![]() | Presa e un porcvezi toate articolele de Alin Ionescu22 Mar 2010 la 11:05 39 comentarii 1668 vizualizari. |
Sau despre cum ar tăia un porc bunică-miu, Aristotel şi Eco
Din ce este format un “porc” şi cum se taie el?
Un porc, am (fost) învăţat la zoologie în clasa a II-a e format din cap, trunchi şi membre. Şi coadă, mă rog, dar coada părea mai mult un adaggio inutil al porcului decît o parte constituantă a lui. Mereu m-a intrigat această tranşare ştiinţifică a celui mai gustat animal românesc. Mergeam la ţară la bunici de Crăciun, ca la un concert live de tăiere a porcului, şi nimic din ce vedeam că făcea tataie acolo n-avea vreo legătură cu ce spunea tovarăşa învăţătoare la şcoală. Pentru tataie, porcul era format din şorici, spată, pulpă, şiră, iepuraşi (aşa le zicea el subţireilor muşchiuleţi dorsali), căpăţînă, osînză, ficat, rinichi, maţe… şi “băşică”, vezica urinară, pe care o extrăgea cu grijă de fiecare dată, o golea şi o usca sperînd zadarnic că noi, nepoţii lui semi-urbani născuţi în socialism, o vom trata aşa cum o tratase el în copilăria lui: drept mingea ancestrală a copilului rural din Lunca Dunării. Nouă însă, industrializarea forţată ne aduseseră la picioare mingea de cauciuc, cu supapă de plastic, de 19/35 lei, aşa că “băşica” rămînea agăţată într-un şopron, de o grindă, ca un exponat într-un fals muzeu al copilăriei. Ideea e că “tăierea porcului” – această practică ritual-gastronomică – n-avea nici o legătură cu zoologia, ci era mai degrabă o instituţie pragmatică, cu valenţe păgîne, ambalate în hîrtie de ziar creştin-ortodox. Lui tataie nu i-ar fi trecut niciodată prin minte să taie porcul la modul aristotelic şi nici măcar dacă ar fi ştiut chirugie porcină nu s-ar fi apucat să-l tranşeze nuanţat, în funcţie ramurile şi crengile medicinei, să-i desfacă adică sistemul muscular, apoi să opereze porcul ca să-i scoată sistemul digestiv şi aşa mai departe. Tataie tăia porcul artistic, nu ştiinţific, mînat de gusturi şi nu de nedumeriri savante. Anticipa ciorba de potroace în despicarea cu toporişca a coloanei vertebrale, toba în extragerea organelor interne, jumările şi săpunul de rufe în sfîrşierea atentă a stratului de grăsime, iar în tinereţe opincile în decuparea şoriciului păros de pe burta îngropată în zăpadă, înainte de a-l pîrli. Profund neştiinţific, aberant de pragmatic, porcul era format pentru tataie, spre deosebire de Aristotel în De Partibus Animalium (Despre părţile animalelor) nu din organe şi funcţii, ci din ciorbă, şuncă, sarmale şi opinci. Uitîndu-se la Ghiţă înainte să-l ucidă, tataie era ca Michelangelo în faţa unui bloc de marmură în care vedea Pieta.
De la opinci la gumari
Dacă tot am ajuns la opinci e foarte important să înţelegem legătura dintre opinci, gumari şi tăierea apoi pîrlirea porcului în practica tradiţională. Are legătură cu mutaţiile din presă, fireşte. Pînă prin anii ‘50, ţăranul român din Lunca Dunării înjunghia porcul, apoi îl aşeza în zăpadă, îngropîndu-i meticulos burta ca să rămînă cît mai rece şi de-abia după aceea îl pîrlea. Astfel, partea cea mai moale şi flexibilă a pielii rămînea netransformată în şorici şi nu lua drumul gurii, ci pe acela al picioarelor, fiind destinată confecţionării opincilor. Începînd de prin anii colectivizării, industria de bunuri de larg consum de sorginte sovietică a început să fabrice pe scară largă opincile de cauciuc ieftin (“gumarii”), şi să le comercializeze în masă la sate. Ţăranii au renunţat în cîţiva ani la opinci şi astfel zona epidermică a porcului, destinată încălţărilor, s-a transformat în cel mai subţire şi apetisant şorici. Ideea e că, dacă gîndim lucrurile cu ceva mai multă destindere ideologică, există un lanţ cauzal care ne dă voie să spunem că, într-un fel, URSS le-a dat şansa ţăranilor români, după milenii, să guste din cel mai bun şorici rumenit, şorici pe care, înainte de apariţia gumarilor sovietici, nu-şi puteau permite să-l fabrice fiindcă trebuia să păstreze materia primă pentru opinici.
Ce este presa şi cum se citeşte ea?
