![]() | Ponta trebuie să-și dea singur demisia. Mitologia științifico-politică din jurul plagiatului săuvezi toate articolele de Cristian Bândea02 Jul 2012 la 03:13 44 comentarii 3886 vizualizari. |
În România doar intoxicările sunt ca bulgării de zăpadă care înghit tot ce prind în cale și devin tot mai mari pe măsură ce se rostogolesc la vale. Scandalurile politice sunt ca bulgării de pământ, care se fărâmițează cu fiecare rotire, aruncând în jur miriade de fragmente, până ce se transformă în fire de nisip.
După ce revista “Nature” l-a luat pe Victor Ponta în colimator, marea suspiciune de plagiat a început să se spargă în tot felul de comitete și comiții, iar acoliții săi, de la Ecaterina Andronescu la Ioan Rus, au pus umărul, după puteri, la domolirea incidentului. USL-iștii n-au spus că nu e plagiat, ci au scos la înaintare tot felul de argumente menite să atenueze gravitatea cazului. Iată cele mai populare trei argumente, cu demascările care se impun:
1. Doar specialiștii în științe juridice pot stabili dacă Victor Ponta a plagiat sau nu.
De ce? Pentru că în Drept se lucrează cu legi, texte imuabile care nu pot fi și nu trebuie să fie modificate. Ok, sunt perfect de acord, dar cum se explică atunci următorul pasaj:
Lumea dorea o instanță internațională creată departe de tumultul războiului, în timp de pace, pentru a nu se răsfrânge în activitatea ei aura învingătorilor, instanță în care legea odată convenită pentru instrumentarea și sancționarea celor mai grave crime internaționale să fie aplicată în mod egal și imparțial pentru toate părțile responsabile, indiferent de momentul istoric în care se săvârșește crima: pace sau război.
În teza sa de doctorat, finalizată în 2003, Victor Ponta a copiat pasajul de mai sus din volumul “Curtea Penală Internațională. Istorie și realitate” al lui Dumitru Diaconu, care apăruse cu patru ani înainte, în 1999. Ghilimelele sunt inexistente. Vi se par vouă că formulările “tumultul războiului” și “aura învingătorilor” țin de științele juridice? Mie nu, iar teza lui Victor Ponta abundă în astfel de pasaje. Dacă n-ați făcut-o deja, puteți vedea aici, așezate față în față, textele originale și cele plagiate de premierul României.
Vrăjeala cu “am menționat cărțile din care am preluat fragmente în bibliografie” nu ține. Toți studenții învață în anul I de facultate cum să citeze corect. Victor Ponta n-a făcut-o, așa că verdictul e cât se poate de clar: plagiat.
Apărătorii lui Ponta n-au denunțat doar faptul că CNATDCU n-ar avea atribuții în sesizare plagiatelor, ci și că, vezi Doamne, verdictul nu poate fi corect de vreme ce niciunul dintre membri nu este specializat în științe juridice. Tocmai am demonstrat mai sus falsitatea acestei afirmații. Nu trebuie să fii doctor în Drept ca să vezi că Ponta a plagiat.
Adevărata problemă e însă alta. Nici în Consiliul Național de Etică, organism pe care USL-iștii îl consideră îndreptățit din punct de vedere legal să dea un verdict în cazul Ponta, nu există vreun membru specializat în științe juridice. Reamintesc faptul că Guvernul Ponta a schimbat componența Consiliului Național de Etică de curând, în urma scandalului legat de suspiciunea de plagiat care a planat asupra lui Ioan Mang.
Drept urmare, mă aștept ca, la sfârșitul celor 90 de zile pe care le are din punct de vedere legal pentru a se pronunța pe tema tezei de doctorat a lui Victor Ponta, CNE să spună că nu a putut ajunge o concluzie din cauza faptului că niciunul dintre membri nu se pricepe la Drept. Ceva asemănător s-a întâmplat în cazul soției lui Mang. Puteți citi aici, vă garantez că vă veți revolta.
