RSS Feed

Propunere soc: Consiliul Concurentei sa stabileasca preturile carburantilor la pompa!

vezi toate articolele de
23 Feb la 14:58 26 comentarii 1149 vizualizari.

In urma cu nu mult timp, la 15.01.2012, publicam pe voxpublica si pe site-ul propriu, www.blanculescu.ro, articolul cu titlul:

Razboiul petrolului, atat de aproape si totusi destul de departe”, in care precizam, printre altele:

Sunt 3 niveluri de posibile preturi la barilul de petrol, la care suntem racordati direct, prin asa cunoscutele cotatii internationale, in cazul nostru Platt’s Mediteraneean, pentru ca mai exista cel putin doua care nu ne intereseaza in mod direct, Brent si Nymex.
De la aprobarea de principiu a embargoului de catre UE asupra Iranului, de la sfarsitul anului 2011 si in prezent, pana la 30.01.2012, data summitului european, ne aflam la primul nivel, caracterizat de cresteri pana in prezent, numai in primele 11 zile ale acestui an, de 8% la cotatiile Platt’s Mediterranean, cauzate de nelinistile din zona stramtorii, generate de reactia Iranului la o eventuala instituire de embargou din partea UE, care a amenintat cu blocarea stramtorii Ormuz.
Daca declaratiile escaladeaza pana la sfarsitul lunii, exista posibilitatea maririi pretului la barilul de petrol de la aprox 110 USD astazi, spre 120-125 USD.
Nivelul doi il reprezinta eventuala perioada de dupa posibila aprobare la Consiliul European de pe 30.01.2012 a instituirii embargoului asupra Iranului.
Daca se va institui embargoul, personal am mari indoieli, numai o minte bolnava ar putea lua o astfel de decizie, iar daca Romania va avea un cuvant de spus, cred ca ar trebui sa se opuna, eventual sa-si exercite dreptul de veto, daca este posibil, atunci pretul barilului ar putea sa evolueze rapid spre 140-145 USD pe baril.
Si ultimul nivel, daca s-ar intampla ca Iranul sa blocheze Stramtoarea Ormuz si SUA sa atace militar, impreuna cu aliatii, acest stat, atunci pentru o scurta perioada de timp valoarea barilului ar putea sa atinga 400 USD, dupa previziunile efectuate de Forbes, urmand sa se stabilizeze la in jur de 200 USD pe baril, ceea ce pentru Romania ar insemna preturi la pompa cuprinse intre 10 si 15 RON pe litru de carburant”.

Suntem astazi in 23.02.2012, iar cotatia barilului de titei a ajuns la, imediat va spun, consult acum Bloomberg, 124,22 USD, confirmand previziunile facute.
Reactia companiilor petroliere nu s-a lasat asteptata, fiind racordate la cotatiile internationale, marind preturile carburantilor la pompa si de aceasta data.
Nici reactia cetatenilor nu a intarziat sa apara, nemultumiti de noile scumpiri, masive considerate, desigur fara sa inteleaga in profunzime fenomenul. Nici nu este vina lor, ci a noastra, a celor care zilnic incercam sa explicam dinamica fenomenului economic si cum acesta influenteaza viata omului de rand.
Degeaba spui cetateanului-consumator la pompa ca Petrom este efectiv condamnata la profit, intr-o piata unica, a Uniunii Europene, in care cu vrerea noastra am intrat, nu are cum sa actioneze altfel, ramane permanent racordata la cotatiile internationale de profil, iar cum acestea cresc, din motivele expuse in articolul la care am facut referire si pe care il veti regasi mai jos, pentru reamintire, si companiile petroliere prezente in Romania isi maresc profiturile.
Tot degeaba spui cetateanului-consumator ca:
1. Petrom imparte 50-50 cu statul, adica cu bugetul, tot ce produce si vinde, prin taxe, impozite, redevente si dividende, astfel, pentru ca am datele agregate pana la finalul lui 2011 in fata, observ ca per total a varsat la bugetul de stat, cumulat pe ultimii 7 ani, adica de la privatizare si pana in prezent, 45 de miliarde de ron, adica spre 11 miliarde Euro, la cursurile vremii si a facut investitii de valoare aproape a intregului profit inregistrat pe toti cei 7 ani, adica 30 de miliarde ron, ceea ce inseamna peste 7 miliarde euro, tot la cursul de schimb al vremii;
2. Dividende, mai ca nu a luat, raportat la valoarea de mai sus a profitului, adica numai 3.8 miliarde ron, in 7 ani, de unde nu uitati, statul si-a luat partea, aproape de 45%;
3. Sa mai spui cetateanului-consumator ca profitul record inregistrat se bazeaza in mare parte si pe politica de a reinvesti, aproape in totalitate, profitul in investitii, chiar cred ca nu il incalzeste, cand sta pe langa pompa, cu toate ca ar trebui, foarte putine corporatii lasa profitul in tara, majoritatea transferandu-l cu viteza luminii spre buzunarele proprii de pe-afara;
Nu va mai plicitsesc cu cifre, ci vin de-a dreptul cu o solutie si in acelasi timp propunere-soc:
Ce-ar fi sa uitam ca Romania este membra a Uniunii Europene, pe o piata comuna si ca este obligata permanent sa se alinieze la politica de preturi, tot comuna si sa inchidem putin frontierele, iar in acest timp, Consiliul Concurentei, cel care in urma cu putin timp a amendat de nu s-au vazut companiile petroliere, pentru ca s-ar fi inteles, zica-se, sa scoata de pe piata un produs toxic pentru sanatatea noastra si ceva mai scump decat cel cu care l-au inlocuit, total in „defavoarea consumatorului”, ca sa se incadreze, ca asa trebuia, in Legea Concurentei, sa preia comanda preturilor la pompa in aceasta tara, „suspendata”, ba nu, gresesc, „intrerupta” vremelnic de la piata comuna europeana si sa ne vanda mai ieftin benzina si motorina.
Eu cred ca daca s-ar intampla asa, companiile petroliere ar dori si ar fi de acord sa vanda cu 4 lei litrul, deoarece prin cresterea imediata a consumului, profiturile lor ar fi cu mult mai mari decat astazi, cand piata le obliga sa vanda cu 6 lei si ceva litrul de carburant. Serios!
Desigur, in conditiile in care Consiliul Concurentei blocheaza frontierele, pentru ca altfel ne invadeaza consumatorii din Ungaria si Bulgaria si ne preiau carburantul de la pompe, de stam iar la cozi istorice de kilometri si nu mai vrem acest lucru.
Insa este treaba lui cum face, esential este sa asigure companiile petroliere ca nu le va acuza de intelegere si amenda, atata timp cat este o actiune dirijata de insusi Consiliul Concurentei si ca va permite consumatorului roman sa cumpere carburantii ieftin, asa cum declama toata lumea!
Insa ce ne facem, cine sa-l mai creada, pe Consiliul Concurentei, bineinteles? Se invoca celebrul banc cu broasca si scorpionul:

Un scorpion care dorea sa treaca un rau a rugat-o pe broasca:
- Ia-ma si pe mine in spinare.
- Sa te iau in spinare! a raspuns broasca. Nici nu te gandi! Daca te iau in spinare, dupa cum te stiu, ai sa ma intepi si am sa mor!
- Nu fi proasta, i-a spus atunci scorpionul. Nu-ti dai seama ca, daca te intep, ai sa te duci la fund, iar eu, care nu stiu sa inot, am sa ma inec?
Cele doua vietuitoare au mai vorbit astfel o vreme, iar scorpionul s-a dovedit atat de dibaci, incat broasca a primit sa-l treaca pe malul celalalt. L-a luat, asadar, pe spinarea ei, umeda si lunecoasa, i-a spus sa se tina zdravan si a pornit sa treaca raul.
Cand au ajuns la mijloc, unde apa este mai adanca, scorpionul a intepat-o pe broasca. Aceasta a simtit cum otrava ii patrunde in trup si a inceput sa se duca la fund, cu scorpion cu tot.
- Vezi! Ce ti-am spus eu? Ce-ai facut?
- N-am ce face, a raspuns scorpionul, inainte de a fi inghitit de apa rece a raului. Asta mi-este caracterul!

Cum nu-l mai crede nimeni, dupa actiunea cu amenda nedreapta impotriva companiilor petroliere, din urma cu ceva saptamani, nici de aceasta data Consiliul Concurentei, scorpionul din poveste, nu ne poate sprijini, deci nu ne poate scadea preturile la pompa!
Si cate sperante ne pusesem in acesta!
Poate-n alta viata, poate-n alte vremuri, pana atunci sa ne intoarcem la realitatea cruda din teren, by the way, cotatia a mai crescut ceva in acest timp!

(mai multe analize economice pe www.blanculescu.ro)

RAZBOIUL PETROLULUI, ATAT DE APROAPE SI TOTUSI, DESTUL DE DEPARTE

Share Duminica, 15/01/2012

Concentrati la agenda interna, care devine din zi in zi mai palpitanta, pe fondul incercarilor de reformare a sanatatii si mai nou, a preocuparilor de a pune de o noua Revolutie, acordam din ce in ce mai putina atentie la evenimentul anului si probabil al deceniului si anume, pregatirile aliatilor de razboi impotriva Iranului.

Oculta finanta mondiala, dupa epuizarea subiectului legat de criza economica globala, 2008-2011, lucreaza de zor la un nou proiect, cat se poate de serios, care sa conduca la marirea vitezei de rotatie a activelor sub forma de armamente, munitii, echipamente si mai apoi materiale de constructii, de refacere infrastructura distrusa, intr-un cuvant, la refacerea consumului mondial, atat de dorit de catre SUA si partenerul ei, UE.

De cate ori nu am pomenit despre razboi, ca o forma “optima” de incheiere a unei crize economice majore?

Credeati ca am scapat de acest scenariu? Nicidecum! Sa explicam:

Iranul, asa dupa cum il cunoastem, reprezinta al doilea mare producator de petrol din OPEC (Organizatia Tarilor Exportatoare de Petrol), cu rezerve estimate la peste 130 miliarde barili de titei.

Totodata, reprezinta numarul doi mondial in domeniul resurselor de gaze naturale.