Această tranşare a “corpului media” în informaţie şi opinie e, cumva, precum tranşarea aristotelică a porcului. Teoretic, într-o logică de manual de jurnalism anglo-saxon, informaţia e cînd doar spui cine/ce/cînd/cum… iar opinia cînd intri pe teritoriul lui “de ce?” Într-o logică tradiţională şi clişeizată, care trădeză o mitologie iluministă defunctă, lucrurile probabil că stau aşa. Ceea ce îndeobşte numim (sau, mă rog, am numit) “presă” oferă două mari genuri: informaţii şi opinii, fiecare cu speciile lor. Aparent, această dihotomie a fost şi încă mai pare, pentru unii, funcţională; ea dă impresia că descrie o evidenţă, o banalitate cu care nu merită să-ţi pierzi timpul şi să-ţi munceşti neuronii. Ei bine, problema e că acest tip de a împărţi produsele de presă seamănă cu chestiunea tranşării porcului. E relativ coerent să spui că porcul e format din sisteme (osos, mucular, digestiv) într-o abordare zoologică, dar profund lipsit de sens într-una pragmatică, unde e format din şorici, muşchiuleşi, caltaboşi, etc. Cum ar veni, din punctul de vedere al zoologilor, porcul e rezonabil să fie descris într-o epistemă aristotelică. Din punctul de vedere al celui care îl taie ca să-l mănînce (spele cu grăsimea lui/încalţe cu pielea lui), această perspectivă e absurdă. E de pfererat una semiotică şi funcţionalistă. De fapt, aici e tot schepsiul şi toată debusolarea. Oamenii fac analize despre presa de azi folosind modele de interpretare din secolul XIX. Azi, presa nu mai are nici o legătură cu “presa”, cu tiparniţa adică, nu mai are nimic de-a face cu informarea, cu scoaterea gloatei din beznă, cu dezbaterea publică, cu idee de spaţiu al disputei ideologice burgheze, ci cu adîncirea controlată şi profitabilă într-o pîclă a consumului. Presa nu mai are de fapt vreo legătură serioasă nici cu politicienii, nici cu opinia publică în sensul ei tare, de secol XIX, ci cu multinaţionalele de detergenţi şi lactate, cu industria show-bizului, cu industria modei şi a comunicaţiilor. Ziariştii iluminişti de ieri poate că mai aveau o rămăşiţă din damblaua asta eroică de a scoate masele din bezna în care considerau ei că au fost băgate de ştabii medievali ai Bisericii. Şi zic “poate”. Ziariştii de azi sînt doar nişte super-burghezi care vor să-şi vîndă ziarele şi atîta tot. Şi pentru asta nu caută altceva decît să-şi flateze targetul, să-l seducă, să-i creeze dependenţe de consum, să-i construiască modele ideolgice de integrare socială, să-i strecoare discret şi cinic idei, păreri, opinii, trenduri, informaţii, presupoziţii sumare de înţelegere a lumii şi vieţii. Pe scurt, să-i reţină atenţia doar atît cît să-i fugă ochiul o secundă de pe textul la care s-a muncit o zi pe reclama de alături, pe care s-au încasat nişte mii de euro. Minciună, manipulare? Hai să fim serioşi! Astea sînt cuvinte de pe vremea lui Stalin. Azi, vorbim de automanipulare, dragilor! De autocenzura jurnalistului, care nu vrea să-şi crispeze mental cititorii scriind mai mult de 100 de cuvinte şi încercînd să ghicească cît mai exact ce anume l-ar enerva sau flata pe onoratul cititor într-atît încît să se obosească să-şi arunce ochii peste cîteva cuvinte scrise.
De ce a împlinit Ion Iliescu 80 de ani? Fiindcă nu putea să împlinească de două ori la rînd 79, de-aia.
Am învăţat cu toţii la şcoală şi ne-a intrat adînc în cap acest mod de a gîndi iluminist cum că rolul fundamental al presei e să informeze. Şi de-atunci repetăm mecanic, ca nişte papagalii instruiţi, această dogmă iluministă. Că presa e a patra putere în stat, că e cîinele de pază al democraţiei şi alte metafore din astea, bune la vremea lor, dar pe care azi le incantăm bălmăjit; noi, ziariştii, ca popii care mormăie cu juma’ de gură predici, dar trag cu ochiul ca să vadă cît s-a strins în cutia milei faţă de presa scrisă, cititorii ca nişte enoriaşi semi-apostaţi, care dau infinit mai mulţi bani cînd se duc să-şi umple cărucioarele la sfînta Cora decît atunci cînd miluiesc nevoiaşi la Sf. Maria. În fond, hai s-o spunem cinstit: presa nu mai informează de mult pe nimeni, poate nici n-a informat vreodată pe cineva, dar asta e altă discuţie. Aş putea să iau orice ştire din orice ziar şi să vă arăt că nu e nici o informaţie relevantă acolo pentru viaţa voastră. Na, voila, poftim, un singur exemplu: “Ion Iliescu a împlinit 80 de ani”. Asta nu e o informaţie pentru nimeni. Pentru fanii lui Iliescu ea este un comentariu de genul: “Ne bucurăm mult că Ion Iliescu a apucat vîrsta asta şi uite ce sănătos e şi verde la cap!” Pentru ăilalţi: “Hai, băi, nene, nu mai crapă odată moşu’?”. Nimeni n-o să vrea să ştie aşa, ca pe-o informaţie pură şi simplă, cît ani a împlinit Ion Iliescu cum nimeni n-o să întrebe vreodată “unde e sarea?” dacă n-a gustat înainte din ciorbă şi n-a considerat că i-ar plăcea mai sărată. La fel cum nici un ţăran nu-şi va tăia porcul de Crăciun după logica sistemică aristotelică, scoţînd din animal sistemul osos, ci după o pragamatică semiotică inspirată din Umberto Eco, căutînd cea mai bună tranşare posibilă pentru a-şi asigura o ciorbă de potroace cît mai gustoasă.
Cine ne sînt cititorii?
