RSS Feed

Prostie a la Cluj: cum să interzici manelele în taxi? Libertatea de exprimare prin gust

vezi toate articolele de
31 Mar 2010 la 16:53 89 comentarii 1838 vizualizari.

Revine tema manelelor. Am scris de mi-a căzut mîna despre asta. Dar e bine să reluăm nişte idei. Avem pe de-o parte temeri precum cea a lui Dragoş Nicolae, avem şi teze despre reconstruţia identităţii naţionale emise la Muzeul Ţăranului, cum relatează Schiop.

Discursul “antimanele” şi “anticocalari” este însă din cu totul alt regim decît cel al playlisturilor muzicale. Sînt forme camuflate de intoleranţă la nivelul “elitei”. Sînt forme de dispreţ estetic care au devenit în acelaşi timp scheme de parvenire intelectuală. Nu eşti un tip fin dacă îţi plac manelele. În plus, dacă urăşti şi ţiganii de ce să o spui ca ghiolbanul? Exprimi elegant că urăşti manelele. Aşa se transferă elitist o schizoidie naţională: aceea că ne plac manelele şi detestăm minoritatea care le produce.

Pînă una alta, maneaua a fost singura formă muzicală care a ţinut pasul cu schimbările sociale, politice, care a “relatat” tranformările prin care am trecut. În alte genuri, rock sau pop, formele de expresie vor fi fost poate mai elevate, dar mesajul a rămas retardat. Hip-hop-ul a ţinut pasul o vreme dar a sucombat. Ajungem şi la ştirea săptămînii produsă de autorităţile din Cluj care au hotărît să scoată manelele din taxiuri.

Bun, poţi pune o limită de decibeli, poţi impune reguli de conduită dacă vezi că oamenii nu se civilizează, dar gustul muzical nu ai voie să-l reglementezi prin lege. Un taximetrist e nesimţit dacă ascultă tare şi Beyonce, şi Loredana Groza, şi ACDC. Nu despre genul muzical e vorba.

Este un atentat la libertatea de expresie prin gust muzical. Autorităţile locale din cluj au dat o dovadă ingenuă de imbecilitate:

Taximetriştii nu au interzis doar la manele. În plus, şoferii nu au voie să mânce seminţe în timpul serviciului, să arunce gunoaie pe geam şi trebuie să se îmbrace “corespunzător”. În caz contrar, taximetriştii vor primi câte un punct de penalizare la fiecare abatere, iar la trei greşeli îşi vor pierde dreptul de a practica meseria pentru următorii doi ani. (libertatea)

Cu regret trebuie să spun că mi se confirmă unele ipoteze despre cum a reuşit Funar să fie primar atîta timp în Cluj…

Post to Twitter Post to Delicious Post to Facebook Post to StumbleUpon

 

Etichete: , , ,


89 comments
  • 1

    Subsemnatul, clujean facut, nu nascut, de 24 ani, sunt de acord cu pozitia ta, Costi. Nu sunt un fan al manelelor dar nu asa ne civilizam, interzicand un gen de muzica pentru ca e asociat cu o anume etnie sau conditie sociala.

    Sa isi faca primaria un post de radio, care sa fie obligatoriu pentru toate taximetrele si unde sa difuzeze numai muzica de opera (ca, pana la urma, asta e semnul clar de distinctie al civilitatii…) dar sa nu INTERZICA un gen muzical. E o practica total discriminatorie!

    In privinta mootivelor pentru care Funar a fost primar atata timp, lucrurile sunt ceva mai complexe. Cu siguranta mai complexe decat motivele pentru care Lis, Halaicu sau Ciorbea au ajuns primari… :)

  • 2

    costi rogozanu:
    e drept, a interzice nu este cea mai potrivită cale de a eradica ceva, indiferent ce, şi cu atît mai puţin mîrlănia. mîrlanii sînt o specie aparte şi, din păcate, se pare că eternă… eu, cînd mă urc într-un taxi în care bubuie manele, îl rog pe şofer să-nchidă cd-ul/dvd-ul. pe banii mei, consider că am dreptul ăsta. cei mai mulţi se conformează. de fapt, pe unul singur a trebuit să-l conving altfel.

    marcel zadda
    2010-03-31 17:10:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 3

    Prostie a la Costi
    Nu este vorba de libertate de exprimare, ci de respect fata de client. Sunteti in mare eroare, chiar penibil.
    Locuiti in sectotul cinci?

    Cristianon
    2010-03-31 17:16:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 4

    De acord ca asta cu interzisul manelelor e o prostie…Nu ai cum sa interzici unui om sa fie ignorant, ce poti face tu ca autoritate intr-un stat e sa il stimulezi pe om sa se cultive, sa-i oferi acces facil catre educatie si culturalizare.
    Se pare ca toata lumea a uitat ca azi 31 martie se implinesc 77 ani de la nasterea poetului Nichita Stanescu.Pe niciunde in media nu se aminteste azi nimic de cel ce ne-a imbogatit pe noi pe romani cu poezia si existenta sa. Cred ca ar trebui ca 31 martie sa fie pentru noi o zi la fel de importanta ca de pilda 15 ianuarie…In spiritul hazului de necaz as spune ca 31 martie ar putea fi declarata “zi libera de manele”,macar sa marcam cumva momentul…

    Catalin S
    2010-03-31 17:23:20 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 5

    Nu e vorba de nicio eroare, Primaria a INTERZIS, prin regulament, difuzarea manelelor in taxi. Ceea ce, chiar daca s-a facut din motive ce tin de respectul fata de client, e o practica discriminatorie. Nu genul e cel care trebuie interzis ci conditiile de calatorie.

    Obliga soferii sa accepte preferintele calatorilor in privinta muzicii difuzate. Daca soferul asculta manele si tie nu iti plac, obliga-l sa schimbe postul. Dar nu interzice un gen. Risti sa ajungi la chestiuni dubitabile (dom’le, nu sunt manele, e muzica lautareasca! sau indiana! sau arabeasca… :) )

    Aici nu e vorba de preferintele noastre muzicale ci de interzicerea unui drept de o maniera discriminatorie. Ori e datoria noastra de cetateni sa reactionam! De aici si pana la a interzice unor categorii de indivizi sa urce in taxi e un pas…

  • 6

    Nu înţeleg. Dacă licenţa de tximetrist a fost acordată fără aceste “cerinţe”, cum pot fi ele aplicate retroactiv?

    Există solicitări din partea clienţilor în acest sens?

    Taximetriştilor nu le pasă de clienţi, încât e necesară intervenţia primăriei? sau primăria e pricipalul operator de taximetre? (în acest caz ar fi vorba de “company guidelines”)

  • 7

    Foarte bun text. Exceptand inceputul titlului si ultima fraza. Pe care, daca le-ai fi vazut la altcineva, chiar si tu le-ai fi criticat :D

  • 8

    @Cristianon: Absolut de acord.

  • 9

    Sunt de acord cu Cristianon! Prostia nu este a alora de la Cluj, ci a unuia ca Rogozanu. Iar manelele nu sunt reprezentative pentru tigani, ci pentru orice individ care are instructie putina ori caruia ii lipseste un minim de civilizatie(se intampla ca multi tigani din motive sociale, de traditie, de istorie etc. sa se incadreze in categoria celor cu putina scoala, se intampla ca din aceleasi motive multor tigani sa le lipseasca si civilizatia).
    Nu vad ce este rau in a interzice manelele in taxi sau in a incerca sa ii civilizezi pe taximetristi.
    Mi se pare de-a dreptul aberant sa echivalezi tiganii cu manelele. Da’ de! Asta e treaba cu intelectualii astia stangisti.

    radubu
    2010-03-31 17:46:44 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 10

    Petre Tutea avea un mare regret si anume ca nu a inceput lucrarea de doctorat cu titlul ”Aflarea in treaba la romani”-sunt sigur ca era o capodopera.Iar aceasta idee cu interzicerea manelelor se incadra perfect in tema,la fel ca acest articol care nu va aduce decat o suma de injuraturi fara rost datorita generalizarii tale fara cap.Faptul ca niste ”dastepti” vor sa culturalizeze poporul umblaret cu taxiul, nu are ca rezultat in nici o situatie exprimari de genul -Prostia a la CLuj,sau, acum pricep eu cum a ajuns Funar acolo primar.Daca tu crezi ca jignind gratuit un oras pt o hotarare stupida si fara punct de aplicatie in realitate e ok,atunci o sa va intrebati mereu de ce naiba nu mai vindem ziare.

