![]() | Ponta își salvează baronetul, Antonescu, cota unică. Uniunea Codamin Pvezi toate articolele de Mihai Goţiu06 Feb 2011 la 11:28 108 comentarii 2643 vizualizari. |
”Motivația împingerii lui Ponta spre alianța cu liberalii este poate fi chiar mai puternică în interiorul PSD. Unii vor să-l împingă pe Ponta spre obiective electorale, pentru a-l distrage de la obiective politice. Cuvântul reformă sau modernizare îi sperie pe mulți din cei aleși în echipa Mircea Geoană, dar care s-au trezit cu Ponta președinte. Ei se gândesc, firesc, în fiecare zi că Ponta ar putea să aștepte doar prilejul de a-i debarca, indiferent ce promisiuni de vasalitate i-au făcut. Alegerile anticipate sau suspendarea lui Băsescu sună bine pentru public și ar putea excita militanții din PSD, astfel încât să poată uita imperativul modernizării sau a reformei.” Fragmentul este dintr-o analiză a domnului Vasile Dâncu, publicată pe blogul personal, pe 15 iulie 2010.
Ei bine, baronii PSD-ului pot sta liniștiți. Au învins. Și asta fără să se obosească prea tare. Pentru că domnul Victor Ponta nici măcar nu și-a pus problema să schimbe ceva. Discursul public și acțiunile din cazul președintelui Consiliului Județean Argeș, Constantin Nicolescu, au arătat foarte clar că liderul PSD va lupta pentru ei (și baroniile lor) cu toate armele. Iar protocolul semnat ieri cu PNL, așa zisa Uniune Social-Liberală (USL), consfințește acest lucru: domnul Victor Ponta le-a garantat celor 17 președinți de Consilii Județene că vor candida din partea USL pentru un nou mandat.
Lipsa presiunii, erodarea imaginii PDL și eliminarea concurenței cu PNL, prin semnarea protoculului, pun punct oricărei idei de modernizare și reformă în rândul PSD. Obiectivul rămâne foarte clar: preluarea puterii. Iar acest lucru pare a fi în acest moment posibil și fără o dureroasă și riscantă operație internă.
De asemenea, domnul Crin Antonescu poate răsufla ușurat. Cel puțin la nivel de protocol, există promisiunea menținerii cotei unice de 16%. Cu câteva concesii social-populare (altfel binevenite atâta timp cât nu se transformă în pretext evazionist) de deductibilitate a primelor plătite către fondurile de pensii, asigurărilor private de sănătate, cheltuielilor efectuate cu studiile profesionale, cheltuielilor cu asigurarea locuinţei sau cele de reabilitate termică a locuinţei. Cota unică reprezenta (și reprezintă) un punct fără de care liberalii nu s-ar fi putut prezenta în fața propriului electorat, iar aceasta fusese o concesie pe care o acceptase și domnul Mircea Geoană. Faptul că acest lucru nu i-a deranjat cât timp erau conduși de Geoană, nu are cum să le cadă greu la stomac pesediștilor (a celor mai mulți dintre ei) nici sub conducerea Ponta. Dacă pentru electoratul liberal cota unică a este un mobil, pentru susținătorii social-democraților, impozitul progresiv nu s-a dovedit a fi o miză reală, concretizată în intenție de vot.
Astfel, atât pentru liberali, cât și pentru social-democrați, protocolul semnat reprezintă un fel de Codamin P, care înlătură durerea, dar nu tratează boala. Iar marea durere a celor două partide e accederea la putere. Cu boala n-au decât să-și bată capul alții.
Etichete: codamin p, Mihai Goţiu, mircea geoana, uniunea social liberală, vasile dancu


Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 19 May la 17:59 |
Ca şi Mugur Ciuvică, despre care tocmai am scris, tot din categoria celor pentru care pare a [ citeste mai departe ]
| Mihai Goţiu 10889 citiri |
| Cristian Teodorescu 9732 citiri |
| Costi Rogozanu 8941 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4153 citiri |
| Alin Fumurescu 3952 citiri |
| Constantin Creţan 3395 citiri |
| Dorin Tudoran 2885 citiri |
| Elena Vijulie 2626 citiri |
| Dan Duca 2475 citiri |
| Ciprian Şiulea 2312 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61281 citiri |
| Cristian Teodorescu 40072 citiri |
| Costi Rogozanu 38133 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18201 citiri |
| Alin Fumurescu 17858 citiri |
| Viorel Dobran 12322 citiri |
| Dan Duca 11275 citiri |
| Constantin Creţan 11154 citiri |
| Elena Vijulie 9251 citiri |
| Dorin Tudoran 8712 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Tot ce-ai scris este adevarul pur al acestei aliante !Cu ce-i vinovat acest popor sa aiba asemenea politicieni ? U.S.L ? Eu as zice UNIUNEA SACALILOR LIBERI ….denumirea li se potriveste de minune !
2011-02-06 12:13:49 | Raporteaza
Astăzi, 6 februarie 2011, PD-L la a douăzecişiuna aniversare.
Tăcere totala la aniversare ?
Hă, hă, hă… . Tăiască securisto-fesenismul !
2011-02-06 12:15:52 | Raporteaza
Oricum ar da-o tot nu fac bine. Mai bine ar fi să dispară de tot să rămână un singur partid pe scenă. PDL, la bine și la greu!
Eu chiar am crezut cu naivitate că aceste articole le scrieți cu bună credință.
2011-02-06 12:20:24 | Raporteaza
Ma doare in pix de USL! Problema este cu cine votez eu?Astia de la putere ar cam trebui sa mearga cel putin in opozitie,daca nu in afara Parlamentului.Iar acesta noua alianta in trei,de tip struto-camilo-magareasca nu ma atrage cu nimic.Sa votez cu DD si al sau Partid al poporului?Inca nu m-am senilizat!Si totusi in tara asta nu apare o oferta electorala serioasa si credibila?
2011-02-06 12:37:30 | Raporteaza
Nu dau un ban ruginit pe social liberalism cu securisti in coada!
2011-02-06 13:08:51 | Raporteaza
Ce bine a prins sloganul ” Ei cu ei , noi cu voi ” dar in realitate s-a intamplat ” Ei cu ei, noi ai nimanui “
2011-02-06 13:14:08 | Raporteaza
Doar daca esti imbacsit la cap nu poti traduce tot ceea ce s-a intamplat.
E simplu.
PSD-ul dupa ce si-a pus in coada PC-ul, a judecat pe principiul “Da-i dracu , profitam de ei si de spatiul lor de TV, oricum nu au decat o singura varianta, sa ne pupe pe noi in fund, ca doar nu vor incepe sa pupe PD-ul !!”
Nashpa, japitza de Voiculescu s-a prins de ce se intampla si a schimbat imediat jocul, i-a promis lui Crin SPALATORIE gratis pe Antena 3 si s-a rupt imediat din coada PSD-ului.
Asa a aparut PNL-PC, plus amenintarea catre PSD ca ii vor pune prin intermediul A3 intr-o lumina proasta.
PSD-isii si-au dat seama ca nu poti sa te pui cu Felix, ca vor pierde…..si uite cum apare la interval aliantza USL.
Niste rahati cu ochi, mult zgomot pentru nimic, bidoane goale, zbierete, promisiuni, minciuni, bufoni de jurnalisti A3 ce schimba pozitia tunurilor comform ordinelor, ieri Orban era invitat permanent pe A3 ,azi e declarat un paria.
2011-02-06 13:54:07 | Raporteaza
Dar Antonescu a propus 10% cota unica. Acum face concesii sau nu a crezut niciodata in aceasta posibilitate?
De fapt domnul Antonescu are un singur program “Jos Basescu”, in rest nu se pricepe decat la o retorica (mcam aceeasi)ieftina.
PROGRAM DE REDRESARE VREAU DIN GURA TA ANTONESCULE, IAR DE LA TINE PONTA VREAU MAI MULT DECAT SA IL INJURI PE BASESCU SAU PE BOC.
Gata Basescu nu va mai candida, ce te tot lupti cu el?
Vreau sa aud ce va fi cu cota unica, cu salariile, cu pensiile!Dar vreau sa stiu si de unde!!!!Ca de lozinci suntem satui.
Mi se pare ca ieri a fost prea ulta valva pentru nimic. Cele doua partide au colaborat tot timpul asta a fost cauza esecurilor celor de dreapta.
2011-02-06 13:55:51 | Raporteaza
Aceasta alianta functioneaza de la inceputul “democratiei originale” romanesti.
In definitiv, ce sunt partidele?
Niste gasti, care au un singur scop:acapararea puterii si implicit distribuirea valorilor materiale.
Nu putem spune ca in comunism nu am trait bine, prin REPREZENTANTI. Cartierul Primaverii era ocupat de ei, la fel ca azi; actualul liceu Monet era pentru odraslele lor, azi la fel; in organismele internationale, erau copiii lor, azi la fel: A. Nastase, Vadim Tudor, Petre Roman atunci, Daciana Sarbu, Alina Valean sau EBA, acum.
La inceput au fost mai multe gasti, au papat mai multi bani din bugetul tarii. Acum s-au concentrat fiindca “unde-s doi, puterea creste”
Sa nici nu va imaginati ca cei care s-au obisnuit cu furatul legal se vor satura vreodata!!!
Asa cum un barbat care si-a batut odata sotia, nu va mai avea inhibitii de a o mai lovi odata, nici pofta de a pofi mai mult nu dispare.
2011-02-06 14:04:35 | Raporteaza
@victor:
Cand a fost pnl “de dreapta”?
Daca privesti imaginile primelor sedinte prezidate de I.Iliescu, la masa aceea lunga sedeau alaturi Petre Roman, D.Patriciu si C.Tariceanu, alaturi de multi altii, intamplator aflati acolo.
Si, de atunci, orice nume ar fi purtat partidul, unde era Patriciu, era alturi de Iliescu, ca era Aripa Tanara sau fara aripi; deci se vede clar ca am fost trasi pe sfoara, cu dreapta si cu stanga, de fapt am fost niste papitoi plini de speranta, ne-am bucurat in 1996 , pentru ca ulterior sa ne rusinam scarbiti, ne-am bucurat in 2004, pentru ca la inceputul lui 2007 sa ne trezim uimiti din vis, iar azi, suportam cu stoicism toate mizeriile aruncate in spatele unora care, totusi, incearca sa faca ceva, dar care sunt franati pe toate caile.
Hartuiala este si fizica, dar si psihica.
2011-02-06 14:13:53 | Raporteaza
ce va agitati asa portocalii mosului.Se aud zgomote nasoale.Usor usor si udmr incepe sa nuanteze discursul.Simt ca nu o sa mai prinda parlamentul altfel decit renuntind la pdl.Si pdl cu cine va ramine? singur singurel.O sa mai pupati guvernare doar atunci cind veti face singuri 45-46%.Si la cum ati guvernat pina acuma precis ii veti face…..la pastele cailor.Va trebui sa furati foarte mult si nu mai tine.De fapt asta-i singurul lucru care va doare nu soarta pnl de care v-a durut in basca pina acum iar chiorul betiv a vrut sa-l desfiinteze.Izolarea politica in care ati intrat va sperie.Si cine ar mai fi nebunul acela care s-ar alia cu un betiv chior si manelist politic de care nu esti sigur de azi pe miine.Nu va agitati ziua judecatii se apropie au spus-o chiar ponta si crin.DISPERAREEEEEEEEEE SCRIE PE VOI.Aud dejea zgomotele zang,zang, zang……
2011-02-06 14:23:57 | Raporteaza
Victoras
vilva aia fara nimic ii urca la 75%. Mai vorbim.La voi se pune problema daca o sa mai intrati in noul parlament.Pierdeti sigur viitoarele alegeri ca nu sa mai aveti curaj nici sa furati.Ca ce o sa va astepte dupa nici nu vreau sa ma gindesc in cazul ca incercati furaciunea.O sa trebuiasca sa furati milionae de voturi nu o suta de mii.Si chiorul ori se va cuminti si va sta in banca lui sa-si termine mandatul ori va pleca si el.Si ce crezi ca va alege? cumintenia ca sa ramina acolo. La cit de manelst politic nici nu va face altceva.