L-aş parafraza aşa, la mişto, pe Marx, zicînd că ziariştii de ieri n-au făcut decît să informeze lumea, important însă e de a o flata. Publicul cititor a devenit o masă de consumatori răsfăţaţi, cu gusturi infantilizate şi plezirisme meteorologice, indispus să acorde timp şi bani oricărei chestii care să-i solicite intelectul. Nu că ar fi prost. Pur şi simplu e leneş, răsfăţat şi e în curs de a abandona de bunăvoie interesul pentru lectură. Preferă să vadă filme decît să citească pagini, să judece sumar decît să cadă pe gînduri, să se bucure în registru minor de cuvinte decît să pargurgă teritorii ideatice mai vaste. E turist, nu explorator. De regulă deschide ziarul doar ca să-şi omoare timpul cît vine metroul, ca să-şi confirme prejudecăţile, ca să aibă pe cine înjura, ca să se indigneze plăcut ori să zîmbeacă neglijent de prostia celor mai proşti ca el, ca să aibă ce vorbi cu ceillaţi. Uneori şi invidia îi face bine. Se simte motivat. Cît de cît. Nu mai citeşte mai mult de 1500 de semne, nu se mai concentrează pe spaţii vaste, doar frunzăreşte plictisit. Intră fără tragere de inimă într-un text şi-l abandonează repede, la cel mai mic semn de dezinteres sau dezacord. Nu caută confruntarea de idei, ci confirmarea proprilor opinii. În general, scanează titlurile cu sastiseală, ca un sultan smochinit ce-şi plimbă privirile printr-un harem; are chef de ceva de citit, dar parcă s-ar culca mai degrabă, mai ales că nici privirea nu prea îl mai ajută. Rezonează cel mult la o banală confruntare de orgolii, care-i creşte doza de egotism din sînge şi-i flatează status-ul, evită conştient şi programat situaţiile de lectură care estimează că i-ar diminua respectul de sine. Zona publică începe acolo unde începe să se simtă deranjat minimal de opiniile celorlaţi şi-atunci ori evită, ori se ciondăneşte viril. Mda, uneori mai face eforturi de a se considera solidar cu umanitatea şi cu semenii şi donează cîţiva euro prin sms pentru sinistraţii unui cutremur dintr-o ţară îndepărtată, despre care habar n-are unde se află pe hartă, dar în care se gîndeşte să-şi petreacă cîndva concediul. Uite, că mai e şi presa bună la ceva! Mai arată necazurile oamenilor! O fi rău? O fi bine că lucrurile stau astfel? Cine crede că e rău, are dreptate. La fel şi cine crede că e bine. Oricum, nu contează cine are dreptate; contează cine cîştigă mai mulţi bani. Din dreptatea lui, fireşte.
De ce se nu prea se mai agrează ziaristul cu cititorul
De cînd mă tot gîndesc la problema asta, în care Internetul a intrat peste presa scrisă ca motorul cu aburi peste industria navală cu pînze în secolul trecut, observ două tendinţe mari şi late. Ambele sînt eronate şi ipocrite.
1) Prima e să dai vina pe cititori. Asta o fac ziariştii mai spălaţi, directorii intelectuali, publicul înalt, cititorii quality. Ei observă, lamentîndu-se, că mediocrii s-au prostit, că dau banii pe tabloide, că nu mai citesc Thomas Mann şi frunzăresc Libertatea, că se ascund sub anonimat şi cometează porcării în subsolul articolelor de pe Net, că nu mai vor dezbatere de idei, că preferă înjurătura de mamă logicii simbolice, că, că, că… Eu însumi am fost afectat de genul ăsta de întîmplări. Între timp am înţeles un lucru banal şi cu efect calmant: asta vor oamenii, asta fac. Nu poţi să învinovăţeşti pe cineva că e nesimţit, dezinteresat de ceva anune sau leneş mintal. E problema lui personală. Idiotul e în alt target. Cineva să-i ia banii!
2) Ziariştii sînt de vină. În această zonă se situează o mare parte a cititorilor mediocri şi veleitari, un segment bunicel al politicienilor cinici (exemplar e cazul Băsescu), care indică profitabil ţapi ispăşitori în presă, dar şi unii jurnalişti care n-au depăşit încă faza aritotelică a inţelegerii ideii de media şi care conideră că presa tinde să moară fiindcă cei care o fac nu mai sînt suficient de inventivi şi inteligenţi încît să-i asigure supravieţuirea la acelaşi standard. Pentru fiecare dintre cele trei categorii motivele diferă cel puţin sub un aspect esenţial: primele două categorii susţin că ziariştii sînt de vină fiindcă “şi-au vîndut conştiinţele patronilor lor”, “au devenit tonomate” şi nu “mai au coloană vertebrală”. Am citat fiindcă ador sintagmele astea staliniste de etichetare a “celor vînduţi” lansate de Băsescu. Ceilalţi însă cred că vina nu e etică, ci intelectuală. Pentru primii, ziariştii sînt vînduţi iar cititorii oneşti, pentru ceilalţi ziariştii sînt proşti iar cititorii deştepţi. În primul caz, cititorul îşi abandonează ziaristul din motive etice, în al doilea caz explicaţia constă într-un deficit de seducţie în cadrul unui cuplu ziarist-cititor, care nu e conotat etic, ci intelectual. “Minte-mă frumos, înseală-mă cu cap!”, pare să spună cititorul în varianta asta, spre deosebire de prima, în care ar zice “Termină cu mincinile, prostituată media ce eşti!” Ei bine, dacă prima variantă traduce interesele unor policieni şi pseudo-fanatismele etice ipocrite ale unei mase de cititori, a doua traduce o auto-învinovăţire din pricina unei iluzii şi a unei nostalgii blegoase. Jurnaliştii care se auto-învinovăţesc, care adoptă explicaţia incapacităţii intelectuale a jurnalisţilor de a inova, sînt precum vechii marinari iscusiţi de pe vasele cu pînze, care n-au putut accepta că declinul unei industrii, declanşată de o mutaţie tehnologică uriaşă, a fost o dramă profesională care n-a avut nici o legătură cu priceperea sau inteligenţa lor. Ei bine, nici boala cronică a jurnalismului tradiţional n-are vreo legătură cu jurnaliştii deştepţi şi inovativi. Mutaţiile socio-tehnologice uriaşe rad pur şi smplu multe specii profesionale şi asta n-are a face nici cu etica, nici cu inteligenţa. Iar acum a cam venit rîndul ziariştilor, al speciei lor, tot aşa cum, odată cu motorul cu aburi, a bătut ceasul corăbierilor.