2. Săracul Victor Ponta, e victima unui atac politic
Atac politic sau nu, asupra lui Victor Ponta planează, la nivel internațional, o suspiciune de plagiat. Asta e tot ce contează. Dacă ar fi convins de nevinovăția sa, premierul ar avea la dispoziție suficiente pârghii pentru a dovedi-o, într-un mod cât se poate de transparent. E în interesul său ca scandalul să se stingă cât mai repede.
În schimb, Victor Ponta a ales să se pună la adăpost, cu ajutorul lui Liviu Pop, care a desființat de pe o zi pe alta CNATDCU, singurul organism care s-a pronunțat până acum asupra tezei de doctorat a lui Ponta. Asta în condițiile în care Consiliul de Etică al Facultății de Drept și-a declinat competența, iar proaspeții membri ai Consiliului Național de Etică tac ca mutu-n păpușoi.
Mai mult, Liviu Pop, acest dătător de speranțe pentru toți mediocrii care vor să parvină în funcții importante, i-a acuzat pe membrii CNATDCU, într-un mod abject, de partizanat politic. La fel a făcut-o și PSD-ul, într-un comunicat în care granturi de cercetare evaluate de experți internaționali au devenit șpăgi împărțite de fostul ministru Daniel Funeriu.
Ripostele fără temei aruncate în direcția PDL-ului îl incriminează și mai mult pe Victor Ponta. Premierul ar trebui să-și cheltuiască energiile pentru a-și dovedi nevinovăția, nu pentru a identifica sursele și cauzele acuzațiilor de plagiat care i se aduc.
3. Ce? Victor Ponta e singurul care a plagiat?
S-ar putea ca evenimentele din ultimele luni să scoată la iveală faptul că România e plină nu doar de diplome de licență fără valoare, ci și de teze de doctorat încropite cu copy/paste-uri, însă asta nu-l privește pe Victor Ponta. Rolul său s-a încheiat: ne-a demonstrat că este nevoie de o o discuție serioasă pe tema sistemului de învățământ din România, care trebuie reformat din temelii.
Dacă se va stabili că a plagiat, premierul va trebui să-şi dea de urgenţă demisia. Va rămâne în istorie nu ca “Micul Titulescu”, ci ca “Marele Plagiator”, însă va dobândi meritul indirect de a fi declanşat o aprigă vânătoare de plagiate.
Articol apărut şi pe http://cristianbandea.ro/ponta-trebuie-sa-si-dea-singur-demisia-mitologia-stiintifico-politica-din-jurul-plagiatului-sau/.
Etichete: bandea cristian, cristian bandea


Ciprian Domnişoru 24 May la 22:59 |
Un sondaj realizat surprinzător de rapid de grupul de cercetare Avangarde (în perioada 21-23 mai) [ citeşte mai departe ]
Mihai Goţiu 24 May la 09:12 |
La sfârşitul secolului al XIX-lea, o companie franceză a concesionat un perimetru de exploatare a [ citeşte mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 23:13 |
Pe InimăRea îl ştiţi, cei mai mulţi, ca postator. Tot aşa l-am cunoscut şi eu. [ citeşte mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 20:26 |
Fosta ministreasă independentă a Justiţiei, azi membră energică a PDL, Monica [ citeşte mai departe ]
Vladimir Borţun 23 May la 18:48 |
PRIMA: Stânga e rea deoarece comunismul a omorât sute de milioane de oameni
Andrei Panţu 23 May la 15:52 |
Dosarul transferurilor. Becali, Borcea, Copos, Pădureanu etc. Prejudiciu de multe milioane de [ citeşte mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:53 |
Încordare pînă ieri. Materiale serioase despre ce se discută pe 22 mai: evaziunea fiscală şi [ citeşte mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 11:00 |
Despre dispariţia mamuţilor din preistorie există mai multe teorii (legate de schimbările [ citeşte mai departe ]
Lucian Davidescu 22 May la 19:08 |
Povestea presupusului "atac speculativ" contra leului, de la sfârşitul lui 2008, revine în [ citeşte mai departe ]
Viorel Dobran 22 May la 18:27 |
Un cititor ne-a trimis la rubrica Martor Ocular imaginea de mai jos. Peisaj urban cu un grup de [ citeşte mai departe ]
Andrei Panţu 22 May la 14:39 |
A avut loc săptămâna trecută, joi, 16 mai, o ȋntâlnire în cadrul proiectului [ citeşte mai departe ]
Costi Rogozanu 22 May la 13:14 |
Victor Ponta merge la Consiliul European ca să discute gaze de şist şi alte metode de ieftinire a [ citeşte mai departe ]
Mihai Goţiu 22 May la 08:10 |
Undeva, la o zi ori două după prăbuşirea Turnurilor Gemene din New York, în toamna lui 2001, un [ citeşte mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 20:23 |
Mă uit de ceva timp la Gigi Becali ca la un personaj de roman. Nu ca să-i scriu [ citeşte mai departe ]
Viorel Dobran 21 May la 12:32 |
De două ori ministru al Apărării în guvernarea CDR, membru marcant al PD şi apoi al PNL, [ citeşte mai departe ]
Lucian Isar 21 May la 11:39 |
Regulamentul BNR nu permite bancilor locale sa "atace" cursul.
