![]() | Protest: Greva prin emigraţievezi toate articolele de Costi Rogozanu04 Oct 2011 la 21:18 17 comentarii 885 vizualizari. |
Am primit acest protest scris de dr. Florin Chirculescu. Il reproduc aici:
Federaţia Sindicatelor Democratice „Dr. Ioan Cantacuzino” se solidarizează cu scrisoarea deschisă adresată ieri de Colegiul Medicilor din România Primului-Ministru Emil Boc.
Noi ştim că mulţi dintre decidenţi se tratează în străinătate şi că cei ce se internează în România o fac doar după ce folosesc firul scurt. Din fericire, nu despre acest gen de pacienţi dorim să vă vorbim: aceştia sunt, ca să zicem aşa, rezolvaţi.
Dorim să vă atragem atenţia, însă, asupra majorităţii alegătorilor dumneavoastră. Aceştia n-au nici cum să plece să se trateze în străinătate şi n-au acces nici la firul scurt la care răspund direcţiile spitalelor. Aceşti pacienţi sosesc la camerele de gardă fără avertisment, aşa cum este normal, de altfel, unde întâlnesc echipe incomplete de medici şi unde sunt investigaţi, de cele mai multe ori, cu echipamente care nu respectă standardele elementare ale anului 2011.
Vă atragem atenţia că medicina se practică numai cu medici şi că, în aceste condiţii, decizia dumneavoastră de a NU debloca posturile din sistemul sanitar nu este altceva decât o invitaţie adresată tuturor categoriilor de medici de a părăsi ţara. Menţionăm că, prin atitudinea dumneavoastră nu numai că privaţi pacienţii români de investigaţiile şi tratamentele necesare în ţara lor, dar, totodată, nu faceţi altceva decât să risipiţi investiţiile prin care Universităţile şi Facultăţile noastre de Medicină au „produs” personal medical cu înaltă calificare. În context, beneficiarii acestor investiţii sunt spitalele occidentale, la care tot mai mulţi români fac apel, dar bănuim că nu aceasta a fost politica de sănătate pe care aţi avut-o în vedere când aţi luat hotărârea nefastă de a bloca posturile din sistemul sanitar.
Vă atragem atenţia că medicii sunt conştienţi că sunt prea puţini pentru a conta în calculele electorale şi vă mai atragem atenţia că medicii n-au făcut nici greve, nici demonstraţii de protest, aşa cum au făcut-o colegii lor din Franţa şi Germania, de pildă. Dacă vă întrebaţi vreodată de ce n-au făcut-o, ar trebui doar să solicitaţi ministerului de resort să vă informeze asupra numărului certificatelor de conformitate pentru practica în străinătate. Cu alte cuvinte, medicii au aflat, ca şi alţi specialişti români, că cea mai eficientă manieră de protest este greva prin emigraţie. Greva prin emigraţie este adevăratul efect al politicii dumneavoastră şi ea este echivalentă (conform aritmeticii elementare) cu stoparea accesului la sănătate a pacientului român.
Vă atragem atenţia, în final, asupra consecinţelor sociale determinate de demersul dumneavoastră. Acestea au corespondenţe istorice cu care, suntem absolut convinşi, un Profesor de Drept Constituţional nu poate decât să fie prea bine familiarizat.