Exportul zilnic al celor doua milioane de barili de petrol, strict necesare economiei iraniene, se desfasoara printr-un punct strategic de importanta mondiala si anume Stramtoarea Ormuz, culoar strategic pentru transportul maritim petrolier, despre care vom mai auzi multe de acum incolo.

Destinatarii petrolului iranian sunt: China, 22%, UE, 18%, Japonia, 14%, India, 13%, Coreea de Sud, 10%, Turcia, 7% si prezint aceste cifre deoarece vom incerca sa vedem care sunt si partenerii Iranului, aliatii si sustinatorii lui, in acest inceput de conflict, ce ar putea degenera intr-unul de proportii biblice.

Sa nu uitam cumva de partenerul traditional al Iranului, Rusia.

Problema este ca prin acest “punct de gatuire”, Stramtoarea Ormuz, cu o latime cuprinsa intre 60 si 100 km, apartinand, pe partea Coastei de nord, Iranului si a celei de sud, Emiratelor Arabe Unite, facand legatura intre Golful Persic si Golful Ares, sunt tranzitate aprox. 35% din petrolul mondial transportat pe apa si cam 17% din totalul “aurului negru” utilizat la nivel mondial. (nota: am spus negru, sa nu confundam si sa dam nastere la reactii adverse, nedorite, care nu-si au locul in acest material!)

Stramtoarea Ormuz reprezinta locul prin care statele producatoare de petrol din zona Golfului Persic, cea mai mare aglomerare de hidrocarburi la nivel planetar, isi exporta acest produs strategic, in cantitati cuprinse intre 5 si 15 milioane de barili pe zi, functie de perioadele de crestere sau scadere economica mondiala.

De exemplu, in anul 2009 se exportau 15,5 milioane de barili de petrol pe zi, astazi aprox. 10 milioane, cantitati enorme, indreptate in special spre Japonia, care importa din aceasta zona 75% din necesar si China, 50%.

Dupa aceasta insiruire de date si cifre, pentru a intelege pe deplin subiectul in analiza, ne intrebam si pe buna dreptate, care este problema?

In afara faptului ca Iranul devine o puterea nucleara, cel putin declarativ, insa si la acest nivel informatia deranjeaza, ceea ce a condus la punerea in executare a unui plan diabolic de catre probabil Mossad, de eliminare fizica a oamenilor de stiinta care lucreaza la programul nuclear iranian, operatiune aflata in plina desfasurare, el deranjeaza ca stat prin faptul ca, exporturile de petrol arabe, din zona Golfului Persic depind, ca urmare a existentei Stramtorii Ormuz, punct obligatoriu de trecere, de cheremul conducerii acestei tari cu religie islamica, conducere deloc apreciata in saloanele fine occidentale, situatie la care, pana in prezent, nu s-au gasit alternative.

SUA, asa cum procedeaza de obicei in astfel de situatii au instituit embargou asupra Iranului, solicitand acelasi tratament si din partea Uniunii Europene.

De aici incepe marea problema si anume ca, UE cu toate ca beneficiaza de importurile de petrol din Iran, in mod semnificativ, 18% din total sau de cele din zona Golfului Persic, tari precum Grecia, Spania sau Italia depinzand capital de petrolul din aceasta zona, confruntata fiind cu criza datoriilor suverane, si-a dat acordul de principiu, la sfarsitul anului trecut, pentru instituirea embargoului UE asupra Iranului.

Acest acord ar urma sa fie oficializat la Summitul Consiliului European, din 30.01.2012.

Din punctul meu de vedere af fi una dintre CELE MAI MARI ERORI comise de Uniunea Europeana de la crearea ei, care ar putea avea o urmare deja previzibila si anume, Iranul sa blocheze Stramtoarea Ormuz, continuata de indata de reactia militara americana.

Deja dispozitivul de lupta al SUA s-a instalat si mai este nevoie doar de o scanteie sa arunce in aer pacea mondiala, asa subreda cum este in prezent.

Sunt multe ratiuni care pot sta la baza declansarii conflictului militar, pot afirma ca este intr-atat de dorit de SUA si anumiti aliati, ca are sanse destul de mari sa se intample.

Intrebarea logica si subsecventa este si de ce ne-ar interesa pe noi, romanii, asa de mult acest conflict, ca doar abia s-a terminat cel din Irak si suntem destul de obisnuiti cu acestea, prin respectiva zona de lume?

Raspunsul vine de indata: pretul la carburanti.

Acesta ar putea sa sara in aer, sunt mai multe scenarii, le voi prezenta imediat.

Insa nu inainte de a va spune ca parte din cele 3 cresteri de preturi la carburanti din primele 11 zile ale acestui an se datoreaza situatiei din zona Stramtorii Ormuz.

Greu de crezut, insa acesta este adevarul si nu cel legat de asa zisa razbunare a companiilor petroliere, pe amenda primita de la Consiliul Concurentei, inca nu a sosit acel moment, insa nu va intarzia prea mult, va asigur si nu va avea loc la pompa, ci in salile de judecata ale Justitiei romanesti.

Sunt 3 niveluri de posibile preturi la barilul de petrol, la care suntem racordati direct, prin asa cunoscutele cotatii internationale, in cazul nostru Platt’s Mediteraneean, pentru ca mai exista cel putin doua care nu ne intereseaza in mod direct, Brent si Nymex.