Consiliul Concurentei a decis ca [ citeşte mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 10:52 |
Într-o discuţie cu reprezentanţi ai unor organizaţii de mediu, prefectul judeţului Alba, [ citeşte mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 10:03 |
Au apărut vaietele obişnuite pentru sufletele celor care vor face ceva puşcărie pentru un schimb [ citeşte mai departe ]
Daniel Oanta 20 May la 19:17 |
“Dezbaterea” despre cum a inventat BNR un presupus atac speculativ după care campanii media [ citeşte mai departe ]
Andrei Panţu 20 May la 13:06 |
În sfârşit ne-a spus şi guvernatorul BNR ceea ce ȋn Occident se ştia de mult: criza a izbucnit [ citeşte mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 12:04 |
Numărul 2 al ziarului „Apusenii Liberi” (poate fi citit online şi aici) a [ citeşte mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 11:28 |
Update. Verdict: se trimite spre rejudecare marele dosar al transferurilor. Marele [ citeşte mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:30 |
Despre Monica Tatoiu aveam impresia că face parte, ca încă mulţi alţii, din categoria [ citeşte mai departe ]
Viorel Dobran 19 May la 12:29 |
Suntem sub umbrela NATO, ne antrenăm pentru un scut antirachetă, ne aflăm într-o Uniune [ citeşte mai departe ]
Marius Cosmeanu 18 May la 23:55 |
Băieții de la SREDA, un ONG din Rusia, spun ei, independent, care se ocupă de sondaje și [ citeşte mai departe ]
Cristian Teodorescu 18 May la 13:25 |
Iritat că l-au stîrnit să citească un roman care nu i-a plăcut, fostul critic literar [ citeşte mai departe ]
Costi Rogozanu 18 May la 11:48 |
Aş zice să se înfiinţeze în Ministerul de Externe departamentul "Les Guignols", păpuşile alea [ citeşte mai departe ]
Mihai Goţiu 16 May la 21:15 |
Emisiunea „Les Guignols de l'Info” a postului francez de televiziune „Canal+”, l-a satirizat [ citeşte mai departe ]
Daniel Oanta 16 May la 13:37 |
Recenta decizie a Consiliului Concurenței referitoare la atacul speculativ de la sfârșitul anului [ citeşte mai departe ]
Lucian Isar 16 May la 12:43 |
Bazat pe experienta pe alocuri amuzanta si plina de lirism a "privatizarii" Oltchim cu Dan [ citeşte mai departe ]
| 1Sondajul mai spune ceva pe langa faptul ca condamnarea lui Becali este considerata o manarie a justitiei inca basesti . Spune limpede ca altii sunt marii borfasi ai... | ||
| 2@dan: Nu cumva tot in Apuseni sunt si cele mai multe capre raioase din Romania, si isi tin mandrete de coada in erectie?????... | ||
| 3He, he! De mici scribalai de budoar e plina istoria literara. Cea orala.In vremuri bune, cind premiile pentru literatura se acordau numai dupa plata obolului catre Charon, adicatelea anonimatul cotidian... | ||
| 4Haha aveti dreptate dar Wagner parca ar da de banuit... | ||
| 5Sa nu ne miram. Acum cativa ani un criminal odios (dovedit) a fost arestat. Un ziarist mai istet (exista si accidente) a cerut opinia unor vecini de bloc ai criminalului. Toti au afirmat ca trebuie sa... | ||