    Iar acest fragment m-a lasat masca:Pînă una alta, maneaua a fost singura formă muzicală care a ţinut pasul cu schimbările sociale, politice, care a “relatat” tranformările prin care am trecut.
    Mai sa fie,eu credeam ca astia au doar 3 teme,principala e legata cu milioanele de dusmani care le vor raul,dar ei nu cedeaza niciodata si pana la sfarsitul melodiei isi impun punctul de vedere,a doua tema legata de o mare mare iubire care l-a parasit pe respectivul si atunci da-i si plange si jeleste si a treia e un mesaj subliminal in care sa le dai lor banii ,dar tata te simti excelent dupa ce procedezi asa.Care e adaptarea manelei ”la efort”ca pe mine nu am duce capul sa o vad sincer.

    olteanu
    2010-03-31 17:50:06 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 11

    Nea Costele, despre care stil sau gust muzical vorbim aici?
    Nu cred c-ai prins spilul, fiecare poa’ sa fie ce-o vrea el, manelist, tigan(matale ai zis), da’ la el acasa. Cand presteaza servicii si mai vrea si bani pe aceasta chestie, ce-ar fi sa fie civilizat? si daca nu se poate decat cu bata, pai cu bata sa fie.
    As vrea sa te vad sarind din mers dintr-un taxi cand ti-o scuipa taxistu’ seminte-n ochi ca n-ai de un’ sa stii dinainte ca lu’ ala ii put picioarele sau ca ti-arunca petul in brate, peste umar.

  • 12

    Ar cam trebui revizuite multe legi in Romania pentru reeducarea poporului ,printre acestea statutul de conduita civilizata in serviciile aduse populatiei .Toti acei care deservesc clientii in orice ramura de activitate trebuie sa se conformeze la o comportare civilizata .Vinzatori care iti trintesc marfa pe pult pentru ca nu au chef sa stea la dispozitia clientului exigent sau taximetrist care isi permite sa lucreze in haine imputite de sudoare si sa-ti mai murdareasca si urechile pe banii tai cu muzica lui de 2 bani.Unde mai pui ca ni s-a dus vestea in strainatate cu manelele.Multi se intreaba cind se va civiliza poporul roman si de unde va veni exemplul de civilizatie ca la furturi si tradare suntem primii.Ma refer la tradarea politicienilor .Ne-au vindut demnitatea ne-au inselat si furat ca la drumul mare .”De la cap se impute pestele.” Chiar daca am deviat de la subiect ,morala este aceiasi nu poti educa un popor impunindu-i legile care le scrii dar nu le respecti. Sa ne ajute d-zeu sa gasim puterea de a face curat in Romania .Funar a facut primul pas, chiar daca gresit, ajutati-l si luati in serios mesajul lui curajos,ca oricine stie sa critice numai sa participe in mod constructiv la schimbari radicale nu e in stare nimeni. Si am ajuns bataia de joc a intregii lumi ,de aceea isi permit sa trimita in Romania toate rebuturile alimentare ca nu exista nici un fel de control ,doar cel al plicului cu ciubucul.Traiasca chinezii.

  • 13

    Cum de nu va agitati asa si pentru ca li s-a intersis mancatul de seminte ? Cati dintre cei care muncesc in tara asta au privilegiul de a-si expune “gustul muzical” la locul de munca ? “libertatea de expresie prin gust muzical” se exerseaza acasa nu la munca domnule “jurnalist”. Excelent articol, ti-ai mai castigat o pita pe ziua de azi.

  • 14

    Ce cretini sunt consilierii din Cluj!!! Incredibil!
    Cum poti sa impui oamenilor ce muzica sau rahat sonor sa asculte?!
    Ce se intampla in cazul in care un client vrea sa asculte in taxi manele?
    Mult mai de bun simt si necesar este ca taximetristul sa aiba in masina o colectie variata de muzica si sa o puna la cererea clientului.
    Se incalca drepturile omului la libera exprimare, ce mama naibii!!! Asta nu e o solutie la manelizare.

    radu fefceac
    2010-03-31 18:06:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 15

    Fefceac-ule, taxiul se foloseste sa te muti din punctul A in punctul B, nu sa asculti muzica. I-ati si tu in ipod ca tot rumanu.

  • 16

    Ca personaj plin de ura impotriva manelelor (nu impotriva tiganilor, ca doar majoritatea ascultatorilor sunt in continuare din alta etnie), ma bucur. E o prostie, desigur, e suficient ca soferul sa te ia in serios cand ii ceri sa dea mai incet manelele sau ce o fi ascultand el. Am dat peste un taximetrist care asculta Nightlosers si am avut o discutie foarte placuta, fiind amandoi fani.
    Pe de alta parte, articolul de faza contine o doza buna de cretinism, chiar intelectual fiind:
    1. “Nu eşti un tip fin dacă îţi plac manelele” – mai corect spus, ai o oarecare cultura muzicala daca preferi Herbie Hancock in loc de Vijelie.
    2. “maneaua a fost singura formă muzicală care a ţinut pasul cu schimbările sociale, politice” – corect, exista manele dedicate lui Basescu, Steaua, Becali, Dinamo, etc. O masura a calitatii? Probabil e timpul sa interzicem Verdi si Shakespeare, nu mai tin pasul cu schimbarile sociale.
    3. “În alte genuri, rock sau pop, [...] dar mesajul a rămas retardat” – inteleg ca autorul (probabil neauzind in veci de ele) considera retardat mesajul albumului The Wall sau Joshua Tree. Poate am inteles eu gresit mesajul social si politic, lirica, etc. a respectivelor albume (si a altor 1001 albume de calitate, de care o sa mai vorbeasca lumea si peste 300 de ani)
    4. “Cu regret trebuie să spun că mi se confirmă unele ipoteze despre cum a reuşit Funar să fie primar atîta timp în Cluj” – iti zic eu, nu e ipoteza. Pt ca si clujenii, chiar daca traiesc intr-un oras cu oaresce istorie in ale culturii, procentual sunt la fel de idioti ca restul romanilor, indiferent ca sunt din Bucuresti (vanghelie, lis, oprescu, etc etc), Constanta (Mazare), si alte nenumarate orase ale minunatei tari.

    Am 3 ipoteze: autorul incearca sa faca o satira foooarte bine camuflata, autorul nu stie despre ce vorbeste sau autorul e bou. Sau toate 3.