2011-02-06 14:48:43 | Raporteaza
qibitz.blogspot../
E doar o gluma rautacioasa a pedelistilor.
2011-02-06 15:31:14 | Raporteaza
@sase sase: poi dragutza nu a aparut special pt alde ca tine Partidul Poporului ? sau tu il astepti pe cel al NASULUI ? Mari otrepe mai sunteti voi portocalii.. Stii ce, pan la urma ce-ar fi sa-i lasam pe alte TraianBoc inca o tura, ca macar stim ca sunt meseriasi in ale corapciunii, furtisagului adus pan in Parlament si a minciunii… Ca nu ne primesc frantzuzii si netzoteii in casa lor, ca madama Clinton ne cere amrepntele intatiului Presedinte inculpat din istoria tarilor civilizate, astea-s far de importanta. Ne mai fac vre-o gondola, ca nu-s bani si pentru modernizarea minelor sa nu mai moara oamenit, dar is cinstiti, le-au institutionalizat pe toate si mai ales coruptia si furtisagul.
2011-02-06 16:08:00 | Raporteaza
@tamara’s nephew: pt post 5> desigur tu dai bani pe socialisti liberali de stanga seara, dreapta dimineata, de-un singur trandafir si lucru ff important cu securisti-comunisti in frunte ! PS Pe cand crezi ca STAPANUL ii va retrage medalia pe care i-a acordat-0 lui SZOBY Cseh cascadorul rasului, ala cu framurile lipsa ce ne explica ca palma de la Ploiesti era in fapt o mangaiere, de l-a induiosat asa de mult pe STAPAN, de la medalita apoi.
2011-02-06 16:21:07 | Raporteaza
BRAVO gotiule,
tot mai bun e c0calarul secvrist basescu traian impreuna cu udrea’n telegondola si baronii securisti!!!!!
hai ia banu ca muncesti bine
2011-02-06 16:30:22 | Raporteaza
Nu are importnat ce aliante se fac, cine conduce statul ,ce guvern atat timp cat exista oameni onesti cu capul intreg , care nu -si vand neamul si care nu renunta la un conscept constituit in Constitutie-statul social .Aberatia cum ca statul nu poate avea grija de toti ai sai este inacceptabila: atunci de ce mai e stat?? Are reprezentanti alesi de societate si nu stapani …. Mi se pare o mare confuzie care mai degraba e facuta voit . Atat timp cat societatea poate trai decent, fara taxe enorme, fara sa fie inregimentata IAR intr-un sistem dicatorial, in care nu exista carduri de supraveghere , oameni scanati pentru a le cunoaste pana si visele din somn, care nu platesc taxe si pe aerul respirat , omul este linistit si-si vede de invatat, muncit ,etc …. Nu conteaza ce nume are partidul de la guvernare atat timp cat omul o poate duce bine ..
2011-02-06 16:46:17 | Raporteaza
@victor: Si care e problema ? Dezastrul asta in care ne-am afundat acum nu se vede? Faptul ca sunt distruse valorile romanesti nu se vede????? Chiar nu conteaza ca Romania e pe cale sa nu mai fie un stat national si unitar si sa fie doar un teritoriu bun de exploatat de catre altii? Chiar nu inteleg cum in halul in care suntem , inca se mai trezesc orgoliosi care sa arunce cu pietre in orice incercare de redresare care se face …
2011-02-06 16:53:58 | Raporteaza
Domnule Gotiu, presa libera asa cum va place sa va numiti voi astia de pe VoxPublica in primul rand ar trebuii sa semnaleze derapajele puterii, dar nu sunteti decat niste POSTACI PLATITI !!!
Cei care sunt la putere acum sunt cei din PDL impreuna cu UDMR si UNPR, ei au majoritatea in parlament, ei au guvernul, ei au presedintele, ei au curtea constitutionala, ei au serviciile secrete, ei au politizat toate institutiile, si dumneavoastra va legati de opozitie.
Va spun sincer as vota si cu Becali numai sa nu ii mai vad pe Basescu, Udrea si alti portocalii la conducerea acestei tari.
2011-02-06 17:12:23 | Raporteaza
O sa ma repet. Viitoarele alegeri sunt in vara lui 2012. In 2010 Guvernul Boc a dat 1397 HG-uri. Bonus, guvernul a dat sute de Ordonante si Ordonante de Urgenta. Numai in 2010. Aparent, in 2010 Guvernul Boc conducea RO. Deja Guvernul Boc face acelasi lucru in 2011. Aparent Guvernul Boc conduce RO si in 2011. Basescu a condus intre timp niste sedinte de Guvern dar Boc e in continuare PrimMinistru. Aparent Basescu considera ca Boc e ok. Am si eu traditionala intrebare: Daca Boc si Basescu conduc si sunt de vina, ce treaba am eu ca saptamana asta Ponta si Antonescu isi impart posturi imaginare si deputatii imaginare? Avem Guvernul si Presedintele care au reusit sa bage RO in datorii de 20 miliarde de euro si noi ne agitam ce-o sa faca opozitia peste 2 ani? In urmatorii 2 ani opozitia isi va schimba probabil protocolul de sute de ori. Basescu a declarat deja celebrul “INCA nu am ajuns cu datoria externa la 64 % din PIB”. Cine e mai toxic pentru viitorul RO zilele astea, tipii care-si imparte fotolii imaginare sau tipii care ne baga in datorii reale?
2011-02-06 17:22:40 | Raporteaza
@nellu:
Presupunem ca tu esti PM si,vazand bugetul tarii, dupa consultarea cu specialistii, ajungi la concluzia ca trebuie sa iei masuri de echilibrare.
Constati ca:
-sunt impresionant de multi pensionati de boala in ultimii ani, ce faci?
-Constati ca numarul pensionarilor, cu ordonante, anticipati si la termen, speciale si nespeciale, este foarte mare si sunt anomalii mari, ce faci?
-incerci sa inlocuiesti legile clientelare, care ar echilibra un pic bugetul-parlamentul tergiverseaza, ba nu e cvorum, ba ne jucam cu mii de amendamente cu discutii interminabile, ori ne distram cu motiuni, de cenzura sau nu, ca sa treaca timpul-ajungem la 1 lege adoptata in 1 sesiune
-incerci sa reduci deficitul de la pensii- te izbesti de “drepturile castigate” neconstitutionale, fiindca constitutionalitatea o stabileste acela care da hotararea si este direct interesat de pastrarea privilegiilor
-deci de la pensii nu tai, birocratii excedentari nu poti sa-i disponibilizezi, ca legea, aceeasi lege adoptata de predecesori, te impiedica
Tu ce faci?? Este aiurea sa acuzi un guvern ca VREA sa faca ceva, pai daca parlamentul nu-si face treaba, in timp ce alesii primesc bani publici pentru absenta lor, nu este normal sa se emita Hotarari de guvern?
Si daca pensiile si salariile umflate ale birocratilor sunt de neatins, din ce vrei sa se plateasca?
Tu crezi ca prin marirea fiscalitatii celor care mai respira poti acoperi cheltuielile enorme ale statului???
2011-02-06 18:00:28 | Raporteaza
Prietene gresesti. Alianta aceasta este medicamentul pentru boala portocalie, numita PDL-Basescu. Pana si cucuta este recomandata in astfel de cazuri!
2011-02-06 18:25:48 | Raporteaza
@Mart – Ce scrii tu e miscator. Din pacate discutam de un Guvern RO care DESI a redus salariile bugetarilor cu 25% si a redus numarul bugetarilor cu cifre inca neclare, n-a reusit sa reduca CHELTUIELILE CU SALARIILE BUGETARILOR conform Institutului National de Statistica. Sau, altfel spus, desi au dat afara portari si femei de serviciu care castigau 450 lei net au angajat consilieri care castiga 10000 de lei. Sufar pentru PDL. Mimeaza asa de frumos ca fac reforma. Din pacate, aritmetica se pare ca-i urmareste. Si cu riscul sa ma repet, daca eu luam 20 de miliarde de euro imprumut de la FMI diferenta se vedea. In bine. Asa, oamenii astia portocalii au luat 20 de miliarde de euro imprumut de la FMI si din 2012 noi vom plati de-a-n boulea dobanzile pentru ca fix in perioada asta niste smekeri aveau nevoie de bani si n-au putut sa-i ia de la UE nerambursabili pentru ca n-au fost in stare sa scrie macar un proiect decent.
2011-02-06 18:52:39 | Raporteaza
@nellu:
Din pacate nu au prea fost date afara nici macar femeile de serviciu, eventual au fost mutate dintr-un loc in altul, iar majoritatea institutiilor si-au marit salariile cu 25% chiar in luna decembrie 2009, ca sa nu le scada dupa aplicarea celebrei ordonante. Oricum angajatii institutiilor publice au un statut aparte inca de pe vremea tatucului Iliescu, fara a mai pune la socoteala ca functionarii publici sunt de-a dreptul intangibili, conform legii functionarului public, scoasa cam tot atuncea.
Orice guvern, de orice culoare, ar veni la putere, nu-i va putea clinti din loc pe acesti vesnici functionari.
Poate doar ceva explozibili…
Dar se pare ca noua alianta struto-camileasca creata zilele astea, nu va avea nici un interes sa arunce in aer sistemul, ca doar e o alianta pentru linistea noastra, si, in egala masura, pentru linistea lor.
2011-02-06 19:11:29 | Raporteaza
@buni 26 – “Dar se pare ca noua alianta struto-camileasca creata zilele astea, nu va avea nici un interes sa arunce in aer sistemul, ca doar e o alianta pentru linistea noastra, si, in egala masura, pentru linistea lor.” Alegeri locale in vara lui 2012? Noi suntem in februarie 2011? Ce-are daca Ponta si Antonescu zboara dezbracati cu parapanta peste Bucuresti? Care parte din Basescu si Boc baga Romania in datorii pana dincolo de, simuleaza ca fac reforma si-si rezolva pretenii si noi nu mai putem de ce face opozitia e greu de inteles?. E asa de greu sa ne concentram pe prostiile Guvernarii cand se intampla si sa taxam opozitia la alegeri? La englezi ii zice aproximativ ‘ We’ll cross that bridge when we’ll arive to it’. Ceva de genul O sa ma agit daca mai este pod cand o sa ajung acolo. Complex, nu?
2011-02-06 19:21:42 | Raporteaza
domnule Gotiu, cum e sa fii acuzat ba ca esti portocaliu, ba sluga lui vantu?