Concluzie
Jurnaliştii “cei mai jurnalişti” vor muri primii tot aşa cum dinozaurii “cei mai dinozauri” au dipărut imediat. Jurnaliştii cei mai puţin “jurnalişti” vor supravieţui, poate, precum rozătoarele. Unele dintre exemplarele cele mai puţin adaptate la vechiul mod de a face jurnalism vor avea cele mai mari şanse de supravieţuire în noul “media” de viaţă, vor suferi mutaţii şi, sper, vor trăi. Aşadar, paradoxal în ordinea vechiului regim media, dar perfect coerent în logica mutaţiilor socio-tehnologice majore, unii dintre cei mai prăpădiţi jurnalişti de azi vor face parte din specia dominantă de mîine. Deocamdată nu ştim care sînt aceia. Culmea e că nu ştiu nici ei. Însă specia jurnaliştilor va dispărea. În fond, totul depinde de felul în care te uiţi la un porc: fie că-l priveşti aristotelic şi sigur pe tine şi îl vezi ca fiind format din cap, trunchi şi membre, fie te uiţi la el dilematic, cu ochiul taxonomic al lui Eco, şi îţi spui că e făcut din ce vrea omul să-şi prepare din trupul lui. Oare cine va şti să vadă cel mai bine îna acest porc felul de mîncare preferat al cosumatorilor de mîine? S-ar putea să ştiu răspunsul, s-ar putea să nu-l ştiu. Habar n-am.
Acest text este publicat şi pe catavencu.ro


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Când Monica Macovei atrăgea atenția asupra faptului că PSD-ul, revenit la putere, chiar și sub [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1domnu teodorescu,ramine cum am stabilit.... | ||
| 2@nae: Don Nae, frate, ce-ai cu mine? Porcaieste-l pe don Teodorescu ca el aduce acuzatii nefondate la adresa lu' don Ponta! Eu doar glumesc! Sa traiesti bine, Nae!... | ||
| 3Domnule Teodorescu, daca v-au placut Iliescu si Nastase o sa va placa si Ponta, fiti fara grija! Sunt la fel de ambitiosi, orgoliosi, grei la suflet! Se construieste pe razbunare, ranchiuna, ura si interese!... | ||
| 4Intrebari si raspunsuri:1. De cand se iau deciziile cu sondajele de opinie pe masa? Adica in urma unor sondaje la care au raspuns in medie 1000 de persoane, presa, televiziunile, plus cei doi agarici/pogonici... | ||
| 5@Teodorescu Cristian I-auzi taticu'!De unde stie @Calin ca ai ginit un post de atasat cultural?De meritat,ce-i drept,meriti!Ai dat cu sarg la flasneta in anii astia din urma.R.Cernea s-a capatuit,urmezi... | ||
| 6GAVRILACHE gigiPoanta,toanta asa cum este ponta in ochii vostri v-a facut muci.Asta este teapa voastra.Uite cum ies toate smenozelile politice in cirdasie cu asa zisa justitie.Au instrumentat... | ||
| Mihai Goţiu 10984 citiri |
| Cristian Teodorescu 10068 citiri |
| Costi Rogozanu 8991 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4170 citiri |
| Alin Fumurescu 3968 citiri |
| Constantin Creţan 3396 citiri |
| Dorin Tudoran 2900 citiri |
| Elena Vijulie 2673 citiri |
| Dan Duca 2481 citiri |
| Ciprian Şiulea 2321 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Elena Vijulie 2 postari |
| Mihai Goţiu 61376 citiri |
| Cristian Teodorescu 40409 citiri |
| Costi Rogozanu 38183 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18218 citiri |
| Alin Fumurescu 17874 citiri |
| Viorel Dobran 12329 citiri |
| Dan Duca 11281 citiri |
| Constantin Creţan 11155 citiri |
| Elena Vijulie 9298 citiri |
| Dorin Tudoran 8727 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Iulian Leca 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
bun venit, domnule ionescu!
poate se reface aici echipa de aur a “cotidianului”.
vă voi citi cu atenţie. poate n-ar fi rău să re-inventaţi cronica tv. chiar mi-e dor de “biserica catodică”.
2010-03-22 11:30:56 | Raporteaza
lua… fu… băg… piz… la naiba, vreau să înjur şi nu pot…
2010-03-22 11:44:36 | Raporteaza
cu alte cuvinte, presa nu mai are niciun rol afara de acela de a distra si indobitoci pentru ca asta vrea poporul, vremurile s-au schimbat samd. nu mai era nevoie de metafore indoielnice si divagari artistoteliene
2010-03-22 11:55:20 | Raporteaza
domnule ionescu,cu alte cuvinte vina nu apartine nici presei,nici cititorilor.totul tine de selectia naturala din mass-media globala…aha!cererea si oferta ….
cu alte cuvinte si ziaristii si cititorii sunt absolviti.marii ticalosi din presa vor fi inghititi de micii ticalosi, care la randul lor vor deveni peste ani marii ticalosi…si tot asa.dar cititorii?pe ei cum ii vedeti evoluand?marii cititori de azi vor fi inlocuiti de micii cititori ?credeti ca vor mai exista cititori sau vor deveni cu totii scriitori?
sesizam uneori in relatia dintre ziarist si cititor o latura usor perversa.intocmai ca cea dintre prostituata si client …atunci cand prostituata isi dispretuieste clientul.cu toate acestea, nu observam nici disparitia prostituatelor si nici metamorfozarea clientilor in prostituate.vor exista mereu curve si vor avea mereu clienti.totusi, presa a pierdut ceva pentru totdeauna…si-a pierdut onoarea.asa dezonorata si despuiata ,alearga azi de la un client la altul, vegheata atent de mogulul ce o stapaneste si care ii cere tot timpul sa produca mai mult,sa fure,sa minta,sa insele.nu va mirati atunci ca cititorul o trateaza ca atare.corect ar fi domnule ionescu sa vorbim despre onoarea pierduta a presei romanesti.poate ca asa vom gasi rezolvarea.cine stie?
2010-03-22 12:03:40 | Raporteaza
Gând la gând cu câteva minute mai devreme am postat un articol pe blog care pune aceeași problemă sat vs industrializare din alt unghi: yiedyie.blogspo../
Ar fi meritat mai mult spațiu dar am vrut să fie citibil !
2010-03-22 12:10:47 | Raporteaza
Cea mai clară, elocventă, am vrut să zic radiografie, dar îi zic, căsăpeală( bineînțeles în scopul de a o putea dumica ca să fiu în ton cu textul) a jurnalismului românesc și nu numai.