Dr. Florin Chirculescu
Preşedintele Federaţiei Sindicatelor Democratice „Dr. Ioan Cantacuzino”


Laura Cernahoschi azi la 12:30 |
Când Monica Macovei atrăgea atenția asupra faptului că PSD-ul, revenit la putere, chiar și sub [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu azi la 10:16 |
A cotit cu dibăcie Băsescu la întrebarea ziariştilor dacă se mai întîlnesc cu el la [ citeste mai departe ]
Irina Zamfirescu 23 May la 16:13 |
Bucureștiul pare că ar fi inepuizabil. Construcții P+inifinit, spații verzi transformate în [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 23 May la 15:30 |
Uninominalul pur, în forma adoptată ieri de Parlamentul României, e o mare mizerie. Argumentele [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 23 May la 14:29 |
Legea privind sistemul electoral majoritar uninominal a trecut ieri de Camera Deputaţilor, după ce [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 23 May la 14:22 |
Ce e în neregulă cu POSDRU? Am tot fost avertizaţi că face Comisia Europeană verificări. [ citeste mai departe ]
Laura Cernahoschi 23 May la 12:10 |
Apare doar la emisiuni cu Gâdea, Alesandra Stoicescu sau duminicale de cancan, unde nu i se vor [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 23 May la 10:00 |
Uninominalul pur şi dur la care a visat Traian Băsescu pe vremea cînd era pe val s-ar putea [ citeste mai departe ]
Cristian Cojanu 23 May la 09:54 |
From Romania with Art,
25 mai, ora 21.30, Grădina Verona
Pe 25 mai, de Noaptea Albă a Galeriilor, [ citeste mai departe ]
Iulian Leca 23 May la 04:30 |
Cea mai mare critica adusa sistemului electoral ce tocmai a trecut si de Camera Deputatilor e ca [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 22 May la 22:27 |
Prima lună de după o căsătorie este numită ”luna de miere”. Prima lună a [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 22 May la 19:36 |
… s-au inmultit atacurile impotriva lui Basescu pe ultimul front ramas disponibil – [ citeste mai departe ]
Ciprian Şiulea 22 May la 18:11 |
Astăzi USL a demonstrat că tot ceea ce a spus în ultimii cîţiva ani împotriva PDL nu a fost [ citeste mai departe ]
Elena Vijulie 22 May la 14:19 |
Premierul Victor Ponta şi ministrul afacerilor europene Leonard Orban au anunţat ieri că [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 22 May la 12:06 |
Monica Macovei susţine că guvernul Ponta, despre care premierul spune că e cel mai curat, e cel [ citeste mai departe ]
Ciprian Domnişoru 22 May la 04:22 |
Întrebat despre participarea financiară a României la achiziționarea de către NATO a unor [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 21:55 |
Nişte fapte. Traian Băsescu s-a întîlnit ieri cu vice-preşedintele Chevron, compania care vrea [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 19:43 |
Nu mai e doar o impresie de început de campanie. Ci o confirmare: Emil Boc a evitat până în [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 21 May la 19:05 |
În ţara în care Eminescu, Creangă, Caragiale şi Preda n-au fost absolvenţi ai vreunei [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 18:20 |
Useliştii au început ofensiva de vară puţintel mai devreme, presaţi de calendarul [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 21 May la 15:38 |
Alegerea dintr-un tur a primarului generează tot felul de efecte secundare. De exemplu, negocierea [ citeste mai departe ]
Stelian Tănase 21 May la 12:17 |
Traian Băsescu aflat la Chicago, printre români, a profitat că se afla departe de casă şi [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 21 May la 11:00 |
