbe mentalitatea de sclav al egiptenilor cu aceea a unor oameni liberi.Crin are serios de invartit “liberali” ca Melescanu si Petre Roman.Poate,the next generation…
Cu Quintus si cu Radu Campeanu(sinistru personaj,dupa ‘89),revolutia bunului simt are mult de asteptat.Mai
mult decat poate Crin sa`reziste!
Iar noua si foarte probabila lege electorala s-ar putea
sa inlocuiasca “tablitele” lui Moise cu adeziunile tinerilor liberali spre cu totul alte partide!
2010-03-06 20:03:33 | Raporteaza
@Gineta
Lista lui Crin este lista Norica Nicolai, nu lista Renatte Weber. Ea, ca si cei cativa lideri cu creier care au ramas, sunt exclusi in favoarea lui Relu Fenechiu si Romeo Stavarache.
Asa ca pe pancarte scrie mai curand “Inapoi in Egipt” decat “Tara Fagaduintei”. Numai asa se explica dragostea de PSD si de Iliescu – liberalii au noaptea fantezii erotice cu comunisti si reintoarcere in vremea copilariei.
2010-03-06 20:23:08 | Raporteaza
Domnule Tita in linii mari sunt de acord cu ce spuneti. In acelas timp ma sperie neseriozitatea comentatorilor. Se pare ca pentru nimeni nu conteaza ca Antonescu n-a stralucit prin nicio activitate nici ca student- a ramas repetent de doua ori, a fost doctorand si n-a reusit sa-si ia doctoratul, a fost parlamentar si a fost campion la chiulit etc.iar daca enumeri lucrurile astea treci drept portocaliu pentru ca in mintea unora realitatea nu este cum este ci cum le place lor. Ba inca asta seara am vazut pe cineva luindu-i apararea lui Antonescu si spunand ca si Bratianu avea tendinta de a lenevii si dadea ca exemplu stauia de Mestrovivi in care Bratianu statea tolanit intr-un jilt. Era tolanit dar poate dupa vreo sedinta indelungata a guvernului pe care o prezidase ca prim ministru si nu dupa o aparitie la TV ca Antonescu.
Antonescu vorbeste despre ideologia neclara a PDL-ului si despre populismul lor el care a miltat pentru marirea si corelarea pensiilor cu salariul mediu lucru care ne costa anul asta 1,5 miliarde de euro.
Apoi Antonescu se prezinta ca fiind sarac si cinstit desi mai corect ar fi sa se prezinte ca sarac , lenes si cinstit.
Parerea mea este ca Antonescu s-a dovedit un demagog perfect pana acum si cred ca pe viitor lumea iisi va da seama de adevaratele lui calitati.
2010-03-06 20:31:51 | Raporteaza
Bratianu chiar parea lenes cand isi facea planurile stand in pat.
Isi rezolva strategiile stand acasa, intre perne. Punea in miscare mecanisme si coalitii trimitand curieri cu mesaje si venea in Parlament numai cand pica Guvernul inamic.
Dar Fuhrerul Cu Ochi Albastri nu e Bratianu. Nu e nici macar politician. Nu e decat un actor care pozeaza si care sustine mereu tabara gresita.
2010-03-06 20:44:27 | Raporteaza
O analiza excelenta.Bravo Tita!Dar te rog eu sa nu spui ca nu e crin frumos,fiindca e un batrinel (arcadianu ii spune) care face spume daca aude pe cineva ca se ride cum ca spelbul dictator a luat medalia de bronz la concursul de brad pit.
2010-03-06 21:01:03 | Raporteaza
@Nae :
Am studiat si eu statistica, nu inainte de 89 ci dupa 2000 si in strainatate, in timpul doctoratului. Si de votat tot in strainatate am votat de cativa ani. Si acum s-a votat linistit, mie nu mi-a luat mai mult de 30 de secunde votul. Dar ce sa-ti fac ca nu vrei sa intelegi ca se puteau complete fisele inainte si in felul asta cele 15 secude se transforma intr-un minut. Poate ar trebui sa-ti aduci aminte ca sunt probleme care se pot rezolva prin mai multe metode, unele lungi si laborioase si altele mai scurte si ami eficiente.
Dar sa revin la statistica. Au fost 4 sondaje, nu? Trei cu un usor avans al lui Geoana si unul cu egalitate. Mai uiti si voturi nule prin completare gresita. Mai uiti si ca ceea ce spune alegatorul nu e neaparat ceea ce a votat. Toti acesti factori cresc marja de eroare. Mai gandeste-te ca dimineata nu a fost 51-49, a fost 50-50, diferenta a fost data de diaspora. Si acum sa-ti spun sincer, avand in vedere ca traiesc de multa vreme in diaspora: oamenii aici sunt profund anticomunisti, antiiliescu. De aceea indraznesc sa spun ca procentul de 20% pentru Geoana e chiar mare! Antonescu ar fi obtinut mult mai mult.