La început am crezut că lungimea articolului e un dezavantaj am descoperit că nu este.
2010-03-22 12:27:48 | Raporteaza
uffff……….teoria chibritului,poscul si presa,presa si porcul…am stat sa citesc toate dizertatiile astea chit ca ma grabeam sa plec sa-mi rezolv treburile curente…si la final cu ce am ramas?cu…s-ar putea sa daaa,s-ar putea sa nuuuu…cu timpul pierdut in care puteam face altceva mai folositor in mod sigur am ramas…
2010-03-22 13:00:19 | Raporteaza
@marco: dacă ai fi înțeles mesajul îl puteai recupera însutit închizând televizorul
2010-03-22 13:04:05 | Raporteaza
@yiedyie…am inteles mai multe decat crezi prietene…problema am expus-o subtil…noi nu mai vedem presa ca in anii trecuti datorita faptului ca suntem intr-o goana continua si nu mai avem uneori pur si simplu timp pt asa ceva…de aceea cand prindem cateva minute libere suntem selectivi si grabiti de a acumula o informatie sau alta care ne priveste potential intr-un mod direct sau indirect…nu-l mai cautam pe Thomas Mann pt ca nu ne ajuta cu nimic…cautam sa vedem cat e cursul valutar,vremea,daca e cod galben,cu cat s-a scumpit energia electrica,ce a mai taiat azi Boc,ce perle intelepte a mai grait gura presedintelui etc…
2010-03-22 13:11:46 | Raporteaza
si ar am mai pierdut 10 minute ca sa ma fac inteles…grrrrr!…am plecat la treaba,o zi frumoasa in continuare domnilor!
2010-03-22 13:16:34 | Raporteaza
@marco:
Ai dreptate nu poți face filozofie cu un stomac gol și cu taxe pe spinare.
Nu ne mai interesează Thomas Mann pentru că e integrat în cultura prezentului, dar Thomas Mann nu e singurul apogeu, am putea citi ceva pe gustul nostru dar care ne așează puțin. Nu e nevoie să îmi răspunzi și la comentariul ăsta, nu vreau să îți răpesc timpul.
2010-03-22 13:18:00 | Raporteaza
Stimate domnule Alin Ionescu, am citit textul cu o privire de “sultan smochinit”, mai apoi l-am recitit pe fragmente si m-am hotarat: nu-s de acord!Adicatelea, vreau confruntare de idei.Dat fiind faptul cu nu-i loc si n-aveti cu cine, trec direct la concluzia mea:porcul in cauza reprezinta prestarea de serviciu.Am cautat si pe Google corelatia “mass-media prestari de servicii” si printre rezultate apare si urmatorul “anunt presa”:”Primaria orasului Tirgu Neamt – Serviciul Public de Asistenta Sociala din cadrul Consiliului Local al orasului Tirgu Neamt implementeaza proiectul „Dezvoltarea serviciilor Cantinei Sociale a orasului Tirgu Neamt”. Proiectul a fost initiat in cadrul Programului PHARE 2004 – 2006 Coeziune Economica si Sociala – Servicii sociale, Linia bugetara
PHARE/2004/016-772.04.02.
Obiectivul general al proiectului:
Dezvoltarea serviciilor Cantinei Sociale a orasului Tirgu Neamt in scopul prevenirii si limitarii unor situatii de dificultate care pot genera marginalizarea sau excluderea sociala a unor persoane.”
Intrebare:cati porci se consuma la o cantina sociala? ca sa nu fie marginalizata sau exclusa social nici o persoana
2010-03-22 13:42:49 | Raporteaza
Bun regasit Domnu Alin
[am mail valid]
Toate bune
Le Nimicuri
2010-03-22 13:51:27 | Raporteaza
Welcome back, d-le Ionescu!!!
2010-03-22 14:02:46 | Raporteaza
Amuzanta prima parte .
Nu sunt de acord cu dvs.
Faptul ca cineva a “crescut” pseudo-jurnalisti de crescatorie, ingrasati cu “chimicale” si le-a indus ideea ( ideologia) ..ca presa a murit si e doar un soi de joc..fara rol societal si fara norme..nu e vina cititorilor .
Meseria, rigorile ei si mission-statement sunt acelasi, chiar daca porcul rima ( da, dar cum zicea o poanta seaca …”rima nu porc!”
).
Schimbarea si diversificarea instrumentelor si tehnicilor nu impune si abdicarea de la etica, principii si valori.
Publicul poate fi si el disecat dupa aceleasi tehnici macelarsti si gastronomice …dar este un organism mult prea voluminos , caruia media nu ii poate face fata.
Nu e OK sa ne situam in acelasi plan ( adica “si noi suntem “de porc”..da’ si voi, public lenes si perfid, care dati cu commenturi nervoase”..etc).
Nu e OK nici faptul ca media dezvolta un complex de superioritate si se erijeaza in interpretul absolut al tuturor faptelor si persoanelor, un soi de “buricu’ pamintului”, arogant si indiferent ; atmosfera si tabloul pe care ( vrind sau nevrind) il “zugraveste” media…reverbereaza nefiresc in mentalul colectiv si determina mutatii, comportamente, schematisme, etc.
Confuzia intre marketing\PR si respctiv media este coplesitoare si daunatoare ; acestea sunt organisme diferite si trebuiesc definite ca atare .
Si apoi care este rostul mediei ???Ce v-ati dori cel mai mult si mai mult??/Sa fiti citit sau sa fiti vindut???
Aceasta-i intrebarea!
Dar mi-a placut articolul dvs. si am simtit nevoia sa va dau si eu un feed- back.
Pierderea respectlui fata de cititor …aceasta e boala porcului…un soi de trichineloza care ne indeamna sa devenim vegetarieni.
2010-03-22 15:45:57 | Raporteaza
of, aline, da mult mai intarzii venind tarziu si ajungand totusi. welcome again!