Am văzut și români care (încă) îl iubesc pe Traian Băsescu. E drept, nu în România. Trebuie [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 21 May la 10:03 |
Şi ducîndu-se dumnealui Traian sin Băsescu la sfat în cele străinătăţi l-au însoţit alai, [ citeste mai departe ]
Costi Rogozanu 20 May la 15:44 |
Săptămîna asta cele mai discutate probleme au fost cîinii vagabonţi, curăţenia oraşului, [ citeste mai departe ]
Constantin Creţan 20 May la 12:38 |
Fostul ministru german al apărării a ieşit din politică şi a pierdut titlul de doctor în urma [ citeste mai departe ]
Mihai Goţiu 20 May la 10:15 |
Înainte de începerea festivităților de lansare a candidaților USL la Consiliul Județean și [ citeste mai departe ]
Alin Fumurescu 19 May la 21:32 |
… c-acum nu mai e de gluma. Acum e serios. Acum nu mai e vorba nici de USL, nici de PDL, nici de [ citeste mai departe ]
Cristian Teodorescu 19 May la 20:12 |
După ce-am văzut fragmente din teza de doctorat a procurorului general al României, Laura [ citeste mai departe ]
Dorin Tudoran 19 May la 18:00 |
Copertă & Copyright 2012 - ION BARBU
Anunțul făcut de unul dintre cei mai guralivi și [ citeste mai departe ]
| 1Laura, sa nu spui ca ai inceput sa-ti pui intrebari?! Dupa dl.Teodorescu ar fi prea mult! Ce mare scofala un viol la o gagica chioara! Fii mai optimista! La cate o sa-ti vada ochii, daca-ti pui intrebari... | ||
| 2@victor L:Aveti dreptate ... Au sarit toti ..bugetarii lui basescu ca arsi incepand de la macovei la blaga si ceilalti ciumpalaci trimisi pe sticla ,ignorand tot ce-au injurat pana ieri si pozand in... | ||
| 3domnu teodorescu,ramine cum am stabilit.... | ||
| 4@nae: Don Nae, frate, ce-ai cu mine? Porcaieste-l pe don Teodorescu ca el aduce acuzatii nefondate la adresa lu' don Ponta! Eu doar glumesc! Sa traiesti bine, Nae!... | ||
| 5Domnule Teodorescu, daca v-au placut Iliescu si Nastase o sa va placa si Ponta, fiti fara grija! Sunt la fel de ambitiosi, orgoliosi, grei la suflet! Se construieste pe razbunare, ranchiuna, ura si interese!... | ||
| 6Intrebari si raspunsuri:1. De cand se iau deciziile cu sondajele de opinie pe masa? Adica in urma unor sondaje la care au raspuns in medie 1000 de persoane, presa, televiziunile, plus cei doi agarici/pogonici... | ||
| Mihai Goţiu 10992 citiri |
| Cristian Teodorescu 10093 citiri |
| Costi Rogozanu 8996 citiri |
| Ciprian Domnişoru 4174 citiri |
| Alin Fumurescu 3969 citiri |
| Constantin Creţan 3396 citiri |
| Dorin Tudoran 2901 citiri |
| Elena Vijulie 2675 citiri |
| Dan Duca 2481 citiri |
| Ciprian Şiulea 2322 citiri |
| Cristian Teodorescu 8 postari |
| Mihai Goţiu 7 postari |
| Costi Rogozanu 6 postari |
| Constantin Creţan 4 postari |
| Dorin Tudoran 3 postari |
| Alin Fumurescu 3 postari |
| Ciprian Domnişoru 3 postari |
| Laura Cernahoschi 2 postari |
| Iulian Leca 2 postari |
| Ciprian Şiulea 2 postari |
| Mihai Goţiu 61385 citiri |
| Cristian Teodorescu 40433 citiri |
| Costi Rogozanu 38188 citiri |
| Ciprian Domnişoru 18222 citiri |
| Alin Fumurescu 17875 citiri |
| Viorel Dobran 12329 citiri |
| Dan Duca 11281 citiri |
| Constantin Creţan 11155 citiri |
| Elena Vijulie 9300 citiri |
| Dorin Tudoran 8728 citiri |
| Cristian Teodorescu 30 postari |
| Mihai Goţiu 29 postari |
| Costi Rogozanu 28 postari |
| Alin Fumurescu 11 postari |
| Constantin Creţan 10 postari |
| Ciprian Domnişoru 9 postari |
| Dan Duca 8 postari |
| Dorin Tudoran 8 postari |
| Ciprian Şiulea 7 postari |
| Viorel Dobran 6 postari |
© 2009 VoxPublica.ro, o marca F5 Realitatea-Catavencu. Toate drepturile rezervate.
Am auzit azi de un protest sindical la Pitesti, parca; si dupa ce 20 de jandarmi si inca 20 de oameni de ordine s-au prezentat la post, la protest a fost un singur demonstrant.