2011-02-06 20:03:35 | Raporteaza
@Mihai Goţiu – Consecventa ajuta uneori. Etapa asta in care desi PDL conducea prost era ok sa fie taxat mi se parea fireasca. Incep sa ma pregatesc sa citesc viitoare articole de-ale Dvs in care va dati seama ca de fapt cianura reechilbreaza biosfera Apusenilor. Totusi, eram ardeleni. Si lui Fumi n-o sa-i dea postul pe care il spera. Si daca i-l dau, probabil a doua zi o sa-i taie finantarea
2011-02-06 20:04:09 | Raporteaza
@Mart: “Interesant” discursul tau! Guvernul Boc a inceput cu umflarea taxelor pe munca si forfetar, adica politici prorecesiune (“marirea fiscalitatii celor care mai respira”), nicidecum cu reducerile pe care le clamezi, din care (o parte si mai bine gandite) chiar erau necesare. A incercat sa taie cheltuielile doar cand chiar nu mai avea pe unde scoate camasa, fiindca prin masurile fiscale isi taiase deja singur sursele de venit la buget. Iar cand iti tai craca de sub picioare, legea gravitatiei spune ca vei pica inevitabil!
Cat despre cota unica, legarea ei de dreapta e cusuta cu ata alba. Favorizeaza polarizarea sociala excesiva, creearea de monopoluri in economie, in consecinta distruge clasa de mijloc si submineaza libera concurenta. Nu este aplicata in nici o tara cu traditii capitaliste, exceptand Islanda (si acolo cu multe derogari), ci aproape exclusiv in tari excomuniste. Majoritatea oamenilor pe care ii cunosc ar vota PNL, dar sunt pentru impozit progresiv, atat pentru persoane fizice, cat si pentru firme. Deci nici pomeneala de cota unica mobil pentru electoratul liberal! Poate pentru cel portocaliu!
2011-02-06 20:27:22 | Raporteaza
Ma uitam pe Realitatea si vedeam ce face banul.
Hurezeanu a ajuns sa-l pupe in cur pe Iliescu, ceva de neconceput pe vremea mineriadelor.
Raman la parerea ca aceasta alianta este ceva nesemnificativ cata vreme UDMR-ul ramane la guvernare.
In rest intr-un an de zile se pot intampla foarte multe, iar sarbatoarea aceasta generala de pe Realitatea si Antene nu are nici un suport real.
2011-02-06 20:28:14 | Raporteaza
@mihai gotiu:
deci nu e bine ca se uneste opozitia?
corect, ti-ai exprimat limpede optiunea: guvernul boc, condus de basescu ne duce spre inalte culmi de civilizatie, nu mai imprumutam transe de la fmi, deci chiar ne-au scos pdlacii din rahat! sau ne-au bagat, prin cate transe au incasat moca pana acum? si prin cate masuri prostesti au luat sau mai exact n-au luat?
macar sunteti consecventi, cei de pe vox: mergeti cu base pana la capat, cu toate ca se intrevede doar un capat de funie….
2011-02-06 20:40:42 | Raporteaza
@Goth: Asa cum arata si un antepostator, legea apara functionarii publici, cei dati afara au castigat in instanta si au fost reangajati, plus platiti si cand nu au lucrat.
Imi pare rau ca d-l Basescu a tinut, in mandatele sale, la respectarea legilor democratice, in situatia data, un pic de stare de necesitate si facut ordine in legile clientelare, aprobate de cei “322″ si inainte de ei,nu ar fi stricat. Taxa pe munca nu tin minte ca s-ar fi marit in aceasta perioada, forfetarul a existat, intr’adevar, dar si aici te pot contrazice:
O firma cat de mica nu moare cu un forfetar de 500 lei/luna, pentru ca pur si simplu mareste pretul produselor sale cu cota aferenta.
Firmele desfiintate au fost, in majoritatea cazurilor, infiintate ca a doua, a treia firma a cate unuia, mai ales fara activitate, pentru care plata forfetarului ar fi fost drept aiurea.
Mult mai mult a afectat firmele mici si mijlocii extinderea retelei de supermarketuri in toata tara, unde angajatii sunt pur si simplu exploatati si care, prin extinderea lor, au desfiintat atat micii comercianti, cat si micii producatori romani.
2011-02-06 20:43:59 | Raporteaza
@Goth: nu vreau sa te contrazic, cota unica, este dicutabila. Parerea mea, judecand logic, atunci cand impozitarea se face progresiv si progresul economic incetineste. Este adevarat, se ajunge la la o polarizare sociala in timp.
2011-02-06 20:44:42 | Raporteaza
@Goth: Dragule, dar liberalii tai prieteni doar acum si-au dat seama de relele cotei unice??
Nu te supara pe mine, dar liberalii sustin despre ei si despre sustinatorii proprii ca sunt elite si intelectuali; e greu sa cred ca elitele gandesc asa incet si se prind asa greu.
2011-02-06 20:47:07 | Raporteaza
@nellu:
Si daca luai transa aceea de 20 miliarde, pe tine nu te castigau in procese birocratii disponibilizati si repusi in functie?
Tie nu-ti spune nimic ca azi arestam pe un mare grangure, iar maine curtea de apel il elibereaza, invatam si noi ceva terminologie de drept: recuzarea judecatorilor, schimbarea avocatilor, cu amanare pentru studiul dosarului, vicii de procedura, exceptie de neconstitutionalitate, internare in spital, nesuportarea starii de detentie si in final, prescrierea faptelor.
In timp ce gainarul care a furat masina beizedelei lui Nastase infunda puscaria pentru 8 ani, judecat in procedura de urgenta si incarcerat!!
Hai tovarase, nu suntem cu totii spalati pe creier!!
2011-02-06 20:54:20 | Raporteaza
D-le Gotiu,chiar nu ne asteptam la atata rea credinta,multi dintre cititori!… gondole portocalii pt.care se taie panglici tricolore,aberatii zilnice despre cum…na ca am iesit din criza…?!Dumnezeule, ORICE!!!fie si vechiul algocalmin,cu garantia la limita…STATUL DE DREPT IN ROMANIA ESTE PE MOARTE!treziti-va d-lor!
2011-02-06 20:57:36 | Raporteaza
@Mart 36 – Basescu e Presedinte de 6 ani. Constantinescu, dupa 4 ani , a aparut la TV si a recunoscut ca l-a invins sistemul. Tu cat crezi ca-i mai trebuie lui Basescu sa : a) faca naibii ceva ca prostiile astea sa nu se mai intample; b) recunoasca ca nu e in stare si sa lase pe altcineva sa incerce? Si apropo de “Si daca luai transa aceea de 20 miliarde, pe tine nu te castigau in procese birocratii disponibilizati si repusi in functie?” iti garantez ca pana si tu , cu mormanul ala de bani , rezolvai birocrati, procese, etc. Ce sa zic de mine
.
2011-02-06 21:00:59 | Raporteaza
@nellu:
Eu am convingerea ca d-nul Basescu a avut cele mai bune intentii in privinta redresarii Romaniei, in urma haosului creat de guvernarile anterioare.
In primii 2 ani, cu guvernarea Tariceanu, erau obstructionari din partea psd, de aceea alegerile anticipate, propuse de d-nul Basescu, dadeau Aliantei DA puterea de a face transformarile necesare, dar aici a intervenit vointa lui Patriciu, care si-a vazut interesele lezate, si de aici a inceput haosul.
Este absurd sa acuzi pe Basescu pentru guvernarea 2007-2008, catastrofala de-a dreptul, orchestrata direct de pnl-psd.
Calculul lor a fost simplu: facem legi populiste, daca castiga pdl-treaba lor cu cum se descurca, avem motiv de intaratare a polulatiei; daca castigam noi, dam drumul la tiparnita, luam imprumut de la rusi si de la chinezi, pescuim in ape tulburi si ne mai imbogatim un pic pe seama prostimii credule.
2011-02-06 21:28:31 | Raporteaza
@nellu:
Pentru postacii cu genocidul:
Cine stie sa citeasca, poate interpreta aceste date statistice, oficiale:
sept.2004 fata de sept.2010
-pensia medie 2.097.400lei(51 Eu) fata de 761 lei(177 Eu)
-salariul mediu 6.800.000lei(165 Eu) fata de 1340 lei (313 Eu)
-curs euro 41127 lei in sept.2004 , 4,28 lei sept 2010
Tot din date statistice, pretul painii in 2004:16000 lei/kg la Iasi si 26000 lei/kg. la Timisoara.
In 2010, pretul mediu al kg -ului de paine-2,13 lei.
In mai 2005, pretul benzinei a crescut la 1,005 eur/litru, ca acum.
Intrebare: Cum se face ca in septembrie 2004, toata lumea era multumita, nu murea nimeni de foame, nu facea nimeni GENOCID, nu erau manifestatii, nu se urla pe strazi “Jos Iliescu”, “Jos Nastase”!!, nu se aruncau cu bulgari de zapada spre Iliescu sau Nastase, spre deosebire de cerneala aruncata in obrazul lui Constantinescu??
De ce pe toate canalele de stiri se sugereaza “moartea de foame”? din mopment ce veniturile sunt mult mai mari ca in urma cu 6 ani??
Se constata stabilitatea monetara, inflatia redusa sau inexistenta.
Pe cine deranjeaza stabilitatea??
Si o ultima remarca-intrebare:
De ce pe stadion strigam, catre echipa favorita:”Hai XYZ” , in dorinta de a-i incuraja pe jucatori si nu huiduim ???
2011-02-06 21:37:29 | Raporteaza
@Mart: Nu am fost vreodata pe stadion pentru ca nu-mi place fotbalul de niciunfel.
Nu agreez nici informatiile “oficiale” sau neoficiale
Era firesc sa fie aliniate veniturile indivizilor din cetate, odata cu intrarea in UE.
Nici pe departe nu se aseamana cu cele din cea mai saraca tara din UE (vezi grecia)
Un pensionar din grecia are 1700 euro (medie) si preturile sunt asemenea Romaniei
2011-02-06 21:57:44 | Raporteaza
In ce priveste basescul tau, are sa intre pe usa din dos a istoriei
2011-02-06 22:00:23 | Raporteaza
@vis:
basescu e al meu cat e al tau.
Daca vrei sa se alinieze veniturile cu cele UE, roaga-te sa ne cucereasca Germania, sa devenim landul Romania si visul tau s-ar implini.
Pana atunci, ai libertatea de a studia salariile si preturile din Republica Moldova, ca ti se pregateste o “prietenie” cu Rusia si China, iar fata de astia, putem sa ne laudam ca avem salarii mai mari.
2011-02-06 22:08:28 | Raporteaza
@vis:
Ai copii?
Daca nu mergi pe stadion sau la sala, poate mergi la serbarea copiilor; acolo aplauzi prestatia copilului tau, sau strigi “HUOOO!!!” ca sa prinda curaj copilul?
2011-02-06 22:10:24 | Raporteaza
cine e dancu?
2011-02-06 22:16:21 | Raporteaza
@Mart: Iti mai spun ceva si cu asta inchei polemica
Am inchis o firma infintata in 1991, in care lucrau 43 de oameni, tocmai datorita lui basescu.
L-a votat lumea pe basescu, sa le dea el sa manance.
Sa nu intelegi ca aveam contracte cu statul , nicidecum, era o firma de productie faceam si export.
Pur si simplu nu mai vreau sa platesc taxe la stat sa isi cumpere udrea genti si pantofi
2011-02-06 22:20:24 | Raporteaza
Mod de gandire USL-ist:
Vinovata de moartea celor 5 mineri de la Uricani e …Udrea, fiindca daca nu investea banii in telegondole la Vulcan si ar fi dat banutul catre mineri, nu s-ar mai fi intamplat nenorocirea.
E logic, e tipic voiculescian.
A intrat deja in functiune SPALATORIA Antena 3, deja pe ecran vad 3 papagali uniti prin sloganul “JOS BASE”.