  • 17

    Hai sa explic de ce as dori o asemenea masura si in Bucuresti: au fost multe cazuri in care am urcat intru-un taxi(sunt femeie) si soferul asculta si “traia” versuri precum:”eu ma plimb cu curvele” – citat aproximativ- sau una in care artistu’ explica- cu amanunte foarte plastice- ce trebuie sa faca o femeie “buna” si multe altele greu de digerat pentru orice stomac.
    Ocazii in care am rugat taximetristul sa shimbe muzica sau sa o inchida.
    Oamenii s-au conformat fara discutii si suspectez faptul ca nu au priceput exact ce m-a deranjat

  • 18

    Costi ,draga taximetristii trebuie si ei civilizati cumva.Poate nu de autoritati ci de catre noi,beneficiarii acestui serviciu.Sau de firmele de taximetrie.Am sa-ti povestesc cum in urma cu ceva ani am utilizat un taxi in Bucuresti.Sofer rea o doamna(?!).Masina era ca si cazuta din avion.Intr-o intersectie mi s-a deschis portiera.Soferita (doamna?)a inceput sa tipe la mine:
    “-Tine domnule usa aia cu mana in p… mea nu vezi ca te pierd de client?”
    M-am itrebat ulterior daca respectiva soferita avea obiectul respectiv,in care ma trimitea,si oare unde il tinea?Probabil in poseta!
    Ce sa zic ,civilizatie de Bucuresti!

    sase sase
    2010-03-31 18:48:08 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 19

    Articolul ăsta mi-a adus aminte de bancul cu curva nesătulă care se destăinuia prietenei:
    – Măi, Vichi, să știi că vreau să fac un copil! Si vreau să fie băiat!
    – De ce, Miți?
    – Păi o să crească mare și o să se facă fotbalist!
    – Și?
    – Păi cum o să îl educ eu, sigur o să fie atacant…
    – Și?
    – Păi știi cum se întîmplă cu atacanții… Imposibil să nu rateze cu poarta goală!
    – Si ce legătură are?
    – Păi nu ai fost, măi, pe stadion? Cînd ratează cu poarta goală, fiecare suporter din tribună o să-i strige: „Băăăă! S-o f… pe mă-ta”
    – Și?
    – Păi atunci o să ies eu pe teren repede și o să strig: „Aici sînt! Aici sînt!”

    Cam așa îmi pare mie comportamentul domnului Costică Rogozanu…

  • 20

    [...] Da, și hotărârea șefului Casei de Cultură a Studenților, și cea a șefilor de la CFR și, cu atât mai mult cea a Consiliului Local Cluj (care, spre deosebire de primele, are putere de lege) sunt discriminatorii (chiar dacă termenii folosiți la început sunt un pic exagerați). Dar de când CFR a interzis semințele (pe care le consum cu plăcere acasă, lângă o bere rece) am fost la mai multe meciuri de-ale lor. Și chiar mi-am invitat o prietenă pe stadion. Iar acum s-ar putea să merg mai des cu taxiul. Să fie asta o dovadă, așa cum scrie Costi, de ”prostie a la Cluj”? [...]

  • 21

    0 lege impotriva articolelor maneliste cand se da ?

    Corcodel
    2010-03-31 19:01:09 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 22

    Eu zic ca omul care se urca in taxi nu e obligat sa-i suporte maneaua soferului de taxi…

    Soferul de taxi poate sa asculte cate manele vrea el in timpul liber sau cand stationeaza. Si alea cu geamurile masinii inchise.

    Nu e nimeni obligat in tzara asta sa suporte fumul de tigara a celor care nu se pot abtine sau poluarea fonica a unora care tin musai sa asculte ritmuri care pe altii ii deranjeaza.
    Libertate inseamna sa faci ce-ti place fara a-i deranja pe cei din jur.

  • 23

    @costi:De acord,o mare tampenie.N-are la ce sa se bage Primaria la asa ceva.Banuiesc ca oferta la taximetrie in Cluj depaseste cererea,n-o fi nebun taximetristul in masina caruia te urci sa nu opreasca muzica,daca ii ceri.Si de aici,preferintele noastre muzicale se despart,adica:1-intre a asculta o manea sau o haita de maidanezi,mai ales noaptea,inclin pentru a doua varianta.2-Nu stiu ce mesaje gasesti tu in manele,3-Rokul,ala adevarat,n-a disparut.Intreaba tu cati mai stiu de Phoenix,Sfinx,Led Zeppelin,Pink Floyd,Queen…m-apuca dimineata si cati de Albatros(cu faimoasa Naste din Berceni,Janis Joplin a Romaniei),sau Generic?Dar n-o sa te convertesc eu acum,fiecare asculta ce-i place.Numai bine.

    castor
    2010-03-31 19:10:59 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 24

    soferii sa fredoneze manele, ca FREDONATUL NU E INTERZIS. asa se oftica si mai tare elitele

  • 25

    In opinia mea hotararea asta e superflua. Un taximetrist care vrea sa isi pastreze clientii se conformeaza dorintelor acestora, indiferent daca ei vor liniste in masina, manele, rock sau fotbal minut cu minut.
    Daca avem libertatea de a alege, avem inclusiv libertatea de a avea prost gust.
    Un taximetrist turc in Germania n-asculta Tarkan nu din cauza ca ar fi undeva interzisa treaba asta, ci pentru ca l-ar reclama probabil clientul neamt la firma la care lucreaza.

    Bucataru
    2010-03-31 19:17:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 26

    * Muzeul de Manele
    * Piese Disparute
    * Cartea de Oaspeti

    Domnisoara, Domnisoara (”In statie la Lizeanu”)
    Varianta originala (?) (Nelu Vlad cu formatia Azur):

    Varianta Marian Hulpus:

    Versuri:

    In statie la Lizeanu
    Stateam si citeam ziarul
    Cand vazui trecand o blonda
    Ca dupa ultima moda

    Era in fusta de piele
    Si se tot plimba lalele
    Si trecea prin fata mea
    De parca ma provoca

    Ma dadui pe langa blonda
    Si intrai cu ea in vorba:
    „Domnisoara, domnisoara,
    Ce program aveti diseara?”

    „Domnule nu va cunosc“,
    Imi spuse ea suparata
    “Nu cred ca are vreun rost
    Ca sa ne vedem vreodata”

    Dar cum blonda imi placea
    Ii si aruncai o poanta:
    „Daca sunteti ocupata
    Sa ne-ntalnim alta data”

    Doar cu tine, doar cu tine
    Eu ma simt mandruta bine
    Fara tine, fara tine
    Nu pot sa traiesc pe lume

    Da ma dadui pe langa blonda
    Si intrai cu ea in vorba:
    „Domnisoara, domnisoara,
    Ce program aveti diseara?”

    Si-apoi ne-am tot intalnit
    Vreo trei saptamani la rand
    Pana cand i-am spus ca vreau
    Ca sa vada unde stau

    La-nceput ca nu se poate
    Si ca am mers prea departe
    Dar cand i-am jurat iubire
    A oftat si-a mers cu mine

    R: “Domnisoara, domnisoara,
    Ce program aveti diseara?”

    “Domnule, nu te cunosc
    Intrebarea n-are rost“

  • 27

    N-aş zice că maneaua e numaidecât o formă de răspuns, sau de revanşă a minoritarilor romi oprimaţi în comunităţile tradiţionale româneşti; între romi şi români s-a produs un curios şi interesant schimb cultural. În satele făgărăşene, de pildă, romii şi-au asumat tradiţia colindelor: cele mai interesante texte şi armonii – provenind din straturi anterioare colindului cult, bisericesc – le au colindătorii ţigani. La adulţii “arieni”, vorba lui Şchiop, s-a pierdut cu totul obiceiul colindului – că a devenit o ruşine, ditamai omul, deh…iar prichindeii molfăie două strofe din “Steaua sus răsare”, încasează banu’ şi o şterg la vecin sau la neamuri. Asta face ca minoritarii noştri ponegriţi să tezaurizeze ceea ce majoritarul ameţit de progres şi îmbuibat de televizor a considerat că e anacronic şi jenant.

    eruufin
    2010-03-31 19:27:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 28

    Articolul ăsta mi-a adus aminte de bancul cu tanti aia (nu-i spun meseria, că banează nea Costică Manelică) nesătulă care se destăinuia prietenei:
    – Măi, Vichi, să știi că vreau să fac un copil! Si vreau să fie băiat!
    – De ce, Miți?
    – Păi o să crească mare și o să se facă fotbalist!
    – Și?
    – Păi cum o să îl educ eu, sigur o să fie atacant…
    – Și?
    – Păi știi cum se întîmplă cu atacanții… Imposibil să nu rateze cu poarta goală!
    – Si ce legătură are?
    – Păi nu ai fost, măi, pe stadion? Cînd ratează cu poarta goală, fiecare suporter din tribună o să-i strige: „Băăăă! S-o f… pe mă-ta”
    – Și?
    – Păi atunci o să ies eu pe teren repede și o să strig: „Aici sînt! Aici sînt!”