2010-03-22 16:17:18 | Raporteaza
cititi va rog si “Imponderabila greutate a majoritatii” de pe platforma vox- iata deci ca este posibil sa faci si jurnalism de opinie, sa indeplinesti si rolul normativ, sa faci si analiza, sa scrii si agreabil si chiar sa aduci informatie…
presa e ca un topor ; poti ciopli o poarta sau o casa, poti taia lemne pentru foc sau poti crapa capul cuiva. Depinde cine foloseste toporul.
2010-03-22 16:19:18 | Raporteaza
Exista porci si….porci: mistreti (au colti- vezi Mistretul cu coltii de argint) si porci ziaristi (n-au coae, nu ‘ut – vezi porcul din batatura lu’ tactu’ mare).
Bine, acuma exista si ziaristi vieri (au coae -’ut, dar ‘ut controlat de combinatul de porci-vezi RTV, Antene, Jurnalul, Academia Catavencu).
2010-03-22 16:54:15 | Raporteaza
alin: seamana cu un necrolog ce scrii aici. necrologul porcului care n-a flatat pe nimeni in viata lui, si cronica unei morti anuntate-a presei si a meseriei de ziarist.daca ziaristul a ajuns sa trebuiasca sa flateze, inseamna ca mai are putin de trait. se duce pe p.la totul. hahaha. fara vaicareli, va rog
porcul se umanizeaza in momentul in care e cosumat de oameni, nu? ziaristul se porceste atunci cand se uita numa-n jos, adevar contra vizualizari. si cam asta-i tendinta. murittttttttti! 
2010-03-22 17:06:10 | Raporteaza
pentru…de dimineata
2010-03-22 17:09:31 | Raporteaza
Unde ai umblat bre nea Aline, ca-mi fu dor de matale. Vad ca ai venit cu forte noi. Ai scris misto, daca te prind iti dau un vin bun, ca ma gindeam, de ce sa dau bani pa un ziar cind pot sa-l citesc gratis, da mai bine ar fi sa dam, noi cititorii, cite un cadou in natura scriitorilor care ne plac, ii trimiti unuia un soric, altu primeste o sticla, doamnele un parfum, o floare.
2010-03-22 20:58:01 | Raporteaza
Bine ai venit, excelenta postare.
2010-03-22 21:10:28 | Raporteaza
buna seara tututor
si mai ales lu neamtu tiganu, de care dor mi-a fost si mie. dom’le am umblat nitel prin viata mea, ce sa zic. da acu’ sint aici si asta conteaza. dar mai rarutz, ca sa fie mai dragutz. Cit despre vin, daca stiam ca faci cinste, treceam si pe la matale ca fusei prin ianuarie pina in Germania sa beau o cafea. Ramine pe data viitoare.
2010-03-22 21:39:31 | Raporteaza
Îmi vine-a spune “Vai ce dor mi-a fost de tine! Cînd te văd, mi-aduc aminte.”
Dar m-am mai întrebat – cînd şi cînd – ce-oi mai fi făcînd. Şi m-am încurajat – cred că bine, dacă nu mai apare el pe blog. Nu că, daca-i apărut acum, n-ar fi de bine.
Aline, mie-mi vine să dau cu căciula de pămînt, cînd văd presa personificată. Ca şi atunci cînd aud cum e înjurat/invocat statul. Cel mai tare mă enervează constituţia, care-i mereu defectă – aşa e ea, nu ştiu de ce nu se-mpacă nimeni cu ideea. Doar e plină lumea de defecţi şi defecte, nemaipunîndu-i la socoteală pe cei greşit croiţi din naştere – “persoane cu dizabilităţi” cică.
Acum, problema ar fi dacă presa asta include şi netul, pe lîngă ziare, radio, tv. Cînd văd că netu-i groparul presei, mi-e că nu include. Dar va include, cum a inclus şi televizia, la vremea ei – după ce-ncăpuse în presă şi radioul.
M-aş mai întinde la vorbă dar n-aş vrea să depăşesc mia aia de semne obositoare pentru minţile odihnite. Nici n-am curajul tău, de a le exclude – din start – din publicul cititor.
Aşa că-nchei zicînd că-ntre porcul de Ignat şi Thomas Mann face Aristotel legătura, prin presare: cînd toată lumea e presată – de timp, de stres, de năbădăi freudiste, poţi liniştit ronţăi şoricul şi citi Iosif şi fraţii săi, dacă te pui cu burta pe Aristot.
PS: Nu e indicat să-l pui sub cap fiindcă odată ţîsneşte ideea de porc, din care nu poţi face alta decît ideea de ciorbă de protoace, ideea de slană şi de chisăliţă. Ideea de opinci nu ştiu dac-o poţi face, îmi pare prea adîncă dat fiind contextul cultural.
2010-03-22 22:22:33 | Raporteaza
deh, as cometa si eu porcarii
, da’ ma cam tem de meteorisme. Altfel, ma uit la porc in unicu’ mod posibil: in oglinda. Sanatate!
2010-03-22 22:55:15 | Raporteaza
Va salut. Dor ne/a fost. Bine ati revenit!
2010-03-22 22:57:09 | Raporteaza
Bravo. Excelent articol.
Am ramas totusi cu o intrebare: bun, nu se pune problema de-un rol mesianic al presei, de luminare a poporului, dar totusi eu, cititor, de unde mai aflu una-alta, cand chiar vreau sa pricep ce se mai intampla pe lume si am si timp si chef sa citesc mai mult de 1500 de semne aruncate in graba pe un site? De la ultimul ziarist agramat (de TV sau presa scrisa pe net) care stie sa faca trafic dand titluri manelistice si teorii ale conspiratiei din site-uri obscure? De la un blogger “credibil fiindca nu e jurnalist”? De la vecinul din colt care a auzit la pravalie?