Ce penibili, ce barbatie zace in ei, o sa si-o fure urat de tot
2011-02-06 22:27:50 | Raporteaza
@Mart: incearca sa iesi din retorica de la #40, ca nu tine. Ce tot dai tu cu atata sarg, ca sa nu-i zic obsesie, este o valoare momentana (ma refer la cea din 2004), care nu a fost mentinuta, asa cum vrei sa dai impresia. Fiindca nu se cade sa te documentezi numai de pe hotnews, te ajut sa-ti reimprospatezi memoria cu evolutia cursului valutar din 2001 pana in prezent:
valutar360.ro/i../
In alta ordine de idei, iti dau o tema de casa pentru altadata: cauta si evolutia in ultimii 8 ani, sa zicem, a preturilor la: kWh pentru consumul casnic (dar si industrial, de ce nu), la gigacalorie, la kg de cartofi, ceapa, carne de pui, malai, telemea etc. De-astea, din categoria necesitatilor de baza, ca nu am nevoie de pretul la caviar…Si nu, in ultimul rand, la benzina: uite, iti dau un clou: litrul ala care era de 1,005 Euro in august 2005 (nu in mai, cum zici tu) insemna, in mod real, in banii nostri cei de toate zilele, fix 34.200 lei vechi (Eco Premium). Aceeasi benzina era, cu un an inainte, 26.000 lei vechi. Cat e acum? Aud?
Sunt statistici pe care nu ai cum le contrazice.
2011-02-06 22:38:21 | Raporteaza
@vis:
Daca spui “datorita lui basescu” inseamna ca-i multumesti , altfel spuneai “din cauza”.
Interesant si modul tau de gandire, deci cel ce rezulta in urma votului are obligatia sa-ti dea de mancare, sa-ti spele rufele, sa-ti faca curat prin casa, sa te stearga la poponel, etc.
Nu cumva vrei sa-ti conceapa si copiii ???
Ai mare, mare grija, detin o informatie ca din taxele platite de tine isi cumpara nu numai Udrea posete, cica mai baga mana si Boc pentru prezervative, Base pentru o tuiculitza si Videanu pentru chilotei tanga.
2011-02-06 22:43:15 | Raporteaza
@Mahmurul: Scuze “datorita” am uitat sa pun ghilimele
Un guvern, in primul rand are nevoie de incredere si in conditiile cele mai vitrege, cetatea suporta cu brio si il sustine.
Cine sustine in conditiile date acest individ ori e prost ori e mercenar.
Si in ce priveste copii mei sunt deja adulti
2011-02-06 22:55:47 | Raporteaza
I-am botezat acum USLA-si
In amintirile din care
Nu pot scapa de cei ucisi
Pedeapsa e doar o eroare!
Degeaba au tot scormonit
Doua decenii, tot plangand
Noi vinovati, am achitat
Ce crime, nu avem nici gand?
2011-02-06 22:59:45 | Raporteaza
@vis:
Cine te opreste sa dai incredere acestui guvern ??, totul sta in tine, depinde de tine, nu de ceea ce auzi la tele.
Cat despre “Cine sustine in conditiile date acest individ ori e prost ori e mercenar.”…..ai mare grija cu ceea ce-ti doresti in viata, s-ar putea sa-ti iasa si apoi sa REGRETI.
Copii tai sunt adulti, dar nu se vede pe tine acea intelepciune de om cu ani in spate, gandesti foarte frugal
2011-02-06 23:03:57 | Raporteaza
@vis
Ai avut tu firma,cam cum a fost Geoana presedinte!
Esti sigur ca nu a fost doar un vis?
Faceai si export,spui?Ce exportai,piei de broasca sau copii la cersit in Paris?Fara suparare,doar intreb!
PS-antrepriza mea de flasnete in Obor,mostenita de la nenea Iancu,merge din plin in plina criza.
Doar la piata Matache am ceva probleme,ca se demoleaza.
2011-02-06 23:04:03 | Raporteaza
“domnule Gotiu, cum e sa fii acuzat ba ca esti portocaliu, ba sluga lui vantu?”
Adevarat si profitabil. Din asta traiesc. Dictatori si securisti si escroci au fost si vor fi mereu , nici Iisus nu a reusit sa-i starpeasca. Si atunci ? Banii n-au miros fraiere si ai o singura viatza. Crezi ca daca nu scriu eu nu sint deja altii 100 la poarta fabricii asteptand cu tastatura-n traista ?
2011-02-06 23:24:57 | Raporteaza
@Mart: – contributia de asigurari sociale datorata de angajator in baza art. 18 alin. (2) si (3) din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare:
.
> cote aplicabile in luna ianuarie 2009 – conform OUG nr. 226/2008
>>> a) 18,5% – conditii normale de munca;
>>> b) 23,5% – conditii deosebite de munca;
>>> c) 28,5% – conditii speciale de munca;
> cote aplicabile in luna februarie 2009 – decembrie 2009 – conform art. 18 din LEGEA nr. 19/2009
>>> a) 20,8% – conditii normale de munca;
>>> b) 25,8% – conditii deosebite de munca;
>>> c) 30,8% – conditii deosebite de munca;
- contributia individuala de asigurari sociale datorata potrivit art. 21 alin. (2) din Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare
>>> 9,5% (indiferent de conditiile de munca) – aplicabila in luna ianuarie 2009 – conform OUG nr. 226/2008;
>>> 10,5% (indiferent de conditiile de munca) – aplicabila in perioada februarie 2009 – decembrie 2009 – conform LEGEA nr. 19/2009;
Cat despre forfetar nu prea ai cu ce sa ma contrazici. A creste adausul se reflecta in scaderea vanzarilor. 500 lei pe luna e jumatate din castigul lunar al patronului unei firme atat de mici si 9% din incasarile firmei. La firme ceva mai mari, suma creste serios, desi scade procentul din incasari. Pana la cifra de afaceri sub 430000, depaseste acel 3% considerat a echivala cota unica de 16% din profit, in conditiile in care 80% din firme aveau CA sub aceasta suma iar doar una din 8 a avut profit in 2009. Asta in timp ce firmele mari aveau o cota forfetara de 0,02% din CA, iar cele straine (de ex hypermarketuri), nu-l plateau deloc!
In ce priveste hypermarketurile subscriu, au ras comerciantii si producatorii autohtoni, au desfiintat indirect cam 1000000 locuri de munca creeand cam 50000, au creat carteluri monopoliste in economie. Intradevar, impactul a fost chiar mai mare decat al forfetarului (ala a desfiintat doar 400000 locuri de munca)
Cat despre treaba cu liberalii si cota unica, una sunt votantii si ce ar vrea ei intr-o anume chestiune(eu si cei la care ma refer nu suntem nici macar membri PNL), alta sunt sefii PNL, nu coincid aici parerile lor cu ale noastre. Eventual ai putea spune ca electoratul lor e mai destept decat ei
@vis: Ce ar rezolva introducerea impozitului progresiv, neaparat cu nivel de referinta venitul (respetiv cifra de afaceri, in cazul firmelor) medii, in ideea ca impozitele de la venitul si CA medii in jos trebuie sa scada, in sus trebuie sa creasca?
1) Firmele mari, de tip monopol vor trebui sa scada preturile, fiindca CA mari prin adausuri mari le dezavantajeaza la impozitare. Firmele mici vor putea si ele sa scada preturile, fiindca le scad costurile cu impozitele
2) Cresterea consumului si cererii interne. Cresterea veniturilor mici le stimuleaza semnificativ, scaderea veniturilor mari nu le afecteaza semnificativ (un individ, oricati bani ar avea, are totusi necesitati limitate)
3) Se creeaza o clasa de mijloc mai solida si mai numeroasa, capabila nu doar sa consume, ci si sa investeasca.
4) Creste rulajul economic, deci si baza de impozitare in favoarea bugetului de stat.
5)Scade necesitatea cheltuielilor cu somajul si asistenta sociala.
Cota unica poate fi avantajoasa in anumite conjuncturi economice, dar, mai ales in recesiune, are anumite dezavantaje:
1) Favorizeaza creearea monopolurilor si cartelurilor, ducand, in mod aparent paradoxal, la distorsionarea pietei, la impiedicarea liberei concurente
2) Impiedica formarea unei clase de mijloc, prin polarizarea excesiva a societatii.
3)In ciuda aparentelor, nu favorizeaza competenta, mai ales in afaceri, ceea ce prevaleaza fiind nu meritul, ci o realitate de tipul “ban la ban trage”
Ideea ca impozitul progresiv este de stanga e cam aberanta, tari cu guvernari si structuri economice puternic de dreapta, ca USA, Canada, UK au si au avut acest tip de impozitare. E din contra, o ideea de tip capitalist si liberal, fiindca permite ridicarea de la zero a afacerilor si indivizilor, in primul rand pe baza meritului si competentei, nu a banilor deja detinuti. Cota unica, dimpotriva, impiedica intrarea unor noi “actori” pe scena economica, lucru necesar unei economii mai dinamice, duce la anchilozarea economiei, franandu-i dezvoltarea.
Tarile cu cota unica pe glob:
Bosnia I Hertzegovina
Bulgaria
Albania
Czech Republic
Estonia
Georgia
Kazakhstan
Iceland Iceland’s system differs from the Hall-Rabushka flat tax by taxing investment income and allowing numerous exceptions.
Iraq It is not clear how effectively the Iraqi tax is being collected in practice.
Kyrgyzstan
Latvia
Lithuania
Macedonia
Mongolia
Montenegro
Mauritius
Romania
Russia
Serbia
Slovakia
Ukraine
Se vede ca nici o tara cu traditii capitaliste neintrerupte de comunism, de economie de piata si liberalism indelungate, nu are cota unica, in afara Islandei, insa si acolo cu multe exceptii
2011-02-06 23:32:26 | Raporteaza
Ce inpozit progresiv?De la 0%-16% sau 16%-100%
2011-02-07 00:37:56 | Raporteaza
mie mi se pare că pontănică ar trebui să se ducă să mai învețe ceva logică și să învețe a vorbi în public … plus că nici ceva strategie politică nu ar fi rea … până atunci somn ușurel și voie bună
2011-02-07 04:44:09 | Raporteaza
De la tot felul de faze agitate- cand fericite, cand nefericite – iata ca am ajuns, in sfarsit, la marea lehamite.
2011-02-07 07:07:50 | Raporteaza
Felicitari @val pentru frumoasa varsta de 12 ani. In sfarsit ti-ai dat si tu seama: oricine vine la putere face la fel, adica ce vrea el nu ce vor alegatorii.
Democratia arata asa: 1 smecher calareste 9 fraieri in numele a 5 dintre ei care l-au votat. Ca-l cheama Basescu, Ponta sau Antonescu nu conteaza. Nu conteaza nici ca 5 sint de dreapta si 4 de stanga. Alesul face numai ce vrea el cu banii celor 9.
2011-02-07 07:21:15 | Raporteaza
De ce nu iesim din mocirla? Un motiv …
(poweraxxel.word../)
2011-02-07 08:08:06 | Raporteaza
GOTIULE vezi ca PDL-ul te-a avansat de la mancator de rahat debutant, la principal.Ai face un cuplu perfect cu Andreea Pora.
2011-02-07 08:43:21 | Raporteaza
@mariana: CORECT! SUNT PENIBILI! ANTONESCU SI PONTA…DOI NECOPTZI!