De la aprobarea de principiu a embargoului de catre UE asupra Iranului, de la sfarsitul anului 2011 si in prezent, pana la 30.01.2012, data summitului european, ne aflam la primul nivel, caracterizat de cresteri pana in prezent, numai in primele 11 zile ale acestui an, de 8% la cotatiile Platt’s Mediterranean, cauzate de nelinistile din zona stramtorii, generate de reactia Iranului la o eventuala instituire de embargou din partea UE, care a amenintat cu blocarea stramtorii Ormuz.

Daca declaratiile escaladeaza pana la sfarsitul lunii, exista posibilitatea maririi pretului la barilul de petrol de la aprox 110 USD astazi, spre 120-125 USD.

Nivelul doi il reprezinta eventuala perioada de dupa posibila aprobare la Consiliul European de pe 30.01.2012 a instituirii embargoului asupra Iranului.

Daca se va institui embargoul, personal am mari indoieli, numai o minte bolnava ar putea lua o astfel de decizie, iar daca Romania va avea un cuvant de spus, cred ca ar trebui sa se opuna, eventual sa-si exercite dreptul de veto, daca este posibil, atunci pretul barilului ar putea sa evolueze rapid spre 140-145 USD pe baril.

Si ultimul nivel, daca s-ar intampla ca Iranul sa blocheze Stramtoarea Ormuz si SUA sa atace militar, impreuna cu aliatii, acest stat, atunci pentru o scurta perioada de timp valoarea barilului ar putea sa atinga 400 USD, dupa previziunile efectuate de Forbes, urmand sa se stabilizeze la in jur de 200 USD pe baril, ceea ce pentru Romania ar insemna preturi la pompa cuprinse intre 10 si 15 RON pe litru de carburant.

Despre urmari nu mai comentez, sunt cel putin previzibile si verosimile, reprezentand o lovitura de impact pentru economia si societatea romaneasca, cum nu prea au existat, cel putin de cand generatia mea ne facem veacul pe acest petec de pamant planetar.

Le puteti spune si scenarii apocaliptice, catastrofice, fataliste, oricum le puteti spune, insa numai sa nu tinem seama de ele si sa le ignoram, nu cred ar fi bine.

Intreaga lume este racordata la aceasta noua situatie intervenita pe plan mondial, bineinteles cu exceptia, ca intotdeauna a tarii noastre, care are alte preocupari, desigur majore, insa cu coada ochiului ar trebui sa tragem si prin alte parti, pentru ca altfel, ne vom trezi cu un cap de furtun de pompa de carburanti in cap si nu vom sti de unde ni se trage.

In concluzie, lansez un apel, cine poate sa-l dea mai departe, pentru ca la Consiliul European din 30.01.2012, cu toate presiunile venite dinspre SUA, sa nu se decida instituirea emargoului asupra Iranului.

Aceasta ar insemna o sinucidere in direct a economiei Uniunii Europene si asa confruntata cu cea mai mare drama din existenta ei tumultoasa si framantata, ca urmare a incompetentei, imoralitatii, cinismului si coruptiei ce au marcat si macinat, de-a lungul zecilor de ani de fiintare, parte din conducerile acesteia si ale multor state membre.

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

26 comments
  • 1

    va dau dreptate. cred ca dupa ce veti ajunge la putere alaturi de USL ar trebui sa luati cateva masuri imediate: desfiintarea consiliului concurentei, desfiintarea clientelarei ANI, arestarea lui Daneil Morar si a Codrutei Kovesi, desfiintarea bugetofagelor TVR i, TVR info, Tvr Hd, Tvr 3, Tvr 2 iar personalul de la TVR1 sa fie dat afara imediat, iar conducerea sa fie poreluata de catre jurnalisti cu adevarat capabili. nu are rost sa dau nume aici, dar oameni integri precum nistorescu, rosca-stanescu, adrian ursu, CTP, civtor ciutacu sau gadea cred ca ar pune capat manipularii actuale din postul public. sunt multe de facu. dar, nu mai e mult, din noiembrie sper sa inceapa modernizarea Romaniei.

    nemeth zoltan
    2012-02-23 15:23:52 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 2

    “In concluzie, lansez un apel, cine poate sa-l dea mai departe, pentru ca la Consiliul European din 30.01.2012…”

    30 ianuarie 2012?

    Paragraful citat e o figura de stil in articolul asta, publicat la 23.02.2012?

    branconeur
    2012-02-23 15:52:15 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    @Ionel Blanculescu:
    ati facut o stufoasa constructie teoretica pentru a demonstra ca petrolistii sunt sortiti sa se imbogateasca nesimtit de mult inclusiv pe timp de criza, cu o populatie saracita si cu firme avand venituri departe de evolutia cotatiilor brent sau nimex(!)
    sunt sigur ca statul ar putea avea solutii pentru situatii in care profitul nu se datoreaza strategiilor stralucite ale firmelor ci specualtiilor internationale ale altora care nu afecteaza petrom omv, cel care detine titeiul romanesc…
    sunteti exagerat de caustic cu consiliul concurentei care ar trebui sa fie cu adevarat aparator al pietei libere dar nu pe spatele fazanilor care n-au alta optiune