| 6cu alte cuvinte recunosti c-ai lins si pupat ca sa-l tii pe ceasca juma de secol la putere. asemanarile dintre noi doi ba lodo se opresc poate la varsta. pe cand tu aplaudai si scandai lozinci eu eram... | ||
| Viorel Dobran 47845 citiri |
| Mihai Goţiu 11898 citiri |
| Costi Rogozanu 9140 citiri |
| Cristian Teodorescu 7938 citiri |
| Andrei Panţu 3006 citiri |
| Alin Fumurescu 1726 citiri |
| Ciprian Domnişoru 1302 citiri |
| Costi Rogozanu 5 postari |
| Cristian Teodorescu 5 postari |
| Mihai Goţiu 5 postari |
| Viorel Dobran 3 postari |
| Andrei Panţu 3 postari |
| Lucian Davidescu o postare |
| Vladimir Borţun o postare |
| Viorel Dobran 50872 citiri |
| Mihai Goţiu 44301 citiri |
| Costi Rogozanu 31565 citiri |
| Cristian Teodorescu 27238 citiri |
| Andrei Panţu 10691 citiri |
| Alin Fumurescu 8429 citiri |
| Ciprian Domnişoru 6738 citiri |
| Mihai Goţiu 20 postari |
| Costi Rogozanu 19 postari |
| Cristian Teodorescu 16 postari |
| Andrei Panţu 8 postari |
| Lucian Isar 6 postari |
| Viorel Dobran 5 postari |
| Alin Fumurescu 4 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
“…este nevoie de o o discuție serioasă pe tema sistemului de învățământ din România, care trebuie reformat din temelii.”
1. Facuta (convocata) de cine?
2. Orice discutie fara implicarea si angajamentul semnat al celor doua forte politice actuale (USL si PDL), va fi insemnind doar sa vorbim vorbe. Cum putem convige aceste doua forte, sa se aseze la aceeasi masa (cu experti independenti), sa dialogheze si sa concluzioneze in scris…cind ele nu au fost capabile, vreodata, sa ajunga la vreun acord, in ultimii 3 ani?
2012-07-02 04:48:18 | Raporteaza
@Adi: abilitatea de-a gasi o cale de mijloc, sau mai bine zis inabilitatea, a partidelor rRomane e ceva mic si palid pe linga inabilitatea lor de-a depasi nivelul gestionarului hot de pe vremea impushcatului…
2012-07-02 06:07:16 | Raporteaza
Nu uitati ca copilul asta de banca intai paracioc de Ponta e sustinut de Bratienii astia lui Antenescu…apropo l-a vazut careva,a reusit cineva sa-i faca o poza?Nicimacar la mare sau o fi dormind?”Eu vara dorm,/Sau stau pe plaja/Ma doare … ca Ponta plagiaza”
2012-07-02 06:56:11 | Raporteaza
Copy-lot Victor Ponta!
2012-07-02 08:12:30 | Raporteaza
Romanii ii interzic lui Ponta sa demisioneze . Acum el trebuie sa-i scape de pacostea Basescu . Apoi poate demisiona .
2012-07-02 08:29:43 | Raporteaza
De ce sa demisioneze, nu-i mai bine pentru portocanalii sa aiba subiect de agitatie?
2012-07-02 08:40:15 | Raporteaza
@interzisu:
Pai tu astepti ca un hot sa-ti faca dreptate ?!
Si ce atata disperare ca pleaca Ponta?
Vine Iliescu,inca-i in putere.
2012-07-02 08:40:20 | Raporteaza
@Mircea: Hopaa , esti si tu vreun neam al bocului ? Va tradeaza insuficienta intelectuala si educatia capatata pe santul ceapeului .
2012-07-02 08:44:02 | Raporteaza
Ponta si cu Antonescu o sa-l termine pe Basescu!!!
In rest nu ne pasa ….