    Cam așa îmi pare mie comportamentul domnului Costică Rogozanu…

  • 29

    @Rogozanu. :)

    time is money !!!
    daca suntem convinsi de acest dicton corporate atunci trebuie sa fim de acord ca timpul devine insuportabil de apasator atunci cind esti intr-un taxi condus de un sofer in maieu,perspirind tenace, care maninca semninte scuipind cojile pe geam sau in poala clientului si ascultind la max. caseta cu Gutza.

    principiul fundamental al respectarii gusturilor si inclinatiilor estetice este OK atita timp cit nu te agreseaza in spatiul public ( e valabil si pentru Beyonce, Rihanna, Cradle of Filth, Cannibal Corpse, My Dying Bride, precum si colindele lui Stefan Hrusca si alte locuri comune :D ).

    basically este corect sa NU reglementezi gustul artistic ( asta in cazul in care convenim ca maneaua este o forma de expresie artistica ??? :| ) , dar e tot atit de corect sa regelementezi comportamentul unor prestatori de servicii si a unor norme elementare de comportament .

    despre cluj, ai dreptate!!

    postul tau este in acelasi ton cu cel al lui virvea ( daca sa facem sau nu avort in postul pastelui).

    :D

  • 30

    E a nu stiu cata oara cand vad la Rogozanu aceeasi marota imbecila despre ipocrizia romanilor, care, se pare, “iubesc manelele, dar detesta minoritatea care le produce”. Ce ticalosie! Nu stiu in ce cartier traieste sau ce prieteni are Costi Rogozanu, dar, personal, nu cunosc pe nimeni caruia sa ii placa manelele. Si sunt ferm convins ca niciun om care citeste in mod regulat, niciun om educat nu poate asculta asa ceva. Nu e elitism, e civilizatie! Pe Rogozanu il deranjeaza “elita” care dispretuieste manelele si “cocalarii” – nu cumva il deranjeaza elita care se spala, care vorbeste frumos pe strada, care nu arunca pet-uri din SUV-uri? Romania e atat de jos incat normalitatea pare elitism, dar ma asteptam de la Costi Rogozanu sa inteleaga asta!

    Si mai asteptam sa inteleaga ca discursul anti-manele nu e unul rasist – putin imi pasa mie ca Guta e tigan si nu lapon! De condamnat condamni comportamentul indivizilor si nu etnia – tigania, nu tiganii.

    Pot sa inteleg frisonul snob in preajma vaicarelilor unor infractori care vor sa faca “fereastra usa” (mais quel exotisme, quelle autenticite!), dar nu intindeti coarda cu “mesajul” manelelor: bani, dusmani, masini si case mari? Ce mesaj e asta? Maneaua “relateaza transformarile prin care am trecut”? Ia uite unde era reportajul sociologic, la Sorinel Parizerul de Clestar! Maneaua e un indicator al mizeriei si atat.

    Si nu, maneaua nu e o forma muzicala ca oricare alta. E o forma de agresivitate la adresa a ceea ce intelegem prin civilizatie. Si mai departe, cu efecte cu bataie lunga in economic – cat de de bine pregatita profesional e o populatie educata de manele?

    Felicitari sincere Clujului pentru ca a decis sa interzica “libertatea de exprimare prin gust muzical”. Nu stiu daca dl Rogozanu are copii, dar sunt convins ca i-ar interzice lui Costica ala mic libertatea de exprimare artistica dupa ce ar descoperi o Guernica din rahat pe peretii sufrageriei, nu?

    Aaragn
    2010-03-31 19:34:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 31

    @Aaragn:Hi,hi,hi,un Guta lapon?Mai de graba Adi minune,ala e mai scund si se asorteaza in peisaj.In rest,m-ai uns pe suflet,numai bine.

    castor
    2010-03-31 19:43:53 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 32

    nu inteleg: nicaieri in lume taximetristii nu asculta muzica atunci cand conduc!
    iar daca se pune muzica, de ce trebuie sa fie alegerea soferului?! nu e mai firesc sa fie alegerea clientului?

    suntem atat de cufundati in anormalitate incat nici nu ne mai dam seama cum e firesc…

  • 33

    Si mai propun eu ceva in stil mazare : sa puna dragii de ei bariere la intrarile in Cluj, sa reduca viteza de deplasare a autovehicolelor la 30 km/h, sa puna radare ultraperformante in cascada, minim 10 la numar si cireasa pe tort cei care asculta manele, mananca seminte si in general cei care au un comportament mai futurist sa nu fie lasati sa mai intre in Cluj, sa fie directionati direct pe centurasi valea. Acum hotii, *saraci* inchipuiti,suti,corupti,cei care asculta muzica populara moldoveneasca (de la noi, nu de aiurea),muzica olteneasca, astia sa fie protejati, giugiuliti, eventual pupati in cur, doar ei reprezinta majoritatea activa. Pai eu daca ma duc pe stadion, pot eu impune ce muzica sa ascult la pauza? era vorba de taxiuri si interzicerea manelelor, pai atunci unde este libera concurenta? daca-mi place urc, daca nu sant liber sa fac jogging pana la destinatie! A si inca ceva : CINE NE APARA DE ABUZUL POLITIEI RUTIERE CU RADARELE IN CASCADA? AS VREA SA STIU DACA NORMELE EUROPENE IN DOMENIUL TRANSPORTURILOR IN CEEA CE PRIVESTE POLITIA DE AUTOSTRADA, CE SPUN? IN NICI UN CAZ VANATOARE LA FOC AUTOMAT IMPOTRIVA CONTRIBUABILULUI ROMAN. ALOO!! ALOOO!!!

  • 34

    manea : SUFLETUL SOLDATULUI IN TERMEN!!! primar plus consilieri cluj: murittttttttttti!

    youtube.com/wat../
    Albatros – S-a marit armata

    Nu stiu ce s-a intamplat
    S-a marit armata
    Bani nu imi trimit de-acasa nici mama nici tata(bis )

    Refren:Stau in unitate,fac taras pe coate
    Fac sectoare si plantoane pan’ la liberare
    Stau in unitate fac taras pe coate
    Fac sectoare si plantoane pan’ la liberare.

    De vii mama sa ma vezi, vin’ la unitate
    Imbracat in haine verzi cum le fac pe toate
    De vii mama sa ma vezi vin’ la unitate
    Imbracat in ahine verzi cum le fac pe toate.

    Refren: Stau in unitate fac taras pe coate
    Fac sectoare si plantoane pan’ la liberare!

    Jumatate din inima bate pentru mama
    Iar cealalta jumatate bate pentru tata
    Jumatate din inima bate pentru mama
    Iar cealalta jumatate bate pentru tata!

    Stau in unitate fac taras pe coate
    Fac sectoare si plantoane pan’ la liberare.
    Stau in unitate fac taras pe coate
    Fac sectoare si plantoane pan’ la liberare! (bis)

  • 35

    snobi imputiti! nu mai puteti de manele!