2011-10-04 21:24:27 | Raporteaza
nu cred ca sunt prea putini medici, nici ca aparatura e super-neperformanta.
sunt si medici, si aparatura la nivelul anilor ‘90 in vest- ideea este- avem rezultate ca in vest in anii ‘90?
daca nu, si asta este opina mea, este pentru ca nu sunt respectate proceduri (adica ghiduri de buna practica).
ok, admit ca si sistemul e de vina, dar au si oamenii partea lor…
in fine, cred ca veniturile reale ale medicilor per ansamblu nu sunt chiar atat de rele, din moment ce posturile se ocupa intotdeauna daca sunt in orase mai acatarii.
astept opinii.
2011-10-04 21:55:20 | Raporteaza
@Cănuţă: da, intr-adevar ar trebui sa coroboram chestia asta cu statistica conform careia 40% din romani cred ca soarele se invarte in jurul pamantului.
2011-10-04 21:57:05 | Raporteaza
Megalomania si ateii
Nu avem bani suntem lipiti
Dar construim suprematia
Deoarece suntem si hoti
Vrem sa ne cumparam hotia!
Prin mii de oameni impuscati
In urma cu doua decenii
Astazi noi ne dorim iertati
Si vom scapa si de vedenii!
Dar oare bunul Dumnezeu
Poate uita acele crime,
Ne facem ca uitam mereu
Am cumparat Aceasta Lume?
Noi am vandut si natiunea
Turnand pe la Securitate
Si astazi stie toata lumea
Doar s-au turnat, frate pe frate.
Cu securisti iesiti la pensii
Prin pensile lor umflate
Dorim sa facem doar impresii
Mimam si ganduri mai curate.
Noi construim o catedrala
Prea mare pentru saracie
Ori asta oare nu-i o fala
Vrem sa dureze-o vesnicie?
2011-10-04 22:31:03 | Raporteaza
@virgil: … cam asa e … … …
2011-10-04 22:46:14 | Raporteaza
@nelutiu: … m-ai dat gata, omule!
2011-10-04 22:48:16 | Raporteaza
din pacate, in Romania, trebuie sa faci pe dracu’n patru si sa ai grija sa nu te imbolnavesti ca daca o faci…ai soarta pecetluita. Mare pacat, pentru ca medici foarte buni avem.
2011-10-05 10:04:05 | Raporteaza
Ca sa ceri ceva trebuie sa si oferi. Nu prin numarul medicilor se rezolva problemele din sistem ci prin calitatea actului de medicina si a oamenilor. Si cand ma refer la calitate ma refer in primul rand la cei “7 ani de acasa”.
A trebuit sa apelez odata la un cabinet medical din strainatate, cand eram intr-o escursie. Pai cum sa va spun, nu mai stiau ce sa-mi mai faca. Simti ca esti tratat ca o persoana. Simti ca fac tot ce e posibil sa-ti fie bine. Simti ca sunt in slujba ta.
P.S. In mod sigur atentia se datora si faptului ca aveam asigurare privata de sanatate. Dar asta e alta discutie.
2011-10-05 11:39:29 | Raporteaza
@ribelalu`: normal ca nu stiau ce sa ti mai faca..ca doar cu cit iti faceau mai multe cu atit plateai mai mult…in fine!!!
2011-10-05 11:58:50 | Raporteaza
@vasile troll: Tu poate nu intelegi un lucru…nu am platit nimic, nici macar un eurocent in afara de asigurarea suplimentara de cateva zeci de lei (aveam si cardul cu asigurarea de stat, valabil si ala in intreaga UE, dar nu l-am folosit).
In schimb eram inconjurat de personal medical extrem de amabil si de politicos (cel putin 3 persoane in permanenta). Nu iti inchipui ca am facut cine stie ce operatie pe creier ci am avut doar o banala alergie la vreo insecta. La final dupa ce m-au pus sa citesc un formular cu ce mi-au facut ei acolo, am semnat si gata.