  • 4

    @branconeur: Paragraful nu este o figura de stil, ci pur si simplu face parte dintr-un articol publicat pe voxpublica la 15.01.2012, pe care l-am reluat pentru aducere aminte. Probabil ca nu ati citit cu atentie articolul, am facut referire, no problem, you’re welcome!
    Blanculescu

    Blanculescu
    2012-02-23 16:04:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    @nemeth zoltan: si acum dupa 10 min de la citit am lacrimi in ochi……….de cat am putut rade

  • 6

    @Blanculescu:
    Ok, scuze!
    Am citit o vreme la rand, apoi am luat-o pe diagonala, fiindca subiectul era acelasi. Abia acum am vazut ca era reluat un articol mai vechi… :-)

    branconeur
    2012-02-23 16:09:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 7

    @trolu: Intradevar Consiliul Concurentei poate sanctiona firma care mareste pretul artificial.Are sarcina de a veghea realizarea unui cadru concurential normal in favoarea consumatorilor .Deci….

  • 8

    @trolu: Perfect de acord cu dvs.!In afara de o supraimpozitare a profiturilor acestor companii petroliere, din care nu castigam mai nimic, banii ducandu-se la buget, pentru alimentarea si a sau in special clientelei politice, vezi dezapeziri, cnadr si multe altele asemenea, alta formula nu vad. Prefer, ca in cazul Petrom, sa stiu ca a investit aproape tot profitul obtinut in 7 ani de zile, in Romania, onshore si offshore, sa vad rezultatul acestor investitii, gen Centrala electrica de la Petrobrazi, care urmeaza in scurt timp sa intre in functiune sau descoperirile de gaze din Marea Neagra, prin folosirea unei tehnologii sofisticate, alaturi de numarul 1 mondial, Exxon Mobile, care exploreaza pana la 6000 de metri adancime, decat sa finantez beizadele, care sa-si cumpere alte si alte autoturisme cu valori de peste 1 milion euro sau dolari sau sa dezvolte pe inalte culmi industria de lux nationala. Sa nu mai vorbesc de efectul de multiplicare, de 2.5 ori a sumei totale de aproape 18 miliarde euro, 11 la buget si 7 in investitii, din cei 7 ani de functionare postprivatizare, asupra orizontalei economiei, prin crearea de multe locuri de munca la cele 17.000 de companii din Romania care functioneaza gratie Petrom.
    Iar in ceea ce priveste Consiliul Concurentei, daca acesta a fost in stare sa pedepseasca companiile petroliere, ca au scos de pe piata o benzina toxica fara plumb cu substitut de plumb, sub forma manganului, sulfului, potasiului, fierului sau altor metale, care actioneaza neurologic, ireversibil, asupra sanatatii omului, deci mi-au facut un bine, mie, celui care inspir zilnic otrava soselelor Bucurestiului, cum as putea sa-l consider altfel?
    Daca descoperea o intelegere pe preturile la pompa, ceea ce nu reuseste de peste 7 ani, probabil pentru ca fapta nu exista, vorba judecatorilor, atunci as fi avut o alta pozitie fata de aceasta institutie! Insa cand actioneaza asupra celui care-mi face un bine, atunci probabil ca devin mult prea exigent si neiertator!
    Blanculescu

    Blanculescu
    2012-02-23 16:28:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 9

    @unik: Aceasta a fost si intentia mea! Imi pare bine ca gustati un astfel de umor, amar ce-i drept, pe propria noastra piele! Este renumitul, haz de necaz!
    Blanculescu

    Blanculescu
    2012-02-23 16:39:25 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    Tov Blanculescu,
    as vrea sa comentez si eu ceva, ca sa nu se simta Tov. Oanta singur pe subiect, dar nu stiu de unde sa incep.
    Ca atare, mai bine intreb: ce vrei sa spui cu articolul asta? Sa nu sustinem emabrgoul contra iranului?Sa ne cerem afara din UE sau sa stabileasca CC preturile?
    Zau asa, ditamai postarea, greu de urmarit, unitatea articlului este zero, sari de la una la alta si concluzia care-i? Sa infiintam Comitetul de Stat pentru preturi, dar pentru asta sa iesim din UE. Si ce obtinem din asta?
    sau faci lobby pentru companii petroliere in conflictul cu CC? echivalentul Cons Conc sunt cele mai temute organisme in lumea occidentala. Marile corporatii nu se tem de fisc cat se tem de concurenta.
    Zau asa, articolul matale imi aminteste de Remus Cernea. Mai ramane sa-ti pui poze si sa scrii cu diverse fonturi &culori si esti un remus cernea al economiei.
    Pan la urma cel mai distractiv a fost sa-l citesc pe nemeth zoltan. dupa doctrina ma gandesc ca’i senatorul Frundo sub pseudonim:)) Asta daca nu-i o postare la misto (sunt sanse)