  • 36

    @tx2: 33 ( ca la doktor! :D )
    domnule, aveti talent!
    ati putea face bani si castele cu turnuletze ! :D

  • 37

    @tx2 34

    mea culpa! nu mai pot de manele.

  • 38

    care nu va plac manelele luati draq tramvaiul sau autobuzul! e MAI ECOLOGIC! cu taxiul poluati cat 100 de manelisti care merg cu mijloacele si mediile de transp in comun

  • 39

    [...] Lui Costi Rogozanu i se pare o imbecilitate ca s-au interzis manelele in taxiurile din Cluj-Napoca. [...]

  • 40

    da nici autobuzu nu va place ca miroase a saracie. si voi fugiti de saracie ca dracu de tamaie

  • 41

    ami: tu te salvezi ca esti vesela :)

  • 42

    muzica buna? cine stabileste ce-i aia muzica buna?

  • 43

    @tx2: 39 “voi” “deci” cine?

  • 44

    @tx2: 40 nu’asha? :D

    shi dvs. cu talentul literar !
    da’de ce sunteti asha “teritorial” ???

  • 45

    @tx2:pt.41:in nici un caz tu.Du-te tata si tareste-te in coate cu Albatrosii tai cu tot,dar in intimitate.Chiar mi-a pierit si pofta de mancare numai cand mi-ai adus aminte de vocea aia salcie a marii guriste NASTE DIN BERCENI.

    castor
    2010-03-31 20:39:56 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 46

    @tx2: 37
    ” care nu va plac manelele luati draq tramvaiul sau autobuzul! e MAI ECOLOGIC! cu taxiul poluati cat 100 de manelisti care merg cu mijloacele si mediile de transp in comun”

    admirabila simbioza intre curentul ecologist, analiza media (“mediile de transport in comun”- minunata metafora!!!) si respectiv pop-cultul-post-modernum-tristae ( “luatzi dreaq tramvaiul”).
    akaturat spiritului anti-xenofob din oficiu ( aparind o entitate etnica pe care nimeni nu o ataca).

    iar am gasit un prilej de veselie si chiar de mindrie nationala ( considerind “national” mixtum-compositum de date culturale si artistice multi-etnice- cu cit mai multe, cu atit mai benefic pentru cultura).
    bineinteles :D

  • 47

    NU poti asculta cu placere si manele si Wagner. A fi amator si de unul si de altele nu se exista.. este ca Femeia cu Barba. Pe de alta parte dreptul meu de a nu fi scrijelit de subcultura si de a fi condamanat sa ascult ceea ce ii place taximetristului este lipsit de orice etica. Accept oamenii care arata rau, care sunt imbracati mizerabil, care giidesc manelist si fac filosofie manelista dar nu ma obligati sa ascult ce ii place taximetristului. Iar a sustine subliminal ca a interzice manelele este un prim pas spre exterminarea uritilor, timpitilor, rebuturilor biologice si sociale, este aberant!!!!

    Petrescu
    2010-03-31 20:42:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 48

    Sunt un bucurestean de doua zile cu treburi prin Cluj. Va scriu ca sa intelegeti si Dvs ce se intampla acolo.

    De dimineata, de cum am aterizat, fuga intr-un taxi. Am urcat, mi-am pus centura… Oroare! Prins cum eram cu graba, nu-mi dadusem seama ca basii bubuiau ingrozitor si o voce cvasi-feminina behaia ceva despre o umbrela. M-am intors spre stanga sa spun soferului sa dea mai incet.. a doua surpriza! Soferul era o adolescenta de nici 16 ani, cu pantaloni trei-sferturi roz, tricou cu strassuri si cu un efluviu de ritzi-pitzi-uri (sau cum le zice) prin par. De fapt, nici nu stiu bine ce era par si ce era plastic! M-a privit serios pe deasupra ochelarilor de soare (era 6 dimineata si sta sa ploua) si mi-a spart un balon de guma in fata: “Ce ma… nu-ti place Rihanna?” (sau cred ca asta a zis).
    I-am facut un semn ca “lasa” si am tulit-o din masina. Noroc ca in spate era alt taxi.

    Ah, ce bine! Aer conditionat, liniste. Un batranel amabil, cu papion. Papion? L-am privit mai atent. Parea imbracat de gala tipul. Am dat sa-l intreb de ce, dar a ridicat mana, sa tac. A inchis ochii si parea ca asteapta ceva. Parea in transa. Era o liniste nefireasca, nepamanteana.

    Si apoi a coborat mana. Dirija! Din cele sase difuzoare ale masinii izbucnira dintr-o data zeci de alamuri, ca sase mii de draci calarindu-l pe creier pe Wagner! Hectometri de coarde, un batalion de fagoti, o divizie de timpane, o tuba cat o catedrala imi rasuceau nervii pe alaturari nefiresti de tonalitati si tritonuri satanice! Batranelul isi agita bratele spasmodic fara sa scoata un sunet, isi ridicase ochii inchisi catre acoperis si la coltul buzelor ii aparusera firisoare de saliva.

    Mi-am smuls laptopul din spate, am incercat usa – slava domnului, nu o blocase, am fugit fara sa ma uit inapoi.

    Al treilea taxi.. eram patit de acum, am deschis cu prudenta usa. Masina era un Dodge vechi iar soferul era un tip tuns zero, cu mustati uriase si cu o geaca de blugi. De sub geaca se itea un tricou cu ultimul album Cannibal Corpse. Pe undeva, am ghicit ca sub el era un tricou cu penultimul album Cannibal Corpse.
    “Cam cat de aici pana pe Horia?”, l-am intrebat.
    S-a uitat la mine fix pret de cateva secunde, apoi a facut un gest cu mana ca si cum ar fi chinuit o chitara si a spus: “Djeeeeeeeeee! Dji-Dji! Djiunnnnngh!” Am inchis usa.

    Nu va mai spun cate ore am cautat un taxi normal in aeroport.. Am catalogat sase melomani nebuni (doi cu Wagner, unul cu ceva modern pentru orga, poate Reger, restul opera italiana), douazeci de rockeri din care un fan black-metal care isi transformase taxiul in cosciug, sase pitipoance care ascultau pop la maximum si plescaiau guma.

    Pana cand l-am vazut. Statea mai retras, intr-o Solenza amarata. Ma gandisem sa sun un prieten sa vina sa ma ia sau sa iau un autobuz, dar mi-am zis ca nu strica sa incerc. Am deschis prudent usa.

    EL era imbracat intr-un trening vechi, albastru, avea sosete albe si slapi. De retrovizor erau agatate calendare religioase slinoase, catelusi de plus si un fanion cu Manchester. Fata nerasa si trista imi amintea de un gupi caruia ai uitat sa-i dai de mancare.
    “O sa-mi pui muzica la maximum?” l-am intrebat din start. S-a uitat la mine cu ochi tulburi si rugatori si a facut din cap ca nu. Dar stiam ce se poate intampla. L-am privit drept in ochi si i-am zis: Guta? Salam? Minodora la Maxim?
    A oftat si mi-a facut semn catre avizul tiparit mic la imprimanta de pe parbriz: “Primaria orasului Cluj hotaraste ca…” Am citit. Am inteles.

    In seara asta o sa scriu pe blog ca nu se mai poate asa. De ce taximetristii au voie sa puna opera la maximum, trance, house, metale, John Cage, minimalisti australieni dar manele nu? Mai ales ca printre toti cei treizeci si trei de taximetristi doar unul era manelist! Si acela nici macar nu era tigan! Cat de ipocriti suntem noi romanii!