Cat despre marile proiecte de infrastructura ale epocii comuniste, nu le neg. Sunt absolut normale intr-un stat totalitar, centralizat. De ce? Pentru ca e un stat stabil, care poate foarte usor sa aloce resursele discretionar pe anumite proiecte majore si de lunga durata, sa faca fabrici necompetitive pentru ca piata e inchisa, etc.
2010-03-06 22:18:06 | Raporteaza
pepi
m-ai lamurit bustean,n-am stiut ca cei care cara moloz,fac curat in case,spala de mizerii senilii si handicapatii sint “profund anticomunisti”M-ai luminat si am inteles ca cei din diaspora au vrut sa ne scape de comunisti in anul 2009,intr-o tara membra a NAOT si UE.Ce noroc, ne-a trecut glontul pe la ureche. Era gata gata sa vina iliescu, care ne nationaliza netul si “goagal”si nastase aducea cu japca toata diaspora acasa si ii punea la sapat tunelul la autostrada transilvania. Dar norocul nostru a fost diaspora anticomunista si noul presedite care dai si lupta cu comunistii.Bine ca am aflat cine ne apara de comunisti un…fost nomenclaturist-securist.Ufff bine ca am scapat.
2010-03-06 23:40:27 | Raporteaza
Domnule Tita, ironia mea nu e niciodata “pe gratis”, c-ar face limba romana sa sufere. Poate fi, extrem de rar, gratuita. In postarea mea anterioara nu a fost cazul. Nu mimati neintelegerea…
2010-03-07 00:04:51 | Raporteaza
@sierra: pentru cei ca tine ar trebui sa existe un partid al certitudinilor. sau macar o secta, ceva
2010-03-07 09:08:30 | Raporteaza
Crin Antonescu – o bulă frumoasă umplută doar cu vorbe de Gică-Contra… te apropii de ea cu un acuşor micuţ şi nu mai e!!! Oricâte piruiete nu ar face nu reuşesc să mă pătrund de încredere în acest comediant cu iz de mic dictator.
Partea cea mai urâtă este că în acest moment România nu mai are practic niciun partid de dreapta. Toate partidele s-au înghesuit pe partea stângă şi “de-o lună-ncoace pensia nu le mai tace”. Au uitat cu toţii că vaca (mediul de afeceri) nu-ţi va da mai mult lapte dacă o stimulezi doar cu biciul (taxe şi impozite). Vrei lapte mai mult, dă-i o hrană mai bună, eventual nişte concentrate, nu numai iarbă uscată (demagogie)! Orice ţăran cu trei clase ştie lucrul acesta. Nu însă şi unul cu facultatea de filosofie!!! Acela crede că vaca se mulţumeşte doar cu filosofiile…
Iar între timp avem microîntreprindere omorâtă după microîntreprindere. Ceea ce antrenează la rândul său un întreg lanţ de efecte nefavorabile asupra economiei.
Şi nu prea văd cum s-ar schimba situaţia. Voturile cele mai multe vin de la consumatorii de avere, nu de la creatorii ei. Iar partidele din România nu au idealuri sau ideologie, ele vor pur si simplu puterea, iar pentru a ajunge la putere au nevoie de voturi. De unde vin cele mai multe voturi? Păi de la pensionari (vreo 6 mil. de votanţi foarte disciplinaţi) şi de la bugetari (vreo 1,2 mil. foarte dornici şi aceştia să trăiască pe spinarea altora).
2010-03-07 13:40:25 | Raporteaza
@Nae:
Nu ti-am explicat de ce romanii din strainanate sunt anti-PSD. Pur si simplu ti-am spus un fapt real care il observ aici de multi ani. Dar ce sa va fac daca nu stiti ca o bucatica din viata petrecuta in occident poate sa schimbe o mentalitate. Ca toata spalatura de creier care are loc in Romania prin mass-media dispare cand vezi ca democratia functioneaza, cand se vede ce inseamna o dezbatere de idei si de programe fara sa se faca atacuri la persoane, cand cei competenti ajung sa fie alesi.
Daca n-ai trait aici ai in continuare sansa sa ramai cu aceleasi idei introduse de emmisiunea “Reflector” dinainte de 89.
Si inca ceva: cei care au venit la vot in strainatate au fost foarte putini raportat la cati romani traiesc in afara granitelor. Aunt oameni care nu s-au dus pana dupa colt la sectia de votare, ci oameni care au facut zeci sau sute de kilometri ca sa-si exprime optiunea, sunt oameni carora LE PASA de ce se intampla in tara, oameni activi care muncesc si nu asteapta ajutoarele statului roman socialist. Ai inteles acum de ce a avut Geoana un scor nesperat de mare in diaspora?
2010-03-07 19:32:26 | Raporteaza
Erata:
“fapt real PE care”
2010-03-07 19:41:24 | Raporteaza