    pontanescu
    2012-02-23 17:00:39 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Pe o piata libera, in U.E . sau aiurea, o companie ca Petrom-ul nu este obligata sa alinieze nici un pret- nicaieri.Asta-i o scuza/ sustinere puerila a numitei companii de catre unii si altii.Cat despre dividente, sa fim seriosi, asta-i praf in ochii prostilor….Pai ABSOLUT toti angajatii Petrom isi tot ” trag” dividente, luna de luna…Prin salariile pe care le au.Salarii de 14 000-17 000 lei/ lunar….. O contopista de 28 de ani de la numita companie are un salariu – in mana – de 3200 lei…A vazut baiatu’ fluturasii ( sau cum s-or mai numi ) de salariu, nu este la ” sto”…Ca nu ORICINE este acceptat la Petrom, asta-i alta poveste…Ca barbatul contopistei are un contract de prestari servicii cu compania, iar este alta poveste…Si ca amandoi locuiesc intr-o casuta de vreun milion de euro, pe la Eroilor, eiiii, asta este de povestit…Iar profitul ala reinvestit, e-he-he-hei…..Pai reinvestit a fost si in navele – cisterna, alea de pe Dunare, care alimentau alte nave fluviale….Reinvestit in hoteluri, in alea-alea…Bre, prea ” e” toti prosti si numa’ unu’ ca matale tare destept…..Cat ii costa reinvestirea lunara in spaga si atentii ?! Asta sa ne spui matale, lasa povestile……Nu stiu cat mai suporta romanul, in nemernicia lui, dar tare imi este teama ca , intr-o buna zi, o sa vedem incendii si incendiati….Nu stiu de ce, nu sunt fatalist de felul si am o rabdare de titan, dar am asa, un presentiment……….

    Unu' , oarecare...
    2012-02-23 19:03:34 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 12

    @Blanculescu:
    eu n-as exagera cu acesasta cifra de afaceri de “18 miliarde euro, 11 la buget si 7 in investitii, din cei 7 ani de functionare postprivatizare” pentru ca foarte multi bani au fost obtinuti prin pozitii de monopol sau intelegeri tacite pe care n-are nimeni interesul sa le desconspire cum ar fi exportul petrolului extras din ROU si importul altuia din lumea larga ca asa-i piata, la 122$ …
    dati un google cu “cresterea pretului la pompa” sa vedeti cine a avut initiativa de fiecare data – petrom omv, exact ca si astazi!

    asta inseamna ca un colos economic infiintat prin cedarea semigratuita de catre statul roman a resursei nationale face bani multi saracind populatia si firmele!
    sper sa fie intemeiata teama de schimbarea guvernului a celor de la petrom omv!

  • 13

    De ce intr-o tara ca Austria unde nu gasesti picatura de petrol benzina este mai ieftina ca in Romania ? Pentru ca niste mafioti politici au vAndut petrolul tarii pe “doi lei” cica pentru ca fostul Petrom mergea in pierdere . Normal ca mergea in pierdere daca ei furau mai mult decat se producea iar la conducere erau pusi niste trepadusi politici care jefuiau ca-n codru din avutia tarii impreuna cu bravii lideri sindicali ajunsi toti multimilionari in euro.
    Chestia ca a crescut cotatia petrolului si din cauza asta creste pretul carburantilor este praf in ochii prostilor de romani.Intr-o tara unde exista suficient petrol cum este Romania ,fluctuatiile preturilor pe piata internationala (de fapt asta este o mare specula facuta de cativa miliardari, in general americani) nu poate afecta semnificativ pretul din Romania. Dar asta este o intelegere tacita intre cei care au pus mana pe resursele petroliere ale tarii.Crestem noi pretul sa facem buzunarul mare ,mai dam si niste frimituri la bugetul statului sa le inchidem gura si lasai pe romani, ca ei sunt invatati sa fie fraieriti de toti excrocii si de cei din tara si de cei din afara.

  • 14

    voxpublica.real../ ,comentariul (2) (goth) si reactii. Ultra-interesant. Alternative exista totdeauna….

    R-Volt
    2012-02-23 21:36:00 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Incep cu o intrebare: daca Petrom isi doreste cu atata ardoare sa tine pretul la 4 ron/l (preiau nivelul de pret avansat de Dvs in articol, eu nu cred in el), de ce atunci cand cotatia barilului de petrol era in scadere, la pompa, Petrom nu a coborat pretul (si daca nu ma insel a si operat cresteri de pret, scuze daca memoria imi joaca feste) si nici macar nu a oferit un raspuns pentru acest lucru?
    In alta ordine de idei, Consiliul Concurentei a amendat corect companiile implicate: a existat intelegere pentru a scoate TOATE in acelasi timp acel sortiment, inainte de data limita stabilita. Exista o data limita pana la care se putea renunta la acel sortiment, puteau sa o faca toate la expirarea termenului, s-a urmarit doar profitul acestora. Putea sa o faca doar Petrom (pentru binele planetei si al omenirii), fara sa-i pese de concurenta, insa atunci trebuia sa-si asume si pierderile~
    A argumenta, ca a fost o intelegere benefica cetateanului, e ca si cum ai afirma ca daca omori o persoana bolnava de HIV, ai facut un bine omenirii pentru ca scad sansele de raspandire a acestuia. Este condamnabil acest lucru sau nu?
    Cat despre primul comentariu la acest articol, sper ca este ironic, altfel autorul ar trebui impuscat. Bineinteles, pentru a proteja omenirea de raspandirea prostiei.
    P.S: Felicitari insa, credeam ca doar la Antena 3 mai pot vedea o argumentare atat de fatis impotriva bunului simt, doar pentru a ataca (ce-i drept, cu perdea) actuala Putere.