    Aaragn
    2010-03-31 20:45:41 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 49

    Dle.Rogozanu aveti de multe ori comentarii pe care le citesc cu placere.Nueste cazul cu acesta.Nu-mi plac manelele.Nu-i invinuiesc cu nimic pe cei carora le plac.Dar sa platesc un serviciu la care sa mi e bage pe git manele mi se pare de-a dreptul oribil.

    "parerea mea"
    2010-03-31 20:51:45 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 50

    Ooo,da`ce de patrupezibuni mishuna pe-aici… :roll:

    @tx2: nu ne lasaaaa!Ipocrizia nu salveaza Romania! :lol:

    iezii_cucuietzi_istetzi
    2010-03-31 20:56:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 51

    @Ami:pt.45:Du-te,fiinta si te culca langa fratele tau manelist tx…Eu daca merg cu tramvai,troleibus,autobuz,mai cumpar si bilet,tu banuiesc ca nu.Gresesc daca presupun ca iti conservi hoitul prin sectorul 5,cartierul nu mai conteaza,ce mi-e Rahova,Ferentari…Bye,intelectuala tatii.

    castor
    2010-03-31 21:02:42 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 52

    @iezii_cucuietzi_istetzi: oooo, daca tu, macar o singura data, ai fi scris fie si o zecime din ce a scris un “patruped” de-asta, tot ar fi fost ceva…Dar, deh! La unii, doar mediocritatea si superficialitatea reprezinta colacul de salvare (apropo de salvare)…

    drosophylla
    2010-03-31 21:09:30 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 53

    @castor: 50 – mi-e teama ca nu frecventam aceleasi medii.

    ma bucur ca si dvs. luati bilet in autobuz. e un gest pe cit de firesc pe atit de rar in zilele noastre.

    nu inteleg cu ce v-am suparat.

    commentul dvs. imi aminteste despre un “banc ” de pe vremea diktaturii de trista amintire ..acela despre “cintecul cu ratza”.
    “ratzaidreaq de intelectuali”

    @Aaragn 47 cool man! :D

  • 54

    @drosophylla:

    Si ce,desteptaciunea justifica mitocania? :roll:

    iezii_cucuietzi_cumintzi
    2010-03-31 21:20:02 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 55

    @iezii_cucuietzi_cumintzi: 53 :D

    evident nu .
    mitocania e absoluta si auto-suficienta.

  • 56

    @Ami #54:

    D-aia scoatem si noi cornitzele cateodata. :lol:

    iezii_cucuietzi_ascultatori
    2010-03-31 21:30:31 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 57

    @Ami:OK.imi cer scuze,nu tu m-ai suparat ci TX-ul dinainte.Daca-am vazut ca interactionezi cu entitatea respectiva,plus ca mesajul era alambicat(Povata:vorbeste la obiect si cat se poate de clar)mi-au venit spumele si pe tine.Asta e,inca o data,scuze,poate ne intalnim vreodata in autobuz.Cu bilet in regula,evident.

    castor
    2010-03-31 21:35:35 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 58

    @iezii_cucuietzi_ascultatori: 55
    mi se pare normal si legitim!

    :D

  • 59

    Mda… Cel mai mult din articol “imi place” concluzia. Si da, e gresit pusa problema. Ar trebui ca clientul sa-si expuna parerea cu privire la genul de muzica ascultat in taxi. Daca el nu cere expres acest lucru, in taxi ar trebui sa fie LINISTE.
    In ceea ce priveste manelele, mereu aud ca “tuturor le plac manelele, insa unii nu recunosc acest lucru”. Dar mie chiar nu-mi plac! Pe bune! Mi se pare un gen muzical (si aici ma refer cu preponderenta la “temele” abordate) care reflecta incultura celor care il prolifereaza. Si asta in ciuda faptului ca apreciez aptitudinile muzicale ale manelistilor. Dar se pare ca a devenit foarte “cool” sa le iei apararea prin mediile intelectuale.
    In rest, l-as invita pe Costi Rogozanu sa traiasca o luna la Cluj. S-ar putea sa-i placa. Mie imi place teribil! :)

    TommyBoy
    2010-03-31 21:36:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 60

    @castor:

    ok

    nu te supara pe tx2- e frecvent si suparacios.
    cred ca se plictiseste pe-acasa.

    :D

  • 61

    @Costi R: intr-un oras civilizat, un taxi e la dispozitia clientului si nu clientul la dispozitia soferului!
    eu nu urc in taxi ca sa negociez cu soferu’ sa mai lase el din decibeli, din geamuri deschise (substitutul aerului conditionat!) sau alte negocieri face to face…
    primariile au dreptul sa-i oblige sa se comporte civilizat iar aici de vorba de drepturile consumatorului si nu de libertatea de exprimare (cand te “exprimi” pe bani, ti-ai pierdut libertate)

    de ex: daca vor muzica in taxi, comenzile sa fie la client si nu la taximetrist

  • 62

    @Vicus, #16: =)) =)) bine asa, mai treci pe-aici!!!

    liberal
    2010-03-31 22:11:07 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 63

    Este intr-adevar uluitor acest articol! Este nevoie insa de mai mult de doua zile pentru a cunoste Clujul, pentru a “mirosi si gusta” frumusetile sale. Referitor la concluzia la care a ajuns autorul articolului de fata doresc sa ii transmit urmatoarele:

    1. “Populatia Clujul” care l-a votat pe Funar este cea care a suferit datorita regimului comunist deoarece a fost urcata in camioane si adusa in orasul din inima Transilvaniei fara sa fie pregatita pentru viata culturala si sociala a acestuia. In cercurile intelectuale se numesc “nici domni/ nici tarani”.( nu este cu titlul de jignire, ci de clarificare)
    2. De foarte mult ori, noi provincialii de la Cluj ne-am fi dorit sa nu ne fi unit cu TARA…Si astfel azi nu ar mai fi existat acest articol si nici aceste comentarii!!!

  • 64

    @costi rogozanu: spatiul taxiului este spatiul public, iar taximetria e serviciu public prostanacule!!!! orice faci in spatiul public poate fi reglementat de comunitatea locala, pricepi prostanacule alu reogozanu?? comunitatea din cluj vrea sa faca un biznis, sa isi faca un alt tip de cultura urbana, ca si sibiul, carevasazica vor ca turistii fini de aiurea sa gaseasca lucruri de calitate: oras frumos, universitate buna, galeriile de arta cele mai tari din roamania, pricepi prostavane poza? crezi ca se incadreaza maneaua in biznisul asta? unde vezi legatura dintre interzicerea manelelor, interzicerea mersului prin oras la bustul gol, interzicerea chiciului in spatiul public si tigani, fratele meu prost? :) ) :) ) :) ) e biznis, costi, e biznis, pricepi?

    liberal
    2010-03-31 22:28:03 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 65

    @costi rogozanu: de fapt nu esti prost, scuza-ma, esti neam’prost! :) ) :) )
    @Anna: stai tu linistita, draga, ca in sud nu sunt numai insi ca rogozanu.

    liberal
    2010-03-31 22:37:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 66

    @Ami:As vrea sa-mi permit si eu luxul asta de a ma plictisi acasa,ca tx…Poate mai incolo.Noapte buna.

    castor
    2010-03-31 22:39:54 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 67

    ma lasati cu clujul? intreb odata in cluj cum se ajunge in strada numaistiucumsekema. de ce a trebuit sa intreb o femeie bine spre foarte bine imbracata? de ceeeeeeeeee? mi-a raspuns si dupa aia m-a intrebat curioasa: “dar dvs SUNTETI DIN PROVINCIE? ” eteteeeeeeee! care nu-i din cluj e din provincie. :) misto misto misto

  • 68

    eu ascult uneori si manele. deci uneori sunt si manelist. deci de fapt sunt manelist manelist. cu asta ma si ocup: sunt manelist. scrie si in buletin, mai antimanelistilor :)