2012-07-02 09:29:30 | Raporteaza
Ce va tot agitati cu demisia asta? PDL-ul a furat o tara intreaga si nu s-a facut atita tevatura
2012-07-02 09:41:44 | Raporteaza
Majoritatea celor care s-au pronuntat in acea comisie (ilegala) sunt membri de partid portocaliu . Inseamna ca seful lor le-a indicat cu degetul cu care se scobea in nas cum sa voteze . Traditia Toader este directiva de partid .
2012-07-02 10:05:52 | Raporteaza
@robert: Tara intrega a fost furata si vanduta la fier vechi de ai tai, ii stii tu foarte bine, ba psd-istule!
2012-07-02 10:16:18 | Raporteaza
@interzisu: Tu esti chiar dobitoc, nu merita pierduta vremea cu tine. Ti-e foame mare in gat?
2012-07-02 10:17:07 | Raporteaza
@Adi: Eu doar am identificat o problema, a carei rezolvare nu prea o intrezaresc, adevarat. Imi ramane sa sper ca batalia politica va curata putin sistemul.
2012-07-02 10:36:45 | Raporteaza
@robert: Asta e un alt mit, pe care se pare ca l-am scapat: nu conteaza doctoratul lui Ponta, important e ce o sa faca pentru tara. Mi se pare ca ar trebui sa fie evident pentru toata lumea ca o persoana care a comis un furt intelectual nu se poate afla la carma tarii. Ce incredere putem avea in el?
2012-07-02 10:41:20 | Raporteaza
Antenescu,live din studiourile Intact:
“Eu vara dorm/Ori stau la plaja/Si nu ma intereseaza/Ca Ponta PLAGIAZA”.
Noul hit al verii il gasiti pe blogul motanului Radu Tudor.
Urmasii lui Bratianu si Titulescu s-au vopsit in rosu incins,urmariti-i caci nici nu stiu cum sa va mai prosteasca(vezi Revolutia bunului Simt,cel mai moral,eficient guvern,etc).
2012-07-02 10:43:37 | Raporteaza
@The Wolfman: de aceea l-a si impuscat burghezia rosie;
-’pe vremea lui ceausescu luxul era interzis’! zice un fost ministru liberal (al Culturii);
-’inchipuiti-va ca numai dictatorul avea iacht! ‘ zice altul (nu avea, dar treaca…)
-etc.-fiecare cu ce-l doare apropos de ‘vinovatul de toate’
2012-07-02 11:03:46 | Raporteaza
@Cristian Bândea: (15) Dar in unii ca Basescu si acolitii, care au comis diverse si multe alte furturi si ilegalitati, cu trecut dubios securist sau comunist poti avea incredere…
E clar! Paiul si barna! Si nu-l apar pe Ponta aici, ai dreptate in ce-l priveste, enervant e ca ai o vedere si o memorie suspect de selective!
2012-07-02 12:01:50 | Raporteaza
Ponta nu trebuia sa fie niciodata premier. Oricine trata cu seriozitate aceasta problema isi dadea seama ca acest tanar cu creier de prescolar a fost prost crescut in laborator pentru un asemenea moment. Experimentul Ponta a fost de la inceput esuat pentru ca interesele din spatele lui l-au format intr-un mod incompatibil cu interesele Romaniei.
2012-07-02 12:06:09 | Raporteaza
@Cristian Bândea: nu e nevoie sa ai TU incredere, chiar daca scrii la a treia plural, o faci in numele cui ?
N-ai incredere, votezi la toamna PP-DD sau Udrea si ai rezolvat problema
2012-07-02 12:15:39 | Raporteaza
@Gh.Buta: Nu am incredere nici in aia, hai sa scapam si de ei. Problema cea mai mare a romanilor este ca nu prea avem ce pune in loc.
2012-07-02 12:19:38 | Raporteaza
@Cristian Bândea: Asta nu-i un motiv sa-i pastram. Dimpotriva, macar una din parti trebuie sa dispara ca sa se faca loc pentru aparitia a altceva. Fiindca altfel ramanem blocati aici la nesfarsit. Doar sa cascam apoi bine ochii sa nu fie tot avataruri ale fostilor.