2010-03-22 23:01:28 | Raporteaza
Si io, daca-s, sa zicem, vegetarian, ce sa vad in porc? Decat o victima nevinovata ancestralei domesticiri a animalului de catre un alt animal. Ca bine a zis-o cineva, exploatarea animalului de catre animal nu e bun si nici frumos, chiar daca poate fi pe moment util amandorura!
Fix asa si cu presa.
2010-03-22 23:21:28 | Raporteaza
“industrializarea forţată ne aduseseră”
într-adevar, aici ai dreptate, un semi-urban, produs al industrializarii fortate socialiste, nu va reusi în veci de veci sa se exprime corect
Totusi, mi-a placut asta:
“Uitîndu-se la Ghiţă înainte să-l ucidă, tataie era ca Michelangelo în faţa unui bloc de marmură în care vedea Pieta.”
În rest, un text grafoman care descrie si exprima prolix dilemele unui semi-urban fata-n fata cu complexitatea societatii de consum.
Lepadându-si gumarii, semi-urbanizatul accepta cu greu si deloc convins toata maimutareala asta cu democratia, cultura, presa, principiile si cartile alea de trebuie citite ca sa intri-n rândul domnilor, dar îndata ce-apar încâlcelile si contradictiile, recent orasenizatul rânjeste sceptic cu aerul ca “vezi, îtzi zisai io ca astia doar sa preface ca satzi ia banii, dai dracu !”
2010-03-23 00:32:10 | Raporteaza
Bine te-ai intors Alin!
Un pic de filozofie aplicata:
Am cumparat Catavencu si noua revista Kamikaze. Amandoua aprute saptamana trecuta.
Stiam de pozele extraordinare facute in viitor personajelor politice actuale publicate in Catavencu asa ca am inceput cu Kamikaze.
Se plang ca sunt desconsiderati cu toate ca ei au facut revista Catavencu ani de zile, in timp ce altii apareau la televizor. Asa o fi dar cu penita lor au scufundat revista si acum fac alta care ar fi bine sa aiba 12 pagini ca sa dea senzatia ca are de spus ceva. Altfel ramane doar ambitia de a avea acelasi numar de pagini precum Catavencu pentru cateva saptamani.
Intre timp Catavencu si-a refacut echipa cu oameni pe care “lenesii senatori” i-au dat afara acum ceva timp pentru a optimiza colectivul revistei. Delicata pozitie si pentru criteriile de selectie folosite de senatori si pentru spargatorii de greva care iau locul colegilor care au refuzat o micsorare de salariu.
Urata situatie si greu de creeat un spatiu teoretizant pentru un sir nesfarsit de mediocritati, tradari si magarii.
Asta e piata!
2010-03-23 14:31:32 | Raporteaza
1. E foarte usor sa iei pozitia descriptiv-hermeneutica si sa spui: daca ne uitam la istorie, vedem ca presa asa-si-pe-dincolo, asa cum daca ne uitam la stiinta transarii porcului, vedem ca asa-si-pe-dincolo. Exista interese diferite in cunoastere, cand ma uit la practica X cu instrumentele practicii Y nu ajung prea departe. E mai greu sa iei pozitia normativa si sa te intrebi: ar trebui sa faca presa ceva in virtutea faptului ca e presa? Adica o institutie care, chiar daca e comerciala, e parte a unui angrenaj institutional mai amplu, cu reglementari, cu drepturi garantate de constitutie etc. Simplifici foarte mult lucrurile, ca sa nu zic ca le transezi.
Intr-o paranteza fie spus, bunicul matale si anatomia porcina se intalnesc, nu-s lumi chiar asa de paralele cum pretinzi. Se intalnesc in practica. Bunicul matale facea incizia in porc la fel cum un chirug face incizia in om. La fel si cu presa: degeaba spui ca ea are doar rostul sa flateze acum, ca jurnalistul e-un burghez si nu un iluminist anacronic. Pentru ca atunci Ea trebuie sa faca ceva mai mult decat sa te flateze pur si simplu: trebuie sa-ti creeze iluzia ca spune adevarul. Altminteri, nicio problema: facem un caritas de flatare printre blogri de numa-numa, si toti traim cu o imagine buna despre noi insine. Si daca presa iti promite ca spune adevarul (chiar daca promisiunea e falsă), atunci nu merita sa ne straduim sa o facem sa se tina de cuvant, sau macar sa nu mai promita ce nu poate face? Stii povestea cu oglinjoara-oglinjoara. Te poti intreba cata vanitate era in mama Albeicazapada de sa intrebe in fiecare zi oglinda daca e e cea mai frumoasa din tara. Dar spilul acolo era ca oglinjoara nu putea sa minta. Si in virtutea faptului ca nu putea sa minta, mama Alebeicazapada lua de buna ceea ce spunea oglinda. Morala analogiei mele, nu tocmai in acord cu textul matale, este ca eu, cititorul, dau un credit presei. Am pretentia de la ea sa spuna adevarul, sa selecteze informatia pe bune, dar in acelasi timp, spre deosebire de mama Albeicazapada, eu stiu ca nu prea pot avea incredere. Online-ul n-a facut decat sa cumplice lucrurile (adica sa complice cumplit). Acum tre sa pierd trei ceasuri pe zi pe net ca sa am o imagine (sper eu, naivul de mine) cat de cat clară despre ce se intampla, pe cand intr-un peisaj traditional, o ora imi ajungea. Indiferent daca aceeasi vanitate ca a mamei Albeicazapada ma face sa citesc ziarul, sau o dorinta de a fi informat, de a intelege lumea din jurul meu (cele două nu se exclud neparat).
Cred ca mi-am pierdut ideile pe drum. Oi fi si eu victima acestui tip de cultura de care povestesti tu. Dar ideea cred ca e clara. Daca tu ai dreptate si perspectiva ta hermeneutico-istorica e ok, atunci nu are rost sa critici presa, asa cum nu are rost sa critici evolutia. Te uiti la evolutia presei ca la un film, fara sa poti interveni in ce se intampla, fara sa poti face altfel de comentarii decat estetice. Cum nu sunt de acord cu această consecinta, rezulta ca probabil perspectiva asta de privi nu e buna. Iar intelectual vorbind, i-as opune lui Eco al matale niste Popper.