2011-02-07 09:25:15 | Raporteaza
@@Goth: Normal ar fi pana la venitul mediu mai mic decat acum, peste, mai mare. Cat exact la fiecare venit si pana la cat depinde de distributia acestor venituri si marimile lor “Romania ocupa locul doi in Europa, dupa Letonia, din punct de vedere al inegalitatii distributiei veniturilor, a declarat economistul-sef al BNR, Valentin Lazea.” e-juridic.manag../
2011-02-07 09:43:25 | Raporteaza
Daca prin acest articol ai dorit sa exerciti ceva presiune pe noua formatiune ca ei sa introduca reguli in stat in institutiile lui,reguli de promovare a cadrelor in institutiile statului si in partide ,da ! Dar daca vrei sa bagatelizezi aceasta urma de speramta ce s-a intrezarit,daca vrei sa ii dezarmezi pe cei ce au luat aceasta initiativa,cred ca gresesti.
Care este alternativa ? Continuarea jafului exercitat de gasca asta de incompetenti,aflati in fata unei masinarii complicate ce le depaseste capacitatea de intelegere,singura lor reactie fiind aceia de distrugere.
Niste pitecantropi in fata mecanismului unui ceas de mana!Distrug si fura tot ce straluceste !
2011-02-07 09:50:47 | Raporteaza
D-l Gotiu ,sugereaza ca acest moment ar trebui fie unul de normalitate ori nu e cazul !Suntem intr-un moment in care societatea trebuie sa isi schimbe fundamental directia,poate ca trebuie sa se intoarca la un punct de unde drumul ofera alternative sanatoase,drumuri ce nu se infunda ,societatea nu se afunda.
Actuala directie,actualii timonieri ,ne duc spre distrugere.Societatea intra in putrefactie,coeziunea sociala se destrama,regulile ,legile,cutumele,credintele sunt contestate,evitate ,”interpretate” pana la desfiintare .
Mai respecta cineva valoarea in orice forma s-ar manifesta ea ?Ce mai reprezinta profesionistul,in orice domeniu ar activa el,stiinta,tehnologie,social,economic,moral?
Promovam tupeul,sfidarea,prostitutia,nerusinarea,superficialitatea.
Unde sunt matematicienii,inginerii,oamenii de arta,filozofii,olimpicii scolari ,sportivii de mare performanta,unde sunt ei aratati noua ca modele de succes,de daruire,de viata?
Vrei dumneata ,d-le Gotiu sa devenim o societate mafiota,inchisa gen Transnistria sau Albania ?
Lasa-i sa incerce ! Poate nu sunt atat de cinici!Poate nu sunt atat de inculti sa nu vada spre ce ne indreptam,urmand drumul trasat de acest ipocrit imoral,format in mocirla,Traian Basescu !
2011-02-07 10:23:16 | Raporteaza
Cea mai grava afirmatie este a lui Ponta care ameninta: “ii vom pedepsi”!!! Pe cine pedepseste? Clasa politica? NUUUU, indiferent de culoare. Ameninta statul de drept, pe procurori si judecatori, ameninta JUSTITIA. Direct. Si prin ei ne ameninta pe fiecare dintre noi!!! Indirect
2011-02-07 10:28:34 | Raporteaza
Basescu a castigat pana acum toate alegerile! A batut alianta PSD-PNL- PC chiar cand guvernul Tariceanu a dat in 2008 mita electorala lasand vistieria tarii goala in prag de criza!! Vad ca aceste formatiuni isi doresc sa fie flagelate!!! Sau se apropie termene scadente in procese grele pentru Vantu, Patriciu, Voiculescu, Nastase?? Procesele au inceput sa aiba cumva termene mai scurte? Teama de catuse este foarte mare!!!
2011-02-07 10:29:08 | Raporteaza
Atat Antonescu cat si Ponta nu au pomenit absolut deloc de statul de drept si de independenta justitiei (de justitie nici nu au vorbit). De ce oare? Va las pe dumneavoastra sa trageti concluziile de rigoare!!Nici Ion Iliescu nu a pomenit de justitie. L-ati vazut pe bolsevic cum dadea din mana aseara pe RTV cu manie proletara? Ion Iliescu a unit PSD cu PeNaL si PC. Pana nu moare de moarte naturala Iliescu nu vrea sa lase puterea din mana! Este clar pentru toata lumea?
2011-02-07 10:29:59 | Raporteaza
Sistemul mafiot se clatina??? Au aparut arestari? Ati auzit ce spunea unul din cei 59 de la vama Siret pus ca sa apere tara? Ce p-ul-a mea daca tot vand tara macar sa o vand pe mai mult!!! Incredibil!! Ar trebui luati la intrebari toti politistii si vamesii care au averi imense, nejustificate in raport cu orice castig normal!!!! Caracatita de la vami era mana in mana cu statul mafiot al lui Iliescu si nu numai ! Sunt foarte multi speriati! In special clasa politica care acum se regrupeaza
2011-02-07 10:30:27 | Raporteaza
Basescu a avut sange in instalatie. Nu existau decat 2 posibilitati ca sa distrugi clica lui Ion Iliescu. Ori sa apara o formatiune noua puternica, dar nu se intrevedea, ori sa primeasca o lovitura din interior. Basescu cu o formatiune de 6 la suta si anume PD l-a dat jos pe Petre Roman, acum mare liberal si a construit o alianta cu care a reusit sa-l indeparteze pe Nastase de la conducere. Dar CARACATITA era destul de mare si greu de indepartat. Clica securisto-comunista cladita de Ion Iliescu era asa de puternica incat nici acum Basescu nu a scapat de influenta lui Ion Iliescu in structurile statului roman. Citeste si celelalte comentarii. Fireste ca si membrii PDL au bagat degetele in borcanul cu miere (de aceea se apara unii pe altii in Parlament de DNA), dar ceilalti au sfartecat Romania. Apropo a aparut un nou partid! Si inca unul care va da mari batai de cap acestei Uniuni contra naturii. Partidul Poporului – prosti dar multi, spunea Lapusneanu!!!
2011-02-07 10:30:55 | Raporteaza
Ion Iliescu – cappo di tutti capi – a orchestrat uciderea tinerilor de la Revolutie, uciderea si maltratarea multor oameni nevinovati la mineriade, a distrus industria si agricultura Romaniei. El si-a pus oamenii din structurile de securitate si de partid pe cele mai inalte functii in statul roman imediat dupa Revolutie. Ion Ilici Iliescu inca mai pastreaza importante fraie ale puterii in 2011 si anume:
a) sef al Curtii de Conturi este Nicolae Vacaroiu (lupul pus la stana de oi)-ales pe 9 ani;
b) sef al Senatului si al doilea om in stat este Mircea Geoana – un PROSTANAC dupa cum glasuia marele carmaci, sef al clanurilor Hrebenciuc si Vanghele:
c) Curtea Constitutionala a fost aleasa pe 9 ani si din ea fac parte membrii marcanti PSD;
d) CSM-ul este numit de pe vremea sa pe o perioada de 6 ani si acolo sunt prietenele Rodicai Stanoiu cea mai apropiata prietena a lui Ion Iliescu – greva in JUSTITIE aducand grave prejudicii statului de drept, numirea Lidiei Barbulescu la sefia ICCJ;
e) detinea majoritatea in Parlament – PSD+PNL (fosta aripa tanara din 1990 creata de Ion Iliescu cu complicitatea lui Dan Amedeo Lazarescu ) – aceasta majoritate transpartinica (membri din toate partidele multi dintre ei traseisti politici) blocheaza furaciunile celor care au produs MARELE JAF – vezi legea ANI;
f) Jefuitorii in mare majoritate fosti securisti si membri marcanti ai PCR au acum mari averi (legale zic ei) si controleaza PRESA asa zisa independenta (Voiculescu, Vantu, Patriciu);
g) Liderii sindicali pun de o greva la un semn din partea tovarasului Ion Ilici Iliescu!!!
h) Si-a introdus un om de nadejde si in BNR in persoana Liberalului Bogdan Olteanu.
Oamenii in cimitirul tinerilor ucisi in Revolutie l-au batut cu monede si oua.
Acum si-a trimis ortacii grei la Pitesti si pe cei din linia a doua prin tara pentru a face ordine si a planta flori!!!
2011-02-07 10:31:20 | Raporteaza
Romanii se plang ca o duc rau incepand cu toamna tarzie a lui 2008 si pana in prezent. De acord cu ei. Cine a condus Romania dupa noiembrie 2008? PDL a propus PNL formarea unui guvern de dreapta. Dar PNL a refuzat stiind ce gauri a lasat in bugetul tarii si mai ales nu voiau sa-si lase partenerul PSD la greu.. PDL+PSD au format atunci guvern la paritate egala. PSD a boicotat din interior reformele propuse de guvernul Boc si desi cele mai mari reforme erau facute de ministrii PSD, membrii PSD la comanda au lasat Romania in fata unui dezastru doar pentru a castiga alegerile prezidentiale in octombrie 2009 lasand Romania practic fara guvern si pe marginea prapastiei. Intre octombrie 2009 si 6 decembrie 2009 PNL+PSD+PC+UDMR+ minoritatile +unii din PDL au incercat impunerea unui prim ministru in persoana lui Johannis. De ce voiau prim ministru? Pentru a-l avea la butoanele banilor la fel ca pe vremea lui Tariceanu. Majoritate in Parlament aveau grupa mare. Hoti sunt multi. PNL si PSD au refuzat guvernarea in aceasta perioada grea. Asta este trista Realitate!!!! Numai PDL si oportunistii UDMR si franturi din nemultumitii PNL+PSD si-au asumat guvernarea in aceasta perioada grea. PSD+PNL au refuzat guvernarea. Am dreptate? Au refuzat-o pe rand? De ce ? Pentru ca nu erau impreuna la guvernare pentru a interveni cu piciorele in justitie si sa fure in liniste!!!! Romani dormiti linistiti banii vostri…., linistea lui Ion Iliescu. Va aduceti aminte?
2011-02-07 10:35:19 | Raporteaza
Victor Poanta din clanul Sarbu este trimis la inaintare de catre nepatatul Adrian Nastase si sangerosul Ion Iliescu!!! Prin Victor Ponta s-a primenit PSD-ul. In campania prezidentiala din 2009 micutul nostru Titulescu (ce blasfemie) era prezent la intalnirea de taina de la Grivco alaturi de tatuca Ion Iliescu si Hadrian Nastase. Cine vorbeste de dependenta ? PSD doreste liniste. Multa liniste. Nimeni dintre ai lui (PSD+PeNaL+PC) nu trebuie sa ajunga in fata justitiei. Altfel se aduc minerii, primarii…. Cine era impotriva directivelor lui Ion Iliescu era dat jos cu ajutorul minerilor si apoi se plantau flori. Liniste a mai fost si in perioada 2000 – 2004, perioada in care Romania a fost mancata de vulturii IIiescu, Nastase, Musetescu, Patriciu si vultureii de sub ei. Se spune ca s-a privatizat Romania atunci. Au disparut – SIDEX Galati, IPRS Baneasa data lui HAISSAM, ALRO Slatina, Petromidia, PETROM, rezervele de petrol si gaze terestre in 2004 (guvern Adrian Nastase – romani nu va mai plangeti ca preturile la benzina si motorina au atins cele mai inalte nivele din Europa), agricultura a fost distrusa iar industria lui Ceausescu a fost rasa de pe fata pamantului etc. Iliescu si ai lui au purtat razboi cu proprii cetateni. Dar erau si sunt tare parsivi. Cu o media aservita, cu politici de prostire a celor mai putini educati le dadeau acestora 30 de lei la pensie sau salariu, bani care se evaporau a doua zi din cauza inflatiei de 300 la suta. Apoi spuneau ca au dat romanilor bani de pensii si salarii. S-au privatizat segmente importante ale economiei pe 2 lei dar cu comisioane grase incat a fost nevoie de multe matusi TAMARA. S-au evaporat BANCOREX, Banca Agricola, BID a lui Vantu, Flota etc. Toate s-au facut in LINISTE. Victor Ciutacu ca secretar de cabinet al lui Musetescu stie multe. Daca cei mai sus enumerati sunt varianta pe care o doreste romanul inseamna ca poporul asta este masochist!!!