2012-07-02 12:35:55 | Raporteaza
@Mirela: marinarii.ro/ve../
2012-07-02 13:19:00 | Raporteaza
Neaparat trebuie sa-si dea demisia. I-o cere unul pe blog , ca a dovedit Pora la B1 tv.
Kovesi nu, ca nu s-a pronuntat comisia.
La Ponta nu e nevoie de comisie , ca se vede din avion ca e vinovat. Sau de pe blog. Se stie.
Ce atata mitologie , ne jucam cu plagiatu ?!
La cremenal cu el iar daca nu-i convine n-are decat sa mearga la CEDO. Dar numai dupa ce-si da demisia. Ca Athanasiu. Ca Remes.
2012-07-02 13:27:18 | Raporteaza
@Gh.Buta: In cazul lui Ponta discutam despre ceva precis. In cazul lui Basescu la ce furturi te referi. Iar melodia cu flota? Omul s-a pus la dispozitia justitiei, a renuntat la imunitatea parlamentara – si nu l-au gasit cu nimic. Iar pe vremea cind era primar al capitalei, Nastase a cautat din rasputeri sa-l prinda cu ceva.
Sa se puna si Ponta la dispozitia justitiei.
In al doilea rind, faptul ca mai fura si altii nu constituie circumstanta atenuanta.
2012-07-02 13:28:34 | Raporteaza
“Problema cea mai mare a romanilor este ca nu prea avem ce pune in loc.
Cristian Bândea
2012-07-02 12:19:38″
Pai sa te punem pe dumneata. Mie imi inspiri incredere, dar trebuie sa te hirotoniseasca presedintele, ce sa-i faci. Deci numai daca dai declaratie pe propria raspundere ca n-ai plagiat. Si trebuie sa mai aduci un angajament scris din partea mass-media ca n-o sa te declare niciodata vinovat de plagiat, ca pe Kovesi sau Ponta.
2012-07-02 13:31:57 | Raporteaza
“Problema cea mai mare a romanilor este ca nu prea avem ce pune in loc.”
Ba da, pe matale. Trebuie numai sa dai declaratie ca n-ai plagiat. Dupa aia daca te acuza cineva ca ai, trebuie sa demisionezi.
2012-07-02 13:34:00 | Raporteaza
@interzisu: comenteaza la obiect stimabile daca poti sa ne faci sa vedem negru acolo unde-i alb, nu pe de laturi
2012-07-02 14:04:33 | Raporteaza
@interzisu: mataluta te legi de forma ignorand fondul problemei care-i limpede pentru orice om care poate citi romaneste: plagiatul.
2012-07-02 14:08:19 | Raporteaza
Tare de tot , mi-a placut concluzia.
“Daca se va dovedi, trebuie sa; daca nu se va dovedi, nu trebuie.”
Ma mir ca ati reusit sa demonstrati acest adevar in doar un articol.
Si mai ales ca evenimentele ar putea sa scoata la iveala; sau ar putea sa nu. Astept cu nerabdare articolul in care veti demonstra ca …. s-ar putea.
2012-07-02 14:14:16 | Raporteaza
as completa punctul 3: nu e singurul plagiator, dar cu siguranta e SINGURUL plagiator si prim ministru al Romaniei azi. Daca mai stiti vreun prim ministru in functie azi in RO, dati-mi una peste gura…sau peste degetele cu care am scris
2012-07-02 14:16:36 | Raporteaza
“fondul problemei care-i limpede pentru orice om care poate citi romaneste: plagiatul.”
Al cui ? Ca s-a scris despre mai multi cuvantul asta.
Citesc romaneste dar nu mi-e limpede cine a scris cuvantul si cu ce autoritate.
Unii l-au scris despre Ponta, altii despre Kovesi.
2012-07-02 14:17:35 | Raporteaza
Eu unul nu accept sentintze pronuntate de jurnalisti pe blog sau la televizor.
Daca a facut ceva ilegal , astept sa vad ce zice justitia.
Daca ziceti ca a facut ceva imoral , imoral au facut toti asa ca n-am nimic special cu Kovesi ori Ponta ori altii: daca e imoral sa-l judece popa sau oprobiul public, fiecare dupa morala lui.
Pentru imoralitate sint doar doua pedepse: ori ajungi in iad ori pierzi alegerile.