2010-03-24 12:01:25 | Raporteaza
scuze pentru erorile de tehnoredactare … cu siguranta fac parte dintre cititorii grabiti de care zici matale. nici macar nu mi-am recitit textul.
2010-03-24 12:05:38 | Raporteaza
O ultima reflectie, apropos de dezarticularea primului meu mesaj. Ca ma framanta o mirare, si am aflat raspunsul.
De regula nu comentez pe bloguri si pe paginile ziarelor. Si tot mirandu-ma cum de am putut sa scriu asa dezarticulat, si nevrand sa admit ca fac parte dintre cititorii (scriitorii) grabiti, atunci am gasit o explicatie convenabila mie. Presa favorizeaza si incurajeaza o astfel de atitudine prin insasi interfata de interactiune. Pai cat text poti sa scrii intr-o casuta de 9×4 cm, cat are cea in care tastez acum? Dupa 11 randuri, deja nu mai vad textul meu integral, apare bara de scroll. Nu mai poti sa-ti vezi textul cap-coada in timp ce scrii, iar sa revii asupra lui, intr-o asa casuta, e nasol. Deci inevitabil o presiune se exercita asupra mea sa spun ce am de spus repede, sa nu ma dezvolt, sa nu ma articulez. Bineinteles ca eu pot intotdeauna sa deschid wordul, sa scriu cu diacritice si sa formatez textul, iar apoi sa dau copy-paste aici. Dar ar fi odios, nu?
Ca sa nu mai spun, ca tot vorbeai de un scenariu in care presa este ticaloasa, de ironia sortii care imi face cu ochiul ei verde de deasupra casutei in care tastez. Stii, e o casuta in care trebuie sa bagi un text ca sa confirmi ca esti un om cel din spatele tastaturii, nu o masina. Acolo poate fi orice text, si de obicei e un text fara sens si ilizibil – niste cifre, niste litere. Dar nu, Realitatea nu poate sa nu profite de ocazie si sa puna in locul acelui text fara sens si ilizibil un frumos si verde mesaj publicitar: credite.money.ro. Pe care eu trebuie, bineinteles, sa-l tastez in casuta, ca sa-mi apara textul. Dovada suprema pentru publicitar ca mesajul a ajuns la tinta. Si atunci ce spui tu aici mai jos este de-a dreptul subtilitate, in comparatie cu mojicia descrisa de mine: “Pe scurt, să-i reţină atenţia doar atît cît să-i fugă ochiul o secundă de pe textul la care s-a muncit o zi pe reclama de alături, pe care s-au încasat nişte mii de euro. ”
Inca o dovada ca simpla atitudine hermeneutic-contemplativa pe care o propui e naspa. Eu ar trebui in cazul asta sa ma amuz, sau sa spun: ia te uita cum functioneaza. Cat de bine a transat o platforma online porcum campului meu perceptiv, in lupta pentru a ajunge cu mesajul publicitar la tinta. Nu as avea voie sa ma indignez, sa spun ca chestia asta e absolut mizerabila, si, de ce nu, sa fac o plangere la CNA.
2010-03-24 13:02:10 | Raporteaza
inima Rea, altporc
salutari si asa mai departe. gind la gind.
Ion
am citit cu atentie cele citeva mii de semne pe care le-ai scris, m-am gindit si cred ca nu. mai vb.
2010-03-24 14:07:25 | Raporteaza
Cu tot respectul pentru staghirit, si pentru inaintasii d-lui Ionescu (covarsitor mai intelepti decat domnia sa, desigur), va aduc aminte ca mai exista si metoda Maimonide de transhare a porcului. Adica mai mult nu
. Din motive cred eu evidente, gasesc aceasta forma de abstinentza cel putin preferabila.
2010-03-24 21:00:38 | Raporteaza
Dle Ionescu,
Din comentariul asta inteleg ca dvs sunteti mai degraba un sabotor de presa decat ziarist. Poate aveti alte surse de venit principale.
Dle Ionescu – presa – de cand a aparut, si pana isi va da duhul, va exprima public frustrarile unor categorii sociale. Asta e menirea ei principala, de-aia se vand in primul rand ziarele. daca cititorul are frustrari sexuale, cumpara libertatea. Daca sunt de idei, politice, nu prea are ce sa cumpere ca presa quality din Ro nu exista.
Presa de cand exista a fost suportul unui curent politic si a unui ocean de frustrari. Exprima nemultumiri, aia facea.
Presa de azi nu se mai vinde pentru ca nu mai exprima nemultumiri, din ratiuni lesne de inteles. Ar iesi un balamuc. Pt ca un Romania exista mari probleme sociale ascunse tocmai de presa, din ratiuni ascunse.
E normal sa nu se mai vanda presa IN ROMANIA cata vreme frustrarile (tehnic vorbind) nu au ecou. Devine totul o frustrare ascunsa. Care bineinteles la un moment dat o sa faca bum – chiar si mamaliga explodeaza!
ramane de vazut cand.
Dle Ionescu, cum realitatea tehnico-sociala de astazi va va scoate din “presa” mai devreme sau mai tarziu va urez succes in noua meserie de sofer, invatator, instalator sau femeie de serviciu la Hilton.
Toate cele bune!
2010-03-26 22:57:11 | Raporteaza
Despre cât de josnici pot fi unii ziarişti: ionutjifcu.ro/2../
2010-03-27 02:08:06 | Raporteaza
Alin, ca intotdeauna, cel mai mare fan al tau
De multa vreme imi doresc ocazia sa-ti ofer o bere si o ora-doua de vorbe, despre orice si toate subiectele din lume
Cheers
2010-03-29 21:03:26 | Raporteaza
stimabile, verifica, te rog, in dex ce inseamna “adaggio” si revino dupa asta cu un articol. Succesuri!
2010-04-29 16:15:33 | Raporteaza