Gandeste-te daca mi se intampla in Romania, cat stateam pe holuri la urgente fara sa se uite nimeni la tine, cum trebuia sa bag mana in buzunar sa mi se acorde atentie, cum imi spuneau ca n-au medicamente si sa merg sa-mi cumpar, cum ma feream de cainii comunitari de pe holurile spitalelor astfel incat de la o alergie de tantar sa nu fiu nevoit sa-mi fac antirabic sau antitetanos samd.
Cand si in Romania serviciile medicale, macar sub aspectul factorului uman va ajunge la jumatatea calitatilor umane ale personalului medical din afara (chiar si Ungaria), atunci voi sprijini orice initiativa de acest gen al sindicatelor din medicina.
2011-10-05 12:14:03 | Raporteaza
@ribelalu`: nu te excita.;vor recupera mai mult de la asigurarea ta decit ar fi recuperat ca si plata un spital din rominica..cit despre spitalele rominesti e adevarata lehamitea care de fapt e dezintegrarea statului functional..
2011-10-05 12:43:32 | Raporteaza
@virgil: Ia incearca sa afli cati pacienti/ medic sunt la noi si cati in Vest. La fel si la personalul mediu. Pune in ecuatie si limitarea accesului la aparatura (multe nu sunt decontate), mai adauga si lipsa de medicamente- e imposibil sa urmezi ghidurile cand nu ai ceea ce scrie in ele. Noi nu mai avem cum sa ne ocupam de pacienti pentru ca avem de facut maldare de hartii, e mai grav daca gresesti un formular decat daca il omori pe unul si faci formele bine. Asta e tara in care traim, medicii nu mai fac medicina, fc contabilitate, management, ce vrei, de medicina…nu sunt timp si bani. Asta e realitatea!
2011-10-05 13:08:53 | Raporteaza
@vasile troll: Asta nu mai e treaba mea si nici nu ma intereseaza cine si cat plateste. Important este ca nu plateste bugetul statului. Asa, ca o paranteza, firma de asigurari era austriaca.
Insa, mai zilele trecute am citit ca si la noi in tara spitalele pretind niste costuri de la asigurarile de stat care depasesc cu mult costurile unor prestatii similare din Occident.
2011-10-05 13:23:50 | Raporteaza
@ribelalu`: nu mai inghiti tot ce zboara…si incearca sa citesti mai selectiv presa
2011-10-05 13:39:36 | Raporteaza
@Bogdan: de ex in ambulatoriu si la noi si in vest sunt decontate servicii la 15 min per pacient, 28 consultatii pe zi- repet, macar sa avem rezultate ca in vest.
probabil ca stii ca si in vest se fac teancuri de hartii, macar ca sa se acopere de procese de malpraxis- sper ca suntem cu totii de acord ca in romania nu prea sunt procese de malpraxis.
mai stiu ca in alte tari activitatea de sponsorizare a medicilor de catre industria farma este mult mai reglementata ca in romania. la noi pleaca avioane pline de medici la congrese fara ca vreunul dintre ei sa aiba o lucrare de prezentat. asta e de notorietate, nu e poveste.
in fine si inchei in vest se dau destul de multe medicamente generice, mai ieftine, ceea ce inca nu este cazul la noi, deci noi cam cheltuim destul pe doctorii.
2011-10-05 14:26:01 | Raporteaza
Voi plecati sa va tratati la Viena, Paris, Munchen, samd, noi plecam sa lucram acolo. Avantaj noi, ca banii se strang la noi, la voi scad. Asta e, voi ati vrut asa si inca mai vreti.
Ne vedem acolo, in lumea buna, de pe aceleasi pozitii.
2011-10-05 14:27:22 | Raporteaza
@virgil: si in strainatate pleaca..o spun pe pielea mea..
2011-10-05 14:35:16 | Raporteaza