2012-07-02 14:24:54 | Raporteaza
Nu mai vorbiti fratilor in numele romanilor. Eu nu sunt din Patagonia, sunt din Romania si nu vreau un priministru plagiator. Asta ne mai trebuie. Dupa un fost priministru infractor unul ca Ponta.
2012-07-02 16:58:43 | Raporteaza
@diaspora: Mai bine un om corect si cu bun simt de la tara decat unul din “elitele” foste comuniste – uns cu toate alifiile. Boc este de departe mult mai de calitate decat Ponta.
2012-07-02 17:04:15 | Raporteaza
Asteptati degeaba sa demisioneze.P0050 este urmasul lui N0049.Astia sint prim ministri de la nastere si nu-si dau demisia.
2012-07-02 18:53:44 | Raporteaza
Tudor
gd
de ce sa-si dea demisia? Alungati-l democratic prin vot.Simplu si fara nici-o discutie.Hai cereti din toti rarunchii alegeri anticipate si poporul sa decida daca pleaca sau nu.Ce poate fi mai simplu si mai democratic de atita.Si o sa vedeti si pe citi ii doare-n cur de pagiat.Simplu si foarte corect.Mergeti cu trenul asta.Asta isi doreste si ponta sa-l dati voi jos prin vot nu prin labareala
2012-07-02 19:01:40 | Raporteaza
: basescu cu toti handicapetii lui sa plece imediat poporul e satul pina peste cap de acest nnenorocit carwe esre o rusine pt acest popor
2012-07-05 13:56:55 | Raporteaza
@interzisu: daca e sa vedem vointa poporului… atunci atentie! basescu a fost ales de popor… prost-neprost a fost votat de prosti-neprostii de romani. pe cand ponta a fost numit. asa ca ’scaparea’ vine de la sine in apropiatele alegeri…, dar ingaduinta in mascarada copy-paste ne da o lectie proasta. FOARTE PROASTA.
2012-07-06 14:49:31 | Raporteaza
@amemo: si Iliescu a fost ales de popor apoi demis tot de popor. Ceausescu la fel.
Ne uitam la cea mai recent exprimata vointza a poporului.
La aia suntem atenti.
Cine te-a ales acum trei ani, ala te dez-alege azi.
Alegerea de azi, aia se pune. Pentru ca alegerea de azi o anuleaza pe aia de ieri.
2012-07-06 15:04:08 | Raporteaza
“Nu mai vorbiti fratilor in numele romanilor. Eu nu sunt din Patagonia, sunt din Romania si nu vreau un priministru plagiator.”
Atunci cere-i demisia
Daca vrea te asculta, daca nu, nu. E dupa el, nu dupa noi.
Eu nu-l vreau pe Basescu si il si demit, eu, direct, prin vot la referendum
Eu hotarasc.
2012-07-06 15:08:51 | Raporteaza
Ar trebuii sa fie timpit sa demisioneze pentru ca o gasca de pdl-isti s-au gasit sa-i caute nod in papura bagind la inaintare o comisie de academicieni alesi pe spinceana de funeriu pentru convingerile lor bashiste.Cite teze de doctorat a mai analizat aceasta comisie?
2012-07-08 07:47:21 | Raporteaza
Fratilor ne consumam energiile degeaba pledind pro sau contra basescu in loc sa-l demitem scurt si sa ne ocupam de problemele reale ale acestei tari.
2012-07-08 08:02:48 | Raporteaza
Imi pare f rau sa afirm faptul ca mare parte dintre romani au o memorie f scurta, insa se pare ca este o realitate … perioada premergatoare revolutziei a fost in totalitate directzionata de catre fsn actual usl in urma fuziunii cu pnl , ashadar revolutzia ne-a prins cu o oarecare industrie ,cei drept nu f performanta insa f viabila shi cu datoriile aproape de zero.. in perioada imediata fsn a dat startul destramarii shi impartzirii acestor active realizate cu multa sudoare de catre romani ,unor indivizi care la rindul lor le-au dezafectat in mare parte pentru a ne transforma in tzara de consum ,iar indatorarile nu au intarziat sa apara..
2012-10-20 18:09:43 | Raporteaza