    Marian
    2012-02-23 21:37:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 16

    @NEMO: Mda, am verificat, nu mai stiam in ce guvern a fost tov. Blanculescu.
    In cel al lui tov. Nastase. BINGO!
    Pai cum sa nu faca lobbying pentru OMV!
    Pe vremea Petromului, un exemplu am, sugea de la tata lui mare, o firma: Colossos sau Colossus. Scuzata imi fie uitarea. Condusa de un nepotel de-al lui Nastase. Un tip roscovan pe care l-am intalnit in birourile din str. Victoriei. Intra cand vroia in biroul directorului de achizitii. Nu va mai plictisesc cu detalii, important e ce facea firma nepotelului..
    INTERMEDIA tot ce se vindea in statiile Petrom, cu exceptia carburantilor. Adica de la guma de mestecat, la deodorante auto si CocaCola.
    Toti trebuiau sa lucreze PRIN el/Colossos.
    Tovarase fost ministru de finante, cum v-a scapat lucrul asta?
    Toti ati supt de la Petrom. Astept sa-mi spuneti ca nu e asa.
    Astept macar un strop de decenta din partea celor ca tine. Plecati tovarase din tara cu banii pe care i-ati “facut” si promitem sa nu va deranjam. Doar nu mai iesiti ca paduchii in frunte, nu suntem chiar atat de prosti.

  • 17

    @Gabi:
    A, am gasit.
    Sloganul firmei Colossos era:
    “Noi facem plinul la Petrom!”
    Ha ha ha.
    Ce inspirat!
    O firma senzationala! Ce manageri grozavi. Au si un site colossos.ro../.
    Unde se lauda ca au crescut de la 1 milion 9lei vechi)in 1997 la 25 de miliarde lei vechi(?) in 2004. Si cica ar continua sa creasca. N-a mai fost sa fie..
    Site-ul le-a murit atunci, cum probabil si afacerea, asta daca unchiu Nastase nu le-a dat o alta vaca de muls..
    Am verificat si chiar le-a murit afacerea fix in 2005. SIC!! N-au mai putut sa faca plinul la Petrom.
    Nu s-o fi gandit Bombonel sa treaca in contract sa se aprovizioneze inca vreo 25 de ani de la nepotelu???!!

  • 18

    @Gabi: Am citit ceva in articolul lui Mihai Gotiu si m-a inspirat!
    E vorba de tacerea massmediei visavis de subiectul cu M. Sandu.
    Asa mi-am adus aminte de firma Colossos si Petrom.
    A fost prima oara in viata cand ma miram ca eu, un neica nimeni aflasem de la o secretara din Petrom, prima oara intrat acolo si asteptand la o usa, o informatie pe care PRESA nu o stia?!!! sau n-o putea afla??!!
    Prea era pe fata “…. nu-l stiti, e nepotul lui Nastase. Cu dansul trebuie sa vorbiti daca vreti sa vindeti in statiile Petrom ceva..”

    Atunci am avut revelatia. Nu iesea nici un ban sa se afle. Aha, deci asa stateau lucrurile.
    Domnule Gotiu, poate faci un subiect si pe tema asta. Datele se gasesc usor.
    Ma amuz de fiecare data cum pot sa-l alerge pe Bombonel ba pentru niste ferestre, ba nus ce maruntis la Trofeul Calitatii. Tovarasii lui Base de la DNA, da banii adevarati …??? CA altfel imi miroase mai mult a intimidare..

  • 19

    Dl. Blanculescu pare sa vada peste tot unde e vorba de o corporatie multinationala oarecare, fie ca e vorba de Petrom, Exxon, sau RMGC, mirifice efecte de multiplicare in economie. Coeficientii de multiplicare difera de la una la alta, dar sunt intr-un interval de 2-2,5.
    Citindu-i articolele, imi aduc aminte de proiectele, de multe ori mai mult fantastice decat stiintifice, pe care le faceam in scoala, in care, pentru a obtine rezultatul dorit, puneam un coeficient gasit pe undeva, prin vreo obscura carte de specialitate tradusa din limba rusa, ca sa ne iasa treaba asa cum vroiau profii.

    Bunicutza
    2012-02-24 01:38:01 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 20

    Adevarul e, dle. Blanculescu, ca noi nici nu ne asteptam sa creasca preturile la benzina, si aveam nevoie de o pledoarie de 12 pagini din partea dvs. sa ne luminati.

    Va multumim ca ne scoateti din bezna.