2011-02-07 10:35:59 | Raporteaza
Crin Antonescu seful PeNaL-ilor este nulitatea din politica romaneasca. Din 1992 in Parlament (din 1992 pana in 2011 si mai departe) a devenit cel mai mare chiulangiu si fustangiu.Ca realizari in Politica remarcam 0,98 la suta la prezenta, 0 la suta la proiecte legislative si un an ministru al Tineretului si sportului cand a dat ginerelui lui Ion Dinca (Teleaga) strandul Tineretului. Acum doreste sa devina prim ministru, presedinte daca se poate. Este papusa de paie de la teatrul Tandarica manuita de catre conu Patriciu. Daca vor reveni la putere PSD si PeNaL vor da ca prima lege in Parlament amnistierea tuturor hotilor de neam si tara pentru ca acestia sa-si readuca din paradisuri fiscale conturile grase. Ce spui conule Dinu? Crinuta pe unde fusesi???La Bruxelles? Cine ti-a fost nas? Patriciu? Numai acolo poti sa faci cununia? Romanica noastra nu iti place? Ti-ai pus concubina(viitoarea sotie) pe loc eligibil in Parlamentul european? Numai de EBA vorbiti?? Eu spun ca aveti dreptate cu EBA. Dar de sotiile liderilor opozitiei puse pe loc eligibil in Parlamentul European nici o vorba!!!? Legatura dintre Antonescu si Patriciu este de notorietate dar si legatura dintre Patriciu si Nastase deasemenea. Romanii sunt masochisti vrand sa aduca din nou la conducerea tarii pe cei ce au distrus agricultura, industria, au devalizat bancile si au vandut resursele de petrol si gaze al subsolului terestru si maritim????!!!!!!!!! Cu cine s-a unit Crinutza? Cu Felix Voiculescu. Ii leaga ceva? Poate seniorii liberali colaboratori ai securitatii si dovediti Constantin Balaceanu-Stolnici, Dan Amedeo Lazarescu, Alexandru Paleologu si Mircea Ionescu Quintus colegi de generatie cu Voiculescu! (Quintus s-a judecat cu CNSAS pentru sentinta primita si a cistigat in final, la Curtea de Apel, pe chestiuni de procedura ???!!!).
2011-02-07 10:36:33 | Raporteaza
@pe noi cine ne apara?: Te apara Basescu de opozitie, nu mai delira. Deocamdata avem nevoie de aparare fata de imprumuturile din ce in ce mai mari, din care nu ne-am ales cu crestere economica, ci cu datorii pentru o generatie. Usor cu nervii ca poti face embolie!
2011-02-07 10:53:31 | Raporteaza
Si ce e cu nick-ul asta? Ai impresia ca pacalesti pe cineva?
2011-02-07 10:54:55 | Raporteaza
“Iar protocolul semnat ieri cu PNL, așa zisa Uniune Social-Liberală (USL)”
Doamne ce greturi va apuca, cam asa din senin ?!
S-ar parea ca USL a devenit un fel de USLA care va reusi sa destruictureze regimul asta criminal-portocaliu si sa-i cazeze pe la cele pensiuni-penitenciar !
Ultima criminala hotarare de guvern care plafoneaza aplicarea CAS doar la cel aferent/pentru 5 salarii medii, indiferent de suma castigata !
Deci criminalii astia ii jupoaie de vii pe cei amarati ( de la unul cu salariu minim incaseaza cu totul vreo 35o de lei), iar de la bastanii de la companiile de stat si institutiile lor bugetare refuza sa ia ce i se cuvine statului, pentru ca asa vor niste escroci portocalii !
Asa niste mizerabili nu cred ca mai pot exista pe undeva, decat in streang
2011-02-07 11:25:40 | Raporteaza
Da’ pe Gotiu “cine il apara”, ca vad ca singur nu se mai poate apara? In cazul in care mai vrea asta!
2011-02-07 11:29:48 | Raporteaza
@Liviu Alexandru:
“Promovam tupeul,sfidarea,prostitutia,nerusinarea,superficialitatea.
Unde sunt matematicienii,inginerii,oamenii de arta,filozofii,olimpicii scolari ,sportivii de mare performanta,unde sunt ei aratati noua ca modele de succes,de daruire,de viata?”
Buna intrebare!!!
Iti raspund eu: Sunt desfiintati la A3 si la Realitatea TV.
D-nul Funeriu, excelent exemplu de tanar cercetator, cunoscator al sistemelor de invatamant occidentale-este atacat ca nu are echivalate studiile in Romania!!! Cine sa le echivaleze?? Spiru Haret S.R.L.??
Dar d-ta ai auzit de tinerii bursieri “Guvernul Romaniei” care, desi aveau contract cu Statul Roman, fie nu au primit posturi in administratie, fie cei angajati au fost dati afara, de ex. de la Min. Justitiei de ministrul Chiuariu-absolvent D.Cantemir S.R.L.??
Intrebarea d-tale trebuia pusa demult, din clipa in care in spatiul public au aparut injuraturile, indemnurile la nerespectarea statului de drept, calomniile, minciunile, diversiunile, etc.
Putem vorbi chiar de 1990, mineriadele, Targu Mures, apoi Costesti.
Si mai trebuie remarcat ca miscarile acestea au fost si sunt, si in prezent, orchestrate de aceleasi structuri care simt primejdia din apropiere.
2011-02-07 11:42:27 | Raporteaza
@Jon: Ce sa-i faci, viata e grea si e scumpa chiar si pentru un talentat jurnalist! Si ce daca sufera poporul si ar fi nevoie de o alternativa mai buna, nu conteaza. Sa ne fie noua bine. Si mai face si pe moralistul, acest slujbas al literelor. Vai de capul lui, pe moment poate obtine ceva maruntis, dar eu il sfatuiesc sa-si caute o ocupatie alternativa pentru vremea in care nu va mai fi nevoie de astfel de constiinte. Parerea mea.
2011-02-07 11:48:31 | Raporteaza
@Radu Humor:
Interpretarea ta e tendentioasa.
Chiar analistii economici au pareri divergente fata de reglementarea plafonarii CAS;
Un lucru e sigur: daca PFA putea pana acum sa declare ce venit dorea si platea CAS in functie de venitul declarat, acum va plati MINIM aferentul celor 5 salarii medii pe economie, pentru un an, ceea ce este un plus la fondul de pensii.
2011-02-07 11:54:38 | Raporteaza
@pe noi cine ne apara?: Tu esti descreieratul Valentin Teodorescu sau cititi de pe aceleasi biletele?
2011-02-07 12:17:44 | Raporteaza
@pe noi cine ne apara?: Am aruncat,desi nu merita,o privire peste logoreea zgariata de tine pe acest blog,si m-am simtit obligat sa formulez niste intrebari .
Cine poate sa-i judece pe oamenii citati de tine ca informatori ai Securitatii ?
Cine poate lua in seama niste declaratii date de niste oameni in timp ce aveau degetele prinse in incheietura usii si unghiile in clestele tortionarului ?
Basescu ,nu pot spune ca-si turna matelotii care mai strecurau uncasetofon si un carton de Kent sub surtuc atunci cand treceau prin vama portului,nu,el ii vindea !Primea in schimb “dreptul”de a strecura chitante false de aprovizionarea navei,sa strecoare prin vama camioane de tigari si aparatura electronica.
Astazi Basescu,”reformeaza statul”!L-a privatizat !L-a luat din grija institutiilor si l-a concesionat banditilor !
De unde sa mai aibe statul bani ? Banii statului ,azi ajung in mana concesionarilor,a banditilor a caror capetenie este insusi Basescu !
Modelul de Stat pe care vrea sa ni-l impuna Basescu ,este cel pe care l-a vazut el pe vremea cand era marinar la “prietenii” lui Ceausescu:Mobutu Sese Seko,Ferdinand Markos,Jean Bedel Bokkassa,toti decrepitii care confundau averea statului cu averea lor personala !
Il intreb acum pe d-l Gotiu,ce viitor crede ca ar avea aceasta tara cu un astfel de individ la carma si intovarasit cu o asemenea fauna cum este pedele ?
Credeti d-le Gotiu ca ,avand in vedere ce ati vazut pana acum,Basescu va ezita sa-si scoata bani ,inlocuind covrigii cu mac pe care ii mancam dimineata,cu alte “prafuri” ? Eu nu !
Individul asta este atat de duplicitar,ca il cred in stare de orice nemernicie ! Priviti cu cata nerusinare striga hotii,aratand spre opozitie,ascunzand in spatele sau cele mai mari nelegiuiri comise in acest timp de banda pe care o pastoreste .
Pe cine crede ca mai inseala ?
2011-02-07 12:31:22 | Raporteaza
Pe fondul unei masive dezamagiri in randul populatiei, strategi din umbra incearca sa castige de pe urma acestei stari.
Cum “ultima incercare” a celor care au mai avut ambitia de a mai merge la vot s-a consumat in mod nemultumitor, procentele celor care vor mai merge pe viitor scad si mai mult.
Aceasta “ultima incercare” a fost Traian Basescu impreuna cu PDL ca instrument de securizare a lui in postul de presedinte si de aplicare a masurilor considerate de catre acesta ca fiind corecte.
Dupa experienta primului mandat, mare parte din votanti nu l-au avut ca optiune pentru ca garanta masuri noi sau minuni, ci pentru ca erau contra celorlalti. Pentru ca ceilalti fusesera dati jos de la conducere pentru o anumita vina, pe care nu si-o asumasera, si fata de care nu schimbasera nimic.
Singura conditie a acestor votanti pentru continuarea sustinerii tandemului Basescu-PDL era pastrarea si eventual marirea metodelor de hranire a acestora prin orice forma cu fonduri de la buget. Pensii anticipate, salarii compensatorii, ajutoare de orice fel, subventii , toate fara posibilitate de control si supraveghere. Fara nici o incercare de anulare sau suprimare a acestora.
Dupa o crestere “umflata” si un deficit ascuns in umbra acestei cresteri, castelul “economiei care duduie” s-a prabusit, si noii alesi s-au vazut odata ajunsi la guvernare ca sunt administratori peste un stat falimentar. Cu plati mai mari decat incasarile, cu o legislatie falimentara ce legifereaza scurgerile din bugetul si asa deficitar, cu o masa de votanti gata sa isi schimbe optiunile in functie de fluxul de pomeni, cu o “constiinta nationala” a populatiei ce functioneaza cu precadere in functie de suma de bani din propriul portofel, Traian Basescu avea de ales intre a perpetua ceea ce mostenise, sau a incerca sa schimbe ceva.
Odata ce a ales, a inceput sa “incaseze”…
Pentru fiecare masura care a redus sau anulat din pomenile catre populatie plateste cu procente consistente in sondajele de opinie. Pentru saracia si nivelul scazut de trai pe care Romania a evitat sa si le asume cu mult timp in urma promovand tot felul de artificii paguboase, plateste inca cateva procente serioase. Fiecare masura a fost fructificata in mod populist de catre opozitie, chiar daca de multe ori aceasta recunostea cu jumatate de gura ca asa nu se mai putea continua oricum. Fiecare masura a declansat mecanisme care dezvaluiesc in final adevaratul haos legislativ, constitutional, moral si financiar in care Romania se scalda de 21 de ani.