  • 69

    decizia e proasta, dar nu in sensul pe care-l da costi. pur si simplu, clientul plateste cursa, clientul comanda si muzica. taximetristul e la dispozitia clientului si ar trebui sa-l intrebe de la inceput daca vrea muzica sau nu, daca prefera un anumit post de radio. daca vrea manele, sa-i puna manele. numai ca la noi serviciile sint foarte proaste, taximetristii foarte nesimtiti (in orasul meu trebuie sa ii spun de zeci de ori pe cursa taximetristului sa mearga mai incet, depasesc constant viteza legala si in general nu respecta regulile de circulatie)

    ubaTTabu
    2010-04-01 00:02:18 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 70

    Cuuum? La Cluj se asculta manele?! Mais, qu`est-ce que c`est ça, “manele”?! Nu se poate! Si eu, care credeam ca dansii, clujenii, asculta numai Bach…

    miratul
    2010-04-01 00:14:37 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 71

    Andreea Marin numita prim ministru de Traian Basescu, mai multe cititi in exclusivitate pe exclusivnews ro

    exclusiv news
    2010-04-01 00:19:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 72

    DOUA moduri sigure de a pierde statul de elita sau de a-ti interzice pe viata intrarea in:
    1) sa asculti de buna voie o manea intr-un taxi in cluj. daca ai ascultat numai inceputul si ai abandonat repede taxiul, e si mai grav. mai ai o sansa daca suni repede la primarie sa denunti cazul si precizezi cate secunde exact ai ascultat din maneaua respectiva si cam la cati decibeli
    2) sa mananci seminte sau sa permiti altora sa manance seminte sau macar sa te gandesti cum e sa mananci seminte. daca nu te gandesti sa mananci seminte e la fel de grav. e semn ca nu gandesti. e dovada de complicitate. ca n-ai stofa de elita. esti o carpa. esti o carpa folosita si biasata. carpo! mi-e scarba de cei ce mananca seminte. ma scuzi ca nu pot sa ma exprim mai fin.

  • 73

    “DOUA moduri sigure de a pierde statul de elita” : statul/statutul?!am scapat un “tu” din statutul, gandindu-ma la “ei” in care ma includ si pe “mine” :)

  • 74

    aoleu, ma da in judecata L Davidescu pe motiv ca i-am furat layoutul. “doua moduri” #71 la mine, 5 gauri, 3 retete, 10 greseli–la el :) nu a fost cu intentie , Lucian, sa nu dai prea tare intr-un biet ecou al unui mod de a face bine la multa si potentiala lume :)

  • 75

    @tx2
    “ma lasati cu clujul? intreb odata in cluj cum se ajunge in strada numaistiucumsekema. de ce a trebuit sa intreb o femeie bine spre foarte bine imbracata? de ceeeeeeeeee? mi-a raspuns si dupa aia m-a intrebat curioasa: “dar dvs SUNTETI DIN PROVINCIE? ” eteteeeeeeee! care nu-i din cluj e din provincie. :) misto misto misto”

    Nu-ti inteleg mirarea. Clujul fost si este capitala Ardealului ; Bucurestiul a fost si este capitala Valahiei.
    Misto. Sau daca vrei, nagyon szep…

    Mircea
    2010-04-01 07:17:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 76

    de ieri sunt demonstrate stiintific DEFINITIV urmatoartele 22 de chestii:
    1 gotiu si cernahoschi(,laura) au IQ peste 100. poate ca fiecare luat in parte, poate ca impreuna la fel.
    2 fumurescu e insurat. are valori. e d’Artagnan. are catei. vede culori mai ales albastru. nu e daltonist. nu e manelist. dirijeaza in masina. raspunde la intrebari stupide. a auzit de basescu. doarme noaptea.
    3 rogozanu a jucat la steaua. el e cel care a aparat 4 penaltiuri in finala castigata cu barcelona. duckadam e o iluzie optica.duckadam citeste melville cate un capitol in fiecare zi.
    4 davidescu are de gand sa scrie si tampenii
    5 tache n-a turnat. intotdeauna a avut o pipeta la ea cu care doza lichidele
    6 dancu e femeie. are intelegere umana. nu-i place politica. nu e clujean
    7 saftoiu e femeie. s-a confirmat doar. nu e demonstrat.
    8 voinescu e intelectual. cristi preda il invidiaza
    9 basescu e presedintele romaniei. va doreste un Paste fericit.
    10 geoana
    11 crin antonescu vorbeste, raspunde,intreaba, are taceri care vorbesc
    12 kamikaze are mogul. le ia bani la moguli ca sa nu scrie nimic. sunt infecti. au plecat fara sa anunte. sunt ipocriti. n-au valori. dupa ce au invatat sa futta de la batrani acum le-o trag obligandu-i sa stea in pozitia rabatat, ceea ce batranii nu pot, ca-s anchilozati datorita varstei
    13 se intoarce antonesei. nu se intoarce antonesei. antonesei scrie la adevarul. antonesei nu scrie la adevarul
    14 stanca scrie asa ca un fel de poezie. e un om care gandeste matur orice decizie. in viata ii place cel mai mult sa dea click pe “trimite comentariu”
    15 ami nu e vesela de felul ei
    16 clujul e oras universitar. si inca ceva falsificabil,dar acum le scapa oamenilor de stiinta onesti
    17 eba n-are bani. udrea nu e blonda. basescu mai are putin si e blond. vladimir putin da o bere. obama e primul presedinte ales in mod democratic in usa spre disperarea lui fumurescu. fumurescu i-ar trage-o lui palin dar are agenda incarcata
    18 it morar se apuca de scris. e dat favorit in sondaje. nu se termina in “escu”. se termina gandindu-se la marea poezie.
    19 ernu a recunoscut ca iubeste politrucii. nu ii critica, doar ii tachineaza. nu vrea bani, scrie ce gandeste.
    20 irakul va trimite trupe in romania. romania isi retrage trupele din irak si le face rost gratis de blonde pauperizate din europa de est
    21 badea e surdomuta(cu a din a)
    22 restu suntem papagali. si in galapagos exista papagali. sunt o specie pe cale de disparitie, protejata

  • 77

    @tx2: Sei incorrrrrrrrrrigibile!
    terrrrrrrrrribile!
    de belea! :) :]
    Buona giornata!

    Zitella
    2010-04-01 07:44:12 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 78

    @tx2: 75
    (continuare)
    23.tx2 :
    se ocupa cu scrisul ;
    aceasta inclinatie tinde sa degenereze in grafomanie ; are o parere excesiv de buna despre sine ;
    intelege mecanismele societatii exclusiv prin prisma stilistica;
    NU doarme noaptea;
    e permanent online;
    tachineaza :D ;
    lucreaza in media (stie “cine-i-cine” si evita conflictele fatise);
    scrie poezii si mici texte amuzante ;
    nu suporta sa fie contrazis;
    e de gen masculin ;
    citeodata vorbeste urit , dar foloseste bip-ul ;
    are gusturi bune in materie de autori;
    sufera de mizantropie;
    adora sa fie citit;
    se cunoaste personal cu zitella;
    e curios;
    nu suporta intruderii si nici emothicons;
    are inclinatia sa ia toate lucrurile foarte personal;
    evita subiectele spinoase ( asta denota ca este o persoana matura);
    acopera (aproape) tot terenul de joaca;
    modereaza conversatziile celorlalti ( reflex sau deformatie de esenta didactica : “copii, copii, faceti liniste!”);
    nu spune intotdeauna adevarul :| ;
    in concluzie- e un soi de “big brother” benevolent si random.