  • 21

    @Gabi: Imi cer scuze pentru gresala si rectific: ministrul sanatatii si nu ministru de finante a fost tov. Blanculescu

  • 22

    @Bunicutza: Desigur, nu am pretentia de a cunoaste ce inseamna in economie notiunea de factor sau efect de multiplicare, cum de altfel nu v-as impune sa cunoasteti importanta efectului de levier in viata dvs. Sunt notiuni destul de abstracte ale profesiei noastre, de economist, asa cum si dvs, in profesie, folositi alte astfel de expresii, straine pentru multi dintre noi.
    Pentru o buna intelegere a efectului de multiplicare, de care am facut vorbire mai sus, va sugerez sa va imaginati 17.000 de companii care exista deoarece Petrom exista, atat in amonte, cat si in aval, adica atat furnizori, cat si clienti, nu cei de la pompa, asa cunoscutul retail, ci firme aflate in legatura directa cu compania nationala de petrol. Efectul de multiplicare inseamna ca pentru fiecare euro produs de Petrom, cele 17.000 de companii produc, in integralitatea lor, 2.5 euro. Mai precis, pentru 1 salariat Petrom s-au creat 2.5 locuri de munca pe orizontala celor 17.000 de companii sau daca Petrom a varsat la bugetul de stat 1 euro, ca impozit, cele 17.000 de companii varsa 2.5 euro. Este un efect foarte important, care creaza sinergia in sistemul economic. Din aceasta cauza si lupta statelor pentru a atrage mari companii, mari proiecte de investitii, pe teritoriul acestora.
    Blanculescu

    Blanculescu
    2012-02-24 12:41:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 23

    Statul roman a tradat, ca in oricare colonie este partas la executarea poporului, fiind “oamenii de substanta ” ai capitalistilor, autohtoni dar in special globalisti. ESTE LEGITIMA TRECEREA LA LUPTA DE REZISTENTA ! ( Sunt decizii destule ale justitiei ca baza legala pentru satisfacerea legilor si obiceiurilor razboiului ( DIU) si pentru ONU !

    Gabriel
    2012-02-24 18:16:55 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    @Blanculescu: Nu am o problema cu intelegereaa cestui fenomen, ci cu modul de stabilire a valorii de multiplicare. Pe ce baza reala din punct de vedere economic vorbind va bazati cand estimati valoarea acestui efect. Sa inteleg ca la stabilirea valorii de 2,5 euro ati avut in vedere cifrele de afaceri si profitul obtinut de cele 17000 de companii care presupuneti dvs. ca functioneaza datorita unui euro investit de Petrom?
    Ma indoiesc ca ati facut acest calcul cu exactitate. Daca l-ati facut, toata stima. Sunteti singurul in afara de Dumnezeu care a reusit acest lucru.
    De altfel e destul de periculos sa estimezi astfel de lucruri, si din pacate, datorita unor astfel de estimari estimative facute de diversi experti dinn diverse domenii de expertiza, ajungem sa nu mai vedem padurea din cauza copacilor.

    Bunicutza
    2012-02-24 19:56:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 25

    @nemeth zoltan: De acord cu tine. Ar trebui să rămână 1-2 posturi publice, cum ar fi TVR 1 şi TVR Cultural, dar şi TVR HD are rolul lui, mai ales că nu are programe proprii, tot ce difuzează acesta fiind preluări de pe alte posturi. Şi în primul rând depolitizarea TVR-ului. Angajaţii să aleagă Consiliul de Administraţie prin vot, iar partidele să nu mai propună pe nimeni. Inclusiv Preşedintele Director General să fie ales prin vot, şi nu numit politic.

    Ciprian Birtea
    2012-04-18 15:27:33 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    @gabi: Rectific : Ionel Blănculescu NU a fost ministrul sănătăţii; ministrul sănătăţii a fost Mircea beuran până-n 2003, după aia Ovidiu Brânzan. Ionel Blănculescu a fost ministrul controlului.

    Ciprian Birtea
    2012-04-18 15:33:27 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari pagina personala
Ionel Blănculescu, 52 ani, economist licentiat ASE, facultatea de management, doctorand in finante.
» citeste biografia

Cele mai comentate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!

Cele mai vizualizate

Nu exista posturi pentru interogarea facuta!


Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

  • 1@victor L:Aveti dreptate ... Au sarit toti ..bugetarii lui basescu ca arsi incepand de la macovei la blaga si ceilalti ciumpalaci trimisi pe sticla ,ignorand tot ce-au injurat pana ieri si pozand in...
  • 2domnu teodorescu,ramine cum am stabilit....
  • 3@nae: Don Nae, frate, ce-ai cu mine? Porcaieste-l pe don Teodorescu ca el aduce acuzatii nefondate la adresa lu' don Ponta! Eu doar glumesc! Sa traiesti bine, Nae!...
  • 4Domnule Teodorescu, daca v-au placut Iliescu si Nastase o sa va placa si Ponta, fiti fara grija! Sunt la fel de ambitiosi, orgoliosi, grei la suflet! Se construieste pe razbunare, ranchiuna, ura si interese!...
  • 5Intrebari si raspunsuri:1. De cand se iau deciziile cu sondajele de opinie pe masa? Adica in urma unor sondaje la care au raspuns in medie 1000 de persoane, presa, televiziunile, plus cei doi agarici/pogonici...
    cetateanul sondat zilnic la Poanta, Ponta şi deochiul
  • 6@Teodorescu Cristian I-auzi taticu'!De unde stie @Calin ca ai ginit un post de atasat cultural?De meritat,ce-i drept,meriti!Ai dat cu sarg la flasneta in anii astia din urma.R.Cernea s-a capatuit,urmezi...
alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!