Si asta nu este tot. Fortat de opozitie sa promoveze un partid care sa ii asigure locul la Cotroceni si pe care sa il foloseasca la aplicarea acestor masuri, a platit si mai plateste inca tribut PDL-ului, fortat fiind sa inchida ochii la erorile grave de comportament ale acestui partid, acesta fiind inca un motiv pentru care procentele increderii populatiei in el scad, de data aceasta impreuna cu cele ale PDL-ului.
Ce a facut opozitia in tot acest timp?
Constienti ca “ulciorul nu mai mergea”, au asteptat … Fara solutii, fara discutii, fara negocieri, refuzand sa poarte un dialog care i-ar fi facut partasi la masurile dure ce nu puteau fi evitate au facut doar figuratie cu discursuri populiste de genul “daca eram noi nu taiam, daca eram noi va dadeam …”. Sustinuti din umbra de “interesati” ce detin mecanisme precum trusturi de media ce pot cataliza subtil starea de rasculare a votantilor loviti in miezul portofelului de masurile dure, au inundat piata media de mesaje de revenire la “starea de bine” din perioada “economiei duduitoare”. Si uite asa, s-a ajuns la o noua “uniune”, USL.
Dupa o perioada de pregatire in care opinia publica a fost in prealabil “lamurita” cu privire la metehnele si obiceiurile actualei clase conducatoare, amestecata cu o “caracterizare” sustinuta de indelungi campanii a lui Traian Basescu, si cu o deosebita atentie pentru evitarea scaparii unor exemple de asemanare cu protejatii din opozitie “regizorii” au ajuns la concluzia ca o astfel de uniune serveste intereselor tuturor.
Conceptul de “Alba ca Zapada” pare tentant a fi incercat de alipit aceste uniuni, ca masura de desavarsire a credibilitatii acesteia in vederea asigurarii succesului suprem, accederea la putere si implinirea visurilor celor implicati, ceea ce desigur nu inseamna si implinirea visurilor populatiei.
Insa exista unele probleme …
Conceptul de “Alba ca Zapada” a fost enuntat ca definitie a unei formatiuni politice care sa promoveze alte politici decat cele existente. Un concept care sa se ridice pe simpatie reala, curata, pe incredere populara care sa inspire capacitatea de sacrificiu si acceptare a masurilor dure odata ce exista un orizont plauzibil … Un concept care sa atraga pentru ceea ce isi propune si nu pentru ca este mai putin rau ca ceilalti. Un organism care sa faca din statutul de membru o garantie a moralitatii si competentei.
USL este o adunare a unor politici vechi de care romanii sunt satui, fara nimic nou in ele. Procentele increderii populatiei in aceasta uniune sunt supralicitate, umflate, cosmetizate si ajutate prin intermediul unor canale media aservite si sondaje astfel incat sa ajunga la un nivel fals, si probabil risca in orice moment sa se prabuseasca asa cum “economia care duduia” a patit-o. Procente care se sutin doar atata timp cat romanii considera ca sacrificiile se datoreaza numai lui Traian Basescu si a PDL. Insa se pare ca tot mai multi realizeaza ca nu ei sunt adevaratul motiv care duce la necesitatea acestor sacrificii, ci doar un eventual factor catalizator. USL este o adunare de non-valori, concesii facute unor comportamente si obiceiuri pe care romanii nu le uita. O adunare de caractere care inspira mai degraba scarba decat spiritul de sacrificiu din moment ce votantii realizeaza ca acest sacrificiu nu va face altceva decat sa mute cascavalul din conturile unora in conturile altora in loc sa asigure bunastarea societatii … USL se prezinta astazi doar ca o alternativa “mai putin rea” intr-un moment in care romanii s-ar putea sa se fi saturat de astfel de alternative …
Urmeaza ca USL sa ofere din ce in ce mai multe in lupta pentru procente. Salarii, pensii, ajutoare, … La un moment dat, “oglinzile” reprezentate de canalele media detinute de moguli nu vor mai putea acunde faptul ca aceste promisiuni sunt doar mere otravite, iar USL isi va arata adevarata fata, de contoroanta si nu “Alba ca Zapada”…
2011-02-07 13:03:04 | Raporteaza
Poate ca ar trebui ca aceste partide sa-si prezinte programele politice pe puncte ,cu termene maximale intermediare ,nerealizarea acestor tinte sa conduca automat la demisia guvernului .
Depolitizarea institutiilor statului sa se realizeze in maximum un an de la instalare.Conducatorii acestor institutii trebuie sa fie profesionisti ai domeniului si oameni morali cu caracter.
Cel mai adesea ,conducatorii numiti politic,fura pentru “patronii” lor politici care “raspund politic” adica nu raspund in fata nimanui !
Asa s-a ales praful de economia nationala,de institutii ,de scoala,de societate !
Este vitala reformarea sindicatelor care “au vandut” pe cei pe care trebuiau sa le apere interesele,sa le apere locurile de munca .Liderii de sindicat la nivel national au devenit miliardari ,santajand pe cei de la putere cu miscari sindicale mai mult sau mai putin justificate .
Ei liderii de sindicat au castigat contracte cu statul,contracte pe fonduri europene,speculand informatii confidentiale pe bursa,etc. Cine a pierdut?Statul si cetatenii lui ,angajatii care pe cateva salarii(compensatorii),si-au abandonat locurile de munca ,au lasat sa fie privatizate intreprinderile la pret de nimic si apoi desfiintate .
Acum cautam economia ! Care economie ?
N-avem bani de pensii ? Pai cine sa-i produca ? Acum mai e cum mai e ,dar stai sa vezi ! A mai ramas o drojdie de industrie cu salariati cu o medie de varsta de aproape 50 de ani .Astora cine le va mai plati pensia ? Cine ii va mai inlocuii ?
Avem facultati de tuns oua ,de ascultat cum creste iarba(ecologice),etc.Avem facultati de “comunicare” pe care le absolva in special balbaitii si agramatii cu un fond de cuvinte cat sa obtina cetatenia in Insula Pastelui .
Toti au contribuit la dezastrul actual ! Dar derbedeul de Basescu sa ne lase !Poate scapa nepedepsit,dar n-ar fi corect si atunci va apare alt escroc pe care dezastrul actual al Romaniei nu si-l mai permite cel putin 50 de ani de acum incolo !
2011-02-07 13:07:13 | Raporteaza
@Goth:55 100% de acord.
2011-02-07 13:24:22 | Raporteaza
@Liviu Alexandru#83
Cind Basescu era marinar e posibil sa fi fost in Republica Democrata Congo sau Filipine ca au porturi la ocean.
Mai putin in Republica Centrafricana.
Asa ca te rugam sa nu ne mai dezinformezi cu privire la sursele de inspiratie ale domnului Basescu.
2011-02-07 13:26:54 | Raporteaza
@Civic:
Surprinzi o serie de aspecte, pe care televiziunile de stiri si curata opozitie evita a le aminti
-politizarea institutiilor statului-continua din 1990
-conducatorii numiti politic fura pentru patronii lor-corect
Cat a fost sacul plin, s-a furat cu galeata-sacul s-a golit-se recupereaza resturile cu aspiratorul
-liderii de sindicat au fost si sunt mana in mana cu cei care le-a dat posibilitatea sa se imbogateasca in schimbul unor mase de manevra electorala.Si ei au fost necesari inaintea alegerilor, odata scopul atins, s-a trecut la asa numita “privatizare” , adica furtul legal contra comision.
Dragule civic, toate astea au inceput din 1990, din 2004 incoace nu prea a mai ramas de “privatizat”, Casuneanu si-a terminat constructia domeniului care concureaza cu Shonnbrunul, Mitrea avea deja vila in Alpii austrieci, iar Patriciu era deja fericitul proprietar al Rompetrol.
Bancorexul, Banca Agricola, Creditbank, etc erau demult devalizate, iar Spiru Haret S.R.L. si Dimitrie Cantemir S.R.L. varsau demult pe piata bugetarilor clienti ministeriabili.
2011-02-07 13:55:58 | Raporteaza
@pe noi cine ne apara?: ma tu esti copilul lui Talmaceanu? daca nu de ce esti asa paranoic , nu ai observat pana acum ca altii mai prosti ca actualii guvernanti nu exista , dar tu esti prea prost sa pricepi
2011-02-07 13:58:41 | Raporteaza
“Poate ca ar trebui ca aceste partide sa-si prezinte programele politice pe puncte”
Bun, si dupa ce le votezi nu le mai respecta. Si migreaza la alt partid cu alt program. Ce le faci, le numeri ouale ?
In general ce faci cand alesul iti trage tzeapa ? Faci asta: la urmatoarele alegeri votezi pe ceilalti care fac la fel. Si tot asa. Votezi mereu aceeasi oameni iar ei se muta de la un partid la altul sau fac partide noi. Din seful mafiei lui Nastase devine seful armatei si formeaza un partid parlamentar care n-a existat la alegeri.
Nu stiu daca te-ai prins ce anume e gresit in tabloul asta. In mod singur partea cu alegerile, programele si partidele si guvernarea e adevarata. Partea ca stanga-dreapta-programe- draci-laci nu conteaza.
Conteaza ca tu ii votezi ca un bou iar ei te trateaza asa cum esti si meriti: ca pe un bou.
Il cunosti tu pe X, pe Y , ai tu vreun mijloc sa-i tragi la raspundere daca te mint si te inseala dupa ce le dai de buna voie puterea si banii tai ?
Nope. Si atunci, de ce naiba le dai ?! De ce votezi ?!
De bou ce esti, nu ? Ai alta explicatie ?
2011-02-07 14:38:08 | Raporteaza
@poweaxxel
Baiatu’ ia iati tu diversiunea aia ieftina cu Alba ca Zapada lansata de Lazaroiu si dute inapoi pe blogary cu ea.
USL nu isi propune sa fie nici o Alba ca Zapada si nici n-are nevoie sa fie. Tot ce trebuie sa convinga USL este ca vor guverna mai competent si mai coerent decat trogloditii astia care ne-au bagat in kkt. Nu mai spera nimeni la o minune, dar macar daca ne-ar conduce ca pe vremea lui Nastase si Tariceanu niste insi care par ca se leaga singuri dimineata la sireturi si tot ar fi incomparabil mai bine ca acum.
2011-02-07 14:42:00 | Raporteaza
@momo: (…)dar macar daca ne-ar conduce ca pe vremea lui Nastase si Tariceanu (…). Pot sa spun doar atat: brrrrrrrrrrr …
2011-02-07 14:46:07 | Raporteaza
@momo: in privinta “iati tu diversiunea aia ieftina cu Alba ca Zapada lansata de Lazaroiu si dute inapoi pe blogary cu ea” se cunoaste ca ai ceva din Nastase in tine … Deocamdata in Romania inca ne mai putem spune parerea mai comunistule! Pana vin astia ai tai la putere! Sa vezi apoi …
2011-02-07 14:48:07 | Raporteaza
@anonimu
Iti spun de ce votez eu.
In 2004 am votat cu ADA si Basescu. Si nu regret. M-am pricopsit cu un ghiolban sef de stat dar nu regret. Daca Nastase nu era sanctionat atunci baroniza romania pana la feudalism. Era chiar foarte nasol.