    :)

    furnicutzaharnica
    2010-04-01 08:27:46 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 79

    furnicutzaharnica : da

  • 80

    @tx2: :)

    ginduri bune !

    va inselati intr-un punct esential- nicio specie pe cale de disparitie nu este protejata ( e doar un clisheu media ).

    furnicutzaharnica
    2010-04-01 09:15:50 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 81

    Mircea care zice asa: “Clujul fost si este capitala Ardealului ; Bucurestiul a fost si este capitala Valahiei.
    Misto. Sau daca vrei, nagyon szep…”
    BUN. azi in cat suntem? dar IERI?

  • 82

    furnica: ce-i mai mica si mai mica decat mica de furnica? :) daca imi raspunzi la intrebarea asta, promit sa te moderez cu mizantropie :)

  • 83

    @tx2: nu, ms!

    dvs. sunteti responsabilul cu remarcile sexiste si oricum veti continua sa ne “moderatzi” cu mizantropie, misoginism, ..in fine folosind “munitia si armanetl din dotare”.

    in plus doar “baietzii” au obsesia asta a dimensiunii.. :D ( probleme?)

    furnicutzaharnica
    2010-04-01 10:13:47 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 84

    CR ne dezvaluie inca odata stilul inconsistent de teoretizare in paradigma de stanga. Raportandu-se strict la unele norme de drept,etc uita comunitatea. Uita faptul ca in geneza poporului american, comunitatile si-au decretat legi care mai haioase sau mai aiuritoare. Ce insemna asta: o stare de viu prin care comunitatea isi cauta niste repere, incearca sa lupte cu anumite comportamente indezirabile,etc.

    Asta ar fi trebuit sa fie logica interpretarii lui CR -si nu una elitist-teoretica(care este pertinenta) dar in cele din urma – maniheist exprimata – avem pe deoparte viata (cu toate erorile ei in devenire) si livrescul (cu toate stereotipiile, fixatiile).
    Pentru a folosi un concept drag lui CR -exista o dialectica a devenirii, a civilizarii. Depasirea acesteia ar insemna – o actiune de contestare formala, legala a acestei masuri. Consecintele ar fi extraordinare pentru comunitate : coeziune sociala (identitate de grup, etc), debat, potential pentru alte reglementari ca exercitiu al descentralizarii,etc.
    Asta e marele castig -al interactiunii ! Evitam astfel o tara istorica de decizie a centrului (in filiera frantuzeasca) periferia adopta sec, lipsita de orice interogatie sociala – orice decizie de la centru.
    Asta nu intelege CR. Iar incercarea ieftina de a-si explica el, ascensiunea lui funar (parca il si vad juisand ) este un efect al unei pozitionari fals elitiste si resentimentare totodata. DA, si clujenii gresesc dar sunt vii. Incearca sa faca ceva pentru a starpi(uneori nedemocratic, stangaci,tembel) anumite comportamente sociale. INSA TREC LA FAPTE SI NU SUNT DE LA NASTERE SUB EFECTUL DIAREEI VERBALE. ACTIUNE(repet, chiar imbecila uneori) SI NU VERBIAJ.
    Asa ar fi trebuit sa interpreteze un om de stanga postmodern(aplicat la un cluj modern ) actuala reglementare locala: cu un optimism moderat comunitar.

  • 85

    furnicutza: tie iti place sa fii moderata!iti place sau nu-ti place? zi drept! :)

  • 86

    @tx2 84

    domnule, suntetzi obraznic in mod inutil si inestetic !

    jap-jap :D

    nu mai trageti fetele de coditze ca va scade nota la purtare .

    gata.

    furnicutzaharnica
    2010-04-01 10:28:43 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde
  • 87

    [...] că există şi contestatari. De exemplu Mihai Goţiu, pe care îl ştiţi de la Clujeanul. Sau Costi Rogozanu, despre care nu ştiu nimic şi nici nu mă obosesc să mă documentez. Primul zice cumva că e [...]

  • 88

    @Aaragn: Minunata critica e un rezumat perfect a realitatii romanesti.Complimente.Aceasta este opinia strainilor cind ies din Romania -o tara mizerabila care nu are nimic de oferit la nivel cultural.Sare in ochi haosul.PASTI FERICIT !

  • 89

    @jay: poate ar trebui ca voi sa luati frumos HCL-ul cu pricina(Nr.26 din 29.01.2010) si sa vedeti ca nu exista absolut nicio reglementare referitoare la manele.Normal ca toata lumea crede ce se zice la Tv…asta e “neam prost“ vorba cuiva…eu zic ca un pic de documentare nu strica.Sincer m-as fi bucurat sa gasesc si eu in Hotarare o astfel de reglementare, as fi scris un articol specializat , m-as fi afirmat ca pasionata de Drept ce sunt…insa n-a fost sa fie :(

    Giully
    2010-04-10 20:47:16 | Raporteaza
    RăspundeRăspunde

Comentează


Pont: poti sa adaugi la comentariu fotografia ta sau o imagine care te reprezinta.
Nu trebuie decat sa introduci o adresa de e-mail valida aici si sa urmezi cativa pasi simpli.
Un film explicativ e disponibil aici


ATENTIE: Comentariul dumneavoastra poate aparea cu intarziere din cauza sistemului de cache.

RSS Postari

Ce fac prietenii tăi pe Voxpublica

Ultimele comentarii

  • 1Laura, sa nu spui ca ai inceput sa-ti pui intrebari?! Dupa dl.Teodorescu ar fi prea mult! Ce mare scofala un viol la o gagica chioara! Fii mai optimista! La cate o sa-ti vada ochii, daca-ti pui intrebari...
  • 2@victor L:Aveti dreptate ... Au sarit toti ..bugetarii lui basescu ca arsi incepand de la macovei la blaga si ceilalti ciumpalaci trimisi pe sticla ,ignorand tot ce-au injurat pana ieri si pozand in...
  • 3domnu teodorescu,ramine cum am stabilit....
  • 4@nae: Don Nae, frate, ce-ai cu mine? Porcaieste-l pe don Teodorescu ca el aduce acuzatii nefondate la adresa lu' don Ponta! Eu doar glumesc! Sa traiesti bine, Nae!...
  • 5Domnule Teodorescu, daca v-au placut Iliescu si Nastase o sa va placa si Ponta, fiti fara grija! Sunt la fel de ambitiosi, orgoliosi, grei la suflet! Se construieste pe razbunare, ranchiuna, ura si interese!...
  • 6Intrebari si raspunsuri:1. De cand se iau deciziile cu sondajele de opinie pe masa? Adica in urma unor sondaje la care au raspuns in medie 1000 de persoane, presa, televiziunile, plus cei doi agarici/pogonici...
    cetateanul sondat zilnic la Poanta, Ponta şi deochiul
alex mazilu Andrei Plesu antonescu aur Becali blaga blog Blogviu interviu Boc Bucuresti calatorie candidatura catalin voicu cercetare cianura cluj concert crin criza CTP Curtea Constitutionala demisie Dinu Patriciu EBA economie Elena Basescu experiment Facebook FMI fotbal humanitas Iliescu instantanee intelectuali internet Istodor Johannis kelemen hunor Liiceanu manipulare Media Mihai Goţiu motiune Năstase obama o fraza o poza ortodoxie parlament Parlamentul European pd-l PE Plesu Polirom presedintie protest radu duda Realitatea TV reforma riscograma romani romania rosia Roşia Montana salarii securitate Senat sindicate sondaj sorin oprescu steaua SUA Tariceanu tiff TRU TVR UBB uichendist.ro Vanghelie Vasile Blaga

© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.

Strategy & Technology: PUBLYO
Marketing & Sales: Q2M
Comandati acum o campanie publicitara pe acest site!