Culmea e ca in 2008 l-am votat pe Geoana (in turul doi) in spatele caruia era acelasi Nastase. Nu pentru ca Basescu din 2008 era mai rau decat Nastase din 2004 (ca nu era) dar Nastase din 2008 nu mai era Nastase din 2004. In urma sanctiunilor noastre electorale politicienii evolueaza. Pana si Ion Iliescu a evoluat dupa ce l-a invins Emil Constantinescu in 1996. Cel de-al treilea mandat al lui Iliescu, cel intre 2000 si 2004 a fost, totusi, mult mai rezonabil decat primele doua.
Evolutia e inceata, dezolant de inceata. Dar e singura modalitate reala de a ne educa clasa politica si implica participarea de fiecare data la alegeri si sanctionarea prin vot a celor care n-au performat la putere.
2011-02-07 14:51:25 | Raporteaza
@Mart: Mi-am insusit observatiile tale si reflectam ,nu la “club” ci la “jucatori” ,la autorii celor pe care tu le enumerai.
Unde este cel care a “volatilizat” Flota Comerciala a Romaniei (printre primele zece din lume ,la un moment dat) ? Unde este acest David Copperfield al romaniei ?
Ai ghicit ! In fruntea statului !
Unde este Stolojan ,Marele Barbat ,in care ne pusesem atatea sperante in onestitatea si hotararea sa ? Unde este cel care a “codosit” vanzarea Otel Inox ,Alro,Petrom,Sidex,etc ? Vicepresedinte PDL ? Desigur ,acolo ii e locul !
Unde este Mircea Cosea ? Ideologul !Marele strateg !Fie vorba intre noi ,tot un codos !
Ai facut un total cat ne-au costat capetelele astea de Autostrazi ,de douazeci de ani incoace si cine i-a cheltuit si pe ce ?
Cum il chema pe individul ala de la CFR care a cheltuit bugetul Min Transporturilor pe cateva fete de perne si cateva pahare incasabile ? In ce partid era ? PDL zici ?
Acum ati facut rost de o reptila .Liviu Costache .Asta ,nu mesteca !Inghite cu totul !Studiaza,studiaza ,dar Autostrazi nu va face ! SF-urile lui costa mai mult decat executia ,care e oricum de 10 ori pretul mondial !
Ce mai aveti pe acolo prin banda aia ? Toata pleava cea vestita a intregului Levant ! Toata drojdia !
Atata timp cat ati adunat in pedele si sateliti ,toata scursura politicii romanesti ,inseamna ca s-au despartit apele si noi romanii ,avem o sansa !
Sa speram ca nu le vor fi vandute de catre liderii USL ,locuri la umbra care sa-i fereasca de intemperii.C stiu ca aveti cu ce sa le cumparati !Saracia noastra e dovada vie !Sper insa sa nu gasiti de la cine sa le cumparati ,desi ma indoiesc .Lacomia e mare ,oferta voastra poate fi prea generoasa pentru niste caractere mici !
2011-02-07 14:57:22 | Raporteaza
poweraxxel
“dar macar daca ne-ar conduce ca pe vremea lui Nastase si Tariceanu (…). Pot sa spun doar atat: brrrrrrrrrrr”
daca intr-o prrioada de 8 ani in care am avut crestere economica constanta de pina la 8% ti se face frig de brrrrrr..ii acum cind scadem continuu de doi ani trebuia sa fii deja sloi.Cum de mai faci propaganda portocalie de doi bani pe blog.Sau tocmai de aceia postezi asa pentru ca ai creierul bocna.Dai inainte o sa-ti scoti covrigul pentru ziua de azi.
2011-02-07 15:03:45 | Raporteaza
@nae:
Ce dracu crestere nae? V-ati indatorat la banci ca prostii si ati cumparat pe datorie toate prostiile, scump si de proasta calitate, si acum dati din colt in colt ca sobolanii cand trebuiesc platite datoriile. Asta a fost cresterea economica a lui Tariceanu.
2011-02-07 15:09:33 | Raporteaza
@momo: daca n-ai observat , afla ca nimeni n-a sanctionat pe nimeni si mai afla ca nu clasa politica evolueaza ci turma. Politica e bine-mersi aceeasi de sute si mii de ani si nu s-a mai inventat nimic nou. Politicianul nu face si desface bine sau rau din cauze si motive de educatie ci mereu din cauze si motive de putere si intentii. Intentiile politicianului sint mereu aceleasi de cand e omul pe pamant, si anume sa calareasca o turma. Puterea de a face asta este miza luptei ditre ei, dintre politicieni, iar noi suntem miza si mijloacele. In ecuatia asta tu ce esti, ce interes ai ? De ce joci jocul lor pe terenul lor cu regulile lor ?
De ce nu te educi ? Educa-te si ia decizii informate. De ce ii lasi pe altii sa decida in locul tau pe buzunarul si viatza ta ?
2011-02-07 15:10:47 | Raporteaza
@momo:
“Cel de-al treilea mandat al lui Iliescu, cel intre 2000 si 2004 a fost, totusi, mult mai rezonabil decat primele doua.”
Asa e. In primele doua era chestia cu “nu ne vindem tara” si “nu ai mancat salam cu soia”. In al treilea au zburdat toti baronii rosii ai PSD in timp ce neica Ilici o dadea inainte cu “sarac si cinstit”
2011-02-07 15:12:32 | Raporteaza
@mojito: Nu la cunostintele tale geografice faceam apel,ci la inteligenta si cultura ta politica !
Apropo,mojito asta iti da dureri de cap ?
2011-02-07 15:14:07 | Raporteaza
@ribelalu`: pai crestere adevarata, reala nu a fost nici sub Ilici si nu e nici sub Basescu. O economie creste numai si numai in doua feluri posibile: productie interna sau jaf de la alte economii. Fii serios, stii foarte bine ca evolutia politica , sociala, economica a Romaniei post-decembriste a fost si este inca trasata de altii. Au putut si pot face asta in special din vina sau slabiciunea noastra , si asta-i adevarat. E treba noastra sa fim mai destepti , nu a competitorilor nostri. Competitorii nostri n-au nici un interes sa identificam noi care sint problemele noastre reale. N-au nici un interes sa ni le rezolvam.
2011-02-07 15:17:37 | Raporteaza
@nae: pentru perioada aia de “crestere economica”, cat era deficitul? Platesc acum cu casa pentru ca l-am crezut pe Tariceanu, asa ca nu ma lua pe mine cu gogosile cretinilor aia mincinosi! Astazi platesc pentru o casa dublu decat face, pentru ca Tariceanu a zis ca economia duduie … iar eu l-am crezut! Pentru ca in loc sa reduca deficitul si sa investeasca reursele incasate dintr-o crestere provizorie despre care toti stiau ca o sa se dezumfle au marit salarii si locuri de munca exact la domeniul care la revenirea economiei la adevarata ei valoare nu face decat sa produca dezechilibre!!! Tariceanu a fost mai parsiv ca Iliescu si PSD-ul! A vandut gazele din Marea Neagra cand noi ne bucuram ca prostii ca le-am castigat la Haga! Despre banii de la BCR mai stie cineva ceva ? I-a folosit in capmanie si acum injura pe Basescu si Boc ca fac la fel! Un ipocrit ca toti liberalii care tipa ca trompetele la ordinul lui Antonescu!
2011-02-07 15:28:55 | Raporteaza
ribelalu
ma doare-n in basca cum a condus tariceanu economia.Eu am trait bine in acea perioada comparativ cu perioada actuala.ASTA-I REALITATEA.Daca traiam si acum la fel ca in acea perioada nu imi pasa ca este boc sau chiorul la butoane.Este mai nasol si de asta vreau sa plece sa vina altii ca nu sint ei detinatorii adevarului absolut.Oricine si mama omida sa fie numai sa-i vad plecati pe acesti hoti si incompetenti.Si-au demonstrat “valoarea”.
2011-02-07 15:35:05 | Raporteaza
@poweraxxel: Daca platesti azi cu casa, pentru orice combinatie, esti un dobitoc. De fapt esti dobitoc oricum, prin ceea ce scrii. Avem o perioada de cacao, fara masuri ci numai taieri, cel mai prost prim ministru si cel mai sinistru presedinte, ever. Dar tu ai o problema cu Antonescu, care n-a fost nici comunist si nici nu conduce Romania acum. Ne dai un link sa vizitam un loc de kkt si vorbesti numai prostii. Si vrei sa fii bagat in seama…
2011-02-07 15:44:00 | Raporteaza
@Plinut cel Tanar: asadar “analiza” ta mareata se reduce doar la a trai tu bine … Presupun ca si votul este de vanzare la tine nu? Nu am nevoie sa ma bage cineva in seama. Vad ca tu te simti “atins” de cele zise de mine mai “revolutionar al bunului simt”! Antonescu nu conduce Romania acum si n-ar conduce niciodata fara ajutorul lui Ponta, tocmai de aceea si-a calcat in picioare partidul si l-a pus sa se alieze cu PSD! Poate ai uitat spumele pe care le facea cand PSD s-a aliat cu PDL! Ce mandru se simtea ca a ramas singurul “de dreapta”! Iata ca acum este in locul PDL! Fara dreapta, fara onoare, doar cu dorinta de putere …
2011-02-07 16:15:32 | Raporteaza
@poweraxxel: dar tu pentru ce altceva analizezi si votezi, nu ca sa-ti fie tie bine ? A, tu votezi pentru victoria capitalismului multilateral dezvoltat, pentru principii si ideologie… m-am prins. Tu nu vrei sa traiesti bine: tu vrei anticomunism.
Asta explica de ce nu traiesti bine: ca nu de asta votezi. Tu votezi pentru binele umanitatii , salvarea balenelor si reducerea incalzirii globale. Altruistule
2011-02-07 16:21:52 | Raporteaza
@poweraxxel: Ca si PDL-ul la vremea respectiva care, uiti, era sub PSD
2011-02-07 16:22:40 | Raporteaza
@Plinut cel Tanar:
Da, dar daca ne aliem NOI cu PSD, e de bine. Daca ne-am aliat NOI cu PNL si cu Vadim si am tratat personal cu Felix la Grivco, e de bine.
Cine e cu noi e buni. Daca nu mai e cu noi, e rai, prosti, incompetenti si in general o sa piarda alegerile ca noi crestem cu 1% pe saptamana.
Ce n-ai inteles din demonstratia lui poweraxel ?
2011-02-07 16:30:46 | Raporteaza
@nae:
“ma doare-n in basca cum a condus tariceanu economia.Eu am trait bine in acea perioada comparativ cu perioada actuala.”
ce credite ai nae si cand au fost ele facute?
si eu am trait bine atunci, si traiesc si acum binisor, pentru ca am ramas cu leasing facut in decembrie 2007, am ceva rate la 2 banci pe care le platesc acum, si astfel 1/3 din veniturile mele actuale, in loc sa le “sparg” cum vor muschii mei, le duc frumusel la banca sa-mi achit datoriile. dar de ce sa dau vina pe guvern ca imi achit eu datoriile? Isarescu spunea de 5 ori pe luna la tv: ” mai usor cu creditele” si nu il baga nimeni in seama.
2011-02-07 19:37:58 | Raporteaza
ribelalu
eu nu am nici-un credit nu sint dator la nici-o banca,o duc binisor nu atit de bine cum am dus-o inainte de 2009 dar am membri de familie si prieteni care au fost loviti bine de criza.Traiesc in lumea reala ma misc printre oameni vad, aud.Traiesc in lumea reala nu ma manipuleaza RTV si A3.Si de fapt aceste televiziuni chiar nu manipuleaza spun realitatea pe care o vad zilnic.
2011-02-07 21:14:32 | Raporteaza